[advies] Hercules DJ Console of Mixman DM2?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die de DM2 willen kopen. Deze staat nu te koop bij de Makro voor € 58,- inclusief BTW. Dat is volgens mij het goedkoopste tot nu toe (voor de DM2 dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:14:

2. Aangezien de Behringer nog niet te koop is en de Hercules wel (en zelfs al 2de hands) neig ik voor de Hercules te gaan. Wat zijn jullie ervaringen met dit apparaat. Wat vinden jullie goed en natuurlijk ook minder goed??

THANXX !!
DOM DOM DOM DOM !!!!
je kan echt beter een maand wachten toto de Behringer uit komt....geloof me die is echt veel beter..
bij de hercules zittel alle knopjes zo opelkaar....
heb gedult jongen......de hercules is zelfs nog duurder ook 8)7

Verwijderd

Ja.. Sateck je hebt waarschijnlijk toch gelijk.. De Hercules kost 2de hands nog snel € 150,- en daar kun je de Behringer nieuw voor kopen..

Wel vraag ik mij nog steeds af wat jullie ervaringen met de diverse DJ pakketten op de PC ??

Verwijderd

Hmm. Mijn ervaring met de DJ-Software is gelimiteerd tot Traktor DJ Studio 2 en Mixvibes Pro 5.1. Doorgaans gebruik ik Traktor, aangezien ik op de pc enkel kan mixen zonder hoofdtelefoon op het moment, Traktor heeft een erg goede automatische beatmatch en cue-functie waardoor dit erg makkelijk gaat (volgens sommigen te makkelijk ;). Verder is Traktor erg simpel en leer je het snel, de opties zijn ruim genoeg om goed mee te beginnen, alhoewel ik toch het een en ander mis (een sampler, extra effecten, uitgebreidere equalizer en nog wat kleine dingetjes).
Mixvibes Pro 5.1, waar ik even mee gespeeld heb, aan de andere kant is een stuk ingewikkelder. Alle functies waar je zo'n beetje van kan dromen die je tijdens het mixen wil gebruiken zijn aanwezig, wat het geheel tevens iets minder gebruikersvriendelijk maakt. Ik ontdekte zo kort als ik er mee heb gedraaid een paar kleine dingetjes op die me irriteerden (effects bij elk nummer opnieuw instellen, vervelend beatmatchen). Dat beatmatchen zonder koptelefoon was rampzalig, evenals een cue maken, wat ook vrij gaar werkte. Maargoed, misschien dat dat allemaal even wennen is, ik heb immers niet echt veel tijd eraan besteed.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:31:
Hmm. Mijn ervaring met de DJ-Software is gelimiteerd tot Traktor DJ Studio 2 en Mixvibes Pro 5.1. Doorgaans gebruik ik Traktor, aangezien ik op de pc enkel kan mixen zonder hoofdtelefoon op het moment, Traktor heeft een erg goede automatische beatmatch en cue-functie waardoor dit erg makkelijk gaat (volgens sommigen te makkelijk ;). Verder is Traktor erg simpel en leer je het snel, de opties zijn ruim genoeg om goed mee te beginnen, alhoewel ik toch het een en ander mis (een sampler, extra effecten, uitgebreidere equalizer en nog wat kleine dingetjes).
Mixvibes Pro 5.1, waar ik even mee gespeeld heb, aan de andere kant is een stuk ingewikkelder. Alle functies waar je zo'n beetje van kan dromen die je tijdens het mixen wil gebruiken zijn aanwezig, wat het geheel tevens iets minder gebruikersvriendelijk maakt. Ik ontdekte zo kort als ik er mee heb gedraaid een paar kleine dingetjes op die me irriteerden (effects bij elk nummer opnieuw instellen, vervelend beatmatchen). Dat beatmatchen zonder koptelefoon was rampzalig, evenals een cue maken, wat ook vrij gaar werkte. Maargoed, misschien dat dat allemaal even wennen is, ik heb immers niet echt veel tijd eraan besteed.
Beatmatchen in Mixvibes 6 is daarentegen echt top. Mijn voorkeur gaat daar dan ook naar uit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:31:
Traktor heeft een erg goede automatische beatmatch en cue-functie waardoor dit erg makkelijk gaat (volgens sommigen te makkelijk ;). .
kan iemand me miss ff uitleggen wat die cue-functie is en hoe je hem gebruikt met traktor...ben nog maar een grote beginner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me miss ff uitleggen wat die cue-functie is en hoe je hem gebruikt met traktor...ben nog maar een grote beginner ;)
De Cue functie zorgt ervoor dat je telkens van een bepaald punt in het liedje kan beginnen afspelen door ofwel op play te duwen, ofwel door de cue-toets ingedrukt te houden, dan speelt het liedje vanaf dat punt af totdat je de knop weer loslaat, dan springt het automatisch terug naar het cue-punt. Men gebruikt dit meestal tijdens het mixen wanneer men luistert via de hoofdtelefoon of het volgende liedje wel gelijk loopt in beat (nu met pc kan je het automatisch laten doen). Ook kan je het gebruiken als je een bepaalde beat of stemgeluid achter elkaar wil laten afspelen tijdens een mix...je ziet maar!

Om het te activeren in Tractor moet je dus het blauwe/rode streepje (dat is het cue punt) op het paneel waar je digitaal de muziekfrequenties ziet daar zetten waar je dus je cue wil plaatsen, dan klik je op Que II => dan begint het af te spelen zolang je drukt, of je drukt gewoon op SET dan plaats je daar je cue-point. De knop QUE II is dus de knop die je moet blijven indrukken, de knop QUE > is de knop om het te laten afspelen met 1 druk op de knop, eigenlijk gelijk aan de play knop. Wil je terug naar je QUE-punt na afspelen (met play knop) dan druk je gewoon op QUE II, dan zal het automatisch terugkeren naar dat punt.

Dat vind ik goed aan digitaal muziek mixen...Als je terug naar je QUE punt gaat, dan kan je meteen weer beginnen spelen...bij cd spelers (zoals de NUMARK cd-spelers met zo'n paneel) moet je eventjes wachten totdat je terug de QUE kan gebruiken...dat is wat ik ervaren heb deze zomer in een beach club natuurlijk :P Ik denk dat de nieuwe spelers (zoals de pioneers) dit probleem niet zullen hebben...

Ik speel al een jaar ongeveer (voor mezelf als hobby) op traktor, met de muis 8)7 ! Nu wil ik dus de knopjes voor me hebben...maar Traktor is goed. Virtual DJ heb ik ook al geprobeerd, maar daar hoor je soms het veranderen van de BPM teveel tijdens dat een liedje afspeelt omdat het programma deze automatisch aanpast, wanneer je echter deze functie afzet wil het programma gaan veranderen maar ergens wordt dit geblokkeerd...daardoor hoor je soms zeer kleine weizigingen! Dat heb ik toch met mijn trial programma :?

Anyway...ik hoop dat die Behringer snel uitkomt! Wat nog interessanter is aan die behringer => je kan ook turntables of cd-spelers aansluiten en de behringer gebruiken als een analoge mixer...enkel de volume knoppen werken dan, de headphone functie en de effects, mits aansluiting van je pc..die moet altijd aangesloten zijn om de behringer te kunnen gebruiken..

Greetz
Alex

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat vind ik goed aan digitaal muziek mixen...Als je terug naar je QUE punt gaat, dan kan je meteen weer beginnen spelen...bij cd spelers (zoals de NUMARK cd-spelers met zo'n paneel) moet je eventjes wachten totdat je terug de QUE kan gebruiken...dat is wat ik ervaren heb deze zomer in een beach club natuurlijk :P Ik denk dat de nieuwe spelers (zoals de pioneers) dit probleem niet zullen hebben...
Nieuwe spelers hebben dat probleem idd niet, omdat ze een soort ram geheugen aan boord hebben. De track kan daardoor direct afgespeeld worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier. De reden dat ik hierop ben gekomen is dat ik wat verder wil dan alleen maar muziek afspelen. Een beetje mixen en misschien wat proberen muziek te maken. Uiteraard op amateur niveau.
Ik kreeg de folder van de Makro in mjn handen en toen viel ik (in eerste instantie) op de Mixman. Na het apparaat gezien te hebben (in de winkel wat droog mee zitten spelen -> jongens echt een kinder ding :r ) en via jullie topic (thanks guys :) ) weet ik nu wel beter.
Dat apparaat van Behringer lijkt voor mijn doelen erg geschikt, ben benieuwd wanneer die uitkomt en wie als eerste zijn bevindingen beschrijft.
Ik hoop dat dit topic nog lang zal voortbestaan, met alle ontwikkelingen, wie weet kan ik nog mijn steentje bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:45:
[...]

DOM DOM DOM DOM !!!!
je kan echt beter een maand wachten toto de Behringer uit komt....geloof me die is echt veel beter..
bij de hercules zittel alle knopjes zo opelkaar....
heb gedult jongen......de hercules is zelfs nog duurder ook 8)7
Vind ik toch knap dat jij al durft te beweren dat de Behringer beter is terwijl er nog geen enkele consument is geweest die het ding uitvoerig heeft kunnen gebruiken.

