[advies] Hercules DJ Console of Mixman DM2?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie zelf ook alleen maar voordelen voor een pc mixer en ik wil ook de behringer gaan kopen..

Weet jij of ie al te koop is?
en waar?

WOuter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:44:
ik zie zelf ook alleen maar voordelen voor een pc mixer en ik wil ook de behringer gaan kopen..

Weet jij of ie al te koop is?
en waar?

WOuter
Als je nu eens het topic zou lezen zou je weten dat ie pas in het derde kwartaal uit komt. Dat is tussen morgen en eind september. Verder weet er hier niemand een precieze datum, dus gewoon het topic in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
DaChosen1 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 01:55:
waarschijnlijk lees je het zelf niet helemaal goed, als je oplet zie je dat hij het filmpje al gezien heeft en dat hij het heeft over die andere site waar staat dat hij eind juli uitkomt...
Inderdaad.. had graag die andere link :)
Heeft iemand nog een linkje naar fora of iets dergelijks waar over de Behringer wordt gediscussieerd??
Ben er ook wel naar benieuwd,
misschien wat mensen die hem op de beurs hebben gezien?

Hij zou vanaf nu uit kunnen komen, het is inmiddels als 13 uur en 34 minuten 1 juli :-)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Shit...

Zojuist weer even gebeld naar die audioapparatuur zaak, ze wisten me te vertellen dat ie pas in september uit zou komen. Ik snap niet waarom het allemaal zo lang moet duren. Het apparaat is af, breng het dan ook uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
King_Louie schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:12:
Het apparaat is af, breng het dan ook uit!
Helemaal mee eens..
Het is wel ver opgeschoven, het zou een paar weken geleden al ongeveer uitkomen.
Nu is het nog 2 maanden wachten :( (of nog wat weekjes langer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
DJ_Jorizzz schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:15:
[...]

Helemaal mee eens..
Het is wel ver opgeschoven, het zou een paar weken geleden al ongeveer uitkomen.
Nu is het nog 2 maanden wachten :( (of nog wat weekjes langer)
Het zou natuurlijk kunnen dat ze nog niet precies weten wanneer ie uitkomt, en het maar gewoon op september houden om zich zelf in te dekken. Ik wacht in ieder geval af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:44:

....
Even terugkomend op je bericht.
Een PC-mixer is erg leuk, maar je moet ook rekening houden met de PC zelf.
Deze kan natuurlijk om de een of andere (vage) reden het ook niet doen, of windows loopt vast.

Zelf heb ik meegemaakt dat mijn HD een keer deels veel bad clusters had.
Kreeg steeds BSODs. Gelukkig moesten we hier in het dorp draaien, dus kon ik mijn andere PC (ook met alle muziek) halen.

Gelukkig komt dit niet zo heel vaak voor, maar als het voorkomt, zorg dat je nog een CD-speler en een paar cd's achter de hand hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he, ik heb wat met google gezocht en kwam daar een heuse review tegen.

http://www.sonicstate.com/articles/article.cfm?id=91

ik hoopt dat jullie hier wat aan hebben :-)

[edit] hmz k*t ik zie op eens dat het een andere midi controlers.. :o

achja het is al vroeg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Inderdaad.. het is een andere midi-controller 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door JorisPenders op 03-07-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik wat nummertjes wil mixen met mun muis...
Welk programma is dan het beste?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Ik zou zeggen.. probeer traktor eens :)
Werkt hier lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg traktor niet goed aan de praat. het nummer begint niet te spelen als ik op de o zo bekende 'play' knop druk. Weet iemand hier wat voor?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand anders nog wat gehoord over de behringer BCD 2000? Ikzelf had ze een tijdje trug een mailtje gestuurd maar nog steeds geen reactie terug :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:17:
niemand anders nog wat gehoord over de behringer BCD 2000? Ikzelf had ze een tijdje trug een mailtje gestuurd maar nog steeds geen reactie terug :S
De beller is sneller, dus als je het echt wilt weten, bel een audiozaak en laat ze contact opnemen met de importeur van Behringer. Anders moet je gewoon net als de rest hier wachten tot (waarschijnlijk) september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb de BCD2000 afgelopen dinsdag (12 juli) besteld bij Coditronix in Eindhoven. Volgens hen konden ze het apparaatje zonder problemen bestellen bij Behringer, met een levertijd van ca. 1 week (dat zou dus een dezer dagen zijn). De verkoper garandeerde me er ook nog van dat het no way langer dan 2 weken zou duren, dus ik ben benieuwd.

Ik hou jullie iig op de hoogte over hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:39:
Hmm, ik heb de BCD2000 afgelopen dinsdag (12 juli) besteld bij Coditronix in Eindhoven. Volgens hen konden ze het apparaatje zonder problemen bestellen bij Behringer, met een levertijd van ca. 1 week (dat zou dus een dezer dagen zijn). De verkoper garandeerde me er ook nog van dat het no way langer dan 2 weken zou duren, dus ik ben benieuwd.

Ik hou jullie iig op de hoogte over hoe het loopt.
ok dan, zou wel superchill zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb de hele draad niet gelezen maar ik advieseer dit soort apparaten van Behringer niet te kopen. Mijn ervaring uit de Pro-Audio kant is dat alle mixers of apparaten van Behringer waarmee gemixed mee kan worden binnen een jaar kapot zijn, een defect hebben, of ruisen. Daarnaast zijn de koptelefoonversterkers niet om over naar huis te schrijven. Je kunt een beetje degelijke Sennheiser HD25 niet eens op half vermogen krijgen. Nee dan heb ik het net over hard maar over vol geluid.
In dit geval een interne voeding i.p.v. die maffe losse blokken maarr waarschijnlijk zijn de PCB's niet gescheiden waardoor je geluid verstoort raakt. Daarnaast druk je drukknopjes wel eens de console in.

Ik heb het allemaal meegemaakt en gezien. Doe het niet. Zonde van je geld.

Een goed voorbeeld is de MX8000 FOH Mixer. Een wannabee pro audio tafel van aanschaf 1000 euro. (Prijs geeft al een indicatie van de kwaliteit voor een 32 kanaals mixer) Na 1 jaar is de 2e handswaarde niet meer dan 200 euro, vanwege de altijd aanwezige defecten.

Behringer is erg inventief en goed in het betere jatwerk, alleen ze moeten het voor weinig geld kunnen produceren en met winst verkopen. Faders en potmeter zijn het eeuwige probleem bij dit merk. Waarom niet gewoon ff dikke kwaliteit erin en de prijs wat omhoog. Beter voor je naam en uiteindelijk voor je omzet.

Succes met jullie keuze!

