[advies] Hercules DJ Console of Mixman DM2?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.685 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind,

Probeer ff zo'n ding te scoren en review hem. Ik vind zelf dat de knoppen op de BCD beter zijn uitgevoerd dan op op diek mk 1 & II. Voordel van de MK II zijn de hoge jogweels. Maar tot nu toe vind ik die BCD lekkerder aanvoelen. Trouwens een IPOD op de BCD kan ook. IPV Phone en/of cd speler kan je dus ook een IPOD hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het toch over knoppen hebt, de knoppen van de MK1 vind ik persoonlijk compleet ruk, erg veel slechter dan die kun je het volgens mij niet maken. (Die dingen blijven de helft van de tijd ingedrukt zitten, of je drukt ze 2 a 3 keer in zonder het door te hebben). Daarbij vind ik die jogwheels waardeloos, omdat je ze constant aanraakt bij bv. x-faden.

Maarja, we hebben het op het moment ff niet over die Hercules :p Nogmaals, ik kan er ook niks over zeggen voor ik 'em voor m'n neus heb liggen en baal er een beetje van dat het nu alsnog zo lang duurt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Morgen eens met mijn Hercuels DJ Console gaan testen.
Heb m inmiddels ook binnen!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi eindelijk :-)
veel plzier ermee en ben benieuwd wat je ervan vindt!!
hier draait ie op volle toeren :-) en ben er ergggg tevreden over
latersss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCD2000 & Traktor.

Op de site van native instruments heeft een ene Phil een config gemaakt voor gebruik van de BCD2000 icm Traktor.

Als ik zo de reacties bekijk van de gebruikers zijn ze over het algemeen zeer positief. Ze hebben het ook over het feit dat je VST plugins kan gebruiken voor je BCD2000.

http://www.nativeinstrume...us/showthread.php?t=34513

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Oké, gisterenmiddag opgehaald en werkt als een tierelier :)
heb het hier over de Hercules DJ Console MK2!

Even mijn ervaringen:

Hardware:
  • Fijn dingetje
  • Wel klein, maar niet storend klein
  • Installatie ging vlekkeloos
Echt geen delay. Wat me wel opvalt is dat je de knoppen redelijk hard moet indrukken, zoals meerdere van jullie al gezegd hadden.
De draagband en beschermdeksel vind ik wat veel van het goede, ik zou niet met dat ding "cool over straat" gaan lopen.

Software
Virtual DJ
Hoewel ik in eerste instanties mijn twijfels had over Virtual DJ vind ik het nu wel lekker draaien. Snelle reactie en fijne beatmix. Effecten zijn ook best oké. Ook zit er een redelijke library in (wat je van Traktor niet kan zeggen). Voor de rest is de DJ Console volledig compatible, dus de fijne functies van vooraf luisteren (mix, split, deck a/b) werken perfect!

Dingen die ik mis/niet goed gaan in Virtual DJ (misschien dat iemand me kan helpen):
  • Waarom geen Pitch maar Tempo, deze is afschuwelijk lelijk! (inmiddels opgelost door Time Stretch uit te zetten)
  • Graag zou ik flanger met mijn jogwheels willen afstellen, is dit mogelijk?
Traktor DJ
Aan de gang gekregen via de presets op de site van Hercules, maar het werkt niet echt lekker. Voorafluisteren werkt niet eens goed, dus ik heb deze al weer snel afgesloten. De console is naar mijn mening echt voor Virtual DJ gemaakt

BPM Studio
Nog steeds niet aan de gang gekregen. Heb hier inmiddels 4.9.1, dus daar "zou ie moeten werken". Heb alleen geen idee hoe ik hem aan de gang moet krijgen.

Hoop dat iemand me met deze probleempjes kan helpen!
Voor de rest een aanrader hoor!

offtopic:
Ik ben van plan de startpost een beetje aan te passen met een net overzicht van alle consoles die in omloop zijn, links naar software en reviews, gewoon een nette startpost. Is dat de moeite waard?

[ Voor 6% gewijzigd door JorisPenders op 17-04-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen Pitch maar Tempo, deze is afschuwelijk lelijk!

ff bij Fame settings TIME STETCH en LIMITER uitzetten.....dit klonk bij mij ook ONTZETTEND LELIJK...misschien dat t helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Gewoon even in je settings klooien inderdaad, ik kan me herinderen dat de DJ Console ook zoiets vreemds had, even een vinkje weg bij de settings en klaar ben je.

Heb de zaak hier niet meer op de pc staan, anders had ik ff voor je gekeken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Mag ik even vragen dat iedereen vermeld over welk produkt men praat als je iets post? Het is soms echt niet duidelijk :) Bij DJ_Jorizzz zijn post kwam ik er halfweg pas achter waarover het nou eigenlijk ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteDog schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:20:
Mag ik even vragen dat iedereen vermeld over welk produkt men praat als je iets post? Het is soms echt niet duidelijk :) Bij DJ_Jorizzz zijn post kwam ik er halfweg pas achter waarover het nou eigenlijk ging :)
Juist ja. Joris heeft het volgens mij over de Hercules MK II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Yep, dat kan je enkele posts daarboven lezen ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
WhiteDog schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:20:
Klopt, heb het er nu bijgezet
Beetje slordig van me

Tempo is nu inderdaad uitgeschakeld en pitch ingeschakeld.. Woot dit werkt echt een stuk beter.

Nu alleen nog even kijken of ik de effecten met het jogwheel kan bedienen.
Startpost ga ik vanavond wel eventjes opfleuren met wat overzichtjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:34
Wil iemand aub even de maten van de doos van de Behringer BCD-2000 voor mij nakijken ?
als het goed is kan ik de mijne morgen ophalen maar wil met de solo motor gaan en dan moet die wel in me rugzak passen !

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem net gehaald. Ziet er mooi uit. Tijd voor een testrit.

De maten zijn 36*37*16. Dat past of net wel of net niet in je rugzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ben al langs geweest bij feedback in eindhoven. Daar zouden ze hem eerst afgelopen donderdag al binnen hebben toen vrijdag toen zaterdag en euiterlijk vandaag. Kom ik daar istie der nogsteeds niet !!!!

Maar ik heb hem al volledig betaald en hij komt wel binnen deze week. Kanmijnvriendin hem zo ophalen als het goed is.

ze kregen er 17 binnen voor alle feedbackwinkels. alleen in rotterdam waren er al 10 besproken en aanbetaald dus als ik niet aanbetaalde had ik weinig kans :(

Had hem graag vandaag gehad. maar ach nu ben ik de mp3 collectie een beetje aan het opruimen.
Ik zoek alleen nog goede Hardstylenummers (recente) maar ik ben er te lang uit geweest om namen te kunnen noemen :(
en als je geen namen weet is het ook maar kopen op goed geluk :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Vandaag ook een DJ Console MK2 besteld. Media Markt had hem helaas al niet meer, er schijnt een behoorlijke stormloop op de Hercules dozen te zijn.

Ik ben bewust niet voor de BCD2000 gegaan omdat je daar geen externe mixer op aan kunt sluiten. D'r mogen dan wel meer knoppen op zitten, de DJ Console MK2 heeft nog eens een externe geluidskaart aan boord met de aansluitmogelijkheden van hier tot waar dan ook. Phono en line ingangen omschakelbaar als ingangen of gelijk in de interne mixer, 5.1 uitgang (left deck/ right deck/ samples) of master/PFL output, enzovoort.

Het nadeel dat de DJ Console MK2 alleen een volumefader heeft, is opgelost als je een externe mixer gebruikt: dan bouw je de volumefader om tot pitchfader :)

Klein minpuntje tegenover de MK1: De MIDI aansluitingen zijn eraf gesloopt. Jammer, want nu kan ik hem niet meer met wat kunst- en vliegwerk aan mijn lichtstuurtafel knopen. Waarschijnlijk genereert de DJ Console nog steeds gewoon MIDI events op de controllers, dus die vallen wel om te sturen naar een externe MIDI-adapter waardoor je er dus nog meer trucjes mee uit kunt halen. Die joystick is bijvoorbeeld ideaal om een DMX-unit (scanner, movinghead) aan te sturen. En om van MIDI naar DMX te gaan moet niet zo'n punt zijn, dat is een kwestie van de juiste MIDI-messages op het juiste DMX-kanaal mappen. Mijn LC2412 genereert ook met elke toetsaanslag een MIDI controller event, en dat is dan een 'gewone' DMX-tafel met MIDI in/out.

Ik krijg hem denk ik morgen of donderdag binnen, dan post ik wel even een mini-review met wat foto's hier. Draai al dik 2 jaar met Virtual DJ dus ik weet hoe een en ander in elkaar zit in het pakket. Jammer dat ze nog steeds de multi-monitor support niet ingebouwd hebben (maar wie draait er dan ook over 2 schermen ;))

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Hoe weet je zo zeker dat je hem binnen 2 dagen binnen hebt die Hercules MKII ?
ik wilde eerst de berhinger toen die zo lang op zich liet wachten wilde ik dan wel de hercules en daar wacht ik nu ook alweer een tijd op dat intussen de behringer wel leverbaar is en ik dus toch maar weer op de behringer wacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Stoney3K schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:37:
Vandaag ook een DJ Console MK2 besteld. Media Markt had hem helaas al niet meer, er schijnt een behoorlijke stormloop op de Hercules dozen te zijn.

Ik ben bewust niet voor de BCD2000 gegaan omdat je daar geen externe mixer op aan kunt sluiten. D'r mogen dan wel meer knoppen op zitten, de DJ Console MK2 heeft nog eens een externe geluidskaart aan boord met de aansluitmogelijkheden van hier tot waar dan ook. Phono en line ingangen omschakelbaar als ingangen of gelijk in de interne mixer, 5.1 uitgang (left deck/ right deck/ samples) of master/PFL output, enzovoort.
Geef ik je helemaal gelijk in. Dr zitten echt héél veel aansluitingen op :)
Het nadeel dat de DJ Console MK2 alleen een volumefader heeft, is opgelost als je een externe mixer gebruikt: dan bouw je de volumefader om tot pitchfader :)
Volumeknoppen gebruik ik op dit moment toch niet echt. De fader doet het werk, en de volumeknoppen heb ik als Pitch ingesteld. Dit werkt echt veel beter.
Klein minpuntje tegenover de MK1: De MIDI aansluitingen zijn eraf gesloopt. Jammer, want nu kan ik hem niet meer met wat kunst- en vliegwerk aan mijn lichtstuurtafel knopen. Waarschijnlijk genereert de DJ Console nog steeds gewoon MIDI events op de controllers, dus die vallen wel om te sturen naar een externe MIDI-adapter waardoor je er dus nog meer trucjes mee uit kunt halen. Die joystick is bijvoorbeeld ideaal om een DMX-unit (scanner, movinghead) aan te sturen. En om van MIDI naar DMX te gaan moet niet zo'n punt zijn, dat is een kwestie van de juiste MIDI-messages op het juiste DMX-kanaal mappen. Mijn LC2412 genereert ook met elke toetsaanslag een MIDI controller event, en dat is dan een 'gewone' DMX-tafel met MIDI in/out.
Klopt, in de gebruikershandleiding staan de MIDI-codes. Kun je zo instellen allemaal
Ik krijg hem denk ik morgen of donderdag binnen, dan post ik wel even een mini-review met wat foto's hier. Draai al dik 2 jaar met Virtual DJ dus ik weet hoe een en ander in elkaar zit in het pakket. Jammer dat ze nog steeds de multi-monitor support niet ingebouwd hebben (maar wie draait er dan ook over 2 schermen ;))
Ik draai hier wel met 2 schermen. Virtual DJ krijg ik zoiezo niet aan de gang op 1280*1024, maar ik hou hem op 1024*768 :s
Rechts pak ik gewoon mn muziek via netwerkschijf.
"On Stage" hebben we 1x15" TFT, dus daar kan het wel allemaal

Toch zoek ik nog even een oplossing om de effecten te bedienen via de Jogwheels, net zoals op de Pioneer TOPloaders (ZIP enzo)

Over de leverbaarheid:
Die dingen zijn écht slecht leverbaar. Ik had de eerste besteld, na 3/4 weken nog steeds niet binnen. Toen zag ik hier dat de MKII eraan kwam, dus bestelling maar geannuleerd. Nu heb ik hem via een webshop (iemand die ik ken) besteld, en binnen een week binnen!

[ Voor 7% gewijzigd door JorisPenders op 18-04-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De fader doet het werk, en de volumeknoppen heb ik als Pitch ingesteld.
Bij de MK1 kan ik dat ook ja, dus het zou me verbazen als dit met de MKII niet zou kunnen. Hoe zit het eigenlijk met de weerstand van de faders? Die van de MKI zijn best "losjes". En de drukknoppen? Ik heb het vaak voor dat zo'n knop ingedrukt blijft zitten :X

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Hacku schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:51:
[...]

Bij de MK1 kan ik dat ook ja, dus het zou me verbazen als dit met de MKII niet zou kunnen. Hoe zit het eigenlijk met de weerstand van de faders? Die van de MKI zijn best "losjes". En de drukknoppen? Ik heb het vaak voor dat zo'n knop ingedrukt blijft zitten :X
Nog geen last gehad van ingedrukte knopjes, en het voelt ook niet zo aan of dat zal gebeuren.
Vinyl-wieltjes zijn best losjes, maar ik heb ergens gelezen dat de MKI een backspin van 20sec maakte. Bij de MKII stopt deze naar 3 sec wel weer. Er zit dus wel een redelijke weerstand in.
De faders zijn gewoon losjes, maar niet te los. Volumefaders ietsjes stroever, zodat het ook goed toepasbaar is op pitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:34:
[...]
[...]
[...]
[...]

Toch zoek ik nog even een oplossing om de effecten te bedienen via de Jogwheels, net zoals op de Pioneer TOPloaders (ZIP enzo)
heb t s ff nagevraagd op t forum van VDJ:

Hi
I was wondering if is was possbile to put the flanger effect on a jogwheel so you can adjust your flanger with spinnin the wheel back and forth like a real effect unit of technics for example.
thanks in avdvance!!

dj bware
uses a hercules dj console mk2
Posted Mon 17 Apr 06 @ 21:14:58

antwoord:
With the full version http://www.virtualdj.com/purchase/discount.html and a special "mapper" this is possible.
http://www.virtualdj.com/...gins/DJC_Mapper_v2_0.html ...Stay tuned because the user "TexZK" are in working to make a new mapper with my collaboration
.

Dus wel te doen via een mapper alleen heb ik de officiele PRO versie niet wel een ge***3.2 FULL versie met alle effecten en plugins alleen de v2.0 mapper net weer niet en ik zou dan ook nie zo 1 2 3 weten hoe je die aan de praat krijgt.
Heb wel de dmc1mapper.dll en de djcmapper alleen krijg ik t alsnog nie aan de praat.
Maar t lijkt me iig wel kicke als t lukt want dan kan je een beetje de EFX kant op :-)
Dus als iemand die nieuwe mapper heeft of weet hoe t met de reeds aanwezige mappers wel moet geef ff een mailtje op bware22@gmail.com :) :) :)

screenshot nieuwe mapper http://www.virtualdj.com/blog/djcel/blog2107.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo jongens, ben even bezig geweest met de BCD2000 en Tracktor 3. Heb mijn eigen midi instellingen gemaakt en die mogen jullie wel hebben. Enige wat mij niet lukt is om de scratchwiel goed in te stellen. Als iemand enig idee heeft hoe dat moet, zou dat geweldig zijn. Plus de leds werken niet.

Laat me even weten wat jullie ervan vinden en wat misschien beter kan.

Klik hier om te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je aanraden om even op http://www.nativeinstrume...e523832ff3&t=34513&page=2 te kijken. Hier vind je een discussie over de scratchwheels van de BCD2000 en hoe je deze schijnbaar perfect kan krijgen te werken in traktor.

Van wat ik ervan begrepen heb is het vrij eenvoudig te doen en werkt het zeer goed. Ik weet in ieder geval wel dat ik meteen even de templates die verder in de thread gepost zijn zal proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Volgens mij ben je vergeten dat de MKII ook als Final Scratch alternatief ingezet kan worden en dat werkt prima. Lage latency en met 2 tijdcode platen op de draaitafels.... hoppatee ff djDecks instaleren en je hebt een rock solid systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
Dat klopt. En de ASIO drivers van de MKII zijn blijkbaar ook behoorlijk degelijk geschreven, want ik kon zonder probleem tot 2 ms latency gaan, en nog kon ik zonder haperen 3 decks + effecten enzo gebruiken.

@Stoney3K: De MKII heeft geen 5.1 uitgang. Omdat ze gekozen hebben voor 2 ingangen, heeft deze ook slechts 2 uitgangen (De eerste versie had wel 3 uitgangen, maar slechts 1 ingang)

Ik heb ondertussen ook de Behringer besteld. Voor zover ik al gehoord heb van djDecks gebruikers is hij al vrij bruikbaar gewoon door MIDI mappings te maken, en zal native support (dus inclusief leds en jog wheel enzo) er vrij snel aankomen van zodra ik 'm zelf heb.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:20:
[...]

Dus wel te doen via een mapper alleen heb ik de officiele PRO versie niet wel een ge***3.2 FULL versie met alle effecten en plugins alleen de v2.0 mapper net weer niet en ik zou dan ook nie zo 1 2 3 weten hoe je die aan de praat krijgt.
Heb wel de dmc1mapper.dll en de djcmapper alleen krijg ik t alsnog nie aan de praat.
Maar t lijkt me iig wel kicke als t lukt want dan kan je een beetje de EFX kant op :-)
Dus als iemand die nieuwe mapper heeft of weet hoe t met de reeds aanwezige mappers wel moet geef ff een mailtje op bware22@gmail.com :) :) :)

screenshot nieuwe mapper http://www.virtualdj.com/blog/djcel/blog2107.html
Ziet dr goed uit, als t werkt!
Hou me op de hoogte.

Heb inmiddels ook de PRO van Virtual DJ, maar ik zie ook nergens hoe ik het aan de gang kan krijgen. Net wel nieuw skinnetje op VDJ gezet, ik begin dat programma steeds meer te mogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@resonance

Ik heb alles gedaan zoals er staat, maar krijg ze niet werkend. De translator wil wel werken, maar traktor pakt ze alsnog niet.

De templates die er stonden hebben ook niet geholpen

edit: Heel raar. Hij doet het in traktor 2.6 heel goed, maar in 3.0 wil hij niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
DJ_Jorizzz schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:24:
[...]
Net wel nieuw skinnetje op VDJ gezet, ik begin dat programma steeds meer te mogen!
Het programma an sich is ook zo slecht nog niet...... tis alleen pis en pis lelijk met de standaard skin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Reind schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:11:
[...]

Het programma an sich is ook zo slecht nog niet...... tis alleen pis en pis lelijk met de standaard skin ;)
Klopt :)
Heb er ook meteen een andere op gezet:
http://www.virtualdj.com/addons/skins.html

Aan Traktor kan het (vind ik) nog niet tippen, maar voor de Hercules is het zeker zo'n fijn programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCD2000 eindelijk binnen! MKII staat nog in bestelling.

BCD2000
Eerste test verliep goed, echter na wat gespeel begon er toch een en ander te haperen in de software. Bij gebruik van veel "effecten" (sync slave/cue/loop/cuts) werd de geluidskwaliteit slecht (tikken) en soms vielen er zelfs stiltes (zou evt. aan config of hardware kunnen liggen). Iemand anders hier al ervaring mee?

Of kan dit door de USB (1.1) komen? Zit via hub aangesloten op laptop (2.0)...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Hij is binnen bij Feedback.

kan em alleen niet ophalen verdorie heb dezelfde openingstijden van waar ik werk als hun openingstijden :(

Ga dadelijk proberen in mijn paue hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kweet niet hoor maar vergeleken met de behringer is die hercules maar een speelgoed kastje kwa looks en controls. Soort van goede externe geluidskaart met knoppen.

Volgens mij zit geluid ook prima met de behringer, mocht het niet voldoende zijn kan je altijd nog een profi geluidskaart voor de laptop/computer aanschaffen en deze als master out gebruiken ipv de behringer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:20:
Kweet niet hoor maar vergeleken met de behringer is die hercules maar een speelgoed kastje kwa looks en controls. Soort van goede externe geluidskaart met knoppen.
Totaal niet mee eens (zie posts hierboven)

Beargumenteer je stelling eens even, aan zo'n opmerking van je hebben we natuurlijk niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:51:
[...]

Totaal niet mee eens (zie posts hierboven)

Beargumenteer je stelling eens even, aan zo'n opmerking van je hebben we natuurlijk niets...
is gewoon een mening hoor meneer lange teen :). Heb met beide mogen spelen en dit geeft me het recht zo een mening te geven.

In combo met traktor3 werkt en voelt de bcd2000 veel meer profie aan. Heeft ie ook nog eens meer functies. Moet wel bij vertellen dat wil je traktor gaan gebruiken met de behringer je ff het ni forum moet na slaan, link staat hierboven ergens genoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Ik kan nog wel een week of 2 wachten op men BCD2000 :( Kutwinkels hier in België :r Is dat ding nu nergens te koop zonder pre-order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
De mijne (bcd2000) staat nu thuis op me te wachten.
ben benieuwd.

Feedback in eindhoven had hem geloof ik nog op vooraad liggen want ze hadden 2 of 3 bestellingen maar ze hadden er gisteren 5 binnen gekregen.

Nu vind ik traktor en Virtualdj wel leuke software. Maar daar waren al plug-ins ofzo voor te downloaden die wel al direkt volledig werkte ? Zoja welke moet ik dan precies hebben ?

Ik ben nog aan het aan klooien dus vraag me geen moeilijke dingen. Ik heb dit ding besteld om me er echt eens in te verdiepen en geen geklooi met de muis te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Ik heb hem inmiddels ook, bij Key Music in Sint-Niklaas (BE).

Ondertussen doet die shop waar ik hem reeds besteld had (Piens Music Planet) moeilijk over mijn annulering, Terwijl dat ding nog niet eens geleverd is, en ik binnen de 7 dagen na levering mag terugsturen. Niet al te slimme mensen daar...

Installatie
Ik had hem aangesloten op mijn (self powered) USB 2.0 Hubje. Netjes de instructies gevolgd van de drivers maar toen ging het mis: "The device cannot start (Code 10)". Heb hem rechtsreeks aangesloten op mijn PC en toen werkte hij meteen. Iets om op te letten dus, zeker als je hem icm een laptop gaat gebruiken.

BCD2000
De knoppen voelen vrij goed aan en staan voldoende uit elkaar. Er zit geen weerstand op de volume faders, mix fader en wheels wat een beetje jammer is. Beetje opletten dus dat je hier niet tegenaan stoot tijdens het mixen :P

B-DJ software
De meegeleverde software is vrij eenvoudig maar doet zijn werk natuurlijk perfect. Alle knopjes doen netjes hun werk en ik merk helemaal geen latency op. Ik ben er nog niet in geslaagd om ook geluid uit men pc speakers te krijgen (denk ook niet dat dit mogelijk is) maar de output op de console doet het natuurlijk wel.

Traktor DJ Software
Ik heb even een profiel gedownload van de NI forums en op een paar minuten tijd kon ik in Traktor aan de slag met de BCD2000. Natuurlijk werkt het allemaal nog niet optimaal en om alles op punt te zetten moet je er toch enkele uurtjes tijd instoppen. Maar dan staat alles wel zoals je het graag zelf wil.

Om echt optimaal gebruik te maken van Traktor is het helaas wachten op nieuwe drivers en een Traktor profiel van Behringer zelf.

Ik kan ook foto's posten als jullie dat willen :)

[ Voor 6% gewijzigd door WhiteDog op 22-04-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
WhiteDog schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:47:
Ik kan ook foto's posten als jullie dat willen :)
Klinkt goed allemaal, dus doe die foto's dan ook maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

King_Louie schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:10:
[...]

Klinkt goed allemaal, dus doe die foto's dan ook maar! :)
Ging ik net doen... batterijen leeg :X
zitten in de lader nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
KUTTERDEKUT !!!
ik werk met windows 2000 en zie nu pas in de systeemeisen windows XP staan :(

KUTZOOI.
mijn laptop werkt wel op Windows XP maar die wordt vandeweek wegens storingen opgehaald door Acer :(

Nou toch maar ff de laptop weer uit de doos gehaald en hij werkt vooralsnog (scherm valt continu uit en hdd crashed :(

Maar hij werkt !!!!
slechte nieuws -> linker scratcwheel heeft teveel weerstand op 1 punt dus draait niet lekker door. rechter wiel werkt wel normaal.
Software is wel leuk maar ik vind traktor toch leuker.

Ben al voor XP aan het zorgen op me werkbak.
Wilde toch al een extra celeronnetje neerzetten voor de bcd die komt er dus dinsdag wel mooi.
ik vind Windows2000 nou eenmaal fijner als dat kloteXP :(

[ Voor 57% gewijzigd door harley op 22-04-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:35:
[...]

is gewoon een mening hoor meneer lange teen :). Heb met beide mogen spelen en dit geeft me het recht zo een mening te geven.
Als je dit er dan meteen eens bijzegt..
maar goed je hebt nog steeds geen argumenten gegeven..

BCD werkt dus ook lekker als ik dat hier zo aanhoor.. Gelukkig maar :)
Ik draai 'm hier bytheway op een AMD 64 2800+ en daar werkt alles vlekkeloos.
Straks maar eens op de DJ-PC gaan installeren, die heeft wat minder capaciteit (winXP) maar ik neem aan dat het op 1,5ghz ook nog wel lekker draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
hier een paar vlugge foto's

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hvandervelden/BCD2000/DSC00641.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hvandervelden/BCD2000/DSC00642.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hvandervelden/BCD2000/DSC00643.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hvandervelden/BCD2000/DSC00644.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hvandervelden/BCD2000/DSC00645.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hvandervelden/BCD2000/DSC00646.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hvandervelden/BCD2000/DSC00647.JPG

Meer foto's op verzoek.

de meegeleverde software is toch ook wel handig (gewoon omdat het goed functioneerd en de laytout hetzelfde is)
heb nog niet de moeite genomen om traktor of virtualdj of djdecks werkend te krijgen. Ben de hele laptop aan het backuppen want hij doet het vandaag de hele dag al goed ds ff misbruik van maken.
Baal alleen nog wel van het linkerscrathwheel :( Als ik me werkbak opnieuw geinfecteerd heb met windows XP dan probeer ik dat daar wel op.

beatmatchen leek me eerst veel moeilijk (zonder de syncslave knop) maar heb nu ook de bend knoppies ontdekt :P

wat ik wel jammer vind is dat mocht je toch ff vlug de syncslave knop gebruik en je raakt daarna je pitchcontrolfader aan dan klopt er geen hol meer van :(

ook raak je redelijk vlug de volumeknoppen aan als je de pitchbendwheel functie gebruikt of andersom. De Pitchfader heb ik ook al eens per ongeluk aangeraakt :(

en ook jammer is dat er maar 1 effect mee wordt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Voor zover ik van een aantal users gehoord heb is hij perfect bruikbaar in djDecks, maar je moet dan nog wel zelf alle midi mappings aanmaken, en de leds doen ook nog niets.
Ik krijg 'm zelf normaalgezien volgende week binnen, dus daarna zou er vrij snel native support moeten komen in djDecks zodat hij zonder veel configuratie gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Het lukt mij ondertussen wel aardig met Traktor 3.0. Alleen is die érg anders tov van 2.6. Er zijn zoveel nieuwe mogelijkheden :)

