Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.579 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

spydoggie schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:21:
[...]

Ja idd sommige spellen zijn naast de Xbox alleen op de PC te spelen, maar dat is bij de titels die ik noem voor de PS2 niet het geval.... ;)

Kotor beter als FF????
Forza beter als GT???

Hier over zijn de meningen natuurlijk verdeeld... Maar ik vind dat je er zwaar naast zit...

En tuurlijk ziet een spel er op de xbox beteruit, als het een jaar later gereleased word mag je dat ook wel verwachten! Tevens is de Xbox veel later op de markt gekomen als de PS2 een heeft daarom dus ook meer power,,,,,,,
Kotor en Forza: kijk maar eens op gamerankings.com, daar staan ze beide een stuk hoger dan hun tegenhangers.
Het gaat mij er echt niet om welke console beter is (ik heb ze namelijk allemaal O+) maar sommige mensen kijken echt niet verder dan hun eigen console, of de meningen van fanboys om zich heen. (zoals Da Fox)
Forza en KOTOR vind ik beide ook beter, ik heb GT3 hier liggen en GT4 gespeeld, beide was ik gewoon binnen een uur zat omdat het gewoon echt niet leuk is (te moeilijk). Ik weet dat het simulatie rijden moet voor stellen, maar een echte auto rijd niet zo moeilijk :*), Forza daar in tegen was ik meteen aan gehookt, en die bleef ik spelen, het is een prettige uitdaging. De graphics, het schademodel, en het online gedeelte zijn allemaal zo goed dat ik het nauwelijks naast Gt4 te zetten (zielig voor gt3 :'() Niks slechts over het spel nogmaals, maar het is gewoon echt niet te vergelijken.
Caboman schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:19:
[...]

Dan kan de X360 MSG ook vergeten :)
En daar kan op dit moment nog niemand iets over zeggen, de 360 was al deels speelbaar, de PS3 niet.
Als we even door de hype en CGI filmpjes kunnen prikken kunnen we tot de conclusie komen dat de PS3 en xbox360 nauwelijks van elkaar zullen verscillen
zie de echte ps3 beelden van Gundam maar, dat kan je toch niet menen als next-gen? Zone of the enders op de ps2 verschild daar echt niet zo veel van hoor.

[ Voor 21% gewijzigd door Collaborator op 14-08-2005 23:49 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 20:21
Ha! Ik ben een fanboy?!

Wie heeft de naam van een console in zijn naam staan?

..dat dacht ik toch.

Btw, mijn hd loader zit in de pc om anime te storen, dus geen mgs3 for me :(

er zullen altijd mensen zijn die een andere mening hebben.

De Muziek van Final Fantasy X is door concerten uitgevoerd en heeft duizenden bezoekers getrokken.

Dat is het PlayStation gevoel.

[ Voor 35% gewijzigd door Da Fox op 14-08-2005 23:41 ]

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Voordat dit echt de verkeerde richting opgaat, wil ik iedereen nog even benadrukken dat we het hier over de technologie, nieuwtjes en alles daaromheen hebben.

Nu is de discussie die nu gevoerd wordt redelijk relevant, maar let wel op dat dit niet gaat over jouw persoonlijke mening over spellen.

Eigenlijk zou ik willen voorstellen om pure meningen uit dit topic te laten, en het hier op feiten, geruchten en vermoedens te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 14-08-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Niemand heeft er wat aan als iedereen zijn of haar favoriete console opnoemt.

En ja, het was een kromme zin ;)

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 14-08-2005 23:51 ]

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Da Fox schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:25:
John Carmack vind ik maar een n00b.

Waarom?

Zijn engine is crap, vergelijk het maar met die van F.E.A.R. of die van " Unreal 3"

En zijn stomme spellen komen alleen uit op de XBOX en PC.

Go figure.

Was doom3 zo leuk?
John Carmack vond Doom 3 misschien ook niet zo leuk, hij is immers een coder, geen game-designer.

Weer ontopic: Ik denk zelf dat de Revolution het beter gaat doen dan de Gamecube. Het zal moeilijk blijven met third parties maar als Nintendo gewoon door blijft zetten moet het gewoon lukken. Als George Harisson (President van Nintendo of America) in interviews zelf toegeeft dat de Gamecube het niet zo goed heeft gedaan omdat het geen Gran Turismos had of GTAs en als Miyamoto ook nog eens waardering toont voor GTA enzo, dat moet het gewoon lukken.

Toch? 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 14-08-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Zelf heb ik geen enkele console, maar ook al zou ik het geld hebben om er 1 te kunnen kopen, dan zie ik nog geen reden om de andere 2 niet te willen hebben. Alle 3 de console hebben namelijk zeer goede games. Zijn fanboys soms gefrustreerd omdat ze alle 3 de consoles niet kunnen betalen?

Edit.
Ik type nogal langzaam, heb je berichtje daarom niet gelezen, dus haal het maar weg als je dat wilt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 13284 op 15-08-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Da Fox schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:46:
Ej, zegt u eens wat alsublieft!

Welke console heeft momenteel uw voorkeur? :)

Nu is de discussie die nu gevoerd wordt redelijk relevant kan zijn

??
Ik? :?

Op dit moment ben ik op alle consoles spellen aan het spelen (GC: Paper Mario 2, Animal Crossing PS2: Zone of The enders 2, Tekken 5, XBOX: Halo 2 live)

Deze generatie ging ik in het begin echt alleen voor de gamecube (vooral door de prijs, en de goede ervaringen met de N64) Later heb ik er de Xbox bij gekocht voor de shooters, en het online gebeuren, en als laatst een PS2 voor de rest die ik nog miste (MGS3, Zone of The Enders)

Ik ben waarschijnlijk van plan in deze generatie weer hetzelfde te doen, maar nu komt de Xbox 360 een stuk eerder, en heb ik genoeg geld om ze allemaal meteen @ launch te kopen (werk enzo ;) )
Dus dit maal word het 360 (als de prijs normaal is), Revo , en misschien de PS3, maar dan moet het niet te belachelijk duur worden (500/600 euro vind ik bv. te duur)

Eigenlijk word deze next-gen helemaal niet zo bijzonder, er zal bijna niks nieuws gepresenteerd worden wat nog niet mogelijk was, het is alleen maar bigger and better (en dat moeten we nog maar zien) maar Racen zal racen blijven en Schieten zal schieten zal schieten blijven. (zoals ook al opgemerkt in de preview van de nieuwe Need for speed in de Power Unlimited)

Gelukkig zal Nintendo met iets nieuws komen, hoe "nieuw" dat is weet ik niet. Touch-controllers, 3d beelden, haptic feedback, gyrscopic controlls zijn allemaal niet heel nieuw, maar als Nintendo in staat is om een of meerdere techieken goed te implementeren in de games zorgt dat toch echt voor een nieuwe ervaring. En dat is prescies waar ik op zit te wachten.

Dat is de kracht van Nintendo, grraahwl :+

on-topic genoeg Terr?

EDIT, grr gaat ie een reply veranderen :P

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Je moet inderdaad iets ontopics zeggen. Dat houdt in dat je volledige post ontopic moet zijn, en niet een klein stukje achteraf.

Mocht je echt iets toe willen voegen aan het topic, probeer dan ook argumenten te geven. Ik had namelijk net nog gezegd dat meningen hier zo min mogelijk voor moeten komen.

[ Voor 136% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 15-08-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Da Fox schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:02:
Ik denk dat:

blah

I rest my case...
En dat baseer je op? ik probeer alles te onderbouwen, maar jij post gewoon maar wat er uit je hoofd stroomt zo te zien? Analisten voorspellen dat PS3 een erg groot aandeel kwijt gaat raken omdat ze te laat komen (dan heeft de xbox 360 de markt al binnen)

Probeer wat meer inhoudelijk (feiten, onderzoeken, enz) te posten en wat minder je persoonlijke blik, hier heeft namelijk niemand wat aan.

Over de Cell chip:
Sony kan op dit moment zoveel zeggen als ze willen. Maar laten ze eerst maar eens een spel zien waarin het gebruikt word, een spel als Hl2 laat een mooie physics engine zien. Ik zou graag zien dat sony iets vergelijkbaars doet voor de PS3, een spel als showcase voor de nieuwe mogelijkheden (IA?, Physics?)

offtopic:
ZOE is zeker uniek, maar dat verwacht je ook van de maker van MGS(3 dan vooral, wat een monsterlijk goed spel _/-\o_ )

Edit: en lol wat doe ik zelf, post ik mijn mening :X

[ Voor 35% gewijzigd door Collaborator op 15-08-2005 00:12 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

Da Fox schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:02:
Ik zal ietsje meer onderbouwen.

Zijn nieuwe games zijn quake 4, die op een verbeterde doom3 engine draaien.
Hij heeft geen nieuwe engine.

En als je hem goed vind programmeren, wat vind je dan van de F.E.A.R.
Of die van Half Life2?
Of die van Unreal3?

Het is heel erg indrukwekkend dat quake4 3 keer zoveel texture geheugen kan adresseren dan Doom3, maar Unreal3 blijft gewoon beter uitzien. Dit is een feit, en dit is de mening van iedereen die de 2 engines aan het werk gezien heeft.

nog meer onderbouwing:

quake4
http://images.google.com/...lr=&q=quake+4&btnG=Search

unreal3
http://images.google.com/...203&hl=en&lr=&sa=N&tab=wi

ik snap dat jullie veel respect hebben voor die man omdat jullie zelf (net als ik) geen engines kunnen programmeren, maar iedereen is het met me eens dat er vele betere en indrukwekkendere engines zijn.
Ik ben het echt wel met je eens voor een groot gedeelte. alle engines HL2/D3/U3/FEAR zijn zeer indrukwekkend, en ze hebben allemaal hun voor en nadelen, maar ik probeerde te zeggen dat er veel meer uit de D3 engine te halen is dan zwarte schaduwen in kleine ruimte's, dit jaar al Q4, en volgend jaar ET:QW, wat het jaar daarop? RTCW2?
En er is ook meer te halen uit de Source engine zeker, kijk maar naar die plaatjes van Lost Coast. Maar om de D3 engine met U3 engine te verglijken is gewoon flauw, hij is gewoon 2+ jaar ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Moeten ze niet een nieuwe engine maken dan?

Als RTWC (road to world cup :P :P :P) gelijktijdig met Unreal3 in de winkel ligt, dan gaat niemand zeggen, ja ik koop RTWC, want die is ouder, en het is oneerlijk ("flauw") om ze te vergelijken.

maar je hebt gelijk, de N64 met de PS2 vergelijken is ook oneerlijk.

Persoonlijk zie ik minder in de doom3 engine (allemaal gangetjes en mooie, doch kleine ruimtes), maar als next gen console engine is hij helemaal overbodig, hij draait zelfs op de 4 jaar oude Xbox1 hardware.

Next gen is niet "we gaan hem op 720p laten lopen dit jaar", toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da Fox schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:13:

Als RTWC (road to world cup :P :P :P) gelijktijdig met Unreal3 in de winkel ligt, dan gaat niemand zeggen, ja ik koop RTWC, want die is ouder, en het is oneerlijk ("flauw") om ze te vergelijken.

Persoonlijk zie ik minder in de doom3 engine (allemaal gangetjes en mooie, doch kleine ruimtes), maar als next gen console engine is hij helemaal overbodig, hij draait zelfs op de 4 jaar oude Xbox1 hardware.

Kijk is een paar posts terug van mij, die link met Enemy Territory: Quake Wars filmpje, misschien ben je nog van gedachten te veranderen?
En ja ik ben het met jullie eens gezichts uitdrukkingen zijn echt brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Voor de duidelijkheid: de Revo wordt niet de kachtigste console van de drie, waarschijnlijk zelfs de zwakste. Waarom? Nintendo wil graag een goedkope console, en dat is voor hun ook de juiste aanpak. Een Nintendo console verkoopt namelijk vanzelf en daarom kan Nintendo een goede bang voor de buck console leveren en zelfs al winst maken bij alleen de verkoop van consoles. En over die Pefect Dark screenies, die zeggen echt niets. Dat is namelijk de enige game die er crappy uitziet die ik heb gezien voor de Xbox 360, wat waarschijnlijk met de slechte beta kids te maken had. Misschien was het wel een versie die eigenlijk voor de originele Xbox was ontworpen maar dat het spel verplaatst is naar de Xbox 360(alhoewel die screenies er voor een Xbox game zelfs nog slecht uitzien, Conker:Live and Reloaded is ook van Rare en ziet er al stuken beter uit dan die screenies van de nieuwe Perfect Dark).
TheEvilCuber schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:02:Eigenlijk word deze next-gen helemaal niet zo bijzonder, er zal bijna niks nieuws gepresenteerd worden wat nog niet mogelijk was, het is alleen maar bigger and better (en dat moeten we nog maar zien) maar Racen zal racen blijven en Schieten zal schieten zal schieten blijven. (zoals ook al opgemerkt in de preview van de nieuwe Need for speed in de Power Unlimited)
En een game als de nieuwe Need for Speed dat ook op de huidige generatie consoles uitkomt is ook echt een goede indicatie van wat de next gen consoles te bieden hebben?(vertrouw me zoiezo maar, die gasten van de PU schrijven leuke game reviews maar als het aankomt op verstand van hardware tc. dan ben je bij hun aan het verkeerde adres).

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 15-08-2005 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:05
scary shit
One part of the announcement that had been anticipated by experts was Blu-ray's embrace of Advanced Access Content System (AACS), one version of which has also been adopted by the HD DVD Forum. This controversial technology would require that disc players maintain permanent connections to content providers via the Internet, making it possible for discs that fail a security check to trigger a notification process, enabling the provider to send the player a sort of "self-destruct code." This code would come in the form of a flash ROM "update" that would actually render the player useless, perhaps unless and until it is taken to a repair shop for reprogramming. The Blu-ray statement noted that certain elements of AACS have yet to be formally approved by the BDA.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 19:21
Da Fox schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:13:

En waar draaide HalfLife 1 ook alweer op?

*kuch* quake1 engine *kuch* :)

Hoeveel jaar later was dat ongeveer?

*kuch* 2 jaar *kuch*

Oftewel, je hoeft geen nieuwe engine te maken om een goed spel te ontwikkelen. Een beetje oppoetsen doet wonderen en kost veel minder ontwikkeltijd. Moet je eens nagaan hoe lang Carmack gedaan heeft over de Doom3 engine en de Quak3 engine. En het slimme van Carmack is dat hij gewoon een briljante engine schrijft en die verkoopt aan de partijen die er mooie games van kunnen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:28
Anoniem: 60403 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:22:
[...]

Kijk is een paar posts terug van mij, die link met Enemy Territory: Quake Wars filmpje, misschien ben je nog van gedachten te veranderen?
En ja ik ben het met jullie eens gezichts uitdrukkingen zijn echt brak...
welke post precies want ik kan em niet vinden, en wil de filmpjes eens zien.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 86475 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 01:59:
Voor de duidelijkheid: de Revo wordt niet de kachtigste console van de drie, waarschijnlijk zelfs de zwakste. Waarom? Nintendo wil graag een goedkope console, en dat is voor hun ook de juiste aanpak. Een Nintendo console verkoopt namelijk vanzelf en daarom kan Nintendo een goede bang voor de buck console leveren en zelfs al winst maken bij alleen de verkoop van consoles.
Hier kan je simpelweg nog niets over zeggen, De gamecube zit ook technish een stuk verder dan de PS2 en is stukken goedkoper. De specs die gelekt zijn (of ze nou echt of niet zijn) zien er prachtig uit.
En over die Pefect Dark screenies, die zeggen echt niets. Dat is namelijk de enige game die er crappy uitziet die ik heb gezien voor de Xbox 360, wat waarschijnlijk met de slechte beta kids te maken had. Misschien was het wel een versie die eigenlijk voor de originele Xbox was ontworpen maar dat het spel verplaatst is naar de Xbox 360(alhoewel die screenies er voor een Xbox game zelfs nog slecht uitzien, Conker:Live and Reloaded is ook van Rare en ziet er al stuken beter uit dan die screenies van de nieuwe Perfect Dark).
Mee eens, het ziet er uit als een last-minute port, de resolutie "ff" omhooggooien, de textures en wat meer detail laten zien van de characters en objecten en hoppa een 360 spel :Y)
En een game als de nieuwe Need for Speed dat ook op de huidige generatie consoles uitkomt is ook echt een goede indicatie van wat de next gen consoles te bieden hebben?(vertrouw me zoiezo maar, die gasten van de PU schrijven leuke game reviews maar als het aankomt op verstand van hardware tc. dan ben je bij hun aan het verkeerde adres).
Mijn stukje had niks met hardware te maken. Hoe goed die ook is, een racespel blijft een race spel, en zolang manier van spelen hetzelfde blijft, staat de ontwikkeling stil, en wie stil staat word ingehaald (door nintendo?)

Wat is nou het verschil tussen de oude en nieuwe NFS? helemaal niks, hij is mooier en thats is.
Alle kracht die er nu bij komt door nieuwe technieken word bijna alleen voor de graphics gebruikt, de verkoopt natuurlijk beter dan betere AI.
Dat is mijn kritiek, en ook die van de PU. Ze zullen met meer moeten komen deze generatie (tot nu toe doet 90% niks nieuws. (een paar positieve uitzonderingen)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is precies waarom ik deze hele discussie weer begonnen ben, het enige wat ik wilde zeggen is wacht tot je alles weet van alle drie de consoles (waarschijnlijk e3 2006) en kies dan pas. En als nintendo echt niets nieuws brengt, koop dan voor de spellen, niet voor de spec's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 11:23

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Faust schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:30:
Ik ga niet alles lezen, maar ik zal het samenvatten voor mensen die er net inkomen:

-De PS3 processor is niet krachtig, hij is de slapste, want niemand kan ervoor programmeren, verschillende tweakers (die overigens zelf niks van programmeren af weten) beweren dit.
Niemand heeft dat beweerd over de PS3 processor, dat ging over de Xbox 360 CPU en er is al helemaal nooit gezegd dat die de zwakste zou zijn. Er zijn keiharde technische argumenten gegeven om aan te tonen dat de toegevoegde kracht van meerdere cores tegen zal vallen. Er kleven gewoon enorme problemen aan het programmeren van multi-threaded computer programma's, waar talloze wetenschappelijke onderzoeken nog geen eenvoudige oplossingen voor gevonden hebben. Ik had wel een wat hoger niveau hier op GoT verwacht dan het roepen dat iemand er niets vanaf weet als je geen tegenargumenten kunt verzinnen. :X

De enige console waar we een schatting van de kracht over kunnen maken is de Xbox 360. Over de Revolution is helemaal niets bekend en de architectuur van de PS3 CPU is volledig nieuw, dus daar kunnen we ook vrij weinig over zeggen. Totdat Sony en Nintendo meer info over de machines geven kunnen we daar alleen over speculeren.

Wat we wel al weten is dat alle drie consoles erg leuke spellen gaan krijgen. De PS3 krijgt MGS4 en spellen zoals Ico, de Revolution krijgt in ieder geval veel Nintendo spellen en de X360 krijgt Too Human en een enorme lading aan shooters(dit zijn maar voorbeelden, dus niet flamen als je favoriet er niet bijzit). Voor alle drie de consoles zijn er genoeg redenen om ze te kopen. Kies gewoon een console op basis van de games en zeik anderen niet af omdat ze een andere keuze maken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:50:
[...]

Niemand heeft dat beweerd over de PS3 processor, dat ging over de Xbox 360 CPU en er is al helemaal nooit gezegd dat die de zwakste zou zijn. Er zijn keiharde technische argumenten gegeven om aan te tonen dat de toegevoegde kracht van meerdere cores tegen zal vallen. Er kleven gewoon enorme problemen aan het programmeren van multi-threaded computer programma's, waar talloze wetenschappelijke onderzoeken nog geen eenvoudige oplossingen voor gevonden hebben. Ik had wel een wat hoger niveau hier op GoT verwacht dan het roepen dat iemand er niets vanaf weet als je geen tegenargumenten kunt verzinnen. :X

De enige console waar we een schatting van de kracht over kunnen maken is de Xbox 360. Over de Revolution is helemaal niets bekend en de architectuur van de PS3 CPU is volledig nieuw, dus daar kunnen we ook vrij weinig over zeggen. Totdat Sony en Nintendo meer info over de machines geven kunnen we daar alleen over speculeren.

Wat we wel al weten is dat alle drie consoles erg leuke spellen gaan krijgen. De PS3 krijgt MGS4 en spellen zoals Ico, de Revolution krijgt in ieder geval veel Nintendo spellen en de X360 krijgt Too Human en een enorme lading aan shooters(dit zijn maar voorbeelden, dus niet flamen als je favoriet er niet bijzit). Voor alle drie de consoles zijn er genoeg redenen om ze te kopen. Kies gewoon een console op basis van de games en zeik anderen niet af omdat ze een andere keuze maken.
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Elias zegt dit tegen mij:

" De PlayStation2 was ook een b*tch om voor te programmeren. Iedereen klaagde erover. Die f**kker van Abe's Oddyssee zei zelfs dat hij voor Xbox was (gekocht) gaan werken omdat het zo moeilijk was.

De meeste 1st gen games zagen bijzonder ruk uit. Dat geef ik toe. Maar dit ging alleen om de low budget games van 3e rangs programmeurs die er niks van konden.
SSX zag er wel super uit. De pal versie van Tekken Tag was traag (50hz), maar grafisch is het nog steeds een van de mooiste fighting games, zelfs vandaag.
Konami, namco, polyphony, squaresoft en Sony leken wel te weten dat 2 vector units waren, en hoe ze juist te programmeren.

Conclusie: alleen de goede bedrijven gaan mooie games maken.

De ubisoft launchgames gaan er sowieso erg 2001 uitzien grafisch, maar die geven totaal geen indicatie van wat er dadelijk mogelijk is.

Ook zal de PS3 een vele grotere evolutie in games hebben.
De xbox is misschien makkelijk, maar dit betekend ook dat ze meteen veel veel eruit kunnen halen.
Leg screenshots van project gotham 1 en forza naast elkaar,
of doa3 en de allerlaatste nieuwe fighting game op de xbox, als je me niet geloofd, post screenshots ervan en ik neem mijn woorden terug. Halo1 en Halo2.

Pak nu eens rigdge racer 1, en gran turismo 4
ZOE1 en ZOE2
etc etc etc

Het feit dat gran turismo 4 er grafisch mooier en realistischer uitziet dan het beste racespel op de xbox, geeft volgens mij aan dat er blijkbaar meer uit de complexer PS2 architectuur te halen is.
Je moet alleen de juiste programmeurs hebben.

Bedrijven die multiplatform games maken, kennen de hardware nooit zo goed als " echte bedrijven ", meestal zien de games er het mooist uit op de makkelijkste hardware.

Maar het gaat jullie om de exclusieve games, toch?

Ook zeggen hier veel personen dat de xbox wel realtime was...

Het enige wat realtime was, is die PD demo die iedereen zit af te kraken...

Btw, als je iemand wil laten geloven dat er ander realtime demo's van spellen van xbox getoond werden, post dan even een filmpje svp.

Oh ja, quake 4 draaide ook realtime op de xbox, tenminste dat kon je aan de framerate zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is moeilijk om met jou in discussie te gaan zeg. Het fanboy gehalte is hoger dan ik ooit heb gezien :/

persoonlijk vindt ik Forza er beter uit zien dan GT4 (heb ze allebei!). Jij niet, en dat is prima. Ieder zijn eigen smaak.

Maar dat de PS2 whack is/Lauw is/Roeleert/Da BomB is, vergeleken met de Xbox en GC, alsjeblieft dat gaat er echt niet meer in.

Er staan op dit moment 3 puike consoles: Ps2/Xbox/GC. Elke console heeft zijn voordelen, en elke console heeft zijn aanhangers.

Puur naar de feiten kijkend kan je toch niet met droge ogen zeggen dat spellen op de PS2 er beter uitzien dan op de Xbox of GC. Iedereen weet dat, onafhankelijke spel recensies schrijven dat en het is ook niet meer dan logisch.

Als je een voorbeeld geeft van het mooiste spel op de PS2 en het brakste op de GC/Xbox, ja dan is het makkelijk, maar over de hele linie zien de spellen er beter uit op de andere 2.

Dit zegt niets over het speelplezier, dat spreekt voor zich. Ieder zijn eigen smaak. Ik speel niet lekker op de PS2 (Imho matige controllers (mijn smaak!), en de spellen staan me niet altijd aan). Dit betekend niet dat ik op 1 of andere manier de drang voel om de PS2 te gaan afkraken!

Audi/BMW/Mercedes zijn ook topspelers, het feit dat jij een Audi hebt hoeft niet te betekenen dat BMW ruk is?

Laat het lekker rusten. Als jij geen 360 wil prima. Ik haal hem wel, en als de PS3 mij bevalt, haal ik die ook. Ik kijk wel wat ik leuk vind, maar blijf wel lekker objectief.

EDIT:

Het verschil Project Gotham racing 1 en 2 is gigantisch.

P.s. Dit is niet alleen een reactie op je laatste post, maar ook op eerdere (soms weggemodde) posts.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 15-08-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
onderbouw wat je zegt met screenshots svp.

dit is 2002
http://media.xbox.ign.com/media/016/016249/imgs_1.html

dit is 2005
http://media.xbox.ign.com/media/566/566556/imgs_1.html

dit is forza:
http://media.xbox.ign.com/media/682/682857/imgs_1.html

dit is gran turismo 4:
http://media.ps2.ign.com/media/489/489327/imgs_1.html

ook kan je bij bovenstaande links rechts klikken op " movies" , dan kan je het zelf zien.

jij VINDt forza mooier uitzien, maar ign.com zegt dit:
( http://xbox.ign.com/articles/588/588231p1.html )

"So far, the graphics in Forza in no way supplant the astonishing visuals in GT4. The car models are precise and detailed, the lighting is excellent, and the roads are slick and pretty, but overall, Forza is an easy second place in the graphics department when it comes to textures, backgrounds, and car details. "

dit is niet alleen de mening van een website, dit is de mening van iedereen die ze (zogenaamd) allebei heeft.

Ik begrijp dat als ik anderen hun mening deel, ik een fanboy ben. Maarja, voor mij betekend dit dat ik de allerbeste games kan spelen, dus mij hoor je niet klagen.

edit: Teh Evil Cuber heeft gelijk, check dit maar eens:

http://media.ps2.ign.com/media/014/014247/imgs_1.html << ZOE1 (2001)
http://media.ps2.ign.com/media/481/481744/imgs_3.html << ZOE2 (2003)

in 2 jaar ontwikkeldtijd is er zo veel veranderd, deel1 had 3 vijanden tegelijk, deel2 heeft er 50 ofzo.

Dit laat zien dat Konami uiteindelijk een van de beste next-gen producenten zal zijn.
Zij gebruiken de hardware op elke generatie optimaal, en dat is wat iedere nieuwe console nodig heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Da Fox op 15-08-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Project Gotham Racing 1:

http://media.xbox.ign.com/media/016/016195/imgs_1.html

en 2:

http://media.xbox.ign.com/media/482/482233/imgs_1.html

Wereld van verschil.

Ik heb ook echt underlined dat het mijn persoonlijke mening is dat Forza er beter uit ziet. Het is voor mij rustiger, en fijner om naar te kijken.

Overigens is het onzin dat iedereen GT4 mooier vindt, of Forza minder:

Extreme Gamer
Forza is a beautiful looking game. It's plain and simple, the game looks stunning, the tacks are masterfully recreated and have a true authentic look, and the cars are as detailed and realistic as ever. It's great to see your very own customized car looking just so great, because you did do a ton of work to it after all. So both the cars and tracks look as good as you would expect but the environments in the game are probably the best part. From races where you will have mountains in the background and browning trees, to where city lights are glowing down off of your vehicle, Forza's graphics can only be considered beautiful. The only problem you may have with Forza's graphics are the boring lifeless crowds, but then again what racing game does have good crowd effects?
Of deze:
http://vgpundit.blogspot....s-gran-turismo-4-who.html

http://www.gamer.nl/viewdoc/1744/1

en meer. Het is een kwestie van smaak wat je het mooist vind. GT4 en Forza hebben allebei een andere benadering. Door de manier hoe je je auto in Forza kan bewerken en het schademodel zien de auto's er iets minder uit. Een logisch vervolg. Had GT4 die mogelijkheid gehad, dan had je hetzelfde verhaal.

Ik wil me niet in een moddergooi gevecht wagen. Ik heb mijn centen neergelegd, en blijf er bij dat alle 3 de consoles wat hebben, en er geen slechte is, misschien zelfs geen mindere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

De volgende die nog meent deze modbreak te moeten negeren, loopt het grote risico een waarschuwing te ontvangen. Mijn vriendelijke geedit en verzoeken houden een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Jumm Xbox360 screenshots van het nieuwe tiger woods spelleke... dat ziet er wel prettig uit :)

http://www.xboxyde.com/news_1840_en.html

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
KeeZ schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:32:
Jumm Xbox360 screenshots van het nieuwe tiger woods spelleke... dat ziet er wel prettig uit :)

http://www.xboxyde.com/news_1840_en.html
Vind het 3x niks
( is niet next-gen)

[ Voor 4% gewijzigd door Cabo op 15-08-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Da Fox schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:44:

Btw, als je iemand wil laten geloven dat er ander realtime demo's van spellen van xbox getoond werden, post dan even een filmpje svp.
Alles van PGR3 is realtime

klik
klik

En dat ziet er al meer dan indrukwekkend genoeg uit imo. Voor mij meer dan goed genoeg en toont toch netjes tot wat next gen in staat zal zijn. En daarbij, wat zitten we toch te zagen over al die nietszeggende specs: we krijgen HD !, dat alleen al is meer dan genoeg. (niet dat het voor mij essentieel is, maar genoeg om één van die hardnekkige (en laatste) pro argumenten van die pc gamers om zeep te helpen >:) >:) , namelijk hoge resolutie). Vanaf nu is er echt nog geen enkele reden meer om voor pc gamen te kiezen. En petje af aan degene die op 720p of misschien zelfs 1080p dergelijke grafx uit hun pc kunnen halen aan een nette stabiele framerate, zonder performantie problemen, zonderdriver issues enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:49:
[...]
En daarbij, wat zitten we toch te zagen over al die nietszeggende specs: we krijgen HD !, dat alleen al is meer dan genoeg. (niet dat het voor mij essentieel is, maar genoeg om één van die hardnekkige (en laatste) pro argumenten van die pc gamers om zeep te helpen >:) >:) , namelijk hoge resolutie). Vanaf nu is er echt nog geen enkele reden meer om voor pc gamen te kiezen. En petje af aan degene die op 720p of misschien zelfs 1080p dergelijke grafx uit hun pc kunnen halen aan een nette stabiele framerate, zonder performantie problemen, zonderdriver issues enz enz.
Dat is natuurlijk altijd al het voordeel geweest van consolegaming; de spellen werken gewoon altijd. Maar met de next-gens, kan het tij wel eens keren. Zodra de consoles namelijk beschikking krijgen over internettoegang en een harde schijf, wordt het dus ook mogelijk om patches ed dergelijke te kunnen downloaden.

Dat klinkt misschien als een voordeel, maar kan ook door uitgevers misbruikt worden om een spel toch maar alvast te releasen (met name denk ik dan aan filmsgerelateerde games), om eventuele bugs pas in een later stadium te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ja idd, daar heb ik dus ook schrik voor. Wanneer nu een game gereleased wordt moet het gewoon af zijn, want achteraf is er geen mogelijkheid om te patchen of wat dan ook. (kleine devs maken uiteraard nog steeds games met veel bugs, maar de grotere devs zorgen wel dat hun games netjes gedebugged zijn en zo goed mogelijk af zijn alvorens ze te releasen) Dit resulteert in games die bij het uitkomen van veel betere (stabiele) kwaliteit zijn wegens het uitgebreid debuggen op het platform. Anderzijds kan achteraf, als er eventueel toch een bug inzit, niets meer aan gedaan worden, of er kan geen extra content beschikbaar worden gesteld. Maar het houdt de programmeurs scherp ;) :p

Dus de komst van online op consoles... Ik hoop inderdaad dat ze zich niet laten verleiden tot de "als het misgaat kunnen we later nog patchen" manier van werken. Want echt niet iedereen zal zijn console aan het net hebben hangen.

Zeker kinderen niet, want extra kosten, kabel doortrekken, pc's thuis moeten ook nog op internet, dat gaat papa voor de kleine niet effe snel regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Anoniem: 131051 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:06:
Ja idd, daar heb ik dus ook schrik voor. Wanneer nu een game gereleased wordt moet het gewoon af zijn, want achteraf is er geen mogelijkheid om te patchen of wat dan ook. (kleine devs maken uiteraard nog steeds games met veel bugs, maar de grotere devs zorgen wel dat hun games netjes gedebugged zijn en zo goed mogelijk af zijn alvorens ze te releasen)
Sorry hoor, maar dan heb je toch echt niet de praktijken van EA mogen aanschouwen, toch wel de grootste :/

Verder is het op zich wel grappig als je later bijvoorbeeld extra maps kunt downloaden, a la wat er straks gaat gebeuren met Half-Life 2: The Lost Coast
zo heet het toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Vyo op 15-08-2005 18:11 . Reden: kleine toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Anoniem: 131051 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:49:
Vanaf nu is er echt nog geen enkele reden meer om voor pc gamen te kiezen. En petje af aan degene die op 720p of misschien zelfs 1080p dergelijke grafx uit hun pc kunnen halen aan een nette stabiele framerate, zonder performantie problemen, zonderdriver issues enz enz.
Ik ga age of empires 3 niet op een console, geef mij maar muis en toetsenbord 8)
( sommige spellen speel ik liever op de pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 23:51

Polycom

Poes van goud

Caboman schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:25:
[...]

Ik ga age of empires 3 niet op een console, geef mij maar muis en toetsenbord 8)
( sommige spellen speel ik liever op de pc)
Op de nieuwe consoles zijn er zeker toetsenborden en muizen aanwezig. Dus dat argument is nu ook te niet gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

PuDy schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:05:
[...]

Op de nieuwe consoles zijn er zeker toetsenborden en muizen aanwezig. Dus dat argument is nu ook te niet gedaan. :)
Ik vind van wel. Dan kan je net zo goed op je pc gaan gamen. En met een tobo en muis op de bank zitten gamed ook niet erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PuDy schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:05:
[...]

Op elke next-gen console zal er toetsenborden en muizen aanwezig zijn inderdaad, aangezien alle consoles nu minstens twee USB 2.0 poorten hebben. Maar toch denk ik dat sommige games niet op een console kunnen, zoals Age of Empires (real-time strategy), met zulke games moet je gewoon dicht op je scherm zitten, denk ik, en heb je een hoge resolutie nodig. Nu missen de next-gen consoles geen hoge resolutie (behalve misschien de Revolution), 720p is hoog genoeg, maar je moet wel dicht op je scherm zitten... denk ik...

Ik hoop dat ik natuurlijk ongelijk heb, want PCs vind ik persoonlijk niet geschikt voor games. Steeds maar gezeik met drivers, operating systems (ik draai linux) en je zorgen maken of je PC wel snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat de nieuwe consoles ook op je TFT en zelfs op de CRT monitor van je pc aangesloten kunnen worden? Ideeal voor games waarbij het fijner is om dichterbij te ziten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:40:
[...]

Op elke next-gen console zal er toetsenborden en muizen aanwezig zijn inderdaad, aangezien alle consoles nu minstens twee USB 2.0 poorten hebben. Maar toch denk ik dat sommige games niet op een console kunnen, zoals Age of Empires (real-time strategy), met zulke games moet je gewoon dicht op je scherm zitten, denk ik, en heb je een hoge resolutie nodig. Nu missen de next-gen consoles geen hoge resolutie (behalve misschien de Revolution), 720p is hoog genoeg, maar je moet wel dicht op je scherm zitten... denk ik...

Ik hoop dat ik natuurlijk ongelijk heb, want PCs vind ik persoonlijk niet geschikt voor games. Steeds maar gezeik met drivers, operating systems (ik draai linux) en je zorgen maken of je PC wel snel genoeg is.
Waarom zou je usb2 poorten moeten hebben voor een muis en tobo :? Dat sommige games niet op een console gaan heeft imo niks met dicht op het beeld zitten te maken maar meer dat het gewoon crap te besturen is met een controller.

Dat pc's niet geschikt zijn voor gamen slaat ook nergens op. Als jij persee bij de kleine meerderheid wil horen die linux wil draaien moet je niet klagen als veel games niet draaien, dat weet je van te voren al. En gezeur met drivers heb ik de afgelopen 3 a 4 jaar niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:00:
[...]

Waarom zou je usb2 poorten moeten hebben voor een muis en tobo :? Dat sommige games niet op een console gaan heeft imo niks met dicht op het beeld zitten te maken maar meer dat het gewoon crap te besturen is met een controller.
Nou, dat werkt toch makkelijker dat dan je toetsenborden en muizen hebt speciaal voor een bepaald console (dan hebben ze een speciaal aansluiting enzo)? Bij real-time strategy games moet je zover ik weet gewoon dicht op je beeld zitten, das wat prechtiger maar ik denk dat het best mogelijk is om een TV (met hoge resolutie).
Dat pc's niet geschikt zijn voor gamen slaat ook nergens op. Als jij persee bij de kleine meerderheid wil horen die linux wil draaien moet je niet klagen als veel games niet draaien, dat weet je van te voren al. En gezeur met drivers heb ik de afgelopen 3 a 4 jaar niet meer gehad.
En gezeur met specs? Als je een game wilt "voor de PC" moet je altijd even kijken of hij wel draait of niet :{ maar iets "voor een bepaald console" werkt altijd. Geen onzin erom heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 72901 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:03:
En gezeur met specs? Als je een game wilt "voor de PC" moet je altijd even kijken of hij wel draait of niet :{ maar iets "voor een bepaald console" werkt altijd. Geen onzin erom heen.
Je hoeft bij PC games alleen op de specs te letten als je een vrij oude PC hebt. Er zijn nu pas spellen die als minimum systeemeis een CPU van rond de 1 Ghz of hoger hebben, terwijl de eerste 1 Ghz PC's al meer dan vijf jaar geleden verkocht werden. Ik heb hier zelfs een PC-spel liggen dat dit jaar is uitgekomen, maar toch maar een 600 Mhz CPU als minimale systeemeis heeft. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals bijvoorbeeld Doom 3, maar over het algemeen verouderen je specs bij PC-spellen niet zo heel snel meer. Vroeger hoefde je als je PC meer dan een jaar oud was er niet meer op te rekenen dat je de meeste nieuwe spellen kon spelen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar er zit een groot verschil tussen minimum specs en aanbevolen specs. Met een systeem dat net aan de minimale systeemeisen voldoet kun je een spel echt niet fatsoenlijk en in volle glorie spelen. Met de recommended specs kun je de meeste games op medium met een redelijke resolutie spelen dus zelfs dat is niet alles. Bij een console heb je dit niet, je speelt een spel altijd in z'n volle glorie en het is niet zo dat een spel op de ene Xbox beter loopt of mooier is dan op de andere. Het is gewoon allemaal hetzelfde, en zonder enig gedoe stop je een spel erin en hij doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ingame beelden van
Condemned: Criminal Origins
Wat zowel op de PS3 als de X360 komt

Let me see

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 16-08-2005 01:23 . Reden: Center is nergens voor nodig in dit geval. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Caboman schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:22:
Ingame beelden van

Let me see
W O W

dat ziet er heel erg vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 86475 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:33:
Ja maar er zit een groot verschil tussen minimum specs en aanbevolen specs. Met een systeem dat net aan de minimale systeemeisen voldoet kun je een spel echt niet fatsoenlijk en in volle glorie spelen. Met de recommended specs kun je de meeste games op medium met een redelijke resolutie spelen dus zelfs dat is niet alles. Bij een console heb je dit niet, je speelt een spel altijd in z'n volle glorie en het is niet zo dat een spel op de ene Xbox beter loopt of mooier is dan op de andere. Het is gewoon allemaal hetzelfde, en zonder enig gedoe stop je een spel erin en hij doet het.
Ben niet helemaal met je eens,
Ja daar heb je bij nieuwe console geen last van maar naar maten de console ouder word kan je ook de spellen niet meer op volle glorie spelen maar je merkt het niet want je kan immers niks veranderen aan je settings bij een console.
kijk maar naar de vice city op de xbox ziet er het zelfde uit op low/medium op de pc

conclusie
op de xbox kan je het spel ook niet op volle glorie spelen en de next gen verlopig wel maar hoe lang?

[fun mode/]
Anoniem: 86475 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:33:
...
en het is niet zo dat een spel op de ene Xbox beter loopt of mooier is dan op de andere.
de xbox zijn er met een celeron :( en er zijn xboxen met pentiums :) op welke zou het spel het besten draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 16-08-2005 02:12 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

mad_max234 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:09:
[...]

de spellen niet meer op volle glorie spelen maar je merkt het niet want je kan immers niks veranderen aan je settings bij een console.
kijk maar naar de vice city op de xbox ziet er het zelfde uit op low/medium op de pc
De xbox versie van GTA VC heeft een aantal nieuwe technieken die de PC en PS2 versie niet hebben, zoals veel gedetaileerdere textures, een hogere poli count, en bumpmapping (oid) op de auto's.
Hij is echt veel mooier dan de PC versie, hoe hoog je die ook zet.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 02-06 09:10
mad_max234 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:09:
[...]de xbox zijn er met een celeron :( en er zijn xboxen met pentiums :) op welke zou het spel het besten draaien.
Hoe kom je daar nu bij? Wat een onzin zeg, elke xbox heeft een celeron 733......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheEvilCuber schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:27:
[...]

De xbox versie van GTA VC heeft een aantal nieuwe technieken die de PC en PS2 versie niet hebben, zoals veel gedetaileerdere textures, een hogere poli count, en bumpmapping (oid) op de auto's.
Lijkt me sterk dat ze de moeite nemen om allemaal nieuwe models en textures te maken en die vervolgens alleen in de xbox versie te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Schweino schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:19:
[...]

Hoe kom je daar nu bij? Wat een onzin zeg, elke xbox heeft een celeron 733......
Misschien bedoelt hij gemodde xboxen. Ik heb ooit berichten gelezen dat ze geheugen en proc hadden verwisseld. Sommige spellen liepen daardoor wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 00:25

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ga voor de Nintendo Revolution. Die ziet er gewoon ubergeil uit. Vooral die groene kleur. :P
Verder ben altijd al een Nintendo fan geweest vanwege de goeie titels als Mario, Zelda, Donkey kong.

Ik hoop dat Nintendo weer eens moeite neemt om een serieuze adventure game van Donkey kong te maken, want die mis ik toch nu wel op de GC. Misschein wil goeie vriend Capcom wel een Donkey kong game voor ze maken :D.
Ja en Mario en Zelda. Need i say more. Die zijn vanaf de eerst release op de NES al goed gweest. Heb nog geen slechte titel daarvan gevonden.

Verder vind ik de Xbox 360 ook gaaf. Maar de enige games die me daar boeie zijn: Dead or Alive, Kameo, Sudeki. Die laatste is ook voor pc verkrijgbaar dus daar hoef geen xbox meer voor aan te schaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 16-08-2005 10:33 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik vind het zelf wel mooi dat je op de rev weer "gewoon" Super Mario World kan gaan spelen. Vind het jammer dat dat "genre"spellen verloren is gegaan, omdat de meesten alleen nog maar 3d willen. Vond side-scrolling met simpele graphics zoals op de SNES juist wel mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop een DS, daar kwam geloof ik wel weer een ouderwetse mario op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 02-06 09:10
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:22:
[...]

Misschien bedoelt hij gemodde xboxen. Ik heb ooit berichten gelezen dat ze geheugen en proc hadden verwisseld. Sommige spellen liepen daardoor wel beter.
De FriendTech DreamX bedoel je. De 1480Mhz versie heeft nog steeds een celeron processor en sommige spellen lopen soepeler, maar de meeste spelen lopen beroerder omdat de timing totaal verkeerd is met een andere processor.

Deze xboxen zijn dan ook meer bedoeld om er linux op te draaien dan om er op te gamen.

[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 16-08-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:48:
Ik vind het zelf wel mooi dat je op de rev weer "gewoon" Super Mario World kan gaan spelen. Vind het jammer dat dat "genre"spellen verloren is gegaan, omdat de meesten alleen nog maar 3d willen. Vond side-scrolling met simpele graphics zoals op de SNES juist wel mooi om te zien.
Ze kunnen toch ook gewoon 3d in sidescrolling verwerken.
Kijk naar games als Duke Nukem manhattan project en Tarzan bijvoorbeeld.
SIdescrolling maar toch 3d. Dat zou voor mij een perfecte combi zijn voor mario/donkey kong games

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caboman schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:22:
Ingame beelden van

Let me see
Ziet er leuk uit, maar ik zie wel flink wat slechte syncing in het beeld. Of ligt dat aan het filmpje? Vindt dat altijd erg vervelend als men in een console game geen vertical sync gebruikt, kun je namelijk ook niet zelf aanzetten dan.
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:48:
Vindt er anders helemaal niets bijzonders aan. Die oude NES, SNES en zelfs N64 games kun je toch allang met een emulator op de pc spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 86475 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:57:
Vindt er anders helemaal niets bijzonders aan. Die oude NES, SNES en zelfs N64 games kun je toch allang met een emulator op de pc spelen?
Het is ook niet bijzonder ofzo, maar dan mag ik het toch wel een mooie "feauture" vinden? (Overigens zijn er ook voor de GC SNES emulators). En om de PC console spellen spelen heb ik nooit wat aan gevonden om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk eens goed nieuws, volgens matt van ign.com komt Nintendo binnen hooguit 1-2 weeken met meer informatie.
Hey Matt. I just read this. Reports have emerged that Nintendo has scheduled a 60-minute press conference on the opening day of the Leipzig Games Convention in Germany—Wednesday, August 17th, at 10:30 AM. The content of the press conference, which is title "Expand the Definition of Gaming," is as expected, a mystery.

Is this true?

Matt responds: Yes, that is true. Nintendo will talk about the industry and also show off software at the forthcoming Leipzig Games Convention. But worry not, for we'll be there to religiously cover anything that the Big N has to say or show. And before rumors spread like wildfire, the answer is no -- according to sources, Revolution news will not be announced at the event. I repeat, will not -- as in, the opposite of will, or something.
when will more revolution news be announced?

Matt responds: Shortly after the Leipzig Games Convention. I don't have an exact time frame -- it could be a day or a week, but I don't expect it will be much longer.
http://cube.ign.com/mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Rakkerzero schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:49:
[...]

SIdescrolling maar toch 3d. Dat zou voor mij een perfecte combi zijn voor mario/donkey kong games
viewtifull joe was ook zo'n topgame die dat wel netjes deedt...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Rakkerzero schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:49:
[...]

Dat kan wel, maar zelfs dan vind ik old-school snes graphics gewoon prima. Meestal krijg je dat dingen er realistischer uit gaan zien als je dat doet en dat is nu juist niet de bedoeling mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op The Inquirer staat een intressant artiekeltje, ze hebben de gemiddelde kosten van 28 bedrijven om spellen te ontwikkelen onderzocht, ff op een rijtje:

1. Xbox $1.820,000
2. PS2 $877,000
3. GC $822,000
3. PSP $822,000
4. GBA $484,000
5. NDS $338,286

Ik ben heel benieuwd hoe dit er in de volgende generatie uitziet.

bron

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 16-08-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zal uiteraard een stuk hoger liggen, zeker bij de Xbox en PS3 zal het door de nieuwe architectuur wel een stuk hoger liggen. En sowieso zullen ze steeds meer detail moeten proggen om wat te doen met de kracht. Maar anderzijds worden games steeds populairder, dus de markt zal ook wel weer fors groeien en er komen nieuwe inkomstenbronnen bij, bijvoorbeeld ingame reclame en online mogelijkheden.

(over Rev kun je nog weinig zeggen, het enige dat ik "weet" is dat ze de zelfde devkit schijnen te gebruiken als bij de Cube, als dat zo is dan zal het wel meevallen bij de Rev)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Anoniem: 60403 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:30:
Op The Inquirer staat een intressant artiekeltje, ze hebben de gemiddelde kosten van 28 bedrijven om spellen te ontwikkelen onderzocht, ff op een rijtje:

1. Xbox $1.82,000
2. PS2 $877,000
3. GC $822,000
3. PSP $822,000
4. GBA $484,000
5. NDS $338,286

Ik ben heel benieuwd hoe dit er in de volgende generatie uitziet.

bron
Dus om 1 spel te ontwikkelen betalen ze ongeveer zoveel?
Moet het niet $1.820,000 ipv $1.82,000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caboman schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:08:
[...]

Ja sorry, foutje. Maar ik denk dat we voor de PS3 en Xbox 360 ongeveer 2-3 miljoen kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
Yep, en dat is maar goed ook,

naar mijn mening dan.

Mijn favoriete games zijn meestal die waar jaren door tientallen mensen aan gewerkt zijn, die zijn heel erg duur in productie, maar ze zien er wel het allerbeste uit, spelen het best, hebben de mooiste muziek, etc.

Een goed voorbeeld is de Final Fantasy of Metal Gear Solid reeks.

Goh wat jammer dat de kleine gamesbedrijfjes niet kunnen overleven.
Nou, 9 van de 10 keer is het toch crap, ik heb liever de AAA titels.

Ik heb liever dat ze per jaar 20 "dure" supergames maken (a la snake eater of ZOE), dan dat er 200 games zoals he suffering oid uitkomen.

Ja een goed voorbeeld.

The suffering kost 49 euro, Silent Hill 3 (of 4 inmiddels) kost dat ook.
In het laatste geval krijg je vele betere GFX, betere schrikeffecten, sfeer, stemmen, cutscenes, kortom alles zeg maar. Ik weet dat Silent HIll veel duurder is, maar ik betaal toch voor ieder spel hetzlefde?

In dat geval zla ik altijd voor kwaliteit kiezen.

Wat denken jullie?

liever "creatieve" lowbudgetgames die niemand vermaken?

(rez of ico vermaken ook niemand, maar ze amuseren mij en stralen kwaliteit uit/ niet low budget dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faust schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:46:
Yep, en dat is maar goed ook,

naar mijn mening dan.

Mijn favoriete games zijn meestal die waar jaren door tientallen mensen aan gewerkt zijn, die zijn heel erg duur in productie, maar ze zien er wel het allerbeste uit, spelen het best, hebben de mooiste muziek, etc.

Een goed voorbeeld is de Final Fantasy of Metal Gear Solid reeks.

Goh wat jammer dat de kleine gamesbedrijfjes niet kunnen overleven.
Nou, 9 van de 10 keer is het toch crap, ik heb liever de AAA titels.

Ik heb liever dat ze per jaar 20 "dure" supergames maken (a la snake eater of ZOE), dan dat er 200 games zoals he suffering oid uitkomen.

Ja een goed voorbeeld.

The suffering kost 49 euro, Silent Hill 3 (of 4 inmiddels) kost dat ook.
In het laatste geval krijg je vele betere GFX, betere schrikeffecten, sfeer, stemmen, cutscenes, kortom alles zeg maar. Ik weet dat Silent HIll veel duurder is, maar ik betaal toch voor ieder spel hetzlefde?

In dat geval zla ik altijd voor kwaliteit kiezen.

Wat denken jullie?

liever "creatieve" lowbudgetgames die niemand vermaken?

(rez of ico vermaken ook niemand, maar ze amuseren mij en stralen kwaliteit uit/ niet low budget dus)
Ow dat ben ik zeker niet met je eens, kijk eens wat EA heeft gedaan dit jaar, 25 van de 26 games die ze uitbrengen zijn sequels. Waarom? omdat al die games miljoenen kosten om te maken, en de meeste publishers durven tegewoordig geen risico's meer te nemen. Als het spel verkeerd uit-pakt, dan zijn ze veelts te veel geld kwijt. En het is onzin dat je geen AAA titels kan maken met minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Precies..
By year's end, Electronic Arts plans to release 26 new games, all but one of them a sequel, including the 16th version of N.H.L. Hockey, the 11th of the racing game Need for Speed and the 13th of the P.G.A. Tour golf game. The company also relies heavily on creating games based on movies like the James Bond and Lord of the Rings series, rather than developing original brands.
New York Times

Kleine gameontwikkelaars maken ook leuke games. Evil genius was een leuke game, en ik had volgens mij gelezen dat Elixir Studios ermee gestopt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 16:15

SD5k

>4&X

Caboman schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:08:
[...]

Nee, in de US gebruiken ze de punt en komma in getallen andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 16:15

SD5k

>4&X

De Forza vs wat dan ook discussie hoort niet in dit topic thuis.

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 16-08-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sander schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:48:
[...]

Nee, in de US gebruiken ze de punt en komma in getallen andersom.

lol, het gaat er om dat ik een nul vergeten was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheEvilCuber schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 02:27:
[...]

Deels heb je gelijk, er worden inderdaad nieuwere technieken gebruikt in de xbox versie, en misschien (dat weet ik niet zeker) ook hogere textures, maar om mij wijs te maken dat de xbox versie er mooier uit ziet dan de PC versie op zijn hoogst, moet je met iets meer bewijzen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:57:
[...]

Dat kan wel, maar zelfs dan vind ik old-school snes graphics gewoon prima. Meestal krijg je dat dingen er realistischer uit gaan zien als je dat doet en dat is nu juist niet de bedoeling mijns inziens.
Dat is de keuze van de ontwikkelaar. Je kunt ook gewoon kiddy houden.
Kijk bijvoorbeeld naar Paper mario. Daar is het deels gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oei,
Microsoft has apparently leaked the Xbox360´s price tag. The Swiss Microsoft Partner Portal lists the console as ´being worth 600 Swiss Franks´. Currently, that amounts to a staggering $477,44 or €386,71.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Wat ik denk dat er is gebeurd?

Microsoft wilde eerst zorgen dat de 360 flink onder de prijs van de PS3 kwam te liggen. Prijzen van rond de 300 dollar werden "gelekt". Nu echter blijkt dat de PS3 nog wel even op zich zal laten wachten en de prijzen ervan ruim boven die van de 360 komen te liggen, willen ze begrijpelijkerwijs de marge zo ruim mogelijk houden.

De eerste tekenen waren al het afromen van de features zoals de harde schijf en DVD drive, nu zal de prijs dus ook omhoog kunnen. Simpele marktwerking.

Zodra de PS3/Rev op de markt zal komen, kan Microsoft alsnog de prijzen verlagen, zodat ze zelfs concurrend kunnen zijn, zelfs als ze misschien worden outclassed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 60403 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:09:
[...]

Deels heb je gelijk, er worden inderdaad nieuwere technieken gebruikt in de xbox versie, en misschien (dat weet ik niet zeker) ook hogere textures, maar om mij wijs te maken dat de xbox versie er mooier uit ziet dan de PC versie op zijn hoogst, moet je met iets meer bewijzen komen.
gamespot review:
For starters, it must be said up front that the Xbox versions of GTAIII and Vice City are the best versions of the game so far. The PlayStation 2 versions looked fantastic, given the relatively underpowered PS2 hardware, and the ports that appeared on the PC did a nice job of cleaning up and improving upon the original PS2 games. But the Xbox versions of the games go one step further than that. You'll immediately notice reflections coming off the cars, and the lighting in general is better. The texture quality and character models have been improved. The draw distance seems a little further out. And the frame rate remains pretty stable throughout. The games take advantage of the Xbox's audio prowess by playing in Dolby Digital 5.1 sound and offering support for the custom soundtrack feature. The games' video will stretch to the 16:9 aspect ratio and will also play in 480p. The control in both games remains largely unchanged, using the same auto-lock-on feature found in the PlayStation 2 version rather than going with the standard third-person shooter setup found on the PC. The driving control has been revamped to use the Xbox's analog triggers, which works well. Overall, GTAIII and Vice City are the same games they were when they came out on other platforms--but the Xbox versions simply look and sound better while still playing just as well now as they did back when they were first released, and if you're itching to play either game again, do yourself a favor and play it on the Xbox this time through.
Ik heb alle 3 de versies gespeeld en gehad, en de xbox gebruikt veel nieuwe techinieken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 16-08-2005 21:33 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd Rockstar heeft toen de Vice City versie op de Xbox opgeleukt. :)

Dat had met de pc versie ook wel gekunt maar blijkbaar vonden ze dat niet de moeite waard.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Anoniem: 60403 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:08:
[...]

Ow dat ben ik zeker niet met je eens, kijk eens wat EA heeft gedaan dit jaar, 25 van de 26 games die ze uitbrengen zijn sequels. Waarom? omdat al die games miljoenen kosten om te maken, en de meeste publishers durven tegewoordig geen risico's meer te nemen. Als het spel verkeerd uit-pakt, dan zijn ze veelts te veel geld kwijt. En het is onzin dat je geen AAA titels kan maken met minder geld.
"maar ze amuseren mij en stralen kwaliteit uit/ niet low budget dus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:46:
Ik vraag me af wat je hier mee kunt bedoelen, want het eerste deel van die zin is zo tegenstrijdig als het maar kan. Het woord "vermaken" betekent exact hetzelfde als "amuseren".

Rez is volgens mij duidelijk een (relatief) low-budget spel. Muziek spellen zijn over het algemeen vaak juist low-budget titels, je hebt er maar hele kleine ontwikkelteams voor nodig. Dat het spel er alsnog goed uitziet heeft niets met budget te maken. Het (inmiddels gecancellede) muziek spel Unity zag er ook zeer gelikt uit, maar het werd maar door één enkele man ontwikkeld. Ook spellen zoals Eye-Toy Play en Vib Ribbon zijn duidelijk voorbeelden van low-budget spellen.

Het feit dat low-budget niet altijd slecht hoeft te zijn is ook duidelijk te merken aan de populariteit van de EyeToy en Bejeweled.

[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 16-08-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de kwaliteit van mods en homebrew ziet dan is dat soms ook beter dan wat er commercieel te krijgen is. Het kan dus wel alleen zullen werknemers dan wel flink moeten inleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheEvilCuber schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:32:
[...]

gamespot review:

[...]

Ik heb alle 3 de versies gespeeld en gehad, en de xbox gebruikt veel nieuwe techinieken :P
Hmm, kijk het filmpje "Comparative Review (06/14/2005)" maar eens, verschillende meningen..

http://media.xbox.ign.com/media/623/623715/vids_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da Fox schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:58:
[...]

"maar ze amuseren mij en stralen kwaliteit uit/ niet low budget dus"
Hoo, dat beweer ik ook niet, natuurlijk zijn spellen zoals Final Fantasy/RE4/Devil may cry etc belangrijke en super top spellen die ontsettend leuk zijn om te spellen. Maar het moet niet zo zijn, dat om een "goed" spel te maken, dat miljoenen moet kosten, en dat is zeker ook niet nodig.
AAA spellen zijn ook te maken met lagere budgetten, daar gaat het om. En het is jammer dat de volgende generatie, en dan met name Xbox360/PS3 daar niet echt om geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Anoniem: 60403 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:55:
[...]

Hmm, kijk het filmpje "Comparative Review (06/14/2005)" maar eens, verschillende meningen..

http://media.xbox.ign.com/media/623/623715/vids_1.html
Volgens mij gaat het hier om VC? en niet SA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Anoniem: 60403 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 01:01:
[...]

Hoo, dat beweer ik ook niet, natuurlijk zijn spellen zoals Final Fantasy/RE4/Devil may cry etc belangrijke en super top spellen die ontsettend leuk zijn om te spellen. Maar het moet niet zo zijn, dat om een "goed" spel te maken, dat miljoenen moet kosten, en dat is zeker ook niet nodig.
AAA spellen zijn ook te maken met lagere budgetten, daar gaat het om. En het is jammer dat de volgende generatie, en dan met name Xbox360/PS3 daar niet echt om geeft.
Inderdaad, kijk maar een fantastisch spel als ICO voor de PS2, geniaal :) ik hoop zelf eigenlijk op een terugkeer van Monkey Island, of in ieder geval die humor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caboman schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 01:40:
[...]

Volgens mij gaat het hier om VC? en niet SA?
Nee niet echt nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Daar is het nieuws waar we op wachten:

Het was al langer de verwachting dat Microsoft op de Games Convention in Leipzig de prijs van haar volgende generatie console zou onthullen. Zojuist is dit gebeurt in de persconferentie die Microsoft hield. Na een demonstratie van de Duitse Xbox 360 Guide en een presentatie van Rare's Kameo was het grote moment dan eindelijk daar, de onthulling van de prijs. Een Xbox 360 zal je €299 of €399 euro gaan kosten, en ja dat betekent dat er twee versies uitkomen.

Microsoft zal de Xbox 360 in twee smaken op de markt brengen. De eerste versie wordt het instapmodel, door Microsoft 'Core System' genoemd, voor €299 euro. Dit model bevat enkel een niet draadloze controller en de benodigde kabels om de Xbox 360 goed aan te sluiten. Voor €100 euro meer krijgen gamers een super compleet Xbox 360 pakket met uiteraard een Xbox 360 maar daarnaast ook (tijdelijk) een afstandbediening, een draadloze controller, een Xbox Live headset, een ethernet kabel, kabels voor High Definition en uiteraard de harde schijf van 20 gigabyte. De tijdelijke afstandbediening zal er enkel tot de kerst bijzitten, daarna moet deze apart worden gekocht.

Dit nieuws bevestigd dat er inderdaad een Xbox 360 versie komt zonder harde schijf en dat Microsoft er toch voor heeft gekozen om de harde schijf dit keer niet standaard te maken. Vergeleken met de prijs van de huidige Xbox bij de lancering is de Xbox 360 opmerkelijk compleet en goedkoop te noemen. In Amerika zal het apparaat trouwens zoals verwacht goedkoper worden met een prijs van respectievelijk $299 en $399 dollar. Er is verder nog niet bekend gemaakt of het mogelijk is om zonder harde schijf huidige Xbox spellen op de Xbox 360 te spelen.

Op de dag van de lancering zullen diverse accessoires te koop zijn. De harde schijf die je bij het complete pakket krijgt gaat zo'n €100 euro kosten. Memory Cards van 64 MB zullen voor een slordige €30 euro van eigenaar wisselen. De draadloze controllers worden €50 euro, de oplaadbare accu voor de draadloze controllers €15 euro en de Play & Charge Kit waarmee je al spelend je controller kunt opladen wordt €25 euro. Ook voor €25 euro hebben we de nieuwe headset voor Xbox Live en voor dezelfde prijs als nu krijgen we de Media Afstandbediening. Tot slot zal de draadloze adapter voor €80 euro worden verkocht.

We houden je uiteraard op de hoogte van al het nieuws vanaf de Games Convention in Leipzig. Voor menig gamer zal de aantrekkelijk instapprijs van €299 euro de doorslag geven voor de aanschaf van de Xbox 360 in de periode van november tot december van dit jaar.'

Xboxworld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel fijn hoor die draadloze controllers, mogen we fijn een fortuin aan opladers, accu's en controllers zelf gaan uitgeven.

399euro tov 399dollar vind ik touwens ook een behoorlijke naaistreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 93354 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:00:
Die discussie kun je eeuwig blijven voeren, maar de dollar prijs is voor belasting en de euro prijs na belasting. Verder kan MS niet bij elke koerswijziging de prijs aanpassen.

Verder vind ik 299,- een zeer nette prijs, niet dat ik hem ga kopen, maar je kunt er gewoon niks van zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-08-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 93354 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:00:
Heel fijn hoor die draadloze controllers, mogen we fijn een fortuin aan opladers, accu's en controllers zelf gaan uitgeven.

Azijnpisser.

Je kan gewoon ook een controller met draad krijgen. En ga me niet vertellen dat een oplader voor AA batterijen ontbetaalbaar is (4,99 bij de lidl)

/EDIT

Ik maak het nog mooier. Ook de draadloze controller kan je met een draad aan de Xbox vast maken. Dat scheelt jou weer €0,012 cent aan stroomkosten per jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 17-08-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Prijs X360 bekend:
GC 2005: Xbox 360 Pricing Revealed
Microsoft drops the bill at the German Games Convention.
by Tal Blevins
August 17, 2005 - Today at the Games Convention in Leipzig, Germany, Microsoft unveiled the price of their upcoming next-generation system.

The new 'box will come in two flavors, a core and a fully-loaded model, and will carry two separate price points.
The Xbox 360 core system -- priced at $299.99 in the United States, ?299.99 in Europe and £209.99 in the U.K. -- will come with the console, a wired controller, faceplate, standard audio-visual cable and an Xbox Live Silver membership. An Xbox Live Silver membership allows you to create a user id, download game content, access the Xbox 360 marketplace and gives Live users the ability to chat with friends. It does not, however, allow users to play games online. To do this, Silver members must upgrade to a Gold membership.

The Xbox 360 fully-loaded system -- priced at $399.99 in the United States, ?399.99 in Europe and £279.99 in the U.K. -- will come complete with the console, a wireless controller, a 20GB detachable hard drive, a faceplate, headset, component HD audio-visual cables, an Ethernet cable, Xbox Live Silver membership and, for a limited time, an Xbox 360 media remote.

The Xbox 360 will launch in North America, Europe and Japan this holiday season. Expect to hear more about the Japanese launch and pricing at the upcoming Tokyo Game Show, which takes place in mid-September
Ik vind 300 euro voor een Xbox 360 wel redelijk.
Helaas is een HD wel een beetje een must, en dat wordt dus 400 euro.
/edit
Xbox 360 details, prices and images
Posted: August 17, 2005 @ 6:33 am (2 minutes ago) By: Major Nelson
Moments ago, we announced Xbox 360 pricing, packages and accessories. Here is the complete list. I’ll have a blogcast posted of the press conference within the next hour. Until then, here are the details you have been waiting for.

Microsoft Announces Xbox 360 Price for Europe and North America: Starts at $299.99 U.S./€299.99/£209.99
Feature-packed system brings high-definition gaming to the masses this holiday season.
LEIPZIG, Germany — Aug. 17, 2005 — Ending weeks of speculation about which upcoming video game platform will give gamers the most bang for their buck, today at the German Games Convention, Microsoft Corp. revealed that consumers can get their hands on Xbox 360™ — the most powerful and feature-packed next-generation video game and entertainment system — for as little as $299.99 U.S./€299.99/£209.99 starting this holiday season. For gamers who want to experience the ultimate digital entertainment thrill ride, Microsoft also announced a model with hundreds of dollars worth of accessories for $399.99 U.S./€399.99/£279.99, giving consumers the definitive entertainment experience at an unbelievable value right out of the box.
The Xbox 360 and Xbox 360 Core System — along with an impressive lineup of high-definition game titles from the world’s best publishers and developers — will make their debut in North America, Europe and Japan in time for this Christmas holiday, several months ahead of the competition. Although details for the Japan launch will be addressed at the Tokyo Game Show in September, the unprecedented three-region launch signifies an industry first. The Xbox 360 platform will deliver the most powerful console, the best games, the next generation of the Xbox Live® service, and amazing digital entertainment experiences never seen in console entertainment.
“The sheer entertainment value of Xbox 360 cannot be overstated,” said Robbie Bach, chief Xbox officer for Microsoft. “While the system has the muscle to power awe-inspiring graphics, audio and online play, it’s also got the intelligence to serve as a one-of-a-kind entertainment device that plays CDs, DVDs, MP3s and digital content from an array of devices, including portable music players and digital cameras.”
With its built-in Ethernet port and free Silver level of service right out of the box, Xbox 360 also connects players to Xbox Live, the premier global online console games and entertainment network. With Xbox Live, gamers can chat with friends online, build and share gamer profiles, send and receive text and voice messages, and access Xbox Live Marketplace for new content such as game demos, trailers and casual games from Xbox Live Arcade. Subscribers to the Gold level of service will also enjoy access to online multiplayer gaming in their favorite games, as well as great promotional programs such as worldwide tournaments, the chance to play online with their favorite celebrities, and opportunities to win big prizes.

For gamers who want the ultimate experience (and the best value) right out of the box, Microsoft will offer the $399.99 U.S./€399.99/£279.99 Xbox 360 console. This premium edition — distinguished by signature metallic detailing on the console itself — comes fully loaded for the ultimate gaming experience, with components and accessories that would cost more than $200 if sold separately:
• Xbox 360 console. Sexy styling that packs a punch — three powerful core processors are poised to pump out 720p/1080i output, 16×9 cinematic aspect ratio, anti-aliasing for smooth textures, full surround sound and DVD playback right out of the box.
• Xbox 360 Hard Drive (20 GB). 20 GB and detachable, the hard drive allows gamers to store their games, music, downloaded trailers, levels, demos and community-created content from Xbox Live Marketplace.
• Xbox 360 Wireless Controller. Hassle-free high-performance precision wireless gaming features the Xbox® Guide Button for quick access to digital movies, music and games libraries as well as a range and battery life of up to 30 feet and 30 hours of life on two AA batteries.
• Xbox 360 Faceplate. The removable Faceplate comes in stylish “chill” (white) and can be swapped out with custom Faceplates to reflect gamers’ personalities or decor.
• Xbox 360 Headset. This lets gamers strategize with teammates or trash-talk opponents while playing games on Xbox Live.
• Xbox 360 Component HD-AV Cable. This connects gamers to the world of Xbox 360 games and graphics through high-definition and standard-definition connections.
• Xbox Live Silver membership. With this, gamers can chat with friends online, send and receive voice and text messages, and access new content from Xbox Live Marketplace demos such as trailers and casual games from Xbox Live Arcade.
• A bonus Media Remote. Included for a limited time, the integrated control center for the entire digital experience lets consumers play DVDs, movies and music, as well as access their Windows® XP Media Center Edition 2005-based PC’s controls with a single remote.

At $299.99 U.S./€299.99/£209.99, the Xbox 360 Core System comes standard with what consumers need to jump right into next-generation games and media, and is fully expandable to the complete Xbox 360 experience:
• Xbox 360 console. As with the premium edition, three powerful core processors pump out 720p/1080i output, 16×9 cinematic aspect ratio, anti-aliasing for smooth textures, full surround sound and DVD playback right out of the box.
• Xbox 360 Controller. This wired controller features an extended nine-foot cable and a comfortable, enhanced ergonomic design.
• Xbox 360 Faceplate. Like no other console before, the Xbox 360 console allows customization and a removable Faceplate that comes in stylish “chill” (white), which can be swapped out with other custom Faceplates to reflect gamers’ personalities or decor.
• Xbox 360 Standard AV Cable. This connects gamers to the world of Xbox 360, delivering great next-generation graphics and games using standard-definition connections.

The Xbox 360 console also comes ready for customization. With an array of Xbox 360 accessories, gamers can trick out their systems to suit their individual tastes and personalize their experiences. In addition to an ever-growing selection of eye-catching Faceplates ($19.99 U.S./€19.99/£14.99), Xbox 360 Controller (estimated retail price $39.99 U.S./€34.99/£24.99*) and Component HD AV Cable (estimated retail price $39.99 U.S./€29.99/£19.99*), the lineup includes a wealth of accessories that brings next-generation gaming entertainment to its optimum:

• Xbox 360 Hard Drive (20 GB). 20 GB and detachable, the hard drive allows gamers to store their games, music, downloaded trailers, levels, demos and community-created content from Xbox Live Marketplace and more (estimated retail price $99.99 U.S./€99.99/£69.99*).

• Xbox 360 Memory Unit (64 MB). Easily portable, this lets gamers save games, in-game achievements and unique gamer profiles for quick and easy access on the go (estimated retail price $39.99 U.S./€34.99/£22.99*).

• Xbox 360 Wireless Controller. The same hassle-free high-performance precision wireless gaming that comes with the premium edition features the Xbox Guide Button for quick access to digital movies, music and games libraries as well as a range and battery life of up to 30 feet and 30 hours of life on two AA batteries (estimated retail price $49.99 U.S./€44.99/£32.99*).

• Xbox 360 Play & Charge Kit. This allows plug and play for high-performance, precision wireless gaming with the Xbox 360 Wireless Controller. Gamers will be given ample warning when the end of battery life is nearing so they can connect the Play & Charge cable for uninterrupted play (estimated retail price $19.99 U.S./€19.99/£14.99*).

• Xbox 360 rechargeable battery pack. This provides up to 25 hours of gameplay for wireless gaming fun (estimated retail price $11.99 U.S./€14.99/£9.99*).

• Xbox 360 Wireless Networking Adapter. With this, gamers can chat with friends and play games via Xbox Live, as well as stream videos and music to Xbox 360 from a Windows XP Media Center Edition 2005-based PC, all without the clutter of wires (estimated retail price $99.99 U.S./€79.99 /£59.99*).

• Xbox 360 Headset. This heightens the Xbox Live experience by letting gamers strategize with teammates or trash-talk opponents while playing games (estimated retail price $19.99 U.S./€19.99/£14.99*).

• Xbox 360 Universal Media Remote. Sold as an accessory, this integrated control center for the entire digital experience lets consumers play DVDs, movies and music, as well as control a TV and their Windows XP Media Center Edition 2005-based PC controls with a single controller (estimated retail price $29.99 U.S./€29.99/£19.99*).

• Xbox 360 S-Video AV Cable (U.S. only) Xbox 360 SCART AV Cable (Europe only). This versatile cable works for both high-definition and standard-definition TVs that use S-Video or composite video inputs. It provides optimal audio and video signal transfer (estimated retail price $29.99 U.S./€24.99/£17.99*).

• Xbox 360 VGA HD AV Cable. Gamers can experience high-definition gaming on flat-panel TV or VGA monitors. This cable provides optimal audio and video signal transfer (estimated retail price $39.99 U.S./€29.99/£19.99*).

“With both the Xbox 360 and the Xbox 360 Core System, we’re offering consumers real choice and real value,” said Peter Moore, corporate vice president of worldwide marketing and publishing for the Home Entertainment Division at Microsoft. “We’re bringing true next-generation experiences into gamers’ living rooms this Christmas holiday.”
Valt me ook beetje tegen dat de draadloze controller niet standaard is, en maar 30 uur mee gaat...

En ook nog wat prijzen
Faceplate ($19.99, 19.99 Euros, 14.99 GBP)
• Hard Drive (20 GB) ($99.99, 99.99 Euros, 69.99 GBP)
• Memory Unit (64 MB) ($39.99, 34.99 Euros, 22.99 GBP)
• Wireless Networking Adapter ($99.99, 79.99 Euros, 59.99 GBP)
• Wireless Controller ($49.99, 44.99 Euros, 32.99 GBP)
• Play and Charge Kit ($19.99, 19.99 Euros, 14.99 GBP)
• Rechargeable Battery Pack ($11.99, 14.99 Euros, 9.99 GBP)
• Controller ($39.99, 34.99 Euros, 24.99 GBP)
• Headset ($19.99, 19.99 Euros, 14.99 GBP)
• Universal Media Remote ($29.99, 29.99 Euros, 19.99 GBP)
• Component HD AV Cable ($39.99, 29.99 Euros, 19.99 GBP)
• S-Video AV Cable (US) ($29.99)
• SCART AV Cable (Europe) (24.99 Euros, 17.99 GBP)
• VGA HD AV Cable ($39.99, 29.99 Euros, 19.99 GBP)
Beetje duur als je het mij vraagt :D

[ Voor 93% gewijzigd door Xrenity op 17-08-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

We hadden het over Vice City :)

San Andreas is nauwelijks aangepast (zeg maar gerust niet) op natuurlijk de controlls (triggers voor auto, auto-aim) en 5.1 en Custum soundtrack.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Xrenity schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:24:
Prijs X360 bekend:

[...]

Ik vind 300 euro voor een Xbox 360 wel redelijk.
Helaas is een HD wel een beetje een must, en dat wordt dus 400 euro.
/edit

[...]

Valt me ook beetje tegen dat de draadloze controller niet standaard is, en maar 30 uur mee gaat...

En ook nog wat prijzen

[...]

Beetje duur als je het mij vraagt :D
De controller is wel standaard is het 399,- pakket. Je kan wel stellen dat je gek bent als je de goedkope neemt (geen HD, geen wireleass controller, geen extra kabels, en geen zilvere dingen op de kap :) )

Maar 30 uur meegaat? Ik weet niet wat jij met je leven doet. Maar als ik veel game betekend dat voor mij 15 dagen. Daarbij kan je altijd tussentijds opladen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
PWM schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:33:
[...]

De controller is wel standaard is het 399,- pakket. Je kan wel stellen dat je gek bent als je de goedkope neemt (geen HD, geen wireleass controller, geen extra kabels, en geen zilvere dingen op de kap :) )

Maar 30 uur meegaat? Ik weet niet wat jij met je leven doet. Maar als ik veel game betekend dat voor mij 15 dagen. Daarbij kan je altijd tussentijds opladen natuurlijk.
Tuurlijk kan dat, maar de wavebird van pak 'm beet twee jaar oud gaat langer mee :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Xrenity schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:35:
[...]

Tuurlijk kan dat, maar de wavebird van pak 'm beet twee jaar oud gaat langer mee :{
Maar Wavebird heeft geen rumble en die Xbox controller toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:38:
[...]

Maar Wavebird heeft geen rumble en die Xbox controller toch wel?
Dat zou ik zo niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Mensen denken nu, o 300 euro.. dat valt wel mee!

Maar ik denk dat 9/10 mensen een HD erbij willen hebben en zodoende toch de 400 variant gaan kopen.

Het ding kost dus 400 euro maar natuurlijk wil je nog een extra controller € 50 euro, o vergeet ik nog een xbox live abbo..
Als je gewoon een beetje normaal wilt gamen ben je gewoon 450 a 500 euro kwijt (en dan heb je nog niet eens een game) Gewoon pleuris duur dus. Microsoft probeert je mooi om de tuin te leiden met de 300euro versie, maar daar heb je dus geen zak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62695

Het zit mij toch een beetje tegen dat iedere console een "value-pack' variant krijgt die -geef toe- enkel gemaakt is om de verliezen te compenseren...
Maar goed zolang ze een 'basis' versie aanbieden valt dat nog mee, toch vind ik dat het wel wat duurder wordt dan ze laten uitschijnen: als je voor de 400€ versie gaat met en headset(20€) en nog een extra controller (50€) en dan nog minimum één game ben je toch een kleine 550€ kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
PuDy schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:45:

Maar ik denk dat 9/10 mensen een HD erbij willen hebben en zodoende toch de 400 variant gaan kopen.

Het ding kost dus 400 euro maar natuurlijk wil je nog een extra controller € 50 euro, o vergeet ik nog een xbox live abbo..
Als je gewoon een beetje normaal wilt gamen ben je gewoon 450 a 500 euro kwijt (en dan heb je nog niet eens een game) Gewoon pleuris duur dus. Microsoft probeert je mooi om de tuin te leiden met de 300euro versie, maar daar heb je dus geen zak aan.
Tja. Een analist:
Michael Pachter, of Wedbush Morgan Securities, wasn't as cheerful. He sees the $299 model as a "publicity stunt." "They're doing it to say they are launching at $299. The hardcore guys will absolutely not buy the $299 model...Only a complete idiot would buy the $299 model."
Ook vreemd dat de dingen waar MS reclame mee maakte (wireless controllers, HardDisk (ten tijde van Xbox iig) High Defenition) niet standaard bij de X360 zitten...
Ouders zullen wellicht voor de PS2 kiezen omdat daar ook King Kong en de nieuwe NFS op komen. Maar dan een stuk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

... Microsoft probeert je mooi om de tuin te leiden met de 300euro versie, maar daar heb je dus geen zak aan.
Die tactiek wordt al sinds jaar en dag toegepast. Als je een Gamecube koopt dan wil je ook dat je je savegames kunt opslaan, dus koop je er een memorycard bij, en je wilt ook met meerdere mensen spelen en dan koop je er ook nog een controller bij. Waarom zou iedereen de HD er trouwens bij willen? Voor puur alleen het gamen heb je die toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Waarschijnlijk wel, er worden games gemaakt waarvoor je een hd nodig hebt + zonder hd vallen veel opties van de xbox weg, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:06:
[...]

Azijnpisser.

Je kan gewoon ook een controller met draad krijgen. En ga me niet vertellen dat een oplader voor AA batterijen ontbetaalbaar is (4,99 bij de lidl)

/EDIT

Ik maak het nog mooier. Ook de draadloze controller kan je met een draad aan de Xbox vast maken. Dat scheelt jou weer €0,012 cent aan stroomkosten per jaar.
Uhm volgens jouw post komen er accu's in die controllers, dus niks AA batterijen. Je word weer verplicht om allemaal andere dingen te kopen om je controller werkend te houden en dan is die controller nog eens duur ook.

Ik vind draadloze controllers net als draadloze muisen en tobo's gewoon irritant. Altijd gekloot met die dingen. Hang er gewoon een draadje aan, is goedkoper en je heb nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30

Het ding kost dus 400 euro maar natuurlijk wil je nog een extra controller ¤ 50 euro, o vergeet ik nog een xbox live abbo..
Xbox live abo zit er al bij in, gold geloof ik voor de versie van 400 euro, maar dat weet ik niet zeker.
Anoniem: 62695 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:49:
Het zit mij toch een beetje tegen dat iedere console een "value-pack' variant krijgt die -geef toe- enkel gemaakt is om de verliezen te compenseren...
Maar goed zolang ze een 'basis' versie aanbieden valt dat nog mee, toch vind ik dat het wel wat duurder wordt dan ze laten uitschijnen: als je voor de 400€ versie gaat met en headset(20€) en nog een extra controller (50€) en dan nog minimum één game ben je toch een kleine 550€ kwijt.
headset zit al standaard bij de 400€ versie, of bedoelde je een 2e headset? en je kan ook een controller met een draadkopen hoor, niemand die jouw verplicht een draadloze te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Dus al die mensen die al gepreorderd hebben kunnen al cancelen? Want naar mijn mening krijg je meer waard voor je geld als je de duurdere versie neemt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Ik volg de console scene totaal niet, maar bovenstaande posts lezende, zie ik dat je extra moet betalen om online te spelen. Waarom? Is het betalen van een internetverbinding niet genoeg? Voor de pc hoef je toch ook niet extra te betalen?
Is dit dan weer een geval van de consument een extra poot uitdraaien, of zie ik iets over het hoofd..? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Benotti op 17-08-2005 17:17 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.