[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.568 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:32:
Weet ik niet, dat beweert Gaurdian Angel.
Hoho, ik beweer niets. :) Het lijkt me alleen heel erg logisch omdat het eenvoudiger is om uitsluitend dezelfde panelen te gebruiken. De vraag die dan bij me opkomt, is wie nu die laag erop aanbrengt, de fabrikant of de panelenproducent?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:55:
[...]

Geen stofje te zien achter de glasplaat bij mij. Ding staat in de huiskamer waardoor er veel stof ontwikkeling is (goed te zien aan mijn pc). Maar achter de xerox glasplaat geen stofje. Denk dat degene die dit heeft een slecht geplakte glasplaat heeft.
ja het lijkt er idd op dat ze een beetje teveel haast hebben gemaakt met backproductie bijwerken, slordigheden alom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

laatmaar :)

[ Voor 97% gewijzigd door PromoX op 22-05-2005 22:10 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:07:
[...]

Als je naar de site gaat en het scherm opzoekt zie je het wel:

[...]

Vanwege die defecte pixel dus. Zo staan er nog goedkope schermen op, misschien dat ze die ergens opkopen ofzo :?.
ja ik had hem net opgezocht ;)

edit:

hoort niet echt in de pricewatch thuis, misschien maar even melden

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Nog even over glaslaag versus anti-glare laag:

Check deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3191

Lijkt me geen discussie voor nodig om te zien dat het zwart door de reflectie minder zwart (en dus minder diep) wordt. Dit is wel een mooi geval natuurlijk, iemand met witte kleding, maar als je op de thumbnail klikt en je vergelijkt de onderkant van de bezel (rand) met de bovenkant rechts (waar het plafond waarschijnlijk gereflecteerd wordt) dan zie je duidelijk dat het zwart bovenin minder diep is, en dat terwijl die lamellen waarschijnlijk half dicht zijn. Je moet dus wel in een goed ingerichte ruimte/ alleen 's avonds/'s nachts werken als voorwaarde voor een dieper zwart met een glasplaat. Een glasplaat biedt verder wel voordelen, kleuren zouden ook levendiger zijn, OMDAT een glasplaat het beeld minder filtert, wat een anti-glare laag wel lichtelijk zou doen.

Daarom lijkt het me dus niet efficient om een glasplaat EN een anti-glare laag te gebruiken. Of het gebeurt weet ik niet, zou eigenlijk een keer een panelproducent voor moeten mailen, of een reviewsite, geven misschien sneller (of uberhaupt) antwoord. Dat de backlights in het paneel altijd erbij worden geleverd van dezelfde fabrikant staat iig vast, maar das een ander verhaal.

Hier nog een (misschien) interessant stuk over de voor- en nadelen van de glaslaag versus de anti-glare laag (het gaat hier over de Viewsonic VP912b, de glaslaag versie van de VP912s):
One of the more interesting new features of this particular LCD panel is its screen coating. Generally, LCD monitors are coated with a matte / anti-glare finish on the screen itself so that it does not reflect light and create "hot spots". This new LCD panel is finished with a surface called "Glare, 2H". This new screen surface looks much more similar to a flat-screen CRT monitor than normal LCD monitors.

The new screen finish is reflective, and when you're looking at a pure black screen, (tegen:) you can see yourself in the reflection. In addition, (tegen:) this new screen technology does pick up glare spots and is not extremely kind to typical office lighting environments, and can indeed pick up hot-spots when reflecting overhead lights. In addition, (tegen:) the new finish picks up dust much easier, and also shows fingerprints much more visibly. Typical LCD monitor cleaning cloths may not even work properly on this new finish, it’s quite a bit different in terms of screen texture.

There is a plus side to this new finish, though. (voor:) The Glare 2H finish makes the onscreen image appear much smoother and colors do appear to be much more vibrant in comparison to similar LCD screens without this coating. While it takes a bit of getting used to, if we were offered the same LCD panel with and without the coating, we would have to take it with the coating. It's hard to describe, but the overall LCD screen image just appears better. We've also seen this screen technology used by high-end notebook manufacturers, and the end results can be really breathtaking in the correct environment.
http://www.gamepc.com/lab...id=vp912b&cookie%5Ftest=1

[ Voor 168% gewijzigd door Yokozuna op 23-05-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:57:
[...]

hoeveel 'slechter' is het beeld van zo'n TN in praktijk t.o.v. een MVA? is het beeld korreliger of waziger, of gaat het voornamelijk om de kwaliteit van 6-bits kleuren?

hoe zit het trouwens met:

QSupp (Quality Supplies) € 339,-

in de pricewatch voor die hyundai, is dat een fluke of oud model oid?

edit:
van de site lijkt af te leiden dat het om één monitor gaat, met een dode pixel :P
Ik heb daar mijn hyundai gekocht voor die prijs en gratis aan huis gebracht, die man bleef erbij tijdens het testen.Werkt perfekt maar zoals aangegeven met een dooie pixel...al was het in mijn geval een hotpixel.Is wel te zien met donkere achtergrond maar echt niet storend.
Echt een super monitor, mooie heldere kleuren en geen ghosting.

Een maat van me heeft de samsung 913N maar naast mekaar gezet is de hyundai toch iets scherper, ik denk dat dit door de dvi komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 15:57
Het wordt echt steeds lastiger, in eerste instantie leek die Xerox een leuk scherm (met het juiste panel is hij dat nog steeds). Ik weet niet wat ik nu wil, ik zoek eigenlijk een MVA overdrive panel voor maximaal 450 euro maar liever nog wat lager. TN panel is niks voor mij, ik doe nooit spelletjes en hecht meer waarde aan een juiste kleurweergave.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12

Thyzz

-=leeg=-

Helemaal mee eens, ik speel af en toe wel spellen, maar ben vooral filmfan, kijk veel tv via mijn pc. Dus kleur echtheid is zeker een must.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Ik had van het weekend Azerty gemaild over welke versie van de Xerox hun leveren, en ik kreeg vanmorgen een e-mail waarover ik vrij verbaasd was:
Goedemorgen,

Op dit moment kan helaas niet zeggen welke versie wij zullen leveren.

Onze leverancier van Xerox is vorige week failliet gegaan en wij op dit
moment druk aan het zoeken naar een nieuwe leverancier.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

R. Klink
Azerty Hardware
Gaat dus niet de goede kant op met Xerox zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Laatst online: 09:12

Thyzz

-=leeg=-

RonaldMade schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:21:
Ik had van het weekend Azerty gemaild over welke versie van de Xerox hun leveren, en ik kreeg vanmorgen een e-mail waarover ik vrij verbaasd was:
[...]
Er is een verschil tussen xerox en de leverancier.
Azerty koopt waarschijnlijk niet rechtstreeks in bij xerox, maar via een tussenhandelaar (groothandel). Die groot handelaar heeft waarschijnlijk nog wel meer producten dan alleen xerox.
Dit inkopen via een tussenhandelaar doen de meeste shops waarschijnlijk. Want die tussen handelaren kopen grote partijen en krijgen daarvoor korting. Een deel van die korting kunnen ze doorbereken aan de shops, en van de rest leven ze zelf.
En nu is dus die tussenhandelaar failliet.

Dat zegt dus niks over xerox

[ Voor 20% gewijzigd door Thyzz op 23-05-2005 09:56 ]

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonaldMade schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:21:

ik heb hetzelfde mailtje gehad, ik heb Azerty gevraagd de bestelling te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Crash_neo schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:53:
Er is een verschil tussen xerox en de leverancier.
Azerty koopt waarschijnlijk niet rechtstreeks in bij xerox, maar via een tussenhandelaar (groothandel). Die groot handelaar heeft waarschijnlijk nog wel meer producten dan alleen xerox.
Dit inkopen via een tussenhandelaar doen de meeste shops waarschijnlijk. Want die tussen handelaren kopen grote partijen en krijgen daarvoor korting. Een deel van die korting kunnen ze doorbereken aan de shops, en van de rest leven ze zelf.
En nu is dus die tussenhandelaar failliet.

Dat zegt dus niks over xerox
Xerox leverde de leverancier te weinig op :+

Robje en Crash, dat wordt wachten op de Belinea, ik hoop echt dat dit een betrouwbaar scherm wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 23-05-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Yokozuna schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:42:
[...]

Xerox leverde de leverancier te weinig op :+

Robje en Crash, dat wordt wachten op de Belinea, ik hoop echt dat dit een betrouwbaar scherm wordt.
Klopt, dat doe ik nu ook! Maar wachten op leuke speeltjes is altijd moeilijk en ik vond de Xerox qua design ook erg fraai. Dat moet ik bij de Belinea maar weer afwachten.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 23:39

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Iemand reviews/commentaar van iiyama ProLite E480S-W ?

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/8373.jpg

Panel: TN Wide Angle
Beelddiagonaal: 19" (48 cm)
Reactietijd: 8 msec
Contrast (verhouding): 700 : 1 typical
Helderheid (nominaal): 300 cd/m² typical
Inkijkhoek: horizontaal/verticaal: 150°/135°;
- right/left: 75°/75°,
- up/down: 75°/60°
Optimale resoluti: 1.3 megapixel (1280 x 1024)
Luidsprekers: 2 x 2 W (Stereo)

Gebruiksmogelijkheden:
DTP
CAD/CAM
Office
Games/Video

iiyama url
pricewatch

[ Voor 50% gewijzigd door Cmdr_Satan op 23-05-2005 15:12 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

SaNATaN schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:10:
Iemand reviews/commentaar van iiyama ProLite E480S-W ?

iiyama url
pricewatch
Wat dacht je van de startpost lezen en/of de rest van het topic ;) (dit scherm is al TE vaak genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 480 is heel weinig genoemd hoor, het was de 481 die zo populair was.
Gebruiksmogelijkheden:
DTP
CAD/CAM
Office
Games/Video
Je moet kijken HOE GOED de TFT geschikt is voor die functies B) Naast die functies staat een balkje met de geschiktheid voor de verschillende functies. Het is gewoon een prima gamers TFT voor een laag prijsje. Net als de Samsung 913N.

[ Voor 100% gewijzigd door Yokozuna op 23-05-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst was ik ook overtuigd van die xerox... omdat die overtuigende specs had, mooi design, en zowat een outsider was...

Na alle problemen ben ik echter van mening veranderd...
-eventuele stof problemen (alhoewel denk ik heel zeldzaam)
-problemen met de versies
-iemand had een probleem met een redelijk foutief paneel (ivm met defecte pixels en zo)
-ik woon in belgie, en heen en weer RMA 'en tussen nederland of duitsland zie ik niet zitten, ook omwille van de kosten.
-blijkbaar nogal minder kwalitatieve knopjes op het scherm

en dan een puur design technisch nadeel (omdat voor die oplossing gekozen werd): de glasplaat. Ik stond er zowieso al niet zo positief over, maar hoopte dat de andere kwaliteiten van het scherm dit nadeel konden teniet doen (zoals design bvb) Met alle andere problemen die mij eventueel te wachten staan pas ik liever

Om de huidige bezitters niet tegen de borst te stoten: het is waarschijnlijk, als je van alle problemen en versie-mix ups gespaard bent gebleven een heel goed scherm. Maar als ik mij iets aanschaf wil ik daarna daar niet al te veel moeite meer voor doen. Ik wil kopen, en dan genieten. Problemen zijn dan een demper op het plezier. En aangezien die kans erin zit dan liever niet. En zeker niet voor een voor mij toch wel vrij dure aankoop.

Dus wacht ik ook liever op de belinea. Geen glasplaat, goed paneel, in hoogte verstelbaar (zodat idd geen nood is aan extra verhoogjes, wat gewoon handiger is, en ik ben vrij groot dus een verhoging zit er zeker aan te komen). Hopelijk (fingers crossed) valt het design wat mee. (ja, ik vind dat belangrijk ;), ik moet er namelijk continu op kijken, dus design is zeker belangrijk en voor mij een factor)

En dan te bedenken dat als ik mij goed herinner ik in deel vier als eerste een xerox scherm aangebracht heb (dan wel een oudere versie, namelijk een 16 ms 19" versie) toen ik die toevallig tegenkwam in mijn zoektocht. Ben niet helemaal zeker, maar dacht van wel

Maar goed, leve de belinea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ervaring met het Scenicview P19-2 Premium Line van Fujitsu-Siemens uit de startpost? Na al wat ik hier al gelezen heb lijkt me dit een ideaal scherm voor mij. Ik ben dagelijks bezig met CAD programma's waarbij kleurenweergave heel belangrijk is. Ook de swivel-functie is iets wat ik belangrijk vind, zadat ik het scherm kan afstellen op mijn eigen ooghoogt. Mijn wederhelft gebruikt mijn pc ook soms maar heeft een voorkeur om het scherm lager op te stellen.
Ik ben gewoon aan het werken in met twee schermen. Ik zou dan ook twee dezelfde schermen nemen. Op het tweede scherm zet ik wel eens een filmpje of tvprogramma op. Meestal in een kleiner window op de achtergrond.

Kies ik hier nu voor het juiste scherm? Of is de Belinea 101920 misschien naar prijs-kwaliteit een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Net zoals velen hier, ben ik een beetje afgeknapt op de Xerox. Omdat ik er toch echt eentje nu wil hebben en je altijd wel kunt wachten tot er een beter scherm uitkomt, heb ik besloten om voor de Viewsonic VP191b te gaan. Toevallig woon ik vlakbij een van de goedkoopste winkels volgens de pricewatch, namelijk Hardware Discount (www.hd.nl).
Ik heb eens even gebeld met de klantenservice, die erg uitgebreid was. HD heeft een pixelpolicy, dat ze eenmalig en gratis een nieuw scherm voor de klant bestellen, als er pixelfouten zijn die niet door de fabrikant worden gedekt. Dit lijkt mij een mooie garantie en ik denk dus dat ik dit scherm ga kopen.
De helpdeskmedewerker wees mij er echter op, dat het een 25ms scherm is. Volgens mijn info (de info hier op GoT) is het een 8ms scherm. Zijn er, net als bij de Xerox, verschillende versies in omloop? Weet iemand daar wat vanaf? HD moet het scherm ook eerst bestellen, ik kan dus niet eerst zien of het inderdaad het 8ms scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gundam > Als het een scherm wordt waar absoluut geen 3D games op gespeeld worden, zou ik zelf voor de Samsung 193P gaan en als je geld teveel hebt en toch wel een sneller scherm wil voor deze http://www.iiyama.nl/page...sp?SID=&NAV=236&PROD=4219

ernstblaauw> http://www.viewsonic.com/...isplays/proseries/vp191b/
Volgens mij is er maar 1 model van, maar als je slim bent wijs je de winkel op de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Ik ben nog wat aan het zoeken geweest en zouden deze twee schermen een goede keuze zijn:

Belinea 101915
of
Belinea 191020

Beiden een MVA panel maar volgens mij zonder overdrive.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Van de 191020 komt binnenkort dus de overdrive versie uit, waarom zou je daar niet op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:48:
Van de 191020 komt binnenkort dus de overdrive versie uit, waarom zou je daar niet op wachten?
Daar wacht ik ook wel op maar ik kijk ondertussen wel verder naar andere schermen. Precieze datum voor Nederland is nog niet bekend toch?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De Fujitsu-Siemens P19-2 wordt steeds interessanter.

477 euro (OBCS), Samsung overdrive PVA panel (!), 1000:1 contrast 280nits, 8ms grey-grey-grey, 13ms black-white-black, in hoogte verstelbaar+kantelbaar en een keurig design. Zie uitgebreide specs: http://www.icecat.biz/pdf/301557-5996.pdf 35 euro goedkoper dan de Viewsonic, en wel een Samsung PVA panel, mooi alternatief en een serieuze kandidaat voor mensen die net wat meer dan 400-420 euro overhebben voor een top TFT.

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/196/1049589679.jpg

Ook de eerste TFT waarbij ik het niet lelijk vind dat er speakers ingebouwd zijn. Er is trouwens ook een 17" versie van, maar daarbij is de black-white-black schakeltijd 14ms i.p.v. 8ms. De grey-grey is wel 8. Maarja. De 19-2 moet iig niet over het hoofd gezien worden!

[ Voor 251% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
n00bs schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:38:
ernstblaauw> http://www.viewsonic.com/...isplays/proseries/vp191b/
Volgens mij is er maar 1 model van, maar als je slim bent wijs je de winkel op de specs.
Dat ga ik zeker doen. Hier een link waar men ook praat over 25ms:
http://www.dealtime.co.uk/xPF-ViewSonic_VP191b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

reskobon schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:51:
[...]

Daar wacht ik ook wel op maar ik kijk ondertussen wel verder naar andere schermen. Precieze datum voor Nederland is nog niet bekend toch?
Vanaf eind juni zou die verkrijgbaar moeten zijn en de beide nummers (101920 ref. 111919) zouden op de doos moeten staan, waaraan je dus meteen zou moeten kunnen zien of je het goede scherm hebt.

En zo zou het scherm er dus uit moeten komen te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img277.echo.cx/img277/1784/belinea1ji.jpg

Meer informatie heb ik ook niet gekregen..

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 24-05-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de samsung 930B verkocht gaat worden in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yoko> dat scherm klinkt ook zeker interessant. Ik hoop maar dat er review sites zijn die deze schermen gaan testen, want er komen echt ZEER mager reviews uit van overdrived schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Hmm, zit nu, net nadat ik eigenlijk besloten had de Viewsonic VP191b te kopen, toch weer te twijfelen. Die Fujitsu-Siemens ziet er erg goed uit! Bij Prad.de zijn ze er in ieder geval positief over.

[ Voor 22% gewijzigd door ernstblaauw op 24-05-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
n00bs schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:20:
Yoko> dat scherm klinkt ook zeker interessant. Ik hoop maar dat er review sites zijn die deze schermen gaan testen, want er komen echt ZEER mager reviews uit van overdrived schermen.
Het is zeker een leuk scherm, maar nog wel altijd 100 euro meer dan de aankomende Belinea. En eerlijk gezegd vind ik 400 al een behoorlijk bedrag voor een tft.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, maar dat zei ik al:
35 euro goedkoper dan de Viewsonic, en wel een Samsung PVA panel, mooi alternatief en een serieuze kandidaat voor mensen die net wat meer dan 400-420 euro overhebben voor een top TFT.
Bovendien ziet de Samsung 193P er geweldig uit, als hier ook zo'n soort paneel in zit, dan moet AU Optronics wel met een extreem goede prestatie komen (heb de VP191b nog niet gezien).

[ Voor 171% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:26:
Ja, maar dat zei ik al:

[...]

Bovendien ziet de Samsung 193P er geweldig uit, als hier ook zo'n soort paneel in zit, dan moet AU Optronics wel met een extreem goede prestatie komen (heb de VP191b nog niet gezien).
Je verwacht dus dat de Fujitsu-Siemens P19-2 een betere beeldkwalitiet heeft dan de Viewsonic VP191b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Niet persé, want ik heb de VP191b nog niet gezien, maar AU Optronics moet iig wel behoorlijk zijn best hebben gedaan willen ze een Samsung PVA panel bijbenen. Een beter beeld dan dat van de 193P heb ik nog niet gezien. Misschien wordt het voordeel dat je geen gele gloed over het scherm krijgt als je er vanaf de zijkant naar kijkt.

Maargoed dat is allemaal speculeren, kunnen beter wachten op wat pro-reviews en userreviews op prad.de. Staat al een pakket: http://www.prad.de/board/board.php?boardid=120

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:31:
Niet persé, want ik heb de VP191b nog niet gezien, maar AU Optronics moet iig wel behoorlijk zijn best hebben gedaan willen ze een Samsung PVA panel bijbenen. Een beter beeld dan dat van de 193P heb ik nog niet gezien.
Nou ja, ik ga dan toch gewoon voor de Fujitsu-Siemens T19-2. Dat lijkt mij een prima scherm en ook goedkoper dan de Viewsonic. Ik ga hem denk ik bestellen bij 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De kijkhoek is in ieder geval niet mis :o

Afbeeldingslocatie: http://img21.echo.cx/img21/9015/unsortiert1052tz.jpg

Let wel! Het gaat om de P19-2, niet de T19-2 ofzo.

[ Voor 154% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Foutje, bedankt! Inderdaad de P19-2. Ben benieuwd wanneer ik hem binnen heb. Ik vertel hier natuurlijk mijn bevindingen (heb alleen vrij weinig ervaring met TFT-schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zou toch eerst even wat userreviews op prad.de checken, ookal zijn de in het duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
ernstblaauw schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:35:
[...]

Nou ja, ik ga dan toch gewoon voor de Fujitsu-Siemens T19-2. Dat lijkt mij een prima scherm en ook goedkoper dan de Viewsonic. Ik ga hem denk ik bestellen bij 4launch.
Winkel is ook aan te raden, heb er goede ervaringen mee! Damn het is echt een mooi scherm :9~

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jep, hier nog een stukje over ghosting met de P19-2
6.2. Spiele

Wie gesagt spiele ich selbst nicht und mit einer Matrox G550 will in modernen 3D-Spielen auch kein rechter Spass aufkommen. Da ich auch keine Spiele besitze, habe ich mir das frei erhältliche Open Quartz besorgt, ein Quake-ähnliches Spiel. Ich habe mich gedreht und gewendet, bin wie ein Irrer herumgesprungen, aber Schlieren konnte ich beim besten Willen nicht ausmachen. Die typische Schlierenbildung kenne ich ja auch schon von meinen ehemaligen TFT, aber hier kann ich beim besten Willen nichts erkennen. Es mag sein, dass Umsteiger vom CRT noch Unterschiede sehen, aber denen kann ich nur sagen, dass dies das beste ist, was ich je gesehen habe.
En dit:
Farbeinstellung
- sRGB
- 6500K
- 7500K
- 9300K

7500K is een zeer mooie tussenweg die altijd al gewild heb :) Ik vind: 9300K is te blauw/koud en 6500 is te geel/warm.

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xerox : afgeschreven

viewsonic : net iets te prijzig

Belinea 101920 : nog even wachten tot ie uit komt

Hyundai h1900 : zalig, maar mss ook wel ietsje te duur

fujitsu siemens p19-2 : beste oplossing voor het moment

Toch nog even wachten op een paar reviews (belinea en fujitsu) voor ik men Belgische Staatsgeld (men belastingen teruggetrokken :)) aan een 19 incher ga spenderen.

Staying alive and kicking here in the meanwhile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jup, zo denk ik er ook precies over.

Heb even startpost aangepast, Fujitsu-Siemens P19-2 specs verbeterd (PVA ipv. MVA),
opmerkingen, pricewatch link en userreview toegevoegd.

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:57:

Heb even startpost aangepast, Fujitsu-Siemens P19-2 specs verbeterd (PVA ipv. MVA),
Yoko, heb ik iets gemist of staat hier nog niet eerder uitgelegd wat het verschil is tussen een pva en mva paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus blijkbaar enkele mensen op een idee gebracht met die Fujitsu-Siemens P19-2. Het is ook een mooi scherm. Voordat je het zomaar gaat bestellen, zou ik toch de moeite doen om het met eigen ogen te gaan bekijken in een winkel. Maar ik denk dat je je geld er danwel voor over hebt. Zelf wacht ik nog even. Want onder de 500€ is het in België nog niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:57:

Zou je die foto van die Belinea ook aan kunnen passen?

En is het nu zo dat de Fujitsu Siemens het paneel gebrukt van Samsung en dat de Xerox, Belinea en de Viewsonic elk een paneel gebruiken van AU Optronics?

edit: Zelf zat ik eerst vooral te kijken naar de 17 " versie van Fujitsu Siemens, die (aan de buitenkant) vergelijkbaar is met de 19". Verder wil ik vooral wat gebruikerservaringen afwachten, voordat ik overga tot een eventuele aankoop. En veel meer dan € 400 wil ik er eigenlijk ook niet aan uitgeven.

[ Voor 24% gewijzigd door PromoX op 24-05-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:09:
[...]Yoko, heb ik iets gemist of staat hier nog niet eerder uitgelegd wat het verschil is tussen een pva en mva paneel?
PVA panels hebben voor het grootste deel dezelfde kenmerken als MVA panels, alleen kan ik bij de Fujitsu-Siemens, die een PVA panel gebruikt, geen gele gloed zien als je er meer vanaf de zijkant naar kijkt. Volgens mij had ik dat bij de Viewsonic VP191b foto's op prad.de ook niet gezien, terwijl dat een MVA panel is. Dus dat verschil zou ik niet direct aannemen.

Het verschil is in ieder geval dat PVA panels alleen door Samsung worden gemaakt en MVA panels door de rest :)

Mijn duits is trouwens niet heel goed, maar ik heb wat rondgehangen op prad.de en af en toe lees je wel dat mensen ghosting zien op de Fujitsu (weliswaar weinig) en op de VP191b eigenlijk nooit... Jammer dat het duits is.
En is het nu zo dat de Fujitsu Siemens het paneel gebrukt van Samsung en dat de Xerox, Belinea en de Viewsonic elk een paneel gebruiken van AU Optronics?
Ja, behalve soms de Xerox, want daar is niets meer bij zeker. Zal foto even aanpassen.

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat trouwens zeer vreemd is dat Fujitsu kiest voor een PVA paneel en niet MVA. De MVA technologie komt namelijk van oorsprong van Fujitsu-Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:49:
Wat trouwens zeer vreemd is dat Fujitsu kiest voor een PVA paneel en niet MVA. De MVA technologie komt namelijk van oorsprong van Fujitsu-Siemens.
Moest ge alle rare dingen in de informatica-wereld hier willen posten, zult ge nog wat werk voor de boeg hebben hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

_/-\o_ @ Yoku! Geweldige startpost! Alleen één kleine maar. Misschien is het handig om duidelijk aan te geven ergens dat de schermen die je in de startpost ziet moeilijk bij de bekende winkelketens te krijgen zijn.

Verder wil ik Iiyama bedanken. Ik ben nu verliefd op de 481S, maar natuurlijk weer nergens te krijgen :( Iemand nog enig idee (ja, ik ben de Pricewatch al afgegaan, hoop dooie linkjes opgegeven...), m'n hoop rest nu op Salland...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Even iets heel anders, ik zit hier op mijn stage tegen een Samsung syncmaster 172v te kijken. Een TN panel, wat er eigenlijk best aardig uitziet. Hoe zou ik nou eens de kleuren kunnen testen van een TN om te kijken waar ze nou echt raar gaan doen?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

nog een duitse review van de viewsonic VP191 8ms: http://www.spielesuechtig...4f4bf8387d802b8fd11cca937 met veel pics van de monitor!

Al lange tijd geleden heb ik al besloten om voor de FSC(C staat voor SenicView, dus voluit fujistu siemens senicview :P) P19-2 black, maar iedere keer maar weer wordt de levertijd steeds opgeschoven. laten we hopen dat ie echt op 07-06-2005 leverbaar is zoals zoveel webshops dat zeggen. Ik vindt het wel schande: al sinds maart wordt monitor aangeboden bij webshops, maar er is maar een kleine levering geweest van het grijze model en van de zwarte nog niks! Al dat wachten maakt me echt moedeloos ;( ;( ;(

edit: @Yoko: hoe kom je aan die pic met de P19-2? dies vet mooi(panel dan)?

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Punk op 24-05-2005 14:20 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:18:

edit: @Yoko: hoe kom je aan die pic met de P19-2? dies vet mooi(panel dan)?
Aan de pic zelf te zien zou ik gokken op www.prad.de :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het niet kunnen laten verder te zoeken naar andere 19" schermen met goede reviews op het het

deze kwam er ook heel goed uit. In deel 2 van deze reeks staat er trouwens iemand die hem gekocht heeft :

De 910T Samsung (~450-500 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.mpl.be/productinfo/SAM-SYN910T.jpg

Wel niet voor gamers :)

zie specs :
Type SyncMaster 910T
Schermgrootte 19 inch
Helderheid 250 cd/m2
Contrast 1000:1
Responsetijd 25 ms
Inkijkhoek horizontaal 170 graden
Inkijkhoek verticaal 170 graden
Resolutie 1280 x 1024
Speakers Nee
DVI Ja
In hoogte verstelbaar Ja
Roteerbaar Ja
Kleur zilver
Lengte 20,5 cm
Breedte 41,7 cm
Hoogte 42,5 cm
Gewicht 5,8 kg
Product code MJ19BSTSQ

Vind em wel leuk, zeker omdat ik opzoek ben naar een 19" voor grafisch werk en filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:00:
Heb het niet kunnen laten verder te zoeken naar andere 19" schermen met goede reviews op het het

deze kwam er ook heel goed uit. In deel 2 van deze reeks staat er trouwens iemand die hem gekocht heeft :

De 910T Samsung (~450-500 euro)
Hoe verhoudt deze zich eigenlijk tot de Samsung 193P?

Ik zie 'm in de pricewatch trouwens staat als 25 ms scherm (dus PVA?) en op de Samsung site als TN scherm :? (of kijk ik nu verkeerd?)

Heb van de Belinea trouwens nog een afbeelding gemaakt zonder die zwarte lijn aan de linkerkant...staat wel wat mooier in de startpost:
http://img286.echo.cx/img286/9125/belinea1ji1uq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 11:12
Die Fujitsu Siemens P19-2 ziet er inderdaad goed uit. Is het te verwachten dat de grote 'normale' electronica concerns (ik noem een Radio Modern of Block) deze ook zullen gaan leveren? En is er maar 1 P19-2, niet dat er weer 2 verschillende panelen zijn onder dezelfde typenaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wel niet, aha ;) ? Als je bedoelt niet: waarom niet? Niet vanwege die 25ms, want dat is onzin, maar waarom dan precies niet voor gamers :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:31:
[...]

Wel niet, aha ;) ? Als je bedoelt niet: waarom niet? Niet vanwege die 25ms, want dat is onzin, maar waarom dan precies niet voor gamers :) ?
dit paneel geeft kleuren heel mooi weer en heeft daarom een surplus bij grafici en filmfanatici.
Games daarentegen scoren heel pover op dit scherm : teveel ghosting door de 25ms responsetijd

Daarom dus is dit scherm voor hardcore-gamers zeker uitgesloten

quote : Unfortunately, even with high praise such as this, the monitor is still lacking in the area which most of us are concerned about, gaming performance. Even with a fairly quick 25ms pixel refresh rate, the 910T doesn’t have the speed to compete with monitors like the Planar PX171M and the Viewsonic VP201B

bron : http://www.gamepc.com/lab...asp?id=samsung910t&page=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik vind het in het algemeen trouwens jammer dat de stroom/VGA/DVI aansluiting niet achter+onderin de voet zijn verwerkt (zoals bij de 193P), dat zou zo net mogelijk zijn, alleen men zal de kosten wel willen drukken.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:36:
Aan de pic zelf te zien zou ik gokken op www.prad.de :)
_/-\o_ Gele gloed is trouwens nauwelijks tot niet te zien op die foto en die is genomen vanaf een supergrote kijkhoek. Alleen onderin het scherm zie je een heel klein beetje vergeling, maar bovenaan bijv. totaal niet. Check de pricewatch link in de TS nog een keer, OBCS gaat hem nu ook verkopen en voor nog minder: 477 euro. Hun verwachte datum: vandaag, maar nog 0 op voorraad, zal inderdaad wel begin juni worden.
Hoe verhoudt deze zich eigenlijk tot de Samsung 193P?
Voor dat geld heb je inderdaad bijna een 193P ook met PVA paneel, en dat design vind ik veel mooier + betere ergonomie (instellingen). Het contrast is iets lager, 800:1, maarja, zoveel maakt dat waarschijnlijk niet uit t.o.v. 1000:1.
Misschien is het handig om duidelijk aan te geven ergens dat de schermen die je in de startpost ziet moeilijk bij de bekende winkelketens te krijgen zijn.
Bekend ala Vobis, It's, Dynabyte, Dixons etc.? Dat lijkt me algemeen bekend, dat is niet alleen bij TFT's zo :)
Heb van de Belinea trouwens nog een afbeelding gemaakt zonder die zwarte lijn aan de linkerkant...staat wel wat mooier in de startpost:
http://img286.echo.cx/img286/9125/belinea1ji1uq.jpg
Danku.

[ Voor 158% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De Viewsonic VP191b heeft volgens deze foto ook geen last van geligheid bij een grote kijkhoek:

Afbeeldingslocatie: http://www.spielesuechtig.de/content/images/vp191b8msgross42.jpg

Dat vind ik een beetje vreemd, want de VP191b gebruikt het AU Optronics paneel en de Xerox (soms) ook, en sommigen van dit forum zagen daar wel een gele gloed op.
nog een duitse review van de viewsonic VP191 8ms: http://www.spielesuechtig...4f4bf8387d802b8fd11cca937 met veel pics van de monitor!
Tenkjoe, ook toegevoegd.

[ Voor 70% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ben ik nou de enige die dat rooster onderop de P19-2 niet mooi vind? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.de/Resources/196/1049589679.jpg

en zo is die viewsonic voet ook nog wel te pruimen eigenlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.spielesuechtig.de/content/images/vp191b8msgross4.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:51:
maar ben ik nou de enige die dat rooster onderop de P19-2 niet mooi vind? ;)

[afbeelding]

en zo is die viewsonic voet ook nog wel te pruimen eigenlijk:

[afbeelding]
ik vind dat scherm van siemens best heel knap, ik stond nochtans ook heel pessimistisch tegenover speakers in het scherm (see before)
Helemaal mijn smaak.

die voet van viewsonic daarentegen vind ik helemaal tegevallen, samen met de prijs van de schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

* n00bs blijft stiekem hopen dat er een overdrived xVA paneel uitkomt met TV tuner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Zojuist stiekem de ViewSonic VP191b met Overdrive gekocht :9~

Ervaring komt nog. Tot nu toe goed bevallen, geen Ghosting gezien nog (goh :P). Inkijkhoek is gigantisch in ieder geval. Het scherm ziet er ook erg goed uit, staat flink mooi te wezen op m'n bureau.

Als ik wat meer tijd met Veronica (jaaah, ik heb haar al een naam gegeven :P) zal ik jullie wat meer vertellen over haar rondingen en eigenschappen ;)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:35:
Zojuist stiekem de ViewSonic VP191b met Overdrive gekocht :9~

Ervaring komt nog. Tot nu toe goed bevallen, geen Ghosting gezien nog (goh :P). Inkijkhoek is gigantisch in ieder geval. Het scherm ziet er ook erg goed uit, staat flink mooi te wezen op m'n bureau.

Als ik wat meer tijd met Veronica (jaaah, ik heb haar al een naam gegeven :P) zal ik jullie wat meer vertellen over haar rondingen en eigenschappen ;)
Proficiat met de aankoop, ben al benieuwd naar je review en een paar pics en je mening natuurlijk.

Veel plezier met Veronica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Snappie, nu staat de VP191b opeens binnen, hoe heb je dat zo snel gefixed en bij welke winkel?? Bij Salland staat alleen de oude VP191s (600:1, 250nits, 16 ms)
Tof dat je hem gekocht hebt in ieder geval!
Proficiat met de aankoop, ben al benieuwd naar je review en een paar pics en ne mening naturlijk.
Juist, kun je meteen kijken of het beeld een gele gloed vertoont als je er vanaf de zijkant naar kijkt Snappie!

Late reactie: Hela nog nem Vlaming, tof seg :)

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
zelf heb ik een belinea 101920 ...oude versie (25ms MVA ofzo ?)
bevalt me goed.. de kleuren zijn goed en kwa ghosting merk ik er niet heel veel van maar ik ben niet echt een fervente gamer... ongeveer 4/6 uur in de week besteeds ik aan het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Wat ik jammer vind aan de Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2 is dat ik in die reviews meerdere malen lees dat hij er goedkoop uit ziet (vanwege het materiaalgebruik). Ik vind dit toch wel een redelijk nadeel. Ik betaal voor kwaliteit, en ik vind dat de behuizing dit ook wel mag accentueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mlancee schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:17:
Wat ik jammer vind aan de Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2 is dat ik in die reviews meerdere malen lees dat hij er goedkoop uit ziet (vanwege het materiaalgebruik). Ik vind dit toch wel een redelijk nadeel. Ik betaal voor kwaliteit, en ik vind dat de behuizing dit ook wel mag accentueren.
Wat een zever...dus als er een monitor in de aldi aan 150 euro staat die er duur uitziet met 30ms response, 300:1, enz...dan ben je wel geinteresseerd ofzo?

Je kan niet verwachten dat men overal metaal gebruikt, het is trouwens het paneel dat kwaliteitsvol moet zijn, niet de behuizing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:21:
[...]

Wat een zever...dus als er een monitor in de aldi aan 150 euro staat die er duur uitziet met 30ms response, 300:1, enz...dan ben je wel geinteresseerd ofzo?

Je kan niet verwachten dat men overal metaal gebruikt, het is trouwens het paneel dat kwaliteitsvol moet zijn, niet de behuizing....
HIj zegt alleen dat als je een dik bedrag betaald voor zo'n monitor je ook een mooie buitenkant mag verwachten. Je zit er toch een paar jaar lang tegen aan te kijken. En die vergelijking van jouw slaat nergens op. Dan kan ik jouw ook een monitor verkopen die roze met witte stippen is geverft en allemaal scheuren in de behuizing heeft: want het gaat toch om het paneel volgens jouw?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:21:
[...]

Ik zeg toch ook accentueren, niet dat dit het belangrijkste aspect is van het beeldscherm. Jij trekt meteen de conclusie dat ik een slecht en mooi beeldscherm beter vind dat een goed en lelijk beeldscherm. Denk voortaan eerder na voordat je zoiets zegt. Ik geef gewoon mijn mening, en ik geloof dat meer mensen wel een beetje waarde hechten aan hoe hun monitor eruitziet. Hij staat toch een paar jaar in je kamer en je zal er vaak genoeg naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:26:
[...]

HIj zegt alleen dat als je een dik bedrag betaald voor zo'n monitor je ook een mooie buitenkant mag verwachten. Je zit er toch een paar jaar lang tegen aan te kijken. En die vergelijking van jouw slaat nergens op. Dan kan ik jouw ook een monitor verkopen die roze met witte stippen is geverft en allemaal scheuren in de behuizing heeft: want het gaat toch om het paneel volgens jouw?? 8)7
Roze met witte stippen is niet men genre, wit met roze stippen zou ik dan wel weer onmiddellijk kopen :p

als er een goed paneel inzit natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i agree, looks zijn belangrijk. daarom kijk ik voorlopig nog maar even naar mijn prophetview 920 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.search4hardware.com/Images/tblMonitor/Hansol%20ProphetView%20920%20Pro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:33:
[...]

wit met roze stippen zou ik dan wel weer onmiddellijk kopen :p
ahh, de gang colours van de upper south side huppelposse, am i right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:35:
[...]

ahh, de gang colours van de upper south side huppelposse, am i right?
Zou idd wel een gay gang zijn ;)

Zal maar beetje terug on topic komen voor de mods wakker wakkerworden door het felle roze licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:52:

477 euro (OBCS), Samsung overdrive PVA panel (!), 1000:1 contrast 280nits, 8ms grey-grey-grey, 13ms black-white-black,
[blablabla]
Er is trouwens ook een 17" versie van, maar daarbij is de black-white-black schakeltijd 14ms i.p.v. 8ms. De grey-grey is wel 8. Maarja. De 19-2 moet iig niet over het hoofd gezien worden!
14 ipv 8 :? 8/13 en 8/14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:52:

477 euro (OBCS), Samsung overdrive PVA panel (!), 1000:1 contrast 280nits, 8ms grey-grey-grey, 13ms black-white-black
Dit zou betekenen dat ie zelfs sneller is dan de viewsonic!! De viewsonic is 20ms black-white-black.
Daarmee zouden ze ook wel wat dichter komen bij de 8ms B-W-B die Philips beweert te halen uit hun 6-serie TN panelen.
PromoX schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:17:

.
Neen xerox is een proviewpaneel en proview is producent van schermen voor grootwarenhuisketens...je mag zelf je conclusies trekken, volgens mij kunnen zulke producenten best goede produkten maken maar ik verwacht niet dat ze voorlopen op de rest. Trouwens ik heb nog steeds mijn twijfels of de xerox wel echt een overdrivepaneel heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

ik ga denk ik ook maar voor de p19-2, de sony hs95p schijnt pure bagger te zijn qua ghosting volgens meerdere mensen, de samsung 193p+ komt pas in of na augustus uit...
en aangezien ik viewsonic er super gaar uit vind zien, is de keuze snel gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airliner schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:11:
de sony hs95p schijnt pure bagger te zijn qua ghosting volgens meerdere mensen
pure bagger zal wel sterk overdreven zijn, 12ms kan zo traag niet zijn he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:41
Oke mensen... Benq doet ook weer mee...

http://www.benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=487 (lijkt alleen in IE te werken)
FP91E

8ms, 1000:1, 170/170 overdrive panel. Gezien de kijkhoeken en het contrast denk ik dat het een MVA overdive moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mlancee schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:17:
Foto's waarbij ik dacht 'hm, beetje goedkoop/slecht afgewerkt' heb ik nog niet gezien. Jij wel?
it zou betekenen dat ie zelfs sneller is dan de viewsonic!! De viewsonic is 20ms black-white-black.
Je hebt duidelijk de startpost niet-helemaal gelezen. Niet zoveel waarde hechten aan responsetijden van de fabrikanten! Ook niet bij overdrive VA panelen. De gemiddelde reactietijd is wat telt. Die 8ms van de Philips 6 serie zal in de praktijk waarschijnlijk hoger dan 20ms gemiddeld liggen. Kijk eens naar het tomshardware grafiekje van de reactietijd van de VP191b (zie tomshardware.fr review in startpost bij dit scherm) daar zie je dat de gemiddelde reactietijd rond de 14ms ligt, en dat de reactietijd maar op een heel klein deel van de kleurschakelingen stijgt en dat is bij de black-white-black schakelingen (bij 255 helemaal rechts in de grafiek). Dat is de 20ms die Viewsonic aangeeft, dat is dus niet representatief voor de gemiddelde reactietijd en daar gaat het wel om. Je hecht echt teveel waarde aan die getallen.

De kans is er dat de Fujitsu ook gewoon een gemiddelde reactietijd van rond de 15ms heeft.
14 ipv 8 :? 8/13 en 8/14
Wou je de officiele site van Fujitsu-Siemens ontkennen? O-)

P19-2: 8ms (max) grey-grey, 14ms black-black -> http://vilpublic.fujitsu-...e/ds_scenicview_p19-2.pdf
P17-2: 13ms (max) grey-grey, 14ms black-black -> http://vilpublic.fujitsu-...e/ds_scenicview_p17-2.pdf

Ik denk trouwens niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt voor de gemiddelde reactietijd, die lijkt vaak tussen de 2 waarden in te liggen en of die nou gemiddeld 12 of 15ms is, maakt volgens mij bijna niets uit.
8ms, 1000:1, 170/170 overdrive panel. Gezien de kijkhoeken en het contrast denk ik dat het een MVA overdive moet zijn.
Dat werd tijd ook dat Benq mee ging doen :) Interessant, het kan iig geen AU Optronics paneel zijn want op hun site zie ik geen enkel 19" paneel met een contrast van 1000:1 staan.

[ Voor 103% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52
ze moeten echt die speakers verbieden, leuk scherm maar weer van die lelijke kutdingen erin waardoor die rand eronder dikker wordt |:(

[ Voor 75% gewijzigd door Magnolia op 24-05-2005 22:59 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kweet niet hoe jouw Engels is, maar van heel die thread is maar 1 persoon ontevreden over de ghosting, de rest klaagt helemaal niet over ghosting en men denkt dat er iets mis is met
zijn scherm. Dus om daaruit te concluderen dat "volgens meerdere mensen" dit scherm bagger is om op te gamen vind ik toch wel straf. Mss deugt zijn videokaart of zijn driver niet eens. Als je je op 1 negatieve review blindstaart zul je nooit een scherm moeten kopen vrees ik. Trouwens een half jaar geleden zaten we op onze knieen te kwijlen :9~ voor een 12ms scherm. We worden wat zindelijk vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:00:
[...]

kweet niet hoe jouw Engels is, maar van heel die thread is maar 1 persoon ontevreden over de ghosting, de rest klaagt helemaal niet over ghosting en men denkt dat er iets mis is met
zijn scherm. Dus om daaruit te concluderen dat "volgens meerdere mensen" dit scherm bagger is om op te gamen vind ik toch wel straf. Mss deugt zijn videokaart of zijn driver niet eens. Als je je op 1 negatieve review blindstaart zul je nooit een scherm moeten kopen vrees ik. Trouwens een half jaar geleden zaten we op onze knieen te kwijlen :9~ voor een 12ms scherm. We worden wat zindelijk vrees ik :)
en hij ziet er toch wel ontzettend slick uit niet?

ik denk dat veel mensen ervoor zullen gaan als hij onder de 500 euro komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die de Sony HS95P er schreeuw lelijk uit vinden zien :)
Dit is echt zo'n hate it or love it design.

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00116540.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost81 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:36:
Oke mensen... Benq doet ook weer mee...

http://www.benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=487 (lijkt alleen in IE te werken)
FP91E

het is toch niet waar he, weer enen die hetzelfde nummer gebruikt. Er bestond al een 25ms versie van de FP91E |:(

Je zou haast denken dat ze voor overdrive niet eens een nieuw paneel moeten maken, want de specs zijn anders hetzelfde als het oude model. Dat is toch ni gewoon wat nieuwe firmware insteken zekers die overdrive??? En met zoveel merken die hetzelfde nummer gebruiken...Zou eigenlijk wel kunnen want overdrive is gewoon de spanning verhogen dacht ik?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Magnolia schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:58:
ze moeten echt die speakers verbieden, leuk scherm maar weer van die lelijke kutdingen erin waardoor die rand eronder dikker wordt |:(
Ik snap ook totaal het nut niet van die dingen :?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:14:
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die de Sony HS95P er schreeuw lelijk uit vinden zien :)
Dit is echt zo'n hate it or love it design.

[afbeelding]
het is in ieder geval gewaagd, dus misschien idd niet zo geschikt voor grijze muizen ;)

met zwarte onderlijning vind ik hem het mooist:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/news5/20050124_sony_1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Denk dat maar 1 op de 5 mensen (lees, mensen die geen %$^ om geluidskwaliteit geven en blijkbaar tevreden zijn met een koptelefoon ingebouwd in een TFT) iets hebben aan zulke boxjes. Als fabrikanten dan toch zonodig boxjes moeten leveren bij TFT's, maak ze dan verwijderbaar! Bijvoorbeeld een speakerstrook die je eraf/aan kunt klikken, maarja, dat kost weer een paar euro meer :Z Maakt me eigenlijk weinig uit verder, genoeg keuze tegenwoordig.
met zwarte onderlijning vind ik hem het mooist:
Dat ziet er meteen al een stuk beter/volwassener uit. Maarja, hij blijft mij te duur en Sony kennende zakt de prijs van hun TFT's veel trager dan die van de rest.

[ Voor 42% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:34:
De Viewsonic VP191b heeft volgens deze foto ook geen last van geligheid bij een grote kijkhoek:

[afbeelding]

Dat vind ik een beetje vreemd, want de VP191b gebruikt het AU Optronics paneel en de Xerox (soms) ook, en sommigen van dit forum zagen daar wel een gele gloed op.

[...]

Tenkjoe, ook toegevoegd.
Tja met dat gelig kan je natuurlijk wel spelen. Als ik even met de brightnes, contrast en kleuren speel kan ik dat gelige bijna helemaal weghalen voor de kijkhoek. Ziet er dan wel niet uit als je er recht voor zit ;) Als je naar die site gaat op de foto heeft ie toch hele andere kleuren als de tft op de foto. http://www.spielesuechtig.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als je naar die site gaat op de foto heeft ie toch hele andere kleuren als de tft op de foto.
Sorry? :)

offtopic:
Chompie lees dit effe (reactie op 2e quote): [rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml]

[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die foto in de startpost is trouwens van de HS95 zonder P

HS95P/B (helemaal zwart, staat hierboven)

hier nog een grote en duidelijke foto

HS95P/S (zilveren rand)

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31256624-2-200-0.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Hij bedoelt denk ik dat hun site bij 'ons' andere kleuren heeft dan hoe hun site eruitziet op dat scherm op die foto. Het scherm lijkt me ook wel heel erg helder ingesteld, als ik bv kijk naar de groene startknop.

Heeft er iemand trouwens een foto van een zwarte Fujitsu-Siemens P19-2?

[ Voor 12% gewijzigd door PromoX op 24-05-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het scherm lijkt me ook wel heel erg helder ingesteld, als ik bv kijk naar de groene startknop.
Ja, maar ik kan dus ook niet zoveel foto's van de VP191b vinden die vanaf de zijkant genomen zijn, ik neem niet graag iets aan op basis van 1 foto. Snappie88, lukt het met je VP191b? :)

Zal die Sony foto verbeteren, moet er alleen een hebben van rond de 400x400 met een witte achtergrond.

[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 24-05-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:43:
[...]

Ja, maar ik kan dus ook niet zoveel foto's van de VP191b vinden die vanaf de zijkant genomen zijn, ik neem niet graag iets aan op basis van 1 foto. Snappie88, lukt het met je VP191b? :)

Zal die Sony foto verbeteren, moet er alleen een hebben van rond de 400x400 met een witte achtergrond.
ik shop hem wel even dan

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/o.keun/sony-hs95pb.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

edit:
-1 dubbelpost

[ Voor 255% gewijzigd door PromoX op 25-05-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Voor degene die de Viewsonic vogeltjes zo mooi vinden heb ik wat zitten zoeken+croppen en er 1024x768 en 1280x1024 pics van gemaakt. Die van 1024 is perfect scherp, die van 1280 is een klein beetje uitvergroot van een andere JPG, maargoed, wel geinig als windows achtergrond, hopelijk geeft Viewsonic die plaatjes nog een keer in goede kwaliteit. Ik snap niet dat ze niet ergens te vinden zijn, hier het resultaat in ieder geval:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/ViewsonicBirds1024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/ViewsonicBirds1280.jpg
These birds have become a symbol of ViewSonic and we have a special affinity for them. We have become sponsors of Lady gouldian.com's adopt a bird program. To adopt one of these wonderful birds or learn more, click here.
Hehe.

Die Sony HS95P pic staat erin (nog wat meer verkleind). Netjes gedaan :)

[ Voor 139% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:49:
Er is er trouwens ook eentje met een witte rand :| :
[afbeelding]
nah, die foto is een beetje overbelicht - dat wit is eigenlijk zilver ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:03:
[...]

nah, die foto's zijn allebei een beetje overbelicht - dat wit is eigenlijk zilver ;)
Heb m'n post inmiddels ook alweer weggeëdit :). En die van jou was zowieso al goed genoeg _/-\o_.

Die Viewsonic vogels kunnen misschien nog gebruikt worden door mensen die userreviews gaan schrijven en foto's van het scherm erbij plaatsen met dus die vogels als background? Dan is wel heel goed te zien hoe de kleuren zijn denk ik..

offtopic:
dit topic is slecht voor m'n nachtrust :X

[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 25-05-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:55:
Voor degene die de Viewsonic vogeltjes zo mooi vinden heb ik wat zitten zoeken+croppen en er 1024x768 en 1280x1024 pics van gemaakt.
nog eentje (wel iets kleiner - 800x600)

Afbeeldingslocatie: http://www.buildorbuy.org/themes/800/viewsonic.jpg

en nog een iets opgepoetste VX924 (indien handig)

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/o.keun/viewsonic-vx924.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ziet er ook leuk uit ja, heb Viewsonic er net voor gemailed. Het is hun eigen logo, ik snap niet dat ze daar geen high res plaatje van online zetten. Toch weer gratis reclame als iemand dat logo als windows achtergrond neemt.
Die Viewsonic vogels kunnen misschien nog gebruikt worden door mensen die userreviews gaan schrijven en foto's van het scherm erbij plaatsen met dus die vogels als background? Dan is wel heel goed te zien hoe de kleuren zijn denk ik..
Inderdaad, heb ze even bij opmerkingen van de VP191b en VX924 in startpost gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2005 00:25 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.