[advies] Hercules DJ Console of Mixman DM2?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:54:
allleen uhhh die sratch wheels die zijn errug gevoelig zoals ik in die review van reind lees
zeker als je met je duimpie ff een knop indrukt en ineens ZZZJJIIIIIII hoort
ow ja dr zat ook nog een scratch wheel op :-)
Daarom kan ie ook beter uit staan ;-)

Scratchen doe je er toch niet mee en pitch benden gaat beter via de buttons. Je zou ze eventueel zo kunnen programeren dat je er mee door een lijst heen kunt scrollen maar ach daarvoor heb je de knuppel ook al.

Van mij hadden ze de jogwheels er wel af mogen laten en de faders daar door iets verder uit elkaar mogen zetten.

Maar ach het eerste perfecte apparaat moet nog uitgevonden worden :+ (zeker zolang er van die azijn pissers zijn zoals ik die toch altijd wat te miepen hebben ;) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:10:
[...]

ja daarom is de mk2 zo leuk dat t betaalbaar is

Unit will begin shipping in January of 2006 in Europe for £1400 pounds and will hit the shores of the US sometime in the Spring at $2999 dollars

Dit ding is wel super vet maar ja voor de beginnende hobby dj :*) :*) :*) beeetje aan de dure kant lijkt me
Ik neem aan dat jullie het over deze hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.allen-heath.com/AHImages/Xone3D.jpg

Inderdaad vet, maar met een apart mengpaneel heb je ongeveer hetzelfde hé ;-)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

je kan inderdaad ook gewoon een losse xone:92 kopen, maar ik heb liever de 3D, kan dan zo alles in 1 keer meenemen, naast mn powerbook...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.rodcad.be/hard...//www.rodcad.be/hardware/

hier vind je de mk2 voor 199,20 euro
bij pixmania.be staat hij voor 222, verzendkosten exclusief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik ben nieuw hier

ik heb een vraagje voor jullie, ik wil de mk2 gaan aanschaffen en zag in de review van reind dat er een plaatje bijstond met de gluidskaart instellingen of zoiets, daar stond "Maya 44 USB"

als ik ga zoeken in google vind ik die USB Soundcard en staat er bij de latency 7 ms! (ASIO)
is dit ECHT zo?
ik vind dat erruug laag en dus GOED!

MAAR!!

ik wil de mk2 niet alleen als mixconsole gebruiken, kan ik hem ook instellen als soundcard
bij propellerheads Reason??

want mijn onboard kaart heeft een latency van 42 ms?!?
totaal onacceptabel vind ik.

ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, alvast bedankt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet ik juist allemaal hebben om met finalscratch te werken en is er een verschil in de timecoded vinyls ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
-Geluidskaart (zoals de hercules dj console mk2 dus)
-Software (djDecks, mixvibes, virtualdj of mspinky)
-Timecode platen (afhankelijk van de software, in djDecks zijn zowel finalscratch, virtualdj, ssl als mspinky platen ondersteund)
-Platenspelers
-Wat kabel

Meer informatie over de installatie icm djDecks vind je hier

Op zich zijn de verschillende vinyls ongeveer even goed. Technisch gezien zijn SSL vinyls de beste, en virtualdj waarschijnlijk de minste.
De FinalScratch en Mixvibes vinyls zijn beide ook behoorlijk goed.

@dj producer_mvs
Die latency zal inderdaad wel ongeveer kloppen met ASIO. Normaalgezien is het geen probleem om 'm in Reason the gebruiken.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:43:
hallo ik ben nieuw hier

ik heb een vraagje voor jullie, ik wil de mk2 gaan aanschaffen en zag in de review van reind dat er een plaatje bijstond met de gluidskaart instellingen of zoiets, daar stond "Maya 44 USB"

als ik ga zoeken in google vind ik die USB Soundcard en staat er bij de latency 7 ms! (ASIO)
is dit ECHT zo?
ik vind dat erruug laag en dus GOED!

MAAR!!

ik wil de mk2 niet alleen als mixconsole gebruiken, kan ik hem ook instellen als soundcard
bij propellerheads Reason??

want mijn onboard kaart heeft een latency van 42 ms?!?
totaal onacceptabel vind ik.

ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, alvast bedankt. :*)
Als je een MKII versie van de console koopt heb je geen Maya 44USB nodig hé. Het plaatje is gemaakt in virtual dj en die ondersteund meer vinyl "emulaties" dan alleen de dj console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmz heb net een mixje gemaakt alleen merk dat t geluid een beetje heen en weer golft op de een of andere manier (vooral in t begin)
let ajb niet op mijn mixkunsten want die zijn nog niet zo oud :P :9
lijkt wel of ie een beetje naar adem moet happen ofzo
heb m ff online gezet...gain staat niet te hoog en verder t originele nummer is prima van kwaliteit
iemand een idee hoe dit kan?
gebruik een amd athlon 3500+ en 1 gig werkgeheugen met verder alleen virtual dj aan
gebruik de Mk2 hercules Dj console met WDM drivers

hier staat de link

thanks voor de info alvast
misschien hebben meer mensen hier last van

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Ik heb het mixje niet beluisterd, maar ik herinner me iets dat bij virtualdj standaard tempocontrol aanstond (zodat de pitch niet veranderd als je de snelheid veranderd)
Echter klinkt dit bij de meeste software nog niet echt goed, en dat zou kunnen zijn wat je hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK zag dit net op een site voorbij komen.

Je kan de Mixman DM2 nu ook al midi-controller gebruiken in o.a. TRaktor DJ.

zie link hoe je dit voor elkaar moet krijgen.

http://www.synth.biz/dm2/

Mensen zijn zeer enthousiast. Zeket omdat de jogweels lekker groot zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb dit ook geprobeerd maar is ontzettend onoverzichtelijk
je moet onthouden welke functie onder een combinatiereeks van 60 a 70 zit
is dus niet te handelen als je lekker wilt mixen
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:25:
IK zag dit net op een site voorbij komen.

