Nou.. dan mijn ervaring met de BCD2000.
Ik heb altijd de Hercules MP3 Control gebruikt (zelfde als console, zonder geluidskaart).
Maar damn.. wat een TEGENVALLER is deze BCD2000.
Dit slaat niet op het apparaat als geheel, want qua hardware is hij stukke beter dan de hercules. Dit omdat je meer knoppen en volume (headphone) functies hebt.
Maar de software/ondersteuning is bagger. Tot nu toe dus amper ondersteuning voor andere software.
De software die je erbij krijgt is nogsteeds lekker buggy. Slechte detectie van BPM, waardoor na 10 seconde nummers al uit de maat gaan lopen, en ik nogmaals, en nogmaals op de sync slave knop moet drukken
Nog een erg slecht punt is, dat de pitchslider maar 128 stappen kent. Zowel in eigen software (met instelling van +- 4% kan je nogsteeds niet op de tiende nauwkeurig de BPM regelen), als in andere software wordt dit aangegeven. Dit betekend dat je dus in B-DJ maar in stappen van 0.25% de snelheid kan regelen, en je dus eigk verplicht bent de baggere "sync slave" functie te gebruiken.
Verder heeft B-DJ (bundled software) een bug: Als bijvoorbeeld deck B draait, en de volume slider van deck A is dicht.. en de fadeslider beweeg je naar het midden toe.. dan staat de volumeslider van deck A opeens weer open in de software
Ook jammer dat je in B-DJ het geluid niet kan laten gaan via de standaard geluidskaart van je systeem. Nu moet je de BCD2000 aansluiten op de line in van je pc etc of direct op versterker natuurlijk.
Ik denk dat ik hem maar weer verkoop ;-) Ik blijf lekker bij mn herculesje met de VDJ software.
Als er wat meer compatibility is met andere software (vdj + bcd2000 zou geweldig zijn), dan overweeg ik misschien weer om hem te kopen.
Of kent iemand een goede preset voor bijvoorbeeld VDJ, zonder dat je daar midi-joker software etc bij nodig hebt ?
[
Voor 11% gewijzigd door
Tutti-frutti op 12-05-2006 00:53
]