Toon posts:

Hoge CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer loopt af en toe vast en is wat rager, misschien dat het komt door de veel te hoge CPU bij processen (crtl+alt+delete)

Bij het openen van een venster stijgt de cpu zo naar 80 a 95 % Dit is niet normaal lijkt me, toch???

Afbeeldingslocatie: http://forum.computeridee.nl/files/taakbeheer_641.gif

Verwijderd

dat is vrij normaal dat je cpu 90 a 80 % word als je een venster opent
en check voor spyware en kijk ook ff in de bios hoe heet je cpu is en geef eens je volledige specs!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
misschien dat het komt door de veel te hoge CPU bij processen (crtl+alt+delete)
Bij welk proces dan precies? Als ik zo even optel van jouw plaatje en grof afrond kom ik niet boven de 10-15% uit.

Als je een venster niet fullscreen weergeeft, en er dan mee sleept, gaat dat dan ook schokkerig? Zoja, denk ik dat je videokaartdrivers verkeerd geïnstalleerd zijn.
dat is vrij normaal dat je cpu 90 a 80 % word als je een venster opent
Misschien bij sommige programma's, maar bij de meesten niet hoor. Althans, niet bij hedendaagse cpu's.

[ Voor 21% gewijzigd door GlowMouse op 16-05-2005 10:12 . Reden: quote toegevoegd ]

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-08 21:38
Wat voor CPU zit er in je machine?
Wat moeten we met deze screenshot?
Wat heb je zelf al gedaan?
Welk process gebruikt zo'n grote hoeveelheid CPU?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In dit topic (gisteren) suggesteert de TS de reden te weten:
Krijg ook de volgende foutmelding in apparaatbeheer:
stuurprogramma voor Microsoft WINMM WDM-audiocompaliteit

Nadat ik dit uitschakel loopt mijn computer NIET meer vast. Maar is hij wel wat trager. Hoe kan ik dit probleem oplossen? En wie heeft zoiets ook al gehad? PCI kaart in een ander slot zetten heeft overigens ook geen zin.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, ik ben al langer bezig met dit probleem en de oorzaak is geen spy/maleware oid.

Windows xp prof. serv. pack 2
AMD ATHLON xp 1600+
256 mb geheugen
asus a7v266
Als je een venster niet fullscreen weergeeft, en er dan mee sleept, gaat dat dan ook schokkerig? Zoja, denk ik dat je videokaartdrivers verkeerd geïnstalleerd zijn.
Ik heb het geprobeerd, en hij heeft af en toe een kleine vertraging/schokkerig.
Bij welk proces dan precies? Als ik zo even optel van jouw plaatje en grof afrond kom ik niet boven de 10-15% uit.
Ja deze screenshot is genomen, tijdens normaal gebruik
Wat moeten we met deze screenshot?
Misschien dat je kon zien of er wat vreemde processen open stonden, waardoor het probleem zou komen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:35:

Misschien dat je kon zien of er wat vreemde processen open stonden, waardoor het probleem zou komen.
Dat probleem had ik laatst ook bij iemand anders. Allemaal processen die maar een klein beetje geheugen en amper cpu in namen, maar wel de pc gigantisch! vertraagden.
Sluit spysub,msn, mediadet :? eens af (met proces beeindigen) Verder staan er allerlei dingen door system gerund waarvan ik me god niet weet wat het is en ik het zelf ook niet heb. zoals bijvoorbeeld MsPMSPv.exe, NPFMntor, Monitor.exe en nog veel meer. Je lijst staat echt vol met dingen die ik niet herken.

Dit is bijvoorbeeld de mijne ( waarvan ook wel wat overbodige dingen instaan maar hij is wel een stuk korter dan jouw lijst )
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/robbertdeboer/system_processes.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Satch op 16-05-2005 10:55 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je lijst met draaiende processes is inderdaad aan de lange kant. Probeer eens een programma als HiJackThis, deze log online invullen (weet niet precies waar) en kijken wat je er allemaal uit kan gooien.

En wat ook kan schelen is de hoeveelheid geheugen die je hebt. 256MB is toch eigenlijk wel het minimum om XP (met wat eyecandy) een beetje soepel te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou je aanraden 256 mb erbij kopen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:37:
Dat kan nooit kwaad natuurlijk.

Ik zou aanraden om je systeem even op te schonen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:37:
512MB is toch wel het minimum om een beetje lekker mee te kunnen werken, dus dat zou ik zeker doen.

Verwijderd

Hard disk misschien in PIO mode? Zou wel verklaren waarom je cpu load zo omhoog schiet, in combinatie met die 256 MB geheugen?

Controleer het even in apparaatbeheer -> ide controllers -> primaire ide controller -> eigenschappen, en dan geavanceerd zo uit m'n hoofd.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 21:38

jotheman

Was like that when I got here!

Terw_Dan schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:47:
[...]

512MB is toch wel het minimum om een beetje lekker mee te kunnen werken, dus dat zou ik zeker doen.
Kweenie wat jij allemaal doet met je pjoeter maar met 'n athlon800 en 128mb gaat 't hier zelfs nog allemaal prima. M'n CPU-gebruik komt echt niet boven de 40-50% als ik 'n venster open. 512MB is een beetje behoorlijk overdreven, hoewel ik 128 ook wat weinig vindt moet je met 256MB toch aardig vooruit kunnen als je geen vreemde dingen doet zou ik zo zeggen...

I see dead pixels...

Verwijderd

Vreemde dingen zoals XP gebruiken? Ik heb al bijna 256mb in gebruik om het OS zelf te draaien plus een paar simpele zaken zoals ene virusscanner e.d.

Met XP is 512 zeker wel een stuk fijner.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
jotheman schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:18:
[...]

Kweenie wat jij allemaal doet met je pjoeter maar met 'n athlon800 en 128mb gaat 't hier zelfs nog allemaal prima. M'n CPU-gebruik komt echt niet boven de 40-50% als ik 'n venster open. 512MB is een beetje behoorlijk overdreven, hoewel ik 128 ook wat weinig vindt moet je met 256MB toch aardig vooruit kunnen als je geen vreemde dingen doet zou ik zo zeggen...
Misschien draait het prima op 128MB als je bijna alle eyecancdy uitziet, maar als je de screenshot ziet dan blijkt dat de TS gebruikt maar van de "XP Stij" (o.i.d) en die vreet een stuk meer geheugen. Daarom is het voor de TS zeker aan te raden om 256MB er bij te kopen, en de pc wat op te schonen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:35:
Neem dan een screenshot wanneer de CPU verbruik hoog is, dan kunnen wij (en jij!) gelijk zien welk proces daar verantwoordelijk voor is ;) Als je op de header van de kolom "CPU" klikt, dan wordt het boeltje gesorteerd met de grootverbruiker bovenaan. Dat is handiger om de verantwoordelijke proces te betrappen.

Neem verder het volgende stuk uit de FAQ van dit subforum eens door:
Mijn PC is traag, de CPU verbruik is 100%, hoe komt dat?

In ieder geval heeft dit niks met PMG te maken. Immers, jouw CPU functioneert hardwarematig gezien uitstekend B) Sluit eerst het een en ander uit mbv o.a. de FAQ's. Mocht je vastlopen, start dan een nieuw topic in het juiste subforum, compleet met alle relevante informatie voortvloeiend uit research alhier ;)

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 17-05-2005 08:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.