LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Dat is nou een DUAL GForce 6800Ultra. Staat er ook bij (op de site).Astennu schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:42:
Jah ik vraag me nu echt af wat die R520 of R580 en G70 gaan doen. Hoe snel worden die TOV een SLI of Crossfirre setup en wat is de prijs ?
Ik hoop niet dat dit nog maanden gaat duuren.
Edit
FF offtopic:
Wat zou dit voor een kaart zijn:
[afbeelding]
G70 ?? Ik zie volgens mij 2 koelblokken dus mischien een soort 3D1 kaart ? met 2 GPU's
Ah okeey dus een 3D1 versie an asus met 2x6800 ultraVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:33:
[...]
Dat is nou een DUAL GForce 6800Ultra. Staat er ook bij (op de site).
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Gigabyte heeft ook een 3D1 met 2x een 6800U. MSI heeft er nu ook eentje. En Asus dus inderdaad ook. Maar deze discussie hoort hier niet in dit topic thuis.Astennu schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:59:
[...]
Ah okeey dus een 3D1 versie an asus met 2x6800 ultraah nice
Wat hier wel thuis zou kunnen horen is het feit dat fabrikanten nu een misschien wel CrossFire kaart kunnen bakken met twee ATi cores op 1 PCB...
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Verwijderd
Tot nu is het zo dat CrossFire sneller is dan een GF6800U in 3dMark2005 en zelfs Doom3. Dat neemt nVidia ze niet af. G70 in SLi zal wel weer sneller zijn, maar dat zijn weer twee verschillende generaties dus oneerlijk om te vergelijken.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Jep alleen nu hopen dat ATi de R520/R580 niet te lang laat w8ten want dan zullen veel mensen een G70 kopen ipv een R520/R580 omdat dat de snelste kaart is en ATi nog geen vergelijkbaar product heeft.CJ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:37:
Mensen maken zich veel te druk om CrossFire. Het gaat er ATi om dat de techniek nu op z'n plaats zit en gemakkelijk toe te passen is in de toekomst.
Tot nu is het zo dat CrossFire sneller is dan een GF6800U in 3dMark2005 en zelfs Doom3. Dat neemt nVidia ze niet af. G70 in SLi zal wel weer sneller zijn, maar dat zijn weer twee verschillende generaties dus oneerlijk om te vergelijken.
Je hebt ook straks 2x X800XL voor 700 euro, en dat is wel een stukje sneller dan een 6800GT in SLIVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:57:
mmm, ik zit net de tweakers review te lezen reviews: ATi's Crossfire neemt beeldschermen onder vuur, en ik mag dan 550 euro neerleggen voor een Crossfire X850 kaart, lekker goedkoop !. 2x een 6800GT koop je al voor 700 euro, en sowieso voor 550 euro koop ik dan liever een G70.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Crossfire kan nog zo snel zijn tegenover de 68xx serie, maar als er binnenkort echt een G70 uitkomt dan is er weinig markt over voor een dual x800. Het is van nvidia een zeer slimme zet om een nieuw product zo in de weg te laten zitten voor Ati die dat nog niet verwachte. Nu is het zaak dat Ati vlot met een r520 komt en deze net als nvidia direct in een dual oplossing te bieden.CJ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:37:
Ben ik nou trouwens één van de weinige die een dual gpu opstelling niet zit zitten? Laat spelmakers eerst maar eens echt het uiterste uit de mogelijkheid halen ipv een zooitje van het programeren te maken. Easy money is tegenwoordig belangrijker als kwaliteit.
Verwijderd
En een Single G70 voor 500-550 euro en nog sneller ookThund3r schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:50:
[...]
Je hebt ook straks 2x X800XL voor 700 euro, en dat is wel een stukje sneller dan een 6800GT in SLI
Waarom denk je dat nVidia ineens zo veel haast heeft om G70 op de markt te krijgen? Als ze er zeker van waren dat hun SM3.0 producten genoeg waren om de concurrentie aan te gaan met R520, dan hadden ze nog kunnen teren op NV40. Maar dat doen ze niet, want ze brengen iets nieuws uit zonder af te wachten wat ATi met R520 brengt. En volgens velen is ATi nu eigenlijk aan zet is.
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat G70 zo enorm goed is en dat nVidia zo veel vertrouwen heeft in hun product dat die de competitie met R520 makkelijk aan kan. Maar dan vind ik het wel heel vreemd dat ze niet langer op het succes van NV40 willen teren, want de GF6 serie verkoopt heel goed.
