Allemaal leuk en aardig, waar blijft 5.6
R520 @ 10k 3Dmarks klinkt goed
als dat zo is ( dus sneller dan 2x X850 XT PE in Crossfirre ) Gaat ik er zekers een halen.
Maar als die 10K klopt heb ik een vermoede dat het de R580 is met meer dan alleen 16 extra pipes. Maar ook nog wat extra tweaks voor meer power per clocktik.
Maar als die 10K klopt heb ik een vermoede dat het de R580 is met meer dan alleen 16 extra pipes. Maar ook nog wat extra tweaks voor meer power per clocktik.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
In welke mate is/zullen de R300, R400, R520 en R580 compatibel (zijn) met Windows Longhorn grafische shell ? Want ik lees zaken dat het nog makkelijk tot 2007 kan duren voordat een compatible kaart uitkomt om Longhorn in al zijn glorie te draaien.
heeft iemand enig idee of het mogelijk is en zoja waar, ik een mobility radeon kan aanschaffen. in de losse verkoop dus. Ik heb nu een x700 in mijn laptop hangen maar zou graag willen upgraden. mits dit mogelijk is natuurlijk
Een R520 koffiemok. Ben benieuwd naar de cat 5.6 het lijkt bijna tileraspiraties te krijgen
Niet op voorraad.
Correctie. Josh denkt dat ATi problemen heeft met R520.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 38733
Dat is gewoon het "uitstel" verhaal wat we al kenden. Zelf denk ik gewoon dat na het X800XTPE "debacle" Ati nu eindelijk kaartjes als de X800XL en X850XT volop van de lopende band kunnen laten rollen, en deze verkopen zeer goed. Waarschijnlijk liggen de magazijnen vol, Ati wíl dus liever eigenlijk even geen R520 uitbrengen.Aight! schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:45:
http://www.penstarsys.com/editor/company/ati/r520/index.html
ATI heeft problemen met de R520.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 08-06-2005 13:15 ]
Anoniem: 90544
Ik heb een vraagje over de kwaliteit van de video-in van de x800xl, ik zit namelijk te twijfelen tussen de 6800's (gt/ultra) van alternate aan de ene kant en een x800xl aan de andere kant. Ik denk dat de 6800's net iets beter zijn qua prijs/snelheid (gezien de aanbieding), maar de x800xl heeft video-in en ik heb nog een paar video's die ik graag op dvd zou hebben. Vandaar mijn vraag; kan ik video's met heel weinig verlies aan kwaliteit omzetten naar MPEG2 via de video-in van de x800xl?
(btje zonde om alleen hiervoor een nieuw topic te openen en ik kon er zelf niks over vinden)
(btje zonde om alleen hiervoor een nieuw topic te openen en ik kon er zelf niks over vinden)
Dan stoppen ze nu toch mooi de X850 productieAnoniem: 38733 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:13:
[...]
Dat is gewoon het "uitstel" verhaal wat we al kenden. Zelf denk ik gewoon dat na het X800XTPE "debacle" Ati nu eindelijk kaartjes als de X800XL en X850XT volop van de lopende band kunnen laten rollen, en deze verkopen zeer goed. Waarschijnlijk liggen de magazijnen vol, Ati wíl dus liever eigenlijk even geen R520 uitbrengen.(maar moeten nu wel wegens de G70).
Maar ze hebben het al makkelijk gehad doordat ze de R300 gepakt hebben wat aan getimmert hebben en nu een R420 hebben. Dus het is hoog tijd voor een R520 met SM 3.0 en betere shader peformance
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
dit is nniet mogelijk omdat de grafische kaart meestal op het moederbord geintregeerd zit en niet geuprgrade kan worden...BlowFish schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:00:
heeft iemand enig idee of het mogelijk is en zoja waar, ik een mobility radeon kan aanschaffen. in de losse verkoop dus. Ik heb nu een x700 in mijn laptop hangen maar zou graag willen upgraden. mits dit mogelijk is natuurlijk
Als je Mobility Radeon X700 gebruikt maakt van de AXIOM module dan is het zeker mogelijk om te upgraden. Alleen is het volgens mij nu best moeilijk om aan een upgrade te komen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Arf wanneer komt die Cat 5.6
of dat andere waar CJ het over had
Kben veel te nieuwschierig
Anoniem: 105994
Dit gelekte whitepapertje voorspelt veel goeds
.
http://srv6.qfile.de/free/1812057/aticat5x.rar
Ze hebben volgens dit whitepapertje in OenGL spellen vooral het geheugen gebruik aangepakt, hebben ze eindelijk die belachelijke omwegen in OpenGL aangepakt. Want CoD profiteert van de Doom3 fix enzo. De vraag is of dat nu voortaan voor alle OpenGL spellen geld of dat je moet gaan kloten om die fix ook bij andere OpenGL te laten werken, kdenkt dat dit een fix is voor OpenGL in 't algemeen.
.
http://srv6.qfile.de/free/1812057/aticat5x.rar
Ze hebben volgens dit whitepapertje in OenGL spellen vooral het geheugen gebruik aangepakt, hebben ze eindelijk die belachelijke omwegen in OpenGL aangepakt. Want CoD profiteert van de Doom3 fix enzo. De vraag is of dat nu voortaan voor alle OpenGL spellen geld of dat je moet gaan kloten om die fix ook bij andere OpenGL te laten werken, kdenkt dat dit een fix is voor OpenGL in 't algemeen.
Klinkt goed. Want na gister een review te hebben gezien van een X800 XL 256 en 512 VS een 6800 GT. Werd de GT door de 256 mb XL al kompleet verslagen in alles behalve doom 3. dus als ze in die titels nou ook een boost krijgen wie wil er dan nog een GF 6 ?
ik igg niet
ik verkoos al een X800 Pro boven een GT omdat die lekkerder liep en beter clockte en daardoor uiteindelijk meer prestatie had. En voor al de games die ik speel is ATi stukken beter. Denk aan WoW, NFSU 2. Dus voor mij is het duidelijk
.
Alleen ik kan de file niet downlaoden krijg een error.
Alleen ik kan de file niet downlaoden krijg een error.
Het zou mij anders niks verbazen dat ATI wel degelijk problemen heeft met haar Time To Market agv o.a. produktieproblemen e.d..CJ schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:21:
Correctie. Josh denkt dat ATi problemen heeft met R520.
Het is jammer om te moeten constateren maar ATI heeft vorig jaar haar beloften en uitspraken inzake leverbaarheid gewoonweg niet waargemaakt. Dit blijkt achteraf toch ook door slechte yields e.d. te komen. Dit werd al vermoed door verschillende mensen in dit Topic maar door anderen tegengesproken. Het blijkt gewoon wel waar te zijn.
ATI maakt imo heel fijne videokaarten maar zonder een goede TTM ben je nergens. ATI loopt het risico door met zoveel complexe projecten tegelijkertijd bezig te zijn (xbox, crossfire, mobochips) vast te lopen. Dit is nVidia ook overkomen. Tevens staat ATI m.n. qua crossfire en mobochips onder grote druk omdat ze hier een levensgrote achterstand op nVidia hebben zowel qua TTM en kwaliteitsimago/bekendheid/marktacceptatie (mobochips).
nVidia timmert gewoon, op zijn minst marketingsgewijs, veel harder aan de weg als Technologyleader. Ik noem, SM3, SLI , nForce(4) chipsets (door velen gezien als de meest geavanceerde chipset voor zijn doelgroep).
