Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.592 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Al had MS het ding gratis weggegeven het had voor sommige mensen nooit goed geweest. Voor 300,- koop je voor een pc net een fatsoenlijke videokaart, bij zo'n Xbox krijg je 3 procs een goede videokaart een dvd-speler en nog een kast eromheen. Het is echt wel een scherpe prijs. Dat ze met twee uitvoeringen zijn gekomen is geen smerige truc ofzo, want Sony en Nintendo doen dat ook, die verkopen ook de kaalste versies mogelijk. Met die 299,- brengen ze mensen aan het twijfelen (ze woden iig niet afgeschrokken) en uiteindelijk zal de meerderheid voor het completere pakket gaan. Gewoon handig gedaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54
Benotti schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:17:
Ik volg de console scene totaal niet, maar bovenstaande posts lezende, zie ik dat je extra moet betalen om online te spelen. Waarom? Is het betalen van een internetverbinding niet genoeg? Voor de pc hoef je toch ook niet extra te betalen?
Is dit dan weer een geval van de consument een extra poot uitdraaien, of zie ik iets over het hoofd..? :)
Je mag met silver edition alleen in het weekend spelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersnet.nl/images/nieuws/2005/1124287930/xbox360pack15mk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ik volg de console scene totaal niet, maar bovenstaande posts lezende, zie ik dat je extra moet betalen om online te spelen. Waarom? Is het betalen van een internetverbinding niet genoeg? Voor de pc hoef je toch ook niet extra te betalen?
Is dit dan weer een geval van de consument een extra poot uitdraaien, of zie ik iets over het hoofd..? :)
Er zijn ook pc games waar je wel extra voor moet betalen als je online wil. MS zorgt er op deze manier voor dat je zeker goed online kan gamen. Wil niet zeggen dat als nintendo hun gratis netwerk begint het niet goed is maar op deze manier word je verzekerd dat je online goed kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah als je er voor betaald mag je er ook iets van verwachten :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Online gamen op de PC is niet altijd gratis. Denk maar aan de meeste MMORPG's (bijv World of Warcraft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

magnifor schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:37:
[...]

Online gamen op de PC is niet altijd gratis. Denk maar aan de meeste MMORPG's (bijv World of Warcraft).
Dat is omdat er gehost word door de maker van de game (die betaald dat iig) Microsoft leverd voor xbox live geen hosting van games, maar wel een verdomd goede online systeem met oa friends-list, cross game joining, voice and text messaging, nieuws en content.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:29

Zeror

Ik Henk 'm!

Voor een beetje kwaliteit online gamenetwerk ben ik best bereid om enkele van mn zuurverdiende duiten in het zakje te steken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Helemaal leuk en aardig dat de xbox2 heel heel heel erg goedkoop is.

(ik heb het niet alleen over de prijs...)

Maar het lijkt me interessanter om te weten welke games ik erbij kan kopen als hij uitkomt.

Als het dat bleude golfspel,
of perfect dark2 is, dan ben ik bang dat ze hem beter meteen in de uitverkoop kunnen gooien.

Ik weet nog dat de oude xbox het maar 2 weken @ 479 euro heeft uitgehouden, hierna ging hij 'in de uitverkoop', een paar honderd euro eraf (was toen nog maar 300 euro).

Welke games komen er dus met de launch uit?

ZOals jullie zelf al zeiden staat er totaal niemand te springen om PGA tour 2007 of Perfect Dark 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Faust schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:20:
ZOals jullie zelf al zeiden staat er totaal niemand te springen om PGA tour 2007 of Perfect Dark 2.
Speak for youself, golf spellen verkopen altijd goed, en Rare heeft nog altijd een zeer grote aanhang. Dat de screens op de E3 er niet goed uitzagen zegt niks over het eindproduct.
Ik ben er van overtuigd dat de 360 kwa games de beste launch van alle consoles ooit tot nu toe gaat krijgen als er PD, Kameo, GR3, PGR3 en een boel andere uit de lijst die hier ergens gepost was bij de lauch uit komen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:13

Aight!

'A toy robot...'

Microsoft is eindelijk slim, gamers willen niet meer €400+ voor een domme spelcomputer uitgeven waarmee je alleen maar spelletjes kan spelen.

Hoe lager de prijzen hoe beter voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:51
Faust schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:20:
Helemaal leuk en aardig dat de xbox2 heel heel heel erg goedkoop is.

(ik heb het niet alleen over de prijs...)

Maar het lijkt me interessanter om te weten welke games ik erbij kan kopen als hij uitkomt.

Als het dat bleude golfspel,
of perfect dark2 is, dan ben ik bang dat ze hem beter meteen in de uitverkoop kunnen gooien.

Ik weet nog dat de oude xbox het maar 2 weken @ 479 euro heeft uitgehouden, hierna ging hij 'in de uitverkoop', een paar honderd euro eraf (was toen nog maar 300 euro).

Welke games komen er dus met de launch uit?

Launch Titles:
The Darkness
Tony Hawk's American Wasteland
Quake 4
DEAD OR ALIVE 4
Project Gotham Racing 3
Perfect Dark Zero
Madden NFL 06
Ghost Recon Advanced Warfighter
Call of Duty 2
Amped 3
Condemned: Criminal Origins
The Elder Scrolls IV: Oblivion
FINAL FANTASY XI
Full Auto
Gun
Kameo: Elements of Power
NBA 2K6
NHL 2K6
The Outfit
Ridge Racer 6
Saint's Row
Top Spin 2

Before the end of November:
Tiger Woods PGA Tour 2006
BURNOUT REVENGE
FIFA SOCCER 2006
KING KONG
NBA Live 06
NEED FOR SPEED MOST WANTED
FRAME CITY KILLER

alles onder voorbehoud natuurlijk :P
Zit voor ieder wel wat tussen toch? ik vind het zelf wel een sterke launch

[ Voor 4% gewijzigd door jaguarxj16 op 17-08-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Aight! schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:31:
Microsoft is eindelijk slim, gamers willen niet meer €400+ voor een domme spelcomputer uitgeven waarmee je alleen maar spelletjes kan spelen.

Hoe lager de prijzen hoe beter voor de consument.
Uiteindlijk kom je toch wel op die 400 euro. Want een Hard Drive... Dat wil je toch wel hebben gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
OMFG!

PGA tour MOET ik hebben!!!

Ja man, kopen die hap.

Kan je nu wel meteen DVD's afspelen?

niet meteen "ja" roepen, eerst even een link svp.

Je kan je usb muziekspeler er op aansluiten.

Het laatste is een feature waar miljoenen gamers al jaren om zitten te vragen!

En PGA ook!!!

btw, heeft de xbox 1 dan niet de allerbeste lineup ooit?
ook PG racing en halo enzo?

De xbox 1 launch was de meest succesvolle ooit.

Mensen lagen in tenten voor de winkels te wachten. Kan iemand zich dat nog herinneren? Het was zelfs op het nieuws. Ik zal het nooit vergeten, 24 november 2000.

ALs ze dat weer kunnen doen, dan wordt het echt een succes (ie: geen verlies voor microshaft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 14:54
TheEvilCuber schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:30:
[...]

Speak for youself, golf spellen verkopen altijd goed, en Rare heeft nog altijd een zeer grote aanhang. Dat de screens op de E3 er niet goed uitzagen zegt niks over het eindproduct.
Ik ben er van overtuigd dat de 360 kwa games de beste launch van alle consoles ooit tot nu toe gaat krijgen als er PD, Kameo, GR3, PGR3 en een boel andere uit de lijst die hier ergens gepost was bij de lauch uit komen.
Wat goed zeg, dat jij al weet dat de x360 de beste launchgames ooit gaat hebben. En de PS3 is niks :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
als ik goed lees zit er in de €399 versie geen scartkabel, alleen een hd kabel, klopt dat?

dus die moet je dan ook nog eens apart gaan kopen?

[ Voor 24% gewijzigd door edgarf28 op 17-08-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Kappen.

[ Voor 130% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 17-08-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

b
Faust schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:45:
OMFG!

PGA tour MOET ik hebben!!!

Ja man, kopen die hap.

Kan je nu wel meteen DVD's afspelen?

niet meteen "ja" roepen, eerst even een link svp.
Yep dat kan :)

Geen link, wel veel kennis ;)

Je krijgt er een AB bij (t/m kerst) waar het mee kan.

Als ik me niet vergis kan je nu ook gewoon de controller gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 17-08-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Caboman schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:48:
[...]

Wat goed zeg, dat jij al weet dat de x360 de beste launchgames ooit gaat hebben. En de PS3 is niks :O
Moeilijk he lezen :? ik ben er van overtuigd dat de 360 de beste lauch(titels) ooit gaat krijgen
Over de PS3 heb ik niks gezegd, omdat daar nog vrijwel NIKS over bekend is (het is daar ook nog veel te vroeg voor)
Faust schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:55:
[...]

je citeerd iemand die de gamecube de beste console ooit vindt...
En de gamecube goed vinden is een misdaad omdat? had mijn mening meer geteld als ik de PSX de beste ooit vond?

De N64 vind ik trouwens net ietsje leuker/beter dan de gamecube op dit moment :*)

Je cynische reactie getuigd alleen van kinderlijk denken. PGA golf is een goedlopende serie (net als Tiger Woods) Dat jij er niet warm of koud van word doet daar verder niks aan af.

De Xbox 360 heeft ongelovelijk veel grote titels bij de launch klaar staan, normaal heeft een nintendo lauch 1 of 2 games die bekend zijn (mario, zelda oid) en sony iets als GT, GTA, en Fifa.
Microsoft heeft deze lauch eigenlijk alleen maar games die de potentie hebben om goed te verkopen (grote namen, grote developers)
Tony Hawk's American Wasteland
Quake 4
DEAD OR ALIVE 4
Project Gotham Racing 3
Perfect Dark Zero
Madden NFL 06
Ghost Recon Advanced Warfighter
Call of Duty 2
Amped 3
The Elder Scrolls IV: Oblivion
FINAL FANTASY XI
Full Auto
NBA 2K6
NHL 2K6
The Outfit
Ridge Racer 6
Saint's Row
Top Spin 2
Ik heb even de lijst van een paar posts terug en er een paar namen uitgehaald waar ik nooit van heb gehoord.
Wat er overblijft is een shitload aan in potentie AAA spellen. Allemaal vervolgen op grote series of nieuwe series die waarschijnlijk wel goed aanslaan.

De enige waar ik over twijfel is Ridge Racer omdat de laatste paar games daar van bar slecht waren.

[ Voor 11% gewijzigd door Collaborator op 17-08-2005 20:20 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Xrenity schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:35:
[...]

Tuurlijk kan dat, maar de wavebird van pak 'm beet twee jaar oud gaat langer mee :{
Zit er net aan te denken. Los van de extra Rumble functie.

Het geluid van je headset gaat natuurlijk ook over de draadloze controller. Dat zou toch ook wel schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 17-08-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edgarf28 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:51:
als ik goed lees zit er in de €399 versie geen scartkabel, alleen een hd kabel, klopt dat?

dus die moet je dan ook nog eens apart gaan kopen?
Lijkt me sterk dat ze er voor 400 pleuro geeneens een kabeltje van een paar euro bijdoen. Denk dat ze bij MS ook nog wel snappen dat de meeste mensen geen HD tv hebben.

Denk dat als je de xbox gaat kopen, je trouwens beter een maandje kan wachten na de release, dan zal er wel weer 100 euro vanaf zijn net zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
hoi allemaal.

met
"je citeerd iemand die de gamecube de beste console ooit vindt..."
bedoelde ik dat je je niet te veel moet soren aan iemands mening die sowieso anders is dan die van jou.

Het was niet kwaad bedoel.

Het kan best zijn dat jullie allemaal lekkerbekkend uitkijken naar PGA tour 200X.

Dat zijn jullie!!

Iedereen is anders enzo;

"we moeten kijken naar onze overeenkomsten, niet onze verschillen"
-mewth, pokemon de film "op eigen kracht" 2000

Als ik zei dat ik MGS1 10.000 keer beter vond dan MGS2, of MGS gamecube, dan zijn meer mensen het niet met me eens, dan wel met mee eens.

Dus.

Als ik naar de Xbox2 lineup kijk, dan is er 1 spel wat ik wil hebben;

FFXI

Hier is deze nl. nooit uitgekomen op de PS2, dus als ik hem toch op de bank wil spelen, dan zal ik een Xbox moeten kopen.

MAAR

als blijkt dat binnen 6 maanden FFXI op de PS3 komt, dan koop ik de laatste. Ik ben er dan zeker van dat ik FF XII kan spelen, en een eventuele remake van FFVII, en bovendien alle FF games die ik al bezit (PS1 en 2).

Nu ik dit lees, wat jammer, ik koop een console voornamelijk voor games die sequels zijn. :(

Kijkend naar de XBOX360 launch, dan is:
Full Auto
Gun
Saint's Row
The outfit

de enige games die niet (min of meer) sequels zijn.

Ik ben nu aan het surfen op de genoemde games, of het iets is zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:19
Nou wil ik dus een XBOX360 gaan aanschaffen en zoek hiervoor een LCD van ongeveer 600/700 euro.
Zijn er tweakers hier die mij advies kunnen geven wat een goed scherm zou zijn voor de XBOX360 ?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Crawl NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik weet niet of de XBox 1080p aankan, maar mocht dat zo zijn,
dan kan je alleen voor >4000 euro van échte xboxkwaliteit genieten.

voor 600/700 euro een normaal lcd gaat niet lukken,

je vind dan alleen 3e rangs uitverkoop merken ben ik bang.

of het is 800*600 of zo, maar 720p lijkt me al heel moeilijk voor 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Dus ben voor wat betreft beeldkwaliteit veroordeeld tot de huidige tv's ? En ik begrijp het goed dat als ik een LCD ga aanschaffen die een resolutie aankan van 1024X768 of misschien wel 1280x1024 dit qua beeldkwaliteit niet beter zal zijn als de huidige TV's (of ondersteunt de XBOX360 deze resolutie's niet).

Snap dat dit zgn. nOOb vragen zijn maar ik ben al een tijdje aan het zoeken naar het antwoord op deze simpele vragen.

Crawl NL

[ Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 17-08-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Laatst online: 05-06 21:33
Is het mogelijk om deze xbox 360 straks aan te sluiten op je TFT monitor?

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja.

• jackoo1988
Hoe?

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Anoniem: 86475

Via het DVI kabeltje lijkt me...

• jackoo1988
Zit er een dvi aansluiting op de xbox 360? :)

Anoniem: 131051

Dat wordt dan echt schitterend, er zijn nu al meer dan genoeg mensen die hun game consoles op hun pc scherm willen aansluiten (studenten weg van huis met pc, kids met de console op de kamer die, als die in de woonkamer staat, toch nooit aan spelen toekomen omdat anderen tv willen zien)

Zoek maar op vga box of vga=console.

Het gaat er bij mij echt niet in dat vroeger nog niet gedaan hebben, hoe moeilijk kan het zijn? De eerste xbox is zo goed als een pc. Tot nu altijd maar sukkelen met tv kaartjes en zo. En dan hoeft je pc ook niet meer op te staan om effe te spelen.

Door de verkoop van de xbox die ongetwijfeld goed gaat lopen zullen ook meer mensen de overstap maken naar HD LCD tv's (al is het maar 720p, ook al meer dan genoeg). Zeker op het einde van het jaar ("nu hebben we de console, het is misschien het moment om ook maar eens uit te kijken voor een nieuwe tv" en zo maken mensen zichzelf en anderen enthousiast voor nieuwe 'gear')

Dus ik vermoed dat redelijke 720p tv's aan redelijke prijzen zullen te krijgen zijn tegen eind dit jaar (<1000€: 800 bvb) Is natuurlijk nog altijd veel geld, (voor mij toch, maar goed)

Verder ziet het geheel er prima uit, veel kans dat ik die paar maand na release ook koop. (zegt een playstation fanboy ;) )

Launch is ook zeker goed te noemen. En Alan Wake, dat later uitkomt, moet ik gewoon kunnen spelen, check die trailer eens ...

Verder verbaas ik mij dat het in november al zover zou moeten zijn. Ik kan het nauwelijks geloven, bij microsoft moet nu rond de klok gewerkt worden. Heeft iemand een idee van hoe dit in zijn werk gaat. Zijn ze al bezig met hardware productie? Of hoelang doet men erover om een wereldwijde laucnh aan hardware klaar te hebben. (fabricage, logistiek, wordt nog een zware kluif...) Ook leken veel games op E3 nog verre van af, en had ik de indruk dat de xbox ook nog maar net in definitieve vorm was gegoten. Misschien zijn ze nu nog bezig met de laatste fine tunes ;)

maar goed, nu valt er nog weinig over te zeggen, en november is niet meer zo veraf, dus ik ben heel erg nieuwsgierig... !

• Mischa_NL
  • Laatst online: 01-02-2023
Xbox zal hoogstwaarschijnlijk slecht leverbaar zijn in het begin. Dat is door ms zelf bevestigt.
Verder was op de e3 de xbox nog niet op uiteindelijke hardware, maar op een gewoon ibm powerpc :P.

De beta kits zijn al een aantal weken de deur uit en de performance van deze kits zit ver tegen het uiteindelijke aan. Ik snap ook niet hoe ze het voor elkaar gaan krijgen om het in november te launchen!

• Crawl NL
Zou deze tv de moeite van het geld (999 euro) waard zijn om aangesloten te worden op een Xbox360 ?

66 cm Flat LCD HD-TV met Crystal Clear III 26PF4310/10

Graag jullie deskundige mening hierover

Crawl NL

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:05

Maximus

There is no substitute

Ik heb gister met zeer veel genoegen de prijs van de xbox360 te horen gekregen, namelijk voor de set als ik de xbox360 zou kopen, 400 euro zou zijn. Echter nu wil ik even door filosoferen over de prijs en mogelijke release date van de PS3.

Sony heeft gezegd wanneer de xbox360 flopt dat zij de PS3 pas zouden releasen in 2007. Maar gezien de prijs van de xbox360 is er een grote kans dat zij hem eerder op de markt zetten. Wordt dit dan in de zomer van 2006 of zo mogelijk nog eerder?

Prijs speculatie is ook vrij van belang, immers hoeveel zou de unit van de PS3 meer gaan kosten dan de xbox360 die of 299 of 399 is. Immers de PS3 krijgt wel een HDD maar is dit standaard of krijgen we een xbox360 constructie, 1 zonder hdd en 1 met hdd. Immers dit is van belang voor de verkoopprijs.

En dan mijn laatste vraag, zal de nieuwe GT een launchgame zijn bij de PS3? Ik vind dit als race fanaat namelijk nogal bepalend ;)

*voor de hele post start correct me if i'm wrong, ik heb het hele topic getracht te lezen en te snappen, ik heb een xbox maar ben er 3 jaar uitgeweest qua console scene.

PhD i.o.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zie net dat ze bij Editie NL ook melding maakten van de Xbox 360 en dat MS hiermee hun grootste concurrent, Sony, een stap voor was. Toch jammer dat veel media Nintendo vaak al niet eens meer noemen en dat terwijl Nintendo nu een net zo groot marktaandeel heeft als MS en Nintendo op het gebied van de handheld absoluut marktleider is. Dus ondanks dat MS meer geld heeft en het knap is hoeveel marktaandeel de Xbox heeft weten te bemachtigen is het denk ik niet terecht dat Nintendo niet eens meer genoemd wordt. Het is denk ik ook behoorlijk slechte reclame voor Nintendo dat dat gebeurt, want als de ouders dan voor hun kroost een console kopen zullen ze niet eens weten van de Revolution en als ze hem zien zullen ze wel denken dat het niets is omdat er niets over gezegd wordt. Hoop niet dat hiermee een trend gezet is, want ik merk het wel vaker dat er alleen nog over Sony en MS gesproken wordt.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik neem aan dat Nintendo heus wel zo slim is de revolution te onthullen voordat de 360 uitkomt :)

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Crawl NL schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:43:
Dus ben voor wat betreft beeldkwaliteit veroordeeld tot de huidige tv's ? En ik begrijp het goed dat als ik een LCD ga aanschaffen die een resolutie aankan van 1024X768 of misschien wel 1280x1024 dit qua beeldkwaliteit niet beter zal zijn als de huidige TV's (of ondersteunt de XBOX360 deze resolutie's niet).

Snap dat dit zgn. nOOb vragen zijn maar ik ben al een tijdje aan het zoeken naar het antwoord op deze simpele vragen.

Crawl NL
De kwaliteit op LCD-tvs zal wel degelijk veel en veel beter zijn, mits ze de high-definition inputs 720p en 1080i aankunnen. Als je op de xbox het verschil ziet tussen een 720p game als Amped 2 op een LCD, en de normale versie op een CRT, dan wil je dus echt geen CRT meer. Voor de xbox360 zou ik het bijna zonde noemen om hem op een CRT aan te sluiten.

Ik heb zelf nu de Samsung LE32R51B HDTV-ready lcd, misschien dat je de 26" voor 800 euri kunt krijgen. Erg goed schermpje.

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik lees op www.teamxbox.com dat de HD van 99,- ook pre-loaded is met bits & bytes.

Films, demo's, extra's en gratis Xbox Live Arcade spellen.

Anoniem: 59347

Tsja zo een Xbox 360 wil ik op zich wel kopen, alleen jammer dat die line-up nog zo vaag is, de bekende titels kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar een groot deel heb ik toch veel ??? bij, ook al kijk je de filmpjes. :)

Kan dit apperaat nou ook als een soort van mediacenter functioneren? Kan ik bijv. divx en xvid gaan afspelen en wat is nou het voordeel van die HDD? Alleen games kopieëren naar de HDD zodat je minder laadtijden hebt of is er nog meer?

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 59347 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:14:
Tsja zo een Xbox 360 wil ik op zich wel kopen, alleen jammer dat die line-up nog zo vaag is, de bekende titels kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar een groot deel heb ik toch veel ??? bij, ook al kijk je de filmpjes. :)

Kan dit apperaat nou ook als een soort van mediacenter functioneren? Kan ik bijv. divx en xvid gaan afspelen en wat is nou het voordeel van die HDD? Alleen games kopieëren naar de HDD zodat je minder laadtijden hebt of is er nog meer?
Mediacenter Extender. Je hebt dus wel een PC nodig waarmee hij connectie kan maken (draadloos) Divx en Xvid ook (natuurlijk als extender)

Kijk eens naar dit filmpje, vooral de laatste 2 minuten als ze de Apple Ipod gaan gebruiken :)

http://www.xboxyde.com/leech_1582_en.html (Groot! 200Mb, wel snelle server)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:13

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Damm Elia, games zijn zo subjectief wat jij leukt vind hoeft echt niet iedereen leuk te vinden, je bent niet de enigste op de wereld die games koopt, ik denk dat 50 Cent: Bulletproof beter verkoopt dan MGS, aangezien urban hip en in is, en ongeveer 80% van de bevolking dat moet hebben.

Mij boeit het dus echt voor geen fuck waarop ik moet gamen, al zou het een NES zijn, als de game's leuk zijn speel ik het. Halo heeft mij nooit aangesproken, Half Life 2 weer wel, al moet ik zeggen 2 player mode van Halo op de xbox was leuk, dat moeten ze ook bij de nieuwere Titels doen, dat is echt tof, single player met z'n 2e doen.

Maja nu kunnen we niks zeggen over die zooi, zowel sony als microsoft als nitendo moet zijn console's eens uitbrengen.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Maximus schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 08:05:
Ik heb gister met zeer veel genoegen de prijs van de xbox360 te horen gekregen, namelijk voor de set als ik de xbox360 zou kopen, 400 euro zou zijn. Echter nu wil ik even door filosoferen over de prijs en mogelijke release date van de PS3.

Sony heeft gezegd wanneer de xbox360 flopt dat zij de PS3 pas zouden releasen in 2007. Maar gezien de prijs van de xbox360 is er een grote kans dat zij hem eerder op de markt zetten. Wordt dit dan in de zomer van 2006 of zo mogelijk nog eerder?

Prijs speculatie is ook vrij van belang, immers hoeveel zou de unit van de PS3 meer gaan kosten dan de xbox360 die of 299 of 399 is. Immers de PS3 krijgt wel een HDD maar is dit standaard of krijgen we een xbox360 constructie, 1 zonder hdd en 1 met hdd. Immers dit is van belang voor de verkoopprijs.

En dan mijn laatste vraag, zal de nieuwe GT een launchgame zijn bij de PS3? Ik vind dit als race fanaat namelijk nogal bepalend ;)

*voor de hele post start correct me if i'm wrong, ik heb het hele topic getracht te lezen en te snappen, ik heb een xbox maar ben er 3 jaar uitgeweest qua console scene.
weet iemand hier meer van of heeft er een mening over ? :>

PhD i.o.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maximus schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:43:
weet iemand hier meer van of heeft er een mening over ? :>
k heb gister met zeer veel genoegen de prijs van de xbox360 te horen gekregen, namelijk voor de set als ik de xbox360 zou kopen, 400 euro zou zijn. Echter nu wil ik even door filosoferen over de prijs en mogelijke release date van de PS3.

Sony heeft nooit gezegd dat de PS3 in 2007 zou uitkomen. Alleen bepaalde marktanalisten zeiden dat het mogelijk was. Verder heeft Sony op hun site een artikel geplaatst dat de PS3 in 2006 komt:

http://games.fok.nl/news.php?newsid=5869

Anoniem: 115248

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:34:
Toch jammer dat veel media Nintendo vaak al niet eens meer noemen en dat terwijl Nintendo nu een net zo groot marktaandeel heeft als MS en Nintendo op het gebied van de handheld absoluut marktleider is. (...) Het is denk ik ook behoorlijk slechte reclame voor Nintendo dat dat gebeurt, want als de ouders dan voor hun kroost een console kopen zullen ze niet eens weten van de Revolution en als ze hem zien zullen ze wel denken dat het niets is omdat er niets over gezegd wordt.
Ik ben het hiermee eens, maar het moet toch gezegd worden dat dit vooral Nintendo's eigen schuld is. Dat krijg je ervan als je zo mysterieus bezig bent en telkens maar niks wilt verklappen.
"De media" hebben heus niks tegen Nintendo, maar er is op dit ogenblik gewoon weinig (zeg maar niks eigenlijk) om over te schrijven. En om nu telkens maar dat zinnetje "we wachten nog steeds totdat Nintendo meer bekend maakt" in je artikelen te zetten gaat de lezers ook vervelen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik denk ook niet dat "de media" iets tegen Nintendo hebben, maar ze doen hun research denk ik niet altijd even zorgvuldig. Je hebt gelijk dat het dan ook vooral aan Nintendo zelf ligt dat ze niet meer aan Nintendo denken als het om de nextgen consoles gaat. Moeten ze inderdaad maar minder geheimzinnig doen en gewoon de pers opzoeken.

• Faust
Lees mijn PM van gisteren nog eens door. Daarin doelde ik precies op dit soort posts

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 18-08-2005 23:09 ]

• Faust
Okee.

Het huidige spellenaanbod van zowel de PS3 als de XBOX360 spreekt me niet aan.

299 is niet veel, maar je moet er wel leuke spellen op kunnen spelen.

Ik wacht totdat alle consoles op de markt zijn, en ik zal dan een keuze maken.

Voorheen was ik bevooroordeeld voor de PS3, maar alleen omdat (naar mijn mening) alle voorgaande PlayStation hardware de allerbeste games ooit heeft gehad.

Ik ben opgegroeid met tekken en metal gear solid.

Maar dat is nu allemaal gedaan...

voor hetzelfde geld wordt nu alles multiplatform, dan maakt het helemaal niet meer uit wat je hebt, je console heeft dan alleen een andere kleur, wat er op je tv te zien is is dan hetzelfde.

Achja.

veel geluk met jullie next gen hardware!
Ik laat alle next-gen even voor wat het is, en ga me voorbereiden om te verhuizen naar leuven (studeren enzo).

mijn excuses voor de DS vergelijkingen, als je zo'n apperaat hebt, en je vind het innovatief en vooruitsrevend en next gen, dan ben ik blij voor je! Ik wou dat ik zo'n ding had.

ciao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 10:40
Faust schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:20:
Ik weet niet of de XBox 1080p aankan, maar mocht dat zo zijn,
dan kan je alleen voor >4000 euro van échte xboxkwaliteit genieten.

voor 600/700 euro een normaal lcd gaat niet lukken,

je vind dan alleen 3e rangs uitverkoop merken ben ik bang.

of het is 800*600 of zo, maar 720p lijkt me al heel moeilijk voor 1000 euro.
De XBOX 360 heeft ondersteuning voor: 720p & 1080i, helaas dus geen 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
(maakt niet uit, naar mijn weten zijn er maar 3 consumenten televisies die dit aankunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

Misschien een stomme vraag, en ja ik heb nog niet het hele topic doorgelezen *vierkante oogjes*
kun je zo'n console ook gebruiken als media center? Dus kun je hem volledig gebruiken voor films (oa divx, svcd, vcd, etc.), audio (itunes) etc? Ik wilde namelijk een data server gaan bouwen met media center mogelijkheden, echter als ik dit zie, kan ik hier ook wel flink wat schijfruimte aanhangen. Maar ik mis dan wel weer tv-in waarmee je films kunt opnemen?
Enneuh ik zie nergens een vermelding staan van firewire, is dat out of the picture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 28603 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:04:
Misschien een stomme vraag, en ja ik heb nog niet het hele topic doorgelezen *vierkante oogjes*
kun je zo'n console ook gebruiken als media center? Dus kun je hem volledig gebruiken voor films (oa divx, svcd, vcd, etc.), audio (itunes) etc? Ik wilde namelijk een data server gaan bouwen met media center mogelijkheden, echter als ik dit zie, kan ik hier ook wel flink wat schijfruimte aanhangen. Maar ik mis dan wel weer tv-in waarmee je films kunt opnemen?
Enneuh ik zie nergens een vermelding staan van firewire, is dat out of the picture?
geen firewire (2x USB 2.0), wel een media extender (dus hij laad het vanaf je pc, en je xbox360 speelt het af) en op dit moment lijkt het me niet mogelijk er een HDD in te gooien anders dan de originele (misschien een andere maat?)

Wat wel kan denk ik is een USB2.0 HDD aansluiten (als hij een Ipod of PSP pakt moet dat ook lukken)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheEvilCuber schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:07:
[...]

geen firewire (2x USB 2.0), wel een media extender (dus hij laad het vanaf je pc, en je xbox360 speelt het af) en op dit moment lijkt het me niet mogelijk er een HDD in te gooien anders dan de originele (misschien een andere maat?)

Wat wel kan denk ik is een USB2.0 HDD aansluiten (als hij een Ipod of PSP pakt moet dat ook lukken)
nadeel is dat een 4g ipod niet laadt over een usb 2.0 poort.
Firewire zie ik wel staan bij de ps3 (iLink?)

Hoe je het ook draait of keert, je hangt dus toch nog aan een pc welke je gebruikt als data opslag punt en dvd-recorder om films of series op te nemen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 28603 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:17:
[...]

nadeel is dat een 4g ipod niet laadt over een usb 2.0 poort.
:? De mijne laadt atm op hoor op een USB 2.0. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoamoR schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:19:
[...]

:? De mijne laadt atm op hoor op een USB 2.0. ;)
Euhm? de mijne niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 28603 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:17:
[...]
Hoe je het ook draait of keert, je hangt dus toch nog aan een pc welke je gebruikt als data opslag punt en dvd-recorder om films of series op te nemen?? :?
Inderdaad, wel komt MS met webtv, en allerlei on-demand streaming content. Maar als divx bak kan je beter een gemodde xbox kopen (of een PSX die kan namelijk opnemen en branden, of een Ps3 die zal dat dan ook wel kunnen)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja media extender ... leuk, maar dan moet je wel MediaCenter hebben geinstalleerd, ik had liever DivX en OGM ondersteuning gezien op het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

het lijkt me dat dat een beetje lastig is ook als je met nieuwe standaarden zit... een MCE met de xbox als extender zou dat prima afvangen... bekijk eens de mogelijkheden op de filmpjes van onder andere xboxyde.com :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee oke dat snap ik wel. :)

Ik vindt alleen dat ze bijvoorbeeld een optie voor een ' mediafolder/schijf' of iets dergelijks best wel kunnen integreren. Dit is natuurlijk ook deels lekkere propaganda om MCE een beetje te supporten, op zich geen slechte zaak, maar pin mensen er niet op vast.

Voor wat voor een media formaat heeft de 360 eigenlijk wel support? MPEG denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

dat lijkt me zowieso logisch, H.264 misschien ook ?? (hopelijk wel :P)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Hier krijgt hij ook netjes zijn voeding via de usb poort hoor O-)

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 06:58
Anoniem: 59347 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:02:
Nee oke dat snap ik wel. :)

Ik vindt alleen dat ze bijvoorbeeld een optie voor een ' mediafolder/schijf' of iets dergelijks best wel kunnen integreren. Dit is natuurlijk ook deels lekkere propaganda om MCE een beetje te supporten, op zich geen slechte zaak, maar pin mensen er niet op vast.

Voor wat voor een media formaat heeft de 360 eigenlijk wel support? MPEG denk ik?
mce neemt programma's op met een andere versie van mpeg, dus waarschijnlijk ondersteudn hij geen mpeg 1 en 2, maar hij kan wel mpeg 4 laten zien in het programma, dus het is ff afwachten

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Uit het GC topic, maar hier zeker op zijn plaats :)

Interessant stukje tekst van Ronn (gamer.nl):
Er is een goede kans dat de Revolution van de volgende graphics gebruik gaat maken:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/17242.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/10592.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/8323.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/sneaker.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/8735.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/16567.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/19874.jpg

MAAR RONN!!! HOE IS DAT MOGELIJK MET ZO'N KLEINE CONSOLE DIE MAAR LIEK....3 KEER ZO KRACHTIG IS ALS DE GAMECUBE!!!11!!1?

Simpel, je gebruikt NURBS in plaats van polygonen. Bovenstaande 3D modellen zijn allen ontworpen met behulp van NURBS. Ik zal niet te technisch worden, maar het komt erop neer dat je voor ronde en gebogen objecten aanzienlijk minder NURBS nodig hebt dan polygonen. Dat scheelt dus een enorme hoeveelheid rekenkracht.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.mcneel.com/fullsize/16457.jpg

Om dit te modellen heb je enkele duizenden polygonen nodig. Als je NURBS gebruikt, heb je er slechts 9 nodig. Voor een echt mooie en ronde bal heb je wat...50? 50.000? polygonen nodig. Gebruik je NURBS dan heb je aan één al genoeg.

Een enkele NURB kost meer rekenkracht om te renderen dan één polygoon. Vierkante en hoekige objecten kunnen daarom beter met polygonen gerendered worden, aangezien je hier niet zoveel polygonen voor nodig hebt. Zodra je objecten complexer maakt en er meer rondingen in voor komen, zijn NURBS echter beter om te gebruiken. Je hebt dan namelijk zo enorm veel polygonen nodig, dat het de grotere rekenkracht voor NURBS ruimschoots overtreft. Kortom, voor next-gen graphics (maar eigenlijk ook al wel voor games van nu), zijn NURBS over het algemeen een stuk beter en efficienter om te gebruiken dan polygonen. Het scheelt echt enorm veel werk en rekenkracht.

Waarom heeft men NURBS dan nog niet eerder in games gebruikt als het zo goed is?

De reden dat men niet al vanaf het begin met NURBS werkte, is simpel. Vroeger waren 3D graphics zo simpel en vierkant dat polygonen een veel betere keuze waren. De hardware werd er dientengevolge ook volledig op aangepast en zodoende heeft men ook nooit de mogelijkheid gezien om in een later stadium over te stappen op NURBS. De Nintendo Revolution gaat dit nu mogelijk maken door de interne hardware volledig op NURBS ipv polygonen af te stemmen. Ook de oude NES en SNES games kunnen hier grafisch van profiteren aangezien NURBS onderdeel uit maakt van cube-mapping. Hiermee is 't mogelijk om kartelrandjes en andere oneffenheden uit deze games te halen zonder dat het beeld minder scherp wordt zoals bij anti-aliasing gebeurt. Je hebt dus mogelijk ook geen anti-aliasing nodig voor NURBS, wat eveneens scheelt in rekenkracht. Ook belichting met shaders gaat aanzienlijk minder rekenkracht kosten omdat je veel minder elementen individueel hoeft te belichten dan met polygonen het geval is.

Dus even de voordelen en nadelen van NURBS op een rij:
+ aanzienlijk minder elementen nodig bij complexe 3D modellen vergeleken met polygonen
+ eindresultaat bij complexe 3D modellen is zichtbaar beter dan met polygonen
+ mogelijk geen anti-aliasing benodigd omdat er geen kartelrandjes ontstaan
+ shaders zijn waarschijnlijk een stuk minder zwaar omdat je veel minder elementen hoeft te belichten en manipuleren
+ ontwerpen van NURB models is waarschijnlijk een stuk minder complex dan polygonen modellen wat erg scheelt in tijd en geld
- meer rekenkracht nodig per individueel element in vergelijking met polygonen. voor vierkante (simpele) objecten dus minder geschikt

Kortom, je kunt met relatief trage en simpele hardware, toch bloedmooie graphics produceren dankzij NURBS. Je moet alleen je hardware er volledig op afstemmen voordat je het goed kunt gebruiken. Voor Sony en met name Microsoft is dit al te laat. Anders moeten ze hun consoles volledig overhoop halen en alles terugtrekken wat ze eerst beloofd hadden. Dat is ook de reden dat Nintendo heeft gewacht met de onthulling van de specs. Ik denk dat het vanaf nu niet zo heel lang meer zal duren totdat we de specs en het bijbehorende gebruik van NURBS te horen krijgen.

Waarom ben je er zo van overtuigd dat de Revolution deze techniek gaat gebruiken?
Omdat deze techniek samenvalt met alle feiten die er momenteel over de console bekend zijn. De NES en SNES games die een grafische boost krijgen, de stelling dat het niet gaat om de kracht van de hardware, maar wat je er mee doet, het feit dat Iwata heeft gezegd dat we "wow" zullen roepen zodra we de graphics te zien krijgen, en omdat Nintendo na wil streven dat games niet te duur in ontwikkeling zullen zijn.

Maar misschien wel het belangrijkste is dat Nintendo een speech gehouden heeft op een van de conferenties van ATi waar men cube-mapping demonstreerde en developers daar verklaarden dat het een revolutie in de de audiovisuele industrie zal betekenen. In de speech verklaarde Nintendo dat ze een nieuwe manier van ontwikkelen wilden verkennen. Vergeet daarbij niet dat ATi de grafische partner is voor de Revolution. Hints genoeg lijkt mij.

Dus jij verwacht zulke extreme graphics in Revolution games als op die eerdere plaatjes?
Daar ben ik niet zeker over. Zoals je aan die plaatjes kunt zien, hangt daar nog erg complexe belichting, reflectie en texturing aan vast. Zelfs de Xbox 360 en PS3 kunnen dat nog niet zo mooi produceren (denk ik). Het kan dus net zo goed zijn dat de graphics van de Revolution vergelijkbaar zullen zijn met die van de Xbox 360 en PS3, maar dat de Revo er aanzienlijk minder geavanceerde hardware voor nodig heeft en de games ook veel minder complex in ontwikkeling zullen zijn. Daarmee zou Nintendo dan een grote troef in handen hebben, namelijk een veel lagere verkoopprijs van games en hardware.
Alles klopt ivm de quotes etc., het enige probleem zou 3rd party support zijn. Tenzij je een converteer tooltje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Er wordt ook voor de volgende generatie consoles erg gespeculeert over de mogelijke introductie van of HD-DVD of Blue-Ray/Blu-Ray. Nu heb ik zelf al dingen opgezocht omtrent de HD-DVD waar dus meer GB's op kunnen en dat deze dus ook opzich dezelfde groote heeft als een normale DVD. Echter alleen de omvang is dus groter.

Tegenhanger is de Blue-Ray schijf. Deze kan tussen de 25 en 50gb aan data bergen. Echter deze ziet er schijnbaar anders uit, hier heb ik zelf nog geen foto van gezien. Echter de Blue-Ray aanhang is lichtelijk, misschien zwak uitgedrukt, in de meerderheid.

Hoe groot zal dan de kans zijn dat Microsoft, hoewel zij samen met Toshiba erg het HD-DVD promoten, toch een HD-DVD lezer in de xbox360 zullen verwerken?

Dat de PS3 zoieso met een Blue-Ray lezer komt is logisch gezien dat Sony de mede bedenker is van Blue-Ray

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:29

Zeror

Ik Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:32:
Uit het GC topic, maar hier zeker op zijn plaats :)

Interessant stukje tekst van Ronn (gamer.nl):

[...]

Alles klopt ivm de quotes etc., het enige probleem zou 3rd party support zijn. Tenzij je een converteer tooltje hebt.
Whoooaah, Zie die graphics :9~
Als de revolutions werkelijk van zulke beelden gaat produceren dan weet ik al welke console er bij mij thuis gaat staan. :9
Die beelden zijn echt te mooi gewoon.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die plaatjes zijn gewoon onzin. Kijk eens wat er bij dat plaatje van de ventilator staat: Copyright 2002. Toen was de Revo nog geen eens aangekondigt. En speculeren over de beelden die de Revo zal kunnen tonen heeft geen zin, specs zijn geen eens bekendt. Wel bekend is dat de Revo geen HDTV resoluties gaat ondersteunen en dat Nintendo de goedkoopste console wil hebben(en dus ook die minst krachtige hardware). De grote van de Revo bevestigd dit al als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Rakkerzero schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:20:
[...]

Whoooaah, Zie die graphics :9~
Als de revolutions werkelijk van zulke beelden gaat produceren dan weet ik al welke console er bij mij thuis gaat staan. :9
Die beelden zijn echt te mooi gewoon.
Waar zie je dat de Rev dit gaat produceren? Dit zijn gewoon renders.
Ook de oude NES en SNES games kunnen hier grafisch van profiteren aangezien NURBS onderdeel uit maakt van cube-mapping. Hiermee is 't mogelijk om kartelrandjes en andere oneffenheden uit deze games te halen zonder dat het beeld minder scherp wordt zoals bij anti-aliasing gebeurt.
En hoeveel NURBS heb je nodig voor rechte lijnen? |:( Net zoveel als dat je polygonen nodig hebt voor ronde vormen.

Kortom, veel wishfull thinking als je het aan mij vraagt. ;) Ik hoop dat Nintendo snel duidelijkheid gaat scheppen, voordat de enorme druk die dit soort speculaties veroorzaken er in resulteerd dat de Rev niet aan de hoge verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:26
LoL, die plaatjes zijn niks meer dan wat 3D renders van modellen die met nurbs gemaakt zijn, niks bijzonders en zegt helemaal NIETS over de kwaliteit van de graphics van de Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 09:10

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Er wordt ook nergens gezegd dat het Rev. shots zijn of dat we die kwaliteit mogen verwachten. Maar goed alle pubers en schreeuwlelijkerds bleren alweer.. 8)7
Lees ook gewoon de tekst eronder eens, waaruit bovendien ook duidelijk is dat het slechts speculeren is. Zoals altijd dus.

[ Voor 29% gewijzigd door Max|Burn op 21-08-2005 16:38 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Anoniem: 86475 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:23:
Die plaatjes zijn gewoon onzin. Kijk eens wat er bij dat plaatje van de ventilator staat: Copyright 2002. Toen was de Revo nog geen eens aangekondigt. En speculeren over de beelden die de Revo zal kunnen tonen heeft geen zin, specs zijn geen eens bekendt. Wel bekend is dat de Revo geen HDTV resoluties gaat ondersteunen en dat Nintendo de goedkoopste console wil hebben(en dus ook die minst krachtige hardware). De grote van de Revo bevestigd dit al als je het mij vraagt.
Het gaat om de technologie, en de Revolution gaat die misschien toepassen. Als ik een model uit 1997 pak, uit polygonen opgebouwd, dan zeg je toch ook niet 'haaa, dit slaat nergens op!'
RoamoR schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:28:
Waar zie je dat de Rev dit gaat produceren? Dit zijn gewoon renders.
Klopt, gaat om het idee, en om het feit dat die dingen maar uit enkele NURBs zijn opgebouwd.
En hoeveel NURBS heb je nodig voor rechte lijnen? |:( Net zoveel als dat je polygonen nodig hebt voor ronde vormen.

Kortom, veel wishfull thinking als je het aan mij vraagt. ;) Ik hoop dat Nintendo snel duidelijkheid gaat scheppen, voordat de enorme druk die dit soort speculaties veroorzaken er in resulteerd dat de Rev niet aan de hoge verwachtingen voldoet.
Onzin. Een tafel is zo simpel dat dat te verwaarlozen is. Alles wordt steeds ronder dus vooral bij characters zou het geweldig zijn, evenals bij bossige omgevingen (ik noem maar wat) en auto's.

Natuurlijk is het nog niet bevestigd, maar het komt overeen met wat gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-03-2024
Het gaat helemaal niet om die screens mensen. Het gaat er gewoon om dat je met NURBS bloedmooie graphics kunt produceren terwijl ze veel minder rekenkracht kosten dan polygonen. Als Nintendo de hardware van de Revolution dus ontwerpt rond die NURBS ipv polygonen, moeten ze net zulke graphics als de Xbox 360 en PS3 kunnen produceren, ondanks dat hun hardware minder krachtig is. Daar gaat 't om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Xrenity schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:39:

Onzin. Een tafel is zo simpel dat dat te verwaarlozen is. Alles wordt steeds ronder dus vooral bij characters zou het geweldig zijn, evenals bij bossige omgevingen (ik noem maar wat) en auto's.
Maar die tafel is simpel recht. Dus heb je alsnog enorm veel NURBS nodig om dat voor elkaar te krijgen. Daar zal het dan ook niet veel nut hebben. Zoals je zegt, bij characters en organische vormen kan dit systeem wel enorme voordelen geven.

Wat ideaal zou zijn, is een gecombineerd systeem, waarbij de videochip bepaald welke methode (NURBS vs Polygoon) voor welke vormen gebruikt gaat worden.

Edit: wat is NURBS eigenlijk? Nintendo-Curbs? Thanks Xrenity ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Roamor op 21-08-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
RoamoR schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:47:
[...]

Maar die tafel is simpel recht. Dus heb je alsnog enorm veel NURBS nodig om dat voor elkaar te krijgen. Daar zal het dan ook niet veel nut hebben. Zoals je zegt, bij characters en organische vormen kan dit systeem wel enorme voordelen geven.

Wat ideaal zou zijn, is een gecombineerd systeem, waarbij de videochip bepaald welke methode (NURBS vs Polygoon) voor welke vormen gebruikt gaat worden.

Edit: wat is NURBS eigenlijk? Nintendo-Curbs?
Wikipedia beantwoord je vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Nonuniform Rational B-Splines

Term uit de 3d modelling wereld :*)

http://mathworld.wolfram.com/B-Spline.html

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 61797 op 21-08-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
Na wat research is iemand op Fok! erachter gekomen dat de CELL ook NURBS ondersteund.

Dus ik ben bang dat Nintendo niet echt voordeel zal kunnen halen uit die techniek tov de concurrentie. Da's dan weer een Revo rumour/speculatie down the drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Zijn NURBS niet mogelijk met alle computers? Er werd beweerd in het stukje dat de Revolution mogelijk geoptimaliseerd voor NURBS, is dus wat aders dan "ondersteunen".
Tis maar goed dat dit roddeltopic heet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

R0nn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:21:
Na wat research is iemand op Fok! erachter gekomen dat de CELL ook NURBS ondersteund.

Dus ik ben bang dat Nintendo niet echt voordeel zal kunnen halen uit die techniek tov de concurrentie. Da's dan weer een Revo rumour/speculatie down the drain.
Hoezo kan Nintendo er dan geen voordeel uit halen? :?

Dan zouden ze alsnog gewoon goede graphics krijgen dus het is altijd een voordeel.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met 3dsmax kan je ook in NURBS modellen dus het lijkt mij dat iedere pc dat standaart al kan laten zien. En is het niet zo dat er nogsteeds een lag poly's overkomt voor het uiteindelijke model? want NURBS zijn alleen maar lijnen.

En die plaatjes slaan nergens op, die kan je op de xbox en ps3 net zo mooi laten zien, een of ander still image kost toch bijna geen rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 02-06 09:10
Maximus schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:57:
Nu heb ik zelf al dingen opgezocht omtrent de HD-DVD waar dus meer GB's op kunnen en dat deze dus ook opzich dezelfde groote heeft als een normale DVD. Echter alleen de omvang is dus groter.

Tegenhanger is de Blue-Ray schijf. Deze kan tussen de 25 en 50gb aan data bergen. Echter deze ziet er schijnbaar anders uit, hier heb ik zelf nog geen foto van gezien. Echter de Blue-Ray aanhang is lichtelijk, misschien zwak uitgedrukt, in de meerderheid.

Hoe groot zal dan de kans zijn dat Microsoft, hoewel zij samen met Toshiba erg het HD-DVD promoten, toch een HD-DVD lezer in de xbox360 zullen verwerken?

Dat de PS3 zoieso met een Blue-Ray lezer komt is logisch gezien dat Sony de mede bedenker is van Blue-Ray
  • Beide formaten zijn backward compatible met het huidige DVD formaat, beide nieuwe schijven zullen dus gelijk zijn qua fysiek formaat als de huidige generatie DVDs.
  • Blue-Ray kan meer dataopslag hebben dan HD-DVD, niet andersom.
  • Er is al een officiele aankondiging geweest van MS dat de 360 HD-DVD gaat ondersteunen. Of dit al meteen gebeurt of pas in een later stadium is echter nog de vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 21-08-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
Anoniem: 104748 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:25:
Zijn NURBS niet mogelijk met alle computers? Er werd beweerd in het stukje dat de Revolution mogelijk geoptimaliseerd voor NURBS, is dus wat aders dan "ondersteunen".
Tis maar goed dat dit roddeltopic heet! :)
Hmmm da's een goed punt. Misschien is er dan toch nog hoop. :P
Met 3dsmax kan je ook in NURBS modellen dus het lijkt mij dat iedere pc dat standaart al kan laten zien. En is het niet zo dat er nogsteeds een lag poly's overkomt voor het uiteindelijke model? want NURBS zijn alleen maar lijnen.
Polygonen zijn ook alleen maar lijnen. Nou ok, driehoeken, maar komt op hetzelfde neer.
En die plaatjes slaan nergens op, die kan je op de xbox en ps3 net zo mooi laten zien, een of ander still image kost toch bijna geen rekenkracht.
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je met NURBS hele mooie dingen kan laten zien waardoor het dus ook geschikt moet zijn voor games. Het zijn ook geen plaatjes van Nintendo oid, maar gewoon van een site waar een gallery aan NURB modellen op te zien is.

[ Voor 54% gewijzigd door R0nn op 21-08-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 15:21

RayNbow

Kirika <3

Eh, naar mijn weten worden NURBS altijd omgezet naar polygonen voordat ze kunnen worden gerenderd :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:16

SD5k

>4&X

Schweino schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:35:
[...]
  • Beide formaten zijn backward compatible met het huidige DVD formaat, beide nieuwe schijven zullen dus gelijk zijn qua fysiek formaat als de huidige generatie DVDs.
  • Blue-Ray kan meer dataopslag hebben dan HD-DVD, niet andersom.
  • Er is al een officiele aankondiging geweest van MS dat de 360 HD-DVD gaat ondersteunen. Of dit al meteen gebeurt of pas in een later stadium is echter nog de vraag.
Daarnaast is het Blu-Ray, geen Blue-Ray. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
RayNbow schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:43:
Eh, naar mijn weten worden NURBS altijd omgezet naar polygonen voordat ze kunnen worden gerenderd :+
Uit de volgende quote begrijp ik dat dat niet het geval is:
Maya does NURBS Modeling. Sure, you can model with polygons too - but Maya doesn't do polygons very well. It's made to work with NURBs because Maya is more geared towards organic modeling.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Polygonen zijn ook alleen maar lijnen. Nou ok, driehoeken, maar komt op hetzelfde neer.
Uhm nee want als het alleen maar lijnen zijn kan je het namelijk niet zien, pas zodra het poly's zijn kan je ze ook echt zien.

Komt dus niet echt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
RayNbow schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:43:
Misschien wel...maarrrrr

Stel dat je de hardware specifiek bouwt voor en specialiseert in NURBS. Dan is het waarschijnlijk mogelijk om de NURBS gewoon direct te renderen ipv dat ze eerst naar polygonen omgezet moeten worden. Dat is dan denk ik 't verschil tussen ondersteunen en specializeren. B)

BTW, hoe verklaar je dan dat men die dingen ook kan laten animeren? Of wordt 't dan eerst omgezet naar polygonen voordat de animatie gerenderd wordt?
Uhm nee want als het alleen maar lijnen zijn kan je het namelijk niet zien, pas zodra het poly's zijn kan je ze ook echt zien.

Komt dus niet echt op hetzelfde neer.
Nee, dus het verschil is dat polygonen driehoeken moeten zijn die aan elkaar gelinkt zijn zodat er een driedimensionaal radermodel uit ontstaat terwijl NURBS aan enkel lijnen genoeg hebben? Naar wat ik begrepen heb zijn het namelijk gewoon beide entiteiten die gebruikt worden om 3D modellen te bouwen. Dat ze dan een andere opbouw hebben doet er verder niet zoveel toe, zolang het eindresultaat maar hetzelfde is.

[ Voor 32% gewijzigd door R0nn op 21-08-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Xrenity schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:52:
[...]

Uit de volgende quote begrijp ik dat dat niet het geval is:

[...]

:)
Maya does NURBS Modeling. Sure, you can model with polygons too - but Maya doesn't do polygons very well. It's made to work with NURBs because Maya is more geared towards organic modeling.
Rhino3D doet ook voornamelijk aan NURBS modeling, toch worden NURBS in Rhino3D omgezet naar polygonen om ze te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Laatst online: 05-05 11:32

abeker

...

Een polygoon hoeft niet perse een driehoek te zijn hoor :) De psp heeft trouwens ook hardware ondersteuning voor NURBS dus zo bijzonder is het niet als de Rev het ook krijgt. Zolang Nintendo niks loslaat over de Revolution, blijf ik lekker sceptisch tegenover de Rev. staan (de N64 en de GC zouden ook zó geweldig worden..).

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duh jouw pc kan ook gewoon NURBS renderen etc, dat je er speciaale hw voor moet hebben slaat nergens op.

En wat is er mis met de GC en n64? verkopen waren misschien niet super maar de consoles zelf zijn toch echt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Eternal
  • Laatst online: 11-05 09:04
R0nn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:54:
[...]

Misschien wel...maarrrrr

Stel dat je de hardware specifiek bouwt voor en specialiseert in NURBS. Dan is het waarschijnlijk mogelijk om de NURBS gewoon direct te renderen ipv dat ze eerst naar polygonen omgezet moeten worden. Dat is dan denk ik 't verschil tussen ondersteunen en specializeren. B)

BTW, hoe verklaar je dan dat men die dingen ook kan laten animeren? Of wordt 't dan eerst omgezet naar polygonen voordat de animatie gerenderd wordt?
dus jij zegt eigenlijk dat ze pixel voor pixel moeten tekenen. dan vraag ik me af waarom ze niet meteen op raytracing overstappen aangezien dat heel wat meer voordelen bied dan een paar NURBS :+

Het voordeel van NURBS is dat je een ronding oneindig kan schalen, maar dat wil niet zeggen dat die NURBS direct gerenderd worden. Het lijkt me nogal sterk dat ze het hele rendering concept dat ongeveer alle videokaarten op aarde gebruiken helemaal gaan omgooien omdat ze er een paar NURBS bijwillen?

en animatie, ja dat wordt vertaald naar polygonen inderdaad :)

[ Voor 20% gewijzigd door The_Eternal op 21-08-2005 18:18 ]

Uhm... ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

abeker schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:11:
Een polygoon hoeft niet perse een driehoek te zijn hoor :) [...]
Een polygoon kan idd ook een vierhoek, een vijfhoek, etc. zijn... Echter is het veel gemakkelijker om een driehoek te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Eternal
  • Laatst online: 11-05 09:04
Zover ik weet worden bij alle videokaarten polygonen die uit meer dan 3 punten bestaan zowiezo omgezet naar triangles omdat dit veel makkelijker werkt met berekeningen etc.

Uhm... ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

ik vind dat verhaal van die NURBS zulke bullshit.

1. Het is nooit bevestigd dat nintendo zoiets gaat gebruiken.
2. NURBS bestaan al veel langer, waarom is nintendo/ ander bedrijf nog nooit op het idee gekomen om het te gebruiken in games?
3. Zelfs op de pc heb ik nog nooit NURBS games gezien... volgens mij worden ze alle gebruikt in de grafische sector.
4. Zelfs als die dingen gebruikt gaan worden, moeten ze ontwikkelaars ook met nurbs gaan werken (die dingen maken is niet moeilijk, maar implanteer het maar is in een game) Dus dan krijgen we weer een n64, gc effect... bijna geen 3th party titels.

Zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel erg leuk als de Revo ontwikkeld wordt om met nurbs te werken, maar als alle andere platforms en dus het meerendeel van de markt met polygonen werken(Xbox 360, Playstation 3, pc etc.) welke manier van programmeren denk je dan dat game developers gaan kiezen? Ze gaan echt niet een spel helemaal opnieuw programmeren om het ook op de Revo werkend te krijgen. Zeker als deze een bescheiden marktaandeel krijgt wordt de Revo dan gewoon overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0nn
Ik post wel even wat er oorspronkelijk gezegd werd op dat franse gameforum en bij mozlapunk (het is soms vertaald met bablefish en soms gepost in 't engels door fransen, dus verwacht geen geweldig gebruik van de engelse taal):

Eerst wat er grofweg op het forum gezegd werd:
"First, remember Nintendo told us every pieces of the puzzle were in our hands
We (vent_d_est an I) have set some elements together and it seems like we understand what the revolution will finaly be.
We found a spanish game developer speaking about the revolution and the surrealistic ideas of the gamers due to the lack of official information.
First, he insists on the fact that the controller will be much more simple than what we all expect.Miyamoto already said that he found the current pad designs too complex.The revolution pads should be simple and entirely configurable.
According to him, Nintendo will use the revolutionary technology : Cube-mapping
This technology allows to generate incredible and overdetailed graphics, more precise than any currenty known graphics. It's nothing more like a 2d Picture but as In Real Life, looking like real 3d (beware, we don't talk about stereoscopic 3d)"

So it won't be anymore about polygons but "points linked together by collision mails" named NURBS :
'the NURBS allow to show simple geometrical objects as lines, circles, spheres ... and more complex free-form geometrical objects as a car or a bodypart. The number of necessary informations to represent a NURB object is far less than the needed number for an approximative polygonal representation of the same object
Remember nintendo said the graphics will be somehow different

Maybe have you seen some movies of the ATI conferences were developers presented the cube-mapping saying it would revolutionize the audiovisual industry. Nintendo also talked during this conference, saying they were going to explore a new path, a new way to develop.
To explore these possibilities, the architecture of the console has to be completely different of what ps3 and xbox360 ones are
Dan een reactie op die post van iemand die er zogezegd verstand van heeft:
Well, if thats so, let me tell you that i'll take the revolution,i know these things well (nurbs, splines, cube mapping etc) I studied Informatic graphics and i can guaranty you that its a really great technology.
but i'd be really surprised to already see it in a videogame as it is brand new... even 3d animated movies still don't use it much.

But all that was said her is true, it uses less power than polygones, its less complex, more precise, and much more beautiful.

ex : to draw a circle, a beautifull one ... how many polygonal elements do you need? 50? 50 000?

and using spline ? ... just 1
En dan reacties bij Mozlapunk over dat stukje van 't forum (grotendeels zelfde gast):
i personaly studied a little graphics but never used Nurbs (cause i stopped faculty during my first year) but i spoke about NURBS one time with a fifth year student, according to him it was ununderstandable that the NURBS still weren't used in videogames, he showed me a little animation he did only in 2 hours, I tryed to make the same in polygones, it took me one whole day and it was really less precise (mainly circular shapes wich are bad rendered with polygones)
i agree it's partly due to my lack of experience if it took me that much time and was less good... but i think that the technology is involded in that too
----
well the guy who posted it says that the cubemaping makes HD useless but i don't think so, i saw Nurbs rendered on a computer and on a tv, the rendering was really better on the computer and whats the main difference between comp screen and tv screen ? resolution what's the main difference between classic and hd tv ? resolution too

i think HD would be useful to improve rendering, but maybe nintendo doesn't want to use it just cause not much people have a hd tv (hd tvs still cost much)
it's been sometimes said that the revolution could be conected to a computer screen, i think thats a better idea, computer screens have better resolutions and are much more accessible than hd tvs
----
as i told you before i saw friends using nurbs but i didn't personaly used it so i can't tell whats the exact difference for the needed power. a nurb element is harder to render that a polygon, but you need more polygons than nurbs to render a objects and finally depending to the form of what you're modelling you'll maybe have better results whith polygones
the difference comes when you have curves, to render a sphere with polygons, you'll need many thousand elements and it never will be perfect (you'll see many little lines making the illusion of a sphere)
but with nurbs, you can have a perfect sphere composed of only one element
(i'm not good at explaining i think)
well if you try to make a demo in wich cubes are boucing in a box it will use less power if you use polygonal technology but if you make the same demo with curved objects, not necesserily spheres but also eggs as an example you'll need a powerful pc to run it in polygonal 3d but it will easily run on a slow computer if you use nurbs.

now if you take a minute and think about all that... i think you more often need curves than lines to render a realistic image so ... a realistic image runs easily using nurbs than polygons.

nintendo said that revolution graphics should make us tell "wow" and they also told that the revolution might be underpowered compared to its opponents... so i think that these are clues to tell us that revolution will use cube mapping (nurbs is only a part of the cube mapping technique but i don't know the others)
Als we deze mensen mogen geloven, kun je NURBS dus gewoon renderen net als polygonen. Geef je eigen visie maar eens op deze quotes zou ik zeggen.

Maar misschien heb ik de reden al gevonden waarom de NURBS technologie niet helemaal klopt. Waarschijnlijk heeft men het over het hele proces waar het modellen met NURBs slechts een onderdeel van is, namelijk cube-mapping (en daar waren ook al eerder rumours over).
ps2 were suposed to support nurbs, but it didn't at all use it in its final version.
cube maping isn't equal to using nurbs but nurbs are part of the cube maping process

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
PuDy schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:22:

Duh, daarom is het speculatie
2. NURBS bestaan al veel langer, waarom is nintendo/ ander bedrijf nog nooit op het idee gekomen om het te gebruiken in games?
Tot voor kort werd alles vooral rechthoekig gemodelleerd. Lees dat stuk ook maar eens.
3. Zelfs op de pc heb ik nog nooit NURBS games gezien... volgens mij worden ze alle gebruikt in de grafische sector.
Daarom zou volgens de theorie speciale hardware nodig zijn :P
4. Zelfs als die dingen gebruikt gaan worden, moeten ze ontwikkelaars ook met nurbs gaan werken (die dingen maken is niet moeilijk, maar implanteer het maar is in een game) Dus dan krijgen we weer een n64, gc effect... bijna geen 3th party titels.
Klopt, zou je misschien tooltje voor nodig hebben.

Maarja, of het allemaal mogelijk is, is nu ook niet meer zo zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

ik hoop dat nintendo gewoon polygonen gaat gebruiken... nintendo wil altijd inovatief zijn, maar soms is dat niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xrenity schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:06:
[...]
Tot voor kort werd alles vooral rechthoekig gemodelleerd. Lees dat stuk ook maar eens.
Dit stuk van het grote verhaal snap ik dus niet, graphics zijn lange tijd erg hoekig geweest omdat er niet veel polygonen voorhanden waren met de hardware die beschikbaar was. En de reden dat polygonen werden gebruikt al die tijd was omdat graphics al die tijd hoekiger waren? 8)7
Dit is een stuk wat niet helemaal klopt in de spannende berichten volgens mij.
Of zie ik het ff helemaal verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 21-08-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Anoniem: 104748 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:21:
[...]

Dit stuk van het grote verhaal snap ik dus niet, graphics zijn lange tijd erg hoekig geweest omdat er niet veel polygonen voorhanden waren met de hardware die beschikbaar was. En de reden dat polygonen werden gebruikt al die tijd was omdat graphics al die tijd hoekiger waren? 8)7
Dit is een stuk wat niet helemaal klopt in de spannende berichten volgens mij.
NURBS zijn zwaarder te renderen, dus werden polygonen gebruikt en was alles vrij hoekig. Van daaruit werd alles natuurlijk steeds mooier (meer polygonen). Maar nu komt de tijd dat het waarschijnlijk beter zou zijn NURBS te gebruiken ipv polygonen, omdat de hardware sterk genoeg is, en het zwaardere NURB werk opweegt tegen de enorme hoeveelheid polygonen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klinkt logischer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 18:00
PuDy schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:22:

Zo. :)
Je hebt groot gelijk, laat me even aanvullen met behulp van mij eigen technische achtergrond :)

1) Cube mapping bestaat als sinds directx7 & de eerste hardware die cube maps kon gebruiken was de eerste geforce, later ook de radeon. Cubemapping wordt gebruikt om reflexies te berekenen maar deze manier van werken is nu een beetje verdrongen omdat je met shaders betere resultaten kunt bereiken (hoewel men nog steeds spreekt van cube maps omdat deze in een speciaal, handig formaat kunnen worden opgeslagen, sidenote: in UE3 worden de soft shadows berekent met behulp van een gemodificieerde cube map).

2) NURBS of splines of beziers zijn er al altijd geweest, de eerste kaart van nvidia (nv1) werkte met deze dingen in het prille begin van de 3d accelerated graphics. Het probleem van deze nurbs is dat ze zeer moeilijk te versnellen zijn door hardware & de resultaten zijn meestal even goed/slecht als bij het software renderen. Voor het realtime renderen van nurbs zijn de resultaten dus sukken slechter tov polygonen.
Men was van plan om nurbs te gaan herintroduceren in directx10. Een stuk hardware zou de nurbs omzetten in polygonen, dit was interessant omdat men zo het detail van het model dynamisch zou kunnen aanpassen (bv naargelang hoe ver hij van je verwijdert staat). Maar het is alweer in de prullenmant beland, ik weet niet waarom maar waarschijnlijk is de techniek nog steeds niet op punt of zijn de toekomstige 3d versnellers niet in staat ze snel genoeg te kunnen berekenen)
Nurbs zijn interessant om te gebruiken als je je model aan het ontwikkelen bent maar later moet je het best omzetten in polygonen & het verlies aan informatie omzetten in normal maps.

/edit
een techniek die wel beschikbaar zal worden bij de volgende generatie consoles is displacement mapping en geometry patches, wat die zijn moeten jullie maar eens zelf opzoekken

btw nintendo gaat niet kiezen of het nurbs gaat gebruiken of niet, ATi zal dat doen & aangezien er in de pc-space geen nurbs komen, zullen deze ook niet komen op de gpu van de revolution

[ Voor 9% gewijzigd door oeLangOetan op 21-08-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

hoho als Nintendo zegt dat ze die optie willen hebben dan zorgt ATI daarvoor. Daarvoor betaalt Nintendo ATI.

Daarom heeft de Xbox360 ook allerlei aparte opties op de chip, alleen omdat MS dat wou en daarvoor betaalde.

En dat dit nooit door Nintendo bevestigd is hoeft natuurlijk niks te betekenen. Overigens ga ik er ook niet vanuit maar alles ik mogelijk.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.