[advies] Hercules DJ Console of Mixman DM2?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:34:
Maar damn.. wat een TEGENVALLER is deze BCD2000.
Maar de software/ondersteuning is bagger. Tot nu toe dus amper ondersteuning voor andere software.
Dat is anders vreemd, want ik heb meerdere mensen, op verschillende forums positief gehoord over compatibility. Bij sommige programma's kostte het iets meer moeite maar dan had je ook wat
Slechte detectie van BMP, waardoor na 10 seconde nummers al uit de maat gaan lopen, en ik nogmaals, en nogmaals op de sync slave knop moet drukken :(
BPM ;). Maarja, als die bij die B-DJ software niet goed werkt kun je 2 dingen doen, of andere software gebruiken, of leren zonder syncen te mixen ;)
Ook jammer dat je in B-DJ het geluid niet kan laten gaan via de standaard geluidskaart van je systeem. Nu moet je de BCD2000 aansluiten op de line in van je pc etc of direct op versterker natuurlijk.
Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Het is net als de hercules DJ Console een USB apparaat, wat je gewoon als midi-controller alleen in kan stellen in elke software. Daarnáást kun je de geluidskaart van de console gebruiken, en dan moet je inderdaad er direct je versterker of geuidsset aan hangen.

Maargoed, ik heb het ding zelf nog niet, dus verder weet ik de specifieke eigenschappen nog niet (voornamelijk van de software, als ik het zo hoor). Dus een subjectief oordeel kan ik er nog niet over geven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:27:
Dat is anders vreemd, want ik heb meerdere mensen, op verschillende forums positief gehoord over compatibility. Bij sommige programma's kostte het iets meer moeite maar dan had je ook wat
Voor traktor bijvoorbeeld moet je weer andere software hebben (kopen) om die preset te kunnen laten werken.. tenminste.. dat concludeer ik na een kwartier googlen. Verder lukt het me nu wel redelijk om met djdecks te mixen. Maar helaas krijg ik geluid via bcd2000 niet aan de gang, zodat het normale geluid en headphone geluid over de bcd2000 gaat. Wel lukt het me om geluid via mn geluidskaart te krijgen en headphone via bcd2000 (wat ik eigelijk wil), MAAR dan heeft de bcd weer een delay waardoor mixen erg irritant wordt.
BPM ;). Maarja, als die bij die B-DJ software niet goed werkt kun je 2 dingen doen, of andere software gebruiken, of leren zonder syncen te mixen ;)
Ik wil graag zonder sync werken ja, maar in de B-DJ software, en andere software is dat dus onmogelijk, door de enorme pitchstappen (slide heeft maar 128 stapjes). Hierdoor ben je eigenlijk verplicht sync te gebruiken en wat pitchbend.
Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Het is net als de hercules DJ Console een USB apparaat, wat je gewoon als midi-controller alleen in kan stellen in elke software. Daarnáást kun je de geluidskaart van de console gebruiken, en dan moet je inderdaad er direct je versterker of geuidsset aan hangen.
Ik vermeld ook in die regel dat ik het heb over de B-DJ software... die ondersteunt het dus niet. Nu geloof je me wel he ;) :P

Al deze probleempjes vind ik toch wel beschamend voor een product dat ongeveer 2 jaar lang is uitgesteld :X

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-05-2006 01:03 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Tutti-frutti schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:53:
Ik wil graag zonder sync werken ja, maar in de B-DJ software, en andere software is dat dus onmogelijk, door de enorme pitchstappen (slide heeft maar 128 stapjes). Hierdoor ben je eigenlijk verplicht sync te gebruiken en wat pitchbend.
128 : 2 = 64+ en 64- stappen.
uitgaande van 10% pitch = 6,4 stappen per 1%
1 : 6,4 = 0,16% per stap...

Mja, is niet echt handig maar (icm een beetje bend idd) wel te doen.
Is het zo dat de hardware-slide echt maar 128 stappen heeft of zit het in de software?
Superhandig dat je ff een review hebt gegeven! _/-\o_ Ik zit er ook aan te denken om hem te kopen.

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]Ik vermeld ook in die regel dat ik het heb over de B-DJ software... die ondersteunt het dus niet. Nu geloof je me wel he ;) :P
Hmm, maar dat is dan slecht zeg :/
Al deze probleempjes vind ik toch wel beschamend voor een product dat ongeveer 2 jaar lang is uitgesteld :X
Dat kan ik alleen maar 200% met je eens zijn, belachelijk is het zelfs. Helemaal omdat ik vernomen had dat het juist de software was waarom het zo lang duurde, en die blijkt dus helemaal niet zo goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik hoop op een goede objectieve review binnenkort :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b-dj software is erg basic maar werkt prima hoor, wat hierboven vermeld wordt over het resetten van de sliders heb ik nog nooit meegemaakt. Maar goed gebruik de bcd2000 nu al tijdje onder traktor. Gebruik bome's midi translator 1.4 om de wheels bruikbaar te maken. De rest is gewoon kwestie van instellen. Moet wel erkennen dat ik nu enkel position seeking heb op me de wheels en pitch bend via de knoppen, werkt verder lekker. DJFresh heeft een setup gemaakt om via bome's 1.5beta welke timed ondersteunt een setup gemaakt waarbij je heel goed kan seeken,scratchen en pitch benden via de wheels. ni forums voor meer info topic link staat hier al paar keer vermeld.

Als er behoefte is aan mijn bome's 1.4 settings en traktor3 setup (work in progress) kan ik ze wel posten.

edit:
Reden dat ik djfresh niet volg is omdat het best omslachtig en duur is om aan bome's 1.5 te komen, volgens fresh meot je eerst 1.4 aanschaffen de beta aanvragen en vervolgens een licentie voor de beta kopen. Wel is het zo dat je dan later deze kosten van het final pro pakkat kan aftrekken mocht je daar nog behoefte aan hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
Voor traktor bijvoorbeeld moet je weer andere software hebben (kopen) om die preset te kunnen laten werken.. tenminste.. dat concludeer ik na een kwartier googlen. Verder lukt het me nu wel redelijk om met djdecks te mixen. Maar helaas krijg ik geluid via bcd2000 niet aan de gang, zodat het normale geluid en headphone geluid over de bcd2000 gaat. Wel lukt het me om geluid via mn geluidskaart te krijgen en headphone via bcd2000 (wat ik eigelijk wil), MAAR dan heeft de bcd weer een delay waardoor mixen erg irritant wordt.
Voor djDecks kan je best zorgen dat je de ASIO driver van de bcd kiest ipv DirectSound.
Dan gewoon kanaal 0/1 voor master, en 2/3 voor headphone out.

De 128 stappen is een beperking vanwege dat het een midi controller is, en midi slechts 128 waardes per controller ter beschikking heeft.
Bij een pitch range van +-4% geeft dit trouwens wel 8/128 = 0.0625% als minimale stappen, das dus kleiner als 0.1%

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Zal ik dan er ook maar even een mini-review van de Hercules DJ Console MK2 tegenaan gooien?

De levering van Empc Solutions was, sorry dat ik het zeg, lekker nuttig geregeld. Twee weken laten ze niks van zich horen. Stuur ik een mailtje, zeggen ze dat het nog twee weken gaat duren... dus ik in een enigszins maffe impuls naar de winkel en wat bljkt, ze hadden er nog één liggen... krijg ik die vrijdag nog mail dat mijn bestelling verzonden is (nadat ik 2 dagen ervoor gevraagd heb "hoelang duurt het nog") en het niet meer mogelijk is om te annuleren... lekker praktisch.

Maar goed, thuis al het ding uitgepakt en even hier en daar geprobeerd om met mijn Virtual DJ installatie wat in elkaar te draaien. Let wel, alleen een laptop en de DJC met een hoofdtelefoontje.

De verloopplug de erbij zat voor de hoofdtelefoon was 3 keer bagger. Na 2 keer wiebelen was mijn linkerkanaal in de hoofdtelefoon weg. Minor issue voor Hercules, volgende update hebben ze er ijzeren hoofdtelefoonpluggen bij gedaan.

Het draaien met de DJC gaat op zich heel soepel, vooral als je gewend bent om 'drive-in' stijl te draaien, dus een nummer met een cuepoint klaar zetten en gewoon normaal doorstarten. Dan kun je je starts enorm goed timen en van een hoorbare delay is nagenoeg geen sprake,

Cuen met je DJC gaat redelijk vlot en heeft de gewone hantering zoals een CD-speler hem ook heeft. Een keer aantikken is zetten, dan inhouden om te laten lopen en gelijk weer terug te springen of Play om te starten en dan CUE om terug te komen naar waar je vandaan kwam. Voor de mensen die met CD-spelers gedraaid hebben in een kroeg is dit gesneden koek,

Het ingebouwde mixgedeelte vind ik persoonlijk een beetje Spartaans. Je kan alleen voorbeluisteren met de verdeling A/B/MIX/SPLIT wat voor het beatmixen dus totaal niet gaat werken. Voor het out-of-the-box draaien op feestjes, prima, maar wil je wat serieuzer werk doen dan ga je een extern mengpaneel nodig hebben. Wat overigens zeer goed werkt op de DJ Console, kijk wel uit dat je je crossfader op de DJ Console hierbij in het midden hebt staan. Crossfader Curve in VDJ op 'Full' instellen geeft wat betere resultaten maar van het ding afblijven werkt natuurlijk altijd het beste ;)

Goed, op naar het beatmixen.
De basis-beatmix functies van de Hercules zitten in Virtual DJ met het bekende CBG (Computed Beat Grid) wat voor 4-on-the-floor muziek zoals trance, hardstyle en jump vlekkeloos werkt. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Virtual DJ's 'beatlock' en doe het fijnafregelen toch liever met de hand maar ieder zijn smaak. Eén keer de 'AUTO BEAT' knop indrukken volstaat om het tempo van allebei de kanten (eenmalig) te synchroniseren en je kan dan zelf je inmixmoment bepalen.

Beatmixen met disco ging iets minder met Virtual DJ, maar dit is een bekend probleem omdat een disco-plaat van artiest tot artiest varieert. Handmatig de BPM aanpassen (een sneltoets hiervoor instellen is een tip) kan dan van pas komen of de pitch handmatig bijdraaien en op gehoor verder gaan.

De DJ Console MK2 heeft ook ingangen voor CD-spelers of platenspelers, met name de timecode-functie spreekt me erg aan (wat in functionaliteit erg veel lijkt op FinalScratch) maar ik heb de hardware hier niet om een en ander te testen. De analoge ingangen gebruik ik niet omdat ik simpelweg meer poorten vrij heb op mijn VMX300 waar ik al mijn geluidsapparatuur op inprik ;)

Kort gezegd: Ieder figuur dat met een DJ CD-speler om kan gaan weet hoe hij een DJ Console MK2 moet bedienen, en de extra snufjes (loop, FX, enz) zijn allemaal snel bijgeleerd. Het is geen complete vervanging voor een muis en tobo met VDJ, maar een enorm nuttige aanvulling en een handig stuk gereedschap vooral als je naast je Virtual DJ-sessie nog iets anders aan het doen bent en wel je plaat door wil starten. Het geheel werkt totaal via MIDI dus elk programma dat MIDI controllers accepteert zou ermee moeten werken (dit gaat trouwens nog buiten de DJ wereld, denk aan licht-, video-, muzieksturingen, synthesizers, wat dan ook)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Adion schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:31:
[...]

Voor djDecks kan je best zorgen dat je de ASIO driver van de bcd kiest ipv DirectSound.
Dan gewoon kanaal 0/1 voor master, en 2/3 voor headphone out.

De 128 stappen is een beperking vanwege dat het een midi controller is, en midi slechts 128 waardes per controller ter beschikking heeft.
Bij een pitch range van +-4% geeft dit trouwens wel 8/128 = 0.0625% als minimale stappen, das dus kleiner als 0.1%
Ik krijg met die asio settings alleen de koptelefoon goed, ik krijg geen geluid uit de master output ? Zie ik een setting over het hoofd ?

Output driver: ASIO - BCD2000 ASIO
Output Mode: 5 - Master: Output1; Headphones: Output2

ASIO Outputs 1: 0/1
ASIO Outputs 2: 2/3

Handig als ik de tulpjes weer aansluit ;) Werkt idd wel goed op deze manier, en zonder delay :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-05-2006 17:54 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hoe gaat de bcd2000 om met mac osx ?? Is er al een goeie midi emulator beschikbaar ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:23:
Hoe gaat de bcd2000 om met mac osx ?? Is er al een goeie midi emulator beschikbaar ?
Op NI forum heeft iemand contact gehad met beheringer, mac drivers zijn in de maak. Maar zal er niet op wachten als ik jouw was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:30:
[...]

Op NI forum heeft iemand contact gehad met beheringer, mac drivers zijn in de maak. Maar zal er niet op wachten als ik jouw was :D
Waarom niet... ik weet dat de BCD lang op zich heeft laten wachten maar een alternatief voor mijn budget is er eigenlijk niet

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om de BCD-2000 ook aan te schaffen weet iemand waar deze gelijk gelevert wordt via internet? of een winkel in de buurt van zwolle waar ik hem kan halen?
en ik kan hem niet vinden in pricewatch? of ben ik nou scheel? B)

en/of heeft iemand nog een zooi zelfgemaakte foto's van de bcd2000?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op pagina 24 staan een aantal foto's 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
KeeZ schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Waarom niet... ik weet dat de BCD lang op zich heeft laten wachten maar een alternatief voor mijn budget is er eigenlijk niet
Misschien omdat de software en drivers de vorige keer ook zo'n anderhalf jaar duurde :P?
Volgens mij is MK1 van Hercules wel verkrijgbaar voor de Mac, maar de Mk1 is niet "je van het"

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer wat nieuws op de markt

Feena Electronics announced the release of the FMDJ9303 MIDI controller for use with MIDI enabled DJ software including Native Instruments Traktor DJ Studio and MixVibes Pro.

Afbeeldingslocatie: http://www.gearjunkies.com/view_image.php?id=5599

The FMDJ9303 MIDI controller is a novel interface unit which allows laptop DJs the tactile feel of hardware with the advanced power of DJ software capabilities. Designed for the professional DJ, its features include a double deck for mixing two digital audio files, eight knobs controlling high, mid, bass and gain for each deck, two sliders controlling pitch, one cross fader, two pitch bend joysticks, eight effects knobs, 50 LED back-lit push buttons, and kill switches for each EQ.

The FMDJ9303 is fully compatible with both the Mac OS X and Windows XP operating systems, no drivers are necessary, and all MIDI controls are fully assignable via the included Feena MIDI Tweaker software. Totaling only 1.75 inches in height, and with a super rugged steel enclosure, this MIDI controller is specifically designed for maximum portability and is thin enough to easily toss in a bag with a laptop.

The FMDJ9303 will cost you $ 350 invl VAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:11
Maar dat ding heeft geen jogwheels, zal wel bedoeld zijn voor combinatie met bijvoorbeeld Final Scratch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ickeicke schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:40:
Maar dat ding heeft geen jogwheels, zal wel bedoeld zijn voor combinatie met bijvoorbeeld Final Scratch.
Ziet er hoe dan ook wel leuk uit, alleen jammer dan weer dat er een prijskaartje van $350 aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whitedog?

Jij hebt je berhinger BCD2000 besteld bij key music in st niklaas...was deze meteen in voorraad of heb je nog wat moeten wachten alvorens ze je belden of je het bent gaan afhalen?
Ik denk om hem ook bij key music te bestellen...goedkope prijs en gemakkelijk te bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:52:
Whitedog?

Jij hebt je berhinger BCD2000 besteld bij key music in st niklaas...was deze meteen in voorraad of heb je nog wat moeten wachten alvorens ze je belden of je het bent gaan afhalen?
Ik denk om hem ook bij key music te bestellen...goedkope prijs en gemakkelijk te bereiken...
Ik heb gewoon gebeld, ze hadden er nog enkele en ben er dan maar meteen omgereden :P Ik zou dus gewoon is bellen dan weet je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ickeicke schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:40:
Waar denk je die voor nodig te hebben dan? Jog wheels zonder weerstand en zonder tpuch/pressure sensitive sensor zijn waardeloos als je er iets mee wil doen wat lijkt op scratchen, zowel op de dj console als op de bcd2000.

Ik heb liever dit en een paar knoppen extra + een alu behuizing + lekker compact dan een BCD die ook niet mac compatibel is.

Ow en 350 is advies verkoop, werkelijke verkoop zal wel iets lager liggen (ik denk rond de 300$).

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 16-05-2006 19:27 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, het ding is net zo groot als een A4tje ongeveer, redelijk plat. Ik moet zeggen dat ik de indeling van de drukknopjes alleen een beetje rommelig vind ogen, en als ik zo een foto op nagenoeg ware grootte zie (vanaf feena-electronics.com) lijken de meeste knopjes/potmeters een beetje aan de kleine kant.
De release van dat apparaat is wel een beetje langs mij heen gegaan trouwens, en er is verbazingweekend weinig over te vinden (eigenlijk alleen de site van feena, wat blijkbaar op het moment de enige plek is waar je 'em (via paypal) kan bestellen. (wat er vrij onproffesioneel en twijfelachtig uit ziet trouwens)). Nouja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vandaag besteld bij key music...hij was wel niet in stock door het grote succes, dat zeiden ze zo. Vanaf dat hij binnen is bellen ze mij en kan ik hem gaan halen...dus hopelijk is dit zo snel mogelijk!!

Heb ook eens gekeken op dat forum van nativeinstruments...ze hebben daar wel een paar templates voor de traktor3, maar je moet nog extra programma's downloaden voor midi translating etc...toch wel wat veel hacking en doen! Is dit nu echt nodig? Wat doen die jogwheels dan in traktor zonder de extra templates? Gewoon door je liedje spoelen of veranderen ze de pitch? wat doen ze precies?

Voor diegenen die audio-shutters en drops hebben ,er is ondertussen een nieuwe driver van de BCD2000 te vinden op de site van Behringer: http://www.behringerdownload.de/B-Co...up-1-1-1-0.exe
Waarschijnlijk weten de meesten dit al, maar het nog eens vermelden kan nooit geen kwaad :9

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:17:
Ik heb hem vandaag besteld bij key music...hij was wel niet in stock door het grote succes, dat zeiden ze zo. Vanaf dat hij binnen is bellen ze mij en kan ik hem gaan halen...dus hopelijk is dit zo snel mogelijk!!

Heb ook eens gekeken op dat forum van nativeinstruments...ze hebben daar wel een paar templates voor de traktor3, maar je moet nog extra programma's downloaden voor midi translating etc...toch wel wat veel hacking en doen! Is dit nu echt nodig? Wat doen die jogwheels dan in traktor zonder de extra templates? Gewoon door je liedje spoelen of veranderen ze de pitch? wat doen ze precies?

Voor diegenen die audio-shutters en drops hebben ,er is ondertussen een nieuwe driver van de BCD2000 te vinden op de site van Behringer: http://www.behringerdownload.de/B-Co...up-1-1-1-0.exe
Waarschijnlijk weten de meesten dit al, maar het nog eens vermelden kan nooit geen kwaad :9

greetz
Als je midi learning gebruikt worden de jogs altijd als 1 input gelezen waardoor als je ze in traktor als bijv seek position zal instellen je 1 kant op stottert maakt niet uit welke kant je draait signaal blijft het zelfde voor traktor. Dus of veel geld uitgeven voor bome's 1.5beta, of bome's1.4 gebruiken werken de wheels nog beetje ok teminste of je wheels niet gebruiken :).

Update voor degenen die het nog niet weten, bome's 1.4 is te krijgen als cardware, aka gratis voor prive gebruik. De nieuwe 1.5 met timed features die je nodig heb om de wheels perfect te krijgen is de pro versie van bome's welke binnenkort gereleased zal worden. Deze pro versie zal niet als cardware verschijnen, wel als 30d trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Reind schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:26:
Waar denk je die voor nodig te hebben dan? Jog wheels zonder weerstand en zonder tpuch/pressure sensitive sensor zijn waardeloos als je er iets mee wil doen wat lijkt op scratchen, zowel op de dj console als op de bcd2000.

Ik heb liever dit en een paar knoppen extra + een alu behuizing + lekker compact dan een BCD die ook niet mac compatibel is.

Ow en 350 is advies verkoop, werkelijke verkoop zal wel iets lager liggen (ik denk rond de 300$).
Ik vind persoonlijk een jog wheel toch wel beter werken om te pitch benden dan knopjes of een joystick.
Gezien de prijs van de dj console en de bcd2000 lijkt deze mij toch wat aan de dure kant verder. 't kan natuurlijk zijn dat de knopjes iets beter zijn, maar met die van de andere controllers is ook al perfect te mixen...
En deze is misschien wel compacter, maar je moet dan ook nog een geluidskaart meebrengen + de extra kabels die dat met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Een laptop moet je sowiezo mee nemen bij welke controller dan ook en een line out zit wel op iedere laptop..... das niet echt een probleem lijkt me en anders heen Behringer ook nog wel een soundcard voor erg weinig geld.

Jog wheels om te pitch benden vind ik persoonlijk compleet waardeloos, op dj cd spelers gebruik ik ze alleen wanneer er geen pitch bend knoppen aanwezig zijn (pioneer spelers dus alleen). Anders pak ik veel liever een knop die progressief en relatief werkt aan de pitch.

Ik vind dit dus een mooiere oplossing dan wat we tot nu toe aan dj controllers hebben gezien, klein, low weight, genoeg knoppen, mooie alu behuizing en knoppen die netjes oplichten (en das verdomd handig in een donkere dj booth).

Daarnaast zit het apparaat in een fatsoenlijke behuizing en das in mijn geval geen overbodige luxe, mijn nuo heeft ook al een keertje de trap van boven naar beneden gezien in de melkweg (welliswaar in tas) om maar even aan te geven dat ongelukjes vaak in een klein hoekje zitten en een apparaat wel een beetje oetlul proof moeten zijn in mijn geval.

Zo'n ding als dit mik ik zo met laptop en al in mijn platentas en ik gok dat er dan een plaatje of 5 á 6 het veld moeten ruimen uit de tas..... dat valt dus nog reuze mee.

[ Voor 16% gewijzigd door R2D2 op 17-05-2006 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk alleen dat de kontrol-dj het wel wint van dat ding hierboven.

Die behringer geluidskaart is niet duur zeg, heb je er ook enig ervaring meer?

kontrol-dj + een geluidskaart zal alweer een upgrade zijn voor bcd gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:36:
Denk alleen dat de kontrol-dj het wel wint van dat ding hierboven.
Klopt maarrrrrrrrr die druk ik niet zo even in mijn tas en dat is absoluut een vereiste in mijn geval. Daarnaast is de Kontrol DJ ontworpen alszijnde stand alone dj controller, bij de feena heb ik meer het idee dat ie een aanvulling is op.

Dit hang je aan je laptop met 1 kabel, usb geluidskaartje van Behringer er aan, 2 * line out die naar je mixer gaan en klaar ben je.
Die behringer geluidskaart is niet duur zeg, heb je er ook enig ervaring meer?
Nog niet maar hijs besteld, er is ook een firewire versie die iets duurder is en welke in plaats van 16 bit / 44,1Khz op 24/96 zit en ultra low latency is.

De firewire versie, http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14445

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 17-05-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
Reind schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:26:
[...]

Scratchen zal idd wel niet goed mogelijk zijn, maar ik gebruik nu de Virtual DJ (software only) en gebruik die virtuele draaitafels regelmatig om te zoeken in de tracks :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan te nuchter zijn maar denk telkens "hou op over dat scratchen koop draaitafels ofzo" :D

Kan je ze niet lastig vallen voor een review, jaja weet dat je geen bedrijven benaderd en dat je je handen vol heb binnenkort aan je 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Die soundcard is 2-in/2-out, en zoals dat gebruikelijk is bij pro/semipro producten lijkt het hier ook over mono outputs te gaan.
Geen mogelijkheid tot 2 decks aansturen, of 1 master en 1 headphone output tenzij je mono gaat werken dus, of er 2 aanschaft (maar dan de low-latency voordelen van ASIO mist)

In verhouding met de prijs bekeken blijf ik de behringer dus echt een zeer degelijk product vinden. De behuizing is ook vrij stevig (ik denk iets steviger als de hercules, en minder plastic gebruikt)
Of je 1 van deze producten kan laten vallen zonder dat ze beschadigd zijn wil ik eerlijk gezegd niet uitproberen, dus daar kan ik weinig van zeggen :)

Uiteraard is dit mijn mening en is het best mogelijk dat voor anderen deze controller echt het geschikte product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Adion schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:48:
Uiteraard is dit mijn mening en is het best mogelijk dat voor anderen deze controller echt het geschikte product is.
Dat sowiezo maar in mijn geval zou ik dus alleen met een controller willen werken die ook een tikje kan hebben aangezien het apparaat veel gebruikt zal gaan worden buiten de deur.

Daarnaast wil ik zonder problemen gebruik kunnen maken van de controller zowel op de mac als op de PC aangezien ik met beide apparaten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moeilijk moeilijk

ik zou eigenlijk voor de bcd2000 willen gaan, ziet er sterker uit.. meer functionaliteit (op het oog) maar ik heb niet echt een goede review van de bcd kunnen vinden

aangezien ik virtual dj wil gebruiken omdat ik daar nu eenmaal beter mee kan werken dan andere proggies (voor iedereen anders)

er zijn wel roddels dat vdj er compatible mee word maar heeft hier iemand ervaring met het gevaarte en vdj???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ook nog serieus aan het twijfelen tussen de Hercules MK2 en de Behringer.
De Behringer spreekt mij het meest aan maar ik ben Virtual Dj gewend dus moet ie er zeker compatibel mee zijn of ik ben er niet zoveel mee ...
Iemand die mij kan zeggen of ie werkt met vdj ???

De winkel waar ik een offerte vroeg raadde mij dit aan, schijnt tof speelgoed te zijn !

Afbeeldingslocatie: http://djservice.com/dj_equipment/e-mix/e-mix_MP-1200_4.jpg

Iemand hier al ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig al of de behringer ook te gebruiken is met BPM studio ??? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:05:
Hallo,

Ik ben ook nog serieus aan het twijfelen tussen de Hercules MK2 en de Behringer.
De Behringer spreekt mij het meest aan maar ik ben Virtual Dj gewend dus moet ie er zeker compatibel mee zijn of ik ben er niet zoveel mee ...
Iemand die mij kan zeggen of ie werkt met vdj ???

De winkel waar ik een offerte vroeg raadde mij dit aan, schijnt tof speelgoed te zijn !

[afbeelding]

Iemand hier al ervaring mee ?
Niet te gebruiken in VDJ (nog niet iig)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Ik heb de BCD wel aan de gang gekregen als midi-apparaat zegmaar. Je kan dus alleen de meeste knoppie gebruiken, maar er is voor VDJ nog geen native support. Ook werkt nog niet alles goed, maar het belangrijkste werkt weer wel.

http://fred.barre33.free....tcuts%20for%20BCD2000.xml

Die gewoon inladen in je controls voor Virtual DJ (Config, keyboard shortcuts, load en dan die .xml file gebruiken.) Dan als eerst je BCD aanzetten en dan pas Virtual DJ opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg deze week de bcd2000 binnen... inderdaad dat xml filetje ben ik ook al vaker tegen gekomen... het is gewoon hopen dat met vdj 4.0 het wel ondersteund word....

als de meeste controls het maar doen aangezien ik het wel zat ben om op mijn toetsenbord en muis te raggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij het verschil kan uitleggen tussen de line/phone ingang.
Ik zou namelijk ook de BCD 2000 kopen maar wil er wel 2 cd-spelers mee kunnen gebruiken ook. Nu kan je slechts 1 aansluiten omdat de andere input slechts een phone ingang is.
Heeft dit te maken met een spanningsverschil van de ingangen ? Mocht je een weerstand in serie zetten met de phone-ingang zou het dan lukken om een 2de cd-speler aan te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
De phono ingang is bedoeld voor platenspelers. Naast een versterkingsfactor wordt er ook een frequentie-correctie gedaan, je kan er dus geen 2de cd-speler op aansluiten, tenzij met een speciale filter die het signaal verzwakt en een omgekeerde frequentie-aanpassing uitvoert.
Ik heb er geen idee van of zo'n aparaatjes standaard verkocht worden. De enige mogelijkheid die ik daarvoor ken is de FinalScratch 1/1.5 cd kit, waar zo'n filter bijgeleverd zit (omdat de scratchamp 1 ook enkel phono ingangen had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
Ik heb een paar vraagjes over de BCD2000;

Kan je hem dmv midi gebruiken als hardware controller voor bijvoorbeeld Ableton Live?

Als ik nu Virtual DJ gebruik zonder enige externe hardware, blijft er als er twee tracks spelen er een soms een fractie van een seconde hangen als ik aan een EQ knopje draai. Denk niet dat dit aan mijn laptop ligt (Pentium M 1,7 GHz, 512MB RAM), dus ik verdenk mijn geluidskaart/driver. Zou dit probleem door het gebruik van ASIO drivers geelimineerd worden?

En tot slot; Op de BCD2000 kan je twee platenspelers aansluiten, maar kan je ook (net als bij de Hercules Mk.2) timecoded vinyl gebruiken om bijvoorbeeld VirtualDJ of djDecks aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ickeicke schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:08:
Ik heb een paar vraagjes over de BCD2000;

Kan je hem dmv midi gebruiken als hardware controller voor bijvoorbeeld Ableton Live?

Als ik nu Virtual DJ gebruik zonder enige externe hardware, blijft er als er twee tracks spelen er een soms een fractie van een seconde hangen als ik aan een EQ knopje draai. Denk niet dat dit aan mijn laptop ligt (Pentium M 1,7 GHz, 512MB RAM), dus ik verdenk mijn geluidskaart/driver. Zou dit probleem door het gebruik van ASIO drivers geelimineerd worden?

En tot slot; Op de BCD2000 kan je twee platenspelers aansluiten, maar kan je ook (net als bij de Hercules Mk.2) timecoded vinyl gebruiken om bijvoorbeeld VirtualDJ of djDecks aan te sturen?
het is een midi controller dus dat zou moeten lukken (er is nu geen native support voor vdj dus je zal wel met de midi mappings moeten gaan)

ik heb een amd 3700+ en die doet soms de load een stuk hoger zetten als ik losga met die eq knopjes.. dus zal wel aan vdj liggen

dat van die timecoded vinyl zou ik ook wel willen weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Ja, timecoded vinyls gaan er perfect mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
hmm, dan is die BCD2000 ook wel een heel interessante optie, me die mogelijkheid als latere groeimogelijkheid en standaard al een boel mogelijkheden.

Al denk ik dat ik nog even de software ondersteuning afwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:38:
Ja, timecoded vinyls gaan er perfect mee.
hoe heb je dat dan ingesteld bij de bcd2000?? en welk programma gebruik je?? ik denk final scratch??
ickeicke schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:56:
hmm, dan is die BCD2000 ook wel een heel interessante optie, me die mogelijkheid als latere groeimogelijkheid en standaard al een boel mogelijkheden.

Al denk ik dat ik nog even de software ondersteuning afwacht.
ik heb een xml file met de mappings voor vdj ;) mog je die willen dan moet je ff pm-en

en ik heb geruchten gelezen dat vanaf 4.0 er wel support zal zijn :D maar of dat zo is... wie zal het weten

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Ik heb het uiteraard geprobeerd met djDecks, welke vinyl je dan gebruikt maakt niet zo heel veel uit.
Verder is het dan gewoon platenspelers aan de bcd aansluiten, versterker aan output bcd, koptelefoon aan koptelefoonuitgang bcd.
In de software kies je dan gewoon de bcd als ASIO audio interface, en je kan beginnen.

Omdat ik al een geluidskaart heb waarop alles is aangesloten heb ik het overigens nog niet uitgebreid met de bcd gebruikt, enkel om te testen of het werkt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:15:
Ik heb het uiteraard geprobeerd met djDecks, welke vinyl je dan gebruikt maakt niet zo heel veel uit.
Verder is het dan gewoon platenspelers aan de bcd aansluiten, versterker aan output bcd, koptelefoon aan koptelefoonuitgang bcd.
In de software kies je dan gewoon de bcd als ASIO audio interface, en je kan beginnen.

Omdat ik al een geluidskaart heb waarop alles is aangesloten heb ik het overigens nog niet uitgebreid met de bcd gebruikt, enkel om te testen of het werkt eigenlijk.
ahaaight relax om te weten :)

door die programma's heb ik wel gemerkt dat ik wat luier ben geworden op het front van beatmixen enz doordat er in 9 v/d 10 een knopje zit sync beats, maar dat ga ik nu wel weer zelf doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:32:
[...]

ik heb een amd 3700+ en die doet soms de load een stuk hoger zetten als ik losga met die eq knopjes.. dus zal wel aan vdj liggen
Dit heb ik met mijn Hercules ook, dus dat zal aan de software liggen.
Ik ben nu ook lui geworden op het beatmixen, nooit echt goed gekunt maar goed.
Het is een fijne functie en ik moet zeggen dat de mixen die ik er mee maak echt niet onaardig klinken. Als ik een keer wat opgenomen heb, zal ik eens posten ;-)

offtopic:
Ja startpost mot ik nog steeds aanpassen, maar heb ik (nog) geen tijd voor gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Mja ik mix voornamelijk Hardstyle/jumpstyle/techtrance allemaal in dat gangetje en dat gaat icm de BehringerBCD2000 en Virtual DJ wel aardig. Maar volgens mij zijn die stijlen ook wel 1 van de makkelijkst-mixbare, maar ik vind het iig erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:39:ik heb een xml file met de mappings voor vdj ;) mog je die willen dan moet je ff pm-en
Werkt het een beetje? Jogwheels om de pitch te benden en te scratchen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ickeicke schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:23:
[...]

Werkt het een beetje? Jogwheels om de pitch te benden en te scratchen bijvoorbeeld?
dat vertel ik je in het begin van juni, heb er maar heel ff iets mee gedaan bij iemand en mijn eigen bcd komt er aan begin juni.. dus als je geduld hebt ervoor :)

wat me ook wel dan een keer leuk lijkt is om met iemand te kijken wat de voor/nadelen zijn van de bcd ten opzichte van de hercules machines. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen we tegenwoordig niets meer ofzo? Als de bcd "niet" native ondersteunt wordt, de jogs "niet" juist werken. Komt in elk bcd topix 100x voorbij en ni topic is er speciaal op gericht bijna.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:53:
Lezen we tegenwoordig niets meer ofzo? Als de bcd "niet" native ondersteunt wordt, de jogs "niet" juist werken. Komt in elk bcd topix 100x voorbij en ni topic is er speciaal op gericht bijna.
Dat is ook een beetje de reden dat ik nog enigzins huiverig tegenover de BCD sta, de achterliggende functionering. Zo schijnen die jogwheels te werken door het een bepaalde midi noot te sturen afhankelijk van of je links- of rechtsom draait, er wordt geen velocity doorgegeven AFAIK (standaard 127). Ik vraag me af of dat de werking/ondersteuning in programma's als VirtualDJ en Traktor niet hindert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ickeicke schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:25:
[...]

Dat is ook een beetje de reden dat ik nog enigzins huiverig tegenover de BCD sta, de achterliggende functionering. Zo schijnen die jogwheels te werken door het een bepaalde midi noot te sturen afhankelijk van of je links- of rechtsom draait, er wordt geen velocity doorgegeven AFAIK (standaard 127). Ik vraag me af of dat de werking/ondersteuning in programma's als VirtualDJ en Traktor niet hindert...
tjah er zal wel support voor komen lijkt me, zoiets als dit kunnen ze niet blijven negeren, doen ze het wel tjah... je hebt toch ook b-control wat nog in verdere ontwikkeling is :) dus het zal wel goed komen

en eerlijk is eerlijk het zijn niet de wheels waarop je zou willen scratch denk ik maar dat is persoonsgebonden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ickeicke schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:25:
[...]

Helemaal juist met je jogwheel midi summary, als je dit zal mappen zal draaien ongeacht welke kant op 1 noot doorgeven zonder positie. Je vraagt het je af maar je geeft er zelf al antwoordt op :D. Er zijn wel work arounds, zelf gebruik ik bome's 1.4 wheels werken nu beetje normaal. Wil je het echter perfect hebben moet je geld uit geven voor bome's 1.5. Maar echt dit is al aantal keer vermeld, wanneer er een betere en goedkopere oplossing verschijnt zal dit zijn weg hier ook wel vinden. Zo is er bijvoorbeeld iemand een bcd midi mapper aan het maken, werkt nog niet helemaal juist momenteel. Bovendien blijven we hopen dat behringer nog eens iets zal ondernemen, denk zelf van wel maar dan over een jaartje ofzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
ickeicke schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:23:
[...]

Puur voor downpitchen en zoeken in nummers, meer niet
Scratchen lukt niet echt, het klinkt wel, maar het is "the feeling" die je mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:10:
[...]

Puur voor downpitchen en zoeken in nummers, meer niet
ik denk indd dat als je daarmee wil scratchen het gevoel met de muziek mist... tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
DJ_Jorizzz schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:10:
[...]

Vanzelfsprekend, maar ik vraag me bijvoorbeeld af of het uitmaakt hoe snel je draait aan zon jogwheel. Dat als je bijvoorbeeld sneller tegen de klok in draait dat hij dan meer afremt (lagere pitch) tijdens het pitchbenden dan wanneer je rustig draait. En ik vraag me ook af of je snel en langzaam door een nummer kan scratchen/zoeken als hij niet in de pitchbend stand staat. Dit omdat de BCD2000 jogwheels volgens mij dus een vaste velocity-waarde doorgeven.

EDIT:

voorbeeld; je zet dan ding in scratch stand, track staat stil. Als je dat jogwheel dan langzaam 360 graden draait, sta je dan na die volle draai op dezelfde positie in de track dan wanneer je die draai snel doet?

[ Voor 16% gewijzigd door ickeicke op 24-05-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Het aantal keer dat de bcd zo'n midi pulse doorgeeft per rotatie ligt min of meer vast.
Het is in de software dus niet zo moeilijk door gewoon te tellen (ongeveer) te bepalen waar het wieltje staat, of hoe ver het gedraaid is.
Op basis daarvan kan je dan uiteraard alle dingen die je voorstelt doen.

De Hercules DJ Console MK2 werkt qua midi implementatie trouwens net het zelfde geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Vandaag weer gedraaid, maar ik moet toch zeggen dat VirtualDJ een zwaar programma is.
Voorheen draaide we altijd met een 800mhz Athlon met 192 mbram met daarop Win2K en 2 geluidskaarten en BPM studio 4. Nooit problemen, supersnel alles.

Nu zijn we al overgestapt naar een 1,5 ghz met 256 ram P4. Hierop staat XP (SP1) en VirtualDJ. Toch, met het jogwheel kan ie niet helemaal goed overweg als de andere aan het spelen is. Het werkt gewoon niet lekker . Visueel zie je het stotteren.

Dus waarschijnlijk wat extra werkgeheugen, maar dat is het niet alleen, CPU usage is in die gevallen altijd 100%. Hebben jullie daar ook last van, de traagheid van VirtualDJ? Hier op mijn Athlon 64 2800+ met een gigje RAM op 400mhz werkt ie ook goed, alleen toch een vrij hoge load!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:44:
Vandaag weer gedraaid, maar ik moet toch zeggen dat VirtualDJ een zwaar programma is.
Voorheen draaide we altijd met een 800mhz Athlon met 192 mbram met daarop Win2K en 2 geluidskaarten en BPM studio 4. Nooit problemen, supersnel alles.

Nu zijn we al overgestapt naar een 1,5 ghz met 256 ram P4. Hierop staat XP (SP1) en VirtualDJ. Toch, met het jogwheel kan ie niet helemaal goed overweg als de andere aan het spelen is. Het werkt gewoon niet lekker . Visueel zie je het stotteren.

Dus waarschijnlijk wat extra werkgeheugen, maar dat is het niet alleen, CPU usage is in die gevallen altijd 100%. Hebben jullie daar ook last van, de traagheid van VirtualDJ? Hier op mijn Athlon 64 2800+ met een gigje RAM op 400mhz werkt ie ook goed, alleen toch een vrij hoge load!
het is mij wel bekend dat het een zwaar proggie is.. vooral door de bewegende dingen ben ik bang... maar grote kans dat je toch het meeste baat hebt bij meer ram.... aangezien virtual dj het opvreet... als ik met 1 gb een beetje aan het draaien was dan kwam die vaak toch op 70% ram usage...

wat je ook kan doen is je windows wat kaler laten opstarten, bepaalde services uitzetten, visuele stylen etc... helpt ook een beetje.

van de cpu usage heb ik niet echt veel last, ik gebruik geen laptop maar een amd 64 3700+ , over het algemeen is de load 10 tot 25%, zal eens ff in de gaten houden straks

hoop dat je er iets aan hebt ;)

btw met welke console had je gedraaid?? de hercules? :)

edit:

die bpm uitrekenen als je er een plaat insleept is wel takke zwaar voor een pc btw.... denk dat ie daar bij je lappie wel de 100% raakt...

daar komt ie bij mij ook redelijk hoog....

edit 2:

ik had de bcd 2000 besteld hier in nederland maar niemand meer die m kan leveren :s dus nu maar bestellen in engeland en volgens hun heb ik m deze week nog (l)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:18:
[...]

edit 2:

ik had de bcd 2000 besteld hier in nederland maar niemand meer die m kan leveren :s dus nu maar bestellen in engeland en volgens hun heb ik m deze week nog (l)
Als je even had gezegd. Hier in Groningen zijn ze volop beschikbaar. Ze hebben net een nieuwe lading van 20 stuks binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:18:
[...]

die bpm uitrekenen als je er een plaat insleept is wel takke zwaar voor een pc btw.... denk dat ie daar bij je lappie wel de 100% raakt...

daar komt ie bij mij ook redelijk hoog....
Weet niet of dat ook met de PC software kan maar bij de Mac versie van Traktor kan je die vooraf doen, ik heb 60GB aan muziek op mijn PowerBook staan en die heb ik een x een weekend laten stampen op alle waveforms van al mijn muziek in mijn library :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook al (te) lang op te wachten :/ :/

wat kosten die uit groningen ????

Misschien is dit ook iets ????
http://www.pcdjhardware.com/DAC3.asp 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 01:41:
[...]

Als je even had gezegd. Hier in Groningen zijn ze volop beschikbaar. Ze hebben net een nieuwe lading van 20 stuks binnen.
heb m deze week binnen voor hetzelfde bedrag als dat ik m hier had besteld dus maakte niet zoveel uit..
Ballebek schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:40:
[...]

Weet niet of dat ook met de PC software kan maar bij de Mac versie van Traktor kan je die vooraf doen, ik heb 60GB aan muziek op mijn PowerBook staan en die heb ik een x een weekend laten stampen op alle waveforms van al mijn muziek in mijn library :)
je kan wel vdj een tag mee laten schrijven op de mp3 misschien dat ie daar iets inzet... zal het eens proberen... ik weet niet hoe traktor werkt.. ben alleen bekend met virtual dj, pioneer vdjs en pcdj
ik ben zelf niet zo'n fan van pcdj (iedereen heeft een andere mening) en die dac controllers van hun zien er leuk uit maar in tegenstelling tot de hercules en de behringer mis je toch het mixer gedeelte.. dit is meer een dubbele cd speler zonder mixer (zit je nog te rossen op je keyboard/muis om het geluid aan of uit te krijgen) zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:42:
Ik zit er ook al (te) lang op te wachten :/ :/

wat kosten die uit groningen ????

Misschien is dit ook iets ????
http://www.pcdjhardware.com/DAC3.asp 8)
Ze kosten hier ook 179 euro. Hier een linkje naar de website van de winkel:

http://www.tonika.nl/shop...2DGear&aanduiding=DJ-Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Die jogwheels zijn toch nog verrekte gevoelig, stoot er eens tegen aan ;-)

Goed te merken in de volgende mix:
http://www.yousendit.com/...oad&ufid=86379C6E1391F47E

Met Virtual DJ en Hercules Dj Console Mk2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:13:
Die jogwheels zijn toch nog verrekte gevoelig, stoot er eens tegen aan ;-)

Goed te merken in de volgende mix:
http://www.yousendit.com/...oad&ufid=86379C6E1391F47E

Met Virtual DJ en Hercules Dj Console Mk2
gheghe inderdaad je had in het begin geloof ik ff ruzie ermee 8)7

mja verder klinkt het wel leuk, ik zit nog steeds te w88 op die behringer... zal wel aankomende week binnenkomen met ups ofzo.... dan zal ik eens kijken of ik iets inelkaar kan draaien wat ik moemenswaardig vind om te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Numark heeft de nieuwe idj2 op de markt gebracht mooi dingetje :) :)

idj2 is de grote broer van idj1 (je weet wel met die i-pod's)

mooi ding maar volgens mij wel prijzig....... ;( ;(

http://www.numark.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Na een half jaar twijfelen wil ik toch ook eens aan het djen beginnen en heb daardoor maar eens dit topic door gebladderd. Nou leek de BCD-2000 mij perfect om te beginnen, maar ik vroeg mij toch af hoe het zit met alle functies, aangezien dit bakkie natuurlijk niet all the way gaat.

Ik heb de afgelopen tijd wat zitten klooien met Traktor en kwam er achter dat de FX's erg vet zijn om mee te werken, nu vraag ik me alleen af hoe je dit gaat doen op de BCD-2000. De Eq knoppen zitten er voor zo ver ik weet op, maar zijn er voor beide decks ook mogelijkheden om daar aparte FX's aan toe te wijzen? Of zal ik dan toch aan een goed koop mixertje moeten gaan denken??? (Ik ben overigens noob op dit gebied :P )

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/3010/traktor6xt.th.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Ronwiel op 04-06-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
ronwiel schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:31:
Na een half jaar twijfelen wil ik toch ook eens aan het djen beginnen en heb daardoor maar eens dit topic door gebladderd. Nou leek de BCD-2000 mij perfect om te beginnen, maar ik vroeg mij toch af hoe het zit met alle functies, aangezien dit bakkie natuurlijk niet all the way gaat.

Ik heb de afgelopen tijd wat zitten klooien met Traktor en kwam er achter dat de FX's erg vet zijn om mee te werken, nu vraag ik me alleen af hoe je dit gaat doen op de BCD-2000. De Eq knoppen zitten er voor zo ver ik weet op, maar zijn er voor beide decks ook mogelijkheden om daar aparte FX's aan toe te wijzen? Of zal ik dan toch aan een goed koop mixertje moeten gaan denken??? (Ik ben overigens noob op dit gebied :P )

[afbeelding]
Juist "goedkope mixertjes" hebben geen effecten oid. Die bestaan meestal uit weinig meer dan een crossfaber, stuk of 3 volume schuifjes en 3 sets EQ.

En kijk eens wat voor knopjes er midden op de bovenste rij van de BCD2000 zitten;
Afbeeldingslocatie: http://image.blog.livedoor.jp/gigi_ryo/imgs/9/c/9cf7e96c.jpg

Hoe je die knoppen goed werkend toegewezen krijgt aan functies in Traktor is echter een heel ander verhaal vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar horen zeggen:

kan je in de software gewoon aanpassen wat onder de fx knoppen moet komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:20:
naar horen zeggen:

kan je in de software gewoon aanpassen wat onder de fx knoppen moet komen ;)
Idd, ik heb net die funcite ontdekt waarmee je dus dingen aan bijv. de Dj console /toetsenbord kunt toewijzen. Ik vraag me alleen af of hij dan ook de echt alles registreert met zo'n draai knop. Maar volgens mij moet de mogelijkheid er dus wel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet het niet zo goed, krijg de bcd deze week binnen :) dan kan ik uit ervaring ermee spreken en niet logica :P en de filmpjes tutorials en verhalen van iemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Even weer over de Hercules:
Ik wil hem graag aan de praat krijgen met BPM Studio, alleen dit lukt me niet.
Ik heb hem ingesteld als RC USB actief, maar krijg dan een foutmelding dat de USB Driver (?) niet geladen is. Ergens op internet heb ik gelezen dat je hem op HID moet instellen, maar ook dit heeft geen effect.

Geluid via Hercules werkt uitstekend! Asio en WDM werkt allebij, alleen Remote Control krijg ik niet aan de gang. Toch zegt hercules dit te supporten. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:57:
ik weet het niet zo goed, krijg de bcd deze week binnen :) dan kan ik uit ervaring ermee spreken en niet logica :P en de filmpjes tutorials en verhalen van iemand anders ;)
Waar heb je hem besteld, want hierin Oosterhout wordt gezegd dat ie nog niet is geintroduceerd (onzin). En andere shops hebben het over een nieuwe levering in Juli...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-181179.html

daarvandaan

goede support (wel engels tho..)

prijs scheelt niet zoveel met die in nederland

168 + 8 eurie om op te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb even heel deze thread doorgelezen en ben er heel wat wijzer uit geworden, maar zit zelf nog met een hoop vragen..
Ik schets de situatie even, ik ben nu zelf de eigenaar van 2 cd-spelers (gemini cd-1800x) en een 4 kanaals mixer (numark fx 5000). Nu wil ik graag 2 platendraaiers bij aanschaffen , en ben gevallen voor het mixvibes dvs systeem, ik heb nu al geprobeerd om mijn cd spelers aan te sluiten op mijn pc via de audigy, om ze via timecode cds VDJ te controllen, maar dit werkt niet geweldig, omdat bvolgens mij de helft van de functies van de cd speler via software aangestuurd worden en dit merkt VDJ dus niet (o.a. achteruit scratchen gaat niet, cue punten instellen ook niet..) is het mogelijk om de cd speler in te stellen als een midi device, zodat je de knoppen kan mappen aan de functies van VDJ, zodat het wel werkt als je hierop drukt?..

Ik wil dus via het tijdcode systeem 2 platendraaiers gebruiken om de mp3s aan te sturen, ik wil dit via mn laptop doen , en heb dus nog een geluidskaart nodig, nu zag ik op internet de hercules dj console mk2 en de behringer bcd 2000 staan, waar je allebei 2 platendraaiers op kon aansluiten.. nu vraag ik me echter wel af of je dan bijvoorbeeld in mixvibes pro 6 (waar je 4 decks kan gebruiken) tegelijk kan werken met de 2 platendraaiers en de tijdcode vinyls , en dan de behringer controller om de 2 andere decks aan te sturen, of kan je dan beter de behringer gebruiken als een midi controllertje om wat effectjes mee toe te passen. Nu wil ik wel elk apparaat apart aansluiten op mn mixer, dus de 2 platendraaiers moeten elk een kanaal krijgen, maar de controller zelf mag wel eventueel 1 kanaal krijgen. Ik had eigenlijk gehoopt om bijvoorbeeld een maya 44 usb te kopen en dan zowel platendraaiers als cd spelers te gebruiken via tijdcode als mp3 controllers, en dan elks mooi naar een ingang op mn numark. maar dit blijkt niet echt mogelijk te zijn omdat je maar 2 stereo ingangen hebt op die maya. Andere oplossingen om dit wel te kunnen bestaan blijkbaar wel, maar zijn wel fiks duurder.. Maar zoals eerder gezegd, zoals de cd spelers nu presteren via de tijdcode vind ik echt wel ondermaats en verwaarloosbaar , dus dan kan ik misschien beter de cd spelers verkopen.. ik zie ook dat een bcd 2000 slechts 1 output heeft en de hercules heeft 2 outputs, maar ik blijf zo zelf met het idee in mn kop zitten om zowel de 2 cd spelers als de 2 platendraaiers feilloos te kunnen gebruiken in bijvoorbeeld mixvibes pro 6 (of misschien moeten de 2 cd spelers toch maar vervangen worden door een controller?) graag jullie meningen.. :d

(sorry voor het lange verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phoe lastig lastig, zoizo moet je dan checken of de hercules of bcd de spelers kunnen doorlinken naar de pc om met dat asio (ofzo) te kunnen werken om dat time coded te gebruiken, maar dat zal denk ik alleen gaan met de platenspelers, (althans voor de bcd weet ik dat cker, dat is 2 platen spelers of 1 platen speler en 1 cd speler omdat er een filter tussen zit)

ik heb dus niet echt een idee wat het beste is MAAR, mocht je een midi controller wilt gaan gebruiken heb je toch geen cd spelers meer nodig?? daar kan je de pc dan gewoon voor gebruiken.. maar over de rest kan ik je jammer genoeg (nog) geen advies geven of helpen aan ideen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Goedemorgen,
de nieuwste verwachtingen op dit moment zijn een introductie over ongeveer drie maanden, dus ruim na de zomer.
Overigens zijn er in totaal exact 10 exemplaren in Nederland uitgeleverd, en wat ik ervan begrijp, hoef je niet treurig te zijn dat je er daar niet een van hebt, aangezien er blijkbaar nog het nodige aan verbeterd diende te worden, software-matig gesproken.
Met vriendelijke groet,
Nou daar wordt je ook lekker vrolijk van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:22:
[...]

Nou daar wordt je ook lekker vrolijk van :/
exact 10?? paar posts terug was er een winkel die had er al 20 op voorraad :s

nja iig heb ik niks gehoord van een nieuwe versie... (en zo wel zal je dat vast kunnen updaten blijft maar een apparaat heeft ook een osje :))

ik kreeg vanochtend een smsje dat het ding onderweg was... (wel goede service naar mijn mening) maar wanneer ik m heb zou ik nog niet met zekerheid durven zeggen :( ik hoop snel!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Op de behringer site staat al wel een update voor het software programma, maar of dat hetgeen is wat hierboven wordt bedoeld weet ik niet :Y)

Ik wilde zelf ook de behringer bcd gaan bestellen, ben al verschillende shops afgeweest maar tot nu toe nog niets (zoals hierboven ookal blijkt).

Maar dat er maar 10 in Nederland zijn lijkt me wel een beetje sterk :D

@ schoutenkevin85
Wanneer heb jij m besteld? of beter gezegt; hoelang ben je al aan t wachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pendaco schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:47:
Op de behringer site staat al wel een update voor het software programma, maar of dat hetgeen is wat hierboven wordt bedoeld weet ik niet :Y)

Ik wilde zelf ook de behringer bcd gaan bestellen, ben al verschillende shops afgeweest maar tot nu toe nog niets (zoals hierboven ookal blijkt).

Maar dat er maar 10 in Nederland zijn lijkt me wel een beetje sterk :D

@ schoutenkevin85
Wanneer heb jij m besteld? of beter gezegt; hoelang ben je al aan t wachten? :)
vorige week dinsdag besteld, woensdag geld overgemaakt(via bank, creditcard is sneller), dinsdag werd hij opgestuurd, m'n vriendin belde net dat ie binnen is :D dus ongeveer 1 week levertijd :D

en vanavond ga ik spelen en de buren met mijn muziek vervelen!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:32:
[...]

vorige week dinsdag besteld, woensdag geld overgemaakt(via bank, creditcard is sneller), dinsdag werd hij opgestuurd, m'n vriendin belde net dat ie binnen is :D dus ongeveer 1 week levertijd :D

en vanavond ga ik spelen en de buren met mijn muziek vervelen!! :D
Als je er een tijdje mee hebt geklooid, post ff een leuk verhaal :9 . Ben namelijk benieuwd hoe het zit met de FX/effects zoals delay in Traktor 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mocht de bcd2000 moeilijk leverbaar zijn. Ik heb er hier eentje te koop:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/39833

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog steeds. Al ongeveer 9 maanden nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:11:
[...]

Als je er een tijdje mee hebt geklooid, post ff een leuk verhaal :9 . Ben namelijk benieuwd hoe het zit met de FX/effects zoals delay in Traktor 3.
hmm de fx.. zal ik een keer speciefiek naar kijken...(doe ik niet zoveel mee)

goed ff mijn mening na 2 uur spelen geven:

Toen ik hem uit de doos haalde alles goed en wel ff aan de knopjes gezeten, doen wel plastic achtig aan... maar wel stevig (je moet natuurlijk niet echt aan de knoppen gaan hangen)

scratch wieltjes, leuk bedacht maar niet mee te scratchen echt niet te doen :S!!! (niet dat ik dat van plan was maar altijd al een keer willen proberen...)

de eq knoppen, leuk, handig maar erg gevoellig (met name de mid en high klein beetje verdraaien en het gooit al roet in het eten)

de software is eigenlijk gewoon dss dj.... maar dan met een bcd skin naar mijn mening mist het de overzichtelijkheid van VDJ maar ik vind het er goed mee te doen omdat ik al paar jaar geleden met dss was begonnen dus het is weer ff het geheugen ophalen (weer lekker zelf beat matchen enz en niet ff simepl op de beat knop rammen. dss laten beat matchen kan ook maar die zit er vaak naast)

met VDJ heb ik hem nog niet uitgeprobeerd

het apparaat is snel geinstaleerd (download wel ff de nieuwste drivers van de site..)

om er gewoon mee te draaien is het leuk!! het geeft je toch een stuk meer gevoel en voorname snelheid met de dj software.

de geluidskwaliteit (en ik ben een zeikerd ermee) vind ik niet veel minder dan mijn audigy 2 ZS dus is ook goed en het stond lekker hard over mijn stereo te pompen! :D (er stond hier lekker hard maar het blijkt dat sommige mensen dan meteen denken dat ik denk dat de output volume van de kaart iets beinvloed maar hier doelde ik op de geluidskwaliteit!! dit stukje was speciaal voor reind)

de buren hebben vast niet rustig in de tuin gezeten... maar ik moet nu ook stoppen van mijn vriendin ze wil dat ik met haar ga spelen ipv met dat apparaat

ik zet er ook ff foto's online (mijn bureau is een klere chaos met een 21" crt die niet past dusjah....) maar die komen morgen CHEERS! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Gelukkig is dat het laatste waar een midi controller invloed op heeft ;) (oftewel dat heeft dus geen ruk met de bcd te maken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:11:
[...]

Gelukkig is dat het laatste waar een midi controller invloed op heeft ;) (oftewel dat heeft dus geen ruk met de bcd te maken :+ )
het heeft weldegelijk met de bcd te maken aangezien je de geluidskaart die in de bcd zit gebruikt en die moet toch ook wat vermogen en kwaliteit door pompen naar je versterker ;) kan je niet aankomen met wat een standaard telefoontje oid als output geeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
En ik zit nog met mijn BPM icm Hercules MKII, nouja, ik heb een mailtje naar beide partijen gestuurd en hoop spoedig op een reactie! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 00:03:
En ik zit nog met mijn BPM icm Hercules MKII, nouja, ik heb een mailtje naar beide partijen gestuurd en hoop spoedig op een reactie! :9
wat is er mis dan met de BPM icm de hercules??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:32:
[...]

wat is er mis dan met de BPM icm de hercules??
Dat ik het niet aan de gang krijg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Heb hem eindelijk die BCD2000!! Al van augustus was ik van plan hem te kopen, ondertussen weer jaartje verder en eindelijk heb ik hem. Bij thomann.de gekocht, 4 dagen na bestelling kwam hij bij mij thuis aan! Wat een service!

www.thomann.de

Nu wer ik met B-dj, een redelijk goed programma...enkel spijtig van de effecten die wat minder zijn tov Trakor. Nu, aan traktor en midi translator beginnen prutsen begin ik niet, ik heb het al geprobeerd maar zonder succes! Hopelijk komt Behringer met een verniewde B-dj af...dat zou de verlossing zijn.
Van die pitch bend, ik vind het niet zo erg dat de jogwheels tijdens het spelen dienen voor pitch bend, je kan de waarden veranderen in de configuratie van B-dj voor hoe snel je wil dat ze door het liedje "bladeren"...om heel snel te bladeren heb je nog altijd de seach buttons.
Als het liedje niet speelt kan je inderdaad, naargelang hoe rap je de wheels draait, door het liedje zoeken naar een cue-point.

ALGEMEEN: goede midi-controller, geen sound-crashes of slechte qualiteit...latency nul! (die van mij staat op 8ms) het reageert dus echt meteen. Enkel spijtig van effectjes die er niet zijn en de EQ knopjes die heel gevloelig reageren, alhoewel je dat gewoon wordt!

greetz
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah thomann.de is echt goede service indd ik had m dan niet binnen 4 maar 7 dagen :)

btw om hem met vdj te laten werekn (werkt nog redelijk goed ook :D)

http://www.macfruits.com/bcd2000/index.php?title=Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

probleem is die midi translator...die moet je betalen! Is er geen ander programma die hetzelfde kan en freeware is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:27:
[...]

het heeft weldegelijk met de bcd te maken aangezien je de geluidskaart die in de bcd zit gebruikt en die moet toch ook wat vermogen en kwaliteit door pompen naar je versterker ;) kan je niet aankomen met wat een standaard telefoontje oid als output geeft 8)7
Geloof jij lekker wat je wil geloven...... ik durf je op een briefje te geven dat de BCD geen hol te maken heeft met het feit hoe hard iets gaat. Dat heeft namelijk nog altijd te maken met wat er NA de BCD komt.

BCD2000 gooit er namelijk gewoon een line signaal uit, zal naar alle waarschijnlijkheid niets hoger liggen als dat van een gemiddelde cd speler en qua kwaliteit zal ie niet beter zijn dan de gemiddelde on-board geluidskaart.

Heb de BCD hier overigens inmiddels op mijn bureau liggen maar nog geen zin/tijd gehad om het aan te sluiten. Aangezien ik zelf net weer nieuw speelgoed heb (Denon DN-S1000 + Final Scratch 2) zal het ook nog wel ff duren ook voor ik er tijd voor vrij ga maken...... een echte cd speler + fs2 is namelijk nog altijd leuker als zo'n broodtrommeltje met wat knoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm ik had het over de kwaliteit, dat het hier hard stond stond er los van maargoed dat is dus wel zo te begrijpen als ik het niet goed opschrijf ;) en over de output volume is toch wel iets te zeggen aangezien een telefoon of md speler niet een even harde/sterke output geven...

de output die die geeft is 24 bit a/d met 96 khz dacht ik, dus zelfde als een audigy 2 zs oid en beter dan een onboard kaart ;)

b.v. de walkman van mijn buurman haalt 90 db met mijn senheisser koptelefoon en mijn md speler 100... maar dat zegt natuurlijk niks over de output.

ik heb btw maar ff mijn post aangepast dat ik echt doelde op de kwaliteit en niet de hardheid dus misschien verlies je er dan ook geen nachtrust meer onder :>

en misschien vind je dat ik raar reageer maar als je zelf had nagedacht had je deze dingen ook wel kunnen verzinnen en had je mijn irritatie niveau niet gehaald maar bij deze weer gewoon verder :)

@ joriz, je bedoeld daarmee BPM studio??

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:44:
erm ik had het over de kwaliteit, dat het hier hard stond stond er los van maargoed dat is dus wel zo te begrijpen als ik het niet goed opschrijf ;) en over de output volume is toch wel iets te zeggen aangezien een telefoon of md speler niet een even harde/sterke output geven...
Ik denk dat je je beter moet gaan verdiepen in de materie of je moet gewoon maar niets zeggen.

Ten eerste is het uitgangs signaal van een apparaat niet bepalend hoe hard iets kan, een zacht inkomend signaal kun je namelijk gewoon verder open draaien op de versterker, een hard signaal kun je minder ver open draaien voor het zaakje begint te clippen..... als het al niet in de clip binnen komt maar dan ben je wel heeeeel erg verkeerd bezig.

Daarnaast zou het mischien een idee zijn om in het vervolg dan beter te formuleren, jij hebt het namelijk over hoe hard ie wel niet kan, vervolgens zeg je dat de BCD daar invloed op heeft en nu gaat het ineens over kwaliteit.

Daarnaast beschikt de BCD voor zover ik weet over een gain.... mischien moet je eens gaan nakijken wat dat nou precies in houd ;)
de output die die geeft is 24 bit a/d met 96 khz dacht ik, dus zelfde als een audigy 2 zs oid en beter dan een onboard kaart ;)
Poeheeee..... dat doet mijn onboard soundcard ook, en nog mooier... die doet het digitaal.
b.v. de walkman van mijn buurman haalt 90 db met mijn senheisser koptelefoon en mijn md speler 100... maar dat zegt natuurlijk niks over de output.
Nope want dat zegt weer wat over het ohmage van je headphone, wederom ook hier het advies je even te verdiepen in de materie. Als 2 koptelefoons op hetzelfde uitgangs niveau een ander volume hebben zit je met een verschil in ohmage en niet met een verschil in output van de speler, die is immers gelijk gebleven en veranderd niet zodra jij er een andere headphone aan plugt.
ik heb btw maar ff mijn post aangepast dat ik echt doelde op de kwaliteit en niet de hardheid dus misschien verlies je er dan ook geen nachtrust meer onder :>
Tegen de tijd dat ik daar minder van ga slapen moet er wel iets goed mis met me zijn. Ik corrigeer je ook niet om je te pesten maar om de doodsimpele reden dat er al genoeg fabels in deze wereld zijn.... daarom mijn post en daarom heb ik ook nog steeds een site als AboutDJ, om de doodsimpele reden dat er meer onzin dan waarheid op het internet staat als het gaat om dj gear.
en misschien vind je dat ik raar reageer maar als je zelf had nagedacht had je deze dingen ook wel kunnen verzinnen en had je mijn irritatie niveau niet gehaald maar bij deze weer gewoon verder :)
Mischien dat jij wat zorgvuldiger moet zijn met hetgeen wat je post, mischien dat je even google moet gebruiken om wat research te doen, mischien dat je het zelf ook wel had kunnen bedenken en dat jij aan je irritatie grens zit zal mij echt m'n **rs oxideren want daar zit je wel verrekte snel aan dan. Ach had ik vroeger ook toen ik nog jong was ;)

Ow en als je toch aan het editten bent,
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:41:
[...]
de software is eigenlijk gewoon dss dj....
Ik weet niet wat jij met dss dj bedoeld maar de software voor de BCD is geschreven door Xylio.

Onbekend bedrijf wat verder alleen nog een stukje r*k software in huis heeft genaamd future decks. Wees in ieder geval maar blij dat ze dat er in ieder geval niet bij hebben gedaan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 10-06-2006 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed het zal wel.. je zal er indd wel meer verstand van hebben dan mij
maar dat stukje van dss dj heb ik 300% zekerheid op ;)

maargoed er zal wel bewijs nodig zijn ;)

http://www.g-lan.nl/kevin/b-dj.JPG -> b-dj met de een van de standaard skins die dss dj heet.

http://www.g-lan.nl/kevin/dss-dj.JPG -> dss dj, ook de cfg schermen vergeleken zelfs die zijn identiek..

allebij werkt even "geweldig" en ik had ook ergens al gevonden dat het hetzelfde bedrijf was :)

en je kan niet bijde programma's tegelijk starten omdat ze de zelfde dll's oid aanroepen 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dan is 1 van de 2 dus de fabrikant en welke dat dan weer mag zijn.... (ik ken het stukje software van DSS overigens niet).

Ik snap niet dat Behringer gewoon een wat bekender merk heeft gepakt qua software. Ik heb hier alles nu geinstaleerd en de effecten zijn waardeloos, eq is ruk, pitch bend is ruk, en zo zijn er nog wel wat dingen. Ik heb net djDecks maar weer eens even gedownload en ga het daar nog maar eens mee aan de slag. De grootste fouten die ik nu namelijk tegen ben gekomen zijn allemaal software issues.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste