die 1000€ is ook wat veel voor enkel dat apparaat...Voor dat geld kan je beter (als je echt met mp3's wil gaan werken) de set van Final Scratch kopen, dan scratch je ect met vinyl platen, enkel wordt het signaal via een speciale digital amplifier doorgestuurd naar je pc (digitaal) en wordt de scratch toegepast op je mp3 bestand! Zeeer technologisch en nieuw, maar peperduur! :-D
Verwijderd
Hehe, en To be announced is weer terug naar TBA gegaan
Volgens mij hebben ze wel aan de downloads wat toegevoegd (Warranty, Spec Sheet, stonden die er eerst ook al?)
Verwijderd
Of je bouwt je eigen FS systeem (AdionVerwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:50:
die 1000€ is ook wat veel voor enkel dat apparaat...Voor dat geld kan je beter (als je echt met mp3's wil gaan werken) de set van Final Scratch kopen, dan scratch je ect met vinyl platen, enkel wordt het signaal via een speciale digital amplifier doorgestuurd naar je pc (digitaal) en wordt de scratch toegepast op je mp3 bestand! Zeeer technologisch en nieuw, maar peperduur! :-D
Wat je krijgt is niet alleen het apperaat, er zit een heel goed en stabiel stuk software bij om te mixen en ook nog apparte mp3 bewerkingssoftware.
Als je het profecioneel gaat gebruiken is vooral een stabiel systeem erg belangrijk en dan is 1000 euro echt niet veel.
[ Voor 9% gewijzigd door Koenzie op 26-09-2005 15:12 ]
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Ik zie de Behringer als beginners-apparaat. Als ik bijvoorbeeld wil leren mixen, dan is dat makkelijk te doen met bijvoorbeeld de behringer en een aantal MP3's i.c.m. bijvoorbeeld Traktor of de bijgeleverde software. Echter als ik 1000+ euro uit mag geven aan zo'n setje, dan ga ik dus voor 2 Technics 1210mk5 draaitafels met een mengpaneel. Ik weet nu al dat je beter gevoel hebt als je de platen zelf kunt bewegen.
Zelf heb ik ook last van die CD-draaitafels, ik heb het gevoel gewoon niet
Een probleem bij de behringer kan bijvoorbeeld zijn dat als je scratch oid, dat het dan even duurt voordat de software hierop reageert, aangezien het toch weer een externe aansturing is.
Ik zeg nu dus niet dat de behringer crap is, want dat is het dus niet (kan ik trouwens ook niet weten), maar ik zou er dus absoluut geen 1000 euro aan uit geven, en dus ook niet aan een ander apparaat wat ongeveer hetzelfde kan + exte draaitafel-aansluitingen heeft...
Zelf heb ik ook last van die CD-draaitafels, ik heb het gevoel gewoon niet
Ik zeg nu dus niet dat de behringer crap is, want dat is het dus niet (kan ik trouwens ook niet weten), maar ik zou er dus absoluut geen 1000 euro aan uit geven, en dus ook niet aan een ander apparaat wat ongeveer hetzelfde kan + exte draaitafel-aansluitingen heeft...
Hte gaat volgens mij ook niet om het feit dat het fijner mixt, want dat is persoonlijk. Ik mix ook net zo lief gewoon met goede technics en platen, maar het makelijke aan zo'n systeem is dat je geen platenkoffer meer mee hoeft te nemen en dat je ook nummers die niet op plaat zijn toch makelijk kan mixen
klopt helemaal. Echter die platenkoffer wordt dan dus ingenomen door een laptop/behringer, en dan zit je dus weer spul mee te slepen. (er van uit gaande dat er al platenspelers zijn waar je draait, anders maakt die platenkoffer ook niets meer uit als je al die spullen mee moet nemen.Koenzie schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:29:
Hte gaat volgens mij ook niet om het feit dat het fijner mixt, want dat is persoonlijk. Ik mix ook net zo lief gewoon met goede technics en platen, maar het makelijke aan zo'n systeem is dat je geen platenkoffer meer mee hoeft te nemen en dat je ook nummers die niet op plaat zijn toch makelijk kan mixen
Aangezien de behringer geen draaitafel aansluitingen heeft (wat erg jammer is) zou ik hem niet kopen. Ik zie zo'n ding als een extra mogelijk tot je al bestaande apparatuur, dus dat je naast je technics+platen ook mp3's kunt mixen, en dan dus ook door je platen heen.
Als behringer dat eens zou snappen, dan zou ik waarschijnlijk direct zo'n ding kopen (als hij uit is)
Verwijderd
Wacht ff hoor.
Volgens mij kun je aan de BCD2000 wel degelijk draaitafels/cd-spelers hangen. Van de site;
Volgens mij kun je aan de BCD2000 wel degelijk draaitafels/cd-spelers hangen. Van de site;
Als je in de manual etc kijkt zie je ook dat er gewoon 2 analoge ingangen voor draaitafels etc inzitten.The B-CONTROL DeeJay BCD2000 will play, mix and scratch any WAV and MP3 files as well as other audio formats. Connect up to two DJ turntables, a CD player or a hand-held media player and use the BCD2000 as the foundation for your mixing setup. Get ready to mix and scratch even your favorite vinyl with MP3.
Die kun je er ook wel op aansluiten alleen ze werken niet als sturen, het is gewoon zoals je zegt een aux ingang, die met een knop of schuif te regelen is
De effecten (bijv flanger) kun je wel via het programma bedienen.Koenzie schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:52:
Die kun je er ook wel op aansluiten alleen ze werken niet als sturen, het is gewoon zoals je zegt een aux ingang, die met een knop of schuif te regelen is
De delay valt, al eerder gepost btw, erg mee (heb het zelf nog niet ervaren).
Ik denk niet dat je echt de "feeling" krijgt, maar dat krijg je met dubbele CD-spelers met scratch-functie ook niet. Het is niet mijn bedoeling om er €400+ aan uit te geven en om heel erg professioneel te gaan doen.
