Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik betwijfel of dat droomscenario van Sony uitkomt. MS lijkt de 360 voor een goede prijs in de markt te zetten ($299,-) procentueel gezien scheelt dat veel, maar volgens mij is de prijs dusdanig scherp dat mensen zich dan niet laten verleiden tot het kopen van een PS2 voor $99,-. Daarnaast zijn de early adapters natuurlijk mensen die nu ook al een console hebben, die mensen hebben dus al een Xbox of PS2, dus die gaan echt niet nog een PS2 of Xbox kopen omdat ie zo goedkoop is.

En gezien de berichten lijkt het ook snor te zitten met de titels voor de 360. MS heeft aangetoond erg goed in marketing te zijn. Ze hebben overigens 1 kwartaal al wel winst weten te maken met de Xbox (q4 2004), dus ik denk dat Sony zich rijrekent. Mochten de berichten over de titels waar zijn en de genoemde prijs kloppen dan ziet het er volgens mij goed uit voor MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 19:37
Denk niet dat een goedkope PS2 iets af doet aan de lancering van de Xbox360 hoor, het zijn toch absoluut geen concurrenten eigenlijk. De PS3 pas in 2007 lijkt me echt te laat, de Xbox360 wordt toch wel een succes dus om zo lang te wachten met de PS3 lijkt me alleen maar dom.

Ik heb het volste vertrouwen in zowel de Xbox360 als de PS3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/03/i/04/98/7d/9c_1_b.JPG

Heb deze al in bezit _/-\o_

$90,- voor betaald in een US game store :)

(foto geleend)

Nu op tweakers:
Walmart-medewerkers hebben de releasedatum en de prijs van de Xbox 360 gelekt. Volgens de medewerkers zal de nieuwe gameconsole op vier november in de schappen liggen. De prijs van het apparaat is ook gelekt; de Xbox 360 zou 299,99 dollar moeten gaan kosten. Deze prijs werd ook verwacht. De spellen zijn echter wel iets duurder dan men gehoopt had: Perfect Dark Zero en Project Gotham Racing 3 zouden voor 59,99 dollar over de toonbank moeten gaan. Microsoft heeft nog niet gereageerd op het lekken van de prijzen, maar de verwachting is dat deze informatie op waarheid berust. In april voorspelde Goldman Sachs al dat de nieuwe console in oktober of november in de winkels zou liggen. Hij zei eveneens dat er voor het eind van dit jaar al drie miljoen exemplaren van verkocht zouden worden.

[ Voor 74% gewijzigd door PWM op 04-08-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Als mensen in een gamestore/speelgoedwinkel een HDTV met X360 zien en daarnaast een gewone tv met PS2, zullen ze dat prijsverschil misschien wel interpreteren als de X360 is top-of-the-line voor meer geld en de PS2 is verouderd met een verouderde prijs. Ach, het is toch Kerst, laten we gek doen en we kopen die nieuwe spelcomputer voor de kids. Bovendien zal Microsoft zeer zeker met een mega marketing offensief komen. Ik betwijfel of de strategie van Sony gaat lukken.

Of het lukt ze redelijk en ze verschuiven de launch van de PS3. Gedurende 2006 blijkt de X360 alsnog erg aan te slaan en wordt een hit. Dan is Sony mooi te laat met de PS3 en vangen ze nog meer klappen.

Het is allemaal erg risicovol en ik ben heel benieuwd naar hoe deze bedrijven dit gaan spelen.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
60 doller dus voor games, zal dan zo rond de 70-75 euro gaan worden ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-06 12:34

dominic

will code for food

Wekko schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:00:
60 doller dus voor games, zal dan zo rond de 70-75 euro gaan worden ongeveer?
Ik denk 69,95 oid..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

sony blijft de marktleider en daar gaat onze billbox niks aan veranderen.
en hun markteting in november moet wel heel goed zijn willen ze kunnen voorkomen dat mensen
voor kut K*t koters een ps2 kopen.
aangezien daar 1000+ games voor zijn
en xbox 360 die 299 dollar kost en bijna geen games voor zijn.
de jongere kopen het wel zoon 360
maar ouders voor kinderen kopen gewoon een ps2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ik ben er anders nog niet zo zeker van dat Sony marktleider blijft. De Xbox360 komt zoals het er nu naar uit ziet een stuk eerder uit (en heeft dus een voorsprong, net als PS2->Xbox) en Microsoft heeft het gewoon erg goed voor elkaar + de prijs bij de launch is meteen al erg scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm iemand die al een leuke HDTV die full reso aan kan heeft zien staan online ergens ?? Ik ben toch aan het sparen en was van plan de combi TV+XB360 aan te schaffen, onder meer vanwege het multimedia gedeelte en uiteraard de mooie games :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:14

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Wekko schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:37:
Ik ben er anders nog niet zo zeker van dat Sony marktleider blijft. De Xbox360 komt zoals het er nu naar uit ziet een stuk eerder uit (en heeft dus een voorsprong, net als PS2->Xbox) en Microsoft heeft het gewoon erg goed voor elkaar + de prijs bij de launch is meteen al erg scherp.
Sony lijkt aardig de klus kwijt te zijn. Ik wil zelf een eigenlijk de volgende generatie een PS3 erbij, maar de uitlatingen van Ken Kutaragi zijn wel heel erg ontmoedigend:
…the PS3 can't be offered at a price that's targeted towards households
Analisten verwachten dat de PS3 bij lancering meer dan $1000 gaat kosten. Sony staat er financieel slecht voor en kan het zich niet veroorloven om de PS3 met een enorm verlies te verkopen. Als de Xbox 360 rond de $300 en de Revolution rond de $200 gaat kosten zie ik Sony met die prijs niet lang marktleider meer blijven. Als huishoudens de PS3 niet kunnen betalen en de andere twee consoles wel, wie gaat er dan nog wel een PS3 kopen, behalve de PlayStation fans die teveel geld hebben?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Check je mail

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 06-08-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Had al een appart topic gemaakt voor mijn verhaaltje maar door sommige personen met hun uiterst nuttige bijdragen is dat nu dus dicht dus zal ik het hier nog maar een keertje posten. Weet niet of iemand er wat aan heeft maar het is mijn mening over het hele goede tot nu toe en misschien dat iemand het interresant vind om te lezen ;)

xbox360

De 2e console die MS gaat verkopen en ook meteen de eerste console van de next gen consoles die te koop is en het lijkt erop dat ms met de xbox360 van plan is om de ps2 van de next gen consoles te worden.

De game makers zijn iig vrij positief over de xbox360. De console heeft veel kracht en het schijnt dat er ook redelijk makkelijk voor ontwikkeld kan worden. Wat goed is omdat de nieuwe generatie weer veel meer werk zal vereisen dan de vorige generatie consoles.

De hardware van de xbox360 is ook niks mis mee. Ik kijk vooral uit naar wat de ati chip voor gfx op gaat leveren want ik heb het vermoeden dat de ati chip wel eens een stuk sneller zou kunnen gaan worden dan de RSX in de ps3 en wat er in de revo ook mag komen.

Ik denk dat ms overall met de xbox360 een hele goede console in huis heeft. Ze komen als eerste op de markt, de prijs is niet echt hoog te noemen (300dollar voor de console en de geruchten zeggen 60 euro voor een game) en ook xbox live zal er weer voor zorgen dat veel games ook online kunnen. Ik denk alleen dat ondanks dat ze een hele sloot japanse ontwikkelaars hebben ‘gekocht’ ze nogsteeds niet van de laatste plaats af zullen komen in Japan. De japanners zijn volgens mij veel te nationalistisch om iets uit het buitenland te halen als ze het in eigen land ook hebben. Maar in de VS en EU zal de xbox360 denk ik op de eerste plaats gaan eindigen.

playstation 3

Sony heeft na de ps2 een goede naam gemaakt (zei het dat ze wel de mazzel hebben gehad dat sega de marketing van de dreamcast heeft verkloot want de DC liep 2 jaar voor op ps2 en dat de concurrentie pas een jaar later kwam) en heeft die nu hoog te houden met de ps3.

Zal het sony weer gaan lukken om absolute leider in de markt te worden met de ps3? Volgens mij is het plan wat sony eerst met de ps3 had niet volgens plan uitgepakt. Ik heb het idee dat het de bedoeling was van sony om de CELL, de zogenaamd revolutionaire processor, van de ps3 al het rekenwerk (cpu+gpu) te laten doen. Maar dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat de CELL toch niet zo snel was als gehoopt (of de concurrentie beter dan verwacht). Ze zijn toen naar Nvidia gegaan om een gpu te halen. Nvidia kan in 18 maanden natuurlijk niet een totaal nieuwe chip ontwikkelen speciaal voor de ps3 zoals ati voor ms heeft gedaan en dus hebben ze het moeten doen met de 7800, alleen ga ik er vanuit dat de ps3 versie 32pipes zal hebben. In hoeverre de ps3 grafisch tov de xbox360 zal staan valt dus nog te bezien. Op de E3 lieten ze geweldig mooie filmpjes zien, veel mooier dan die van de xbox, om vervolgens te zeggen dat het renders waren.

Ook uit de communitie komen veel bange geluiden.
De gemiddelde consument zou ken kutagari het liefst lynchen voor zijn opmerking wij het niet erg moeten vinden dat de ps3 minimaal 400 dollar gaat kosten , de console word zo geweldig dat wij het schijnbaar niet erg vinden om er extra lang voor te werken. GUESS WHAT KEN, MENSEN DENKEN PRECIES HET TEGENOVERGESTELDE.

Ook ontwikkelaars zetten vraagtekens bij de kracht van de CELL en de problemen die ze gaan krijgen bij het ontwikkelen ervoor. De xbox360, en de revo waarschijnlijk ook, krijgen een general purpose cpu waarop alle code min of meer evengoed gedraaid word. De CELL heeft 7 SPE’s en maar een heel klein general purpose gedeelte. Dit zorgt ervoor de er heel specifiek code moet gaan worden geschreven om goed gebruik te maken van de CELL, dit zal alleen wel heel veel tijd en geld gaan kosten volgens de ontwikkelaars. Dit zal er weer voor zorgen dat games ook weer een stuk duurder worden en daardoor zou het wel eens kunnen dat ongeacht de kwaliteit van de ps3, de console zichzelf outpriced. Als jan met de korte achternaam zijn fifa spelletje wil spelen en ziet dan een xbox van 300dollar + fifa voor 60 euro of een ps3 voor 400dollar met games van 70 a 80 euro dan zal de keus snel gemaakt zijn.

Met de ps2 konden ze dure hardware en dure games nog veroorloven. Sony had als eerste een next gen console op de markt (op de DC na dan, sony mag de marketing afdeling van sega wel heel erg dankbaar zijn voor die wanprestatie) de consument kon niks anders kopen dus dan is de keus snel gemaakt. En zodra je eenmaal een grote userbase heb is het voor de concurrentie moeilijk om daar tussen te komen. Alleen nu zit sony met de xbox360 voor hun ps3 en de revo die ook uitkomt rond de tijd van de ps3 als het een beetje meezit (vanuit nintendo’s oogpunt dan).

Nintendo Revolution

Veel mensen zien niks meer in nintendo na de n64 en de gamecube. Persoonlijk begrijp ik niet echt waaorm. Goed ze verkochten dan misschien niet heel goed maar met de consoles zelf was en is zeker niks mis en ook de games zijn kwalitatief goed. Het ontbreekt alleen aan ‘coole’ games.

Maar nintendo lijkt dat nu ook door te hebben en is een nieuwe weg ingeslagen. Met de DS hebben ze al laten zien dat ze alle mensen als doelgroep willen hebben (daar waar ms en sony vooral op de casual gamer gericht zijn richt nintendo zich op alle mensen van jong tot oud) en dat de mensen ook geïnteresseerd zijn in games die anders te besturen zijn dan met de traditionele controls.

Veel mensen denken dat de revo nooit erg snel zal zijn omdat zoveel power niet in een klein doosje past. Ik denk dat het wel kan. Veel mensen vergeten even dat de revo namelijk geen ruimte hoeft te hebben voor een PSU (komt in de stekker) en een HDD. 2 onderdelen die altijd veel ruimte vereisen. En als nintendo low power onderdelen gaat gebruiken moet alles ook best te koelen zijn in zo’n klein doosje. Ook de cube map achtige techniek die nintendo gaat gebruiken voor het renderen van hun 3d images zorgt ervoor dat ze minder raw power nodig hebben om dezelfde kwaliteit gfx van de de concurrentie te laten zien.

Maar waar het volgens nintendo echt om gaat draaien is de manier waarop games gespeeld gaan worden. Er is dan ookal maanden een hype rondom de hele controller. Die hype zal er ongetwijfeld voor zorgen dat 3kwart van de mensen weer teleur gesteld is in nintendo zodra ze bekend maken dat een gyroscoop de grote verassing is terwijl een gyro toch wel degelijk voor behoorlijk vernieuwende gameplay kan zorgen. Goed, ik zou het geen revolutie willen noemen, eerder een evolutie maar mits goed gebruikt kan het zeker interessant zijn. Het kan ook dat nitendo wel iets heel revolutionairs heeft maar daar ga ik niet vanuit.

Nintendo lijkt voor de verandering ook eens aan marketing te denken. De console moet goedkoop worden (ik denk rond de 250 a 300 euro), het het hele gezin moet er plezier mee kunnen hebben (=grote doelgroep -> veel geld) en er moet goedkoop voor ontwikkeld kunnen worden (wat er weer voor zorgt dat veel 3th party ontwikkelaars naar de revo zullen overstappen en dat zal er weer voor zorgen dat veel meer mensen een revo zullen aanschaffen omdat je nu ook die ‘coole’ games op de revo heb en niet meer alleen die ‘kiddy’ games). Of het zo’n feest word hangt helemaal van nintendo af. Als ze er vanaf het begin een goede marketing campagne aan overhouden en bij de launch ook een paar ‘coole’ games hebben naast de gebruikelijke nintendo titels geef ik ze veel kans om weer een grote speler te worden. Met de DS kan je al zien dat er zeker plaats is voor de nieuwe visie van nintendo maar nintendo zal er zelf ook wat aan moeten doen en niet alles op zijn beloop laten gaan zoals met hun vorige consoles.

ja…?

Het is natuurlijk lang niet zeker dat het allemaal gaat zoals ik denk. Maar als het in de beurt komt denk ik dat MS de eerste plaatst gaat pakken. Behalve dan in Japan, daar worden ze laatste. Nintendo gaat een goede 2e worden mits ze de marketing en 3th party support goed aanpakken, en als ze het echt pushen denk ik dat ze het gevecht met MS zelfs nog wel een beetje aan kunnen gaan. In Japan word de revo denk eerste. Sony word laatste met de ps3 omdat ze zelf niet echt weten wat ze nou eigenlijk willen. Ik heb het idee dat ze hopen dat ze door de naam die ze met de ps2 hebben gemaakt de hoge prijs van hard en software van de ps3 wel kunnen opvangen. Voor sony hoop ik dat ze gelijk hebben maar ik denk dat sony nog wel eens een harde dobber kon krijgen aan nintendo en ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Hallo,

ik wil je erop wijzen dat Nintendo heeft aangegeven dat de Revolution tot 3 keer krachtiger zal worden dan de Gamecube.

Hierdoor is hij zoals je al zelf aangeeft, stukken kleiner dan de concurrentie, een feature die erg handig is als je je console wil verplaatsen.

Mijn excuses echter voor mijn reactie in je vorige topic, ik dacht dat je zomaar even iets verzonnen had, maar nu ik het lees vind ik het heel interessant en er staan goed feiten in.

Mijn excuses dus.

edit: ik heb een power unlimited met de e3 van 2001 waarin zij zich afvragen wat de toekomst van de PS2 is, je kan er immers meer mee dan alleen gamen, en is dit wel waar iedereen op zit te wachten?

Hoe het de PS2 is afgegaan weet iedereen inmiddels en er zijn vaak maanden geweest dan de PS2 meer verkocht dan alle andere consoles bij elkaar. Blijkbaar wil de consument meer dan alleen spelletjes. Iets wat terug te vinden is in de huidige DS - PSP verkoopcijfers.

[ Voor 33% gewijzigd door Faust op 06-08-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:23:
Had al een appart topic gemaakt voor mijn verhaaltje maar door sommige personen met hun uiterst nuttige bijdragen is dat nu dus dicht dus zal ik het hier nog maar een keertje posten. Weet niet of iemand er wat aan heeft maar het is mijn mening over het hele goede tot nu toe en misschien dat iemand het interresant vind om te lezen ;)

xbox360

De 2e console die MS gaat verkopen en ook meteen de eerste console van de next gen consoles die te koop is en het lijkt erop dat ms met de xbox360 van plan is om de ps2 van de next gen consoles te worden.

De game makers zijn iig vrij positief over de xbox360. De console heeft veel kracht en het schijnt dat er ook redelijk makkelijk voor ontwikkeld kan worden. Wat goed is omdat de nieuwe generatie weer veel meer werk zal vereisen dan de vorige generatie consoles.

De hardware van de xbox360 is ook niks mis mee. Ik kijk vooral uit naar wat de ati chip voor gfx op gaat leveren want ik heb het vermoeden dat de ati chip wel eens een stuk sneller zou kunnen gaan worden dan de RSX in de ps3 en wat er in de revo ook mag komen.

Ik denk dat ms overall met de xbox360 een hele goede console in huis heeft. Ze komen als eerste op de markt, de prijs is niet echt hoog te noemen (300dollar voor de console en de geruchten zeggen 60 euro voor een game) en ook xbox live zal er weer voor zorgen dat veel games ook online kunnen. Ik denk alleen dat ondanks dat ze een hele sloot japanse ontwikkelaars hebben ‘gekocht’ ze nogsteeds niet van de laatste plaats af zullen komen in Japan. De japanners zijn volgens mij veel te nationalistisch om iets uit het buitenland te halen als ze het in eigen land ook hebben. Maar in de VS en EU zal de xbox360 denk ik op de eerste plaats gaan eindigen.

playstation 3

Sony heeft na de ps2 een goede naam gemaakt (zei het dat ze wel de mazzel hebben gehad dat sega de marketing van de dreamcast heeft verkloot want de DC liep 2 jaar voor op ps2 en dat de concurrentie pas een jaar later kwam) en heeft die nu hoog te houden met de ps3.

Zal het sony weer gaan lukken om absolute leider in de markt te worden met de ps3? Volgens mij is het plan wat sony eerst met de ps3 had niet volgens plan uitgepakt. Ik heb het idee dat het de bedoeling was van sony om de CELL, de zogenaamd revolutionaire processor, van de ps3 al het rekenwerk (cpu+gpu) te laten doen. Maar dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat de CELL toch niet zo snel was als gehoopt (of de concurrentie beter dan verwacht). Ze zijn toen naar Nvidia gegaan om een gpu te halen. Nvidia kan in 18 maanden natuurlijk niet een totaal nieuwe chip ontwikkelen speciaal voor de ps3 zoals ati voor ms heeft gedaan en dus hebben ze het moeten doen met de 7800, alleen ga ik er vanuit dat de ps3 versie 32pipes zal hebben. In hoeverre de ps3 grafisch tov de xbox360 zal staan valt dus nog te bezien. Op de E3 lieten ze geweldig mooie filmpjes zien, veel mooier dan die van de xbox, om vervolgens te zeggen dat het renders waren.

Ook uit de communitie komen veel bange geluiden.
De gemiddelde consument zou ken kutagari het liefst lynchen voor zijn opmerking wij het niet erg moeten vinden dat de ps3 minimaal 400 dollar gaat kosten , de console word zo geweldig dat wij het schijnbaar niet erg vinden om er extra lang voor te werken. GUESS WHAT KEN, MENSEN DENKEN PRECIES HET TEGENOVERGESTELDE.

Ook ontwikkelaars zetten vraagtekens bij de kracht van de CELL en de problemen die ze gaan krijgen bij het ontwikkelen ervoor. De xbox360, en de revo waarschijnlijk ook, krijgen een general purpose cpu waarop alle code min of meer evengoed gedraaid word. De CELL heeft 7 SPE’s en maar een heel klein general purpose gedeelte. Dit zorgt ervoor de er heel specifiek code moet gaan worden geschreven om goed gebruik te maken van de CELL, dit zal alleen wel heel veel tijd en geld gaan kosten volgens de ontwikkelaars. Dit zal er weer voor zorgen dat games ook weer een stuk duurder worden en daardoor zou het wel eens kunnen dat ongeacht de kwaliteit van de ps3, de console zichzelf outpriced. Als jan met de korte achternaam zijn fifa spelletje wil spelen en ziet dan een xbox van 300dollar + fifa voor 60 euro of een ps3 voor 400dollar met games van 70 a 80 euro dan zal de keus snel gemaakt zijn.

Met de ps2 konden ze dure hardware en dure games nog veroorloven. Sony had als eerste een next gen console op de markt (op de DC na dan, sony mag de marketing afdeling van sega wel heel erg dankbaar zijn voor die wanprestatie) de consument kon niks anders kopen dus dan is de keus snel gemaakt. En zodra je eenmaal een grote userbase heb is het voor de concurrentie moeilijk om daar tussen te komen. Alleen nu zit sony met de xbox360 voor hun ps3 en de revo die ook uitkomt rond de tijd van de ps3 als het een beetje meezit (vanuit nintendo’s oogpunt dan).

Nintendo Revolution

Veel mensen zien niks meer in nintendo na de n64 en de gamecube. Persoonlijk begrijp ik niet echt waaorm. Goed ze verkochten dan misschien niet heel goed maar met de consoles zelf was en is zeker niks mis en ook de games zijn kwalitatief goed. Het ontbreekt alleen aan ‘coole’ games.

Maar nintendo lijkt dat nu ook door te hebben en is een nieuwe weg ingeslagen. Met de DS hebben ze al laten zien dat ze alle mensen als doelgroep willen hebben (daar waar ms en sony vooral op de casual gamer gericht zijn richt nintendo zich op alle mensen van jong tot oud) en dat de mensen ook geïnteresseerd zijn in games die anders te besturen zijn dan met de traditionele controls.

Veel mensen denken dat de revo nooit erg snel zal zijn omdat zoveel power niet in een klein doosje past. Ik denk dat het wel kan. Veel mensen vergeten even dat de revo namelijk geen ruimte hoeft te hebben voor een PSU (komt in de stekker) en een HDD. 2 onderdelen die altijd veel ruimte vereisen. En als nintendo low power onderdelen gaat gebruiken moet alles ook best te koelen zijn in zo’n klein doosje. Ook de cube map achtige techniek die nintendo gaat gebruiken voor het renderen van hun 3d images zorgt ervoor dat ze minder raw power nodig hebben om dezelfde kwaliteit gfx van de de concurrentie te laten zien.

Maar waar het volgens nintendo echt om gaat draaien is de manier waarop games gespeeld gaan worden. Er is dan ookal maanden een hype rondom de hele controller. Die hype zal er ongetwijfeld voor zorgen dat 3kwart van de mensen weer teleur gesteld is in nintendo zodra ze bekend maken dat een gyroscoop de grote verassing is terwijl een gyro toch wel degelijk voor behoorlijk vernieuwende gameplay kan zorgen. Goed, ik zou het geen revolutie willen noemen, eerder een evolutie maar mits goed gebruikt kan het zeker interessant zijn. Het kan ook dat nitendo wel iets heel revolutionairs heeft maar daar ga ik niet vanuit.

Nintendo lijkt voor de verandering ook eens aan marketing te denken. De console moet goedkoop worden (ik denk rond de 250 a 300 euro), het het hele gezin moet er plezier mee kunnen hebben (=grote doelgroep -> veel geld) en er moet goedkoop voor ontwikkeld kunnen worden (wat er weer voor zorgt dat veel 3th party ontwikkelaars naar de revo zullen overstappen en dat zal er weer voor zorgen dat veel meer mensen een revo zullen aanschaffen omdat je nu ook die ‘coole’ games op de revo heb en niet meer alleen die ‘kiddy’ games). Of het zo’n feest word hangt helemaal van nintendo af. Als ze er vanaf het begin een goede marketing campagne aan overhouden en bij de launch ook een paar ‘coole’ games hebben naast de gebruikelijke nintendo titels geef ik ze veel kans om weer een grote speler te worden. Met de DS kan je al zien dat er zeker plaats is voor de nieuwe visie van nintendo maar nintendo zal er zelf ook wat aan moeten doen en niet alles op zijn beloop laten gaan zoals met hun vorige consoles.

ja…?

Het is natuurlijk lang niet zeker dat het allemaal gaat zoals ik denk. Maar als het in de beurt komt denk ik dat MS de eerste plaatst gaat pakken. Behalve dan in Japan, daar worden ze laatste. Nintendo gaat een goede 2e worden mits ze de marketing en 3th party support goed aanpakken, en als ze het echt pushen denk ik dat ze het gevecht met MS zelfs nog wel een beetje aan kunnen gaan. In Japan word de revo denk eerste. Sony word laatste met de ps3 omdat ze zelf niet echt weten wat ze nou eigenlijk willen. Ik heb het idee dat ze hopen dat ze door de naam die ze met de ps2 hebben gemaakt de hoge prijs van hard en software van de ps3 wel kunnen opvangen. Voor sony hoop ik dat ze gelijk hebben maar ik denk dat sony nog wel eens een harde dobber kon krijgen aan nintendo en ms.
Beetje fanboy geblaat ;)

Je gaat een gpu vergelijken met een gpu waar bijna nog niks van over bekend is en dan tot een conclussie komen dat die in de xbox 360 sneller is 8)7. Tevens vond ik de spellen die ze op de playstation meeting lieten zien er wel stuk beter uitzagen tegenover de 360 spellen. Maarja, ik ben er zeker van dat bijde consoles super worden en ik ga in zomer 2006 mijn keuze maken over welke ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:33:
ik wil je erop wijzen dat Nintendo heeft aangegeven dat de Revolution tot 3 keer krachtiger zal worden dan de Gamecube.
Ik wil je er op wijzen dat Nintendo heeft aangegeven dat dat niet waar is. De krant USA Today heeft dat geschreven in een interview met Perrin Kaplan, maar dat bleek niet te kloppen. Bovendien staat Nintendo er om bekend de kracht van hun console zwak uit te drukken. Zo zou de Xbox 10 keer zo krachtig zijn als de GameCube volgens de specs van Microsoft en Nintendo, maar in de praktijk liggen ze vrij dicht bij elkaar in de buurt. Je kunt niets zeggen over de kracht van de Revolution (en de andere twee consoles) totdat we wat meer spellen in aktie hebben gezien op final hardware.

[ Voor 34% gewijzigd door MetroidPrime op 06-08-2005 18:43 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 128210 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:36:
[...]

Beetje fanboy geblaat ;)

Je gaat een gpu vergelijken met een gpu waar bijna nog niks van over bekend is en dan tot een conclussie komen dat die in de xbox 360 sneller is 8)7. Tevens vond ik de spellen die ze op de playstation meeting lieten zien er wel stuk beter uitzagen tegenover de 360 spellen. Maarja, ik ben er zeker van dat bijde consoles super worden en ik ga in zomer 2006 mijn keuze maken over welke ik ga kopen.
:X quote dat hele stuk nog eens :P

Over de Rev valt gewoonweg nog niets te zeggen, daarover speculeren is leuk, maar weinig zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
MetroidPrime schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:39:
[...]

Ik wil je er op wijzen dat Nintendo heeft aangegeven dat dat niet waar is. De krant USA Today heeft dat geschreven in een interview met Perrin Kaplan, maar dat bleek niet te kloppen. Bovendien staat Nintendo er om bekend de kracht van hun console zwak uit te drukken. Zo zou de Xbox 10 keer zo krachtig zijn als de GameCube volgens de specs van Microsoft en Nintendo, maar in de praktijk liggen ze vrij dicht bij elkaar in de buurt. Je kunt niets zeggen over de kracht van de Revolution (en de andere twee consoles) totdat we wat meer spellen in aktie hebben gezien op final hardware.
hier staat anders:

http://cube.ign.com/articles/615/615019p1.html

btw, er klopt helemaal niks van wat jullie (en ik) gezien hebben van de revolution;
hij is "front loading" voor 12 cm discs, en dan willen ze mensen wijs maken dat in dit mechanisme ook 8 cm discs passen? Volgens Nintendo kan je er namelijk gewoon je cube schijfjes instoppen.

Wellicht heeft USA today ook het stuk van de backwards compatability verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Faust schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:51:
[...]

btw, er klopt helemaal niks van wat jullie (en ik) gezien hebben van de revolution;
hij is "front loading" voor 12 cm discs, en dan willen ze mensen wijs maken dat in dit mechanisme ook 8 cm discs passen? Volgens Nintendo kan je er namelijk gewoon je cube schijfjes instoppen.
Dat is ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
sorry voor de onduidelijkheid, wat is zo? Dat het volgens de tray loading (of hoe zoiets heet), technisch niet mogelijk is om schijfjes die andere afmetingen dan 12cm hebben te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:51:
[...]

hier staat anders:

http://cube.ign.com/articles/615/615019p1.html

Wellicht heeft USA today ook het stuk van de backwards compatability verzonnen?
De bron van dat stuk is juist die krant geweest. IGN heeft later een stuk gepost waarin er staat dat het niet waar is:
Q: Is Revolution "two-to-three times more powerful than GameCube"?

A: USA Today reported this news based on a comment from Nintendo of America's vice president of corporate affairs, Perrin Kaplan. The information was later determined to be false. We do not yet know how much more power Revolution wields over its predecessor.
Wie zegt overigens dat die drive die schijfjes niet aankan? Nintendo zegt dat het wel kan en Plextor heeft een slot-loading DVD-brander die 8-cm schijfjes aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:10
Bosmonster schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:05:
[...]

Final Fantasy wordt toch een Xbox(-only) titel? Of is die deal van MS met Square niet zo strak?
Ja Final Fantasy 11 ja, de normale final fantasy(wss13)komt gewonn op de ps3 hoor.
En over dat media center gedoe ben je ook beter uit met een ps3, een hd erin, linux erop en je kan 100x meer als met een 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faust schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:01:
technisch niet mogelijk is om schijfjes die andere afmetingen dan 12cm hebben te gebruiken?
De ding op de Revolution schijnt het wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:36:
[...]

Beetje fanboy geblaat ;)

Hoezo fanboy geblaat? Ik zeg dat ik denk dat de gpu van de xbox360 sneller is. We weten wat de 7800gtx ongeveer kan, je kan dus ook enigzins uitrekenen hoesnel een RSX met 32pipes is. We weten ook dat wat sony heeft laten zien renders waren, en ook dat als sony of specs en gfx praat het met een korrel zout genomen moet worden. We weten ook de de xenos in potentie heel sterk is. In princiepe zou 1 xenos pipeline een stuk sneller moeten zijn dan 1 RSX pipeline. We weten ook dat alles wat MS heeft laten zien op mac's draaide op 30 a 40% van de kracht van de xbox360.
Hoe het de PS2 is afgegaan weet iedereen inmiddels en er zijn vaak maanden geweest dan de PS2 meer verkocht dan alle andere consoles bij elkaar. Blijkbaar wil de consument meer dan alleen spelletjes. Iets wat terug te vinden is in de huidige DS - PSP verkoopcijfers.
De huidige verkopen van die 2 consoles laten volgens mij iedere week weer zien dat de DS veel beter verkoopt dan de PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:48:
[...]

Hoezo fanboy geblaat? Ik zeg dat ik denk dat de gpu van de xbox360 sneller is. We weten wat de 7800gtx ongeveer kan, je kan dus ook enigzins uitrekenen hoesnel een RSX met 32pipes is. We weten ook dat wat sony heeft laten zien renders waren, en ook dat als sony of specs en gfx praat het met een korrel zout genomen moet worden. We weten ook de de xenos in potentie heel sterk is. In princiepe zou 1 xenos pipeline een stuk sneller moeten zijn dan 1 RSX pipeline. We weten ook dat alles wat MS heeft laten zien op mac's draaide op 30 a 40% van de kracht van de xbox360.

[...]

De huidige verkopen van die 2 consoles laten volgens mij iedere week weer zien dat de DS veel beter verkoopt dan de PSP.
PlayStation meeting was 2 weken geleden en ze lieten daar real time stuf zien. 2 Gundam Wings spellen, waar van 1 speelbaar was. Het zag er heel goed uit. :)
http://ps3.ign.com/articles/635/635525p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah bedankt die had ik nog niet gezien. Ziet er iid goed uit alleen nog lang niet zoals die killzone 2 movie op de E3 ;) Alleen wel jammer dat het weer een vage gundam game lijkt te worden. Als ze nou eindelijk eens een goede game gebaseerd op gundam wing of gundam seed zouden maken dan zou ik pas blij zijn. Kreeg de xbox360 bij de release trouwens ook geen gundam game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:56:
Ah bedankt die had ik nog niet gezien. Ziet er iid goed uit alleen nog lang niet zoals die killzone 2 movie op de E3 ;) Alleen wel jammer dat het weer een vage gundam game lijkt te worden. Als ze nou eindelijk eens een goede game gebaseerd op gundam wing of gundam seed zouden maken dan zou ik pas blij zijn. Kreeg de xbox360 bij de release trouwens ook geen gundam game?
Ze krijgen er ook een :) maar volgens mij niet bij de release

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 128210 op 06-08-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Wat me overigens opvalt is dat ik eigenlijk nog geen een filmpje van een next gen console game ben tegen gekomen die lifetime gerenderd werd en ook echt soepel liep. Al die filmpjes laten beelden met een redelijk belabberde framerate zien. Zou dat te maken hebben met beta kids die underpowered zijn ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 07-08-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:02:
Wat me overigens opvalt is dat ik eigenlijk nog geen een filmpje van een next gen console game ben tegen gekomen die lifetime gerenderd werd en ook echt soepel liep. Al die filmpjes laten beelden met een redelijk belabberde framerate zien. Zou dat te maken hebben met beta kids die underpowered zijn ofzo?
Volgens mij zijn het ook slechte cameras waarmee werd gefilmd. Misschien zelfs telefoontjes agh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm dat zou het wel eens kunnen zijn. Overigens kan ik niet wachten tot ik een Xbox 360 in huis kan halen. Alleen jammer dat de nieuwe tv die ik dan moet halen om alles in zijn volle glorie te kunnen bekijken, 2-3 keer zo duur is als de console zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 20:33
wanneer komt ie uit in us? ik ga eind oktober naar new york namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dezelfde dag dat die ook hier in Europa en in Japan uitkomt. ;) 4 november dus waarschijnlijk. Je hoeft hem dus niet in de VS te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 07-08-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Behalve dat ie daar dan weer een stuk goedkoper is dan hier. Alleen dan kan je er alleen US spellen op spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 93354 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:18:
Behalve dat ie daar dan weer een stuk goedkoper is dan hier. Alleen dan kan je er alleen US spellen op spelen.
Volgens mij was er sprake van dat die beperking werd opgeheven op de 360, maar ik kan er nu niets over vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Cool :)

De 360 werkt al samen met een PSP:

Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/dailyposts/xbox360/xbox360psp.jpg

http://news.teamxbox.com/...onnectivity-Demonstrated/

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 07-08-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128656

op nu.nl las ik dat de xbox 360 duurder zou uitvallen dan verwacht... :?

http://www.nu.nl/news/571...duurder_dan_verwacht.html

maar liefst 430 wordt hier genoemd in het artikel... das toch aardig wat duurder dan ze verwachtten... zou zonde zijn als t waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Mja..ik geloof eerder die Walmart medewerkers in Amerika. Dus 299,99 dollar
Zou trouwens wel goed uitkomen voor Sony anders :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 128656 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:21:
op nu.nl las ik dat de xbox 360 duurder zou uitvallen dan verwacht... :?

http://www.nu.nl/news/571...duurder_dan_verwacht.html

maar liefst 430 wordt hier genoemd in het artikel... das toch aardig wat duurder dan ze verwachtten... zou zonde zijn als t waar is...
Er zijn wel erg veel geruchten telkens rond de prijs. Lijkt wel alsof ieder tijdschrift een gokje waagt. Uiteindelijk zal er wel een tijdschrift zijn dt geljk had en die zullen dan wel weer zeggen "zie je wel".

Het klinkt allemaal best geloofwaardig dat MS een andere strategie kiest omdat Sony kennelijk veel gaat vragen voor de PS3. Maar misschien zegt Sony dat wel weer om zand in de ogen te strooien. Er is dus geen pijl op te trekken naar wat er allemaal gaat gebeuren. Ik zou dus zeggen, we zien wel. Het enige dat echt voor de hand zal liggen is dat de prijzen in Europa waarschijnlijk hoger liggen dan in de VS. In de eerste plaats omdat wij wel BTW optellen bij de prijs (19% verklaard) en in de tweede plaats omdat iedereen uitgaat van de huidige euro/dollar prijs. MS zal zich waarschijnlijk minder aantrekken van de lagere dollar, want misschien staat die over een half jaar wel weer een stuk hoger en dan zouden ze de prijs bij elke wijziging moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

Voor de mensen die willen weten hoeveel kracht de CPU's in de Xbox 360 en PS3 hebben, moeten het volgende artiekel maar even lezen. Het artiekel stond een tijd geleden al op Anandtech maar is op "onverklaarbare" wijze verdwenen. Maar gelukkig hebben we Google nog.
Right now, from what we've heard, the real-world performance of the Xenon
CPU is about twice that of the 733MHz processor in the first Xbox.
The Cell processor doesn't get off the hook just because it only uses a
single one of these horribly slow cores; the SPE array ends up being fairly
useless in the majority of situations, making it little more than a waste of
die space.
Link

Ik heb het idee dat Nintendo toch nog een goede kans heeft om iets krachtigs neer te zetten verglijk maar met de gamecube, die is toch echt wel krachtiger dan de PS2, wel minder dan de xbox, maar die is dan ook vier keer zo groot hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een sukkel die schrijver van dat artikel, weet duidelijk niet waar ie het over heeft. Een 3,2ghz PowerPC Xenon cpu tegen de 733mhz P3/Celeron cpu van de xbox waarbij de Xenon cpu ook nog eens 3 cores heeft. En dan is de Xenon cpu maar maar 2 keer zo snel? Wahahaha wat een idioot dat ding is meer in de buurt van 10x zo snel. En dan zeggen dat die SPE's van de Cell processor nutteloos zijn, denk je nu echt dat ze er dan op zouden zitten? Ageia, de maker van de PPU, gaat zelfs software leveren voor de Cell processor zodat het veel makkelijker wordt om te programmeren voor diezelfde processor. (denk daarbij dus aan SPE's die als PPU functioneren). Die vent moe gewoon niet vergeten: we hebben het hier over consoles. Als een cpu in een console bepaalde eigenschappen hebben dan let men daar gewoon op bij het programmeren en wordt alles daar op aangepast. Bij een pc zou dit niet zo makkelijk kunnen omdat er een hoop verschillende processors op de markt zijn en software en games moeten op al die veschillende cpu's kunnen werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 13-08-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zet ook mijn vraagtekens bij hoeveel verstand van hardware de schrijver heeft.

De xbox cpu zijn volgens mij 3 G5 procs, ik kan me niet voorstellen dat 3 G5's op 3.2Ghz maar 2x zo snel zijn als een p3 733Mhz. Dan zou bv elke G5 van ibm al veel trager zijn dan wat voor proc dan ook, en dat klopt gewoon niet. Ook gabe newell en die gast van team ninja hebben al gezegd dat zelfs als er maar 1 core word gebruikt er veel meer kracht is dan op de orginele xbox. En ik heb niet het idee dat ze het over 2x zoveel kracht hebben, maar een stuk meer. 10x sneller is denk ik wel wat overdreven, misschien dat zien bij de allerlaatste games die uitkomen omdat er op dat moment pas echt engine's zijn die perfect op de hw lopen, net zoals je nu bij de huidige consoles ziet.

Ook het prijs argument snap ik niet helemaal. Als de xbox360 cpu echt maar 2x zo snel zou zijn dan zou ms voor 50 a 60 dollar vast wel een veel snellere amd/intel cpu kunnen krijgen.

Wat die over de gpu zegt klopt ook geen reet van. een 48 pipe unifed shader chip net zo snel als een 24 pipe r420? dan zou elke pipe op de xenos wel heel inefficient moeten zijn terwijl we al weten dat ze juist veel efficienter zijn dan een huidige pipe. En waarom zou ati doe moeite nemen om zo'n ingewikkelde chip te maken waarbij veel mis kan gaan tijdens het bakken als ze net zo goed de r520 of een opgevoerde r420 hadden kunnen leveren?

Het ps3 verhaal is een beetje hetzelfde. Al heeft ie misschien wel een klein beetje gelijk over de CELL. Devvers zeggen al dat het heel moeilijk gaat worden om de 3cores van de xbox360 goed te gebruiken maar dat zelfs met 1 core er nog goede performance gehaald kan worden. Bij de CELL moeten devver wel goed gebruik maken van de SPE's omdat het general purpose gedeelte van die cpu maar zo klein is dat het nooit genoeg is voor een game. Dus het zou idd wel eens zo kunnen zijn dat het ontwikkelen voor de ps3 weer een ramp gaat worden.

Ik denk dat de reden dat het artikel niet meer online staat dus gewoon is omdat die gozer geen idee had waar die het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik denk dat het grotendeels ook een definitiekwestie is. Hoe druk je kracht uit? Dat is gewoon moeilijk te doen. Mijn Pentium-M op 1.7Ghz is met sommige taken sneller dan een P4 op 3Ghz, maar met andere dingen is de P4 echt een stuk rapper. Het is dus heel moeilijk te zeggen. Ik zou zeggen wacht de consoles af en laat de graphics spreken, want daar is het al die "power" immers om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat de auteur er opzich wel verstand van heeft, maar het aspect ''console'' gewoon niet meegeteld heeft. Er wordt namelijk ook gezegd dat de Xenos cpu een hele lange pipeline heeft en daarom niet zo goed presteerd. Dat zou dan een beetje te vergelijken zijn met de eerste Pentium 4 cpu, die ook niet goed presteerde vanwege een lange pipeline. Echter dit is niet te vergelijken met de situatie van de Xenos cpu. Bij de Pentium 4 cpu was het zo dat deze in een pc zat, en aangezien applicaties ook op andere cpu moeten werken konden deze niet helemaal voor de Pentium 4 geoptimaliseerd worden. Bij een console kan dit wel, aangezien iedere Xbox 360 dezelfde soort cpu heeft met zelfs allemaal dezelfde snelheid. Hetzelfde geld voor het verhaal van de te grote focus op multithread en dus slechte singlethread prestatie. Bij een pc zou dit inderdaad een groot probleem zijn, aangezien veel applicaties singlethreaded zijn en nieuwe applicaties naast op dual-core cpu's ook op singel-core cpu's moeten werken. Alle Xbox 360 consoles hebben dezelfde cpu met allemaal 3 cores, waardoor iedere applicatie gewoon multithreaded gemaakt kan worden. In het begin zal de programering hiervoor niet super zijn(dat verbeterd altijd met de tijd) echter het zorgt er wel voor dat alle software voor de console geoptimaliseerd wordt voor een cpu met 3 cores. Het ziet er dus naar uit dat de auteur van het artikel naar de specificatie van de consoles heeft gekeken en deze te direct heeft vergeleken met de pc(hij maakt ook veel vergelijkingen met prestaties van desktop cpu's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die zo fel reageren moet ik zeggen dat jullie je heel erg in laten pakken door marketing, dat is waar het allemaal om gaat marketing. Dual 1080p 3,2 ghz, 100+/200+ vs 8 gflops van P4, HOE, en dan wil ik concreet antwoord van jullie als die 200flops vs 8 flops idd alles is waar het om gaat qua performence, Hoe kunnen ze dan ooit een console voor circa €400 op de markt brengen (cpu/gpu/hd/mobo/marketing/research/etc.) als alleen al een nieuwe P4 €400+ kost.
Wat een sukkel die schrijver van dat artikel, weet duidelijk niet waar ie het over heeft. Een 3,2ghz PowerPC Xenon cpu tegen de 733mhz P3/Celeron cpu van de xbox waarbij de Xenon cpu ook nog eens 3 cores heeft. En dan is de Xenon cpu maar maar 2 keer zo snel? Wahahaha wat een idioot dat ding is meer in de buurt van 10x zo snel.
Eerst een quote van John Carmack van zijn keynote op quakecon 2005:
If you look at the current platforms, in many ways its not quite as powerfull as it sounds, when you add up all the numbers and flops and things like that. If you just take code design for an x86 thats running on an Pentium or an Athlon or something, and you run it on either of the PowerPC's for these new console's, it will run at about half the speed of a modern state of the art system. And thats because they are in-order processors they are not out-of-order execution or speculative or any of the things that go on on in modern high-end pc processors,
De Xenon CPU 3,2 Ghz 3 cores elke core 2 threads teglijk. Inderdaad de processor is gebaseerd op de PowerPC architecture (zoals de P4 op x86 is), maar waar staat dat het 3 G5 cores zijn? En ja 3,2 Ghz is best veel maar een AMD 64 4400+ draaid op 2,2 Ghz (oid) en is even snel dan wel niet sneller dan een P4 op 4,4 Ghz. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je met Ghz'en helemaal niks kan zeggen. En zeker in de toekomst zal het steeds en steeds minder zeggen.
En dan zeggen dat die SPE's van de Cell processor nutteloos zijn, denk je nu echt dat ze er dan op zouden zitten? Ageia, de maker van de PPU, gaat zelfs software leveren voor de Cell processor zodat het veel makkelijker wordt om te programmeren voor diezelfde processor. (denk daarbij dus aan SPE's die als PPU functioneren).
De reden waarom die SPE's van de Cell processor nutteloos zijn is vanwegen het feit dat een game-engine voor 90%+ gebruik maakt van General Purpose rendering, en daar heeft de Cell processor juist weer weinig rekenkracht. Wat je wel kan doen met die SPE's is AI en Physics, maar dan houd het ook weer zo'n beetje op. Developers zitten daar helemaal niet op te wachten, het zou bijna een wonder zijn dat als er aan het eind van deze generatie (over 5 jaar) vol gebruik zou kunnen worden gemaakt van alleen al 3 threads.
Die vent moe gewoon niet vergeten: we hebben het hier over consoles. Als een cpu in een console bepaalde eigenschappen hebben dan let men daar gewoon op bij het programmeren en wordt alles daar op aangepast. Bij een pc zou dit niet zo makkelijk kunnen omdat er een hoop verschillende processors op de markt zijn en software en games moeten op al die veschillende cpu's kunnen werken.
Ik denk niet dat elke developer misschien zelfs geeneen developer het met je een zal zijn..

Paar quote's van Gabe Newell (valve/half-life)
If writing in-order code [in terms of difficulty] is a one and writing out-of-order code is a four, then writing multicore code is a 10
"Statements about 'Oh, the PS3 is going to be twice as fast as an Xbox 360' are totally meaningless . It means nothing. It's surprising that game customers don't realize how it treats them like idiots. The assumption is that you're going to swallow that kind of system, when in fact there's no code that has been run on both of those architectures that is anything close to a realistic proxy for game performance. So to make a statement like that, I'm worried for the customers. And that we view customers as complete morons that will never catch on and that we're lying to them all the time. That's a problem because in the long run, it will have an impact on our sales."
"Technologically, I think every game developer should be terrified of the next generation of processors. Your existing code, you can just throw it away. It's not going to be helpful in creating next generation game titles," said Newell.
bron

Ga er maar van uit dat de CPU GPU los zo'n 150 euro per stuk zijn in het begin plus de rest van de hardware, en dan met verlies verkopen zeker een feit zal zijn. Ik heb even geen zin meer in schrijven, maar ik wil graag nog verder discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:04

Polycom

Poes van goud

Voor de mensen die zo fel reageren moet ik zeggen dat jullie je heel erg in laten pakken door marketing, dat is waar het allemaal om gaat marketing. Dual 1080p 3,2 ghz, 100+/200+ vs 8 gflops van P4, HOE, en dan wil ik concreet antwoord van jullie als die 200flops vs 8 flops idd alles is waar het om gaat qua performence, Hoe kunnen ze dan ooit een console voor circa €400 op de markt brengen (cpu/gpu/hd/mobo/marketing/research/etc.) als alleen al een nieuwe P4 €400+ kost.
Bedoel je winkel prijs € 400 euro, of als ze uit de fabriek rollen?

Ik ga even uit van het eerste. Denk je niet dat sony/mircosoft geen deals hebben met de mensen die de hardware leveren? Dan denk ik aan reclame voor de processor (naam bekendsheid) zeer grote afname en deals over de prijzen. Het is zeker waar dat de consoles worden verkocht, lager dan de kosten die gemaakt worden, maar door games/diverse randapparatuur etc verdienen ze dat dik terug. Laatst had ik een onderzoek gelezen en dat leverde op dat de gemiddelde gamer 5 a 6 spellen heeft twv 65 euro. Dus financieel kunnen ze dit soort dingen makkelijk doen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een cpu/gpu los verkoopt moet de maker er op die manier al de winst uithalen. Bij de consoles zal een deel van de ontwikkelkosten wel door ms/sony worden betaald en via royalties maken ze winst. Op die manier kunnen ze dus ook hun spullen goedkoper op de markt brengen.

Maar dat de xenos maar 2x zo snel zou zijn, komop, dat slaat gewoon nergens op. Wat ms/sony over hun procs zeggen zal vast wel iets te rooskleurig zijn maar je gaat mij niet vertellen dat 3 3.2Ghz cores maar 2x zo snel zijn als een p3 733Mhz proc. Dan zou ms net zo goed een athlon 2500+ oid kunnen gebruiken. Dat is goedkoper, sneller en makkelijker voor te devven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat de meeste console-fabrikanten de winst halen uit de spellen is mij ook wel bekent. Het voorbeeld wat ik met die P4 voor €400+ probeerde te zeggen is het volgende:
Sony en Microsoft beweren dat de consoles die ze hebben veel beter zouden zijn, dan wat je op het moment op de PC-Markt kan vinden. Voorbeeltje Flops 200(ps3) vs 100(xbox) vs 8(p4) Dat kan dan inderdaad wel waar zijn, daar durf ik geen uitspraak over te doen. Maar stel ik neem even de xbox360 als voorbeeld, stel dat die 10 keer zo snel zou zijn dan de huidige P4 die voor grofweg €400 wordt gefabriceerd, hoe kunnen ze dan in 5 jaar tijd een chip hebben ontwikkelt die niet alleen 10x zo snel zou zijn, maar ook nog eens een stuk goedkoper is om te produceren?

Waardoor de betere graphics komen is vooral minder bottlenecks en veel betere GPU's

Natuurlijk wordt er verlies geleden en dat is ook zeker waarom ik vooral Micro$$$oft in deze generatie haat, zij maken nu de console voor ongeveer €150 wordt verkocht nog steeds €79 verlies, per console. Dat is toch belagenlijk ze hebben gewoon markt gekocht. Niks goed design, niks innovatie gewoon pc bij elkaar proppen beetje software erbij en dan markt kopen. Dit is echt de reden waarom ik respect heb voor Nintendo, aangezien zij al vanaf het begin dat de console op de markt kwam, er winst op hebben gemaakt, en zelfs nu die voor €99 verkocht wordt, maken ze er nog steeds winst op.

Enige twee dingen die microsoft heeft ingebracht qua "innovatie" is Xbox live, en HDTV output, terwijl dat gewoon belachelijk is, want met de goede kabels ondersteunde zelfs de SNES al HDTV!

En ik beweer niet dat Nintendo altijd de goede beslissingen heeft genomen, maar ik heb wel respect voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Het is natuurlijk maar net wat je onder snelheid verstaat.
Dat de xbox360 cpu veel sneller dan 2x, berekeningen kan maken dan zeg ik ja.
Je moet er rekening mee houden dat een console meer is dan alleen een cpu.
Er zitten allemaal dingen in die het proces vertragen, zoals de Harddrive, DVD/Blu-ray, ethernet, gelimiteerde bus, etc.
Als deze dingen moeten efficient met elkaar om gaan om het maximale eruit te halen.
Overgens is 2x sneller (totale systeem) best wel een verbetering. Ik kan me nog herinneren dat ik van een P3 1 Ghz naar een P4 2.8 Ghz ging, mijn systeem was niet bepaald overal 2x sneller.

Overigens gaat de ontwikkeling van de cpu steeds langzamer, terwijl de ontwikkeling van de gpu gewoon door gaat. Doordat de gpu sneller is dan de cpu (relatief ;)), moet de gpu elke keer wachten voordat hij weer bericht krijgt van de cpu. Dit is ook een rede waarom je zonder performance drop 2/4x FSAA kan krijgen. Ze gebruiken de tijd dat de gpu niks aan het doen is om er FSAA op toe te passen.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het onderstaande artiekel is misschien ook wel intressant om te lezen..

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het heel erg belangrijk is om te beseffen dat deze console zo'n 5-6 jaar mee moeten gaan, misschien zelfs langer. Om ervoor te zorgen dat de consoles tegen die tijd nog beetje redelij ''up-to-date zijn moest men zich wel richten op multi-threading aangezien dit de weg van de toekomst is. Het is misschien nu nog moeilijk om voor te programmeren maar dit zal steeds beter gaan. De meeste games van de eerste generatie zullen voornamelijk single-threaded zijn maar het is niet zo'n probleem dat de nieuwe consoles daar niet zo ontzettend veel krachtiger in zijn dan de huidige generatie. Het verschil in cpu kracht tussen de PS2 en Xbox is tenslotte ook niet echt te merken, hoogstens in het aantal auto's of vijanden dat in een level rondrijdt of rondloopt. Het grootste verschil zit hem nu ook in het grafische gedeelte. En dat is bij de nieuwe consoles dik in orde. En als de tijd vordert zullen de developers hun games steeds meer multi-threaded programmeren en alles uit de cpu's halen. En zo erg is dat ook niet, aangezien vervolg delen van games waarvan er al een deel op een console uit is gekomen ook echt beter zullen zijn dan het oudere deel. De console fabrikanten hebben zich dus gewoon op de toekomst gericht toen ze hun cpu's kozen, en die keuze zal hun goed naarmate de tijd vordert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:51:
Ik denk dat het heel erg belangrijk is om te beseffen dat deze console zo'n 5-6 jaar mee moeten gaan, misschien zelfs langer. Om ervoor te zorgen dat de consoles tegen die tijd nog beetje redelij ''up-to-date zijn moest men zich wel richten op multi-threading aangezien dit de weg van de toekomst is. Het is misschien nu nog moeilijk om voor te programmeren maar dit zal steeds beter gaan. De meeste games van de eerste generatie zullen voornamelijk single-threaded zijn maar het is niet zo'n probleem dat de nieuwe consoles daar niet zo ontzettend veel krachtiger in zijn dan de huidige generatie. Het verschil in cpu kracht tussen de PS2 en Xbox is tenslotte ook niet echt te merken, hoogstens in het aantal auto's of vijanden dat in een level rondrijdt of rondloopt. Het grootste verschil zit hem nu ook in het grafische gedeelte. En dat is bij de nieuwe consoles dik in orde. En als de tijd vordert zullen de developers hun games steeds meer multi-threaded programmeren en alles uit de cpu's halen. En zo erg is dat ook niet, aangezien vervolg delen van games waarvan er al een deel op een console uit is gekomen ook echt beter zullen zijn dan het oudere deel. De console fabrikanten hebben zich dus gewoon op de toekomst gericht toen ze hun cpu's kozen, en die keuze zal hun goed naarmate de tijd vordert.
Persoonlijk weet ik niet veel heel veel van het verschil tussen single en mulithread programmeren af. Maar voor zover we John Carmack (beroemd om zijn engines van doom/quake) mogen geloven zal het programmeren voor multithreads in de toekomst helemaal niet makkenlijker worden dan wordt verondersteld. Hij zou veel liever zien dat er één snelle CPU thread zal blijven, maar de fabrikanten zijn genoodzaakt om meerdere cores te gaan gebruiken willen ze Moore's Law bij kunnen benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 86475 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:51:
Ik denk dat het heel erg belangrijk is om te beseffen dat deze console zo'n 5-6 jaar mee moeten gaan, misschien zelfs langer. Om ervoor te zorgen dat de consoles tegen die tijd nog beetje redelij ''up-to-date zijn moest men zich wel richten op multi-threading aangezien dit de weg van de toekomst is.
Er kleeft een enorm nadeel aan multi-threaded programmeren, het zal altijd moeilijk blijven vanwege problemen zoals bijvoorbeeld race conditions, deadlocks en het gelijkmatig verdelen van werk. In games heb je ook een probleem vanwege het feit dat alles invloed op elkaar uit oefent: de physics, de AI en de speler. Hierdoor zal je regelmatig wachtende of synchroniserende threads hebben, wat ten koste gaat van je performance. Ook kost het veel meer tijd om een game-engine te optimaliseren, wat de ontwikkel-tijd en -kosten enorm zal doen stijgen. De snelheidswinst van meerdere CPU's/cores in games zal dan ook niet zo heel groot zijn, tenzij er ineens iemand ontdekt hoe je alle problemen met concurrent programming makkelijk oplost. Dan is het nog maar de vraag of je dat ook makkelijk kan toepassen in de next-gen consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

MetroidPrime schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:21:
[...]

In games heb je ook een probleem vanwege het feit dat alles invloed op elkaar uit oefent: de physics, de AI en de speler. Hierdoor zal je regelmatig wachtende of synchroniserende threads hebben, wat ten koste gaat van je performance.
Ok, maar anderzijds zijn er ook talloze acties die geen invloed op elkaar uitoefenen, of geen interactie met de speler voorzien. Ik noem als voorbeelden alle pedestrians in bvb gta/getaway/godfather, enz.. Alle andere traffic, bewegen van planten en bomen in de wind, andere weersomstandigheden fot that matter: regen, sneeuw, wind, zon
Publiek bij racegames, het leven van alledag (winkeliers en shoppers in een drukke galerij, bvb turkije, waar je je onopgemerkt moet doorbewegen, die kunnen hun gewone AI gangetje gaan op de andere cores.)

En dan kan je bvb in GTA alleen de directe omgeving in een bepaalde straal laten overnemen door de hoofdthread, omdat je daar interacties voorziet. Maar de rest gaat gewoon verder op de andere cores. Zo kan je grotere, complexere, meer interessante, en 'levende' settings realiseren. Denk bvb aan 'draw distance' in 'driver', waar alles nu door één core moet (dus minder overhoudt om realtime je omgeving te renderen)

Is dit een mogelijk gebruik van de meerdere cores? (aangezien de 'omgeving' geen directe input nodig heeft van jou)

enfin, ik ken er niets van, maar zou dit tot de mogelijkheden kunnen behoren van extra cores in een console?

Was het nu microsoft of sony die zeiden van iets extra te voorzien voor frequente gamecontent (libraries), zoals bomen, wind, enz. zodat de dev's zich niet moeten bezig houden met steeds opnieuw die content te creëeren en gebruik kunnen maken van wat al voorzien is, om game dev sneller en gemakkelijker te maken, maar goed, zoals gezegd, ik ken er niets van. Ik laat hier mijn verbeelding eens spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk hebben de omgeving etc ook invloed op wat jij doet. Voetganger reageren namelijk op wat jij doet wat weer andere reacties etc oproept.

Het zal wel lastig zijn voor devvers in het begin, maar ze kunnen er toch niks aan doen. Single core procs zullen nou eenmaal, zeker de komende tijd, niet erg veel sneller meer worden. Als je een console maakt die dan een jaar of 5 moet moet gaan dan moet je dus haast wel iets van dual core gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

MetroidPrime schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:21:
[...]

Er kleeft een enorm nadeel aan multi-threaded programmeren, het zal altijd moeilijk blijven vanwege problemen zoals bijvoorbeeld race conditions, deadlocks en het gelijkmatig verdelen van werk. In games heb je ook een probleem vanwege het feit dat alles invloed op elkaar uit oefent: de physics, de AI en de speler. Hierdoor zal je regelmatig wachtende of synchroniserende threads hebben, wat ten koste gaat van je performance. Ook kost het veel meer tijd om een game-engine te optimaliseren, wat de ontwikkel-tijd en -kosten enorm zal doen stijgen. De snelheidswinst van meerdere CPU's/cores in games zal dan ook niet zo heel groot zijn, tenzij er ineens iemand ontdekt hoe je alle problemen met concurrent programming makkelijk oplost. Dan is het nog maar de vraag of je dat ook makkelijk kan toepassen in de next-gen consoles.
Inderdaad maar ik denk dat er wel veel progressie geboekt kan worden. :)

offtopic:
Overigens zeer vet icon van de POP tour van U2. 8)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 131051 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 02:53:
[...]

Ok, maar anderzijds zijn er ook talloze acties die geen invloed op elkaar uitoefenen, of geen interactie met de speler voorzien. Ik noem als voorbeelden alle pedestrians in bvb gta/getaway/godfather, enz.. Alle andere traffic, bewegen van planten en bomen in de wind, andere weersomstandigheden fot that matter: regen, sneeuw, wind, zon
Publiek bij racegames, het leven van alledag (winkeliers en shoppers in een drukke galerij, bvb turkije, waar je je onopgemerkt moet doorbewegen, die kunnen hun gewone AI gangetje gaan op de andere cores.)

En dan kan je bvb in GTA alleen de directe omgeving in een bepaalde straal laten overnemen door de hoofdthread, omdat je daar interacties voorziet. Maar de rest gaat gewoon verder op de andere cores. Zo kan je grotere, complexere, meer interessante, en 'levende' settings realiseren. Denk bvb aan 'draw distance' in 'driver', waar alles nu door één core moet (dus minder overhoudt om realtime je omgeving te renderen)

Is dit een mogelijk gebruik van de meerdere cores? (aangezien de 'omgeving' geen directe input nodig heeft van jou)

enfin, ik ken er niets van, maar zou dit tot de mogelijkheden kunnen behoren van extra cores in een console?

Was het nu microsoft of sony die zeiden van iets extra te voorzien voor frequente gamecontent (libraries), zoals bomen, wind, enz. zodat de dev's zich niet moeten bezig houden met steeds opnieuw die content te creëeren en gebruik kunnen maken van wat al voorzien is, om game dev sneller en gemakkelijker te maken, maar goed, zoals gezegd, ik ken er niets van. Ik laat hier mijn verbeelding eens spelen :)
Games zoals GTA zijn vrijwel constant content vanaf DVD aan het laden. Als je alles zo weet te verdelen dat er maar 1 core afhankelijk is van de input van de gebruiker, dan zullen de cores nog steeds afhankelijk van elkaar zijn vanwege alle andere IO. Als één core bijvoorbeeld de DVD drive of het geheugen gebruikt, kunnen de andere cores deze niet gebruiken tot de eerste klaar is. Dit is één van de grootste problemen die het werken met meerdere CPU's of cores moeilijk maakt. Bovendien moet je ervoor zorgen dat alles gelijk verdeeld is over alle cores. Als één core meer te doen heeft in een bepaald stuk van het spel, dan zullen de andere twee cores niets te doen hebben. Omdat het beeld pas opgebouwd kan worden als alle cores klaar zijn zakt je framerate ineens in elkaar. Je hebt dus een extra optimalisatie probleem.

Ook ben je sterk afhankelijk van de kwaliteit van je programmeurs. De voorgaande problemen zouden in combinatie met een programmeur die niet zoveel van concurrrent programmeren weet, er voor kunnen zorgen dat een game juist langzamer draait op drie cores dan dat de game op 1 core zou doen.

Ik twijfel er niet aan dat het werken met meerdere cores de toekomst is, maar ik denk dat het voor deze aankomende generatie consoles nog niet zo heel veel zal uitmaken.

Er zijn wetenschappers die zich al jaren met het probleem bezig houden en de enige manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 60403 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:30:
Enige twee dingen die microsoft heeft ingebracht qua "innovatie" is Xbox live, en HDTV output, terwijl dat gewoon belachelijk is, want met de goede kabels ondersteunde zelfs de SNES al HDTV!

En ik beweer niet dat Nintendo altijd de goede beslissingen heeft genomen, maar ik heb wel respect voor ze.
HDTV Ready is even wat anders dan daadwerkelijk HDTV gebruiken.

Verder is Xbox Live 1 van de meest revolutionaire zaken die de console business heeft voortgebracht (ben geen fanboy, heb alle alle 3 de huidige consoles, en alle oude nintendo's). Microsoft heeft gewoon een hele hele goeie console neergezet. Qua techniek de beste van de 3.

Iedereen heeft respect voor Nintendo. Dankzij hun zijn we nu waar we zijn, echter, dat betekend niet dat een nieuwe speler meteen de Duivel is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind xbox live opzich niet zo revolutionair. Op de pc heb je al veeeel langer online games met evenveel kwaliteit mbt server etc.

Voor consoles is het nieuw (al had de dreamcast ookal een modem ingebouwd), maar ik vind xbox live geen wonder. MS heeft gewoon goed ingespeeld op het hele online gebeuren en gezord dat er ook op consoles kwaliteit online gameplay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar om even terug te komen op dat artikel, om eventjes te zeggen dat de cpu van de Xbox 360 in singlethread maar 2x zo snel is als de cpu van de xbox is natuurlijk gewoon onzin. Dan zou de 3,2ghz Powerpc cpu die erin zit dus gelijkwaardig zijn aan een P3 op zo'n 1500mhz(en dan heb ik hogere bussnelheden en grotere hoeveelheden cache nog geen eens meegeteld). Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. De kloksnelheid alleen al van die Xenos cpu is al dik 4 maal hoger als die van de cpu uit de originele Xbox. Tel daar de hogere bussnelheden en grotere hoeveelheid cache geheugen bij op en de Xbox 360 cpu is zeker 3-4 maal zo snel als die van de originele Xbox. En dat is natuurlijk in singlethreated applicaties, in multithreated applicaties is die dankzij de 3 cores nog veel sneller. Dat sommige developers ondervonden hebben dat de Xenos cpu maar ongeveer 2 maal zo snel is kan ook komen door de oudere beta-kids en van wat ik heb gelezen waren de nieuwere beta-kids een stuk krachtiger dan de oude. Het zou natuurlijk ook nergens op slaan als Microsoft een 3,2ghz cpu in de Xbox 360 zou zetten terwijl deze net 2 maal zo snel is als die van de originele Xbox. Dan zouden ze net zo goed een 1,5 ghz cpu met dezelfde architectuur als die van de P3 erin kunnen zetten met 3 cores, dat was dan een stuk goedkoper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:27:
Maar om even terug te komen op dat artikel, om eventjes te zeggen dat de cpu van de Xbox 360 in singlethread maar 2x zo snel is als de cpu van de xbox is natuurlijk gewoon onzin. Dan zou de 3,2ghz Powerpc cpu die erin zit dus gelijkwaardig zijn aan een P3 op zo'n 1500mhz(en dan heb ik hogere bussnelheden en grotere hoeveelheden cache nog geen eens meegeteld). Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. De kloksnelheid alleen al van die Xenos cpu is al dik 4 maal hoger als die van de cpu uit de originele Xbox. Tel daar de hogere bussnelheden en grotere hoeveelheid cache geheugen bij op en de Xbox 360 cpu is zeker 3-4 maal zo snel als die van de originele Xbox. En dat is natuurlijk in singlethreated applicaties, in multithreated applicaties is die dankzij de 3 cores nog veel sneller. Dat sommige developers ondervonden hebben dat de Xenos cpu maar ongeveer 2 maal zo snel is kan ook komen door de oudere beta-kids en van wat ik heb gelezen waren de nieuwere beta-kids een stuk krachtiger dan de oude. Het zou natuurlijk ook nergens op slaan als Microsoft een 3,2ghz cpu in de Xbox 360 zou zetten terwijl deze net 2 maal zo snel is als die van de originele Xbox. Dan zouden ze net zo goed een 1,5 ghz cpu met dezelfde architectuur als die van de P3 erin kunnen zetten met 3 cores, dat was dan een stuk goedkoper geweest.
Deels heb je gelijk, maar je moet gewoon niet zoveel waarde hchten aan die Mhz'en het lijkt meer idd, maar het hoeft helemaal niet sneller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar een Dual-core 2ghz Powerpc cpu die in een Mac zit is toch ook erg snel? Sneller dan een gelijk geklokte Pentium 4 volgens mij. En in de Xbox 360 zit ongeveer dezelfde chip alleen dan op 3,2ghz en 3 core's. En het lijkt me onlogisch dat ze iets met die chip gedaan hebben zodat deze veel en veel langzamer wordt. Als ik het dan zo bekijk kan dat ding toch onmogelijk maar 2 maal zo snel zijn als een 733mhz P3 cpu?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 14-08-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Anoniem: 93354 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:16:
Ik vind xbox live opzich niet zo revolutionair. Op de pc heb je al veeeel langer online games met evenveel kwaliteit mbt server etc.

Voor consoles is het nieuw (al had de dreamcast ookal een modem ingebouwd), maar ik vind xbox live geen wonder. MS heeft gewoon goed ingespeeld op het hele online gebeuren en gezord dat er ook op consoles kwaliteit online gameplay is.
Zelfs de SNES had al een modem voor multiplayer, al was dat enkel in Japan meen ik.

Ik vind wel dat Microsoft met Live het online gamen op de consoles in 1 klap volwassen heeft gemaakt. Meer games die het ondersteunen, stabiel, voor het eerst downloadbare content bij games en ze hebben het tot nu toe redelijk cheatvrij kunnen houden. Tuurlijk was het niet iets nieuws wat ze verzonnen hebben, maar de service an sich zit goed in elkaar.

Zeker met de Xbox360 zal live nog een groter onderdeel van de beleving gaan worden aangezien elk Xbox360 spel Live ondersteuning zal hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:13:
Ja maar een Dual-core 2ghz Powerpc cpu die in een Mac zit is toch ook erg snel? Sneller dan een gelijk geklokte Pentium 4 volgens mij. En in de Xbox 360 zit ongeveer dezelfde chip alleen dan op 3,2ghz en 3 core's. En het lijkt me onlogisch dat ze iets met die chip gedaan hebben zodat deze veel en veel langzamer wordt. Als ik het dan zo bekijk kan dat ding toch onmogelijk maar 2 maal zo snel zijn als een 733mhz P3 cpu?
Iig is het een dual-processor en geen dual-core in een Powermac (tot 2.7 Ghz)
En het is dat NIET de zelfde chip, en als dat wel zo zou zijn, dan moet je nog maar eens de benchmarks van Doom3 op een Apple gaan kijken, echt heel vrolijk word je daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit weinig verschil in prestaties tussen een dual-core cpu en 2 losse cpu's in systeem(een cpu met 3 cores is zoiezo wel sneller dan twee losse cpu's). En die Doom 3 benchmarks zeggen natuurlijk niks, dat komt gewoon door de crappy drivers etc. Als je bijvoorbeeld hier kijkt zie je dat een G5 2.0ghz gehakt maakt van een P4 3ghz: http://www.barefeats.com/pentium4.html Tuurlijk het zijn geen games maar dit is wel een eerlijker vergelijking omdat het bij deze tests alleen op cpu kracht aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg ook niet dat de G5's langzaam zijn ofzo, in tegendeel ik ben het helemaal met je eens dat ze gehakt maken van de P4. Maar ik probeerde Game-specifiek te zijn, daar gaat het uiteindelijk bij consoles allemaal om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las net dit artikel en de Xenon cpu verschilt meer van de PowerPC cpu's gebruikt in de Mac dan ik dacht: http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/xbox360-2.ars/1 Het ziet er naar uit dat men de cpu volledig heeft aangepast op multi-media applicaties en dit brengt wat problemen met zich mee. Vooral de kracht om AI etc. te berekenen lijken een slachtoffer van deze aanpak te zijn. Echter aangezien het een console is zijn er vele manieren om eventuele problemen te omzeilen. Aangezien iedere Xbox 360 hetzelfde is kan men om veel problemen heen werken. Echter dit zal tijd kosten en de eerste generatie games zullen dan waarschijnlijk ook niet uitblinken op het gebied van AI etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik ga niet alles lezen, maar ik zal het samenvatten voor mensen die er net inkomen:

-De PS3 processor is niet krachtig, hij is de slapste, want niemand kan ervoor programmeren, verschillende tweakers (die overigens zelf niks van programmeren af weten) beweren dit.

-De Revolution wordt wel heel krachtig. Hier worden geen argumenten voor gegeven.

-De XBox 360 wordt ook heel krachtig, maar minder krachtig dan een PC. Ondanks het feit dat alle getoonde games 2/3 generaties beter uitzien dat alles wat tot nu toe op de PC te zien was (incluis F.E.A.R.)

Is dit allemaal waar? Hmm. BS als je het mij vraagt.

Ze bestaan nog niet.

Enkel feiten. Feiten zijn dat de revolution geen specs heeft, en dat resident evil 5 NIET op de revolution uitkomt. Zo krachtig is hij dus, blijkbaar.

De Xbox 360 komt zeer snel uit. Op de e3 kon je verschillende spellen zien, waarvan de allerbeste misschien voor 15% klaar was, alleen een demo van de engine ofzo.
Xbox fanboy zullen nu zeggen dat al 15 spellen voor 100% klaar en af zijn, maar dat dit allemaal geheim is, en dat daarom ook op de TGS geen speelbaar materiaal zal zijn.
Als er al in oktober 2005 een spel af is, dan is het een haastklus. Geen halo3 als launchgame dus.
Wel kan je sommige spellen van de xbox spelen, en uit gelekte devkits is gebleken dat je er een mp3 speler op kan aansluiten. WAUW!!! HEBBEN!!!!
Er zit een dvd drive in. dvd drives heb je al van 1997, dus niks hd-dvd of state of the art. Wel de overige hardware.

Nu de PS3....

De allerbeste games van de vorige generaties (alle FF's, MGS's, GT's, GTA's, Tekkens, VF4, SC2, alles van squaresoft) kan je er vanaf de 1e dag op spelen. Backwards compatible dus. Begrijp me niet verkeerd, het is leuk dat je halo nog eens kan uitspelen op de Xbox 360 maar wat echte klassiekers betreft, naja smaken verschillen.
De PS3 is uitgerust met het nieuwe medium van de 21e eeuw. De blu-ray disc.
Dvd's zijn nu leuk ja, maar dat waren ze ook in 1997/1998. De techniek is vooruit gegaan.
HD betekend High Definition. Maar aangezien nog nooit iemand van jullie het met eigen ogen gezien heeft, zullen jullie zeggen: niet nodig, en je hebt een nieuwe TV nodig, anders zie je het niet. Hier kom ik nog op terug.
Naja, de beste games, beste technieken, nieuwe media, beste output's (2* 1080p, ipv max 1*1080i), en het beste design. Al is de PSX nog altijd de allermooiste.

Ah, het HD kwestie.

Domme mensen denken dat de resolutie bepaald hoe mooi een spel uitziet. 1920*1400 is beter dan, zeg, 720*512....toch?!!
Een game van 1920* X ziet er heel kut uit op een lage resolutie.
Stel jezelf deze vraag.
Wat ziet beter en realistischer en mooier uit:

F.E.A.R. op 5000*3000

...of......

de dvd van "National Treasure" op de magere 720*512

...?

Je hebt dus helemaal geen HDTV nodig om betere graphics te hebben.

Ikzelf ben natuurlijk voorstander van de PS3. Waarom?

In 1997 zeiden ze dat ik de N64 moet kopen. 2x zo krachtig en zo mooi als de PSX.
Ik koos voor de games.

In 2001 zeiden ze dat ik moest wachten op de 10* zo krachtig Xbox of Gamecube.
Wederom koos ik voor de games.

En dadelijk, in 2006, zal ik hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faust schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:30:
-De Revolution wordt wel heel krachtig. Hier worden geen argumenten voor gegeven.

[...]
De Revolution wordt wel heel krachtig? Dat zijn geruchten lieverd. De Revolution wordt kwa kracht, denk ik persoonlijk, tussen Xbox en Xbox 360 in. Daar zit veel ruimte tussen maar ik denk dat het sowieso niet krachtiger is dan X360 of PS3. Hoe weet ik dat? Nou, Nintendo heeft nu al zovaak gezegd dat hun machine 'stil' wordt, klein, en goedkoop. Hoe kan iemand nou verwachten dat het ook maar een klein beetje in de buurt van de andere next-gen systemen komen kwa kracht?
Enkel feiten. Feiten zijn dat de revolution geen specs heeft, en dat resident evil 5 NIET op de revolution uitkomt. Zo krachtig is hij dus, blijkbaar.
Wat een onzin, je kan toch ook RE5 porten met een downgrade in graphics? Om ervan uit te gaan dat de Revolution niet krachtig is alleen omdat RE5 er niet op komt is een beetje vage redenering, imo. Dat de Revolution niet krachtig wordt omdat de maker zelf zegt dat de machine goedkoop wordt, twee keer zo kleiner wordt dan de concurrent en ook stil is, is denk ik een betere redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
RE5 is een gevolg van wat jij zegt. Ik zei niet dat het DE aanleiding was voor het "de revolution wordt 3 keer krachtiger"-idee.

edit: Ja, je hebt wel gelijk. RE4 kan immers ook op de PS2 eh?

*knip* Reageer maar gewoon normaal

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 14-08-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga niet alles lezen, maar ik zal het samenvatten voor mensen die er net inkomen:
Dat is wel een beetje het probleem met jouw he, je roep vanalles maar je neemt nooit de moeite om alles te lezen.

Hoe kan je nou in godsnaam een samenvatting geven van wat wij volgens jouw zeggen zonder dat je alles gelezen heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Misschien, misschien ook niet. Als je het zeker wilt weten zul je toch even alle posts door moeten lezen. Dit schiet zo totaal niet op

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 14-08-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 20:21
Ik heb zelf de PSX (originele); ze is niet next-gen, maar ze heeft wel (de spellen die ervoor uit zijn (al dan niet in europa uitgebracht>bittorrent)) de beste gameslineup van alle consoles die er ooit zijn geweest. De enige console die dit overtreft, is de PS2, die kan namelijk alle PSX spellen doen, en voegt er nog vele toppers aan toe:

ICO, FFX, ZOE2, DMC3, etc.

Ik geef er niks om dat de PS2 ook DVD's afspeelt. Het gaat mij enkel om de games.
Grafisch is geen prioriteit. Ik speel liever FF VII dan FF X.

Uiteindelijk komt het erop neer welke console de beste games heeft.

Tenzij Microsoft alle gamesbedrijven opkoopt, waaronder nintendo, zie ik niet snel gebeuren dat een console anders dan de PS3 de " winnaar " is van de volgende console-war.

Kan je je hiertegen verzetten?

Nee.

Het enige wat je kan doen is gaan posten op een forum dat de Revolution de beste console ooit is, of je kan posten dat de XBOX 2 processor veel krachtiger is dan die van de PS3.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 72901 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:45:
[...]

De Revolution wordt wel heel krachtig? Dat zijn geruchten lieverd. De Revolution wordt kwa kracht, denk ik persoonlijk, tussen Xbox en Xbox 360 in. Daar zit veel ruimte tussen maar ik denk dat het sowieso niet krachtiger is dan X360 of PS3. Hoe weet ik dat? Nou, Nintendo heeft nu al zovaak gezegd dat hun machine 'stil' wordt, klein, en goedkoop. Hoe kan iemand nou verwachten dat het ook maar een klein beetje in de buurt van de andere next-gen systemen komen kwa kracht?
mag je aan de Gamecube herrineren? Wat was die toen hij uitkwam vergeleken met de PS2 en Xbox? Juist: stil, klein, goedkoop en ook nog eens zeer krachtig.

Waarom zou het Nintendo niet een 2de keer lukken? De N64 was ook al krachtiger als de PSX. Nintendo is gewoon zeer goed met hardware en weet alles zo goed op elkaar af te stemmen dat het ondanks de wat mindere specs alsnog een hele krachtige console krijgt.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Da Fox schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:56:
Ik heb zelf de PSX (originele); ze is niet next-gen, maar ze heeft wel (de spellen die ervoor uit zijn (al dan niet in europa uitgebracht>bittorrent)) de beste gameslineup van alle consoles die er ooit zijn geweest. De enige console die dit overtreft, is de PS2, die kan namelijk alle PSX spellen doen, en voegt er nog vele toppers aan toe:

ICO, FFX, ZOE2, DMC3, etc.

Ik geef er niks om dat de PS2 ook DVD's afspeelt. Het gaat mij enkel om de games.
Grafisch is geen prioriteit. Ik speel liever FF VII dan FF X.

Uiteindelijk komt het erop neer welke console de beste games heeft.

Tenzij Microsoft alle gamesbedrijven opkoopt, waaronder nintendo, zie ik niet snel gebeuren dat een console anders dan de PS3 de " winnaar " is van de volgende console-war.

Kan je je hiertegen verzetten?

Nee.

Het enige wat je kan doen is gaan posten op een forum dat de Revolution de beste console ooit is, of je kan posten dat de XBOX 2 processor veel krachtiger is dan die van de PS3.
Mwoah dat de PSX de beste line-up ooit heeft gehad kwa spellen durf ik nog wel te bestrijden. Dat was naar mijn mening namelijk de Snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 13-05 14:21
Anoniem: 93354 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:08:
[...]

Dat is wel een beetje het probleem met jouw he, je roep vanalles maar je neemt nooit de moeite om alles te lezen.

Hoe kan je nou in godsnaam een samenvatting geven van wat wij volgens jouw zeggen zonder dat je alles gelezen heb :?
lol... :*)

Sommige gaan dus voor games? Ik denk dat zowel op de x360 als PS3 hele goeie games komen. Misschien is er helemaal geen grens wie de beste games uitbrengt, ze brengen allebei toppers uit.
Toch ga ik voor de ps3 omdat die naar mijn mening krachtiger is... Sony had gewoon een betere presentatie gegeven over wat de console allemaal kan, en het ziet er prachtig uit. Microsoft praatte wat over het online gebeuren en wat je ermee kan.. okeej leuk allemaal, maar laat eens zien wat je console kan.

Dit ziet er niet echt next-gen uit
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/626/626672/perfect-dark-zero-20050617103346973.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/626/626672/perfect-dark-zero-20050617103347910.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/616/616696/perfect-dark-zero-20050518075210520.jpg
( vind gewoon lachen plaatjes :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja mensen het is net hoe je je laat misleiden.

Sony liet dacht voor 95% CGI filmpjes zien van "hoe de game uiteindelijk moet worden". Maarja dat is lekker makkelijk.

MS liet zijn games draaien op Apple pc's die dacht ik een stuk minder power hadden als de uiteindelijke hardware. Dus uiteindelijk zijn we nog niks wijzer geworden. Pas als de eerste next gen games gaan uitkomen zullen we het te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
"een 2e keer lukken? Het is ze nog nooit gelukt, toch?"

De N64 was net zoals de Cube krachtiger, maar kwa spellen stelde het niks voor.
Er waren enkele toppers ja, maar de PSX had in elk genre de allerbeste games.

Racing, sport, adventure (resident evil :P ), rpg, fighting, actie, alles.

De PlayStation2 idem.

De Xbox heeft behalve halo nog geen enkele topper gehad.
Hmm, oh, wacht, jawel!

halo2.
(vooruit dan, en nog een paar andere).

Btw, speel nog eens perfect dark. Hij draait op 14 fps! Ik dacht dat mijn expansion pack kapot was, maar dat hoort zo.. gaar.

edit: de snes had de allerbeste games... welke genres dan? naar mijn weten nl. alleen wat goede rpg's en een enkele leuke mario.

[ Voor 12% gewijzigd door Da Fox op 14-08-2005 22:12 ]

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
schnumi schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:08:
Tsja mensen het is net hoe je je laat misleiden.

Sony liet dacht voor 95% CGI filmpjes zien van "hoe de game uiteindelijk moet worden". Maarja dat is lekker makkelijk.

MS liet zijn games draaien op Apple pc's die dacht ik een stuk minder power hadden als de uiteindelijke hardware. Dus uiteindelijk zijn we nog niks wijzer geworden. Pas als de eerste next gen games gaan uitkomen zullen we het te weten komen.
De demo's vond ik er wel goed uit zien. Dat boxspel zag er fotorealistisch uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200508/1123946384_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200508/1123946384_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Caboman, je snapt het niet he?

De Xbox 360 draaide maar op 20% van de uiteindelijke kracht*
De PS3 draaide op hardware die 3 keer krachtiger is dan de Eigenlijke PS3*,

de XBOX360 is dus krachtiger*.

*Wie dit geloofd is stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-De PS3 processor is niet krachtig, hij is de slapste, want niemand kan ervoor programmeren, verschillende tweakers (die overigens zelf niks van programmeren af weten) beweren dit.
Als jij vindt dat John Carmack iemand is die niks van programmeren af weet, moet je nog maar eens google'en. Dat is echt geen tweakertje maar misschien zelfs de beste engine-programmeur die er is.
Heb ik iig niet beweert.
-De XBox 360 wordt ook heel krachtig, maar minder krachtig dan een PC. Ondanks het feit dat alle getoonde games 2/3 generaties beter uitzien dat alles wat tot nu toe op de PC te zien was (incluis F.E.A.R.)
Dat is zeker de reden waarom Carmack beweert dat Quake 4 maar op circa 30fps zal draaien op een xbox 360? en vloeiend op de huidige high-end PC's?
Feit is idd dat de rev geen specs heeft. Feit is dat RE4 ruim jaar voor ps2 op de GC is uitgekomen, en er zelfs beter uit ziet. Feit is ook dat RE5 noch aangekondigd noch ontkent is voor de Revolution.
De Xbox 360 komt zeer snel uit. Op de e3 kon je verschillende spellen zien, waarvan de allerbeste misschien voor 15% klaar was, alleen een demo van de engine ofzo.
Xbox fanboy zullen nu zeggen dat al 15 spellen voor 100% klaar en af zijn, maar dat dit allemaal geheim is, en dat daarom ook op de TGS geen speelbaar materiaal zal zijn.
Als er al in oktober 2005 een spel af is, dan is het een haastklus. Geen halo3 als launchgame dus.
Wel kan je sommige spellen van de xbox spelen, en uit gelekte devkits is gebleken dat je er een mp3 speler op kan aansluiten. WAUW!!! HEBBEN!!!!
Er zit een dvd drive in. dvd drives heb je al van 1997, dus niks hd-dvd of state of the art. Wel de overige hardware.
Grotendeels met je eens.
Nu de PS3....
Wat iemand allerbeste games vindt is natuurlijk volkomen iemands eigen smaak.

Ik ben het wel compleet eens met je HDTV mening. Alsof spellen er al zo mooi uit zien als een LOTR dvd'tje. Echt dikke BS.

En ik heb nog geen keuze gemaakt, want ik wacht op het antwoord van Nintendo. Zij zijn de enige met een hoop cash (6-8 miljard volgens analisten) en mogenlijkheden, en ik heb het idee dat ze eindelijk weer verstandige besluiten aan het maken zijn. Maar het is natuurlijk afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
John Carmack vind ik maar een n00b.

Waarom?

Zijn engine is crap, vergelijk het maar met die van F.E.A.R. of die van " Unreal 3"

En zijn stomme spellen komen alleen uit op de XBOX en PC.

Go figure.

Was doom3 zo leuk?

Edit: Zelfs HL2 ziet stukken beter uit.

De UE3 engine is al verschillende malen realtime te zien geweest op de PS3, en Quake 4 stelt vergeleken echt geen ruk voor hoor.

John Carmack!

HA! Ik weet nu weer wie hij is, de n00b!!!

Doom3 was toch zo goed dankzij de superieure Nvidia hardware eh? tenminste dat zei de sukkel in elk interview. Dat weten we nog allemaal.

Nu zegt hij dus dat Ati(Xbox) beter is dan Nvdia (PlayStation).
Dat mensen hem nog serieus nemen. Serieus.

edit: hij zegt dat de ps3 toch wel krachtig is. Toch moeten niet alles van deze man geloven.

[ Voor 61% gewijzigd door Da Fox op 14-08-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40

RayNbow

Kirika <3

Da Fox schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:25:

...

John Carmack!

...
Mensen als John Carmack produceren code als:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
float InvSqrt(float x){
    float xhalf = 0.5f*x;
    int i = *(int*)&x;
    i = 0x5f3759df - (i>>1);
    x = *(float*)&i;
    x = x*(1.5f-xhalf*x*x);
    return x;
}

Best wel n00b he?

spoiler:
Ik hoop dat het sarcasme duidelijk is

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da Fox schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:25:

Waarom?

Zijn engine is crap, vergelijk het maar met die van F.E.A.R. of die van " Unreal 3"

En zijn stomme spellen komen alleen uit op de XBOX en PC.

Go figure.

Was doom3 zo leuk?

Edit: Zelfs HL2 ziet stukken beter uit.

De UE3 engine is al verschillende malen realtime te zien geweest op de PS3, en Quake 4 stelt vergeleken echt geen ruk voor hoor.
Ten eerste beweer je dus dat al de volgende spellen brak zijn:
* Quake III Arena
o Quake III: Team Arena
* Return to Castle Wolfenstein
o Wolfenstein: Enemy Territory
* American McGee's Alice
* Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast
* Star Wars: Jedi Knight: Jedi Academy
* Heavy Metal: F.A.K.K.²
* Call of Duty
o Call of Duty: United Offensive
* Soldier of Fortune II: Double Helix
* Star Trek: Voyager Elite Force
* Star Trek Elite Force 2
* Medal of Honor: Allied Assault
o Medal of Honor: Allied Assault: Spearhead
o Medal of Honor: Allied Assault: Breakthrough

En kijk dit volgende filmpje maar is, en ga dan nog maar whinen dat de Doom 3 engine niks kan en brak is.
http://files.filefront.co.../;3902156;;/fileinfo.html
John Carmack!

Doom3 was toch zo goed dankzij de superieure Nvidia hardware eh? tenminste dat zei de sukkel in elk interview. Dat weten we nog allemaal.

Nu zegt hij dus dat Ati(Xbox) beter is dan Nvdia (PlayStation).
Dat mensen hem nog serieus nemen. Serieus.
Je moet weten dat John Carmack een hele goede reden heeft om dat te zeggen. Hij praat met die mensen, hij praat met Ati en Nvidia om hun te adviseren over nieuwe features. En blijkbaar heeft Nvidia dat beter gedaan dan Ati op dit moment.
John Carmack is bijna altijd al anti-MS geweest en dat is vanwegen de slechte ondersteuning van OpenGL. Maar waarom hij voor de Xbox360 heeft gekozen is omdat het als developer veel makkelijker is om code te schrijven/poorten voor de xbox dan voor de ps3. En hij daar in deze generatie wel respect voor microsoft heeft. En hij zegt ook dat Sony dat goed gedaan had met de PS1 maar dat het steeds moeilijker is geworden om voor de PS te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Makkelijke of moeilijke code, de spellen komen.
En het zal misschien alleen maar moeilijker worden in de toekomst, zoals ik in dit topic heb gelezen over multi cores...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
2 woorden:

Unreal Engine 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Het ergste is nog, dat fanboys het zelf niet doorhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Wel leuk hoor, dat je steeds in het wilde weg beweringen maakt, maar onderbouw eens wat. :/

Ontopic; iets wat mij nog niet helemaal duidelijk is.

Indien je geen HD tv hebt, kun je dus ook niet in HD resolutie spelen lijkt me. Krijg je dan in spellen de mogelijkheid om tussen resoluties te kiezen, zoals in PC games?

Als dit zo is, zou er dus ook de mogelijkheid kunnen ontstaan om voor hogere FPS te gaan vs kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die engine is dan ook weer een stuk nieuwer dan de doom3 engine. Niet te vergelijken dus.

Ondanks dat, mag onze vriend Carmack dan misschien wel een goede programmeur zijn (samen met nog een dozijn andere die ''zijn'' engines hebben gemaakt), maar met opmerkingen als: ik wil niet voor nintendo ontwikkelen want hun systeem (revo) is te ''gesloten'' en: pyhsics en AI vind ik niet zo belangrijk, gfx vind ik belangrijker. Geeft wel aan dat ie vooral op gfx geilt. Opzich niet erg, maar dat was met doom3 ook zo en na 10 minuten spelen vond ik daar al geen hol meer aan.

Goede engines maken is 1 ding, goede games maken is weer wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoamoR schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:54:
[...]

Wel leuk hoor, dat je steeds in het wilde weg beweringen maakt, maar onderbouw eens wat. :/

Ontopic; iets wat mij nog niet helemaal duidelijk is.

Indien je geen HD tv hebt, kun je dus ook niet in HD resolutie spelen lijkt me. Krijg je dan in spellen de mogelijkheid om tussen resoluties te kiezen, zoals in PC games?

Als dit zo is, zou er dus ook de mogelijkheid kunnen ontstaan om voor hogere FPS te gaan vs kwaliteit?
Zet je tv de resolutie niet automatisch om dan? want als ik de tv out op mijn pc gebruik dan zend ie een signaal van 1024x786 naar mijn tv, die dat niet aankan maar toch zie je het. Dus lijkt mij dat je tv het beeld automatisch aanpast terwijl je pc (console) wel gewoon in hd alles rendert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Als je de tvout van je videokaart gebruikt zend hij geen 1024x768 uit hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Ik zal ietsje meer onderbouwen.

Zijn nieuwe games zijn quake 4, die op een verbeterde doom3 engine draaien.
Hij heeft geen nieuwe engine.

En als je hem goed vind programmeren, wat vind je dan van de F.E.A.R.
Of die van Half Life2?
Of die van Unreal3?

Het is heel erg indrukwekkend dat quake4 3 keer zoveel texture geheugen kan adresseren dan Doom3, maar Unreal3 blijft gewoon beter uitzien. Dit is een feit, en dit is de mening van iedereen die de 2 engines aan het werk gezien heeft.

nog meer onderbouwing:

quake4
http://images.google.com/...lr=&q=quake+4&btnG=Search

unreal3
http://images.google.com/...203&hl=en&lr=&sa=N&tab=wi

ik snap dat jullie veel respect hebben voor die man omdat jullie zelf (net als ik) geen engines kunnen programmeren, maar iedereen is het met me eens dat er vele betere en indrukwekkendere engines zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Da Fox schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:09:
"een 2e keer lukken? Het is ze nog nooit gelukt, toch?"

De N64 was net zoals de Cube krachtiger, maar kwa spellen stelde het niks voor.
Er waren enkele toppers ja, maar de PSX had in elk genre de allerbeste games.

Racing, sport, adventure (resident evil :P ), rpg, fighting, actie, alles.

De PlayStation2 idem.

De Xbox heeft behalve halo nog geen enkele topper gehad.
Hmm, oh, wacht, jawel!

halo2.
(vooruit dan, en nog een paar andere).

Btw, speel nog eens perfect dark. Hij draait op 14 fps! Ik dacht dat mijn expansion pack kapot was, maar dat hoort zo.. gaar.

edit: de snes had de allerbeste games... welke genres dan? naar mijn weten nl. alleen wat goede rpg's en een enkele leuke mario.
Goeie morgen hé wat een berg onzin post jij :D
De xbox nog geen enkele topper.. grappenmaker:

Halo 1
Halo 2
KOTOR 1
KOTOR 2
GTA pack
GTA SA
Splinter Cell
Splinter Cell 2
Splinter Cell 3
Burnout 2
Burnout 3
Forza
Ninja Gaiden
Jade Empire
Cronicles Of Riddick
Doom 3
Tony Hawk 2x
Tony Hawk 3
Tony Hawk 4
Tony Hawk Underground
Tony Hawk Underground 2
Ghost Recon 2
Rainbow Six Black Arrow
enz enz

Ik kan nog wel heel lang door gaan, maar you get the point right? misschien wil je het niet zien, maar de Xbox heeft genoeg top games, persoonlijk spreken ze me zelfs meer aan de de PS2 toppers (die zijn er natuurlijk ook) maar bijna elk goed PS2 spel komt ook op de xbox met verbeteringen (zoals xbox live, betere graphics, 5.1, breedbeeld, en een betere controller :9)

Idem voor dej de gamecube, daar zijn spellen voor die notabene in de top 10 ooit staan van Gamerankings.com (Metroid Prime, Resident Evil 1/4 en Zelda TWW.

En nogmaals hetzelfde bij de N64, Goldeneye, Perfect Dark, Zelda OOT, Zelda MM, Concker BFD, Turok, Paper Mario, Pokemon stadion.

Jij leeft blijkbaar nog al in je afgeschermde fanboy wereldje, want jij doet gewoon alsof deze games niet bestaan :?

En de SNES, damn daar begin ik maar niet eens aan (dat mag iemand anders voor me posten ;)), maar daar waren zoveel toppers voor, die passen waarschijnlijk nieteens op deze pagina, zo ongelovelijk lang is die lijst.

Ohja, PD loopt idd op 14 fps, maar dat was dan ook in de tijd dat poepen nog met de lange "oe" was, en toen had ik in ieder geval nog nooit van FPS gehoord. Ik merkte het pas toen ik het later nog een opnieuw ging spelen. Het is jammer, maar verder blijft het de beste shooter ooit (kwa multiplayer mogelijkheden nogsteeds onovertroffen)

[ Voor 13% gewijzigd door Collaborator op 14-08-2005 23:12 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:56:
[...]
Die engine is dan ook weer een stuk nieuwer dan de doom3 engine. Niet te vergelijken dus.

Ondanks dat, mag onze vriend Carmack dan misschien wel een goede programmeur zijn (samen met nog een dozijn andere die ''zijn'' engines hebben gemaakt), maar met opmerkingen als: ik wil niet voor nintendo ontwikkelen want hun systeem (revo) is te ''gesloten'' en: pyhsics en AI vind ik niet zo belangrijk, gfx vind ik belangrijker. Geeft wel aan dat ie vooral op gfx geilt. Opzich niet erg, maar dat was met doom3 ook zo en na 10 minuten spelen vond ik daar al geen hol meer aan.

Goede engines maken is 1 ding, goede games maken is weer wat anders :)
Ow ben ik ook totaal met je eens hoor, als ik terug kijk hoeveel lol ik heb gehad met de physics in HL2 dan mis ik dat wel in bv Doom3. En het spel doom3 vindt ik echt niet zo fantastisch hoor, maar ik heb wel hoge verwachtingen (iig voor de MP) voor Quake 4. En al helemaal voor ET: QuakeWars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

TheEvilCuber schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:07:
[...]

Halo 1
Halo 2
KOTOR 1
KOTOR 2
GTA pack
GTA SA
Splinter Cell
Splinter Cell 2
Splinter Cell 3
Burnout 2
Burnout 3

Forza
Ninja Gaiden
Jade Empire
Cronicles Of Riddick
Doom 3
Tony Hawk 2x
Tony Hawk 3
Tony Hawk 4
Tony Hawk Underground
Tony Hawk Underground 2
Ghost Recon 2
Rainbow Six Black Arrow
En welke van deze spellen zijn xbox exclusive??? ...... Just my point.

PS2 Heeft... Final Fantasy, Granturismo, GTA (ja als je een jaar wil wachten komt het ook wel op de xbox) MGS (same as GTA) Devil May Cry.... ETC

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 14-08-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Alle toppers op de xbox zijn met uitzondering van Halo1 en 2 veel beter op andere platformen uitgevoerd.

Ik zei dat de xbox (zelf) geen enkele topper heeft.
De PS2 heeft in elk genre de absolute toppers. Zoals de PSX dat ook in zijn tijd had.

Forza bijvoorbeeld is leuk.. Maar zet het naast Gran Turismo 4 en de keus is snel gemaakt.
Idem voor Ninja Gaiden-Devil May Cry 3. De laatste ziet ook nog eens beter uit, net als GT4.

Verder zijn de 'beste' games van de xbox die je genoemd had allemaal uit voor de PC.

De gamecube is een ander verhaal, leuke games, maar te tellen op 1 hand.

niet te vergeten de Eye Toy en de Singstar. Donkey Konga is leuk ja, maar geef kinderen de keus om konga, of eyetoy te spelen. Of geef chicks de keus om singstar of konga te doen.
En het allerbelangrijkste, wat vind je zelf leuker?

Donky konga ga je zeggen... Die zag ik niet aankomen :Z

[ Voor 21% gewijzigd door Da Fox op 14-08-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40

RayNbow

Kirika <3

Dat er niemand ervoor kan programmeren is natuurlijk niet waar. Dat het moeilijk is om alles (of iig veel) uit een systeem met meerdere cores/procs/etc te halen is wel waar.

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat parallel programming (=werken met meerdere threads en/of processen en zo) lastig is. Al eerder in deze draad zijn er door MetroidPrime een paar dingen genoemd, waarmee je te maken kan hebben. Voor een projectje moest ik een keer in een groep een scheduler simulator maken (wat vergeleken met het maken van een spel doodsimpel is). Het programma'tje maakte gebruik van meerdere threads, maar de details zijn niet echt belangrijk. De twee problemen die we tegenkwamen:

Race Condition:
Vanwege race conditions duurde eenzelfde simulatie de ene keer langer of korter dan een andere keer. Dit kwam omdat (als ik me goed herinner) bepaalde dingen niet gesynchroniseerd werden.

Deadlock:
Soms draaide een simulatie goed, soms niet en hing het hele programma. En probeer dan maar eens te achterhalen waar en waarom het vastloopt :X. Achteraf bleek het ook te maken te hebben met synchronisatiezut :P.

Verder kwamen nog soms andere onverklaarbare problemen tegen, maar die zijn niet relevant :P. Het belangrijkste punt is dat werken met meerdere threads/processen/etc niet gemakkelijk is. Het kan de performance ten goede komen, maar op punten waar threads resources moeten delen gaat het fout als je het niet goed regelt. Het goed regelen kost meestal trouwens performance ;).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

spydoggie schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:12:
[...]

En welke van deze spellen zijn xbox exclusive??? ...... Just my point.

PS2 Heeft... Final Fantasy, Granturismo, GTA (ja als je een jaar wil wachten komt het ook wel op de xbox) MGS (same as GTA)
bijna elk goed PS2 spel komt ook op de xbox met verbeteringen (zoals xbox live, betere graphics, 5.1, breedbeeld, en een betere controller :9)
KOTOR > FF
Forza > GT
GTA (xbox versie) > GTA (ps2 versie)
MGS is ook op de xbox (met 5.1!)
Wat je zegt is idd waar, veel van de spellen uit de lijst komen van de ps2, maar de xbox heeft dan weer de beste versie, dus kan je de ps2 versie net zogoed vergeten natuurlijk (zoals burnout, Live, breedbeeld, custum soundtrack, mooier enz enz)

Je streept trouwens een boel spellen weg die alleen op de PC anders te spelen zijn, we hebben het hier over de consoles, dus KOTOR en zn vriendjes blijven staan ok?
Ook zijn Rainbow six en Ghost recon nieuwe games, die alleen op de Xbox zijn (in welke vorm dan ook)

[ Voor 15% gewijzigd door Collaborator op 14-08-2005 23:19 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
TheEvilCuber schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:16:
[...]

[...]

KOTOR > FF
Forza > GT
Wat je zegt is idd waar, veel van de spellen uit de lijst komen van de ps2, maar de xbox heeft dan weer de beste versie, dus kan je de ps2 versie net zogoed vergeten natuurlijk (zoals burnout, Live, breedbeeld, custum soundtrack, mooier enz enz)
Dan kan de X360 MSG ook vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

TheEvilCuber schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:16:
[...]

[...]

KOTOR > FF
Forza > GT
Ja idd sommige spellen zijn naast de Xbox alleen op de PC te spelen, maar dat is bij de titels die ik noem voor de PS2 niet het geval.... ;)

Kotor beter als FF????
Forza beter als GT???

Hier over zijn de meningen natuurlijk verdeeld... Maar ik vind dat je er zwaar naast zit...

En tuurlijk ziet een spel er op de xbox beteruit, als het een jaar later gereleased word mag je dat ook wel verwachten! Tevens is de Xbox veel later op de markt gekomen als de PS2 een heeft daarom dus ook meer power,,,,,,,

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-v op 14-08-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Je zit dit te posten op een pc. Uit je specs die hoogstwaarschijnlijk in je profiel staan ( Zzz) zie ik dat je die 'toppers' van je xbox net zo goed op de pc kan doen.

Ik zit in precies dezelfde situatie.

Ik speel echter liever exclusieve games. En betere. FFX kan op tegen alle xbox rpg's bij elkaar.
Maar omdat je alleen op de xbox speelt, begrijp je dat misschien niet. Ik speel regelmatig bij een vriend op zijn xbox. Geen enkel spel kan me overtuigen, behalve toen we Halo met zijn 2tjes deden.

Maar jullie denken er anders over en ik respecteer jullie mening.

Ik ga even MGS3 doen, ciao!

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.