ik had hier even een discussie met iemand die zegt dat je van een 6600 een 6800 kan maken. ik geloof hier niks van omdat de 6600 een totaal andere chip heeft. zou iemand dat kunnen bevestigen
ja, de 6600gt heeft een chip op een kleiner productieproces, helemaal niet dezelfde als de 6800.Spacejam schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:16:
ik had hier even een discussie met iemand die zegt dat je van een 6600 een 6800 kan maken. ik geloof hier niks van omdat de 6600 een totaal andere chip heeft. zou iemand dat kunnen bevestigen
Ik heb hier al een 6800 en 6600 geha,de core van de 6600gt is de helft zo groot al sde 6800
Verwijderd
Maar je ziet dus dat x700 pro de 6600GT qua geheugen overtreft maar qua snelheid niet..DeNB3rt schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:13:
[...]
beide kaarten met 256mb daar zijn stukken trager.
als je een echte goedkope 256mb kaart wilt die heeel snel is, neem je een X800, kost ongeveer net boven de 200€.
Een goedkopere kaart met 128mb ddr3 is de 6600gt, die ook aardig snel is. Die x700 en 6600 met 256mb hebben het gewone 256mb aan boord. Is al een paar keer gezegd geweest
Is de kwestie over de snelheid dan belangrijker dan het geheugen want bij BF2 wordt bijv. al 256 mb geheugen aangeraden.. ?
ik kan alvast bf2 op high spelen, tussen de 40 en 60 frames per seconden.
Verwijderd
haal die n van seconden is gauw weg, dit is een welopgevoed forumDeNB3rt schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:51:
ik kan alvast bf2 op high spelen, tussen de 40 en 60 frames per seconden.

[licht offtopic]Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:58:
ja daag, ga er een beetje aan lopen slopen!![]()
Neejoh.. heb een Coolermaster centurion 5 kast met een mooie airflow (voorin 80mm fan en achterin 120mm) dus dat zal wel loslopen.
Ik zie dat jij bijna dezelfde onderdelen hebt dan ik in bestelling heb (centurion5 + a8n + passieve gigabyte 6600GT).
Heb zelf de Centurion 5 en A8n-sli (nauwelijks verschil met de a8n-e) in bestelling. Over de passieve videokaart maak ik me niet zo'n zorgen, echter wel over de Northbridgechipset-fan (die zo'n t*ring-herrie maakt). Daarvoor heb ik al een passieve koeler voor in de plaats staan (Zalman NB47J), maar ik ben bang dat een bloedhete passieve videokaart + passieve chipset koeler gevaar op gaan leveren voor mijn northbridge-chipset. Hoe heb jij dit gedaan??
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ook ik ben van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen.. Heb nu een (antieke?) Geforce 3 Ti-200... Begint toch wat traag te worden met de nieuwste spellen (HL2, GTA:SA, BF2).
Nu ben ik aan het twijfelen. een 6600GT(die iets boven het budget ligt), of een 9800PRO, die onder het budget ligt. Budget is ongeveer 150 euro, mag iets meer zijn, niet teveel.
Systeem:
AMD Sempron 2600+
512MB DDR
ASROCK K7VT4A (goedkoop mobo)
MSI Geforce 3 ti-200
Of hebben jullie andere alternatieven voor mijn budget? Graag tips
Nu ben ik aan het twijfelen. een 6600GT(die iets boven het budget ligt), of een 9800PRO, die onder het budget ligt. Budget is ongeveer 150 euro, mag iets meer zijn, niet teveel.
Systeem:
AMD Sempron 2600+
512MB DDR
ASROCK K7VT4A (goedkoop mobo)
MSI Geforce 3 ti-200
Of hebben jullie andere alternatieven voor mijn budget? Graag tips
check dit topic (vers en precies dezelfde vraag):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1044871
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1044871
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
Mijn videokaart heb ik dus net binnen, rest van de pc volgt nog via een andere zaak. Heb het zaakje dus ook nog niet in elkaar zitten. Ik heb inderdaad ook een passieve koeler voor de northbridge aangeschaft. Eerlijk gezegd kwam ik er bij ontvangst van de 6600GT pas achter dattie passief gekoeld was, het was een aanbieding bij 4launch en ik was in de veronderstelling de gewone versie te krijgen. Niet dat ik er achteraf mee zit ofzo, voor die pijsinquestos schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:42:
[...]
[licht offtopic]
Ik zie dat jij bijna dezelfde onderdelen hebt dan ik in bestelling heb (centurion5 + a8n + passieve gigabyte 6600GT).
Heb zelf de Centurion 5 en A8n-sli (nauwelijks verschil met de a8n-e) in bestelling. Over de passieve videokaart maak ik me niet zo'n zorgen, echter wel over de Northbridgechipset-fan (die zo'n t*ring-herrie maakt). Daarvoor heb ik al een passieve koeler voor in de plaats staan (Zalman NB47J), maar ik ben bang dat een bloedhete passieve videokaart + passieve chipset koeler gevaar op gaan leveren voor mijn northbridge-chipset. Hoe heb jij dit gedaan??(Ik ga ervan uit dat je geen passieve videokaart aanschaft als die herrie die de koeler maakt je toch niks interesseert)
Denk je dat het grote problemen gaat opleveren? Misschien zoals al eerder gepost is: een 8cm fan op 7volt ervoor zetten. das ook bijna geruisloos.
iemand anders een idee?
Verwijderd
Ik heb een erg erg domme vraag.
Zojuist de AGP - Asus n6600GT gekocht. Het is toch gewoon een kwestie van de kaart in het AGP slot drukken, en een 5V power connector (van de voeding) aansluiten op de kaart ?
Edit: Bedankt Speeder. Het staat er gewoon een beetje krom. Lijkt net op of je alleen in bepaalde gevallen maar de power connector hoeft aan te sluiten.
Zojuist de AGP - Asus n6600GT gekocht. Het is toch gewoon een kwestie van de kaart in het AGP slot drukken, en een 5V power connector (van de voeding) aansluiten op de kaart ?
Edit: Bedankt Speeder. Het staat er gewoon een beetje krom. Lijkt net op of je alleen in bepaalde gevallen maar de power connector hoeft aan te sluiten.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 16:18 ]
Ja, dat is de goede manier voor een AGP-kaart om hem aan te sluiten. Denk dat er geen andere manieren zijn...
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
Voor de videokaart is het niet zo'n groot probleem, die extra warmte van de northbridge zal niet veel voorstellen, en met een goedgekoelde kast als de centurion zeker niet (anders is terugklokken ook nog altijd mogelijk). Ik denk dat de passieve videokaart eerder problemen gaat opleveren voor de northbridgechipset. Een beetje extra koeling kan wel, maar dan zou ik 't dus op de northbridge doen. Een 40mm fan (zoals o.a. in het a8n-sli topic staat) met schroeven bevestigd aan de passieve koeling voor de northbridge, is mogelijk, maar is niet een echt mooie oplossing. Ik heb voor de zekerheid wel een 40mm-fan besteld, maar doe het liever zonder...Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:49:
[...]
Mijn videokaart heb ik dus net binnen, rest van de pc volgt nog via een andere zaak. Heb het zaakje dus ook nog niet in elkaar zitten. Ik heb inderdaad ook een passieve koeler voor de northbridge aangeschaft. Eerlijk gezegd kwam ik er bij ontvangst van de 6600GT pas achter dattie passief gekoeld was, het was een aanbieding bij 4launch en ik was in de veronderstelling de gewone versie te krijgen. Niet dat ik er achteraf mee zit ofzo, voor die pijs![]()
Denk je dat het grote problemen gaat opleveren? Misschien zoals al eerder gepost is: een 8cm fan op 7volt ervoor zetten. das ook bijna geruisloos.
iemand anders een idee?
Echter wanneer je de NB47J (of welke koeler je dan ook op je northbridge wilt bevestigen), niet voldoende blijkt te zijn, en je northbridge gaat eraan heb je dus geen garantie...
Overigens is er alleen een actieve koeling op de northbridge omdat asus ervan uit moet gaan dat er ook mensen zijn van wie de kast verder nauwelijks wordt gekoeld. Normaal gesproken voldoet een passieve koeling, maar de vraag is of wij tot die groep behoren
Verwijderd
zou voortaan iedereen die volgens hem een goedkope 6600 gt heeft gezien dit willen vertellen in dit topic, handig voor iedereen (met mij erbij) die naar een goedkope 6600 gt zoekt
alvast bedankt
alvast bedankt
met plezier, maar denk dat iedereen dat pas bekend maakt op het moment dat hij er zeelf 1 heeft. Ik zou gewoon tweakers.net/pricewatch in de gaten houden.
Verwijderd
Hm.. dit is dus niet echt een garantie dat het goed gaat als ik straks de boel installeer.inquestos schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:53:
[...]
Voor de videokaart is het niet zo'n groot probleem, die extra warmte van de northbridge zal niet veel voorstellen, en met een goedgekoelde kast als de centurion zeker niet (anders is terugklokken ook nog altijd mogelijk). Ik denk dat de passieve videokaart eerder problemen gaat opleveren voor de northbridgechipset. Een beetje extra koeling kan wel, maar dan zou ik 't dus op de northbridge doen. Een 40mm fan (zoals o.a. in het a8n-sli topic staat) met schroeven bevestigd aan de passieve koeling voor de northbridge, is mogelijk, maar is niet een echt mooie oplossing. Ik heb voor de zekerheid wel een 40mm-fan besteld, maar doe het liever zonder...
Echter wanneer je de NB47J (of welke koeler je dan ook op je northbridge wilt bevestigen), niet voldoende blijkt te zijn, en je northbridge gaat eraan heb je dus geen garantie...
Overigens is er alleen een actieve koeling op de northbridge omdat asus ervan uit moet gaan dat er ook mensen zijn van wie de kast verder nauwelijks wordt gekoeld. Normaal gesproken voldoet een passieve koeling, maar de vraag is of wij tot die groep behoren(Bij mij blaast er straks trouwens wel een zalman 7000B overeen, dus dat scheelt ook weer wat)

Niet dat ik voorlopig van plan was om flink te gaan overclocken, maar werkt dit systeem zelfs niet met de standaard instellingen?! Ik wilde idd een NB47J op de northbridge monteren.
Misschien wel interessant om bovenstaande ff uit te zoeken voordat m'n pc straks uit elkaar ploft
Verwijderd
Damn kheb echt problemen met overclocken met dit kaartje
hij kan geen mhz omhoog of door de test die bij coolbits zit zet hem weer terug
iemand een fixje hiervoor ?
Verwijderd
rivatuner --> poweruser --> nvidia overclocking --> disableinternalclocktest op 1 zetten (niet alleen lampje aanklikken)
Verwijderd
gewoon 40mm fannetje erop en dat wil perfect, ik heb nog nooit een vastloper gehad met mijn papst fannetje op 5V (eigenlijk dus 12V). op 2000 rpm en helemaal onhoorbaar. (ik draai geen sli dus ik weet niet hoe het gaat als je dat gaat gebruiken)Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:31:
[...]
Hm.. dit is dus niet echt een garantie dat het goed gaat als ik straks de boel installeer.![]()
Niet dat ik voorlopig van plan was om flink te gaan overclocken, maar werkt dit systeem zelfs niet met de standaard instellingen?! Ik wilde idd een NB47J op de northbridge monteren.
Misschien wel interessant om bovenstaande ff uit te zoeken voordat m'n pc straks uit elkaar ploft
Verwijderd
waar monteer je die fan dan?Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:25:
[...]
gewoon 40mm fannetje erop en dat wil perfect, ik heb nog nooit een vastloper gehad met mijn papst fannetje op 5V (eigenlijk dus 12V). op 2000 rpm en helemaal onhoorbaar. (ik draai geen sli dus ik weet niet hoe het gaat als je dat gaat gebruiken)
Verwijderd
kan ik deze pipelines openzetten, ik heb een dual DVI XFX 6600GT
heb al eens gelezen dat het niet kan maar waarom staan ze er dan bij rivatuner?

huh
. Lijkt me niet, dat is bij de 6800LE.
[ Voor 41% gewijzigd door DesertShooter op 14-06-2005 20:37 ]
Verwijderd
ik heb het al gevonden er moet "yes" staan in de laatste kolom HW masked om ze te kunnen openen.
kun je ze dan unlocken ofzo? neem es een screen van je rivatuner detection?Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:42:
ik heb het al gevonden er moet "yes" staan in de laatste kolom HW masked om ze te kunnen openen.
zou wel elite zijn!
ik krijg mijn kaart niet overgeclocked met de nieuwste rivatuner. Heb net mijn pc geformat en er Windows Xp Media center opgezet. En als driver heb ik nu 77.50 van guru3d.com. Als ik hem nu instel op mijn instellingen zoals ze onder xp prof stonden ( core: 562mhz, memory: 1129mhz) dan zegtie dat hij niet door de test gekomen is
?
Beroeps brabander
Welke test?? en wat wil je ermee zeggen/vragen..??Vuurvoske schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:34:
ik krijg mijn kaart niet overgeclocked met de nieuwste rivatuner. Heb net mijn pc geformat en er Windows Xp Media center opgezet. En als driver heb ik nu 77.50 van guru3d.com. Als ik hem nu instel op mijn instellingen zoals ze onder xp prof stonden ( core: 562mhz, memory: 1129mhz) dan zegtie dat hij niet door de test gekomen is?
zijn driver tests, als je op test klikt in riva, test hij de stabiliteit ofzo.inquestos schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:37:
[...]
Welke test?? en wat wil je ermee zeggen/vragen..??
Probeer es een paar mhz'n te zakken? wat doet ie dan?
Je kan ook de interne test afzetten in de settings...
ja oke, maar hoe komt het dan dat ik op mijn xp prof wel alles zo kon testen en nu ineens niet
Ik gebruik dezelfde drivers.
Hij gaat niet hoger dan 509 bij de core en 1029 bij memory
edit:
Ik zie nu dat ze bij guru3D.com ook een speciale MCE driver hebben. Die bovendien ook nog eens speciaal voor de nvidia 6-serie kaarten bedoeld is. Misschien dat daarmee het probleem verholpen is.
MCE driver link
edit:
Ik zie nu dat ze bij guru3D.com ook een speciale MCE driver hebben. Die bovendien ook nog eens speciaal voor de nvidia 6-serie kaarten bedoeld is. Misschien dat daarmee het probleem verholpen is.
MCE driver link
[ Voor 66% gewijzigd door Vuurvoske op 15-06-2005 14:14 ]
Beroeps brabander
mijn waarde, ik draai ook MCE met standaard xp drivers, ik haal hoge speeds, 600-1200 ingameVuurvoske schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:52:
ja oke, maar hoe komt het dan dat ik op mijn xp prof wel alles zo kon testen en nu ineens nietIk gebruik dezelfde drivers.
edit:
MCE driver link
Nu doet de test het wel goed. Ik denk dat het er ook mee te maken had, dat mijn vernieuwingsfrequentie te hoog stond. En dat ik mijn 2e monitor geactiveerd was. 
?
Bf2 demo:
Ik heb nu wel die bug in bf2 demo met die schaduwen
. DeNB3rt welke driver heb jij? En werkt die goed in de BF2 demo?
Waar zit dit in rivatuner? Ben al een tijdje aan het rondneuzen maar ik kan het niet vindenVerwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:11:
kan ik deze pipelines openzetten, ik heb een dual DVI XFX 6600GTheb al eens gelezen dat het niet kan maar waarom staan ze er dan bij rivatuner?
[afbeelding]
Bf2 demo:
Ik heb nu wel die bug in bf2 demo met die schaduwen
[ Voor 68% gewijzigd door Vuurvoske op 15-06-2005 14:51 ]
Beroeps brabander
Die BF2-bug heb je altijd al gehad als het goed is, dat moet nog in toekomstige forceware-drivers worden gefixed... (kijk anders in de meuktracker in de forceware-"topics" )Vuurvoske schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:35:
Bf2 demo:
Ik heb nu wel die bug in bf2 demo met die schaduwen. DeNB3rt welke driver heb jij? En werkt die goed in de BF2 demo?
In de 77.30 driver die bij de demo wordt meegeleverd, wordt ie verholpen!inquestos schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:10:
[...]
Die BF2-bug heb je altijd al gehad als het goed is, dat moet nog in toekomstige forceware-drivers worden gefixed... (kijk anders in de meuktracker in de forceware-"topics" )
[ Voor 4% gewijzigd door Vuurvoske op 15-06-2005 15:47 ]
Beroeps brabander
aantal (domme?) vragen:
- Is een Zalman VF700-Cu goed voor mijn 6600 GT?
- Hebben jullie ook in bf 2 dat ie enorm traag loopt? ik heb p4 2,4 ghz, 6600 GT (XFX) en 1024 mb ram
maar zelfs op 1260x1024 en medium instellingen loopt ie als een schildpad met acute reuma.
- Die shaduwen bug, is dat dat je vierkante shaduwen ziet (
)
- Hebben jullie ook in bf 2 dat ie enorm traag loopt? ik heb p4 2,4 ghz, 6600 GT (XFX) en 1024 mb ram
maar zelfs op 1260x1024 en medium instellingen loopt ie als een schildpad met acute reuma.
K to the KillaZ
Jep
Zet textures + lightning op medium en AA op "off"
)
Ja gebruik de driver die bij de demo zit... Die verhelpt iig de vierkante schaduwen.
Jep
Zet textures + lightning op medium en AA op "off"
Ja gebruik de driver die bij de demo zit... Die verhelpt iig de vierkante schaduwen.
[ Voor 22% gewijzigd door Vuurvoske op 15-06-2005 17:03 ]
Beroeps brabander
jep of gebruik de 77.50.Vuurvoske schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:01:
- Die shaduwen bug, is dat dat je vierkante shaduwen ziet ()
is het ook mee opgelost
meuktracker: nVidia ForceWare 77.50
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
vuurvoske, ik gebruik de driver die bij bf2 demo zit
verhielp mijn schaduw probleem ook.
Heeft er nu al iemand meer info over die unclock van de 6600gt?
Ik vroeg hiervoor ook al waar je die dingen kan unlocken, maar dat heeft ook nog steeds niemand me kunnen vertellen!!DeNB3rt schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:45:
vuurvoske, ik gebruik de driver die bij bf2 demo zit![]()

Waar zit dit in rivatuner
//Update:
Gevonden:
De Rivatuner Tutorial |
Hier is een tutorial voor de Geforce 6800 LE geschreven door X-Licious. Stap 1:Als eerste heb je Rivatuner 15.3 nodig die je vind op de volgende link. Na het installeren en openen van Rivatuner, gaat hij eerst iets doen, als het klaar is, zie je deze venster: Stap 2:Als het goed is zie je in dat hokje hetzelfde staan als op de foto (tenzij je hem al unlocked hebt wat dus hoogst onwaarschijnlijk is), klik op het knopje die met een rode cirkel omringt wordt. Klik dan op het eerste hokje waarin een Video kaart zichtbaar is. Ga daarna naar de tab "NVStrap driver" en vink het hokje aan waarnaast staat: "Allow enabling hardware masked units" zoals op de volgende foto. (PS: de hele NVStrap tab word toegankelijk als je op install klikt onderaan het venstertje) Klik daarna op de knop ernaast waarop staat "Customize". Dan hoor je dit te zien: Stap 3:De hokjes waarnaast "Disable" staat zijn OF pipelines OF Shaders die uitgeschakeld zijn, ik heb erbij vermeldt welke wat zijn. NA REBOOT Stap 4: In de rode cirkel staat 12x1 als je alles goed hebt gedaan (Zie foto hierboven). In de groene cirkel zijn de totale aantal Vertex Shaders te zien, we hebben deze nog niet geopend dus ze staan nog op 4. Open nu 3DMark, (03 of 05) en benchmark je video kaart. Als je geen artifects ziet (flikkeren van beelden, strepen of andere rare vormen op het beeld) heb je geluk, je kan gebruik maken van de extra pipelines zonder problemen, als je wel artifects hebt ga dan naar stap 6. Zie ook je nieuwe 3DMark score Stap 5: Open de andere pipeline unit Bit 02 dus, druk op Ok, reboot en test daarna weer met 3DMark of alles het goed doet, zo ja, zet de shaders ook aan Bit 11 en Bit 13, en ga doom3 spelen totdat je erbij neervalt. Stap 6: (Als stap 4 niet goed liep) Probeer de geopende pipeline unit uit te zetten, Bit 01 dus, en vink dan Bit 02 aan. Druk op Ok, reboot en test. Nog steeds artifects ? Jammer, dat word 8 pipelines voor jou :lol: (ik weet hoe je je voelt). Maar om je 3DMark score toch nog wat op te peppen, kun je de vertex shaders wel opengooien, dat is dus Bit 11 en Bit 13. Reboot, test. Zover ik weet is dit bij bijna iedereen gelukt (de vertex shaders te unlocken) zonder problemen. Met dank aan X-Licious voor de tutorial |
[ Voor 92% gewijzigd door Vuurvoske op 15-06-2005 18:26 ]
Beroeps brabander
vuurvoske, en lukt het? detecteerd hij er meer? en is er prestatieverschil? zou wel elite zijn
Nee zoals gewoonlijk heb ik weer es pechDeNB3rt schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:41:
vuurvoske, en lukt het? detecteerd hij er meer? en is er prestatieverschil? zou wel elite zijn
Beroeps brabander
Ik heb een asus 6600GT extreme edition die volgens dit forum een core clock van 550 mhz moet hebben. Nou zie ik bij 3dmark05 dat mijn core clock maar 300mhz is.... weet iemand hoe dat kan?
system:
3500+ winchester
a8n-sli deluxe
asus 6600GT
1gb geheugen
system:
3500+ winchester
a8n-sli deluxe
asus 6600GT
1gb geheugen
De LE heeft 16 pipes ingepakken, maar zijn software-matig uitgeschakeld, en dus ook weer softwarematig terug te krijgen. De 6600GT heeft ingebakken 8 pipes, en dus NIET terug te krijgen!
edit:
edit:
in 2d mode is de 6600GT geclockt op 300 mhzfloffert schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:24:
Ik heb een asus 6600GT extreme edition die volgens dit forum een core clock van 550 mhz moet hebben. Nou zie ik bij 3dmark05 dat mijn core clock maar 300mhz is.... weet iemand hoe dat kan?
system:
3500+ winchester
a8n-sli deluxe
asus 6600GT
1gb geheugen
[ Voor 54% gewijzigd door DesertShooter op 15-06-2005 20:32 ]
Ik draai ook XP MCE 2005. Nu heb ik de driver voor XP draaien (=77.13) en daarnaast die specifieke voor MCE (72.14) gedownload. In het bestand zit een map NVMCE waarin weer een aparte setup zit voor MCE. Die heb ik geinstalleerd en het werkt perfect.Vuurvoske schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:52:
ja oke, maar hoe komt het dan dat ik op mijn xp prof wel alles zo kon testen en nu ineens nietIk gebruik dezelfde drivers.
edit:
MCE driver link
Nu draai ik dus 77.13 met ondersteuning voor MCE
Verwijderd
Ja dat heb ik gedaan maar waar kan je de clock speed etc omhoog gooien ? ik vind het namelijk niet echt een duidelijk proggieVerwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:23:
rivatuner --> poweruser --> nvidia overclocking --> disableinternalclocktest op 1 zetten (niet alleen lampje aanklikken)
Zoals je hier ziet: http://www.securitymania...._Unlocking_Tutorial/2.JPG
Staat er overclocking bovenaan maar dat staat er bij mij niet bij
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 22:17 ]
bij driversettings op customize klikken, komt er een luikje uit, daar klik je op het icoon van grafische kaart.
En dan kun je je freq's instellen
HF!
En dan kun je je freq's instellen
misschien een n00bie vraag maar wat betekent dat? en hoe krijg ik hem in een andere mode?
Ehm een vraagje?
Hoe dik is de 6600 GT met standaard-koeler er op?
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
ligt aan welk merk je neemt maar over het algemeen schat ik een centimeter of 1.5 (met koeler)Speeder schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:28:
Ehm een vraagje?
Dit blijft toch even een leuke Benchie aangezien ATI Radeon Ati 9800 Pro, X700. X800 Pro,GeForce 6600 GT, 6800 GT, 6800 Ultra en nog een paar andere tegenover elkaar staan.
http://www.tweakpc.de/hardware/tests/graka/xfx6600gt/s01.php
Let bijvoorbeeld eens op het verschil in de uitkomst bij Far Cry en Return to Castle Wolfenstein bij de 9800 Pro en een 9600 GT!
Let bijvoorbeeld eens op het verschil in de uitkomst bij Far Cry en Return to Castle Wolfenstein bij de 9800 Pro en een 9600 GT!
[ Voor 23% gewijzigd door Youri Carma op 15-06-2005 23:51 ]
Has Balls
Verwijderd
ehmm...die benches kloppen dus never nooit niet he...een FX 5900 trekt nooit een 6600GT eruit en ik weet het uit eerste handYouri Carma schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:46:
Dit blijft toch even een leuke Benchie aangezien ATI Radeon Ati 9800 Pro, X700. X800 Pro,GeForce 6600 GT, 6800 GT, 6800 Ultra en nog een paar andere tegenover elkaar staan.
hier dus linkje naar de benches
Verwijderd
Oke heb heb ff een uurtje zitten teste op me Xfx kaartje dit zijn de results, eigenlijk nutteloos 
Kheb rivatuner gebruikt met 71.89 drivers
Stock

350-1050 speeds ( op 2d mode )

550-1100 ( op 3d mode ) weet dus niet pcies het verschil tussen 2d en 3d bij deze tool maar echt veel maakt het niet uit
Stock

550-1100 ( op 3d mode ) weet dus niet pcies het verschil tussen 2d en 3d bij deze tool maar echt veel maakt het niet uit

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 01:04 ]
Misschien gebruik je wel te oude driversVerwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 01:01:
Oke heb heb ff een uurtje zitten teste op me Xfx kaartje dit zijn de results, eigenlijk nutteloos
Stock
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Beroeps brabander
Ik heb een 6600 non-GT. Lekker overclocken natuurlijk. Maar Rivatuner laat me niet verder dan 450MHz core, hoe kan ik dit veranderen? Andere programma's werken niet goed.
Zegtie niets over een driver die niet ondersteund wordt? Als dit namelijk het geval is kom je niet verder dan 2,5% boven je stock speeds. Had ik gister ook.pleasure schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:22:
Ik heb een 6600 non-GT. Lekker overclocken natuurlijk. Maar Rivatuner laat me niet verder dan 450MHz core, hoe kan ik dit veranderen? Andere programma's werken niet goed.
Beroeps brabander
Nee, het balkje gaat slechts tot 450MHz.Vuurvoske schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:44:
[...]
Zegtie niets over een driver die niet ondersteund wordt? Als dit namelijk het geval is kom je niet verder dan 2,5% boven je stock speeds. Had ik gister ook.
Screenie svp

Beroeps brabander
Heb je ook op de instellingen gelet bij het bekijken van die Benchie (4xAA-8xAF) bijvoorbeeld?Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:55:
[...]
ehmm...die benches kloppen dus never nooit niet he...een FX 5900 trekt nooit een 6600GT eruit en ik weet het uit eerste handeen GT is bijna 3× zo snel als een 5900 dus dat klopt nooit
of ik ben scheel gaan kijken
hier dus linkje naar de benches
Die fout had ik eerst namelijk ook gemaakt.
Reken maar als die moffen een benchie doen dat ie klopt....daar zijn het moffen voor.
http://www.tweakpc.de/hardware/tests/graka/xfx6600gt/s06.php
[ Voor 10% gewijzigd door Youri Carma op 16-06-2005 14:05 ]
Has Balls
http://img240.echo.cx/my.php?image=450max5pe.jpg

Ik wil dus hoger in kunnen stellen dan 450MHz...

[ Voor 50% gewijzigd door pleasure op 16-06-2005 14:10 ]
Zet em is op 3d ipv 2dpleasure schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:09:
http://img240.echo.cx/my.php?image=450max5pe.jpg
[afbeelding]

Btw over die overclock website. Volgens mij klopt er echt helemaal geen r*k van :x 6800GT die onder een 6600GT eindigt...
[ Voor 16% gewijzigd door Vuurvoske op 16-06-2005 14:20 ]
Beroeps brabander
Dat haalt niets uit heb ik allemaal al lang geprobeerdVuurvoske schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:16:
[...]
Zet em is op 3d ipv 2d
Btw over die overclock website. Volgens mij klopt er echt helemaal geen r*k van :x 6800GT die onder een 6600GT eindigt...Of een 9600XT 256mb die boven die 6600GT OC eindigt... No way!

Welke driver gebruik jij en welke OS heb je? Als je windows xp pro hebt, gebruik dan 77.30 of nog beter 77.5xpleasure schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:18:
[...]
Dat haalt niets uit heb ik allemaal al lang geprobeerd
En welke versie van rivatuner gebruik je?
[ Voor 8% gewijzigd door Vuurvoske op 16-06-2005 14:28 ]
Beroeps brabander
Win XP pro inderdaad, met rivatuner v15.5. Maar ik wil whql drivers, voor 3dmark scores...Vuurvoske schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:21:
[...]
Welke driver gebruik jij en welke OS heb je? Als je windows xp pro hebt, gebruik dan 77.30 of nog beter 77.5x
En welke versie van rivatuner gebruik je?
Ik heb mijn Leadtek 6600 GT (AGP)
.
7146 is mijn score in 3D Mark 03. Met noname 350W voeding en een AMD Athlon XP 2800+ barton. Ik ben tevree
.
43ºC is mijn GPU
.
7146 is mijn score in 3D Mark 03. Met noname 350W voeding en een AMD Athlon XP 2800+ barton. Ik ben tevree
43ºC is mijn GPU
[ Voor 13% gewijzigd door TMC op 16-06-2005 17:33 ]
Laat het schermpje eens zien dan van die 3dpleasure schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:18:
[...]
Dat haalt niets uit heb ik allemaal al lang geprobeerd
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Is exact hetzelfde, alleen staat er dan 3d.GGS_106 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:57:
[...]
Laat het schermpje eens zien dan van die 3d
Verwijderd
Heb de boel inmiddels geinstalleer. En alles loopt perfect! Geen extra fan nodig. Onder windows zit de temperatuur op 34 graden. Tijdens gamen heb ik het nog niet uitgeprobeert, maar ik verwacht geen problemen. Die centurionkast zorgt voor zo'n goede airflow dat extra fans nergens voor nodig zijn. Probeer het zelf maarinquestos schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:42:
[...]
[licht offtopic]
Heb zelf de Centurion 5 en A8n-sli (nauwelijks verschil met de a8n-e) in bestelling. Over de passieve videokaart maak ik me niet zo'n zorgen, echter wel over de Northbridgechipset-fan (die zo'n t*ring-herrie maakt). Daarvoor heb ik al een passieve koeler voor in de plaats staan (Zalman NB47J), maar ik ben bang dat een bloedhete passieve videokaart + passieve chipset koeler gevaar op gaan leveren voor mijn northbridge-chipset. Hoe heb jij dit gedaan??(Ik ga ervan uit dat je geen passieve videokaart aanschaft als die herrie die de koeler maakt je toch niks interesseert)
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:22:
[...]
Heb de boel inmiddels geinstalleer. En alles loopt perfect! Geen extra fan nodig. Onder windows zit de temperatuur op 34 graden. Tijdens gamen heb ik het nog niet uitgeprobeert, maar ik verwacht geen problemen. Die centurionkast zorgt voor zo'n goede airflow dat extra fans nergens voor nodig zijn. Probeer het zelf maar
Heb vandaag m'n eerste spulletjes binnengekregen, en hopelijk morgen de rest.Das toch wel goed nieuws. Heb je trouwens enig idee hoe warm het koelblok van je northbridge wordt??
Laat toch eens zien... 6 ogen zien meer dan 2 ogen...pleasure schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:44:
[...]
Is exact hetzelfde, alleen staat er dan 3d.
Beroeps brabander
Verwijderd
Ik ben van plan een 6600GT te kopen, maar nu begin ik vreselijk te twijfelen. Ik heb namelijk al ervaring met de ASUS N6600 Top Limited Edition en aangezien ASUS gewoon lekker betrouwbaar is wou ik die in eerste instantie aanschaffen. Nu kwam ik toevallig op het net een 256MB versie tegen van Gainward. Op papier lijkt dit een superding:
Gainward 6600GT 256MB "Ultra/1980"
Klok: 500+ - 1050Mhz
Mem: 1,6ns 256MB GDDR3 (128bit)
http://www.gainward.de/new/main.html
Ik zit nu echter te twijfelen omdat ik zelf weinig tot niets van Gainward weet, en ik ook nergens reviews kan vinden over dit product. Heeft iemand ervaring??
Daarnaast wil ik graag weten wanneer 256MB echt voordelen gaat vertonen boven 128MB. Bij hoge resoluties toch??
Alvast bedankt.
Ik zit nu echter te twijfelen omdat ik zelf weinig tot niets van Gainward weet, en ik ook nergens reviews kan vinden over dit product. Heeft iemand ervaring??
Daarnaast wil ik graag weten wanneer 256MB echt voordelen gaat vertonen boven 128MB. Bij hoge resoluties toch??
Alvast bedankt.
Al in de pricewatch gekeken?Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:07:
Ik ben van plan een 6600GT te kopen, maar nu begin ik vreselijk te twijfelen. Ik heb namelijk al ervaring met de ASUS N6600 Top Limited Edition en aangezien ASUS gewoon lekker betrouwbaar is wou ik die in eerste instantie aanschaffen. Nu kwam ik toevallig op het net een 256MB versie tegen van Gainward. Op papier lijkt dit een superding:
Alvast bedankt.
Beroeps brabander
wat kost ie?
Wil je agp of pci-e?
als je antwoord help ik je wel verder
Wil je agp of pci-e?
als je antwoord help ik je wel verder
Verwijderd
Nouja.. heb er nooit een thermometer bij gehouden.. maar bij gewoon windows uitvoeren voelt hij wat lauw aan. Zit wel goed dusinquestos schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:32:
[...]
Mooi!!
Heb vandaag m'n eerste spulletjes binnengekregen, en hopelijk morgen de rest.Das toch wel goed nieuws. Heb je trouwens enig idee hoe warm het koelblok van je northbridge wordt??
En dan nog.. pas boven 60 a 70 graden moet je gaan oppassen. Check het anders ook ff terwijl je een spel speelt (ja, snap dat je dan wel leukere dingen te doen hebt, maar goed
Kun je hem dan nog met de hand aanraken, is er niets aan de hand. (alleen aan de koelribben komen he
Verwijderd
Jah maar de specs in me sig zijn van me "goede" computer, de ander is gewoon een pc om een beetje op te gamen etc zodat we er beiden een hebbenVuurvoske schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:47:
[...]
Misschien gebruik je wel te oude driversEn in je sig staat dat je een sapphire X850XT PE hebt???
Verwijderd
Wiieeee 
Vandaag m'n Geforce 6600GT geinstalleerd. Wat een verschil tov m'n Geforce4
(Asus N6600GT Top Limited)
Vandaag m'n Geforce 6600GT geinstalleerd. Wat een verschil tov m'n Geforce4
(Asus N6600GT Top Limited)
Verwijderd
De ASUS kost €214 @ Azerty
De Gainward kost €199 @ Komplett
Tis AGP
Dat is juist ook de reden dat ik zo twijfel, waarom is die kaart zo goedkoop....
De Gainward kost €199 @ Komplett
Tis AGP
Dat is juist ook de reden dat ik zo twijfel, waarom is die kaart zo goedkoop....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 21:53 ]
Geloof me, daar gaat het balkje ook slechts tot 450MHz en is alles hetzelfde.Vuurvoske schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:55:
[...]
Laat toch eens zien... 6 ogen zien meer dan 2 ogen...
Verwijderd
Probeer het dan eens met coolbits, zie hier dan kun je in het eigenschappen menuutje van je videokaart wat extra opties unlocken en daarmee over gaan klokkenpleasure schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:31:
[...]
Geloof me, daar gaat het balkje ook slechts tot 450MHz en is alles hetzelfde.
Verwijderd
Hallo
Ben aan het denken om een 6600GT te kopen alleen weet ik nog niet welk merk ik het best zou nemen.
Er hoeft geen goede koeler op te zitten want ik ga er dan toch ineens een Zalman VF700-Cu bij opzetten. De bedoeling is om zover mogelijk stabiel te overklokken zonder al te veel lawaai en hitte, dus zoek ik een kaart die zo weinig mogelijk warmte produceert (relatief tegenover andere merken). Verder hoef ik er geen extras bij zoals spelletjes en dergelijken: heb gezien dat XFX ook een OEM versie heeft. Wat zijn dan de concrete verschillen tussen deze OEM versie en de gewone versie? Is dit alleen die extra spelletjes of zijn er nog verschillen?
Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen in de keuze naar een merk...
Ben aan het denken om een 6600GT te kopen alleen weet ik nog niet welk merk ik het best zou nemen.
Er hoeft geen goede koeler op te zitten want ik ga er dan toch ineens een Zalman VF700-Cu bij opzetten. De bedoeling is om zover mogelijk stabiel te overklokken zonder al te veel lawaai en hitte, dus zoek ik een kaart die zo weinig mogelijk warmte produceert (relatief tegenover andere merken). Verder hoef ik er geen extras bij zoals spelletjes en dergelijken: heb gezien dat XFX ook een OEM versie heeft. Wat zijn dan de concrete verschillen tussen deze OEM versie en de gewone versie? Is dit alleen die extra spelletjes of zijn er nog verschillen?
Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen in de keuze naar een merk...
ik zou gewoon de goedkoopste nemen als de koeler niet boiet. voor een snelle kaart kun je het beste de leadtek extreme pakken. die heeft wat sneller geheugen.
Verwijderd
Dat van dat sneller geheugen van die Leadtek Extreme, is dat dan hetzelfde principe als bij de Asus 6600GT TOP? De goedkoopste is die van MSI, maar die wordt nogal warm heb ik gezien. Verder heeft XFX 2 DVI-poorten ipv 1DVI en 1D-SUB, is hier een voordeel bij? En wat is dan nog het verschil tussen de OEM versie en de gewone versie van die XFX?
Dus even op een rijtje:
Leadtek Extreme
Asus TOP
-> beide sneller geheugen, asus iets goedkoper
MSI
-> goedkoopste, mmaar wordt nogal warm (??? -> heb ik zo een beetje kunnen opmaken uit de beginpost)
XFX OEM-versie
-> zonder games veronderstel ik, en misschien nog andere verschillen (???) (Games heb ik niet nodig, andere verschillen misschien wel, als ik weet wat die zijn...)
-> 2X DVI (voordeel? nadeel?)
Dus even op een rijtje:
Leadtek Extreme
Asus TOP
-> beide sneller geheugen, asus iets goedkoper
MSI
-> goedkoopste, mmaar wordt nogal warm (??? -> heb ik zo een beetje kunnen opmaken uit de beginpost)
XFX OEM-versie
-> zonder games veronderstel ik, en misschien nog andere verschillen (???) (Games heb ik niet nodig, andere verschillen misschien wel, als ik weet wat die zijn...)
-> 2X DVI (voordeel? nadeel?)
6600GT (AGP) net even overgeklockt. Mem/core: 573/1000 mhz. Van 7100 3D Marks naar 7900, GPU is idle 43ºC.
ik zet zowieso een arctic silencer 6 rev2 erop. voor 16€ ben je toch fijn een boel warmte kwijt uit je kast.
Weet iemand wat ik in me register moet veranderen om de kloksnelheden van me kaart aan te kunnen passen bij de eigenschappen van me videokaart?
Ik weet dat het al ergens vermeld staat maar om nu alles weer door te lezen.
Alvast bedankt!
Ik weet dat het al ergens vermeld staat maar om nu alles weer door te lezen.

Alvast bedankt!
installeer gewoon coolbits dan kan dat in de instellingen van je kaart
Verwijderd
Ah, hier zijn we inmiddels al. Welja, dan herhaal ik het hier nog maar eens:
Ik wil zelf ook de 6600GT aanschaffen, maar voordat ik dat doe:
kan iemand mij vertellen of die kaart wel geschikt is voor mijn systeem?
Dit zijn mijn systeemspecifaties:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00245952.pdf
Wat ik vooral wil weten is of mijn systeem deze kaart aankan, en zo niet, wat zouden jullie dan voor kaart adviseren?
Graag wil ik race-spellen als NFSU2 en wat er nog komen gaat, wel met iets meer detail spelen dan nu het geval is.
Graag hoor ik jullie (kundige) reactie!
Ik wil zelf ook de 6600GT aanschaffen, maar voordat ik dat doe:
kan iemand mij vertellen of die kaart wel geschikt is voor mijn systeem?
Dit zijn mijn systeemspecifaties:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00245952.pdf
Wat ik vooral wil weten is of mijn systeem deze kaart aankan, en zo niet, wat zouden jullie dan voor kaart adviseren?
Graag wil ik race-spellen als NFSU2 en wat er nog komen gaat, wel met iets meer detail spelen dan nu het geval is.
Graag hoor ik jullie (kundige) reactie!
ja hoor kan er prima in.
wel de pci-express nemen anders past het niet
wel de pci-express nemen anders past het niet
Verwijderd
Zover was ik al
Kreeg alleen mijn vader in paniek aan de lijn, die zei dat mijn moederbord het niet zou trekken. Nu heeft die man er ook geen verstand van; één of andere verkoper bij Paradigit vertelde hem dat, maar daarom dat ik me het afvraag.
Kreeg alleen mijn vader in paniek aan de lijn, die zei dat mijn moederbord het niet zou trekken. Nu heeft die man er ook geen verstand van; één of andere verkoper bij Paradigit vertelde hem dat, maar daarom dat ik me het afvraag.
Verwijderd
Ik zou niet weten waarom je moederbord het niet zou trekken. Misschien is het wel handig om te kijken of je garantie hier niet mee vervalt bij HP.
Maakt toch niks uit als je er een andere koeler op zet?Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:55:
De goedkoopste is die van MSI, maar die wordt nogal warm heb ik gezien
Verwijderd
jama kan wel een indicatie zijn dat die minder ver gaat overklokken als die sowieso al warmer wordt dan een ander merk...Laagvliegerke schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:44:
[...]
Maakt toch niks uit als je er een andere koeler op zet?
nu die temps in de eerste post zijn relatief hoor, en kan je niet met elkaar vergelijken omdat ze elk een andere koeling hebben
Ik neem aan dat je garantie vervalt als je er een zalman koeler opmonteerd ipv de standaard koeler, ik heb zins maandag (BF2 demo moest toch echt draaien) een XfX 6600GT en ik vind de temp`s standaard al best wel hoog 50C+ en met overclock 57C idle dus een betere koeler zou geen raar idee zijn denk ik.
Overclock is atm 560/1150Mhz zonder enige aanpassingen.
Overclock is atm 560/1150Mhz zonder enige aanpassingen.
Zo net even m'n aopen 6600GT PCIx kaart even getest
hij loopt zo te zien al standaard op hogere clocks
clock 535 mhz
Memory 1070 mhz
heb even een 3dmark03 erover gehaalt
8592 3dmarks volgens mij is dat wel goed
nu even beetje overgeclockt niet veel
clock 551 mhz
memory 1102 mhz
heb nu met 3dmark03
8793 3dmarks en totaal geen arti's ga binnenkort nog wel wat hoger proberen
maar volgens mij is dat voor deze aopen(aeolus)kaart wel zeer goed denk ik zelf wat denken jullie?
Greets Amdboy
ohw jah heb em getest met:
AMD 64 winchester msi neo 3 4x4 moederbord
hij loopt zo te zien al standaard op hogere clocks
clock 535 mhz
Memory 1070 mhz
heb even een 3dmark03 erover gehaalt
8592 3dmarks volgens mij is dat wel goed
nu even beetje overgeclockt niet veel
clock 551 mhz
memory 1102 mhz
heb nu met 3dmark03
8793 3dmarks en totaal geen arti's ga binnenkort nog wel wat hoger proberen
maar volgens mij is dat voor deze aopen(aeolus)kaart wel zeer goed denk ik zelf wat denken jullie?
Greets Amdboy
ohw jah heb em getest met:
AMD 64 winchester msi neo 3 4x4 moederbord
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Verwijderd
Ik heb deze ook, welke temps heb jij?amdboy1983 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:10:
eve snel 3dmark05 ook gedraait gewoon op stocksetting met m'n aeolus 6600GT
3816 3dmarks bij 05
Verwijderd
Ik zit met een klein probleempje met m'n geforce6600GT.
Mijn systeem gebruikt de forceware 71.89 WHQL driver.
Telkens als ik met GTA of Counterstrike speel, heb ik rare bijverschijnselen in de textures, effecten of text.
CS Source:
http://users.skynet.be/bs978384/YAFSS_024.jpg
http://users.skynet.be/bs978384/YAFSS_025.jpg
Bij San Andreas heb ik een filmpje gemaakt: Divx5 (1 Mb)
http://users.skynet.be/Pikachu/BINARIES/gta.avi
Iemand enig idee ?
De geforce is een Asus N6600GT Top Limited
Verder: Amd Athlon XP 3200+ (Barton), Epox 8RDA6+ Pro mobo en 2x 512DDR3200 Dual channel.
Mijn systeem gebruikt de forceware 71.89 WHQL driver.
Telkens als ik met GTA of Counterstrike speel, heb ik rare bijverschijnselen in de textures, effecten of text.
CS Source:
http://users.skynet.be/bs978384/YAFSS_024.jpg
http://users.skynet.be/bs978384/YAFSS_025.jpg
Bij San Andreas heb ik een filmpje gemaakt: Divx5 (1 Mb)
http://users.skynet.be/Pikachu/BINARIES/gta.avi
Iemand enig idee ?
De geforce is een Asus N6600GT Top Limited
Verder: Amd Athlon XP 3200+ (Barton), Epox 8RDA6+ Pro mobo en 2x 512DDR3200 Dual channel.
Temp bij full load 61 graden met mijn aeolus 6600GT
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Google 'coolbits.reg'. Eerste linkje, 'doel opslaan als'.Tweakable schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:58:
Weet iemand wat ik in me register moet veranderen om de kloksnelheden van me kaart aan te kunnen passen bij de eigenschappen van me videokaart?
Ik weet dat het al ergens vermeld staat maar om nu alles weer door te lezen.![]()
Alvast bedankt!
Trouwens een vraagje. Sinds ik mijn 6600GT heb, reageert GoT langzamer. Dropdown boxjes van bijv. de pagina nummers komen pas na een halve seconde tevoorschijn na klikken. Ik heb dit alleen bij GoT in FireFox, niet bij IE.

Zou het aan mijn voeding liggen? 350W Codegen (B-merk).
[ Voor 31% gewijzigd door TMC op 18-06-2005 20:02 ]
Het zou aan je driver versie kunnen liggen, ik had een vergelijkbaar probleem met <-77.50 versie(s) dat de drop down menutjes doorzichtig waren en dus de text over de achterliggende text viel.
Heb nu 77.62beta drivers en geen problemen meer.
Heb nu 77.62beta drivers en geen problemen meer.
Hmm, ga ik zo even proberen. Sowieso is er nog iets mis met de drivers geloof ik, want ik kan maar 1280*1024 als maximale resolutie kiezen
.
Edit: net geprobeerd, geen effect. Helaas.
Edit: net geprobeerd, geen effect. Helaas.
[ Voor 16% gewijzigd door TMC op 18-06-2005 01:02 ]
Ik ben ook van plan om een Geforce 6600GT agp van leadtek over te kopen voor 150 euro (goeie prijs of niet?) maarre hoe doet ie het nou in Battlefield 2? Ik heb een:
AMD 64 3000+
512mb ram
Geforce 5900XT (draait nu alles op high behalve texture detail en shadow detail)
Ga ik er wel op vooruit?
En kan je pipelines open zetten van deze kaart?
AMD 64 3000+
512mb ram
Geforce 5900XT (draait nu alles op high behalve texture detail en shadow detail)
Ga ik er wel op vooruit?
En kan je pipelines open zetten van deze kaart?
Dit topic is gesloten.