[laatmaar
[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 11:48 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 11:48 ]
Zie hier.Yokozuna schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:36:
[...]
LeukMisschien wel wat voor de startpost. Waarvoor is de schoonmaak vloeistof? Voor stof heb je (stof)doekjes dus ik neem aan voor vingerafdrukken? (=vet/ zout/ water enz.) Meer kan ik niet verzinnen...
And I'm the only one and I walk alone.
\o/
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
IIyama H1900, 800 Euro en is geen echte 1600Mouki_9 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:02:
Iiyama heeft toch een 19" tft met de resolutie 1600 * 1200? maar die is wel rond de 6 a 700 euri
Wat zijn je ervaringen met het afspelen van films(dvd, divx, etc.)?. Ik vind dit scherm ook erg interessant, maar ik had gelezen dat 8ms schermen niet zo ideaal zijn voor het afspelen van films en dat doe ik toch ook regelmatig.new_born89 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:19:
Net mijn twee Samsung 913N tft-monitoren van Cool-Prices binnen gehad. Na uitpakken gelijk geconstateerd dat één beeldscherm veel 'ouder' lijkt. Ze zouden identiek moeten zijn, als ik de kleuren van het zilver vergelijk zie ik duidelijk dat de één wat donkerder is, en dus ouder lijkt.
Toen maar de twee schermen aangesloten, en ja hoor, net wat ik dacht, gelijk al één dode pixel in het midden van het scherm, bij het (naar mijn mening) 'oudere' scherm. Gelukkig heb ik gekozen voor 8-dagen pixelgarantie bij Cool-Prices.
De andere monitor vertoond tot nu toe nog geen dode pixels, en ben er zeer tevreden over. Echt top schermpje! Games speelt ie lekker, geen ghosting oid.
Ik denk dat Cool-Prices het scherm met de dode pixel al een keer terug heeft gekregen, en dat ze m per ongeluk bij de nieuwe schermen hebben gezet. Daardoor lijkt ie ook ouder. Ik heb een mail naar Cool-Prices gestuurd, ik wacht af. Heeft iemand trouwens ervaring met die 8-dagen pixelgarantie (kon op de shopsurvey niks vinden).
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 13:45 ]
Verwijderd
Vond die prijs al verdacht laagYokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:44:
Dat is gewoon een 'ouderwets' MVA paneeltje, Acer en Neovo verkopen daar ook een aantal van voor onder de 300 euro.
Ik weet niet of jij een scherm met een responsetijd van 20 tot 100ms ultiem vindt
Hmm...volgens prad.de heeft de Neovo F-419b R12 (weet niet of dit dezelfde is?) een TN paneel en dat samen met een dvi aansluiting en de prijs (goedkoopste 19" TN scherm met dvi) heeft het voor sommige mensen wel wat.Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:44:
Dat is gewoon een 'ouderwets' MVA paneeltje, Acer en Neovo verkopen daar ook een aantal van voor onder de 300 euro.
Ik weet niet of jij een scherm met een responsetijd van 20 tot 100ms ultiem vindt
Verwijderd
Ik ben pro-multimedia schermen en deze lijkt me er eentje uit de duizend...maar waarom willen alle fabrikanten daar nu geluidsboxen in steken???Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:53:
Neovo TFT's hebben weleens een gewaagd design
[afbeelding]
Verwijderd
Niet alleen de H1900.
Als je hem als primair beelscherm gebruikt wel, als je, zoals ik, ook nog eens een scherm zoekt om aan de laptop in de huischkamer te hangen, zijn ingebouwde speakers wel zo makkelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:58:
[...]
Ik ben pro-multimedia schermen en deze lijkt me er eentje uit de duizend...maar waarom willen alle fabrikanten daar nu geluidsboxen in steken???
Als je zoveel geld aan een scherm uitgeeft, ga je toch zeker niet verder met zulk geluid, dan koop je toch wel een paar deftige 2.1 of 5.1 boxen?
ARME AOW’er
Verwijderd
Ik mag toch wel aannemen dat de importeur als beste weet wanneer 'zijn' schermen weer leverbaar zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 15:12:
Heeft iemand ook al meer gehoord, van de beschikbaarheid van de Xerox XA7 19 8ms. Ik heb op 27 april een bestelling geplaatst bij computerconcurrent. Afgelopen week gebeld naar de winkel.
Men gaf aan, dat de importeur geen monitor van dit type op voorraad heeft. Het is nu onduidelijk wanneer men wel kan leveren.
ARME AOW’er
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door airliner op 21-05-2005 19:17 ]
Ja dat weet ik. Dat heb ik geprobeerd, scherm blijft echter aangeven dat het op 60 hz draaitairliner schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:16:
weet niet welke drivers je gebruikt maar met de huidige nvidia drivers kan je de refreshrate forceren naar wat je wilt... wel met eigen risico
display properties -> settings -> Geforce 4 Ti 4200 -> Screen Resolutions & Refresh Rates -> Only show custom modes -> add -> 75hz -> ok
ik vind het er met 75hz brakker uitzien dan wanneer ik 60 gebruik op zowel 6800gt en 5900xt
Brakker in welke zin? En 70Hz t.o.v. 60Hz dan? Via DVI aangesloten?ik vind het er met 75hz brakker uitzien dan wanneer ik 60 gebruik op zowel 6800gt en 5900xt
Zo denk ik nog steeds over de Xerox, maar dus nog niet zelf gezienghosting is nog wel duidelijk aanwezig, maar een stuk minder dan mva schermen die ik heb gezien.
[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 19:47 ]
[ Voor 22% gewijzigd door luckyjan op 21-05-2005 19:50 ]
Goed planDus als iedereen met een xerox eens achter op zijn scherm kijkt of er nog andere type's zijn dan P900 dan weten we of we hier aan kunnen zien dat er een verschil in scherm is.
Kun je niet beter het scherm verkleinen (dus niet gemaximaliseerd) en dan ermee slepen, dan weet je tenminste dat het vloeiend gaat.Over de test van prad met ghosting. Dit plaatje gebruiken ze en als je dit met de browser snel naar boven en beneden scrollt krijg je hetzelfde effect. Bij mijn xerox dus een randje met ghosting. Bij mijn oude ( 2 jaar) dell tft een hele streep.
[ Voor 161% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 19:58 ]
Dat kan natuurlijk ook. Maar het was meer ter verduidelijking dat het "2e" blokje dat je achter het rode blokje ziet in de test van prad dus echt een GHOSTING blokje is.Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:47:
[...]
Goed planZie hieronder voor alle (ex-)eigenaren:
• [rml]delorean7 in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]
• [rml]Xenobinol in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]
• [rml]luckyjan in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]
• [rml]floffert in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]
• [rml]tweak_dude in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml]
• [rml]airliner in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml]
[...]
Kun je niet beter het scherm verkleinen (dus niet gemaximaliseerd) en dan ermee slepen, dan weet je tenminste dat het vloeiend gaat.
[ Voor 136% gewijzigd door airliner op 21-05-2005 23:16 ]
Begrijp ik het nu goed? Hadden alle schermen (meerdere) dode (sub) pixels en heb je uiteindelijk degene genomen die maar één dode subpixel had?tweak_dude schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:04:
Nadeel is wel dat ik er dat ik 2x 130 km voor moest rijden. Uiteindelijk heb ik eentje gevonden met 1 rotte subpixel. Deze valt bij normaal gebruik trouwens helemaal niet op.
ARME AOW’er
Verwijderd
Yep, bij Shop4it beweerde men dat ieder scherm wel minstens 1 dode subpixel heeft.Guardian Angel schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:42:
[...]
Begrijp ik het nu goed? Hadden alle schermen (meerdere) dode (sub) pixels en heb je uiteindelijk degene genomen die maar één dode subpixel had?
Defspace schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 14:57:
[...]
IIyama heeft ook nog een IPS scherm de AU4831D
Deze kan ik alleen maar voor meer dan 1000 euro vinden?
