3D Contest v34: Cartoony Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.715 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:39
Ziet er echt briljant uit! Ik hoop dat je er nog een leuke achtergrond bij weet te modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137727

SnoeiKoei schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:38:
Opende gisteren Max, laadde de file waar ik mee bezig was, beng -> computercrash, nu was niet alleen Frodo maar ook mijn meest recente max bestand corrupted. K*T!
3dmax slaat jouw save file 2x op kijk in de map autosave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:37

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Arghl, dat meen je niet! (*kreun*) Heb ik het dus voor nix nog een keer gedaan. (komt ie nu mee :P)

Hm toch handig om te weten, voor als het weer gebeurt!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 73881 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:32:
ARG!

Ik ben mijn pikachu aan het maken zoals het hoofd in de o zo bekende Joan of Arc tutorial, met een rectangle shape die ik steeds extrude dus.
Maar nu maak ik mijn beest de hele tijd binnenstebuiten.
Ik heb hem nou al eens opnieuw gemaakt, en dan goed gekeken hoe ik mijn rechthoekje moest draaien om de pikachu goed te krijgen, maar dan gaat-ie alsnog binnenstebuiten.
Ik kan het hele ding nou wel wéér opnieuw gaan maken, en dan nóg beter kijken, maar daar heb ik geen zin in. Vandaar mijn vraag:
* SnoeiKoei er een manier om mijn pika-beest weer binnenstebinnen en buitenstebuiten te keren? een Inverse modifier, of het ding 2-sided maken ofzo...?
Alvast bedankt?
Zoals al gezegd; in poly subobject level alle polies selecteren en op de flip knop drukken. En ook mogelijk: met rechter muisknop op je Picachu-object, properties, backface culling uitvinken -> hoppakee, dubbelzijdig object in je viewport!

Edit: sorry, realiseerde me even niet dat de vorige post ook van mij was, had anders wel edit-knop gebruikt! :D

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-05-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Afbeeldingslocatie: http://www.vrayrender.com/gallery/gallerypics/timjones_vray_01.jpg

Komt bekend voor van de vorige contest? :P Deze komt van de VRay site :)

[ Voor 48% gewijzigd door Guillome op 30-05-2005 13:07 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3142

M'n 3D skills zijn (hopelijk nog) niet al te denderend, maar ik wou 'm toch even insturen. Net even in elkaar geprutst toen ik de signature van SnoeiKoei zag :) M'n WIPs/Wires wil je niet eens zien, dus zie dit maar als een off-topic entry :+

Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/rommel/bm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Vivi !!!!
mijn favo black mage ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Black Mage roeleert!!! :)

(En ik vind het een kewl plaatje, leuk gedaan!)

[ Voor 51% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-05-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ik vind het plaatje ook leuk gedaan !

nu ik vivi zie krijg ik ook spontaan zin om een FF karakter te gaan maken (FF IX)
zo'n rusty soldier lijkt me wel wat... aarrgghh had ik maar tijd :/

voor wat betreft jou plaatje: laat vivi een fire of thunder spell casten, kun je leuke effecten mee bereiken

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
XLerator schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:06:
[afbeelding]

Komt bekend voor van de vorige contest? :P Deze komt van de VRay site :)
Coolle plaat! De compositie van die gast vind ik mooier en hij heeft ook meer detail in zijn brug zelf zitten. Maar ik heb beelden en mooier water en licht. ;) Nee, serieus, erg leuke plaat.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Klein WIPje weer, ben de gepantserde Nazgullaars aan het maken die Frodo aankrijgt.

Afbeeldingslocatie: http://img285.echo.cx/img285/7048/frodocorrupted107wk.th.jpg
(klikbaar als het goed is)

Edit: laars is dus nog niet klaar. Rond het onderbeen moet nog wat hang- en sluitwerk enzo plus wat naden. En ja, ik weet dat de voet erg kort en breed is, maar het is wel voor een Hobbit hè! Wellicht moet het onderbeen zelfs korter om de voeten wat overdreven groot te maken. Ik heb even geexperimenteerd met het idee om een luikje in de bovenkant van de wreef te maken en daar een bos krulhaar uit te laten steken maar dat zag er niet goed uit dus heb ik het weer ongedaan gemaakt.

C&C pleazzz!

[ Voor 48% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-05-2005 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135915

SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:59:
Klein WIPje weer, ben de gepantserde Nazgullaars aan het maken die Frodo aankrijgt.

[afbeelding]
(klikbaar als het goed is)

Edit: laars is dus nog niet klaar. Rond het onderbeen moet nog wat hang- en sluitwerk enzo plus wat naden. En ja, ik weet dat de voet erg kort en breed is, maar het is wel voor een Hobbit hè! Wellicht moet het onderbeen zelfs korter om de voeten wat overdreven groot te maken. Ik heb even geexperimenteerd met het idee om een luikje in de bovenkant van de wreef te maken en daar een bos krulhaar uit te laten steken maar dat zag er niet goed uit dus heb ik het weer ongedaan gemaakt.

C&C pleazzz!
Ik denk dat de sporen wat ver van de 'laars' afzitten. Ok zit de wreef wat ver naar voren, waardoor het er oncomfortabel uitziet. Verder zeer nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ben weer ff aan de slag geweest met Frodo. Hij heeft nuz ijn beentjes want die zijn 'af', hoewel ik misschien nog een herkenbare knie zou moeten maken?
Afbeeldingslocatie: http://img17.echo.cx/img17/2008/frodocorrupted113jm.jpg

En Frodo beschikt nu ook weer over zijn ring. Daarmee kan ie communiceren met Sauron. Soort walkie talkie dus.
Afbeeldingslocatie: http://img256.echo.cx/img256/1230/frodocorrupted127zo.jpg

Volgende plaatje is screenie van de viewports, voor de geinteresseerden. Alleen is ie een beetje groot dus is een klikbare duimnagel.
Afbeeldingslocatie: http://img37.echo.cx/img37/4269/frodocorrupted134hs.th.jpg

Tenslotte heb ik een beetje met paint deformation zitten spelen om te kijken of de plooien in het Nazgulgewaad makkelijk te maken waren. Dit is een testje, definitief doe ik pas als ik niets meer aan de (lowpoly) gewaden wil wijzigen.
Afbeeldingslocatie: http://img17.echo.cx/img17/5539/frodocorrupted142as.jpg

Tenslotte nog een vraag: zijn er nu echt zo weinig mensen die aan deze contest meedoen of zitten jullie allemaal druk te modellen??? Gisteren was ik de enige die een WIP postte, daar is 1 commentaar op gekomen en sinds dien is deze draad dood, en voor gisteren liep het ook al niet storm. Als ik de enige ben die WIPs post en als er amper commentaar loskomt, maak ik het werkje wel een keer af maar boeit de contest of de deadline me ook niet meer. Resultaat komt dan in de Post hier je etc. draad, ooit. Spreekt het onderwerp niet aan ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

T is hier de laatste tijd idd wel erg dood ja...
Ikzelf kon hier jammergenoeg weer niet mee doen omdat ik simpelweg tijd te kort heb om een goed 3D model te kunnen maken :/ Druk met school en rijbewijs en verhuizing, en dan moet k t weekend steeds ook nog werken :P
Maar k volg de contests wel altijd met plezier, als ik even tijd heb struim ik het topic langs opzoek naar de creaties van anderen, is altijd wel leuk om te zien hoe andere van niets 'iets' maken :)
Maar wel jammer dat er deze keer weer zo weinig deelnemers zijn idd :/

Maar Snoeikoei, keep up the good work, ziet er leuk uit zo, alleen lijke de benen van Frodo me een beetje onnatuurlijk vooruit te steken, ik denk dat als ik zo op een lopend paard zou zitten dat er achterover af zou rollen :P en herkenbare knieën zouden het geheel misschien idd wat meer af maken :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hm teruglezend zie ik dat er mensen met eindexamens zitten enzo. Ik hoop dat dat de reden is dat er zo weinig actie is hier. Ik zal nog even afwachten voordat ik het bijltje erbij neergooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32

KneoK

Not in a million lightyears

SnoeiKoei schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:43:
Hm teruglezend zie ik dat er mensen met eindexamens zitten enzo. Ik hoop dat dat de reden is dat er zo weinig actie is hier. Ik zal nog even afwachten voordat ik het bijltje erbij neergooi...
Ik ben in ieder geval nog bezig... Zal zo weer eens wat gaan wippen...

Edit: zoals gezegd:

Klein probeerseltje met toonshader en outlines in Mental Ray. Ik wil bouwplannen gaan neerleggen waar ik deze waarschijnlijk in verwerk als texture:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/Cartoony/CartoonZap.jpg

En een globale opzet van het zooitje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/Cartoony/labWipThumb.jpg
* KneoK

En nog maar eens een editje...

Een evil lab moet uiteraard evil pods hebben, om het een en ander in te kunnen stoppen natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/Cartoony/pods.jpg

En wat kun je nou zonder evil loop ? Als je heel goed rechts onderaan kijkt dan zie je een rood ding, dat is de loop:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/Cartoony/loop.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door KneoK op 01-06-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

vond je d'r voorgevel nog niet groot genoeg? :P

de eindexamens zijn nu voorbij d8 ik, dus ik verw8 natuurlijk tientallen wips morgen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ziet er goed uit! Leuk effect, die toonshader. Moet ik ook nog es mee gaan spelen. Ik weet echt nog niet hoe ik m'n final wil gaan renderen. Voorlopig doe ik t nog gewoon scanline met default lighting, rendertijd 2 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
-RazieL- schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:57:
vond je d'r voorgevel nog niet groot genoeg? :P

de eindexamens zijn nu voorbij d8 ik, dus ik verw8 natuurlijk tientallen wips morgen 8-)
we hebben bio nog he ;)

maarjah, k denk niet dat k in een week tijd nog ff wat kan maken..., dan maar weer wachten op de volgende contest..

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

SnoeiKoei schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:43:
Niet doen! <insert schriksmiley>

* Anoniem: 105830 komt deze week ook nog in actie, maar moest eerst nog even heel lang wachten op een nieuwe monitor (!)

Verder ziet het gepostte spul er al leuk uit, ga zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 105830 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:57:
[...]

Niet doen! <insert schriksmiley>

* Anoniem: 105830 komt deze week ook nog in actie, maar moest eerst nog even heel lang wachten op een nieuwe monitor (!)

Verder ziet het gepostte spul er al leuk uit, ga zo door :)
OK,OK,OK! <insert geruststellende smiley>
* SnoeiKoei denkt dat Aardbei. met z'n nieuwe monitor weer vreselijk goeie Aarbei.-erige finals gaat ophoesten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 22:09
Ziet er er cool uit voor al die toonshade...

Alleen zou ik het hok iets groter maken

[ Voor 12% gewijzigd door MOL-20.000 op 02-06-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 15:58
kvind het hier erg dood :/

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145899

beste mensen,

niet echt gemaakt voor deze 3d contest maar het heeft wel wat weg van "Cartoony".
Om even toe te lichten, het is een flash filmpje met daarin een medewerker die bij zijn baas langs moet komen. De rest spreekt voor zich ;-).

Have 4un! http://www.bsm-design.nl/upload_stuff/cartoon_ani.htm

PS
het is een flash filmpje van n kleine 2 mb, dus het kan even duren voordat ie ingeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@websjwans (wat een naam zeg! :P):
* Anoniem: 105830 vind em wel leuk hoor, cartoony is het! :)

Nog een paar 3D boompjes er omheen en hij wordt nog veel leuker!
Gewoon meedoen en zien wat er van komt ;)

@WoeiKoei:

Even geen tijd om veel commentaar te typen (zie tijdstip van deze reactie), maar wat me meteen opvalt is dat je Frodo wel heel erg recht op z'n pony lijkt te zitten... zelfde geldt voor z'n arm.

Verder wordt ie steeds leuker! Ga alsjeblieft door! ;)

Je zou het lijf van de pony trouwens ook nog iets kunnen inkorten.. hij is nu wel heel erg lang
(waardoor ie meer doet denken aan een 'worstenbroodhondpaardje' .. of zo (:+ ik ben even de echte naam vergeten, ben niet zo'n hondenkenner, sorry))

Enne, niet overdrijven eh? Tot nu toe waren al m'n 'finals' nog niet eens van middelmatige kwaliteit 8)
Die traditie wil ik nu wel eens doorbreken eigenlijk..

