1 op 1 test tussen beide console's (dj en de MKII). MK1 staat al een review van op mijn site en is een product wat er volgens mij sinds de release van de MKII uitgekickt is dus niet relevant verderHacku schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:31:
Review + vergelijking met de eerste Hercules console?
Nice... houd ons op de hoogte 
Ik denk dat ik even op de review wacht en hem dan ga bestellen
Ik denk dat ik even op de review wacht en hem dan ga bestellen
Voor de bezitters van de huidige console is het juist erg relevant om de verbeteringen te lezen. Zelf ben ik ook wel benieuwd wat ze aan veranderd/verbeterd hebben.Reind schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:59:
[...]
1 op 1 test tussen beide console's (dj en de MKII). MK1 staat al een review van op mijn site en is een product wat er volgens mij sinds de release van de MKII uitgekickt is dus niet relevant verder
Dit klinkt ook goed:
djDecks Vinyl Control: Filmpje
Maarja, dan is het 2 draaitafels aanschaffen, voorversterkers voor platen, nieuwe geluidskaart etc, werkt toch niet helemaal
djDecks Vinyl Control: Filmpje
Maarja, dan is het 2 draaitafels aanschaffen, voorversterkers voor platen, nieuwe geluidskaart etc, werkt toch niet helemaal
Je kan ook de 2 draaitafels (of één) aaschaffen en aansluiten. Een voorversterker is niet nodig volgends Virtual DJ, en de geluidskaart is je DJ console.
This space is occupied
Owwwwwwwwww zeg dat danDyStiC schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:56:
[...]
Voor de bezitters van de huidige console is het juist erg relevant om de verbeteringen te lezen. Zelf ben ik ook wel benieuwd wat ze aan veranderd/verbeterd hebben.
Dat komt tussen neus en lippen wel aan bod, tis tenslotte een MKII versie dus dat de jogwheels beter zijn maar dat ze nog steeds op een irritante plek zitten, dat de delay op de buttons nu (mits goed ingesteld) zo goed als 0 e.d.......
Ding ligt overigens nu uit elkaar voor mijn neus. Heb hem net maar eens even vakkundig uit elkaar geklauwd.
Niet eens aan gedacht.. inderdaad ook een optieTheEvilCuber schreef op zondag 06 november 2005 @ 02:48:
Je kan ook de 2 draaitafels (of één) aaschaffen en aansluiten. Een voorversterker is niet nodig volgends Virtual DJ, en de geluidskaart is je DJ console.
Zo kun je je set met DJ Console altijd nog uitbreiden
Klinkt goedReind schreef op zondag 06 november 2005 @ 02:49:
[...]
dus dat de jogwheels beter zijn maar dat ze nog steeds op een irritante plek zitten, dat de delay op de buttons nu (mits goed ingesteld) zo goed als 0 e.d.......
Post je even als de review af is?
Ik houd je site natuurlijk ook in de gaten
Verwijderd
ben echt erg benieuwd naar de review van aboutDJ.nl
zit gelukkig niet elke dag te checken of er al nieuws is
ahum
las nog een stukkie op inet ergens
http://www.etcetera.co.uk/products/HER102.shtml
What’s new in DJ Console Mk2 compared to DJ Console?
Audio functions
2 inputs with phono level to connect also turntables
Connect turntables, CD players or MP3 players
2 ground screws let you use your ground access for the vinyl turntables
In addition to analogue mixing, the phono inputs can support (non included)
time-coded vinyl discs and time-coded software.
A 4-position mode selector for the headphones monitoring
In addition to Deck A / Deck B, the DJ can hear the mix and a split mode,
with 1 different track on each ear
Audio source selection: hybrid mixing becomes possible on your computer
Replace the digital music files stored on your computer by an analogue music source in 1 click
Mechanical changes
New jog wheel shape
Jog-wheels higher than the faders
New fader buttons
Shorter faders (volume and cross-fader)
New shape for the part covering the sides
This new shape was designed with a finish that also blends in nicely with
metallic CD players and turntables.
zit gelukkig niet elke dag te checken of er al nieuws is
las nog een stukkie op inet ergens
http://www.etcetera.co.uk/products/HER102.shtml
What’s new in DJ Console Mk2 compared to DJ Console?
Audio functions
2 inputs with phono level to connect also turntables
Connect turntables, CD players or MP3 players
2 ground screws let you use your ground access for the vinyl turntables
In addition to analogue mixing, the phono inputs can support (non included)
time-coded vinyl discs and time-coded software.
A 4-position mode selector for the headphones monitoring
In addition to Deck A / Deck B, the DJ can hear the mix and a split mode,
with 1 different track on each ear
Audio source selection: hybrid mixing becomes possible on your computer
Replace the digital music files stored on your computer by an analogue music source in 1 click
Mechanical changes
New jog wheel shape
Jog-wheels higher than the faders
New fader buttons
Shorter faders (volume and cross-fader)
New shape for the part covering the sides
This new shape was designed with a finish that also blends in nicely with
metallic CD players and turntables.
Verwijderd
Wat zijn nu precies de verschillen tussen de Behringer en de Mk2?
hehe.. ik wacht ook met smacht op de revieuw
weet ook niet precies.. maar ik weet wel dat ik voor de Hercules ga (denk ikVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:41:
Wat zijn nu precies de verschillen tussen de Behringer en de Mk2?
Reind.. hoe ver ben je
De verschillen kan je grotendeels wel uit de foto's van beide apparaten halen denk ik.
Ze zijn vrij gelijkend hoewel de Behringer wel wat meer knopjes heeft, wat wel handig is als je ook effecten enzo wilt kunnen bedienen.
Qua audio interface is het wel zo dat bij de mk2 beide inputs tussen line en phono geswitched kunnen worden, terwijl bij de behringer 1 van de 2 altijd phono is geloof ik.
Verder ondersteund de mk2 ook 24-bit, maar dan kan je wel maar 1 v.d. 2 inputs gebruiken (ivm de beperkte bandbreedte van usb 1.1 vermoed ik)
Ze zijn vrij gelijkend hoewel de Behringer wel wat meer knopjes heeft, wat wel handig is als je ook effecten enzo wilt kunnen bedienen.
Qua audio interface is het wel zo dat bij de mk2 beide inputs tussen line en phono geswitched kunnen worden, terwijl bij de behringer 1 van de 2 altijd phono is geloof ik.
Verder ondersteund de mk2 ook 24-bit, maar dan kan je wel maar 1 v.d. 2 inputs gebruiken (ivm de beperkte bandbreedte van usb 1.1 vermoed ik)
Ik geloof dat de nieuwe USB 2.0 wasAdion schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:49:
Mh, zou kunnen, maar toch kan in 24-bit maar 1 vd 2 inputs gebruikt worden.
Verwijderd
Volgens mij is ie al op verschillende webshops te bestellen. Ik heb geen idee of de Mk2 al in gewone winkels te koop is.
Ik ook niet.. zit er nu echt aan te denken om m bij PixMania te gaan bestellen.. maar ik wacht Reinds review even af
[ Voor 1% gewijzigd door JorisPenders op 17-11-2005 22:39 . Reden: Sorry Reind.. naam verkeerd gespeld :9 ]
Verwijderd
ben erg beniewd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 18:52 ]
Verwijderd
Rang Winkel Prijs
1. Zercom Computers Eindhoven € 179.50
2. PCgate € 194.94
3. Pixmania NL € 214.00
source : http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=14183
1. Zercom Computers Eindhoven € 179.50
2. PCgate € 194.94
3. Pixmania NL € 214.00
source : http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=14183
Zercom is ie niet op voorraad...
Dan toch bij PixManiaNL
Dan toch bij PixManiaNL
Verwijderd
HEEL DOM
van behringer om hun console zo laat uit te laten komen
als ze nou eerder waren geweest als hercules dan hadden waarschijnlijk veel meer mensen de bcd 2000 gekocht
maar ik kan nu ook niet meer wachten op de behringer dus ga ik maar voor de hercules
van behringer om hun console zo laat uit te laten komen
als ze nou eerder waren geweest als hercules dan hadden waarschijnlijk veel meer mensen de bcd 2000 gekocht
maar ik kan nu ook niet meer wachten op de behringer dus ga ik maar voor de hercules
Verwijderd
en toch ook hier te vinden
http://www.hi-tune.com/pr...c898277925535312396a095bf
Hercules DJ Console MK2 €189.00
Voorraad
2 à 3 werkdagen
en dan vandaag ineens weer dit
Dit product wordt op donderdag 05 januari, 2006 op voorraad verwacht.
http://www.hi-tune.com/pr...c898277925535312396a095bf
Hercules DJ Console MK2 €189.00
Voorraad
2 à 3 werkdagen
en dan vandaag ineens weer dit
Dit product wordt op donderdag 05 januari, 2006 op voorraad verwacht.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 20:40 ]
Verwijderd
Ik zou graag de dj console mk2 van Hercules kopen. Heeft iemand van jullie hem eventueel al een uitgetest ofzo? Wat zal de prijs zoal zijn van de console?
Dan zou ik toch voor de MK2 gaan. De knopjes zijn een stuk verbeterd ten opzichte van de eerste versie, en ook de 2 line ins vindt ik wel nuttig.
De enige reden om eventueel voor de oude dj console te kiezen lijkt me misschien als je 'm wilt aansluiten op een 5.1 surround set.
De nieuwe heeft namelijk slechts 2 outputs meer, en de oude had er 3.
De enige reden om eventueel voor de oude dj console te kiezen lijkt me misschien als je 'm wilt aansluiten op een 5.1 surround set.
De nieuwe heeft namelijk slechts 2 outputs meer, en de oude had er 3.
Verwijderd
Heh, met wat mazzel is die BCD2000 zo nog eerder klaar dan de MK2, ik blijf nog wel lekker ff wachten
MKII ligt al een maand in de schappen, Behringer heeft de zaken maar weer eens uitgesteld tot Februari . Behringer heeft de zooi nog steeds niet voor elkaar en iets in mijn achterhoofd zegt dat als ze het binnen 1 jaar niet voor elkaar krijgen om de console te bouwen dat het ze wel nooit zal lukken om echt iets goeds in elkaar te zetten..... (Behringer maakte namelijk een jaar geleden bekend bezig te zijn met iets nieuws wat de kloof tussen pc en dj gear zou verkleinen..... nou dat lukt ze aardig op deze manierVerwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:56:
Heh, met wat mazzel is die BCD2000 zo nog eerder klaar dan de MK2, ik blijf nog wel lekker ff wachten
Verwijderd
Probeer niet over het sarcasme in m'n opmerking heen te lezen
Maargoed, volgens mij zitten mensen op een review van je te wachten
Zal ongetwijfeld maar met een 40 urige werkweek, studie en de nodige draai klussen blijft er af en toe wat liggenVerwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:01:
Maar deze week komt ie nog online.... kan vanavond zijn maar kan ook maar zo zondag avond pas zijn. Deze week staat ie in ieder geval online.
Verwijderd
Ik ga de Hercules DJ Console MKII kopen. Later wil ik eventueel uitbreiden met een draaitafel erop aan te sluiten en met Finalscratch te werken maar ik weet niet juist hoe dat systeem werkt en of je je draaitafel rechtstreeks aan je console kan aansluiten? Kan ik aan de console ook mijn stereo aansluiten (100W), zonder versterker?
Je kan je draaitafels er direct op aansluiten, er zit achteraan per input een switch waarmee je kan kiezen tussen phono (platenspeler) of line in (cd speler enzo).
De dj console heeft geen versterker ingebouwd, dus je moet wel via een versterker alvorens naar je speakers te gaan.
Stanton FinalScratch zelf werkt overigens niet met andere hardware dan de scratchamp die erbij zit, maar met djDecks bijvoorbeeld kan je wel gewoon de dj console gebruiken in combinatie met final scratch timecode platen.
De dj console heeft geen versterker ingebouwd, dus je moet wel via een versterker alvorens naar je speakers te gaan.
Stanton FinalScratch zelf werkt overigens niet met andere hardware dan de scratchamp die erbij zit, maar met djDecks bijvoorbeeld kan je wel gewoon de dj console gebruiken in combinatie met final scratch timecode platen.
HDX is gewoon een CDX met HD; dat heefft imo weinig meer met een DJ console te maken...Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:40:
Numark HDX, een echt hebbeding..Maar de prijs....
Scratchen moet je dan doen met een combo van 1 (of meerdere) draaitafels (beetje fatsoenlijk; check HTBADJ topic voor dat soort shizzle) en finalscratch... iets anders voor een leuke prijs kan ik niet voor je bedenken, vooral FS 1(.5) setjes kom je tegenwoordig met een leuke prijs tegen...Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:53:
Kan iemand me een beter starterskit geven dan de MK2, ik wil liefst met mp3's werken maar ook behoorlijk kunnen scratchen etc. ?
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Een FS setje lijkt me wel wat, maar wat is de prijs er zoal van en is er verschil in die FS time-coded vinyl records ?
Verwijderd
Wat ik niet begrijp is het volgende. Ik schrijf dit niet om iemand af te zeiken maar wat ik dus vreemd vind is dat indien je een review schrijft over een product deze voorlegt aan de fabrikant. Een fabrikant is gebaat bij een posiftief stuk over een van zijn producten. Maar voor eindgebruikers is een onafhankelijk review het beste. Ik begrijp de mensen van aboutDJ wel. Zij krijgen spullen toegestuurd van de fabrikanten om te reviewen. Komen vaak nog wat kadootjes mee. IK weet dit omdat ik zelf ooit een Urban Tijdschrift heb gelanceerd in Nederland. Cd's waren niet aan te slepen destijds. Ik krijg nu nog steeds van allerlei platenmaatschappijen promo's en gadgets toegezonden. Ik vind alleen het gevaar dat een goeie site zoals aboutDJ is, op een gegeven moment word gestuurd door de fabrikanten. Dat is een verkeerd signaal. Je levert een review af. publiceert deze op basis van je ervaringen. Is een fabrikant er niet mee eens dan mogen zij dit weerleggen met argumenten, die vervolgens ook op de site gepubliceerd worden. Als schrijver/journalist dien je altijd onafhankelijk zijn. Maar ik berijp ook wel de druk van fabrikanten. Dit nav review hercules dej console MK II. Ik zit er ook met smacht op te wachten..
Mjah zoals ze al zeiden, ze hadden niet al te lovende kritieken over die DJ control.. wellicht dat het daaorm zo lang duurt.. Reind ! update
Deze plek is te koop.
En dat onafhankelijke is ook zo. Als ik iets kut vind dan zeg ik dat gewoon, simpel. Is een fabrikant het er niet mee eens dan mag ie de review rectaal naar binnen schuiven en zal ik hem niet plaatsen. Echter kan geen enkele fabrikant mij verbieden daarna een mening over het product te geven....Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:04:
Wat ik niet begrijp is het volgende. Ik schrijf dit niet om iemand af te zeiken maar wat ik dus vreemd vind is dat indien je een review schrijft over een product deze voorlegt aan de fabrikant. Een fabrikant is gebaat bij een posiftief stuk over een van zijn producten. Maar voor eindgebruikers is een onafhankelijk review het beste.
Daarom word ook aan alle fabrikanten duidelijk gemaakt dat ze zooi lekker in huis moeten houden en vooral niet naar mij op moeten sturen om eventuele moeilijke verhalen te voorkomen.
Review gear word dus in overleg met fabrikanten uitgekozen, de mooie dingen review ik, de slechte zooi brandt ik mijn vingers niet aan.
Waarom denk je dat er geen review van de Numark TTX bij mij op de website staat
Met de hand op mijn hart durf ik te zweren dat ik nooit maar dan ook echt nog nooit iets van een fabrikant heb aangenomen waardoor de mening over een product beinvloed kon worden.Ik begrijp de mensen van aboutDJ wel. Zij krijgen spullen toegestuurd van de fabrikanten om te reviewen. Komen vaak nog wat kadootjes mee. IK weet dit omdat ik zelf ooit een Urban Tijdschrift heb gelanceerd in Nederland.
Alle test gear gaat terug, er word niets via importeurs aangeschaft (op mijn Nuo5 na maar die is pas 3 maanden na het uitkomen van de review aangeschaft en het ging daarbij om het demo model waarvoor een standaard korting gold en verder de volle mep betaald is).
Ik vind dit nogal een bewering om heel eerlijk te zijn. En een hele foute ook nog eens want er word nu gesuggereerd dat de review als het ware door een fabrikant word gestuurd terwijl dat absoluut niet het geval is.
De dag dat een fabrikant mijn mening over een product gaat bepalen donder ik de site direct offline. Het is echter wat anders als je de review eerst overlegt aan een fabrikant zodat die de gelegenheid krijgt hem door te lezen en eventuele punten aan levert ter verbetering. Ik ben ook maar een mens en ik zie ook wel eens wat over het hoofd, aan de fabrikant de taak om mij te overtuigen van het feit dat ik fout zit..... deel ik na de kijk van de fabrikant zijn mening niet dan zal er ook niet gewijzigd worden in de review.Ik vind alleen het gevaar dat een goeie site zoals aboutDJ is, op een gegeven moment word gestuurd door de fabrikanten. Dat is een verkeerd signaal. Je levert een review af. publiceert deze op basis van je ervaringen.
Ik neem niets aan van importeurs of fabrikanten, zij bepalen niet wat ik uiteindelijk schrijf en dat zal ook nooit gebeuren. Niet zolang de site in mijn handen is tenminste.
In het geval van Hercules is mijn mening over de control mp3 vrij duidelijk, ik vind het niks en aan Hercules de taak om mij aan te tonen dat ik daar fout zit. Kunnen ze dat niet dan word de complete control mp3 uit de review geschrapt op de woorden "ik vind het helemaal niets" na.
[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 07-12-2005 16:51 ]
Verwijderd
[/i]Reind schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:48:
[...]
Ik vind dit nogal een bewering om heel eerlijk te zijn. En een hele foute ook nog eens want er word nu gesuggereerd dat de review als het ware door een fabrikant word gestuurd terwijl dat absoluut niet het geval is.
[i]Ik neem niets aan van importeurs of fabrikanten, zij bepalen niet wat ik uiteindelijk schrijf en dat zal ook nooit gebeuren. Niet zolang de site in mijn handen is tenminste.In het geval van Hercules is mijn mening over de control mp3 vrij duidelijk, ik vind het niks en aan Hercules de taak om mij aan te tonen dat ik daar fout zit. Kunnen ze dat niet dan word de complete control mp3 uit de review geschrapt op de woorden "ik vind het helemaal niets" na.
Maar dit bedoel ik nu. Je moet een review niet schrappen. Wij als eindegebruiker willen dus weten waarom jij bv die control mp3 niets vind. Hercules hoeft op dit moment niets aan te tonen. Zij hebben tenslotte nu een eindproduct afgeleverd. Aan jou is de taak om ons en de andere lezers te laten zien waarom dat procuct goed of slecht is. Voor de rest heb je duidelijk het een en ander uitgelegd. Top
Verwijderd
en nog steeds kijk ik 5x per dag op aboutdj en in dit forum voor updates wbt de MK2!!!
en keep up the good work met die reviews want tis vrij handig om eerst ff goed te kijken of t wel wat is
maar onderhand word ik wel ongeduldig en ga m denk ik maar zo bestellen :-)
of misschien nog 1 daggie wachten
http://www.thomann.de/tho...79fc10ef517e16f4f81f5219c
thomann en beetje owke bedrijf?
greetz!
en keep up the good work met die reviews want tis vrij handig om eerst ff goed te kijken of t wel wat is
maar onderhand word ik wel ongeduldig en ga m denk ik maar zo bestellen :-)
of misschien nog 1 daggie wachten

thomann en beetje owke bedrijf?
greetz!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 18:39 ]
Met Thomann heb ik persoonlijk alleen nog maar goede ervaringen gehad, en er toch al enkele keren besteld.
Ik heb zelf ondertussen al een tijdje zowel de mk2 als de control mp3, en ik vindt ze persoonlijk beiden in orde.
De keuze ligt er gewoon in of je al dan niet nood hebt aan een ingebouwde geluidskaart.
Voldoet de geluidskaart die je momenteel al hebt, dan zie ik weinig meerwaarde in de mk2 tov de control mp3.
De knopjes en faders zijn namelijk identiek bij beiden voor zover ik gemerkt heb.
Als je echter ook met een goedkope finalscratch variant bijvoorbeeld aan de slag wil, dan is de mk2 ook een goede oplossing, vermits je dan onmiddelijk een behoorlijke soundkaart hebt met ASIO support en 2 ingangen die op phono ingang kunnen worden ingesteld.
Ik heb zelf ondertussen al een tijdje zowel de mk2 als de control mp3, en ik vindt ze persoonlijk beiden in orde.
De keuze ligt er gewoon in of je al dan niet nood hebt aan een ingebouwde geluidskaart.
Voldoet de geluidskaart die je momenteel al hebt, dan zie ik weinig meerwaarde in de mk2 tov de control mp3.
De knopjes en faders zijn namelijk identiek bij beiden voor zover ik gemerkt heb.
Als je echter ook met een goedkope finalscratch variant bijvoorbeeld aan de slag wil, dan is de mk2 ook een goede oplossing, vermits je dan onmiddelijk een behoorlijke soundkaart hebt met ASIO support en 2 ingangen die op phono ingang kunnen worden ingesteld.
Hier donderden de knopjes van de control mp3 al zowat uit het apparaat toen ik hem binnen kreeg.....Adion schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:23:
Als ik zo zou gaan werken was het snel gebeurd met de site en leverde geen enkele fabrikant test gear meer. Ik schrijf een review over een product waar ik achter kan staan, kan ik dat niet dan schrijf ik de review niet... mijn mening zal over een desbetreffend apparaat zal heus wel voorbij komen maar niet in de review zelf.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:40:
Maar dit bedoel ik nu. Je moet een review niet schrappen. Wij als eindegebruiker willen dus weten waarom jij bv die control mp3 niets vind. Hercules hoeft op dit moment niets aan te tonen. Zij hebben tenslotte nu een eindproduct afgeleverd. Aan jou is de taak om ons en de andere lezers te laten zien waarom dat procuct goed of slecht is. Voor de rest heb je duidelijk het een en ander uitgelegd. Top.
Daarnaast vind ik dat je een fabricant ten allen tijden de kans moet geven om een bewering te weerleggen. Vergeet niet dat een product gemaakt of gebroken kan worden door gebruikers ervaringen. Als ik dus roep dat het k*t met peren is terwijl dat niet klopt en jan en alleman neemt dat zomaar aan dan gaat dat als een lopend vuurtje. Voor je dus iets de grond in schopt moet je daar samen met een fabrikant over gesproken hebben, ik heb er niets aan om een product compleet af te branden, de eindgebruiker heeft er niets aan en een fabrikant al helemaal niet. Veel beter is het om te kijken of een probleem niet eerst opgelost kan worden voordat je het af brandt.
[ Voor 72% gewijzigd door R2D2 op 07-12-2005 19:40 ]
Verwijderd
Je hebt nu zelf al het antwoord gegeven. Fabrikant levert dan geen testgear meer. Dus wie heeft de macht. Het ligt natuurlijk hoe je een review schrijft. Als iets heeel slecht is kan je natuurlijk schrijven. Dit is kut en je moet het niet kopen. Je kan ook zeggen. De fabrikant heeft hier wat laten liggen en zullen bij een bv firmware update of een nieuwe console deze punten aan moeten pakken. Dat klinkt heel anders. Fabrikanten zullen jou wel testgear blijveren leveren. Jij doet veel werk voor ze. Met de reacties van de lezers kunnen zij hun producten verbeteren.
Mh vreemd, bij mij zou ik zelfs zeggen dat 1 vd equalizer knopjes eerder te hard vast staat en daardoor iets stroever beweegt. Ik vermoed wel dat dat nog beter wordt door 'm langer te gebruiken.Reind schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:34:
Hier donderden de knopjes van de control mp3 al zowat uit het apparaat toen ik hem binnen kreeg.....
Bij de oude dj console had ik wel dat 1 vd volume draaiknopjes iets losser stond en er dus vrij gemakkelijk af te halen was.
Op 't eerste zicht zou ik dus zeggen dat het eerder een foutje/onnauwkeurigheid in hun productie is zodat af en toe een knopje iets losser/vaster staat. Het lijkt me dus wel dat dit bij zowel de mk2 als de control mp3 kan voorkomen.
Verwijderd
Hoe zou ik dat kunenn managen dan.Adion schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:23:
Wat ik heb nodig om met MK II met timecode records te kunnen draaien:
1. draaitafels
2. MK II (hercules)
?????
Nog timecode records zoals die van finalscratch bijvoorbeeld, en software zoals djDecks.
Verwijderd
werkt virtualDJ en traktor dj ook??Adion schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:06:
Nog timecode records zoals die van finalscratch bijvoorbeeld, en software zoals djDecks.
En daarom laat ik een fabrikant dus eerst een weerwoord geven voor ik iets plaats.Adion schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:36:
Op 't eerste zicht zou ik dus zeggen dat het eerder een foutje/onnauwkeurigheid in hun productie is zodat af en toe een knopje iets losser/vaster staat. Het lijkt me dus wel dat dit bij zowel de mk2 als de control mp3 kan voorkomen.
Een productie foutje kan natuurlijk altijd. Ik heb hier ook wel eens een dubbele mp3 cd speler gehad waarvan 1 kant het niet deed. Ik had destijds een pre productie model dus dan is dat een punt waar een fabrikant vaak geen blaam te treffen is.
Er is geen enkele fabrikant die mij in zijn macht heeft. Geef het vorm zoals jij denkt het vorm te kunnen of willen geven. Ik weet zeker dat ik naar eer en geweten kan handelen en ook als ik het ergens niet mee eens ben toch met de fabrikant door 1 deur kan zonder dat we het eens hoeven te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:22:
Je hebt nu zelf al het antwoord gegeven. Fabrikant levert dan geen testgear meer. Dus wie heeft de macht. Het ligt natuurlijk hoe je een review schrijft. Als iets heeel slecht is kan je natuurlijk schrijven. Dit is kut en je moet het niet kopen. Je kan ook zeggen. De fabrikant heeft hier wat laten liggen en zullen bij een bv firmware update of een nieuwe console deze punten aan moeten pakken. Dat klinkt heel anders. Fabrikanten zullen jou wel testgear blijveren leveren. Jij doet veel werk voor ze. Met de reacties van de lezers kunnen zij hun producten verbeteren.
Ergens samen een probleem oplossen en elkaar het licht in de ogen gunnen is iets anders als zomaar naar eigen wil handelen zonder rekening te houden met een andere partij.
Ik zou er persoonlijk namelijk alles behalve blij mee zijn als ik een fout maak en die gevolgen heeft voor een fabrikant terwijl die fout voorkomen had kunnen worden door eerst overleg te plegen.
Mijn reviews worden dus niet gewijzigd door fabrikanten maar er word op punten gewezen waar ik eens naar zou moeten kijken of waar de fabrikant vind dat ik fout zit. Ik heb een review geschreven over (wederom een pre productie model) een mixer waar een ernstige bug in zat en waar ik alles behalve blij mee was. Als ik die review online had gegooid had dat de naam van de fabrikant kunnen schaden terwijl die fout allang niet meer in het consumenten model zat...... bedenk ook even wat de eventuele gevolgen kunnen zijn voor een fabrikant als ik een fout maak ;-)
En er zijn zelfs fabrikanten die niets aan mij durven te leveren omdat ze van mening zijn dat mijn site een product kan maken of kan breken zelfs nu ik door de jaren heen een behoorlijk beetje genuanceerder ben gaan schrijven. Dat ze bang voor me zijn heb ik maar opgevat als een compliment overigens.
Het is dus niet zo dat een fabrikant de inhoud van een review bepaald maar wel de mogelijkheid heeft om mij op fouten/onvolkomenheden te wijzen of op features die hun heel belangrijk vinden maar die ik over het hoofd heb gezien.
Komen een fabrikant en ik er niet uit dan word de review niet geplaatst en dan is de samenwerking ook per direct einde verhaal. En ik heb er al 1 waarbij het zover is gekomen (was een oem fabrikant dus daar kan ik niet wakker van liggen) dus buigen of barsten is echt niet zomaar iets wat ik doe
[ Voor 68% gewijzigd door R2D2 op 08-12-2005 00:03 ]
Traktor zeker niet, om in traktor finalscratch te gebruiken heb je een scratchamp nodig.
VirtualDJ zou normaalgezien wel kunnen werken, maar wel enkel met VirtualDJ timecode platen voor zover ik weet.
VirtualDJ zou normaalgezien wel kunnen werken, maar wel enkel met VirtualDJ timecode platen voor zover ik weet.
Verwijderd
Weet iemand een goede winkel, al dan niet webshop, in België voor de MK2 te kopen of bestellen?
Verwijderd
DuidelijkReind schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:52:
[...]
En daarom laat ik een fabrikant dus eerst een weerwoord geven voor ik iets plaats.
Een productie foutje kan natuurlijk altijd. Ik heb hier ook wel eens een dubbele mp3 cd speler gehad waarvan 1 kant het niet deed. Ik had destijds een pre productie model dus dan is dat een punt waar een fabrikant vaak geen blaam te treffen is.
[...]
Er is geen enkele fabrikant die mij in zijn macht heeft. Geef het vorm zoals jij denkt het vorm te kunnen of willen geven. Ik weet zeker dat ik naar eer en geweten kan handelen en ook als ik het ergens niet mee eens ben toch met de fabrikant door 1 deur kan zonder dat we het eens hoeven te zijn.
Ergens samen een probleem oplossen en elkaar het licht in de ogen gunnen is iets anders als zomaar naar eigen wil handelen zonder rekening te houden met een andere partij.
Ik zou er persoonlijk namelijk alles behalve blij mee zijn als ik een fout maak en die gevolgen heeft voor een fabrikant terwijl die fout voorkomen had kunnen worden door eerst overleg te plegen.
Mijn reviews worden dus niet gewijzigd door fabrikanten maar er word op punten gewezen waar ik eens naar zou moeten kijken of waar de fabrikant vind dat ik fout zit. Ik heb een review geschreven over (wederom een pre productie model) een mixer waar een ernstige bug in zat en waar ik alles behalve blij mee was. Als ik die review online had gegooid had dat de naam van de fabrikant kunnen schaden terwijl die fout allang niet meer in het consumenten model zat...... bedenk ook even wat de eventuele gevolgen kunnen zijn voor een fabrikant als ik een fout maak ;-)
En er zijn zelfs fabrikanten die niets aan mij durven te leveren omdat ze van mening zijn dat mijn site een product kan maken of kan breken zelfs nu ik door de jaren heen een behoorlijk beetje genuanceerder ben gaan schrijven. Dat ze bang voor me zijn heb ik maar opgevat als een compliment overigens.
Het is dus niet zo dat een fabrikant de inhoud van een review bepaald maar wel de mogelijkheid heeft om mij op fouten/onvolkomenheden te wijzen of op features die hun heel belangrijk vinden maar die ik over het hoofd heb gezien.
Komen een fabrikant en ik er niet uit dan word de review niet geplaatst en dan is de samenwerking ook per direct einde verhaal. En ik heb er al 1 waarbij het zover is gekomen (was een oem fabrikant dus daar kan ik niet wakker van liggen) dus buigen of barsten is echt niet zomaar iets wat ik doe
Ik probeerde je even uit de tent te lokken
Succes. Toch zitten we met smart te wachten op die review
Verwijderd
heb m dus maar meteen besteld net en dan wel de mk2 omdat ik niet een goede geluidskaart heb maar een onboard met moederbord geluid bij laden van systeem
kan echt nie meer w8en :-)
greeeetz

greeeetz
Adion schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:23:
Met Thomann heb ik persoonlijk alleen nog maar goede ervaringen gehad, en er toch al enkele keren besteld.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 12:23 ]
Verwijderd
voor hoeveel.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:22:
heb m dus maar meteen besteld net en dan wel de mk2 omdat ik niet een goede geluidskaart heb maar een onboard met moederbord geluid bij laden van systeem![]()
![]()
![]()
greeeetz
[...]
Ik zag hem bij euromaxi.nl voor 189 euro incl. btw
gewoon via de tulpjes?
edit:
vraagje over de DJ console (allereerste versie), kan ik 2 draaitafels aansluiten (voor timecoded vinyls) of kan er maar één?
edit:
vraagje over de DJ console (allereerste versie), kan ik 2 draaitafels aansluiten (voor timecoded vinyls) of kan er maar één?
[ Voor 76% gewijzigd door Collaborator op 08-12-2005 20:10 ]
This space is occupied
Verwijderd
http://www.rodcad.be/hard.../hardware/N_grp_33-1.html
staat de mk2 voor 199,20 euro
weet iemand een betere prijs, voor België dan toch?
staat de mk2 voor 199,20 euro
weet iemand een betere prijs, voor België dan toch?
Verwijderd
wow das best cheap idd
heb m bij Thomann besteld voor 222 incl BTW

nu hopen dat de postbodes ook een beetje meehelpen
greetz
23:12
Nu snap ik de ballen er weer van
Vanmiddag Besteld.....MK2...op voorraad
in stock
This product is in our stock and can be sent right away.
Kijk ik net staat er :
please contact us about delivery time
There no delivery time available for this product and our suppliers can't give any further information. Please check with our experts for the latest situation.
Had ditzelfde geintje toen met de Behringer BCDJ2000 in october...ik lekker bestellen want stond op groen...dag later op grijs
mmmmz ga maar ff de reactie afwachten van mn email
IEMAND EEN BETER ADRESJE
??
heb m bij Thomann besteld voor 222 incl BTW

nu hopen dat de postbodes ook een beetje meehelpen
greetz
23:12
Nu snap ik de ballen er weer van
Vanmiddag Besteld.....MK2...op voorraad

This product is in our stock and can be sent right away.
Kijk ik net staat er :

There no delivery time available for this product and our suppliers can't give any further information. Please check with our experts for the latest situation.
Had ditzelfde geintje toen met de Behringer BCDJ2000 in october...ik lekker bestellen want stond op groen...dag later op grijs
mmmmz ga maar ff de reactie afwachten van mn email
IEMAND EEN BETER ADRESJE
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 23:16 ]
Owke mensen goed nieuws. Ik heb vandaag contact gehad met de fabrikant en ik schijn dus een exemplaar te hebben die waarschijnlijk een productie foutje heeft (heb ik het over de control mp3).
Na het gesprek heb ik bij diverse contacten navraag gedaan en ik ben dus de enige met een brakke controller mp3.
De fabrikant was het wel met me eens dat de mp3 een apparaat is om een beetje mee te prutsen, het is geen echt serieus dj apparaat (en dat waren ze zonder slag of stoot met me eens) maar een apparaat om de wereld van het dj'en een beetje mee te verkennen.
Met de MKII review waren ze erg tevreden maarrrrrrrrrr ik was natuurlijk weer eens links en rechts wat vergeten en daarin ben ik aangevild door de fabrikant. Ik ga morgen alle aanvullingen door nemen en bekijken om vervolgens in de review te verwerken
Daarnaast gaat er naar alle waarschijnlijkheid binnenkort ook nog een tutorial volgen voor de console en het gebruik van tijdcode vinyl. Daarvoor neem ik morgen even contact op met VirtualDJ aangezien ik daarvoor een volledige versie voor nodig heb. (het werkt namelijk niet met de standaard hercules dj console versie)
Na het gesprek heb ik bij diverse contacten navraag gedaan en ik ben dus de enige met een brakke controller mp3.
De fabrikant was het wel met me eens dat de mp3 een apparaat is om een beetje mee te prutsen, het is geen echt serieus dj apparaat (en dat waren ze zonder slag of stoot met me eens) maar een apparaat om de wereld van het dj'en een beetje mee te verkennen.
Met de MKII review waren ze erg tevreden maarrrrrrrrrr ik was natuurlijk weer eens links en rechts wat vergeten en daarin ben ik aangevild door de fabrikant. Ik ga morgen alle aanvullingen door nemen en bekijken om vervolgens in de review te verwerken
Daarnaast gaat er naar alle waarschijnlijkheid binnenkort ook nog een tutorial volgen voor de console en het gebruik van tijdcode vinyl. Daarvoor neem ik morgen even contact op met VirtualDJ aangezien ik daarvoor een volledige versie voor nodig heb. (het werkt namelijk niet met de standaard hercules dj console versie)
Er is iets fout gegaan met de software serials bij de eerste batch van de MKII, in Januari liggen de nieuwe batches volop in de stores.
Volgens de mensen van Hercules zelf hebben de Media Markt Almere en Heerlen wel voorraad gekregen dus daar zou de MKII in de winkel moeten liggen.
Traktor software zit er dit keer niet bij omdat ie (nog) niet compatibel is, en er is een foutje in de handleiding geslopen want mixvibes word daarin wel genoemd maar word niet bijgeleverd. Fout in de handleiding zal ook in de nieuwe badge aangepast worden.
Met de eerste DJ console kan je er maar 1 aansluiten.TheEvilCuber schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:08:
edit:
Allright, das jammerAdion schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:32:
[...]
Met de eerste DJ console kan je er maar 1 aansluiten.
Wat zou goedkoper en beter zijn, een MKII kopen of een 2e ASIO geluidskaart?
This space is occupied
De goedkoopste degelijke externe geluidskaart met 2 in's en 2 outs (en ook nog eens ingebouwde pre-amps) is de ESI U46DJ: http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-181446.html
Die kost bij Thomann 198, dus das ongeveer hetzelfde als de mk2.
Dan haal ik er denk ik liever een MKII erbijAdion schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:24:
De goedkoopste degelijke externe geluidskaart met 2 in's en 2 outs (en ook nog eens ingebouwde pre-amps) is de ESI U46DJ: http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-181446.html
This space is occupied
Verwijderd
Hij wordt dus geleverd bij mediamarkt..Reind schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 02:49:
[...]
Er is iets fout gegaan met de software serials bij de eerste batch van de MKII, in Januari liggen de nieuwe batches volop in de stores.
Volgens de mensen van Hercules zelf hebben de Media Markt Almere en Heerlen wel voorraad gekregen dus daar zou de MKII in de winkel moeten liggen.
Traktor software zit er dit keer niet bij omdat ie (nog) niet compatibel is, en er is een foutje in de handleiding geslopen want mixvibes word daarin wel genoemd maar word niet bijgeleverd. Fout in de handleiding zal ook in de nieuwe badge aangepast worden.
Verwijderd
aaaaaaaaaaaaargh thanks voor de info
t wil nie echt meewerken allemaal dus
dan maar wachten denk ik op januari of als thomann ze verstuurd lekker met brakke software aan de slag en dan traktor 3.0 maar ff aan de praat krijgen met dat apparaat
greetz!
t wil nie echt meewerken allemaal dus
dan maar wachten denk ik op januari of als thomann ze verstuurd lekker met brakke software aan de slag en dan traktor 3.0 maar ff aan de praat krijgen met dat apparaat
greetz!
In de meest recente beta's van djDecks kan je indien je 2 dj consoles aansluit kiezen om de 2de als effectenpaneel te gebruiken, of voor het aansturen van een derde deck.TheEvilCuber schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:42:
Dan haal ik er denk ik liever een MKII erbij(die huidige DJ console kan ik vast wel kwijt aan een vriend van me
, en anders hou ik hem wel)
Als je djDecks moest gebruiken is dat mss ook nog interessant
Bij de 2 die ik noemde inderdaad. Overigens mis je daar de serials bij maar die kun je via een hotline opvragen.... nummer staat vanavond ook in de review vermeld.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:36:
[...]
Hij wordt dus geleverd bij mediamarkt..
Final versie is door gemaild naar de fabrikant, die kijkt hem even na of we echt niets vergeten zijn en dan ga ik vanavond de zooi maar eens online gooien........ goddorie een week vertraging 
Maar ik ben nog steeds de eerste met een review
Maar ik ben nog steeds de eerste met een review
Verwijderd
Dus dan de mk2 best kopen in januari ?
..Of zijn er nog interessant weetjes over die console ??
Ik hoor nu alleen nog maar dingen over dat Hercules geval, maar ik ben toch nog steeds op zoek naar de Behringer... Iemand een idee wanneer deze echt verkrijgbaar is...
Op z'n vroegst april 2006 heb ik me van de week laten vertellen. Of het waar is is een ander verhaal maar het zou me niets verbazen als het waar is. Behringer word niet voor jan *** door steeds meer mensen Tehringer genoemd. Op PA en produce gebied hebben ze wel het één en ander leuk spul, op dj gebied is het voor 95% rampzooi.TranceSetter schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:31:
Ik hoor nu alleen nog maar dingen over dat Hercules geval, maar ik ben toch nog steeds op zoek naar de Behringer... Iemand een idee wanneer deze echt verkrijgbaar is...
Verwijderd
Dat weten we nou ondertussen welBehringer word niet voor jan *** door steeds meer mensen Tehringer genoemd. Op PA en produce gebied hebben ze wel het één en ander leuk spul, op dj gebied is het voor 95% rampzooi.

Ach vaak moet je iets eerst 20 keer roepen voor mensen er uberhaupt iets van op pikken en in het geval van Behringer kan ik het niet genoeg benadrukken.
Als ik voor ieder mailtje wat ik kreeg en ging over een behringer product + klacht een euro kreeg had ik weer een set nieuwe elementen kunnen kopen voor mijn draaitafels.
Tegenwoordig beantwoord ik mailtjes over behringer producten met de volgende zin.
Behringer ziet er mooi uit van buiten maar is van binnen een ramp. Aangezien ik weiger enige aandacht aan het merk te besteden is het verstandiger contact op te nemen met Behringer zelf of je leverancier voor het oplossen van je probleem.
Mvg,
Reind Dooyeweerd | AboutDJ.nl
Gelukkig zit ik in de luxe dat ik fabrikanten niet verder hoef te helpen en bij sommige merken weiger ik het ook om er maar iets van een review o.i.d aan te besteden...... al komen ze met een leuk bedrag over de brug als vergoeding.... ik weiger.
Voor de liefhebbers van de console review, http://www.aboutdj.nl/content/view/208/8/
Mening over de MP3 versie is nog niet final aangepast. De kanttekening met het feit dat ik een gaar model had moet er namelijk nog wel even in.
Uitgebreid overleg geweest tussen fabrikant en mij en de MP3 is een gadget geval waar een prijskaartje aan hangt van een knaak en een bos wortels. De mening die ik er over had was dus niet helemaal rechtvaardig omdat je hem niet mag vergelijken met de MKI en MKII versie van de dj console maar eerder met de mixman dm2 e.d.
Voor het geld een leuk ding al zou ik er zelf nooit 1 aan iemand aan raden die wil beginnen met draaien.
Ik snap eigenlijk zelf echt niet waarom ze zeggen dat de mp3 minderwaardig is ten opzichte van de mk2.Reind schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 05:09:
Mening over de MP3 versie is nog niet final aangepast. De kanttekening met het feit dat ik een gaar model had moet er namelijk nog wel even in.
Uitgebreid overleg geweest tussen fabrikant en mij en de MP3 is een gadget geval waar een prijskaartje aan hangt van een knaak en een bos wortels. De mening die ik er over had was dus niet helemaal rechtvaardig omdat je hem niet mag vergelijken met de MKI en MKII versie van de dj console maar eerder met de mixman dm2 e.d.
Voor het geld een leuk ding al zou ik er zelf nooit 1 aan iemand aan raden die wil beginnen met draaien.
Ik kan me echt niet voorstellen dat het verschil in prijs tussen de 2 in iets anders zit dan al dan niet ingebouwde geluidskaart.
De knopjes, faders en zelfs de plaatsing ervan is 100% identiek, dus het lijkt me toch vreemd dat ze dan speciaal voor de control mp3 een minderwaardig productieproces zouden ontwikkelen.
De enige reden dat ze de mp3 meer een gadget noemen lijkt me dan ook omdat de winstmarge op de mk2 waarschijnlijk groter is.
Ik zou dus zelf nog steeds de keuze tussen de mp3 of the mk2 volledig laten afhangen van of je die geluidskaart al dan niet nodig hebt. Als je al een pro/semi-pro geluidskaart hebt die aan je eisen voldoet kan ik echt geen verschil tussen de 2 merken.
Edit: Ik lees net je review, en bij het verschil tussen de mp3 en de mk2 zeg je dat de mk2 een betere weerstand heeft bij de jog wheel.
Ook dit lijkt op het eerste zicht eerder een random afwijking in het productieproces dan een bewuste keuze, want als ik het hier test blijven juist de wieltjes van de mk2 veel langer draaien als die van de mk2.
Edit2: Heb de review nu volledig doorgeschreven, en het is wel weer een mooie review geworden. Bedankt ook voor het vermelden van djDecks trouwens!
[ Voor 15% gewijzigd door Adion op 10-12-2005 11:56 ]
Verwijderd
beterrr erg rlxde review van de mk2
is gister op de post gegaan vanuit duitsland dus hopen op snelle bezorging
ik laat wel ff wat horen als ie binnen is
greetz!!
is gister op de post gegaan vanuit duitsland dus hopen op snelle bezorging
ik laat wel ff wat horen als ie binnen is
greetz!!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 14:57 ]
De MKII heeft de mogelijkheden tot het aansluiten van externe apparaten, heeft de mogelijkheid om te werken met timecoded vinyl, en een optie om met een externe voeding te werken.Adion schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:39:
[...]
Ik snap eigenlijk zelf echt niet waarom ze zeggen dat de mp3 minderwaardig is ten opzichte van de mk2.
Ik kan me echt niet voorstellen dat het verschil in prijs tussen de 2 in iets anders zit dan al dan niet ingebouwde geluidskaart.
De knopjes, faders en zelfs de plaatsing ervan is 100% identiek, dus het lijkt me toch vreemd dat ze dan speciaal voor de control mp3 een minderwaardig productieproces zouden ontwikkelen.
De enige reden dat ze de mp3 meer een gadget noemen lijkt me dan ook omdat de winstmarge op de mk2 waarschijnlijk groter is.
De MP3 kan dat allemaal niet en is dus wel degelijk minderwaardig aan de MKII. Daarnaast mis je een soundcard op het apparaat wel degelijk. Ik kon het ding tijdens het testen niet aans fasoenlijk aan een laptop gooien vanwege het feit dat ik daar met 1 line out en 1 line in zit. En voor die 150€ die een MKII extra kost koop jij geen USB soundcard met phono/line in, 4* output en een optionele extra voeding.
Daar gaat het verhaal minderwaardig dus om, mocht het nog ergens onduidelijk vermeld staan laat het dan ff weten zodat het aangepast kan worden. (kan namelijk maar zo gebeuren dat ik weer eens wat over het hoofd heb gezien)
Maar hoeveel mensen hebben zo'n soundcard, en hoeveel mensen krijgen het ook lekker aan de praat met een 5.1 soundcard....... dat zijn er heel weinig want mensen nemen vaak de moeite niet. Het is dus A makkelijker om een MKII te kopen en B goedkoper wanneer er een soundcard aangeschaft moet gaan worden.Ik zou dus zelf nog steeds de keuze tussen de mp3 of the mk2 volledig laten afhangen van of je die geluidskaart al dan niet nodig hebt. Als je al een pro/semi-pro geluidskaart hebt die aan je eisen voldoet kan ik echt geen verschil tussen de 2 merken.
De MKII heeft gelagerde wieltjes als het goed is terwijl de MP3 nog steeds op dezelfde manier vast zit als de MKI.Edit: Ik lees net je review, en bij het verschil tussen de mp3 en de mk2 zeg je dat de mk2 een betere weerstand heeft bij de jog wheel.
Ook dit lijkt op het eerste zicht eerder een random afwijking in het productieproces dan een bewuste keuze, want als ik het hier test blijven juist de wieltjes van de mk2 veel langer draaien als die van de mk2.
Ik zal vanavond als ik klaar ben met werken beide apparaten wel even open klauwen en pics maken van het jogwheel.
Als jij er nou voor zorgt dat djDecks bij de MKIII de standaard software is ben ik ook weer blij...... dat virtuel dj is namelijk wel zo'n lelijk programma (maar dat schijn ik dan weer als enige te vinden...)Edit2: Heb de review nu volledig doorgeschreven, en het is wel weer een mooie review geworden. Bedankt ook voor het vermelden van djDecks trouwens!
[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 10-12-2005 14:40 ]
Verwijderd
uhh nee dat programma is HEEL lelijkReind schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:38:
[...]
(maar dat schijn ik dan weer als enige te vinden...)
als je t bijv vergelijkt met traktor....en op 1280x1024 is t bijna niet te krijgen met de normale skins
Dat zijn dus allemaal mogelijkheden die te maken hebben met het ontbreken van de ingebouwde geluidskaart.Reind schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:38:
De MKII heeft de mogelijkheden tot het aansluiten van externe apparaten, heeft de mogelijkheid om te werken met timecoded vinyl, en een optie om met een externe voeding te werken.
Ik zeg ook niet dat het niet makkelijker en goedkoper is om de mk2 te kopen, maar vindt persoonlijk 'minderwaardig' misschien niet de juiste woordkeuze omdat je voor je 'm koopt weet dat de mp3 geen geluidskaart heeft, maar dat de andere functies (de 'controller' functies dus) nagenoeg identiek, en zeker niet minderwaardig zijn.
Ik ken ook wel wat mensen die djDecks al een tijdje tevreden gebruiken (en het dus ook met hun huidige geluidskaart goed ingesteld hebben gekregen) en nu gewoon de control mp3 hebben gekocht om er een controller bij te hebben.
Ik geef ook toe dat de mk2 zeker handig is en dat je voor dat geld geen 2in2uit externe geluidskaart + controller vindt, en dat het dus zeker z'n geld waard is als je dat nog niet hebt.
ok, ik ben benieuwd, maar ik moet zeggen dat ik buiten dat het plastiekje van de jogwheel iets hoger is bij de mk2 toch niet al te veel verschil kan merken tussen de 2, zeker niet als het enkel om pitch-benden gaat.De MKII heeft gelagerde wieltjes als het goed is terwijl de MP3 nog steeds op dezelfde manier vast zit als de MKI.
Ik zal vanavond als ik klaar ben met werken beide apparaten wel even open klauwen en pics maken van het jogwheel.
Ik zal m'n best doenAls jij er nou voor zorgt dat djDecks bij de MKIII de standaard software is ben ik ook weer blij...... dat virtuel dj is namelijk wel zo'n lelijk programma (maar dat schijn ik dan weer als enige te vinden...)
djDecks is momenteel zo goed als volledig compatibel met alle 3 de dj consoles, alleen voor de speciale functies van de mk2 ivm die 'source selection' knop moeten eigenlijk nog een paar verbeteringen gebeuren.
Daarna zal ik toch eens proberen of ik niet op z'n minst een demo versie van djdecks op de meegeleverde cd krijg, maar het zou natuurlijk wel kunnen dat ze al een deal met virtualdj hadden daarover.