8ms G-to-G repons.....en 12ms ISO Black-White-Black. Somehow I'm no surprisedairliner schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:04:
heb ook net mijn "8ms" xerox naast een 12ms philips tft gezet (190X5..nogwat), de xerox is zichtbaar trager
ARME AOW’er
Verwijderd
Ja, was begin 2005 al aangekondigd, je leest er alleen nog steeds niets over... Op Philips.nl is hij ook niet te vinden. Op google geeft 190x6 ook geen resultaten. Geef maar links anders, ik zoek blijkbaar verkeerdDe 6-serie van Philips heeft nu trouwens 8ms tegenover de 12ms van de 190X5. Natuurlijk wel een TN paneel.
Heb je wel een punt ja, Samsung is bovendien duidelijk met hun specs, een 193P Plus is een 193P Plus en daar is maar 1 versie van, geen fratsen.Heel wat gasten vinden het hier stom en onbegrijpelijk dat Samsung de release van hun overdrive uitgesteld heeft, maar ik heb liever dat dan dat ze pseudo-overdrive panelen zoals de Xerox op de markt gooien.
[ Voor 156% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 23:08 ]
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 23:18 ]
Moet je niet doen.Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 22:53:
[...]
Ik voel me bijna schuldig dat mensen de Xerox kopen en een brakke/oude versie krijgen terwijl winkels adverteren met een 8ms versie met 800:1 contrast.
ARME AOW’er
Verwijderd
Die heb ik net gekregen in ruil voor bouw WebshopYokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:15:
Je, alleen als je daarop klikt zie je vervolgens alleen ouwe TFT's? Erg vreemd.
Vooral deze springt er uit:
Contrast Ratio: 300/1
Brightness: 150 nits
Viewing Angle: H 90°, V 40°
Erg grappige 14" TFT.
Verwijderd
helemaal akkoord, niks om je schuldig over te voelen, iedereen wist dat er nog geen testreviews van bestaan.
hmm als het Xerox zelf is die een aparte interpretatie van reactiesnelheid heeft dan betwijfel ik dit, want dan zou je 90% van de tftschermen mogen terugbrengen. Xerox heeft het bij mijn weten nergens over overdrivepanelen, correct me if I'm wrong.Iemand die een scherm koopt wat niet aan de geadverteerde omschrijving voldoet kan de koop gewoon ongedaan maken.
Verwijderd
ja maar dan moet je dat wel hard kunnen maken als klant..Guardian Angel schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:20:
Iemand die een scherm koopt wat niet aan de geadverteerde omschrijving voldoet kan de koop gewoon ongedaan maken.
Prove it.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:21:
De 190X6 staat idd nog ni vermeld, maar de rest van de 6-serie wel al, en die zijn ook 8ms
Nou en, Xerox zit gewoon te prutsen, voor mij genoeg reden om uit principiele reden geen Xerox meer te kopen (was ik zoieso al niet van plan gezien de Belinea eraan komt maargoed). Je moet de schuld niet 100% naar de verkoper schuiven.Xerox heeft het bij mijn weten nergens over overdrivepanelen, correct me if I'm wrong
[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 00:00 ]
Goh, dat lijkt me toch heus geen probleem lijkt me. De technische verschillen tussen een gewoon en een overdrive MVA schermen zullen wel intern zichtbaar zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:28:
[...]
ja maar dan moet je dat wel hard kunnen maken als klant..
Staat op de website
In de startpost staat MVA overdrive..... als dat niet juist is...........[...]
Nou en, Xerox zit gewoon te prutsen, voor mij genoeg reden om uit principiele reden geen Xerox meer te kopen (was ik zoieso al niet van plan gezien de Belinea eraan komt maargoed). Je moet de schuld niet 100% naar de verkoper schuiven.
[ Voor 44% gewijzigd door Guardian Angel op 22-05-2005 00:05 ]
ARME AOW’er
Verwijderd
Ik bedoel niet dat de fout bij de verkoper ligt helemaal niet, kbedoel dat je niet sterk in je schoenen staat als je je scherm wil retourneren omdat hij niet aan de specificaties voldoet. Degenen hier op het forum die hem gekocht hebben gaan ervan uit dat het een overdrive is, dat bedoel ik.Yokozuna schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:58:
Nou en, Xerox zit gewoon te prutsen, voor mij genoeg reden om uit principiele reden geen Xerox meer te kopen (was ik zoieso al niet van plan gezien de Belinea eraan komt maargoed). Je moet de schuld niet 100% naar de verkoper schuiven.
[ Voor 110% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 00:16 ]
ARME AOW’er
Verwijderd
Verwijderd
tjah ginder lopen ze altijd voor(en goedkoper), maar in Belgie is het nog erger dan in Nederland zodusGuardian Angel schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:20:
Zag wel een prijs bij de Oosterburen voor de Fujitsu-Siemens P19-2, € 478,=.
Verwijderd
Monitoren, projectoren / Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2Guardian Angel schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:20:
Zag wel een prijs bij de Oosterburen voor de Fujitsu-Siemens P19-2, € 478,=.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 00:29 ]
[ Voor 3% gewijzigd door anonimoes op 22-05-2005 00:31 ]
Gemberthee: water met een smaakje.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:28:
[...]
Monitoren, projectoren / Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2
http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=12878
ik vind hem niet erg mooi trouwens met dat rooster erin
allebei hetzelfde antwoord.Zoals al vaker in dit forum aangehaald gaat hierbij om de oudere tragere( zonder overdrive) versies. En ja ze gebruiken hetzelfde nummeranonimoes schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:29:
Wat ik nu even niet goed begrijp is hoe het nu zit met de Belinea 101920. In de startpost wordt gezegd dat deze monitor nog niet leverbaar is. In de pricewatch staat hij echter al (zie hier) voorts zijn er bij bijvoorbeeld kieskeurig.nl mensen die in 2004 de monitor al reviewen (zie hier)
Ik kom er dus ff niet meer uit.......Heeft iemand een idee hoe dit zit (gaat het wellicht om een nieuwe monitor maar met hetzelfde typenummer?).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 00:41 ]
Verwijderd
dat zal me dan even ontgaan zijn door alle ghosting hierVerwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:35:
allebei hetzelfde antwoord, zoals al vaker in dit forum aangehaald. Het gaat hierbij om de oudere tragere( zonder overdrive) versies
Ja, is inderdaad klote! Dan krijgen we dus hiermee waarschijnlijk hetzelfde gedoe als met die Xerox....... triest! Introduceer ze dan gewoon onder een ander nummer, aangezien er gewoon een heel ander paneel in zit e.d.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:35:
[...]
[...]
[knip] En ja ze gebruiken hetzelfde nummerDas blijkbaar eigen aan de informaticawereld. [knip] Het blijft gewoon klote.
Gemberthee: water met een smaakje.
[ Voor 7% gewijzigd door airliner op 22-05-2005 03:20 ]
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
kost je al met al toch een hoop knaken voor verzending enzo, wel een domperThe_Greater schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:12:
LordLynx, daar ben ik het helemaal mee eens. En daarom ga ik mijn TTFT terug sturen.
De 16ms ziet er verder wel gelikt uit. Maar ik ging toch echt voor de 8ms
Geen kritiek op jouw post hoor, maar volgens mij verkopen een aantal winkels in die pricewatch de P19-2 nieteens en sommige adverteren met andere specs en andere winkels geven de specs niet eens.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:28:
[...]Monitoren, projectoren / Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2
http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=12878
ik vind hem niet erg mooi trouwens met dat rooster erin
Groot gelijk. Ik heb nu dit in de startpost staan (dit is de meest recente versie van de xerox site)Ik heb mijn bestelling van de Xerox iig geannuleerd, ik heb echt geen zin in dit gezeik.
Als jullie vinden dat er nog meer bij moet dan hoor ik het.Specs: 8ms overdrive MVA paneel, contrast 800:1 (niet 700:1!), helderheid 300nits, kijkhoek 170 graden (P.S. Vraag de winkel of het de goede versie is!)
[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 13:37 ]
Bedoel je daarmee midden achter het glas, of alleen langs de buitenste randen? En kan je daar een foto van maken?The_Greater schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:44:
Nog ff een schepje op de Xerox
Nu heb ik hem 2 dagen. En bij op starten van WinXP (veel zwart in beeld)
viel me op dat hij stof achter het glas aan het verzamelen is.
[ Voor 3% gewijzigd door Thyzz op 22-05-2005 16:33 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 16:51 ]
Op dit moment hab ik geen digitale camera ter beschikking.Crash_neo schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:32:
[...]
Bedoel je daarmee midden achter het glas, of alleen langs de buitenste randen? En kan je daar een foto van maken?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit mogelijk is. Die glasplaat zal toch wel op het panel er onder gelijmd zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door The_Greater op 22-05-2005 17:01 ]
[ Voor 112% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 17:56 ]
[ Voor 50% gewijzigd door PromoX op 22-05-2005 18:47 ]
[ Voor 53% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 19:45 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Chimera op 22-05-2005 19:51 ]
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Dat verspringen had m'n broer ook, maar dat kon voor een paar euro (25 ofzo) gemaakt worden. Mischien een idee.... dan heb je wat meer tijd om te wachten op een monitor die je wil. Het beeld versprong horizontaal en was met een harde klap idd weer op de juiste plaats.Crash_neo schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:20:
Damn, ik had gehoopt dat die xerox wat zou zijn.
* Ghost81 is dringend aan een nieuwe monitor toe. De huidge is bijna stuk, het beeld verspringt steeds. Niks wat een harde klap op dit moment niet oplost
Die zit er altijd achter. De glasplaat zit er echter niet voor de sier op. Het beeld, met name het zwart, wordt er gewoon wat beter/scherper/dieper door zichtbaar.Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:50:
Dat zegt genoeg over de glasplaat die er niet meer dan voor de sier op zit. Achter die glasplaat zit waarschijnlijk gewoon nog een normale anti-glare laag
ARME AOW’er
Hoe kan het zwart opeens dieper worden als je over de matte anti-glare laag nog een glascoating gebruikt?Die zit er altijd achter. De glasplaat zit er echter niet voor de sier op. Het beeld, met name het zwart, wordt er gewoon wat beter/scherper/dieper door zichtbaar.
[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 20:40 ]
Verwijderd
hooguit doordat er meer refractie is van binnenkomend licht (van buitenaf) op de plaat. maargoed, dan wordt het totale contrast ook gewoon minder natuurlijk.Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:32:
Als ik een denkfout maak, op welke manier zorgt de toevoeging van een EXTRA laag (glaslaag) bovenop de normale laag dan dat het zwart dieper wordt?
Search me.Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:32:
[...]
Hoe kan het zwart opeens dieper worden als je over de matte anti-glare laag nog een glascoating gebruikt?
ARME AOW’er
Verwijderd
die onderste lijkt me (gezien de hoek van de voet) niet in hoogte verstelbaar, de bovenste waarschijnlijk wel.Chimera schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:50:
Die onderste van de URL hierboven is trouwens erg mooi, hoop dat dat em wordt (zwarte rand)
Ja dat zorgt juist voor een minder diep zwarthooguit doordat er meer refractie is van binnenkomend licht (van buitenaf) op de plaat
Die onderste lijkt trouwens best veel op de nieuwe Viewsonic VX924. Die bovenste zal het wel worden ja, niet erg mooi vind ik, maar het kan er mee door.die onderste lijkt me (gezien de hoek van de voet) niet in hoogte verstelbaar, de bovenste waarschijnlijk wel.
[ Voor 60% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:11 ]
Verwijderd
ja dat geloof ik ook wel. je zal zelf het contrast wat moeten boosten (of de fabrikant), dan zal je het zwart wel wat dieper kunnen krijgen.Guardian Angel schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:06:
[...]
Search me.
Ik heb diverse keren naar een monitor staan kijken waar mensen zelf een glasplaat ervoor hadden gezet. Met wat spelen met contrast en helderheid was er toch wel een beter beeld te krijgen.
[ Voor 45% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:14 ]
Verwijderd
volgens mij niet, doordat het licht voor een deel van de plaat afketst is de totale lichtinval minder (en minder lichtinval is in ieder geval absoluut gezien dieper zwart). de rest wordt over de de plaat gediffuseerd waardoor het contrast alleen wat lager wordt.Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:08:
[...]
Ja dat zorgt juist voor een minder diep zwartIk wil graag een uitleg over hoe een glaslaag OVER een anti-glare laag heen voor een dieper zwart kan zorgen, heb nog geen redenering gelezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 21:15 ]
Het licht dat afketst zie jij op die plaat (spiegeleffect). Als het zonnig is en je hebt witte muren zie je die witte muren via de glasplaat gereflecteerd, dat lichte beeld wordt over het TFT beeld geprojecteerd wat zelfs voor een minder diep zwart kan zorgen op zonnige dagen (tenzij je dus in een donkere ruimte zit).doordat het licht voor een deel van de plaat afketst is de totale lichtinval minder
[ Voor 82% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:22 ]
Verwijderd
dat hangt helemaal van de refractiehoek van het gebruikte glas afYokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:16:
[...]
Het licht dat afketst zie jij op die plaat (spiegeleffect). Als het zonnig is en je hebt witte muren zie je die witte muren via de glasplaat gereflecteerd, dat lichte beeld wordt over het TFT beeld geprojecteerd wat zelfs voor een minder diep zwart kan zorgen op zonnige dagen (tenzij je dus in een donkere ruimte zit).
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 21:22 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:26 ]
Verwijderd
hmm ik betwijfel het hoor; een deel van het licht gaat door de glasplaat heen en recflecteert van het paneel zelf terug. van dat licht zal de weerkaatsing van zwarte gebieden weer een stuk lager zijn dan van lichte gebieden.Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:24:
Volgens mij werkt de glasplaat van de Xerox gewoon als een spiegel.
Volgens mij zorgt de reflectie van al dat licht via de glasplaat in je gezicht voor een grotere verandering van het zwart (minder diep) dan het kleine beetje licht dat zo'n glasplaat uiteindelijk tegenhoudt (dieper zwart).
Verwijderd
maar in hoeverre weten we of bijvoorbeeld de xerox naast de glasplaat ook een anti-glare laag heeft?Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:24:
Volgens mij heb je alleen een voordeel van een glasplaat als je ALLEEN die glasplaat gebruikt en niet een anti-glare laag met daaroverheen nog eens een glasplaat.
[ Voor 121% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:45 ]
De Hyundai L90D+De Samsung was opzich ook wel een leuke keuze, aangezien het goedkoper is en de zelfde kwaliteit heeft als de Hyundai.
[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:50 ]
Ik doelde meer op het beeldkwaliteit, maar die extra's zijn idd ook wel fijn. Zeker dat het scherm wel in hoogte is te verstellen.Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:48:
[...]
De Hyundai L90D+
- heeft wel een DVI aansluiting
- is wel in hoogte verstelbaar
- is wel kantelbaar
Je krijgt dus wel extra's voor die meerprijs (naast het design), maar mooi dat je hem besteld hebt, eindelijk een eigenaar hier binnenkort.
[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 22-05-2005 21:54 ]
Geen stofje te zien achter de glasplaat bij mij. Ding staat in de huiskamer waardoor er veel stof ontwikkeling is (goed te zien aan mijn pc). Maar achter de xerox glasplaat geen stofje. Denk dat degene die dit heeft een slecht geplakte glasplaat heeft.Chimera schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:50:
Wat balen zeg van die Xerox... Straks gebruik je em een half jaar intensief en zie je niks meer door de stofontwikkeling
Zou je dat ook ergens met een beetje kracht weg kunnen zuigen? Ik bedoel, het zal wel niet luchtdicht zijn als er zit stof ontwikkeld...
edit:
Die onderste van de URL hierboven is trouwens erg mooi, hoop dat dat em wordt (zwarte rand)
Verwijderd
hoeveel 'slechter' is het beeld van zo'n TN in praktijk t.o.v. een MVA? is het beeld korreliger of waziger, of gaat het voornamelijk om de kwaliteit van 6-bits kleuren?Yokozuna schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:52:
Beeldkwaliteit is inderdaad bijna gelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 22:07 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq