[XP] iexplore.exe gebruikt 50% *

Pagina: 1
Acties:

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 17:23
mijn cpu usage van iexplore.exe system is vrij hoog 50 % ongeveer. hoe kan ik dit verhelpen. Nu kan andere software maar de helft van de cpu gebruiken dus alles word trager.
Ik heb het al proberen af te sluiten met ctrl alt delete maar start vanzelf weer op?
Ik heb trouwens een amd 2000+

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 00:01
Het zou handig zijn om te vermelden welke IE en welk OS?

Wat heb je verder zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Heb je al een viruscheck gedaan?

Kortom, meer info.

Mijn fotografie en videografie

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Scan eens op Spyware: Ad-Aware.
En inderdaad, zou je alsjeblieft even je Windows-versie kunnen vermelden, dan zet ik hem in de topictitel erbij conform de WOS-Policy :).

• Kimo
Ik gebruik windows xp pro. en internet explorer 6.
Ik heb zelf gezocht via google maar kon er weinig over vinden.
Via windows taakbeheer afgesloten maar start vanzelf weer op?
En hij gebruikt gewoon altijd op de achtergron 50% cpu zelfs als ik geen venster van internet explorer open heb.
Ik heb een viruscheck gedaan en ad-aware uitgevoerd beiden hebben niks bijzonders gevonden?

[ Voor 20% gewijzigd door Kimo op 14-06-2003 15:50 ]

Verwijderd

Gewoon brak, Exploder verwijderen en opnieuw instellen.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Laatste updates draaien via windowsupdate

Repair uitvoeren via Configuratiescherm -> Software.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 07:29:
Gewoon brak, Exploder verwijderen en opnieuw instellen.
Dit is niet mogelijk met XP. Je kan misschien de hotfixes of service packs verwijderen, maar IE zelf is niet (normaal) verwijderbaar uit XP.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:51
Dat heb ik ook ooit eens gehad.. Hij had er bij mij nog een enorme memory leak bij. Geheugengebruik liep langzaam op tot in de 200 MB. Een reinstall wat mijn oplossing.

UNOX: The worst operating system

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 15:02
Ik heb ook last van dit probleem:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gsm4u/grafisch/taskman.jpg

Ik heb 512 MB memory.

[ Voor 12% gewijzigd door Brickman op 15-06-2003 09:29 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Verwijderd

Hij start vanzelf weer op?....Volgens mij is iexplore alleen actief als je internet explorer daadwerkelijk zelf hebt opgestart. Dus dan zou het niet helemaal internet explorer zijn maar 1 of ander virus of ad-ware achtig iets.

Verwijderd

Heb je dan toevallig een pagina met een zooi plaatjes openstaan? Zoals bijv. het FS2002 topic, dan schiet het aantal MB's dat IE gebruikt ook lekker omhoog bij mij.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Brickman schreef op 15 juni 2003 @ 09:29:
Ik heb ook last van dit probleem:
[afbeelding]

Ik heb 512 MB memory.
Probleem :?

25 MB voor IE is heel normaal hoor, ligt er ook aan wat voor site je heb open staan :)

(heb wellis 300 MB gehad, die fototopics hier ook :X :P )

• Kimo
Het gaat bij mij niet om mb`s maar cpu.
En iexplore.exe is altijd actief bij mij gebruiker is dan system.
Als ik zelf een venster op dan ben ik de gebruiker. Maar waarom moet het systeem dan iexplore.exe open hebben is dat bij jullie ook? Een ding is zeker dat hij zoveel cpu vraagt is niet goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/kimodg/taakbeheer.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Kimo op 15-06-2003 12:01 ]

• Arnaud
Kimo, je hebt je probleem duidelijk omschreven, maar niet iedereen die reageert heeft je probleem goed begrepen. Het lijkt me duidelijk dat hier iets niet klopt. De enige manier die ik ken waarbij IEXPLORE.EXE door SYSTEM wordt opgestart bij het starten van het system EN erg veel CPU gebruikt is via "Active Desktop".

Kijk even wat er gebeurd als je via "Display Settings" -> "Web" -> "Show Web content on my Active Desktop" uitzet. Daarnaast herhaal ik nog even mijn vorige tip:
Laatste updates draaien via windowsupdate

Repair uitvoeren via Configuratiescherm -> Software.

Verwijderd

Kimo schreef op 14 June 2003 @ 14:53:
mijn cpu usage van iexplore.exe system is vrij hoog 50 % ongeveer. hoe kan ik dit verhelpen. Nu kan andere software maar de helft van de cpu gebruiken dus alles word trager.
Ik heb het al proberen af te sluiten met ctrl alt delete maar start vanzelf weer op?
Ik heb trouwens een amd 2000+
Ik heb soms wel eens bijna 100%.
Als er 3de party scripts op staan. Antileech script is notoriuos vanwege de belasting.
Ik zou zeggen gewoon de prioriteit tijdelijk verlagen zodat andere progs voorrang op de cpu krijgen.

• Arnaud
Aan iedereen die wil reageren: De TS heeft last van een IE die wordt opgestart door SYSTEM, zichzelf altijd opnieuw opstart en 50% CPU gebruikt zelfs als er geen IE-venster is geopend!

• Kimo
Arnaud schreef op 15 June 2003 @ 13:54:
Kimo, je hebt je probleem duidelijk omschreven, maar niet iedereen die reageert heeft je probleem goed begrepen. Het lijkt me duidelijk dat hier iets niet klopt. De enige manier die ik ken waarbij IEXPLORE.EXE door SYSTEM wordt opgestart bij het starten van het system EN erg veel CPU gebruikt is via "Active Desktop".

Kijk even wat er gebeurd als je via "Display Settings" -> "Web" -> "Show Web content on my Active Desktop" uitzet. Daarnaast herhaal ik nog even mijn vorige tip:
[...]
Ik kan dat show web content niet vinden in display setting? systeemherstel werkt niet. Na herstellen zegt hij dat het mislukt is.
En de xp is helemaal up to date.
Ik zou kunnen proberen die microsoft hotfixes te verwijderen. maar dat zijn toch gewoon update`s?
Laatst heb ik wel direct X 9 geinstalleerd zou dat nog een probleem kunnen zijn? Heeft volgens mij weinig te maken met internet explorer.

• Arnaud
Ik kan dat show web content niet vinden in display setting?
Druk in Windows eens op F1 (=Help) -> Search -> Active Desktop. Active Desktop moet ergens in de Display Settings staan.

Daarnaast heb je zo te horen nog steeds de repair-optie van Internet Explorer niet gebruikt.

• Kimo
Ik heb de reperatie nog geprobeerd maar wou ook niet helpen. Dus toch maar even windows opnieuw geinstaleerd. Bedankt in ieder geval voor de reacties wat mij betreft kan dit topic op slot.

Verwijderd

die windhoos gebruikers toch ;)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Kimo schreef op 15 June 2003 @ 20:30:
Ik heb de reperatie nog geprobeerd maar wou ook niet helpen. Dus toch maar even windows opnieuw geinstaleerd. Bedankt in ieder geval voor de reacties wat mij betreft kan dit topic op slot.
Waarom zou het op slot moeten ? 8)7
Pagina: 1