Ik hoop echt dat behringer binnenkort dat ding op de markt gooit, anders ga ik toch nadenken over iets anders.
Het blijft overigens wel het leukste apparaatje (als je de specs leest) en één van de goedkoopste
Verwijderd
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-181179.html
nu zie ik ineens dat ie binnen 2 a 5 dagen te leveren is (wel via de oosterburen dan)
Availability of this product:
short ordering time (2-5 days) [info]
Maar dat zal dan vast zonder de nederlandse profielen zijn voor de Dj software denk ik?!?!
Of is dat makkelijk in te stellen met bv Traktor?
Greetz
nu zie ik ineens dat ie binnen 2 a 5 dagen te leveren is (wel via de oosterburen dan)
Availability of this product:
short ordering time (2-5 days) [info]
Maar dat zal dan vast zonder de nederlandse profielen zijn voor de Dj software denk ik?!?!
Of is dat makkelijk in te stellen met bv Traktor?
Greetz
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 12:50 ]
Behringer heeft echter wel een slechte naam, matige support/driver-ondersteuning...
Beginners-spul, zeggen de ( semi ) professionele geluidsfreaks...
Verwijderd
neeroeter schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:58:
Behringer heeft echter wel een slechte naam, matige support/driver-ondersteuning...
Verwijderd
^ ^ (edit werkt niet meer om een of andere rare reden)
Dat was ondertussen al wel bekend.
Anyway, ik vond na wat googlen nog een paar Duitse sites waar de levertijd voor de BCD2000 inderdaad 2 dagen is, oftewel dat ze hem gewoon op voorraad hebben. Ik las al een week of twee geleden op een ander forum dat de definitieve release-datum week 1 van oktober zou zijn (oftewel nu). Toen geloofde ik dat nog niet helemaal maar, maar het lijkt nu toch eindelijk eens ergens heen te gaan
Dat was ondertussen al wel bekend.
Anyway, ik vond na wat googlen nog een paar Duitse sites waar de levertijd voor de BCD2000 inderdaad 2 dagen is, oftewel dat ze hem gewoon op voorraad hebben. Ik las al een week of twee geleden op een ander forum dat de definitieve release-datum week 1 van oktober zou zijn (oftewel nu). Toen geloofde ik dat nog niet helemaal maar, maar het lijkt nu toch eindelijk eens ergens heen te gaan
Aangezien ik binnen 2 weken toch op reis ga kijk ik nog wel even de kat uit de boom, anders had ik hem meteen besteld nu
Als iemand hem uitgebreid reviewt zodra hij hem heeft, zou netjes zijn..
Ik heb hem besteld van www.thomann.de
160 euro, kan je niet voor sukkelen
En we zien wel of die 2-5 dagen correct zijn
160 euro, kan je niet voor sukkelen
Mogen we een reviewtje verwachten van jullie? Ik ben benieuwd
Verwijderd
jezzz dat magShadowrunR schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:20:
heb m net besteld dus zodra ik m draaiende heb zal ik het een en ander posten
ZekerShadowrunR schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:20:
Het zou me verbazen als je hem geleverd krijgt.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:29:
[...]
jezzz dat mag![]()
heb m net besteld dus zodra ik m draaiende heb zal ik het een en ander posten
Voor zover de berichten namelijk betrouwbaar zijn vanaf de fabrikant is het ding nog steeds niet leverbaar. Althans dat was ie vorige week vrijdag nog niet.
Het lijkt me dus stug dat ie ineens bij een duitse webshop te koop is...... maar ach dat doen die webshops wel vaker, iets verkopen wat ze niet in huis hebben en je vervolgens aan het lijntje houden.
De webshop waar jij het over hebt heeft ook al eens een dubieuze actie gehad met SL1200's voor 419€ die wel in de webshop stonden maar na een bestelling ineens niet voor dat geld geleverd konden worden......
Zodra de BCD leverbaar word, of kort daarvoor krijg ik als het goed is een review exemplaar thuis gestuurd. Zullen we eens zien of dat ding echt zo goed is als Behringer wil doen geloven.
Zo dubieus is Thomann normaalgezien niet ivm Behringer, vermits ik heb vernomen dat Thomann eigenaar zou zijn van Behringer.
Ik heb m'n kans dus ook maar gewaagd en er daar 1 besteld.
Verwijderd
Hmm. Gister was het nog hoopvol, vandaag vallen we terug op oude gewoontes. Op de Thomann site is zoals vanounds weer dit te vinden;
Lieferbarkeit dieses Artikels:
auf Anfrage [info]
---
Zu diesem Artikel ist die Liefersituation derzeit unklar oder unser Lieferant kann uns keinen Liefertermin nennen. Bitte setzen Sie sich mit unserem Team in Verbindung, um weitere Informationen über die Verfügbarkeit zu erhalten.
---
Oftewel.. BLAAAAAT.
Lieferbarkeit dieses Artikels:
auf Anfrage [info]
---
Zu diesem Artikel ist die Liefersituation derzeit unklar oder unser Lieferant kann uns keinen Liefertermin nennen. Bitte setzen Sie sich mit unserem Team in Verbindung, um weitere Informationen über die Verfügbarkeit zu erhalten.
---
Oftewel.. BLAAAAAT.
Het probleem bij veel winkels is dat ze 'm al wel op de prijslijst van Behringer hebben staan. Verkopers willen er dan nog wel eens van uit gaan dat het product leverbaar is of zeer binnenkort beschikbaar zal zijn. Dat is hier helaas niet het geval.
Voor zover ik weet is Thomann niets anders dan een webshop en geen eigenaar van het concern Behringer.Adion schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:11:
Zo dubieus is Thomann normaalgezien niet ivm Behringer, vermits ik heb vernomen dat Thomann eigenaar zou zijn van Behringer.
En Thomann is een bedrijf waar ik persoonlijk geen hoge pet van op heb. Het is een typische dozenschuiver die mensen lokt met goedkope prijzen maar vervolgens niet kan leveren, producten op de site hebben staan en men durft te beweren dat men ze kan leveren maar ze in werkelijkheid nog niet eens kan bestellen en als het op garantie aan komt ben je helemaal het bokje want dan verstaan ze behalve engels ook ineens geen duits meer en zijn ze oost indisch doof.
Helaas is het een typisch webshop achtig iets en het komt ook wel erg vaak voor bij onze duitse vrienden. Zo kwam ik voor een tijdje terug dit tegen, http://www.aboutdj.nl/content/view/99/2/ Daar kon je een mixer bestellen die helemaal niet bestaat en volgens Pioneer ook nooit in de schappen zal komen te liggen.
En als je een beetje webshop was geweest had men ook wel gezien dat de helft van de knoppen ontbreekt op de mixer
Duitsers zijn dus in staat lucht te verkopen en wij Nederlanders zijn zo stom er in te trappen om vervolgens aan het lijntje te worden gehouden...... en dan durft men hier in NL te zeggen dat Belgen dom zijn. ;-)
Persoonlijk heb ik wel goede ervaringen met thomann, en het is buiten een webshopje ook een grote winkel (de muziekschool hier in de buurt gaat er bij hun jaarlijkse opendeur naar toe om met korting en zonder verzendkosten dingen te kopen)
Ik ben echter toch wel benieuwd wat ze te zeggen gaan hebben over die bcd, vermits ik 'm besteld had als de status op 2-5 dagen stond...
Ik ben echter toch wel benieuwd wat ze te zeggen gaan hebben over die bcd, vermits ik 'm besteld had als de status op 2-5 dagen stond...
Verwijderd
ik zou die hercules dj console kunnen kopen (nieuw) voor 109 euro
Kun je hier nu daadwerkelijk wat leuke dingentjes mee uit halen?
en is het nu ook een volwaardige 5.1 geluidskaart?
Kun je hier nu daadwerkelijk wat leuke dingentjes mee uit halen?
en is het nu ook een volwaardige 5.1 geluidskaart?
Verwijderd
ik quote na een verstuurde email:
Unfortunately Behringer has not yet been able to deliver this product to us either. ( As this is a brand new product)
Behringer has just recently given us a new arrival date. Beginning of February 2006! which means that the 2/5 days delivery time is not accurate.
Unfortunately we have no control over this as we are totally dependant on the situation of the supplier/manufacturer!
Best regards,
DIT ZUIGT HARD!
dus nog ff geduld
Unfortunately Behringer has not yet been able to deliver this product to us either. ( As this is a brand new product)
Behringer has just recently given us a new arrival date. Beginning of February 2006! which means that the 2/5 days delivery time is not accurate.
Unfortunately we have no control over this as we are totally dependant on the situation of the supplier/manufacturer!
Best regards,
DIT ZUIGT HARD!
dus nog ff geduld

Verwijderd
Right. Ineens bijna een half jaar wachten erbij.... Voor mij zit het moment er aan te komen om m'n hele bestelling te annuleren, tegen die tijd hoeft ik dat hele apparaat niet eens meer...
*pissed off*
*pissed off*
Verwijderd
En waar is die hercules te krijgen voor 109 euro?? zo goedkoop heb ik hem nog niet gezien...of komt hier nog 75 euro verzendkosten bij
Grrrr.....
Februari 2006, dat is inderdaad nog een eind weg.
Ik denk ook dat ik maar ns ga nadenken over een ander apparaat. Waarschijnlijk wordt het de Hercules, maar de Mixman bevalt me ook wel!
Joris
Februari 2006, dat is inderdaad nog een eind weg.
Ik denk ook dat ik maar ns ga nadenken over een ander apparaat. Waarschijnlijk wordt het de Hercules, maar de Mixman bevalt me ook wel!
Joris
Verwijderd
de hele handel maar gecancelld......nu maar idd kijken naar die hercules want die mixman had ik hier even staan maar dat apparaat werkt zeker niet rlxd omdat er echt niet genoeg knoppen opzitten om overzichtelijk iets te kunnen mixen
of toch maar hopen dat die duitsers een beetje opschieten want een half jaar wachten is wel heeeeel erg lang

of toch maar hopen dat die duitsers een beetje opschieten want een half jaar wachten is wel heeeeel erg lang
Verwijderd
ja, ik ga ook maar eens kijken naar een ander apparaat!
Ik vroeg mij af of hercules niet met een nieuwe dj console op de markt komt?
Ik heb wel al de hercules dj portable gezien, dit is idd iets nieuw, maar komen ze binnenkort met een geheel nieuwe console op de markt of niet?
mvg
Ik vroeg mij af of hercules niet met een nieuwe dj console op de markt komt?
Ik heb wel al de hercules dj portable gezien, dit is idd iets nieuw, maar komen ze binnenkort met een geheel nieuwe console op de markt of niet?
mvg
Verwijderd
Hmm. Ik heb eergisteren even een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag of er iets duidelijk was over de release, en dit kreeg ik vandaag terug.
Wel grappig trouwens dat er gesproken wordt over "endless delay" en "frustration" terwijl dat niet zo in de mail heb laten blijken xD
Hiermee is die "officiele" nieuwe release date van 2006 niet bevestigd. Ik kan geloven dat ze inderdaad het apparaat voor de kerst op de markt willen hebben, dus ik hou nog een sprankeling hoop over dat ze dat ook daadwerkelijk voor elkaar krijgen.Dear [xxxxxxx],
thanks very much for writing.
I completly understand your frustration regarding the endless delays of the BCD2000 release date, but at the moment I can't provide you with any good news.
All I know is, that there is still no concrete release date.
We are trying our best to release it before Christmas but I can't promise anything.
I am very sorry!
Best regards
[xxxxxxx]
BEHRINGER Customer Support
Wel grappig trouwens dat er gesproken wordt over "endless delay" en "frustration" terwijl dat niet zo in de mail heb laten blijken xD
ivm met de Hercules DJ console
http://www.djconsole.net/News.aspx16-08-2005
New DJ Controllers Slated for Launch Autumn 2005
Hercules has been listening to what the punters want and will be launching the DJ Console MK2 this autumn. You will be able to mix digital music and vinyl! More details later this month.
Hercules is also lanching an entry level unit, the DJ Control MP3, which will allow anybody who fancies a go at digital DJing the chance to do so for an unbelievably modest outlay. Watch this space for more info.
Hoe duur zou die nieuwe DJ-console worden van Hercules?
En is dat ding veel beter als de huidige...?
Ik wil eigenlijk toch voor de huidige DJ-console gaan. Het ding is leuker als de Mixman DM2 (te weinig functies) en leuk om wat mee aan te klooien. Ook is ie niet extreem duur.
Klein paar vraagjes:
- Werkt ie met Traktor DJ en/of BPM Studio?
- Kun je die pitch-schuiven ook als volume instellen?
- Kun je ook 2 verschillende uitgangen activeren naar je mengpaneel toe... dus kanaal 1 en kanaal 2 apart naar je mengpaneel (omdat ik volumeschuiven toch wel zo makkelijk vind
)
Joris
En is dat ding veel beter als de huidige...?
Ik wil eigenlijk toch voor de huidige DJ-console gaan. Het ding is leuker als de Mixman DM2 (te weinig functies) en leuk om wat mee aan te klooien. Ook is ie niet extreem duur.
Klein paar vraagjes:
- Werkt ie met Traktor DJ en/of BPM Studio?
- Kun je die pitch-schuiven ook als volume instellen?
- Kun je ook 2 verschillende uitgangen activeren naar je mengpaneel toe... dus kanaal 1 en kanaal 2 apart naar je mengpaneel (omdat ik volumeschuiven toch wel zo makkelijk vind
Joris
Verwijderd
vandaag weer op pad geweest voor deze apparaten.....
Nu maar eens langsgegaan bij de Rockpalace in den haag waar ze echt bijna alles hebben staan.
Ze verkopen ze niet meer (de Hercules Dj Console)
Hercules Dj console is aan te raden als je een Mac gebruikt.
Met een normale pc heb je teveel latency waardoor je de controle redelijk kwijtraakt als je echt lekker wilt mixen...dus teveel vertraging
Dus ik ga nog maar heel even wachten op de Behringer bcd2000 want daar waren ze in die shop ook erg enthousiast over en hadden al een aantal reserveringen staan
En 200 euros ff voor de tussentijd is best zonde...of wie weet die nieuwe Hercules alleen daar is nog niks over te vinden of wel!?
Greetz
Nu maar eens langsgegaan bij de Rockpalace in den haag waar ze echt bijna alles hebben staan.
Ze verkopen ze niet meer (de Hercules Dj Console)
Hercules Dj console is aan te raden als je een Mac gebruikt.
Met een normale pc heb je teveel latency waardoor je de controle redelijk kwijtraakt als je echt lekker wilt mixen...dus teveel vertraging
Dus ik ga nog maar heel even wachten op de Behringer bcd2000 want daar waren ze in die shop ook erg enthousiast over en hadden al een aantal reserveringen staan
En 200 euros ff voor de tussentijd is best zonde...of wie weet die nieuwe Hercules alleen daar is nog niks over te vinden of wel!?
Greetz
Die veel te hoge latency bij de hercules dj console op pc is iig onzin, tenzij je de crossfader echt voor turntablism truukjes wil gebruiken ofzo. (dat is mijn ervaring in djDecks, ik heb 'm nog niet echt in andere software gebruikt, maar met de hardware op zich is dus zeker niets mis)
Ik ben ook wel benieuwd naar die nieuwe dj console van hercules. Als die nog uitkomt voor de Behringer zou de verkoop van de Behringer daar wel eens kunnen onder lijden.
Ik ben ook wel benieuwd naar die nieuwe dj console van hercules. Als die nog uitkomt voor de Behringer zou de verkoop van de Behringer daar wel eens kunnen onder lijden.
Je maakt me weer aan het twijfelen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:07:
Dus ik ga nog maar heel even wachten op de Behringer bcd2000 want daar waren ze in die shop ook erg enthousiast over en hadden al een aantal reserveringen staan![]()
![]()
![]()
En 200 euros ff voor de tussentijd is best zonde...
De Behringer is wel iets stoerder als de Hercules, maar het ligt echt aan de tijd dat ie uitkomt....
Voordeel van de hercules is dat ie zo in je tas past. Ik heb dat ding gewoon op de bank thuis zitten testen voor een review.
Ik vind dat namelijk ook wel een punt voor zo'n apparaat. Aangezien je alles zo compact mogelijk mee wil nemen naar een feestje is een compacte controller ook niet geheel onbelangrijk.
Ik vind dat namelijk ook wel een punt voor zo'n apparaat. Aangezien je alles zo compact mogelijk mee wil nemen naar een feestje is een compacte controller ook niet geheel onbelangrijk.
Verwijderd
Ja, leuk en aardig dat ie klein is, alleen daarmee komt meteen ook het grootste nadeel. De knopjes zitten behoorlijk dicht op elkaar, en er past gewoonweg niet meer bij. (De jogwheels kun je niet eens gebruiken aangezien er geen weerstand op zit en je er constant met je vingers tegenaan stoot)
Ik heb m toch besteld..
Aangezien ik nog een cadeau moest verzinnen voor mn verjaardag a.s. woensdag
Aangezien ik nog een cadeau moest verzinnen voor mn verjaardag a.s. woensdag
Verwijderd
hey, ik heb informatie gevonden op het internet over de nieuwe Hercules DJ Console
http://www.pixmania.nl/nl...sole-mk2-geluidskaa.html#
Mijn vraag is nu naar jullie toe, wat is er zo nieuw aan? Buiten het feit dat je er nu platenspelers kan op aansluiten? Misschien kwalitatief beter?
mvg
http://www.pixmania.nl/nl...sole-mk2-geluidskaa.html#
Mijn vraag is nu naar jullie toe, wat is er zo nieuw aan? Buiten het feit dat je er nu platenspelers kan op aansluiten? Misschien kwalitatief beter?
mvg
Is dat de MK2? Dan wacht ik toch maar op de Behringer. Heb zelf de eerste dj console van Hercules liggen, en die is zeker niet slecht, maar de de play en cue knoppen willen niet altijd goed meewerken. Deze heeft echter wel een USB2.0 aansluiting.