Na dat van die olifant en struisvogel, wat me eigenlijk toch niet echt beviel, kwam ik op het idee om er dan maar een cartoony circus van te maken.. (met leeuw, olifant + muis (als dat lukt in de tijd die nog over is))

Voorlopig is dit de laatste schets (het is hier tenslotte geen tekentopic), met een van de dieren die vandaag of morgen in Silo in elkaar geplempt gaat worden:
Afbeeldingslocatie: http://img238.echo.cx/img238/6382/mauw4dl.png
(foto als ref gebruikt - en hij heeft een fout oog)

offtopic:
* Anoniem: 105830 bewonderd z'n mooie nieuwe glanzende monitor nog een keertje.. my preciousss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

T!m0n schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:05:
ik doe deze maken van het PlayStation 2 spel Sly Raccoon
[afbeelding]
Gek hè, dat het hier dood is als mensen aankondigen mee te doen en vervolgens geen WIPs posten :r

Anywayz, gisteren is er een recordaantal van 7 berichtjes gepost op dit draadje dus misschien komt het allemaal wel goed nog. Mensen jullie hebben nog een ruime week! Tijd zat om nog iets cartoony inelkaar te frutten. Als er OOIT een onderwerp van een GOT 3D contest is geweest die zich leende voor speed modeling, dan is het wel Cartoony (TM).

Ondanks dat model ik zo traag als dikke shizzle door een funnel op een kouwe day. 8)7 Mijn magere WIPje van vandaag toont slechts een extra mouw (nog zonder hand), een VW-logo op de pony (zit nog nergens aan vast), de paarden uit de LOTR-films hadden daar een metalen Sauron-oog symbool zitten. Ik vind een paard HET ultieme volksvervoer dus vandaar het Volkswagen logo.
Afbeeldingslocatie: http://img227.echo.cx/img227/6522/frodocorrupted166xa.jpg

Voor de liefhebbers, een clay render. Alleen vergeten de glow uit te zetten, was niet de bedoeling dus maar wel aardig effect zo:
Afbeeldingslocatie: http://img227.echo.cx/img227/8017/frodocorrupted150tu.jpg

Tenslotte was ik die snothobbit even helemaal zat en ben ik begonnen aan een ander belangrijk figuur van wat mijn final moet gaan worden: de machtige witte tovenaar Gand Alf.
Afbeeldingslocatie: http://img227.echo.cx/img227/7558/frodocorrupted174ns.jpg

C&C weer welkom natuurlijk! En als je geen commentaar levert, betekent dat natuurlijk dat je aan het modelen bent!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 105830 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 03:39:
@WoeiKoei:

Even geen tijd om veel commentaar te typen (zie tijdstip van deze reactie), maar wat me meteen opvalt is dat je Frodo wel heel erg recht op z'n pony lijkt te zitten... zelfde geldt voor z'n arm.

Verder wordt ie steeds leuker! Ga alsjeblieft door! ;)

Je zou het lijf van de pony trouwens ook nog iets kunnen inkorten.. hij is nu wel heel erg lang
(waardoor ie meer doet denken aan een 'worstenbroodhondpaardje' .. of zo (:+ ik ben even de echte naam vergeten, ben niet zo'n hondenkenner, sorry))
Tsja Frodo zit inderdaad wel een beetje stijf rechtop. Maar bedenk dat er nog kreukels en plooien in zijn kleding komen, dan ziet het er vast wat minder stijf uit. Hoop ik. :X Inkorten van de pony: ga ik naar kijken maar kan nix beloven. Dat teckelachtige komt denk ik ook door de grote kop?
Na dat van die olifant en struisvogel, wat me eigenlijk toch niet echt beviel, kwam ik op het idee om er dan maar een cartoony circus van te maken.. (met leeuw, olifant + muis (als dat lukt in de tijd die nog over is))

Voorlopig is dit de laatste schets (het is hier tenslotte geen tekentopic), met een van de dieren die vandaag of morgen in Silo in elkaar geplempt gaat worden:
[afbeelding]
(foto als ref gebruikt - en hij heeft een fout oog)
Goeie schets! Ergens wel jammer dat je de struisvogels dumpt, waren ook veelbelovend. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Heej, ik ben er ook nog!

Ik heb beloofd mee te doen, dus dan doe ik ook mee!
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/pika_wip1.jpg
Een deel van mijn pika-beest. (de rechter helft zonder ledematen om precies te zijn)
Zodra ik eens zin heb om meer foto's te maken kan ik verder gaan met mijn beest, en dan zal het heel snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 73881 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:23:
Heej, ik ben er ook nog!

Ik heb beloofd mee te doen, dus dan doe ik ook mee!
Jeuj, mooizo!
Zo'n halve Picadingus is een beetje lastig te zien als ie voor de helft is, en nog geen ledenmaten en herkenbaar gezicht heeft. Maar blij dat er nog schot in zit!

Kun je met Google image search niet vreselijke zooi plaatjes vinden??? Ik heb voor mijn entry ondertussen massa's referentieplaatjes gedownload van o.a. sting, nazguls, alf, gandalf en nog wat shizzle waarvan ik nog niet weet of ik het ga gebruiken. Referenties zijn handig!

Edit!
Ik heb nog steeds het gevoel dat er niet veel gebeurt hier. Misschien dat men in het weekend massaal aan het 3D-en gaat; misschien niet. Als de eindexamens het probleem waren, is het dan niet een goed idee nu de deadline met bijvoorbeeld een week te verschuiven, dan is het nog voor veel mensen zinnig te beginnen? Of slaat het onderwerp gewoon niet erg aan?

[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-06-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:39
Ik wil graag meedoen, maar ik heb in al weken geen fatsoenlijk idee gehad, ik werk heel de morgen ( van 6 tot 12.30 ) daarna doe ik meestal rustig aan.

Maar ik heb dus geen flauw idee wat ik moet maken....

Afbeeldingslocatie: http://img49.echo.cx/img49/4979/1cartooncontest0pn.jpg

Btw snoeikoei wat ga je als achtergrond doen?!

Oh, snoeikoei wil je me aan je MSN toevoegen?

editterdeedit

[ Voor 38% gewijzigd door Heaget op 06-06-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Nou, dan nog maar eens een kleine wip van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/Cartoony/labWipXt.jpg
* KneoK klik

Even wat dingen samengevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

BioWEB schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 18:29:
Nou, dan nog maar eens een kleine wip van mijn kant:

[afbeelding]
* Anoniem: 115890 klik

Even wat dingen samengevoegd.
Ziet dr nais uit, komt dr ook nog een mooie laserstraal uit ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Anoniem: 115890 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 18:36:
[...]

Ziet dr nais uit, komt dr ook nog een mooie laserstraal uit ?:)
Special FX ben ik nog niet helemaal over uit. Gaat er ook zeker aan liggen of het nog gaat lukken een of ander gemuteerd/muterend knaagdier te modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 04-06-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Misschien idee voor als het niet meer lukt om een knaagdier oid te modellen: Maak nog puntje beetje rokend en in de kooi een grote zwarte verschroeide plek ;) :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

GeforceDDQ schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 18:44:
Misschien idee voor als het niet meer lukt om een knaagdier oid te modellen: Maak nog puntje beetje rokend en in de kooi een grote zwarte verschroeide plek ;) :)
Zoiets wordt inderdaad het alternatief. Schroeiplekken/stroompjes die nog over tafel/kooi lopen, misschien wat plukken haar...
Of gloeiende oogjes/dikke staart achter de pods ofzo.

Voorlopig moest mijn luie Evil Genius natuurlijk nog een Evil Remote hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/Cartoony/evilRemote.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 04-06-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Doet me denken aan Pinky and the Brain :P

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:35:
[...]
Kun je met Google image search niet vreselijke zooi plaatjes vinden???
[...]
Ik heb zelf zo'n beestje, dus referentie genoeg, ik kan precies zien hoe alles in elkaar zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22-04 06:48
over het weinige aantal deelnemers...tjah ik vind het onderwerp ook niet echt aansprekend. maar dat is ook het probleem als je al bij contest 34 zit ;)
imho had er beter gekozen kunnen worden voor architectuur of wat die keuze ook was in het vorige topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Ben weer afgestapt van mijn dino ding, kzit nu met het idee om een ridder ofzo op een soort reuze geit te laten rijden. Krijg het waarschijnlijk niet af in deze contest, kheb te weinig tijd, maar goed: W.I.P.

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/goat.jpg

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heaget schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:42:
Btw snoeikoei wat ga je als achtergrond doen?!

Oh, snoeikoei wil je me aan je MSN toevoegen?
Achtergrond: ik heb dit weekend niet kunnen modelen en dat kan komend weekend ook niet. Als mijn thingy donderdagavond niet af is moet ik het toch als final inleveren :X Ik weet dus niet of ik aan een achtergrond toekom maar ik ga het allemaal wel afmaken als de contest over is. Ik wil Mount Doom (de vulkaan in Mordor) heel ruw en lowpoly modelen en die dan sterk geblurred met een donkere lucht erboven op de achtergrond plempen. Ondergrond onder Frodo en Gand Alf wordt ook van dat grijze, vulkanische stof, soort maanlandschap.

MSN is beetje zinloos om je toe te voegen aangezien ik hier niet kan (mag) MSN-en, ik stuur je wel een mailtje en dan kun je me vragen wat je wilt.

Edit: Zo, ik heb je een mailtje gestuurd. Ik zou m'n e-mail adres weer verwijderen als ik jou was.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-06-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

1.Aardbei
2.Neoky
3.Ape
4.Scipionyx
5.Oogst
6.Reddy
7.Mol-20.000

Om maar even op het lijstje terug te komen uit het vorige topic :P
Dit is een lijstje met mensen die mee zouden doen, deze hebben dan ook de doorslag gegeven dat dit de contest werdt.
Dan valt het mij toch op, dat behalve Reddy en Mol-20.000, niemand (uit dit lijstje, dus) wips heeft gemaakt tot nu toe. Wat (mooi :)) gekrabbel van Aardbei ging ook al de goeie kant uit. Maar niemand anders uit dat lijstje heeft dus al mee gedaan, terwijl er dus zoveel animo voor leek te zijn.

Dus even een remindertje voor degene die het mischien waren vergeten; sta je in dit lijstje; kom dan je beloftes na en doe gewoon lekker mee, doe ik ook :Y) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 06-06-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Heb je idd gelijk in. Ik denk dat dit contest gewoon K*T valt qua data want veel mensen (waaronder ik) hebben nu examens en hier door zullen veel mensen mindertijd over hebben.

Zelf zal ik wel met een final komen maar verwacht er niet te veel van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 115073 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:32:
1.Aardbei
2.Neoky
3.Ape
4.Scipionyx
5.Oogst
6.Reddy
7.Mol-20.000

Om maar even op het lijstje terug te komen uit het vorige topic :P
Dit is een lijstje met mensen die mee zouden doen, deze hebben dan ook de doorslag gegeven dat dit de contest werdt.
Dan valt het mij toch op, dat behalve Reddy en Mol-20.000, niemand (uit dit lijstje, dus) wips heeft gemaakt tot nu toe. Wat (mooi :)) gekrabbel van Aardbei ging ook al de goeie kant uit. Maar niemand anders uit dat lijstje heeft dus al mee gedaan, terwijl er dus zoveel animo voor leek te zijn.

Dus even een remindertje voor degene die het mischien waren vergeten; sta je in dit lijstje; kom dan je beloftes na en doe gewoon lekker mee, doe ik ook :Y) :)
Ik heb nog een paar dagen, ik heb nog tijd. :P Maar inderdaad, erg weinig animo deze keer. Ik snap eigenlijk niet echt waarom, want cartoony is toch typisch een onderwerp waar je heel erg veel kanten mee opkunt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mmm ik ben vorige week ook druk geweest met meuk enzo. Deze week hard aan school. Maar ik ga kijken of ik het kan redden ...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

WIPwap.

Gand Alf, the mighty White Wizzard, is dude of the day vandaag.
Afbeeldingslocatie: http://img297.echo.cx/img297/6300/frodocorrupted185nm.jpg

In m'n viewport. Klikbaar want groot.
Afbeeldingslocatie: http://img297.echo.cx/img297/5271/frodocorrupted190iu.th.jpg

En van een andere kant. Yups zijn linkerarm ontbreekt. Ik moet nog kijken of die zichtbaar wordt in de final, want anders model ik hem deze week nog niet.
Afbeeldingslocatie: http://img297.echo.cx/img297/9115/frodocorrupted203jz.jpg

Wat nog te doen? Het vogeltje op de staf komt in een (veel te) klein kooitje. Er moet een achtergrondje komen (zie m'n post van gisteren). En er moet nog een grap in het plaatje komen, of gewoon een one-liner ofzo. Moet ik nog ff over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

SnoeiKoei schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:55:
WIPwap.

Gand Alf, the mighty White Wizzard, is dude of the day vandaag.
[afbeelding]

In m'n viewport. Klikbaar want groot.
[afbeelding]

En van een andere kant. Yups zijn linkerarm ontbreekt. Ik moet nog kijken of die zichtbaar wordt in de final, want anders model ik hem deze week nog niet.
[afbeelding]

Wat nog te doen? Het vogeltje op de staf komt in een (veel te) klein kooitje. Er moet een achtergrondje komen (zie m'n post van gisteren). En er moet nog een grap in het plaatje komen, of gewoon een one-liner ofzo. Moet ik nog ff over nadenken.
leuk, de almachtige Alf?

Ik ben ook een beetje aan het spelen met brazil cartoon shader, en werkt best leuk, ik weet niet of ik mee ga doen met de contest, maar hier mijn eerste (en misschien ook de laatste) wip01

Afbeeldingslocatie: http://www.koen3d-art.nl/cartoon/001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Achtergrondje geklust en belichting opgezet.
Afbeeldingslocatie: http://img243.echo.cx/img243/9369/frodocorrupted210qr.th.jpg

Frodo wat meer in detail.
Afbeeldingslocatie: http://img292.echo.cx/img292/1095/frodocorrupted224ve.jpg

ToDo:
Pony heeft nog geen staart en geen definitieve hoeven. Verder ontbreken er nog teugels. En het Volkswagenlogo (vanuit het camerastandpunt eigenlijk niet zichtbaar :() zit nog nergens aan vast.
Frodo heeft nog geen rechterhand (alleen twee blokjes daar) en ook nog geen linker, al valt dat minder op. Zijn kleding hangt er nog wat stijf bij, dat wil ik dus met paint deformation verhelpen. net als bij die van Gand Alf.
Gand Alf's staf heeft nog geen kooitje op de top.

Als ik het deze week (donderdagavond op z'n laatst) niet afkrijg, komt het later allemaal wel. Veel eer valt er momenteel toch niet te behalen aan deze contest, jammer. Jammer ook voor de weinige anderen die er werk in hebben gestoken. :'(

Snoei }:O

Edit: Een huisgenoot van me kwam met een goeie punchline voor dit plaatje. Die moet er natuurlijk ook nog in geklust worden, mbv tekstballonnetjes. Bedankt Rob!

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-06-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Deze contest is dooooooooooooooooodddddddddd :O :O :O :'(

Mijn laatste WiP, morgen final. Dan is het over met deze poppenkast.

Kooitje gemaakt, wat materialen (o.a. van Sting) wat aangepast aan de sfeer, kleding heeft nu kreukels en plooien, de pony heeft een staart nu. Zijn hoeven zijn nu ook wat groter en hebben spijkers en de definitieve kleur.
Klikbaar want plaatje is heel toevallig gerenderd op het formaat van m'n desktop (1600x1200).
Afbeeldingslocatie: http://img192.echo.cx/img192/6768/frodocorrupted244mq.th.jpg

Nog te doen: tekstballonnen klussen met Fotosoep CS, misschien dat ik de handen van Frodo ook nog model maar ik vind het nu niet storend zo. En misschien maak ik de achtergrond nog wat minder saai maar dan moet ik echt tijd over hebben.

Snoei }:O

[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-06-2005 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

erg stoer, mssn een iets spannendere hoek gebruiken. of heb je dat al geprobeerd?

en je hebt mssn een beetje te hard gepaint op frodo :)

maar verder ziet het er super uit!

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Thnx!

Heb wel zitten spelen met de hoek, maar als je die spannendere maakt zie je al gauw allerlei details niet meer van Frodo of Gand Alf. Verder moeten er nog een aantal tekstballonnen bij, ik ben bang dat bij een andere compositie de grap wat verloren gaat.
Idd op Frodo wat te hard gepaint. Ik kan vanavond wel kijken of dat wat afgezwakt kan worden. Klopt het dat vooral de mantel bij de rug en schouders een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben begonnen met deze plaat uit Gilles de Geus 9: 90-60-90 van Peter de Wit en Hanco Kolk na te maken:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Gilles%20de%20Geus%20en%20Willem%20van%20Oranje%20klein.jpg

Hopelijk morgen mijn eerste WIP en hopelijk zondag een leuk plaatje. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Eej Oogst, ik hoop dat jouw voorbeeld nog wat last-minute action veroorzaakt.

Hier mijn ALLERALLERLAATSTE WiP!

Belichting nog wat aangepast, Frodo een linkerhand gegeven en minder kreukels in zijn kleding, pony heeft teugels. Glow op Victorinox Sting (TM) en Gand Alf is nu kleiner maar opvallender. Achtergrond is uitgebreid met de toren van Sauron. En de belichting is in zijn geheel wat sfeervoller gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://img200.echo.cx/img200/7320/gotfrodocorrupted26semifinal64.jpg

En klik op de volgende duimnagel voor groot (1600x1200):
Afbeeldingslocatie: http://img181.echo.cx/img181/5638/gotfrodocorrupted26semifinal16.th.jpg]

Zoals eerder gezegd vind ik deze contest echt heel erg dood en tenzij dat dit weekend nog even echt radicaal verandert, is ie wat mij betreft aardig mislukt. Weinig WiPs (vaak zo'n 48 uur lang alleen die van mij) en nog minder C&C, behoorlijk demotiverend. Ik heb dit project afgemaakt omdat ik het leuk vond, maar dit was de eerste contest die ik meedeed (wel meerdere gevolgd) en ik moet nog zien of ik ooit nog meedoe. Ik weet ook nog niet of ik nu wel wil meedingen om de eerste plek dus heb ik besloten mijn entry helemaal 'af' te maken:

FINAL! (tenzij maandag voor het stemmen van start gaat nog een hele lijst finals gepost wordt door jullie)
Afbeeldingslocatie: http://img155.echo.cx/img155/2859/gotroodkapjefinal640x4801dl.jpg
En groot (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://img181.echo.cx/img181/9112/gotroodkapjefinal1600x12009hm.th.jpg

Voor de duidelijkheid: m'n final is in minder dan drie minuten gemaakt (en dat was vooral Photoshopwerk) met een achtergrondplaatje dat ik via Google image search heb gevonden (zoekterm Mordor, eigenlijk gezocht voor referentiepics). Dus voor diegenen die zeggen geen tijd te hebben gehad: : 8)7 |:( :X :Z

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-06-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

mensen die zich voor de volgende contest opgeven en tog nix maken worden geband!!!! Jmmer dat 't zo moet lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vind ik ook. D'r zou een Zwarte Lijst moeten komen met mensen die zich iedere keer bemoeien met het onderwerp van de volgende contest en dan niets doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

misschien moet er maar eens een keer een bezinningsperiode ingelast worden...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt een tijdje geen contest? Dat vind ik wel een goed idee.

En ik ga binnenkort nog een wip posten (of final) van mijn pika-beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
FINAL

Afbeeldingslocatie: http://img271.echo.cx/img271/1962/ridderverhaal47am.th.jpg

Maak ik dan maar final van. Heb tientallen dingen gemaakt maar niets wat ik aardig vond.

[ Voor 8% gewijzigd door lemming_nl op 10-06-2005 14:41 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09
Tijd niets van me laten horen, sorry. Heb helemaal geen tijd meer en binnenkort(verhuizing) ook tijdelijk geen internet. Car du Toon sterft een stille dood.... geen Final van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lever dan tenminste in wat je hebt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124704

Mijn post is dan ook mn final, ik had een blokrooster en een exameweek, dus ik had helemaal geen tijd, en ook geen inspiratie. ik moet is leren om wat af te maken lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Dahood: tsja en je model was al ouder dan de contest toch...

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-06-2005 15:33 . Reden: Ff aangegeven tegen wie ik het had ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Misschien de volgende contest zo kiezen dat het niet zo tijdrovende dingen zijn? Laatste weken van schoolperiode heeft iedereen het druk enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Misschien is een afkoelingsperiode of een speed modelling contest inderdaad beter. Als je tevoren zegt dat je er niet meer dan 3 uur over mag doen, moeten toch meer mensen er tijd voor kunnen vinden?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Oogst schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:14:
Als je tevoren zegt dat je er niet meer dan 3 uur over mag doen, moeten toch meer mensen er tijd voor kunnen vinden?
Ja misschien werkt dat wel. En misschien ook niet: een cartooncontest lijkt me ook juist erg geschikt voor mensen met weinig tijd want niemand verwacht een fotorealistisch resultaat. Als je je meer artistieke vrijheid mag veroorloven kun je heel snel klaar zijn. Ondanks dat...

Misschien is het inderdaad wel een idee een tijdje te wachten met de volgende contest, tot na de zomer ofzo.

Als er wel iets eerder van start gaat, moet ik eerst zien dat er meer mensen enthousiast aan het werk gaan voordat ik in het diepe duik.

Edit: ik ga aftaaien, weekend vieren. Maandag weer een dag }:O

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-06-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Na de zomervakantie? Hebben mensen niet juist de meeste tijd in de zomervakantie? Ook al is een deel op vakantie?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hop, mijn eerste WIP:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Willem%20van%20Oranje%20render%20v02.jpg

Moet nog veel aan gebeuren, uiteraard. :)

(Hopelijk ben ik niet de enige die dit weekend nog WIPs post? Hoewel een privé topic ook wel cool is, op zich. ;))

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Oogst schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:58:
Hop, mijn eerste WIP:

[afbeelding]

(Hopelijk ben ik niet de enige die dit weekend nog WIPs post? Hoewel een privé topic ook wel cool is, op zich. ;))
Hij doet me zo aan homer denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Oogst schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:58:
Hop, mijn eerste WIP:

[afbeelding]

Ik ben zeker nog van plan wat laatste wipjes te gaan posten. Heb alleen weinig meer kunnen doen, dus de wipjes moeten nog even gemaakt worden :) Maar dat gaat helemaal goedkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Wat minder Homer zo:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Willem%20van%20Oranje%20render%20v03.jpg

Die ogen en neus moeten duidelijk nog getweaked en ik moet eens goed na gaan denken wat er van die krulletjes moet worden.

Nog te doen aan deze:
-tong;
-neus fixen;
-schouders;
-ogen fixen;
-oren;
-krulletjes;
-wenkbrauwen;
-texture.

En daarna door naar Gilles. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Oogst op 10-06-2005 22:41 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642

Gezien ik toch wat meer vrije tijd heb en ik meer 3D wil gaan doen (en dat hier posten ;)) ga ik proberen om vannacht mijn eerste WIP af te hebben :), zou zonde zijn als dit topic een stille dood sterft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Met al die mensen die zeuren over te weinig activiteit hier, gooi ik gewoon nog een WIP er tegenaan! De laatste voor vandaag, want nu ga ik naar bed. Welteruste!

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Willem%20van%20Oranje%20render%20v12.jpg

Nog te doen aan deze:
-krulletjes;
-wenkbrauwen;
-texture.

En dan dus Gilles nog en die leuke boosheidskrulletjes die door de lucht vliegen. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Nice, kunnen we uiteindelijk tog nog een aantal finals oogsten :P

Ben benieuwd naar die 'boosheidskrulletjes' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img234.echo.cx/img234/2116/toonwip17sl.th.jpg

Mijn eerste WIP, stelt niet veel voor maar ik draag mijn steentje graag bij aan het in leven houden van dit topic :). Wat en hoe het precies gaat worden weet ik niet maar het moet een auto met karakter worden (zoals Pixar's aankomende film Cars). Ik hoop dat ik voor de deadline klaar ben maar ik betwijfel of het gaat lukken...

Half uurtje werk in Max, gerenderd met Brazil, ik snap niet hoe ik aan die rare lichtvlekken op mijn model kom trouwens, die waren er vroeg met dezelfde settings niet :/.

Viewport :

Afbeeldingslocatie: http://img234.echo.cx/img234/3568/toonwip1wire5qg.th.jpg

Wanneer moet de final ingeleverd zijn trouwens? De nacht van Zaterdag op Zondag of van Zondag op Maandag?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 81642 op 11-06-2005 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 81642 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 02:10:
[afbeelding]

Mijn eerste WIP, stelt niet veel voor maar ik draag mijn steentje graag bij aan het in leven houden van dit topic :). Wat en hoe het precies gaat worden weet ik niet maar het moet een auto met karakter worden (zoals Pixar's aankomende film Cars). Ik hoop dat ik voor de deadline klaar ben maar ik betwijfel of het gaat lukken...

Half uurtje werk in Max, gerenderd met Brazil, ik snap niet hoe ik aan die rare lichtvlekken op mijn model kom trouwens, die waren er vroeg met dezelfde settings niet :/.

Viewport :

[afbeelding]

Wanneer moet de final ingeleverd zijn trouwens? De nacht van Zaterdag op Zondag of van Zondag op Maandag?
Leuk idee, ik ben benieuwd wat het gaat worden. :)

Die lichtvlekken op je model zie ik niet, wat bedoel je precies? Of bedoel je die donkere vlekken onderaan waar de ondergrond zwart is? Je hebt rondstuiterend licht, dan krijg je dat donkere plekken weinig licht weerkaatsen en dingen in de buurt daarvan dus wat dondkerder worden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naja nu ik er uitgeslapen naar kijk lijkt het ook gewoon aan mn mesh te liggen. Ik neem aan dat mijn final zondag om 23:59 binnen moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ah, ja, sorrie, inderdaad, over iets minder dan 35 uur. Maar ik kan bij deze al meedelen dat ik pas op maandagochtend tijd heb om finals te verzamelen, dus je kunt stiekem uitstel claimen tot maandagmorgen.

Ik heb ondertussen Willem van Oranje weer wat verder uitgewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Willem%20van%20Oranje%20render%20v16.jpg

Tijd voor de textures en dan voor Gilles!

Kan trouwens iemand mij vertellen of het mogelijk is in Brazil de skylight schaduwen van het haar mee te laten rekenen? Of kan dat alleen als het haar een mesh is?

[ Voor 50% gewijzigd door Oogst op 11-06-2005 13:09 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zware concurrentie :P
Good work, oogst.

Ik heb helaas geen tijd meer. Maar om nou te gaan klagen dat er niemand meedoet en dan ZELF geen final in te leveren is ook zo flauw ;)

FINAL (maar wel open voor suggesties)
Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/rendercartoon2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

Oogst schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:07:
Ah, ja, sorrie, inderdaad, over iets minder dan 35 uur. Maar ik kan bij deze al meedelen dat ik pas op maandagochtend tijd heb om finals te verzamelen, dus je kunt stiekem uitstel claimen tot maandagmorgen.

Ik heb ondertussen Willem van Oranje weer wat verder uitgewerkt:

[afbeelding]

Tijd voor de textures en dan voor Gilles!

Kan trouwens iemand mij vertellen of het mogelijk is in Brazil de skylight schaduwen van het haar mee te laten rekenen? Of kan dat alleen als het haar een mesh is?
netjes oogst, maar waar zijn je haren van gemaakt dan? is het een plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:05:
Ik heb zware concurrentie :P
Good work, oogst.

Ik heb helaas geen tijd meer. Maar om nou te gaan klagen dat er niemand meedoet en dan ZELF geen final in te leveren is ook zo flauw ;)

FINAL (maar wel open voor suggesties)
[afbeelding]
Ah, kijk, dit vind ik echt heel erg leuk en mooi. :) Ik zou alleen nog wel even wat aan die belichting doen, want nu lijkt alles te zweven.
Anoniem: 91399 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:05:
[...]

netjes oogst, maar waar zijn je haren van gemaakt dan? is het een plugin
Het haar is idd een plug-in: Shag:hair. Ik had die nog nooit serieus gebruikt, maar hij bleek heel intuïtief te werken, dus ik had de basics in een half uurtje door. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Oogst op 11-06-2005 14:33 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Voor vanmiddag en vanavond waarschijnlijk het laatste: een texture er op. Shaders en Gilles de Geus en het totaal komen hopelijk morgen nog af, maar ik vrees het ergste voor Gilles. Misschien laat ik het ook wel gewoon bij Willem met goede shading en zo en doe ik Gilles later nog.

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Willem%20van%20Oranje%20render%20v20.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 15:34:
Voor vanmiddag en vanavond waarschijnlijk het laatste: een texture er op. Shaders en Gilles de Geus en het totaal komen hopelijk morgen nog af, maar ik vrees het ergste voor Gilles. Misschien laat ik het ook wel gewoon bij Willem met goede shading en zo en doe ik Gilles later nog.

[afbeelding]
Probeer nog iets te doen aan die neus :)
Voorderest echt tof weer van je ;) , hoe flik je het toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img275.echo.cx/img275/4265/toonwip29vh.th.jpg

Achterkant is ´af´, morgen verder met mn scene en het tweaken/misschien wat texturen van mn wagentje :).

Dit keer gerenderd in Scanline trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:48:
[...]

Probeer nog iets te doen aan die neus :)
Voorderest echt tof weer van je ;) , hoe flik je het toch weer.
Wat zou je anders willen aan die neus dan? Ik zie het zo niet, namelijk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17
Oogst schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:05:
[...]

Wat zou je anders willen aan die neus dan? Ik zie het zo niet, namelijk.
De neus steekt, lijkt het, in jouw creatie ;) meer naar voren. En de neus is aan de zijkant dikker in de tekening.

Voor de rest toppie ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat die neus ook mist is de ´krul´ (zie crappy paint illustratie) en hij lijkt wat meer naar beneden te wijzen in het stripje. Verder ziet ie er echt vet uit, ben benieuwd naar je final :).

Crappy Paint illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://img8.echo.cx/img8/5524/oogstcrit9kk.jpg

Ps, kritiek op mijn WIP's zou ik zeer op prijs stellen, ik zit een beetje zonder inspiratie en de verleiding om GTA te gaan spelen ipv Max op te starten is érg groot ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 81642 op 12-06-2005 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
  • Laatst online: 01-05-2024
wtf dit ziet er echt geweldig uit !

al vind ik het bij de ogen ook een beetje raar uitzien als je er over na gaat denken, maar ik zou helaas niet weten hoe het beter kan, vind dit in principe ook al goed genoeg!

[ Voor 72% gewijzigd door Leknaas op 12-06-2005 04:20 ]

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Wegens tijdgebrek ga ik Gilles de Geus helaas niet meer voor de deadline afkrijgen (ik moet vanavond ook nog repeteren met mijn band en vanmiddag huiswerk maken). Dus: ik werk Willem van Oranje af en dan maak ik daar een mooie render en dan maak ik Gilles de Geus later nog wel (het moet wel af, want hij moet in mijn portfolio alstie af is).
Anoniem: 81642 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 01:04:
Wat die neus ook mist is de ´krul´ (zie crappy paint illustratie) en hij lijkt wat meer naar beneden te wijzen in het stripje. Verder ziet ie er echt vet uit, ben benieuwd naar je final :).

Crappy Paint illustratie:
[afbeelding]

Ps, kritiek op mijn WIP's zou ik zeer op prijs stellen, ik zit een beetje zonder inspiratie en de verleiding om GTA te gaan spelen ipv Max op te starten is érg groot ;)
Hmm, ja, die krul mist inderaad nog. De vorm klopt wel behoorlijk, maar dat is niet vanuit elke hoek even goed te zien. Zoiets als zo'n krul is erg lastig in 3D, omdat ik niet gewoon een lijn kan zetten en al te direct volgen hoe het getekend is, levert problemen op. Al was het maar omdat de tekenaar zelf helemaal niet consequent zo'n krul hetzelfde tekent, dus het is altijd een beetje zoeken naar de juiste vorm.

Datzelfde geldt ook voor de ogen, zoals Leknaas (wat een naam!) al zegt. Perfect realistisch dichtgeknepen ogen modellen, gaat denk ik ook niet werken. Maar ogen en neus krijgen extra aandacht nu. :)

Over je eigen plaatje: er is nog weinig over te zeggen, omdat je nog niet echt ver bent. Je hebt de basisvorm, maar verder nog niks. Ogen, mond, zijspiegels, een vloeiende totaalvorm, er moet nog zoveel aan gebeuren dat er weinig meer over te zeggen is in dit stadium dan dat het idee leuk is en dat er nog veel moet gebeuren. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Oogst op 12-06-2005 11:54 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dildo: Ik geloof op de nacht van zondag op maandag om 2:00 uur, maar ik kan me ook vergissen...
Nog een keer@Dildo: Da's niet zo'n aardige usericon die je daar hebt...

In ieder geval, ik heb fijn ook weer een wip.
Ik besefte vanochtend opeens dat ik vandaag een final moet inleveren, dus gauw aan de slag gegaan, maar toen had ik he-le-maal geen zin meer om het hoofd te moddelen, dus heb ik het volgende bedacht:
"The amazing headless Pikachu(tm)!"
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/pika-wip3.jpg
Nu wil er een donkere scene van maken, en dat pleur ik er zo'n standaard 3dmax boom in, en dan krijg je een lekker creepy plaatje met verminkte pika en enge boom. hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

:D Lollig!

Het kon bij mij alvast een glimlach op het gezicht toveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:37:
Ik ben ook helemaal niet aardig, zeker niet tegen hippies :)
Nu wil er een donkere scene van maken, en dat pleur ik er zo'n standaard 3dmax boom in, en dan krijg je een lekker creepy plaatje met verminkte pika en enge boom. hoop ik...
Prefabs sind verboten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 73881 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:37:
@Dildo: Ik geloof op de nacht van zondag op maandag om 2:00 uur, maar ik kan me ook vergissen...

In ieder geval, ik heb fijn ook weer een wip.
Ik besefte vanochtend opeens dat ik vandaag een final moet inleveren, dus gauw aan de slag gegaan, maar toen had ik he-le-maal geen zin meer om het hoofd te moddelen, dus heb ik het volgende bedacht:
"The amazing headless Pikachu(tm)!"
[afbeelding]
Is Pickachu niet geel of zo? :?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet dat ding pikachu voorstellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

* Boegel hoopt dat er voor de volgende contest meer animo is...

ik volg iedere 3D contest op de voet, en vind het erg jammer dat het aan het doodbloeden is... Misschien zijn enkele speed-moddeling contests zoals op CGtalk wel een goed idee... Vooral voor in de zomervakantie, een contest van 3 weken ligt dan erg moeilijk omdat veel mensen op reis gaan enzo... Misschien de deadline beperken tot een week en dan enkele uren model-tijd ?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar kan je ook zelf wat aan doen door gewoon WIP's te posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Bij gebrek aan tijd wordt dit maar mijn FINAL:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Willem%20van%20Oranje%20render%20v28%20edited.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ha, snel ff ingebeld in de hoop dat er nog wat WiPpers bij waren gekomen en dat is zo! Mooi werk Oogst en Dildo, en lekker macaber plaatje Reddy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice Oogst, geen boosheidskruletjes meer? Shaders zien er netjes uit, zeker die van de kraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 73881 post nu ook z'n final

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/pika-final.jpg

en een viewport wire dinges (voor de liefhebber):
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/pika-final-wire.jpg

Die boom is prefab, dus die is niet voor de uitwerking, alleen voor de sfeer, net zoals de achtergrond (wolkjes enzo) voor de sfeer is.

Dat "ding" moet een soort van pika-zombie voorstellen. (Zonder hoofd en met zwaar verminkte ledematen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zie toch al dat ik geen tijd meer heb en geen kans meer maak, dus ik ga morgen lekker ff aan het modellen en zet m in het 3D topic. Ik moet nu echt gaan, druk druk druk as always. So long, farewell...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Ik heb er ff snel wat omheen gemaakt en dit wordt dan ook me final. Het is totaal niet geworden wat ik voor oog had maar ja......

Afbeeldingslocatie: http://img38.echo.cx/img38/574/cartoonfinal9pd.th.jpg
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.