Dat weet je niet. Volgens sommige berichten scoort een G70 ongeveer 7800 punten in 3DM2k5. Een X800XL CrossFire zou ook zoiets moeten scoren aangezien een X850XT PE CF al rond de 10000 zit.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:06:
[...]
En een Single G70 voor 500-550 euro en nog sneller ook
Ik vind het zelf niet heel vreemd eerlijk gezegd. Ze proberen crossfire zo te blokeren en potentiele markt voor zichzelf te houden. En de eerste nieuwe kaart die de oude generatie verslaat krijgt de meeste aandacht.CJ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:08:
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat G70 zo enorm goed is en dat nVidia zo veel vertrouwen heeft in hun product dat die de competitie met R520 makkelijk aan kan. Maar dan vind ik het wel heel vreemd dat ze niet langer op het succes van NV40 willen teren, want de GF6 serie verkoopt heel goed.
Daar geloof ik eerlijk gezegd niets van.CJ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:10:
[...]
Dat weet je niet. Volgens sommige berichten scoort een G70 ongeveer 7800 punten in 3DM2k5. Een X800XL CrossFire zou ook zoiets moeten scoren aangezien een X850XT PE CF al rond de 10000 zit.
Mijn XFX6800 haalt al 6000 (430/1200) en de shaderperformance zal per operatie (kloktik) ook toenemen en dan heb ik het niet eens over de minimaal 1,5 maal toegenomen hoeveelheid fillrate.
Ik verwacht minimaal 10000 punten.
Crossfire vind ik ook helemaal niet meer interessant voor de huidige gen, ze komen tenslotte iets wat NV al bijna een half jaar heeft. En ik wil nog wel eens onafhankelijke reviews zien of het allemaal zo solid is(. Maar veel belovend lijkt het zeker).
Ze moeten als de sodemieter eens met een SM3.0-kaart op de markt gooien ipv maar aan te klooien met die R300.
Ik snap er niks van, dat ding was toch al lang klaar ???
Niet op voorraad.
Verwijderd
Tjah, waarom?CJ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:08:
Waarom denk je dat nVidia ineens zo veel haast heeft om G70 op de markt te krijgen? Als ze er zeker van waren dat hun SM3.0 producten genoeg waren om de concurrentie aan te gaan met R520, dan hadden ze nog kunnen teren op NV40. Maar dat doen ze niet, want ze brengen iets nieuws uit zonder af te wachten wat ATi met R520 brengt. En volgens velen is ATi nu eigenlijk aan zet is.
Mss heb ik daar een verklaring voor: The Inquirer kwam reeds af dat nVidia de 6800 vlug wil vervangen door de G70 (leuk dan voor mensen die nu een 6800U hebben en later een 2de in SLI willen plaatsen), nVidia ziet blijkbaar dat 2x X850XT's iets te krachtig is, en zet daarom de G70 er tegen op. En wat dan tegen de R520? Wel, heel binnenkort hoeven we die niet te verwachten, en als ie volgens sommige geruchten echt in oktober komt, dan heeft nVidia mss tegen dan de G80 klaar staan.
Als het idd zo is, zal R600 nog een lange tijd op zich laten wachten, want R580 zit er nog tussen. (tenzij ze R520 laten varen en R580 erdoor duwen)
Ik zeg niet dat het zo is, dit is gewoon mijn gedacht
[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 02-06-2005 19:48 ]
Verwijderd
Ik denk dat Ati niet het X800XTPE debacle wilt herhalen, dus een kaartIk snap er niks van, dat ding was toch al lang klaar ???
aankondigen die vervolgens bijna niet te krijgen is voor de consument vanwege
zeer matige yields.
Toen Ati voor het 0,09 procede ging, met het doel om een absolute killer kaart
te produceren - wat een 32pipes R520 waarschijnlijk gaat worden -, hadden ze zichzelf natuurlijk
wel in moeten dekken door ook een serie kaarten op 0,11 te ontwerpen, net als
de G70. In het geval dat 0,09 zeer matige yields op zou leveren hadden ze
in ieder geval een waardige concurrent voor de G70 op de markt kunnen brengen. 4 maanden
lang geen single card concurrent voor de G70 is absoluut dodelijk voor hun
aandeel in de high-end markt.