Kreeg net een mailtje van Feedback binnen dat ze m niet op voorraad hadden maar wel verwachten hem binnen 4 tot 6 weken te leveren. Ik vind dit persoonlijk erg lang!
Is er ergens een winkel in de buurt van 's Hertogenbosch die dat ding verkoopt?
Of is het gewoon verstandiger om hem bij Feedback te bestellen.
Heb ook even PC-Hut ge-emaild en die zeggen, als ik bij hun het apparaat bestel, het binnen enkele dagen op voorraad te hebben, maar de Shop Surveys zijn niet al te best over PChut.nl
Joris
Is er ergens een winkel in de buurt van 's Hertogenbosch die dat ding verkoopt?
Of is het gewoon verstandiger om hem bij Feedback te bestellen.
Heb ook even PC-Hut ge-emaild en die zeggen, als ik bij hun het apparaat bestel, het binnen enkele dagen op voorraad te hebben, maar de Shop Surveys zijn niet al te best over PChut.nl
Joris
Verwijderd
Over welke console heb je het?Hacku schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:03:
Is dat de MK2? Dan wacht ik toch maar op de Behringer. Heb zelf de eerste dj console van Hercules liggen, en die is zeker niet slecht, maar de de play en cue knoppen willen niet altijd goed meewerken. Deze heeft echter wel een USB2.0 aansluiting.
in de behringer handleiding staat Full speed 12 mbit/sec
USB 1.1, die een snelheid heeft van 1.5 Mbit/sec of 12 Mbit/sec, afhankelijk van het apparaat dat aangesloten is.
USB 2.0, die ook nog een snellere modus van 480 Mbit/sec heeft en verder volledig backward-compatible met USB 1.1 is.
En die nieuwe hercules weet k nog niet wat voor usb drivers er op zitten..omdat ook zelfs op de hercules site nog niks is te vinden
Ik hoop 2.0 dus....
Verwijderd
Ik denk wel dat dit de nieuwe MK2 is, zoveel nieuw is er toch niet aan? Het design is zelf helemaal hetzelfde, waarom dan wachten op deze MK2?Hacku schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:03:
Denk dat ik toch maar bestel bij Feedback, ondanks de lange levertijd.
Nieuwe ziet er ook wel leuk uit, alleen snap ik niet waarom ie goedkoper is als de huidige ....
Nieuwe ziet er ook wel leuk uit, alleen snap ik niet waarom ie goedkoper is als de huidige ....
Verwijderd
Die Hercules DJ Console MK2 ziet er inderdaad precies hetzelfde uit, behalve het verschil in kleur. Ik had verwacht dat ze op z'n minst het functionele gedeelte wel wat zouden uitbreiden (qua knoppenwerk etc.).
Wat ik overigens wel een beetje raar vind is dat op de site van die Hercules DJ Console nog helemaal niks staat over de MK2, alleen dat ie er aan komt. (http://www.djconsole.net/News.aspx)
Wat ik overigens wel een beetje raar vind is dat op de site van die Hercules DJ Console nog helemaal niks staat over de MK2, alleen dat ie er aan komt. (http://www.djconsole.net/News.aspx)
Verwijderd
grrrrrr en dat duurt maar
Subject
---------------------------------------------------------------
Hi, When is this great product coming to The Netherlands Thanks! xxxxxxxxxxxxxx...
Discussion Thread
Response (Patrick Gokel) - 13/10/2005 02.09 PM
Dear xxxxxxxxxxxxxx
Thank you for showing interest in our products. As you know this product is new & not ready for release. That said, we don't have all the information on this unit at hand. Behringer is working together with other companies to work out compatibility issues, and when any new info comes out, it will be on our Website.
We hope that we have been able to help you with this information.
Best regards,
Your BEHRINGER Customer Support Team
Subject
Hi, When is this great product coming to The Netherlands Thanks! xxxxxxxxxxxxxx...
Discussion Thread
Response (Patrick Gokel) - 13/10/2005 02.09 PM
Dear xxxxxxxxxxxxxx
Thank you for showing interest in our products. As you know this product is new & not ready for release. That said, we don't have all the information on this unit at hand. Behringer is working together with other companies to work out compatibility issues, and when any new info comes out, it will be on our Website.
We hope that we have been able to help you with this information.
Best regards,
Your BEHRINGER Customer Support Team
Ik had het op de MK2Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:17:
[...]
Over welke console heb je het?
in de behringer handleiding staat Full speed 12 mbit/sec
USB 1.1, die een snelheid heeft van 1.5 Mbit/sec of 12 Mbit/sec, afhankelijk van het apparaat dat aangesloten is.
USB 2.0, die ook nog een snellere modus van 480 Mbit/sec heeft en verder volledig backward-compatible met USB 1.1 is.
En die nieuwe hercules weet k nog niet wat voor usb drivers er op zitten..omdat ook zelfs op de hercules site nog niks is te vinden
Ik hoop 2.0 dus....
http://www.aboutdj.nl/content/view/166/3/ De MKII is dus echt een feit.
Heb mevrouw van Berkel van Hercules maar even een mail gestuurd met de vraag om even de echte specs door te mailen + de aanvraag voor een MKII test exemplaar.
Heb mevrouw van Berkel van Hercules maar even een mail gestuurd met de vraag om even de echte specs door te mailen + de aanvraag voor een MKII test exemplaar.
Gelukkig vragen ze bij Feedback nog een bevestiging, dus kan ik de bestelling nog snel annuleren!
Liever de nieuwe DJ Console hoor, de MKII ziet er gewoon veel beter uit, en met een USB 2.0-interface lijkt me dat die vertraging met de CUE-knoppen e.d. ook heel wat minder wordt!
Medio Oktober:
"DJ Console Mk2 zal tegen midden oktober 2005 tegen een adviesprijs van € 249,90 (incl.
BTW) op de markt worden gebracht."
Dat ding is dus over een paar dagen op de markt
Waar kan ik dat ding kopen 0_o (als ie uit is dan hè...)??
Liever de nieuwe DJ Console hoor, de MKII ziet er gewoon veel beter uit, en met een USB 2.0-interface lijkt me dat die vertraging met de CUE-knoppen e.d. ook heel wat minder wordt!
Medio Oktober:
"DJ Console Mk2 zal tegen midden oktober 2005 tegen een adviesprijs van € 249,90 (incl.
BTW) op de markt worden gebracht."
Dat ding is dus over een paar dagen op de markt
Waar kan ik dat ding kopen 0_o (als ie uit is dan hè...)??
[ Voor 4% gewijzigd door JorisPenders op 14-10-2005 10:30 ]
Heeft er hier iemand ervaring in draaien met een touch-screen? Want als ik nu met muziek aan het spelen ben is het ook nog allemaal toetsenbord+muis-gepriegel, maar zoiets moet toch ook met een touchscreen kunnen? Of is dat verschrikkelijk ongemakkelijk omdat je vingers te groot zijn enz?
Verwijderd
Ik ga ook voor de MKII van Hercules.
lay, mix and scratch any MP3 and WAV files, CDs and vinyl records no time code records needed! The BCD2000 features a full-speed USB 4-channel audio interface plus high-resolution 24-bit A/D and D/A converters. It perfectly complements the included BEHRINGER B-DJ software or any other DJ software. And don’t let the cutesy looks fool you: this is an integrated, full-fledged audio mixer with a premium quality mic preamp, 3-band kill EQ per channel, ultra-precise faders, super-smooth crossfader and talkover function. The BCD2000 is packed with 2 state-of-the-art phono preamplifiers, one of which is switchable to a CD player. Its sophisticated headphone section includes PFL Mix, Split options and direct listening to master output mix. Play, Pause, Cue, Loop and Pitch Bend functions are regulated via dedicated controls for intuitive Djing, and 4 user-assignable controls and buttons are available for an integrated FX section. Take advantage of the enormous processing power of modern PCs and mix, scratch and manipulate digital music in real time regardless of the format!
Opmerkingen
Availability: February 2006
Het wordt op de behringer nog wachten tot februari 2006!!
Ik blijk niet meer wachten hoor
mvg
Edward
lay, mix and scratch any MP3 and WAV files, CDs and vinyl records no time code records needed! The BCD2000 features a full-speed USB 4-channel audio interface plus high-resolution 24-bit A/D and D/A converters. It perfectly complements the included BEHRINGER B-DJ software or any other DJ software. And don’t let the cutesy looks fool you: this is an integrated, full-fledged audio mixer with a premium quality mic preamp, 3-band kill EQ per channel, ultra-precise faders, super-smooth crossfader and talkover function. The BCD2000 is packed with 2 state-of-the-art phono preamplifiers, one of which is switchable to a CD player. Its sophisticated headphone section includes PFL Mix, Split options and direct listening to master output mix. Play, Pause, Cue, Loop and Pitch Bend functions are regulated via dedicated controls for intuitive Djing, and 4 user-assignable controls and buttons are available for an integrated FX section. Take advantage of the enormous processing power of modern PCs and mix, scratch and manipulate digital music in real time regardless of the format!
Opmerkingen
Availability: February 2006
Het wordt op de behringer nog wachten tot februari 2006!!
Ik blijk niet meer wachten hoor
mvg
Edward
Verwijderd
ikke denk ik nog wel ff doorbijten
op de hercules zit geen pitch schuifie wat wel vrij handig is om je nummers gelijk te laten lopen....of doen de mensen met de hercules dit ook via de console?
cant wait to spin some tunes
op de hercules zit geen pitch schuifie wat wel vrij handig is om je nummers gelijk te laten lopen....of doen de mensen met de hercules dit ook via de console?
Ga je eerst eens wat verdiepen in wat een apparaat kan voor je conclusies trekt.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:27:
ikke denk ik nog wel ff doorbijten![]()
![]()
Het apparaat is niets anders als een veredelde midi controller, je kunt functies dus gewoon toewijzen aan een knop door middel van de mapper die je erbij krijgt.
Geen probleem dus.
Je kan dus zelfs pitch controllen met een pot-metertje 
Ik hoop op een snelle review van je Reind ?
Ik hoop op een snelle review van je Reind ?
Deze plek is te koop.
Zo had ik hem inderdaad ingesteld.KeeZ schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:23:
Je kan dus zelfs pitch controllen met een pot-metertje
Aanvraag is voor beide modellen de deur uit gegaan. Dus zowel de MKII als de DJ versie.Ik hoop op een snelle review van je Reind ?
Review komt er dus zeker weer. Voor het geld vond ik het namelijk erg leuke apparaten en ik verwacht van de MKII versie een hoop. Ik heb destijds namelijk ook een lijst met verbeteringen naar de mensen van Hercules door gemaild en een aantal verbeteringen die men door zou kunnen voeren in een MKII versie door gesproken.
Verwijderd
misschien is dit wel wat voor de mensen die een beetje geld hebben ?????

prijs is 699 pond
als je iets minder geld uit wil geven is deze ook wel okee

prijs is ongeveer 285 pond

prijs is 699 pond
als je iets minder geld uit wil geven is deze ook wel okee

prijs is ongeveer 285 pond
Dat heeft toch niets meer met een DJ Controller te maken... da's een effect tafel....
Deze plek is te koop.
Verwijderd

[...]
Ga je eerst eens wat verdiepen in wat een apparaat kan voor je conclusies trekt.
....
dat snap ik wel en ik heb me ook goed verdiepd...alleen dan ben je wel een functie kwijt van die knop en aangezien op die behringer al een pitch schuif aanwezig is leek me dat gewoon wel handiger thats all...of is het ook mogelijk om op die hercules een pot metertje te mappen...en dan i.c.m. indrukken van een anderer toets en dan dat pot metertje de oude functie weer terug te krijgen? ....een soort macro idee
thanks alvast

In djDecks kan je kiezen om ofwel de draaiknop als pitch en de slider als volume te gebruiken ofwel omgekeerd de slider als pitch en de draaiknop als volume.
Vermits de meeste programma's toch al bpm detectie hebben vind ik het zelf eigenlijk het handigste om de pitch op die draaiknop te zetten.
Je kan dan automatisch de pitch door je software laten goed zetten op basis van bpm, maar toch zelf nog in kleine stapjes bijregelen via de controller indien nodig.
Vermits de meeste programma's toch al bpm detectie hebben vind ik het zelf eigenlijk het handigste om de pitch op die draaiknop te zetten.
Je kan dan automatisch de pitch door je software laten goed zetten op basis van bpm, maar toch zelf nog in kleine stapjes bijregelen via de controller indien nodig.
Verwijderd
Heeft er al iemand nieuws over de release-date van de nieuwe DJ Console MK2 van Hercules?
mvg
mvg
Middenoktober.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:22:
Heeft er al iemand nieuws over de release-date van de nieuwe DJ Console MK2 van Hercules?
mvg
Heb net mn ding afbesteld bij Feedback.. waar kan ik de nieuwe gaan bestellen?
Ik zag net op de mac (waar mijn AboutDJ account op draait) dat er pers berichten binnen waren gekomen van Hercules.....Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:22:
mvg
Straks dus maar even mijn site bijwerken ;-)
edit:
Done, http://www.aboutdj.nl/content/view/172/3/
Mischien moet Adion eens gaan praten met hercules over het gebruik van djDecks bij de goedkopere console..... lijkt me namelijk een mooie combi met het apparaat
Mischien moet Adion eens gaan praten met hercules over het gebruik van djDecks bij de goedkopere console..... lijkt me namelijk een mooie combi met het apparaat
[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 19-10-2005 00:22 ]
Thnxs ReindReind schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:49:
[...]
Ik zag net op de mac (waar mijn AboutDJ account op draait) dat er pers berichten binnen waren gekomen van Hercules.....
Straks dus maar even mijn site bijwerken ;-)
edit:
Keep up the good work
Als ik het goed begrijp gaat dit dus over dat andere apparaatje, en niet over de DJ Console.
Komen die 2 nieuwe apparaten van Hercules tegelijk uit?
Verwijderd
http://www.geminidj.com/ps02usb.html
Dit lijkt me ook niet echt oninteressant....Gemini staat algemeen toch goed bekend voor zijn mixers. Ik vraag me enkel en alleen af wat de prijs van zo'n ding zal zijn...Op zich ziet het er een prachtige mixer uit voor beginners, wat ik wat minder vind is dat je geen effects kan toepassen op je muziek zoals op de B-control BCD2000.
Dit lijkt me ook niet echt oninteressant....Gemini staat algemeen toch goed bekend voor zijn mixers. Ik vraag me enkel en alleen af wat de prijs van zo'n ding zal zijn...Op zich ziet het er een prachtige mixer uit voor beginners, wat ik wat minder vind is dat je geen effects kan toepassen op je muziek zoals op de B-control BCD2000.
Gemini maakt zowel zooi als leuke dingen voor het geld.
Dit jaar zijn de draaitafels ruk, de cd spelers verre van bijzonder en te duur en hoe het met de mixers zit.... ik zou het eerlijk gezegt niet weten
Dit jaar zijn de draaitafels ruk, de cd spelers verre van bijzonder en te duur en hoe het met de mixers zit.... ik zou het eerlijk gezegt niet weten
Verwijderd
Reind, kun jij mij het verschil vertellen tussen de DJ Control MP3 en de DJ Console Mk2...de een kost 99 euro en de andere 249?
Er zitten ook geen play-knoppen en jogwheels etc.. opVerwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:16:
http://www.geminidj.com/ps02usb.html
Wat is er nou echt nieuw aan de MK2? USB2.0 lost niet echt iets op (de latency is al een hele tijd geleden opgelost, ik heb er zelfs nog nooit last van gehad) en draaitafels eraan koppelen is een software functie van Virtual DJ 2/3 die werkt via je Line-in.
This space is occupied
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de controll niets anders is als een oude MK1 versie, echter dan met minder software erbij en mischien een uitgang links en rechts minder.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:15:
Reind, kun jij mij het verschil vertellen tussen de DJ Control MP3 en de DJ Console Mk2...de een kost 99 euro en de andere 249?
MKII zou ik het pers bericht al van ontvangen moeten hebben...... echter heb ik nog niets gezien. Nog even af wachten dus (zal maandag wel de deur uit gaan bij hercules).
Zodra beide exemplaren in productie gaan komen ze ook beide deze kant op voor een review dus dan zijn de verschillen snel genoeg duidelijk.
Aan het plaatje te zien denk ik dat de goedkoopste versie enkel een controller is, en geen geluidskaart.
Je moet dus zelf nog een geluidskaart hebben om er gebruik van te kunnen maken.
Er staat ook bij het persbericht : "A computer equipped with a sound card, amplified speakers and your favorite music (whether CD-Audio or MP3, WAV or WMA files): that’s all you need to get the most out of DJ Control MP3!"
Wil je 'm dus op een laptop gebruiken en ook beschikking hebben over een appart cue kanaal zal je nog wel een apparte externe geluidskaart moeten aanschaffen.
Je moet dus zelf nog een geluidskaart hebben om er gebruik van te kunnen maken.
Er staat ook bij het persbericht : "A computer equipped with a sound card, amplified speakers and your favorite music (whether CD-Audio or MP3, WAV or WMA files): that’s all you need to get the most out of DJ Control MP3!"
Wil je 'm dus op een laptop gebruiken en ook beschikking hebben over een appart cue kanaal zal je nog wel een apparte externe geluidskaart moeten aanschaffen.
Verwijderd
Ik heb twee geluidskaarten in mijn pc zitten dus dat is niet zo'n probleem. Kan ik dan nog wel met mijn koptelefoon cueen over twee kanalen?
Verwijderd
is dit niks voor in de tussentijd
http://www.xone.co.uk/3d.htm

greetz

greetz
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 00:55 ]
supermooi ding... maar hoe duur?Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:54:
is dit niks voor in de tussentijd![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
greetz
Verwijderd
ItemID: Xone3D
Manufacturer: Allen & Heath
Retail Price: $2,999.00 of 1400 pond.....dus een aardig prijsie
maar dan heb je ook wel wat ....
Allen & Heath showcased its innovative Xone:3D DJ Mixer/Controller workstation at the AES convention in New York City. The 3D, one of six working prototypes, brings the two very different worlds of the vinyl and digital DJ seamlessly together in a well-thought out and brilliantly executed design. The all-in-one design contains a 4 channel analog mixer, two separate MIDI control surfaces, a multi-channel USB soundcard and Allen & Heath's dynamic filter effects. The unit will begin shipping in January of 2006 in Europe for £1400 pounds and will hit the shores of the US sometime in the Spring at $2999 dollars.
dus wie heeft er zin een GWKtje binnen te rijden!?
ik bestuur de sjofel wel
Ai.. 500 euro had ik er nog wel voor over, dit is te duur
Een klein onderzoekje had je al kunnen vertellen dat A&H geen AH prijzenslag doorvoert
Ik ben daarnaast wél erg geïnterreseerd in dat pronkstukje van ze, mits het allemaal echt gaat scoren en er weinig kinderziektes in zijn te vinden
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Veel te duur,voor dit bedrag kun je gewoon 2 top cdplayers kopen en een top (dj)mengpaneel en hou je nog geld over.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:30:
[...]
ItemID: Xone3D
Manufacturer: Allen & Heath
Retail Price: $2,999.00 of 1400 pond.....dus een aardig prijsie
Ik vind het ding er niet uitzien met die jogwheels......
Kan dan niet gewoon op een aparte controller, die je dan weer lekker in je tas kan laten zitten
Kan dan niet gewoon op een aparte controller, die je dan weer lekker in je tas kan laten zitten
Verwijderd
Hallo,
Wij hebben het genoegen je mee te delen dat het volgende product op voorraad is.
Hercules DJ Console MK2 geluidskaart
218 €
op voorraad
(Pixmania.com)
MMZ ben benieuwd!!
greetz
Wij hebben het genoegen je mee te delen dat het volgende product op voorraad is.
218 €
op voorraad
(Pixmania.com)
MMZ ben benieuwd!!
greetz
MOOIVerwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:34:
Hallo,
218 €
op voorraad
(Pixmania.com)
MMZ ben benieuwd!!
greetz
Maar pixmania is niet de beste winkel in service.. lees ik in de Shop Survey...
[ Voor 6% gewijzigd door JorisPenders op 31-10-2005 08:02 . Reden: Linkje 8)7 ]
Verwijderd
Ach, tis ondertussen toch alweer november. Ik laat mn bestelling voor de bcd2000 nog wel open staan. Die Hercules DJ Console voldoet toch niet echt aan m'n eisen xD
Met een beetje mazzel hebben ze dat apparaat inderdaad voor de kerst af.
Met een beetje mazzel hebben ze dat apparaat inderdaad voor de kerst af.
Verwijderd
k w8 nog heel ff op een paar reviews en dan MIXUHHH maar :-)
koptelefoon ook alvast maar besteld
greetz
koptelefoon ook alvast maar besteld
greetz
Even maar een vergelijking volgens PixMania dan maar:
BTW:
Links is de oude, rechts is de nieuwe

Het enige dat ik kan ontdekken is dat er bij de nieuwe een stuk minder software bijgeleverd zit en dat de systeemeisen wat hoger zijn.
Hercules DJ Console (oud): €222,-
Hercules DJ Console MK2: €214,-
Zou dit prijsverschil aan de software liggen
BTW:
Links is de oude, rechts is de nieuwe

Het enige dat ik kan ontdekken is dat er bij de nieuwe een stuk minder software bijgeleverd zit en dat de systeemeisen wat hoger zijn.
Hercules DJ Console (oud): €222,-
Hercules DJ Console MK2: €214,-
Zou dit prijsverschil aan de software liggen
[ Voor 7% gewijzigd door JorisPenders op 31-10-2005 08:59 . Reden: Uitleg plaatje ]
Verwijderd
als ik die lijst mag geloven dan zitten er niet eens kabels bij
dus zal wel nie helemaal kloppen dit stukkie tekst
k GOK dat ze de prijs wat lager hebben gemaakt omdat ook de behringer straks wat goedkoper uitkomt
cant wait!
greetz

k GOK dat ze de prijs wat lager hebben gemaakt omdat ook de behringer straks wat goedkoper uitkomt
cant wait!
greetz
Zoiets zal het zijn, ze hebben nog niet veel moeite gedaan om het product te beschrijven, maarja, ik dacht ik post het toch eventjes.
Zijn er nu al andere winkels die dat ding leveren? (betaal liever wat meer en dan goeie service enzo)
En heeft iemand de nieuwe al binnen/al besteld?
Zijn er nu al andere winkels die dat ding leveren? (betaal liever wat meer en dan goeie service enzo)
En heeft iemand de nieuwe al binnen/al besteld?
[ Voor 10% gewijzigd door JorisPenders op 31-10-2005 18:09 ]
Bij Pixmania wordt ie op 4 november verwacht (voor wat het waard is):
http://www.pixmania.nl/nl...ntrol-mp3-geluidskaa.html
Staat nu al "op voorraad"hvangent schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:15:
Bij Pixmania wordt ie op 4 november verwacht (voor wat het waard is):
Waar is ie nog meer verkrijgbaar??
Ik heb vandaag de test exemplaren mogen ontvangen van Hercules.
Review zal binnen niet al te lange tijd bij mij op de website verschijnen.
Review zal binnen niet al te lange tijd bij mij op de website verschijnen.