Behringer is nou niet echt een fabrikant met een al te beste reputatie en dus wil ik eerst nog wel eens met eigen ogen zien of ze alles waar kunnen maken wat ze beloven. Het zal tenslotte niet het eerste product zijn wat compleet door de mand heen valt zodra het gereleased word.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 19:11
Ik geef em wel gelijk om indien mogelijk nog heel ff op de Behringer te wachten, dan kan je dan alsnog kijken welke van de 2 de beste is.
Verder is de hercules controller ook zeker niet slecht. Enige nadeel vind ik eigenlijk dat de drukknopjes nogal hard moeten ingedrukt worden, wat voor cue/play niet altijd even handig is.
Daar kan je echter nog steeds een keyboard shortcut voor gebruiken, dus dat vind ik zelf niet zo'n probleem.
De Behringer heeft ook iets meer draaiknopjes enzo, dus als je alles (buiten pitch, volume en equalizer ook effecten en gain en dat soort functies) wilt kunnen bedienen lijkt die me ook wel handiger.

[ Voor 20% gewijzigd door Adion op 13-08-2005 11:23 ]

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de Hercules te koop is? Ik wil hem graag in levende lijve zien. Kheb op de site van Dixons gekeken, maar kon hem daar niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets, Hercules heeft USB 1.1, heeft Behringer dat ook?
Lijkt mij niet onbelangrijk...responstijd, zo essentieel bij het mixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:19:
Nog iets, Hercules heeft USB 1.1, heeft Behringer dat ook?
Lijkt mij niet onbelangrijk...responstijd, zo essentieel bij het mixen...
in de handleiding van de behringer staat:

USB Interface: Full Speed 12 Mbit/s

Das dus wel helaas USB 1.1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de handleiding van de behringer staat:

USB Interface: Full Speed 12 Mbit/s

Das dus wel helaas USB 1.1 :(
Full-speed USB 4-channel audio interface plus high resolution 24-bit A/D and D/A converters

DAt is wat ik bij features heb gelezen...nu ik denk persoonlijk als het 12Mb/s is, dat je snel respond krijgt hoor! Een gewoon mp3 liedje is rond de 5 à 6 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Als je USB2 wil hebben zul je een mac moeten kopen. De mac versie van de Hercules DJ Console is namelijk wel USB2 en dat merk je goed terug in de bediening en de respons.

Voor de mensen die willen weten wat voor software ze gaan krijgen bij hun BCD2000 -> http://www.aboutdj.nl/content/view/123/3/

Als je het mij vraagt word dat dus maar djDecks aanschaffen zodra die compatibel is met de BCD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb sinds kort een 2ehands Hercules Dj Console (voor wat amateuristisch te prullen).
Weet er iemand welk programma daar volledig mee compatibel is.
Op de site staat mixvibes te download, maar dat heeft wat weinig functies vind ik.
Traktor krijg je geloof ik niet helemaal ondersteunt.
Met Virtual Dj zou 't wel moeten lukken, maar ik slaag er blijkbaar niet in om een correcte versie ervan te vinden. Welke moet je precies hebben, want ik slaag er maar niet in het geluid enkel uit de koptelefoon te krijgen. Tja, en dan wordt mixen moeilijk natuurlijk.
't Ligt niet aan de koptelefoon uitgang, want bij mixvibes 5 werkt 't wel.

Groetjes,
Jack

ps: verder lijkt me dat andere toestel trouwens wel ok. Ben nochtans ook wel tevreden van dj console, al moet je idd vrij hard op de knoppen duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Virtual Dj 3.0 werkt er volledig mee samen, ik gebruik het ook, alleen is die niet gratis. (kost 100 euro)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Traktor DJ Studio zou die Hercules DJ-Console gewoon goed moeten werken. Ik heb alle keren dat ik met de DJ-Console heb gewerkt Traktor gebruikt, en kon elke knop naar wens instellen. Alleen de jogwheels waren niet helemaal lekker bruikbaar omdat deze veel te gevoelig waren, maar ik denk niet dat dat een software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ffies een vraagie tussendoor over traktor DJ studio...kan je met dat programma die geluid uit een liedje halen..zodat je alleen de stemmen hoor(dat je een rap nummer onder een trance nummer kan draaien)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kun je alleen doen door met de high/mid/low-EQ knopjes / filters te spelen. Grootste deel van de tijd kun je alles redelijk mooi wegfilteren dat alleen de stemmen nog duidelijk over blijven, uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:57:
Dit kun je alleen doen door met de high/mid/low-EQ knopjes / filters te spelen. Grootste deel van de tijd kun je alles redelijk mooi wegfilteren dat alleen de stemmen nog duidelijk over blijven, uiteraard :)
het het geprobeerd maar het is aardig lastig merk ik al :P zijn er geen handige tips voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen met MIXVIBES? ziet er lekker strak uit, die software, heb een vinyl demootje staan, nice.

BEHRINGER LALALA bijna zover

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 13:16

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Uhmmm.... hoe weet je dat zo zeker :?
Op de site staat nog steeds 3e kwartaal.

Mn nieuwe Speakerset is nu compleet en voortaan hebben we ook een 15" TFT erbij, werkt heerlijk.
Enige wat ik nog mis is de Behringer (en nog even draaitafel bekleden dan :Y) )

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ok...wie kan mij vertellen wanneer de behringer uitkomt??
Ik wil het nu toch wel eens echt weten....wie laat mij licht aan het einde van de tunnel zien :9~
Greetz from the Super V _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:46:
Ok, ok...wie kan mij vertellen wanneer de behringer uitkomt??
Niemand. Er staat in het 3e kwartaal, dus hij komt tussen vandaag en 30 september uit.
Ik wil het nu toch wel eens echt weten....wie laat mij licht aan het einde van de tunnel zien :9~
:?
Greetz from the Super V _/-\o_
Groeten hoeft niet op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja...3e kwartaal...na eerst gezegd te hebben 1e kwartaal....oh nee toch niet het wordt het 2e kwartaal...oh nee toch niet ...het wordt het 3e kwartaal...etc...etc. :Z
Ok...niet gegroet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

behringer lacht ons vierkant uit!!!!!! be patient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:20:
Ja...3e kwartaal...na eerst gezegd te hebben 1e kwartaal....oh nee toch niet het wordt het 2e kwartaal...oh nee toch niet ...het wordt het 3e kwartaal...etc...etc. :Z
Ok...niet gegroet :O
Geen reden om direct geïrriteerd te raken. Er is in dit topic al tig keer gevraagd wanneer het ding uit komt, en niemand die het weet. Het enige wat ik bedoel met mijn post is dus dat iedereen dezelfde informatie heeft: namelijk dat ie in het 3e kwartaal uit zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Als ie tijdens de grote beurzen nog niet gepresenteerd is (plasa en aanstaande zondag dj expo) dan kun je er vanuit gaan dat men nog druk bezig is met het finishen van het apparaat.

En liever te laat op de markt dan een product vol met irritante bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de site van djexpo staat dat er 2x een workshop wordt gegeven over de dj console:
BEHRINGER B-Control Deejay BCD2000
Workshop at the DJ EXPO, Amsterdam 2005

BEHRINGER International's Market Maker DJ & Light Kevin Mertens will hold a BCD2000 workshop twice during this year's DJ EXPO 2005 in Amsterdam. During the workshop he will explain in depth the different functions of the brand new BCD2000 USB-Midi DJ controller and also of the complementing B-DJ mixing software that enables the mixing of digital files such as MP3s, WAVE and other formats + many more unique features such as DirectX Effects plug-in support and looping.

In addition he will demonstrate how the controller unit which includes a 24 bit low latency audio interface is the ideal mixing tool for use with a variety of third party DJ and producing software such as Mixvibes, NI's Traktor or Ableton live.

He will show setup possibilities within Ableton Live 5 to combine for example the BCD2000 and a BCF2000 to a powerful DJ / Liveact setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 04:41:
op de site van djexpo staat dat er 2x een workshop wordt gegeven over de dj console:

[...]
Mooi kan ik meteen achter een exemplaar aan voor een review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVa
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
Ik heb zonet even contact gehad met de verdeler van Behringer producten in België en deze wist me te zeggen dat de BCD2000 pas in oktober leverbaar zou zijn ... Q4 dus? ... nog heel even wachten jongens.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik hoop dat het wat is, echt ik hoop het... Reind laat s wat zien van de expo dit weekend ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
KeeZ schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:35:
ik hoop dat het wat is, echt ik hoop het... Reind laat s wat zien van de expo dit weekend ;)
iBook inclusief hotspot abbo gaat mee dus als het allemaal een beetje wil werken..... ieder uur een update bij mij op de site vanaf dj expo en als afsluiter een exclusief interview met 100% isis.

Als dat geen feest is ;)

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

nog een iBook sjouwer nodig :P

Nee ik ken inmiddels je berichten enzo en verwacht er best een leuk objectief stukje van je over...

[ Voor 64% gewijzigd door KeeZ op 25-08-2005 00:38 ]

Deze plek is te koop.

• R2D2
  • Niet online
Ik ga ook zeker even achter de behringer aan (ik tuf bij deze door 2 vingers en zweer het :P ) aangezien de combinatie van soft/hardware toch uiteindelijk de toekomst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ik was vandaag op de DJ Expo.

Leuk om het Engels -met zeer sterk Duits accent- te horen van die Beheringer gasten. Heb alleen de BCD2000 niet gezien, wel een flyer daarvan; daarop stond o.a. de afmetingen van de BCD2000: 33 cm (breed) x 29 cm (lengte).

Weet iemand de afmetingen van de Hercules???
Via de MeetMusic stand kwam ik op de volgende site:
http://www.meetmusic.com/...il.asp?revid=330&pagenr=1 dit is een review van de hercules dj console.

Wat ik mij overigens afvraag, de hercules heeft meer aansluitingen dan de Behringer. Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
ik kan niet meer wachten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:28:

Leuk om het Engels -met zeer sterk Duits accent- te horen van die Beheringer gasten. Heb alleen de BCD2000 niet gezien, wel een flyer daarvan; daarop stond o.a. de afmetingen van de BCD2000: 33 cm (breed) x 29 cm (lengte).

Weet iemand de afmetingen van de Hercules???
Via de MeetMusic stand kwam ik op de volgende site:
http://www.meetmusic.com/...il.asp?revid=330&pagenr=1 dit is een review van de hercules dj console.

Wat ik mij overigens afvraag, de hercules heeft meer aansluitingen dan de Behringer. Hoe zien jullie dit?
Van hercules.com: 235x200x65mm
de hercules heeft meer aansluitingen dan de Behringer
De hercules heeft een 5.1 geluidskaart aan boord, de behringer niet. (of wel?)

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 28-08-2005 21:37 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:28:

Maar goed dat ik dan toch een paar pics heb kunnen maken van dat ding op de behringer stand (k*t stand by the way en een slechte zaak dat er geen NL personeel stond).

Zal ze morgen ff online zetten. (overigens gaat dat takkeding alleen op de pc werken..... alle mac bezitters hebben dus gewoon vette pech :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

dan wordt het geen behringer voor mij... fatte pech voor behringer... dan wacht ik mooi tot A&H met hun xone komen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Mooie afmetingen voor zo'n console.
Hoop dat ie in Oktober toch al wel uit is (mooi verjaardagscadeau :+)

Moet alleen wel wat aan mijn PC gaan timmeren.
Denk dat traktor en de console met 800mhz / 192 mbram niet echt lekker draait ;-)
De rest zit wel goed, HD enal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
De beloofde foto,

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/gear_nieuws/dj_expo_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

DaVa schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:58:
Ik heb zonet even contact gehad met de verdeler van Behringer producten in België en deze wist me te zeggen dat de BCD2000 pas in oktober leverbaar zou zijn ... Q4 dus? ... nog heel even wachten jongens.

greetz
Dit is een reactie van www.dijkmanmuziek.nl (Amsterdam) die het product ook waarschijnlijk gaat verkopen:

Beste Tim,

De B DJ control wordt binnen een aantal weken leverbaar,
Behringer weet nog geen exacte levertijd maar denkt een week of 6
minimaal.
vr gr. xxxx
sales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
O+
Behringer weet nog geen exacte levertijd maar denkt een week of 6
minimaal.
Nog 6 weken minimaal :(

March of the Eagles

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
We kunnen in ieder geval wel gaan aftellen, als ze dit keer wel aan hun verplichtigingen voldoen en het niet wéér een kwartaal opschuiven ;-)

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Deze komt van www.dirkwitte.nl (Amsterdam):

Hallo Tim,

We gaan hem zeker verkopen maar de vraag is inderdaad; WANNEER?..
Hij wordt op dit moment zeker niet vóór oktober verwacht, misschien zelfs
pas aan het einde van het jaar. We weten het echt niet.

mvg, xxxx

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het einde van dit jaar :X Is er nog zoveel werk aan misschien :?

March of the Eagles

Verwijderd

*Gaap*

Nouja, geduld is een schone zaak, schijnt

Verwijderd

Ok wie op de dj expo geweest is, wat was jouw eerste indruk:

De mijne:

+
reageert realtime in vergelijk met de hercules
assignable effecten, die ook over de analoge lijnen kunnen
goed verdeelde toonregelaar in tegenstelling tot de standaard behringer mixers waar bijv. de bas pas op het laatste stukje wegdraait (anders dan een pioneer 600).
software zag er gebruikersvriendelijk uit..
Loopt op minimale eisen al prima.. (ze hadden echt maar een 1,2 gihz laptop staan)
Reactie van de knoppen (jogdial, pitch bend, alles etc) is in te stellen...
loopfunktie op de console..(leeuk als je acapella samples in een set gebruikt)

-
snap niet waarom de toon regelaars nu perse op een rijtje moesten. toch liever onder elkaar
jogdial mocht van mij wel nog groter
alles mocht zowiezo nog ietsjes grotyer (let op het is niet te klein of zo..)

Verder een tip.

Als je iemand ent die soms in duitsland is, laat het daar halen, daar wordt ie veel goedkoper..
en ja het wordt idd oktober zie die duitser

peace

Verwijderd

Wat gaat ie in duitsland kosten dan? kun je dan toch ook gewoon online bij een firma bestellen, of zie ik dat verkeerd?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 16:58

MaDLiVe

.-Observer-.

Hercules introduceert aan het einde van september ook een nieuwe DJ console. (praat ik nou stiekem mijn mond voorbij ben ik bang :))

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MaDLiVe schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:42:
Hercules introduceert aan het einde van september ook een nieuwe DJ console. (praat ik nou stiekem mijn mond voorbij ben ik bang :))
Dat is iets wat ik al vaker gehoord heb en nog ontkend nog bekrachtigd word door de mensen van Hercules.

Maar als ie er komt krijg ik in ieder geval weer een review exemplaar was het laatste wat ik daarover heb gehoord ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:08:
Ok wie op de dj expo geweest is, wat was jouw eerste indruk:

De mijne:

+
reageert realtime in vergelijk met de hercules
assignable effecten, die ook over de analoge lijnen kunnen
goed verdeelde toonregelaar in tegenstelling tot de standaard behringer mixers waar bijv. de bas pas op het laatste stukje wegdraait (anders dan een pioneer 600).
software zag er gebruikersvriendelijk uit..
Loopt op minimale eisen al prima.. (ze hadden echt maar een 1,2 gihz laptop staan)
Reactie van de knoppen (jogdial, pitch bend, alles etc) is in te stellen...
loopfunktie op de console..(leeuk als je acapella samples in een set gebruikt)

-
snap niet waarom de toon regelaars nu perse op een rijtje moesten. toch liever onder elkaar
jogdial mocht van mij wel nog groter
alles mocht zowiezo nog ietsjes grotyer (let op het is niet te klein of zo..)
toon volledige bericht
Ben er met de minuut benieuwder naar :9
Klinkt allemaal goed, en de negatieve dingen zijn niet de "prestatie"-dingen.
Ik zie er echt naar uit dat ie uitkomt, en ik denk iedereen hier wel
Verder een tip.

Als je iemand ent die soms in duitsland is, laat het daar halen, daar wordt ie veel goedkoper..
en ja het wordt idd oktober zie die duitser

peace
Dank voor de tip.
Als ie echt VEEL goedkoper is (50 euro of meer), dan haal ik hem denk ik daar. Maar aan de andere kant, bij een bekende zaak in de buurt is toch wat vertrouwder. Ook qua garantie enal. E169,- ofzo is en blijft geen geld voor zo'n apparaatje :)

Weet iemand of de software van de B-Control zelf ook over een goede library beschikt?
En een auto-mixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCD update: ik hoor zowel in NL als uit de US berichten dat hij waarschijnlijk komende week leverbaar wordt.

Ze zijn in ieder geval geshipped...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Reind schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 03:17:
Dat is iets wat ik al vaker gehoord heb en nog ontkend nog bekrachtigd word door de mensen van Hercules.
offtopic:
Noch, met n.o.c.h. :P
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:55:
BCD update: ik hoor zowel in NL als uit de US berichten dat hij waarschijnlijk komende week leverbaar wordt.

Heb je hier misschien een bronvermelding voor?

[ Voor 15% gewijzigd door Victor op 02-09-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:55:

Heb je hier een bron van?
Reind schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 03:17:
[...]

Maar als ie er komt krijg ik in ieder geval weer een review exemplaar was het laatste wat ik daarover heb gehoord ;-)
Vorig jaar vertelde een beta tester van de dj console me dat Hercules een opvolger gepland had voor 2005. Die zou veel professioneler lijken dan de huidige console, maar ook dubbel zo duur worden. Naja, afwachten maar :)

[ Voor 50% gewijzigd door XWB op 02-09-2005 18:33 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Als dat ding maandag de 5e officieel in de schappen zou liggen zou dat me zeer zeker degelijk verblijden 8). Na ff wat googlen kwam ik inderdaad op zulk soort dingen;

http://www.native-instrum...d.php?p=176150#post176150

Maarja, wat moet men daar van denken.
Ach ja, we merken het vanzelf wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Ahhh ik hoop zo dat ie echt van de week uitkomt :)
Dubbel zo duur als de hercules van nu (dus wordt 400-500 euro) vind ik erg veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hmm nou als dat een fatsoenlijke controller is die mijn apparatuur kan vervangen (mixer en 2 CD spelers) heb ik dat er zeker wel voor over, tis nog altijd 1/3e deel van wat ik nu besteed heb aan apparatuur...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Diversi, kan je me even zeggen of de geluidskwaliteit van de behringer goed was tijdens DJexpo? En hoe werkte alles, zat er een delay op als je op play/cue drukte of was het precies of je met een cd-speler werkte? Ik denk dat dit toch zeer belangrijk is dat je direct respons krijgt en niet een delay van 1 sec hebt...Want tenslotte werkt die behringer op een USB1.0 zoals ook de Hercules!

Die nieuwe hercules, daar heb ik nog niet veel over gehoord...lijkt me toch wel interessant! Als de prijs het dubbel wordt van de vorige, dan zal deze ook wel dubbel zo goed zijn als die oude dj console! En dat is wat we toch allemaal wel willen :P, de beste USB mixer!!!

Dat die Behringer in de winkel zou staan op 09/05/2005, daar geloof ik niet veel van...het kan zijn, maar zet je hoop daar niet op! 9 kansen op de 10 staat hij pas in de rekken midden/eind oktober!

Greetz
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Hoi Alex, ik geloof dat ik al ergens gelezen hebt dat de delay erg meevalt :)
De rest kan ik je geen antwoord op geven.

Dat de delay zo klein mogelijk is is inderdaad erg belangrijk.
Volgens mij draait ie trouwens op USB 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 22:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

mij lijkt die behringer idd een erg mooi ding :9~

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de latency wel mee valt als je een beetje snelle computer hebt,de BCD2000 beschikt namelijk over ASIO drivers dus een latency van onder de 10ms moet zeker lukken.
Trouwens je kan de manual al downloaden op de site van Behringer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 September, nog niks gezien over officiele releases. Zoals verwacht, helaas 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja jammer.. het blijft maar lang duren.. IK WIL MIXXXEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was net in Den Haag bij het westeinde om even te informeren over dit geweldige apparaat van Behringer
En die verkoper kon me vertellen dat DEC/JAN de winkelrelease is van de BCD2000.... :Z :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(

Lijkt allemaal redelijk tegenstrijdig dus.

Het enige 'goede' nieuws is dat de Behringer site nog steeds Q3 aangeeft. De vorige keer hadden ze dat ook netjes op tijd aangepast van Q2 naar Q3.

Edit: navraag leert mij nu ook eind december. Damn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EIND December?!

Wat is dat voor een idioot gedoe zeg.

Op deze manier ga ik bijna denken dat ik dat apparaat nooit binnen zal krijgen, ofwel omdat ze ontwikkeling maar staken ofwel omdat de winkel waar ik 'em al besteld heb niet meer weet DAT ik er een besteld heb oid :(

BOE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Tsja dat is nou behringer...

En niet raar op staan te kijken als het februari word ;)

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Er is nu ook een nieuwe controller uit: Kontrol DJ.
Staat grote post in AV-forum.

Voor degene die de link niet hebben gezien:
Kontrol DJ - Geweldige DJ Controller (midi/usb)

Het is best een mooi ding, en als voordeel dat ie al te leveren is :9
Alleen is de prijs een beetje erg hoog, 400 euro voor een controller is veel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Maar dan heb je ook geen "leuk dat ik er een jaar mee doe en dan flikker ik hem in de kast omdat ie niet meer werkt apparaat" maar dan heb je een echte serieuze controller waar je nog is een keer een beetje mee kan slepen naar feestjes e.d zonder dat je je af hoeft te vragen of ie de volgende dag wel haalt.

Alle waar naar zijn geld noemen ze dat ook wel.

Behringer heeft in het verleden bewezen rampenbakken te kunnen maken, laat ze nu eerst maar eens bewijzen dat ze ook iets in 1 keer goed kunnen op dj gear gebied.
Tot die tijd zet ik mijn geld liever op andere apparaten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook weer interessant:

http://djservice.com/dj_e...quipment/ecler_nuo_4.html

http://www.e-mix.com/index.php?id=12&L=1

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hmm die nuo 4 was er dus ook al een tijdje... i.c.m. traktor best wel dodelijk ;)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

ALs je echt een goed apparaat wil voor je pc en niet te gierig bent om wat geld uit te geven dan zou ik voor die NUO 4 gaan. Het ziet er mij een zeer professioneel apparaat uit met veel fucnties, maar ik zou niet weten of het wel degelijk zo werkt 8)7 Ik zal alvast eens zoeken naar reviews!
De prijs op internet lag rond de 750€. Is dus redelijk duur (ongeveer evenveel als een goede cd-speler van pioneer) maar ik ben er toch van overtuigd dat het zijn geld wel waard zou zijn...

groetjes,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik veronderstel dat die e-mix mp1200 wel een beetje professioneler is dan de behringer.
De kostprijs daarvan zal rond de 550-600 euro liggen.
http://djservice.com/dj_e...e-mix_mp-1200_mp3_dj.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:10:
Ik veronderstel dat die e-mix mp1200 wel een beetje professioneler is dan de behringer.
Het lijkt als of hij in een 19inch rack past maar daarvoor is hij te klein en de (binnen)maten zijn zelfs kleiner als die van de Behringer,denk toch dat die Behringer een hele goede prijs/prestatie verhouding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga toch voor die Behringer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar op die behringer zal je nog wel een tijdje moeten wachten ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:10:
Ligt het aan mij, of ziet die software er niet uit?
kan dan natuurlijk nog wel dat het allemaal goed werkt enzo hoor, maar heb liever wat mooiers voor mijn neus

Het zijn allemaal mooie controllertjes, maar wel aan de dure kant hoor.
Als er een goed alternatief is onder de 250 euri, kan ik nog overwegen die te kopen

Ik denk dat ik toch voor de Behringer ga, dan nog maar eventjes wachten (en dan toch maar een ander verjaardagscadeau verzinnen >:) )

Verwijderd

Is ie er al?? (BCD2000) 8)7

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21

n00bs

Het is weer Zomer!

Leuke spullen, ik zoek ook nog steeds een externe midi controller voor gebruik met Traktor DJ Studio. Maar ik wil echt niet meer dan 500 Euro hiervoor neerleggen...

Dat tafeltje dat DJ_Jorizzz had gepost is best aardig, al is dat mixwerk echt CRAP!
Wat ik niet direct zie of er ook de mogelijk is om Low, Mid and High te muten en of er prelisten mogelijkheid is van A of B of A en B.

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 15-09-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Even wat nieuws:

De indicator op de Behringer-website is veranderd van "Beschikbaar in 3e kwartaal" naar TBA.
Nu heb ik geen idee wat TBA betekend, maar er is iig iets veranderd :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:33:
Even wat nieuws:

De indicator op de Behringer-website is veranderd van "Beschikbaar in 3e kwartaal" naar TBA.
Nu heb ik geen idee wat TBA betekend, maar er is iig iets veranderd :x
TBA = TO BE AVAILBLE :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48

DyStiC

'Atta way, baby!

To Be Announced, met andere woorden het is nog niet bekend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh.

"To Be Announced" als in "geen zin om elk kwartaal dit weer te veranderen" :z

Maargoed. Ik blijf nog steeds hopen dat zo'een verandering misschien toch iets betekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff gebeld naar Behringer de bcd2000 komt op zijn vroegst in het vierde kwartaal, de maand was niet te zeggen, software zou het probleem zijn.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:37:
Ik heb ff gebeld naar Behringer de bcd2000 komt op zijn vroegst in het vierde kwartaal, de maand was niet te zeggen, software zou het probleem zijn.

8)7
Fijn.. ik hoef die software misschien niet eens te hebben ;-)
Als het brak is dan gebruik ik wel gewoon traktor :+
maar een mooi stukje software erbij is natuurlijk nooit weg

Verwijderd

Ik heb niet echt zin meer om nog langer te wachten. Het zal waarschijnlijk toch een blunder worden van Behringer.
Ik ga mij de Hercules dj console aanschaffen, tenzij er iemand iets weet over de nieuwe hercules dj console en wat er beter zal zijn an deze t.o.v. de 'oude'

mvg

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb zelf een D-Vinyl 2020, kost wel een dikke 1000 euro, maar dan heb je ook wat :)

ff wat pics :

Afbeeldingslocatie: http://www.wsystem.com/assets/images/Contenu_Dvinyl.jpg
Totaal plaatje, je kunt de platen gebruiken om mp3's aan te sturen en te scratchen enzo (worden ook cd's bijgeleverd om hetzelfde te doen met je cd spelers
Afbeeldingslocatie: http://www.wsystem.com/assets/images/mixage.jpg
De software, werkt volledig zonder keyboard en muis
Afbeeldingslocatie: http://www.wsystem.com/assets/images/Dvinyl_remote_300.jpg
De console, met mooie displays en leuke lampjes :P
Afbeeldingslocatie: http://www.wsystem.com/assets/images/connect.jpg
De aansluitmogelijkheden

Werkt echt super, ook op grote feesten

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Heb je daar een link van ?? en is het ook voor gebruiik met traktor geschikt ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 19:11
Volgens mij bestaat D-Vinyl al enkele jaren niet meer...

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21

n00bs

Het is weer Zomer!

DAMN 1000 Euro voor dat ding :? voor dat geld sorry dat ik het zeg kan je wel mooiere en professionelere spullen krijgen die minder kermisachtig ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh dat D-vinyl apparaat + software ziet er wel ERG "flashy" en blij uit. Bovendien is 1000 eruo wel een beetje erg duur, nietwaar?

Hoe dan ook ik blijf lekker wachten, of het nou teleurstellend is of niet (en ik heb dat apparaat al betaald :p) Overstappen op de Hercules DJ-console is niet echt een optie voor mij, ik mis net toch een paar dingetjes op dat (kleine) apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Vandaag weer even wat belletjes gepleegd en het signaal uit Duitsland is nu gewoon weer doodleuk het 4e kwartaal. M.a.w.: Behringer heeft zelf nog geen flauw idee wanneer ze gaan doorkrijgen dat mensen op het apparaat, en niet de software zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe nu hebben ze TBA weer veranderd in "To be announced"

mafketels O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amateurs feitelijk eh :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste