Gisteren een interessante battle gehad met onze 'overpowered' Shaman vrienden. Ik 48 druid , hij 44. Onder water, waar ik een hekel aan heb ivm met dimensies enzo en het feit dat de animaties zo onduidelijk zijn dat ik niet weet of ik nu aanval of niet.
Maar goed, ik root hem dus en charge een nuke. Zie ik hem een grounding totem casten, dus snel mijn starfire onderbreken en mijn 20 mana rank 1 moonfire casten. Liet hem lekker geroot terwijl ik nog even een moonfire castte en hem lekker uit liet dotten. Vervolgens zag hem weer een grounding casten... hup weer rank 1 moonfire.
Plots begon de shaman bolts op me af te vuren. Ik zag dat mana balkje van hem afnemen dus ik dacht, laat maar komen, als zijn mana op is doe ik 1 heal en dan breng ik de genadeklap toe. En inderdaad, zijn mana bijna op en hij zwom maar op me af, sneller dan ik dacht. Ik regrowth+rejuve want was inmiddels onder de 50%. Oeps! foutje. Ik vergat de belachelijk weinig mana kostende Purge. Weg HoTs. Inmiddels was ik geshift naar bear om hem dood te meleeen. Ook foutje. Ten eerste viel ik niet aan (vergat het knipperende attack ikoontje te checken) en bleef kostbare seconden niets doen en klappen incasseren. Uiteraard procte zijn windfury 2x achter elkaar. En toen was ik plots bijna het haasje. Diep in het rood kon ik NS activeren en me weer healen. Weer procte zijn windfury en onder water lukte het me niet goed terug te slaan. Moest ik nog een healing potion ook gebruiken!
Maar goed, eind goed al goed. Hij was inmiddels door zijn mana en in het oranje dus moonfire spam for teh win
En dat voor een tegenstander 4 levels lager. Zo zie je maar weer. Druids kunnen geen fouten maken, want dat is dodelijk. Wij hebben geen dps burst ter beschikking naast de catform ravage opening.
Shamans loop ik voortaan een grote boog omheen. Super melee dps, healing,instant shocks en ze kunnen al mijn buffs en HoT dispellen met goedkope Purge. Echt de anti-druid class.
Hunters en mages daarentegen... meestal eitje. Vooral mages aangezien zij moeten blijven kiten en dat is nu net wat ze niet kunnen tegen een druid omdat ik direct uit elke stun/poly kan komen en de damage weghealen (healing = minder mana dan nukes).
Dit dus.