[ Voor 23% gewijzigd door Stinger666 op 18-07-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Stinger666 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:10:
Ik heb de hele draad niet gelezen maar ik advieseer dit soort apparaten van Behringer niet te kopen. Mijn ervaring uit de Pro-Audio kant is dat alle mixers of apparaten van Behringer waarmee gemixed mee kan worden binnen een jaar kapot zijn, een defect hebben, of ruisen. Daarnaast zijn de koptelefoonversterkers niet om over naar huis te schrijven. Je kunt een beetje degelijke Sennheiser HD25 niet eens op half vermogen krijgen. Nee dan heb ik het net over hard maar over vol geluid.
In dit geval een interne voeding i.p.v. die maffe losse blokken maarr waarschijnlijk zijn de PCB's niet gescheiden waardoor je geluid verstoort raakt. Daarnaast druk je drukknopjes wel eens de console in.

Ik heb het allemaal meegemaakt en gezien. Doe het niet. Zonde van je geld.

Een goed voorbeeld is de MX8000 FOH Mixer. Een wannabee pro audio tafel van aanschaf 1000 euro. (Prijs geeft al een indicatie van de kwaliteit voor een 32 kanaals mixer) Na 1 jaar is de 2e handswaarde niet meer dan 200 euro, vanwege de altijd aanwezige defecten.

Behringer is erg inventief en goed in het betere jatwerk, alleen ze moeten het voor weinig geld kunnen produceren en met winst verkopen. Faders en potmeter zijn het eeuwige probleem bij dit merk. Waarom niet gewoon ff dikke kwaliteit erin en de prijs wat omhoog. Beter voor je naam en uiteindelijk voor je omzet.

Succes met jullie keuze!
Dit maakt allemaal weinig uit alsje hem als midi-controller gebruikt. Je bestuurt er dan enkel de software mee, geluidskaart van je pc doet de rest. Dus ruis ed.heb je gen last van. Als je dit ding 5 uur / dag zit te mishandelen gaat hij inderdaad sneller stuk. Als je echter af en toe er wat mee speelt kan je er veel langer plezier aan beleven.

Voor die prijs wil ik trouwens gerust om de 2 jaar een nieuwe kopen, heb je meteen weer het nieuwste model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Begringer is en blijft gewoon een budget merk en bij een budget merk krijg je vaak waar je voor betaald....... helemaal niks.

Ik ben bang dat deze controller daar geen uitzondering op is. Behringer weet altijd een leuke behuizing om het apparaat heen te timmeren maar van binnen zijn het vaak complete rampenbakken waarbij je bij het open halen het idee krijgt dat er zojuist een zelfmoord pallestijn zich heeft opgeblazen in je mixer.

Onder de mensen die het merk verkopen word het merk niet voor jan *** met de naam Tehringer genoemd ;)

Wat betreft de persoon die hem bij coditronix heeft gekocht, het zal mij benieuwen of je hem binnen 2 weken krijgt. Behringer is namelijk nog druk bezig met de console en als het goed is kan dus nog niemand zo'n console uit leveren.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de persoon die hem bij coditronix heeft gekocht, het zal mij benieuwen of je hem binnen 2 weken krijgt. Behringer is namelijk nog druk bezig met de console en als het goed is kan dus nog niemand zo'n console uit leveren.
Dat is iets wat ik me dus ook afvraag, maar dat zien we vanzelf wel, als ik het ding volgende week nog niet heb zal ik ze eens even op de feiten wijzen ;). Het feit dat het een "budget-merk" is heeft trouwens voor mij op voorhand vrij weinig uitgemaakt. Ik ben zelf een behoorlijke amateur-dj zegmaar, en ik wil voor het minste geld zo'n controllertje om toch ietwat lekkerder mee te mixen dan met de muis. Lage prijs heeft dus prioriteit bij mij, en in vergelijking met de Hercules DJ Console waar ik al regelmatig mee heb gespeeld zitten op de Behringer een aantal extra'tjes die ik toch echt erg mis op de Hercules :)
Hoe zeker ben je van het feit trouwens dat ze nog druk bezig zijn aan die Behringer, aangezien ze em al dubbel en dik gepresenteerd hebben en ik van verschillende kanten gehoord heb dat het dingetje al lang klaar is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Het zal ongetwijfeld geen apparaat zijn om dag in dag uit helemaal op los te gaan, maar de prijs is er dan ook naar. Ik wil gewoon af en toe eens lekker spelen met Mixvibes en een hardwarecontroller. De Behringer lijkt me een mooi en compleet apparaat dat daar goed bij aansluit. Als ik verslingerd raak aan het plaatjes draaien is betere apparatuur altijd nog een optie. Je betaalt niet veel, dus je krijgt waar je voor betaald. Maar als dat genoeg is, dan is dat prima lijkt me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Hopelijk is die Behringer echt zo binnen bij je .. en tjah, hij is gewoon goedkoop.
Ik denk zelf niet dat dat ding snel kapot is hoor, en och, het is toch altijd een leuker dingetje dan de Hercules!

Ikzelf hoop hem midden Augustus te hebben, dan ga ik weer aan de slag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:06:
[...]
Hoe zeker ben je van het feit trouwens dat ze nog druk bezig zijn aan die Behringer, aangezien ze em al dubbel en dik gepresenteerd hebben en ik van verschillende kanten gehoord heb dat het dingetje al lang klaar is :o
Kijk eens welke website ik onderhoud, ik heb dus wel een redelijk contact met diverse fabrikanten en hoor zo links en rechts nog wel eens wat ;) . Zulke gear word altijd tot op het laatste moment aan gewerkt, wat je ziet zijn alvast proto types om de mensen lekker warm te maken en om de testers te laten zoeken naar eventuele fouten in een product.

Zo kreeg ik voor een paar weken terug de MPCD onder de neus van Citronic, apparaat was nog niet eens verkrijgbaar en ik had de review al af ;-)
Pioneer DJM909 heb ik destijds ook een pre model van gehad wat met de hand in elkaar gesoldeerd was, zaten nog een aantal bugs in die in de uiteindelijke versie verholpen waren. Numark CDX1, ook mee gespeeld voor ie uberhaupt uit was gekomen en wederom een pre model.

Fabrikanten maken dus altijd een paar pre test modellen die door mensen zoals ik (ja ik ben 1 van de gelukkigen) getest mogen worden op fouten, fouten die je vind geef je door aan een fabrikant, die heeft dan nog tijd om ze te verhelpen. Er is tenslotte geen betere manier van bugs opsporen dan door er iemand anders mee te laten werken die verder niets van het apparaat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Om maar met de deur in huis te vallen: welke controller (qua features vergelijkbaar) zou je ons dan wel aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
EKS had een mooie controller, de XP10. Maar die was veel te duur.

Andere optie is mischien een losse midi controller en die gebruiken in combinatie met dj decks. Dan ben je relatief goedkoop uit aan het programma dj decks echt een drol kost vergeleken bij andere programma's maar wel gewoon goed werkt.

Andere oplossingen zijn er eigenlijk nog niet. Ik weet toevallig dat er een spaans bedrijf bezig is met een hardware controller. http://www.kontrol-dj.com/

Dat zag er wel heel leuk uit destijds. Prijs zou rond de 340€ gaan liggen ex BTW als ik me goed herinder.
Zal ze morgen weer eens mailen voor een update en hoe de zaken er voor staan, meteen even kijken of ik daar een review model los kan peuteren.

Als het goed is had ik ook nog ergens 2 PDF files met alle specs, kijken of ik die morgen nog kan vinden op de pc.

Duurste optie is een Ecler Nuo4 aanschaffen, deze mixer kan uitgebreide midi signalen uitsturen en daarmee kan traktor bediend worden. Nog leuker is dat er meteen een mixer omheen gebouwd zit ;)

Software en daarbij behorende hardware staat nog een beetje in de kinderschoenen in dj gear land. Geen enkele grote fabrikant (Pioneer, Technics, Denon, Vestax, Gemini e.d) heeft er nog vingers aan durfen branden en van die mensen zal toch het initiatief moeten komen.
Het enige stukje hardware wat echt goed werkt in combinatie met software is FS2 en producten als BPM studio e.d. Probleem is alleen dat die bedrijven ook weten wat voor prijzen ze kunnen rekenen....... schofterig hoge prijzen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door R2D2 op 20-07-2005 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

[quote]Reind schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 01:45:
Andere oplossingen zijn er eigenlijk nog niet. Ik weet toevallig dat er een spaans bedrijf bezig is met een hardware controller. http://www.kontrol-dj.com/

Dat zag er wel heel leuk uit destijds. Prijs zou rond de 340€ gaan liggen ex BTW als ik me goed herinder.
Zal ze morgen weer eens mailen voor een update en hoe de zaken er voor staan, meteen even kijken of ik daar een review model los kan peuteren.

[quote]

Volgende de site (http://www.kontrol-dj.com/html_eng/sales/sales_faq.htm) is hij zelfs al te koop... mooi ding! Vanaf 9 stuks kun je ook korting krijgen, dit kan wel eens een inkoppactie worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

WhiteDog schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:05:
Volgende de site (http://www.kontrol-dj.com/html_eng/sales/sales_faq.htm) is hij zelfs al te koop... mooi ding! Vanaf 9 stuks kun je ook korting krijgen, dit kan wel eens een inkoppactie worden ;)
Vind die Behringer er toch een stuk netter uit zien, tis alleen jammer dat hij niet gewoon voor ieder kanaal een output heeft, zodat je op een mengpaneel zelf kan mixen.

Wat gebruiken jullie trouwens voor mix software? Ik vind zelf na veel programma's te hebben gebruikt, MiVibes toch wel een heel goed programma. Vanaf versie 5 zit er echt zo'n beetje alles op wat je maar nodig kunt hebben. Ik hoop ook zeker dat de behrigher hiermee samenwerkt, maar dat zal haast wel.

[ Voor 7% gewijzigd door DyStiC op 20-07-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Behringer ziet er naar mijn mening ook beter uit, maar het gaat om wat er in zit he ;) Maar dat Kontrol dingetje is meteen een stuk duurder en niet precies waar ik naar op zoek ben, daarom is die Behringer zo aantrekkelijk voor mij, ook al is de kwaliteit wat minder ;)

Ik gebruik trouwens Traktor DJ Studio, wat me tot op heden zeer bevalt (alleen mixen puur met de computer is gewoon bagger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
DyStiC schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:39:
[...]

Vind die Behringer er toch een stuk netter uit zien.
Behringer weet ook dat je een kut product nog prima kunt verkopen als de buitenkant er maar goed uit ziet. Daar trappen mensen simpelweg met beide ogen in.

Behringer is over het algemeen nou niet echt hoog staande kwaliteit.

Welke software..... simpel, traktor dj. Het enige programma wat zijn zaakjes voor elkaar heeft. Of je pakt DJDecks, leuk programma, kost geen reet en toch stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 19:46
Behringer staat bekend om slechte kwaliteit?

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik heb inmiddels al 5 jaar een Behringer DX-500 mixer. Krakende faders, krakende pot-meters, brakke knoppen? Nergens last van. Daarnaast heb ik m'n complete speakerset van Behringer (4x B1800X (18" basskasten) en 2x B1220 (12"/1" toppen)). Ook in de afgelopen 2 jaar nog geen enkel probleem mee gehad.
De laatste 2 jaar word het spul toch minimaal 2 keer per maand gebruikt op feesten, dus zeg niet dat het niets te leiden heeft. Je moet het gewoon netjes onderhouden en stofvrij opbergen, als je je spullen niet gebruikt.

Mochten de faders brak worden, soldeer je er 1 los en ga je op zoek naar een soort gelijke fader. Eventueel kijk je even naar Dateq faders... Misschien dat die dezelfde pin-out hebben zodat je ze kan swappen voor Dateq faders. Dan zit je de komende tijd uitstekend!

Ik zou persoonlijk eerder voor Behringer gaan, dan voor Hercules. Doodsimpel: Behringer maakt al jaren apparaten voor muziek. Hercules is net begonnen met dit soort materiaal. Aan de andere kant: ik zou het liefst werken met de orginele BPM controler. Dat werkt toch het lekkerst!

Wat ik wel kan zeggen: Behringer is budget. Dat ben ik wel met je eens. Je krijgt waarvoor je betaald. Je betaald niet heel veel, maar verwacht dan ook niet heel veel te krijgen!

Momenteel ben ik overigens van de PC aan het afstappen ivm de belachelijk hoge kosten. Een BPM pakket kost klauwen vol geld. Daarnaast moet je OS enz ook betalen. Daar koop ik al een bijzonder leuke dubbele CD speler voor. Laat staan voor het geld dat je uit moet geven aan hardware. Daar kan dan een aardige mixer voor gekocht worden.

Voor het gemak en uit financiëel perspectief, gebruik ik gewoon "budget" apparatuur:
DAP Mission versterkers
Numark CD spelers
Behringer Mixer
Behringer luidsprekers
Licht van JB systems en Showtec.
Wat is er op tegen? Het werkt allemaal uitstekend!

btw. Over draaien met behulp van de computer, zou je ook eens kunnen kijken op het forum van New-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MMS_El_Guapo schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:37:
Behringer staat bekend om slechte kwaliteit?
Dat is inderdaad geen onbekend iets.
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik heb inmiddels al 5 jaar een Behringer DX-500 mixer. Krakende faders, krakende pot-meters, brakke knoppen? Nergens last van. Daarnaast heb ik m'n complete speakerset van Behringer (4x B1800X (18" basskasten) en 2x B1220 (12"/1" toppen)). Ook in de afgelopen 2 jaar nog geen enkel probleem mee gehad.
Ik heb het over de dj gear en niet over PA gebeuren. Mixers van Behringer zijn gewoon ronduit ruk, op een paar modellen na uit het verleden.
Mooi voorbeeld is de DJX700, Useless effecten aangezien ze aan een vast bpm gerelateerd zijn, ruisvloer die onaceptabel is, faders die gewoon compleet ruk zijn, mixers met sluiting op de behuizing (fijn als je hem vast pakt) e.d.
Behringer is gewoon een budget merk net als skytec e.d en geen haar beter.

Wat betreft het solderen van de dateq fader in een behringer mixer...... ooit wel is een behringer en een dateq naast elkaar open gehad? Zo ja dan weet je dat dat onmolgelijk is. Daarnaast hangt de kwaliteit van een mixer niet alleen aan wat voor fader er in zit.

De laatste 2 jaar word het spul toch minimaal 2 keer per maand gebruikt op feesten, dus zeg niet dat het niets te leiden heeft. Je moet het gewoon netjes onderhouden en stofvrij opbergen, als je je spullen niet gebruikt.

Mochten de faders brak worden, soldeer je er 1 los en ga je op zoek naar een soort gelijke fader. Eventueel kijk je even naar Dateq faders... Misschien dat die dezelfde pin-out hebben zodat je ze kan swappen voor Dateq faders. Dan zit je de komende tijd uitstekend!
Wat ik wel kan zeggen: Behringer is budget. Dat ben ik wel met je eens. Je krijgt waarvoor je betaald. Je betaald niet heel veel, maar verwacht dan ook niet heel veel te krijgen!
Wat ik dus ook zeg.... Mensen vallen vaak alleen nogal voor de behuizing en de looks, dat ziet er wel leuk uit maar trek eens zo'n mixer los en je schrikt je dood.

Momenteel ben ik overigens van de PC aan het afstappen ivm de belachelijk hoge kosten. Een BPM pakket kost klauwen vol geld. Daarnaast moet je OS enz ook betalen. Daar koop ik al een bijzonder leuke dubbele CD speler voor. Laat staan voor het geld dat je uit moet geven aan hardware. Daar kan dan een aardige mixer voor gekocht worden.
Voor het gemak en uit financiëel perspectief, gebruik ik gewoon "budget" apparatuur:
DAP Mission versterkers
Numark CD spelers
Behringer Mixer
Behringer luidsprekers
Licht van JB systems en Showtec.
Wat is er op tegen? Het werkt allemaal uitstekend!
Daar is niets op tegen. Echter zit er een groot verschil tussen echte pro gear en wannabee pro gear van de merken die jij op noemt.
Ik werk toch liever met betrouwbare spullen van betrouwbare fabrikanten dan fabrikanten die de specs niet bij elkaar liegen of met de wind in de rug en de berg af meten.
btw. Over draaien met behulp van de computer, zou je ook eens kunnen kijken op het forum van New-Line
Zit ik al jaren :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, en toch heb ik je nog steeds niet horen ontkennen dat dat BCD2000 dingetje een goede keus kan zijn voor een arme student, die het mixen puur als hobby doet, geen dure complete installaties wilt kopen en toch iets voor handen hebben om "echt" mee te mixen ;)

Buiten de Hercules DJ Console is er niet bepaald zoiets, en op de Hercules miste ik gewoon het een en ander aan essentiele bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Als de BCD2000 voldoet aan jou eisen is dat prima toch?

Het apparaat zal ook wel niet zo slecht in elkaar zitten dat ie bij regelmatig gebruik (op een normale manier) binnen een jaar in elkaar zal donderen.

Kwestie van afwachten en kijken naar de eerste echte reviews en dan bedoel ik geen gebruikers ervaringen want iemand die net iets een week in huis heeft, blij is met zijn aankoop, zal bijna nooit minpunten opnoemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met die Behringer BCD2000 ook gewoon Mp3's invoegen en dan gewoon lekker de hele avond(bijv op een feest) lekker nummers(mp3) achter elkaar(overlaten lopen) spelen, met leuke samples ertussen natuurlijk :P..??

Dit vraag ik omdfat dit NIET bij de DM2 kan, daar moet je eerst de muziek op stop zetten om weer nieuwe nummers te importeren.. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:09:
Kan je met die Behringer BCD2000 ook gewoon Mp3's invoegen en dan gewoon lekker de hele avond(bijv op een feest) lekker nummers(mp3) achter elkaar(overlaten lopen) spelen, met leuke samples ertussen natuurlijk :P..??

Dit vraag ik omdfat dit NIET bij de DM2 kan, daar moet je eerst de muziek op stop zetten om weer nieuwe nummers te importeren.. :/
Dat hangt natuurlijk af van welke software je gebruikt en wat de mogelijkheden hierin zijn. Maar in de meeste programmas lijkt me dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:36:
[...]

Dat hangt natuurlijk af van welke software je gebruikt en wat de mogelijkheden hierin zijn. Maar in de meeste programmas lijkt me dit geen probleem.
moet je bij de Behringer BCD2000 ook nog software erbij kopen dan...zit dat er niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:08:
[...]

moet je bij de Behringer BCD2000 ook nog software erbij kopen dan...zit dat er niet bij...
Zit wel software bij maar je kan hem ook met andere software gebruiken. Als je wat wilt weten over de bijgeleverde software kun je het e.e.a. lezen in de handleiding welke op de site van Behringer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:22:
[...]

Zit wel software bij maar je kan hem ook met andere software gebruiken. Als je wat wilt weten over de bijgeleverde software kun je het e.e.a. lezen in de handleiding welke op de site van Behringer staat.
jah die is niet nederlands :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:35:
[...]

jah die is niet nederlands :/
Dan gooi je hem even door een online vertaal machiene. (en komop zeg een beetje engels leert men vandaag de dag toch nog wel op school?) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit wat ik er van gezien heb zit er een redelijk standaard mixprogramma bij die BCD2000, waar je zonder problemen lekker een mixje mee kan draaien, daar hoef je je geen zorgen over te maken. De DM2 is ook een relatief zeer basic ding in vergelijking met de BCD2000, zelf snap ik het hele nut van die DM2 niet.

Maarja ik kan pas echt feedback leveren als die lui me dat ding ook daadwerkelijk eens gaan leveren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:45:
[...]

Dan gooi je hem even door een online vertaal machiene. (en komop zeg een beetje engels leert men vandaag de dag toch nog wel op school?) :X
sorry ik ben niet zo goed als jou :/

ontopic: bij welke winkels is dat ding te koop...zou hem graag willen hebben

(al is ie al tekoop)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]ontopic: bij welke winkels is dat ding te koop...zou hem graag willen hebben

(al is ie al tekoop){/quote]

Hij is nog steeds niet te krijgen maar wel te bestellen bij verschillende zaken naar het schijnt. Moet je ff op http://www.behringer.com/BCD2000/index.cfm?lang=ENG kijken, rechts "Dealer Locator" en de rest wijst zich vanzelf.

D'r gaan nogal wat speculaties rond over wanneer het ding daadwerkelijk beschikbaar is, dus meer dan afwachten kunnen we niet. Ik heb 'em bijna 2 weken geleden besteld, dus het lijkt me dat zodra ie leverbaar is ik em op de mat heb liggen, waarna ik uiteraard ff hier iets laat horen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:25:
ontopic: bij welke winkels is dat ding te koop...zou hem graag willen hebben

(al is ie al tekoop){/quote]

Hij is nog steeds niet te krijgen maar wel te bestellen bij verschillende zaken naar het schijnt. Moet je ff op http://www.behringer.com/BCD2000/index.cfm?lang=ENG kijken, rechts "Dealer Locator" en de rest wijst zich vanzelf.

D'r gaan nogal wat speculaties rond over wanneer het ding daadwerkelijk beschikbaar is, dus meer dan afwachten kunnen we niet. Ik heb 'em bijna 2 weken geleden besteld, dus het lijkt me dat zodra ie leverbaar is ik em op de mat heb liggen, waarna ik uiteraard ff hier iets laat horen 8)
ik hoop vdan voor je dat ie door de brievenbus kan, en als dat kan, hoop ik dat ie dan nog heel is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Dit lijkt er meer op: nieuws: Apple 'in the mix': DJ-console met iPods als geluidsbron

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1122206335.jpg

Numark is ook een gerespecteerder merk dan Tehringer :P

[ Voor 22% gewijzigd door Stinger666 op 24-07-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Die BCD-2000 ziet er wel nice uit, jammer nog nergens te koop? Dit ziet er nog beter uit dan de dj console van hercules, ik wil hem zeker eens proberen.
Maar daarvoor moet je 2 ipods hebben, maar wel handig, hoef je geen laptop mee te sleuren.
Buiten de Hercules DJ Console is er niet bepaald zoiets, en op de Hercules miste ik gewoon het een en ander aan essentiele bediening.
Ja, ik ook, dj console werkt wel goed, alleen de bediening kon beter.

[ Voor 81% gewijzigd door XWB op 24-07-2005 14:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal allemaal wel en is leuk en aardig, maar wederom geen optie. Zoals al gezegd hebbie daar 2 ipods voor nodig, is het ding zelf al duurder en lijkt het een relatief simpel dingetje te zijn. Bovendien heb ik er liever m'n laptopje gewoon bij aangezien de extra mogelijkheden van de dj-software altijd een leuke bijkomstigheid zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel een hele domme vraag zijn:

Zit er in die Behringer een geluidskaart ingebouwd dus krijg ik wel beter beluid dan mijn HDA op mijn laptop? En kan ik ook bijvoorbeeld mijn Ipod er op aansluiten als ik even geen gebruik kan maken van de laptop? Of een CD Speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zit het met de aansluitingen moet ik dit nog aansluiten op een versterker of kunnen de boxen gelijk hierop. Ik heb namelijk nu een CD speler van LG met 2 10 :( watt boxjes en daar wou ik stukken grotere boxxen opzetten en dan via mijn laptop of en mijn ipod de mixer aansturen en het zou dan dus het fijnst zijn als er gewoon boxen op aangesloten kunnen worden.
(ik ben een totale noob op dit gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:48:
Het zal wel een hele domme vraag zijn:

Zit er in die Behringer een geluidskaart ingebouwd dus krijg ik wel beter beluid dan mijn HDA op mijn laptop? En kan ik ook bijvoorbeeld mijn Ipod er op aansluiten als ik even geen gebruik kan maken van de laptop? Of een CD Speler?
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com//BCD2000/BCD2000_back.jpg
Zoals je ziet zit er hier achterop een master output. Daarvandaan stuur je het naar een versterker. Je hebt dus geen geluidskaart nodig om muziek af te spelen met de BCD2000.
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:55:
En hoe zit het met de aansluitingen moet ik dit nog aansluiten op een versterker of kunnen de boxen gelijk hierop. Ik heb namelijk nu een CD speler van LG met 2 10 :( watt boxjes en daar wou ik stukken grotere boxxen opzetten en dan via mijn laptop of en mijn ipod de mixer aansturen en het zou dan dus het fijnst zijn als er gewoon boxen op aangesloten kunnen worden.
(ik ben een totale noob op dit gebied)
Je zult de BCD2000 dus op een versterker aan moeten sluiten om het geluid naar je luidsprekers te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat is duidelijk maar een Stereo telt zeker niet mee als een versterker of is dat dan de bottleneck?

Wat is een goedkope maar goede versterker?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DNetwerk bedoelde of er een geluidskaart inzit, de dj console van hercules bijvoorbeeld, heeft een 5.1 geluidskaart aan boord.
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:06:
Oke dat is duidelijk maar een Stereo telt zeker niet mee als een versterker of is dat dan de bottleneck?

Wat is een goedkope maar goede versterker?
Je stereo is de versterker :)

Zelf al kon je er direct boxen op aan sluiten, gebruik toch maar een versterker, bij de dj console van hercules was het signaal anders veel te zwak.

[ Voor 67% gewijzigd door XWB op 24-07-2005 23:13 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:06:
Alle apparatuur met een aux/line input die in staat is het audiosignaal naar luidsprekers te sturen kun je gebruiken. Als jouw HiFi apparatuur dus over zo'n aansluiting beschikt kun je deze daar pima voor gebruiken. Ik zelf ben van plan de Logitech Z-2200 set te gebruiken. Dit is een speakerset bedoeld voor de PC, maar heeft een verlengstukje waarmee je de 3.5mm plug (het formaat dat je ook vaak ziet bij koptelefoons voor bijv. een discman, MP3 spelers e.d.) om kan zetten naar 2 tulip stekkers. Zo kan ik deze set dus rechtstreeks op de BCD2000 aansluiten en heb ik dus zonder al te veel moeite goed en vooral hard geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:11:
DNetwerk bedoelde of er een geluidskaart inzit, de dj console van hercules bijvoorbeeld, heeft een 5.1 geluidskaart aan boord.

.
Als ik je goed begrijp dan zit er dug geen geluidskaart in? Want ik vindt HDA niet echt heel mooi klinken of zal ik daar geen last van hebben (een audigy 2zs voor notebooks is ook weer 100 euro)

En zou ik met het snoertje die naar de usb gaat van mijn ipod ook muziek af kunnen luisteren? :P

off topic : Wat zijn goede boxen tot zo een 150 euro?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:16:
[...]

Als ik je goed begrijp dan zit er dug geen geluidskaart in? Want ik vindt HDA niet echt heel mooi klinken of zal ik daar geen last van hebben (een audigy 2zs voor notebooks is ook weer 100 euro)
Geen idee, het is me niet zo duidelijk op de website. Maar voor mij maakt dit weinig uit, thuis heb ik:
laptop => dj console => stereo => boxen
als ik draai op een feest: laptop => dj console => versterker => boxen

Geluidskaart is dus niet echt nodig, tenzij je thuis pc boxen gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 24-07-2005 23:23 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off Topic : Wat zijn goede boxen tot 150 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PC boxen of voor een stereo?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zou ik hem ook kunnen aansluiten op mijn Ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag die BCD-2000 om gewoon thuis lekker te draaien(wie weet in de toekomst ook op -kleine- feesten)...maar wat heb ik naast de BCD-2000 nog meer nodig dan...?

Kan je ook gewoon de BCD-2000 op je computer aansluiten en dat je dan gewoon je muziek draai op je PC-boxen...? Zoja, is het dan hetzelfde kwaliteit dan dat je muziek afspeel in bijv. windows media player..?

Het zulllen miss wel domme vragen zijn maar ik heb er totaal geen verstand van...vind het gewoon cool om muziek te draaien/mixen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:11:
Ik wil graag die BCD-2000 om gewoon thuis lekker te draaien(wie weet in de toekomst ook op -kleine- feesten)...maar wat heb ik naast de BCD-2000 nog meer nodig dan...?

Kan je ook gewoon de BCD-2000 op je computer aansluiten en dat je dan gewoon je muziek draai op je PC-boxen...? Zoja, is het dan hetzelfde kwaliteit dan dat je muziek afspeel in bijv. windows media player..?

Het zulllen miss wel domme vragen zijn maar ik heb er totaal geen verstand van...vind het gewoon cool om muziek te draaien/mixen.. :P
Is al een keer eerder gezegd maar goed.. Je zult de BCD-2000 op een versterker aan moeten sluiten, het signaal zal dus versterkt moeten worden voordat deze uit je speakers komt. Je hebt voorzover ik weet niet eens een geluidskaart nodig in je pc, het audio signaal en stuurgegevens worden via USB verzonden en ontvangen tussen de BCD-2000 en je PC. Het audio signaal zal dan via de master-out aangesloten worden op een versterker waar tenslotte je speakers aan hangen. Lijkt me logisch dat de master output ook op je Line-IN van je geluidskaart kunt aansluiten.

Vragen mbt geluidskwaliteit kan natuurlijk nog niemand echt beantwoorden aangezien nog niemand zo'n ding heeft.
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:44:
Maar zou ik hem ook kunnen aansluiten op mijn Ipod?
Lijkt me verstandig dat je ff de handleiding op de site leest, hier staat zo'n beetje alle informatie in die er bekend is. Je kunt 2 analoge apparaten aansluiten (dus ook een iPod (met monster o.i.d. kabel), verder qua bediening zal het dan beperkt zijn, aangezien je de besturing niet kunt gebruiken (pitch, bend, loop etc.) wel kan je waarschijnlijk de qualizers en de fader gebruiken. Is dus meer bedoeld om een draaitafel op aan te sluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door DyStiC op 25-07-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:50:
[...]

Is al een keer eerder gezegd maar goed.. Je zult de BCD-2000 op een versterker aan moeten sluiten, het signaal zal dus versterkt moeten worden voordat deze uit je speakers komt. Je hebt voorzover ik weet niet eens een geluidskaart nodig in je pc, het audio signaal en stuurgegevens worden via USB verzonden en ontvangen tussen de BCD-2000 en je PC. Het audio signaal zal dan via de master-out aangesloten worden op een versterker waar tenslotte je speakers aan hangen. Lijkt me logisch dat de master output ook op je Line-IN van je geluidskaart kunt aansluiten.
wat is precies een versterker.. O+ en hoeveel kost een versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede versterker is heel duur denk aan +500 euro, ik heb het ook al gevraagd en je kan het ook aan je Stereo aansluiten die versterk ook zolang die maar een AUX heeft.

Wat ik alleen nog niet snap: Kan elke stereo met een AUX gewoon een onbeperkt aantal watt boxen aan? Ik heb nu namelijk 2x 10 watt en wil dat uitbreiden naar 50-150 watt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat ding puur en alleen als USB-console gebruikt om je DJ-software mee aan te sturen werkt het geluidstechnisch gewoon hetzelfde als het zou werken als je zonder die console werkt. Oftewel dat kan prima op je pc met pc boxen, en de geluidskwaliteit zal afhankelijk van het mixprogramma wat je gebruikt minstens even goed als de media player zijn.
Versterken kan dan zoals al het andere geluid op de pc softwarematig bijvoorbeeld. In ieder geval zo zit het volgens mij in elkaar, kan zijn dat ik er naast zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:05:
[...]

wat is precies een versterker.. O+ en hoeveel kost een versterker
:X Een versterker is zo'n ding waar je je audio apparatuur op aansluit zoals bijvoorbeeld een cd-speler, dvd-speler indien je tenminste niet zo'n alles-in-één ding hebt.
Loop eens langs de lokale MediaMarkt, de Block, Expert etc. en ga daar eens kijken naar wat prijzen, ligt er maar net aan hoe gek je het wil maken. Voor professionele versterkers moet weer bij hele andere winkels zijn, maar volgens mij heb jij meer aan een Sony/Philips reciever oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:09:
Als je dat ding puur en alleen als USB-console gebruikt om je DJ-software mee aan te sturen werkt het geluidstechnisch gewoon hetzelfde als het zou werken als je zonder die console werkt.
Hij gebruikt hem dus niet alleen om de software mee aan te sturen, maar ook om de audiosignaal door te geven. Het eindsignaal komt dus uit de console, dus hier zul je vervolgens nog wat mee moeten doen, zie mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:09:
Als je dat ding puur en alleen als USB-console gebruikt om je DJ-software mee aan te sturen werkt het geluidstechnisch gewoon hetzelfde als het zou werken als je zonder die console werkt. Oftewel dat kan prima op je pc met pc boxen, en de geluidskwaliteit zal afhankelijk van het mixprogramma wat je gebruikt minstens even goed als de media player zijn.
Versterken kan dan zoals al het andere geluid op de pc softwarematig bijvoorbeeld. In ieder geval zo zit het volgens mij in elkaar, kan zijn dat ik er naast zit ;)
dus je hebt niet persee een versterker nodig...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:14:
[...]

:X Een versterker is zo'n ding waar je je audio apparatuur op aansluit zoals bijvoorbeeld een cd-speler, dvd-speler indien je tenminste niet zo'n alles-in-één ding hebt.
Loop eens langs de lokale MediaMarkt, de Block, Expert etc. en ga daar eens kijken naar wat prijzen, ligt er maar net aan hoe gek je het wil maken. Voor professionele versterkers moet weer bij hele andere winkels zijn, maar volgens mij heb jij meer aan een Sony/Philips reciever oid.
Dus op een DVD-speler zit een versterker..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:40:
Dus op een DVD-speler zit een versterker..?
Nee. Loop je apparaten maar naar of er ergens een AUX ingang op zit, als dit het geval is kan je daar de console op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:52:
[...]

Nee. Loop je apparaten maar naar of er ergens een AUX ingang op zit, als dit het geval is kan je daar de console op aansluiten.
hoe kan je zien dat er een AUX ingang op een apperaat zit,,,weet niet hoe dat eruit ziet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn 2 Ingangen een rode en een witte en erstaat AUX boven. (of onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:39:
[...]

dus je hebt niet persee een versterker nodig...?
om het even simpel uit te leggen: nee, je hebt niet perse een versterker nodig mits je hem op je pc aansluit. Je geluid komt gewoon uit je pc net als bij winamp bijvoorbeeld. Als je in je pc een geluidskaart en boxjes hebt zitten tenminste. Met de BCD 2000 kun je dan alleen de knopjes van je mixprogramma ipv met de muis, met echte knoppen bedienen. Je computer werkt dus zeg maar als versterker. Pas als je ZONDER pc gaat werken, moet je er een versterker op aan sluiten. Als je er 2 cd spelers op aansluit bv. Je kunt dus niet rechtstreeks een paar speakers op de BCD 2000 aansluiten. Ik zelf heb naast mijn computerboxjes ook nog mijn stereo aangesloten op mijn computer dus zal het wel lekker klinken denk ik zo, je hebt tegenwoordig trouwens aardig zware speakersetjes voor aan je pc.. Voor het huis, tuin en keukengebruik zal dat wel voldoende zijn, als je ergens gaat draaien op een feestje moet je natuurlijk wel een flinke versterker hebben.
Ik ben trouwens nu het wachten wel een beetje zat... hij mag nu wel een keer uitkomen.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaChosen1 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:50:
[...]
*knip*

Ik ben trouwens nu het wachten wel een beetje zat... hij mag nu wel een keer uitkomen.
Jep, goed samengevat, zijn we daar ook weer over klaar ;) En ik ben het geheel met je eens, ik ben het wachten ook meer dan zat. Ik ga in ieder geval morgen of overmorgen weer even bij de winkel waar ik em reeds 2 weken geleden besteld heb langs, even kijken of zij iets weten en misschien of ze Behringer persoonlijk ff kunnen contacteren ;) (en desnoods een korting lospeuteren omdat ze hun belofte niet zijn nagekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Het gaat wel erg lang duren.. ik hoop dat ik hem over een paar weekjes heb.
Ben nu namelijk, samen met nog een jongen, nieuwe speakers aan het bouwen wat op zo'n 2100 watt rms @ 4 ohm en 4600 watt max @ 4 ohm uitkomt.

Wreed setje.. wel vet als ik daar ook nog eens wreed op kan mixen.
Mijn opstelling is straks zo:

pc >
behringer >
eindmengpaneel (voor als PC vastloopt dat ik nog een CD-speler kan aanzetten) >
cross-over >
(versterker 1) -> topkasten
(versterker 2) -> midkasten
(versterker 3) -> basskasten

Ik maak me niet al te druk over de kwaliteit van Behringer. Ik heb nu de cross-over ook van hen binnen en dat ding werkt als een tierelier :). Och.. en mocht ie kapot zijn, 155 euro is nou ook weer niet HEEL veel geld, maar toch wel wat (voor een jongen van 15 :p). Ik neem aan dat die dingen zeker een paar jaar meegaan. Tegen die tijd is het hopelijk wel tijd voor iets meer prof's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff een mailtje gestuurd naar een winkel voor dit soort spullen en die mailen het volgende terug:

"Op het moment dat Behringer ze kan leveren hebben wij ze ook in huis. Ik heb ze meteen besteld na de introductie, maar ze zijn nog niet leverbaar...Ze verwachten hem ergens in september"
:( dat duurt nog wel even dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 07:20:
Heb ff een mailtje gestuurd naar een winkel voor dit soort spullen en die mailen het volgende terug:

"Op het moment dat Behringer ze kan leveren hebben wij ze ook in huis. Ik heb ze meteen besteld na de introductie, maar ze zijn nog niet leverbaar...Ze verwachten hem ergens in september"
:( dat duurt nog wel even dus...
Damn... :/

Had toch wel gehoopt 'em voor september te hebben en enigszins gewend te zijn, aangezien ik begin september op een klein feestje wil draaien. Naja nog 1 feestje met de Hercules DJ Console dan nog maar he, valt wel te overleven denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:37:
[...]

Dat zal allemaal wel en is leuk en aardig, maar wederom geen optie. Zoals al gezegd hebbie daar 2 ipods voor nodig, is het ding zelf al duurder en lijkt het een relatief simpel dingetje te zijn. Bovendien heb ik er liever m'n laptopje gewoon bij aangezien de extra mogelijkheden van de dj-software altijd een leuke bijkomstigheid zijn ;)
Behalve dat je er 2 iPods voor nodig hebt en dat dus een onbetaalbare zaak gaat worden heeft het apparaat ook geen pitch control. Knappe jongen die dus de hele avond een beetje club staat te draaien en ze ook nog eens naadloos aan elkaar weet te mixen ;)

Gadget dus en niks meer of minder :P

Al mensen die iets hebben gehoord over de beloofde levering van hun BCD? Of had ik toch gelijk en zitten ze gewoon nog steeds voor de brievenbus te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag het programma Traktor gekregen...is dat een goed prgramma voor de BCD-2000...om nummers te draaien/mixen...? Het zag er in ieder geval wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Ik ga er wel mee draaien, het werkt ook lekker (ben er inmiddels redelijk ervaren mee, klinkt wel leuk (als je nagaat dat het alleen met de computermuis is))

Ik wil ook het progje van Behringer zelf even bestuderen dat ze erbij leveren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_Jorizzz schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:39:
Ik ga er wel mee draaien, het werkt ook lekker (ben er inmiddels redelijk ervaren mee, klinkt wel leuk (als je nagaat dat het alleen met de computermuis is))

Ik wil ook het progje van Behringer zelf even bestuderen dat ze erbij leveren :9
Krijd je die er gratis bij geleverd dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Jup :)

Ziet er goed uit,
op de site van Behringer kun je al een echte screenshot zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er idd wel okee uit, alleen ik lijk een tweede filter op de logische plaats te missen. Nu kun je deze vast wel op de "effects" gooien maar toch lijkt het me wat onwennig.
Verder ziet het er niet uit alsof het meer of beter is dat Traktor, qua mogelijkheden zo te zien redelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk kan je er wel leuke samples(van die leuke geluidjes) erbij doen(voor tijdens de nummerwiseling), want dat kan niet met traktor...of wel soms...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Nee, zit inderdaad geen sampler bij.
Misschien een apart programma erbij draaien, of ooit een plugin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Of gebruik virtual dj, die heeft dat wel aan boord.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:18:
hopelijk kan je er wel leuke samples(van die leuke geluidjes) erbij doen(voor tijdens de nummerwiseling), want dat kan niet met traktor...of wel soms...?
Zo te zien heeft het programma van Behringer meerdere cuepoints dus zou je hem ook als een sampler kunnen gebruiken,denk dat dit programma wel eens een goede concurrent voor Traktor zou kunnen zijn omdat die zo te zien meer functies heeft dan Traktor als ik de screenshot bekijk.

http://www.behringer.com/...=GER&id=BCD2000&type=235', 500,400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou kom maar op met die Behringer! Ik heb nu echt wel de behoefte aan wat echte knoppen, ipv van al dat ge-muis in Virtual DJ... En naar wat ik uit de reviews begrijp ik die hercules wel echt een kinderspeeltje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand me nu juist zeggen rond welke periode die Behringer BCD2000 zal uitkomen in de winkels? En nog iets, ik woon in Antwerpen (Deurne) en ik zou graag eens willen weten welke winkels (online of offline, maakt ni uit) er dicht in deze buurt zijn die zo'n behringer apparaten verkopen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:00:
Ik woon in Antwerpen (Deurne) en ik zou graag eens willen weten welke winkels (online of offline, maakt ni uit) er dicht in deze buurt zijn die zo'n behringer apparaten verkopen?
Eerder gezegd:
"Hij is nog steeds niet te krijgen maar wel te bestellen bij verschillende zaken naar het schijnt. Moet je ff op http://www.behringer.com/BCD2000/index.cfm?lang=ENG kijken, rechts "Dealer Locator" en de rest wijst zich vanzelf."

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Ik begin steeds beter te worden in Traktor met de muis.
Ben benieuwd hoe het mixen gaat MET console :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Sorry voor deze klein kick, maar ik heb een gerelateerde vraag

Hoe maken jullie het mogelijk om met een koptelefoon vooruit te kunnen luisteren in de track die je wilt gaan draaien na de track die nu speelt? Zit hiervoor een speciale uitgang op de mixman of iets dergelijks?

[ Voor 14% gewijzigd door T7D_Sneezy op 07-08-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:29:
Sorry voor deze klein kick, maar ik heb een gerelateerde vraag

Hoe maken jullie het mogelijk om met een koptelefoon vooruit te kunnen luisteren in de track die je wilt gaan draaien na de track die nu speelt? Zit hiervoor een speciale uitgang op de mixman of iets dergelijks?
De Behringer heeft hier een hoofdtelefoonaansluiting voor waarmee je dit kan doen, als je dit op de PC wilt doen heb je twee geluidskaarten nodig of software die bij een surroundkaart de voor en achter kanalen kan scheiden zodat je daar je speakers en hoofdtelefoon op aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens al iets concreets opgevangen over de release? Coditronix hebben mijn laatste email (van ca. 2 weken geleden) besloten niet te beantwoorden oid, dus ik begin hier haast angstig van te worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat van net neem ik terug, toch van het weekend wat gekregen. Alleen de reply lijkt niet al te vriendelijk, terwijl ik een uiterst nette mail had gestuurd. Hopelijk had 'ie niet door dat Capslock aan stond ofzo ;)
Beste Jelmer Bijlsma,

IK HEB HEM NOG NIET BINNEN, LEVERTIJD IS ONBEKEND

Met vriendelijke groet,

Service afeling

Coditronix BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er hier ook mensen met ervaring met traktor of virtual dj icm een normaal mengpaneel? Zodat je wel eq en faders in het echt kan gebruiken en alleen de nummers start met de muis?
Heeft wel als voordeel dat het goedkoop kan en dat het volledig compatible is met evt uitbreiding naar echte draaitafels.
Nadeel dus dat je niet de muziek kan controleren..

Iemand ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

2 uitgangen van je PC naar een mengpaneel moet op zich prima werken lijkt me... met keyboard shortcuts kom je een heel end en als dat responsief genoeg is denk ik dat je een heel end richting CD DJ'en komt... zo'n controller maakt dat gat nog kleiner natuurlijk...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King_Louie schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:12:
[...]

De Behringer heeft hier een hoofdtelefoonaansluiting voor waarmee je dit kan doen, als je dit op de PC wilt doen heb je twee geluidskaarten nodig of software die bij een surroundkaart de voor en achter kanalen kan scheiden zodat je daar je speakers en hoofdtelefoon op aan kan sluiten.
als ik nou me behringer op me pc aansluit en ga draaien via me pc(boxies van de pc)...kan ik dan ook via de behringer luister na een andere track...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:24:
[...]

als ik nou me behringer op me pc aansluit en ga draaien via me pc(boxies van de pc)...kan ik dan ook via de behringer luister na een andere track...?
Zoals ik het begrepen heb wel. Ik kan je geen 100% garantie geven aangezien ik het apparaat nog niet heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:24:
[...]

Ja, dit kan gewoon. Je kunt de Behringer gewoon als USB-console gebruiken alleen om je DJ-software te besturen. Hiermee kun je dus alles wat je normaal met je software doet, bv. Traktor DJ Studio, gewoon aansturen met de console. Dus ook perfect mixen met alle functies zoals jij ze wilt op het paneel (stukken beter als met de muis dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey..

Het het ziet ernaar uit dat ik toch maar eens moet gaan toegeven aan een grote jongensdroom:
Zelf music mixen.
Vroeger dacht ik dat je 2 draaitafels en dergelijke nodig had maar aangezien ik behoorlijk veel muziek op mijn pc heb staan kan ik natuurlijk ook van daaruit beginnen.

Nu heb ik 2 vraagjes:
1. Ik lees hier dat er verschillende programma's gebruikt worden zoals: Traktor / BPM / DJ Decks / Virtual DJ en nog wel een paar anderen. Wie kan mij vertellen welk programma er nu bovenuit springt?? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende programma's??
Natuurlijk wil ik de Hercules of de Behringer tzt gaan aanschaffen dus voor mij is het een pre om dat het pc programma wel compatible is voor deze apparaten.

2. Aangezien de Behringer nog niet te koop is en de Hercules wel (en zelfs al 2de hands) neig ik voor de Hercules te gaan. Wat zijn jullie ervaringen met dit apparaat. Wat vinden jullie goed en natuurlijk ook minder goed??

THANXX !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar kan je hem wel al bestellen :? Deze site komt van de importeur, Invender.
Prijs is 79,95 euro, wat goed meevalt.
http://www.mixman.nl/shop.../kopen/dm2mixconsole.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah de DM2 is dat idd... niet de behringer... ik hoop dat het wat wordt; ook gezien mijn ervaringen met behringer mixers vroeger (:r) en wat er verder nog loskomt; onder andere van A&H (de xone 3d) en diverse andere fabrikanten op digitaal muziek...

ook wat software betreft; je kan heel veel testen dus dat zou ik dan ook lekker doen De Billy; gewoon lekker wat trials downloaden en proberen, ze staan over het algemeen nog in de kinderschoenen en er is veel te vinden wat niet lekker werkt of half; abbleton live is bijvoorbeeld een hele grote voor finalscratch gebruikers en ook traktor doet het soms gewoon niet stabiel genoeg, daar verwacht ik nog veel van met versie 3...

Deze plek is te koop.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste