[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.444 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121286

Ben hier niet de enige nachtraaf precies...
Dit forum is echt wel knap representatief voor mensen hun koopgedrag.

Omdat ik vindt dat ik men hp f1523 15" schermpje ook eens voor een 19" zou willen inruilen, heb ik dit forum sinds deel 1 van dichtbij gevolgd.

Als binnenkort de Belgische Belastingsdienst enkele honderden euro's op men rekening gaan storten, denk ik eraan dit integraal te spenderen. Laten we maar denken aan een goed xeroxje ofzo en dan daarbij een deftig grafisch kaartje met dvi uitgang (ati9550 of 9600). En dit alles om wat te prutsen in photoshop en wat films te bekijken, weinig games.

Wil vooral iedereen bedanken hier voor de reviews en replies.

Apart bedankje aan yokozuna ;)

I'll be around...quietly...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

[q]Ben hier niet de enige nachtraaf precies...[/q]

Wie is hier de nachtraaf? ;)
/check @5:26, pas usual suspects gezien en toch nog eens dit forum checken. ;) How about this as loyal topic reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144627

Weet er iemand of het Xerox scherm een geïntegreerde stroomadaptor heeft? En hoe zit het met het mooi wegsteken van kabels achter het scherm? Is hier iets voor voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82553

Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Ik doe voornamelijk Office en grafisch werk er op, maar zo heel af en toe wil ik toch ook een (race)spelletje kunnen spelen.
Is dit laatste iets dat echt niet te doen is op een MVA/PVA?

Ik heb bij Dunnet naar een Sony (17") scherm gekeken met glasplaat, maar dat was schrikken. Wat een reflectie! Voor mij geen glasplaat!!
Ik denk nu over de Belinea. Hoop dat daar snel meer over bekend wordt ;)

Ik ben al aardig aan het spitten geweest in dit forum, maar er is iets dat me nog niet helemaal duidelijk is. Misschien dat iemand meer licht op het volgende kan werpen?

Waarom is bij gamen wel sprake van ghosting en bij video kijken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 13:02
Yes!

Net een Samsung 913N bij 4launch.nl besteld. :9~
Eindelijk de keuze kunnen maken tussen de BenQ en de Samsung; doorslaggevend was dat ik in het verleden twee 172x heb gehad waar ik zeer tevereden mee was.
De DVI-aansluiting van de BenQ schijnt ook niet of nauwelijks een voordeel te zijn.
Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 14:50

Darth Punk

professionalized prutz0r

Anoniem: 82553 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:33:
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Ik doe voornamelijk Office en grafisch werk er op, maar zo heel af en toe wil ik toch ook een (race)spelletje kunnen spelen.
Is dit laatste iets dat echt niet te doen is op een MVA/PVA?
Kijk eens in de startpost van dit topic naar schermen die MVA/PVA panelen met Overdrive Technologie. Voorbeelden zijn de Xerox, Fujitsu Siemens en de ViewSonic :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82553

Darth_Punk schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:20:
[...]
Kijk eens in de startpost van dit topic naar schermen die MVA/PVA panelen met Overdrive Technologie. Voorbeelden zijn de Xerox, Fujitsu Siemens en de ViewSonic :)
Ja, dat had ik begrepen.
De Xerox vind ik er mooi uitzien, maar de glasplaat vind ik een NO GO.
De Viewsonic valt buiten het budget.
De Siemens is nog te weinig over bekend (helaas is mijn Duits belabberd ;) )
Vandaar dat ik geinteresseerd ben in de Belinea (ongeveer 400 Euro).

Maar omdat ik ook wil begrijpen waarom ik een bepaald scherm het beste kan kopen, stelde ik dus de vraag over ghosting bij video.

Toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Maar omdat ik ook wil begrijpen waarom ik een bepaald scherm het beste kan kopen, stelde ik dus de vraag over ghosting bij video.
Geen enkel overdrive VA paneel (allround categorie) heeft last van ghosting bij video's. Door die eis hoef je dus geen enkel scherm links te laten liggen. Uiteindelijk kom jij op de Belinea uit ja (geen glasplaat+lage prijs). Moet je alleen nog een aantal weken wachten totdat hij uit is.
Beste allemaal,
Hehe, een nieuwe aanspreekvorm!

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 19-05-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
zooo het is dus wachten op de belinia.. eindelijk dan aan de TFT. Ik startte met het willen kopen van de Samsung 173P een enorm monster van Porche Design ofzo, toen 1000 euro.. en steeds weer wachten, wachten op nieuwere modellen.

En dat was in augustus 2002 :X .. je kan dus niet zeggen dat ik mijn aankopen niet goed overdenk!

als de test van de nieuwe belinia goed uitpakt, he's in the pocket!

[ Voor 10% gewijzigd door meelmark op 19-05-2005 12:07 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik denk dat dat een mooi scherpje wordt om te betalen van (een deel van) je zomer-vakantie-werk-geld :)

Voor de mensen die nog geinteresseerd zijn in de Xerox xa7 19i: Hier nog een pakketje nederlandse userreviews: http://www.kieskeurig.nl/...B51C3C1256FC200653FB0.htm

Hier nog wat over de glasplaat van de Xerox:
belichting van achteren ietwat reflecteren, echter door deze glasplaat heb je
een echt goede zwartweergave.
Ideaal is de glasplaat die gemakkelijk te reinigen is.
(voordeel waar ik nog niet opgekomen was)

Verder: De moderators blijven krampachtig bij hun standpunt: "Geen centraal 17" topic, want er zijn meer 17" schermen dan 19" -> zou te groot worden." Ik zou zeggen; Juist daarom moet je overzicht creeren met een 17" topic met een overzichtelijke startpost. Maargoed, dat willen (met de nadruk op willen) ze blijkbaar niet begrijpen. Ik zal dus maar es kijken of AU Optronics ook nog 17" overdrive VA paneeltjes gaat produceren.

[ Voor 118% gewijzigd door Yokozuna op 19-05-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
meelmark schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:06:
zooo het is dus wachten op de belinia.. eindelijk dan aan de TFT. Ik startte met het willen kopen van de Samsung 173P een enorm monster van Porche Design ofzo, toen 1000 euro.. en steeds weer wachten, wachten op nieuwere modellen.

En dat was in augustus 2002 :X .. je kan dus niet zeggen dat ik mijn aankopen niet goed overdenk!

als de test van de nieuwe belinia goed uitpakt, he's in the pocket!
ik wil ook voor de belinia gaan...

maar ben ik nou gek?, of zie ik het gewoon verkeerd?:
volgens mij is hij al lang uit! zie hier:
pricewatch: Belinea 101920 (19", ms, D-sub/DVI-D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
edgarf28 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:15:
[...]

oudere versie is dit volgens mij, met 10ms grey to grey (gtg), oudere revisie etc.

* wordt wel gek dat 1 model soms 3 verschillende revisies heeft.. geeft altijd onduidelijkheden aan in de pricewatch.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna

Dat is de oude versie. Er staat in de startpost, 800:1 contrast, 8ms responsetijd en ref. 111919. De versie van de pricewatch heeft een normaal oud MVA paneel met een reponsetijd van 25ms (10+15) een contrast van 600:1 etc.

