[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.569 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:20:
Ziet er ook leuk uit ja, heb Viewsonic er net voor gemailed. Het is hun eigen logo, ik snap niet dat ze daar geen high res plaatje van online zetten. Toch weer gratis reclame als iemand dat logo als windows achtergrond neemt.
:)

http://home.casema.nl/o.keun/vs-birds-1280 (zonder logo, JPG-80, 300kb)

http://home.casema.nl/o.keun/vs-birdslogo-1280.jpg (met logo, JPG-80, 315kb)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ja leuk gedaan hoor, maar die is niet perfect scherp (net als die 1280x1024 van mij) en die kleuren kunnen veel mooier. Bij dat middelste vogeltje zie je ook vervorming rond de lijn die het geel met het paars scheidt, maar zal em wel effe in de TS zetten. Als je zo'n dure TFT koopt wil je gewoon kwaliteitslogo's op het cd'tje erbij geleverd hebben en daar moet Viewsonic gewoon voor zorgen.

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:27:
Ja leuk gedaan hoor, maar die is niet perfect scherp (net als die 1280x1024 van mij) en die kleuren kunnen veel mooier. Bij dat middelste vogeltje zie je ook vervorming rond de lijn die het geel met het paars scheidt, maar zal em wel effe in de TS zetten. Als je zo'n dure TFT koopt wil je gewoon kwaliteitslogo's op het cd'tje erbij geleverd hebben en daar moet Viewsonic gewoon voor zorgen.
originele TIF met embedded color profile (1.38mb)

ik heb er ook nog een van 2888 x 1675 als je wilt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mwoa, dank voor het origineel :) Ik heb in ieder geval je eerste 2 logo's in de starpost gezet!

[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:36:
Mwoa, dank voor het origineel :) Ik heb in ieder geval je eerste 2 logo's in de starpost gezet!
ja ze zijn maar op 60% ge-jpg'd, dus je zou nog een keer met 80%-85% kunnen opslaan om de kleuren en de 'bleeding' wat beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Doe maar als je wilt, ik heb gewoon de 2 links uit deze post gebruikt: [rml]olivi3r in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml] Dus die files kun je wel overwriten als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even wat tijd besteed aan die VP191b/s van Viewsonic omdat ik tochwel benieuwd was naar de prijsverschillen op het net...

Kom ik daar toch wel even "Xerox" - specificaties tegen...

1ste site : 700:1 + 16ms
http://be.ingrammicro.com...roduct.jsp?Lookup=B92Z130

2de site : 60:1 + 25ms
http://www.mpl.be/productinfo/VS-VP191B.pdf

3de site : 800:1 + 8ms
http://www.viewsoniceurop...oducts/LCDProf/VP191b.htm

AAARGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 15:57
reskobon schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:16:
Even iets heel anders, ik zit hier op mijn stage tegen een Samsung syncmaster 172v te kijken. Een TN panel, wat er eigenlijk best aardig uitziet. Hoe zou ik nou eens de kleuren kunnen testen van een TN om te kijken waar ze nou echt raar gaan doen?
Zou iemand hier antwoord op weten? Iets van een testprogramma'tje ofzo?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Geachte heer van der Made,

Volgens mijn informatie betreft dit de 16ms versie.

Met vriendelijke groet,

Laurens Nijssen
Salland Automatisering
afd. Helpdesk
Dat verhaal gaat dus ook weer niet op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reskobon schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:47:

Zou iemand hier antwoord op weten? Iets van een testprogramma'tje ofzo?
zelf wat rgb gradients maken in photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Yokozuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:44:
Wou je de officiele site van Fujitsu-Siemens ontkennen? O-)

P19-2: 8ms (max) grey-grey, 14ms black-black -> http://vilpublic.fujitsu-...e/ds_scenicview_p19-2.pdf
P17-2: 13ms (max) grey-grey, 14ms black-black -> http://vilpublic.fujitsu-...e/ds_scenicview_p17-2.pdf

Ik denk trouwens niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt voor de gemiddelde reactietijd, die lijkt vaak tussen de 2 waarden in te liggen en of die nou gemiddeld 12 of 15ms is, maakt volgens mij bijna niets uit.

[...]
Kan iemand mij ook uitleggen wat het verschil is tussen de responsetime van grey-grey en black-black?
wat is bellangrijker?

[ Voor 51% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-05-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik wilde dus het Fujitsu-Siemens scherm bestellen, de P19-2. Bij 4launch hebben ze een mooie pixelgarantie, dus daar wilde ik het bestellen. Ik hun gemaild, bleek het scherm niet op voorraad. Ze verwachten hem daar binnen "2-3 weken". Heeft iemand het scherm al besteld (en ontvangen) bij een Nederlandse winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Xerox heeft de UPC nummers aangepast! Nieuwe schermen zouden dus beter herkend moeten kunnen worden :) Nummer van de 8 ms versie: 746345598030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
tweak_dude schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:10:
Xerox heeft de UPC nummers aangepast! Nieuwe schermen zouden dus beter herkend moeten kunnen worden :) Nummer van de 8 ms versie: 746345598030
Werden ze gek van mailtjes van Nederlandse tweakers of hoe kom je hier ineens bij? Dat zou de Xerox ineens weer naar voren doen schuiven :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
reskobon schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:23:
[...]

Werden ze gek van mailtjes van Nederlandse tweakers of hoe kom je hier ineens bij? Dat zou de Xerox ineens weer naar voren doen schuiven :)
Ik zag het toevallig. Het nummer op mijn scherm is trouwens weer anders dan de beide schermen die op de Xerox site worden genoemd 8)7 Dus het zou kunnen dat die nummers pas van toepassing zijn op de schermen die nu geproduceert worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

lol, wat een kneuzen zijn het toch zeg. Echt alleen Samsung heeft het tot nu toen enigszins goed opgelost met de toevoeging aan de naam...
Ik snap trouwens niet eens waarom ze de namen hetzelfde laten, daarmee snij je jezelf toch alleen maar in de vingers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

Mijn TFT (iiyama E481s-b) heeft sinds 7 week een verticale lijn met dode subpixels van boven tot beneden.
Tot heden was er niet hetzelfde model op vooraad.Ik kan misschien een ander model uitzoeken maar welke?
Op de site van iiyama zag ik de E481S staan.(niet de ene met IPS scherm maar met TN paneel)
Ik kreeg van iiyama te horen dat de 480 eruit zou gaan, :/ en deze ervoor in de plaats zou komen.
Dit scherm komt in juni uit, de tft heeft DVI en sub-d aansluiting en beschikt over 8 ms of heeft iemand een beter model wat ik dan kan kiezen?

http://www.iiyama.nl/defa...=2&PROD=6026&CE=undefined

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

infinnity86>
Kan je SVP die hele copy paste van die site weghalen, maakt dit topic onoverzichtelijk. Een link naar het artikel is meer dan genoeg met vermelding om wat voor paneel het gaat.

Waar gebruik jij je scherm voor? dat is toch wel een must om te bepalen wat voor scherm je het beste kan nemen en in welke prijsklasse mag je een ander scherm uitkiezen? (van IIyama neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

ernstblaauw schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:56:
Ik wilde dus het Fujitsu-Siemens scherm bestellen, de P19-2. Bij 4launch hebben ze een mooie pixelgarantie, dus daar wilde ik het bestellen. Ik hun gemaild, bleek het scherm niet op voorraad. Ze verwachten hem daar binnen "2-3 weken". Heeft iemand het scherm al besteld (en ontvangen) bij een Nederlandse winkel?
Helaas, ik wil dit scherm ook graag hebben, eigenlijk al sinds half maart, maar iedere keer wordt de releasedatum bij winkels met 2-3 weken opgeschort. De monitor zou eerst eind april, toen 17 mei, en nu 7 juni uitkomen, en dat geldt alleen voor de zwarte versie van de monitor.

Dus help je me dan even mee met duimen dattie dan ook echt 7 juni op voorraad is? :)

PS: volgens mij is er maar één leverancier van deze monitor, omdat bij veel winkels zoals central point, beat-it, aces direct en takeitnow dezelfde releasedatum hebben

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 12:59
ik wil die xerox als tv / film scherm gaan gebruiken ... besteld bij azerty (2 weken geleden) kreeg ik dit mailtje vandaag :
Goedemorgen,

Op dit moment kan ik helaas even geen levertijd geven.

Onze leverancier is vorige week failliet gegaan en wij zijn op dit moment opzoek naar een nieuwe leverancier.

Het tweede probleem is dat er twee versies van deze monitor in om loop zijn en wij moeten de geschikte monitor zien te vinden.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

R. Klink
Azerty Hardware
moet ik nu toch bij die xerox blijven of kan ik nu beter 1tje zonder glas plaat nemen?
Hij komt in mijn woonkamer, waar ik een externe tuner opzet voor de tv, en een pc als
game computer...

wie heeft raad???

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:12:
hoi,

mijn TFT (iiyama E481s-b) heeft sinds 7 week een verticale lijn met dode subpixels tot heden was er niet het zelfde model op vooraad ik kan misschien een ander model uitzoeken maar welke?

....(giga-lijst met specs)
En gebruik voortaan punten in je zinnen... Ik moest je eerste zin 4x lezen voor ik hem begreep ;) .

Raar dat Iiyama de 481 heeft "vernieuwd", maar exact hetzelfde design gebruikt en toch weer een TN-paneel gebruikt... Waarom toch niet meegaan met de technologie en overschakelen op een overdrive paneel??? Wat is hier nu vernieuwend aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:20:
infinnity86>
Kan je SVP die hele copy paste van die site weghalen, maakt dit topic onoverzichtelijk. Een link naar het artikel is meer dan genoeg met vermelding om wat voor paneel het gaat.

Waar gebruik jij je scherm voor? dat is toch wel een must om te bepalen wat voor scherm je het beste kan nemen en in welke prijsklasse mag je een ander scherm uitkiezen? (van IIyama neem ik aan)
oke sorry is gefixt :z
Daar krijg ik vanmiddag een telefoontje over.Het moet een vergelijkbaar model zijn zeiden ze aan de telefoon.
Ik gebruik het vooral voor gamen(unreal tournament 2004 etc..) films kijken en internetten.Maar ik kan geen reviews vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kijk een scherm voor gaming, dan is een TN paneel gewoon goed. Ook een overdrived xVA paneel is voor gaming goed. Maar voor film kijken is een TN paneel gewoon het meest rampzalig (dat wil niet zeggen dat JIJ er hinder van ondervind).

Maar is de garantie direct van IIyama die aangesproken wordt of via de winkel waar je hem gekocht hebt? als het 1e waar is, dan ben je verplicht een IIyama scherm te nemen en anders kan je alles kiezen wat je wil.

En vergelijkbaar model, dat is toch iets wazigs... ik zou daar duidelijk over vragen wat ze ermee bedoelen, want de techniek heeft niet stilgestaan en vergelijkbare modellen bestaan niet meer, dus ik neem aan vergelijkbaar qua aankoopsprijs (vraag dit na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb net nog 2 mails terug gehad van 4launch en OBSC (beide binnen 1 dag antwoord :))

OBCS heeft alleen de zilveren modellen. Wanneer de volgende lading komt blijft nog vrij vaag. De pixelgarantie voor 18" en 19" schermen zijn € 64.26. Met verzendskosten en pixelgarantie zou dit op een totaal bedrag komen van € 552,54

4Lauch heeft alleen het witte model, en er is geen datum van de levertijd van het grijze model bekend. De pixelgarantie kost € 55,00. Samen met de verzendskosten van € 7,00 komt dit uit op € 552,00.

Heb je dus een voorkeur voor een bepaalde kleur, hoef je het voor de prijs niet te laten :*)

EDIT: Vergat erbij te zeggen dat het over de Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2 gaat :+

[ Voor 8% gewijzigd door Mlancee op 25-05-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

ik heb net ook nog even gekeken bij diverse zaken; het komt erop neer dat het zwarte model nu 8 juni komt, oftwel ze naaien je, omdat elke dag als je hun voorraad checkt de datum 1 dag opschuift :( :(
bij central point komt het grijze model ergens in juli.

Zelf heb ik nu een theorie over dat de samsung 193+ op zn vroegst in augustus leverbaar wordt: samsung wil voldoende voorraad. de P19-2 van FS is gewoon veel te vroeg op de markt gebracht :(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mlancee schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:40:
Ik heb net nog 2 mails terug gehad van 4launch en OBSC (beide binnen 1 dag antwoord :))

OBCS heeft alleen de zilveren modellen. Wanneer de volgende lading komt blijft nog vrij vaag. De pixelgarantie voor 18" en 19" schermen zijn € 64.26. Met verzendskosten en pixelgarantie zou dit op een totaal bedrag komen van € 552,54

4Lauch heeft alleen het witte model, en er is geen datum van de levertijd van het grijze model bekend. De pixelgarantie kost € 55,00. Samen met de verzendskosten van € 7,00 komt dit uit op € 552,00.

Heb je dus een voorkeur voor een bepaalde kleur, hoef je het voor de prijs niet te laten :*)

EDIT: Vergat erbij te zeggen dat het over de Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2 gaat :+
M.A.W. neem die onzinnig pixelgarantie niet. Ik blijf het zeggen. Loop gewoon een winkel binnen en vraag of je hem mag testen voordat je overgaat tot koop. Het is namelijk grote onzin die pixelgarantie en ook onzin als je het model niet mag uittesten.

Daarnaast als je online besteld heb je: WET koop of afstand, binnen een week mag je ZONDER opgave van reden een Artikel kostenloos terugsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, maar je moet het ook niet te zwart-wit stellen.

Over de wet koop op afstand doen veel winkels erg moeilijk en pixelgarantie is handig wanneer er extra dode pixels in het scherm komen nadat je hem hebt gekocht. Tijdens het ter plekke testen kun je nog niet in de toekomst kijken...

Zelf zou ik ook geen pixelgarantie nemen maar gewoon in de shop testen als dat kan, de kans is klein dat er na de eerste keer aanzetten nog extra dode pixels bij komen :)
VP191b modellen, hoe ist nou?!?

600:1 + 25ms
700:1 + 16ms
800:1 + 8ms
AAARGH
Dat klopt, ik heb ze even van oud naar nieuw gezet. Bij Viewsonic is het niet zo moeilijk ze te onderscheiden, er is maar 1 soort 8ms versie dus je hoeft alleen te kijken/vragen of het de 8ms versie is. Ik heb trouwens nog geen mailtje terug gehad van Xerox hoe het nu precies zit, dus, sue them!
Kan iemand mij ook uitleggen wat het verschil is tussen de responsetime van grey-grey en black-black?
wat is bellangrijker?
Bij overdrive MVA/PVA panelen geldt waarschijnlijk dat black-black overgangen aangeven wat de maximale responsetijd is, de grey-grey responsetijd is soms iets te laag. De gemiddelde reactietijd ligt waarschijnlijk tussen de grey-grey en de black-black overgangen in.

Hoe dit bij overdrive TN panelen zit weten we nog niet, zijn nog te weinig pro-reviews van en ze zijn ook nog niet op de markt.

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Rusky schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:26:
ik wil die xerox als tv / film scherm gaan gebruiken ... besteld bij azerty (2 weken geleden) kreeg ik dit mailtje vandaag :

[...]

moet ik nu toch bij die xerox blijven of kan ik nu beter 1tje zonder glas plaat nemen?
Hij komt in mijn woonkamer, waar ik een externe tuner opzet voor de tv, en een pc als
game computer...

wie heeft raad???
Mijn xerox geeft een perfect beeld met films. Zwart is echt zwart. Kun je hem beter bij www.shop4it.nl bestellen aangezien blijkbaar de toeleverancier van azerty failliet is (dus niet xerox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:09:
Ik heb trouwens nog geen mailtje terug gehad van Xerox hoe het nu precies zit, dus, sue them!
misschien een keertje bellen?

het is toch te gek voor woorden dat er gewoon niet op een normale manier achter is te komen wélk scherm je moet hebben en wáár je het kunt krijgen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, ik neem uit principiele overwegingen al geen Xerox meer. Ze zoeken het maar uit met hun verkoop, genoeg alternatieven binnenkort.

[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:16:
Ja, ik neem uit principiele overwegingen al geen Xerox meer. Ze zoeken het maar uit met hun verkoop, genoeg alternatieven binnenkort.
Zo blijven we jammer genoeg maar uitstellen natuurlijk :)

Ik hoop dat ik toch tegen de grote vakantie een scherm vind, dat compleet aan men verwachtingen zal voldoen. Anders blijf ik bij men hp 1523 schermpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
luckyjan schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:04:
[...]

Mijn xerox geeft een perfect beeld met films. Zwart is echt zwart. Kun je hem beter bij www.shop4it.nl bestellen aangezien blijkbaar de toeleverancier van azerty failliet is (dus niet xerox).
heb hem nu besteld bij shop4it.nl ... kijken hoelang die er over doen

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
Echt zwart is relatief natuurlijk :) Ik vind het zwart wel wat tegen vallen eerlijk gezegd (vergeleken met een crt dan).

Maar nu over de pixel policy van Xerox: bright dots, moeten die echt wit zijn, of gelden pixels die altijd rood, groen of blauw zijn ook als bright pixel. Ik heb nu namelijk aantal pixels die altijd groen zijn + paar die altijd rood zijn. Volgens policy in de start post zouden 5 sub pixels ook al genoeg moeten zijn, maar ik weet niet of die policy wel klopt (in de handleiding staat wat anders, kan ik nu even niet opzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Rusky schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:51:
[...]

heb hem nu besteld bij shop4it.nl ... kijken hoelang die er over doen
En of het de goede is.........

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
reskobon schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:07:
[...]

En of het de goede is.........
besteld als :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Type beeldscherm TFT LCD (Viewable Active Matrix) 
Beelddiagonaal 19" 
Dotpitch 0.294 mm 
Kijkhoek horizontaal 170° 
Contrast ratio nominaal 800 : 1 
Helderheid 250 cd / m2 
Responstijd 8 ms 
Max. resolutie analoog 1280 x 1024 / 75Hz 
Verticale frequentie 60 - 75 Hz 
Signaal input connector 15 pin D-Sub 
 DVI 
Plug & play Ja 
Kleur (panel/ monitorstand) Zwart (voorkant), zilver (achterkant en voet) 
Opmerking VESA Standard 
 "Security Kensington lock port" 
 "XShield Protective Glass Filter"

als het hem niet iskrijgen ze hem weer terug ...

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Rusky schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:12:
[...]

besteld als :

code:
1
2
3
Contrast ratio nominaal 800 : 1 
Helderheid 250 cd / m2 
Responstijd 8 ms

als het hem niet iskrijgen ze hem weer terug ...
Een monitor met die specificaties bestaat officieel niet.

Er is een 800:1/300/8 versie (die jij wilt hebben) en een
800:1/250/20 versie (die je niet wilt hebben). Beide worden
verkocht onder het type XA7-19a en er is geen goede manier
om ze te onderscheiden anders dan op het oog bepalen of
de refresh wel snel genoeg is.

[ Voor 28% gewijzigd door RickN op 25-05-2005 15:20 ]

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
RickN schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:19:
[...]

ik vind alles best als ze me maar niet neppen

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
RickN schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:19:
[...]
Enkele maanden geleden bestond die nog wel 'officieel', zo stond hij toen op de Xerox site. Tegenwoordig versturen ze de 800-300 versie.
Echt zwart is relatief natuurlijk :) Ik vind het zwart wel wat tegen vallen eerlijk gezegd (vergeleken met een crt dan).
Niet? En das nog wel met die prachtige glasplaat })

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
n00bs schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:50:
[...]

M.A.W. neem die onzinnig pixelgarantie niet. Ik blijf het zeggen. Loop gewoon een winkel binnen en vraag of je hem mag testen voordat je overgaat tot koop. Het is namelijk grote onzin die pixelgarantie en ook onzin als je het model niet mag uittesten.

Daarnaast als je online besteld heb je: WET koop of afstand, binnen een week mag je ZONDER opgave van reden een Artikel kostenloos terugsturen!
Het probleem van de meeste schermen die jullie hier bespreken is toch dat je ze bijna niet kunt vinden in gewone winkels of groothandels. Tuurlijk lijkt het me het mooist om gratis zelf de monitor te gaan bekijken (niet alleen voor dode pixels) maar waar ga ik dat doen dan? En ben ik dan niet gewoon net zo duur uit omdat postorderbedrijven nou eenmaal goedkoper zijn (omdat ze verder weinig service bieden)?

Ik heb ten slotte nog een vraagje, die Samsung 193P+ die ik af en toe langs zie komen, die heeft hetzelfde paneel als de Fujitsu-Siemens P19-2 neem ik aan? Dus de overdrive versie van het bekende Samsung 193P paneel? Of zit ik nu van alles door de war te halen 8)7
Ik lees ook dat de meeste verwachten dat hij in Augustus pas uit komt. Waarschijnlijk zal het toch heel moeilijk worden om de Fujitsu-Siemens P19-2 voor die tijd te krijgen aangezien de voorraden (nog) steeds op zijn. Zullen die twee nog veel van elkaar verschillen denken jullie (prijs bijvoorbeeld, en zal hij ook goed leverbaar zijn in gewone winkels?)

Hmm.. dat was niet één vraagje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 193P+ heeft hoogstwaarschijnlijk hetzelfde paneel als de Fujitsu en waarschijnlijk hetzelfde design als de oude 193P. Prijs van de Fujitsu zal straks wel ronde 470 euro liggen, als de 193P+ dan net uit is zal die volgens mij rond de 600 euro kosten. Voor mij niet interessant, wel voor de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
Thanks dat maakt het allemaal weer wat duidelijker. Een vraag nog dan, waarom gaat die 193P+ zo achterlijk duur worden :*). Ze gebruiken hetzelfde paneel, dus scheelt het echt zoveel in ergonomics enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Het blijft een GOK... die 600 Euro ;)
En vergeet niet dat niet alleen het panel de kwaliteit maakt... ook de gebruikte electronica is wel degelijk van belang. En Samsung heeft verder mooie stevige ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen alle berichten over top-schermpjes als de xerox en de viewsonic, wil ik toch even mijn mening over mijn net binnengekregen Samsung 913N kwijt.

Echt een topscherm, de scherpte is prima, helderheid ook, gamen gaat heerlijk op scherm. 1 klein minpuntje is de kijkhoek. die is niet erg groot, wist ik van tevoren, maargoed. Voor de mensen die twijfelen of een goedkope 19" met kwaliteit zoeken, zeker doen!

Ik had geen dode (sub)pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
n00bs schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:24:
Het blijft een GOK... die 600 Euro ;)
En vergeet niet dat niet alleen het panel de kwaliteit maakt... ook de gebruikte electronica is wel degelijk van belang. En Samsung heeft verder mooie stevige ontwerpen.
Electronica + design maakt de hogere prijs idd. Prijs blijft speculeren... Maar ookal zou hij 550 euro kosten, als hij bijna gelijk aan de Fujitsu presteert dan houdt ik die 80 euro liever in m'n zak, hoewel het natuurlijk wel een patser scherm is kwa design :) Maarja, design heeft bij mij niet zo'n hoge prioriteit dat ik er zoveel extra voor wil betalen, prestaties moeten ook noemenswaardig beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:00:
[...]

kweet niet hoe jouw Engels is, maar van heel die thread is maar 1 persoon ontevreden over de ghosting, de rest klaagt helemaal niet over ghosting en men denkt dat er iets mis is met
zijn scherm. Dus om daaruit te concluderen dat "volgens meerdere mensen" dit scherm bagger is om op te gamen vind ik toch wel straf. Mss deugt zijn videokaart of zijn driver niet eens. Als je je op 1 negatieve review blindstaart zul je nooit een scherm moeten kopen vrees ik. Trouwens een half jaar geleden zaten we op onze knieen te kwijlen :9~ voor een 12ms scherm. We worden wat zindelijk vrees ik :)
blijkbaar beter dan dat van jou :P , er zijn 3 mensen met hetzelfde probleem in die thread (ja ook zelfde monitor), plus de persoon in de startpost van dit topic en een aantal op zdnet
daar komt nog bij dat ik de monitor vandaag bij de lokale computer boer heb bekeken (die een prijs hanteerd van 748 euro |:( 8)7 , ja 748 euro) en zag daar idd tamelijk veel ghosting, verder wel ultieme kleurweergave... voor foto's bewerken/*cad*/etc echt een super monitor

overigens is het wel leuk dat we een half jaar geleden zaten te kwijlen voor een 12ms scherm, maar als je van een 21" 1800 x 1440@100hz CRT afkomt ben je aan het kokhalsen

[ Voor 9% gewijzigd door airliner op 25-05-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik ben nu al een tijdje dit forum aan het volgen ivm aanschaf van een 19er tft,
nu had ik me min of meer al ingesteld op de benq FP937s+ omdat deze
tov de samsung 913n wel een dvi ingang heeft. Nou was ik vandaag "toevallig"
bij de mediamarkt in duitsland staat daar de benq voor 479,- wat ik toch wel erg duur vond
als je het vergelijkt met de meeste onlineshops, de samsung stond daar voor 389.
dus onverrichter zake maar weer naar huis en meteen online kijken bij andere computerzaken in duitsland. Vindt ik me toch bij een zaak in aken de samsung 913B dit is dus (volgens mij) de
exact dezelfde monitor als de 913N alleen heeft deze wel een DVI ingang!!!!!!!!!
weet iemand hier meer van???? PRIJS volgens site 399!!!!

hier is link van scherm op duitse samsungsite

http://monitor.samsung.de...0-A4C0365F9227&show=specs

en hier is link van shop

www.atelco.de

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat die mediamarkt aan het doen is weet ik ook niet. Bij Mediamarkt Utrecht staat de die samsung 193P voor 750 euro! Heb een verkoper aangesproken met de vraag wat ie nu echt kost...zonder geintjes...Bleek gewoon te kloppen. Toen ik zei dat ie bij de MyCom al voor 569 stond mocht ik m ook voor die prijs meenemen. Dat dan weer wel. Maar 2 weken later staat ie nog steeds voor 750 op t schap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja die 'laagste prijs garantie' daar hebben ze zich ook aan te houden :) Heb je hem trouwens gekocht of niet? Want als je even in de pricewatch had gekeken had je gezien dat je hem voor bijna 110 euro minder had kunnen krijgen (464). Die postordershops tellen vaak alleen niet mee voor die 'ergens anders goedkoper? Wij bieden hem voor dezelfde prijs aan' wat ook wel te begrijpen is.
blijkbaar beter dan dat van jou :P , er zijn 3 mensen met hetzelfde probleem in die thread (ja ook zelfde monitor), plus de persoon in de startpost van dit topic en een aantal op zdnet
daar komt nog bij dat ik de monitor vandaag bij de lokale computer boer heb bekeken (die een prijs hanteerd van 748 euro |:( 8)7 , ja 748 euro) en zag daar idd tamelijk veel ghosting, verder wel ultieme kleurweergave... voor foto's bewerken/*cad*/etc echt een super monitor
edit - tuut tuut

[ Voor 176% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
McRubz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:26:
Wat die mediamarkt aan het doen is weet ik ook niet. Bij Mediamarkt Utrecht staat de die samsung 193P voor 750 euro! Heb een verkoper aangesproken met de vraag wat ie nu echt kost...zonder geintjes...Bleek gewoon te kloppen. Toen ik zei dat ie bij de MyCom al voor 569 stond mocht ik m ook voor die prijs meenemen. Dat dan weer wel. Maar 2 weken later staat ie nog steeds voor 750 op t schap.
In de gewone wereld zou ik het met je eens zijn, maar he. Als ze het nog kunnen verkopen aan iemand die nergens vanaf weet...katsjing! Of ze zijn het gewoon 'vergeten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

yokozuna, het gaat hier om de sony hs95p
s&g systems of iets dat er op lijkt, ze hebben volgens mij niet eens een website... je kent het wel zo'n amateuristische door particulieren gerunde dixons, oftewel lokale computer boer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oh, even suf :) Ja het is altijd al een raadsel geweest wat voor soort paneel precies in de Sony HS94P/HS95P zit.

offtopic:
De 20" Dell 2001FP (1600x1200 native) kost weer €580,- Voor alle mensen die 1280x1024 nog steeds te weinig/slechte verhouding vinden en toch voor niet te veel geld een erg goed paneel willen (als het goed is zit er een 16ms Philips/LG S-IPS panel in

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 25-05-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Ik heb ook een samsung 913n gekocht. Deze bevalt goed. Boij de Officecenters krijg je gratis 2 weken pixelgarantie. Het enige nadeel is dat je een pasje moet hebben.
Wilfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
[quote]wilfer schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:56:
Ik heb ook een samsung 913n gekocht. Deze bevalt goed. Bij de Officecenters krijg je gratis 2 weken pixelgarantie. Het enige nadeel is dat je een pasje moet hebben.
Wilfer
Only listen to the best, so don't listen to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McRubz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:26:
ja bizarre prijzen bij mediamarkt; ik heb net een plasmascherm gekocht dat bij mediamarkt 400 euro (25%) duurder was dan bij een andere (reguliere) winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:41
Yokozuna schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:54:
Ja die 'laagste prijs garantie' daar hebben ze zich ook aan te houden :) Heb je hem trouwens gekocht of niet? Want als je even in de pricewatch had gekeken had je gezien dat je hem voor bijna 110 euro minder had kunnen krijgen (464). Die postordershops tellen vaak alleen niet mee voor die 'ergens anders goedkoper? Wij bieden hem voor dezelfde prijs aan' wat ook wel te begrijpen is.
PS: Bij NoRRoD (www.norrod.nl) staat hij voor 499. Voor 't geval mensen nog geinteresseerd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghost81 op 25-05-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens, de meeste zogenaamde 'webwinkels' hebben ook gewoon een shop waar je langs kunt gaan en kopen. ik snap dat "jaa maar dat zijn webwinkel-prijzen" argument nooit zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilfer schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:56:
Ik heb ook een samsung 913n gekocht. Deze bevalt goed. Boij de Officecenters krijg je gratis 2 weken pixelgarantie. Het enige nadeel is dat je een pasje moet hebben.
Wilfer
Verschillende mensen zeggen dat ze cleartype moesten gebruiken om de letters scherp te krijgen. Hoe ervaar jij dit? Kvind toch de eerste vereiste van een scherm dat je er dit forum goed op kunt lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:12:
trouwens, de meeste zogenaamde 'webwinkels' hebben ook gewoon een shop waar je langs kunt gaan en kopen. ik snap dat "jaa maar dat zijn webwinkel-prijzen" argument nooit zo.
Toch van een grote winkel als mediamarkt zou dat maar flauw zijn, die kunnen wellicht goedkoper inkopen dan veel webwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik was lang op zoek naar een goede 19 inch tft, maar ben toch overstag gegaan voor de 24 inch dell 2405FPW. O+ Ga hem binnekort bestellen.
Of heeft iemand nog een goede redenen waarvoor ik voor een 19 inch zou moeten gaan?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:38:
Ik was lang op zoek naar een goede 19 inch tft, maar ben toch overstag gegaan voor de 24 inch dell 2405FPW. O+ Ga hem binnekort bestellen.
Of heeft iemand nog een goede redenen waarvoor ik voor een 19 inch zou moeten gaan?? :P
Omgoedkoper uit te wezen 8)7 :)
De dell een lange levertijd nu heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19" is kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

grappig, ik zat net ook te kijken bij dell... maar dan de 20" breedbeeld variant... wel 16ms maar een stuk lekkerder cad'en en photoshoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel in mijn geval de prijs 8)7 , maar dat doet niet echt ter zake. Op de site staat wel iets van minimaal 45dagen levertijd das wel redelijk lang.
Hij zal wel wat trager zijn dan de 19" schermen ook, maar kweet natuurlijk niet voor welk gebruik het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:51:
[...]

Wel in mijn geval de prijs 8)7 , maar dat doet niet echt ter zake. Op de site staat wel iets van minimaal 45dagen levertijd das wel redelijk lang.
Hij zal wel wat trager zijn dan de 19" schermen ook, maar kweet natuurlijk niet voor welk gebruik het is?
Voornamelijk Gotten,Film's kijken (breedbeeld en HD TV resolutie :9~ ) , Gamen ( uit meerdere reviews blijkt dat er amper ghosting is, waaronder de review op tweakers.net zelf. En ik weet dat het duur is maar dan heb ik meteen een gigantisch scherm voor de komende jaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:54:
[...]

Voornamelijk Gotten,Film's kijken (breedbeeld en HD TV resolutie :9~ ) , Gamen ( uit meerdere reviews blijkt dat er amper ghosting is, waaronder de review op tweakers.net zelf. En ik weet dat het duur is maar dan heb ik meteen een gigantisch scherm voor de komende jaren :P
voor films zal ie in elk geval groot genoeg zijn :)
Leuk is wel dat de boxen optioneel zijn(het is dus toch mogelijk)
airliner schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:48:
grappig, ik zat net ook te kijken bij dell... maar dan de 20" breedbeeld variant... wel 16ms maar een stuk lekkerder cad'en en photoshoppen
en stukken goedkoper |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz voor dat geld zouik toch ff liever wachten op OLED. Als je nu nog zo een bedrag voor een scherm gaat neerleggen heb je zo een spijt over 1 a 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:06:
Hmz voor dat geld zouik toch ff liever wachten op OLED. Als je nu nog zo een bedrag voor een scherm gaat neerleggen heb je zo een spijt over 1 a 2 jaar.
Maar krijg je dan niet hetzelfde efect over 2 a 3 jaar? Weer iets nieuws? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:06:
Dan moet iedereen wachten op OLED volgens mij, want ik vind 400-500 euro ook al een groot bedrag en ben dat nie van plan neer te leggen om over 2 jaar dan weer een ander te kopen (alhoewel :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:36:
Toch van een grote winkel als mediamarkt zou dat maar flauw zijn, die kunnen wellicht goedkoper inkopen dan veel webwinkels
Ik denk niet dat je je veel van die kwantumkortingen moet voorstellen. Bovendien staat daar tegenover:
Webwinkels hebben minder personeel, webwinkels hebben minder pand/grondhuur kosten (industrieterrein, kleiner pand), minder electriciteits/stookkosten etc. Daarom mag je ze niet gebruiken voor de laagste prijs garantie van MediaMarkt. Ze hebben daar redelijke en duidelijke eisen voor opgesteld. Gelukkig zijn er ondanks dat met een beetje goed zoeken altijd wel geschikte winkels aan te wijzen waar producten goedkoper zijn, waarom dan niet meteen daar kopen? Omdat MediaMarkt een supergoede inruil garantie heeft.
en stukken goedkoper |:(
580 euro voor de Dell 2001FP is niet 'stukken' duurder als je bedenkt dat je er een 20" scherm voor terugkrijgt met zeer goede ergonomie, acceptabele ghosting, 1600x1200 native resolutie (4:3), goede kleuren en een goede kijkhoek (24bit, S-IPS).
En ik weet dat het duur is maar dan heb ik meteen een gigantisch scherm voor de komende jaren :P
Ik snap niet wat zo'n scherm op een normaal bureau moet. Ooit weleens constant 70 centimeter van een 60cm (diagonaal) TV vandaag gezeten? Ookal zou die TV flikkervrij zijn, dat is niet echt optimaal, je ogen moeten zover na het ene punt naar het andere punt bewegen dat het niet fijn meer werken is. Als je bureau tegen de muur staat en je zou het scherm tegen de muur hangen, dan zou het wel erg mooi zijn, en praktisch. Over de voordelen van high-res enzo heb ik het nu niet, alleen over de grootte zelf.
Philips, die ook druk bezig is met OLED ontwikkeling, spreek momenteel over massaproductie over 3 jaar. Dat komt, omdat de levensduur van de blauwe LEDs nog steeds onder de maat is (zie centraal OLED topic). Ditzelfde probleem geldt voor alle OLED ontwikkelaars.
Maar krijg je dan niet hetzelfde efect over 2 a 3 jaar? Weer iets nieuws? :)
Nee, want monitoren zijn andere producten dan videokaarten of processoren. Na een tijdje zijn de TFT's zover ontwikkeld/geperfectioneerd (grote kijkhoek, diep zwart, geen ghosting etc.) dat ze over x jaar nog steeds aan de dan geldende eisen voldoen. Voor videokaarten/processoren geldt dit niet, gezien er programma's/spellen uitkomen met steeds zwaardere systeemeisen. TFT's worden hier nauwelijks door geplaagd, de tijd die je deed met je CRT'tje zegt daar genoeg over.

[ Voor 76% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
Yokozuna schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:35:
[...]

Ik denk niet dat je je veel van die kwantumkortingen moet voorstellen. Bovendien staat daar tegenover:
Webwinkels hebben minder personeel, webwinkels hebben minder pand/grondhuur kosten (industrieterrein, kleiner pand), minder electriciteits/stookkosten etc. Daarom mag je ze niet gebruiken voor de laagste prijs garantie van MediaMarkt. Ze hebben daar redelijke en duidelijke eisen voor opgesteld. Gelukkig zijn er ondanks dat met een beetje goed zoeken altijd wel geschikte winkels aan te wijzen waar producten goedkoper zijn, waarom dan niet meteen daar kopen? Omdat MediaMarkt een supergoede inruil garantie heeft.

[...]

580 euro voor de Dell 2001FP is niet 'stukken' duurder als je bedenkt dat je er een 20" scherm voor terugkrijgt met zeer goede ergonomie, acceptabele ghosting, 1600x1200 native resolutie (4:3), goede kleuren en een goede kijkhoek (24bit, S-IPS).
Laagste prijsgarantie heeft de BCC ook en zij gaven mij dan ook een camera mee voor een webwinkel prijs. Ze doen niet moeilijk als een paar mensen dat willen en weten net zo goed dat van de 10 mensen niet eens de moeite doet voor een lager prijs...Dus als je ff doorzeikt van dat ze (webwinkel) wel een winkel hebben met showroom, dan gaat de mediamarkt heus niet moeilijk doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat gaan ze wel, er gelden nog meer eisen:
*MediaMarkt verkoper meldt zich*

JA, we bieden laagste prijs garantie als je hetzelfde artikel binnen een straal van 30 km goedkoper vind zonder dat het een aanbieding of een internet winkel betreft.
We zullen de klant het artikel dan voor dezelfde prijs of minder meegeven.

[ Voor 92% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Blockshop of i.d. doet ook mee met dat laagste prijs gedoe. Die gaan ook mee met de prijzen van de MAKRO en andere groothandels.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:35:
Ik denk niet dat je je veel van die kwantumkortingen moet voorstellen.
wel dus, ik heb zelf een jaartje of 2 inkoop gedaan in mijn studententijd en het volume waarmee mediamarkt inkoopt levert ze zeker 10%-15% korting op t.o.v. kleine inkopers.
Bovendien staat daar tegenover:
Webwinkels hebben minder personeel, webwinkels hebben minder pand/grondhuur kosten (industrieterrein, kleiner pand), minder electriciteits/stookkosten etc.
dat zijn allemaal relatieve vergelijkingen die in verhouding staan tot de omzet. bij een concept als mediamarkt is de winkelgrootte (en daarmee de rest) heel secuur afgestemd op de omzetgrootte. als er 50 man personeel rondloopt in een pand van 5000m2 hoeft dat niet veel duurder te zijn dan 1 kerel in een webwinkel met een magazijntje van 100m2. daarnaast kan je zeggen dat een webwinkel relatief veel hogere automatiseringskosten heeft, en relatief meer tijd kwijt is aan aan logistiek.
Omdat MediaMarkt een supergoede inruil garantie heeft.
dat is inderdaad een goede reden, en mediamarkt mikt daarnaast gewoon niet op de 'kritische koper', maar vooral op de impuls-shoppers die op zaterdagmiddag uit de provincie komen zetten en overweldigd worden door het grote aanbod (en de verleidelijkheid om direct in te laden en mee te nemen).

maargoed, meer service en voorraad = hogere prijs; dat is natuurlijk logisch. alleen bij mediamarkt is het prijsverschil net wat groter dan 'kies' zou zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik zal ook maar mijn ervaringen delen.
Ik heb 2 Samsung 913N schermen in dual opstelling.
Beide schermen gekocht voor 690 euro totaal :).

Pixels en andere onvolkomenheden:
Op 1 van de schermen zit (linksonder) een pixel die niet groen en rood wordt (Moet moeite doen om hem te kunnen zien), het ander scherm is pixel perfect.
Ik heb geen last van "lekkend licht" of andere vervelende problemen.

Kleuren
Na calibratie van de monitor (met bijgeleverde software) zijn de kleuren mooi en natuurlijk.
Ik doe er zelf fotobewerking op en dat gaat perfect.
Dit scherm heeft een heel goede kleurechtheid (voor mij zeer belangrijk), met het blote oog zijn ertussen een kleurenkaart en de kleuren op het scherm vrijwel geen verschillen te zien (na afstellen uiteraard).

Ghosting:
Spellen heb ik er nog amper op gespeeld, maar mij is niks van ghosting opgevallen.
Films kijken gaat perfect, geen last van ruis en ghosting.

Ik post binnenkort nog wel een foto van mijn opstelling.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Mud starrr schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:18:

Pixels en andere onvolkomenheden:
Op 1 van de schermen zit (linksonder) een pixel die niet groen en rood wordt (Moet moeite doen om hem te kunnen zien), het ander scherm is pixel perfect.
Ik heb geen last van "lekkend licht" of andere vervelende problemen.

Kleuren
Na calibratie van de monitor (met bijgeleverde software) zijn de kleuren mooi en natuurlijk.
Ik doe er zelf fotobewerking op en dat gaat perfect.
Dit scherm heeft een heel goede kleurechtheid (voor mij zeer belangrijk), met het blote oog zijn ertussen een kleurenkaart en de kleuren op het scherm vrijwel geen verschillen te zien (na afstellen uiteraard).

Ghosting:
Spellen heb ik er nog amper op gespeeld, maar mij is niks van ghosting opgevallen.
Films kijken gaat perfect, geen last van ruis en ghosting.

Ik post binnenkort nog wel een foto van mijn opstelling.
Klinkt vrij positief over een TN scherm (verhaal over kleuren en echtheid dan). Ik twijfel namelijk nog of ik dat extra geld voor een MVA panel er wel voor over heb.....

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:13:

en mediamarkt mikt daarnaast gewoon niet op de 'kritische koper', maar vooral op de impuls-shoppers die op zaterdagmiddag uit de provincie komen zetten en overweldigd worden door het grote aanbod (en de verleidelijkheid om direct in te laden en mee te nemen).
"uit de provincie" :? waarom zit mediamarkt dan in de stad :? laten we het erop houden dat mediamarkt gokt op de "niet-kritische-koper".
Mediamarkt heeft soms sterke aanbieding, maar het gemiddelde prijsniveau kun je niet laag noemen.
Pluspunt vindt ik wel de goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

reskobon schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:28:
[...]

Klinkt vrij positief over een TN scherm (verhaal over kleuren en echtheid dan). Ik twijfel namelijk nog of ik dat extra geld voor een MVA panel er wel voor over heb.....
Ik zat zelf ook te twijfelen, ik zag in de review van Ome tom dat hij 95% kleurenechtheid zou moeten weergeven.
Ik wou dat natuurlijk eerst met eigen ogen bekijken, dus ben met een kleurenkaart langs de mediamarkt gegaan.
Eerst leek het nergens op, maar ik had gevraagd of ik op die computer de colorprofile mocht aanpassen om te kijken of ik hem wat beter kon krijgen.
Ik was verbaasd over het resultaat.
Meteen de schermen besteld bij mijn baas (lekker goedkoop).
En na goed afstellen zijn ze zo goed als perfect.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:38:
[...]

"uit de provincie" :? waarom zit mediamarkt dan in de stad :? laten we het erop houden dat mediamarkt gokt op de "niet-kritische-koper".
Mediamarkt heeft soms sterke aanbieding, maar het gemiddelde prijsniveau kun je niet laag noemen.
Pluspunt vindt ik wel de goede service.
natuurlijk zit mediamarkt centraal in de stad, en dat is precies waar hordes provincialen graag een middag rondkeuvelen (en dan weer veilig terug naar het boerengat). een spreekwoordelijk 'lekker dagje uit' ; er is echt geen stadsbewoner die voor z'n lol op koopzondag door de mediamarkt gaat lopen hoor ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
tweak_dude schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:01:
[...]
: bright dots, moeten die echt wit zijn, of gelden pixels die altijd rood, groen of blauw zijn ook als bright pixel?
Kan iemand dit ophelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Het is altijd van groot belang om je TFT goed af te stellen voor jouw doeleinden. Misschien nog een goede voor de startpost hoe je jouw scherm het beste voor bepaalde scenario's kan instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud starrr schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:18:

...etc.
Ik ben een beetje benieuwd... vind je het niet lastig dat er geen DVI aansluiting opzit?
Ik erger me groen en geel als ik constant aan de auto-calibration knop moet zitten.

nog 2 maandjes en ik ga ook een TFT kopen.
hopen dat er dan een goed overdrivepanel leverbaar is anders overweeg ik deze 913N te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:21:
[...]natuurlijk zit mediamarkt centraal in de stad, en dat is precies waar hordes provincialen graag een middag rondkeuvelen (en dan weer veilig terug naar het boerengat). een spreekwoordelijk 'lekker dagje uit' ; er is echt geen stadsbewoner die voor z'n lol op koopzondag door de mediamarkt gaat lopen hoor ;)
Kwa electriciteit e.d. heb je inderdaad gelijk. Misschien dat de grotere omzet de grotere kosten voor huur van een groter pand/grond ook deels opheft, maar niet helemaal want grond in de stad is per vierkante meter veel duurder dan op een industrieterrein, waar best wat postordershops zitten.

Postordershops blijven gewoon allerlei kosten voordelen hebben t.o.v. de MediaMarkt en dat zal zo blijven. MediaMarkt kan dan wel kwantum korting hebben, maar postordershops hanteren een hele lage winstmarge.

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

tweak_dude schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:05:
[...]

Kan iemand dit ophelderen?
Een bright pixel is wat anders dan een defecte subpixel (altijd rood/blauw/groen). En daar wordt meestal ook onderscheid in gemaakt bij garantie.

Zie ook: http://www.maxdata.nl/upl...ition_of_pixel_faults.pdf

En met bright bedoelen ze inderdaad een witte, of de fabrikant moet de termen verkeerd gebruiken.
n00bs schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:28:
Het is altijd van groot belang om je TFT goed af te stellen voor jouw doeleinden. Misschien nog een goede voor de startpost hoe je jouw scherm het beste voor bepaalde scenario's kan instellen...
Het zou inderdaad wel handig kunnen zijn, dat mensenook hun instellingen plaatsen

Ik denk niet dat iedereen weet hoe ze een scherm goed in moeten stellen en dan kan het beeld van dat mooie scherm er nog steeds slecht uitzien natuurlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door PromoX op 26-05-2005 13:23 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik denk dat hij bedoelt of ze met bright pixel alleen een witte bedoelen of dat een zwarte ook geldt. Ik denk alleen een witte.
Bij schermen met DVI ingang is dat nauwelijks nodig en alleen de Samsung 913N in de startpost mist een DVI ingang. Bij schermen met DVI ingang is temperatuur/contrast/helderheid instellen vaak genoeg en die instellingen zijn volgens mij per situatie vrij persoonlijk en per scherm anders, bij de ene verlaagt het contrast bijvoorbeeld als je de brightness verlaagt, bij de andere niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
  • Laatst online: 25-03 20:24
Ik wil bij deze even Yokozuna bedanken voor zijn geweldige tip om de Sony HS95P te halen.
Ik gebruik 'm nu een week en hij is echt te gek!
Ik kan geen ghosting bemerken, het is allemaal lekker duidelijk en het is gewoon een retestrak scherm :) ... Heb geen dode pixels of subpixels en hoop ook dat dat zo blijft natuurlijk :)
Qua kleurinstellingen biedt hij veel mogelijkheden waarmee een heel realistische kleurweergave te bereiken valt. Ondanks dat ben ik zelf wel nog steeds aan het experimenteren om te kijken wat dan een lekkere kleurweergave is.

Vrij korte en subjectieve "review", maarja... Ik wilde gewoon even laten weten dat ik het een geweldig scherm vindt :) En vind 'm dan ook zeker een aanrader voor mensen die toch een aardig centje overhebben voor een degelijke 19" TFT-monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Gefeliciteerd :) Hijs toegevoegd. Nu je nog alles hebt staan, zou je er misschien achter komen wat voor paneel er wordt gebruikt?

soort: TN/IPS/MVA/PVA (overdrive/niet)
fabrikant: Samsung, AUOptronics, Philips/LG, Hydis etc.

Die "MVA" van de startpost is namelijk slechts een gok.

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:39:
[...]

Ik ben een beetje benieuwd... vind je het niet lastig dat er geen DVI aansluiting opzit?
Ik erger me groen en geel als ik constant aan de auto-calibration knop moet zitten.

nog 2 maandjes en ik ga ook een TFT kopen.
hopen dat er dan een goed overdrivepanel leverbaar is anders overweeg ik deze 913N te kopen.
Ten eerste doet hij vanzelf auto-calibration, als je de resolutie aanpast oid dan stelt hij vanzelf af. (ik heb die knop nog nooit nodig gehad).

Ten 2e, ik heb dus 2 schermen en op mijn X800XT PE zit maar 1 DVI aansluiting.
Dan krijg je dus ook verschil tussen de 2 schermen en dat wil ik liever niet.'

Ten 3e, en misschien wel het belangrijkste punt.
Op schermen waar een DVI aansluiting opzit is vaak een simpele/goedkope D-Sub aansluiting gemonteerd waardoor je op dat scherm duidelijk verschil ziet tussen de 2 aansluitingen.
Maar een D-Sub only scherm heeft (meestal) een veel beter kwaliteits D-Sub aansluiting.
Als je dan 2 schermen met hetzelfde panel naast elkaar zet waarvan 1 DVI en de andere D-Sub only is dan zie je vaak weinig tot geen verschil.
Ook bij dit scherm is dat het geval, als je de mogelijkheid hebt moet je het maar een keer testen.
Ik heb de Benq FP937s+ op DVI naast de Samsung 913N gezien en als beide schermen goed afgesteld zijn is er vrijwel geen verschil te zien (in scherpte van letters enzo).
Maar als je 2 Benq FP937s+ schermen naast elkaar zet met 1 op DVI en 1 op D-sub, dan zie je wel degelijk een verschil.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yoko, ik ben zelf NOG niet bekend met het instellen van TFT's en ik geloof je als je zegt dat je met analoog meer moet instellen, maar zijn er geen tools oid om je te helpen om zo een natuurgetrouw plaatje op je scherm te zetten (dus: kleuren~100%). Je ziet namelijk toch ook op THG etc dat ze ook met TFT's met DVI soms zitten te kloten voordat ze echt het max. uit een scherm kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

n00bs schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:42:
Yoko, ik ben zelf NOG niet bekend met het instellen van TFT's en ik geloof je als je zegt dat je met analoog meer moet instellen, maar zijn er geen tools oid om je te helpen om zo een natuurgetrouw plaatje op je scherm te zetten (dus: kleuren~100%). Je ziet namelijk toch ook op THG etc dat ze ook met TFT's met DVI soms zitten te kloten voordat ze echt het max. uit een scherm kunnen halen...
Zelf heb ik het progje MagicTune van Samsung zelf gebruikt.
Ik vermoed dat dat op andere schermen ook wel werkt.
Ik heb hem daarmee grofweg afgesteld, en verder aangepast met behulp van een kleurenkaart.
Dan heb je een profiel die je gewoon in Windows kan gebruiken, werkt perfect.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Gaaf! Er wordt ook uitgelegd waarom overdrive panelen nog niet 100% perfect zijn voor films.

Die gaat in de startpost, maar nu snap ik dus weer geen zak van het contrast van de VP191b. 600:1 ?!?!? Op de Viewsonic site die voor heel de wereld geldt staat verdomme 800:1: http://www.viewsonic.com/...isplays/proseries/vp191b/

Valt me ook op dat het zwart blijkbaar niet bijzonder diep is

VP191b: 0.34
L90D+: 0.39 (= 8ms TN paneeltje)

Misschien klopt dat lage contrast wel, maar dan snap ik dus niet waarom Viewsonic op hun site gewoon 800:1 zet. Bovendien zou het ook 800:1 moeten zijn want het AU Optronics overdrive MVA paneel heeft dat ook en ik het artikel van THG ZELF linken ze naar dat paneel met contrast van 800:1. En de VP912s wordt ook regelmatig een VG912s of een VP192s genoemd. Ik word hier echt niet goed van, heb ze een boze mail gestuurd. De schrijver is blijkbaar frans, dus gewoon een engelse vertaling, maar dan door henzelf, maar nog steeds met een zooi fouten.

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud starrr schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:00:
[...]

Zelf heb ik het progje MagicTune van Samsung zelf gebruikt.
Mud starr, hoe ervaar jij het lezen van tekst op dit scherm? Klees userreviews dat je cleartype of zo moet gebruiken om je letters scherp te krijgen. Is dat bij de recente modellen nog het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

nou ik heb een 16ms dell 2005FPW besteld, ik weet dat dit topic over 19" gaat.. wou het alleen ff laten weten vanwege mijn "super" ervaring met zerox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
Is het trouwens al bekend of de Samsung 193P+ diezelfde pixel policy heeft als de gewone 193P? Bij deze kon je hem terug sturen als je binnen 2 weken een dode pixel kon ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
Ik zie nu totaal af om een 19 inch tft te kopen, want het is allemaal gekloot.
Eerst wilde ik een Xerox halen, maar die weerspiegeld dingen nog beter dan een spiegel en daarnaast zijn er meer dan 3 soorten van. Niet alleen Xerox heeft meerdere panelen voor 1 scherm en dit geeft mij voldoende reden om gewoon aan mijn vertrouwde 17 inch 10ms Medion te blijven hangen. Dan hebben we nog niet gesproken over mogelijke dode pixels, waar ik echt doodsbang voor ben.
Ik zie mijn 17 inch tog maar 2 uur in de week en als ik dan 4 tot 500 euro ga uitgeven voor een 19 inch, zou ik ik het zonde van mijn geld vinden.

Ik koop gewoon een OLED schermpje over een paar jaar als dat ding van mij sterk verouderd is.

Daarom wil ik Yokozuna en Noobs bedanken voor support en info in dit topic, maar voor mij voorlopig geen 19 inch tft meer: TOEDELEDOKIE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mlancee schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:38:
Is het trouwens al bekend of de Samsung 193P+ diezelfde pixel policy heeft als de gewone 193P? Bij deze kon je hem terug sturen als je binnen 2 weken een dode pixel kon ontdekken.
Een dode -> altijd wit en/of altijd zwart? Ik neem aan dat het niet voor subpixels geldt, daar moet je er bijna altijd 3 of 6 van hebben. Viewsonic biedt een 0 pixel policy, maar dat geldt dus ook alleen voor dode pixels, niet voor defecte subpixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
Yokozuna schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:02:
[...]

Een dode -> altijd wit en/of altijd zwart? Ik neem aan dat het niet voor subpixels geldt, daar moet je er bijna altijd 3 of 6 van hebben. Viewsonic biedt een 0 pixel policy, maar dat geldt dus ook alleen voor dode pixels, niet voor defecte subpixels.
Ja, geldt alleen voor geheel defecte pixels. Toch een mooie service die ze bieden vind ik zelf.

EDIT:

Hier een quote van een email die iemand op 29 maart 2005 kreeg:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer,

Dank u voor uw email met betrekking tot de 193P.

Voor de volgende modelcodes van de 193P geldt een zero pixel fout garantie: DI19PSQAQ/EDC, DI19PSQFV/EDC, DI19PSQJV/EDC, DI19PSQRV/EDC, DI19PSQKQ/EDC, DI19PSQTV/EDC.
Het verschijnen van een kapotte pixel binnen 2 weken na aankoop valt ook nog onder die garantie. Indien van toepassing wordt u dan gevraagd de helpdesk te bellen: 0900 – 20 200 88 (10 cpm).

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Henri
Samsung Electronics

[ Voor 47% gewijzigd door Mlancee op 26-05-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:34:
[...]

Verschillende mensen zeggen dat ze cleartype moesten gebruiken om de letters scherp te krijgen. Hoe ervaar jij dit? Kvind toch de eerste vereiste van een scherm dat je er dit forum goed op kunt lezen :P
Na een uurtje spelen met de instellingen van de monitor, kan ik alle letters zonder probleem lezen.
Een groot voordeel van een 19 inch scherm is dat je de letters kunt vergroten. Dit kan door de CTRL toets in te drukken en tegelijkertijd het scrolwieltje van de muis draaien.
Wilfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

wilfer schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:19:
[...]
Na een uurtje spelen met de instellingen van de monitor, kan ik alle letters zonder probleem lezen.
Een groot voordeel van een 19 inch scherm is dat je de letters kunt vergroten. Dit kan door de CTRL toets in te drukken en tegelijkertijd het scrolwieltje van de muis draaien.
Wilfer
Have I Got News 4 U.

Dat kan met alle schermen.... al jaren.

ARME AOW’er

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.