Maar wie weet, het is inderdaad tot nu toe allemaal speculatie. Ten eerste heeft Nvidia
officiëel nog helemaal geen G70 aangekondigd en Ati niet gezegd dat R520 pas in oktober komt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 19:58 ]
R520 = End/August beschikbaar
Verwijderd
van een uitstel van R520 maar wacht Ati af wat Nvidia gaat doen met haar G70, om
zo de hoeveelheid benodigde pipelines te bepalen per model.
http://www.theinquirer.net/?article=23648
Trouwens interessant dat Inquirer denkt dat de G70 géén hardwarematige
ondersteuning voor BluRay en HD-DVD heeft in tegenstelling tot de R520, welke
zoals bekend de H264 codec aan boord heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 23:53 ]
Zouden ze dat nou echt niet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid al weten?Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:51:
Volgens dit bericht van The Inquirer is er helemaal geen sprake
van een uitstel van R520 maar wacht Ati af wat Nvidia gaat doen met haar G70, om
zo de hoeveelheid benodigde pipelines te bepalen per model.
Er zijn inmiddels zoveel mensen bij betrokken, partners, devs, en die hebben allemaal contact met elkaar etc. knap hoor dat iedreen z'n mondje dichthoud
Niet op voorraad.
Verwijderd
Dit lijkt 21 Juni te gaan gebeuren: http://www.gamespot.com/news/2005/06/02/news_6126883.htmlTen eerste heeft Nvidia officiëel nog helemaal geen G70 aangekondigd
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 03:49:
[...]
Dit lijkt 21 Juni te gaan gebeuren: http://www.gamespot.com/news/2005/06/02/news_6126883.html
Zal Nvidia nu weer king of the hill worden ? Of blijft ATi de kroon houden ?
Sinds de TNT 2 staat Nvidia al op 1 met de snelste kaarten. Aangezien die 32 bit kon en de voodoo 3 niet. ( die overigens wel veel sneller was ). Bij de Geforce 1 was het pas echt raak. Toen kende ik de ATi radeon kaarten nog niet eens. Daar kwam ik later pas achter toen ik een GF 2 GTS Had had een M8te van mij een Radeon 1 32mb. Ding had veel scherper beeld. Na de GTS ook een 8500 GEkocht nooit spijd van gehad zekers niet nadat de drivers in grote sprongen vooruit gingen en zelfs de GF 3 TI 500 versloeg. En de TI 4200 later bij konden houden. Echt mooi gewoon.
Ik ben erg benieuwd. Ik wil wel een mooite R520 of R580. En dan w8t ik ff tot aan de R600 met een nieuwe kaart
Ik denk dat ATi de kroon wel pakt, maar weer met zo'n nauwelijks beschikbare kaart wegens het 0.09 micron procede. Zelf ga ik overigens deze maand nog een X800XL halen (als deel van een nieuwe PC, deze is aan vervanging toe (zie specs in sig)) en dan upgrade ik wel weer bij de R600.Astennu schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:18:
Jah het wordt weer echt spannend tussen ATi en nVidia. Ik weet nog wel hoe ik keek toen ik de eerste revieuw zag van de 9700 Pro. Hebben hebben
FX5800 U
okeey die laat wat steekjes liggen. Later de 6800 Ultra ook zo van
wat zou ATi nu brengen en ja hoor X800 xt met gelijke peformance. En wat zal ht nu worden
Zal Nvidia nu weer king of the hill worden ? Of blijft ATi de kroon houden ?
Sinds de TNT 2 staat Nvidia al op 1 met de snelste kaarten. Aangezien die 32 bit kon en de voodoo 3 niet. ( die overigens wel veel sneller was ). Bij de Geforce 1 was het pas echt raak. Toen kende ik de ATi radeon kaarten nog niet eens. Daar kwam ik later pas achter toen ik een GF 2 GTS Had had een M8te van mij een Radeon 1 32mb. Ding had veel scherper beeld. Na de GTS ook een 8500 GEkocht nooit spijd van gehad zekers niet nadat de drivers in grote sprongen vooruit gingen en zelfs de GF 3 TI 500 versloeg. En de TI 4200 later bij konden houden. Echt mooi gewoon.
Ik ben erg benieuwd. Ik wil wel een mooite R520 of R580. En dan w8t ik ff tot aan de R600 met een nieuwe kaart
[ Voor 3% gewijzigd door shuogg op 03-06-2005 09:21 ]
Jah ik gok het ook. Of net niet of net wel.shuogg schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:21:
[...]
Ik denk dat ATi de kroon wel pakt, maar weer met zo'n nauwelijks beschikbare kaart wegens het 0.09 micron procede. Zelf ga ik overigens deze maand nog een X800XL halen (als deel van een nieuwe PC, deze is aan vervanging toe (zie specs in sig)) en dan upgrade ik wel weer bij de R600.
Igg ik zou geen nieuwe X800 XL kopen. Je hebt nog een 9700 Pro ding is snel zat. Een 9700 mobility is nog zat en die heeft maar 4 pipes
Die 9700 Pro is nu ook al 3 jaardjes oud of zo ? Dus denk ik dat je er goed aan doet om 4 maanden te w8ten en dan een goedkope R520 kaart met SM 3.0 te nemen. Die ondersteunt gewoon weer veel meer games dan de X800 die niet veel verschil heeft met een 9700 pro qua SM. En ik denk dat je wel weer een jaar of 3 a 4 verder wil kunnen
Mja kijk, er is nog een ander probleem, aangezien ik op kamers ga heb ik sowieso een nieuwe PC nodigAstennu schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:42:
[...]
Jah ik gok het ook. Of net niet of net wel.
Igg ik zou geen nieuwe X800 XL kopen. Je hebt nog een 9700 Pro ding is snel zat. Een 9700 mobility is nog zat en die heeft maar 4 pipes. Verder denk ik dat je er goed aan doet als je wacht op de R520 die over 3 maanden beschikbaar is. Want dan heb je ook de goedkopere Pro versie van de R520. Officieel had de pro de XL moeten zijn maar door de GT van nVidia liep dat niet goed dus is de XL gemaakt.
Die 9700 Pro is nu ook al 3 jaardjes oud of zo ? Dus denk ik dat je er goed aan doet om 4 maanden te w8ten en dan een goedkope R520 kaart met SM 3.0 te nemen. Die ondersteunt gewoon weer veel meer games dan de X800 die niet veel verschil heeft met een 9700 pro qua SM. En ik denk dat je wel weer een jaar of 3 a 4 verder wil kunnenVerder worden de dual core dan ook betaalbaarder dus 2 vliegen in een klap zou ik zeggen
Ah zo. Nja wat ik heb gedaan is me X850 Pro verkocht een Goedkope X700 gekocht 2e hands en die verkoop ik zo meteen weershuogg schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:05:
[...]
Mja kijk, er is nog een ander probleem, aangezien ik op kamers ga heb ik sowieso een nieuwe PC nodig(deze blijft hier staan). En idd een 9700 pro is nog wel plenty snel, maar goed, das dan ook een dilemma waar ik een hele tijd mee heb gezeten
. De R520/G70 komen echt helaas net een paar maanden te laat beschikbaar.
Ook een idee natuurlijk, al ben ik ook niet 100% zeker dat het wachten het helemaal waard is. Ik lees bijv. dat de G70 'maar' 50% sneller is dan de 6800 ultra en ik heb dan niet het idee dat ATi er ruim overheen zal gaan.Astennu schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:10:
[...]
Ah zo. Nja wat ik heb gedaan is me X850 Pro verkocht een Goedkope X700 gekocht 2e hands en die verkoop ik zo meteen weer. Of koop een X600 ff daar kun je wel even mee verder en later maak je er niet veel verlies op
en koop je dan een R520
En ik denk dat een X800XL eigenlijk nog best redelijk te verkopen zou zijn (op marktplaats oid, niet op t.net
zeker ook de roadmap van MSI gezienThe Source schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:49:
G70GTX = End/June beschikbaar
R520 = End/August beschikbaar
Jah maar daar gaat het niet om. het gaat om de SM 3.0 support en dat kan wel degelijk verschil maken. Alleen dat is het wachten al waard.shuogg schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:23:
[...]
Ook een idee natuurlijk, al ben ik ook niet 100% zeker dat het wachten het helemaal waard is. Ik lees bijv. dat de G70 'maar' 50% sneller is dan de 6800 ultra en ik heb dan niet het idee dat ATi er ruim overheen zal gaan.
En ik denk dat een X800XL eigenlijk nog best redelijk te verkopen zou zijn (op marktplaats oid, niet op t.net)
Verder Klopt het ook dat ATi nu met een goede kaart moet komen om weer klanten terrug te krijgen. Toen was de snelheid ongeveer gelijk alleen nVidia had SM 3.0 en ATi niet. Dat heeft voor vele de doorslag gegeven.
Dat was idd het probleem. net als de nvidia 6800 Extreme ultra kaart. X800 XT was wel leverbaar maar XT PE niet.GfMike schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:04:
2 maanden later vind ik niet zo erg, als ze maar direct kunnen leveren en niet zoals bij de X800XT PE na een half jaar nog met mondtjes maat.
Daarvoor is later de X850 XT PE gekomen. Die is nu wel goed leverbaar. Als je op XS kijkt hebben echt veel mensen zo'n ding.
[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 03-06-2005 11:15 ]
Verwijderd
vergeet niet dat de mid-end kaarten pas ergens in de herfst uitkomen. Voordat je dan voor een redelijk bedrag een leuke kaart kan kopen en goed leverbaar is, is het alweer november (schat ik). Maar ik zou iig geen zin hebben om 550 euro voor een nieuwe kaart neer te leggen over 3/4 maanden. Daarvoor heb ik ook besloten om een x800xt te kopen voor 320 euro (tweedehands).Astennu schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:42:
[...]
Jah ik gok het ook. Of net niet of net wel.
Igg ik zou geen nieuwe X800 XL kopen. Je hebt nog een 9700 Pro ding is snel zat. Een 9700 mobility is nog zat en die heeft maar 4 pipes. Verder denk ik dat je er goed aan doet als je wacht op de R520 die over 3 maanden beschikbaar is. Want dan heb je ook de goedkopere Pro versie van de R520. Officieel had de pro de XL moeten zijn maar door de GT van nVidia liep dat niet goed dus is de XL gemaakt.
Die 9700 Pro is nu ook al 3 jaardjes oud of zo ? Dus denk ik dat je er goed aan doet om 4 maanden te w8ten en dan een goedkope R520 kaart met SM 3.0 te nemen. Die ondersteunt gewoon weer veel meer games dan de X800 die niet veel verschil heeft met een 9700 pro qua SM. En ik denk dat je wel weer een jaar of 3 a 4 verder wil kunnenVerder worden de dual core dan ook betaalbaarder dus 2 vliegen in een klap zou ik zeggen
Nu ik hem heb denk ik wel van het is misschien een beetje overkill geweest, maarja als je dan hoort dat battlefield 2 waarschijnlijk op medium settings draait met een x800pro en je met een x800xt zowiezo op high kan spelen, ben ik toch wel blij met mijn aanschaf
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 12:13 ]
Verwijderd
Verwijderd
dan zou ik hem zo ondertussen maar weer eens gaan verkopen met minimaal 100 euro verlies, want de prijsdalingen zitten er alweer aan te komen. En daar zit jij dan 3 maanden zonder kaartVerwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:00:
Waarom niet, ik heb mijn kaart sinds Juli vorig jaar en toen 465 betaald (begin dit jaar omgeruild voor een x850xt voor pci-e zonder geldverlies) dus heb ik voor 140 euro meer wel even 10 maanden langer kunnen genieten met deze topkaart dan jij, lijkt mij een koopje dus heb jij een duurkoop
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan die x700pro wel vinden in testen maar die LE niet
De X700LE is gewoon een X700, zonder Pro dus:Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 09:30:
Even een vraag,zit er veel verschil qua snelheid tussen een x700LE en een X700pro
Ik kan die x700pro wel vinden in testen maar die LE niet
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/index.html
Iets trager dan de X700Pro, maar wel weer iets sneller dan een 6600.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Ja ik heb hem nu,en hij bevalt uitstekendThund3r schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:42:
[...]
De X700LE is gewoon een X700, zonder Pro dus:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/index.html
Iets trager dan de X700Pro, maar wel weer iets sneller dan een 6600.
Zijn catalist de drivers voor een ati kaart of is dat iets anders?
wil de nieuwste even hebben eigenlijk.
Met serieuze verbeteringen door vernieuwingen in de drivers: http://www.tcmagazine.inf...php?shownews=9971&catid=3 .CJ schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:05:
Catalyst is de driverset van ATi. De laatste zijn de 5.5 drivers. Wacht nog even 3 dagen en je hebt 5.6.
Verwijderd
Ok thanksCJ schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:05:
Catalyst is de driverset van ATi. De laatste zijn de 5.5 drivers. Wacht nog even 3 dagen en je hebt 5.6.
Een week eerder mag ook wat mij betreft..oeLangOetan schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:16:
[...]
midden in de examens, konden ze dat geen week later zetten
Niet op voorraad.
Nog even hierover... Open 't in Wordpad of een Hex editor en je ziet de verborgen commentaren van ATi... Blijkbaar was de powerpoint presentatie in handen gekomen van ATi (of beter gezegd Patricia Mikula, ATi's spokeswoman) via een AIB. Zij heeft er toen haar eigen commentaren in gezet en verspreid binnen ATi. Op de een of andere manier zijn haar commentaren er uit gehaald en is het naar buiten gelekt. Maar degene die de commentaren heeft uitgewist is vergeten dat de commentaren embedded in het document zaten....Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:36:
Lol, er is inmiddels een document ergens uit het Nvidia kamp opgedoken
dat Crossfire volledig de grond in probeert te boren.![]()
http://www.driverheaven.n...0CrossFire%20is%20DOA.pdf
- (1 year in and they can only support ~80 games.)
