-=BoKKiE=- schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:30:
[...]
Sap werkt alleen out of combat, sheep werkt altijd
lees mijn vorige post eens terug ^^
niemand 'blamed' je voor 'trying' er wordt alleen gevallen op het feit dat je nogal eigenwijs bent en niets van de higher lvls wil aannemen
ik ga er zonder meer vanuit dat je het beste er probeert van te maken, en dat je zo nuttig mogelijk wil zijn, ook in instances. Het enige waar iedereen je eigenlijk voor waarschuwt dat het niet altijd een paradijs is als Rogue
rogue is net als shaman een class die in de lower lvls vooral schitteren, echter later wordt het 'lastiger'

dwz je moet er wat meer voor doen
terwijl het voor bijv de mages en warriors juist andersom is, pijnlijke en moeizame start, maar lvl 40+ beginnen ze vooruit te springen

Het is dan toch niet zo'n dom idee om de gevestigde groepen te vragen wat meer aan een rogue te denken? Ok, het spel word misschien lastiger, maar als horde EN alliance wat meer met rogue's samen zouden werken, waren er minder rogue's op ganktour around the world.
Probeer die paar dingen die een rogue wel heeft te gebruiken, zou ik dan zeggen. Ik neem zelf ook alleen maar rogue's mee als ze weten wat ze doen hoor. Ik kom er wel eens tegen die dan met 2 grote zwaarden rondlopen, en dan tegen mij roepen 'damn, wat heb jij een prutuitrusting, neem toch een echt wapen, bla bla bla). Die gaan dus pertinent _niet_ mee in een group met mij. Niks mis met zwaarden, maar een echte rogue gebruikt zijn ambush en backstab vind ik, en neemt dan dus minimaal 1 dagger mee. Dit soort wannabe warrior rogue's mag ik ook niet.
De rogue's waar ik stockade mee deed verstonden hun vak perfect, als 1 team sappen, en 1 voor 1 moorden, en met de crits die 4 rogues in een group uitdelen kun je binnen een groepje van 4 gesapte mobs op je gemakje een voor een afwerken, waarbij je hoogstens de laatste 2 op je krijgt.
Als ik naar een groep kijk met een warrior, mage, priest, hunter en pala, zie ik ze zwoegen, meppen, healen e.d.. dat geeft voor je gevoel te denken dat het sneller gebeurt is met een rogue groepje dan een gemengd groepje. Wij hebben af en toe een pauze gehad om de priest te laten healen, mana regen, en daar gingen we weer, buffs hadden we niet eens.
Uit zulk soort situaties putte ik dus het idee dat de rogue meer kan dan iedereen roept, en omdat ik tot nu toe nog geen reden heb gehad om anders aan te nemen, ben ik van plan het te blijven proberen op deze manier. Het gebeurt wel vaker dat ik een missie alleen doe, omdat een 2e man de boel juist tegenwerkt. Een warrior trekt te snel aggro omdat hij zichtbaar is, en verstoort mijn gouge en dus mijn stunlock met zijn gebash. Een mage trekt te vaak aggro vanwege zijn damage, en is te zwak om zich te redden als er dan een groep mobs aankomt. Dan maak ik de mob liever alleen af, is de loot ook nog voor mij.
Dat soort dingen doe ik juist niet in een party, omdat ik juist niet wil dat ik overkom als een echte solovechter, dan probeer je juist als groep te werken.