Waarom dat dan niet duidelijk erbij staat in de pricewatch? Toen deze monitor uitkwam (de oude dus) hadden fabrikanten nog niet het debiele idee om een TFT met hetZELFDE typenummer uit te brengen terwijl de inhoud compleet vernieuwd was (nieuw paneel met andere specs). Toen had je dus genoeg aan het typenummer, tegenwoordig kun je daar dus vaak niet meer op afgaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 19-05-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Yokozuna schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:53:
Tof dat je hem binnen hebt! Meteen even toegevoegd aan startpost. Heb je inderdaad echt absoluut geen ghosting kunnen waarnemen? Ook geen nagloei in spellen van een geel lichtje met een donker oppervlak eromheen, zulke dingen? Ook geen detailvermindering als je snel draait in de shooters?

Ik geloof je heel graag hoor, dat staat voorop :) Soms houdt m'n onderbuikgevoel me alleen tegen.
Ik heb bij snelle shooters getest maar geen detailvermindering van de omgeving bij het heel snel heen en weer draaien kunnen waarnemen. Bij Sunrise trackmania getest: geen ghosten of wat dan ook. Mischien is de kwaliteit van de achtergrond ietjes minder bij een snelle draai maar dat wil ik niet echt ghosten noemen. Of wel? Dat laatste geval totaal niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb bij snelle shooters getest maar geen detailvermindering van de omgeving bij het heel snel heen en weer draaien kunnen waarnemen.
Mooi! Wel een gigantische responsetijd versnelling met overdrive dan. Eerst 20 tot 100ms toegangstijd bij VA panelen, nu gewoon 14ms gemiddeld. Ben benieuwd of die Xerox dat ook haalt, want er wordt wel hetzelfde paneel in gebruikt, alleen misschien niet dezelfde Digital Signal Processor...

DVI kabel is trouwens toch standaard bij de VP191b geleverd?

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 19-05-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
En dan nu de hamvraag: Wat is nu de allerbeste 19" TFT for fps games. (prijs maakt niets uit)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 11:01

n00bs

Het is weer Zomer!

KingNothing schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:49:
En dan nu de hamvraag: Wat is nu de allerbeste 19" TFT for fps games. (prijs maakt niets uit)
pfff dat is een moeilijke ;)
Ik zou toch zeggen de Samsung 913N, maar Yoko leest weer op THG dat de 913N trager is dan de overdrived MVA panelen (ik heb zelf weer het andersom gelezen op behardware... die ik trouwens eerder geloof dan THG).

Maar ik denk dat je dan zou moeten kiezen tussen de Samsung 913N met TN paneel of de nieuwe Viewsonic met overdrived MVA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
maar Yoko leest weer op THG dat de 913N trager is dan de overdrived MVA panelen (ik heb zelf weer het andersom gelezen op behardware... die ik trouwens eerder geloof dan THG).
Op Behardware heb ik inderdaad gelezen dat 8ms TN paneeltjes nog net iets sneller zijn. Ik zei ook niet dat ik THG geloofde :) Alleen dat hun ghosting meetmethode representatief is.

Uiteraard op voorwaarde dat getallen kloppen en dat is een tweede. Enige manier om er achter te komen is een Xerox/Viewsonic naast een Samsung/Benq zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 19-05-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Daarom zei je wat :p je zin loopt niet verder :)

ps: yoko voor welk scherm ga jij op dit moment?

[ Voor 36% gewijzigd door n00bs op 19-05-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nu wel toch? :)

Ik zou momenteel voor de Belinea gaan, gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding en hoogte verstelbaar vind ik een grote pre. Je kunt natuurlijk wat plankjes onder je TFT zetten, maar ik heb liever gewoon geen gedoe frits frats op m'n bureau, geen concessies, het moet gewoon in 1x goed zijn. De bovenkant van het scherm moet in principe evenhoog staan als je ogen volgens de mannen van de Arbo dienst en andere ergonomie 'deskundigen'. Niet dat je anders nekkrampen krijgt ofzo, maar je nek en/of rug kunnen heel lichtjes krom groeien als je x uur per dag te ver naar beneden kijkt.

[ Voor 110% gewijzigd door Yokozuna op 19-05-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yokozuna schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:29:
Nu wel toch? :)

Ik zou momenteel voor de Belinea gaan, gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding en hoogte verstelbaar vind ik een grote pre. Je kunt natuurlijk wat plankjes onder je TFT zetten, maar ik heb liever gewoon geen gedoe frits frats op m'n bureau, geen concessies, het moet gewoon in 1x goed zijn. De bovenkant van het scherm moet in principe evenhoog staan als je ogen volgens de mannen van de Arbo dienst en andere ergonomie 'deskundigen'. Niet dat je anders nekkrampen krijgt ofzo, maar je nek en/of rug kunnen heel lichtjes krom groeien als je x uur per dag te ver naar beneden kijkt.
Voor mij is het ook op dit moment dat scherm, wat ik mij alleen afvraag of dat scherm ook links en rechts kan bewegen... dat is namelijk zo relax als ik vanuit een ander punt mijn scherm wil bekijken zonder de voet te hoeven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het kan ook heel handig zijn bij situaties van: iemand achter een bureau - en de klant aan de andere kant. Even het scherm naar de klant draaien. Ik was laatst met m'n ouders mee geweest om te kijken naar een keuken, daar hadden ze overal 17" TFT'tjes. De keuken moest wel precies passen en ze hadden er zo'n 3D keukenbouw programma, erg fijn om dan even het resultaat aan de klant te kunnen laten zien of de TFT zo te draaien dat alles zichtbaar is voor iedereen zonder de voet te draaien.

Bij een scherm als de VP191s (die is volgens mij horizontaal draaibaar) is dat erg fijn omdat die voet flink zwaar is, gewoon lekker laten staan en alleen het scherm zelf draaien. Als je bijv. vanuit een andere positie TV wil kijken op je TFT en vul zelf maar in...

Opzich wel handig en fijn, maar hoogte verstelbaarheid vind ik belangrijker.

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 19-05-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105761

DryIce schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:30:
Yes!

Net een Samsung 913N bij 4launch.nl besteld. :9~
Eindelijk de keuze kunnen maken tussen de BenQ en de Samsung; doorslaggevend was dat ik in het verleden twee 172x heb gehad waar ik zeer tevereden mee was.
De DVI-aansluiting van de BenQ schijnt ook niet of nauwelijks een voordeel te zijn.
Dus vandaar.
Mag ik vragen of de winkel waar je hem besteld heeft, ook nog een redelijke pixelgarantie geeft, zonder extra kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74885

Anoniem: 144627 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:33:
Weet er iemand of het Xerox scherm een geïntegreerde stroomadaptor heeft? En hoe zit het met het mooi wegsteken van kabels achter het scherm? Is hier iets voor voorzien?
De stroomvoorziening is inderdaad ingebouwd in het scherm.
De stroomkabel is afneembaar, echter is dit een amerikaanse variant op de "euro stekker", maakt natuurlijk niks uit want de kabel wordt meegeleverd.
Er zijn voor de rest geen voorzieningen getroffen om de kabel weg te werken, dit is ook niet nodig aangezien deze monitor niet in hoogte verstelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Voor degenen die nog niet zoveel over OLED panelen en de voordelen weten + niet zoveel te doen hebben, check de OLED thread eens als je zin hebt, de eerste OLED TV's komen er al aan :) OLED schermen Samsung voor PC dichterbij

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 19-05-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 15:48

airliner

Swell

ik heb zojuist een xerox xa7-19i ontvangen, prachtig schermpje op een paar dingen na:
er zit een dingetje in de glasplaat in de hoek, ik heb iets van 11 "dode"? pixels (zijn kleiner dan een pixel, zwarte mini puntjes, ze zijn zwarter dan wanneer de 'kleur' zwart wordt weergegeven) en de response time is volgens mij geen 8ms, ik heb vrij veel last van ghosting (vooral op een niet witte achtergrond met de cursor bijv)

zowel op een 6800gt als een 5900xt heb ik last van deze ghosting, het is mijn eerste tft, dus misschien is het wel normaal voor 8ms? hiervoor een sony 21" crt gehad

hier wat foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59037/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59036/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59035/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59034/thumb.jpg

achterop staat dat de fabricage datum 19 feb 2005 is

naar mijn idee heb ik alleen al recht op een vervanging vanwege dat dingetje in of achter de glasplaat, maar ik wil graag weten hoe het zit met die ghosting bij 8ms
ik heb hier een aantal gebruikers ervaring gelezen waarin gesproken wordt over totaal geen ghosting
bij http://www.prad.de/new/monitore/schlieren2.html zie ik bijv een spoor van een halve cm achter dat vierkantje

tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Goed nieuws voor diegene die op reviews van sommige monitoren wachten :)

Ik heb even bij Ome tom gevraagd welke displays er in de pipeline zitten en hier is het antwoord...
- a 19 inch roundup
- a 19 inch overdrive article (I think you would love this one !)
- a 32 inch TV articles (3 or 4 panels)
- a 37 inch LG TV (monster TV !) article

that's written and only wait to be published !

In the near future:
- a professionnal display round-up (21 inch to 24 inch)
- a 17 inch round up
- an article about 4ms Viewsonic 19 inch (hot hot hot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74885

airliner schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:04:

naar mijn idee heb ik alleen al recht op een vervanging vanwege dat dingetje in of achter de glasplaat, maar ik wil graag weten hoe het zit met die ghosting bij 8ms
ik heb hier een aantal gebruikers ervaring gelezen waarin gesproken wordt over totaal geen ghosting
bij http://www.prad.de/new/monitore/schlieren2.html zie ik bijv een spoor van een halve cm achter dat vierkantje

tia
Dat vuiltje in of achter de glasplaat is zekers niet acceptabel, wat betreft die ghosting test van prad.
Ik heb hetzelfde fenomeen.
Ik zal morgen eens kijken op een CRT op het ghosting is of dat het daadwerkelijk in animatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als jullie nou dit topic hadden gelezen, dan had je ook gelezen dat die test onzin is omdat die op een CRT precies hetzelfde effect heeft :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ik heb zojuist een xerox xa7-19i ontvangen, prachtig schermpje op een paar dingen na
En dat noem je een paar dingen?

Het klinkt alsof het hele scherm compleet kapot is. Lijkt me een typisch geval van retour verkoper.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DryIce
  • Laatst online: 31-03 13:02
Anoniem: 105761 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:15:
[...]

Mag ik vragen of de winkel waar je hem besteld heeft, ook nog een redelijke pixelgarantie geeft, zonder extra kosten?
4Launch heeft een pixelgarantie van 55 euro voor 19" tft's....
Ik vind dit niet echt goedkoop maar ik heb in het verleden zeer prettig zaken met ze gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15
ik heb zojuist een xerox xa7-19i ontvangen, prachtig schermpje op een paar dingen na:
er zit een dingetje in de glasplaat in de hoek, ik heb iets van 11 "dode"? pixels (zijn kleiner dan een pixel, zwarte mini puntjes, ze zijn zwarter dan wanneer de 'kleur' zwart wordt weergegeven) en de response time is volgens mij geen 8ms, ik heb vrij veel last van ghosting (vooral op een niet witte achtergrond met de cursor bijv)

achterop staat dat de fabricage datum 19 feb 2005 is

tia
Ik heb dus mijn Xeroxje gisteren per post mogen ontvangen. Het beeld is prachtig op native res.
Maar als je er niet goed recht voor zit wordt het witbeeld zichtbaar geelder aan de randen.
Gelukkig niet echt storend. Maar nu heb ik het zelfde als jou.
Het zijn geen dooie pixels, maar het lijkt meer vervuilingen die met egale plekken goed kunt zien.
Nu heb ik zelf minimaal 3 van dat soort puntjes kunnen vinden.
Hoe zit het daar dan mee? Gerantie?
En ik heb een soort half doode blauwe pixel. 1ne keer doet die het wel. De andere keer niet.
Weg masseren is geen optie :). Want de Xerox heeft een glasplaat ervoor zitten.

De miene heeft de als productie datum februari 2005. En ik vraag mij af of dit wel een 8ms panel is of een 16/20ms. :?

[ Voor 6% gewijzigd door The_Greater op 20-05-2005 08:26 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
Dat zijn twee niet echt positieve reacties vind ik! Waar hebben jullie ze gekocht? Het lijkt erop alsof dit een andere versie van het panel is.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
SallandAutomatisering.
Ghosting is erg goed te zien bij spellen waar het donker is.
Zal wel wat meer info posten. Maar moet snel weg naar school :)

edit :
typo verwijderd ;)

[ Voor 13% gewijzigd door The_Greater op 20-05-2005 10:33 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
The_Greater schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:03:
SallandAutomatisering.
hij Ghosting is erg goed te zien bij spellen waar het donker is.
Zal wel wat meer info posten. Maar moet snel weg naar school :)
Ik vind het typisch dat hier tot nu toe niemand met zoveel klachten komt en nu ineens 2 mensen tegelijk. Misschien toch nog maar even wachten op de Belinea :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Ik weet namelijk niet of er gerantie zit op vuiltjes en oneffeheden op de pannel zelf.
Het lijkt wel of altijd pech heb met monitoren :/
Maardat verhaal laat ik liever achter wege. Het betreft namelijk CRT's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
The_Greater schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:32:
Ik weet namelijk niet of er gerantie zit op vuiltjes en oneffeheden op de pannel zelf.
Het lijkt wel of altijd pech heb met monitoren :/
Maardat verhaal laat ik liever achter wege. Het betreft namelijk CRT's :P
Jullie hebben beide een produktie uit februari terwijl voorgaande mensen panelen uit januari hadden. Misschien toch een verschil......

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22173

Anoniem: 59554 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:13:
[...]
Btw. De levertijd van de Xerox is verlengd naar 14 dagen. Ik heb em voor de pinksteren besteld en kreeg hierover een mailtje (nette mail, met uitleg hoe en waarom :) )
mailtje kreeg ik ook :'(

levertijd werd verhoogd van 5 dagen naar 2 weken, de prijs is nu overigens ook 10 euro omhoog gegaan.
reskobon schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 08:38:
Dat zijn twee niet echt positieve reacties vind ik! Waar hebben jullie ze gekocht? Het lijkt erop alsof dit een andere versie van het panel is.
uh oh, dat klinkt inderdaad een stuk minder dan eerdere reacties..

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 22173 op 20-05-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn dit wel overdrived MVA panelen :?
Kan mij niet voorstellen dat er zo een groot verschil zit tussen de voorgaande reacties en die van jullie (wat zijn de volledige specs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Ik heb het model P900 van de Xerox. Wie weet/zoekt uit wat dit voor pannel is?
Of is die uit januari ook de model P900?

Ik baal hier wel een beetje van. Op de doos wordt niks gezegt of het een 8ms is.
Ook is er geen type nummer op de achterkant van de Xerox. Wel een serie nr.
Het lijkt er wel een beetje op dat ze het express zo doen :?
n00bs schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:02:
Kan mij niet voorstellen dat er zo een groot verschil zit tussen de voorgaande reacties en die van jullie (wat zijn de volledige specs?)
Als ik thuis ben zal ik de volledige specs plaatsen.
Als ik deze ergens kan vinden :)

[ Voor 49% gewijzigd door The_Greater op 20-05-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
n00bs schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:02:
Dat leek mij ook ja. Toch zijn het die 800:1 panelen als je op de salland site kijkt.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

http://www.xerox-displays.info/xa7series.html

Zoals je ziet zijn er van de XA7, 2 types. 1 met overdrive en 1 zonder. Ik verdenk toch echt dat je een versie zonder overdrive hebt gekregen. De versie zonder overdrive is ook iets minder helder 250 vs 300.
Het vreemde dat op de site van Xerox ook de UPC van beiden hetzelfde is :?
Staat er nog verder iets op de doos?

http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3184

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 20-05-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

reskobon schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:11:
[...]

Dat leek mij ook ja. Toch zijn het die 800:1 panelen als je op de salland site kijkt.
Klopt idd :/ ! Maar hoe is het goed te controleren?! B)
Ik weet dat Salland dit graag hoort met een mail hoor, dan kunnen zij bij hun leverancier klagen :) Ze zijn daar juist erg strikt in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
Anoniem: 97917 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:35:
[...]

Ik weet dat Salland dit graag hoort met een mail hoor, dan kunnen zij bij hun leverancier klagen :) Ze zijn daar juist erg strikt in ;)
Wat houdt je tegen? Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met die winkel.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 97917 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:35:
[...]

[rml]n00bs in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml]
En wat dacht je van een mail sturen naar Xerox :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

reskobon schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:37:
[...]

Wat houdt je tegen? Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met die winkel.
Ik heb hem zelf niet, maar zit me te orienteren meneer voor mijn 2de tft ;) En mijn ervaringen zijn erg goed met hun service en het zou zonde zijn als xerox nu klote tft's uitbrengt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Het zijn nu nog maar 2 meldingen van TFT's die niet goed zijn.
Wacht maar even rustig af ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
Anoniem: 97917 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:40:
[...]

Ik heb hem zelf niet, maar zit me te orienteren meneer voor mijn 2de tft ;) En mijn ervaringen zijn erg goed met hun service en het zou zonde zijn als xerox nu klote tft's uitbrengt :X
Oh haha, dan zitten we in het zelfde bootje :+

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
n00bs schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:29:
Als jullie nou dit topic hadden gelezen, dan had je ook gelezen dat die test onzin is omdat die op een CRT precies hetzelfde effect heeft :z
Zal ik die test maar uit de startpost halen? Ik vind hem zelf eigenlijk ook maar belabberd. Op een CRT zie je constant 1 blokje met een stukje van een 2e blokje erachteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk dat je dat beter wel kan doen Yoko, geeft anders zo een vertekend beeld. Ik denk dat ieder gewoon individueel moet testen met de games die hij/zij speelt. Voor de rest gewoon de reviews volgen op THG, Anandtech, Behardware etc en natuurlijk hier op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Indeed.

Ik las trouwens op de AU Optronics site dat hun overdrive MVA panel altijd geleverd wordt met een anti-glare laag. Het zou dus kunnen dat de Xerox X7 19i een anti-glare laag heeft met daaroverheen nog een glasplaat (ter bescherming, meer flashy design). Niet bepaald efficient, zo heb je meer reflectie en nog steeds geen nog-dieper-zwart.

Dat verklaart misschien ook waarom de Xerox gewoon hetzelfde contrast heeft als de andere TFT's met AU Optronics overdrive MVA paneel.
Ik heb even bij Ome tom gevraagd welke displays er in de pipeline zitten en hier is het antwoord...
Tof :)

[ Voor 130% gewijzigd door Yokozuna op 20-05-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
Ik ben ook van plan de Xerox X7 19i te kopen. Ik dacht eerst aan Shop4It.nl, maar die geeft geen dode pixelgarantie, en hun scherm is 250cd/m2 ipv 300cd/m2.

Kan iemand vertellen welke shops de 'goede' Xerox leveren? En welke winkels hebben een voordelige pixelgarantie?

[ Voor 3% gewijzigd door ernstblaauw op 20-05-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
ernstblaauw schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:15:
Ik ben ook van plan de Xerox X7 19i te kopen. Ik dacht eerst aan Shop4It.nl, maar die geeft geen dode pixelgarantie, en hun scherm is 250cd/m2 ipv 300cd/m2.

Kan iemand vertellen welke shops de 'goede' Xerox leveren? En welke winkels hebben een voordelige pixelgarantie?
Het scherm moet ook 250 nits hebben, dat is het goede panel.
Kijk eens bij progress.nl, daar is hij iets duurder maar heb je dode pixelgarantie erbij.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ernstblaauw schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:15:

Zoals je hier [rml]n00bs in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml] had kunnen lezen is die versie dus GEEN overdrived scherm.

YOKO Denk dat het HEEL belangrijk is om te melden dat van die Xerox 2 verschillende types zijn 1 met overdrive en 1 zonder... het is voor de meesten TE lastig om die uit elkaar te halen en ik denk zelfs dat winkels gewoon adverteren met die overdrived en de gewone versie verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Dus dat is wat waarschijnlijk bij is gebeurd :/
Ik denk dat ik hem maar terug ga stuuren.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Greater op 20-05-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

The_Greater schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:24:
Dus dat is wat waarschijnlijk bij is gebeurd :/
Ik denk dat ik hem maar terug ga stuuren.
Stuur nog een mail naar Xerox hoe je een overdrived scherm kan herkennen... aangezien ze namelijk ook al dezelfde UPC code hebben volgens de Xerox site :?
Mocht het zijn dat de winkel jou een verkeerde versie heeft verkocht, wees dan zo slim om niet nog eens extra verzendkosten oid te betalen, dit zijn kosten VOOR de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Hmm, de de Xerox met 250 cd/m2 is dus zonder overdrive. Toch adverteert bijvoorbeeld Progress Online (www.progress.nl) met het scherm als een scherm met 8ms, maar wel 250 cd/m2. Hoe zit het dan daarmee? Hij heeft ook een contrastratio van 800:1. Beetje verwarrend allemaal. Kan ik ervanuit gaan dat dit het goede scherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Man man

Xerox levert dan wel klasse, maar door het zo te verprutsen...geen goeie reclame.
Ik vrees dat door deze toestanden heel wat mensen in de wachtzaal zitten, voor ze tot de aankoop van dit scherm overgaan.
Ik begrijp nog steeds niet dat een bedrijf dezelfde nummers gebruikt voor 2 verschillende producten.

Zeker als 1 van die 2 producten inferieur is aan de ander.

Ook vind ik het al helemaal niet kunnen dat het verschil enkel aan de doos te zien zou zijn...

Ik wacht nog even op de antwoorden van Xerox die hier binnenkort hopelijk gepost zullen worden (ga er zelf geen meer sturen, want ze zullen we al overstelpt worden met vragen), om dan eventueel een schermpje te kopen, we zien wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
Zover ik het weet is dit het enige juiste scherm:
AU Optronics M190EN03 V0 8ms GTG 250 nits 800:1 MVA, 16.7M Colors

Klopt dit nu?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
reskobon schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:51:
Zover ik het weet is dit het enige juiste scherm:
AU Optronics M190EN03 V0 8ms GTG 250 nits 800:1 MVA, 16.7M Colors

Klopt dit nu?
Volgens de startpost zou het scherm een helderheid van 300 cm/m2 moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

ernstblaauw schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:53:
[...]

Ja, zie ook de site die n00bs al 's gaf:

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
ernstblaauw schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:53:
[...]

Hum ja, en op de Xerox site staat dit panel helemaal niet :? Wat een zooitje!

En ja, dit houdt ook mij tegen om het te bestellen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede scherm heeft volgens mij maar 2 verschillen met het inferieure scherm

Goede : 300nits
40 Watt energy Star

Slechte : 250 nits
50 Watt energy Star

Voor de rest zie ik echt geen verschillen

Heb trouwens net mailtje gestuurd naar mpl.be, daar staan alle goeie vermeldingen, maar ik heb hen toch maar even om bevestiging gevraagd

http://www.mpl.be/products.aspx?id=9&sid=47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robje...jij zwijgt beter even, want je brengt de mensen hier alleen nog maar meer in verwarring met je verkeerde info....

trouwens : die schermen staan wel op de site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Nu online
Anoniem: 121286 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:02:
robje...jij zwijgt beter even, want je brengt de mensen hier alleen nog maar meer in verwarring met je verkeerde info....

trouwens : die schermen staan wel op de site....
Nou nou, niet zo zeuren hoor :+
Ik heb dat hier vandaan:
[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT ervaringen Deel..."[/rml]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is volgens mij de enigste site waar je op mag betrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

ik heb de mijne idd ook van salland vandaan, ik ga nu hun rma invullen
heb ze gister gemailed, met een link naar mijn vorige post in dit topic:
Geachte heer/mevrouw,

Wij verzoeken u vriendelijk een retournummer (RMA nummer) aan te vragen via
onze website. Na goedkeuring van de RMA aanvraag, ontvangt u via de e-mail
een RMA nummer van ons. U kunt de defecte producten onder vermelding van dit
nummer aan ons retourneren of u kunt het product onder vermelding van dit
nummer bij ons vestigingsadres te Raalte langsbrengen. Zodra wij de defecte
producten in ontvangst hebben genomen, worden de producten door ons getest.
Indien na het testen mocht blijken dat het product niet defect is, zijn wij
helaas genoodzaakt testkosten in rekening te brengen. De hoogte van de
testkosten kunt u terugvinden in het beginscherm tijdens het aanvragen van
het RMA nummer. Aangezien Salland Automatisering een garantie hanteert op
basis van carry-in, zijn zowel de verzendkosten van uw adres naar het adres
van Salland Automatisering, als de verzendkosten voor het retourneren naar
uw adres voor uw rekening (zie onze algemene voorwaarden). Voor een
uitgebreide omschrijving van onze retourprocedure verwijzen wij u door naar
onze website: Info / Retourprocedure.

Hopelijk heb ik u hierbij voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gerjan Dollen
Salland Automatisering
Afdeling RMA
dat carry-in vind ik trouwens behoorlijk f_cked up, hun leveren toch een defect product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wasn't me, ik heb de specificaties van de officiele Xerox site overgenomen.

Die helderheid, daar ben ik nog steeds niet uit, de site van Xerox (300) en AU Optronics (250) spreken elkaar tegen. Wat een kut actie van Xerox. De typenamen zijn al zo debiel. Dan doet Samsung het toch slimmer, gewoon een plusje erachter zetten.

n00bs, pas als ik duidelijkheid over de helderheid (250/300) heb kan ik erbij zetten dat je dat moet navragen bij de shop...

[ Voor 78% gewijzigd door Yokozuna op 20-05-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

nu ik toch een ander schermpje wil, is er al wat bekend over de samsung 193P+, zie ook: http://product.samsung.co...9PS&selTab=Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar gaan we...mailtje van mpl.be teruggekregen met de vraag over dat xerox paneel betreffende welk scherm ze leveren en betreffende de pixelgarantie :

------------------------------------------
Beste,

de pixelpolicy wordt bepaald door de fabrikant van het toestel, niet door ons of om het even welke andere dealer. De garantie wordt onsite afgehandeld, u neemt contact op met het service center en men komt het toestel bij u vervangen. Dit is zo bij 99% van de monitorfabrikanten. Gewoonlijk komen wij hierin in niets tussen, tenzij hooguit in vorm van een bemiddelende rol bij een discussie tussen een klant en een serviceagent - maar dat is gelukkig nog maar zelden voorgevallen. Gewoonlijk is dit volgens ISO 13406-2 Klasse II en wordt dit nog verfijnd door sommige fabrikanten. Opgelet: GEEN ENKELE fabrikant biedt voor zover wij weten momenteel in België 0 pixel defect warranty gedurende de ganse garantieperiode (opgelet: dead pixel is niet hetzelfde als pixeldefect - bij een dead pixel blijven alle subpixels uit, bij een defect pixel toont een kleur een verkeerde waarde). Dat laatste zou overigens Klasse I zijn - wat momenteel enkel onder contract door sommige fabrikanten rechtstreeks wordt aangeboden voor militaire of geneeskundige toepassingen (met een deftig prijskaartje eraan verbonden). Aan eindgebruikers kan dit momenteel niet worden aangeboden (wegens veel te duur om dit te garanderen, u zou dan ook fors meer betalen voor uw scherm gezien dan heel wat perfect bruikbare schermen zouden moeten worden weggegooid). Elk scherm is uniek, het is voor ons niet mogelijk om aan de leverancier te vragen "en haal me nu eens een defectloos panel uit uw magazijn". Ze gaan heus niet in het magazijn gaan, alle dozen openen en speuren welke nu al dan niet enkele defecte pixels heeft. Dat wordt niet gedaan, dat kost veel te veel tijd & dus geld. Bovendien kan dit product zodra het is uitgepakt niet meer als nieuw worden verkocht, ten tweede neemt de fabrikant of verdeler toestellen met een defect dat nog binnen de ISO norm valt vaak gewoon niet terug. Nu, defect pixels worden door sommige mensen wel zwaar overroepen: 85% van de klanten die ik over de vloer krijg zien ze zelfs niet eens staan als ze er zijn!!! Dit bewijst enkel hoe weinig dit stoort. Over een grote 4 pixelblok midden in het scherm bijvoorbeeld zou er geen discussie zijn: dat is vervanging onder garantie.

Het Xa7 19i is intussen het nieuwe 8Ms panel, gelieve steeds de locale Xerox website te raadplegen, want het is mogelijk dat in andere landen de schermen ook daadwerkelijk anders zijn. Wij kopen dit scherm bij de officiële Belgische verdeler. Staar u overigens niet blind op responstijd, want het hangt er zeer sterk vanaf welke responstijd hier mee bedoeld wordt: rise/fall black white (officiële ISO spec) zegt niets over de overgangssnelheden tussen andere kleuren. Zoals je bij deze monitor reeds hebt ondervonden aan de wijziging van de specs, gebeurd het wel eens dat fabrikanten het paneel veranderen zonder dat dit ook maar ergens duidelijk wordt aangegeven (dat kan om diverse redenen zijn: kost, leverbaarheid, panelupgrade om concurrentiëler product te kunnen aanbieden,...) Dat wordt ons ook niet altijd meegedeeld vrees ik, maar voor deze panels heb ik toevallig nog zeer recente geïnformeerd hoe de vork juist in de steel zat.

Warranty & service procedures

All Xerox LCD Displays and projectors carry a 3 year on-site swap warranty (based on the date of invoice).
-----------------------------------------------

http://www.e-officedirect.com/dmax/documents/135.html

Op deze link vind je alle info over de pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
mpl.be weet in ieder geval van wanten, altijd mooi om te horen.

Ik heb zojuist Xerox Rotterdam gemailed om te vragen of die 300nits echt klopt. Zoja dan moet er een ander paneel dan de AU Optronics zijn gebruikt.

[ Voor 58% gewijzigd door Yokozuna op 20-05-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:38:

Ik heb zojuist Xerox Rotterdam gemailed om te vragen of die 300nits echt klopt. Zoja dan moet er een ander paneel dan de AU Optronics zijn gebruikt.
Ben ik ook wel benieuwd naar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Om zoekwerk te voorkomen, dit is dus het omstreden AU Optronics paneel:

AU Optronics M190EN03 V0

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 20-05-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat een drama, maar zit er bij een nieuwe xerox geen boekje met specs dan (vraagje aan de kersverse xerox owners)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:48:
Om zoekwerk te voorkomen, dit is dus het omstreden AU Optronics paneel: http://www.auo.com/auoDEV...o&product_id=8&items_id=1
en is de V2 dan de 'slechte' variant (staat overigens 25ms op die site ipv 20ms xerox specs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Nee, het staat niet op de :
- doos, product code : LQZ-EGT-N0W324-D
- monitor, geen product code, maar wel model : P900, februari 2005
- boekjes, echte manual, geen specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Misschien biedt dat modelnummer wel zekerheid, laten we het hopen.
en is de V2 dan de 'slechte' variant (staat overigens 25ms op die site ipv 20ms xerox specs)?
20/25ms maakt niet uit, dat zijn natuurlijk geen overdrive versies, a.u.b. geen onnodige verwarring veroorzaken.

[ Voor 63% gewijzigd door Yokozuna op 20-05-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:57:

[...]

20/25ms maakt niet uit, dat zijn natuurlijk geen overdrive versies, a.u.b. geen onnodige verwarring veroorzaken.
ik hou m'n mond al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 18:17
nog steeds jammer van dit topic dat de philips 190s en dergelijke er niet in staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Yokozuna schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:57:

[...]

Het is natuurlijk vooral Xerox (en andere fabrikanten) die onnodige verwarring veroorzaken, door dezelfde namen te gebruiken voor verschillende schermen :r.

Het is te hopen dat er nog een duidelijk antwoord komt van Xerox.
jorisw86 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:04:
nog steeds jammer van dit topic dat de philips 190s en dergelijke er niet in staan
Ik ben bang dat dat Philips, ook al ziet het scherm er niet onaardig uit, niet ultiem genoeg is. Hetzelfde geldt voor andere schermen met een dergelijk TN paneel. Dit topic draait op dit moment toch vooral om de (MVA) Overdrive panelen.

[ Voor 31% gewijzigd door PromoX op 20-05-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jorisw86 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:04:
Je bent steeds vrij nieuwe of niet-vermelde schermen te melden op dit forum...daarom is dit forum er dan ook.

Door zulke reacties ga je daar natuurlijk nie veel aan helpen :)

ps : welke schermen bedoel je met "dergelijke"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-01 22:17
Ik zie ook 250 staan op de AUO site staan, maarre...wtf heeft dat met het paneel te maken :? Op z'n hoogst zou je kunnen zeggen dat met het paneel helemaal open 95% licht doorheen komt ofzo. Rest = puur afhankelijk backlight, right :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

PromoX schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:05:
[...]
Ik ben bang dat dat Philips, ook al ziet het scherm er niet onaardig uit, niet ultiem genoeg is. Hetzelfde geldt voor andere schermen met een dergelijk TN paneel. Dit topic draait op dit moment toch vooral om de (MVA) Overdrive panelen.
Niet ultiem genoeg:

Philips 190X5FB/20
Responsetijd: 12 ms
Ingebouwde speakers
Contrast: 450:1
Zero Bright dot policy
3 jaar onsite garantie
Ingebouwde voeding
CableGuide voor kabelvrije werkplek
Best of Tom's Hardware 2004 Editor Choice

Veel schermen die worden besproken zijn dan óók niet ultiem genoeg volgens jouw maatstaven. Ook al is het een prutprodukt, dan toch hoort dat op zijn minst vermeld te worden zodat gebruikers enig idee hebben wat er mis is met dit scherm.

Er staan 192 schermen in de pricewatch. Uiteraard kan het niet anders dan een groot aantal niet besproken worden of een user-review hebben. Nogmaals, niet ultiem genoeg (voor jou dan) wil zeker niet zeggen dat het geen goed scherm is.

Trouwens, het ultieme scherm is nu juist dat scherm dat volgende week uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 20-05-2005 20:13 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Guardian Angel schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 20:11:
[...]

Niet ultiem genoeg:

Philips 190X5FB/20
Responsetijd: 12 ms
Ingebouwde speakers
Contrast: 450:1
Zero Bright dot policy
3 jaar onsite garantie
Ingebouwde voeding
CableGuide voor kabelvrije werkplek

Veel schermen die worden besproken zijn dan óók niet ultiem genoeg volgens jouw maatstaven. Ook al is het een prutprodukt, dan toch hoort dat op zijn minst vermeld te worden zodat gebruikers enig idee hebben wat er mis is met dit scherm.

Er staan 192 schermen in de pricewatch. Uiteraard kan het niet anders dan een groot aantal niet besproken worden of een user-review hebben. Nogmaals, niet ultiem genoeg (voor jou dan) wil zeker niet zeggen dat het geen goed scherm is.
Met niet ultiem genoeg verwees ik vooral naar de topictitel. Afgezien daarvan kan dat Philips scherm best goed zijn, met ongetwijfeld een prima garantie.

Maar zolang er geen ervaringen gemeld worden met betrekking tot een dergelijk scherm, kan moeilijk bepaald worden of het scherm wel/niet goed is. En vanuit de berichten in dit topic lijkt er wat TN schermen betreft, meer interesse te zijn voor bv de Samsung 913N. Dat veel mensen vervolgens minder interesse hebben voor bv. die Philips kan ik ook niets aan doen natuurlijk :).
Trouwens, het ultieme scherm is nu juist dat scherm dat volgende week uitkomt.
En dit is helemaal waar, veel mensen zitten nu te wachten op (mva ovedrive) schermen die in de nabije toekomst uit gaan komen. En die hebben waarschijnlijk ook net wat meer te bieden (betere beeldkwaliteit en geschikt voor games) dan de huidige schermen met een TN paneel (vooral geschikt voor games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:15:
Ik zie ook 250 staan op de AUO site staan, maarre...wtf heeft dat met het paneel te maken. Op z'n hoogst zou je kunnen zeggen dat met het paneel helemaal open 95% licht doorheen komt ofzo. Rest = puur afhankelijk backlight, right.
Ja, maar de backlights worden ook gewoon door de panel fabrikant gemaakt. Het is een all-in pakket van de panel fabrikant.
Het is tijd voor Philips om weer eens wat nieuwe TFT's uit te brengen. Gelukkig zijn de druk bezig met de ontwikkeling van OLED panels. Er zijn al een aantal OLED panelen gebruiks klaar alleen de levensduur van vooral blauwe ledjes ligt nog veel te laag. (Philips: 'pas massaproductie in 2009')

De 19" pricewatch top6 ziet er goed uit trouwens :)
  1. Xerox XA7-19i-8ms (19", 8ms, D-su...
  2. Samsung Syncmaster 913N (19",...
  3. BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub...
  4. Hyundai L90D+ (19", 8ms, D-sub/D...
  5. Acer AL1912ms (19", 16ms, D-sub)
  6. Samsung SyncMaster 193P (19",...

[ Voor 129% gewijzigd door Yokozuna op 20-05-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Laatst online: 18-03 19:49
...veel mensen zitten nu te wachten op (mva ovedrive) schermen die in de nabije toekomst uit gaan komen.
Ik ben één van diegenen en zag op prad.de een interressante toevoeging aan de lijst met monitoren. Het betreft de Hyundai L91D met een MVA panel van 12ms met DVI, pivot en in hoogte verstelbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/guide/images/2073.img

Er staat niet specifiek bij vermeld dat het een overdrive model is, maar gezien de 12 ms lijkt het er wel op. Helaas wordt er geen introductiedatum genoemd en een prijs is (nog) niet bekend, maar de monitoren van Hyundai horen meestal niet bij de duurste modellen. Ik vind het design wel mooi strak(zelfde als de TN versie, de L90D+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 21:11
Ik ga morgen de Xerox XA7-19i-8ms ophalen bij shop4it. Een 8ms zou het moeten zijn, that is. Winkel geeft namelijk wel een helderheid aan van 250 cd / m2. Dus ik weet niet welke versie het is. Ik wil dus eigenlijk een manier om te testen of het scherm daadwerkelijk 8 ms is. Probleem is dat ik geen idee hen hoeveel dit scherm hoort te ghosten (ik ga ervan uit dat zelfs een 8 ms scherm nog een beetje ghost). De lcd schermen die ik ken (mva waarschijnlijk) hebben gigantische nagloei bij het scrollen en het verslepen van vensters. Zou iemand die in bezit is van de 8 ms Xerox of deze hier ook last van heeft. Zo niet, maakt dit het onderscheiden van 8 en 20 ms een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Even over die Xerox specs: Volgens mij zit het zo:

Xerox verkocht aan het begin 2 overdrive MVA panelen, namelijk een met 1000:1 contrast en 300nits helderheid (alleen aan het begin verkocht) en de ander met 800:1 contrast en 250nits helderheid. Toen was ook zeker dat die laatste het AU Optronics paneel was en dat dit de veranger van het 1000:1 paneel zou worden. Tegenwoordig verkoopt Xerox een TFT met 800:1 contrast en 300nits helderheid, een soort mengeling van beide voorgaande panelen, met specs die dus niet overeenkomen met die het AU Optronics paneel, die bijv. wel in de Viewsonic VP191b en de Belinea 101920 (8ms) zit.

Het punt is waarschijnlijk dat een aantal postordershops nog de 'oude' versie met 800:1 contrast en 250nits helderheid in het magazijn hebben (deze zou het AU Optronics paneel moeten hebben), maar dat Xerox vanaf nu de versie met 800:1 contrast en 300nits helderheid levert (waar dat paneel vandaan komt, dat krijg ik binnenkort via een mailtje van Xerox als het goed is).

Dat sommige mensen dan een versie krijgen die duidelijk ghosting vertoont, dat snap ik ook niet.
Wat betreft die 8ms versus 20ms: de 20ms versie is de niet-overdrive versie en vertoont dus dikke ghosting, de 8ms versie is de overdrive versie en hoort dus geen/heel weinig ghosting te vertonen.
Ik ben één van diegenen en zag op prad.de een interressante toevoeging aan de lijst met monitoren. Het betreft de Hyundai L91D, een MVA panel van 12ms met DVI, pivot en in hoogte verstelbaar.
De L90D+ is wel duurder dan bijv. De Benq, alleen daar krijg je wel de pivot functie en hoogte verstelbaarheid voor terug. Zit kwa prijs volgens mij een beetje tussen Viewsonic en Belinea/Xerox in. Maar wel interessant inderdaad!

[ Voor 159% gewijzigd door Yokozuna op 20-05-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 07:36
Ik heb trouwens nog een goede tip als je je TFT wilt schoonmaken.

Koop bij Appie Heijn ( AH :X ) het "Microvezel Raamdoek" (2,50 euro) en bij een computerwinkel "SafeClean" spray voor TFT Schermen ( ongeveer 6 euro ).

Hou de spray op 15 tot 20 cm afstand van het scherm en spuit wat vloeistof op het scherm (heel weinig, wel goed verdelen). Vouw het doekje op in 4 delen, is beter voor de beheersing :D Ga daarna met een beweging (begin bovenaan) van links naar rechts en weer terug, zodat je langzaam onderaan komt. Neem daarna een puntje van het doekje en ga voorzichtig langs de randen van je scherm (daarmee neem je de restanten van de vloeistof eraf).

Als je een hardnekkige vlek hebt op het scherm, ga dan voorzichtig wat harder over het scherm tot de vlek weg is.

Ik hoop dat ik jullie en andere mensen wat wijzer heb gemaakt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 21:11
@ Yokozuna: Thanks voor de verduidelijking. Zolang het scherm dus duidelijk minder ghosting vertoond dan de gewone mva die ik heb gezien, is het (waarschijnlijk) een overdrive mva :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jeroenz18 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:04:
Ik heb trouwens nog een goede tip als je je TFT wilt schoonmaken.

Koop bij Appie Heijn ( AH :X ) het "Microvezel Raamdoek" (2,50 euro) en bij een computerwinkel "SafeClean" spray voor TFT Schermen ( ongeveer 6 euro ).

Hou de spray op 15 tot 20 cm afstand van het scherm en spuit wat vloeistof op het scherm (heel weinig, wel goed verdelen). Vouw het doekje op in 4 delen, is beter voor de beheersing :D Ga daarna met een beweging (begin bovenaan) van links naar rechts en weer terug, zodat je langzaam onderaan komt. Neem daarna een puntje van het doekje en ga voorzichtig langs de randen van je scherm (daarmee neem je de restanten van de vloeistof eraf).

Als je een hardnekkige vlek hebt op het scherm, ga dan voorzichtig wat harder over het scherm tot de vlek weg is.

Ik hoop dat ik jullie en andere mensen wat wijzer heb gemaakt :p.
Leuk :) Misschien wel wat voor de startpost. Waarvoor is de schoonmaak vloeistof? Voor stof heb je (stof)doekjes dus ik neem aan voor vingerafdrukken? (=vet/ zout/ water enz.) Meer kan ik niet verzinnen...

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 20-05-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 07:36
Schoonmaakvloeistof is die "SafeClean"

Afbeeldingslocatie: http://www.qia.nl/Nederland/NLCONSUMENT/NLCleansafe/images/SafeClean.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Ik zit nu achter op Viewsonic VP191b scherm te kijken naar het modelnummer: VLCDS25973-2W

Nu kom ik dat modelnummer overal op internet tegen, blijkt een 16ms versie te zijn? :X

Ik had micromail al voor de levering gemaild en die zeiden dat het om de 8ms ging, op de doos stond ook zo'n Viewsonic 8ms sticker.

Echter ik kan nergens vinden op het i'net welke modelnummer die geteste VP191b's 8ms had.

:/

op http://www.behardware.com/articles/563/page1.html zie ik 'gelukkig staan'
3rd generation?

ViewSonic is one of the monitor manufacturers who change the components of their products without changing their names. In principle, the latest components are more recent and better than the previous ones. In this case, it is a real success!

This manner of proceeding can sometimes pose a problem, especially when retailers are still, like today, between two generations. Some still have the G2 and others already offer the G3. Because the VP191b is already available in some shops. To recognize this monitor, you just need to check its response time. If it is a 16 or 25 ms, it is one of the old ones. If it is an 8 ms (and you can see that from the large 8ms sticker on the packaging) it is the right one!
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/12/IMG0012103.jpg

update: weer wat meer nieuws:
http://www.cnet.com/5208-...messageID=778825&start=-1
nother tip to anyone wanting to buy this new faster model: they are not changing the model number, so I'm afraid that retailers could still be shipping out their existing stash of the slower ones even after the new one arrives ... be sure you are getting the 8ms

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 89184 op 20-05-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144498

Hallo mensen,

Ik las hier dat sommige mensen problemen hebben met Xerox. Zo heb ik bij Salland ook Xerox besteld ( ook met overdrive panel ).
Toch ben ik niet gerust en bestaat de kans dat ze verkeerde Xerox leveren. Nu weet ik niet goed wat ik moet doen, Xerox is al besteld. Ze zeggen dat ze factuur zouden opsturen. Nou, moet ik de deal misschien annuleren of zou ik doorgaan met transactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou dubbelchecken of t de echte is en zoals ik al vaker heb gemeld, email nou eens naar xerox... niemand doet dat maar :? en om hier constant af te vragen wat te doen, schiet niet op. Gewoon Xerox mailen en uitleg vragen hoe je het scherm kan herkennen. DAN pas contact opnemen met een webshop om dat scherm te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

n00bs schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:21:
Ik zou dubbelchecken of t de echte is en zoals ik al vaker heb gemeld, email nou eens naar xerox... niemand doet dat maar :? en om hier constant af te vragen wat te doen, schiet niet op. Gewoon Xerox mailen en uitleg vragen hoe je het scherm kan herkennen. DAN pas contact opnemen met een webshop om dat scherm te bestellen.
Als het goed is heeft Yoko gemaild... Wel een iets andere vraag zie ik, maar misschien dat de reactie toch wat meer duidelijkheid geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 20-05-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Vanochtend gemailed naar Xerox ja.

Jammer dat er geen algemene consumentenbond is die producenten kan binden niet zo te sjoemelen met het gebruiken van typenummers.
Ze gaan er gewoon van uit dat de massa bijna niets weet van TFT's, maar dat spreekt deze debiele acties echt niet goed. De getal-letter-combinatie-typenummers zijn zoieso al nerdy (creativiteit is geen kenmerk van de TFT-marketing mensen), maar ik vind dit echt zwaar ergerend.

[ Voor 98% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Voor mij is het in ieder geval weer een extra reden om m'n toekomstige scherm gewoon bij een winkel ergens in de buurt te kopen, in plaats van bij een webshop. Ik hoop ook dat bij een scherm als de Belinea (waar ik toch ook wel over zit te denken om te kopen), het toch wat duidelijker aangegeven wordt.

En die getal-letter-combinatie-typenummers hoeven geen probleem te zijn, zolang er maar logica in zou zitten, maar die is vaak ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Genoeg reden om die Belinea te kopen ja, ik verwacht dat daar maar 1 versie van uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:49
Net mijn twee Samsung 913N tft-monitoren van Cool-Prices binnen gehad. Na uitpakken gelijk geconstateerd dat één beeldscherm veel 'ouder' lijkt. Ze zouden identiek moeten zijn, als ik de kleuren van het zilver vergelijk zie ik duidelijk dat de één wat donkerder is, en dus ouder lijkt.
Toen maar de twee schermen aangesloten, en ja hoor, net wat ik dacht, gelijk al één dode pixel in het midden van het scherm, bij het (naar mijn mening) 'oudere' scherm. Gelukkig heb ik gekozen voor 8-dagen pixelgarantie bij Cool-Prices.

De andere monitor vertoond tot nu toe nog geen dode pixels, en ben er zeer tevreden over. Echt top schermpje! Games speelt ie lekker, geen ghosting oid.

Ik denk dat Cool-Prices het scherm met de dode pixel al een keer terug heeft gekregen, en dat ze m per ongeluk bij de nieuwe schermen hebben gezet. Daardoor lijkt ie ook ouder. Ik heb een mail naar Cool-Prices gestuurd, ik wacht af. Heeft iemand trouwens ervaring met die 8-dagen pixelgarantie (kon op de shopsurvey niks vinden).

[ Voor 5% gewijzigd door new_born89 op 21-05-2005 09:22 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.