WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB
Anoniem: 30670
Dan ik kan hem beter hier halen voor die prijzen en verzekeringen erbij. Garantie is ook niet iets geheel onbelangrijk voor mij. Zeker dat veel dingen niet "Mauce PROOF" zijn. Ik sloop dingen nogal gauw...STIMPPYYY schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:33:
[...]
Scherm kan toch gewoon opgestuurd worden naar frankrijk met TPG of TNT e.d. betaal je toch zelf de verzendkosten

PowerDVD 5 doet idd dat niet nee... maar ja. Ik ga al opzoek naar plug-ins.duncanvdlinden schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:43:
[...]
je ziet die balken ivm anamorfic breedbeeldopnames van films, hetezelfde als met je breedbeeld tv zie je dat ook, er zijn echter ook dvd's met een 16:9 verhouding die zul je voller zien op het scherm.
maar ik denk dat je dan iets met pan en scan moet gaan knoeien om anamorfic beeldvullend te gebruiken, heeft powerdvd dat niet?
Trouwens een 2e Dell komt er niet. Ik heb net twee 19inch Tft besteld vanochtend zodat ik thuis zelf kan testen welke ik hou om mee verder te gaan. Dell was echt te duur voor mij, ik heb voor een 1 Dell, 2 super 19inch tft schermen.
[Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 11-07-2005 13:52]
Tenslotte heeft Pan & Scan hier niets mee van doen. Zou je Pan & Scan gebruiken, dan krijg je juist een 4:3 formaat met grote zwarte balken links en rechts, en nog meer verlies van beeldinformatie. M.a.w. je bent nog verder van huis.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat moet je natuurlijk zelf weten, als het niet werkbaar zou zijn is het meteen wat anders natuurlijk kortom hoeveel last heb je ervan en vindt je het echt hinderlijk. Tevens heb je pixels etc in dit scherm?Anoniem: 92875 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:23:
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met me nieuwe scherm alleen heb ik na een paar uren toch ondekt dat er lichte bleeding in de linker onderhoek zit, dit is overigens niet hinderlijk dus ik denk dat ik deze maar houd?
@mauce 280pk in turbo kadett?
Deze gecropte images zeggen helemaal nop.
De enige manier om te kijken of zo'n scherm je zal bevallen om er bij iemand een te gaan bekijken. Je gaat toch ook geen speakers kopen als je ze niet eerst geluisterd hebt?
Zeker met een krakkemikkige techniek/productieproces als LCD... er gaat nog veel teveel fout als je het mij vraagt.
Andso schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:27:
Spotmatic bedankt voor het maken van de foto's ik sta verbijsterd nu al over de kwaliteit van het scherm met dvd's en widescreenals je zegt dat het in werkelijkheid nog beter is top! Uiteraard zal je waarschijnlijk bleeding kunnen zien bij donkere films maar ik vraag me nog af of ik me eraan ga storen ik kan het namelijk nog niet vergelijken met iets. Als ik al gewend ben aan het kijken van dvd's op een laptop scherm (wat al bijna direct wit wordt als je maar 2cm beweegt) moet het op de 2005 reuze meevallen denk ik.
[Voor 52% gewijzigd door Darth Malak op 11-07-2005 16:09]
Ehmpulleke schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:07:
Zeker met een krakkemikkige techniek/productieproces als LCD... er gaat nog veel teveel fout als je het mij vraagt.

@Sork: volgens mij had spotmatic het ook nog een beetje, check een paar pagina's terug voor de pics.
@iedereen: niemand heeft zeker inside knowledge wanneer het schermpje per stuk weer lekker goedkoop wordt?
[Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 11-07-2005 18:34]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 32558
Hoe verloopt het spelen van WoW nu op je scherm?
Zelf ga ik het ook gebruiken om WoW op te spelen, dus ben wel benieuwd naar je bevindingen.
Welke grafische kaart gebruik je?
aan je 4 foto's te zien heb jij weinig tot geen bleeding of wel? Die zwarte balken onder- en bovenaan zien er gewoon perfect zwart uit..voor mij dan

Tja, de bleeding is er wel, maar alleen zichtbaar bij een volledig zwart scherm, en dan nog alleen als je in een totaal verduisterde kamer zit. Zoals het nu is, boeit het dus niet. Ik denk dat je bij dit scherm moet accepteren dat je altijd enige mate van bleeding hebt. Het ene scherm heeft er wat meer last van dan de ander, vandaar dat ik al met mijn derde 2005FPW bezig ben. Je kan veel zeggen van Dell, maar de service is wel goedBvK P4 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:11:
@ Spotmatic:
aan je 4 foto's te zien heb jij weinig tot geen bleeding of wel? Die zwarte balken onder- en bovenaan zien er gewoon perfect zwart uit..voor mij dan

En het is zoals jij zegt: volgens jou zijn ze beter.... Ik heb nog steeds geen LCD gezien die mijn CRT kan vervangen (visionmaster pro 450 trouwens van 6 jaar oud ofzo).
Hoedje schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:34:
[...]
Ehm. Het is lekker ungefundeerd, maar als je het mij vraagt, zijn LCD panelen al jaren beter dan CRT.
@Sork: volgens mij had spotmatic het ook nog een beetje, check een paar pagina's terug voor de pics.
@iedereen: niemand heeft zeker inside knowledge wanneer het schermpje per stuk weer lekker goedkoop wordt?
Anoniem: 92875
Nu maar hopen dat dell met een mooie regeling komt

p.s.
Iemand anders al gebeld door DELL?
Ik heb een mailtje gehad over hetzelfde onderwerp. Ik heb teruggemaild dat er nog wel enige bleeding was (nauwelijks zichtbaar), maar dat het me verder niet kan schelen. Hoe vaak ga je in een pikdonkere kamer naar een zwart beeld zitten staren? Ik ben en blijf daarom een tevreden man!Anoniem: 92875 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:14:
Ik ben zojuist gebeld door DELL. Ze belde me om te vragen of de nieuwe monitor wel goed is en of ik er tevreden mee ben. Ik vertelde dat er nog steeds lichtlekkage in zit en dat het minder was dan de vorige keer, waarop hij me vertelde dat hij dat al dacht en dat DELL met een onderzoek bezig is naar deze monitoren met betrekking tot lichtlekkage. Volgen jongen de mij belde komt dit probleem te vaak voor en zal DELL het probleem proberen op te lossen (hoe heb ik geen idee van maar hij zou contact met me houden). Verder vroeg hij mij of ik de datums + rev nummers van de monitoren wil opschrijven zodat ze daar iets mee kunnen doen.
Nu maar hopen dat dell met een mooie regeling komtmaybe en kleine bijbetaling en op naar een 24"
p.s.
Iemand anders al gebeld door DELL?
En reken er maar niet op dat je een 2405FPW krijgt. En mocht dat wel gebeuren, dan alleen met bijbetaling. Dell is wel goed, maar niet gek. Als ik hun was zou ik dat ook niet doen

Bij de Dell 2005FPW's komen dode en/of hot pixels wel voor, maar ik zou zeggen dat het een zeldzaamheid is. Blijkbaar zijn de S-IPS panelen van LG-Philips behoorlijk goed van kwaliteit.pulleke schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:18:
Ok... gezien het enorme uitval percentage tijdens productie en de hoeveelheid dead-pixels kan ik denk ik wel stellen dat er behoorlijk wat schort ja...
[...]
Ik dus, ik kijk films in de avonduren, het liefst als het pikkedonker is, bovendien doe ik ook graag proggen in het pikkedonker, dan lijdt de omgeving mij niet af, en ik vind het gewoon prettiger. Dus bleeding zal mij verschrikkelijk storen. Momenteel ben ik in de markt voor dit scherm of de duurdere (en moeilijk leverbare) 2405, maar gezien de problemen met deze TFT's kijk ik nog even de kat uit de boom voordat ik tot aanschaf over ga. Voorlopig red ik mij nog prima met 2x 15" CRT op dual head.Spotmatic schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:45:
[...]
... Hoe vaak ga je in een pikdonkere kamer naar een zwart beeld zitten staren? Ik ben en blijf daarom een tevreden man!
..
:+
Precies, ik kijk regelmatig een dvdtje of een divxje en dat doe ik meestal s'avonds in het donker, dan heb ik ook zeker last van bleeding enz. Wordt morgen teruggebelt en zal dan eens vragen wat de mogelijkheden zijn.Krusher schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:04:
[...]
Ik dus, ik kijk films in de avonduren, het liefst als het pikkedonker is, bovendien doe ik ook graag proggen in het pikkedonker, dan lijdt de omgeving mij niet af, en ik vind het gewoon prettiger. Dus bleeding zal mij verschrikkelijk storen. Momenteel ben ik in de markt voor dit scherm of de duurdere (en moeilijk leverbare) 2405, maar gezien de problemen met deze TFT's kijk ik nog even de kat uit de boom voordat ik tot aanschaf over ga. Voorlopig red ik mij nog prima met 2x 15" CRT op dual head.
@sark welke revisie schermen heb jij momenteel?
@pulleke wil je dual gaan draaien? ik heb namelijk zelfde scherm nu over en wil deze nouw juist gaan vervangen voor die 2005 schermen.

Trouwens: zoals jullie op mijn foto's hierboven zagen heb ik een lamp achter het scherm gezet. Dit verhoogt het waargenomen contrast nog eens en maakt het werken met het scherm een stuk prettiger. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
In dat geval kan ik je verzekeren dat je er totaal geen last van zult hebben. Ter indicatie: op mijn eerste scherm (met zeer forse bleeding) was in Windows totaal niets te merken van dit probleem. Ik raad je natuurlijk wel aan de schermen goed te controleren, want je wilt uiteraard een goed product ontvangen (ook al kijk je er niet in het donker naar).Andso schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:32:
Heb net email ontvangen van Dell dat me schermen op morgen staan voor aflevering. Ik ben er echt benieuwd naar. Tevens er benieuwd naar het hele bleeding verhaal. En in mate hoeveel last of vervelend het is. Ik kijk films maar niet in het donker en werk voornamelijk alleen in windows games etc doe ik niet of nauwlijks.
Overigens zijn alle schermen hier REV.A01. Dat is meteen de enige revisie van dit scherm. In de VS hebben ze REV.A02, maar die worden ergens anders geproduceerd (Mexico).
rev.A01 uit juni 2005Andso schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:32:
Heb net email ontvangen van Dell dat me schermen op morgen staan voor aflevering. Ik ben er echt benieuwd naar. Tevens er benieuwd naar het hele bleeding verhaal. En in mate hoeveel last of vervelend het is. Ik kijk films maar niet in het donker en werk voornamelijk alleen in windows games etc doe ik niet of nauwlijks.
@sark welke revisie schermen heb jij momenteel?
@pulleke wil je dual gaan draaien? ik heb namelijk zelfde scherm nu over en wil deze nouw juist gaan vervangen voor die 2005 schermen.
zal ik het je nog maar eens vragen, want krijg er geen antwoord op (tenzij ik er over gelezen heb, in dit geval mijn excuses).
Hoe bevalt WoW je op je scherm?

geen probleem, wat voor videokaart heb je?Anoniem: 92875 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:02:
Sorry, niet gelezen, WoW bevalt perfect draai het spel in 1024x768 omdat me videokaart anders over de zeik gaat, maar het is prachig. Mooie heledere kleuren en een brede wereld
Offtopic: Overigens zijn mijn rijkwaliteiten in GTA:SA niet om over naar huis te schrijven. Ik denk erover om maar een autosloperij te gaan beginnen

Ik heb een geforce 6200 en draai wow op 1024x768 24 bit en alle detail op medium. Als je een overzicht van de prestaties van verschillende videokaarten, check dan deze url ff.Anoniem: 32558 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:03:
[...]
geen probleem, wat voor videokaart heb je?
WOW-Videotest
Scherm 1: 3 pixels + 2 subpixels
Scherm 2: 2 dode pixels
Aww, dat is niet best. Mijn drie schermen hadden er alledrie GEEN last van. Ik zou ze terugsturen naar Dell, maar de vraag is of ze je geloven als je zegt dat beide schermen er last van hebben.Triloxigen schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:17:
Ik heb beide moni's binnen, met teveel dode pixels..
Scherm 1: 3 pixels + 2 subpixels
Scherm 2: 2 dode pixels
Anoniem: 137805

Ze zouden mee naar Campzone gaan...
Heb ze ondertussen aan de foon..
Ze ruilen pas bij 6 (!) dode pixeld..
IK heb wel 6 niet volledig functionerende pixels gevonden...
Maar daarvan zijn er 3 sub..
Ze willen me 580,- reparatie kosten in rekening gaan brengen

Ik ga nu dus gebruik maken van de wet koop-op-afstand.
Dit was mijn eerste en laatste keer bij dell.
[Voor 80% gewijzigd door Bender op 14-07-2005 13:17]
Waarom wil dell 580euro reparatie kosten in rekening gaan brengen? Omdat je ze heb gebeld ofzo?Triloxigen schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:38:
Maar waar zitten ze en zijn ze echt storend? Je kan uiteraard altijd nog 1x bellen en oops je heb je verteld?
Het is nog steeds de grootste kriem van elke gebruiker die een TFT wil kopen of heeft pixels en sub pixels.
Ik krijg als het goed is 1 dag vertraagd vandaag me schermen binnen helaas kan ik ze vandaag niet meer testen en uitpakken ivm werk.
Wil je ons laten weten hoe dat verlopen is, ben ik wel beniewd naar.Triloxigen schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:38:
Ik heb gewoon weer altijd pech
Ze zouden mee naar Campzone gaan...
Heb ze ondertussen aan de foon..
Ze ruilen pas bij 6 (!) dode pixeld..
IK heb wel 6 niet volledig functionerende pixels gevonden...
Maar daarvan zijn er 3 sub..
Dit was mijn eerste en laatste keer bij dell.
Anoniem: 137805
bel gewoon zeg dat er 6 kapot zijn ruilen ze hem tenminste om die van ups gaan toch niet controleren of het er wel 6 zijn
En bij 1 van de 2 chermen zitten 2 dode pixels in het midden p 10cm afstand met ertussen nog een dode subpixel.
De reparatie kosten zijn inderdaad net zo hoog als een nieuw scherm, dat gaat dus zeker ook niet gebeuren.
Terugsturen bij wet koop op afstand (waar ik zo goed als zeker gebruik van zal maken) gaat me wel 55,- kosten, maar beter dan 550!
Ik raad echt niemand aan bij Dell te bestellen....
Weet je dat wel zeker? Ze hebben me tot driemaal toe een scherm gestuurd vanwege mijn probleem met de bleeding. Op een gegeven moment had ik dus tegelijkertijd drie schermen in huis. Het eerste scherm, van begin mei, wordt zelfs vandaag pas (dus na anderhalve maand) door UPS opgehaald.Triloxigen schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:56:
Hij wordt wel gecontroleerd, ik krijg niet direct een nieuwe.
Dat is jouw mening. Je had er misschien beter aan gedaan om vooraf de pixel policy van Dell te raadplegen (weet niet of je dat wel gedaan hebt). Persoonlijk zou ik het anders aangepakt hebben in het telefoontje met Dell. In jouw geval is er echter het probleem dat je *2* schermen met pixeldefecten hebt ontvangen, en het is moeilijk vol te houden dat ze toevallig allebei het probleem hebben. Wellicht kun je een nieuw telefoontje plegen; alle kans dat je een andere persoon aan de lijn krijgt die wel iets voor je kan regelen. Zeg bijv. even dat je ook last van bleeding hebt (niet zo moeilijk want alle schermen hebben daar last van).Ik raad echt niemand aan bij Dell te bestellen....
Ik zou graag zien dat je hier als tevreden 2005FPW bezitter uit komt... Want Dell was in mijn geval zeer coulant en hulpvaardig. Ik zie niet in waarom ze dat bij jou niet ook zouden kunnen zijn.
[Voor 12% gewijzigd door Spotmatic op 14-07-2005 14:36]
Ik vind 2 dode pixels + 1 dode subpixel in de middelste 10cm2 niet een echt acceptabele plaats.
Nog een telefoon heeft geen zin, ze regeistreren bellers met order gegevens.
Bleeding is toch lichtere vlekkeb bij een zwart scherm? Heb de achtergrond op zwart gezet en ik zie dan geen bleeding.
Dat lijkt me niet kunnen, dat ze verschillende standaarden hanteren afhankelijk van wie ze aan de telefoon hebben. Ik zou zeker die 'meerdere' bij Dell hier eens naar vragen.Triloxigen schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:45:
Dat is ook mijn mening, dat zeg ik ook. En de pixel policy is steeds anders per persoon en per manual
Bleeding is inderdaad dat wat je beschrijft. Jammer, anders had je een reden meer gehad om ze om te kunnen ruilen... En mijn ervaring is dat vrijwel niemand hier dode/hot pixels heeft op zijn/haar 2005FPW. Met omruilen was je dus vrijwel zeker uit de brand geweest.Bleeding is toch lichtere vlekkeb bij een zwart scherm? Heb de achtergrond op zwart gezet en ik zie dan geen bleeding.
Hier een image van de dode pixels die ik even snel kon vinden..
Links het hoofdscherm, rechts het secundaire scherm die het meest vervelende is.
Zwart = Dode pixel
Grijs = Dode subpixel

Let op: ware grote
(Uiteraard zijn de pixels even wat grote gemaakt)
[Voor 29% gewijzigd door Bender op 14-07-2005 14:57]
Je hebt geen poot om op te staan ...... zwart op wit is het 6 pixels dus of je hoog of laag springt het zal je niet lukken ......
Als ik hetzelfde had gehad had ik het als volgt aangepakt

Dell bellen en zeggen dat je erg veel last heb van bleeding (bekend probleem, daardoor zullen ze niet zo moeilijk doen !).
Dan ruilen ze toch je scherm om en heb je als het goed is een beter scherm

Je gaat mij echt niet vertellen dat als ze het scherm dan nakijken en bijna geen bleeding zien hem weer terugsturen ..... dus klant is gered op een nette manier !

Het licht eraan hoe je het brengt .......
Aangezien Dell altijd alle telefoontjes bijhoud van een klant .... technisch of verkoop zal het nu moeilijk worden om wat te kunnen regelen

Iig wens ik je toch veel plezier op Campzone

[Voor 10% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 14-07-2005 16:02]
Turn it off and on again.
Maar zoals ik ze heb gecontroleerd en bekeken nog geen dode en of subpixels kunnen vinden op de schermen top dus!. Ik heb m ook al een tijdje suf zitten staren op bleeding enz maar totaal geen last van ook niet met film etc. uiteraard zal ik hier nog na gaan kijken naar meerdere uren ermee gewerkt te hebben. (rev is van juli)
Wat ik wel vreemd vindt is het kleur verschil van beeld op me radeon 9800 pro, van de monitor op de DVI aansluiting top beeld kwa kleuren etc en op de Analoge aansluiting lijkt het wel of er een soort bruinige waas over het gehele scherm zit. Ik heb al geprobeerd kwa kleurinstellingen enz maar krijg ze niet gelijk kwa kleur ook omruilen van kabels om te kijken of het niet aan het scherm ligt maar dat was het niet

Wat ik ook vreemd vindt is als me pc uit doe dat het scherm met de DVI aansluiting netjes uitgaat en op slaapstand valt en op de Analoge aansluiting niet, daar krijg je dan dat stomme self test met keuren scherm vrolijk heen en weer springend door het beeld te zien die niet weg gaat! en monitor niet uitgaat. Ik heb dit ook al uiteraard getest door de monitors ff te wisselen maar dat is het niet.
Volgens mij liggen deze problemen aan me vga? Ik weet het niet meer anders.

ik woon in Emmen gaat dus de verkeerde kant op
Date/
Time Location Activity
Jul 15, 2005
11:58 P.M. EINDHOVEN, BEST, NL ORIGIN SCAN
9:24 A.M. BRUSSELS, BE ORIGIN SCAN
Jul 14, 2005
4:28 A.M. IE BILLING INFORMATION RECEIVED
gaat dit wel goed?
WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB
Letterlijk alles wat Dell naar Eindhoven stuurt per vliegtuig, gaat eerst naar Brussel toe. Vraag me niet waarom, maar het zal wel te maken hebben met de meest optimale distributie van de pakketten. Ook mijn schermen hebben in Brussel gestaan. Het is dus niet iets om je zorgen over te makne, al krijg je je schermen dus iets laterduncanvdlinden schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:40:
Hmm snap er nix van gisteren was het scherm nog beland in eindhoven en nu volgens UPS tracker in brussel
gaat dit wel goed?

Er zit gewoon een groot verschil tussen vga en dvi. Maar het moet mogelijk zijn om ze gelijk te krijgen qua calibratie.Andso schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:15:
Volgens mij liggen deze problemen aan me vga? Ik weet het niet meer anders.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
ik hoop dat mijn verzending iig niet teruggestuurt wordt ik heb namelijk een foute postcode opgegevenSpotmatic schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:44:
[...]
Letterlijk alles wat Dell naar Eindhoven stuurt per vliegtuig, gaat eerst naar Brussel toe. Vraag me niet waarom, maar het zal wel te maken hebben met de meest optimale distributie van de pakketten. Ook mijn schermen hebben in Brussel gestaan. Het is dus niet iets om je zorgen over te makne, al krijg je je schermen dus iets later

en ik hoor al hier en daar dat UPS daar moeilijk over doet

Ja dat klopt maar heb nog wat dingen getest dus nu ook DVI op andere scherm en wat denk je zelfde beeldHoedje schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:53:
[...]
Er zit gewoon een groot verschil tussen vga en dvi. Maar het moet mogelijk zijn om ze gelijk te krijgen qua calibratie.

Beide schermen aangelosten op me laptop en ja op de 1 perfect beeld en op de andere direct weer donkere bruine waas over het scherm. Dus 1 schrem is niet goed. Ik heb al geprobeerd of het ook niet aan de kleur instellingen enz ligt maar dat is het niet. Tevens het scherm met de donkere bruine waas lijnt ook niet uit rechts blijft 1 donker zwarte streep van ongeveer 2.5cm zowel op Analoog als DVI.
Dus denk dat ik volgende week even Dell ga bellen voor omruiling.
Dit heb ik dus niet, bij mij gaat hij bij analoog keurig uit, al gaat het bij DVI wel iets sneller. Maar inderdaad als een scherm het heeft bij én VGA én DVI, dan is die gewoon niet goed.Wat ik ook vreemd vindt is als me pc uit doe dat het scherm met de DVI aansluiting netjes uitgaat en op slaapstand valt en op de Analoge aansluiting niet, daar krijg je dan dat stomme self test met keuren scherm vrolijk heen en weer springend door het beeld te zien die niet weg gaat! en monitor niet uitgaat. Ik heb dit ook al uiteraard getest door de monitors ff te wisselen maar dat is het niet.
Anoniem: 149494
Ik hoop ook dat mijn videokaart de twee beesten trekt. Heb een Geforce FX5600 256mb met zowel DVI als analoge uitgang. Ben echter wel van plan om een nieuwe kaart te kopen... De MSI Radeon X800XL 256MB met dual DVI.
Persoonlijk zou ik wel voor dual DVI gaan (al dan niet op 2 kaarten). Ik heb ook 2 monitoren maar die zitten wel op DVI gezien de kwaliteit dan wel een stuk beter te noemen is.Anoniem: 149494 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:51:
Ik heb mij net 2x de UltraSharp 2005FPW besteld. Nu maar hopen dat ik géén dode pixels tegenkom.
Ik hoop ook dat mijn videokaart de twee beesten trekt. Heb een Geforce FX5600 256mb met zowel DVI als analoge uitgang. Ben echter wel van plan om een nieuwe kaart te kopen... De MSI Radeon X800XL 256MB met dual DVI.
Overigens, deze monitor doet het ook prima als je hem buiten laat staan een nachtje

Ik snap niks meer van me schermen bios en windows opstart schermen zijn wel goede kleur en in windows niet nogal vreemd ik neem morgen gewoon eens een vga mee met dual DVI of los PCI kaartje om te testen.
Maar ik ben nu al zeer tevreden of de schermen echt super en zo lekker zoveel ruimte!
Heb toch nog maar wat pics gemaakt. voor de genen die het willen zien hoe ze erbij staan.

Als je zeg maar de ene op D-SUB en de andere op DVI hebt dan zie je idd kleurverschil tussen de monitoren. De reden dat ik 2x DVI in mijn bak heb hangen, de kleuren zijn gelijk en je zit niet met filters die van elkaar afwijken en dat soort dingen. Dual DVI kaartje of los PCI ding is zeker het overwegen waard (en een radeon 7000 kost maar 30 euro ofzo, dus daar hoef je het niet voor te laten als je al 1100 euro neer hebt gelegd voor die 2 monitoren).Andso schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:45:
Dat moet geen problemen geven op die FX5600 ook niet op resolutie.
Ik snap niks meer van me schermen bios en windows opstart schermen zijn wel goede kleur en in windows niet nogal vreemd ik neem morgen gewoon eens een vga mee met dual DVI of los PCI kaartje om te testen.
Maar ik ben nu al zeer tevreden of de schermen echt super en zo lekker zoveel ruimte!
Heb toch nog maar wat pics gemaakt. voor de genen die het willen zien hoe ze erbij staan.
Anoniem: 148337
eerste met ernstige backlight , 2e prima beeld maar een hinderlijke pieptoon (zal wel in de voeding zitten) en de 3e.... dat is vast en zeker eentje die al door iemand is teruggestuurd en nu opnieuw ingepakt , op standaard staat de datum van maart , zitten krassen op die aangeven dat standaard inderdaad al gebruikt is... achterkant scherm waar standaard bevestigd word zit ook krassen.... al met al kan ik daar wel mee leven... maar het backlight is zeker net zo erg als mijn eerste scherm.

linker scherm is , dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen lijkt me.. het beeld zonder backlight, middelste is mijn eerste scherm.. rechts is het " nieuwe"

ricovetie
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 148337 op 18-07-2005 12:48]
Klinkt als mijn eigen verhaal (mijn derde scherm was pas min of meer goed). Advies: net zo vaak de schermen naar Dell terugsturen totdat je een goed exemplaar treft. Dat kost wel tijd, maar je hebt recht op een GOED en GOED WERKEND scherm. Moeten ze hun kwaliteitscontrole maar op een hoger peil brengen.Anoniem: 148337 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:36:
begin nu tamelijk p*ss*g te worden.... heb net het 3e scherm binnen als vervanger van mijn vorige 2....
eerste met ernstige backlight , 2e prima beeld maar een hinderlijke pieptoon (zal wel in de voeding zitten) en de 3e.... dat is vast en zeker eentje die al door iemand is teruggestuurd en nu opnieuw ingepakt , op standaard staat de datum van maart , zitten krassen op die aangeven dat standaard inderdaad al gebruikt is... achterkant scherm waar standaard bevestigd word zit ook krassen.... al met al kan ik daar wel mee leven... maar het backlight is zeker net zo erg als mijn eerste scherm.
[afbeelding]
linker scherm is , dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen lijkt me.. het beeld zonder backlight, middelste is mijn eerste scherm.. rechts is het " nieuwe"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ricovetie
Ik neem even vandaag andere dvi kaart mee om me scherm te testen met die vage bruine gloed erover hoop dat het dan weg is dan. Want dan geen dode pixels en sub pixels en nauwlijks bleeding.
Ik moet zeggen dat wit wel heel erg wit is op scherm!
Bestel als particulier, dan wordt alles netjes afgehandeld en is er een goede garantie etcetc.
(Bestel niet als bedrijf, want dan kun je enige medewerking vergeten)
Overigens hebben mijn schermen geen last van bleeding

Die wallpapers uit je screenshots waar komen die vandaan ?

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
Beetje offtopic misschien maar ik ben er nu dus ook wel achter dat mijn D-SUB waarschijnlijk gaar is van me 9800 pro, ik heb het namelijk ook altijd vreemd gevonden op me vorige scherm het beeld ook altijd donker geweest ook soort van bruinige waas erover (maar niet storende). Maar nu dus wel op de 2 dell schermen. Tevens als ik in windows instellingen maakte voor resoluties de vernieuwings frequentie nooit op de instelling stond die ik instelde.
De wallpapers komen van Glamour.cz de andere foto's van de wagens zijn zelf gemaakte foto's.
@Triloxigen ik heb scherm ook gewoon particulier gekocht, maar misschien dat jij het weet krijg je een factuur van dell? of via de post of gewoon niet? Dat bij dell geregistreerd staat voor garantie enz. Ik heb namelijk geen factuur gehad.
Bleeding heb ik maar heel klein beetje in 1scherm links onder maar totaal verwaarloosbaar tevens in windows gebruik helemaal niet waarneem baar.
Ik ben op en top tevreden momenteel

Ik heb zelf trouwens ook kleur verschil tussen de DVI en de DSUB uit gang van me 9200se

Ben zelf nog aan het dubben wat voor schermen ik ga kopen 2 x 2005 (veel bleeding gevallen) , 2 x dell 2001FP of 2 viewsonics vp201b.
Nadeel van dell vind ik dat ze voor elk scherm apart verzendkosten rekenen (en die zijn ook nog belachelijk hoog, tel uit je winst

Belangrijkste van een scherm is voor mij de kleurechtheid (DTP/ Webdesign) en kijkhoek , doe haast geen games
Als iemand wat fotos van de Viewsonic vp201b heeft hou ik me aanbevolen

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

En hoe bevalt jou de kleurechtheid van de schermen (Je bent toch web designer) ?
Heb je ze trouwens zakelijk of particulier gekocht ?
[Voor 17% gewijzigd door scan op 18-07-2005 22:36]

Ik ben ook erg lang aan het twijfelen geweest voor welk scherm ik zou kiezen heb ook nog zitten twijfelen om ook 2x de 2001 te nemen maar de doorslag heeft toch wel gegeven het breedbeeld en betere specs (niet dat specs die hoger zijn het scherm meteen beter maken). Je zou anders eens een keer bijv naar mac shop moeten gaan daar kan je breedbeeld even kijken en dan moet je naar een normaal 19inch kijken.
Maar als je m speciefiek gaat gebruiken voor DTP, webdesign, etc moet ik zeggen dat breedbeeld super is geen last van vertekening uitrekking enz, zelf gebruik ik me schermen ook voor dit soort doeleinden. Ik heb zelf ook al even ut2004 erop gespeeld dat is wel vreemd in breedbeeld je ziet ineens meer

Ben in mijn zoektocht naar TFT ook de viewsonic vp201b tegen gekomen deze schermen zijn wel wat duurder uiteraard.
Dell berekend bijna geen verzendkosten meer volgens mij, ik had nu bij deze actie van dell 2de scherm voor halfe prijs ook geen verzendkosten hoeven betalen top dus!
Ik heb ze niet direct langs een CRT gehad, dus kan niet zeker zijn, maar ik mijn indruk is niet dat het echt verschilt.
Ik begin er nu ook sterk aan te denken om 2 Dells tekopen ipv 2 Viewsonics
2 viewsonics kosten me 1250 euro incl btw en 2 Dells slechts 1069,22 incl btw ).

Enige waar ik nog over aan het dubben ben is de pixel policy van Dell, die is ronduit slecht

Hoop dat ik ergens nog wat scherm foto's van de viewsonic kan bemachtigen.
Die is eigenlijk niet slecht maar gewoon volgens de iso normen die gelden voor tft schermen. Je leest eigenlijk ook in dit topic niet tot nauwlijks problemen met dode en of sub pixels.scan schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:56:
Enige waar ik nog over aan het dubben ben is de pixel policy van Dell, die is ronduit slecht
Grote voordeel is nouw natuurlijk de bleeding problemen van de schermen het is natuurlijk maar net hoe eerlijk je het brengt naar dell toe. Heb je dode pixels zijn ze irritant en vervelend zeg je dat niet maar je zegt dat je last van bleeding heb omruilen die handel en klaar toch. Dus daar zou je je niet echt zorgen over hoeven te maken.
Uiteraard is de prijs ook doorslag gevend je bespaart bijv redelijk wat geld voor bijv investering in andere vga kaart bijv.
Bestel als particulier en je aars wordt gelikt, bestel als bedrijf en je hoeft niks te verwachten..scan schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:56:
Andso en Triloxigen bedankt voor de info.
Ik begin er nu ook sterk aan te denken om 2 Dells tekopen ipv 2 Viewsonics
2 viewsonics kosten me 1250 euro incl btw en 2 Dells slechts 1069,22 incl btw ).
Hoop dat ik ergens nog wat scherm foto's van de viewsonic kan bemachtigen.
(Die order van 12 servers kunnen ze dus ook wel vergeten

Maar als ze goed zijn zijn echt echt mooie schermen, met 4 ingangen waartussne je zelfs kunt schakelen of meerdere tegelijk kunt zien.
Zo ja heb je daar een foto van ?
Ja, dit kan heb alleen geen ander input erop..scan schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:15:
Hmmm kun je picture in picture ook gebruiken om je vga signaal (dsub) op je DVI scherm te laten zien ?
Zo ja heb je daar een foto van ?

Andso .... uber kewl .....

Vrees alleen dat ik dan ook aan een andere videokaart moet
[Voor 47% gewijzigd door scan op 18-07-2005 23:42]

Wannapuf : Je hebt gelijk, heb het net even opgezocht op een ander site

[Voor 45% gewijzigd door scan op 18-07-2005 23:54]
kan dit alleen maar bevestigen... helaasWannapuf schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:41:
Dat kan alleen bij de 24". Bij de 20" kan je alleen PIPpen met een composite of SVHS aansluiting, niet met DVI en d-sub.
ricovetie
Anoniem: 60781
Een geweldig scherm!!
Wel heb ik last van enige backlight bleeding in de rechter onderhoek.
Dit kan waarschijnlijk opgelost worden door een schroefje losser te draaien.
Nu mijn vraag, hoe maak ik de dell Open?
Meen dat er een site bestond waar dit werd toegelicht. Kan iemand mij verder helpen ??

Volgens mij kan je m beter niet open gaan maken maar dat moet je zelf natuurlijk weten als het goed is staat het http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=4 <-- daar hoet het moet worden gedaan.
Misschien begrijp ik je verkeerd maar zeg je nou dat je met de 24" PIP kan gebruiken met DVI en DSUB tegelijk? Dat klopt namelijk niet.Wannapuf schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:41:
Dat kan alleen bij de 24". Bij de 20" kan je alleen PIPpen met een composite of SVHS aansluiting, niet met DVI en d-sub.
Je moet ze eigenlijk in 2 groepen verdelen.
Groep 1: DVI, DSUB
Groep 2: Component, Composiet, S-video
Je kan er niet 2 uit 1 groep tegelijk gebruiken. altijd een combinatie.

Anoniem: 60166
Dat zegt mijn collega, die heeft er een. Ik heb zelf de 20". Ik zal het nog eens checken.Metal schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 02:19:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd maar zeg je nou dat je met de 24" PIP kan gebruiken met DVI en DSUB tegelijk? Dat klopt namelijk niet.
Je moet ze eigenlijk in 2 groepen verdelen.
Groep 1: DVI, DSUB
Groep 2: Component, Composiet, S-video
Je kan er niet 2 uit 1 groep tegelijk gebruiken. altijd een combinatie.

ik zoek iemand die ook één Dell 2005FPW wilt kopen, zodat we allebei er voordeel bij hebben!
liefst iemand van de regio Belgisch/Nederlands Limburg. Ik woon in Hasselt, dat is in Belgisch Limburg. Contacteer me ASAP (de actie duurt maar tot 27 juli...)!
Dat vond iedereen juist zo'n nadeel aan de monitor. Ik heb em zelf ook dus spreek uit eigen ervaringWannapuf schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:38:
[...]
Dat zegt mijn collega, die heeft er een. Ik heb zelf de 20". Ik zal het nog eens checken.

*schop*Bashrat schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:16:
Ik ben van plan ook een Dell 2005FPW te kopen. Alleen wil ik er geen 750€ voor betalen en nog minder wil ik er 2 kopen (willen wel, maar kunnen). Dus:
ik zoek iemand die ook één Dell 2005FPW wilt kopen, zodat we allebei er voordeel bij hebben!
liefst iemand van de regio Belgisch/Nederlands Limburg. Ik woon in Hasselt, dat is in Belgisch Limburg. Contacteer me ASAP (de actie duurt maar tot 27 juli...)!
ik heb er ook al mee geexperimenteerd , scherm met zijn rug bovenleggen , aan de onderkant zie je tussen zwarte rand en zilver tussenstuk 2 gleufjes.. en vandaaruit kun je voorzichtig beginnen met openmaken (losklikken) van die rand .Anoniem: 60781 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:50:
Ik ben inmiddels ook de gelukkige bezitter van de dell 2005fpw.
Een geweldig scherm!!
Wel heb ik last van enige backlight bleeding in de rechter onderhoek.
Dit kan waarschijnlijk opgelost worden door een schroefje losser te draaien.
Nu mijn vraag, hoe maak ik de dell Open?
Meen dat er een site bestond waar dit werd toegelicht. Kan iemand mij verder helpen ??
let wel op dat die voorkant war de bedieningsknopjes doorkomen laat zitten
toen ik um daarna aanzette was backlight verdwenen... maar nadat ik die alles weer terug inelkaar had staan was het er weer... m.a.w op de een of andere manier zit die kap te strak en heb hier verder nog niks aan gedaan
ricovetie

Ik weet nog niet wat ik doe, want de backlight leaking valt mee en een dode subpixel valt ook wel mee te leven.
Alleen ik moet op de 1 of andere manier wel zwaar aan een tft wennen, ik heb het idee dat het beeld waziger wordt hoe langer ik er naar kijkt, dan moet ik af en toe weer ff naar wat anders kijken en ik an ik weer ff verder, ervaren dat meer mensen die overgestapt zijn van TFT? is het iets waar je aan moet wennen?

Dit is absoluut niet goed. Er zijn aardig wat oorzaken voor de verzinnen:duncanvdlinden schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:11:
ik heb hem ook binnen en ik moet zeggen dat het een super schermpje is, minpuntjes zijn mijn backlight bleading aan de zijkant en 1 dode subpixel.
Ik weet nog niet wat ik doe, want de backlight leaking valt mee en een dode subpixel valt ook wel mee te leven.
Alleen ik moet op de 1 of andere manier wel zwaar aan een tft wennen, ik heb het idee dat het beeld waziger wordt hoe langer ik er naar kijkt, dan moet ik af en toe weer ff naar wat anders kijken en ik an ik weer ff verder, ervaren dat meer mensen die overgestapt zijn van TFT? is het iets waar je aan moet wennen?
a. Verversingssnelheid te hoog, dit moet 60 hz zijn.
b. De resolutie staat niet op 1680 * 1050
c. Het helpt wellicht om cleartype aan te zetten. Dat doe je door te gaan naar beeldscherm eigenschappen --> vormgeving --> effecten --> randen van letters
Verder kan het zijn dat de dpi wat hoog is voor je ogen. Op wat voor resolutie had je je CRT en hoe groot was die?
ik had een 17" crt op 1280x960@72hz dus vrij hoog wel, verder ging dat wel prima.Hoedje schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:32:
[...]
Dit is absoluut niet goed. Er zijn aardig wat oorzaken voor de verzinnen:
a. Verversingssnelheid te hoog, dit moet 60 hz zijn.
b. De resolutie staat niet op 1680 * 1050
c. Het helpt wellicht om cleartype aan te zetten. Dat doe je door te gaan naar beeldscherm eigenschappen --> vormgeving --> effecten --> randen van letters
Verder kan het zijn dat de dpi wat hoog is voor je ogen. Op wat voor resolutie had je je CRT en hoe groot was die?
Ik heb de dell op de native resolutie staan 1680x1050, 60hz over dvi aansluiting.
ook heb ik het idee dat ie in het begin wat rustiger aan de ogen was, maar dat kan ook aan mij liggen. cleartipe heeft geen effect ik heb het over het algemene beeld dat wat wazig lijkt.
trouwens af en toe hoor ik ook wel een knetter (ja hoe noem je dat, alsof je een statische beeldbuis aanraakt), hoor ik af en toe een keer, nieuwigheid?
[Voor 9% gewijzigd door duncanvdlinden op 21-07-2005 21:57]
Hmm, ik denk dat je hem dan moet omruilen. Een LCD is gewoon veel scherper dan een CRT (zeker over DVI). En knettters (of enig ander geluid uit de monitor) heb ik nog nooit gehoord.duncanvdlinden schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:54:
[...]
ik had een 17" crt op 1280x960@72hz dus vrij hoog wel, verder ging dat wel prima.
Ik heb de dell op de native resolutie staan 1680x1050, 60hz over dvi aansluiting.
ook heb ik het idee dat ie in het begin wat rustiger aan de ogen was, maar dat kan ook aan mij liggen. cleartipe heeft geen effect ik heb het over het algemene beeld dat wat wazig lijkt.
trouwens af en toe hoor ik ook wel een knetter (ja hoe noem je dat, alsof je een statische beeldbuis aanraakt), hoor ik af en toe een keer, nieuwigheid?
dus het lijkt of ik er op de 1 of andere manier aan moet wennen (of ik wen er nooit aan maar dat zou erg jammer zijn

Als ik wil ruilen hoe moet ik dat precies aanpakken, ik neem aan dat dell verzendkosten betaald o.i.d? hoe werkt dat precies?
P.S. Ga anders even langs een lokale computerboer, dan kun je zien of het aan het scherm of aan jou ligt.
[Voor 29% gewijzigd door Hoedje op 21-07-2005 23:48]

Als ik de specs bekijk moet dit haast wel hetzelfde panel zijn als de 2005FPW.
Ik kan er nauwelijks iets nuttigs over vinden. Google spuugt zoals zo vaak bijna alleen maar shops uit. Op prad.de staat ook zo goed als niks. Wel meldt ook daar iemand dat ie hetzelfde LG.Philips panel bevat.
Qua beschikbaarheid zit het volgens de pricewatch wel goed, alleen vind ik de prijs wel wat hoog ivm de 2005FPW. Natuurlijk helemaal als je de 2e halve prijs actie meerekend!
Design ziet er op het plaatje wel gelikt uit. Heeft ook wat awards gewonnen.
De brede (speaker)balk onderaan is wel jammer en hij is zover ik ik zien niet in hoogte verstelbaar.
Ik zit ook te denken aan dit scherm. Ik heb nu al een jaar of drie een 19" Belinea TFT scherm en ben over de scherpte en algehele kwaliteit erg tevreden. Omdat dit DELL scherm er zo mooi uit ziet en het breedbeeldaspect mij erg aanspreekt, wil ik hem waarschijnlijk binnenkort ook gaan kopen. Alleen het veel voorkomende "bleeding" probleem baart mij zorgen als ik zo'n scherm ga bestellen. Ook ga ik hem pas bestellen als de prijs weer een beetje normaal is. Hij is rond de 500 Euro geweest en ik vind een prijsverhoging van 212,81 naar 712,81 wel erg veel in zo'n korte tijd... Dell kennende zal er binnenkort wel weer een "aktie" komen. We wachten gewoon af.
Trouwens, kan iemand me vertellen of de letters met dit scherm niet een stuk kleiner zijn in vergelijkig met een "gewoon" 19 TFT scherm met 1280x1024 resolutie? De Dell is namelijk een stuk lager dan een 19" TFT. Zijn de grootte van de letters ongeveer te vergelijken met een 17" TFT scherm op 1280x1024?
Ik dacht rond de 575 (met tweede halve prijs actie is de prijs per monitor maar 535). Maar goed, dat maakt niet uit. Als je al bleeding hebt, dan zie je dat alleen als je in een donkere kamer zit (echt donker, dus gordijnen dicht en licht uit) en je een zwart scherm tovert op je monitor (of bijv. in de zwarte rand bij een film). In normaal Windows gebruik zie je het dus absoluut niet.JazzySOB schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 08:45:
Een TFT is in zijn native resolutie zo scherp alsof het gedrukt staat. Dus absoluut scherper dan een CRT. Dus lijkt het mij dat er wat met het scherm mis is of de juiste resolutie niet ingesteld staat.
Ik zit ook te denken aan dit scherm. Ik heb nu al een jaar of drie een 19" Belinea TFT scherm en ben over de scherpte en algehele kwaliteit erg tevreden. Omdat dit DELL scherm er zo mooi uit ziet en het breedbeeldaspect mij erg aanspreekt, wil ik hem waarschijnlijk binnenkort ook gaan kopen. Alleen het veel voorkomende "bleeding" probleem baart mij zorgen als ik zo'n scherm ga bestellen. Ook ga ik hem pas bestellen als de prijs weer een beetje normaal is. Hij is rond de 500 Euro geweest en ik vind een prijsverhoging van 212,81 naar 712,81 wel erg veel in zo'n korte tijd... Dell kennende zal er binnenkort wel weer een "aktie" komen. We wachten gewoon af.
Trouwens, kan iemand me vertellen of de letters met dit scherm niet een stuk kleiner zijn in vergelijkig met een "gewoon" 19 TFT scherm met 1280x1024 resolutie? De Dell is namelijk een stuk lager dan een 19" TFT. Zijn de grootte van de letters ongeveer te vergelijken met een 17" TFT scherm op 1280x1024?
De letters zijn gelijk qua grootte met een 17 inch scherm op 1280 * 1024. Dat vind ik persoonlijk nog best groot. En dat is wel een stukje kleiner dan een 19 inch

[Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 22-07-2005 09:14]
Tja, je noemt eik alles al op. Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind de het design niet echt mooi. De rand is wel erg groot, de rede speakerbak onderaan is volledig overbodig (er zitten twee 1,1 w boxjes in). En de Dell heeft een betere voet en ook meer functies, pip, pivot etc. Het moet bijna wel hetzelfde panel bevatten, want ik dacht dat LG.Philips de enige was/is die een 1680*1050 panel (20 inch groot) produceert.nOLoGIc schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 04:55:
Is iemand al bekend met de Acer AL2032wm
Als ik de specs bekijk moet dit haast wel hetzelfde panel zijn als de 2005FPW.
Ik kan er nauwelijks iets nuttigs over vinden. Google spuugt zoals zo vaak bijna alleen maar shops uit. Op prad.de staat ook zo goed als niks. Wel meldt ook daar iemand dat ie hetzelfde LG.Philips panel bevat.
Qua beschikbaarheid zit het volgens de pricewatch wel goed, alleen vind ik de prijs wel wat hoog ivm de 2005FPW. Natuurlijk helemaal als je de 2e halve prijs actie meerekend!
Design ziet er op het plaatje wel gelikt uit. Heeft ook wat awards gewonnen.
De brede (speaker)balk onderaan is wel jammer en hij is zover ik ik zien niet in hoogte verstelbaar.
De prijs van de monitor vergeleken met de meer- en minderprijzen van andere modellen komt op rond de 500 Euri.

Duurt nog tot vanavond. 48 Crazy hours.
Totdat ze volgende week echt gaan stunten voor het einde van de maand

9100 Advanced D07916
Intel® Pentium® D 820 (2.80GHz, 800MHz FSB, 2MB cache).
1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512]
160GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache NCQ
256MB nVidia GeForce 6800 (DVI/VGA/TV-out)
16x max. DVD +/- ReWriter met dubbellaags schrijf capaciteit
20in Wide Aspect UltraSharp Midnight Grey Flat Panel (2005WFP HAS TCO99)
Geheugenkaart lezer
Dell USB Optical Mouse en standaard black keyboard
Dell A215 Luidsprekers
NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition
NL - Microsoft® Works 7.0
Paint Shop Pro® Basic Edition
1 Jaar CAR (Collect and Return)
Free delivery
Voor 1174,01 vind ik dit geen verkeerde specs.
I'd rather be in Oz
Daar was ik al een beetje bang voor. De 17" letters vind ik eigenlijk te klein worden. Daarom koos ik destijds ook voor een 19" TFT. Het liefst zou ik om die reden een 22" widescreen flatpanel willen kopen met dezelfde resolutie als de 2005FPW. De 2405FPW heeft weer een veel te hoge resolutie zodat alles helemaal een stuk kleiner wordt. En bovendien zou DVI dan niet meer mogelijk zijn waardoor de kwaliteit (zeker bij dergelijke hoge resoluties) nog verder afneemt...Hoedje schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:06:
[...]
Ik dacht rond de 575 (met tweede halve prijs actie is de prijs per monitor maar 535). Maar goed, dat maakt niet uit. Als je al bleeding hebt, dan zie je dat alleen als je in een donkere kamer zit (echt donker, dus gordijnen dicht en licht uit) en je een zwart scherm tovert op je monitor (of bijv. in de zwarte rand bij een film). In normaal Windows gebruik zie je het dus absoluut niet.
De letters zijn gelijk qua grootte met een 17 inch scherm op 1280 * 1024. Dat vind ik persoonlijk nog best groot. En dat is wel een stukje kleiner dan een 19 inch...
Ik weet het allemaal nog niet.
[Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 22-07-2005 14:38]
Referentie Aantal Omschrijving Prijs per stuk Aantal Totaal
*1 1 9100 Extreme D07917
2 DIM 9100 840 (3.2GHz)
3 Doc Dimension 9100 ENG/EURO Cord
4 MS LOGO Label for Win XP
5 1024MB DDR2 533 [2*512]
6 Media Card Reader
7 160GB 7200rpm SATA Hard Drive
8 16x max. DVD+/-RW & 16x DVD
9 DVD 5.1 Power Software
10 Sonic Software for DVD/RW+R
11 FP/MG - European - 20in (2005WFP HAS TCO99) Wide Aspect UltraSharp Midnight Grey Flat Panel
12 256MB ATI Radeon X850XT Platinum
13 Soundblaster Audigy 2 ZS 7.1 Soundcard
14 No Speaker Required
15 No Modem
16 Dell 2 Button USB Scroll Optical Mouse
17 Mouse Pad with Dell Logo
18 Enhanced USB Multimedia Keyboard US Euro
19 Dutch WXP SP2 Pro
20 Dutch - MS Works 7.0
21 Photo Album¿ SE Basic - DUTCH
22 Paint Shop¿ Pro® Basic Edition - DUTCH
23 Dell Media Experience 3.0
24 Dell Online Support
25 English - Adobe Reader 6.0
26 Tiscali Pan Euro ISP - No Media
27 Dutch - McAfee Security Centre 15 Month Version
28 Svc Basic 3Y NBD, 30day online MM Training
29 1Y CAR (Collect and Return)
30 Base warranty
31 MultiMedia training - Go to www.learndell.com/euro to register
32 Dimension Order - Netherlands
Dit alles voor een bedrag van €2034,-
Is normaal volgensmij niet mogelijk, maarja... einde kwartaal he

P.S. Victorvo, ik raad je echt aan om de 3 jaar garantie te nemen! Je hebt namelijk dan garantie op alle onderdelen (ook kaarten etc.). Mocht er iets stuk zijn of kapot, dan staan ze de volgende dag bij je voor de deur. Het is natuurlijk de prijs die het wat minder aantrekkelijk maakt. Maar ik zou het zeker doen!
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 145215 op 22-07-2005 23:51]
Dit topic is gesloten.