Daar heb je helemaal gelijk in maar het is nu niet meer zo dat ik een backspin kan maken van 17 seconden zoals dat bij de MKI wel konAdion schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:14:
ok, ik ben benieuwd, maar ik moet zeggen dat ik buiten dat het plastiekje van de jogwheel iets hoger is bij de mk2 toch niet al te veel verschil kan merken tussen de 2, zeker niet als het enkel om pitch-benden gaat.
Verwijderd
Kan ik een aparte draaitafel ook gewoon aan de MK2 pluggen en niet eerst naar een externe mixer (want die heb ik niet)
Staat zowel in de handleiding als in de review..... JA dat kan.Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:04:
Kan ik een aparte draaitafel ook gewoon aan de MK2 pluggen en niet eerst naar een externe mixer (want die heb ik niet)
Verwijderd
Met welke speakers werk ik dan, die van mijn pc? Of kan ik ook aparte 100W speakers aansluiten aan de console (met of zonder versterker) ?
Ga een handleiding lezen joh..... en als je daar te lui voor bent raadt ik het je aan alsnog te doen. Het staat er namelijk allemaal in.Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:59:
Met welke speakers werk ik dan, die van mijn pc? Of kan ik ook aparte 100W speakers aansluiten aan de console (met of zonder versterker) ?
Wat dat betreft kun je veel zeggen over Hercules maar ze maken duidelijke handleidingen. Hier staat ie, veel leesplezier
JohVerwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:34:
Ik voel een lichte RTFM-frustratie xD
Ik vind het altijd heel vervelend als mensen die moeite al niet eens nemen maar wel de moeite kunnen nemen om hun vraag aan iemand anders te stellen. Als je in een manual kijkt weet je het namelijk in 99 van de 100 gevallen sneller en heb je een antwoord wat klopt.
Ik denk daar precies hetzelfde overReind schreef op maandag 12 december 2005 @ 14:22:
[...]
Joh
Ik vind het altijd heel vervelend als mensen die moeite al niet eens nemen maar wel de moeite kunnen nemen om hun vraag aan iemand anders te stellen. Als je in een manual kijkt weet je het namelijk in 99 van de 100 gevallen sneller en heb je een antwoord wat klopt.
Als ie een paar berichtjes op deze pagina had gelezen had ie het ook geweten!
Wat betreft de review.. goed werk Reind
Heb nu ipv de DJ Console twee TFT's gekocht (17") dus zit lekker Dual Screen
Denk dat ik in Januari toch de DJ Console ga bestellen, de MKII wel te verstaan.
MIjn lijkt de onboard geluidskaart gewoon iets beter. Ook zoiezo omdat ie rechtstreeks op het mengpaneel ingeplugd kan worden en de geluidskwaliteit me iets beter lijkt dan mijn onboard-crap!
Ook misschien in de toekomst iets in de buurt van Final Scratch.
Wat ik erg fijn om te horen vind is dat de jogwheels wat meer weerstand hebben. Kun je ze tenminste een beetje effectief gebruiken denk ik zo
Zeer goede review Reind!!
DANK JE!
spoiler:
Je zou wel eventjes naar spelfouten/zinsformulering mogen kijken. Dit leest best irritant. No hard feelings ;-)
Dat krijg je er nou van als mensen gaan lopen zeuren om dingen en zaken snel afgeraffeld worden. In feite is de review niets anders als een klad tekst waarin de aantekeningen verwerkt zitten. Door tijd gebrek is die online gekomen zonder ook maar enige vorm van gramaticale controle.DJ_Jorizzz schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:58:
spoiler:Je zou wel eventjes naar spelfouten/zinsformulering mogen kijken. Dit leest best irritant. No hard feelings ;-)
Maar vrijdag heb ik een dagje vrij dus dan gaan er weer eens een paar reviews door de mangel.
Verwijderd
Daar heb je dan toch wel een beetje gelijk inspoiler:Je zou wel eventjes naar spelfouten/zinsformulering mogen kijken. Dit leest best irritant. No hard feelings ;-)
Trouwens afgelopen dagen nog even met Behringer gemailed, de releasedate staat op dit moment nog steeds op Februari 2006. We zullen zien..
Reind schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:05:
[...]
Dat krijg je er nou van als mensen gaan lopen zeuren om dingen en zaken snel afgeraffeld worden. In feite is de review niets anders als een klad tekst waarin de aantekeningen verwerkt zitten. Door tijd gebrek is die online gekomen zonder ook maar enige vorm van gramaticale controle.
Maar vrijdag heb ik een dagje vrij dus dan gaan er weer eens een paar reviews door de mangel.
offtopic:
Wie ben jij dan om niet te zeggen dat ze gerust nog even een dag of wat kunnen wachten ?? Je moet ook de tijd voor jezelf nemen...
Wie ben jij dan om niet te zeggen dat ze gerust nog even een dag of wat kunnen wachten ?? Je moet ook de tijd voor jezelf nemen...
Verder vind ik het een leuk apparaatje en zal ik m zeker aanschaffen als ik wat centjes over heb, al was het alleen maar om mezelf bezig te houden tot de xone:3d gaat komen...
Deze plek is te koop.
Denk dat ik hem me als cadeau voor nieuwjaar ga geven 
Ik vind het ook niet zo heel erg dat er spelfouten in zitten en ben erg blij dat ie al online staat hoor!
Ik vind het ook niet zo heel erg dat er spelfouten in zitten en ben erg blij dat ie al online staat hoor!
Verwijderd
WOOOOOOOOOOOOOOT lekker apparaatje!
vandaag via de post dus binnen
alles uitgepakt en geinstalleerd en alles werkt tot nu toe top
allleen uhhh die sratch wheels die zijn errug gevoelig zoals ik in die review van reind lees
zeker als je met je duimpie ff een knop indrukt en ineens ZZZJJIIIIIII hoort
ow ja dr zat ook nog een scratch wheel op :-)
verder dus de komende tijd ff flink uitproberen maar tot nu toe errruuggg enthousiast!
greetz
allleen uhhh die sratch wheels die zijn errug gevoelig zoals ik in die review van reind lees
verder dus de komende tijd ff flink uitproberen maar tot nu toe errruuggg enthousiast!
greetz
Verwijderd
heb net even gechecked wat die xone3d was, ik kende hem niet, maar dat ziet me er ook wel een erg aardig dingetje uit en je hebt meer plaats, alles is niet zo compact bij een gepropt zoals de mk2.. wat is de prijs zoal van die xone3d?
Verwijderd
waar heb je 'm gekocht? Zou m namelijk ook graag willen bestellenVerwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:54:
WOOOOOOOOOOOOOOT lekker apparaatje!
greetz
Verwijderd
bij Thomann webshop
Binnen een weekie in huis echt perfect.
succes en hoop dat ie bevalt!!
greetz!!
Binnen een weekie in huis echt perfect.
succes en hoop dat ie bevalt!!
greetz!!
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:00:
[...]
waar heb je 'm gekocht? Zou m namelijk ook graag willen bestellen
Verwijderd
ja daarom is de mk2 zo leuk dat t betaalbaar isVerwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:50:
heb net even gechecked wat die xone3d was, ik kende hem niet, maar dat ziet me er ook wel een erg aardig dingetje uit en je hebt meer plaats, alles is niet zo compact bij een gepropt zoals de mk2.. wat is de prijs zoal van die xone3d?
Unit will begin shipping in January of 2006 in Europe for £1400 pounds and will hit the shores of the US sometime in the Spring at $2999 dollars
Dit ding is wel super vet maar ja voor de beginnende hobby dj