Je kan de Mixman DM2 nu ook al midi-controller gebruiken in o.a. TRaktor DJ.

zie link hoe je dit voor elkaar moet krijgen.

http://www.synth.biz/dm2/

Mensen zijn zeer enthousiast. Zeket omdat de jogweels lekker groot zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks!
aangezien de buren nu liggen te maffen zal ik morgen ff op vol vermogen luisteren of dit t probleem is
heb idd AUTO BPM uitgezet en hoop dat dit t is
merci!!
_/-\o_
Adion schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:03:
Ik heb het mixje niet beluisterd, maar ik herinner me iets dat bij virtualdj standaard tempocontrol aanstond (zodat de pitch niet veranderd als je de snelheid veranderd)
Echter klinkt dit bij de meeste software nog niet echt goed, en dat zou kunnen zijn wat je hoort.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:28:
mmmz heb net een mixje gemaakt alleen merk dat t geluid een beetje heen en weer golft op de een of andere manier (vooral in t begin)
let ajb niet op mijn mixkunsten want die zijn nog niet zo oud :P :9
lijkt wel of ie een beetje naar adem moet happen ofzo
heb m ff online gezet...gain staat niet te hoog en verder t originele nummer is prima van kwaliteit
iemand een idee hoe dit kan?
gebruik een amd athlon 3500+ en 1 gig werkgeheugen met verder alleen virtual dj aan
gebruik de Mk2 hercules Dj console met WDM drivers

hier staat de link

misschien hebben meer mensen hier last van
Heb je niet toevallig een effect aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:41:
thanks!
aangezien de buren nu liggen te maffen zal ik morgen ff op vol vermogen luisteren of dit t probleem is
heb idd AUTO BPM uitgezet en hoop dat dit t is
merci!!
_/-\o_
np, maar ik denk niet dat die functie auto bpm noemt, eerder pitch lock of tempo control of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik haal t knopje LIMITER eraf en hoppaaaaa
ineens vol volume, alleen als je nu de bas iets omhoog schroeft vervormt ie flink
en er stond geen effect aan iig
thanks voor de info en ik kan weer verder
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Adion schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:03:
[...]

np, maar ik denk niet dat die functie auto bpm noemt, eerder pitch lock of tempo control of iets dergelijks.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben van plan om een dj console mk2 aan te schaffen. Is de latency nu door asio compleet opgelost (of onmerkbaar laag) en heb ik nog extra hardware nodig om gebruik te maken van die driver?

weet iemand trouwens of ie al ergens in nederland leverbaar is? Ik heb alleen shops gevonden die in januari pas leveren...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 20:07 ]

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Damn ik heb nu al een paar jaar die eerste hercules dj console, maar ik kijk nu hier weer ff in dit topic is er weer een nieuwe :X .
Trouwens is het bij die nieuwe console (MK2) nog steeds dat je de play knopjes ensow best hard moet indrukken omdat ze van rubber zijn. Dat vind ik nog altijs het grootste nadeel van die console je kan nie lkkr op die play kopjes drukken.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik een beetje mis en de reviews is uitleg over de geluidskwaliteit van de Mk2. Ik kan me voorstellen dat je voor die prijs niet dezelfde kwaliteit hebt van een externe gluidskaart als bvb een M-Audio Audiophile USB. En op zware geluidssystemen zoals in clubs ga je toch wel een verschil horen, niet? Behalve de out, lijkt me de input kwaliteit me ook belangrijk als je bvb zo'n Hercules DJ Console wil gaan gebruiken om platen te samplen of in MP3/OGG/... om te zetten.

Wat ik ook een beetje vreemd vind in de review op About DJ:
"Dit is dan vooral weer handig als je met tijd code vinyl gebruik maakt want in principe kun je de console dan helemaal links laten liggen..... voor de bediening heb je hem namelijk niet meer nodig."
Daar wordt dus gesugereerd om de Mk2 als enkel als geluidskaart te gebruiken. Dat lijkt me een beetje vreemd, aangezien het grote voordeel van de DJ Console net is dat het controler en geluidskaart combineerd.

Heeft er iemand al een review van de Behringer B-Control DeeJay BCD2000 gezien? Volgens mij is die ondertussen toch al even uit, niet? Ik heb die enkele weken geleden in een winkel hier in Brussel gezien (Orbit), en op hun website staat hij ook al --> http://www.orbit-proaudio...roduct.asp?ProductID=1663

Ik ben vooral geïnteresseerd in het verschil tussen de Behringer en de Hercules, qua gebruiksgemak, maar zeker ook qua geluidskwaliteit. Kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:45:
Wat ik een beetje mis en de reviews is uitleg over de geluidskwaliteit van de Mk2. Ik kan me voorstellen dat je voor die prijs niet dezelfde kwaliteit hebt van een externe gluidskaart als bvb een M-Audio Audiophile USB. En op zware geluidssystemen zoals in clubs ga je toch wel een verschil horen, niet? Behalve de out, lijkt me de input kwaliteit me ook belangrijk als je bvb zo'n Hercules DJ Console wil gaan gebruiken om platen te samplen of in MP3/OGG/... om te zetten.
Alsof een systeem als een hercules dj console ooit in een club zal belanden met een geluidssyteem van pak hem beet 2 ton...... nah nee dat denk ik ook niet. Daarnaast is het geluid prima, niets beter of slechter dan het gemiddelde stukje dj gear en dus prima.
Verschil zal eerder hoorbaar zijn op een verdomd goede monitor set dan een PA systeem.
Wat ik ook een beetje vreemd vind in de review op About DJ:
"Dit is dan vooral weer handig als je met tijd code vinyl gebruik maakt want in principe kun je de console dan helemaal links laten liggen..... voor de bediening heb je hem namelijk niet meer nodig."
Daar wordt dus gesugereerd om de Mk2 als enkel als geluidskaart te gebruiken. Dat lijkt me een beetje vreemd, aangezien het grote voordeel van de DJ Console net is dat het controler en geluidskaart combineerd.
Nee je leest compleet verkeerd. Ik zeg ALS en dat betekent dus niet dat het MOET. Als je de controller gebruikt om met time coded vinyl te werken heb je de controller niet meer nodig voor de bediening. Bediening als nummers selecteren gaat namelijk veel makkelijker via de laptop zelf en dus is de console op dat moment niet nodig.
Ik suggereer dus helemaal niet iets waar men aan vast moet houden en al helemaal niets raars maar het is 1 van de opties die het apparaat in huis heeft en gezien de huidige populariteit van alle vinyl/mp3 systemen is het wel iets wat leuk is om te vermelden. Waar koop je namelijk zo'n uitgebreide soundcard + controller voor 249€ die ook nog eens voorzien is van pre amps e.d
Heeft er iemand al een review van de Behringer B-Control DeeJay BCD2000 gezien? Volgens mij is die ondertussen toch al even uit, niet? Ik heb die enkele weken geleden in een winkel hier in Brussel gezien (Orbit), en op hun website staat hij ook al --> http://www.orbit-proaudio...roduct.asp?ProductID=1663

