Het Nintendo DS topic Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.160 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoeperman schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:02:
[...]
spoiler:
hoeveel is genoeg punten, 30 ofzo ?
spoiler:
Dat verschilt per spel. Het staat in de tekst die over het scherm rolt in het selectie-scherm.

spoiler:
Waarom moet dit eigenlijk allemaal onder spoiler-balkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kent iemand de Lunar RPG-serie nog? Ik vond een interessant gerucht waar gezegd wordt dat een nieuw Lunar deel genaamd Lunar Genesis in ontwikkeling is voor de DS. Lijkt me een goed plan daar er nog niet veel (goede) RPGs zijn voor de DS.

Tevens komt Namco met deze remake van Dig Dug, genaamd Dig Dug Digging Strike. Het blijkt een cross-over tussen Mr. Driller en Dig Dug. Aangezien Mr. Driller zo'n beetje de meeste brilliante puzzelserie van de afgelopen jaren is, wordt dit zeker een titel om naar uit te kijken! _/-\o_

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:01:
Hallo...

ik heb de start post even bekeken...

staat met dodepixel...

HELP! Mijn DS heeft een dode pixel!
Als je last hebt van een dode pixel kan je je DS kosteloos laten omruilen voor een nieuwe

Wil hier vragen.. laten om ruilen voor een nieuwe??
waar moet ik dat doen naar nintendo bedrijf van EUROPA? of winkel??

En als ik Import een Ds ga kopen mag ik dan die europa service gebruiken?

Bedankt :)
Ruilen bij de winkel waar je 'm gekocht hebt :)

Import is een heel ander verhaal.

Had in december een US DS geimporteerd welke dode pixels bleek te hebben. Heb toen een mailtje naar Nintendo Nederland gestuurd en kreeg als reactie (even in mijn eigen woorden):

Een Amerikaanse DS valt dus onder de garantiebepalingen van Nintendo of Amerika, en daar heeft Nintendo Europe niets mee te maken. Ze zullen hem dus niet repareren, en zal je hem dus terug moeten sturen naar NoA. Japanse DS hetzelfde verhaal, die mag dan terug naar NoJ.

Hoe het zit als je een DS uit bijvoorbeeld Duitsland importeert weet ik niet, maar er zal weinig aan de hand zijn lijkt me... dat valt namelijk toch weer onder Nintendo Europe?

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 01:53
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:13:
hallo, welke wireless pcmcia kaart gebruiken jullie voor de wifi passme?
je kan ook wel iets meer zelf doen...

http://ralink.rapla.net/

lees gewoon een tutorial, die zijn duidelijk genoeg...

offtopic:
Drill Spirits (U) 16 MB
Feel the Magic (E) 31.34 MB
Metroid Prime Hunters - First Hunt (DEMO) (U) 10.04 MB
NintenDogs Version1 (J) 30.97 MB
Ridge Racer DS (U) 31.63 MB
Sawaru Wario - Touched! (J) 28.67 MB
Super Mario 64 DS (U) 11.57 MB
The Urbz - Sims in the City (U) 31.97 MB
Wario Ware Touched! (U) 31.74 MB
Yoshi, Touch! and Go (J) 13.39 MB

[ Voor 40% gewijzigd door lukaso op 10-06-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:13:
hallo, welke wireless pcmcia kaart gebruiken jullie voor de wifi passme?
Ik heb sinds vanmiddag een kaartje van E-tech, type wgpc03 (pcmcia, voor laptop dus). Die was 20 euro en werkt perfect. Ze hebben hem onder anderen bij Alternate (hoewel hij daar nog als wgpc02 op de site staan, dat type staat overigens ook in de Ralink-lijst.

Het werkt mooi dus, en nu weet ik dus zeker dat ik Meteos en Electroplankton aan ga schaffen :).

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 10-06-2005 17:13 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
jamie

al had ik dat level precies nog als eens ergens gezien
oohh ja op mijn nintendo 8 bit

dit is precies een level afkomstig van mario bros 3 _/-\o_

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Die gast kan er trouwens geen hol van :|

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kreeg gisteren de folder voor volgende week van de Dixons in de bus. (Aanbiedingen geldig v.a. 13 Juni)

In de folder stond Bomberman DS voor E39,99

Helaas is de site van Dixons op dit moment down.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

39,99 is gewoon de adviesprijs hoor ;)..volgens mij is hij voor 30 ook wel te krijgen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

MaxBurn schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 11:54:
39,99 is gewoon de adviesprijs hoor ;)..volgens mij is hij voor 30 ook wel te krijgen straks.
OK, ik heb het verkeerd naar buiten gebracht. Ik bedoel niet dat het een aanbieding is, maar gewoon dat Bomberman dus zeer binnenkort leverbaar is, anders zet je 'm niet in een folder. Ik ben het inderdaad met je eens dat dit gewoon de adviesprijs is. Gewoon strakjes even goed zoeken.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

kloon schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:40:
jamie

Misschien dat jij een andere SMB3 hebt dan ik? Ik zat net juist tijdens het kijken van dat filmpje te denken "Ziet er tof uit, en lijkt me een leuk spel. Maar als ik het zo zie haalt het het niet bij de ontzettend coole levels uit SMB3". En dan lees ik ineens dit :D

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kloon schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:40:
[...]
jamie

Het doet mij juist het meeste denken aan het oorspronkelijke Super Mario Bros. Inclusief de terugkeer van de vlaggemast aan het einde van het level. _/-\o_ Toch nog steeds het meest bevredigende level-einde dat ik ooit in een platformspel heb gezien. Het blijft gewoon een uitdaging om er zo hoog mogelijk in te springen. :D
Maar het ziet er wel leuk uit. Behalve die tornado's, die lijken me nu al irritant.

Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat heten. Zullen ze het aandurven om hem Super Mario Bros 4 te noemen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
Vette shit, wlan kaartje doet het goeeeeeeeedddddddd!!!!11!!11

iemand anders hier waarmee ik over die shit kan lullen? zijn een paar demo's die ik nog niet helemaal begrijp, maar de electroplankton demo is zoooooooooo vet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

lukaso schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:55:

iemand anders hier waarmee ik over die shit kan lullen? zijn een paar demo's die ik nog niet helemaal begrijp, maar de electroplankton demo is zoooooooooo vet!!
Het is inderdaad supergaaf. Ik heb inmiddels Meteos 5 minuten vol gehouden (dikke chaos op het laatst), en ik zit te klooien met Submarine.. die is toch lastig te halen in de tijd die je hebt volgens mij..

Als N slim is gebruiken ze dit fenomeen door meer demo's dan die van E3 ter download aan te bieden. Het geeft ons even wat te doen, maar vooral de mogelijkheid om spellen uit te proberen. Je hebt niet altijd iemand in de buurt die je een demo toe kan wifi'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
dit is idd wel interresant.

Als de demos beter zijn dan onze eerste verwachtingen over het spel, dan zullen we eerder spellen kopen dus winst.

Maar als de demos slechter zijn dan wat we eerst verwachtte voordat we het spel gekocht hadden, dan zullen we minder spellen gaan kopen.

Ik denk wel dat Nintendo dit niet gaat doen. Door je ds aan een pc te koppelen breng je hackers juist weer een stapje dichterbij het kraken van de ds. Aan de andere kant komt dit er toch wel aan als de ds online gaat.

bij ganbare goemon, bestuur je toch die linker kerel(robot) op de achterkant? Met dat kereltje heeft ook een ds? ik weet alleen niet wat al die knoppen op je touchscreen doen...
linksboven is uppercut
midboven is schieten
linksmid is naar links lopen
midmid is ?suicide?
rechtsmid is naar rechts lopen
links onder ?
midonder ?
rechtsonder ?
(woo-hoo net ff uitgespeeld)

en over guru guru nagetto,
je hebt vier ballen en jij bent nummer 1, je moet hem telkens weggooien door snel rondjes te draaien?
(beetje suf spel als dit het is, ook moet je de hele tijd wachten)
edit: met die 2 knoppen aan de bovenkant kun je specials gebruiken ofzoiets? hmm zo wordt het wel heel erg makkelijk om eerste te worden.

trauma center vind ik erg cool, ben nog ff bezig met operatie nr 2.

Meteos had ik wel wat beter verwacht, vind die blokjes ook erg klein. geef mij eigenlijk maar tetris attack ds....

[ Voor 6% gewijzigd door lukaso op 11-06-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukaso schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:58:
bij ganbare goemon, bestuur je toch die linker kerel(robot) op de achterkant? Met dat kereltje heeft ook een ds? ik weet alleen niet wat al die knoppen op je touchscreen doen...
Waaah? Is Ganbare Goemon al speelbaar op die manier?! :o
Impressies! Impressies! Dat spel is één van de redenen dat ik een DS heb gekocht. Hoe speelt het? Is het leuk? Is het een beetje te volgen zonder dat je japans kunt lezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
nieuwe avatar?

ik vind het er erg goed uitzien, maar denk niet dat het te spelen is als je geen japans kunt, het barst nl van de tekens op je scherm. Ik zit nu ff die site te bekijken en ik vraag me af of de demo representatief is voor het hele spel. Het enige wat je kunt doen is nl dit

op die site schijnt ook een trailer te moeten staan maar ik kan hem niet vinden...
Eerste indrukken zijn iig wel goed. Helaas ben ik hier wel een leek in, ik had van deze titel tot vandaag nog nooit echt iets gehoord, ik kende hem alleen van naam, heeft goemon ook avonturen beleefd op andere platforms?

[ Voor 3% gewijzigd door lukaso op 11-06-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ja, zo'n beetje op alle Nintendo platforms. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
lukaso schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:17:
ik kende hem alleen van naam, heeft goemon ook avonturen beleefd op andere platforms?
De Goemon serie loopt al sinds 1983 beginnend op de Famicom en daarna op zo'n beetje ieder populair platfrom uitgebracht. Mijn eigen lijst vermeldt ruim 20 titels. Traditioneel zijn Goemon spellen import-onvriendelijk wegens de vele Japanse hints die je moet kunnen lezen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukaso schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:17:
nieuwe avatar?

ik vind het er erg goed uitzien, maar denk niet dat het te spelen is als je geen japans kunt, het barst nl van de tekens op je scherm. Ik zit nu ff die site te bekijken en ik vraag me af of de demo representatief is voor het hele spel. Het enige wat je kunt doen is nl dit
Ah okee. Die robot heet Impact, en die bestuur je in de meeste goemon-spellen alleen maar tijdens bepaalde bossfights. Inderdaad niet representatief voor de rest van het spel.
Traditioneel zijn Goemon spellen import-onvriendelijk wegens de vele Japanse hints die je moet kunnen lezen.
Ja maar er zijn 2 soorten Goemon-spellen. De platformgames met een paar rpg-elementen (dan kun je vaak door proberen er wel achter komen wat je moet doen, of desnoods op gamefaqs opzoeken waar je een bepaald voorwerp moet kopen. In dat geval is het toch nog wel een import waard. Maar een hele hoop andere Goemon spellen zijn echte rpg's waar je inderdaad niet ver in komt zonder kennis van de japanse taal. :'( Het is me nog steeds niet 100% duidelijk in welke categorie Goemon DS valt. Aan de filmpjes is duidelijk te zien dat er wel platform-stukjes in zitten. Maar je ziet de actie wel vaak schuin van bovenaf... en dat is traditioneel juist het perspectief dat wordt gebruikt voor de town-levels waar je veel met mensen moet praten.)
Ik ga hem evengoed importeren, en dan maar hopen dat het meevalt. :) En helemaal mooi zou zijn als er later ook nog een vertaalde versie wordt uitgebracht, maar dat lijkt op dit moment niet erg waarschijnlijk. :(
Mijn eigen lijst vermeldt ruim 20 titels.
.
Indrukwekkende lijst. _/-\o_
Heb je die spellen ook allemaal? :9
edit:
Hier is trouwens een compleet overzicht van alle spellen, inclusief beschrijvingen en screenshots! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Het verschil tussen de SNES en SFC versie is wel leuk om te zien. In de US wilden ze liever niet zo'n blij Japans voorkantje, maar moest het er weer allemaal stoer uit zien. Mijn stem gaat naar de Japanse :P

Toch nog maar eens op zoek gaan naar die SNES/SFC versies, want die zijn er erg leuk uit.

* Captain N heeft nog geen een Goemon spel :X

Oja, trouwens. Misschien leuk voor Surrounded. Weet je dat je Goemon uitspreekt als Go-è-mon, en niet als Goe-mon met een 'oe'-klank?

[ Voor 45% gewijzigd door Captain N op 12-06-2005 11:14 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:59:
Het verschil tussen de SNES en SFC versie is wel leuk om te zien. In de US wilden ze liever niet zo'n blij Japans voorkantje, maar moest het er weer allemaal stoer uit zien. Mijn stem gaat naar de Japanse :P
Ja dat amerikaanse artwork (is ook voor de EU release gebruikt) is inderdaad heel erg lelijk, en past ook totaal niet bij het spel zelf. (Je kunt helemaal niet op een tijger rijden. Er komen überhaupt helemaal geen tijgers in het spel voor! 8)7) En het is ook erg jammer dat Goemon en Ebisumaru elkaar constant Kid Ying and Dr. Yang noemen. Maar voor de rest is het wel heel leuk om een Goemon-spel in het engels te kunnen spelen. :)
Toch nog maar eens op zoek gaan naar die SNES/SFC versies, want die zijn er erg leuk uit.
Deel 1 en 2 kun je blind kopen. :)
En deel 3 en 4 zijn voor jou misschien ook nog wel te doen aangezien je een heel klein beetje japans kunt, misschien net genoeg om belangrijke woorden op te pikken.
* Captain N heeft nog geen een Goemon spel :X
Vergeet ook vooral de 2 uitstekende delen voor de N64 niet. :D
Oja, trouwens. Misschien leuk voor Surrounded. Weet je dat je Goemon uitspreekt als Go-è-mon, en niet als Goe-mon met een 'oe'-klank?
Heh, dat is inderdaad wel grappig om te weten. :) Bedankt!
Ik sprak het altijd uit (nouja, in gedachten eigenlijk, het is niet iets dat vaak IRL ter sprake komt ;)) alsof het een amerikaans woord is. 'Go-mon' zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ah okay. Ik echt met een "oe" voordat ik me ging verdiepen in Japans. Uit algemeen beschaafd Japans kan ik inmiddels met een woordenboekje al aardig wat vertalen. In games gebruiken ze vaak wat verbasterde dingen, zinnen die grammaticaal niet helemaal via het boekje zijn, etc etc. Dus dat is nog wat lastig vaak. Ook zijn soms Kanji ook echt niet te lezen. Zoveel lijntjes op een kleine ruimte dat je een grote witte vlek ziet :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
lukaso schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:55:

welk merk en type kaart is het kaartje

kan ik er ook 1 tje kopen

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik kan uit die lijst ook niet echt opmaken welk kaartje het nou wel of niet doet..
Tips anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

koop bv een sitecom wireless network card (pci)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of een goedkope E-tech pci

volgens mij ben je dan voor 20 euro al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:11:
Ah okay. Ik echt met een "oe" voordat ik me ging verdiepen in Japans. Uit algemeen beschaafd Japans kan ik inmiddels met een woordenboekje al aardig wat vertalen. In games gebruiken ze vaak wat verbasterde dingen, zinnen die grammaticaal niet helemaal via het boekje zijn, etc etc. Dus dat is nog wat lastig vaak. Ook zijn soms Kanji ook echt niet te lezen. Zoveel lijntjes op een kleine ruimte dat je een grote witte vlek ziet :P
Ik merkte vooral dat spellen die in Konami Osaka zijn gemaakt, voornamelijk "Osaka Ben" gebruiken. Dat hoor je duidelijk wanneer het spel start met "Go". Formeel is het namelijk IKIMASHOU" van het woord IKU (gaan). In Goemon hoor je "IKUZE", dat is 100% Osaka taal. In Tokyo zal je het nooit horen, omdat ze daar de Osaka Taal als slechte taal zien.

Voor objecten zullen ze meestal kanji gebruiken en dat is voor een leek moeilijk te leren, of je moet er echt dagelijks aan gaan zitten. Voor een Chinees is het wat dat betreft makkelijker te gebruiken. Voor een Chinees is Japans zelfs helemaal niet moeilijk, want ze kunnen de kanji al en katakana kunnen ze leren (= engels). Alleen hiragana is wat problematisch. Voor Koreanen is Japans ook niet al te moeilijk omdat ze exact dezelfde grammatica kennen. Maar dan nog, ze moeten wel weer en kanji's kennen. Natuurlijk kan je kanji's opzoeken in het woordenboek, maar voor een leek is dat onbegonnen werk.

Da's wel genoeg talentheorie voorlopig. Gomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:37
heb een sweex kaartje.

dees om pcies te zijn: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=407

werkt perfect:)

gewoon in de winkel vragen of je mag controleren dat de goede chipset er op zit.

weet iemand trouwens hoe je dat bestand uitpakt wat op die site word genoemd, waar alles spellen inzitten, met nog wat xtra's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 01:26:
Ik merkte vooral dat spellen die in Konami Osaka zijn gemaakt, voornamelijk "Osaka Ben" gebruiken. Dat hoor je duidelijk wanneer het spel start met "Go". Formeel is het namelijk IKIMASHOU" van het woord IKU (gaan). In Goemon hoor je "IKUZE", dat is 100% Osaka taal. In Tokyo zal je het nooit horen, omdat ze daar de Osaka Taal als slechte taal zien.

Voor objecten zullen ze meestal kanji gebruiken en dat is voor een leek moeilijk te leren, of je moet er echt dagelijks aan gaan zitten. Voor een Chinees is het wat dat betreft makkelijker te gebruiken. Voor een Chinees is Japans zelfs helemaal niet moeilijk, want ze kunnen de kanji al en katakana kunnen ze leren (= engels). Alleen hiragana is wat problematisch. Voor Koreanen is Japans ook niet al te moeilijk omdat ze exact dezelfde grammatica kennen. Maar dan nog, ze moeten wel weer en kanji's kennen. Natuurlijk kan je kanji's opzoeken in het woordenboek, maar voor een leek is dat onbegonnen werk.

Da's wel genoeg talentheorie voorlopig. Gomen.
Ja precies, dat soort dingen zijn lastig. Als ze Kanji gebruiken kan je er dan nog wel iig uithalen dat het iets met gaan te maken heeft :P Maar vaak zetten ze het dan in hirigana, en dan schiet het niet zo op. Het schijnt trouwens makkelijker te zijn voor een Japanner om Chinees te leren, dan andersom.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze doen ons een plezier en stoppen met die vervelende karakters en nemen dat geweldige systeem wat alfabet heet. 26 karakters waarmee je ieder woord kan maken, is dat een geweldig systeem of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb een USB WLAN geval. Heb ik pas net aangeschaft en vind het dus zonde om WEER een nieuwe kaart te moeten kopen...
Weet iemand of er nog andere ontwikkelingen zijn om het hele gebeuren wat algemener te laten werken?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:27:
Of ze doen ons een plezier en stoppen met die vervelende karakters en nemen dat geweldige systeem wat alfabet heet. 26 karakters waarmee je ieder woord kan maken, is dat een geweldig systeem of niet :P
Ze hebben ook een alfabet waarmee ze hun woorden kunnen schrijven, maar dat is echt veel moeilijker dan als ze gewoon karakters gebruiken... Bovendien zijn karakters cool :Y)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacPix boek 1 uitgespeeld en ik moet zeggen de laatste 3 levels waren zwaar, vooral de laatste waarbij de end boss mij voor een groot raadsel was wat te doen. hierna volgt er een eind filmpje cq dia show. :X

spoiler :
Pacman verschijnt uit een wolkje en doet zijn PacPac Talkje en zodra hij klaar is zwaait hij je met een bekende PacSmile Goodbye dan wordt het scherm wit en krijg je een schatkist te zien die zinkt. Hierna komt boven in het beeld te staan PacPix Staff waarbij alle medewerkers voorbij komen en verdwijnen door dat er een PacPix ze opeet en aan het eind nog wat humor in de vorm van Pinky die van rechts naar links gaat en je byebye groet in een balloon. O-)

Hierna kom je weer in het menu en daar kun je boek 2 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:54:
PacPix boek 1 uitgespeeld en ik moet zeggen de laatste 3 levels waren zwaar, vooral de laatste waarbij de end boss mij voor een groot raadsel was wat te doen. hierna volgt er een eind filmpje cq dia show. :X

spoiler

Anders zet je daar even een fatsoenlijke spoilertag overheen:
code:
1
[spoiler]zo dus[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:48:
[...]

Ja precies, dat soort dingen zijn lastig. Als ze Kanji gebruiken kan je er dan nog wel iig uithalen dat het iets met gaan te maken heeft :P Maar vaak zetten ze het dan in hirigana, en dan schiet het niet zo op. Het schijnt trouwens makkelijker te zijn voor een Japanner om Chinees te leren, dan andersom.
Dat valt vies tegen Cap. Toen ik in Japan woonde, ben ik op de faculteit van een talenuniversiteit geweest. Veel Japanse studenten hebben als minor de Chinese taal. Het niveau was om te huilen zo slecht. Na een jaar komen ze niet verder dan "Eet smakelijk" en "Ik spreek Chinees".

Als je over toegankelijkheid praat van Aziatische talen, dan is Japans veel toegankelijker, omdat men daar gebruik kan maken van ROMANJI (letters van het alfabet). Ook de klemtonen van woorden zijn makkelijker te onthouden. In het Chinees is het errug moeilijk, met vier tonen en de al die karakters.

Voor de games zou ik zeggen, leer vooral de katakana, want RPG's volledig begrijpen is te moeilijk. Als je katakana kent, dan kan je bv in Winning Eleven 8 (liveware evo uiteraard) goed je weg vinden. Start = Sutato, Load = Roodo, Save = Seefu etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

glaerox schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:08:
heb een sweex kaartje.

dees om pcies te zijn: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=407

werkt perfect:)

gewoon in de winkel vragen of je mag controleren dat de goede chipset er op zit.

weet iemand trouwens hoe je dat bestand uitpakt wat op die site word genoemd, waar alles spellen inzitten, met nog wat xtra's?
offtopic:
iemand een idee waar je die sweex meuk in een grote NL keten koopt? Ik wil de PCMCIA versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Vergeet daarbij niet dat er ook een onderscheid is tussen het geschreven woord en gesproken woord. Dat geldt zowel voor het Japans als het Chinees.

Maar goed terug naar de topic. US-versie Meteos komt eind juni uit, deze ga ik halen. Mh wordt wel een dure maand, zeker als ik een PSP erbij haal deze maand :S

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:52:
[...]

Ze hebben ook een alfabet waarmee ze hun woorden kunnen schrijven, maar dat is echt veel moeilijker dan als ze gewoon karakters gebruiken... Bovendien zijn karakters cool :Y)
Karakters zien er wel cool uit maar voor de rest is het een debiel systeem. Er is geen 1 japanner die alle kanji kent dan is er imho toch wat mis met je systeem. De woorden leren vind ik niet zo moeilijk mjah daar schiet je dan uiteindelijk nog niet zoveel mee op. Goed je kan wel anime enzo verstaan maar nogsteeds geen spel met veel tekst spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:54:

spoiler :
1
spoiler:
Pacman verschijnt uit een wolkje en doet zijn PacPac Talkje en zodra hij klaar is zwaait hij je met een bekende PacSmile Goodbye dan wordt het scherm wit en krijg je een schatkist te zien die zinkt. Hierna komt boven in het beeld te staan PacPix Staff waarbij alle medewerkers voorbij komen en verdwijnen door dat er een PacPix ze opeet en aan het eind nog wat humor in de vorm van Pinky die van rechts naar links gaat en je byebye groet in een balloon.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:10:
[...]

Karakters zien er wel cool uit maar voor de rest is het een debiel systeem. Er is geen 1 japanner die alle kanji kent dan is er imho toch wat mis met je systeem. De woorden leren vind ik niet zo moeilijk mjah daar schiet je dan uiteindelijk nog niet zoveel mee op. Goed je kan wel anime enzo verstaan maar nogsteeds geen spel met veel tekst spelen.
Erg vreemd dat je kanji (of Chinese karakters) een debiel systeem vindt. Als er een taal/ schrift niet debiel is, is het Chinees. De Chinese taal en schrift is de enige taal met een culturele EN filosofische achtergrond. Als je goed nadenkt, dan is het Westerse systeem (alfabet) debiel. Waarom vormen de letters S P E L het woord spel en waarom betekent spel spel. Beetje vreemd, maar kennelijk is een combinatie van 4 letters een woord dat iets betekent. Er is totaal geen achtergrond. Niet functioneel betekent niet debiel.

En er is niemand die alle karakters uit zijn hoofd leert om dan vervolgens zeggen dat je de taal beheerst. Om een beetje on topic te blijven, je hoeft in Final Fantasytoch ook niet alles te halen om het uit te spelen (dat kan zelfs bijna niet). Zo is het net in het Chinees, je moet net zo veel weten als je zelf denkt nodig te hebben en dat zijn meestal niet meer dan 3000 karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

I'm with Soni on this subject.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt het nou uit dat de letters S P E L net dat woord vormen. Het gaat erom dat het systeem voor iedereen heel makkelijk te leren en te gebruiken is. Ik las laatst dat een Japanner +/- 2000 kanji leert opschool, een paar jaar later wisten de meeste mensen nog maar rond de 1000 kanji en dan hebben ze daar ook nog eens jaren op geleerd terwijl je het alfabet in 1 jaar leert opschool. Dan kan je wel zeggen je moet zoveel leren als je nodig denkt te hebben maar wat nou als je opeens meer moet weten? dan heb je mooi pech.

Het alfabet is gewoon een logisch en goed systeem. Een programmeur gaat toch ook geen 100 regels code schrijven als het ook in 25 regels kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Dat in bepaalde samenlevingen het alfabet in gebruik is en dat mensen die in zo'n samenleving opgroeien het als logisch ervaren is een kant van het verhaal. Mensen die opgroeien in een samenleving waarbij karakters een vast onderdeel is moge ook duidelijk zijn dat zij juist een karaktersysteem als logisch ervaren.

Om te stellen dat 1 op 1 het alfabet logischer en simpeler is dan karakters dat vind ik persoonlijk te kort door de bocht. Karakters (met name in het chinees) hebben ook een logische opbouw waarbij de uitspraak wordt bepaald.

Tevens wordt in talen met letters in eerste instantie de "aap-noot-mies" methode gebruikt om woorden te koppelen aan de dingen. Immers later leer je dat pas dat aap met dubbel a geschreven wordt en in meervoud (apen) met 1 a. Terwijl de klank hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:09:
Wat maakt het nou uit dat de letters S P E L net dat woord vormen. Het gaat erom dat het systeem voor iedereen heel makkelijk te leren en te gebruiken is. Ik las laatst dat een Japanner +/- 2000 kanji leert opschool, een paar jaar later wisten de meeste mensen nog maar rond de 1000 kanji en dan hebben ze daar ook nog eens jaren op geleerd terwijl je het alfabet in 1 jaar leert opschool. Dan kan je wel zeggen je moet zoveel leren als je nodig denkt te hebben maar wat nou als je opeens meer moet weten? dan heb je mooi pech.

Het alfabet is gewoon een logisch en goed systeem. Een programmeur gaat toch ook geen 100 regels code schrijven als het ook in 25 regels kan?
Ik ben het hartstikke met je eens dat het alfabet een stuk functioneler en toegankelijker is. Maar functionaliteit is niet alles. Als functionaliteit boven alles gaat, dan kunnen we met z'n allen beter Engels gaan leren en niks anders. Gedachtegang is evenzo belangrijk. Want anders kunnen we gewoon eetpillen uitvinden die alle vitamines hebben. Hoeven we ook niet meer te koken, want daar gaat ook tijd in zitten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:10:
[...]

Ken jij alle Nederlandse woorden?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als iedereen engels zou spreken zou dat eigelijk wel makkelijk zijn, hoef je je nooit meer zorgen te maken dat je je ergens niet verstaanbaar kan maken ;)

Ik snap wel dat die mensen graag hun eigen karakters zouden willen houden net als de meeste van ons denk liever nederlands dan engels/frans hebben als taal. Maar toch blijf ik het onlogisch vinden om 1000en karakters te hebben ipv 26 letters, en ze zouden het ons westerlingen zo ook een stuk makkelijker maken ;)
Ken jij alle Nederlandse woorden?
Woorden zijn wat anders dan letters. Als je een letter niet kent kan je nooit weten wat er zou moeten staan terwijl je vaak wel de betekenis van een woord uit de zin kan halen. Lijkt mij vrij vervelend als je de krant zit te lezen en dan opeens een reeks kanji tegenkomt die je niet kent.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ff een stomme vraag maar komt Goemon naar Nederland of Amerika ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:41:
Woorden zijn wat anders dan letters. Als je een letter niet kent kan je nooit weten wat er zou moeten staan terwijl je vaak wel de betekenis van een woord uit de zin kan halen. Lijkt mij vrij vervelend als je de krant zit te lezen en dan opeens een reeks kanji tegenkomt die je niet kent.
Kanji representeren echter woorden. Verder staan bij minder bekende kanji meestal furigana erbij, dus dan weet je hoe je 't moet uitspreken.
Maar toch blijf ik het onlogisch vinden om 1000en karakters te hebben ipv 26 letters, en ze zouden het ons westerlingen zo ook een stuk makkelijker maken ;)
Engels is nog geen eens zo makkelijk. De taal heeft meerdere spellingen met dezelfde uitspraak en meerdere uitspraken voor dezelfde spelling. Japanse uitspraak van kana is eenduidig. Die 26 letters zijn dus nog geen eens zo logisch.

(Kanji echter niet. Die kunnen op meerdere manieren worden uitgesproken. 8)7)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:41:
Nou als iedereen engels zou spreken zou dat eigelijk wel makkelijk zijn, hoef je je nooit meer zorgen te maken dat je je ergens niet verstaanbaar kan maken ;)

Ik snap wel dat die mensen graag hun eigen karakters zouden willen houden net als de meeste van ons denk liever nederlands dan engels/frans hebben als taal. Maar toch blijf ik het onlogisch vinden om 1000en karakters te hebben ipv 26 letters, en ze zouden het ons westerlingen zo ook een stuk makkelijker maken ;)

[...]

Die 1000-en karakters bestaan allemaal weer uit aparte bestanddelen (radicalen, klankelementen, etc). Hier zijn er geen duizenden van. Bovendien zijn karakters vaak veel logischer dan een woord. Een karakter is logisch opgebouwd. Vaak stelt het een plaatje voor, wordt er een deel gebruikt omdat dat altijd eenzelfde soort klank heeft, of geeft het aan over welk onderwerp het Kanji gaat (water-radicaal in dingen die met water te maken hebben bv., zoals huilen, zee, etc.). Daarbij nog het feit dat je in Japan als je hirigana of katakana gebruikt je alles schrijft zoals je het zegt. Nederlands is wat dat betreft echt een ramp. Waromm sgreiv jeuh deesuh zin niit zoo? In vele opzichten zijn Kanji en Kana dus een stuk logischer dan het Romeinse alfabet.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

En ik maar denken dat dit topic over de Nintendo DS ging. 8)7

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:10:
En ik maar denken dat dit topic over de Nintendo DS ging. 8)7
Er is tijd voor spelletjes spelen en er is tijd voor geest verruimen! ;)

Ok, om toch een beetje over de DS te praten. Als er iemand is die twijfelt tussen de zwarte en de witte DS, ga vooral voor de witte. De zwarte is namelijk errug mat, terwijl de witte een ipod flavour heeft. Die blauwe moet je helemaal niet nemen, aangezien de bodem zwart is (dus blauw boven, zwart beneden). WIl je de rose? Dat zegt meer over jou dan over mij... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Mijn zusje heeft een roze :P

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:24:
[...]

Die 1000-en karakters bestaan allemaal weer uit aparte bestanddelen (radicalen, klankelementen, etc). Hier zijn er geen duizenden van. Bovendien zijn karakters vaak veel logischer dan een woord. Een karakter is logisch opgebouwd. Vaak stelt het een plaatje voor, wordt er een deel gebruikt omdat dat altijd eenzelfde soort klank heeft, of geeft het aan over welk onderwerp het Kanji gaat (water-radicaal in dingen die met water te maken hebben bv., zoals huilen, zee, etc.). Daarbij nog het feit dat je in Japan als je hirigana of katakana gebruikt je alles schrijft zoals je het zegt. Nederlands is wat dat betreft echt een ramp. Waromm sgreiv jeuh deesuh zin niit zoo? In vele opzichten zijn Kanji en Kana dus een stuk logischer dan het Romeinse alfabet.
Maar stel nou dat ik analfabeet ben en moet kiezen tussen het alfabet en kanji. Is het dan niet een stuk makkelijker om het alfabet te leren? even afgezien van hoe je het in de taal dan gaat gebruiken want dat leer je dan uiteindelijk vanzelf.

Het zou toch voor een leek als mij makkelijker zijn als het japans in letters was geschreven? want dan hoe ik alleen maar de woorden te onthouden (heb ik niet zo'n moeite mee) en niet al die plaatjes (word ik gillend gek van :P). Kanji ziet er gewoon zo ingewikkeld uit, misschien dat er een verborgen logica inzit maar ik zie dat iig niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:01:
[...]

Maar stel nou dat ik analfabeet ben en moet kiezen tussen het alfabet en kanji. Is het dan niet een stuk makkelijker om het alfabet te leren? even afgezien van hoe je het in de taal dan gaat gebruiken want dat leer je dan uiteindelijk vanzelf.

Het zou toch voor een leek als mij makkelijker zijn als het japans in letters was geschreven? want dan hoe ik alleen maar de woorden te onthouden (heb ik niet zo'n moeite mee) en niet al die plaatjes (word ik gillend gek van :P). Kanji ziet er gewoon zo ingewikkeld uit, misschien dat er een verborgen logica inzit maar ik zie dat iig niet ;)
Het verschilt valt wel mee. Ik denk dat kinderen in China niet meer moeite hebben om Chinees te leren dan bv een Engels kind Engels ( :*) ). Maar het is wel zo, stel je bent Westers en je wilt een 2e taal leren, dan is Chinees inderdaad het moeilijkst. De meest toegankelijke Aziatische taal zal toch wel Koreaans zijn en dan Thais of Japans.

Wat ik daarnet ook zei, functionaliteit is niet alles. Ik moest van mijn leraar binnen een week stoppen met romanji schrijven (het westers alfabet vorm van Japans) en verder gaan met hiragana en katakana. Maar het is echt inderdaad zo wat je vertelt. Stel je wil Japanse woorden gaan leren, dan kan je liever onthouden in romanji, vervolgens deze vertalen in hiragana. Gozaimasu onthoud ik via de romanji en als ik het opschrijf, dan vertaal ik het naar ございます.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poor me probeert het dan ook nog eens zichzelf te leren hehe

OT: Een ontwikkelaar van team 17 heeft gezegd dat ze bezig zijn met een worms voor de DS :D hoop echt dat die snel uitkomt want worms is echt het perfecte spel voor tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Krijg net een mailtje van Zuiderpark dat Project Rub niet meer geleverd wordt voor 24,99 (wel voor meer....), ik heb al betaald. Om maar niet moeilijk te doen heb ik het bedrag teruggevraagd, feitelijk heb ik al een deal en moeten ze gewoon leveren voor 24,99.

Ik heb dus teruggemailt dat ik voor terugbetaling ga (om niet moeilijk te doen) maar dat ik feitelijk recht heb op levering op de afgesproken prijs. (aangezien zuiderpark WEL kan leveren alleen niet wil leveren tegen de afgesproken en reeds betaalde prijs!)

edit: ben overigens wel netjes te woord gestaan en kreeg steeds lekker snel antwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 13-06-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Modbreak:Willen de dames en heren terug ontopic gaan? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polarium:
Ik zit nu net zo lang vast bij puzzel 100 als ik over 1 tm 99 gedaan heb.
Done
spoiler:
Maar wat een lullige "beloning" zeg :| (Ik had wel iets als een raket met japanners ofzo verwacht :P )
Ik kom er maar niet uit en houd steeds 1 regel over.

Goed spel, ik haal bij challenge steeds vaker D- of D (en da's een hele prestatie, vind ik :P )

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

djmantri schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:10:
koop bv een sitecom wireless network card (pci)
Thanks.. Vandaag gekocht en net even de demo’s gespeeld :)
Vooral die Submarine demo is erg vet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megajr schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:45:
Ff een stomme vraag maar komt Goemon naar Nederland of Amerika ?
Voorlopig is het antwoord nee. Een release buiten Japan is nog niet aangekondigd.
Hij is nog steeds niet opgedoken op amerikaanse of europese lijsten met toekomstige releases. :'(
Historisch gezien is de kans ook vrij klein. Er zijn in de loop der jaren iets van 25 Goemon-spelletjes gemaakt, en maar 5 daarvan zijn vertaald. Bovendien is niet één van die vijf vertaalde spellen echt succesvol geweest buiten Japan.

Ik reken er dus niet op, maar je weet het natuurlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Over Konami en Japanse spellen gesproken... Ik zou Parodius nog wel graag willen gezien op de DS! :) Dat is echt een maf, maar wel erg cool spel.

offtopic:
En nog even mijn laatste reactie op die Japanse praat: Het ligt eraan wat je gewend bent. En schrijven kun je ook met hirigana, dat klankenalfabet. Gewoon de woorden opschrijven, precies zoals ze uitgesproken worden. Stuk makkelijker dan in een taal waar met losse letters gewerkt wordt, zoals hier. Dislectie is een onbestaande ziekte in Japan. Ook geen gedoe met enkelvoud/meervoud. Is het museums of musea, stoelen of stoels, huisen of huizen? Dingen die voor ons heel normaal zijn, maar als je de taal moet leren moet je dat per woord allemaal uit je hoofd leren. Zelfde geldt voor lidwoorden. De tafel/het tafel? Helemaal een ramp in het Duits. Lidwoorden zijn er niet in Japan, en meervoud gebruik je haast nooit. ALS je het gebruikt is het een kwestie van 1 karakter erachter plakken en klaar ben je. Geen gedoe met het werkwoord, want die heeft geen meervoudsvorm. Ook iets wat in NL ongelooflijk vaak verkeerd gedaan wordt. Ik kijk wel eens werk van 1e jaars studenten Informatiekunde na. Vol met dingen als "Ik wordt", "Houdt jij...", etc. Best lastig, als je dingen niet schrijft zoals je ze zegt ;)

Verder schijnt Chinees minder lastig te zijn dan Japans in geschrift. Wel wat meer karakters die je moet kennen, maar een veel makkelijkere grammatica en een minder gecompliceerd systeem met beleefdheisvormen en dergelijke. Uitspraak is daarentegen wel erg lastig.

[ Voor 33% gewijzigd door Captain N op 14-06-2005 13:59 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
Linkje naar de us en europese releaselijsten? Ik wil graag weten of electroplankton nog uitkomt buiten japan, nintendogs iig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Hopelijk krijgen we dan ook 30 nieuwe banen, dat zou wel het mooist zijn. Ik wil dan ook weleens online racen tegen je, alleen om te kijken hoe goed je nou eigenlijk in Mario Kart bent. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 14-06-2005 15:43 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Konami reveals some new images of Mystical ninja starring Goemon on Nintendo DS in the Japanese magazine Famitsu. In this new episode, Goemon accompanied by his/her friends will have to stop shadies which use its appearance to carry out their crimes. With two cartridges various DS and GBA inserted at the same time in the machine, the player will be able to resolve exclusive no-claims bonus. Indeed, it will be necessary for you to have Mystical ninja starring Goemon on the DS and Goemon 1 & 2 on Game Boy Advance to be able to profit from it. The play will propose several No-claims bonus like the possibility of taking the control of the Editor of the magazine Famitsu, there will be also other winks with most famous of the magazines of video games. The exit of the play is always awaited for next 23 June in Japan.
bron: de gamefaqs boards over Goemon DS. Het is door een computer uit het japans vertaald, vandaar de bizarre gramatica.
Als je dus tegelijkertijd de Goemon 1&2 compilatie (die heb ik!) in het GBA-slot hebt zitten, kun je een minigame spelen met de editor van Famitsu in de hoofdrol? :? Dat is vast verkeerd vertaald...
MetroidPrime schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:42:
Hopelijk krijgen we dan ook 30 nieuwe banen, dat zou wel het mooist zijn.
Ik gok op 16 nieuwe banen. Mushroom, Flower, Star en Special Cup, allemaal bestaande uit 4 banen.
Ik wil dan ook weleens online racen tegen je, alleen om te kijken hoe goed je nou eigenlijk in Mario Kart bent. ;)
Haha, heel slecht. :p
Ik vind het een fantastisch spel, maar ik ben er absoluut niet goed in. ;)
Eigenlijk zou ik me op één van de versies moeten concentreren, om daar beter in te worden. Maar ik speel ze allemaal door elkaar heen.

Overigens heb ik nog helemaal geen apparatuur aangeschaft om de wifi-mogelijkheden van de DS te kunnen gebruiken. Daar moet ik me tegen die tijd maar eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:40

Aidix

Geluidspietlut

Dat is vast verkeerd vertaald...
Neen, dat is correct vertaald. Er staan namelijk ook foto's van in de Famitsu.

Als je op een van de nederlandse genetisch gekloonde DS fansites gaat kijken vind je er wel plaatjes van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aidix schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:35:
[...]

Neen, dat is correct vertaald. Er staan namelijk ook foto's van in de Famitsu.

Als je op een van de nederlandse genetisch gekloonde DS fansites gaat kijken vind je er wel plaatjes van.
Je bedoelt zoiets?
Dat ziet er inderdaad wel een beetje vreemd uit. Lijkt me geen "gewoon" Goemon-personage (voor zover er gewone personages in de serie voorkomen natuurlijk).
Lachen. :p
Ongetwijfeld zal ik de humor erachter wel missen als ik het niet kan lezen, voor mij is het gewoon een bonusspelletje met een rare man in de hoofdrol. Maar toch wel leuk dat soort grapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
nog ff over meteos e3 demo, mijn oordeel is iets aangepast, ik vind het opzich wel een leuk spel, de muziek gaat wel, ik vind alleen de blokjes wat klein, en ik vind de volle mep van 45 euro ook weer een beetje veel geld voor het zoveelste puzzelspel, ik heb ondertussen al polarium en zoo keeper ook al...(wario is ook redelijk kort, maar ook weer niet precies puzzel...)

heb het nu een paar keer gedaan en me hoogste score was 88140, toch best wel leuk en verslavend eigenlijk ;)

ey! op het nintendo logo van me ds zit een klein plasticje!!11!! heb dat ding al twee maanden.. :P

[ Voor 23% gewijzigd door lukaso op 14-06-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

offtopic:
daar kwam ik dus laatst ook achter :)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukaso schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:21:
ik vind alleen de blokjes wat klein,
Dat is inderdaad wel waar. Ik vind het echt een heel goed spel, zeker ook wel z'n geld waard. Maar het was beter geweest als de blokjes net iets groter waren geweest.

Straks als de US-versie uit is ga ik die weer kopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:44:
[...]

Er is tijd voor spelletjes spelen en er is tijd voor geest verruimen! ;)

Ok, om toch een beetje over de DS te praten. Als er iemand is die twijfelt tussen de zwarte en de witte DS, ga vooral voor de witte. De zwarte is namelijk errug mat, terwijl de witte een ipod flavour heeft. Die blauwe moet je helemaal niet nemen, aangezien de bodem zwart is (dus blauw boven, zwart beneden). WIl je de rose? Dat zegt meer over jou dan over mij... :*)
Ik wil de roze :D

btw: Bij amerikaanse spellen hoef ik natuurlijk geen vip registratie kaart te verwachten? Daar gaat me kans weer op punten, gaat zo echt niet snel :( (In die lange tijd dta ik nu punten spaar heb ik nu iets meer dan 3400).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:44:
[...]
Ik denk dat de meesten daar helemaal niet over nadenken aangezien ze hier toch (nog) niet verkocht worden.
btw: Bij amerikaanse spellen hoef ik natuurlijk geen vip registratie kaart te verwachten? Daar gaat me kans weer op punten, gaat zo echt niet snel :( (In die lange tijd dta ik nu punten spaar heb ik nu iets meer dan 3400).
Me Warioware touched was helaas een US versie, zitten wel VIP punten bij maar zij gebruiken een heel ander registratiesysteem..nutteloos dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Max|Burn op 14-06-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:35:
[...]
Ik denk dat de meesten daar helemaal niet over nadenken aangezien ze hier toch (nog) niet verkocht worden.
Daarom juist post ik het ook. Aangezien je het hier niet kan krijgen, kan je alleen aan de hand van plaatjes je DS importeren. Zwart ziet er op plaatjes er inderdaad stoer uit, maar in het echt is het dus zeker niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat is trouwens het laatste nieuws over de DS op nintendo's netwerk? Laatste wat ik hoorde was een gok op september ofzo. Is er al meer nieuws bekend of blijft 't voorlopig daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

MaxBurn schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:35:
[...]

[...]
Me Warioware touched was helaas een US versie, zitten wel VIP punten bij maar zij gebruiken een heel ander registratiesysteem..nutteloos dus.
Nou toevallig dacht ik er wel overna. Ik heb namelijk een zwarte cube, en een zwarte GBA SP en ik dacht dus over een zwarte NDS. Maar hij leek me al een beetje mat. Nu weet ik dus zeker dat ik niet een zwarte ga halen maar een witte of gewoon een silvere.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 00:59:
Wat is trouwens het laatste nieuws over de DS op nintendo's netwerk? Laatste wat ik hoorde was een gok op september ofzo. Is er al meer nieuws bekend of blijft 't voorlopig daarbij?
Eind dit jaar worden er 1000 WiFi plekken geopend in Japan. Ondersteuning buiten Japan is nog onbekend.

Nintendo gaat 1000 WiFi hotspots in Japan plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja maar we zouden toch ook thuis kunnen gamen via een WLAN router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:32:
Polarium:
Ik zit nu net zo lang vast bij puzzel 100 als ik over 1 tm 99 gedaan heb.
Done
spoiler:
Maar wat een lullige "beloning" zeg :| (Ik had wel iets als een raket met japanners ofzo verwacht :P )

Ik kom er maar niet uit en houd steeds 1 regel over. Goed spel, ik haal bij challenge steeds vaker D- of D (en da's een hele prestatie, vind ik :P )
Mijn pa heeft ook een DS met polarium, ik nog niet wacht ff op andere kleuren, maar ik was binnen het kwartier uit puzzel 100, terwijl er andere waren waar ik toch wat langer over deed.

spoiler:
En inderdaad saai einde.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy55 op 16-06-2005 09:59 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

D43m0s en Speedy55 gebruik ff spoilertags ... ik denk dat het einde van een spel zich perfect leent voor spoilertags!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een DS te kopen, vooral omdat ik nu lees dat je ook demo's kunt spelen. Maar wat heb je er allemaal voor nodig om die demo's te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:50:
Ik ben van plan een DS te kopen, vooral omdat ik nu lees dat je ook demo's kunt spelen. Maar wat heb je er allemaal voor nodig om die demo's te kunnen spelen?
Deze kan je waarschijnlijk downloaden via het Nintendo Online Netwerk dat in Q4 2005 ready to use moet zijn.
Ook zullen er in verschillende winkels, apparaatjes komen te staan waar je de desbetreffende demo's vandaan kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:54:
[...]

Deze kan je waarschijnlijk downloaden via het Nintendo Online Netwerk dat in Q4 2005 ready to use moet zijn.
Ook zullen er in verschillende winkels, apparaatjes komen te staan waar je de desbetreffende demo's vandaan kunt halen.
Als je het topic had gelezen had je gezien dat er een andere manier is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:57:
[...]

Als je het topic had gelezen had je gezien dat er een andere manier is. ;)
Ik heb dat inderdaad gelezen... Maar begrijp het nog niet helemaal... Kan iemand mischien even opsommen wat je nodig hebt? Of een link sturen waar het staat... alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:30:
[...]

Ik heb dat inderdaad gelezen... Maar begrijp het nog niet helemaal... Kan iemand mischien even opsommen wat je nodig hebt? Of een link sturen waar het staat... alvast bedankt :)
Tijdens de afgelopen E3 was het mogelijk om bij de Nintendo stand demo's te downloaden.
Een bezoeker van de beurs heeft de demo's uiteindelijk op internet gepubliceerd.

De demo's kunnen alleen via een omweg op de DS geladen worden. Je hebt hiervoor een netwerkkaart (PCI of PC-CARD/PCMCIA) nodig met een specifieke chipset (RT25xx) waarvoor iemand een speciale driver heeft geschreven. De originele driver dien je tijdelijk te vervangen door deze speciale driver (op dat moment kun je de netwerkkaart niet gebruiken voor bijvoorbeeld internet).
Via een apart programma kun je vervolgens de demo's naar de DS verzenden (de DS ziet de PC dan als een andere DS die een spel ter download aanbiedt).

Nintendo zal dit (hopelijk?) in de toekomst aanbieden via WiFi zodat het mogelijk wordt om via iedere WiFi verbinding onderweg/thuis demo's e.d. te downloaden.

Dus nodig: PC, Windows (geen Mac versie beschikbaar), netwerkkaart met specifieke chipset, upload programma en demo's.

[ Voor 7% gewijzigd door Icelus op 15-06-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
aannemend dat er nog geen centraal polarium topic is:

ff over de chalange mode, mijn topscore zit nu rond de 330.000 een 260 lijnen
ik kom hier niet echt verder, van 0 - 200 lukt me het wel om bij elk nieuw blok een 'full clear' te halen, maar na de 200 wordt het echt een Stuk moeilijker. Ik hoor hier allerlei mensen praten over aantalen van lijnen boven de 600 maar ik zie mezelf dat nog niet doen.... iemand wat tips?

Het is me opgevallen dat veel full clears en een lange chain(alleen maar acties waardoor er iets wegging) tot de hoogste scores leiden. Ik gebruik dan ook nooit de functie van het glijden met je stylus over het linker kruisje om door te spoelen, imo krijg je daar alleen maar minder punten door.
Daarom bewaar ik die roze balken meestal ook niet, dan krijg je geen full clears meer....

Ik vind het wel een beetje jammer dat ze twee variabelen in de highscore tabel hebben zitten, het gaat mij eigenlijk om het aantal lijnen, maar het wordt gesorteerd op aantal punten

en hoeveel uren hebben jullie er al op zitten (lounge > settings > top screen)
bij mij staat het ongeveer op 6 - 6 - 0, maar voor mijn gevoel moet dat veel meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt volgens mij gesorteerd op ranking, dan op punten en dan op aantal lijnen.

het is toch echt een kwestie van oefenen en zoeken naar goeie manieren om veel lijnen in een keer kwijt te raken. ik had er in het begin ook moeite mee maar het valt erg mee. als je eenmaal voorbij de 300 lijnen bent komen er ook weer een aantal eenvoudige stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukaso schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:01:
Daarom bewaar ik die roze balken meestal ook niet, dan krijg je geen full clears meer....
Tsja, toch is dat wel een handige tactiek voor levels die je nog moeilijk vindt.
Mijn advies zou zijn om voorlopig nog niet op je score te letten, en eerst gewoon zien te overleven. Roze balken bewaren valt daar zeker ook onder.
Het is toch een kwestie van de patronen leren te herkennen. Zodra je achterop begint te raken, en de lijnen gaan zich opstapelen... dan raak je het overzicht kwijt en wordt het gewoon één grote blokjesbrij. Een goede manier is om gewoon heel gedisciplineerd de lijnen weg te werken per "blok" zodra ze geland zijn. Als je een level eenmaal goed kent, dan kun je altijd weer wat meer risico gaan nemen voor de punten.

Erg tof spel. Ik denk dat ik dit weekend weer een DS ga kopen. Ik zat vandaag weer wat te prutsen op m'n (eerste model) GBA... :r Als je eenmaal gewend bent aan een backlit schermpje is er echt geen weg terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Eh roze balken bewaren?..moet toch even het boekje lezen...bij mij spatten ze altijd meteen uit mekaar ( ? )

Blijkbaar hoef je dus niet een roze te clearen om een leven hoger t egaan..dat dacht ik steeds....mooi laten staan dus ;) 2 roze bewaren werkt dus niet? ;d...dan haalt de ene roze de ander weg zeker.

[ Voor 52% gewijzigd door Max|Burn op 15-06-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:06:
Eh roze balken bewaren?..moet toch even het boekje lezen...bij mij spatten ze altijd meteen uit mekaar ( ? )
Dat zal niet in het boekje staan denk ik.
Het is meer een trucje. :)

Als je één rij blokjes laat staan onder de roze balk, dan spat hij nog niet uit elkaar, en kun je wel gewoon doorspelen. Hij registreert nog niet dat je naar het volgende level gaat, maar de blokken blijven wel gewoon vallen en je blijft gewoon punten verdienen.

Het voordeel is nu dat als een level mis dreigt te gaan. Het scherm loopt helemaal vol, en je bent bijna game over... dan tik je eventjes één blokje aan op het onderste balkje (onder de roze balk), de roze balk valt op de grond en... het hele scherm wordt gewist. :D
Op die manier bouw je als het ware een herkansing voor jezelf in.
Nadeel is wel dat het scherm twee balken kleiner wordt.

Edit: Oh, meneer heeft z'n post weer aan zitten passen terwijl ik m'n reply schreef. ;)
Blijkbaar hoef je dus niet een roze te clearen om een leven hoger t egaan..dat dacht ik steeds....mooi laten staan dus 2 roze bewaren werkt dus niet? ;d...dan haalt de ene roze de ander weg zeker.
Nee. Dan krijg je gewoon 2 roze balken op elkaar, en dan wordt het scherm wel heel erg klein.
Als je rond de 85/90 lijnen zit in een level, en je hebt de roze balk nog steeds. Dan wordt het tijd om hem te laten verdwijnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:19:
[...]
Tijdens de afgelopen E3 was het mogelijk om bij de Nintendo stand demo's te downloaden.
Een bezoeker van de beurs heeft de demo's uiteindelijk op internet gepubliceerd.

De demo's kunnen alleen via een omweg op de DS geladen worden. Je hebt hiervoor een netwerkkaart (PCI of PC-CARD/PCMCIA) nodig met een specifieke chipset (RT25xx) waarvoor iemand een speciale driver heeft geschreven. De originele driver dien je tijdelijk te vervangen door deze speciale driver (op dat moment kun je de netwerkkaart niet gebruiken voor bijvoorbeeld internet).
Via een apart programma kun je vervolgens de demo's naar de DS verzenden (de DS ziet de PC dan als een andere DS die een spel ter download aanbiedt).

Nintendo zal dit (hopelijk?) in de toekomst aanbieden via WiFi zodat het mogelijk wordt om via iedere WiFi verbinding onderweg/thuis demo's e.d. te downloaden.

Dus nodig: PC, Windows (geen Mac versie beschikbaar), netwerkkaart met specifieke chipset, upload programma en demo's.
Dank je wel voor je uitleg. Klinkt makkelijk dus ik zal vandaag mijn DS + een PCMCIA voor mijn laptop. Maar heb nog een klein vraagje, ik heb nu internet via USB ADSL modem. Als ik de PCMCIA instaleer (met die speciale software) kan ik dan nog steeds gewoon gebruik maken van internet? Omdat ik niet de PCMIA gebruik voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

apNia schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:44:
D43m0s en Speedy55 gebruik ff spoilertags ... ik denk dat het einde van een spel zich perfect leent voor spoilertags!
Is goed zal er aan denken, zie persoonlijk niet in wat het probleem is met het zeggen dat het een saai einde is, maar als iemand anders dat wel zo ziet pas ik me wel aan. :)

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:23:
[...]

Dank je wel voor je uitleg. Klinkt makkelijk dus ik zal vandaag mijn DS + een PCMCIA voor mijn laptop. Maar heb nog een klein vraagje, ik heb nu internet via USB ADSL modem. Als ik de PCMCIA instaleer (met die speciale software) kan ik dan nog steeds gewoon gebruik maken van internet? Omdat ik niet de PCMIA gebruik voor internet.
Niet uigeprobeerd, maar ik neem aan van wel. Het upload programma zoekt n.l. naar een geschikte netwerkkaart/driver om te gebruiken. IP-verkeer zou dus gewoon via de andere netwerkkaart moeten blijven verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:23:
[...]

Geeft geen problemen. Ik had 2 PCMCIA-wlankaartjes in m'n laptop zitten, de E-tech voor m'n DS en een 3com voor m'n internet, en het werkte nog perfect. Het enige wat ik merkte was dat het verzenden van bestandjes naar de DS wat langer duurde als ik aktief aan het internetten was, hij leek wat last van packetloss te hebben, maar niet zo dat het niet meer werkte. Kan natuurlijk ook komen doordat de kaartjes boven op elkaar gepakt zaten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 22:19
Iemand Kirby al gespeeld?

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41

TdV

Hij is wel al verzonden maar ik heb hem nog niet. Zijn er trouwens nog meer mensen geïnteresseerd on another code? Lijkt me een behoorlijk sfeervol spel. Er komen eindelijk fatsoenlijke spellen uit, de lineup tot nu toe was maar matigjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TdV schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:20:
Zijn er trouwens nog meer mensen geïnteresseerd on another code?
Ja heel erg. :D
Een paar weken geleden zat ik me nog af te vragen (en te hopen dat) of ze zo'n soort spel ook buiten Japan zouden uitbrengen. En nu krijgen we hem zelfs eerder dan Amerika. :p
Ik ga hem gelijk op de dag van de release kopen, heb er heel veel zin in. Het lelijke europese doosje neem ik dan maar op de koop toe. ;)

Kirby Canvas Curse inmiddels ook al besteld. Ja, het wordt een mooie tijd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

apNia schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:48:
Ja maar we zouden toch ook thuis kunnen gamen via een WLAN router?
Je kunt via elk normaal WiFi netwerk online, het is alleen nog niet duidelijk of er ook ondersteuning voor de verschillende beveiligingsmethoden zal zijn. Er zal voor iedereen die geen WiFi netwerk thuis heeft een USB-dongle voor de PC worden uitgebracht die gebruikt kan worden om met de DS online te gaan en om van de Nintendo website gedownloade demo's naar de DS te kunnen versturen.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.