Volg dit topic al enkele maandjes, en hier ook mijn 50 cents.
Allereerst: dit is toch wel een van de beste game-aankopen ooit. Doe nu al vanaf de officiele release met dit spel, kijk niet eens meer om naar andere games. Het geld dubbel en dwars waard.
Ben sinds een maandje of wat een Troll Priest (Mokadjinn, op Dragonmaw), lvl 46 inmiddels. Was eerst een UD rogue, maar dat ging me al snel vervelen. Vind Priest een erg leuke, uitdagende, maar vaak ook ronduit frustrerende klasse. Je bent krachtig, vooral als je de Shadow/Disc build hebt (heb ik, wil naar Holy respeccen rond de lvl 58), maar door je cloth ga je ook erg snel kapot. Grinden en questen gaat me goed af, maar PvP moet ik nog goed op oefenen. Troll priests hebben ook ronduit belachelijke racial abilties (Hex of Weakness - nutteloos...), had achteraf beter een UD kunnen rollen in verband met Devouring Plague/WotF, maar goed, te laat. Trolls zien er WEL het coolst uit IMHO

.
Wat mij (en als ik het zo lees, vele andere priests met mij) het meest stoort aan priest zijn is dat iedereen verwacht dat je een soort healbot bent, nooit OOM raakt, onsterfelijk bent (altijd leuk, HEAL roepen als ik dood ben) en als je aggro op je krijgt (vaak daardat iedereen op 1 mob gaat waardoor ik met een simpele renew de andere 2 op me krijg) vaak NIEMAND je helpt (ik heb nog maar zoooo weinig 1h/shield/defstance warriors meegemaakt in instances, hoe zit dat nou?) en dus vaak de eerste bent die doodgaat in mindere parties. Als je er dan iets van zegt, zoals 'watch my health bar, ill watch yours' / 'plz warrior, use your taunt/def stance/shield' krijg je vaak rotopmerkinggen dat het mijn eigen schuld is dat ik aggro krijg, dat ik me niet met hun manier van spelen moet bemoeien (zit wat in, maar hoe vaak roept men niet naar mij 'HEAL ME!'), dat ik n00b ben (makkelijk), of erger. Dikke huid moet je hebben.
Ook word ik vaak uitgescholden als ik de pet niet vaak genoeg heal (riiight, midden in een hectisch gevecht waar je al moeite hebt om de partyleden levend te houden, als de situatie onder controle is natuurlijk wel - volgende patch wordt het makkelijker, dan verschijnt de pet in je party window), als ik mages na de derde whipe vertel dat ze de warrior beter kunnen laten pullen, als ik een rogue opoffer om de main tank te laten overleven, als ik vriendelijk vraag even te wachten als ik drink, men het herhaaldelijk niet doet en whiped, etc. etc. Ik kan zo nog even doorgaan, doe ik maar nie

. Ik ben niet snel geneigd parties te verlaten, maar de laatste tijd doe ik het vaker als ik merk dat de party gedoemd is, scheelt een hoop tijd en frustratie.
Zo, dat moest ik toch even kwijt

. TOCH vind ik het leuk om priest te zijn, dus nee, ik ga niet rerollen. Vaak genoeg gaat het gesmeerd en hou ik iedereen prima in leven en krijg ik achteraf complimentjes en later invites van anderen, dat maakt het dan weer erg cool. Voelt toch lekker om belangrijk te zijn in een groep. Ook leuk zijn de vele random whispers, soms alleen beetje irri na 20 keer in 10 min gevraagd te zijn voor SM

)
Tip voor druids en shamans in instances - neem zaadjes en Ankh mee naar een istance, asjeblieft! In 90% van de gevallen wordt het vergeten. (oops, i knew i forgot something - of - they cost a lot of money!) Ja het kost geld, ik weet het, maar that's part of the class. Ik moet ook altijd Moonberry Juice kopen of mages bedelen om wat water voor me te maken. En warlocks, doe maar een soulstone op mij of een shammie (ja of een pally, voor alliance bastards

) ipv op jezelf. En mages, in een instance group is het niet erg netjes 1 gold te vragen voor 20 drankjes (vind ik persoonlijk). Ga ik ook geld vragen voor mijn greater heal ok?

(dit is me vaak genoeg gebeurd om het even te vermelden).
Over PvP - vind ik erg leuk, geganked worden gebeurt me niet vaak omdat ik (bijna) alles met een Tauren Shaman maat van me doe, dodelijke combi, en ALS t gebeurt, oh well, hoort erbij. WRAAK is leuker

.
En mijn meest evil deed? Ik reed eens langs Goldshire, waar een lvl 11 gnome rogue mijn sappede (en zichzelf daarmee PvP tapped). Mind Control en dan de guards aanvallen, heb erg hard gelachen. De BURS van de andere alliance snotneuzen vlogen me om de oren ieder geval.

Ook leuk is om in raids (TM bijv) een tegenstander te MC'en en hem dan de flight master te laten aanvallen

.
Dat was t wel even, lekker lange post.