Dan ga ik hem dus echt niet kopen..magnifor schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:43:
Xbox 360 €640,-
http://play.com/play247.a...=X360&title=659411&pa=rnr
Hopelijk daalt de prijs nog.
Anoniem: 128210
Ik word echt boos dat mensen uit Europa voor alles dubbel moeten betalen.
Bron:
Q: The last Xbox went out at about $300 initially. Will the 360 be priced higher, lower?
J. Allard: It's going to be in the neighborhood.
http://news.teamxbox.com/...to-Retail-for-Around-300/
Bron:
Q: The last Xbox went out at about $300 initially. Will the 360 be priced higher, lower?
J. Allard: It's going to be in the neighborhood.
http://news.teamxbox.com/...to-Retail-for-Around-300/
[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 128210 op 29-05-2005 16:18 ]
€ 360,- denk ik zo'n beetje... 
zowieso weet je dat de prijzen altijd mega-hoog zijn bij introductie...
zowieso weet je dat de prijzen altijd mega-hoog zijn bij introductie...
Deze plek is te koop.
Pfff ik ga gewoon bij zo'n skin producent aankaarten dat de hele gamers community der helemaal wild van is... krijg ik alsnog mijn skin!
(hehe wel geinig die dubbelzinnigheid
)
Maare al die geruchten van 300 a 400 euro.... en dan hoor ik nu 640 euro?
Mja dat ze ff 20 keer naar de pomp lopen... dat is de duurste console ooit!
Reverse engineer en ik pak ze terug!
[ Voor 38% gewijzigd door J0J0 op 29-05-2005 23:52 ]
Whahaha,J0J0 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:51:
Pfff ik ga gewoon bij zo'n skin producent aankaarten dat de hele gamers community der helemaal wild van is... krijg ik alsnog mijn skin!(hehe wel geinig die dubbelzinnigheid
)
Ik denk trouwens wel dat er later veel van die skins gemaakt zullen worden net zoals die telefoons skins. Zwarte markt
Jezus, dat zet je toch niet in je kamer....
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Waarom nietBreepee schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:22:
Jezus, dat zet je toch niet in je kamer....

Ik zal zo eens kijken of ik een leuk custum designtje kan maken van die cover
This space is occupied
Anoniem: 141390
microsoft zijn toch leuke marketingjochies hoor.
heb je hun presentatie gezien op de beurs, ze hebben vooral de hele rimram aan trucs opengetrokken. poging tot spontane humor enzo, maar vooral verkoopspraatjes.
wat ze bereikt hebben is wel duidelijk.
ze hebben een xbox 360 launch die een maand of 3 vóór de PS3 zal zijn. en dit rond de kerstdagen etc.
wat heeft dit als resultaat voor hen?
ze staan voor, ze hebben een zeker deel vd markt in handen nog voor er concurrentie is, ze hebben mensen die er al games van hebben, en mensen die deze games gezien hebben en ook een xbox willen.
als dan de ps3 toch moest uitkomen, knallen ze er gelijk de release van Halo3 tegenover.
Valt dit beetje tegen om het ps3 geweld (en later nintendorevolution) tegen te houden, verlagen ze wel de prijs wat.
en wie weet, mss komen ze zelfs wel met een jessica alba cover :d
heb je hun presentatie gezien op de beurs, ze hebben vooral de hele rimram aan trucs opengetrokken. poging tot spontane humor enzo, maar vooral verkoopspraatjes.
wat ze bereikt hebben is wel duidelijk.
ze hebben een xbox 360 launch die een maand of 3 vóór de PS3 zal zijn. en dit rond de kerstdagen etc.
ze staan voor, ze hebben een zeker deel vd markt in handen nog voor er concurrentie is, ze hebben mensen die er al games van hebben, en mensen die deze games gezien hebben en ook een xbox willen.
als dan de ps3 toch moest uitkomen, knallen ze er gelijk de release van Halo3 tegenover.
Valt dit beetje tegen om het ps3 geweld (en later nintendorevolution) tegen te houden, verlagen ze wel de prijs wat.
en wie weet, mss komen ze zelfs wel met een jessica alba cover :d
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 141390 op 30-05-2005 11:57 ]
Niet in mn woonkamer nee.TheEvilCuber schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:32:
[...]
Waarom niet? Je hebt toch wel een poster met een vrouw nu in je kamer hangen hoop ik
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Alle marketing ten spijt heeft Microsoft geen voet aan de grond gekregen in Japan. De Japanse markt is erg belangrijk. Heb je in Japan geen markt dan krijg je de grote Japanse developers (Konami, Sega, Capcom...) niet mee. Deze ontwikkelaars zijn vitaal voor het kwaliteitsaanbod voor een console. Kwaliteit en innovatie komt nu eenmaal niet uit Amerika of Europa (mijn mening). Microsoft heeft vooralsnog alleen tegen betaling een paar titels gehad van Konami en Capcom. Uit eigen beweging ontwikkelen ze niets voor de Xbox. Dat zegt toch wel iets...Anoniem: 141390 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:56:wat ze bereikt hebben is wel duidelijk.
Het lijkt er op dat Microsoft weer de zelfde fout maakt: geen grote Japanse developers die titels maken voor de XB360.... Het lijkt mij voor Microsoft zeer belangrijk om nu zo snel mogelijk in Japan te introduceren met Japanse kwaliteitstitels. En dan maar hopen dat er genoeg marktaandeel verkregen kan worden voordat de PS3 geïntroduceerd wordt.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Mjah daar heb je echt wel een goed punt... we vergeten de (gigantische) hoeveelheid japanse anime games (zowel dikke butt als goeie) die de X-box daar nooit heeft kunnen draaien...
enige pluspuntje is daar dan wel Jade Empire... best wel een lekkere game in die 'stijl' maar ik heb helaas wel betere japanse imports gezien voor de PS2..
enige pluspuntje is daar dan wel Jade Empire... best wel een lekkere game in die 'stijl' maar ik heb helaas wel betere japanse imports gezien voor de PS2..
Deze plek is te koop.
Ik heb die ''gigantische'' hoeveelheid games-based-on-anime eigenlijke bijna nooit in Europa gezien, ook niet de duizenden japanse rpg's. Ook die aparte muziekspellen van Bemani, zie je hier ook bijna nooit. Er was/is geen enige interesse om voor japanse uitgevers te richten naar het Europese publiek, soms hier en daar vind je in US wel maar dat komt omdat daar wel een vraag naar is, maar een planning om iets te introduceren merk je bijna nooit wat van. Dat is hetzelfde als met anime, het is echt populair onder een grote groep, maar uitgeven in buitenland uit initiatief van een japanse bedrijf zie je bijna nooit. Het is meestal een Amerikaans bedrijf die licenties gaat kopen omdat ze er een markt inzien. De jappanners houden gewoon al het goeds voor zichzelf
.
Anyway ik zie ook niet zo gauw europees publiek eens een keer andere spellen spelen, het is enigszins hetzelfde, hersensloos en onorginele schietspellen.
van jade empire betwijfel ik het nogal, het is echt een westers spel. De karakters zien er ook meer westers uit, daarmee bedoel het stereotype beeld van een gemiddeld westerner van een goed-uitziende aziaat. dat is dus grote tieten, brede kaken, lange neus, grote spieren. Als je kijkt naar japanse rpg's is dat al veel verfijnder, schattig gezicht, smal lichaam, veel stijlvol haar, vol van details, kijk maar naar rpg's zoals final fantasy/star ocean/dragon quest etc. character designing is ook belangrijk, in japan is kawaii een begrip dat veel meer domineert dan sexy of hot.
En ja..battle system is ook vaak anders gedefinieerd, dan random hakken en stats bijwerken.
en no way dat xbox nu nog of misschien later meer terrein windt, zoveel animes is gekopppeld aan sony en zoveel andere producten, ook muziek gekoppeld aan sony. en als je kijkt naar library aan japanse games op ps2 dat is iets waar xbox nooit in vijf a tien jaar zou kunnen inhalen. release van spellen in japan is echt 10x zo vaker dan wat je hier in europa treft. De charts veranderen daar ook zowat om de dag.
Hier in Europa merk je daar ook helemaal niks van, soms hier en daar zie je een bekend spel van capcom of konami. Maar hier domineert toch spellen van westerse makelij, ik zie microsoft dan ook in Europa groot deel aan terrein winnnen. jammer voor mij want meeste spellen vind ik geen hol aan.
Anyway ik zie ook niet zo gauw europees publiek eens een keer andere spellen spelen, het is enigszins hetzelfde, hersensloos en onorginele schietspellen.
van jade empire betwijfel ik het nogal, het is echt een westers spel. De karakters zien er ook meer westers uit, daarmee bedoel het stereotype beeld van een gemiddeld westerner van een goed-uitziende aziaat. dat is dus grote tieten, brede kaken, lange neus, grote spieren. Als je kijkt naar japanse rpg's is dat al veel verfijnder, schattig gezicht, smal lichaam, veel stijlvol haar, vol van details, kijk maar naar rpg's zoals final fantasy/star ocean/dragon quest etc. character designing is ook belangrijk, in japan is kawaii een begrip dat veel meer domineert dan sexy of hot.
En ja..battle system is ook vaak anders gedefinieerd, dan random hakken en stats bijwerken.
en no way dat xbox nu nog of misschien later meer terrein windt, zoveel animes is gekopppeld aan sony en zoveel andere producten, ook muziek gekoppeld aan sony. en als je kijkt naar library aan japanse games op ps2 dat is iets waar xbox nooit in vijf a tien jaar zou kunnen inhalen. release van spellen in japan is echt 10x zo vaker dan wat je hier in europa treft. De charts veranderen daar ook zowat om de dag.
Hier in Europa merk je daar ook helemaal niks van, soms hier en daar zie je een bekend spel van capcom of konami. Maar hier domineert toch spellen van westerse makelij, ik zie microsoft dan ook in Europa groot deel aan terrein winnnen. jammer voor mij want meeste spellen vind ik geen hol aan.
[ Voor 60% gewijzigd door Chiii op 30-05-2005 18:17 ]
Ik hoop iig dat de FF franchise aan PS3 gekoppeld blijft, net als de GT franchise... dat zijn echt 2 dikke hits waarvoor ik alleen al een nieuwe console aan zou schaffen...
Deze plek is te koop.
Square enix brengt FF XI ook uit voor de xbox 360...KeeZ schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:54:
Ik hoop iig dat de FF franchise aan PS3 gekoppeld blijft, net als de GT franchise... dat zijn echt 2 dikke hits waarvoor ik alleen al een nieuwe console aan zou schaffen...
bron
En MS heeft dit keer ook 3 grote japanse developers aangetrokken om een spel te gaan maken voor de Xbox 360
bron
What a fine day for Science! | Specs
Bron : http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=10441De verwachting van analisten is dat de Xbox 360 van Microsoft bij zijn marktintroductie in december van dit jaar zo'n 240 Euro zal gaan kosten. Microsoft zelf bevestigd noch ontkend deze prijs. Wel is nu bijna zo goed als zeker dat de Playstation 3 van Sony circa 370 Euro gaat kosten. Dit tenminste weet het Japanse "Mainichi Daily News" te melden op basis van uitspraken gedaan door een woordvoerder van Sony.
Nog een handige link voor al het nieuws van de PS3 : http://ps3.headliner.nl/
[ Voor 10% gewijzigd door Vecodo op 31-05-2005 14:25 ]
Bron http://www.evilgamerz.com...ews&showcomments=1&id=793Nog meer geruchten vandaag, de website Impress PC Watch denkt namelijk te weten hoe duur de PlayStation 3 zal zijn, zij denken namelijk dat deze slechts voor 257 euro de deur uit zal gaan volgend jaar. Het zou een tactische move zijn om zo de Xbox 360 te verslaan die voor dik 150 euro meer uit de schappen gehaald kan worden. We wachten nog altijd op een officiële bevestiging van zowel Microsoft en Sony over de prijzen van diens console, of het waar is weet dus vooralsnog niemand.
Don't hold your breath zou ik zeggen. Ze zouden het theoretisch best kunnen doen, maar dan maken ze zo ongelovelijk veel verlies (videokaart moet alleen al 1000 kosten oid?) dat ze binnen 1 jaar fialliet zijn.
This space is occupied
Anoniem: 56386
Dan ga ik alvast wedden op wie het snelst failliet gaat. Met zulke hardware gaan ze zwaar onder de kostprijs verkocht worden. Dus word het mischien wel Sony en Microsoft die zoveel verlies gaan lijden dat ze mischien wel hun console's moeten stop zetten.
ja sure... de prijzen van de games gaan niet voor niets zo veel omhoog
Dan gaat dat Sony worden. Microsoft is al jaren een enorm winstgevend bedrijf die niet zomaar falliet kunnen gaan, Sony heeft echter $60 miljard aan schulden en kan het zich eigenlijk niet meer veroorloven om verlies te maken op de PS3. Er is een tijdje terug aandacht hieraan besteed op onder andere CNN.com.Anoniem: 56386 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:05:
Dan ga ik alvast wedden op wie het snelst failliet gaat. Met zulke hardware gaan ze zwaar onder de kostprijs verkocht worden. Dus word het mischien wel Sony en Microsoft die zoveel verlies gaan lijden dat ze mischien wel hun console's moeten stop zetten.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Maar Sony maakt geen verlies op de Playstation, dus het zal ze vast wel lukken om ook dit winstgevend te maken.
Volgens CNN is het juist de entertainment divisie van Sony die zoveel verlies lijdt, daar hoort de PlayStation tak toch ook bij?Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:17:
Maar Sony maakt geen verlies op de Playstation, dus het zal ze vast wel lukken om ook dit winstgevend te maken.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Anoniem: 13284
Dat klopt volgens mij ook. Microsoft en Nintendo staan er financieel veel gezonder voor.MetroidPrime schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:36:
[...]
Volgens CNN is het juist de entertainment divisie van Sony die zoveel verlies lijdt, daar hoort de PlayStation tak toch ook bij?
Ik weet niet hoe dat elders in de wereld is geregeld maar het was toch altijd zo dat er wel een limiet zit aan dat onder de kostprijs verkopen. In verband met concurrentie vervalsingMetroidPrime schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:50:
[...]
Dan gaat dat Sony worden. Microsoft is al jaren een enorm winstgevend bedrijf die niet zomaar falliet kunnen gaan, Sony heeft echter $60 miljard aan schulden en kan het zich eigenlijk niet meer veroorloven om verlies te maken op de PS3. Er is een tijdje terug aandacht hieraan besteed op onder andere CNN.com.
Anders zou je als nieuwkomer op de markt nooit een voet aan de grond kunnen krijgen behalve als je een grotere zak geld hebt als diegene waar je tegnaan moet boksen. Nou heeft MS die in dit geval wel maar mag deze volgens mij niet voor de volle 100% gebruiken evenals Sony trouwens.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Correct me if i'm wrong, maar volgens mij heeft de PS2 gewoon verlies gedraaid hoor? Misschien het afgelopen jaar niet, maar in de totale looptijd staan wel een - onderaan de lijn.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:17:
Anoniem: 93354
Op de console maken ze al vanaf dag 1 verlies maar ik neem aan dat ze dat met de verkoop van games wel weer rechtrekken?
IMHO is nintendo de enige van de 3 die zijn zaken kwa financien goed voor elkaar heeft. Producten die goedkoper zijn dan die van de concurrent en toch maken ze als enigste overal winst op. MS kan zolang doorgaan met verlies maken als ze willen op de xbox(360), ze hebben zoveel geld dat ze, als ze zouden willen, het toch wel zo lang kunnen volhouden dat ze de concurrentie eruit concureren.
IMHO is nintendo de enige van de 3 die zijn zaken kwa financien goed voor elkaar heeft. Producten die goedkoper zijn dan die van de concurrent en toch maken ze als enigste overal winst op. MS kan zolang doorgaan met verlies maken als ze willen op de xbox(360), ze hebben zoveel geld dat ze, als ze zouden willen, het toch wel zo lang kunnen volhouden dat ze de concurrentie eruit concureren.
Mjah als westerse console maker krijg je het wat je ook doet niet makkelijk in Japan. Die mensen willen als het ff kan gewoon een console van japanse makelij hebben (net zoals je alles van een japans bedrijf willen hebben als het ff kan). Tja de enige optie blijft dan om maar met geld te smijten om zo iig een paar populaire japanse games op je console te krijgen in de hoop dat je zo een voet aan de grond krijgt.ari3 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:53:
[...]
Alle marketing ten spijt heeft Microsoft geen voet aan de grond gekregen in Japan. De Japanse markt is erg belangrijk. Heb je in Japan geen markt dan krijg je de grote Japanse developers (Konami, Sega, Capcom...) niet mee. Deze ontwikkelaars zijn vitaal voor het kwaliteitsaanbod voor een console. Kwaliteit en innovatie komt nu eenmaal niet uit Amerika of Europa (mijn mening). Microsoft heeft vooralsnog alleen tegen betaling een paar titels gehad van Konami en Capcom. Uit eigen beweging ontwikkelen ze niets voor de Xbox. Dat zegt toch wel iets...
Het lijkt er op dat Microsoft weer de zelfde fout maakt: geen grote Japanse developers die titels maken voor de XB360.... Het lijkt mij voor Microsoft zeer belangrijk om nu zo snel mogelijk in Japan te introduceren met Japanse kwaliteitstitels. En dan maar hopen dat er genoeg marktaandeel verkregen kan worden voordat de PS3 geïntroduceerd wordt.
Over het algemeen word hier in europa een stuk anders over gedacht. Gamen in Japan is een stuk groter, hier bestaat het grootste gedeelte van de games kopende mensen uit casual gamers die voor EA meuk gaan. Als ik dat als Japanse uitgever zou zien zou ik ook denken dat er geen interrese is voor mijn innovatieve games omdat die domme mensen met een roze huid, blauwe ogen en blond haar (Ik heb die ''gigantische'' hoeveelheid games-based-on-anime eigenlijke bijna nooit in Europa gezien, ook niet de duizenden japanse rpg's. Ook die aparte muziekspellen van Bemani, zie je hier ook bijna nooit. Er was/is geen enige interesse om voor japanse uitgevers te richten naar het Europese publiek, soms hier en daar vind je in US wel maar dat komt omdat daar wel een vraag naar is, maar een planning om iets te introduceren merk je bijna nooit wat van. Dat is hetzelfde als met anime, het is echt populair onder een grote groep, maar uitgeven in buitenland uit initiatief van een japanse bedrijf zie je bijna nooit. Het is meestal een Amerikaans bedrijf die licenties gaat kopen omdat ze er een markt inzien. De jappanners houden gewoon al het goeds voor zichzelf.
Met anime is het een beetje hetzelfde. In japan is dat heel normaal, van jong tot oud kijken ze anime en word het geaccepteerd. Terwijl als ik anime zit te kijken dan word ik vreemd aangekeken door vrienden/familie want ik zit naar een ''tekenfilm'' te kijken met zielige hooge meisjes stemmetjes (dat vind ik juist dan weer cool klinken
Als het aan mij zou liggen zou ik al die westerse dingen ook zo inruilen voor japanse dingen mjah in dat opzicht is het sneller om jezelf naar japan te exporteren ofzo (en de hele dag op de foto mogen met kawaii meisjes
Het probleem is gewoon dat al die Japanse dingen hier als vreemd en kinderachtig worden afgedaan.
Sjit net heel verhaal getypt is het weg --> ff samenvattingAnoniem: 13284 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:40:
Dat klopt volgens mij ook. Microsoft en Nintendo staan er financieel veel gezonder voor.
-MS heeft dik verlies gedraaid op Xbox maar is gewoon stinkend rijk.
-Sony is lijkt mij niet gek. Waarom zouden ze dan verdergaan met een verliesgevend product? Als ze met 70% marktaandeel geen winst kunnen draaien dan doe je iets goed fout.
-Waarom betreedt MS de markt als Sony er geen winst op kan maken?
-In een interview van een MS Xbox topman las ik dat hij zei dat als Sony winst kon maken met de PS dat MS dat ook moest kunnen met de Xbox. Zijn ergste nachtmerrie was dat hij Bill moest vertellen dat de 360 verliesgevend zou zijn.
-Ik lees heel vaak op GoT dat de PS verliesgevend is, maar kan iemand een bron geven? Want die staan er vaak niet bij. Sony draait idd verlies op de entertainment tak, maar dat komt volgens mij door de muziektak. Ik kan het iig met google niet vinden dat Sony verlies draait op de PS.
Omdat nintendo dat wel doet en er dus wel geld aan verdient kan worden?
-Ik lees heel vaak op GoT dat de PS verliesgevend is, maar kan iemand een bron geven? Want die staan er vaak niet bij.
Dat moet met google toch redelijk makkelijk te vinden zijn?
-Ik lees heel vaak op GoT dat de PS verliesgevend is, maar kan iemand een bron geven? Want die staan er vaak niet bij.
Dat moet met google toch redelijk makkelijk te vinden zijn?
Alle consoles zijn verlies gevend (de een wat meer dan de ander) maar dat verdienen ze als het goed is allemaal weer terug met de games, de winst wordt gemaakt op de games en accesoires en niet op de consoles.
Hmm, ik dacht dat zelfs nintendo em nu met een beetje verlies verkocht na de laatste prijsverlagingAnoniem: 93354 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:34:
Uhm nintendo maakt geen verlies op de consoles...
[ Voor 40% gewijzigd door bAdmuTs op 31-05-2005 23:46 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Ik lees het vaak hier op GoT, zoals het nu ook heel vaak hier te vinden is, maar helaas telkens zonder bron. Ik zeg niet dat het niet waar kan zijn, maar ik zou het een heel vreemd verhaal vinden.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:41:
Ik kan het niet vinden. Het enige dat ik kan vinden is dat Sony het als geheel niet zo goed doet of dat de entertainment tak het minder doet, maar die omvat veel meer dan de PS alleen. Ik kan nergens vinden dat de PS verliesgevend is, misschien dat jij een bron kunt geven?Dat moet met google toch redelijk makkelijk te vinden zijn?
Ik heb het vorig jaar nog in de krant gelezen, een online bron kan ik niet zo snel vinden.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:24:
[...]
Ik lees het vaak hier op GoT, zoals het nu ook heel vaak hier te vinden is, maar helaas telkens zonder bron. Ik zeg niet dat het niet waar kan zijn, maar ik zou het een heel vreemd verhaal vinden.
Ik denk dat dat met veel aparatuur is, niet alleen spelcomputers. De fabrikant moet enerzijds onderdelen inkopen, assembleren, ontwikkelen, productielijnen etc. De eerste 10.000 of 100.000 zullen altijd verlies ten gevolge hebben. Echter komt er een bepaald punt waarop er voldoende producten verkocht zijn en wanneer hetgeen winstgevend wordt. Je kan niet bij introductie als je nog maar 10.000 exemplaren hebt alle bovenstaande kosten uitsmeren over deze 10.000. Je gaat uit van een verwachtingswaarde kwa afzet op de markt en daar baseer je je prijs op.
Je bedoeld je bepaald een break-even point om je afzet te berekenen bij het punt waarop je noch winst noch verlies maakt. Na het break-even point maak je winst. Om te stellen dat de eerste 100.000 units verlies betekend denk je denk ik te kort door de bocht. Je gaat helemaal niet uit van een productie van 100.000, je gaat uit van winst bij een x aantal. Waar het hier over gaat is dat men nooit winst heeft gemaakt op de hardware vanaf de eerste release tot nu. Of dit waar is weet ik trouwens niet 
De break-even lag in ieder geval blijkbaar veel lager bij Nintendo dan bij MS en Sony door, waarschijnlijk, lagere produktiekosten, research, e.d.
De break-even lag in ieder geval blijkbaar veel lager bij Nintendo dan bij MS en Sony door, waarschijnlijk, lagere produktiekosten, research, e.d.
[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 01-06-2005 09:51 ]
Topic begint te lijken op een Finiaceel dagblad
Ik denk dat de jongens van sony , MS, nintedo niet zo heel dom zijn.
Zoals boven mij besproken wordt lijkt mij juist, Break-even verhaal. ( maarja wie ben ik dan weer )
Waarom ik trouwens denk dat de introductie prijzen altijd zo hoog zijn ?
maar niemand weet het toch zeker. ik vind de prijs van 370 euro wel goed.
(
hehe lager mag altijd natuurlijk, )
maar ik had mezelf ingesteld op een 400 euro, dus voor mij valt het wel mee.
Ik denk dat de jongens van sony , MS, nintedo niet zo heel dom zijn.
Zoals boven mij besproken wordt lijkt mij juist, Break-even verhaal. ( maarja wie ben ik dan weer )
Waarom ik trouwens denk dat de introductie prijzen altijd zo hoog zijn ?
- omdat ze dan kunnen aftasten hoe de verkoop verloopt.
Verkoopt het wel , dan hoefen ze maar een klein beetje te zakken met de prijs (zodat ze meer winst, of eerder break spelen ) - Als dat mooie dingetje nu niet verkoopt, dan moet de prijs VEEL meer zakken om ze toch weg te krijgen.
maar niemand weet het toch zeker. ik vind de prijs van 370 euro wel goed.
(

maar ik had mezelf ingesteld op een 400 euro, dus voor mij valt het wel mee.
De xbox360 en PS3 worden volgens mij wel duurder dan 370 euro
De eerste maanden? 500 euro zou best kunnen.
Ik ga uit van de nieuws berichten, die jij waarschijnlijk niet heb gelezen.MaxBurn schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:18:
De xbox360 en PS3 worden volgens mij wel duurder dan 370 euroDe eerste maanden? 500 euro zou best kunnen.
ik pin me niet vast op die nieuws berichten, maar dat is op dit moment nog heeel klein beetje onze houvast.
Roy vreest net zoals iedereen het ergste
Waarom zou ik die niet gelezen hebben?
Ik ga uit van ervaringen uit het verleden..de PS2 zou ook net zo snel zijn als 100 pentium 3's en 20x zo snel zijn als de Gamecube.
De EU prijzen zijn altijd hoger geweest t.o.v de US en ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn.
Uit de bron (PC watch) blijkt juist dat de consoleprijs in yen DUURDER is dan ze daar gewend zijn. Dat een of andere gare NL site de yen rechtstreeks omrekend naar een EU prijs getuigd van weinig kennis.
Het is allemaal gespeculeer hoor..misschien zetten ze hem alsnog goedkoop neer maar uitgaan van speculatie en dan aannemen dat het ding maar 370-400 euro wordt lijkt me erg voorbarig.
Ik ga uit van ervaringen uit het verleden..de PS2 zou ook net zo snel zijn als 100 pentium 3's en 20x zo snel zijn als de Gamecube.
De EU prijzen zijn altijd hoger geweest t.o.v de US en ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn.
Uit de bron (PC watch) blijkt juist dat de consoleprijs in yen DUURDER is dan ze daar gewend zijn. Dat een of andere gare NL site de yen rechtstreeks omrekend naar een EU prijs getuigd van weinig kennis.
De PS2 ging in het begin voor iets van 1100 gulden van de hand en de PS3 wordt duurder dan de gemiddelde game machine?Note that these hints don't come directly from Kutaragi's mouth. Kutaragi actually suggests, in the interview, that the PS3 could end up costing more than your average game system simply because it offers a lot more than just a standard game machine.
[ Voor 67% gewijzigd door Max|Burn op 01-06-2005 12:01 ]
Hmss , ja enigsinds heb je wel gelijk.MaxBurn schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:52:
Waarom zou ik die niet gelezen hebben?
[...]
De PS2 ging in het begin voor iets van 1100 gulden van de hand en de PS3 wordt duurder dan de gemiddelde game machine?Het is allemaal gespeculeer hoor..misschien zetten ze hem alsnog goedkoop neer maar uitgaan van speculatie en dan aannemen dat het ding maar 370-400 euro wordt lijkt me erg voorbarig.
maar ik blijf met mijn goede moed dat dat ding 370 euro gaat kosten
het zal allemaal wel duurder worden, maar bedragen zoals 800 euro die ik al eens eerder heb gehoord lijkt mij zelf toch erg overdreven. sowieso wacht ik een half jaartje voordat ik hem ga halen.
aangezien je hem dan bijna gratis krijgt bij een pakje boter
Ik gok op 499euro. veel meer wordt het denk ik niet, want dan wordt de prijs wel wat hoog voor een 'spelcomputer', want dat is toch de beleving van mensen met zo'n ding.
Wat ik nog niet gehoord heb, maar wat IMHO veel belangrijker is: de allereerste serie is altijd ruk, er is altijd wat mee, ik wacht echt tot de 1e revisie.
Wat ik nog niet gehoord heb, maar wat IMHO veel belangrijker is: de allereerste serie is altijd ruk, er is altijd wat mee, ik wacht echt tot de 1e revisie.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Ja dat is wel altijd een nadeel. Maar we zullen hier toch wel weer wat langer moeten wachten dus dan is de eerste batch toch al verkocht in het usa/japan.
Ik denk dat het trouwens wel mee zal vallen, dat er bij de huidige generatie nog wat problemen waren met de eerste modellen oke. Maar onderhand is de tech toch wel zo ver dat we neem ik aan dvd spelers kunnen bouwen die gewoon een paar jaar meegaan
Ik denk dat het trouwens wel mee zal vallen, dat er bij de huidige generatie nog wat problemen waren met de eerste modellen oke. Maar onderhand is de tech toch wel zo ver dat we neem ik aan dvd spelers kunnen bouwen die gewoon een paar jaar meegaan
Ik heb een 1e revisie Xbox, samen met een paar vrienden van mij. Loopt nog heerlijk te snorren hoor. Nooit problemen gehad.EfBe schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:13:
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nu zitten jullie wel allemaal te vertellen dat ze verlies maken, maar hebben jullie wel nagedacht over het feit dat ze winst maken over de dingen die NA de console-aankoop komen? Games, reclames, licenties, Xbox Live, etc? Deze zijn nog steeds het belangrijkste.
[ Voor 9% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-06-2005 22:23 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ja. Maar je moet er rekening mee houden dat als jij je console met veel verlies verkoopt dan je dan ook veel meer games per console moet verkopen om zelfs maar break-even te draaien. Voor nintendo maakt dat niet uit, zodra ze een console verkopen maken ze als winst, games zijn alleen maar extra. sony en ms zullen eerst een x aantal games moeten verkopen per console voordat ze break-even draaien.
Ik had eerst ook ergens gelezen dat ze 100dollar verlies maakten per PSP die ze verkochten, nou weer ik niet of dat echt waar is, maar stel dat het zo is en een game ga je 50 a 60 euro voor betalen, haal daar ontwikkelkosten, winst maker, etc af en dan houd sony wat? 10 euro per game over ofzo? of neem het heel ruim en zeg 25 euro (geen idee hoeveel een bedrijf daarvoor krijgt eigelijk). Dan moeten ze nogsteeds 3 a 4 games verkopen om uberhaubt uit de rode cijfers te blijven.
Ik had eerst ook ergens gelezen dat ze 100dollar verlies maakten per PSP die ze verkochten, nou weer ik niet of dat echt waar is, maar stel dat het zo is en een game ga je 50 a 60 euro voor betalen, haal daar ontwikkelkosten, winst maker, etc af en dan houd sony wat? 10 euro per game over ofzo? of neem het heel ruim en zeg 25 euro (geen idee hoeveel een bedrijf daarvoor krijgt eigelijk). Dan moeten ze nogsteeds 3 a 4 games verkopen om uberhaubt uit de rode cijfers te blijven.
Ik heb gehoort van iemand die bij "Guerilla Games" heeft gewerkt, dat er op elke verkocht PS2 spel ongeveer €6 naar Sony gaat. Als Sony veel verlies op de console gaat maken, zullen ze veel spellen moeten verkopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Elroy op 01-06-2005 23:33 ]
Anoniem: 144418
En hebben sony en microsoft nogsteeds het probleem dat ze een erg lage "tie in ratio" (ze verkopen weinig games per console). Een nintendo gamer (op de GC moest je in princiepe wel) koopt zijn spellen, en zo goed als iedere Nintendo bezitter heeft een aantal 1st party Nintendo titels in huis. Lees: Mario, Zelda, Metroid, Pikmin, Super Smash Brothers, Animal Crossing en zo kunnen we nog even door gaan.
http://www.buzzcut.com/article.php?story=2005053122342247
is een leuk stukje lees voer.
http://www.buzzcut.com/article.php?story=2005053122342247
is een leuk stukje lees voer.
Anoniem: 136675
Zegt dus niks. Het spel is al zo'n 3 jaar uit op de PC en PS2 in Japan (en zal dus ook op de PS3 werken). Behoorlijk zielig eigenlijk dat zo'n oud spel op de nieuwe 360 wordt uitgebracht. Tekenend misschien?Square enix brengt FF XI ook uit voor de xbox 360...
De entertainment tak van Sony heeft ook een grote film en muziekstudio, en weet ik wat veel meer. Zegt dus niet zo veel over de winstgevendheid van de consoles/games...Volgens CNN is het juist de entertainment divisie van Sony die zoveel verlies lijdt, daar hoort de PlayStation tak toch ook bij?
Wat ik gewoon erg jammer vind, is dat nu iedereen zit te gokken hoe het bedrijfs plan van MS en Sony in elkaar zit. en dat het niet meer "Echt" over de console's gaat.
Je kan uren blijven praten over het bedrijfsplan van deze 2 grote bedrijven,
En je kan gaan uitvogelen hoe precies hun financiële plan in elkaar steekt.
Geef je nu al vast de tip, dat je hier toch nooit voor de volle 100% achter komt
Maar back *On-Topic*
Welke games kijken jullie het meeste naar uit ?
Je kan uren blijven praten over het bedrijfsplan van deze 2 grote bedrijven,
En je kan gaan uitvogelen hoe precies hun financiële plan in elkaar steekt.
Geef je nu al vast de tip, dat je hier toch nooit voor de volle 100% achter komt
Maar back *On-Topic*
Welke games kijken jullie het meeste naar uit ?
Ja daar heeft iedereen al over nagedacht, daar iedereen weet dat dat de strategie is. Probeer zoveel mogelijk mensen je apparaat te laten kopen, desnoods verkoop je die onder de kostprijs, en vervolgens verdien je dat terug middels de games en andere extra's. Gebeurt ook met printers.armageddon_2k1 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:23:
Nu zitten jullie wel allemaal te vertellen dat ze verlies maken, maar hebben jullie wel nagedacht over het feit dat ze winst maken over de dingen die NA de console-aankoop komen? Games, reclames, licenties, Xbox Live, etc? Deze zijn nog steeds het belangrijkste.
Ach, ik kan me er verder niet druk om maken. Die consoles kunnen voor mij niet goedkoop genoeg zijn en ik heb er vertrouwen in dat grote bedrijven als Microsoft, Sony en Nintendo echt wel hun strategie doordenken en zichzelf niet de vernieling in zullen helpen.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Pcies, ben ik helemaal met je eens. Daarom betwijfelde ik dus ook dat Sony verlies zou lijden op de PS2, daar ik tot nu toe geen enkele bron heb gevonden waarin dat staat. En ik zou het vreemd vinden als Sony er dan toch mee doorgaat en dat MS dan die markt wil betreden.armageddon_2k1 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:32:
Ach, ik kan me er verder niet druk om maken. Die consoles kunnen voor mij niet goedkoop genoeg zijn en ik heb er vertrouwen in dat grote bedrijven als Microsoft, Sony en Nintendo echt wel hun strategie doordenken en zichzelf niet de vernieling in zullen helpen.
MS heeft zoveel geld dat ze de komende 10 jaar nog wel verlies kunnen leiden, ze concurreren iedereen eruit en daarna gaan ze verdienen
Leuke Gimmick:
De Xbox 360 controller zal standaard ook werken onder Windows Longhorn.
Geen bron, gewoon vertrouwen
De Xbox 360 controller zal standaard ook werken onder Windows Longhorn.
Geen bron, gewoon vertrouwen
Hehe als ik haar erbij krijg zou ik ook zo een ps3 kopenCrashcat schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:28:
Hierdoor zal het verkoop van de ps3 zeker stijgen.
In Japan dan
[afbeelding]
zijn er eigenlijk al prijzen bekent ?
ben wel benieuwd wat de XBox 360 gaat worden want dat lijkt me namelijk wel wat
Anders lees je het topic even door.megatronic schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:22:
zijn er eigenlijk al prijzen bekent ?

Nintendo: Innovation is dying
Mario creator Miyamoto discusses what's wrong with the video game industry today
Volledige artikel: CNN.com
Mario creator Miyamoto discusses what's wrong with the video game industry today
Volledige artikel: CNN.com
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Quote van Miyamoto uit dat CNN artikel:
Een Kanji recognition dictionary!!!!! Ik wist dat zoiets voor de Koreaanse markt kwam, maar blijkbaar komt er ook een Japanse versie!Less likely to make it to Western shores is "Touch Dic". (Really, that's the name.) This dictionary application for the DS is a bit different than standard electronic dictionaries, turning learning a new language into a game. For example, one person, using the DS' stylus, can draw Kanji characters onto their Picto-chat screen while others try to guess their meaning.
Jaja, dit roepen en dan gewoon downloadable NES/SNES/N64 spellen aanbieden die stuk voor stuk ook dagen duren om uit te spelen. Miyamoto met boter op zijn hoofd..."There's not a lot I want to play now," he told me recently. "A lot of the games out there are just too long. Of course, there are games, such as 'Halo' or 'Grand Theft Auto,' that are big and expansive. But if you're not interested in spending that time with them, you're not going to play."

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Dat klopt: http://www.nintendo.co.jp/ds/adjj/index.htmlari3 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:47:
Quote van Miyamoto uit dat CNN artikel:
[...]
Een Kanji recognition dictionary!!!!! Ik wist dat zoiets voor de Koreaanse markt kwam, maar blijkbaar komt er ook een Japanse versie!
Ik heb echt nog geen flauw idee welke console ik zal kopen. Ik weet alleen zeker dat er een Revolution in mijn kamer komt.
Maarja, Xbox 360 of PS3??
Persoonlijk vind ik dat Xbox 360 een hele goede line up heeft voor release, maar zullen er goede spellen blijven komen? Bij PlayStation komt er elke maand wel een spel dat mij aanspreekt, maar met de huidige Xbox heb ik dat niet. Denk dat het komt doordat veel spellen ook op de pc uitkomen terwijl Sony ze juist exclusive maakt.
Maarja, Xbox 360 of PS3??
Persoonlijk vind ik dat Xbox 360 een hele goede line up heeft voor release, maar zullen er goede spellen blijven komen? Bij PlayStation komt er elke maand wel een spel dat mij aanspreekt, maar met de huidige Xbox heb ik dat niet. Denk dat het komt doordat veel spellen ook op de pc uitkomen terwijl Sony ze juist exclusive maakt.
Maar moet er nog eentjeAnoniem: 93354 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:00:
Dan weet je dus wel welke console je gaat kopen
Nieuwe resultaten van Famitsu.
Most Wanted
Revolution
1. Smash Bros.
2. Zelda
3. Mario
PlayStation3
1. Final Fantasy
2. Metal Gear Solid 4
3. Gran Turismo 5
Developers
PlayStation3
79.4 % - I expect the console will do well.
0.0 % - I expect the console won't do well.
20.6 % - I still have no opinion.
Revolution
63.7 % - I expect the console will do well.
3.0 % - I expect the console won't do well.
33.3 % - I still have no opinion.
Xbox 360
66.7 % - I expect the console will do well.
9.1 % - I expect the console won't do well.
24.2 % - I still have no opinion.
Retail
PlayStation3
87.0 % - I expect the console will do well.
2.1 % - I expect the console won't do well.
10.9 % - I still have no opinion.
Revolution
78.3 % - I expect the console will do well.
4.3 % - I expect the console won't do well.
17.4 % - I still have no opinion.
Xbox 360
58.7 % - I expect the console will do well.
21.7 % - I expect the console won't do well.
19.6 % - I still have no opinion.
Customers
PlayStation3
48.9 % - I expect the console will do well.
33.8 % - I expect the console won't do well.
17.3 % - I still have no opinion.
Revolution
65.4 % - I expect the console will do well.
14.2 % - I expect the console won't do well.
20.4 % - I still have no opinion.
Xbox 360
39.8 % - I expect the console will do well.
31.2 % - I expect the console won't do well.
29.0 % - I still have no opinion.
The rest of the survey thanks to maskrider
Top5 Most wanted features:
(votes)
PS3:
1. High Graphics/Calculation processing power (94)
2. Use Blu-Ray Disc ROM (53)
3. Using next-gen CPU "Cell" (34)
4. PS/PS2 backward compatibility (16)
5. Max. 7 wireless controllers (14)
Rev:
1. Can download the games in the last 20 years (145)
2. New way of human input (unknow yet) (55)
3. Wireless connection service "Nintendo Wi-Fi collection" (4
4. Small size (26)
5. Un-released portion of information (25)
X360:
1. Expanded Xbox Live service (100)
2. Better software lineup (56)
3. High Graphics/Calculation processing power (36)
4. Removable hard disk (23)
5. Chasis Design (11)
How do you think about the design ?
(Good/No opinion/Not good)
PS3:
Maker: 41.2/38.2/20.6
Shops: 34.1/47.7/18.2
Users: 31.9/27.3/40.8
Rev:
Maker: 48.6/45.7/5.7
Shops: 51.2/37.2/11.6
Users: 43.4/43.3/13.3
X360:
Maker: 43.3/40.0/16.7
Shops: 23.3/60.4/16.3
Users: 31.3/45.1/23.6
Most wanted software:
(votes)
PS3:
Shops
1. MGS4 (30)
2. DMC4 (23)
3. GUNDUM (10)
Users
1. FF series (90)
2. MGS4 (73)
3. New GT (31)
Rev:
Shops
1. New SSB (25)
2. New Zelda (22)
3. New Super Mario (14)
Users
1. New SSB (91)
2. New Zelda (89)
3. New Super Mario (64)
X360:
Shops
1. Blue Dragon (57)
2. DOA4 (32)
3. Lost Odyssey (5)
Users
1. Blue Dragon (57)
2. Lost Odyssey (85)
3. DOA4 (46)
Makers involvement
(Developing/Will develop/Considering/Will not develop/Unknown)
PS3: 12.8/38.5/17.9/2.6/28.2
Rev: 0/23.1/17.9/10.3/48.7
X360: 28.2/12.8/15.4/0/43.6
Who will rule the next gen ?
(PS3/Rev/X360)
Maker: 63.3/20.0/16.7
Shops: 88.7/6.8/4.5
Users: 52.8/29.9/17.3
Most Wanted
Revolution
1. Smash Bros.
2. Zelda
3. Mario
PlayStation3
1. Final Fantasy
2. Metal Gear Solid 4
3. Gran Turismo 5
Developers
PlayStation3
79.4 % - I expect the console will do well.
0.0 % - I expect the console won't do well.
20.6 % - I still have no opinion.
Revolution
63.7 % - I expect the console will do well.
3.0 % - I expect the console won't do well.
33.3 % - I still have no opinion.
Xbox 360
66.7 % - I expect the console will do well.
9.1 % - I expect the console won't do well.
24.2 % - I still have no opinion.
Retail
PlayStation3
87.0 % - I expect the console will do well.
2.1 % - I expect the console won't do well.
10.9 % - I still have no opinion.
Revolution
78.3 % - I expect the console will do well.
4.3 % - I expect the console won't do well.
17.4 % - I still have no opinion.
Xbox 360
58.7 % - I expect the console will do well.
21.7 % - I expect the console won't do well.
19.6 % - I still have no opinion.
Customers
PlayStation3
48.9 % - I expect the console will do well.
33.8 % - I expect the console won't do well.
17.3 % - I still have no opinion.
Revolution
65.4 % - I expect the console will do well.
14.2 % - I expect the console won't do well.
20.4 % - I still have no opinion.
Xbox 360
39.8 % - I expect the console will do well.
31.2 % - I expect the console won't do well.
29.0 % - I still have no opinion.
The rest of the survey thanks to maskrider
Top5 Most wanted features:
(votes)
PS3:
1. High Graphics/Calculation processing power (94)
2. Use Blu-Ray Disc ROM (53)
3. Using next-gen CPU "Cell" (34)
4. PS/PS2 backward compatibility (16)
5. Max. 7 wireless controllers (14)
Rev:
1. Can download the games in the last 20 years (145)
2. New way of human input (unknow yet) (55)
3. Wireless connection service "Nintendo Wi-Fi collection" (4
4. Small size (26)
5. Un-released portion of information (25)
X360:
1. Expanded Xbox Live service (100)
2. Better software lineup (56)
3. High Graphics/Calculation processing power (36)
4. Removable hard disk (23)
5. Chasis Design (11)
How do you think about the design ?
(Good/No opinion/Not good)
PS3:
Maker: 41.2/38.2/20.6
Shops: 34.1/47.7/18.2
Users: 31.9/27.3/40.8
Rev:
Maker: 48.6/45.7/5.7
Shops: 51.2/37.2/11.6
Users: 43.4/43.3/13.3
X360:
Maker: 43.3/40.0/16.7
Shops: 23.3/60.4/16.3
Users: 31.3/45.1/23.6
Most wanted software:
(votes)
PS3:
Shops
1. MGS4 (30)
2. DMC4 (23)
3. GUNDUM (10)
Users
1. FF series (90)
2. MGS4 (73)
3. New GT (31)
Rev:
Shops
1. New SSB (25)
2. New Zelda (22)
3. New Super Mario (14)
Users
1. New SSB (91)
2. New Zelda (89)
3. New Super Mario (64)
X360:
Shops
1. Blue Dragon (57)
2. DOA4 (32)
3. Lost Odyssey (5)
Users
1. Blue Dragon (57)
2. Lost Odyssey (85)
3. DOA4 (46)
Makers involvement
(Developing/Will develop/Considering/Will not develop/Unknown)
PS3: 12.8/38.5/17.9/2.6/28.2
Rev: 0/23.1/17.9/10.3/48.7
X360: 28.2/12.8/15.4/0/43.6
Who will rule the next gen ?
(PS3/Rev/X360)
Maker: 63.3/20.0/16.7
Shops: 88.7/6.8/4.5
Users: 52.8/29.9/17.3
Consumenten daar zijn nogal pessimistisch zo te zien
Beetje jammer dat alles weer op zelda, mario enz draait bij de Rev
Een mario platformer, een zelda en een ssbm = goed maar niet ALLEEN MAAR 
edit: maar goed Nintendo geeft zelf aan dat dat niet zal gebeuren dit keer
[ Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 14-06-2005 10:02 ]
hee! geen probleem! binnen 4 jaar nadat je hem koopt komen er nog 3 andere toppers (=must have) uitMaxBurn schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:38:
Beetje jammer dat alles weer op zelda, mario enz draait bij de RevEen mario platformer, een zelda en een ssbm = goed maar niet ALLEEN MAAR
voor mij nog altijd de playstation1, de ps2 heeft zelfs niet zo'n goede games.
Ik snap sowieso niet waarom nintendo niet gewoon mario en zelda op een andere console uitbrengt. 3th party sofware is ver te zoeken (al sinds de n64)
Dat zou je wel willen hePuDy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:13:
Ik snap sowieso niet waarom nintendo niet gewoon mario en zelda op een andere console uitbrengt. 3th party sofware is ver te zoeken (al sinds de n64)
Nintendo maakt gewoon winst over hun hardware en software. En omdat ze voor hun eigen systeem ontwikkelen weten ze ook de max eruit te halen.
Daarbij verkopen franchises als Mario en Zelda consoles, dus dat zit ook wel prima.
hmm resultaten van dat japans onderzoekje vallen misschien nog best mee voor de xbox360, beter dan de orginele xbox denk ik. Alhoewel het volgens mij onmogelijk is om daar een buitenlands product te verkopen, ik vind ze maar een beetje arrogant...
Ik snap sowieso niet wat zoveel mensen tegen microsoft hebben wat betreft de xbox, door sony en nintendo worden we hier altijd genaaid, late releases (zie bv. psp), minder games, en slechte support.
Terwijl microsoft streeft naar wereldwijde releases, en uitstekende support verleend, heb een keer een kapotte xbox gehad, zij kwamen hem ophalen en binnen 5 dagen had ik een nieuwe (terwijl ze zeiden dat het 2 weken ging duren).
Ik snap sowieso niet wat zoveel mensen tegen microsoft hebben wat betreft de xbox, door sony en nintendo worden we hier altijd genaaid, late releases (zie bv. psp), minder games, en slechte support.
Terwijl microsoft streeft naar wereldwijde releases, en uitstekende support verleend, heb een keer een kapotte xbox gehad, zij kwamen hem ophalen en binnen 5 dagen had ik een nieuwe (terwijl ze zeiden dat het 2 weken ging duren).
Weinig nieuws meer ? of stilte voor de storm...
Deze plek is te koop.
Het is niet alleen bij de Xbox dat mensen wat tegen MS hebben. Mensen hebben in het algemeen wat tegen MS, waarschijnlijk omdat ze monopolistische trekjes vertonen en gewoon verdomd succesvol zijn. Mensen zijn bang dat MS op het gebied van consoles monopolist wordt en dat ze daar dan ook "afhankelijk" zijn van MS. Overigens heb ik zelf niets tegen MS. Er zijn dingen die misschien beter kunnen bij de producten van MS, maar ik vind het altijd flauw om alles wat van MS automatisch af te keuren. Jij hebt goede ervaringen met de service van MS dus ik zou niet weten wat er verkeerd is met de Xbox. Sony is met de PS2 bijna monopolist op het gebied van consoles (70% marktaandeel is niet niks), toch hebben weinig mensen wat tegen Sony, terwijl de service van Sony volgens mij helemaal niet zo goed is. Verder is Nintendo zo'n beetje monopolist op het gebied van de handhelds (ook al hebben ze nu eindelijk wat concurrentie van Sony), maar ook daar hoor je niemand over klagen. Ik snap dan ook niet waarom dat bij MS altijd wel moet.DarkShadow schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:30:
...
Ik snap sowieso niet wat zoveel mensen tegen microsoft hebben wat betreft de xbox
...
Anoniem: 69767
Een kennis van me vertrekt voor een jaar naar Japan. Dus dat wordt -als de prijs niet TE hoog is- voor mij lekker vroeg een PS3 Revolution uit JP
Die Xbox games kunnen mij toch niet boeien, die speel ik wel op mn PC.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 25-07-2005 18:10 ]
voor wat multimedia betreft ga ik all the way voor xbox360... ik heb nog niets gezien van sony voor wat betreft HE...
Deze plek is te koop.
De PS3 kan Blu-ray films afspelen, wat mij toch wel vrij belangrijk lijkt op het gebied van home-entertainment.KeeZ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:57:
voor wat multimedia betreft ga ik all the way voor xbox360... ik heb nog niets gezien van sony voor wat betreft HE...
mjah dat hangt er maar net vanaf wat de toekomst wordt... daarnaast kan je je xbox als media center extender gebruiken, wat het voordeel dan toch voor een deel opheft...
Ik bedoel meer echt 'ingebouwde' voordelen... het lijkt me bijvoorbeeld dat je straks een losse 'decoder' of video ingang op je xbox kan kopen om bijvoorbeeld TV op te nemen op je Xdoos.
Ik bedoel meer echt 'ingebouwde' voordelen... het lijkt me bijvoorbeeld dat je straks een losse 'decoder' of video ingang op je xbox kan kopen om bijvoorbeeld TV op te nemen op je Xdoos.
Deze plek is te koop.
Anoniem: 86475
Ik had al een beetje het vermoeden maar nu is het bevestigd, Sony werkt samen met Ageia(ontwerper van de PPU). http://www.xbitlabs.com/n...splay/20050721214043.html Hierbij wordt er dan software aan developers geleverd zodat deze de kracht van al die SPE's in de CELL processor beter kunnen benutten.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 26-07-2005 13:52 ]
mjah wat ik me nog altijd afvraag.. het is natuurlijk voor developers alleen maar boeiend games te ontwerpen die voor alle 3 de platforms geschikt zijn -lees EA games bijvoorbeeld- zouden er onderling niet bepaalde afspraken over 'limieten' of 'stramienen' en programeertechnisch, gemaakt zijn ??
Deze plek is te koop.
Mooi, goed voor de crossplatform compatibility, want de X360 gebruik die SDK ook.Anoniem: 86475 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:52:
Ik had al een beetje het vermoeden maar nu is het bevestigd, Sony werkt samen met Ageia(ontwerper van de PPU). http://www.xbitlabs.com/n...splay/20050721214043.html Hierbij wordt er dan software aan developers geleverd zodat deze de kracht van al die SPE's in de CELL processor beter kunnen benutten.
Redelijke hoeveelheid nieuwe media verschenen gisteren voor de X360.
Project Gotham Racing 3
Nieuwe video. Hierin blijkt wel dat de kwaliteit van de E3 trailer makkelijk te halen is en de crowds zien er ook fantastisch uit. Lijkt echt de topper van dit jaar te gaan worden. Video: http://www.xboxyde.com/news_1766_en.html

(ingame!!)
Enchant Arm
Japanse RPG voor X360, ziet er erg veelbelovend uit. Voorbeeld:

Meer info: http://www.xboxyde.com/news_1778_en.html
Video: http://www.xboxyde.com/news_1772_en.html
Dead or Alive 4
Itagaki heeft gesproken over een motion blur effect dat ie recentelijk heeft toegevoegd om snelle bewegingen realistischer weer te geven. Je moet dit eigenlijk in beweging zien, maar in deze screen alvast een voorbeeldje.

Meer info: http://www.xboxyde.com/news_1777_en.html
99 Nights
RPG met grote veldslagen en.. Ach ja, check de video maar:
http://www.xboxyde.com/news_1770_en.html

Daarnaast was er nog wat nieuws over Ridge Racer 6 voor X360, trailer van Fifa 2006 en algemene X360 trailer met wat ingame en rendered filmpjes.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Maar voor een Media Center extender heb je nog altijd een losse Media Center nodig, terwijl de Xbox 360 meer dan krachtig genoeg zou moeten zijn om zelf als Media Center te kunnen fungeren. Niet iedereen heeft zin om er nog een media center pc naast te moeten kopen om de volledige functionaliteit van de 360 te kunnen benutten.KeeZ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:34:
mjah dat hangt er maar net vanaf wat de toekomst wordt... daarnaast kan je je xbox als media center extender gebruiken, wat het voordeel dan toch voor een deel opheft...
Muziek en foto's moeten sowieso zonder media center ook wel af te spelen kunnen zijn, video's lijkt me ook wel. Dan mis je alleen de opname functionaliteit.
Trouwens, (off-topic) die nieuwe tv's met ingebouwde Media Center Extender zijn ook wel enorm geil. Dan hoef je helemaal geen externe kast er meer bij te hebben voor een tweede kamer.
Trouwens, (off-topic) die nieuwe tv's met ingebouwde Media Center Extender zijn ook wel enorm geil. Dan hoef je helemaal geen externe kast er meer bij te hebben voor een tweede kamer.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Final Fantasy wordt toch een Xbox(-only) titel? Of is die deal van MS met Square niet zo strak?Anoniem: 128210 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:13:
Nieuwe resultaten van Famitsu.
Most Wanted
[...]
PlayStation3
1. Final Fantasy
2. Metal Gear Solid 4
3. Gran Turismo 5
[...]
Het lijkt me niet dat je dan nog een los media center nodig hebt, alleen nog maar een Host PC met content... toch ??MetroidPrime schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:16:
[...]
Maar voor een Media Center extender heb je nog altijd een losse Media Center nodig, terwijl de Xbox 360 meer dan krachtig genoeg zou moeten zijn om zelf als Media Center te kunnen fungeren. Niet iedereen heeft zin om er nog een media center pc naast te moeten kopen om de volledige functionaliteit van de 360 te kunnen benutten.
mooie content ook van de xbox btw
Deze plek is te koop.
Zolang die PC maar wel Windows XP Media Center edition draait heb je niets anders nodig. Als je een PC hebt die een normale versie van Windows XP of een ander OS draait, dan gaat het niet werken en moet je een extra Media Center PC kopen(of je machine als dual-boot systeem inrichten). Zo werkt het ook met de Media Center Extender voor de huidige Xbox, het heet niet voor niets een Media Center Extender.KeeZ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:47:
[...]
Het lijkt me niet dat je dan nog een los media center nodig hebt, alleen nog maar een Host PC met content... toch ??
mooie content ook van de xbox btwnu maar wachten op het miyamoto antwoord op spaceworld
Van Microsoft.com:
Q. Can I use Media Center Extender with any Windows XP-based PC?
A.
No. You must have a Media Center PC running Windows XP Media Center Edition 2005 to operate the Media Center Extender.
Dat is met de Xbox niet zo. Je kunt een programmaatje gebruiken met een naam als Windows Media Connect of zo waarmee je gewoon media kunt streamen vanaf je XP pc naar je 360.MetroidPrime schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:10:
[...]
Zolang die PC maar wel Windows XP Media Center edition draait heb je niets anders nodig. Als je een PC hebt die een normale versie van Windows XP of een ander OS draait, dan gaat het niet werken en moet je een extra Media Center PC kopen(of je machine als dual-boot systeem inrichten). Zo werkt het ook met de Media Center Extender voor de huidige Xbox, het heet niet voor niets een Media Center Extender.
Van Microsoft.com:
[...]
Dan mogen ze bij Microsoft wel eens Xbox.com en microsoft.com gaan aanpassen. Zoals het er nu staat heb je een Media Center PC nodig om van een Media Center Extender gebruik te maken en werkt het niet met een andere versie van XP.ErectionJackson schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:35:
[...]
Dat is met de Xbox niet zo. Je kunt een programmaatje gebruiken met een naam als Windows Media Connect of zo waarmee je gewoon media kunt streamen vanaf je XP pc naar je 360.
Misschien eerst uitbrengen op de XB360, paar maandjes wachten en dan pas de PS3. Zat FF-fans die daarvoor dan een XB360 kopen.Bosmonster schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:05:
[...]
Final Fantasy wordt toch een Xbox(-only) titel? Of is die deal van MS met Square niet zo strak?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja klopt, dat is marketing gelul. Voor video's heb je ook wel Windows MCE nodig. Voor audio en foto's niet.MetroidPrime schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:05:
[...]
Dan mogen ze bij Microsoft wel eens Xbox.com en microsoft.com gaan aanpassen. Zoals het er nu staat heb je een Media Center PC nodig om van een Media Center Extender gebruik te maken en werkt het niet met een andere versie van XP.
Iwata to Speak at Tokyo Game Show
NCL President to address TGS, even though his company is not exhibiting at the expo
According to Famitsu's website, Nintendo Co. Ltd. President Satoru Iwata will be giving a nearly one hour address to the Tokyo Game Show on September 17 at 11:00 AM. Iwata may be using this high-profile event to announce more details on the Revolution system, even though Nintendo is not exhibiting at TGS this year (as usual). Incidentally, Microsoft exec Robbie Bach is speaking just one hour earlier than Iwata.
Iwata last spoke at TGS in 2003; his new keynote will address the current state of the industry and the future of gaming, twenty years after the Famicom. He is expected to discuss the perils of modern game complexity and Nintendo's strategy to save the Japanese game industry. The Tokyo Game Show is held September 16-18 at the Makuhari Messe convention center, near Tokyo. The second and third days are open to the public.
Bron: Planet Gamecube
NCL President to address TGS, even though his company is not exhibiting at the expo
According to Famitsu's website, Nintendo Co. Ltd. President Satoru Iwata will be giving a nearly one hour address to the Tokyo Game Show on September 17 at 11:00 AM. Iwata may be using this high-profile event to announce more details on the Revolution system, even though Nintendo is not exhibiting at TGS this year (as usual). Incidentally, Microsoft exec Robbie Bach is speaking just one hour earlier than Iwata.
Iwata last spoke at TGS in 2003; his new keynote will address the current state of the industry and the future of gaming, twenty years after the Famicom. He is expected to discuss the perils of modern game complexity and Nintendo's strategy to save the Japanese game industry. The Tokyo Game Show is held September 16-18 at the Makuhari Messe convention center, near Tokyo. The second and third days are open to the public.
Bron: Planet Gamecube
Bron ZDnet:
Afwachten maar.
Sinds ik even op de 360 heb morgen spelen heb ik het volste vertrouwen in de Xbox
Saaie, angstige strategie als dit waar is. Het lijkt er dan serieus op dat Sony de confrontatie niet aandurft, of dat de PS3 gewoon nog lang niet klaar is.Analisten sluiten niet uit dat Sony pas in 2007 de nieuwe PlayStation 3 (PS3) op de markt brengt. Eerst moet een spotgoedkope PS2 de lancering van Microsofts Xbox 360 vergallen, zo melden analisten van het Amerikaanse beursbedrijf Wedbush Morgan Securities in een opmerkelijk rapport.
De analisten redeneren als volgt. Wanneer Microsoft zijn nieuwe Xbox 360-gameconsole lanceert, zal het bedrijf de verkoopprijs van de bestaande Xbox laten zakken naar zo'n 99 dollar. Om de concurrentie aan te kunnen, moet Sony dan de prijs van de PS2 eveneens laten zakken tot 99 dollar.
Deze strategie is voor Sony om drie redenen interessant. Allereerst zou een spotgoedkope PlayStation 2 gegarandeerd de lancering van de Xbox 360 verstoren. Het enorme prijsverschil met de Xbox 360 zou twijfelende consumenten terugbrengen naar Sony-kamp.
Ook uit economisch oogpunt is een¨goedkope PS2 in het voordeel van Sony. Ondanks een prijskaartje van 99 dollar zou Sony nog altijd winst maken op de PlayStation 2, waardoor Sony haast verplicht is om de vraag ernaar zo lang mogelijk te rekken. Microsoft daarentegen zou alleen maar verlies maken, zowel op de goedkope, oude Xbox als op de net gelanceerde Xbox 360.
Het is immers gebruikelijk dat fabrikanten in het begin van de verkoopcyclus de consoles met verlies verkopen. Pas later, als het marktaandeel voldoende groot is en de fabricage goedkoper wordt, kan er winst worden gemaakt. Met de Xbox is het echter nooit zover gekomen.
Bovendien geeft een latere lancering Sony meer ademruimte om voldoende voorraden van de PS3 op te bouwen, zodat het meteen aan de massale vraag kan voldoen. December vorig jaar had Sony onvoldoende PS2-consoles in voorraad, wat een negatieve impact had op de eindejaarsomzet én op de reputatie van het bedrijf. Sony zou kost wat kost een herhaling van dit scenario moeten vermijden, schrijven de analisten van Wedbush Morgan in hun verslag.
Sony's strategie zal voor een belangrijk deel afhangen van het succes van de XBox 360. Is de nieuwe spelconsole van Microsoft een instant-hit, dan heeft Sony geen andere keuze dan meteen het tegenoffensief in gang te zetten en de PS3 zo snel mogelijk te lanceren.
Is de lancering van de XBox 360 echter een tegenvaller, ondermeer door een gebrek aan populaire titels, dan is het beschreven scenario een serieuze optie voor Sony, aldus Wedbush Morgan. En Sony kan de extra inkomsten momenteel goed gebruiken: het afgelopen kwartaal boekte het bedrijf 112 miljoen euro verlies.
Met een bijdrage van Curt Feldman, GameSpot.com
Afwachten maar.
Sinds ik even op de 360 heb morgen spelen heb ik het volste vertrouwen in de Xbox
[ Voor 107% gewijzigd door PWM op 04-08-2005 14:27 ]
Interessant.
En Nintendo zet de nieuwe Zelda game tegenover de Xbox 360. Ben benieuwd of het wat uit maakt.
En Nintendo zet de nieuwe Zelda game tegenover de Xbox 360. Ben benieuwd of het wat uit maakt.
Dit topic is gesloten.