Even kijken in explorer bij Windows ---> Startup waarschijnlijk staat daar een link naar ttpseng.exe, maar omdat hij hem niet kan vinden omdat jij hem verwijdert hebt geeft hij een foutmelding.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:16:
Elke keer als ik mijn Orange SPV-M500 aanzet krijg ik de volgende 'notification error': Cannot execute \ Storage card \ map \ submap \ ttpseng.exe
Dit is een file die op m'n SD-kaart gestaan heeft en die ik vanaf daar heb proberen uit te voeren. Dat werkte niet. Nu dus steeds die foutmelding (het programmaatje heb ik van m'n SD verwijderd) . Een full-reset werkte niet.
Iemand een oplossing?
groet
Marco
Hoe zit het eigenlijk met de accuduur van dit wonderbaarlijke apparaat. Ik lees er hier niet veel positiefs maar ook iet veel negatiefs over. Moet 2 dagen lukken bij goed gebruik?
onder normaal gebruik kan ik er wel 4 dagen mee doen.Januszjes schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:55:
Hoe zit het eigenlijk met de accuduur van dit wonderbaarlijke apparaat. Ik lees er hier niet veel positiefs maar ook iet veel negatiefs over. Moet 2 dagen lukken bij goed gebruik?
maar als je hem gebruikt om films mee te kijken is i na 4 uur wel leeg
weet iemand trouwens ook nog wat over tomtom... met die favorieten die je telkens weer moet in vullen?
[ Voor 12% gewijzigd door esvier op 25-05-2005 19:35 . Reden: vraag tomtom ]
www.debrasserie.nl
Ik zit nu al ruim 1 week en 3 dagen op 1 lading, en hij is nog niet op. Ik gebruik hem alleen voor bellen en agenda eigenlijk, niet heel intensief.Januszjes schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:55:
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Verwijderd
Een vriend van me heeft ook een S100 gekocht, maar dat ding van hem doet vanzelf elke keer een hard-reset. Heb ernaar gekeken, maar als ik ermee aan het klooien ben dan dat doet ie het gewoon goed, maar dan belt ie me weer een paar dagen later op dat het weer ge-HARDreset is. En hij vertelt mij dat het dan gebeurd als hij zijn telefeen aan wilt zetten. Vage shit eigenlijk wel. Maar weet iemand hier een oplossing voor of iemand die dit probleempje ook kent?
Edit: Ik heb de nieuwste ROM 1.11 erop gezet, zelfde die ik ook op mijn mda heb gezet
Edit: Ik heb de nieuwste ROM 1.11 erop gezet, zelfde die ik ook op mijn mda heb gezet
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 19:50 ]
Zeggen dat ie zijn stylus uit het gaatje moet halen voordat hij hem aanzetVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:38:
Een vriend van me heeft ook een S100 gekocht, maar dat ding van hem doet vanzelf elke keer een hard-reset. Heb ernaar gekeken, maar als ik ermee aan het klooien ben dan dat doet ie het gewoon goed, maar dan belt ie me weer een paar dagen later op dat het weer ge-HARDreset is. En hij vertelt mij dat het dan gebeurd als hij zijn telefeen aan wilt zetten. Vage shit eigenlijk wel. Maar weet iemand hier een oplossing voor of iemand die dit probleempje ook kent?

Verwijderd
Het gebeurt zonder de stylus te gebruiken, dus als ie hem gewoon aan wilt zetten om bijv iemand te bellen.sander-sp schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:50:
[...]
Zeggen dat ie zijn stylus uit het gaatje moet halen voordat hij hem aanzet
Je kan je berichten editten heh, werkt wat overzichtelijkerVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:43:
als ik mijn contacte open staad er bovenin:
(183)
Ik krijg dat niet weg en sinsdien werken de tapjes niet meer, en wanneer ik de "naar onder" knop inhoud tot de grote letters komen, springt hij niet naar de letter waarbij ik loslaat.
EDIT: moet je hier

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 25-05-2005 20:28 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Wat een krankzinnig groot topic... geweldig...
Ik heb 2 weken geleden de m500 gehaald en eigenlijk sindsdien ellende gehad met de memory kaart.
in het begin werkte het en na 2 dagen functioneerde de kaart niet meer (had er nog niet eens echt dingen mee gedaan). De kaart werd niet meer herkend in de pocketpc of card readers dus formatteren zat er ook niet in.
Ik terug naar orange en een dag later een nieuwe kaart!
De kaart EERST in de laptop gestopt en werkt prima! Daarna in de M500 en kaart wordt niet herkend. Soft en hard rest maakte niks uit.
kaart daarna terug in laptop en..jahoor...wordt niet meer herkend...naar de klote dus.
nu heb ik een website gevonden met alleen maar crisis verhalen over die Sandisks:
http://sdprob.aximsite.com/theproblemlist.htm
en dus ben ik compleet paranoide geworden.
ik heb nu de telefoon maar ingewisseld bij Orange en morgen krijg ik een andere terug (prima service trouwens).
hebben andere mensen gelijkwaardige problemen gehad met de m500 en de geheugenkaartjes?
Alvast bedankt!
Reinier
Ik heb 2 weken geleden de m500 gehaald en eigenlijk sindsdien ellende gehad met de memory kaart.
in het begin werkte het en na 2 dagen functioneerde de kaart niet meer (had er nog niet eens echt dingen mee gedaan). De kaart werd niet meer herkend in de pocketpc of card readers dus formatteren zat er ook niet in.
De kaart EERST in de laptop gestopt en werkt prima! Daarna in de M500 en kaart wordt niet herkend. Soft en hard rest maakte niks uit.
kaart daarna terug in laptop en..jahoor...wordt niet meer herkend...naar de klote dus.
nu heb ik een website gevonden met alleen maar crisis verhalen over die Sandisks:
ik heb nu de telefoon maar ingewisseld bij Orange en morgen krijg ik een andere terug (prima service trouwens).
hebben andere mensen gelijkwaardige problemen gehad met de m500 en de geheugenkaartjes?
Alvast bedankt!
Reinier
Voor de mensen die niet meer kunnen disconnecten met GPRS:
van een ander forumpje over de M500
Ik heb een harde reset gedaan en toen de melding kwam dat ie na een paar seconden software zou installeren heb ik een softreset gedaan. Dan installeert ie geen spullen van Orange. Ik had wel eerst instellingen van Orange World en Internet Access genoteerd en deze verbindingen later handmatig aangemaakt. Ik mis nu alleen het disconnect knopje bij de verbindingen, maar verbreek deze nu door "rode telefoonhoorn" paar seconden ingedrukt te houden. Heb nu hele stabiele verbindingen, staan soms dagen open.
Weet niet of 't werkt, maar bij hem dus wel dus...
Ik heb een harde reset gedaan en toen de melding kwam dat ie na een paar seconden software zou installeren heb ik een softreset gedaan. Dan installeert ie geen spullen van Orange. Ik had wel eerst instellingen van Orange World en Internet Access genoteerd en deze verbindingen later handmatig aangemaakt. Ik mis nu alleen het disconnect knopje bij de verbindingen, maar verbreek deze nu door "rode telefoonhoorn" paar seconden ingedrukt te houden. Heb nu hele stabiele verbindingen, staan soms dagen open.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb je de SD kaarten wel goed gedisconnect? Dus dat je ze ook daadwerkelijk eject/uitwerpt en daarna 5 seconden wacht voordat je hem eruit haalt. Ervaring is gewoon dat 90% van de defecte geheugenkaarten komt door foutieve handelingen van de gebruiker zelf. Sandisk geeft niet voor niks jarenlange garantie op hun kaarten (3 tot 10 jaar, variërend per kaart) en ze hebben er dus alle vertrouwen in dat hun kaarten, bij goed gebruik, niet defect raken. Ook is Sandisk de grondlegger en ontwikkelaar geweest van de SD kaarten, samen met Toshiba en (ik denk) Pioneer, en hun kaarten hebben een zeer goede reputatie. Ze zijn ook marktleider in dit segment en dat komt niet door hun lage prijzen.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:37:
Wat een krankzinnig groot topic... geweldig...
Alvast bedankt!
Reinier
Als het niet je eigen schuld is, dan heb je gewoon heel erg veel pech met de defecte kaartjes.Geen reden om paranoïde te worden, behalve als het defect niet bij de geheugenkaarten ligt, maar bij de m500.
Verwijderd
Euh...'eject?'
zit er een eject op? Je haalt die dingen er toch gewoon uit door hem eruit te klikken van bovenaf?
R
zit er een eject op? Je haalt die dingen er toch gewoon uit door hem eruit te klikken van bovenaf?
R
Je had hem natuurlijk ook even kunnen formateren... had het waarschijnlijk opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:15:
Euh...'eject?'
R
Verwijderd
ik las net van iemand die 1 week + met zijn qtek doet! hoe krijg je dit voor elkaar?
mijne gaat 2,5 dag mee en met een beetje mzzl 3 dagen.
ik heb me backlight maximaal laag staan
zijn er mensen die ervaring hebben met underclocken van het toestel? dat zou ook veel moeten schelen.
zijn er mensen die ervaring hebben met underclocken van het toestel? dat zou ook veel moeten schelen.
Je kunt ook met het programmatje Memmaid (http://pocketland.nl/prod...pf=pocketpc&prod_id=17600) je 'startup' helemaal wijzigen. Ik had hetzelfde probleem, alleen dan met een programmaatje genaamd ViBar.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:16:
Elke keer als ik mijn Orange SPV-M500 aanzet krijg ik de volgende 'notification error': Cannot execute \ Storage card \ map \ submap \ ttpseng.exe
Dit is een file die op m'n SD-kaart gestaan heeft en die ik vanaf daar heb proberen uit te voeren. Dat werkte niet. Nu dus steeds die foutmelding (het programmaatje heb ik van m'n SD verwijderd) . Een full-reset werkte niet.
Iemand een oplossing?
groet
Marco
Memmaid heeft ook een quickclean optie, die erg fijn werkt en snel ruimte vrijmaakt op je phone door dode registry links, temp internet files etc te verwijderen.
Eer aan je korf (haha)
Euh... Jah, dat was ik dus nog vergeten te vragen...Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:11:
ik las net van iemand die 1 week + met zijn qtek doet! hoe krijg je dit voor elkaar?

Mijn allereerste post op GoT!B-Force schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:15:
[...]
Same hereHet werkt erg fijn, alleen elke halve dag opladen is ook niet wat je wil...
Ik volg dit topic al maanden, en mogelijk dat ik nu een bijdrage kan leveren mbt. MortSaver. Ik herken het probleem van de snel ontladen accu's, had ik ook last van met een eerdere versie van MortSaver. De versie die nu in mijn MDA Compact is geinstalleerd, V2.0b30, heeft een uitgebreid configuratie menu, te vinden onder:
> Start > Programs > MortSaver Options. Vervolgens item: Power off / Emergency exit. Hierin kan je de optie "Turn off device (not only screen) on activation" aanvinken. Verder heb ik ook de optie "Activate MortSaver every time the device is switched on" aangevinkt.
Het werkt als volgt: ik zet mijn MDA Compact uit met de normale uitknop (rechterzijde boven). Als ik m weer met dezelfde knop activeer, komt MortSaver naar voren en vraagt om het indrukken van de deactivatie knop(pen) (stel je in in > MortSaver Options > Deactivation). Druk ik de deactivatieknop niet in binnen 5 seconden (eveneens in te stellen), dan floept ie weer uit.
Een absolute must-have tool!
Bedankt! het was niet erg makkelijk te vinden dus ff een LinkjeGoeg schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:56:
[...]
Mijn allereerste post op GoT!![]()
Ik volg dit topic al maanden, en mogelijk dat ik nu een bijdrage kan leveren mbt. MortSaver. Ik herken het probleem van de snel ontladen accu's, had ik ook last van met een eerdere versie van MortSaver. De versie die nu in mijn MDA Compact is geinstalleerd, V2.0b30, heeft een uitgebreid configuratie menu, te vinden onder:
> Start > Programs > MortSaver Options. Vervolgens item: Power off / Emergency exit. Hierin kan je de optie "Turn off device (not only screen) on activation" aanvinken. Verder heb ik ook de optie "Activate MortSaver every time the device is switched on" aangevinkt.
Het werkt als volgt: ik zet mijn MDA Compact uit met de normale uitknop (rechterzijde boven). Als ik m weer met dezelfde knop activeer, komt MortSaver naar voren en vraagt om het indrukken van de deactivatie knop(pen) (stel je in in > MortSaver Options > Deactivation). Druk ik de deactivatieknop niet in binnen 5 seconden (eveneens in te stellen), dan floept ie weer uit.
Verwijderd
Nee formatteren hoefde ten eerste niet...want ze zijn pre-formatted als je ze krijgt.sander-sp schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:03:
[...]
Je had hem natuurlijk ook even kunnen formateren... had het waarschijnlijk opgelost.
ten tweede, nadat mijn m500 hem had gemold viel er niks meer te formatteren. Niemand wilde ze meer herkennen. Ik heb het geprobeerd met Pocket Mechanic maar die herkende hem niet. Ook via de laptop werd er niks meer herkent, en de card reader stopte er ook meteen mee zodra ik die card erin stopte.
maar nogmaals... je kan toch gewoon zo'n kaartje eruit jetsen door bovenop met je duim te drukken? Of moet je eerst ergens 'eject' kiezen???
R
Je zou eens kunnen kijken of zijn accu wel goed "klem" zit. Ik had nl. last van hetzelfde probleem en een stukje papier om de accu te klemmen deed wonderen.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:38:
In de cardreader, als ik een kaartje beschreven heb doe ik wel altijd eject (op schijfstation in deze computer rechtsklikken en dan EJECT.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 07:42:
[...]
Nee formatteren hoefde ten eerste niet...want ze zijn pre-formatted als je ze krijgt.
ten tweede, nadat mijn m500 hem had gemold viel er niks meer te formatteren. Niemand wilde ze meer herkennen. Ik heb het geprobeerd met Pocket Mechanic maar die herkende hem niet. Ook via de laptop werd er niks meer herkent, en de card reader stopte er ook meteen mee zodra ik die card erin stopte.![]()
maar nogmaals... je kan toch gewoon zo'n kaartje eruit jetsen door bovenop met je duim te drukken? Of moet je eerst ergens 'eject' kiezen???![]()
R
Het kaartje trek ik (wel als ie niet gelezen wordt of er naar toe aan het schrijven is) gewoon uit m'n MDA.
Hiermee heb ik in ieder geval nog geen problemen gehad met onleesbare SD kaartjes of fucked up filetables.
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
Verwijderd
Ga naar de map windows, startup en verwijder dat bestand daarVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:16:
Iemand een oplossing?
groet
Marco
Eindelijk mag ik mezelf dan een trotse gebruiker van de Qtek S100 noemen. Hij bevalt me prima! lekker snel en grafisch behoorlijk goed. Ik lees in de start post dat je alle T-mobile shit eraf kan halen. De tutorial van Animal_X dus. Maar aangezien ik geen MDA compact heb zou ik toch graag die camera patch en die rom 1.11 update er wel op willen hebben. Echter als ik mijn Qtek opstart krijg ik het beginscherm van Qtek en dan staan er onderin 3 regels (in het rood) de onderste is: D 1.11.00 betekent dit dat de rom 1.11 er al op staat?
__/`\__/`\__
Verwijderd
Het rare is dat ie daar niet staat. Anders had de full-reset m.i. ook moeten helpen, toch?sander-sp schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:23:
[...]
Even kijken in explorer bij Windows ---> Startup waarschijnlijk staat daar een link naar ttpseng.exe, maar omdat hij hem niet kan vinden omdat jij hem verwijdert hebt geeft hij een foutmelding.
Ik heb XCPU_scalar erop staan die de CPU snelheid terugzet als de M500 niet gebruikt wordt. Ik haal bij normaal gebruiik (paar telefoontjes + agenda opvragen per dag) 1 week op de batterij.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:11:
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Updaten is inderdaad niet meer nodig.Mistacal schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:50:
Eindelijk mag ik mezelf dan een trotse gebruiker van de Qtek S100 noemen. Hij bevalt me prima! lekker snel en grafisch behoorlijk goed. Ik lees in de start post dat je alle T-mobile shit eraf kan halen. De tutorial van Animal_X dus. Maar aangezien ik geen MDA compact heb zou ik toch graag die camera patch en die rom 1.11 update er wel op willen hebben. Echter als ik mijn Qtek opstart krijg ik het beginscherm van Qtek en dan staan er onderin 3 regels (in het rood) de onderste is: D 1.11.00 betekent dit dat de rom 1.11 er al op staat?
Verwijderd
Beste mensen,
Ik hoop niet dat ik vragen stel die al gesteld zijn, maar het zal wel met 7 delen en 40 p. per deel!
1) Ik ben niet geweldig onder de indruk van het geluid wanneer ik een filmpje opneem en dat dan afluister, ligt dan aan mij of mijn toestel of aan de MDA in het algemeen?
2) Kan je zelf bepalen hoeveel afspraken je vooruit in beeld ziet op het basisscherm of bepaalt dat ding dat zelf?
Hoe dan ook Thanks,
MDA rookie
Ik hoop niet dat ik vragen stel die al gesteld zijn, maar het zal wel met 7 delen en 40 p. per deel!
1) Ik ben niet geweldig onder de indruk van het geluid wanneer ik een filmpje opneem en dat dan afluister, ligt dan aan mij of mijn toestel of aan de MDA in het algemeen?
2) Kan je zelf bepalen hoeveel afspraken je vooruit in beeld ziet op het basisscherm of bepaalt dat ding dat zelf?
Hoe dan ook Thanks,
MDA rookie
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden ???o0sYkOo0o schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:44:
[...]
Werkt bij mij niet. Effect is nu dat ie foto's plaatst in de map die ik aangeef in het register (bv. image ingevuld in de sleutel), maar er wordt nog steeds een "datum-mapje" gemaakt. Dus bv. \My documents\image\05050700001
Volgens mij moet ik nog ergens instellen dat ik het niet in een map wil plaatsen, maar ik kan die instelling niet meer vinden. Zo niet, wie kan me verder helpen ?
Hier dus nietMex schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:00:
[...]
Start -> Settings -> System -> Button Lock -> Lock all buttons except Power button
Dit werkt perfect bij mij.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Lees nou eerst ff de draad voor je blaat, dit is in dit topic al tig keer verteld en op http://larsvdberg.speedlinq.nl staat zelfs een bestandje die de disconnect button voor de m500 gewoon weer terug plaatst.CLB schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:40:
Voor de mensen die niet meer kunnen disconnecten met GPRS:
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Leuke reactie... Voor al ook omdat jij degene bent die is moet lezenvacuumcleaner schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:32:
[...]
Lees nou eerst ff de draad voor je blaat, dit is in dit topic al tig keer verteld en op http://larsvdberg.speedlinq.nl staat zelfs een bestandje die de disconnect button voor de m500 gewoon weer terug plaatst.

Er hebben al twee mensen gemeld (één met een M500 en één met een MDA Compact (Stivo)) dat het niet werkt. Dat ze allemaal strepen over hun today screen kregen en dat hele ding weer opnieuw moesten installeren. Hier hun reacties:Lees nou eerst ff de draad voor je blaat
niet dus...
Kan weer opnieuw beginne allemaal strepen door het scherm...
No offenseHier zelfde verhaal met Orange M500 (Rom 1.11). Installeren van CAB bestand levert strepen op in Today scherm. Na terugzetten backup geen problemen, dus dan maar even zonder disconnect button. SPB GPRS Monitor werkt ook goed en heeft wel disconnect button, maar hiermee kan je niet snel wisselen tussen Internet en Orange World, dus heb liever het standaard GPRS icoontje.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 26-05-2005 16:13 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
sorry voor de spam... Maar als er nog mensen interesse hebben in sd-kaartjes... Bij belcompany Rotterdam centrum hebben ze nog een aantal 512mb kaartjes van Hama voor 25 euro liggen, en origineel komen ze bij toshiba vandaan, heb er vandaag ook eentje gekocht voor mijn bestelde MDA
Ik neem aan dat het cab filetje niet voor niets het woord ORANGE bevat dus is hij voor de M500 versies. Daarnaast zal de gene die je quote met de M500 wel iets fout gedaan hebben aangezien mijn M500 (met rom versie 1.11) het vlekkeloos doet met dit bestandje. Ik ben trouwens niet de enige die het cab filetje heeft gebruikt op mijn M500.Hoedje schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:55:
[...]
Leuke reactie... Voor al ook omdat jij degene bent die is moet lezen. Dus ik quote:
[...]
Er hebben al twee mensen gemeld (één met een M500 en één met een MDA Compact (Stivo)) dat het niet werkt. Dat ze allemaal strepen over hun today screen kregen en dat hele ding weer opnieuw moesten installeren. Hier hun reacties:
[...]
[...]
No offense
Zou ik het anders posten als het niet werkt?
[ Voor 6% gewijzigd door vacuumcleaner op 26-05-2005 16:51 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Jemig is er een flame-war uitgebroken ofzo
Ik zette dat stukje even hier neer, omdat idd zoals 'hoedje'
ook al zegt er nog een paar mensen waren die met die
.cab file van die site nog steeds problemen hadden met
het disconnecten dus dan dat eventueel de oplossing
kunnen brengen. Dan kun je wel moeilijk gaan doen
met je 'blaat blaat' maar ik doe ook maar m'n best hoor.
Moet je het SE K750i topic is kijken daar staat
om de post dezelfde vraag/ antwoord/ probleem
Als ik misschien wat heb dubbelgepost kan dat toch
gebeuren. Doe dan niet zo moeilijk en zeg gewoon
van eej is al een keer gepost dus beter lees je eerst
alles ff goed door! Naja 't zal wel. [no offense dus]
Verwijderd
welke versie heb jij van xcpu?Xanion schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:22:
[...]
Ik heb XCPU_scalar erop staan die de CPU snelheid terugzet als de M500 niet gebruikt wordt. Ik haal bij normaal gebruiik (paar telefoontjes + agenda opvragen per dag) 1 week op de batterij.
ik heb 2.86 geprobeerd maar dan loopt de m500 gewoon vast
2.85-d werkt!Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:33:
[...]
welke versie heb jij van xcpu?
ik heb 2.86 geprobeerd maar dan loopt de m500 gewoon vast
Voor de mensen die ook niet van alle fratsen van SPB Pocketplus houden, een alternatief:
VBar 1.7
Omdat ik iemand ben die van niet al te veel fratsen houdt ben ik op zoek gegaan naar een fatsoenlijk alternatief voor SPB Pocketplus. De belangrijkste functies die ik gebruikte van SPB Pocketplus waren Close all en dat battery indicator. Daar heb ik nu het volgende gratis progje voor gevonden:
De cab is hier te downloaden

Battery & memory indicator, rechts bovenin, dit is meteen de knop waarmee je VBart opstart.

Close all optie, of een willekeurig programma
VBar 1.7
Omdat ik iemand ben die van niet al te veel fratsen houdt ben ik op zoek gegaan naar een fatsoenlijk alternatief voor SPB Pocketplus. De belangrijkste functies die ik gebruikte van SPB Pocketplus waren Close all en dat battery indicator. Daar heb ik nu het volgende gratis progje voor gevonden:
De cab is hier te downloaden

Battery & memory indicator, rechts bovenin, dit is meteen de knop waarmee je VBart opstart.

Close all optie, of een willekeurig programma
My initial intention is to create something that works with Pocket PC specific feature such as notification. But somehow it turns out like this. I feel that vBar is quite useful as the way it is right now. After everything that is unnecessary is squeezed out, vBar turns out to be the smallest in the world! Wow! In fact, because it consumes so little resource, vBar is also the fastest! So I decided to share it on the web, of course, for free.
Dankje! Eindelijk weer MortSaver gebruikenGoeg schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:56:
[...]
Mijn allereerste post op GoT!![]()
Maar hoe assign je nu MortSaver aan de power button? Of kan dat niet? Als ik nu MortSaver opstart, is er hetzelfde als eerst (ook met jouw instellingen): twee knoppen indrukken en hij is weer aan. Behalve als ik de power knop indruk dan moet ik ze daarna alsnog allebei indrukken en krijg ik de countdown te zien
Verwijderd
Ik gebruik spritebackup , om mijn data netjes te backuppen ,
elke week een fullebackup
maar als ik een restore doe dan zijn vele programma's niet meer geregistreerd ,
moet ik weer alle codes invullen !!!
hebben jullie dat ook ?
hebben jullie dat ook ?
Verwijderd
werkt wel maar je hebt er geen ruk aan.. op verschillende forums is die release als fake neer gezet en niet goed werkt. hij laat wel zien dat je cpu is overclocked maar de benchmarks en andere tests zijn geen verschil te zien.
Verwijderd
toch wel appart dat onze colega forum bewoner een week volhoud? de enige manier zou idd ,zoals beschreven, downclocking kunnen zijn.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:35:
[...]
werkt wel maar je hebt er geen ruk aan.. op verschillende forums is die release als fake neer gezet en niet goed werkt. hij laat wel zien dat je cpu is overclocked maar de benchmarks en andere tests zijn geen verschil te zien.
Iemand vroeg hier een tijdje geleden om een tool voor de ledjes op de mda. Om ze sneller te laten knipperen oid. Hier heb ik iets gevonden. (let op, er is een commerciele versie en een lite versie. ik heb nog niks getest)
Ik heb het één keer gehad. Daarna niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:34:
Ik gebruik spritebackup , om mijn data netjes te backuppen ,
hebben jullie dat ook ?
Ik denk dat je dan je klok en datum niet heb goed gezet voordat je de backup terug hebt geplaatst. Die worden niet mee opgeslagen in de backup (logisch).
[ Voor 6% gewijzigd door KnOeFz op 26-05-2005 23:58 ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Verwijderd
een programma zoals PocketBreeze doet wonderen, gebruik het zelf ook..Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:37:
Hoe dan ook Thanks,
MDA rookie
Hier twee relevante schermen uit Mortsaver Options, zoals ik het heb ingesteld:B-Force schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:35:
[...]
Dankje! Eindelijk weer MortSaver gebruikenWas toch wel fijn!
Maar hoe assign je nu MortSaver aan de power button? Of kan dat niet? Als ik nu MortSaver opstart, is er hetzelfde als eerst (ook met jouw instellingen): twee knoppen indrukken en hij is weer aan. Behalve als ik de power knop indruk dan moet ik ze daarna alsnog allebei indrukken en krijg ik de countdown te zien
"Deactivation"

"Power off/ Emergency exit"

Hiermee werkt het op mijn MDA als volgt:
- Uit met Power button (echt uit, dus niet alleen scherm uit)
- Aan met Power Button +(=daarna) Button 4.
Hiermee voorkom je dus dat ie aangaat met alleen de power button, wat bij mij regelmatig voorkwam in mijn broekzak zonder Mortsaver.
Voor alle mensen die houden van zo veel mogelijk ruimte op het today scherm, en toch in een oogopslag hun batterij willen checken: KBattery het is gratis, en ik gebruik het al sinds ik mijn mda heb. Er is keuze uit 3 weergaves, en je kunt hem over de startbalk heen schuiven naar de plek die jij wilt. De mooiste weergave is er 1 met een klokje die je over de originele windows klok heen kunt schuiven
. Het progje is trouwens maar 12kb klein nogmaals
[ Voor 17% gewijzigd door SaN op 27-05-2005 00:47 ]
Als je Pocket Informant 2005" gebruikt, is DeJe PIToday ook een erg fijne Today plugin.Dr.Göbb. schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:41:
[...]
een programma zoals PocketBreeze doet wonderen, gebruik het zelf ook..
Multi configureerbaar.
Verwijderd
Waar heb je iets gevonden ?sander-sp schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:56:
Iemand vroeg hier een tijdje geleden om een tool voor de ledjes op de mda. Om ze sneller te laten knipperen oid. Hier heb ik iets gevonden. (let op, er is een commerciele versie en een lite versie. ik heb nog niks getest)
Verwijderd
Er waren wat vragen over de favorieten van TomTom,
Deze staan in: My Documents\TomTomNavigator Settings, en dan per kaart in een map
Als je die hele My Documents\TomTomNavigator Settings map even doet backuppen heb je alles bij de hand
Deze staan in: My Documents\TomTomNavigator Settings, en dan per kaart in een map
Als je die hele My Documents\TomTomNavigator Settings map even doet backuppen heb je alles bij de hand
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 09:45 ]
Verwijderd
Ben net in het bezit van een (ge-unlockte) Orange SPV M500.Ruben121689 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:29:
Ik heb zojuist de Nederlandse ROM-update geinstalleerd. Dit ging perfect, hierna heb je een ander opstartscherm, dus ipv de wolken met Qtek staat er nu een skyline van new york? met Qtek en onderaan www.qtek.nl. Verder staat als taal nu standaard Dutch ingesteld bij Regional Settings. Wat ook opvalt is dat onder start een mapje staat Install gprs en mms settings. Hierin staan diverse Cab-bestanden van alle telefoonaanbieders met alle instellingen, dus KPN, Vodafone, Orange enz enz. Deze kan je dus zo gemakkelijk installeren, zo hoef je niet meer alle instellingen voor alles op te zoeken. Verder zijn er niet echt veel veranderingen, de Rom version is gewoon 1.11. Alleen de ExtRom is geupdate naar 1.11.550.
Apparaatje werkt erg fijn alleen internet (nog) niet.
Heb een KPN abo met internet everywhere allen de instellingen.....
Wie helpt mij aan de intellingen of liever het hierbovengenoemde .cab file ????
Gr. Martin
Verwijderd
Is het mogelijk (en zo ja, hoe) om de M500 te synchroniseren met andere adresboeken dan outlook. Ik gebruik het adresboek van Mozilla thunderbird en moet nu steeds via een omweg synchroniseren.
Alvast bedankt
Marco
Alvast bedankt
Marco
Verwijderd
MDA Compact
ROM version 1.11.00 WWE
ROM date 03/14/05
Radio version 1.11.00
Protocol version 1337.42
ExtRom vewrsion 1.11.550 WWE
- Upgrade gedaan van WWE 1.01 naar WWE 1.11
- Backup restore => fout opgetreden
- Software opnieuw installeren ipv restore
Hierna alle settings weer getracht in te stellen ik krijg echer onderstaande foutmelding.
Cannot Connect
Dialed: Internet
Cannot connect for an unknown reason, To check your connection settings and
change them if needed, tap Settings. If the problem continues, reset your mobile
device according to your manufacturer's documentation and tryu again.
De instellingen gecontroleerd en zowel de GPRS internet verbinding met en zonder wachtwoord
ingesteld. MMS connectie gaat ook niet.
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en wat ik verder nog kan doen.
T-Mobile heeft aangegegeven dat ze me alle verbingingsinstellingen zouden mailen.. moet ze nog steeds krijgen dus..
Thnx
Edit:
Het probleem is verholpen. Gewoon opnieuw geflashed. Daar de restore van de backup een fout gaf denk ik dat er wel degelijk registry keys waren aangepast waardoor een en ander niet meer werkte.
ROM version 1.11.00 WWE
ROM date 03/14/05
Radio version 1.11.00
Protocol version 1337.42
ExtRom vewrsion 1.11.550 WWE
- Upgrade gedaan van WWE 1.01 naar WWE 1.11
- Backup restore => fout opgetreden
- Software opnieuw installeren ipv restore
Hierna alle settings weer getracht in te stellen ik krijg echer onderstaande foutmelding.
Cannot Connect
Dialed: Internet
Cannot connect for an unknown reason, To check your connection settings and
change them if needed, tap Settings. If the problem continues, reset your mobile
device according to your manufacturer's documentation and tryu again.
De instellingen gecontroleerd en zowel de GPRS internet verbinding met en zonder wachtwoord
ingesteld. MMS connectie gaat ook niet.
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en wat ik verder nog kan doen.
T-Mobile heeft aangegegeven dat ze me alle verbingingsinstellingen zouden mailen.. moet ze nog steeds krijgen dus..
Thnx
Edit:
Het probleem is verholpen. Gewoon opnieuw geflashed. Daar de restore van de backup een fout gaf denk ik dat er wel degelijk registry keys waren aangepast waardoor een en ander niet meer werkte.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 11:46 . Reden: Probleem opgelost ]
Hallo,
Hieronder een lijst met alle CAB en EXE in je Extended_rom (firmware 1.11) folder:
TPDisable.exe
Delete_vdisk_shortcut_WWE.sa.CAB
aller_ID_Magician_Generic_WWE_RC13.CAB
SmartDialing_Magician_Generic_WWE_RC13.CAB
PhonePad_Magician_Generic_WWE_RC12.CAB
CAB-ArcsoftMMS-20022-Magician-Generic-ENU-08Mar05.cab
CV2.41.386_WWE.CAB
JMM101257_WWE_1004.CAB
BTHUSB_PATCH_AKU26.CAB
Version_WWE_111550.sa.CAB
Customize.sa.CAB
TPEnable.exe
RST: Reset
Wat moet je wel installeren en wat niet?
Hieronder een lijst met alle CAB en EXE in je Extended_rom (firmware 1.11) folder:
TPDisable.exe
CV2.41.386_WWE.CAB
JMM101257_WWE_1004.CAB
BTHUSB_PATCH_AKU26.CAB
Customize.sa.CAB
TPEnable.exe
Heeft er iemand al contact gezocht met Orange over updates?
Ik heb hier met een paar collega's een M500 van de zaak. Omdat het toestel niet ons eigendom is hebben we niet zoveel zin om een qtek/i-jam rom erop te gooien.
Orange lijkt niet echt veel haast te maken met informatie/updates. Op de Orange World pagina voor het instellen van telefoons is het model nog niet eens terug te vinden.
Wat dat betreft zitten de mensen bij T-Mobile toch een stuk beter.
Ik heb hier met een paar collega's een M500 van de zaak. Omdat het toestel niet ons eigendom is hebben we niet zoveel zin om een qtek/i-jam rom erop te gooien.
Orange lijkt niet echt veel haast te maken met informatie/updates. Op de Orange World pagina voor het instellen van telefoons is het model nog niet eens terug te vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Shuriken op 27-05-2005 11:54 ]
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
je kan als je dat wil alles hiervan installeren, niets is schadelijk:ChiMan schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:43:
Hallo,
TPDisable.exe
CV2.41.386_WWE.CAB
JMM101257_WWE_1004.CAB
BTHUSB_PATCH_AKU26.CAB
Customize.sa.CAB
TPEnable.exe
Delete_vdisk_shortcut_WWE.sa.CAB (haalt de extendet rom weg uit browser)
SmartDialing_Magician_Generic_WWE_RC13.CAB (smart dialer)
PhonePad_Magician_Generic_WWE_RC12.CAB (phone)
Startpost.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:35:
[...]
Ben net in het bezit van een (ge-unlockte) Orange SPV M500.
Apparaatje werkt erg fijn alleen internet (nog) niet.
Heb een KPN abo met internet everywhere allen de instellingen.....
Wie helpt mij aan de intellingen of liever het hierbovengenoemde .cab file ????
Gr. Martin
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Startpost.Shuriken schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:09:
Heeft er iemand al contact gezocht met Orange over updates?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dan had een full-reset(hard-reset) inderdaad moeten helpen. (= softreset + powerknopje) Dan weeet ik het verder ook niet... heel vreemd. Heb je het programmatje wel op de juiste manier verwijderd? Anders kan je proberen het progje overnieuw te installeren, en dan weer te verwijderen op de goede manierVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:54:
[...]
Het rare is dat ie daar niet staat. Anders had de full-reset m.i. ook moeten helpen, toch?
[ Voor 20% gewijzigd door SaN op 27-05-2005 16:05 ]
Verwijderd
Werkt de Cab file nou wel of niet goed?CLB schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:27:
Jemig is er een flame-war uitgebroken ofzo![]()
Of is er nog een andere oplossing voor?
Kan je eigenlijk een zelf gemaakte foto als todayscreen neerzetten?
Zodat je je vriendin kan zien ofzo? (als je die hebt natuurlijk
)
Zodat je je vriendin kan zien ofzo? (als je die hebt natuurlijk
Ja, dat kan. Naar start ---> Settings ---> Today ---> "Use this picture as the background" aanvinken ---> Browse ---> Fototje opzoeken... niet zo moeilijkCLB schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:13:
Kan je eigenlijk een zelf gemaakte foto als todayscreen neerzetten?
Zodat je je vriendin kan zien ofzo? (als je die hebt natuurlijk)
hey hey! me=happy!!!!
kheb eindelijk mn s100 qtek met een 27.50 abb van vodafone ennn 6mnd gratis abb!!
nou was ik dus aan het smsen en wask gewend om een berichtje te krijgen als het smsje aan de andere kant aangekomen was, heb het ook al gevonden hoe ik dat aan moet zetten op mn QTEK maar dat moet ik ELK smsje weer aanvinken
is hier ook iets voor dat dit altijd aan blijft staan?
alvast bedankt!
kheb eindelijk mn s100 qtek met een 27.50 abb van vodafone ennn 6mnd gratis abb!!
nou was ik dus aan het smsen en wask gewend om een berichtje te krijgen als het smsje aan de andere kant aangekomen was, heb het ook al gevonden hoe ik dat aan moet zetten op mn QTEK maar dat moet ik ELK smsje weer aanvinken
alvast bedankt!
www.vdzande.com
Verwijderd
Geprobeerd, maar krijg alleen een lege zip-file met niets erinsander-sp schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:44:
Voor alle mensen die houden van zo veel mogelijk ruimte op het today scherm, en toch in een oogopslag hun batterij willen checken: KBattery het is gratis, en ik gebruik het al sinds ik mijn mda heb. Er is keuze uit 3 weergaves, en je kunt hem over de startbalk heen schuiven naar de plek die jij wilt. De mooiste weergave is er 1 met een klokje die je over de originele windows klok heen kunt schuiven. Het progje is trouwens maar 12kb klein nogmaals
Startpost.Rosmalen schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:53:
hey hey! me=happy!!!!
nou was ik dus aan het smsen en wask gewend om een berichtje te krijgen als het smsje aan de andere kant aangekomen was, heb het ook al gevonden hoe ik dat aan moet zetten op mn QTEK maar dat moet ik ELK smsje weer aanvinkenis hier ook iets voor dat dit altijd aan blijft staan?
alvast bedankt!
Het is een .exe file bedoelt voor je mda. je kunt hem dus niet openen op je pc. Als de zip file echt leeg is moet je hier maar even kijken LinkVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:04:
[...]
Geprobeerd, maar krijg alleen een lege zip-file met niets erin
edit: even gechecked, het bestand van pocketgear is inderdaad corrupt.
[ Voor 42% gewijzigd door SaN op 27-05-2005 17:15 ]
Ik zou heeeel graag een tooltje willen waarmee ik mijn gebelde minuten kan bijhouden en resetten!! In je MDA heb je alleen bij Device Information informatie over de gebelde minuten van sinds je je telefoon hebt. Ik weet van het bestaan af van DKToday, maar dat is een lelijke todayplugin. Ik wil gewoon een programmaatje waarin ik het kan checken of gewoon de optie om het bij Device Information te resetten.
Je kunt toch gewoon DKToday gebruikenen die vervolgens alleen zichtbaar maken op het moment dat je je belminuten wil weten.deuxani schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:30:
Ik zou heeeel graag een tooltje willen waarmee ik mijn gebelde minuten kan bijhouden en resetten!! In je MDA heb je alleen bij Device Information informatie over de gebelde minuten van sinds je je telefoon hebt. Ik weet van het bestaan af van DKToday, maar dat is een lelijke todayplugin. Ik wil gewoon een programmaatje waarin ik het kan checken of gewoon de optie om het bij Device Information te resetten.
Das een mogelijkheid, ik wist niet dat dat mogelijk was.
Maar is DKToday echt de enige optie?
uit de startpost dus:Rosmalen schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:53:
hey hey! me=happy!!!!
nou was ik dus aan het smsen en wask gewend om een berichtje te krijgen als het smsje aan de andere kant aangekomen was, heb het ook al gevonden hoe ik dat aan moet zetten op mn QTEK maar dat moet ik ELK smsje weer aanvinkenis hier ook iets voor dat dit altijd aan blijft staan?
alvast bedankt!
Op onderstaande wijze wordt het mogelijk sms send notifications automatisch te ontvangen:
Tooltje downloaden: TRE Registry Editor
Opstarten --> HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Inbox/Setting
(zorgen dat die openstaat)
New -> DWORD
naam: SMSDeliveryNotify
waarde: 1
(Mocht je nix zien omdat je keyboard in de weg zit, gewoon blind "SMSDeliveryNotify" typen (zonder aanhalingstekens met hoofd en kleine letters) gevolgd door een enter, de waarde komt daarna wel, klik hem 1x aan (selecteren) en klik dan op edit -> modify -> waarde "1" geven)
@Kassad: ik lees al drie keer achter elkaar 'startpost, startpost, startpost'
Of post dan niks, of kopieer gewoon 't antwoord eventjes. Zo'n moeite is dat toch niet
@Sander-sp: dankje, wilde 't gewoon even weten (heb nog geen mda/ m500 namelijk)
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 27-05-2005 20:09 ]
Ik ben ook 1 van de ongelukkigen met een kapotte earspeaker. 1.11 ook geprobeerd, niet geholpen. Enige oplossing was handsfree bellen (groene knop ingedrukt houden). Hij wordt morgen door een nieuwe vervangen, dus dat is wel goeie service van T-Mobile. Alleen jammer van de fabrikant, ik zie namelijk erg veel MDA's met dit soort klachten
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
[quote]Rosmalen schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:53:
hey hey! me=happy!!!!
Via Vodafone of via een ander bedrijf aangeschaft?
hey hey! me=happy!!!!
Michel
Wat was er kapot aan? deed hij het helemaal niet meer? Ik heb zelf namelijk nogal vaak dat ik er even in moet blazen, en dat het geluid dan weer ok is. Er komen blijkbaar toch dingetjes in als hij gewoon in je broekzak zit, beetje jammer.SgtStrider schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:32:
Ik ben ook 1 van de ongelukkigen met een kapotte earspeaker. 1.11 ook geprobeerd, niet geholpen. Enige oplossing was handsfree bellen (groene knop ingedrukt houden). Hij wordt morgen door een nieuwe vervangen, dus dat is wel goeie service van T-Mobile. Alleen jammer van de fabrikant, ik zie namelijk erg veel MDA's met dit soort klachten
gisteravond raar probleem gehad..
ben uitgeweest.. telefoon thuis.. zit ik hem weer aan bij terugkomst,
begint hij een hardreset uit te voeren. Na opstarten staat er vervolgens dat de backup batterij leeg is.
Ga ik kijken bij batterij status.. wat blijkt.. hoofdbatterij 90%, backup 0%
Hoe kan de backup nou leeglopen als de hoofdbatterij nog vol zit?
en waarom onthoudt hij zijn gegevens niet als de hoofdbatterij nog barstens vol zit?
moet ik nu weer de hele dag besteden om alle software er weer op te krijgen en hem goed in te stellen.. hoop dat dit niet vaker gaat gebeuren
ben uitgeweest.. telefoon thuis.. zit ik hem weer aan bij terugkomst,
begint hij een hardreset uit te voeren. Na opstarten staat er vervolgens dat de backup batterij leeg is.
Ga ik kijken bij batterij status.. wat blijkt.. hoofdbatterij 90%, backup 0%
Hoe kan de backup nou leeglopen als de hoofdbatterij nog vol zit?
en waarom onthoudt hij zijn gegevens niet als de hoofdbatterij nog barstens vol zit?
moet ik nu weer de hele dag besteden om alle software er weer op te krijgen en hem goed in te stellen.. hoop dat dit niet vaker gaat gebeuren
[quote]Michel 023 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:33:
dat was 3 dagen bij T for Telecom... en volgens mij was gister de laatste dag, maar da is nog wel dat ie nou nog 3 mnd gratis krijgt en een redelijk goedkoop toestelletjeRosmalen schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:53:
hey hey! me=happy!!!!
www.vdzande.com
Verwijderd
Ik kan nu bij tmobile ook verlengen met 12,50 abbo 1 jaar en 60 euri voor de MDA. Nu heb ik alles een beetje doorgelezen en heb ik nog eene aantal vragen.
1 Wat is nou ' overall ' de standbytijd van het toestel en met welk gebruik en eventuele hulpprogramma's om het geheel op te rekken. Ik ben geen intensieve gebruiker maar hecht er wel waarde aan dat een accu lang mee gaat.
2 Hoe vaak komen vastlopers voor - ht blijft natuurlij windows dus je kan er niet vanuit gaan dat het permanent stabiel is.
3 Ik heb verschillende posts en reviews gelezen waar staat dat de gesprekskwaliteit enig mager is alsmede ook de handsfreefunctie? Nu vertrouw ik niet op reviews maar meer op ervaringen van mensen zelf zijn deze er ?
4 De telefoon komt van tmobile af maar het blijft windows - in hoeverre kan ik alle logotjes van tmobile uit het systeem halen - aka themes aanpassen of iets in die trant ? Er stond wel iets al in de startpost maar dat zijn de meer rigoreuze oplossingen. Dus ook de skins die tmobile overal over heengezet of die gewoon terug kunnen naar windows default. Op de demo site van tmobile zie ik namelijk nogal veel paarse kleurtjes en vlakjes / logos.
Ik heb de hele thread inmiddels doorgelezen op zoek naar antwoorden op de vrageen maar het kan best zijn dat iets niet is opgemerkt.
1 Wat is nou ' overall ' de standbytijd van het toestel en met welk gebruik en eventuele hulpprogramma's om het geheel op te rekken. Ik ben geen intensieve gebruiker maar hecht er wel waarde aan dat een accu lang mee gaat.
2 Hoe vaak komen vastlopers voor - ht blijft natuurlij windows dus je kan er niet vanuit gaan dat het permanent stabiel is.
3 Ik heb verschillende posts en reviews gelezen waar staat dat de gesprekskwaliteit enig mager is alsmede ook de handsfreefunctie? Nu vertrouw ik niet op reviews maar meer op ervaringen van mensen zelf zijn deze er ?
4 De telefoon komt van tmobile af maar het blijft windows - in hoeverre kan ik alle logotjes van tmobile uit het systeem halen - aka themes aanpassen of iets in die trant ? Er stond wel iets al in de startpost maar dat zijn de meer rigoreuze oplossingen. Dus ook de skins die tmobile overal over heengezet of die gewoon terug kunnen naar windows default. Op de demo site van tmobile zie ik namelijk nogal veel paarse kleurtjes en vlakjes / logos.
Ik heb de hele thread inmiddels doorgelezen op zoek naar antwoorden op de vrageen maar het kan best zijn dat iets niet is opgemerkt.
Ik heb ook een probleem met de speaker: alles doet het, behalve bellen... Met de headset werkt het perfect, zonder jammer genoeg niet... Muziek en dergelijke speelt hij perfect, ringtones als ik gebeld wordt ook. De tegenpartij hoort mij praten, echter: ik hoor zelf geen kiestoon en ik hoor de tegenpartij ook niet (totdat ik de headset erin stop)
Zitten er toevallig 2 speakers in de telefoon? Want ik vind het raar dat het niet werkt met bellen en wel met muziek... Lijkt bijna een instelling in de telefoon
Een hard/softreset mocht niks baten jammer genoeg. Moet ik gewoon alweer mijn telefoon om laten wisselen (al de 3e keer: zwart scherm, dode pixel en nu de speaker...)
Of weten jullie iets anders?
ROM-versie is 1.01 (standaard MDA Compact)
Zitten er toevallig 2 speakers in de telefoon? Want ik vind het raar dat het niet werkt met bellen en wel met muziek... Lijkt bijna een instelling in de telefoon
Een hard/softreset mocht niks baten jammer genoeg. Moet ik gewoon alweer mijn telefoon om laten wisselen (al de 3e keer: zwart scherm, dode pixel en nu de speaker...)
hmm probleempje!
ik wil mn MMS instellen en heb dat naar aanleiding van het PDFje in de startpost gedaan, maar telkens als ik nu wat wil versturen zegt ie :
ik wil mn MMS instellen en heb dat naar aanleiding van het PDFje in de startpost gedaan, maar telkens als ik nu wat wil versturen zegt ie :
weet iemand waar dat aan kan liggen?!Cannot Connect Dailed: live.vodafone.com
Cannoct connect for an unknown reason. To check your connection settings and change them when needed.. bla bla bla
www.vdzande.com
XCPU scalar versie 2.87 is uit: http://forum.xda-develope...topic.php?p=115076#115076 of beter nog: http://www.immiersoft.com/whatsnew.htm
For the record: dit is een programmatje om je CPU mee terug te schalen wanneer hij niet gebruikt wordt zodat je batterijen langer meegaan
Er zitten inderdaad 2 speakers in de telefoon, 1 om tegen je oor te houden, en 1 voor de handsfree functie. Wat je kunt proberen is een aantal keren de headset er in stoppen en er weer uit halen.Paultje3181 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:20:
Ik heb ook een probleem met de speaker: alles doet het, behalve bellen... Met de headset werkt het perfect, zonder jammer genoeg niet... Muziek en dergelijke speelt hij perfect, ringtones als ik gebeld wordt ook. De tegenpartij hoort mij praten, echter: ik hoor zelf geen kiestoon en ik hoor de tegenpartij ook niet (totdat ik de headset erin stop)
Verwijderd
Hey ik heb een probleempje: hoop dat iemand hier me kan helpen.
Ik heb de MDA Compact 2 (aka iMate Jam, Qtek S100), en Tom Tom 4.4 draait er prima op, maar het probleem is dat ie bij mij het virtuele toetsenbord icoon niet toont!!! Dat zou linksonder moeten staan.
Hoe kan ik het virtuele toetenbord aanzetten???? Ik kan nu alleen door via de kaart te zoeken naar een bestemming, deze selecteren, maar ik wil gewoon plaatsnaam, straat etc. kunnen intypen...
Ik heb de MDA Compact 2 (aka iMate Jam, Qtek S100), en Tom Tom 4.4 draait er prima op, maar het probleem is dat ie bij mij het virtuele toetsenbord icoon niet toont!!! Dat zou linksonder moeten staan.
Hoe kan ik het virtuele toetenbord aanzetten???? Ik kan nu alleen door via de kaart te zoeken naar een bestemming, deze selecteren, maar ik wil gewoon plaatsnaam, straat etc. kunnen intypen...
Ik verwijs toch naar het antwoord? ik wordt zelf een beetje moe dat iedereen elke vraag maar post zonder zelf eerst te zoeken. Beetje zelfredzaamheid hoor.CLB schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:08:
[...]
uit de startpost dus:
Op onderstaande wijze wordt het mogelijk sms send notifications automatisch te ontvangen:
Tooltje downloaden: TRE Registry Editor
Opstarten --> HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Inbox/Setting
(zorgen dat die openstaat)
New -> DWORD
naam: SMSDeliveryNotify
waarde: 1
(Mocht je nix zien omdat je keyboard in de weg zit, gewoon blind "SMSDeliveryNotify" typen (zonder aanhalingstekens met hoofd en kleine letters) gevolgd door een enter, de waarde komt daarna wel, klik hem 1x aan (selecteren) en klik dan op edit -> modify -> waarde "1" geven)
@Kassad: ik lees al drie keer achter elkaar 'startpost, startpost, startpost'
Of post dan niks, of kopieer gewoon 't antwoord eventjes. Zo'n moeite is dat toch niet
@Sander-sp: dankje, wilde 't gewoon even weten (heb nog geen mda/ m500 namelijk)
Oke, dus het is geen verkeerde instelling? Ging ik ook niet vanuit hoor... Maar ik had al met de headset een paar keer erin en eruit gedaan zonder effectsander-sp schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:30:
[...]
Er zitten inderdaad 2 speakers in de telefoon, 1 om tegen je oor te houden, en 1 voor de handsfree functie. Wat je kunt proberen is een aantal keren de headset er in stoppen en er weer uit halen.
Verwijderd
1. Ik kan bij intensief gebruik (MP3's luisteren, bellen, agenda bijhouden, games spelen en nog meer) mijn MDA Compact 2 volle dagen gebruiken zonder een recharge. Als ik em niet al teveel gebruik zo'n 2-3 dagen. Maar het hangt er echt vanaf hoe je em inlaad. Als je hem goed wilt inladen, moet je em gewoon altijd helemaal leeg laten lopen en dan pas heropladen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:15:
Ik kan nu bij tmobile ook verlengen met 12,50 abbo 1 jaar en 60 euri voor de MDA. Nu heb ik alles een beetje doorgelezen en heb ik nog eene aantal vragen.
2. Vastlopers heb ik niet veel last van en ik loop op 1.01
3. Gesprekskwaliteit is prima, ik las net als jij ook veel reviews voordat ik het toestel ook echt kocht. Ik moet zeggen dat de kwaliteit hetzelfde is als de Nokia 6600 (had ik voor de MDA compact:P) Mensen aan de andere kant van de lijn zeggen wel dat ik helderder klink vergeleken met toen ik de 6600 had. Ik weet niet wat andere vinden maar ik ben over de gesprekskwaliteit dik tevreden.
4. Als je denkt dat de startpost oplossingen te vind heb je dat mis
Gewoon een hardreset (softreset knop + power knop) en dan zodra je het Today-scherm ziet een softreset en Voila, alle tmobile troep is eraf. En als je het zo erg vind achteraf, kan je het zo weer installeren. Dus als je van de tmobile troep afwilt gewoon doen op de startpost manier!
Khoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt

Volgens mij maakt dat bij li-ion batterijen juist helemaal niet meer uit. En is het zelfs beter om de batterij goed opgeladen te houden en hem vooral niet te leeg te laten lopen. Ni-cad batterijen hebben bijv. nog last van geheugen effect i.t.t. li-ion batterijen. Daarom wordt de batterij volgens mij ook vol geleverd. Dus ze pakken de batterij gewoon opgeladen in het pakketje!Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:51:
[...]
Maar het hangt er echt vanaf hoe je em inlaad. Als je hem goed wilt inladen, moet je em gewoon altijd helemaal leeg laten lopen en dan pas heropladen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Volgens mij zijn de eerste paar keer opladen wel vrij belangrijk voor de capaciteit van de batterij... Daarna maakt het niet zoveel meer uit...Hoedje schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:00:
[...]
Volgens mij maakt dat bij li-ion batterijen juist helemaal niet meer uit. En is het zelfs beter om de batterij goed opgeladen te houden en hem vooral niet te leeg te laten lopen. Ni-cad batterijen hebben bijv. nog last van geheugen effect i.t.t. li-ion batterijen. Daarom wordt de batterij volgens mij ook vol geleverd. Dus ze pakken de batterij gewoon opgeladen in het pakketje!
Nee, dat blazen heeft geen zin lijkt me, dat is nuttig als het geluid gaat vervormen (dan komt het speakertje tegen een vuiltje aan oid). Als je echt helemaal niks hoort is er meer mis vrees ik...Paultje3181 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:33:
[...]
Oke, dus het is geen verkeerde instelling? Ging ik ook niet vanuit hoor... Maar ik had al met de headset een paar keer erin en eruit gedaan zonder effectOok zei je iets over erin blazen? In het headset-gaatje? Dus de 2,5 mm stereojack-vrouwtje??? Of aan de achterkant langs de camera-spiegel?
Verwijderd
Gebruik je de MDA compact 2 volle dagen dus ook snachts aan? En wat is het gemiddelde gebruik door jou van het toestel? Ik heb op dit moment een nokia 6100 waar ik zeer tevreden over ben die houdt het 5 dagen uit (snachts uitzetten dan wel).Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:51:
[...]
1. Ik kan bij intensief gebruik (MP3's luisteren, bellen, agenda bijhouden, games spelen en nog meer) mijn MDA Compact 2 volle dagen gebruiken zonder een recharge. Als ik em niet al teveel gebruik zo'n 2-3 dagen. Maar het hangt er echt vanaf hoe je em inlaad. Als je hem goed wilt inladen, moet je em gewoon altijd helemaal leeg laten lopen en dan pas heropladen.
2. Vastlopers heb ik niet veel last van en ik loop op 1.01. Soms loopt hij vast als ik teveel programaatjes open heb staan (teveel werkgeheugen in gebruik) Voor de rest vind ik het redelijk stabiel, stabieler dan ik had verwacht van windows
. En soft-resetten is trouwens ook bijna nooit nodig, tenzij je bijvoorbeeld een programma installeerd.
3. Gesprekskwaliteit is prima, ik las net als jij ook veel reviews voordat ik het toestel ook echt kocht. Ik moet zeggen dat de kwaliteit hetzelfde is als de Nokia 6600 (had ik voor de MDA compact:P) Mensen aan de andere kant van de lijn zeggen wel dat ik helderder klink vergeleken met toen ik de 6600 had. Ik weet niet wat andere vinden maar ik ben over de gesprekskwaliteit dik tevreden.
4. Als je denkt dat de startpost oplossingen te vind heb je dat misTis heel simpel.
Gewoon een hardreset (softreset knop + power knop) en dan zodra je het Today-scherm ziet een softreset en Voila, alle tmobile troep is eraf. En als je het zo erg vind achteraf, kan je het zo weer installeren. Dus als je van de tmobile troep afwilt gewoon doen op de startpost manier!
Khoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt
Als ik dus de tmobile shit eraf wil dan meot ik een hardreset doen - de applicaties die erop staan zoals word excel ed worden die er dan ook weer opgezet? En wordt door een hardreset alleen een reset gedaan voor het pocketpc zelf en niet je SIM kaart ?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 21:53 ]
Verwijderd
1. Ja twee volle dagen, 's nachts aan, (MDA Compact gaat nooit uit, ook niet als je op power knop drukt. Als je de power knop druk gaat het scherm uit en gaat ie op een laag pitje draaien, net als een computer op standby) Maar ik gebruik mijn MDA als MP3 speler en ik ben gek op muziek dus als ik de kans krijg luister ik muziek. Ik bel gemiddeld zo'n 15-20 minuten per dag en SMS ook lekker veel.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:48:
[...]
Gebruik je de MDA compact 2 volle dagen dus ook snachts aan? En wat is het gemiddelde gebruik door jou van het toestel? Ik heb op dit moment een nokia 6100 waar ik zeer tevreden over ben die houdt het 5 dagen uit (snachts uitzetten dan wel).
Als ik dus de tmobile shit eraf wil dan meot ik een hardreset doen - de applicaties die erop staan zoals word excel ed worden die er dan ook weer opgezet? En wordt door een hardreset alleen een reset gedaan voor het pocketpc zelf en niet je SIM kaart ?
Als je de Tmobile shit eraf wilt moet je hem zoals ik zei, hardresetten en dan het tutorialtje in het begin (je krijgt na een hardreset, of als de telefoon voor het eerst aan is, een klein tutorialtje in het begin en de configuratie van het touchscreen). Zodra je klaar bent met de scherm configuratie en de tutorial kom je op het Today scherm. Dan moet je hem softresetten, want hij begint dan met de Tmobile meuk installeren
Dan verlies je GEEN applicaties, alleen tmobile troep, want je geeft em niet de kans het erop te zetten
edit: Ohja en ja alleen het interne geheugen wordt gereset. niet je simkaart en externe geheugen kaart
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 22:16 ]
Verwijderd
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de batterijduur en hem dus minder intensief gebruiken? Want ff MP3 luisteren zal ook aardig wat accu zuipen. 
Ik zit er namelijk sterk aan te twijfelen of ik op dat aanbod zou ingaan van tmobile maar het enige wat me nog schort is met name de standbytijd.
Ik zit er namelijk sterk aan te twijfelen of ik op dat aanbod zou ingaan van tmobile maar het enige wat me nog schort is met name de standbytijd.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 09:21 ]
Ik heb geen tijden bij gehouden, maar ik heb hem al sinds februari, en de stand-by tijden vallen me mee. Ik luister voornamelijk mp3, en soms kijk ik is een south park aflevering oid.Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 09:13:
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de batterijduur en hem dus minder intensief gebruiken? Want ff MP3 luisteren zal ook aardig wat accu zuipen.
Ok, ik ben er achtergekomen hoe je toch de Call Duration Timers in je Device Information kan resetten en zo je uitgaande belminuten kan bijhouden zodat je niet aan het eind voor verrassingen komt te staan bij je provider.
Ik had eerst DKToday geprobeerd (een todayplugin) maar deze is nog in ontwikkelfase, schijnt veel batterypower te vreten en nog een aantal bugs te bevatten.
De manier om je uitgaande belminuten te resetten is als volgt:
- Op de dag voordat je nieuwe belminuten ingaan, check de hoeveelheid uitgaande belminuten bij Device Information (we nemen 5 uur en 26 minuten als voorbeeld)
- Pleeg een belletje met een gratis nummer
- Tijdens het bellen zet je je klok 5 uur en 26 minuten terug in de tijd
- Hang het gesprek op
- Zet de klok weer terug op de normale tijd (dus weer 5 uur en 26 minuten vooruit)
- En zie dat bij Device Information de uitgaande gesprekken weer op 0 staan
Beetje omslachtig, maar het is voor de liefhebbers en kost nog geen 2 minuten.
De manier om je uitgaande belminuten te resetten is als volgt:
- Op de dag voordat je nieuwe belminuten ingaan, check de hoeveelheid uitgaande belminuten bij Device Information (we nemen 5 uur en 26 minuten als voorbeeld)
- Pleeg een belletje met een gratis nummer
- Tijdens het bellen zet je je klok 5 uur en 26 minuten terug in de tijd
- Hang het gesprek op
- Zet de klok weer terug op de normale tijd (dus weer 5 uur en 26 minuten vooruit)
- En zie dat bij Device Information de uitgaande gesprekken weer op 0 staan
Beetje omslachtig, maar het is voor de liefhebbers en kost nog geen 2 minuten.
Verwijderd
In welke zin vallen ze je mee? Dus een schatting van hoe lang iet bij jou uithoudtsander-sp schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:15:
[...]
Ik heb geen tijden bij gehouden, maar ik heb hem al sinds februari, en de stand-by tijden vallen me mee. Ik luister voornamelijk mp3, en soms kijk ik is een south park aflevering oid.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 12:02 ]
Verwijderd
staat vodafone live! wel aan op je aansluiting?Rosmalen schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:07:
hmm probleempje!
[...]
weet iemand waar dat aan kan liggen?!
Verwijderd
In parijs was ik 3 weken geleden en daar heb ik mijn MDA compact niet intensief gebruikt. Daar heb ik em 4 dagen kunnen gebruiken. Ik luisterde geen MP3 daar oid omdat ik me handen vol had aan die stadVerwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:45:
[...]
In welke zin vallen ze je mee? Dus een schatting van hoe lang iet bij jou uithoudt
Meningen verschillen een beetje over de accu duur... maar je moet er rekening mee houden dat de MDA-Compact een groot scherm heeft en een 416Mhz processor en ik denk dat die wel veel stroom verbruiken dus ik ben tevreden met de accu duur van 4 dagen als ik em bijna niet gebruik. en 2-3 dagen bij intensief gebruik is
Ik haal 3, max 4 dagen met mijn bat. zijn er mensen die het beter doen?
ik vind het nogal weinig namelijk???
ik vind het nogal weinig namelijk???
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Nouja kijk, zoals je zelf al zei scheelt het wel als je mp3tjes gaat luisteren enz... ik denk 4a5 dagen zonder al te intensief gebruik, en 2a3 incl mp3 enz enz... Maar dat is echt een schatting, want ik laat de mijne altijd vrij snel op aangezien ik ook een cradle heb. 1 voorbeeld, eergisteren naar het strand geweest, denk 1,5 uur mp3 aangehad (eerst oordopjes daarna speaker). iets minder dan 10 minuten video, en 4 korte telefoontjes, toen ik weer thuis kwam 4 a 5 uur later stond de batterij op 83%. Niet slecht toch?Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:45:
[...]
In welke zin vallen ze je mee? Dus een schatting van hoe lang iet bij jou uithoudt
Dit topic is gesloten.