- So customers are \paying for SLI \(through unused transistors\) even if they only want to \
run a single card..
- (Internal connector which won't connect correctly if slots are off by even a few millimetres...)
- (Requires two identical graphics cards...hopefully they can find them when they want them...)
- (If card manufacturers make bios changes mid-production run and customers want to upgrade down the road they are SOL...)
- (compatible with what?? 80 games? doesn't sound like an entire ecosystem if you ask me...)
- (Nvidia is so scared of CrossFire tha they are pre-launching their G70. They know their NV4x SLI platform won't cut it!)
- (They don't deny that we have better performance, they are just complaining that we have only shown 3 games to beat them with...)
- (glad they acknowledge that our single card beats their single card!)
- (how is this different form their split screen method?? their aren't able to scale geometry either! )
- (in the desert someone stranded will drink their own sweat...doesn't mean its any good...)
- (wasted transistors, enthusiasts want leading technology, not something Nvidia slaps together)
- (nvidia is rushing out news of their next-gen beacuse they are scared of CrossFire)
- (when Nvidia was scared by R300 they rushed news of NV30 out to the masses. They promised the world and they delivered a dog. now they are making the same great promises with G70... deja vu??)
Hier is wat Patti er over te zeggen heeft:
Hehe. Wat een drama. Geweldig.Here’s what happened. We received the PDF in question from a “source”. As I understand it they forwarded it to us because they thought we should see what is being said about us. I made “comments” in the document which, in Acrobat show up as yellow thought-bubble type thingies. I sent the document back to others within ATI and actually referred to the saved document as “with Patti’s angry comments”. (How could I not be angry – have you read the document??) Anyway, I digress…
Someone deleted the comments and forwarded the document on. No one realized that the comments were embedded in the file still. I can assure you that we did not create the document.
:D!
Geweldig om te lezen
Het zijn net kleine kinderen
Praat maar gewoon in silicon en breng die damn kaarten nou eens to the table
Niet op voorraad.
Het verwondert me trouwens dat ze er toch nog voor kiezen ook AGP kaarten uit te brengen. Alhoewel de ontwikkeling van de Rialto het toelaat een PCI-Express kaart te ontwikkelen en makkelijk een AGP-versie ervan te maken. Al bij al een leuke optie dat ATI het toelaat zelfs de mensen die op het laatst nog een vette PC samenstelde met AGP om ook te genieten van de laatste nieuwe technologie. Vooral dual-processor systemen zullen dit graag zien aankomen
Ongeveer even snel als een X800XT
[ Voor 20% gewijzigd door Aight! op 06-06-2005 14:37 ]
MSI kaart met dual interface. AGP en PCIe dus.

Voordeel voor de switchers dus. Nu een snelle kaart kopen en die straks op je nieuwe PCIe mobo gebruiken
Meer informatie: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=4918
Persoonlijk ben ik sceptisch over de outputs, die draadjes zorgen voor extra interferentie en dus ruis/kwaliteitsverlies. Ook de koeling zal op zijn kop staan.
Phuncz schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:35:
Niet om afbrekend te doen, maar dit is al eens gezegd geweest.
Persoonlijk ben ik sceptisch over de outputs, die draadjes zorgen voor extra interferentie en dus ruis/kwaliteitsverlies. Ook de koeling zal op zijn kop staan.

Changes in 1.0.2.685 (June 5, 2005)
* Improved OSD support for OpenGL applications
* Update rendering procedure for FlashOSD text. Now FlashOSD will use smaller spacing between characters.
* Recreated Screenshot system, Now ATT will make screen shot directly from application rendering data. If no game is active, ATT will use old WinGDI method. Be informed, OSD Module must be enabled to make in game screenshots because this system shares the same resources with OSD module.
* Updated Core name detection database (up to R520/R530 models)
* Removed plugin "OSD MotherBoard monitor"
* Added new OSD Plugin "OSD Motherboard Sensors". This OSD plugin can show information from MotherBoard monitor, SpeedFan, PC Alert (MSI)
* Added support for X700 Mobility
* Added support for FireGL V5000
* Added a few new tweaks in "Additional Tweaks" section
* Fixed bug with rotation hotkey.
* Fixed some character rendering in FlashOSD module
* Now game profiles in menu will show game executable icon
R520 en R530 uhmmm
Laatste post van pagina 1, maar is niet erg, kunnen we hierover discussiëren, de R520/580/Crossfire heeft al genoeg aandacht gehad
R530 hoort volgens mij RV530 te zijn. Verbaast me dat RV515 er ook niet in staat. De release van RV530 duurt nog wel even.
Het feit dat nVidia zo veel moeite doet om een product van de concurrent zo enorm de grond in te boren ipv zich te concentreren op de goede punten van haar eigen producten zegt volgens mij wel genoeg...edward2 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:48:
Ik vind het een hoop gezeik, gebakken lucht en soap immitaties, volkomen nutteloos...
Praat maar gewoon in silicon en breng die damn kaarten nou eens to the table
Maar ja, in het verleden deden ze dat al met de Kyro-kaartjes, R300 en R420... dus daar is niets nieuws onder de zon. Eigenlijk kan je haast niets anders dan je te verlagen tot hetzelfde niveau, want de koper is nou eenmaal gevoelig voor dit soort dingen. Gelukkig heeft ATi daarvoor iemand in dienst die uit het nVidia nest is gekropen en dus precies weet hoe je vuur met vuur moet bestrijden.
Just my 2 cents.
De AIB en Patricia Mikula. Zij heeft absoluut geen reden om te liegen en geeft ook eerlijk toe dat ze de notities er bij had gestopt. Haar denkwijze was min of meer "Als nVidia cheap shots kan uitdelen, waarom zouden wij dat ook niet mogen doen", getuige het feit dat ze enorm pissig was over het document.Phuncz schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:10:
Mja maar wie is er om te zeggen dat dergelijke documenten wel echt zijn en dus relevant zijn ?
En er is in dit geval een verschil tussen degene die het document verzonnen heeft en publiek verspreid, en degene die antwoord geeft en het intern gebruikt. Natuurlijk zullen er wel eens documenten zijn die opzettelijk verspreid worden, maar toch is het in bijna alle gevallen altijd nVidia die er mee begint.
Het leuke is juist dat er in dit soort catfights, er altijd leuke nieuwsfeitjes tussen neus en lippen worden genoemd die sommige mensen totaal over het hoofd zien. Wie goed zoekt zal vinden.Uiteindelijk is het kinderachtig gedoe dat niet goed te spreken valt, ook al zou ATI het doen. En dat is het juist: er zullen ook dergelijke documenten van ATI rondzwerven. Dus ja, wat maakt het uit wie moddergooit naar wie, iedereen doet het wel. Uiteindelijk hebben ze hetzelfde doel: winst maken. Dan lijkt me idd. de laatste nieuwtjes omtrent hard- en software veel interessanter dan het geroddel dat nog minder geloofwaardig is dan sommige nieuwtjes van The Inquirer
Just my 2 cents.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hieruit maak ik zoiets op.- (They don't deny that we have better performance, they are just complaining that we have only shown 3 games to beat them with...)
- (glad they acknowledge that our single card beats their single card!)
- (wasted transistors, enthusiasts want leading technology, not something Nvidia slaps together)
- (nvidia is rushing out news of their next-gen beacuse they are scared of CrossFire)
- (when Nvidia was scared by R300 they rushed news of NV30 out to the masses. They promised the world and they delivered a dog. now they are making the same great promises with G70... deja vu??)[/i]
ATi kreeg dit document twee dagen voor de launch van CrossFire in handen. Dat een gewone nVidiot dit bestand heeft gemaakt leek eerst voor de hand liggend, maar als je dit weet dan is dat opeens een optie die je kan schrappen. De details van CrossFire waren namelijk toch vrij goed beschermd door de NDA. En om eerlijk te zijn verbaasd niets me meer van nVidia, terwijl ze eigenlijk helemaal niet zo onzeker hoeven te zijn. Maar ik denk dat ze jaren lang gewend zijn om aan de top te blijven zonder concurrentie, en zich nu ineens een beetje in het nauw gedreven voelen.Phuncz schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:29:
Daar heb je wel gelijk in. Alhoewel het me sterk lijkt dat Nvidia zo onprofessioneel doet.
nVidia heeft de NV48 niet officieel geschrapt. De drivers verwijzen bv nog naar de NV48-serie en het zal me niet verbazen als de nieuwe midrange gebaseerd is op de NV48. NV48 schijnt gewoon de 0,11u variant te zijn van de NV40/5, dus kan-ie goedkoper geproduceerd en verkocht worden. Maar waarschijnlijk is dit nu hernoemd naar G71 tot G74.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:47:
En waar maak je dat uit op? Ik denk dat nvidia zijn lesje wel geleerd heeft nu. En volgens mij onderschat ati nvidia ook want de nv40 kon de x800 ook aan. Waarna ati x850 bracht en nvidia de nv48 schrapte.
Verwijderd
Uitgezonderd R300 vs NV30 is dat al tijden zo.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:24:
Snap alleen niet hoe ze dat doen dat de kaarten zo icht bij elkaar in de buurt zitten kwa performance.
ATI moet alleen wat aan hun verkrijgbaarheid doen, misschien is de R520 wel vlotter dan de G70, dat moet je van geen enkel (eigen)document aannemen
Het is jammer dat de IHV's weer kinderachtig moeten doen, want de testen zullen voorzich spreken...
[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 06-06-2005 19:02 ]
Niet op voorraad.
Verwijderd
Volgens mij ken je helemaal niks van marketing. Zo gaat het nu eenmaal tussen 2 concurrerende bedrijven. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Dit is in alle sectoren zo.Phuncz schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:29:
Daar heb je wel gelijk in. Alhoewel het me sterk lijkt dat Nvidia zo onprofessioneel doet.
Ben jij effe het heilig beest met oneindig inzicht ! May I touch you now ?
Ik heb het niet alleen over het feit dat het document vol leugens en foute argumenten staat, maar dat het betreffende document uitgelekt is.
The Inq bericht dat R520 meer dan 10K scoort in 3Dmark05
http://www.theinq.net/?article=23752DESPITE WHAT people were claiming, the G70 will score better than the 7800. The card never got the 7800 suffix based on its 3Dmark05 score and if it was number would end up significantly bigger. It's actually going to be quite better but still not as good as the "Fudo" R520.
We got some numbers from this card and it turns out that R520 scores more than 10000 in 3Dmark05. We still don't know its clock speeds but we know the score. For what we know Nvidia can not mach this with G70.
This is actually even better or equal to two 6800 Ultra cards in SLI which kinds of makes it looks ridiculously fast. Imagine R520 in Crossfire, what ATI "cool chap" described as "Coolest technology ever" could do? Just double the number please.
No question that R520, Fudo will be fast the only questions remains are when is it going to be out and when it will actually be available. We will hopefully found out more soon. µ
Verwijderd
Hier zijn eigenlijk bijna geen reviews over te vinden met nieuwe high end kaarten, ik haalde 23122 puntjes
Verwijderd
Dit is vooral omdat 3dmark01 achterhaald is en minder steunt op de hedendaagse graka's ...Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:10:
Zeg wat is jullie score bij 3dmark01 ?
Hier zijn eigenlijk bijna geen reviews over te vinden met nieuwe high end kaarten, ik haalde 23122 puntjes
verder is het ook nog meer een systeem bench, dan een zuivere GFX bench.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:59:
[...]
Dit is vooral omdat 3dmark01 achterhaald is en minder steunt op de hedendaagse graka's ...
een snellere proc heeft in 01 veeel meer invloed tov de GFX dan in 03 en 05, daar maakt het niet zoveel uit en berust de score mn op de GFX-kaart.
[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 06-06-2005 23:25 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Verwijderd
en dat is.CJ schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:25:
Waarschijnlijk wel. Vandaag staat er in ieder geval nog iets anders op de planning.
Ik ben ook erg benieuwd naar die cat 5.6
ATi heeft zelf niets beloofd hoor.Astennu schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:13:
Nu maak je me nieuwschierig
Ik ben ook erg benieuwd naar die cat 5.6hopelijk maken ze hun beloftes waar
Nee okeey daar zit wat in
Ik hoop dat de drivers ook die prestatie winst hebben die de andere sites denken
Extra prestatie is nooit weg
Die X850 pro was in sommige dingen gewoon 2x zo snel als me X700 pro nu.
X850 Pro @ 610-610
X700 Pro @ 530-500
Niet in alles maar zware bewerkingen wel.
Verwijderd
c'mon doed ... spill it !CJ schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:34:
Omdat sommige dingen gewoon nog niet bij naam genoemd kunnen worden of leuker zijn als verrassing.
Grrr, kan ik weer de ganse avond op en neer lopen tussen tv en pc om te zien wat er gelost wordt

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
als dan iemand anders "per ongeluk" zn mond voorbij praat en CJ verder (uiteraard) geen bronnen vrijgeeft, kan hem ook niks gebeuren lijkt me...
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Dit topic is gesloten.