Ik ben vooral geïnteresseerd in het verschil tussen de Behringer en de Hercules, qua gebruiksgemak, maar zeker ook qua geluidskwaliteit. Kan iemand me verder helpen?
Behringer is er nog steeds niet, ik vermoed dat jij een ander apparaat voor de BCD2000 hebt aangezien. Tijdens mijn laatste contact met de mensen van Behringer viel februari dus het lijkt me vrij stug dat ze hem nu al kunnen leveren...... daarnaast zegt het niets dat ie al in hun shop staat. Tik eens BCD2000 in bij google en zie eens in hoeveel shops ie staat.

Geluids kwaliteit is bij de hercules is prima, bij een behringer is het altijd nog maar afwachten wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Ter info voor de geluidskwaliteit heb ik eens een vergelijking gemaakt tussen SB Audigy 2 en Hercules DJ Console MK2 op 44kHz, 16-bit.
Beide zijn met een loopback kabel van output naar input gemaakt, dus de test is een combinatie van zowel de inputs als de outputs.
http://adion.djdecks.be/djconsolemk2/Comparison.htm
Op 48kHz doet de audigy het nog iets beter omdat er dan geen resampling moet gebeuren.

Om de cijfers te vergelijken kan je eventueel kijken naar de Stanton SST specificaties die ze toepassen voor hun mixers en andere dj gear waarvan ze beweren dat het hoge kwaliteit is.
http://www.stantondj.com/v2/sst_specs.asp

De frequency response word dus ruimschoots gehaald, noise floor is met -88dB voor de hercules zeker niet slecht (SST specs zeggen < -90dB)
Aan de signal to noise ratio van -109dB voor de SST specs kan je normaalgezien niet geraken in 16-bit mode, ik vermoed wel dat de hercules dit haalt als je 'm in 24-bit mode zou gebruiken.
Vermits het dynamisch bereik van vinyl geschat wordt rond de 60dB zou ik me geen zorgen maken over de geluidskwaliteit op PA installaties.

In de volgende versie van djDecks kan je trouwens instellen om de DJ Console als effectenpaneel te gebruiken.
Als je dan mixed met timecode platen en een gewone mixer, kan de dj console dan toch nog van pas komen om effecten te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk toch die behringer te kopen maar zijn de mogelijkheden met de mk2 dezelfde als die met de behringer of zijn er eventuele verschillen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Volgens de specificaties van beide apparaten zijn ze min of meer gelijk qua mogelijkheden.
Bij de behringer kan wel slechts 1 van de 2 ingangen als line-in gebruikt worden geloof ik, dus je kan wel 2 platenspelers aansluiten, maar geen 2 cd spelers.
Voordeel van de behringer is ook dat er meer analoge knopjes opstaan, wat de bediening ook handiger kan maken.

Om te weten of hij technisch ook even goed werkt is het uiteraard nog wachten tot hij effectief verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Reind --> Ik wil zeker je review niet afbreken hoor, maar ik zou de Hercules enkel kopen vanwege de controler, en de geluidskaart is dan inderdaad mooi meegenomen. Maar als ik de controler niet zou gebruiken, zou ik toch voor een andere geluidskaart kiezen. Vandaar dat ik heet beetje een vreemd idee vind.
Ik ga toch nog eens langs die winkel lopen. Ik heb niet echt geod gekekn, dus misschien was het inderdaad een andere Behringer controler. Aangezien de BCD2000 ook al op de website van die winkel staat, ging ik er van uit dat ze die al hedden. Ik ga het eens natrekken.

@ Adion --> Bedankt voor de test van de geluidskwliteit, komt zeker van pas komen bij het maken van een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Aangezien de BCD2000 ook al op de website van die winkel staat, ging ik er van uit dat ze die al hedden. Ik ga het eens natrekken.
Laat je iets weten of ie beschikbaar is of niet? Ik wacht ook nog altijd op de BCD2000.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar had ik dus fout gezien, Behringer BCD2000 is nog niet beschikbaar.
nog niet beschikbaar :(
wij hopen voor februari

groeten

eric
<=eric at orbit-proaudio punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:11:
@ Reind --> Ik wil zeker je review niet afbreken hoor, maar ik zou de Hercules enkel kopen vanwege de controler, en de geluidskaart is dan inderdaad mooi meegenomen. Maar als ik de controler niet zou gebruiken, zou ik toch voor een andere geluidskaart kiezen. Vandaar dat ik heet beetje een vreemd idee vind.
Ligt er net aan hoe je het bekijkt. De Console is tenslotte wel erg goedkoop als je kijkt naar de mogelijkheden die het apparaat heet. Een losse soundcard met ingebouwde pre-amps is net zo duur maar je mist de midi controller is dat geval. Ga je echter djDecks gebruiken en bakt Adion er de effecten in die aangestuurd kunnen worden via de controller dan word het helemaal leuk.

De console als soundcard gebruiken is dus helemaal niet zo'n slecht idee gezien het feit dat ie uitgebreid en goedkoop is ten opzichte van de alternatieven.

Het is dus maar net waar je de prioriteit legt, controller of soundcard en dat heeft verder helemaal niets met de review te maken maar met hetgeen waar de eindgebruiker het apparaat voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Even ter info vermelden dat Traktor DJ 3.0 uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

En die werkt overigens ook prima met de hercules, al blijf ik er maar mee omprutsen en krijg ik er geen goed gevoel bij t.o.v. andere controllers

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is de behringer iets duurder geworden (op de site van behringer) eerst was ie 189 en nu 213 :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:08:
Helaas is de behringer iets duurder geworden (op de site van behringer) eerst was ie 189 en nu 213 :? :?
En nog steeds niet leverbaar,op de site hadden ze het over februari maar dat zeiden ze in 2005 ook al geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Heb net naar Zercom computers gemaild... nog niets terug.
Daar ga ik hem waarschijnlijk bestellen, de MK2 dan. De behringer laat té lang op zich wachten :( en de Hercules is een goed alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Het is ondertussen bijna februari, en vooralsnog heb ik het gevoel nog steeds dat het volgende maand dan ook eindelijk eens zo ver gaat zijn. Ik ben benieuwd xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier draait de mk2 toch echt op volle toeren
helemaal tevreden erover!!

alleen wil ik graag ook eens andere software proberen zoals mixvibes5 of 6 en de nieuwe traktor ipv VDJ
weet iemand of daar ook compabiliteit voor is met de nieuwe hercules console?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reind, ik wist wel dat ik niet apart de maya 44 usb nodig had, ik bedoelde :
het plaatje wat is afgebeeld staat op 7 ms (dus dit geldt voor de maya44 IN de hercules, of niet??)

zo niet, heeft ie dan veel latency?? (kijk ,als het onder 10 is is het wel oke).

ben trouwens ook wezen kijken naar die kontrol DJ.
ik vind het een mooie en overzichtelijke controller...

maar ik vind het niet echt handig dat de potmeters die waren ingesteld op eq instellingen(zie filmpje) ook nog eens (na een switch) de filters vertegenwoordigen. (ik had dit liever apart gezien).
(als je een high-pass filter door een track haald en op de laatste 4 tellen de bass wegdraaid lijkt mij onmogelijk met die controller, toch??)

kijk ,die behringer heeft dan wel weer die aparte effect-sectie maar dat ding lijkt me niet echt geschikt in mijn geval.

en ik hoorde ook iemand zeggen dat dat proggie wat bij de behringer geleverd wordt misschien wel eens een traktor-killer zou kunnen zijn.
nou, sorry daar geloof ik niet in.
ik bedoel, heb je in dat promo filmpje gezien hoe die vent de filters moest instellen!?!
nee, dat lijkt me niks.

ik zit echt te twijfelen tussen de mk2 (lekker goedkoop)
en de kontrol dj (heb ik veel liever qua kwaliteit ,ergonomie / minpuntje dat ik dan een ext. soundcard bij moet halen).

(was op vakantie , vandaar de late reactie)

i'm out..

mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:52:
reind, ik wist wel dat ik niet apart de maya 44 usb nodig had, ik bedoelde :
het plaatje wat is afgebeeld staat op 7 ms (dus dit geldt voor de maya44 IN de hercules, of niet??)
Nope in het plaatje staat de maya geselecteerd maar daar moet de console geselecteerd worden voor zover ik weet. (heb de zooi zo even niet bij de hand).

Delay is overigens afhankelijk van het programma wat je gebruikt + de soundcard. djDecks scoort over het algemeen erg goed, Serato Scratch scoort het beste met 1,5ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 26 december al een mk2 besteld, maar nog steeds niet leverbaar. Ze zijn pas leverbaar op 14 februari. Ze zijn van 1 januari doorgeschoven naar 26 jan en daarna naar 14 februari. Dus voor de gene die twijfelen, tot 14 feb moet je sowieso wachten voor de hercules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:22:
Ik heb 26 december al een mk2 besteld, maar nog steeds niet leverbaar. Ze zijn pas leverbaar op 14 februari. Ze zijn van 1 januari doorgeschoven naar 26 jan en daarna naar 14 februari. Dus voor de gene die twijfelen, tot 14 feb moet je sowieso wachten voor de hercules.
Hoe kan het dan dat er al mensen hier zijn die het ding thuis hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MKII versie van de DJ Console is op het moment van schrijven maar erg beperkt verkrijgbaar, Media Markt Almere en Heerlen hebben een kleine voorraad (RAF Stafhorst zal binnenkort ook een beperkt aantal consoles ontvangen) echter zal in Januari de MKII versie overal ruimschoots verkrijgbaar zijn en daarmee is Hercules het merk Behringer welke met de BCD2000 komt mooi te snel af.
http://www.aboutdj.nl/content/view/208/8/1/6/

beperkt leverbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders kan je altijd nog s hier naar kijken

bron: http://faderfox.de/ en http://nl.gizmodo.com/200...ltjes_voor_de_laptop.html

In het digitale tijdperk wordt menig liedje op een feest afgespeeld vanaf de harde schijf, alleen het toetsenbord van de laptop is niet het meest geschikte invoerapparaat om te het geluid te mixen en aan te passen. Met een Faderfox Micromodul tover je de laptop in een handomdraai om tot handig mengpaneeltje, zodat je geen modderfiguur slaat tijdens het draaien. Het systeem bestaat uit losse modules die aan elkaar geklikt kunnen worden en er zijn verschillende componenten verkrijgbaar. Dit is de tweede versie van het product en verschijnt in februari of maart op de markt voor een verwachte prijs van rond de 179 euro per onderdeel.

Afbeeldingslocatie: http://faderfox.de/assets/images/homepage_complete_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
De 15e komt ie uit

Even tussendoor, is dit geen alternatief:
http://www.verkoop.licht-...re-controller-frdac2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ziet er niet slecht uit. Als de controls niet brak zijn is het nog te overwegen waard. En nog steeds niks over de BCD2000 ?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:28:
Ziet er niet slecht uit. Als de controls niet brak zijn is het nog te overwegen waard. En nog steeds niks over de BCD2000 ?

***Auslieferung ca. April 2006

bron KLIK HIER :

ook hier wat info
Behringer BCD-2000 (lieferabr ab 1 QT 2006)
bron klik hier

Tips of opmerkingen over dit product:
- Let op, vandaag(25-01-06) kregen wij weer bericht (helaas), dat hij nu in April pas komt. Sorry voor het ongemak.
bron klik hier

Mix nu 2 maanden met de hercules mk2 en t werkt top icm VDJ.
Zeker nu de bugs een beetje uit de software zijn met de 3.3 release.
Ben zelf nu pas begonnen met muziek mixen dus voor mij is zowiezo alles nieuw maar dit is echt een aanrader om te kijken of je t wel leuk vindt of niet en om een aantal trucies door te krijgen.
Wil zelf ook gaan sparen voor die nieuwe numark HDK of CDX maar das pas voor over een jaar of wat
De behringer lijkt me ook zeker een knaller alleen ben ik erg benieuwd naar de verschillen tussen de 2.
Beter komt ie nou eens uit in April :9
GReetz

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:45:
[...]

***Auslieferung ca. April 2006
Weer uitgesteld dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Heb inmiddels contact gehad met EuroMaxi.nl die voor mij dat ding gaan leveren :)
Eind volgende week hoort ie daar leverbaar te zijn, dus hoop dat ik er in de carnavalsvakantie mee kan spelen ^^ :+

VDJ, ik ga het programma nu eens proberen.
Traktor vind ik ook fijn, alleen de library vind ik bij BPM een stuk beter.
Ik zoek een combi van Traktor en BPM-studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:42:
Heb inmiddels contact gehad met EuroMaxi.nl die voor mij dat ding gaan leveren :)
Eind volgende week hoort ie daar leverbaar te zijn, dus hoop dat ik er in de carnavalsvakantie mee kan spelen ^^ :+
Welke heb je het hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Wanneer komt die DJ console MK2 er nou weer?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Kan je op die hercules dj console mkII 2 CD spelers aansluiten en zo via timecoded cd's gebruiken op dezelfde manier als turntables? Is het dan ook nog mogelijk om zowel de cd spelers als de controller tegelijk te gebruiken (zoals mixen met 4 decks in mixvibes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Je kan op de dj console mk2 inderdaad 2 cd spelers aansluiten.
In djDecks/mixvibes/virtualdj kan je die dan ook normaalgezien voor timecoded cd's gebruiken.

In djDecks kan je er voor kiezen om met de controller een 3de deck te besturen, terwijl je de 2 eerste deck door de timecoded cd's bestuurt. (Een 4de deck is (nog) niet beschikbaar in djDecks)
Of en hoe het in de andere programma's kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:33:
Wanneer komt die DJ console MK2 er nou weer?
Hij is al 3 maanden uit, echter was de leverbaarheid van de eerste batch heel beperkt en daardoor heel snel uitverkocht. Nieuwe vooraden werden toen meerdere malen uitgesteld tot 10 feb. Als het goed is krijg ik mijn console morgen. Ik zag echter wel dat de datum weer is doorgeschoven omdat ze wéér door de vooraad van 10 feb heen zijn. Voorals nog lijkt ie over de toonbank te vliegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Over de Dj Console MKII
EuroMaxi geeft aan hem over 2 weken op voorraad te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Geachte heer/mevrouw,

Na navraag over de levertijd van het door u bestelde product, de Hercules DJ Console MK2 heb ik de volgende mededeling:

De leverancier heeft het product helaas voorlopig niet op voorraad.

Gezien de enorme afname op dit product en de lage afzet bedraagt de geschatte levertijd nu 1 tot 2 maanden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Marius van den Oever

Empc
Grr. besteld op de 13e..

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mn console gelukkig ontvangen (na lang wachten). Tot nu toe werkt alles perfect. Van de latency heb ik tot nu tie niks gemerkt (vergelijkbaar met een cd speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik heb ondertussen de MK2 al een maandje ofzo.
Echt een super ding, ben er zeer tevreden mee.

Hij is perfect voor een Huis-tuin-en-keuken dj als ik :*) .

Maar goed ik heb hem in de winkel gekocht. Staffhorst in Utrecht. Koste me wel wat meer maar dan heb je wel goede garantie enz. van een top winkel. _/-\o_ .
Hij koste 250 euro.

Als mensen willen, wil ik best even gaan kijken of ze hem nog op vooraad hebben. Het is vlak bij het station dus dan kunnen mensen hem gewoon even snel halen!.

8) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:07:
ik zie ik zie.......

[afbeelding]
short ordering time (2-5 days)
This product is not in our stock, but is normally available at the supplier and that how can be easily ordered.
Eerst zien en dan geloven.... zal niet de eerste keer zijn dat een shop iets niet blijkt te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:02:
[...]

Eerst zien en dan geloven.... zal niet de eerste keer zijn dat een shop iets niet blijkt te hebben ;)
Inderdaad, dat hebben we met dit ding al tig keer gezien ondertussen :( Was 'ie bij deze shop voorheen niet leverbaar of stond 'ie toen gewoon nog niet op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen maar de kontrol dj gekocht :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.kontrol-dj.com/assets/kdj_front_image.jpg
http://www.kontrol-dj.com/html_eng/index.html

Wel iets duurder 415 euro inclu btw, maar het is het absoluut waard. Ik had m binnen 5 dagen vanaf het bestellen uit Spanje in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week eens een aantal keer gedraaid met de mk2 zonder auto bpm. Pitchbenden met de jogwheels gaat echt perfect (terwijl scratchen echt niet gaat lukken), en ik heb het pitchen nu helemaal onder de knie.
Ik denk dat ik toch ooit over zal stappen op cd-spelers, maar dit is een prima apperaat om het mixen/pitchen te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 13:53
Bestaat er trouwens een zaak waar je dit soort spullen voor weinig kunt huren?
En dan het liefst die behringer natuurlijk. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Wanneer komt die behringer nu is een keertje... ik wacht echt al een jaar op dat ding :D Hoe moeilijk kan het zijn om wat knoppen op een printplaat te gooien en een driver te schrijven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerde heb ik een filmpje online gezet van de hercules mk2, gewoon om te laten zien wat je kan verwachten. hiero! Ik oefen pas een paar weken en heb pitchen net onder de knie, dus ik ben nog niet super ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
WhiteDog schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:55:
Wanneer komt die behringer nu is een keertje... ik wacht echt al een jaar op dat ding :D Hoe moeilijk kan het zijn om wat knoppen op een printplaat te gooien en een driver te schrijven :?
Schijnbaar moeilijker dan jij denkt ;-)

Daarnaast gebruikt men eigen software.... http://www.aboutdj.nl/content/view/123/2/ en daar zouden ook nog wel eens behoorlijk wat problemen mee kunnen zijn.

Daarnaast hebben ze het mischien wel veel te druk met een aantal law suits die ze aan hun ass hebben hangen en die ze heeeeeeeel veel geld kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:09:
Voor de geïnteresseerde heb ik een filmpje online gezet van de hercules mk2, gewoon om te laten zien wat je kan verwachten. hiero! Ik oefen pas een paar weken en heb pitchen net onder de knie, dus ik ben nog niet super ;)
En welke software stuur je hier aan? Toevallig Traktor 2.6 of 3?

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was gewoon met vdj met de pioneer cdj1000 skin (loopt lekkerder dan de standaard skin:S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

Weet iemand waar de Hercules MKII in de omgeving Rotterdam in een (gewone) winkel te koop is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik de eerste versie van de Hercules DJ Console (dus niet de MKII) ook kan gebruiken om met DJDecks en timecoded vinyl te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:13:
Ik heb ondertussen maar de kontrol dj gekocht :*)

[afbeelding]
http://www.kontrol-dj.com/html_eng/index.html

Wel iets duurder 415 euro inclu btw, maar het is het absoluut waard. Ik had m binnen 5 dagen vanaf het bestellen uit Spanje in huis.
Ik heb ook voor deze gekozen, omdat ik een eigen bedrijf en BTW nummer heb was ie nog wat goedkope :)
Maarre wat een ding zeg...echt zwaar..je kan voelen dat er kwalitatief goed materiaal in zit..
Achteraf ben ik blij dat Behringer zoveel leveringsproblemen had. Heb nu dit ding en daar ben ik meer dan blij mee...wow..wat een ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:01:
Weet iemand of ik de eerste versie van de Hercules DJ Console (dus niet de MKII) ook kan gebruiken om met DJDecks en timecoded vinyl te draaien?
De eerste versie had slechts 1 ingang, en geen pre-amps, dus je kan dan slechts 1 platenspeler gebruiken, en je hebt dan nog een pre-amp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Kickje..

Heeft iemand dit alternatief al gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.uncrate.com/men/images/idj2.jpg

Numark is making things even easier for digital DJs with the iDJ2 ($TBD). Featuring only one iPod dock instead of two, the iDJ2 can stream two songs at once from one iPod, and also features support for accessing MP3s, Ogg Vorbis and non-DRM AAC files from USB Mass Storage devices. Controlling it all has been made easier with an oversize LCD screen that offers waveform display and visual track-profiling, and you can record your performances back to the iPod or any connected USB device. Add to all of this full cueing, pitch control and two real-time scratch pads, and you have the new way to DJ.

Gewoon een USB harddiskje eraan hangen, en draaien maar...

http://www.uncrate.com/men/gear/ipod/numark-idj2-003737.php

[ Voor 4% gewijzigd door nAffie op 28-03-2006 18:31 ]

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel interessant, maar welk prijsje hangt eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Te duur

Een jongen die ik ken heeft nu contact met de leverancier.
Ziet er naar uit dat de webshops ook allemaal niets kunnen zeggen.

Ik ben bezig met layout voor hun, dus ik kan m tegen een zeer scherp prijsje krijgen.
Hij heeft contact met de importeur, dus als ik nieuws heb vertel ik het jullie natuurlijk!

P.S.
De behringer stond inmiddels wel in het nieuwe Feedback-krantje als "Hot New Item"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:59:
P.S.
De behringer stond inmiddels wel in het nieuwe Feedback-krantje als "Hot New Item"
Volgens mij heeft die al vaker in het Feedback krantje gestaan.

Numark komt met een heleboel leuke spulletjes waar je bv een usb apparaat op kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er gister aan mogen zitten op de Frankfurt Musik Messe.
Matige kwaliteit van de knobs. De faders geven nog enige weerstand.
Maar de knobs zijn gewoon van playmobil-plastic. Een paar keer enhiousiast mixen en het apparaat is aan gort ...

Geen geld eraan uitgeven ... zonde ...
Ga ietsje duurder zitten.

-Faderfox (misschien wat klein, maar zeker robuuster),

Of

-Kontrol Dj

Sowieso betere support bij deze companies.

Dat zou ik kiezen ... en die rommel van die joepie de poepie bedrijven als Behringer en Hercules lekker links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:24:
Heb er gister aan mogen zitten op de Frankfurt Musik Messe.
Matige kwaliteit van de knobs. De faders geven nog enige weerstand.
Maar de knobs zijn gewoon van playmobil-plastic. Een paar keer enhiousiast mixen en het apparaat is aan gort ...
Waarover heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Behringer

Als je dan toch nog tussen de Behringer en de Hercules mag kiezen ... dan de Hercules, puur vanwege de iets betere feel van de knoppen.
Die Behringer is werkelijk waar van een bedenkelijke kwaliteit ...

Nogmaals ... ga voor de gespecialeerde merken.

Behringer is voor een groot deel allemaal semipro prulwerk.
Hercules maakt ook videokaarten ... en andere pc-prularia ...

Faderfox en Kontrol-Dj richten zich specifiek op softwaremixing (Faderfox met name op Traktor DJ en Abbleton Live. Bij de Kontrol DJ zijn de controllers vrij toewijsbaar, maar er zijn setup-files voor de belangrijkste DJ-mix pakketten)

www.faderfox.de
www.kontrol-dj.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zojuist op de site van Behringer dat de BCD200 uit is!
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:34:
Ik zie zojuist op de site van Behringer dat de BCD200 uit is!
Ik ben benieuwd...
Jo Royal-d, Bebob hier:) Ja, ik ben ook erg benieuwd, maar als ik zo het bericht van hierboven lees is de Behringer toch niet zo heel erg geweldig... Ik kan niet wachten op de eerste grote reviews!

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow
las hier en daar dat dat ding op de MESSE al aan gort was
belooft erg veel goeds dan :9 :9

Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/_img/buttons/available_now.gif

k ben wel er benieuwd na ZOOOOO lang w8en!
ben iig erg happy met mn hercules mk2 want die werkt nu een aantal maanden non stop perfect! _/-\o_
greetz!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie_NL schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:18:
[...]

Jo Royal-d, Bebob hier:) Ja, ik ben ook erg benieuwd, maar als ik zo het bericht van hierboven lees is de Behringer toch niet zo heel erg geweldig... Ik kan niet wachten op de eerste grote reviews!
Ja ik wacht ook zeker met aanschaf voordat er een paar reviews zijn. Ik wil niet na een jaar wachten met een stuk plastic in mn handen zitten dat stuk is na een keer gebruik. Kunnen we misschien van Reind een review verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk! Na driekwart jaar in bestelling te hebben gestaan ;)

Vandaag meteen even die zaak waar ik 'em besteld had gebeld, ze hebben hem nog niet op voorraad (en m'n bestelling stond niet meer in de computer ;), maar ik geloof er wel in dat ik hem alsnog krijg zodra ze em binnen hebben daar. Kan haast niet wachten, en ik ben benieuwd of hetgeen wat hierboven allemaal vermeld is echt waar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post even een kleine review als je um hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:08:
Post even een kleine review als je um hebt :)
Zeker weten. Ik hoop dat ze allemaal goed gaat en ze hem snel van hun leverancier kunnen krijgen :) Daarna horen jullie zeker van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verspuy heeft er een paar gehad (zijn al weer weg natuurlijk), en schijnt weer een nieuwe zending onderweg te zijn.

Ik laat ook wel ff weten hoe dat ding is als ik 'm heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook klomp muziek had een paar van die dingen binnen gekregen maar die waren al weer (natuurlijk) uitverkocht. ik heb geinformeerd en binnenkort komt er weer een lading binnen. Dus ik zorg dat ik er dan snel bij ben ! ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft nog niemand een review op internet gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nog geen gevonden, alleen wat opmerkingen over 'speelgoed'.

Aangezien ik verwacht dat de kwaliteit gelijk zal zijn aan de BCF/BCR is dat voor mij geen probleem. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat Behringer tegenwoordig omruil garantie heeft - je krijgt een nieuwe - bij technische defecten binnen de normale garantieperiode (2 jaar dus hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in groningen zijn ze volop verkrijgbaar. Ze hebben geen demo's, maar je mag hem binnen 8 dagen terugbrengen als het niet bevalt.

Aangezien ik morgen een tentamen heb en de hele weekend niet thuis ben, ga ik maandag meteen eentje kopen en dan zal ik zo snel mogelijk een review schrijven.

ze kosten maar 180 e...dus ook al gaan ze 8 maanden mee, dan heb je het al uit. Plus niet te vergeten dat je ook nog garantie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Ik heb de mijne net pre-ordered bij Key Music hier in België. Voor die prijs heb je niet veel te verliezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Ik heb mijn BCD2000 nu voor me. Wat denk je geen software in die fucking doos. Dus ik kan nu niets doen. ff gebeld met Dirk Witte en die kijken of men nog een cd'tje over hebben. Heeft iemand inmiddels ook al die BCD200 en kan diegene mij de stuurprogramma;s mailen.

info@bohr.nl

Ik heb gekeken op site van Behringer en daar kan ik niets downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:26:
Ok. Ik heb mijn BCD2000 nu voor me. Wat denk je geen software in die fucking doos. Dus ik kan nu niets doen. ff gebeld met Dirk Witte en die kijken of men nog een cd'tje over hebben. Heeft iemand inmiddels ook al die BCD200 en kan diegene mij de stuurprogramma;s mailen.

info@bohr.nl

Ik heb gekeken op site van Behringer en daar kan ik niets downloaden.
Kutt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:09:
Kunnen we misschien van Reind een review verwachten?
Zal Behringer mij toch eerst moeten contacten of ik hun spul console wil reviewen. Ik ben bang dat dat niet zal gebeuren dus een review van de console zal er zo 1-2-3 niet in zitten.

Mischien dat als er hier in de directe omgeving iemand zo'n ding heeft dat ik er dan even naar kijk, echter heb ik ook nog genoeg werk liggen van andere gear fabrikanten dus ook die optie lijkt me niet heel erg groot.

Laat Behringer mij dus maar bellen voor een review, m'n nummer staat op de site van AboutDJ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb nu alle software binnen. Ik ga van het weekeinde ff pielen en als ik tijd heb zal ik mijn bevindingen doorgeven. Wat ik wel alvast kan zeggen dat het het apparaat t.o.v. hercules MK 1 & 2 er wat professioneler uitziet. Op de pitch faders zit weerstand. OP de volume faders niet. Ik heb al een fader los gekregen(zelf gedaan) en het mooie is dat je deze faders ook kunt vervangen voor wat steviger faders. Op de scratch controllers zit ook weerstand zoals je gewend bent met die dubbele cd-spelers ala Numark. IK zag trouwens wel dat ik deze controller ook echt als midi controller kan gebruiken. Dit had ik ook al live gezien icm ableton en Reason 3.0 + Traktor. Nou ik ben benieuwd, ik ga nu ff pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW.

FF 5 minten gespeeld en lekker hoor. Geen latency.. voelt direct aan.

Ik heb bijgeleverde software gebrukt. Prima. Niets mis mee. Wat ook perfect werk zijn de HIGH, MID en LOW buttons. Reageert direct. JA je kan dus echt scratchen met MP'3's. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh. Ik zit hier nog wel ff te wachten voordat ik dat ding in huis zal hebben :( Had ik toch maar afgelopen tijd die bestelling geannuleerd en ergens anders geplaatst :p (Ik ben nou eenmaal een ongeduldig persoon ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:04:
WOW.

FF 5 minten gespeeld en lekker hoor. Geen latency.. voelt direct aan.

Ik heb bijgeleverde software gebrukt. Prima. Niets mis mee. Wat ook perfect werk zijn de HIGH, MID en LOW buttons. Reageert direct. JA je kan dus echt scratchen met MP'3's. :9
Damn, geniaal! Welke software gebruik je? Mixmeister? Traktor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 17:57:
en het mooie is dat je deze faders ook kunt vervangen voor wat steviger faders.
Owja.... maak er eens een foto van want voor zover ik kon nagaan gaat dat nooit lukken (ik heb hier namelijk de technische handleiding liggen) en is het dus een leuk idee....... maar het gaat niet werken.

Daarnaast zit er op de pitch fader van de dj console ook weerstand, zo weerzinwekkend is dat dus niet op de BCD.

Overigens heb ik links en rechts de eerste negatieve ervaringen ook al gelezen en al 2 mailtjes in de mailbox zitten van mensen bij wie iets niet of niet goed werkt. Dinsdag eens kijken of ik ergens zo'n ding los kan peuteren want ik ben nu wel benieuwd of ie beter of slechter is als de DJ Console MKII (ik ben namelijk bang dat.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Reind schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:28:
[...]

Overigens heb ik links en rechts de eerste negatieve ervaringen ook al gelezen en al 2 mailtjes in de mailbox zitten van mensen bij wie iets niet of niet goed werkt. Dinsdag eens kijken of ik ergens zo'n ding los kan peuteren want ik ben nu wel benieuwd of ie beter of slechter is als de DJ Console MKII (ik ben namelijk bang dat.....)
Owja... Zeg dan eens WAT er bij die mensen niet goed werkt. Voor een reviewer ben je niet erg concreet imho :|

Zit je een jaar te wachten, gaan mensen die een beetje info hebben vaag doen... :X :P

[ Voor 8% gewijzigd door WhiteDog op 15-04-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
WhiteDog schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:47:
[...]

Owja... Zeg dan eens WAT er bij die mensen niet goed werkt. Voor een reviewer ben je niet erg concreet imho :|
Waarom zou ik de problemen van een ander hier neer gaan pennen zolang ik ze zelf nog niet onder ogen heb gehad. Ik kan dus wel roepen dat de knopjes compleet ruk uitgevoerd zijn maar dat weet ik niet.... daar hoor je mij dus ook niet over zolang het apparaat niet voor mijn neus op de werkbank ligt en compleet uit elkaar getrokken is.

Zouden een hoop mensen eens een voorbeeld aan kunnen nemen, er zijn er nogal wat die een ander maar klakkeloos na praten maar eigenlijk zelf niet weten waarover ze het hebben waardoor er soms nogal wat foute info door de wandelgangen verspreid word.
Als ik nu dus ga roepen dat de faders kut zijn en de knoppen na 3 keer drukken onder een behuizing zitten staat dat niet alleen hier maar morgen ook op een ander fora en van daar word het weer neer getikt op een ander fora en zo gaat het als een lopend vuurtje en uiteindelijk komt het terecht bij een fabrikant die mij zwaar over de zeik op gaat zitten bellen waarom ik dat heb gezegt......

Dat is iets waar ik op zich geen problemen mee heb maar het word toch wel verdomd lastig als je je mening niet kan onderbouwen met keiharde feiten en daar de boze fabrikant mee om de oren kan slaan want dan zet je jezelf niet alleen grandioos voor lul maar je bezorgt een fabrikant ook de nodige kopzorgen terwijl dat mischien wel helemaal niet rechtvaardig is. Ik heb namelijk ook nog een site die gerunt moet worden en waarvan ik het waarheids gehalte en integriteits gehalte graag een beetje hoog houd ;)
Zit je een jaar te wachten, gaan mensen die een beetje info hebben vaag doen... :X :P
Dat je een jaar heb moeten wachten is niet mijn fout, daarvoor moet je bij dat fijne bedrijf zijn wat Behringer heet. ;)

Daarnaast hoor en weet ik dus vaak ook meer als de gemiddelde consument, of het wenselijk is dat altijd maar naar buiten te brengen is nog maar de vraag. Als ik alle roddel en achterklap naar buiten zou brengen dan zou geen enkele fabrikant meer iets los laten en zou ik overal veel minder van op de hoogte zijn. Wat mensen naar mijn mening horen te weten krijgen ze echt wel te horen, wat niet van essentieel belang is houd ik lekker voor mezelf...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteDog schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:47:
[...]

mmmz :X :X :X :X
Reind, topreviews op je site iig! en naar aanleiding daarvan toch maar een half jaar geleden de MK2 gekocht en hij werkt nog steeds perfecto :P
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste