Xiphias, das idd een andere methode die Asus toepast. Ik weet zelf ook niet precies hoe dat zit met die VID control. Ik kan je zeggen dat de standaard geleverde bios( 1.2 ) bij mij ook zonder percentages werkte, vanaf 1.3 gekomen geloof ik. Ik heb het idee dat dit wel beter is, namelijk mijn Vcore is iets stabieler volgens speedfan met 1.550V + 5% ipv 1.525 + 8,3%.
Of dit praktisch wat uitmaakt weet ik niet.
je hebt die VID en VID control ook vaak bij andere componeneten zoals chipset of GPU. Ik denk eigenlijk altijd wel, alleen kun je het niet altijd zien of aanpassen.
Yakmodder,
Waarom wil je die 18,3%?
Ten eerste, die 18,3% raad ik je af, tenzij extreem goede koeling hebt!!!
Ten tweede heeft het niet eens zo veel zin bij een Venice-core zonder goede koeling, ik bedoel je OC zal nauwelijks of niet hoger komen.
1.36mod is idd de enigste bios waar je werkend 18,3% over 1.55 kan knallen.
Ten derde, is 1.36mod al best oud en heeft die bios waarschijnlijk meer bugs dan de nieuwere biossen. Zowiezo zijn nieuwere biossen vaak beter compatible met andere/nieuwere hardware.
Heb je het wel over het goede moederbord! Je zegt neo2-fx? Ken ik niet direct?
Let op er zijn een aantal verschillende MSI K8N Neo2 borden, hier gaat het om de
neo2 platinum!
Wat is het nummer van je mobo? Dit kun je zien tijdens het opstarten. Als het goed is moet 7025 erin zitten
www.lejabeach.com
Dit is de site, en bevat al het nodige om te flashen. rechts vind je flash progje namelijk
AWFL833D.EXE, het kan zijn dat er een nieuwere is, check de MSI site hiervoor,
links vind je alle officiele biossen, en in het midden de beta biossen.
Ik geloof dat je deze moet pakken:
7025MOD1B3.zip
Je weet wel hoe je de bios moet flashen, backuppen,etc!? Zoniet, kijk eerst goed hoe het moet, het is niet echt moeilijk, maar je wil niet dat het fout gaat! En nog belangrijker, zorg er voor dat je de absoluut de juiste bios en het juiste flash programma hebt!!!
Snap je geen ruk van waar ik het nu over heb, dan niet doen! Beter eerst vragen/uitzoeken dan maar gewoon iets doen. succes