[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.442 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Gefeliciteerd :) Hijs toegevoegd. Nu je nog alles hebt staan, zou je er misschien achter komen wat voor paneel er wordt gebruikt?

soort: TN/IPS/MVA/PVA (overdrive/niet)
fabrikant: Samsung, AUOptronics, Philips/LG, Hydis etc.

Die "MVA" van de startpost is namelijk slechts een gok.

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 08:16

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 88419 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:39:
[...]

Ik ben een beetje benieuwd... vind je het niet lastig dat er geen DVI aansluiting opzit?
Ik erger me groen en geel als ik constant aan de auto-calibration knop moet zitten.

nog 2 maandjes en ik ga ook een TFT kopen.
hopen dat er dan een goed overdrivepanel leverbaar is anders overweeg ik deze 913N te kopen.
Ten eerste doet hij vanzelf auto-calibration, als je de resolutie aanpast oid dan stelt hij vanzelf af. (ik heb die knop nog nooit nodig gehad).

Ten 2e, ik heb dus 2 schermen en op mijn X800XT PE zit maar 1 DVI aansluiting.
Dan krijg je dus ook verschil tussen de 2 schermen en dat wil ik liever niet.'

Ten 3e, en misschien wel het belangrijkste punt.
Op schermen waar een DVI aansluiting opzit is vaak een simpele/goedkope D-Sub aansluiting gemonteerd waardoor je op dat scherm duidelijk verschil ziet tussen de 2 aansluitingen.
Maar een D-Sub only scherm heeft (meestal) een veel beter kwaliteits D-Sub aansluiting.
Als je dan 2 schermen met hetzelfde panel naast elkaar zet waarvan 1 DVI en de andere D-Sub only is dan zie je vaak weinig tot geen verschil.
Ook bij dit scherm is dat het geval, als je de mogelijkheid hebt moet je het maar een keer testen.
Ik heb de Benq FP937s+ op DVI naast de Samsung 913N gezien en als beide schermen goed afgesteld zijn is er vrijwel geen verschil te zien (in scherpte van letters enzo).
Maar als je 2 Benq FP937s+ schermen naast elkaar zet met 1 op DVI en 1 op D-sub, dan zie je wel degelijk een verschil.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 18:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Yoko, ik ben zelf NOG niet bekend met het instellen van TFT's en ik geloof je als je zegt dat je met analoog meer moet instellen, maar zijn er geen tools oid om je te helpen om zo een natuurgetrouw plaatje op je scherm te zetten (dus: kleuren~100%). Je ziet namelijk toch ook op THG etc dat ze ook met TFT's met DVI soms zitten te kloten voordat ze echt het max. uit een scherm kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

n00bs schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:42:
Yoko, ik ben zelf NOG niet bekend met het instellen van TFT's en ik geloof je als je zegt dat je met analoog meer moet instellen, maar zijn er geen tools oid om je te helpen om zo een natuurgetrouw plaatje op je scherm te zetten (dus: kleuren~100%). Je ziet namelijk toch ook op THG etc dat ze ook met TFT's met DVI soms zitten te kloten voordat ze echt het max. uit een scherm kunnen halen...
Zelf heb ik het progje MagicTune van Samsung zelf gebruikt.
Ik vermoed dat dat op andere schermen ook wel werkt.
Ik heb hem daarmee grofweg afgesteld, en verder aangepast met behulp van een kleurenkaart.
Dan heb je een profiel die je gewoon in Windows kan gebruiken, werkt perfect.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Gaaf! Er wordt ook uitgelegd waarom overdrive panelen nog niet 100% perfect zijn voor films.

Die gaat in de startpost, maar nu snap ik dus weer geen zak van het contrast van de VP191b. 600:1 ?!?!? Op de Viewsonic site die voor heel de wereld geldt staat verdomme 800:1: http://www.viewsonic.com/...isplays/proseries/vp191b/

Valt me ook op dat het zwart blijkbaar niet bijzonder diep is

VP191b: 0.34
L90D+: 0.39 (= 8ms TN paneeltje)

Misschien klopt dat lage contrast wel, maar dan snap ik dus niet waarom Viewsonic op hun site gewoon 800:1 zet. Bovendien zou het ook 800:1 moeten zijn want het AU Optronics overdrive MVA paneel heeft dat ook en ik het artikel van THG ZELF linken ze naar dat paneel met contrast van 800:1. En de VP912s wordt ook regelmatig een VG912s of een VP192s genoemd. Ik word hier echt niet goed van, heb ze een boze mail gestuurd. De schrijver is blijkbaar frans, dus gewoon een engelse vertaling, maar dan door henzelf, maar nog steeds met een zooi fouten.

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144877

Mud starrr schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:00:
[...]

Zelf heb ik het progje MagicTune van Samsung zelf gebruikt.
Mud starr, hoe ervaar jij het lezen van tekst op dit scherm? Klees userreviews dat je cleartype of zo moet gebruiken om je letters scherp te krijgen. Is dat bij de recente modellen nog het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 15:48

airliner

Swell

nou ik heb een 16ms dell 2005FPW besteld, ik weet dat dit topic over 19" gaat.. wou het alleen ff laten weten vanwege mijn "super" ervaring met zerox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Is het trouwens al bekend of de Samsung 193P+ diezelfde pixel policy heeft als de gewone 193P? Bij deze kon je hem terug sturen als je binnen 2 weken een dode pixel kon ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 20:41
Ik zie nu totaal af om een 19 inch tft te kopen, want het is allemaal gekloot.
Eerst wilde ik een Xerox halen, maar die weerspiegeld dingen nog beter dan een spiegel en daarnaast zijn er meer dan 3 soorten van. Niet alleen Xerox heeft meerdere panelen voor 1 scherm en dit geeft mij voldoende reden om gewoon aan mijn vertrouwde 17 inch 10ms Medion te blijven hangen. Dan hebben we nog niet gesproken over mogelijke dode pixels, waar ik echt doodsbang voor ben.
Ik zie mijn 17 inch tog maar 2 uur in de week en als ik dan 4 tot 500 euro ga uitgeven voor een 19 inch, zou ik ik het zonde van mijn geld vinden.

Ik koop gewoon een OLED schermpje over een paar jaar als dat ding van mij sterk verouderd is.

Daarom wil ik Yokozuna en Noobs bedanken voor support en info in dit topic, maar voor mij voorlopig geen 19 inch tft meer: TOEDELEDOKIE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mlancee schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:38:
Is het trouwens al bekend of de Samsung 193P+ diezelfde pixel policy heeft als de gewone 193P? Bij deze kon je hem terug sturen als je binnen 2 weken een dode pixel kon ontdekken.
Een dode -> altijd wit en/of altijd zwart? Ik neem aan dat het niet voor subpixels geldt, daar moet je er bijna altijd 3 of 6 van hebben. Viewsonic biedt een 0 pixel policy, maar dat geldt dus ook alleen voor dode pixels, niet voor defecte subpixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Yokozuna schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:02:
[...]

Een dode -> altijd wit en/of altijd zwart? Ik neem aan dat het niet voor subpixels geldt, daar moet je er bijna altijd 3 of 6 van hebben. Viewsonic biedt een 0 pixel policy, maar dat geldt dus ook alleen voor dode pixels, niet voor defecte subpixels.
Ja, geldt alleen voor geheel defecte pixels. Toch een mooie service die ze bieden vind ik zelf.

EDIT:

Hier een quote van een email die iemand op 29 maart 2005 kreeg:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer,

Dank u voor uw email met betrekking tot de 193P.

Voor de volgende modelcodes van de 193P geldt een zero pixel fout garantie: DI19PSQAQ/EDC, DI19PSQFV/EDC, DI19PSQJV/EDC, DI19PSQRV/EDC, DI19PSQKQ/EDC, DI19PSQTV/EDC.
Het verschijnen van een kapotte pixel binnen 2 weken na aankoop valt ook nog onder die garantie. Indien van toepassing wordt u dan gevraagd de helpdesk te bellen: 0900 – 20 200 88 (10 cpm).

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Henri
Samsung Electronics

[ Voor 47% gewijzigd door Mlancee op 26-05-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Anoniem: 144877 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:34:
[...]

Verschillende mensen zeggen dat ze cleartype moesten gebruiken om de letters scherp te krijgen. Hoe ervaar jij dit? Kvind toch de eerste vereiste van een scherm dat je er dit forum goed op kunt lezen :P
Na een uurtje spelen met de instellingen van de monitor, kan ik alle letters zonder probleem lezen.
Een groot voordeel van een 19 inch scherm is dat je de letters kunt vergroten. Dit kan door de CTRL toets in te drukken en tegelijkertijd het scrolwieltje van de muis draaien.
Wilfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

wilfer schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:19:
[...]
Na een uurtje spelen met de instellingen van de monitor, kan ik alle letters zonder probleem lezen.
Een groot voordeel van een 19 inch scherm is dat je de letters kunt vergroten. Dit kan door de CTRL toets in te drukken en tegelijkertijd het scrolwieltje van de muis draaien.
Wilfer
Have I Got News 4 U.

Dat kan met alle schermen.... al jaren.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

wilfer, waarom is dat een voordeel van een 19" scherm, dat kan met elk scherm, zelfs zonder scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
Anoniem: 144877 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:34:
[...]

Verschillende mensen zeggen dat ze cleartype moesten gebruiken om de letters scherp te krijgen. Hoe ervaar jij dit? Kvind toch de eerste vereiste van een scherm dat je er dit forum goed op kunt lezen :P
Sorry, nu nog het antwoord op jouw vraag. Ik heb altijd de letters op cleartype staan.

Ik heb cleartype even uitgeschakeld, maar ik vind de letters dan niet mooi. Maar dat geldt volgens mij voor alle lcd schermen.
Wilfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
airliner schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:36:
wilfer, waarom is dat een voordeel van een 19" scherm, dat kan met elk scherm, zelfs zonder scherm :?
Omdat je volgens mij dan meer ruimte hebt op het scherm.
Je kunt dus ook de letters even groot maken als die van een 17 inch scherm. Er past dan meer tekst op het scherm, terwij het toch leesbaar blijft.

Wilfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

airliner schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:56:
nou ik heb een 16ms dell 2005FPW besteld, ik weet dat dit topic over 19" gaat.. wou het alleen ff laten weten vanwege mijn "super" ervaring met zerox
tof tof, khoop dat deze je beter bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 14:55

André

Analytics dude

wilfer schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:49:
[...]

Sorry, nu nog het antwoord op jouw vraag. Ik heb altijd de letters op cleartype staan.

Ik heb cleartype even uitgeschakeld, maar ik vind de letters dan niet mooi. Maar dat geldt volgens mij voor alle lcd schermen.
Wilfer
Ik vind de letters _met_ clearType juist niet mooi, dan krijg je van die blur-randjes om de letters heen. Zonder cT zijn de letters lekker scherp en strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 11:56
Als er speakers in een monitor zitten, zijn deze dan ook onafhankelijk van de monitor aan/uit te zetten? Ik gebruik zelf namelijk 98% van de tijd een koptelefoon maar af en toe geluid over speakers is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 14:55

André

Analytics dude

Bij mijn vorige TFT kon ik het volume via het OSD menu regelen, dus gewoon het volume op 0 en klaar : En ik denk dat volumeregeling wel op elke monitor met speakers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, geldt alleen voor geheel defecte pixels. Toch een mooie service die ze bieden vind ik zelf.
Dat mag (net als bij Viewsonic) ook wel als je 550 euro of meer betaalt, helaas zijn defecte pixels in de meeste gevallen juist defecte SUBpixels, daarvoor geldt gewoon 3 of 6 (ISO class II norm) defecte = recht van inruilen.

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121286

LordLynx schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:41:
Als er speakers in een monitor zitten, zijn deze dan ook onafhankelijk van de monitor aan/uit te zetten? Ik gebruik zelf namelijk 98% van de tijd een koptelefoon maar af en toe geluid over speakers is wel handig.
Als je een koptelefoonuitgang aan je scherm zelf hebt, is het al niet meer nodig om de boxen aan of uit te zetten, dan werken ze zowiezo niet als je koptelefoon ingeplugd zit.

In de andere gevallen, heb je gewoon je audiokabeltje uit te trekken als je geen geluid door je monitor wilt laten komen...

Life is simple, live it simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Anoniem: 121286 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:19:
[...]

Als je een koptelefoonuitgang aan je scherm zelf hebt, is het al niet meer nodig om de boxen aan of uit te zetten, dan werken ze zowiezo niet als je koptelefoon ingeplugd zit.

In de andere gevallen, heb je gewoon je audiokabeltje uit te trekken als je geen geluid door je monitor wilt laten komen...

Life is simple, live it simple
Ik heb idd ook speakers in mijn tft maar ook een uitgang voor mijn microfoon! Daarom gaan de speakers dan uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121286

Anoniem: 97917 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:24:
[...]

Ik heb idd ook speakers in mijn tft maar ook een uitgang voor mijn microfoon! Daarom gaan de speakers dan uit :)
Dan is er toch geen probleem?
Je kan toch moeilijk koptelefoon en speakers op hetzelfde moment laten spelen, want daar zie ik het nut niet van in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121286 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:28:
[...]

Dan is er toch geen probleem?
Je kan toch moeilijk koptelefoon en speakers op hetzelfde moment laten spelen, want daar zie ik het nut niet van in :)
Bij mij is er ook gene probleem, ik ben ook niet degene die het vraagt ;) Ik vertel alleen mijn ervaring(maar eigenlijk een heel basic vraagje :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Speakers kunnen wel handig zijn als je een extrene TV tuner koopt. Dan kan je die speakers van je TFT daarop aangesloten worden als je lekker vanuit je nest ff TV gaat kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Ik denk dat ik de samsung 913 N ga kopenmaar heb nog even een korte vraag ...

Op mijn 6800GT zitten 2 DVI aansluitingen ..... ik heb dan wel een verloopstekkertje voor bijvoorbeeld mijn 19" CRT die ik nu heb maar ik vraag me nu af of dit voor de kwaliteit wel goed is .. of dat ik dan toch beter voor bijvoorbeeld de Benq kan gaan omdat die wel DVI is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 144877 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:11:
[...]

Mud starr, hoe ervaar jij het lezen van tekst op dit scherm? Klees userreviews dat je cleartype of zo moet gebruiken om je letters scherp te krijgen. Is dat bij de recente modellen nog het geval?
De letters zijn mooi scherp en prima te lezen, geen 'compressierandjes' oid.
Cleartype ken ik niet, dus dat zal ik dan ook niet gebruiken tenzij het standaard in windows aanstaat ofzo.

@De mosselman, lees een aantal posts terug MuD_Starrr in De Ultieme TFT - Deel 6

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Anoniem: 89464 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 08:47:
Ik denk dat ik de samsung 913 N ga kopenmaar heb nog even een korte vraag ...

Op mijn 6800GT zitten 2 DVI aansluitingen ..... ik heb dan wel een verloopstekkertje voor bijvoorbeeld mijn 19" CRT die ik nu heb maar ik vraag me nu af of dit voor de kwaliteit wel goed is .. of dat ik dan toch beter voor bijvoorbeeld de Benq kan gaan omdat die wel DVI is
kijk ook is naar de 913B, dat is dezelfde tft maar dan met DVI, die is net in opkomst, en eigenlijk best betaalbaar zo rond de 400 euro.

Het verschil in kwaliteit tussen DVI en VGA zit hem vooral in de plaatsing van het beeld, omdat dvi het beeldscherm alleen maar data ontvangt en geen compleet beeldsignaal met alles dr op en dr aan, vult het scherm zelf alles in, je pixels worden goed geplaatst en de juiste kleurverhoudingen etc. worden door je scherm zelf bepaald ipv. je videokaart.

hmm ik zie alleen dat ie in NL nog niet echt te krijgen is, in Duitsland al wel, dus zal niet lang meer duren tot je hem hier kan vinden....

[ Voor 9% gewijzigd door duncanvdlinden op 27-05-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 23:31
Hyundai L90D+ review van RonaldMade :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59403/thumb.jpg

Het pakket
Het scherm wordt geleverd met een aantal kabels, waaronder: DVI kabel, D-Sub kabel, Audio kabel en uiteraard een kabel voor stroomvoorziening. Verder komt er een instructieblad bij dat over de aansluitingen gaat. Op de cd-rom staat een driver en 2 kleurschema's voor analoog en digitall, ook zijn er diverse handleidigen op te vinden.

Bediening
De bediening van het scherm is mooi weggewerkt, en de knoppen zitten daarom aan de onderkant van de lijst. Het enige om wat er voorop te zien is zijn functies van de knoppen. Persoonlijk vind ik dit er erg strak en netjes uitzien, want zovaak gebruik je die knoppen toch niet.

Verder zijn de knoppen zelf niet echt gemakkelijk, je moet het scherm toch wel vast houden bij het indrukken van een knop (maar dat is omdat de knoppen dus aan de onderkant van de lijst zijn gepositioneerd). Verder is het OSD vrij minimaal onder DVI, bij D-Sub aansluiting heb je nog wat meer functies, maar bij DVI blijft er alleen: Helderheid, Contrast, Extra, Taal, Audio en Input Select over. Verder valt er onder DVI dus niets in te stellen, kan jammer zijn voor sommige echter voor de meeste zal het wel prima zijn.

Kwaliteit van de behuizing
Een belangrijk punt vind ik ook of de behuizing ed een beetje solide is. In het geval van de Hyundai L90D+ is dat een zekere ja. De voet is vrij groot bied een goede steun voor het scherm. Ook de lijst rondom de tft is zeer netjes en solide afgewerkt. In sommige reviews las ik dat het scherm wat moeilijk in de Pivot-modus te krijgen is, echter is dit wellicht al opgelost of heeft mijn versie er minder last van, aangezien het scherm zich vrij makkelijk laat draaien. Echter ook weer niet te makkelijk, zodat het precies goed is.

Ergonomie van het scherm is inderdaad goed, en de kabels aansluiten is zo gedaan. Als je er niet helemaal makkelijk bijkan, kan je gemakkelijk het scherm draaien en zo voor een acceptabele opening zorgen. Verder vind ik de knopjes van de bediening niet geweldig, maar er valt mee te leven.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van de Hyundai L90D+ is vrij goed, de kleuren zien er heel er goed uit. Ook onder verschillende kijkhoeken blijft alles vrij mooi, echter als je er vanonder af in kijkt is het allemaal wat minder. Onder de andere kijkhoeken wordt het scherm een beetje geeliger, maar er valt prima mee te leven want het blijft wel acceptabel. Zwart wordt verder ook goed weergeven, het is diep genoeg en wordt ook goed weergeven in films.

Het beeld onder DVI is heel scherp, als je een CRT gewend was zul je wellicht Cleartype aanwillen zetten voor de lettertypes, aangezien ik ze iets ''te'' scherp vond :P Verder zijn de standaardinstellingen van het scherm vrij fel, ik zelf heb deze wat minder gezet omdat ik mezelf er zowat op scheel keek, desondanks blijven de kleuren bij ietsje minder helderheid ook zeer goed te doen.

Gaming
De Hyundai L90D+ wordt uiteraard op de markt gezet als een goede game TFT, met 8ms responsetijd zou je zeggen dat gamen goed te doen is. Ik heb even een paar FPS spellen geprobeerd, zoals UT en UT2k3. Aangezien dit snelle shooters zijn en er om alle omstandingheden een snelle reactie moet zijn is dit wel een mooie test.

In beide shooters reageert het scherm perfect, het scherm is zeer snel en er is geen ghosting te zien. Persoonlijk vind ik gamen op dit scherm prettiger dan op mijn oude CRT, echter verschilt dat natuurlijk weer per persoon. Maar je zult iig niet terleurgesteld zijn van de L90D+ zijn prestaties.

Fims en TN panelen
De L90D+ krijgt het voor elkaar om bij films ook nog vrij goed te presteren, bij TomsHardware werd er gezegd dat de kijkhoeken voor films niet echt geschikt is, echter vind ik dit nog wel meevallen. De kleuren worden wel iets fletser onder grote kijkhoeken maar valt best mee. Als je TomsHardware moet geloven is het scherm er absoluut niet geschikt voor, maar ik vind het zeker nog wel acceptabel.

Uiteraard zijn voor de echte filmkijkers een PVA of MVA paneel veel beter, maar voor de die-hard gamer die af en toe een filmpje kijkt is deze voldoende.

Conslusie
Hyundai heeft met de L90D+ een uitermate goed TN-paneel weggezet, wat aardig wat in huis heeft. Echter door de prijs en kwaliteit van de Samsung 913N is de L90D+ een weinig voorkomende TFT hier op GoT/T.net. Aangezien ik de 913N niet heb kan ik ook niet vergelijken welke van de 2 beter is, echter vond TomsHardware de L90D+ beter. Echter als je graag DVI, Pivot en een in hoogte verstelbaarscherm wil is de L90D+ de enige goede optie.

Met zijn prijs van 428 euro bij SallandAutomatisering is het wel een vrij duur scherm met TN-paneel. Voornamelijk omdat er over niet al teveel tijd een hoop nieuwe Overdrive-MVA panelen aankomen. Maar als je op dit moment een goede game TFT zoekt is deze 100% een aanrader, of je zou moeten wachten op de Overdrive-MVA panelen.

Al met al ben ik zeer tevreden over de L90D+ en de kwaliteit die Hyundai over het algemeen levert is zeer goed. Het scherm is strak en netjes afgewerkt en presteert redelijk tot goed.

Nog wat tips
Voor mensen die dit scherm ook graag willen kopen of al besteld hebben een paar handige tips:

• Pas op voor de kartonnen doos, die heeft best wel scherpe randen en leverde me 3 sneedjes in mijn vingers op :P
• Zorg dat je optimaal voor het scherm zit, aangezien de voet al vrij hoog is en ook in hoogte verstelbaar moet dat wel lukken.

Nog wat scheve foto's voor de liefhebber :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59411/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59412/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59413/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Breedbeeld schermpje :p dat is altijd relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Goeie review, toegevoegd. Die kijkhoek valt, op de foto's iig, inderdaad nog best mee voor een TN paneel.

Moet ik trouwens elke keer vragen of deel x gesloten kan worden? Het gebeurt niet bepaald automatisch. Zou misschien wel handig zijn, weet je waar je aan toe bent.

[ Voor 56% gewijzigd door Yokozuna op 27-05-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Yokozuna schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:27:
Goeie review, toegevoegd. Die kijkhoek valt, op de foto's iig, inderdaad nog best mee voor een TN paneel.
Voor het volgende deel zou je, na die mooie review, nu in ieder geval de tekst bij de hyundai kunnen aanpassen.
In dit forum heeft nog niemand deze TFT gekocht, waarschijnlijk omdat hij een dikke 100 euro meer kost dan de gelijk presterende Samsung 913N.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wijzigen in de zin van verwijderen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

offtopic:
MENSEN GA DE ZON IN! het is mooi weer buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ksal wel willen, maar moet nog tot 5 uur tegen een CRT scherm aankijken. :(

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Xerox X7 19i 8ms (800:1, 250nits) vs Fujitsu-Siemens P19-2
n00bs schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:09:
offtopic:
MENSEN GA DE ZON IN! het is mooi weer buiten :)
Studeren :) Laatste tentamenperiode begint volgende week. Daarna vakantiewerk en een mooie TFT kopen, als de Belinea dan uit is krijgt hij een kans, anders wordt het waarschijnlijk de Fujitsu. Of er moeten stiekem al 17" TFT met overdrive VA paneel uit zijn, ik snap niet waarom niet eigenlijk. Blijkbaar verwachten ze dat de kwaliteitsfreak een voorkeur voor 19" TFT's heeft?

Fucking warm trouwens buiten, thermometer hier in Roosendaal (West-Brabant) geeft 33 graden aan, in de schaduw! [nerdmode]Beetje last van overdri(j)ven misschien :)

[ Voor 73% gewijzigd door Yokozuna op 27-05-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

@yokozuna: een topic gaat normaal tot rond de 1000 replies en wordt dan gewisseld voor een ander deel. Gebeurt wel niet automatisch lijkt mij, gewoon startpost overnemen en nieuwe post maken. Maar wacht nog maar effe, 1000 lijkt mij wel een beter aantal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:32:
@yokozuna: een topic gaat normaal tot rond de 1000 replies en wordt dan gewisseld voor een ander deel. Gebeurt wel niet automatisch lijkt mij, gewoon startpost overnemen en nieuwe post maken. Maar wacht nog maar effe, 1000 lijkt mij wel een beter aantal
De vorige topics zijn na ongeveer 500 posts gesloten, soms al voordat er een nieuw deel was...
Of er moeten stiekem al 17" TFT met overdrive VA paneel uit zijn, ik snap niet waarom niet eigenlijk.
Er komt in ieder geval een 17" van Fujitsu Siemens, die wel vergelijkbaar zal zijn met de 19" versie. En later zal Samsung toch ook wel komen met 17" overdrive schermen. Er is ook nog steeds wel een markt voor 17" schermen, mensen die in 19" geen toegevoegde waarde zien, of simpelweg het geld er niet voor uit willen geven.

Komt iiyama eigenlijk nu nog met nieuwe (ovedrive) schermen..?

[ Voor 16% gewijzigd door PromoX op 27-05-2005 15:22 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53
@Yoko: Roosendaal, dat is vrij dichtbij, momenteel nog in Middelburg aan het werk maar woon in Goes.

Ik baal dat ik binnen moet zitten :(

Maar een 17 inch met overdrive zou natuurlijk ook mooi zijn, aangezien die op dezelfde resoluties draaien als een 19 inch en ik dat ook makkelijk kan zien. Zal ongetwijfeld wat in prijs schelen!

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
offtopic:
Ik wil eigenlijk nog steeds een 17" TFT, want mijn bureau is niet superdiep (gewoon normaal 60cm geloof ik) en de VP912s vond ik gewoon te groot voor die afstand tot m'n ogen. Sommige mensen hebben zo'n 80cm diep bureau, daarop zou ik wel een 19" TFT willen maar nu toch niet.

Ben inderdaad erg benieuwd naar die 17" Fujitsu: hier staan waarschijnlijk al wat userreviews van de nieuwe. Die bovenste reviewer ziet al wat ghosting, dat voorspelt niet veel goeds want veel mensen zeggen op TN panelen al geen ghosting meer te zien, deze persoon ziet wel ghosting: http://www.prad.de/board/board.php?boardid=187

Hier een belangrijk stuk over waarom een refreshrate van 75Hz beter is dan 60Hz:
Aus meiner Sicht wichtig ist die Unterstützung von 75Hz Wiederholfrequenz auch über DVI, da hier viele Monitore nur 60Hz unterstützen. Warum? DVDs und Fernsehbilder werden mit 25 Bildern (bzw. 50 Hallbildern) pro Sekunde wiedergegeben. Da 60Hz (im gegensatz zu 75Hz) nicht Restlos durch 25 teilbar ist, werden bei der Wiedergabe einige Bilder länger dargestellt als andere, ich empfinde dann häufig ein störendes "Ruckeln". Bei restlos durch 25 teilbaren Wiederholfrequenzen (75Hz, 100Hz, ...) tritt dies nicht auf, da alle Bilder gleich lang dargestellt werden.

[ Voor 94% gewijzigd door Yokozuna op 27-05-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 08:28

Spotmatic

Ken sent me

Na al het gezeik met wel/geen Overdrive TFT's, niet kloppende refresh rates, fabrikanten die dezelfde typenummers gebruiken voor totaal verschillende schermen, heb ik vanavond eindelijk de knoop doorgehakt. Het wordt geen 19" TFT, maar een ander scherm dat voor mij op dit moment het meest ultieme belichaamt: de Dell 2005FPW (20" breedbeeld TFT, resolutie 1680 x 1050 met S-IPS panel).
Afbeeldingslocatie: http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/200-28481.jpg
Meer info over dit scherm: hier

Ik heb dit topic de afgelopen maanden met ontzettend veel plezier gevolgd, maar het was tijd om een beslissing te nemen. Ik game wel eens, maar zal voornamelijk foto's en video bewerken. Dat, en het formaat van de Dell, gaf de doorslag. Feit blijft dat je foto's lekker kunt bewerken op breedbeeld TFT's, De foto's hebben een andere verhouding waardoor je ze aan de linkerkant van het scherm kunt houden, en je toolvenstertjes aan de rechterkant. Heel makkelijk allemaal. Verder bewerk ik veel zelfgemaakte breedbeeld video-opnamen, dus dan is de keuze gauw gemaakt.

Ik zal er geen spijt van krijgen. Of toch wel: spijt dat ik het niet eerder heb gedaan :P

Levertijd volgens Dell: wordt afgeleverd op 31-05 (volgende week dinsdag). Eens kijken of dat klopt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Spotmatic op 27-05-2005 22:40 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Je zult er vast geen spijt van krijgen :) Ik ken geen enkel slecht IPS paneel.
Na al het gezeik met wel/geen Overdrive TFT's
Ja ik vraag me dus af of de 'beruchte' Xerox X7 19i nog wel in de startpost moet blijven als de Belinea wel betrouwbaar is. Met alle respect voor de eigenaren hoor, maar de Xerox heeft een hoop verwarring en onnodige vulling van het topic veroorzaakt, en dat zal het nog steeds doen gezien een hoop winkels vast nog oudere versies op voorraad hebben etc.

Als je de keuze voor een bepaalde TFT in een startpost uiteenzet, hoort het vermijden van miskopen daar ook bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 27-05-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

apart ik heb gisteren dezelfde besteld (zie 1 - 2 pagina's terug in dit topic) alleen mijn levertijd staat op 5 juni... wat een n_zi's daar bij dell

[ Voor 10% gewijzigd door airliner op 27-05-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Damn mooi scherm :9 Ik zou persoonlijk het liefste een breedbeeld overdrived TFT met ingebouwde tuner willen :9

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 27-05-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
airliner schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 23:27:
[...]

apart ik heb gisteren dezelfde besteld (zie 1 - 2 pagina's terug in dit topic) alleen mijn levertijd staat op 5 juni... wat een n_zi's daar bij dell
Levertijden kloppen van geen kant bij Dell het verschuift continu kijk maar in het Dell 2405 FPW topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

hij is wel gister verstuurd idd, maar er staat weer in een ander bericht dat ik het pakketje kan verwachten op 5/6/5

heel vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38
Hey mensen die een dell 2005FPW besteld hebben, laten jullie nog ergens weten wat jullie ervaringen zijn met dit paneeltje? Misschien is dit niet het juiste topic, maar ik ben wel heel benieuwd aangezien ik ook zwaar er over denk deze te bestellen nadat ik op zoek was naar een alternatief voor de xerox :)
Iets duurder dan wat ik van plan was te betalen, maar... :9~

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145255

Hallo Allemaal

Vandaag dan eindelijk maar een TFT gekocht na lang dubben over welk scherm,
bijna de benq 937+ gekocht maar vanwege een te hoge prijs bij de mediamarkt in duitland
toch maar verder gekeken, waarna ik terecht kwam op www.atelco.de daar stond de samsung
913 B voor 399,- dat is met dvi pivot en hoogteverstelling en de rest van de specs hetzelfde als de 913 N dus mooi vandaag daar heen geracet gevraagd of ze hem effe konden testen op pixel fouten
dit was geen probleem ook NIET voor hoeven te betalen. dat is toch ook wel eens anders.
oh ja DVI kabel ook in de doos erbij dus wat wil je nog meer.
Heb hem aangesloten en werkt goed echt afstellen moet ik nog doen dus een post van mijn bevindingen van het scherm en wat foto's volgen nog.
Dit scherm is dus nog niet in nederland te krijgen en zou volgens duitse samsung site pas in juni in duitsland te koop zijn.

alvast iedereen een prettig en zonnig weekend

groeten marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dell houdt constant acties, waarom maken ze 2001/2005 niet blijvend laag geprijst :) Die acties komen telkens terug. Misschien een centraal 20"+ topic een idee... De topics over de Dell schermen lopen best hard maar er zijn waarschijnlijk ook niet zoveel TFT's van 20"+ ZONDER tuner dus centraal topic zou mogelijk zijn, maargoed moet je zelf maar uitzoeken (8>
913 B voor 399,- dat is met dvi pivot en hoogteverstelling en de rest van de specs hetzelfde als de 913 N
Mooi alternatief voor de Hyundai dan, helaas weer eens niet te koop in NL, distributie in Du is echt veel sneller/eerder/breder.

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 28-05-2005 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

airliner schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:04:
hij is wel gister verstuurd idd, maar er staat weer in een ander bericht dat ik het pakketje kan verwachten op 5/6/5

heel vaag
Ik geloof het pas als de monitor bij mij voor de deur op de stoep staat... Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

finraziel schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 02:10:
Hey mensen die een dell 2005FPW besteld hebben, laten jullie nog ergens weten wat jullie ervaringen zijn met dit paneeltje? Misschien is dit niet het juiste topic, maar ik ben wel heel benieuwd aangezien ik ook zwaar er over denk deze te bestellen nadat ik op zoek was naar een alternatief voor de xerox :)
Iets duurder dan wat ik van plan was te betalen, maar... :9~
Sowieso zal ik straks een korte review posten. En verder: join the club! Het is alsof je over mij schrijft, want ook ik had oorspronkelijk mijn zinnen op de Xerox gezet. Dat ik 'm niet heb aangeschaft moge duidelijk zijn uit de verwarring op dit forum. En ja, de Dell is duurder, maar je krijgt er ook meer voor terug (inputs voor video, PIP, USB hub, roteerbaar panel, etc.)

Bovendien zijn o.a. Half-Life 2 en Farcry op de native resolutie te spelen , dus breedbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
FarCry op breedbeeld en zo'n groot scherm lijkt me trouwens erg handig, een paar maanden geleden op LAN's waar ik m'n 17" CRT meenam zat ik tijdens het inzoomen altijd dicht tegen het scherm aan te kijken of daar niet een paar pixels op het scherm stonden die op een ventje leken :)

Check trouwens hier, als een van jullie zin heeft: CycloneX in "Dell 2001FP"

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 28-05-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik zag dat de ViewSonic VX912 nog een stuk goedkoper is geworden de laatste dagen, alleen zit ik met een aantal vragen:
  • Is het een mva scherm of tn scherm?
  • Geschikt voor games?
Op de site van Viewsonic zelf staat ook dat het scherm een responstijd van 8ms heeft, maar ik wil het wel zeker weten want het scherm is relatief goedkoop. Ik wil het scherm vooral gebruiken om te gamen, en daarbij is de responstijd zeer belangrijk dus 8ms of 25ms 8)7 .

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

Yokozuna schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:14: Check trouwens hier, als een van jullie zin heeft: CycloneX in "Dell 2001FP"
ik wil best een nieuw topic starten over dit scherm, maar pas als ik het scherm in bezit heb en het me bevalt, ik zal ook zeker mijn ervaringen over dit scherm delen

offtopic:
heerlijk zo in het zonnetje, notebookje erbij... ik zie alleen vrij weing, geweldig!

[ Voor 3% gewijzigd door airliner op 28-05-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die VX912 is inderdaad wel interessant voor 325 euro, best lage prijs gezien hij ook een DVI ingang heeft pricewatch: Viewsonic VX912 (19", 8ms, D-sub/DVI-D).

Op de PC Center site staat ook
Alles is onder voorbehoud van typefouten, product- en prijswijzigingen en vergissingen. De getoonde afbeeldingen dienen louter ter illustratie.
De VX912 staat verder niet meer op de officiele Viewsonic site :(
Op prad.de heeft ie weer heel andere specs: http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools

Niet betrouwbaar dus.

Wat WEL redelijk zeker is, is dat de VX924 (met precies hetzelfde design) binnenkort uitkomt en dat is een overdrive TN panel (4ms black-black, 5ms grey-grey). Ik zou daarop wachten in jouw geval.

[ Voor 105% gewijzigd door Yokozuna op 28-05-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 03-05 14:44
ik heb een Benq FP937s gehaald voor 299 bij de AH, ze hebben de T903 in de aanbieding, maar was niet leverbaar, dus kreeg je deze voor dat geld :P in de pricewatch is de laagste voor 332 te vinden..

even fototje van mijn 2 schatjes: (lelijk, foon cam)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/unfor/dual.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door unfor op 28-05-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Yokozuna schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:13:
Die VX912 is inderdaad wel interessant voor 325 euro, best lage prijs gezien hij ook een DVI ingang heeft pricewatch: Viewsonic VX912 (19", 8ms, D-sub/DVI-D).
Woot, en ik had nog 450€ gedokt 2 jaar geleden voor 1 van de eerste gamer LCD'tjes, de Q17 8)
Is nu echt wel lekker goedkoop geworden allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
unfor schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:22:
ik heb een Benq FP937s gehaald voor 299 bij de AH, ze hebben de T903 in de aanbieding, maar was niet leverbaar, dus kreeg je deze voor dat geld :P in de pricewatch is de laagste voor 332 te vinden..
Albert Heijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 03-05 14:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:22
/me Hoedje meld zich als Dell 2005 WFP bezitter!

Ik heb hem gekregen voor een spotprijsje. Maar het panel is sowieso niet duur, zeker voor wat je er voor krijgt. Ik ben echt verliefd. De resolutie is ideaal, je kunt bijv. heel goed twee A4'tjes naast elkaar zetten. Multitasken krijgt gewoon een nieuwe dimensie met zoveel schermruimte.

DVD/TV ziet er ook prima uit. Je kunt zelfs met het scherm nog stretchen enz. om het goed erop te krijgen.

Gamen, heb ik helaas nog nauwelijks ervaring mee. Ik heb namelijk geen goede PC meer met snelle grafische kaart. Ik heb wel gecounterstriked (1.6) en dat ziet er prima uit. Ik zie evenveel of minder ghosting dan op m'n 172x van Samsung (12 ms). Het grote voordeel is natuurlijk de 16,7 miljoen kleuren, dus foto's en dergelijke zien er veel mooier uit, dat valt vooral op als je ze naast elkaar zet, of als je bijv. een notebook ernaast zet.

De extra's bij dit scherm zijn ook super. Het scherm heeft namelijk verder ook s-video (composiet) en svhs aansluiting (ik weet die namen niet zo precies, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel). Dus je kunt ook een digitale TV tuner of een oude videorecorder (of zelfs DVD speler/recorder) aansluiten en het scherm gebruiken als TV. En wat ook heel goed werkt is een spelcomputer aansluiten. Dat doe ik soms met de Gamecube. Er zit ook nog een ingebouwde USB hub in, die ideaal is voor digitale camera, iPod e.d. Daarnaast zit er picture in picture op en nog veel meer...

Mochten er nog vragen zijn, ik beantwoord ze graag!

De leveringsproblemen bij dell zijn alleen voor de 2005FWP ! De rest gaat gewoon goed. Overigens staat dat ook gewoon aangegeven op de site.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 28-05-2005 19:56 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Hoedje schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:55:

De leveringsproblemen bij dell zijn alleen voor de 2005FWP ! De rest gaat gewoon goed. Overigens staat dat ook gewoon aangegeven op de site.
Bedoel je niet de 2405FPW? Dus de 24" variant ervan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die schermen verdienen wel de aandacht, onverslagen prijs/kwaliteit verhouding, en het topic had toch allang dicht moeten zijn dus achja :)

Met de ergonomie zit het volgens mij ook wel goed of niet dan.

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 28-05-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Yokozuna schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:13:

Op de PC Center site staat ook
[...]

De VX912 staat verder niet meer op de officiele Viewsonic site :(
Op prad.de heeft ie weer heel andere specs: http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools

Niet betrouwbaar dus.

Wat WEL redelijk zeker is, is dat de VX924 (met precies hetzelfde design) binnenkort uitkomt en dat is een overdrive TN panel (4ms black-black, 5ms grey-grey). Ik zou daarop wachten in jouw geval.
Maar die zal dan ook wel een stuk duurder zijn. Ik heb deze toch besteld omdat ik een mailtje heb ontvangen dat het een typefout op de site zou zijn. (dus moet 8ms zijn).

Hier is de link van de monitor op de site van ViewSonic:
http://www.viewsoniceurop...ucts/LCDX/VX912.htm#Specs

Responstetijd van 8ms klopt dus, en dus is het een mooi tft schermpje voor weinig geld lijkt me ;)

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
even over de ViewSonic vp191b.
Er wordt een een 8ms response tijd geclaimed d.m.v. overdrive technology. Is dit dan Grey to Grey?

Als dit zo is, waarom wordt de BenQ FOP91E niet in de startpost gezet. In dit topic ben ik maar 2 posts tegengekomen over deze nieuwe BenQ telg. Volgens de website van BenQ is dit panel ook 8ms G-to-G, én 16,7 miljoen kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Dit is ook niet te geloven. Ik browse net naar www.iiyama.nl. Krijg ik daar toch even een mooie reclame boodschap:

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/include/getImage.asp?9381

Op zoek naar een groot display met een onverslaanbare reactietijd van 8 ms? Dan hoeft u niet verder te zoeken, de Prolite E481S is de keuze voor alle toepassingen met snelbewegende beelden! Het scherm heeft een hoge helderheid en is verkrijgbaar in de kleuren ivoor,zwart en zilver.

Dit is vaag. Na de 481S ging Iiyama voor de 480S. Zouden ze toch weer de 481S gaan produceren?

Enkele specs:

Panel TN Wide Angle??
Beelddiagonaal 19" (48 cm)
Zichtbaar formaat (H x B) 301 x 376 mm
Reactietijd 8 msec
Contrast (verhouding) 500 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 300 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontal/vertical: 150°/135°;
right/left: 75°/75°, up/down: 75°/60°
Aantal kleuren 16.77 Miljoen << tik foutje?

[ Voor 28% gewijzigd door Mickman op 29-05-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:45

Blamm

Niet meer Smart

Mochten er nog vragen zijn, ik beantwoord ze graag!

Ik zit ook erg te kijken naar de 2001/2005 van Dell, en voor mn broer naar een van de 19" schermen.
Het enige dat me echt nog tegenhoudt is dat je geen pixelgarantie kunt bijkopen :( Ik ben namelijk best bereid iets bij te betalen, als ik me er zo van kan verzekeren dat ik een perfect scherm in handen krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mickman schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 23:57:
Dit is ook niet te geloven. Ik browse net naar www.iiyama.nl. Krijg ik daar toch even een mooie reclame boodschap:

[afbeelding]
enzo
offtopic:
Naast dat het aantal kleuren inderdaad niet klopt, mogen de PR mannen van IIyama ook eens een cursus nederlands volgen. "Een snelle reactietijd" ? Een tijd kan niet snel zijn, alleen kort of lang. Een reactie kan wel snel zijn, maar dan moeten ze dat zeggen ;) Dit is natuurlijk gemierenneuk van mijn kant, maar je mag toch op z'n minst verwachten dat mensen die reclame maken fatsoenlijk nederlands kunnen.

To make things clear: De nieuwe IIyama E481s wordt de DVI versie van de DVI loze E480s.
De aankomende IIyama E431s wordt de DVI versie met van de DVI loze E430s (wel verschillende 8ms TN panelen).

Allemaal 8ms TN paneeltjes.
Als dit zo is, waarom wordt de BenQ FOP91E niet in de startpost gezet. In dit topic ben ik maar 2 posts tegengekomen over deze nieuwe BenQ telg. Volgens de website van BenQ is dit panel ook 8ms G-to-G, én 16,7 miljoen kleuren.
Komt er ook in ja.

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 29-05-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38
Mwa, ik ga toch niet voor een 19"er, maar ben ook gezwicht voor de 24" 2405FPW van dell :P, ben me nu nog in een paar bochten aan het wringen om nog op tijd te betalen voor de inkoopactie voor woensdag ;) kwam deze toevallig tegen nog in een andere topic (inkoopactie.net).
En ik heb gelukkig genoeg deskspace dat ik niet te dicht op dat monster hoef te zitten :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke, maar in Deel 7 aub niet meer Dell schermen, de 20" ers blijven niet altijd 580 euro om maar niet van de 24" bak te spreken. Open maar een centraal 20"+ (zonder tuner) TFT topic :)

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 29-05-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 22:05
/me Hoedje meld zich als Dell 2005 WFP bezitter!

Ik heb hem gekregen voor een spotprijsje.
Hoeveel heb je dan betaald? Ik ben ook zeer geïntereseeerd :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Razorfist schreef op zondag 29 mei 2005 @ 02:28:
[...]

Ik zit ook erg te kijken naar de 2001/2005 van Dell, en voor mn broer naar een van de 19" schermen.
Het enige dat me echt nog tegenhoudt is dat je geen pixelgarantie kunt bijkopen :( Ik ben namelijk best bereid iets bij te betalen, als ik me er zo van kan verzekeren dat ik een perfect scherm in handen krijg ;)
Inderdaad kun je geen pixelgarantie bijkopen. Maar je moet daar echt niet over in zitten. Ik heb een live pixel, bijna tegen de rand aan. Ik moet echt gaan zoeken om em te vinden, maar het is ook een speld in een hooiberg, 1 van de bijna 2 miljoen pixels :P. Daarnaast kun je meestal afspreken met Dell om em om te ruilen als je een dode pixel hebt (gewoon bestellen per telefoon). Anders heb je altijd nog via de wet koop op afstand, 7 dagen om hem te retourneren. Daarnaast valt het ook op, dat de schermen van de laatste generaties nauwelijks nog last hebben van pixelproblemen.
Bashrat schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:10:
[...]
Hoeveel heb je dan betaald? Ik ben ook zeer geïntereseeerd :D :+
Het is alweer een paar maandjes terug. Ik had een zeer interessante constructie, omdat een vriend ook een computer kocht en daarbij een 2o inch dell had besteld. Toen kreeg je een kortingsactie met 2 voor de prijs van één oid. Na contact met een Dell medewerker heb ik toen én een 20 inch monitor besteld én een Dell Dimension 3000 voor m'n ouders. Het werd toen een best grote order (computer van vriend was een XPS), en dus kregen we een grote korting (waarvan ik het meeste heb opgesnoept :*) ).

Maar het is altijd handig als je even belt met Dell, ook in andere topics zie je dat ze dan best aardige aanbiedingen doen. Het helpt dan wel als je er iets bij besteld.
Yokozuna schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:00:
Oke, maar in Deel 7 aub niet meer Dell schermen, de 20" ers blijven niet altijd 580 euro om maar niet van de 24" bak te spreken. Open maar een centraal 20"+ (zonder tuner) TFT topic :)
Ik ben het met je eens. Maar aan de andere kant is het wel interessant om in de TS van deel 7 te noemen, dat je voor een kleine meerprijs een groter scherm kunt kopen. Ik heb ook nooit een 20 inch scherm in overweging genomen, omdat ik dacht dat dat veel te duur zou zijn. Dat blijkt dus best mee te vallen...

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 29-05-2005 14:06 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 11:01
Na een hoop gelees in deze topics wil ik mijn dilemma ook even met jullie delen ;) De situatie is als volgt: het is tijd voor een nieuwe monitor. En raad eens, het moet een 19 inch TFT worden.. Ik speel voornamelijk games, maar niet zo veel shooters (lees: WoW, strategy, af en toe beetje Q3 of UT2k4). Verder kijk ik nooit films op het ding, daar heb ik mijn TV voor. Een beetje proggen en websites lezen doe ik ook wel, maar als ik het goed begrijp kan dat met alle typen panelen wel goed. Je zou dus zeggen: ga voor een TN paneel. Maar na het lezen van de reviews van de Viewsonic 191b ben ik toch aan het twijfelen. Als ik het goed begrepen heb heeft deze namelijk ook praktisch geen ghosting, en door zijn MVA paneel wel betere kleurweergave en bredere kijkhoek. Jammer van de 191b is dat hij praktisch niet verkrijgbaar is in de NL. Is er een goed alternatief voor de 191b (geen Xerox), of moet ik toch voor een TN paneel gaan? Graag jullie mening hierover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:45

Blamm

Niet meer Smart

Hoedje schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:04:
[...]

Inderdaad kun je geen pixelgarantie bijkopen. Maar je moet daar echt niet over in zitten. Ik heb een live pixel, bijna tegen de rand aan. Ik moet echt gaan zoeken om em te vinden, maar het is ook een speld in een hooiberg, 1 van de bijna 2 miljoen pixels :P. Daarnaast kun je meestal afspreken met Dell om em om te ruilen als je een dode pixel hebt (gewoon bestellen per telefoon). Anders heb je altijd nog via de wet koop op afstand, 7 dagen om hem te retourneren. Daarnaast valt het ook op, dat de schermen van de laatste generaties nauwelijks nog last hebben van pixelproblemen.
Ik weet het, ik heb zelf op mijn huidige monitor een dode rode subpixel, maar die zit net boven de taakbalk, en is lastig te zien inderdaad.
Ik heb echter ook wel eens iemand gezien met een paarse stip midden in het beeld, en dat lijkt me VEEL storender!
En ik denk niet dat je hem met 1 of 2 van die pixels omgeruild krijgt bij Dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

aan de mensen die een dell hebben gekocht met svideo en composite ingang... Kunnen die eens laten weten hoe de beeldkwaliteit is via die ingangen? Vooral dan de beeldkwaliteit van bvb een aangesloten console. En welke beter is, de svideo of de composite. Verder zijn die ingangen idd handig om bvb tv te kijken met een set top box zonder dat je pc hoeft aan te staan. Ik overweeg (in afwachting van de belinea) ook dit scherm met het oog op consoles en zeker de next gen consoles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 21:40
*Niet dat ik dat scherm heb, zou wel willen :9 , maar toch effe*
S-Video is in theorie een beter signaal dan composite, maar gericht op next-gen consoles (neem ik aan dat je dan spelen op HDTV resoluties duidt) hebben die aansluitingen toch weer geen zin, aangezien HDTV resolutie niet via die aansluitingen geleverd kan worden... :?

[ Voor 19% gewijzigd door FrenzyFreak op 29-05-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Razorfist schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:59:
[...]

En ik denk niet dat je hem met 1 of 2 van die pixels omgeruild krijgt bij Dell ;)
Bel maar... (daar is meestal wel iets te regelen).
Anoniem: 131051 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:50:
aan de mensen die een dell hebben gekocht met svideo en composite ingang... Kunnen die eens laten weten hoe de beeldkwaliteit is via die ingangen? Vooral dan de beeldkwaliteit van bvb een aangesloten console. En welke beter is, de svideo of de composite. Verder zijn die ingangen idd handig om bvb tv te kijken met een set top box zonder dat je pc hoeft aan te staan. Ik overweeg (in afwachting van de belinea) ook dit scherm met het oog op consoles en zeker de next gen consoles
@ FrenzyFreak: ik sluit me er helemaal bij aan. Next gen consoles beschikken neem ik aan over een HDMI aanlsluiting, maar misschien wel over DVI/VGA maar dat denk ik niet, dus heeft dit scherm dan weinig zin. Daarnaast sluit dit scherm ook niet aan op HDTV resoluties. Ze geven wel veel beter beeld dan een console van de huidige resolutie.

Svideo is natuurlijk beter, maar consoles hebben standaard een composite stekkertje, dus het verschil bij een console weet ik niet, bij TV/DVD is het verschil vrij groot. De beeldkwaliteit is goed, maar een TFT is veel scherper dan een gewone TV (zeker met zo'n hoge resolutie), dus als het signaal wat slechter is (bijv. analoge TV), dan zie je dat ook veel beter. Gelukkig kun je het beeld een beetje minder scherp zetten en zijn er nog wat andere instellingen, waardoor je het beeld mooier kunt maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 29-05-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Iejoor schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:38:
Na een hoop gelees in deze topics wil ik mijn dilemma ook even met jullie delen ;) De situatie is als volgt: het is tijd voor een nieuwe monitor. En raad eens, het moet een 19 inch TFT worden.. Ik speel voornamelijk games, maar niet zo veel shooters (lees: WoW, strategy, af en toe beetje Q3 of UT2k4). Verder kijk ik nooit films op het ding, daar heb ik mijn TV voor. Een beetje proggen en websites lezen doe ik ook wel, enzo [...]
De VP191b is al verkrijgbaar bij micro-mail hoor, ze hebben er zelfs een op voorraad. http://www.micro-mail.nl/...6D5D0041BDDA?OpenDocument

Over Viewsonic gesproken, hier nog een tegenhanger voor de Dell bakken (wel zonder svideo ingang enzo, maar ook blijvend van een erg lage prijs): http://www.sallandautomat...efault.php?pid=9382&ref=2
As for Viewsonic's claim of a 16ms pixel refresh rate on this monstrous screen, well, we would have to say that they are dead on accurate. We've seen a lot of large LCD screens claiming to be gaming ready, but the VP201B is the first large-screen LCD which looks as good, if not better, than 15" and 17" LCD screens in terms of gaming performance. The screen has no blurriness, no visual slowdowns, no ghosting, it just looks pristine. Considering all the crummy LCD's I've come across at my time here at GamePC, the VP201B floored me with its flawless pixel refresh rate. This is finally an LCD monitor which we can whole-heartedly recommend to gamers who want a large-screen LCD, but don't want to give up image quality in order to do so.

We kept throwing various software sets to try to expose a weakness of the VP201B, but we found nothing. Quake III Arena, an incredibly fast motion game which easily shows ghosting with high-pixel refresh rate screens, simply looked fantastic. Movies, TV, every game we threw at it, it looked better than we expected it to. I found myself firing up random applications just to see how good they would look on the screen. The monitor certainly inspires the "Oh, wow!" effect from those passing by, catching a glimpse of the screen from the corner of their eyes.
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=vp201b&page=1

Een jaar geleden was dit scherm nog 1200 euro :) Alleen dit is zooo offtopic, serieus,open een centraal 20"+ topic (zonder tuners) TROUWENS er was al zo'n centraal topic nieteens zo lang geleden (moet je alleen de 24" Dell weglaten):

Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 4)

Die startpost kun je gebruiken :)

[ Voor 110% gewijzigd door Yokozuna op 29-05-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kweet niet of deze link al vernoemd is, zelf nog niet gelezen, zal ik zometeen eens doen

http://www.hardware.fr/articles/572/page1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tof! +1 informatief :) Vertalen kan hiermee: http://www.google.com/language_tools

1e opmerking: Echt zo vreemd dan Fujitsu-Siemens Samsung panelen gebruikt in hun P19-2 terwijl ze zelf overdrive MVA panelen maken.

2e opmerking: Fujitsu-Siemens heeft een eigen TFT met 8ms MVA paneel: de C19-4. Zelfde AUOptronics paneel als in de VP191b. Volgens de review 350 euro, dus in Nederland met een beetje geluk onder de 400 als ie hier verkocht wordt. Je heb dan alleen geen hoogte verstelbaarheid etc. Beetje het Xerox principe dus, alleen nu zonder glasplaat en waarschijnlijk/hopelijk met EEN SOORT paneel, namelijk de AUOptronics.

De reviewers vinden hem ook duidelijk trager dan de VP191b, misschien ook omdat het scherm een DVI aansluiting mist:
C19-4 is definitely faster than all the screens GOES from the market, there is not the problem, but it is a little less reactive than the ViewSonic screen. One realizes there rather quickly when one places the two screens in clone mode.
3e opmerking: De VP191b vertoont meer ghosting dan de TFT's met 8ms Samsung TN paneeltjes volgens de reviewers, als dat zichbaar is kloppen de metingen van Toms Hardware totaal niet want daar kwam een gemiddelde reactietijd van 15ms uit t.o.v. 25ms voor de TFT's 8ms Samsung TN panelen.

[ Voor 211% gewijzigd door Yokozuna op 29-05-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic: toch altijd hilarisch die vertalingen :+

In de nederlandse vertaling zijn bits bv boorbeitels :)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 144877 op 29-05-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De nieuwe VX924 wordt flink de grond in geboord, voor zover ik het lees. Viewsonic VP191b, beste keuze, maar ze hebben de Fujitsu P19-2/Belinea/Samsung 193P+ nog niet getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:35:

1e opmerking: Echt zo vreemd dan Fujitsu-Siemens Samsung panelen gebruikt in hun P19-2 terwijl ze zelf overdrive MVA panelen maken.
Als ik de review van de Iiyama H1900 lees zouden ze goed zot moeten zijn om hun eigen paneel te gebruiken. Trouwens in elke electronicatak is het tegenwoordig zo dat vestigingen niet automatisch meer produkten van het moederbedrijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22173

Anoniem: 144877 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:13:
offtopic: toch altijd hilarisch die vertalingen :+

In de nederlandse vertaling zijn bits bv boorbeitels :)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:38:
De nieuwe VX924 wordt flink de grond in geboord, voor zover ik het lees.
Het is nog maar een proefversie. Laat ons hopen dat de versie die werkelijk op de markt komt stukken beter is want de review is idd niet hoopgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Maargoed, die VP191b is ook het enige interessante scherm in de review als ik alles zo lees, er komen gelukkig nog een hoop van zulke schermen aan. De VX924 zal wel leuk zijn, maar aan de specs te zien, wordt er, ondanks dat een testversie is gereviewed, nog steeds een AU Optronics TN paneel paneel gebruikt en die komen nou niet als beste TN panelen uit de test als je die vergelijkt met de laatste Samsung 8ms TN paneeltjes.

Maarja, VA panelen all the way voor mij, ik moet natuurlijk nog wel fatsoenlijk logo'tjes voor het TFT topic kunnen maken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 29-05-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hier de nog beloofde foto's.
Het gaat hier dus om 2 Samsung 913N schermen, ze zijn aan een muurbeugel bevestigd.

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl//tijdelijk/29mei05/TFT1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl//tijdelijk/29mei05/TFT2.JPG

Edit:
IJnte schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:54:
[...]

O-) Echt mooi gewoon :9~ Nice pics ;) Kun je misschien ook nog een foto maken van de bevestiging :?
En alsjeblieft
Afbeeldingslocatie: http://murk.filternet.nl//tijdelijk/29mei05/TFT3.JPG

[ Voor 40% gewijzigd door Mud.Starrr op 29-05-2005 22:01 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 15:50
Mud starrr schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:51:
Het gaat hier dus om 2 Samsung 913N schermen, ze zijn aan een muurbeugel bevestigd.

[afbeelding]

[afbeelding]
O-) Echt mooi gewoon :9~ Nice pics ;) Kun je misschien ook nog een foto maken van de bevestiging :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mud starrr schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:51:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er erg vet uit! :9~ ! Vooral dat je hem draait (verticaal dus) en daarnaast dus gewoon een dikke playlist hebt staan :) . Echt een vette combinatie.....alleen ben ik benieuwd of je het ook echt vaak gebruikt (dat kantelen van je tft he!)

En de aansluiting en beugel wil ik ook wel zien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 97917 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:57:
[...]

Ziet er erg vet uit! :9~ ! Vooral dat je hem draait (verticaal dus) en daarnaast dus gewoon een dikke playlist hebt staan :) . Echt een vette combinatie.....alleen ben ik benieuwd of je het ook echt vaak gebruikt (dat kantelen van je tft he!)

En de aansluiting en beugel wil ik ook wel zien :Y)
Dat draaien is dus echt SUPER handig, vooral op internet.
Site's zijn vaak voor 1024 pixels breed ontworpen, dus je kan ze dan nogsteeds goed in beeld krijgen. Maar je hoeft veel minder te scrollen.
Ook bij portrait-stand foto's kun je ze dan full screen bekijken, handig bij fotobewerking.
Ik heb vaak mijn schermen verschillend staan zodat ik per ding dat ik in beeld heb het beste beeld gebruik.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mud starrr schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:23:
[...]

Site's zijn vaak voor 1024 pixels breed ontworpen, dus je kan ze dan nogsteeds goed in beeld krijgen. Maar je hoeft veel minder te scrollen.
Ook bij portrait-stand foto's kun je ze dan full screen bekijken, handig bij fotobewerking.
Ik heb vaak mijn schermen verschillend staan zodat ik per ding dat ik in beeld heb het beste beeld gebruik.
Ok, thnx voor de informatie :) Mogelijk ook iets voor *mssl O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 97917 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:36:
[...]

Ok, thnx voor de informatie :) Mogelijk ook iets voor *mssl O+
Je kan het eens proberen door je beeldscherm op z'n zij te leggen.
Wel even instellen dat je beeld ook moet draaien, en dan kijken of je het wat vindt.
Zo heb ik het ook getest.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53
Gaaf, wat voor beugel heb je gebruikt?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 11:01
Yokozuna schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:31:
De VP191b is al verkrijgbaar bij micro-mail hoor, ze hebben er zelfs een op voorraad. http://www.micro-mail.nl/...6D5D0041BDDA?OpenDocument
Klopt, maar dat is dan ook de enige winkel in de Pricewatch waar ze uberhaupt nog staan, behalve dan eentje die de 600:1 versie heeft.. Heb deze gasten al een mailtje gestuurd of er iets te regelen valt met pixelgarantie/daar testen. Zit niet zo te wachten op een scherm van 525 euro met 2 dode subpixels oid ;). Hoe zit het trouwens met de P19-2, zou dat een goed alternatief zijn mocht het met de VP191b niet lukken? Op het eerste gezicht zijn de specs zelfs beter, meer contrast, meer helderheid e.d. Weet alleen niet of ie zulke lage reactietijden heeft als de 191b, en de ingebouwde speakers vind ik eerlijk gezegd :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mud starrr schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:45:
[...]

Je kan het eens proberen door je beeldscherm op z'n zij te leggen.
Wel even instellen dat je beeld ook moet draaien, en dan kijken of je het wat vindt.
Zo heb ik het ook getest.
Heb al een 17'' TFT scherm, maar die kan je niet draaien. Het is ook geen breedbeeld of iets dergelijks hoor, maar met mijn laptop zou ik het kunnen proberen idd. Maar heb er wel eens achter gezitten bij een radioloog (toen daar wat testjes gedaan met rontgenapparaat :) )...en dat was vet :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

reskobon schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:53:
Gaaf, wat voor beugel heb je gebruikt?
Merk Qware,
Naam: TFT monitor arm, Wallmount XL.
Hij heeft in totaal 4 scharnierpunten.

Edit: even wat duidelijker gemaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Mud.Starrr op 29-05-2005 23:15 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hoe zit het trouwens met de P19-2, zou dat een goed alternatief zijn mocht het met de VP191b niet lukken?
Ik denk het wel. Ik schat dat het paneel kwa beeldkwaliteit nog beter is dan de AUOptronics, maar iets trager, maar nog steeds superacceptabel. Op het prad.de staan al wat userreviews (duits) en de foto's liegen er in ieder geval niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-01 22:17
Mud starrr schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:23:
HMm, tijdje geleden was hierover nog een discussie waarom TFT niet 'normaal' 4:3 zijn (1280x960), maar x1024 (5:4). IK dacht ergens es een keer de reden gelezen te hebben en dit kinda rings a bell. Zou dit niet gewoon DE reden zijn dat ze 1280x1024 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tijd voor een Deel 7 :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.