ATI loop overal achteraan, en imo verzilvert naar haar enduser de voorsprong uit het R300 tijdperk niet voldoende. Ze teren nu al jaaaaaren op het R300 ontwerp en toch hebben ze leverings / produktieproblemen...
De R520 klinkt helemaal top, ik vind de maandelijkse catalysts met duidelijke releasenotes prima en ik stop m r t liefst vandaag nog in maar ALS ATI inderdaad weer niet kan leveren dan ga ik echt een G70 halen als die wel leverbaar is.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ben het met je eens Help!!!!
Ik weet niet of het komt doordat ze met teveel bezig zijn, ATI is volgens mij flink groter dan nVidia, maar het duurt idd te lang voordat hun spullen echt goed leverbaar zijn en ze moeten niet zo achter nVidia aanhollen maar zelf leuke dingen verzinnen.
Ik weet niet of het komt doordat ze met teveel bezig zijn, ATI is volgens mij flink groter dan nVidia, maar het duurt idd te lang voordat hun spullen echt goed leverbaar zijn en ze moeten niet zo achter nVidia aanhollen maar zelf leuke dingen verzinnen.
Tja wie weet heeft ATi inderdaad problemen. Of misschien willen ze eerst van hun overschot X850 en X800XL kaarten af en hopen ze dit dmv CrossFire eerder te lanceren dan R520 een beetje te bewerkstelligen. nVidia heeft inderdaad een voorsprong met CrossFire en moederborden. Maar ATi heeft dan weer CrossFire voordeel dat het op meerdere platformen werkt (en zoals het er nu naar uit ziet werken SiS, Intel en Via al mee, alleen nVidia nog he). Mijn verwachting is dat we voor het eind van de zomer meer weten.
Nja. Ze hebben wel de R500 werkend. En ze kunnen dus volgend jaar de R600 uitbrengen en ondertussen al weer werken aan de R700. Er komen zekers betere tijden. Alleen de yields moetn gewoon omhoog wil je veel chips kunnen maken.
Als Nvidia de 0.11 gebruikt hebben ze daar een voorsprong. Gebruiken hun ook de 0.09 hebben ze hetzelfde probleem.
Maar ik denk dat als die yields problemen er echt zijn je nu niet hoeft te hopen of goed te modden kaarten van bv 24 naar 32 pipes. Dus ik ga dan maar eens hard sparen om een top model te kopen.
Als Nvidia de 0.11 gebruikt hebben ze daar een voorsprong. Gebruiken hun ook de 0.09 hebben ze hetzelfde probleem.
Maar ik denk dat als die yields problemen er echt zijn je nu niet hoeft te hopen of goed te modden kaarten van bv 24 naar 32 pipes. Dus ik ga dan maar eens hard sparen om een top model te kopen.
R700 klinkt nog zo ver weg, maar de ontwikkeling zal nu zo onderhand al wel begonnen zijn. ATi heeft 3 VPU development teams (naast de vele andere teams voor andere producten). Deze werken nu nog grotendeels aan afzonderlijke producten, maar zullen in de komende jaren steeds meer aan hetzelfde product werken. Voor zover ik weet zat de verdeling ongeveer zo in elkaar:Astennu schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:41:
Nja. Ze hebben wel de R500 werkend. En ze kunnen dus volgend jaar de R600 uitbrengen en ondertussen al weer werken aan de R700.
Santa Clara (West Coast): R300, R420/R480, R520, R600
Marlborough (East Coast): R200, R500 (Xbox360), Hollywood (Revolution)
Orlando Florida: R600
R600 zal dus gebaseerd zijn op R500, maar gemaakt worden door Santa Clara en Orlando met een klein beetje hulp van Marlborough. R800 zou het eerste product zijn wat door alle drie gezamenlijk is gemaakt.
Ben het met je eens dat CrossFire er op papier best mooi uitziet en wellicht wel beter dan SLI. Je hebt er weinig aan als je t niet kunt kopen.CJ schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:40:
Tja wie weet heeft ATi inderdaad problemen. Of misschien willen ze eerst van hun overschot X850 en X800XL kaarten af en hopen ze dit dmv CrossFire eerder te lanceren dan R520 een beetje te bewerkstelligen. nVidia heeft inderdaad een voorsprong met CrossFire en moederborden. Maar ATi heeft dan weer CrossFire voordeel dat het op meerdere platformen werkt (en zoals het er nu naar uit ziet werken SiS, Intel en Via al mee, alleen nVidia nog he). Mijn verwachting is dat we voor het eind van de zomer meer weten.
Dus, als ik lees dat nog geen reviewer een werkende CrossFire set in handen heeft terwijl de launch al geweest is, dan maak ik me toch echt zorgen over de TTM vanaf nu.
De R420 is imo toch een behoorlijke paperlaunch geweest. De 6800 ook wel maar toch duidelijk minder erg. Dit terwijl ATI vanaf een succesvol ontwerp kon doorontwikkelen en nVidia een compleet nieuw ontwerp incl. SM3 in de markt heeft gezet.
De Crossfire launch begint daar ook wel op te lijken. Verder denk ik niet dat nVidia stil zit vwb SLI...
En zoals ik er bij nVidia respect voor heb dat ze nieuwe technologien snel introduceren zodat de markt en ontwikkelaars er rijp voor gemaakt worden, zo heb ik er bij ATI ook respect voor dat ze proberen producten niet te rushen. Maar uiteindelijk is de TTM toch echt heel belangrijk. ATI heeft denk ik heel veel potentiele klanten hierdoor verloren afgelopen jaar.
ATI heeft wat mij betreft op papier zeker heel veel interessants klaar liggen maar ze moeten het ook wel in voldoende volume en op tijd in de markt kunnen zetten.
ps: laten we hopen dat de werkelijkheid niet zo somber is als ik het hier boven zie
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 09-06-2005 10:12 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hoe tijden veranderen, en daar bedoel ik niet de aktie mee van nVidia (dat zijn we al gewend en zal ATI ... ) maar wel dat het herkend wordt en neergeschrevenWe know that information comes from Nvidia as it wants this kind of FUD about its competitor component out
Reviewers hadden 't nog niet in handen, maar sommige reviewers hebben 't wel in actie gezien bij bijvoorbeeld DFI die CrossFire maar al te graag in werking liet zien.Help!!!! schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:11:
[...]
Dus, als ik lees dat nog geen reviewer een werkende CrossFire set in handen heeft terwijl de launch al geweest is, dan maak ik me toch echt zorgen over de TTM vanaf nu.
nVidia is niet de enige die nieuwe technologieen introduceert hoor... Wat voorbeeldjes:En zoals ik er bij nVidia respect voor heb dat ze nieuwe technologien snel introduceren zodat de markt en ontwikkelaars er rijp voor gemaakt worden, zo heb ik er bij ATI ook respect voor dat ze proberen producten niet te rushen. Maar uiteindelijk is de TTM toch echt heel belangrijk. ATI heeft denk ik heel veel potentiele klanten hierdoor verloren afgelopen jaar.
* ATi was wel de eerste met een kaart die een vorm van programmeerbare pixelshaders had. Het is dat nVidia PS1.1 als standaard voor DX8.0 wist te pushen, anders had de eerste Radeon hier al aan voldaan. Deze voldoet aan PS1.0 en was z'n tijd ver vooruit op de GF2 kwa techniek.
* Daarna kwam de Radeon8500 die PS1.4 ondersteunde terwijl de GF3 maar tot PS1.3 ging.
* Verder was ATi de eerste met AFR wat nu weer gecopieerd is door nVidia in SLi.
* En daarnaast waren ze ruim op tijd met een DX9 kaart... nog ver voor de lancering van DX9 zelf...
* en introduceerden ze de standaard voor normap map compression wat straks standaard in WGF zit.
* En ze hebben al een werkende unified VPU met free AA.
Het lijkt wel of ATi veel vaker heeeeel erg vroeg met iets is.
gfmike heeft het volgens mij ook in Londen in aktie gezien tijdje terug dat crossfire. En die was wel onder de indruk, zag er beter uit dan SLI.
En SLI is er dan wel al een tijd, maar het heeft lang geduurt voordat er meer dan 18 spellen (incl de benchmarks) ondersteund werden door de drivers
Lijkt wel of ATI af en toe te vroeg kwam met nieuwe dingen, waardoor nVidia tijd had om te reageren en politiek te bedrijven.
En SLI is er dan wel al een tijd, maar het heeft lang geduurt voordat er meer dan 18 spellen (incl de benchmarks) ondersteund werden door de drivers
Lijkt wel of ATI af en toe te vroeg kwam met nieuwe dingen, waardoor nVidia tijd had om te reageren en politiek te bedrijven.
[ Voor 18% gewijzigd door hjs op 09-06-2005 10:43 ]
Je schrijft het goed; het lijkt zo...CJ schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:28:toon volledige bericht
[...]
Reviewers hadden 't nog niet in handen, maar sommige reviewers hebben 't wel in actie gezien bij bijvoorbeeld DFI die CrossFire maar al te graag in werking liet zien.
[...]
nVidia is niet de enige die nieuwe technologieen introduceert hoor... Wat voorbeeldjes:
* ATi was wel de eerste met een kaart die een vorm van programmeerbare pixelshaders had. Het is dat nVidia PS1.1 als standaard voor DX8.0 wist te pushen, anders had de eerste Radeon hier al aan voldaan. Deze voldoet aan PS1.0 en was z'n tijd ver vooruit op de GF2 kwa techniek.
* Daarna kwam de Radeon8500 die PS1.4 ondersteunde terwijl de GF3 maar tot PS1.3 ging.
* Verder was ATi de eerste met AFR wat nu weer gecopieerd is door nVidia in SLi.
* En daarnaast waren ze ruim op tijd met een DX9 kaart... nog ver voor de lancering van DX9 zelf...
* en introduceerden ze de standaard voor normap map compression wat straks standaard in WGF zit.
* En ze hebben al een werkende unified VPU met free AA.
Het lijkt wel of ATi veel vaker heeeeel erg vroeg met iets is.Alleen SM3 is daarmee een uitzondering.
Nu heb ik wat minder duidelijk alle feitjes voor ogen dan jij. Ere wie ere toekomt maar je vergeet toch even te noemen: SLI (althans voor de consumentenmarkt) en succesvolle mobochips.
Ik zal niet durfen zeggen dat ATI geen nieuwe dingen doet en Normal Map compression vind ik een mooie "open source" techniek perfect dat dat in WGF komt maar waar t mij om gaat is dat nVidia het afgelopen jaar veel harder aan de weg aan het timmeren is met nieuwe technologieen die bovendien ook gewoon te koop EN verkrijgbaar zijn.
Tuurlijk is de unified VPU mooi maar hij is nog niet gereviewed en ook nog lang niet verkrijgbaar (kerst pas).
PC Specs
Vanmiddag komt Cat 5.6 (15:15 uur als mijn bronnen goed zijn)
[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 09-06-2005 11:26 ]
Nja waar het om gaat is dat ATi sneller is en SM 3.0 nog geen echte voordelen heeft over wat ATi bied. dat gaat mischien nog wel komen. Verder SLI was er idd eerder maar werkt nog steeds voor geen meter. Dus dat moet ook nog bewezen worden.
Veder hoop ik dat de R520 niet alleen maar 16 extra pipes heeft maar ook iets extra's. Als dat zo is is het wel goed.
Nu is gewoon belangrijk dat ze voldoende te krijgen zijn. Als ze dat lukt is er niets aan de hand. Zo wel is nvidia idd beter bezig. Mja dat is wel lang gelden. laatste suc6 was de gf 4 die snel werd gepwned door de 9700 pro en ook hard ook.
Veder hoop ik dat de R520 niet alleen maar 16 extra pipes heeft maar ook iets extra's. Als dat zo is is het wel goed.
Nu is gewoon belangrijk dat ze voldoende te krijgen zijn. Als ze dat lukt is er niets aan de hand. Zo wel is nvidia idd beter bezig. Mja dat is wel lang gelden. laatste suc6 was de gf 4 die snel werd gepwned door de 9700 pro en ook hard ook.
hehe ik hoorde net dat ze om 16:00 uitkomen vandaaghjs schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:25:
Dan heb je duidelijk een aantal nieuwe games de laaste tijd gemist, bijv Splinter Cell: CT, en binnenkort waarschijnlijk ook Stalker, waar SM3.0 wel degelijk voordelen en verschil biedt over "wat Ati biedt".Astennu schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:30:
Nja waar het om gaat is dat ATi sneller is en SM 3.0 nog geen echte voordelen heeft over wat ATi bied.
Ook dit is pure onzin, SLI werkt wel degelijk en voorlopig heb ik geen review gezien waar 2 Ultra's/ GT's in SLI niet over het algemeen het snelste zijn. Natuurlijk zijn er ook games waar het niet zo veel performance geeft, maar die zijn zowiezo al gebottlenecked door de CPU..Verder SLI was er idd eerder maar werkt nog steeds voor geen meter. Dus dat moet ook nog bewezen worden.
Als het Ati niet lukt voldoende te leveren, dan heeft Ati dus wel (wéér) een probleem. Want ookal was de X800XT PE iets sneller dan de Ultra, hij was voor geen meter verkrijgbaar, waar de Ultra na een iets stroevig begin wel goed leverbaar werd.Nu is gewoon belangrijk dat ze voldoende te krijgen zijn. Als ze dat lukt is er niets aan de hand. Zo wel is nvidia idd beter bezig. Mja dat is wel lang gelden. laatste suc6 was de gf 4 die snel werd gepwned door de 9700 pro en ook hard ook.
En de gf 4 laaste succes?? Ookal had de Geforce 6 serie niet de snelste kaart op dat moment op de markt, het heeft wel een marktaandeel voor nVidia terruggewonnen, vooral door de betere verkrijgbaarheid, en de betere en goed leverbare mid-end kaarten. (Heeft iemand ooit een X700XT in de winkels zien liggen?, en de X800 (~200-250 euro) kwam heel wat later)
De GF6 serie zou ik dus zeker een suc6 willen noemen, na de bedroevende GF FX serie
Ik vind de prestatie winst van SLI echt minimaal en heeft hele lange tijd ook vertraging in games met zig mee gebracht. De mensen die ik kende die een SLI kochten zijn allemaal overgestapt naar 1x X850 XT PE.Tyranium schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:50:toon volledige bericht
[...]
Dan heb je duidelijk een aantal nieuwe games de laaste tijd gemist, bijv Splinter Cell: CT, en binnenkort waarschijnlijk ook Stalker, waar SM3.0 wel degelijk voordelen en verschil biedt over "wat Ati biedt".
[...]
Ook dit is pure onzin, SLI werkt wel degelijk en voorlopig heb ik geen review gezien waar 2 Ultra's/ GT's in SLI niet over het algemeen het snelste zijn. Natuurlijk zijn er ook games waar het niet zo veel performance geeft, maar die zijn zowiezo al gebottlenecked door de CPU..
[...]
Als het Ati niet lukt voldoende te leveren, dan heeft Ati dus wel (wéér) een probleem. Want ookal was de X800XT PE iets sneller dan de Ultra, hij was voor geen meter verkrijgbaar, waar de Ultra na een iets stroevig begin wel goed leverbaar werd.
En de gf 4 laaste succes?? Ookal had de Geforce 6 serie niet de snelste kaart op dat moment op de markt, het heeft wel een marktaandeel voor nVidia terruggewonnen, vooral door de betere verkrijgbaarheid, en de betere en goed leverbare mid-end kaarten. (Heeft iemand ooit een X700XT in de winkels zien liggen?, en de X800 (~200-250 euro) kwam heel wat later)
De GF6 serie zou ik dus zeker een suc6 willen noemen, na de bedroevende GF FX serie
Is die SM 3.0 dan sneller ? Gister nog een game gezien die SM 3.0 was maar de GT moetst daar in low deatail gaan draaien om soepel te lopen. Dan heb je er ook niet veel aan naar mijn mening.
Maar goed GF 6 heeft idd wel goed verkocht ja. Maar de X800 XT kaarten waren er later wel genoeg. Anyway ik denk dat iedereen hier anders tegen aan kijkt.
Ik hoop gewoon dat die G70 steen goed word dan krijg je meer concurentie en dus betere kaarten tegen lagere prijzen.
Anoniem: 127429
Idem hier ... had een 6800GT maar die trok het in splintercell (met sm 3) helemaal niet vlot, nochtans aan ultra speeds ... Mijn x850xt @ PE laat het vlotjes lopen en met prima beeldkwaliteit !
Slecht nieuws mensen
. Anandtech heeft een review vand de 5.6 drivers.....
Lees de review zou ik zeggen:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2441&p=1
Interview met Jimmy Dinh van ATi @ Driverheaven:
http://www.driverheaven.net/dhinterviews/jimmydinh/I have one final comment to all the DriverHeaven fans out there: It's an exciting time to be a fan of ATI products, as we have a few more aces up our sleeves in store for 2005. Believe me when I say that things are about to get very interesting! Cheers!
ROFL, die wonderdrivers van Ati worden wel steeds beter zeg!Anoniem: 105994 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:20:
Slecht nieuws mensen. Anandtech heeft een review vand de 5.6 drivers.....
Uhmm 5.6 brengt zoals ik het nu zie geen prestatie winst bij de 256 mb kaarten. Mischien alleen de 512 ? of mischien helemaal niet ?
Nja erg jammer igg
Nja erg jammer igg
Releasenotes staan inmiddels online: http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_56_release_notes.html
Omdat Anand de preview online heeft gezet van 5.6 heeft DH het nu ook gedaan:
http://www.driverheaven.net/articles/catalyst56/index.htm

http://www.driverheaven.net/articles/catalyst56/index.htm

Catalyst CP: http://www2.ati.com/drivers/5-6_xp-2k_dd_cp_wdm_23864.exe
Catalyst CCC: http://www2.ati.com/drive..._dd_ccc_wdm_enu_23864.exe
Catalyst CCC: http://www2.ati.com/drive..._dd_ccc_wdm_enu_23864.exe
Goeie bron heb jij, de release tijd klopte zo goed als bijnahjs schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:25:
Driverheaven is blijer met de drivers dan Anand 
Is het hart van Anand nog steeds groen, of heeft hij gewoon pech met de spellen die hij uit koos om te testen
Is het hart van Anand nog steeds groen, of heeft hij gewoon pech met de spellen die hij uit koos om te testen
Het was Derek die het postte op Anand en die is vaak toch iets groener dan rood. Anand zelf lijkt de laatste tijd wat meer richting rood te neigen.
pf als ze die wmv acceleration nou eens correct laten werken, nog steeds alle kleuren behalve de goede in filmpjes als je het aanzet.
wmp 10 installatie verhielp probs.
wmp 10 installatie verhielp probs.
[ Voor 15% gewijzigd door Bever! op 09-06-2005 18:55 ]
en je hebt wel de goede codecs, dat is mijn probleem altijd als de filmpjes de verkeerde kleur hebben.
is het verstandig om deze 5.6 drivers te installeren op een mobility x700, mits de "omgebouwde" gebruikt worden, boven de fabrieks geinstallerde drivers van het merk laptop?
edit:
cool ik zie net op de Ati site dat er speciale mobility 5.6 drivers zijn
cool ik zie net op de Ati site dat er speciale mobility 5.6 drivers zijn
edit:
ATi system check geft aan dat mijn laptop niet suitable is
ik heb tog echt een X700
ATi system check geft aan dat mijn laptop niet suitable is

[ Voor 49% gewijzigd door BlowFish op 09-06-2005 16:17 ]
Echt jammer dat ze dan de games weer alleen op intel testen :\. Mja test dan ook alle games ff of zo weet je meteen of het klopt.
En doe ook een paar andere games als ut 2k4 kijk hoe die lopen of dat wel gelijk is gebleven. Nu w8ten op firresquad die hebben altijd een uitgebrijde driver revieuw.
Igg wel vaag dat anadtech geen winst ziet en Driverheaven wel
En doe ook een paar andere games als ut 2k4 kijk hoe die lopen of dat wel gelijk is gebleven. Nu w8ten op firresquad die hebben altijd een uitgebrijde driver revieuw.
Igg wel vaag dat anadtech geen winst ziet en Driverheaven wel
Anoniem: 123357
3Dmark05 geeft bij mij ook totaal geen winst met de nieuwe drivers 5.6 . Zo juist twee keer laten draaien en haalde niets uit.
Bij hothardware hebben ze meer getest, en daar zie je toch wel duidelijk verschil in snelheid tussen de 5.5 en 5.6 bij de X800XL:
http://www.hothardware.co...age=5&articleid=681&cid=1
Heeft iemand een id, hoe ik de nieuwe .6 mobility drivers aan de praat krijg op mijn Acer 5024 (x700 )
Via de ATi site krijg ik een compatibility checker die aan geeft dat mijn laptop niet geschikt is. Ik denk dat dit te weiten is aan het feit dat mijn laptop te nieuw is en niet in de "checker" voor komt, waardoor hij aangeeft dat mijn laptop niet geschikt is.
Kunnen we dit omzeilen ?
Via de ATi site krijg ik een compatibility checker die aan geeft dat mijn laptop niet geschikt is. Ik denk dat dit te weiten is aan het feit dat mijn laptop te nieuw is en niet in de "checker" voor komt, waardoor hij aangeeft dat mijn laptop niet geschikt is.
Kunnen we dit omzeilen ?
Altijd fijn hoor performance improvements, maar who cares dat Doom3 in lagere resoluties sneller is geworden zeg, moet daar zo'n ophef over gemaakt worden? En in Chronicles word ATI nog vet verslagen door de GF kaartjes. En HL2 heeft weer een lagere framerate dan 5.5 ....
1 frame per seconde extra, vind je dat een groot verschil??? ATi had toch veel grotere performance beloften gemaakt over de 5.6 release?Anoniem: 105994 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:54:
Bij hothardware hebben ze meer getest, en daar zie je toch wel duidelijk verschil in snelheid tussen de 5.5 en 5.6 bij de X800XL:
[ Voor 8% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 19:48 ]
Iemand al een oplossing voor het probleem met Mobility X700 kaarten???
De check geeft aan dat mijn Acer 8103 'not compatible' is
Fijn dat Acer deze drivers niet wil ondersteunen

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
idem met mijn Acer Aspire 5024. Die checker moet tog te omzijlen zijn. als iemand die drivers nou ff download met een laptop die wel ondersteunt wordt. Kan hij de software gewoo posten.. right ?Mooooody schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:36:
Iemand al een oplossing voor het probleem met Mobility X700 kaarten???
Hier is wellicht de oplossing voor de laptopgebruikers. De Catalyst moddingtool van Driver Heaven voor laptopgebruikers: http://www.driverheaven.net/patje/ .
Succes ermee
Succes ermee
Ja, dat is al een tijdje bekend, maar toch bedanktEricJH schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:26:
Hier is wellicht de oplossing voor de laptopgebruikers. De Catalyst moddingtool van Driver Heaven voor laptopgebruikers: http://www.driverheaven.net/patje/ .
Succes ermee
Het gaat hier om het probleem dat laptop-gebruikers niet de nieuwe officiele Catalyst Mobility drivers kunnen downloaden.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Heeft 't ook nog nut met een Radeon 9600 om de nieuwe driver te gaan gebruiken?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
120 punten vooruit in 3Dmark (X800Pro256MB)
0,2fps in Doom3
0,2fps in Doom3

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Oftewel: het maakt geen flikker uit
Nu ja, drivers verhelpen bugs en meestal performance van juist uitgebrachte spellen, dus het doet geen pijn regelmatig te updaten.
Catalyst 5.6 non-CCC install ging niet helemaal vlekkeloos, na een schone windows install (had speciaal gewacht tot ze uit waren met installeren), tijdens installatie van WDM drivers vroeg die steeds om een yju32.dll of zoiets, heb diegene in de windows map maar aangewezen, maar die was natuurlijk weer niet whql, daarna toen de installatie klaar was vroeg die of ik wou herstarten en tegelijkertijd popte er nog een melding op dat die nog een .sys file mistte. Toch maar gewoon doorgeklikt, zie ik dan wel weer als ik ViVo ga gebruiken. Zelfs de 5.6 cats nogmaals gedowned met zelfde resultaat.
Heb ff snel NfSU2 en Driv3r getest, NfSU2 draait als een zonnetje. Vreemde vond ik wel dat het op 1280x1024 vloeiender liep met 6xAA, 16xAF, dan met 4xAA, 8xAF
Maar mij hoor je niet klagen
Trouwens bij Driv3r is het beeld helaas vern**kt nu, texturecorruptie, wachten op een update van Atari.
Heb ff snel NfSU2 en Driv3r getest, NfSU2 draait als een zonnetje. Vreemde vond ik wel dat het op 1280x1024 vloeiender liep met 6xAA, 16xAF, dan met 4xAA, 8xAF
Wat denken jullie hier van ???
ik vermoed wel dat ATi dan meteen R580 gaat pakken en niet die later ook nog eens gaat uitbrengen. want ze zullen nu wel een knaller in peformance moeten maken willen ze de 2 maanden achterstand inhalen. Anders is het duidelijk dat nvidia de slag gewonnen heeft als die en eerder is en bijna gelijke peformance heeft.
Komt van X-Bit labs. Dus er zijn er meer die dit denken. En als dit waar is gaat het nog maanden duuren voordat we een R520 zienATI Fights for Next-Gen R520 GPU Yields – Sources.toon volledige bericht
ATI’s Next-Gen Product May Not Yet Be in Production
Category: Video
by Anton Shilov
[ 06/09/2005 | 09:31 AM ]
Sources close to graphics chip designer ATI Technologies said on Thursday that the company has not yet started commercial supplies of its next-generation R520 visual processing unit and that the chip firm is in process of re-spinning the chip so that to receive maximum yields of the processor when producing it in mass quantities.
According to a source who is familiar with the plans and ongoing actions at ATI Technologies, the company is working on a re-spin that is aimed to improve yields of the product so that the company could deliver as many next-generation graphics processors as possible. The source told X-bit labs that functionality standpoint the R520 graphics processing unit is fully functional.
Re-spinning of a chip is a costly process, as every re-spin costs several millions of U.S. dollars. Still, provided that such a re-spin would improves commercial yield by a significant margin, the cost of re-spin will be compensated because of extremely high profit margin on high-end graphics processors.
ATI is reportedly playing a waiting game with NVIDIA Corp., who is expected to release its NVIDIA GeForce 7800-series graphics processors shortly. Once the benchmarks of NVIDIA’s part code-named G70 are out by independent review web-sites, ATI is expected to finalize specifications, such as clock-speeds, of its next-generation RADEON product. Still, given that the Markham, Ontario-based graphics firm is re-spinning its R520, it may not close to mass production of the product, which automatically puts the commercial release at a later date, particularly towards back-to-school season.
Because of potential R520 product delay, some analysts this week said they were cautious about ATI’s performance and concerned about possible market share loss by the company.
Interlocutors of X-bit labs also mentioned that the number of pixel pipelines reported by various web-sites may not be accurate, as internal organization of next-generation of graphics processors may depend on the type of work they perform. Furthermore, the number of pixel pipelines does not necessarily indicate performance and a lot depends on the number and efficiency of arithmetic logic units (ALUs) inside the chip as well as internal organization of caches.
ATI code-named R520 VPU is projected to support Shader Model 3.0 and other innovations, which requires a totally new graphics architecture from ATI. Still, general specifications of ATI’s code-named R520 VPU are unclear at this time. Given that a new 90nm fabrication process is to be used for the manufacturing of R520, it is unlikely that the visual processing unit will be tremendously large in terms of transistor count and complex in terms of the number of pipelines. Fabless semiconductor designers tend to balance complexity of their chips for new fabrication processes. For instance, since 2002, ATI has not launched manufacturing of high-end graphics chips using a new process technology unless the technology was tested on mainstream chips. Still, even on relatively new manufacturing processes, ATI has set pretty high clock-speeds for its VPUs in the past.
“In the short-term, which I would call the next three to twelve months, the PC roadmap is still going to be a big driver for revenue growth for the company, with products including our [R]500 series and 90nm series driving growth in the desktop, notebook and workstation markets,” said David Orton, ATI’s CEO and President in a recent interview.
ATI has already showcased its R520-based graphics cards at E3 and Computex shows.

Terwijl uit die catalyst review blijkt dat je misschien 1 FPS winst hebt, lekker betrouwbaar. Misschien maakt het nog verschil tussen Intel/AMD platvormen, maar dan nog.
Het is ook afhankelijk van resoluties. Lagere resoluties profiteren vaak het meest van performance optimalisaties: http://www.rage3d.com/previews/software/aticcc2/
Niet nutig voor High end kaarten dus. Misschien dat de x700 wat dichter bij de 6600gt kan komen, wel zo handig voor x700 gebruikers.CJ schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:24:
Het is ook afhankelijk van resoluties. Lagere resoluties profiteren vaak het meest van performance optimalisaties: http://www.rage3d.com/previews/software/aticcc2/
Vanaf Catalyst 5.7 weten we meer over de performanceboost van de X700 kaarten dankzij de activering van Hypermemory op meerdere ATi kaarten...
Ik dacht dat het op AGP kaarten juist trager zou worden en dat alleen PCIe kaarten van HM zouden profiteren, maar als ik dit zo lees dan kan er misschien nog wel een kleine winst in zitten voor de 'oudjes' van Radeon 9500+ serie.Dave Baumann @ Beyond3D
HyperMemory" is native to all of the R300 and above series, what they are doing is enabling it on boards where it can provide a performance boost becuase they are memory constrained - it'll only happen for 64MB and 128MB boards from 9500 and above.
oeh ik hoop dat het een leuke boost geeft, mijn Radeon 9500 @ 9700 400/300MHz begint zijn limieten te kennen...
idem voor de x700 mobility?CJ schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:53:
Vanaf Catalyst 5.7 weten we meer over de performanceboost van de X700 kaarten dankzij de activering van Hypermemory op meerdere ATi kaarten...
[...]
Ik dacht dat het op AGP kaarten juist trager zou worden en dat alleen PCIe kaarten van HM zouden profiteren, maar als ik dit zo lees dan kan er misschien nog wel een kleine winst in zitten voor de 'oudjes' van Radeon 9500+ serie.
Ik ga morgen ook maar eens de 5.6 proberen. Voor het eerst in tijden weer omega driver af 
Ik hoop echt dat die R520 toch een beetje snel komt.
@ CJ had je me stukje van x-bit gezien ? wat denk jij daar van ? zo ATi er echt zo slecht voor staan ?
Ik hoop echt dat die R520 toch een beetje snel komt.
@ CJ had je me stukje van x-bit gezien ? wat denk jij daar van ? zo ATi er echt zo slecht voor staan ?
Astennu, zie ook de reacties op nieuws: ATi R520-chip nog niet in productie, re-spin nodig
ATI wacht gewoon af hoeveel pipes ze nou moeten gebruiken voor het snelste model. Als ze G70 kunnen bijhouden met 24 pipes dan laten ze die 32 pipes achterwege (voor de R580 ofzo) omdat je met 24 pipes betere yields haalt.
Hou er ook rekening mee dat het 90nm procédé totaal nieuw is.
Het is dus zoeken hoe je maximale yields kan halen, en daar kan een re-spin voor nodig zijn.
ATI wacht gewoon af hoeveel pipes ze nou moeten gebruiken voor het snelste model. Als ze G70 kunnen bijhouden met 24 pipes dan laten ze die 32 pipes achterwege (voor de R580 ofzo) omdat je met 24 pipes betere yields haalt.
Hou er ook rekening mee dat het 90nm procédé totaal nieuw is.
Het is dus zoeken hoe je maximale yields kan halen, en daar kan een re-spin voor nodig zijn.
32 pipes... volgens mij verwachten sommige mensen echt te veel... maar goed... je weet maar nooit.
R500 = 332 Mln op 0.09u
Dit is samengesteld uit 232 mln voor de parent-chip (dus de unified shaders die bijna voldoen aan SM4.0) en 100 mln voor de daughter-chip (de eDRAM unit met o.a. AA logic erin).
TSMC maakt dit voor het eind van dit jaar op massa-schaal, dus het zou kunnen dat R520 ook zo'n 300 mln transistoren heeft. Maar ik weet niet of het 32 pipes heeft. Volgens ATi heeft de R500 met z'n 48 unified shaders de kracht van zo'n 32 'normale pipelines'. En als ATi nu al met een reguliere 32 piper zou komen, dan zou de Xbox360 al achter de feiten aan lopen kwa power op het moment van release.. en dat wil MS volgens mij niet. Dus vanuit dat oogpunt zou het helemaal niet logisch zijn om nu met een 32 piper te komen...
Ter vergelijking: RSX heeft maar 300 mln transistoren. En de performance daarvan is iets meer dan 2x een GF6800U SLi. Gezien de snelheid van 550Mhz voor RSX lijkt dit overeen te komen met 24 pixelpipelines. Zou nVidia nu echt een 32 piper achter de hand houden die sneller presteert dan de RSX GPU? Zou Sony het leuk vinden om met 'tragere' tech opgescheept te worden?
Dan iets anders:
Radeon X900 XT-PE
• 32 Pixel-Pipelines
• 10 Vertex-Shader Einheiten
• 90nm low-k bei TSMC
• 500 Mhz Chiptakt
• 700 MHz (1,4 Ghz) Speichertakt
• 512 MB GDDR-3
Radeon X900 XT
• 32 Pixel-Pipelines
• 90nm low-k bei TSMC
• 450 Mhz Chiptakt
• 600 MHz (1,2 Ghz) Speichertakt
• 512 MB GDDR-3
Radeon X900 Pro
• 24 Pixel-Pipelines
• 90nm low-k bei TSMC
• 450 Mhz Chiptakt
• 256/512 MB GDDR-3
Radeon X900
• 16 Pixel-Pipelines
• 8 Vertex-Shader Einheiten
• 110nm low-k bei TSMC
• 500 Mhz Chiptakt
• 500 MHz (1,0 Ghz) Speichertakt
• 256/512 MB GDDR-3
http://www.ati-news.de/cg...?category=1&id=1117138247
Neem het maar met een flinke korrel zou gezien er bv low-k met 110nm bij TSMC staat.
R500 = 332 Mln op 0.09u
Dit is samengesteld uit 232 mln voor de parent-chip (dus de unified shaders die bijna voldoen aan SM4.0) en 100 mln voor de daughter-chip (de eDRAM unit met o.a. AA logic erin).
TSMC maakt dit voor het eind van dit jaar op massa-schaal, dus het zou kunnen dat R520 ook zo'n 300 mln transistoren heeft. Maar ik weet niet of het 32 pipes heeft. Volgens ATi heeft de R500 met z'n 48 unified shaders de kracht van zo'n 32 'normale pipelines'. En als ATi nu al met een reguliere 32 piper zou komen, dan zou de Xbox360 al achter de feiten aan lopen kwa power op het moment van release.. en dat wil MS volgens mij niet. Dus vanuit dat oogpunt zou het helemaal niet logisch zijn om nu met een 32 piper te komen...
Ter vergelijking: RSX heeft maar 300 mln transistoren. En de performance daarvan is iets meer dan 2x een GF6800U SLi. Gezien de snelheid van 550Mhz voor RSX lijkt dit overeen te komen met 24 pixelpipelines. Zou nVidia nu echt een 32 piper achter de hand houden die sneller presteert dan de RSX GPU? Zou Sony het leuk vinden om met 'tragere' tech opgescheept te worden?
Dan iets anders:
Radeon X900 XT-PE
• 32 Pixel-Pipelines
• 90nm low-k bei TSMC
• 500 Mhz Chiptakt
• 700 MHz (1,4 Ghz) Speichertakt
• 512 MB GDDR-3
Radeon X900 XT
• 32 Pixel-Pipelines
• 90nm low-k bei TSMC
• 450 Mhz Chiptakt
• 512 MB GDDR-3
Radeon X900 Pro
• 24 Pixel-Pipelines
• 90nm low-k bei TSMC
• 450 Mhz Chiptakt
• 256/512 MB GDDR-3
Radeon X900
• 16 Pixel-Pipelines
• 8 Vertex-Shader Einheiten
• 110nm low-k bei TSMC
• 500 Mhz Chiptakt
• 500 MHz (1,0 Ghz) Speichertakt
• 256/512 MB GDDR-3
http://www.ati-news.de/cg...?category=1&id=1117138247
Neem het maar met een flinke korrel zou gezien er bv low-k met 110nm bij TSMC staat.
Nieuwsartikel: Bit Tech interviewt Richard Huddy over Xenos & Xbox360.
Bit Tech heeft een leuk artikel online staan waarin Richard Huddy (ex nVidia en nu ATi guru) wat vertelt over Xenos (R500) en de toekomst van Unified Shading.
Bron: http://www.bit-tech.net/b.../richard_huddy_ati/1.html
Bit Tech heeft een leuk artikel online staan waarin Richard Huddy (ex nVidia en nu ATi guru) wat vertelt over Xenos (R500) en de toekomst van Unified Shading.
De echte battle begint pas volgend jaar. G70 vs R520 is maar een tussenstapje. En vooral die laatste zin is volgens mij van belang en zal door ATi net zo gebruikt worden als nVidia nu met SLi doet ("we hebben het al een jaar en het is al een "tried, tested & proven" technology").Given that ATI is working with Microsoft now on unified parts on next-gen DirectX, whilst Nvidia is saying that it doesn’t think this is the best idea, does Richard think that Nvidia will suffer, in the long run, on the PC platform from not following Microsoft?
“I’d love to say yes… I’d love to say that Nvidia are going to be stuck when it comes to Longhorn. But actually I do think they will have a unified shader architecture by the time WGF2 comes around. This time around, they don’t have the architecture and we do, so they have to knock it and say it isn’t worthwhile. But in the future, they’ll market themselves out of this corner, claiming that they’ve cracked how to do it best. But RSX isn’t unified, and this is why I think PS3 will almost certainly be slower and less powerful.
“Talking to the guys at Microsoft, it’s impossible to escape the conclusion that the future is for unified pipelines, there’s no doubt.”
Of course, the great news for ATI is that they’ll be on the second revision of their unified architecture by then, just as Nvidia is getting started.
Ziet er idd wel goed uit. Maar ik denk idd ook dat nvidia hetzelfde gaat doen als ATi.
Verder zijn die specs van de X900 serie erg leuk. Dit keer hebben ze wel een erg groot verschil tussen de XT en XT PE gemaakt. Ik denk dat dit een goede zaak is. Ik neem aan dat de levering dit keer wel voldoende zal zijn. Dan krijg je meer de buget X900 voor bijna iedereen de X900 Pro voor de mensen die is meer geld hebben. De X900 XT voor de high end users en de XT PE voor de mensen die 600 euro voor een kaart neer willen leggen.
Ik vind het igg niet gek klinken de vraag is of het ook echt zo wordt. Maar ik denk dat ik voor de X900 XT ga
ik clock em wel zo ver mogelijk op. Maar ik denk dat je em niet boven een XT geclockt zal krijgen als dat 100 mhz mem verschil klopt want dan zal de XT PE betere en duurdere chips hebben.
Verder zijn die specs van de X900 serie erg leuk. Dit keer hebben ze wel een erg groot verschil tussen de XT en XT PE gemaakt. Ik denk dat dit een goede zaak is. Ik neem aan dat de levering dit keer wel voldoende zal zijn. Dan krijg je meer de buget X900 voor bijna iedereen de X900 Pro voor de mensen die is meer geld hebben. De X900 XT voor de high end users en de XT PE voor de mensen die 600 euro voor een kaart neer willen leggen.
Ik vind het igg niet gek klinken de vraag is of het ook echt zo wordt. Maar ik denk dat ik voor de X900 XT ga
Een kaart overklokken die nog niet uit is, is het nog wat vroeg voor he
We weten nog niet eens wélke kaart ATI wanneer op de markt gaat brengen.
Er is ook nog G80 & R580, die unified stuff zal pas voor de herfst 2006 zijn denk ik.CJ schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 02:46:
Nieuwsartikel: Bit Tech interviewt Richard Huddy over Xenos & Xbox360.
[...]
De echte battle begint pas volgend jaar. G70 vs R520 is maar een tussenstapje. En vooral die laatste zin is volgens mij van belang en zal door ATi net zo gebruikt worden als nVidia nu met SLi doet ("we hebben het al een jaar en het is al een "tried, tested & proven" technology").
Volgens mij komt G75 tegenover R580 te staan en is G80 unified (of iets wat er op lijkt).
[rml]madmark in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml]
Been there, done that, twice
Been there, done that, twice
[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 11-06-2005 14:04 ]
net m'n asus x800xl binnengekregen
vanavond even in pc installeren
meteen een vraag; heeft het nog nut om een van de asus tools te installeren
(staan op de doos allemaal mooie tools genoemd)
of is ati driver package genoeg ?
vanavond even in pc installeren
meteen een vraag; heeft het nog nut om een van de asus tools te installeren
(staan op de doos allemaal mooie tools genoemd)
of is ati driver package genoeg ?
voor alle laptop users! download deze file: http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/index.html
dit bevat de content van de mobility drivers
,de andere file checkt eerst of je notebook in het lijstje staat deze niet
dit bevat de content van de mobility drivers
thnx...ik probeer ze meteen 
edit: werkt prima met een Mobility X700
[ Voor 42% gewijzigd door Mooody op 12-06-2005 20:41 ]
Ik zal zo even een x aantal games spelen zien of ik wat performance boosts hebMooooody schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:25:
thnx...ik probeer ze meteen
De optie dat kunt bepalen welke verhoudingen wordt weergegeven tijdens een spel is verdwenen....of kijk ik niet goed
welke optie bedoel je?Mooooody schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:05:
De optie dat kunt bepalen welke verhoudingen wordt weergegeven tijdens een spel is verdwenen....of kijk ik niet goed
Weet iemand waar ik een ATi Mobility X800XT kan bestellen ?
Wanneer snappen mensen het nou eens.... Laptops zijn niet gemaakt om te gamen....
Desktop PC's zijn ook niet bedoeld voor spellen, daar was de Atari en Commodore 64 voor uitgevondenMacros4 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 07:45:
Wanneer snappen mensen het nou eens.... Laptops zijn niet gemaakt om te gamen....
Idd laptop kan prima gamen. Vooral met een Athlon 64 er in. Ik heb zelf een 3000+ A64 met een 9700 mobility. en daar kan ik prima NFSU 2 en CS S mee doen. Laat staan de oudere games. Als ik echt wil gamen pak ik wel me desktop maar daar zit nu ook maar een X700 in dus maar 2x zo snel of zo.Mooooody schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:18:
[...]
Desktop PC's zijn ook niet bedoeld voor spellen, daar was de Atari en Commodore 64 voor uitgevonden
Any way gister met de 5.6 drivers maar eens doom gespeeld. K heb nu wijnig last van FPS drops die er eerst wel geregeld waren. Verder 1024-768 @ High detail 100% soepel. FPS kwam niet lager dan 55. Dus werkt goed naar mijn mening. BTW @ X700 Pro 256 MB kaartje.
Hmm
Laptops hebben:
- TFT scherm, met ghosting
- Minder ruimte voor zware hardware zoals video, geheugen, proc etc
- Kleine schermen
- Minder mogelijkheden met geluid
Allemaal zaken die het gamen nou niet bepaald bevorderen..
Maargoed, ieder zn ding he
Ik denk dat mijn volgende pc toch echt weer een high end desktop beest wordt...
Ik ben dan ook errrrrrrg benieuwd wat de toekomst ons aan nieuwe technologiën gaat brengen
Laptops hebben:
- TFT scherm, met ghosting
- Minder ruimte voor zware hardware zoals video, geheugen, proc etc
- Kleine schermen
- Minder mogelijkheden met geluid
Allemaal zaken die het gamen nou niet bepaald bevorderen..
Maargoed, ieder zn ding he
Ik denk dat mijn volgende pc toch echt weer een high end desktop beest wordt...
Ik ben dan ook errrrrrrg benieuwd wat de toekomst ons aan nieuwe technologiën gaat brengen
Je moet ook niet vergeten dat niet iedereen de hele dag spellen speelt en zeker niet er naar streeft om een "perfecte" omgeving te creëren om spellen te spelen. Ikzelf doe eigenlijk alleen af en toe een adverture en dat speelt wel erg relax met je laptop op je schoot met een koptelefoon er aan
Jah idd. Leuk als je een keer naar een m8te gaat knikke je je laptop er neer @ wifi of draadje en ga je ff me gamen. Als ik echt wil gamen gebruik ik me desktop idd met CRT monitor.Mooooody schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:52:
Je moet ook niet vergeten dat niet iedereen de hele dag spellen speelt en zeker niet er naar streeft om een "perfecte" omgeving te creëren om spellen te spelen. Ikzelf doe eigenlijk alleen af en toe een adverture en dat speelt wel erg relax met je laptop op je schoot met een koptelefoon er aan
Ik moet wel zeggen dat als games widescreen ondersteunden. je hebt dan ook zo'n scherm ziet het er wel geweldig uit. Dus als ik een TFT haal wordt het denk ik wel een widescreen. Met HDTV of zo. Leuk in combo met een R520 die dat hardwarematig kan encoden
Mareh zelf verkies ik ook de pc hoorMacros4 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:24:
Hmm
Laptops hebben:
- TFT scherm, met ghosting idd, dat is minder, maar het went wel denk ik
- Minder ruimte voor zware hardware zoals video, geheugen, proc etc DTR met 3700+ & 6800Ultra is reeds te vinden
- Kleine schermen 17" bestaat al, en die 15,4" zijn ook te doen
- Minder mogelijkheden met geluid creative heeft een audigy 2 voor notebooks
1) jaMacros4 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 07:55:
Ik ben benieuwd naar wat er eind 2006 begin 2007 uit gaat komen:
1) 512/1gb videogeheugen?
2) 1ghz gpu?
3) 64/128 pipelines?
2) 90nm nog, denk eerder ~600MHz
3) min 48, wel unified
[ Voor 26% gewijzigd door XWB op 13-06-2005 13:47 ]
Idd core iets van 600 pipes gok ik wel iets meer dan 48. Want dat heeft de R500 nu ook al. Aangezien die gelijk staan aan 32 "normale" pipes. Denk ik dat het er zekers 64 zijn die qua peformance geboost zijn tov de pipes in de huidige R500.
Ik hoop dat we dat Smart memory terrug zien in de desktop kaartjes
Ik hoop dat we dat Smart memory terrug zien in de desktop kaartjes
[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 13-06-2005 14:45 ]
Smart Memory op de desktop kan je voorlopig waarschijnlijk wel vergeten.
Zie ook het meest recente interview met ATi (zie eerdere posts voor link).
Overigens heeft HKEPC de X850XT CrossFire getest: http://www.hkepc.com/hwdb/ati-crossfire-1.htm
Overigens heeft HKEPC de X850XT CrossFire getest: http://www.hkepc.com/hwdb/ati-crossfire-1.htm
Dan laat ATi een grote kans liggenCJ schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:47:
Smart Memory op de desktop kan je voorlopig waarschijnlijk wel vergeten.Zie ook het meest recente interview met ATi (zie eerdere posts voor link).
Ik denk dat de prijs de grootste boosdoener is. Ik denk dat veel mensen minder happy worden als een vga plank ff 150 euro duurder wordt voor free AA (is het dan eigenlijk wel free AA?Astennu schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:47:
[...]
Dan laat ATi een grote kans liggenwaarom zouden ze dat niet doen ? is het te duur of zo ? als je ziet wat je er voor krijgt wil ik er best wat extra voor betalen mja dat ben ik. En ik denk ook dat er later meer toepassingen komen die dat smart memory kan uitvoeren. Erg jammer ze hadden hier mee een flinke boost aan prestatie kunnen neer zetten.
Ook de huidige yields zullen er misschien wel iets mee te maken hebben.
Anoniem: 62513
Ik heb pasgeleden mijn oog laten vallen op een HIS X800XL in combinatie met een binnenkort te verschijnen A8N-SLI Premium (non-SLI-opstelling uiteraard). Maar nu las ik laatst op het AnandTech-forum dat het niet wordt aanbevolen om 1 ATi-videokaart te gebruiken op een SLI-mobo. SLI is volgens mij een nVidia-idee, maar dan nog
Of zit er toch een kern van waarheid in en heeft bijvoorbeeld 1 6600gt in non-SLI minder kans op foutmeldingen dan 1 ATi?

Dit topic is gesloten.