Nieuwe videokaart (kan niet kiezen)

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Systeem eisen:
AMD Athlon XP 2400+ (2 ghz kloksnelheid)
1024 MB RAM-geheugen (misschien 1500 binnenkort)
Geforce FX 5200

Nou kijk, ik wil dus een nieuwe videokaart aanschaffen maar ik weet nog niet precies tussen welke ik moet kiezen en of ik voor Nvidea of Ati moet gaan..

Ik wil er ongeveer 175 euro aan uitgeven.. Ik zit te denken om voor de Radeon 9800 Pro te gaan maar ik zag dat die bij wat leuke spellen slecht presteert :9 nou altans slechter dan de Geforce.. Ik weet dat die kaart niet de beste is maar ik ben niet vanplan zon 400 euro aan een videokaart te gaan uitgeven..

Weten jullie misschien raad voor mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Een 6600GT voor 175 euro is een betere kaart voor je budget, een 9800pro voor 175 euro is way overpiced. ;) verder moet je maar eens kijken in de faq, van dit tipic is niet helemaal conform met de regels. :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 21:06

d-motion

zow... en dan nu...

Geforce 6600 GT.... zit namelijk ook zo rond dat bedrag....

Voor mij alweer de beste koop... :D

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Ik sluit me er bij aan :)
Afbeeldingslocatie: http://img203.echo.cx/img203/7638/temp5xw.png
Dit zijn 3dmark05 scores, zoals je ziet presteert de 6600GT beter dan de Ati "tegenhanger" X700, die nauwelijks goedkoper is.

[ Voor 20% gewijzigd door Elektronicanet op 14-06-2005 00:28 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9800 pro paradigit 119 euro

aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de 6600 GT is het beste als ik zwarte games wil spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:30:
Dus de 6600 GT is het beste als ik zwarte games wil spelen :9
Die kaart is in ieder geval aardig toekomst bestendig. De 9x00 serie van ati is... top ... maar oud! het is een beetje als een ti4200, leuke kaart, goede performance maar aan all het goede komt een eind....

The new boys are in town! En die zijn gewoon beter op de toekomst voorbereid, als je al een 9x00 had zou ik zeggen van... zolang je niet meer nodig hebt houden! maar ik zou niet meer kopen!

Behalve natuurlijk als je een leuke tweedehandse kaart zoekt voor je MCE doos ;-) daar is de 9x00 series gewoon perfect voor.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Laatst online: 31-08 17:44
Dat is een duur créme'pje voor 175 euro voor een potje Nvidea? :z

Het is dus nVidia en de 6600GT is inderdaad een beter keus dan de 9800PRO. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gaming247 op 14-06-2005 00:35 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar aangezien ik niet zoveel verstand van videokaarten heb :9 wil ik nog een ding vragen..
Wat betekend die SLI die erachter staat bij Tom's Hardware gedoe
En als ik beetje op google kijk naar die kaart dan vind ik veel verschillende soorten van de 6600 GT..
Bij afbeeldingen heeft elke weer een ander plaatje :9
En ze hebben andere dozen of zijn die gewoon van de makers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
SLI betekend dat er 2 kaarten al elkaar geknoopt zijn (door een SLI-brug) en de kaarten werken samen om 1 beeld te maken, je hebt dus 2 videokaarten en dus meer rekenkracht en dus of meer frames per seconde of een hogere beeldkwaliteit(wat je zelf instelt), maar voor SLI heb je 2 identieke PCI-E videokaarten nodig en een speciaal SLI moederboord, met jouw budget is dat (jammer genoeg) niet te halen.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

SLI = Scalable Link Interface dacht ik (kan ook mis zijn, er zijn twee namen voor die afkorting - eerste was van 3DFX, die zijn opgeslokt door nVidia). Technologie waarbij twee identieke videokaarten samenwerken (en je dus theoretisch een prestatieverdubbeling kunt hebben). In mijn ogen: weggesmeten geld, stroomvretend, grootheidswaanzin :). Voilà. Zoals je zelf kan zien aan de grafiek presteert een SLI van nVidia's topkaarten niet tweemaal zo goed als één dergelijke kaart, laat staan als een X850XT PE :p.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet gewoon voor de 6600 GT gaan en niet voor de 6600 GT SLI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
6600GT SLI betekend gewoon dat er 2 losse normale 6600GT's in een SLI opstelling zitten, als je 1 6600GT koopt (AGP in jouw geval) dan kan je niet eens een SLI versie kopen... :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:54:
Dus ik moet gewoon voor de 6600 GT gaan en niet voor de 6600 GT SLI ?
Als ik nou jou config kijk dan neem ik aan dat je een AGP slot hebt en niet een PCI-E slot dus kan jij nooit een SLI kaart erin stoppen daar heb je een PCI-E slot voor nodig :)

Let daar wel even op het is zonde als je wat verkeerds koopt :)

Edit: Gaming247 was me net voor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garantie he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een artikel bij toms hardware gevonden over die twee videokaarten maar er staat 6600 GT AGP wat betekend die AGP ? is dat weer iets speciaals ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AGP is de manier van aansluiting op het moederbord.
Een andere aansluiting is PCI-e.
Jij moet een AGP kaart hebben vanwege je moederbord.

Als ik jou was zou ik trouwens een 9800pro halen, kost ongeveer 130 euro. een 6600gt(aGP-versie) kost 50 euro meer. Maar een 9800pro is in het ergste geval misschien een dikke 10% langzamer. Dat is dus meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Ik heb hetzelfde probleem... 50 euro meer uitgeven voor een iets betere (toekomstvriendelijkere) kaart, of toch voor de goedkopere 9800PRO gaan.. Ik weet het niet hoor :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom geen 6800LE? Die staat al vanaf 142 euro in de pricewatch en je hebt kans dat je hem kunt unlocken en dan istie nog een flink stukkie sneller dan de 6600GT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

Kiwitje schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:11:
Ik heb hetzelfde probleem... 50 euro meer uitgeven voor een iets betere (toekomstvriendelijkere) kaart, of toch voor de goedkopere 9800PRO gaan.. Ik weet het niet hoor :)
hehe, ik had het dilemma. Ik heb al een 9800 pro en ga binnenkort overstappen naar een 6600 GT dus ik denk dat ik die 9800 pro ga verkopen dus....

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
KappuhH schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:20:
Waarom geen 6800LE? Die staat al vanaf 142 euro in de pricewatch en je hebt kans dat je hem kunt unlocken en dan istie nog een flink stukkie sneller dan de 6600GT!
Als de TS niet eens wist wat AGP is, dan weet hij vast ook niet hoe hij die 6800LE moet overklokken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Speeder schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:22:hehe, ik had het dilemma. Ik heb al een 9800 pro en ga binnenkort overstappen naar een 6600 GT dus ik denk dat ik die 9800 pro ga verkopen dus....
Begrijp het nut niet van het vervangen van een 9800pro door een 6600GT. Nauwelijks sneller, en veel nieuwe features zijn er ook niet ofzo. Koop dan meteen iets beters, of doe niets...
stefan001 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:33:
[...]
Als de TS niet eens wist wat AGP is, dan weet hij vast ook niet hoe hij die 6800LE moet overklokken :D
En jij weet blijkbaar niet wat unlocken is, dus waar praten we over...

Maar een 6800LE is zeker geen slechte keus! zeker niet voor die prijs.(ik wist niet dat ze voortaan ook los werden verkocht, 't was eerst alleen bedoelt voor systeembouwers, eventueel kon je met je kast langskomen om je videokaart te laten vervangen....)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

Nou, als ik de specs geloof van de XFX-versie van de 6600 GT is ie toch wel een stukken beter dan een 9800 pro. Zit wel een aardig snelheidsverschil in qua processor en geheugen.

Het is dat mijn budget het niet toe laat anders zou ik wel voor een nog beter kaart gaan maar ik ben bang dat die niet in mijn Shuttle past.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Hoi, welkom op Got.

Het is de bedoeling dat je eerst even zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Bijvoorbeeld met Google of de GoT-search zijn vele reviews van vele kaarten te vinden. Als je die doorneemt kan je voor jezel fene prima beeld vormen van welke kaarten voro jou geschikt zijn. Ga daar dus eerst even mee aan de gang :)

[ Voor 59% gewijzigd door Pollewob op 14-06-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

TS, je hebt het blijkbaar niet gelezen, he :z

'Welk xxx moet ik kiezen?'-topics voegen (tenzij ze over iets nogal ongebruikelijks gaan) weinig tot niets toe aan het forum en zijn dus ook niet welkom. De T.net Best Buy Guide is een goede plek om te beginnen als je je aan het orienteren bent. Dat zou je in ieder geval moeten doen! Want nergens zeg je waarin een kaart sneller moet zijn de ene kaart is op (relatief) lage resoluties met veel toeters en bellen aan sneller, de ander op hoge resoluties 'kaal' - als je een TFT hebt met 1024x768 native resolutie heb je aan de tweede niets, maar de eerste wel wat. Heb je -zoals ik- een monster van een 24" CRT met 1600x900 (of als het niet anders kan 1280x720) resolutie, dan is de tweede beter. Zoek dat voor jezelf eens eerst op, lees eens wat reviews en kijk naar de conclusies die VOOR JOU relevant zijn. En pak dan de Pricewatch erbij om te kijken welke opties binnen jouw prijsmogelijkheden vallen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.