Toon posts:

Computer loopt vast / is trager

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer loopt af en toe vast en is wat trager, misschien dat het komt door de veel te hoge CPU bij processen (crtl+alt+delete)

Bij het openen van een venster stijgt de cpu zo naar 80 a 95 % Dit is niet normaal lijkt me, toch??? hieronder een plaatje van taakbeheer, wanneer ik een venster open:

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelplaza.nl/taakbeheer175.GIF

Wie heeft een idee hoe dit kan?? Ik heb gecheckt op spyware e.d. dat is het niet.

Dan nog een plaatje van invoer/uitvoer. Is deze lijst niet veel te lang??

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelplaza.nl/a175.GIF

Nog enkele spec.
Windows xp prof. serv. pack 2
AMD ATHLON xp 1600+
256 mb geheugen
asus a7v266

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee, hoe dit op te lossen is?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 19:58 ]

Verwijderd

letters zijn groot genoeg hoor :D

Maar goed, heb je dit probleem ook als iexplore.exe is afgesloten?

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:08
Kicken binnen 24 uur wordt hier niet gewaardeerd... En zoek eens op GoT.. Er zijn veel topics over dit probleem...

Verwijderd

Topicstarter
LuukNouwen schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:53:
Kicken binnen 24 uur wordt hier niet gewaardeerd...
Wat word niet binnen 24 uur gewaardeer?
En zoek eens op GoT.. Er zijn veel topics over dit probleem...
Ze vroegen om deze topic opnieuw te starten

Verwijderd

LuukNouwen schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:53:
Kicken binnen 24 uur wordt hier niet gewaardeerd... En zoek eens op GoT.. Er zijn veel topics over dit probleem...
't was een kick binnen het uur zelfs :P

Klik in je venstertje als je op ctrl+alt+del drukt eens op het vakje waar CPU in staat, dan staan de processen die het meeste CPU gebruik slurpen bovenaan en kun je zien welk proces de boosdoener is

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:57:
[...]

Wat word niet binnen 24 uur gewaardeer?

[...]

Ze vroegen om deze topic opnieuw te starten
Kicken binnen 24 uur wordt niet gewardeerd (dus dat roepen van "niemand een idee, hoe dit op te lossen is?")

Wie vroeg je om een nieuw topic te starten?

Edit: ik zie het al.. Een mod vroeg het je.. Heb je zijn aanwijzingen verder ook opgevolgd? Namelijk de faq lezen (met name het stuk dat hij aangaf) en ook nog verder gezocht op GoT?

[ Voor 30% gewijzigd door L.N. op 17-05-2005 20:05 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is niet normaal, tenzij je 20 internet explorer vensters open heb staan met allerlei flash animaties e.d.. Heb je ook geen software zoals Norton e.d. draaien? Deze vertragen de boel ook. Hijackthis geprobeerd? Hitmanpro?

Verwijderd

Topicstarter
Klik in je venstertje als je op ctrl+alt+del drukt eens op het vakje waar CPU in staat, dan staan de processen die het meeste CPU gebruik slurpen bovenaan en kun je zien welk proces de boosdoener is
Zoals je kunt zien, is het explorer. Deze verbruikt een hoge cpu, bij word, excel ed. is dit niet het geval.
Kicken binnen 24 uur wordt niet gewardeerd (dus dat roepen van "niemand een idee, hoe dit op te lossen is?")
Sorry, wist ik niet
Wie vroeg je om een nieuw topic te starten?
BalusC Moderator PMG/OM

Edit:

Hoe kan het dat explorer zoveel ruimte inneemt en hoe kan ik dit veranderen. Ja, ik heb gecheckt op spy/maleware e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 20:16 ]

• Noork
  • Niet online
Heb je deze doorgenomen?
[rml][ XP] Constant 100% cpuload iexplore.exe[/rml]
IEXPLORE.EXE neemt 99% cpu
[rml][ Win2k] CPU usage op 100%[/rml]
[rml][ XP] iexplorer.exe 100% load bij new window[/rml]
[rml][ XP] iexplore.exe gebruikt 50% *[/rml]

En hier nog meer: search

active desktop uitstaan?
reinstall van IE gedaan?
temp leeg gemaakt?
Got toolbar geinstalleerd? of wat voor toolbar dan ook.
Hoe kan het dat explorer zoveel ruimte inneemt en hoe kan ik dit veranderen. Ja, ik heb gecheckt op spy/maleware e.d.
Dat zijn we aan het uitzoeken hier. Heb geen idee. Post je hijackthis log eens hier.

Doe eens een virusscan met http://housecall.trendmicro.com/. Andere virusscanners kunnen ook weer andere virussen herkennen. Deze is altijd vrij up-to-date.

[ Voor 41% gewijzigd door Noork op 17-05-2005 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:23:35, on 17-5-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\CACHEM~1\CachemanXP.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Creative\ShareDLL\MediaDet.Exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
D:\Mijn documenten\Okke\hijackthis_v1.99.1.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Program Files\Creative\SBLive\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Program Files\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AudioHQ] C:\Program Files\Creative\SBLive\AudioHQ\AHQTB.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Digital Image Monitor.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: SpySubtract.lnk = C:\Program Files\interMute\SpySubtract\SpySub.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Gelijkwaardige pagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Koppelingspagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Opgeslagen momentopname van de pagina - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .mp3: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .mpeg: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://www.creative.com/su/ocx/15012/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://www.creative.com/su/ocx/15012/CTPID.cab
O23 - Service: CachemanXP (CachemanXPService) - OuterTechnologies - C:\PROGRA~1\CACHEM~1\CachemanXP.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

• Noork
  • Niet online
mmh, het log ziet er redelijk schoon uit. Je hebt wel norton en symantec draaien. Dat zijn niet de lichtste programma's. Ook wat overbodige soundblaster zooi, maar dat zal 't ook niet zijn.

En de andere dingen die ik aangaf? Heb je er naar gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
reinstall van IE gedaan?
temp leeg gemaakt?
Got toolbar geinstalleerd? of wat voor toolbar dan ook.

Ja naar gekeken. active desktop uitstaan? sorry dat ik het zeg, maar hoe schakel je dat uit?
mmh, het log ziet er redelijk schoon uit. Je hebt wel norton en symantec draaien. Dat zijn niet de lichtste programma's. Ook wat overbodige soundblaster zooi, maar dat zal 't ook niet zijn.
Ik heb ondekt waneer ik sounblaster live uitschakel de comp. Niet meer vastloopt. is nog wel wat trager maar ok

Nog iets vreemds, wat ik nog niet gezegd heb, mijn d schijf herkent als een usb o.i.d. Het is een gewone harde schijf net als c
Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelplaza.nl/123.GIF

Weet iemand hoe dit kan?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 21:08 ]

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
typ eens bij uitvoeren msconfig. Kijk daar in de laatste tab en zie zelf dat je een heleboel dingen hebt die onnoig zijn. Ik heb zelf maar 15 processen. :) Tweaking :O

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik zal maar niet zeggen dat ik er 6 heb :/ ... werkt wel lekker tho :) .

Wat je eens kan proberen is bij objecten in internet explorer te kijken. Heb je veel add-ons geïnstaleerd? Dat hoeft niet perse spy/ad/malware te zijn maar gewoon wel veel spullen die de IE vertraagt en veel CPU usage opslokt (java/flash/chat/shockwave/etc). Succes.

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Misschien nog een latje 256MB geheugen bijsteken?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een iedee hoe dit kan?

Het is een normale harde schijf, maar hij ziet het als een usb o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een iedee hoe dit kan? Mijn d schijf ziet hij als een usb oid.

Het is een normale harde schijf, maar hij ziet het als een usb o.i.d.

Mijn comp. laat nog steeds ast, en als ik een nieuw venster explorer open dan loopt ie zoo weer op.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 19:24 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarschijnlijk staat de schijf ingesteld als Verwisselbaar. Je kunt dit volgens mij in het Apparaatbeheer uitvinken, want als het een vaste schijf is het voor de prestaties beter om hem daar niet op te hebben staan. Hoewel ik het betwijfel zou het dat kunnen zijn. Ik kan mijn schijven daar namelijk niet eens op krijgen als ik wil.
Je zou even kunnen kijken bij je Apparaatbeheer.
Schijfstations -> <jou hardeschijf> => eigenschappen
In het venster wat je dan krijgt is een tabblad Beleidsinstellingen te vinden. Kijk eens waar dat op staat ingesteld.

Ook 256MB ram is wat aan de krappe kant. Waarschijnlijk zul je ook wel wat prestatieverschil merken door er 256MB bij te zetten, maar dat doet nu even niet terzake want dat mag een probleem als deze niet veroorzaken.

[ Voor 60% gewijzigd door Ultraman op 18-05-2005 19:29 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Bij beleidsinstellingen staat niets aangevinkt. Dus dat zal het waarschijnlijk neit zijn. Iemand een idee hoe ik die schijf kan veranderen in een gewone harde schijf? Alvast bedankt

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee verder?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ben op. Clean install moet helpen ^_^.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Probeer dan eerst maar een repair install, dan heb je al je programma's en instellingen etc tenminste nog :)

Maar er zal hier vast wel een oplossing voor zijn, vraag is alleen wat :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- een topic per vraag is genoeg
- als een topic op slot gedaan wordt, is het niet de bedoeling dat je het dan maar in een ander subforum probeert
- LEES sluitmessages ook, er staat altijd in hoe je WEL verder kunt komen:
Hoge CPU

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.