Ik denk niet dat je je veel van die kwantumkortingen moet voorstellen. Bovendien staat daar tegenover:
Webwinkels hebben minder personeel, webwinkels hebben minder pand/grondhuur kosten (industrieterrein, kleiner pand), minder electriciteits/stookkosten etc. Daarom mag je ze niet gebruiken voor de laagste prijs garantie van MediaMarkt. Ze hebben daar redelijke en duidelijke eisen voor opgesteld. Gelukkig zijn er ondanks dat met een beetje goed zoeken altijd wel geschikte winkels aan te wijzen waar producten goedkoper zijn, waarom dan niet meteen daar kopen? Omdat MediaMarkt een supergoede inruil garantie heeft.
en stukken goedkoper

580 euro voor de Dell 2001FP is niet 'stukken' duurder als je bedenkt dat je er een 20" scherm voor terugkrijgt met zeer goede ergonomie, acceptabele ghosting, 1600x1200 native resolutie (4:3), goede kleuren en een goede kijkhoek (24bit, S-IPS).
En ik weet dat het duur is maar dan heb ik meteen een gigantisch scherm voor de komende jaren

Ik snap niet wat zo'n scherm op een normaal bureau moet. Ooit weleens constant 70 centimeter van een 60cm (diagonaal) TV vandaag gezeten? Ookal zou die TV flikkervrij zijn, dat is niet echt optimaal, je ogen moeten zover na het ene punt naar het andere punt bewegen dat het niet fijn meer werken is. Als je bureau tegen de muur staat en je zou het scherm tegen de muur hangen, dan zou het wel erg mooi zijn, en praktisch. Over de voordelen van high-res enzo heb ik het nu niet, alleen over de grootte zelf.
Hmz voor dat geld zouik toch ff liever wachten op OLED. Als je nu nog zo een bedrag voor een scherm gaat neerleggen heb je zo een spijt over 1 a 2 jaar.
Philips, die ook druk bezig is met OLED ontwikkeling, spreek momenteel over massaproductie over
3 jaar. Dat komt, omdat de levensduur van de blauwe LEDs nog steeds onder de maat is (zie centraal OLED topic). Ditzelfde probleem geldt voor alle OLED ontwikkelaars.
Maar krijg je dan niet hetzelfde efect over 2 a 3 jaar? Weer iets nieuws?

Nee, want monitoren zijn andere producten dan videokaarten of processoren. Na een tijdje zijn de TFT's zover ontwikkeld/geperfectioneerd (grote kijkhoek, diep zwart, geen ghosting etc.) dat ze over x jaar nog steeds aan de dan geldende eisen voldoen. Voor videokaarten/processoren geldt dit niet, gezien er programma's/spellen uitkomen met steeds zwaardere systeemeisen. TFT's worden hier nauwelijks door geplaagd, de tijd die je deed met je CRT'tje zegt daar genoeg over.
[
Voor 76% gewijzigd door
Yokozuna op 26-05-2005 01:00
]