Je moet ergens een keuze maken wat je wel en niet gaat mappen. Ik heb er bv. voor gekozen om de Equalizer op classic mode te zetten omdat zo de Low / Mid / High Kill knoppen gewoon werken. Er is niets dat je natuurlijk tegen houd om de knoppen een andere bestemming te geven en wat stickers op je BCD2000 te plakken :)

Ik hoop iig nog dat Behringer zelf met een betere driver komt en en Traktor profiel zodat ook de leds lekker gaan werken. Weet er toevallig iemand waar de cutoff filter in Traktor 3.0 verstopt zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adion schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:18:
Voor zover ik van een aantal users gehoord heb is hij perfect bruikbaar in djDecks, maar je moet dan nog wel zelf alle midi mappings aanmaken, en de leds doen ook nog niets.
Ik krijg 'm zelf normaalgezien volgende week binnen, dus daarna zou er vrij snel native support moeten komen in djDecks zodat hij zonder veel configuratie gebruikt kan worden.
dat zou helemaal top zijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Moet je anders bepaalde info hebben van iemand die al zo'n ding heeft ?

Ik heb nog eens goed gekeken maar ik zie nergens een verzegeling ivm garantie ofzo.......
Zou ik dat pitchwheel probleem zelf kunnen verhelpen ?

[ Voor 17% gewijzigd door harley op 23-04-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:08:
hier een paar vlugge foto's

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Meer foto's op verzoek.

de meegeleverde software is toch ook wel handig (gewoon omdat het goed functioneerd en de laytout hetzelfde is)
heb nog niet de moeite genomen om traktor of virtualdj of djdecks werkend te krijgen. Ben de hele laptop aan het backuppen want hij doet het vandaag de hele dag al goed ds ff misbruik van maken.
Baal alleen nog wel van het linkerscrathwheel :( Als ik me werkbak opnieuw geinfecteerd heb met windows XP dan probeer ik dat daar wel op.

beatmatchen leek me eerst veel moeilijk (zonder de syncslave knop) maar heb nu ook de bend knoppies ontdekt :P

wat ik wel jammer vind is dat mocht je toch ff vlug de syncslave knop gebruik en je raakt daarna je pitchcontrolfader aan dan klopt er geen hol meer van :(
ook raak je redelijk vlug de volumeknoppen aan als je de pitchbendwheel functie gebruikt of andersom. De Pitchfader heb ik ook al eens per ongeluk aangeraakt :(

en ook jammer is dat er maar 1 effect mee wordt geinstalleerd.
tip: ken je je mastertempo niet aanzetten op A of B op deze console ?
http://www.behringer.com/...g=ENG&id=BCD2000&type=225
ow ik zie dat SYNC SLAVE aan blijft staan op dit plaatje...zal dan wel zoiets als de master tempo lock zijn op de hercules mk2
kan je m niet 1 keer indrukken zodat alles gelijk staat en dan weer uitdoen of gaat alles dan weer terug naar de originele tempos?

en verder heb ik evt nog wel effecten voor VDJ hier liggen en misschien je die s proberen met de behringer
iig lache fotos en wie weet bestel ik dit apparaat binnekort ook wel met wat meer reviews op het net _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Hij past je pitch aan. zonder dat de schuif dus fysiek beweegt ( is wel logisch want dan zouden ze hem motorized moeten maken) maar als ik dan die schuif weer gebruik pakt ie die waarde weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

harley schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:46:
Hij past je pitch aan. zonder dat de schuif dus fysiek beweegt ( is wel logisch want dan zouden ze hem motorized moeten maken) maar als ik dan die schuif weer gebruik pakt ie die waarde weer.
Dit zouden ze eigenlijk vrij makkelijk kunnen oplossen, op 2 manieren:
- de huidige schuif positie de waarde geven van de huidige pitch.
- knopje indrukken + dan schuif bewegen ==> schuif kan verplaatst worden zonder dat de pitch mee veranderd (soort aan / uit voor de schuif).

Iemand nog effectjes gevonden voor de B-DJ Software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Dat heb ik nu ook met Virtual DJ en de Dj Console, de layout komt gewoon overeen en het programma is "er voor gemaakt". Vandaar dat ik Virtual DJ ook gebruik.

Voor de rest ziet die Behringer BCD er ook niet verkeerd uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Had net een gek idee: als je nu 2 BCD's zou kopen, een voor deck A en een voor deck B in traktor. eventueel nog een klein effect / fader boxje ertussen...

Ik post morgen ook nog wat pix, teveel pijn om nu nog alles klaar te zetten.
tip: als er net nieuwe lampen in je zonnebank zitten ga er dan geen 20 minuten onderliggen.
<< RedDog

[ Voor 39% gewijzigd door WhiteDog op 23-04-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 17:54
Ik heb de BCD2000 vanmiddag gehaald in Alkmaar, en de eerste indruk is erg goed. :)
Straks maar even uitgebreid gaan rotzooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
WhiteDog schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:55:
Had net een gek idee: als je nu 2 BCD's zou kopen, een voor deck A en een voor deck B in traktor. eventueel nog een klein effect / fader boxje ertussen...

Ik post morgen ook nog wat pix, teveel pijn om nu nog alles klaar te zetten.
tip: als er net nieuwe lampen in je zonnebank zitten ga er dan geen 20 minuten onderliggen.
<< RedDog
Waarom zou je voor ieder deck een aparte kopen ? het bestuurt toch al 2 decks ( of mis ik iets ?)

Ik wil nu nog een externe USB HDD
zou dat geen problemen opleveren ivm latency ?
en welke is te adviseren ?
ik dacht aan een spire externe behuizing + 250GB Maxtor bij 4 launch aan te schaffen.

Ow bij feedback waren ze ook alweer op.
er wordt een nieuwe besteld voor mij -> zodra die er is kan ik de mijne omruilen.

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 25-04-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
harley schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:07:
[...]

Waarom zou je voor ieder deck een aparte kopen ? het bestuurt toch al 2 decks ( of mis ik iets ?)

Ik wil nu nog een externe USB HDD
zou dat geen problemen opleveren ivm latency ?
en welke is te adviseren ?
ik dacht aan een spire externe behuizing + 250GB Maxtor bij 4 launch aan te schaffen.
Ik denk dat ie het MP3-tje toch wel in zijn cache zet, of in zn geheugen ofzo, dus dat het qua latency niet uitmaakt. Hooguit bij het zoeken van een nummer of "inladen". Als je hem eenmaal "klaar hebt staan" zal het niets meer uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf 2 externe usb lacies 200 en 250 op mn pc en die draaien samen met VDJ prima
nij media markt erg goedkoop nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de BCD-2000 vanmiddag ook maar aangeschaft. Mooi ding man! Bijgeleverde software is op zich prima en heb geen last van latency. Moet nog wel ff kijken hoe het gaat lukken met Traktor, aangezien ik dat toch wel gewend ben en het meer mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Wij gebruiken de Hercules DJ Console op feestjes en afgelopen zaterdag op de radio.
Deze mixer heeft Impulz en ook 56 uur Dance Vally overleefd vorig jaar iets waarover ze bij Hercules heel verbaasd waren :+
Donderdag gaat ie weer braaf mee naar de iDJ Party in de RAI.
Wel hebben we altijd een reserve bij ons want na 2 jaar misbruik gaan sommige knoppen wat minder werken. Ga deze wel even open schroeven om te kijken of er nog wat aan de contacten gedaan kan worden.

Al met al zou ik er zo nog een kopen zonder te twijfelen alleen de software op de Mac was eerst niet werkend na een update van OSX toen duurde het even een paar weken voordat er een update uit kwam wat niet echt bevoordelijk was aangezien mijn nieuwe computer precies met dat nieuwe systeem werd geleverd (en dus niet op een lagere versie kon draaien...)

Ben nu aan het kijken naar een Numark HD Mix die binnenkort uit komt (hoop ik)

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 25-04-2006 23:21 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

harley schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:07:
[...]

.
Je hebt dan per deck een scratch én pitch-wiel, 7 knobs voor effecten, gain, cutoff filter, ... en nog een hele hoop knoppen die je ergens voor kan gebruiken.

Lijkt me ideaal om echt alles uit traktor te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de knoppen kan je ook een BCR2000 kopen. Kan je voorlopig vooruit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:42:
Voor de knoppen kan je ook een BCR2000 kopen. Kan je voorlopig vooruit. ;)
daar kun je alleen maar draaien, op de m-audio x-session zit ook nog een fader, wel zo makkelijk.

Ik zit eigenlijk een beetje in twijfel wat ik nu zal doen, een Hercules Console met VDJ óf bv de X-Session en Ableton Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wellicht een X-Session voor je te koop.

En mijn BCR2000 opmerking was in combinatie met de BCD (zie posts boven). Dus de fader(s) heb je dan al. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:40:
Ik heb wellicht een X-Session voor je te koop.
Ben benieuwd waarom je die wellicht wilt verkopen...

ps: ik ben er ook nog niet helemaal uit welke geluidskaart ik zal nemen in het geval ik kies voor de X-Session. Iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvangent schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:55:
Ben benieuwd waarom je die wellicht wilt verkopen...
Omdat ik zit te wachten op mijn BCD.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
WhiteDog schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:47:

B-DJ software
De meegeleverde software is vrij eenvoudig maar doet zijn werk natuurlijk perfect. Alle knopjes doen netjes hun werk en ik merk helemaal geen latency op. Ik ben er nog niet in geslaagd om ook geluid uit men pc speakers te krijgen (denk ook niet dat dit mogelijk is) maar de output op de console doet het natuurlijk wel.
hoezo krijg je geen geluid uit je pc speakers, het programma zelf werkt toch neem ik aan als een soort winamp, zodat je bij wijze van spreken alleen met het bijgeleverde programma muziek kunt luisteren? Dat zou voor mij een reden zijn om hem niet aan te schaffen, ik heb mijn stereo enz via mijn computer aangesloten dus is het wel belangrijk dat het geluid uit mijn geluidskaart komt zeg maar. Of komt het geluid echt alleen maar uit de externe uitgangen??

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

DaChosen1 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:42:
[...]

hoezo krijg je geen geluid uit je pc speakers, het programma zelf werkt toch neem ik aan als een soort winamp, zodat je bij wijze van spreken alleen met het bijgeleverde programma muziek kunt luisteren? Dat zou voor mij een reden zijn om hem niet aan te schaffen, ik heb mijn stereo enz via mijn computer aangesloten dus is het wel belangrijk dat het geluid uit mijn geluidskaart komt zeg maar. Of komt het geluid echt alleen maar uit de externe uitgangen??
Is me nog niet gelukt. je kan in de software ook nergens een geluidskaart instellen ofzo. Iemand die dit kan bevestigen :?

als je geluid via je pc speakers wil zal je traktor oid moeten gebruiken.

Hopelijk komen ze snel met nieuwe drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ik heb even voor je gekeken maar ik kan nergens vinden dat ik de interne geluidskaart van mijn laptop kan selecteren als uitgang.
Ik heb geen mp3's er meer op staan dus kan nu niet voor je testen laptop is gisteren opnieuw geinstalleerd en ben nu alle mp3's op mijn vandaag aangeschafte externe 250GB Toshiba HDD aan het kopiëren. alleen heeft mijn gewone pc volgens mij maar USB 1.1 dus gaat dat niet zo snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Het geluid via je geluidskaart gaat inderdaad niet lukken.
Je moet die BCD2000 gewoon zien als een externe geluidskaart.
Het is heel simpel op te lossen door een tulpkabeltje vanaf de BCD in de line-in van je geluidskaart te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Bij de VirtualDJ versie die bij de Hercules DJ Console geleverd zit is het trouwens denk ik ook zo dat je enkel de dj console als soundcard kan gebruiken.

In djDecks zal je alleszinds zelf kunnen kiezen welke geluidskaart je wil gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Volgens mij kan je in VirtualDJ wel je output instellen, en dan gewoon de Hercules puur als MIDI-console doen. Maar waarom zou je dit doen?

Op de hercules zitten cinch én jack 6.3mm uitgangen, de "normale" uitgangen. Ook is er een mogelijkheid om nog een koptelefoon van 6.3 mm. Ik weet niet hoe dit bij de Behringer zit, maar een verloopstukje ofzo is wel mogelijk toch?

De Hercules is trouwens ook een gewone geluidskaart, als deze is ingeplugged gaat al je geluid (mits anders aangegeven in de programma's) via deze kaart. Opzich wel handig vind ik.

Mijn opstelling is daarom zo:
Thuis
PC -> Hercules Dj Console -> Stereo én Koptelefoon
PC -> Onboard geluid -> Headset skype e.d.

Draaien
PC -> Hercules Dj Console -> Eindmengpaneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de bcd software kan inderdaad niet je interne geluidskaart gebruiken als uitgang. Maar via traktor of dergelijke software is dit wel mogelijk.

Mocht iemand nog problemen hebben met het opzetten van zijn bcd hier is een webbie met info:
Traktor3: http://www.breakerbeats.com/traktor/
Traktor2.6: http://www.mcdsound.com/bcd2000/ (ff vertalen met google als je frans neit zo best is:D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:00:
de bcd software kan inderdaad niet je interne geluidskaart gebruiken als uitgang. Maar via traktor of dergelijke software is dit wel mogelijk.

Mocht iemand nog problemen hebben met het opzetten van zijn bcd hier is een webbie met info:
Traktor3: http://www.breakerbeats.com/traktor/
Traktor2.6: http://www.mcdsound.com/bcd2000/ (ff vertalen met google als je frans neit zo best is:D)
Thanx! Hier zat ik op te wachten, kon die link niet meer vinden. Ga nu proberen BCD met Traktor 3 aan de praat te krijgen. Ben echt superblij met m'n BCD! Alleen oppassen dat m'n huisgenoten er niet overheen kwijlen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
heb vandaag een uurtje of 3 gespeeld vanaf de externe USB HDD en geen enkele hapering opgemerkt (op 1 keer na maar kan ook aan het mp3tje hebben gelegen of aan de 3ms vertraging die ik toen had, heb hem weer op 5ms gezet en in de 2 uur daarna niet meer kunnen constateren, de hdd wordt ook bijna niet aangesproken als ik het ledje mag geloven)

Mixen is moeilijk man !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik zit helaas nog steeds te wachten op mijn exemplaar, ik begin nu (na zo'n slordige 9 maanden) toch echt ongeduldig te worden. Maargoed, hij wordt binnenkort besteld, dus erg lang kan het niet meer duren.

In ieder geval heb ik alvast genoeg informatie en templates op voorhand, dus kan ik snel aan de slag als 'ie dan eindelijk binnen is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
God straft meteen; had in mijn vorige post een stoer verhaal verteld dat ik nog nooit problemen heb gehad met de Hercules DJ Console: Gisteren was het raak midden in een set in de RAI, de hele bende sloeg vast of ik ff wou herstarten!

Sta je dan voor lul of niet?
Gisteren toevallig ook al gekeken naar de Numark iCDX en de HD Mix speciaal om dit risico niet meer te lopen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:12:
God straft meteen; had in mijn vorige post een stoer verhaal verteld dat ik nog nooit problemen heb gehad met de Hercules DJ Console: Gisteren was het raak midden in een set in de RAI, de hele bende sloeg vast of ik ff wou herstarten!

Gisteren toevallig ook al gekeken naar de Numark iCDX en de HD Mix speciaal om dit risico niet meer te lopen.
is die hdmix al uit dan?

edit:
oef ja is ie 1500 euro :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Ballebek schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:12:

Was dit van Hercules, Virtual DJ (e.d. software) of Windows/Mac?
Als dit puur van de Hercules is, is het inderdaad wel slecht. Als dit niet is, heb je er niets aan om een andere controller te kopen.

Heb het zelf ook wel eens gehad, harde schijf had een bad cluster (wist ik pas achteraf) en ik kreeg een BSOD... maargoed, opgevangen via CD-speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Iemand eigenlijk al effecten voor de bcd software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om bij de BCD2000 de pitchfaders te gebruiken als tempofaders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je persee bij dat apparaat dat andere ding hebben(rechts van de BCD2000) of kan je hem gewoon aansluiten aan je computer en dan met traktor draaien....?
ik wil gewoon simpel plaatjes draaien voor mezelf op de PC

hoeveel kost de BCD2000 eigenlijk??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:46:
[...]

moet je persee bij dat apparaat dat andere ding hebben(rechts van de BCD2000) of kan je hem gewoon aansluiten aan je computer en dan met traktor draaien....?
ik wil gewoon simpel plaatjes draaien voor mezelf op de PC

hoeveel kost de BCD2000 eigenlijk??
Nee dat is mijn versterker op zijn zij gezet omdat het anders niet paste :)

Gewoon via USB op je pc aansluiten en op de uitgang een speakerset/versterker of via een verloopje terug naar je pc speakerset.

Ik heb voor de bcd bij feedback € 179,- betaald adviesverkoop kost ie € 213,-

[ Voor 29% gewijzigd door harley op 28-04-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Ik heb de BCD sinds gisteren ook :)
Met djDecks heb ik nu al de meeste functies werkend gekregen, enkel het effectengedeelte moet ik nog programmeren.
Ik moet zeggen dat ik 'm tot nu toe erg goed vind. Hier voorlopig mijn voor- en nadelen ten opzichte van de Hercules DJ Console Mk2:

Voordelen:
-De BCD is veel uitgebreider qua aantal knopjes, wat het besturen van geavanceerdere functies makkelijker maakt.
-Bij de hercules heb ik het gevoel dat ze niet goed wisten of ze nu een volume of een pitch fader wilden, bij de bcd gaat de crossfader en volumefader veel soepelder, wat wel leuk is als je ook fader-effecten wilt doen. Voor gewoon mixen is de hercules even goed.
-Professionelere look

Nadelen:
-De draaiknopjes zijn volledig zwart, en het is dus erg moeilijk om de positie snel te bekijken, ik ga dit zelf proberen duidelijker te maken met een likje fluorescente verf denk ik.
-Sommige knopjes zijn niet in software uitleesbaar (master volume, headphone volume, microfoon-equalizer), dat is wat jammer als je de bcd niet als audio interface gebruikt, maar een andere geluidskaart.
-Slechts 1 vd 2 inputs is switchbaar tussen line en phono, de andere is enkel phono. Jammer dus als je zou willen 2 cd spelers gebruiken
-Slechts 1 line output, de 2de output is enkel beschikbaar vooraan als hoofdtelefoonuitgang. Hierdoor kan je 'm dus moeilijk icm een externe analoge mixer gebruiken moest je dat willen.
-Niet USB-powered, je hebt dus hoe dan ook een extra stopcontact nodig

Al bij al verkies ik de bcd qua controller dan toch boven de hercules (hoewel ik met de hercules ook best graag draai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Er zijn al flink wat mensen die de bcd2000 hebben en over het algemeen zijn de reacties positief.
Zijn er ook al mensen die ervaring hebben met de bcd2000 in combinatie met Virtual DJ ?
Ik kan nl maar niet wennen aan Traktor maar ik vind de Hercules console weer zo beperkt dus ik zou het liefst de bcd2000 gebruiken icm Virtual DJ. Wie weet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
hvangent schreef op zondag 30 april 2006 @ 08:10:
Er zijn al flink wat mensen die de bcd2000 hebben en over het algemeen zijn de reacties positief.
Zijn er ook al mensen die ervaring hebben met de bcd2000 in combinatie met Virtual DJ ?
Ik kan nl maar niet wennen aan Traktor maar ik vind de Hercules console weer zo beperkt dus ik zou het liefst de bcd2000 gebruiken icm Virtual DJ. Wie weet meer ?
Zelf vind ik de hercules voldoende functies hebben en ook lekker compact. Wat biedt de software van Behringer? Die is immers gemaakt voor de console. Als deze lekker draait, zou ik hier mee gaan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Hercules DJ console is een aardige tijd geleden kapot gegaan (bad flash bij software update) en nu begint het toch wel weer te kriebelen. Ik ben momenteel meer geinteresseerd in de BCD-2000 omdat hij me gewoon functioneler lijkt.

Mijn vraag is echter of hij lekker werkt met Virtual DJ (aangezien ik dit programma wil gaan gebruiken omdat ik dit gewend ben). Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe is het scratchen bijvoorbeeld? Bij de Hercules vond ik het wel ok.

Kort samengevat:
Hoe is de combi BCD2000 en Virtual DJ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja begint me nu best te ergeren aan de draaiknoppen, ze doen het perfect daar niet van maar ze hebben geen positie markering. Met weinig ligt valt het maar moeilijk te zien en moet je naar je schermkijken. Denk dat ik zelfde ga doen als mr.djdecks en ze ga markeren.

Trouwens voor iedereen die nog ruzie heb met het afstellen van de bcd in traktor kijk even in dit topic:

http://www.nativeinstrume...us/showthread.php?t=34513

djfresh heeft het helemaal uitgevogelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Voor degenen die de BCD2000 icm djDecks willen gebruiken is er een beta versie beschikbaar waarin de meeste features al werkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
hvangent schreef op zondag 30 april 2006 @ 08:10:
Een product waar je net 180€ voor neer hebt gelegd ga je als eindgebruiker niet af lopen zeiken natuurlijk ;)

Na 3 maanden kun je vaak al wel een algemeen beeld schetsen, na een half jaar kun je echt zien of het een hit geweest is of niet.
Vooralsnog heeft Behringer heeeeeel veel problemen met uitleveren en zitten veel afnemers te wachten op een nieuwe zending die moet komen, zoveel zijn er nu namelijk nog niet verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die hem nog niet gezien hebben. Er is een nieuwe driver te downloaden voor de BCD2000 op de behringer website.

hier een directe link:
http://www.behringerdownl...-driver-setup-1-1-1-0.exe

Kan hem nu niet uitproberen, anders worden mijn buren boos. Dus dat komt morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die Behringer BCD-2000 gezien in Amersfoort bij Van Hove electronica. misschien dat ik hem van de week daar ga halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb bij new line iets van een maand geleden betaald voor de bcd 2000, toen stond dat ie midden april weer binnen kwam, toen werd het midden mei, nu is het midden juni !
zo lang moet ik nog wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk witte amsterdam, had er vandaag nog twee liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

bij peter verspuij in rotterdam zijn er ook al diverse binnengekomen en ze komen nog steeds (mondjesmaat) binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Vanmiddag de BCD2000 gehaald. Mooi dingetje en goed gebouwd. Perfect voor een beginner om een beetje mee te klooien. VirtualDJ opzich heb ik wel aardig onder de knie, alleen krijg ik hem niet aan de praat icm de BCD2000. :?

Kan iemand mij uitleggen hoe hij zijn BCD2000 werkend heeft gekregen met VirtualDJ? _/-\o_ Heb de full 3.4 van VirtualDJ en de nieuwste behringer drivers geinstalleerd. :)

[ Voor 12% gewijzigd door T-mo-T op 09-05-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ik wacht op een telefoontje van Feedback dat ik de mijne mag omruilen ( heb alleen een vermoeden dat ze eerst alle bestelde uitleveren voordat ze tot omruilen overgaan van defecte :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de gevoeligheid van de pitch kan aanpassen in het programma dat bij de BCD-2000 komt (B-DJ)? Hij maakt namelijk bij mij stapjes van 0,7 BPM en dat is te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

eindelijk die BCD2000 is uit zeg! Veel positiefs, ziet er goed uit!
Ik zou em nog voor de maand juli willen hebben...dan vertrek ik naar Griekenland, heb daar eel veel contacten die de BCD2000 wel zouden willen zien...enkel het vervoer wordt wel delikaat, via het vliegtuig, kan snel stukgaan :-S

maar goed. Ik ben van Belgie (Antwerpen) dus kan iemand me hier misschien vertellen (iemand van Belgie ook, heb er al een paar gezien) waar ik de behringer BCD2000 kan krijgen? Liefst via winkel want met internetbestellingen ben ik niet zo familiair...Ik heb St Niklaas al gehoord, ligt niet zover van de deur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:47:
Weet iemand hoe je de gevoeligheid van de pitch kan aanpassen in het programma dat bij de BCD-2000 komt (B-DJ)? Hij maakt namelijk bij mij stapjes van 0,7 BPM en dat is te groot.
in het midden zit een grote ronde zwarte knop

kun je op drukken (alhoewel je dat niet zou zeggen :P)
daar kun je instellingen zoals deze in maken ( 8% 16% 32%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xylio.com/site/forum/templates/subSilver/images/logo_phpBB.gif

deze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:15:
[...]

in het midden zit een grote ronde zwarte knop

kun je op drukken (alhoewel je dat niet zou zeggen :P)
daar kun je instellingen zoals deze in maken ( 8% 16% 32%)
Thanx! Heeft geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nou.. dan mijn ervaring met de BCD2000.
Ik heb altijd de Hercules MP3 Control gebruikt (zelfde als console, zonder geluidskaart).

Maar damn.. wat een TEGENVALLER is deze BCD2000.
Dit slaat niet op het apparaat als geheel, want qua hardware is hij stukke beter dan de hercules. Dit omdat je meer knoppen en volume (headphone) functies hebt.

Maar de software/ondersteuning is bagger. Tot nu toe dus amper ondersteuning voor andere software.
De software die je erbij krijgt is nogsteeds lekker buggy. Slechte detectie van BPM, waardoor na 10 seconde nummers al uit de maat gaan lopen, en ik nogmaals, en nogmaals op de sync slave knop moet drukken :(

Nog een erg slecht punt is, dat de pitchslider maar 128 stappen kent. Zowel in eigen software (met instelling van +- 4% kan je nogsteeds niet op de tiende nauwkeurig de BPM regelen), als in andere software wordt dit aangegeven. Dit betekend dat je dus in B-DJ maar in stappen van 0.25% de snelheid kan regelen, en je dus eigk verplicht bent de baggere "sync slave" functie te gebruiken.

Verder heeft B-DJ (bundled software) een bug: Als bijvoorbeeld deck B draait, en de volume slider van deck A is dicht.. en de fadeslider beweeg je naar het midden toe.. dan staat de volumeslider van deck A opeens weer open in de software :?

Ook jammer dat je in B-DJ het geluid niet kan laten gaan via de standaard geluidskaart van je systeem. Nu moet je de BCD2000 aansluiten op de line in van je pc etc of direct op versterker natuurlijk.

Ik denk dat ik hem maar weer verkoop ;-) Ik blijf lekker bij mn herculesje met de VDJ software.

Als er wat meer compatibility is met andere software (vdj + bcd2000 zou geweldig zijn), dan overweeg ik misschien weer om hem te kopen.

Of kent iemand een goede preset voor bijvoorbeeld VDJ, zonder dat je daar midi-joker software etc bij nodig hebt ?

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-05-2006 00:53 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste