[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
[laatmaar :)

[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar stof laat ook vuil achter wat je met een stofdoek er niet af krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Yokozuna schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:36:
[...]

Leuk :) Misschien wel wat voor de startpost. Waarvoor is de schoonmaak vloeistof? Voor stof heb je (stof)doekjes dus ik neem aan voor vingerafdrukken? (=vet/ zout/ water enz.) Meer kan ik niet verzinnen...
Zie hier.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ah das duidelijk, klinkt goed inderdaad, dat gaat in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Even voor de duidelijkheid, gaan er ooit nog mainstream 19" TFT's uitkomen met een native resolutie van 1600x1200 of iets in die richting, want ik vind 1280x1024 een beetje te groot

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hoogstwaarschijnlijk niet, wordt te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 07:34
Iiyama heeft toch een 19" tft met de resolutie 1600 * 1200? maar die is wel rond de 6 a 700 euri

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Mouki_9 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:02:
Iiyama heeft toch een 19" tft met de resolutie 1600 * 1200? maar die is wel rond de 6 a 700 euri
IIyama H1900, 800 Euro en is geen echte 1600 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
new_born89 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:19:
Net mijn twee Samsung 913N tft-monitoren van Cool-Prices binnen gehad. Na uitpakken gelijk geconstateerd dat één beeldscherm veel 'ouder' lijkt. Ze zouden identiek moeten zijn, als ik de kleuren van het zilver vergelijk zie ik duidelijk dat de één wat donkerder is, en dus ouder lijkt.
Toen maar de twee schermen aangesloten, en ja hoor, net wat ik dacht, gelijk al één dode pixel in het midden van het scherm, bij het (naar mijn mening) 'oudere' scherm. Gelukkig heb ik gekozen voor 8-dagen pixelgarantie bij Cool-Prices.

De andere monitor vertoond tot nu toe nog geen dode pixels, en ben er zeer tevreden over. Echt top schermpje! Games speelt ie lekker, geen ghosting oid.

Ik denk dat Cool-Prices het scherm met de dode pixel al een keer terug heeft gekregen, en dat ze m per ongeluk bij de nieuwe schermen hebben gezet. Daardoor lijkt ie ook ouder. Ik heb een mail naar Cool-Prices gestuurd, ik wacht af. Heeft iemand trouwens ervaring met die 8-dagen pixelgarantie (kon op de shopsurvey niks vinden).
Wat zijn je ervaringen met het afspelen van films(dvd, divx, etc.)?. Ik vind dit scherm ook erg interessant, maar ik had gelezen dat 8ms schermen niet zo ideaal zijn voor het afspelen van films en dat doe ik toch ook regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik hier wel nog een vrij ultiem schermpje heb gevonden aan een deftige prijs...

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.nl/products/F-img/f_419_02.gif

bij pczaak.nl staat ie aan 285 euro, maar heb hem op Belgische sites zien staan aan 400-420 euro.

Wel even opmerken dat er een 419 en 419b versie te verkrijgen is...

Specs :
Beeldformaat 19"
Contrast: 700:1
Resolutie: 1280x1024
H/V frequentie: 170gr/170gr
Response Time 15ms/10ms
Input: Analoog/DVI
Kensington® Security Slot
Smalle behuizing
3 jaar onsite garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat is gewoon een 'ouderwets' MVA paneeltje, Acer en Neovo verkopen daar ook een aantal van voor onder de 300 euro.

Ik weet niet of jij een scherm met een responsetijd van 20 tot 100ms ultiem vindt :)

[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:44:
Dat is gewoon een 'ouderwets' MVA paneeltje, Acer en Neovo verkopen daar ook een aantal van voor onder de 300 euro.

Ik weet niet of jij een scherm met een responsetijd van 20 tot 100ms ultiem vindt :)
Vond die prijs al verdacht laag :)

Wat vind je van die M-reeks van Neovo dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.agneovo.com/global/products/M-img/img_m_02.gif

Lekker schermpje vind ik, vooral voor de multimedia-fanaten onder ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:44:

Hmm...volgens prad.de heeft de Neovo F-419b R12 (weet niet of dit dezelfde is?) een TN paneel en dat samen met een dvi aansluiting en de prijs (goedkoopste 19" TN scherm met dvi) heeft het voor sommige mensen wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Neovo TFT's hebben weleens een gewaagd design :)

Afbeeldingslocatie: http://www.macworld.com/publications/macworld/reviews/agneovo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:53:
Neovo TFT's hebben weleens een gewaagd design :)

[afbeelding]
Ik ben pro-multimedia schermen en deze lijkt me er eentje uit de duizend...maar waarom willen alle fabrikanten daar nu geluidsboxen in steken???

Als je zoveel geld aan een scherm uitgeeft, ga je toch zeker niet verder met zulk geluid, dan koop je toch wel een paar deftige 2.1 of 5.1 boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, das voor mij al een reden om een scherm links te laten liggen. Tenzij er niets beter is voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb Azerty ook even een mailtje gestuurd over de Xerox perikelen, met een link naar dit topic voor achtergrond info ;)

hopelijk kunnen ze eea kortsluiten met hun leverancier voordat ook zij (wellicht) foute schermen uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

n00bs schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:05:
[...]

IIyama H1900, 800 Euro en is geen echte 1600 ;)
Niet alleen de H1900.

IIyama heeft ook nog een IPS scherm de AU4831D

Deze kan ik alleen maar voor meer dan 1000 euro vinden?
Ik wist niet dat mijn werkgever zo gek was om deze te kopen voor die prijs.
Overigens zit ik achter een AU5131DT 20,1" mva paneel die eerlijk gezegd toch stukken beter is als dat IPS paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:58:
[...]
Ik ben pro-multimedia schermen en deze lijkt me er eentje uit de duizend...maar waarom willen alle fabrikanten daar nu geluidsboxen in steken???

Als je zoveel geld aan een scherm uitgeeft, ga je toch zeker niet verder met zulk geluid, dan koop je toch wel een paar deftige 2.1 of 5.1 boxen?
Als je hem als primair beelscherm gebruikt wel, als je, zoals ik, ook nog eens een scherm zoekt om aan de laptop in de huischkamer te hangen, zijn ingebouwde speakers wel zo makkelijk.

Voor het zware werk ga ik wel op de andere schermen kijken. (dual)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook al meer gehoord, van de beschikbaarheid van de Xerox XA7 19 8ms. Ik heb op 27 april een bestelling geplaatst bij computerconcurrent. Afgelopen week gebeld naar de winkel.
Men gaf aan, dat de importeur geen monitor van dit type op voorraad heeft. Het is nu onduidelijk wanneer men wel kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 15:12:
Heeft iemand ook al meer gehoord, van de beschikbaarheid van de Xerox XA7 19 8ms. Ik heb op 27 april een bestelling geplaatst bij computerconcurrent. Afgelopen week gebeld naar de winkel.
Men gaf aan, dat de importeur geen monitor van dit type op voorraad heeft. Het is nu onduidelijk wanneer men wel kan leveren.
Ik mag toch wel aannemen dat de importeur als beste weet wanneer 'zijn' schermen weer leverbaar zijn?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er af en toe negatieve ervaringen zijn met Xerox. Ik heb naar Salland een e-mail gestuurd en gevraagd om bestelling te annuleren, tja sorry se, ze zullen er niet blij mee zijn.
Het is voor mij ook niet plezant te horen dat Xerox geen duidelijkheid verschaffen over hun product. Ik wil zekerheid en ik wil niet op m'n geweten hebben dat Salland een verkeerde Xerox scherm versturen en dat ik daarvoor ook moet betalen. Dat kan ik niet veroorloven, nee, dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

ik mag mijn verotte xerox schermpje rma'en, ik vind bouwkwaliteit en gebruikte materialen overigens ook niet super, osd bediening is vrij irritant en de kleur instelling zijn niet juist te krijgen (zoals ik gewend ben op mijn sony g520 crt)
heb ook net mijn "8ms" xerox naast een 12ms philips tft gezet (190X5..nogwat), de xerox is zichtbaar trager

zit nu te denken om wat meer uit te geven en een sony hs95p/s te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Vandaag heb ik mijn Xerox Xerox X7 19i 8ms opgehaald bij Shop4it (eigenlijke winkel heet anders, ben de naam even kwijt). Er stonden er een 5, en ik mocht deze allemaal controlen op kapotte pixels. Dat is een nette service! Nadeel is wel dat ik er dat ik 2x 130 km voor moest rijden :P Uiteindelijk heb ik eentje gevonden met 1 rotte subpixel. Deze valt bij normaal gebruik trouwens helemaal niet op. Het beeld is werkelijk prachtig, zeker vergeleken met mijn (oude) 21" crt. Het beeld is natuurlijk scherp, maar het contrast is ook enorm goed. Kleuren vind ik ook erg goed (ben geen fotoshopper, dus zegt misschien niet zoveel). Wat de snelheid van het scherm betreft ben ik redelijk tevreden; ghosting is nog wel duidelijk aanwezig, maar een stuk minder dan mva schermen die ik heb gezien. Het zou dus wel het 8 ms model moeten zijn. Het scherm is ook geproduceert in januari 2005. De hoeveelheid ghosting zou ook nog minder kunnen zijn wanneer ik het scherm op 75 hz aan de gang krijg. Dit is vreemd genoeg met mijn Geforce 4 Ti 4200 nog niet gelukt. M'n broertje heeft een GF 6800 en daar werkt het in spellen iig wel (in windows net bij mij niet, vreemd genoeg).
Als ik het scherm ook nog op 75 hz aan de gang krijg is het volgens mij een echt topscherm :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

weet niet welke drivers je gebruikt maar met de huidige nvidia drivers kan je de refreshrate forceren naar wat je wilt... wel met eigen risico

display properties -> settings -> Geforce 4 Ti 4200 -> Screen Resolutions & Refresh Rates -> Only show custom modes -> add -> 75hz -> ok

ik vind het er met 75hz brakker uitzien dan wanneer ik 60 gebruik op zowel 6800gt en 5900xt

[ Voor 6% gewijzigd door airliner op 21-05-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
airliner schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:16:
weet niet welke drivers je gebruikt maar met de huidige nvidia drivers kan je de refreshrate forceren naar wat je wilt... wel met eigen risico

display properties -> settings -> Geforce 4 Ti 4200 -> Screen Resolutions & Refresh Rates -> Only show custom modes -> add -> 75hz -> ok

ik vind het er met 75hz brakker uitzien dan wanneer ik 60 gebruik op zowel 6800gt en 5900xt
Ja dat weet ik. Dat heb ik geprobeerd, scherm blijft echter aangeven dat het op 60 hz draait :?
Dit was bij de GF 6800 ook het probleem. In Jedi Knight II forceren werkte op die kaart echter weer wel. Erg vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Bij shop4it staan de Xerox bakjes opgesteld? Das een uurtje vanuit Tilburg, misschien een keer doen als ik tijd over heb :)
Brakker in welke zin? En 70Hz t.o.v. 60Hz dan? Via DVI aangesloten?
ghosting is nog wel duidelijk aanwezig, maar een stuk minder dan mva schermen die ik heb gezien.
Zo denk ik nog steeds over de Xerox, maar dus nog niet zelf gezien :)

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Even nog over de xerox. Om er zeker van te zijn dat ik de 8ms versie gekocht heb, heb ik ze ze nu reeds 3 keer gemailed. 3 keer antwoord terug gekregen dat ze het n.a.v. het serienr bij de fabriek zouden opzoeken. Nu nog steeds geen antwoord terug (meer dan 1 week geleden). Mijn scherm is trouwens van jan 2005 en heeft ook type nr P900 erachter op staan. Wat dat typenr verder wil zeggen daar kom je niet achter. Dus als iedereen met een xerox eens achter op zijn scherm kijkt of er nog andere type's zijn dan P900 dan weten we of we hier aan kunnen zien dat er een verschil in scherm is.

Over de test van prad met ghosting. Dit plaatje gebruiken ze en als je dit met de browser snel naar boven en beneden scrollt krijg je hetzelfde effect. Bij mijn xerox dus een randje met ghosting. Bij mijn oude ( 2 jaar) dell tft een hele streep.
Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/new/images/monitore/schlieren.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door luckyjan op 21-05-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dus als iedereen met een xerox eens achter op zijn scherm kijkt of er nog andere type's zijn dan P900 dan weten we of we hier aan kunnen zien dat er een verschil in scherm is.
Goed plan :) Zie hieronder voor alle (ex-)eigenaren:

[rml]delorean7 in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]
[rml]Xenobinol in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]
[rml]luckyjan in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]
[rml]floffert in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]
[rml]tweak_dude in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml]
[rml]airliner in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml]
Over de test van prad met ghosting. Dit plaatje gebruiken ze en als je dit met de browser snel naar boven en beneden scrollt krijg je hetzelfde effect. Bij mijn xerox dus een randje met ghosting. Bij mijn oude ( 2 jaar) dell tft een hele streep.
Kun je niet beter het scherm verkleinen (dus niet gemaximaliseerd) en dan ermee slepen, dan weet je tenminste dat het vloeiend gaat.

[ Voor 161% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Dat kan natuurlijk ook. Maar het was meer ter verduidelijking dat het "2e" blokje dat je achter het rode blokje ziet in de test van prad dus echt een GHOSTING blokje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59100/thumb.jpg
osd
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59102/thumb.jpg
bij mijn crt of 12ms philips scherm (niet van mij) kan ik de tekst gewoon lezen bij verslepen of scrollen, bij de xerox niet
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59101/thumb.jpg
duidelijk

yokozuna, uiteraard dvi aangesloten en bij 75hz lijkt wel meer ghosting aanwezig te zijn

hoe hebben jullie xerox eigenaars jullie kleur etc instellingen staan?
bij mij alles 50 (rgb/contrast/helderheid) + warm (komt het dichtst bij wat ik gewend ben)

[ Voor 136% gewijzigd door airliner op 21-05-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

tweak_dude schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:04:
Nadeel is wel dat ik er dat ik 2x 130 km voor moest rijden. Uiteindelijk heb ik eentje gevonden met 1 rotte subpixel. Deze valt bij normaal gebruik trouwens helemaal niet op.
Begrijp ik het nu goed? Hadden alle schermen (meerdere) dode (sub) pixels en heb je uiteindelijk degene genomen die maar één dode subpixel had?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Airliner, schreef jij eerst niet dat het om een proviewpaneel gaat???
Ik wist niet dat proview al overdrivepanelen had???
Kheb toch maar weinig vertrouwen in die Xeroxschermen. Kheb zo de indruk dat er weer een paar fabrikanten aan het foefelen zijn met de reactiesnelheden, leren ze dat nooit af?
Trouwens ze zeggen wel 8ms, maar het woord overdrive nemen ze gelijk niet in de mond.

Moesten er mensen zijn die proview niet kennen. Die produceren ook schermen onder die naam voor warenhuisketen Carrefour :/ En kben daar zelf jaren jobstudent op de multimedia-afdeling geweest en kvond die schermen vroeger toch niet fameus, kan verbeterd zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

yup, staat ook op de achterkant van het paneel waar ik hierboven een foto van heb gepost: PTI
zie ook: http://www.xerox-displays.com/privacy.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom dat ze het privacy noemen waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Nu online
Guardian Angel schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:42:
[...]

Begrijp ik het nu goed? Hadden alle schermen (meerdere) dode (sub) pixels en heb je uiteindelijk degene genomen die maar één dode subpixel had?
Yep, bij Shop4it beweerde men dat ieder scherm wel minstens 1 dode subpixel heeft.

Over het typenummer: hier ook 900P, in januari 2005 geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Defspace schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 14:57:
[...]
IIyama heeft ook nog een IPS scherm de AU4831D

Deze kan ik alleen maar voor meer dan 1000 euro vinden?
:? 200 cd/m2 :? 300:1 contrast :? Das zelfs laag voor een IPS.
airliner schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:04:
heb ook net mijn "8ms" xerox naast een 12ms philips tft gezet (190X5..nogwat), de xerox is zichtbaar trager
8ms G-to-G repons.....en 12ms ISO Black-White-Black. Somehow I'm no surprised :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik krijg toch steeds meer de neiging eens die Philips aan te kijken met 3 jaar lang een 100% pixel garantie. Al met al zal de hogere prijs achteraf weleens mee kunnen vallen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6-serie van Philips heeft nu trouwens 8ms tegenover de 12ms van de 190X5. Natuurlijk wel een TN paneel. Ik vind trouwens dat er hier veel te veel over die overdrivepanelen gesproken wordt. Iedereen beschouwt ze als de beste nog voor ze op de markt zijn(zie belinea,...). Buiten de Xerox(waarvan ik betwijfel of het overdrive is) en de viewsonic(nog niet vlot verkrijgbaar) bestaan er bij mijn weten nog geen.Heel wat gasten vinden het hier stom en onbegrijpelijk dat Samsung de release van hun overdrive uitgesteld heeft, maar ik heb liever dat dan dat ze pseudo-overdrive panelen zoals de Xerox op de markt gooien. Er wordt hier nu al een hele tijd over panelen geschreven die of hun deugdelijkheid nog moeten bewijzen, of nog niet eens bestaan. Daarmee wordt de koper van vandaag niet echt geholpen.

Ik vind het dan ook spijtig dat schermen zoals de Philips al automatisch gedegradeerd worden en er dan ook geen reviews over gegeven worden. Zij geven tenminste eerlijke info: op hun site zetten ze er duidelijk bij wat ze verstaan onder reactiesnelheid(B-W-B) en ze steken ook niet weg dat het TN panelen zijn.

Anders nog steeds een fan van dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 6-serie van Philips heeft nu trouwens 8ms tegenover de 12ms van de 190X5. Natuurlijk wel een TN paneel.
Ja, was begin 2005 al aangekondigd, je leest er alleen nog steeds niets over... Op Philips.nl is hij ook niet te vinden. Op google geeft 190x6 ook geen resultaten. Geef maar links anders, ik zoek blijkbaar verkeerd :)
Heel wat gasten vinden het hier stom en onbegrijpelijk dat Samsung de release van hun overdrive uitgesteld heeft, maar ik heb liever dat dan dat ze pseudo-overdrive panelen zoals de Xerox op de markt gooien.
Heb je wel een punt ja, Samsung is bovendien duidelijk met hun specs, een 193P Plus is een 193P Plus en daar is maar 1 versie van, geen fratsen.

Ik voel me bijna schuldig dat mensen de Xerox kopen en een brakke/oude versie krijgen terwijl winkels adverteren met een 8ms versie met 800:1 contrast.

[ Voor 156% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 11-09 18:18
In CS heb ik al mogen merken van ghosting in donkere ruimtes. Dus neem ik aan dat ik dus den 16ms versie of zelfs trager heb.
Ik ga mijn Xerox terug sturen. Want wat op de site werd vermeld van 8ms is dus niet waar :/

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plaatje van de amerikaanse proview site:

Afbeeldingslocatie: http://www.proview.net/images/pic3.jpg

volgens mij hebben we daar een xerox geidentificeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Je, alleen als je daarop klikt zie je vervolgens alleen ouwe TFT's? Erg vreemd.

Vooral deze springt er uit:
Contrast Ratio: 300/1
Brightness: 150 nits
Viewing Angle: H 90°, V 40°

Erg grappige 14" TFT.

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 22:53:
[...]
Ik voel me bijna schuldig dat mensen de Xerox kopen en een brakke/oude versie krijgen terwijl winkels adverteren met een 8ms versie met 800:1 contrast.
Moet je niet doen.

Iemand die een scherm koopt wat niet aan de geadverteerde omschrijving voldoet kan de koop gewoon ongedaan maken.

Die SONY 93H bij OfficeCentre waar ik het eerder over had, bleek dus 25 ms response te hebben ipv de opgegeven 15 ms. OC heeft na mijn opmerkingen als de wiedeweerga de online folder gewijzigd en de posters in alle filialen vervangen. :)

Helaas heb ik er geen gekocht want de prijs van € 332 was heel erg goed. Had er een willen proberen en dan nog een stuk of twee willen kopen. Binnenkort heb ik vakantie en de prijzen zullen dalen, nieuwere modellen komen eraan dus een maandje wachten is geen probleem.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 190X6 staat idd nog ni vermeld, maar de rest van de 6-serie wel al, en die zijn ook 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 09:23
Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:15:
Je, alleen als je daarop klikt zie je vervolgens alleen ouwe TFT's? Erg vreemd.

Vooral deze springt er uit:
Contrast Ratio: 300/1
Brightness: 150 nits
Viewing Angle: H 90°, V 40°

Erg grappige 14" TFT.
Die heb ik net gekregen in ruil voor bouw Webshop ;). Erg mooi scherm en erg dun. Slechts 1 cm dik aan de achterkant :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helemaal akkoord, niks om je schuldig over te voelen, iedereen wist dat er nog geen testreviews van bestaan.
Iemand die een scherm koopt wat niet aan de geadverteerde omschrijving voldoet kan de koop gewoon ongedaan maken.
hmm als het Xerox zelf is die een aparte interpretatie van reactiesnelheid heeft dan betwijfel ik dit, want dan zou je 90% van de tftschermen mogen terugbrengen. Xerox heeft het bij mijn weten nergens over overdrivepanelen, correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:20:
ja maar dan moet je dat wel hard kunnen maken als klant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:21:
De 190X6 staat idd nog ni vermeld, maar de rest van de 6-serie wel al, en die zijn ook 8ms
Prove it.
Xerox heeft het bij mijn weten nergens over overdrivepanelen, correct me if I'm wrong
Nou en, Xerox zit gewoon te prutsen, voor mij genoeg reden om uit principiele reden geen Xerox meer te kopen (was ik zoieso al niet van plan gezien de Belinea eraan komt maargoed). Je moet de schuld niet 100% naar de verkoper schuiven.

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:28:
[...]
ja maar dan moet je dat wel hard kunnen maken als klant..
Goh, dat lijkt me toch heus geen probleem lijkt me. De technische verschillen tussen een gewoon en een overdrive MVA schermen zullen wel intern zichtbaar zijn.
Staat op de website
[...]
Nou en, Xerox zit gewoon te prutsen, voor mij genoeg reden om uit principiele reden geen Xerox meer te kopen (was ik zoieso al niet van plan gezien de Belinea eraan komt maargoed). Je moet de schuld niet 100% naar de verkoper schuiven.
In de startpost staat MVA overdrive..... als dat niet juist is...........

[ Voor 44% gewijzigd door Guardian Angel op 22-05-2005 00:05 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:58:
Ik bedoel niet dat de fout bij de verkoper ligt helemaal niet, kbedoel dat je niet sterk in je schoenen staat als je je scherm wil retourneren omdat hij niet aan de specificaties voldoet. Degenen hier op het forum die hem gekocht hebben gaan ervan uit dat het een overdrive is, dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik krijg, als het goed is, binnenkort een mailtje van Xerox met WTF ze nu precies voor een paneel gebruiken.

De Philips 190S6 gebruikt inderdaad een 8ms TN paneel en ziet er goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/19/190S6FS_00_webImageFullSize.jpg

Hij heeft verder geen DVI aansluiting en de specificaties zijn nog matiger dan bij de huidige versies met 8ms Samsung TN paneel (Samsung/Benq/Hyundai). Zie:

Helderheid (nits) : 250 nit
Contrastverhouding : 500:1

Hoewel dat bij TN panelen natuurlijk weinig zegt. Misschien dat de 190X6 een nieuwer paneel heeft, maar daar is nog niets over bekend.

[ Voor 110% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zag wel een prijs bij de Oosterburen voor de Fujitsu-Siemens P19-2, € 478,=.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 190B6 heeft wel dvi en contrast van 600, maar kost dan wel weer veeeeeeeeeeel meer, de 190S6 is wel een goedkoop schermpje. In de eerste de beste internetwinkel in belgie(veel duurder dan Nederland) die ik bekeek kostte ie 386 en das de enige zaak die ik bekeek.
Niet dat ik nu perse een philips wil he, maar kwou enkel aanhalen dat er momenteel mss wel betere schermen dan de Xerox zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:20:
tjah ginder lopen ze altijd voor(en goedkoper), maar in Belgie is het nog erger dan in Nederland zodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:20:
Monitoren, projectoren / Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2

http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=12878

ik vind hem niet erg mooi trouwens met dat rooster erin

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Wat ik nu even niet goed begrijp is hoe het nu zit met de Belinea 101920. In de startpost wordt gezegd dat deze monitor nog niet leverbaar is. In de pricewatch staat hij echter al (zie hier) voorts zijn er bij bijvoorbeeld kieskeurig.nl mensen die in 2004 de monitor al reviewen (zie hier)

Ik kom er dus ff niet meer uit....... :? Heeft iemand een idee hoe dit zit (gaat het wellicht om een nieuwe monitor maar met hetzelfde typenummer?).

[ Voor 3% gewijzigd door anonimoes op 22-05-2005 00:31 ]

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:28:
[...]

Monitoren, projectoren / Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2

anonimoes schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:29:
Wat ik nu even niet goed begrijp is hoe het nu zit met de Belinea 101920. In de startpost wordt gezegd dat deze monitor nog niet leverbaar is. In de pricewatch staat hij echter al (zie hier) voorts zijn er bij bijvoorbeeld kieskeurig.nl mensen die in 2004 de monitor al reviewen (zie hier)

Ik kom er dus ff niet meer uit....... :? Heeft iemand een idee hoe dit zit (gaat het wellicht om een nieuwe monitor maar met hetzelfde typenummer?).
allebei hetzelfde antwoord.Zoals al vaker in dit forum aangehaald gaat hierbij om de oudere tragere( zonder overdrive) versies. En ja ze gebruiken hetzelfde nummer :( Das blijkbaar eigen aan de informaticawereld. Toen ik bv mijn Sapphire radeon 9800 kocht bestonden er ook verschillende bitversies(met hetzelfde aantal MB geheugen). Je moet het maar weten he, en de eersten die ze kopen liggen erop. Trouwens van de processoren is het ook zo. Je hebt ook meerdere athlon 2400. Maar nu ben ik aan het afwijken. Het blijft gewoon klote.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:35:
allebei hetzelfde antwoord, zoals al vaker in dit forum aangehaald. Het gaat hierbij om de oudere tragere( zonder overdrive) versies
dat zal me dan even ontgaan zijn door alle ghosting hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:35:
[...]

[...]

[knip] En ja ze gebruiken hetzelfde nummer :( Das blijkbaar eigen aan de informaticawereld. [knip] Het blijft gewoon klote.
Ja, is inderdaad klote! Dan krijgen we dus hiermee waarschijnlijk hetzelfde gedoe als met die Xerox....... triest! Introduceer ze dan gewoon onder een ander nummer, aangezien er gewoon een heel ander paneel in zit e.d.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

dit is opzich wel apart natuurlijk:
http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=26672
3 versies

[ Voor 7% gewijzigd door airliner op 22-05-2005 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
Ik heb mijn bestelling van de Xerox iig geannuleerd, ik heb echt geen zin in dit gezeik. :(

Ik begrijp echt niet dat er zo geprutst mag worden met de specs van deze dingen, als ik ergens een auto koop die volgens de fabriek een 2.0 motor met 150 PK heeft en ik krijg er eentje met 135 PK mag dat toch ook niet zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
LordLynx, daar ben ik het helemaal mee eens. En daarom ga ik mijn TTFT terug sturen.
De 16ms ziet er verder wel gelikt uit. Maar ik ging toch echt voor de 8ms :|

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Greater schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:12:
LordLynx, daar ben ik het helemaal mee eens. En daarom ga ik mijn TTFT terug sturen.
De 16ms ziet er verder wel gelikt uit. Maar ik ging toch echt voor de 8ms :|
kost je al met al toch een hoop knaken voor verzending enzo, wel een domper ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:28:
[...]Monitoren, projectoren / Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2

Geen kritiek op jouw post hoor, maar volgens mij verkopen een aantal winkels in die pricewatch de P19-2 nieteens en sommige adverteren met andere specs en andere winkels geven de specs niet eens.

Was bij die vorige pricewatch lijst van de P19-2 ookal, waardeloos.
Ik heb mijn bestelling van de Xerox iig geannuleerd, ik heb echt geen zin in dit gezeik.
Groot gelijk. Ik heb nu dit in de startpost staan (dit is de meest recente versie van de xerox site)
Specs: 8ms overdrive MVA paneel, contrast 800:1 (niet 700:1!), helderheid 300nits, kijkhoek 170 graden (P.S. Vraag de winkel of het de goede versie is!)
Als jullie vinden dat er nog meer bij moet dan hoor ik het.

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Nog ff een schepje op de Xerox :)

Nu heb ik hem 2 dagen. En bij op starten van WinXP (veel zwart in beeld)
viel me op dat hij stof achter het glas aan het verzamelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Nu online

Thyzz

-=leeg=-

The_Greater schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:44:
Nog ff een schepje op de Xerox :)

Nu heb ik hem 2 dagen. En bij op starten van WinXP (veel zwart in beeld)
viel me op dat hij stof achter het glas aan het verzamelen is.
Bedoel je daarmee midden achter het glas, of alleen langs de buitenste randen? En kan je daar een foto van maken?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit mogelijk is. Die glasplaat zal toch wel op het panel er onder gelijmd zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Thyzz op 22-05-2005 16:33 ]

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat zegt genoeg over de glasplaat die er niet meer dan voor de sier op zit. Achter die glasplaat zit waarschijnlijk gewoon nog een normale anti-glare laag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Crash_neo schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:32:
[...]

Bedoel je daarmee midden achter het glas, of alleen langs de buitenste randen? En kan je daar een foto van maken?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit mogelijk is. Die glasplaat zal toch wel op het panel er onder gelijmd zitten.
Op dit moment hab ik geen digitale camera ter beschikking.
En ben bang dat ik er ook geen foto van kan maken
Want dinsdag is deze monitor weg. en mijn broertje is pas terug in het volgende weekend.

Edit

En het zit duidelijk tussen het glas en pannel.
Heb even het test programma gebruikt wat in de openingspost staat.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Greater op 22-05-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Nu online

Thyzz

-=leeg=-

Damn, ik had gehoopt dat die xerox wat zou zijn.
* Thyzz is dringend aan een nieuwe monitor toe. De huidge is bijna stuk, het beeld verspringt steeds. Niks wat een harde klap op dit moment niet oplost

Maar het wordt dan toch wachten op de belinea, want de viewsonic vind ik echt veel te duur. En de verhalen rond de xerox vind ik op dit moment veeeeel te twijfelachtig.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De twee negatieve reviews staan nu (en horen) in de startpost.

Ik neem aan dat men weten-wat-je-krijgt belangrijker vind dat design (die Belinea zal er trouwens vast wel ok uitzien). Ik vraag me zelfs al of de Xerox nog wel in de startpost moet blijven als de Belinea niet veel duurder blijkt + goed beschikbaar en betrouwbaarder is.

[ Voor 112% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
De Xerox lijkt steeds meer een NO GO.

Nu hopen dat Belinea wel volgens de genoemde specs gaat leveren. Ben trouwens blij dat de Xerox die ik eigenlijk besteld had, niet geleverd kon worden. Nu kan ik rustig wachten op Belinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Idd, ALS die betrouwbaarder is. Dat ze allebei hetzelfde typenummer hebben voorspelt voor mij al niet veel goeds. Krijg je straks hetzelfde verhaal als bij de xerox :? maar we zullen zien. Is er trouwens al iets bekend over de beschikbaarheid van de Belinea? Zal hij bijvoorbeeld ook bij winkels als de Mediamarkt beschikbaar zijn of is dat echt (bijna) uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Ik heb toevallig (nouja..niet helemaal natuurlijk :)) dit weekend een mailtje gestuurd naar Belinea, met wat vragen over dat scherm, ook met betrekking tot verkooppunten. Op het moment dat ik een reactie heb zal ik het hier wel plaatsen.

[ Voor 50% gewijzigd door PromoX op 22-05-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Dat is mooi, zitten veel mensen op te wachten denk ik. En een beetje duidelijkheid ben ik wel aan toe na die xerox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Belinea 101920 (111919) info (ooit gepost maar nog eens voor het design + staan meer nieuwe versies in)

http://www.hardware.fr/ne...TN-4-ms-chez-Belinea.html

Volgens mij het design van de bovenste representatief, vind de onderste er alleen netter uit zien.

Viewsonic VX924 (eerste 4ms overdrive TN paneel) staat nu ook op de officiele site:

http://www.viewsonic.com/...cddisplays/xseries/vx924/

[ Voor 53% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Wat balen zeg van die Xerox... Straks gebruik je em een half jaar intensief en zie je niks meer door de stofontwikkeling 8)7

Zou je dat ook ergens met een beetje kracht weg kunnen zuigen? Ik bedoel, het zal wel niet luchtdicht zijn als er zit stof ontwikkeld...

edit:

Die onderste van de URL hierboven is trouwens erg mooi, hoop dat dat em wordt (zwarte rand) :9

[ Voor 18% gewijzigd door Chimera op 22-05-2005 19:51 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik vind em ook erg mooi, maar het blijft een TN paneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:41
Crash_neo schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:20:
Damn, ik had gehoopt dat die xerox wat zou zijn.
* Ghost81 is dringend aan een nieuwe monitor toe. De huidge is bijna stuk, het beeld verspringt steeds. Niks wat een harde klap op dit moment niet oplost
Dat verspringen had m'n broer ook, maar dat kon voor een paar euro (25 ofzo) gemaakt worden. Mischien een idee.... dan heb je wat meer tijd om te wachten op een monitor die je wil. Het beeld versprong horizontaal en was met een harde klap idd weer op de juiste plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:50:
Dat zegt genoeg over de glasplaat die er niet meer dan voor de sier op zit. Achter die glasplaat zit waarschijnlijk gewoon nog een normale anti-glare laag :)
Die zit er altijd achter. De glasplaat zit er echter niet voor de sier op. Het beeld, met name het zwart, wordt er gewoon wat beter/scherper/dieper door zichtbaar.

Bij OfficeCentre stond er een laptop waar een extra coating op het scherm zat. Deels had de fabrikant dit bij het demomodel weggelaten. De verschillen waren bijzonder en in het voordeel van de extra-coating..

Mij lijkt het dat er aan de topcoatings van TFT-schermen nog heel wat te verbeteren valt. Qua kosten zal het geen aanzienlijk verschil gaan geven. Waarschijnlijk zal het om enkele euro's gaan.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die zit er altijd achter. De glasplaat zit er echter niet voor de sier op. Het beeld, met name het zwart, wordt er gewoon wat beter/scherper/dieper door zichtbaar.
Hoe kan het zwart opeens dieper worden als je over de matte anti-glare laag nog een glascoating gebruikt?

Het lijkt mij logischer dat het zwart zwarter is doordat er alleen een glasplaat wordt gebruikt. De glaslaag laat het backlight licht meer door waardoor het backlight licht er minder op geprojecteerd wordt, waardoor het zwart nog dieper kan zijn. Als er achter die glaslaag nog steeds een anti-glare laag zit wordt er nog steeds dezelfde hoeveelheid backlight licht op de anti-glare laag geprojecteerd waardoor het zwart niet dieper wordt.

Als ik een denkfout maak, op welke manier zorgt de toevoeging van een EXTRA laag (glaslaag) bovenop de normale laag dan dat het zwart dieper wordt?

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:32:
Als ik een denkfout maak, op welke manier zorgt de toevoeging van een EXTRA laag (glaslaag) bovenop de normale laag dan dat het zwart dieper wordt?
hooguit doordat er meer refractie is van binnenkomend licht (van buitenaf) op de plaat. maargoed, dan wordt het totale contrast ook gewoon minder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:32:
[...]
Hoe kan het zwart opeens dieper worden als je over de matte anti-glare laag nog een glascoating gebruikt?
Search me. :)

Ik heb diverse keren naar een monitor staan kijken waar mensen zelf een glasplaat ervoor hadden gezet. Met wat spelen met contrast en helderheid was er toch wel een beter beeld te krijgen.

Of dit inbeelding is? Misschien wel, misschien niet.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimera schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:50:
Die onderste van de URL hierboven is trouwens erg mooi, hoop dat dat em wordt (zwarte rand) :9
die onderste lijkt me (gezien de hoek van de voet) niet in hoogte verstelbaar, de bovenste waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
hooguit doordat er meer refractie is van binnenkomend licht (van buitenaf) op de plaat
Ja dat zorgt juist voor een minder diep zwart :) Ik wil graag een uitleg over hoe een glaslaag OVER een anti-glare laag heen voor een dieper zwart kan zorgen, heb nog geen redenering gelezen.
die onderste lijkt me (gezien de hoek van de voet) niet in hoogte verstelbaar, de bovenste waarschijnlijk wel.
Die onderste lijkt trouwens best veel op de nieuwe Viewsonic VX924. Die bovenste zal het wel worden ja, niet erg mooi vind ik, maar het kan er mee door.

[ Voor 60% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:06:
[...]

Search me. :)

Ik heb diverse keren naar een monitor staan kijken waar mensen zelf een glasplaat ervoor hadden gezet. Met wat spelen met contrast en helderheid was er toch wel een beter beeld te krijgen.
ja dat geloof ik ook wel. je zal zelf het contrast wat moeten boosten (of de fabrikant), dan zal je het zwart wel wat dieper kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Niet altijd, op mijn Viewsonic VP912s zorgde het opkrikken van het contrast (in de OSD) dat het wit nog feller werd, het zwart werd niet dieper, bleef gewoon het diepste wat de TFT kon weergeven. Daarom was het ook niet zo erg het contrast lager te zetten, zwart bleef toch altijd zo diep mogelijk.

Ik heb het nooit getest, maar volgens mij werkt dit bij alle TFT's zo.

[ Voor 45% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:08:
[...]

Ja dat zorgt juist voor een minder diep zwart :) Ik wil graag een uitleg over hoe een glaslaag OVER een anti-glare laag heen voor een dieper zwart kan zorgen, heb nog geen redenering gelezen.
volgens mij niet, doordat het licht voor een deel van de plaat afketst is de totale lichtinval minder (en minder lichtinval is in ieder geval absoluut gezien dieper zwart). de rest wordt over de de plaat gediffuseerd waardoor het contrast alleen wat lager wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
doordat het licht voor een deel van de plaat afketst is de totale lichtinval minder
Het licht dat afketst zie jij op die plaat (spiegeleffect). Als het zonnig is en je hebt witte muren zie je die witte muren via de glasplaat gereflecteerd, dat lichte beeld wordt over het TFT beeld geprojecteerd wat zelfs voor een minder diep zwart kan zorgen op zonnige dagen (tenzij je dus in een donkere ruimte zit).

[ Voor 82% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:16:
[...]

Het licht dat afketst zie jij op die plaat (spiegeleffect). Als het zonnig is en je hebt witte muren zie je die witte muren via de glasplaat gereflecteerd, dat lichte beeld wordt over het TFT beeld geprojecteerd wat zelfs voor een minder diep zwart kan zorgen op zonnige dagen (tenzij je dus in een donkere ruimte zit).
dat hangt helemaal van de refractiehoek van het gebruikte glas af ;)

edit:

je hebt wel gelijk dat onder 'bepaalde' omstandigheden het beeld per definitie minder zal zijn dan zonder plaat, maar een goed ontworpen glasplaat kan waarschijnlijk voor meer dan 50% van de omstandigheden de lichtinval verbeteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Volgens mij werkt de glasplaat van de Xerox gewoon als een spiegel.

Volgens mij zorgt de reflectie van al het omgevingslicht via de glasplaat in je gezicht voor een grotere verandering van het zwart (minder diep) dan het kleine beetje licht dat zo'n glasplaat uiteindelijk tegenhoudt (dieper zwart).

Volgens mij heb je alleen een voordeel van een glasplaat als je ALLEEN die glasplaat gebruikt en niet een anti-glare laag met daaroverheen nog eens een glasplaat.

[ Voor 39% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:24:
Volgens mij werkt de glasplaat van de Xerox gewoon als een spiegel.

Volgens mij zorgt de reflectie van al dat licht via de glasplaat in je gezicht voor een grotere verandering van het zwart (minder diep) dan het kleine beetje licht dat zo'n glasplaat uiteindelijk tegenhoudt (dieper zwart).
hmm ik betwijfel het hoor; een deel van het licht gaat door de glasplaat heen en recflecteert van het paneel zelf terug. van dat licht zal de weerkaatsing van zwarte gebieden weer een stuk lager zijn dan van lichte gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:24:
Volgens mij heb je alleen een voordeel van een glasplaat als je ALLEEN die glasplaat gebruikt en niet een anti-glare laag met daaroverheen nog eens een glasplaat.
maar in hoeverre weten we of bijvoorbeeld de xerox naast de glasplaat ook een anti-glare laag heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Weet ik niet, dat beweert Gaurdian Angel. Het kan best, want de Viewsonic VP191b heeft volgens de specs een evendiep zwart (800:1 contrast bij 250nits) terwijl die nieteens een glasplaat gebruikt. De Xerox geeft MET zijn glasplaat dus volgens de specs van de fabrikant zelf (!) geen dieper zwart dan bijv. de Viewsonic VP191b. Dat kan erop wijzen dat hij ook nog gewoon een anti-glare laag gebruikt.

Ik geloof alleen dus niet dat er ALTIJD een anti-glare laag onder een glasplaat zit, dat lijkt me niet slim.
Sony (HS94/95P) schermen gebruiken een glasplaat. Ik geloof niet dat daaronder ook nog een anti-glare laag zit, want dat zou inefficient zijn, want het enige voordeel van een anti-glare laag is dat hij weinig licht reflecteert, met een glasplaat daarvoor reflecteer je wel veel licht (is duidelijk aangetoond met de Xerox foto's die ik heb gepost, gewoon een spiegelwerking) dus kun je net zo goed die anti-glare laag weglaten, die filtert het beeld alleen maar waardoor het minder puur is.

[ Voor 121% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Ik wilde eerst ook gaan voor de bekende/beruchte xerox, maar na de afgelopen paar dagen hier de reacties te hebben gelezen, vond ik het al een minder prettige keuze worden. Daarom heb ik vanavond het scherm besteld dat een tijdje als mijn 1e keus was bestempeld namelijk de Hyundai L90D+, aangezien er zich nog niemand gemeld heeft met dit paneel zal ik het binnenkort doen :P

Het duurt ongeveer nog een week voordat het binnen is, en zal dan even een review ervan maken. De Samsung was opzich ook wel een leuke keuze, aangezien het goedkoper is en de zelfde kwaliteit heeft als de Hyundai. Maar ik vond de Hyundai er over het algemeen wat strakker en indrukwekkender uitzien (op internet :P ). Dus ik wacht nu met spanning af wanneer het scherm binnen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De Samsung was opzich ook wel een leuke keuze, aangezien het goedkoper is en de zelfde kwaliteit heeft als de Hyundai.
De Hyundai L90D+

- heeft wel een DVI aansluiting
- is wel in hoogte verstelbaar
- is wel kantelbaar

Je krijgt dus wel extra's voor die meerprijs (naast het design), maar mooi dat je hem besteld hebt, eindelijk een eigenaar hier binnenkort.

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:48:
[...]

De Hyundai L90D+

- heeft wel een DVI aansluiting
- is wel in hoogte verstelbaar
- is wel kantelbaar

Je krijgt dus wel extra's voor die meerprijs (naast het design), maar mooi dat je hem besteld hebt, eindelijk een eigenaar hier binnenkort.
Ik doelde meer op het beeldkwaliteit, maar die extra's zijn idd ook wel fijn. Zeker dat het scherm wel in hoogte is te verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mierenneuker mode:

Ja klopt, maar veel mensen denken dat de kwaliteit van een product hetzelfde is als bijv. de afwerking van het materiaal, hoe natuurgetrouw het beeld/geluid is, maar kwaliteit omvat de hele hoedanigheid van een product :) Dus ook extra opties/functies enz.

Beeldkwaliteit is inderdaad bijna gelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Chimera schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:50:
Wat balen zeg van die Xerox... Straks gebruik je em een half jaar intensief en zie je niks meer door de stofontwikkeling 8)7

Zou je dat ook ergens met een beetje kracht weg kunnen zuigen? Ik bedoel, het zal wel niet luchtdicht zijn als er zit stof ontwikkeld...

edit:

Geen stofje te zien achter de glasplaat bij mij. Ding staat in de huiskamer waardoor er veel stof ontwikkeling is (goed te zien aan mijn pc). Maar achter de xerox glasplaat geen stofje. Denk dat degene die dit heeft een slecht geplakte glasplaat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:52:
Beeldkwaliteit is inderdaad bijna gelijk.
hoeveel 'slechter' is het beeld van zo'n TN in praktijk t.o.v. een MVA? is het beeld korreliger of waziger, of gaat het voornamelijk om de kwaliteit van 6-bits kleuren?

hoe zit het trouwens met:

QSupp (Quality Supplies) € 339,-

in de pricewatch voor die hyundai, is dat een fluke of oud model oid?

edit:

van de site lijkt af te leiden dat het om één monitor gaat, met een dode pixel :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 22:07 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.