Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 8.052 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:50:
[...]

Ohw pleaaaaaase!

Ik kan al 31 levels lang perfecte levelen zonder gegankt te worden, het is echt niet alsof het spel ineens een grote doomwereld is geworden sinds honour hoor :{

Je moet je niet gek laten maken door whine verhalen van iemand die ge- OMFFFSHEGNKDMENERFSTFU - is. Als je een beetje oplet en af en toe met een team werkt op contested area, is er niks aan de hand, en een beetje doodgaan hoort er nu eenmaal bij, gebeurt mij ook vaak genoeg.

- Edit - Als ik zelf iemand tegenkom hangt het af wat de situatie wat ik doe. Is hij veel lager dan mij geleveled, neem ik de moeite niet om in stealth te gaan, ze zien dan zelf ook wel in dat ze geen kans maken. Is hij gelijk of nagenoeg gelijk, dan heeft ie kans dat ik een poging waag, en ik een kans dat ik het afleg. Het is imo dus nog steeds heel eerlijk en goed speelbaar.
In het begin wel ja...Ga eens naar Tanaris/Gadzetstan...
Gistere kon ik niet wegvliegen Flightmaster dood..Heartstonen wou niet echt, werd steeds aangevallen en bij graveyard stonden ook lulletjes :P

Je kan daar echt niet normaal questen meer hoor......ja in van die low lvl contested veel beter als die lvl 60's die farmen naar lvl 48+ waar hun nog honor voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hydra schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:34:
[...]

No shit sherlock, het is een level 25 instance. Het voornaamste 'gevaar' van die instance zijn de complete n00bs die het kunnen verkutten.
Is het dan, in het licht van hetgeen ik tot nu toe aan quests gedaan heb, verwonderlijk dat ik die speelstijl ambieer? Het enige wat ik tot nu toe heb geconstateerd, is dat de rogue in zo goed als alle gevallen een mob beter de baas was dan elke andere class die ik tegenkwam of mee in een party zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:21:
[...]

in 10 seconden stunlock doe je met 5 man enorm veel schade, tel je gezamenlijke DPS maar op en doe dan x10.

Zodra de stunlock klaar is, en de rogue dus al weer CP heeft opgebouwd, Geeft hij de mob een evis of backstab, met geluk nog een crit ook, om de aggro weer te trekken, en als het dan nog niet genoeg is, kan hij vanishen of fainten, aggro droppen, zodra de eerste die de mob daarna weer raakt of het meest dichtbij staat de aggro weer begint op te bouwen. Als de casters daar rekening mee houden word dat dus de tank weer.

En beweer niet dat het niet zo is, ik heb het vaak genoeg geprobeerd en het lukte ook nog. In het geval DAT een mob achter een caster aangaat, of een healer, ga ik er altijd achteraan en ga voluit om de aggro over te nemen, wanneer de caster 1 of 2 sec niet aanvalt is dat zo gebeurd.

Wederom de tip om eens een caster class te proberen.
idd zeg... Maar hij is in 3 instances geweest :) (voordat je daluk weer verbeterd wordt)
[/quote]

Probeer eens stunlock bij een boss zou ik zeggen. Gaat niet werken. Hunters zijn erg liet met hun damage, vooral marksmanship/crit specced hunters. Aimed-shot owned zwaar ook, verder heeft hunter een Freeze trap. Dat owned jouw stun lock veel harder. Je legt de freeze trap bij de mage, krijgt hij aggro, heb je 30 sec geen last van die mob.
En als een Hunter te veel aggro krijgt doet hij feign death. Aggro weg, dat ownt jouw feint ook zwaar.
Bovendien heeft een Hunter nog een pet die ook aardig kan tanken indien nodig en het dan langer overleeft dan een rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 05:34
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:25:Ik ben nog steeds van mening trouwens, gezien de verhalen die ik hoor over gankende 60 rogues, dat de schade die die gasten kunnen doen wel degelijk een plekje verdienen in sommige instances.
Schade doen is 1 ding op level 60, schade incasseren is het 2de en laat dat nou net het probleem van een rogue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:27:
[...]
Ik gebruik het zelf vaak genoeg, als ik teveel aggro trek, kan ik een paar seconden stilhouden waarbij de volgende damage dealer de aggro overneemt.
je wilt overigens niet dat een DD de aggro krijgt, de tank moet de aggro houden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Lol thalan je zet jezelf voor gek met je domme gepraat. Rogue delen veel dmg uit maar is single georienteerd en gemaakt om te ganken.

Maar laat ik je gerust stellen. Er zijn altijd wel 2 of 3 rogues die naar de mc gaan in een group van 40. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:38:
[...]

Is het dan, in het licht van hetgeen ik tot nu toe aan quests gedaan heb, verwonderlijk dat ik die speelstijl ambieer? Het enige wat ik tot nu toe heb geconstateerd, is dat de rogue in zo goed als alle gevallen een mob beter de baas was dan elke andere class die ik tegenkwam of mee in een party zat.
In groups gaat het dus om teamplay.. niet om individueel de mob de baas zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

[...]

Ik zou gewoon bijna een Warrior maken op jouw server alleen al om jou kont te schoppen :+

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28

CaDje

Framedrops for life

Tpn schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:28:
neej ik denk eigenlijk dat HTT-Thalan eigenlijk wel gelijk heeft.

Rogue´s zijn echt nuttig, eigenlijk zou je gewoon met 4 rogue´s en 1 healer naar een instance moeten gaan, dan gaan we die boss allemaal stunnen(immune) en gaan we allemaal heel veel buttens smashen hebben we zo 5 CP en dan doen we eviscerate en als die dan op ons gaat en mijn hp is bijna weg dan vanish ik gewoon voor die boss(stealth detection) en dan gaat die wel op een andere rogue moet alleen de healer uitkijken dat die niet agro trekt, maar dat maakt ook niet uit want als die boss dan naar de healer loopt dan gaan we gewoon met 4 man dat is wel 8 wapens die ook veel damage doen hoor!! gaan we gewoon heel snel dood maken.

zucht..
hmm, volgens mij is m'n sarcasme meter net ontploft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:04:
[...]

De Hunter moet om die DPS te halen (als hij dat al haalt) wel op afstand vechten, terwijl de rogue dat op melee afstand kan. Daar komt bij dat niet kan stealthen, en dus niet kan scouten, en hij bij lange na niet de crit chance van een rogue. De sneak attacks zoals ambush en garrotte doen enorm veel schade, en behalve sap kan een rogue ook cheapshot en kidneyshot gebruiken om een mob voor 10 seconden in een gevecht stil te houden, en het grote voordeel daaraan is dat iedereen (ook casters dus) volle bak kunnen gaan met hun dps, omdat de mob toch niks terug kan doen. Zodra de mob alsnog richting de casters rent na die 10 seconden doe je een gouge, zodat ze in veiligheid gesteld kunnen worden door hun schade weer te matigen en de tank weer te laten tanken.

Een rogue kan dus een battle in goede banen leiden.
Er is ook nog naast track humanoids, beasts en undead van de Hunter, natuurlijk nog de eye of killrogg van de Warlock om vooruit te scouten in een instance.

En wie beweert dat Rogues mee mogen naar High LvL instances, het is juist het tegenovergestelde liever geen Rogues dit omdat Onyxia en Ragnaros veel AoE spels loslaten. En dit zuig ik niet uit mijn duim want een paar gasten op Ventrillo die Rogue spelen komen soms met moeite in een party voor deze Instances. Daarnaast zijn Rogues leather dragers, dus die zijn in een paar klappen de geweest. En stunlock werkt ook niet op deze Raidbosses, het enigste wat deze Rogues kunnen doen is zo veel mogelijk damage als ze bij Onyxia of Ragnaros kunnen komen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
Muppet schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:37:
[...]
Hmmm je bent pas lvl 30 . . . . en hoe weet jij hoe het ervoor was btw??
[...]

Feint?
lol dacht ik ook aan.. hij kent feint niet eens.. _/-\o_

HTT.. vriend.. damn wat kan jij eigenwijs zijn.. ik level 36 rogue en lvl 54 mage kan je vertellen dat een rogue een heerlijke solo class is maar in instances moet je geluk hebben dat iemand je wil (en dan niet eruit kicked als ie iets beters vind) of een leuke guild heeft die het niet erg vind om een paar rogues mee te nemen.. De lage instances zoals stockade en zelfs Gnome kan je met 5 dezelfde classes spelen als je maar weet wat je moet doen.. Heb zelfs een paar instances gedaan zonder healer.. maar de hogere instances moet je gebalanceerd te werk gaan.. Healer tank en DD.. liefst de DD op afstand.. (mage, hunter en zelfs warlock dus).. rogue is gewoon een add een extratje maar niet nodig.. (sommige gevallen wel, meeste niet)

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:27:
[...]

Als een caster 2 of 3 seconden niet aanvalt, maar wegrent, heeft de rogue/warrior/ andere speler 3 seconden te tijd om een paar klappen uit te delen. Mijn ervaring is dat wanneer de caster zich een paar seconden stilhoud, en de dps dus stilvalt, de mob zich weer richt op de next in line qua damage.

Ik gebruik het zelf vaak genoeg, als ik teveel aggro trek, kan ik een paar seconden stilhouden waarbij de volgende damage dealer de aggro overneemt.
Ja tuurlijk we gaan lekker wegrennen in een Instance :D
Face it , rogue's zijn echt niet fijn in instances/endgame..Voegen niks aan party toe...Ik ben meestal met een rogue in de party 50% van mijn mana kwijt om hem te healen...Ben Resto druid en meeste instances ben ik de enigste healer en dat wil makkelijk ZONDER een rogue, zodra die er bij is kost het moeite alles gehealt te houden....
They just plain sux in instances..Soloen met normale quests etc , zijn ze snel / effectief kan ik ze ook zeker niet bijhouden kwa snelheid in killen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
PacinoAllstars schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:45:
Lol thalan je zet jezelf voor gek met je domme gepraat. Rogue delen veel dmg uit maar is single georienteerd en gemaakt om te ganken.

Maar laat ik je gerust stellen. Er zijn altijd wel 2 of 3 rogues die naar de mc gaan in een group van 40. :+
Actually is men er sinds kort achter dat een stuk of 8 rogues bij Ragnaros de key to succes is. Althans, het hele gebeuren een heel groot stuk versnelt.

Alleen moet je als rogue bij de lagere bosses wel uitkijken of je fire-resistance pak aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PacinoAllstars schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:45:
Lol thalan je zet jezelf voor gek met je domme gepraat.
Rogue ... gemaakt om te ganken.
:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 14:28
Tpn schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:28:
neej ik denk eigenlijk dat HTT-Thalan eigenlijk wel gelijk heeft.

Rogue´s zijn echt nuttig, eigenlijk zou je gewoon met 4 rogue´s en 1 healer naar een instance moeten gaan, dan gaan we die boss allemaal stunnen(immune) en gaan we allemaal heel veel buttens smashen hebben we zo 5 CP en dan doen we eviscerate en als die dan op ons gaat en mijn hp is bijna weg dan vanish ik gewoon voor die boss(stealth detection) en dan gaat die wel op een andere rogue moet alleen de healer uitkijken dat die niet agro trekt, maar dat maakt ook niet uit want als die boss dan naar de healer loopt dan gaan we gewoon met 4 man dat is wel 8 wapens die ook veel damage doen hoor!! gaan we gewoon heel snel dood maken.

zucht..
4 Rogues 1 Druid voor LBRS, gewoon allemaal in stealth die bosses afwerken. Makkelijke manier om die UBRS key te krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

wat mag Q.e.d zijn?

Punt is gewoon, als er groepen worden gevormd worden de volgende classes vereist

Healer
Tank
AoE
Backup healer/tank
overige.

7 van de 10 keer word er dan toch voor een andere class als rogue gekozen.

Tuurlijk rogue´s hebben sap, dat krijg je nog wel. dat is een skill dat je een tegenstander voor 30 sec of iets meer kan uitschakelen. die is nog wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28

CaDje

Framedrops for life

Skeiron schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:48:
[...]

lol dacht ik ook aan.. hij kent feint niet eens.. _/-\o_

HTT.. vriend.. damn wat kan jij eigenwijs zijn.. ik level 36 rogue en lvl 54 mage kan je vertellen dat een rogue een heerlijke solo class is maar in instances moet je geluk hebben dat iemand je wil (en dan niet eruit kicked als ie iets beters vind) of een leuke guild heeft die het niet erg vind om een paar rogues mee te nemen.. De lage instances zoals stockade en zelfs Gnome kan je met 5 dezelfde classes spelen als je maar weet wat je moet doen.. Heb zelfs een paar instances gedaan zonder healer.. maar de hogere instances moet je gebalanceerd te werk gaan.. Healer tank en DD.. liefst de DD op afstand.. (mage, hunter en zelfs warlock dus).. rogue is gewoon een add een extratje maar niet nodig.. (sommige gevallen wel, meeste niet)
Feint is een must voor een rogue. Als ik met m'n rogue bezig ben en ik trek in een instance aggro, meteen feint, zodat de mob weer op de tank gaat slaan. Ja, ik heb nu een 56 rogue, ik zie wel hoe het met de final instances gaat. Probeer wel een groepje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
SaURoN schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:49:
[...]

Ja tuurlijk we gaan lekker wegrennen in een Instance :D
Face it , rogue's zijn echt niet fijn in instances/endgame..Voegen niks aan party toe...Ik ben meestal met een rogue in de party 50% van mijn mana kwijt om hem te healen...Ben Resto druid en meeste instances ben ik de enigste healer en dat wil makkelijk ZONDER een rogue, zodra die er bij is kost het moeite alles gehealt te houden....
They just plain sux in instances..Soloen met normale quests etc , zijn ze snel / effectief kan ik ze ook zeker niet bijhouden kwa snelheid in killen...
In alle instances zijn rogues net zo handig. Alleen in MC niet. In elke BRD group, LBRS, UBRS, Start of Scholo group zit toch echt een rogue hoor. Althans op Burning Legion in ieder geval wel.

Als jij 50% van je mana kwijt bent aan een rogue te healen, dan heb je gewoon een slechte rogue bij je.

Meestal hoeven ze mij nooit te healen in ieder geval, ik geef altijd aan dat als ik healing nodig heb ik eerst mezelf bandage. Maar goed he, ik doe dan ook burst dmg ipv direct met backstabs strooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kaap schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:50:
[...]
Actually is men er sinds kort achter dat een stuk of 8 rogues bij Ragnaros de key to succes is. Althans, het hele gebeuren een heel groot stuk versnelt.

Alleen moet je als rogue bij de lagere bosses wel uitkijken of je fire-resistance pak aantrekken.
Dus rogues zijn helemaal niet nutteloos. En als mensen eens wat toleranter zouden zijn op plekken waar rogues misschien minder geschikt zijn, zouden de rogues misschien wat minder 'resorten' tot ganken en echt solo blijven.

Ik merk dat ik een hoop dank krijg voor het uit de problemen helpen van groepen of mensen in quests door te stunnen of een mob te solo'en. Diezelfde mensen zullen mij voortaan altijd uitnodigen voor een quest of instance, omdat ik mijn best voor ze deed. En ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik gewiped werd, maar ze konden er om lachen en vonden het niet erg, help ze immers vaak genoeg uit de brand.

Een rogue die een beetje meegenomen word in het team heeft geen tijd om te ganken. Als je nergens mee naartoe mag omdat iedereen denkt dat ze beter geschikt zijn dan jij, moet je je tijd ergens anders mee vullen ja. En ik probeer dat niet ganken te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tpn schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:53:
wat mag Q.e.d zijn?

Punt is gewoon, als er groepen worden gevormd worden de volgende classes vereist

Healer
Tank
AoE
Backup healer/tank
overige.

7 van de 10 keer word er dan toch voor een andere class als rogue gekozen.

Tuurlijk rogue´s hebben sap, dat krijg je nog wel. dat is een skill dat je een tegenstander voor 30 sec of iets meer kan uitschakelen. die is nog wel handig
Op mijn server zijn de cookie-cutter setups: Warrior, Paladin, Priest, Mage, Rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Ryceck

Constants and Variables

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:29:
[...]

Als ik weet dat ik een vanish klaar heb staan, of de mob heeft nog maar een bepaald % over, dan ga ik vaak genoeg om de dps/stun toer. Hoe sneller hij dood is hoe beter, en die paar meppen die je dan moet krijgen kun je laten healen, bandagen of een potion pakken.
Ik moet je wel gelijk geven dat jou tactiek werkt in de lagere instances, zoals iedereen hie aangeeft.
Maar zodra je in de zaken zoals maraudon en hoger terecht gaat komen dan *moet* je als rogue in je hoek blijven en koest en rustig dmg dealen.
Ikzelf ben priest en rogues die op de dps/stun toer gaan zoals jij het zegt die laat ik afsterven. Waarom vraag je je dan af? Omdat het mij de helft van me mana kost om een rogue in leven te houden die denkt dattie een tank is.

Persoonlijk ga ik als priest liever voor de mage (welke pas echte dmg uitdeelt), of de warrior (welke de mobs van mij kan weghouden). Op de 3e plaats komt dan de paladin samen met de druid, en op de 4e de hunter samen met de warlock. Een rogue is echt mijn allerlaatste keuze omdat deze gewoon niets nuttigs in mijn ogen toevoegt aan de groep.
De mage dealt dmg, int-buff, conjuring
De warrior tanked en houdt de rest in leven indirect
De pally heeft auras en blessings en kan beetje tanken.
De druid heeft (extreem goede) buff, healing en kan in bearform flink tanken
De warlock kan (imp) extra stam aan de groep toevoegen, soulstonen, en lekkere dmg dealen
De hunter (mits met goede pet) dient indirect als extra tank en dealt redelijk lekkere, controleerbare damage ranged.

De rogue daarentegen kan alleen maar damage dealen... en alstie dat verkeerd doet dan is hij de bodemloze put waar de priest zijn heals in kan gooien... met als neveneffect dat de rogue gegarandeerd dood gaat, de priest oom is, en de mobs uiteindelijk voor nr2 op de shitlist gaat: de priest dankzij alle heals.

Een ander belangrijk punt is dat pallys en warriors aggro kunnen opvangen (mail/plate) en de andere classes aggro kunnen afbuigen/controleren. Hunter met zijn pet en feign, warlock met zijn pet, mage met ice-blocks. En wat heeft de rogue? Als een rogue aggro krijgt gaatie dood.... issuh simpel, en doordat een rogue veel dmg dealt krijgtie gegarandeerd aggro... en ik als priest zit niet te wachten op het feit dat na ieder battle moet rezzen :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Tijdens instance raids heb je ook nog:

MT - Main Tank en MA - Main Assist

MT krijg alle klappen en de MA kiest de target, rest van de dmg mensen hebben dan een mooie macro /assist MA :)

[ Voor 21% gewijzigd door m0nk op 11-05-2005 12:57 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tpn schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:53:
wat mag Q.e.d zijn?

En stunlock
en distract
en feint
en Pick lock
en stealth

Een stealthed rogue met goblin wires, bedenk ik me net, kan ook wel eens een verdomd goede chance of survival zijn voor de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

T/m Maraudon kunnen rogue's prima mee in instances, Sunken Temple wordt het al een stuk lastiger, dan moet je gewoon een goede groep opbouw hebben, dan gaat het wel, Scholo en strattholme idem. Onyxia zijn rogue's nutteloos, voor MC weet ik het niet, heb net een verhaal op een website gezien dat bij het killen van ragnaros rogues toch behoorlijk veel van het werk hebben gedaan :) Maar rogues zijn in Maraudon alleen nuttig als damagedealer en af en toe sap. Meerendeel van de mobs kunnen niet gesapt worden en zeker de bosses niet. Uldaman is voor een rogue ook redelijk klote, Zul'farak is voor rogues dan weer ideaal, heb die instance een keer gedaan met een priest, hunter (ik ) en 3 rogue's: ging perfect. Voor hunters gaan weer andere dingen op, t/m maraudon gaat het allemaal prima, maar meer dan 2 hunters wil je niet in je party hebben omdat je teveel ruimte nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Kaap schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:55:
[...]
Op mijn server zijn de cookie-cutter setups: Warrior, Paladin, Priest, Mage, Rogue.
Wat mij betreft kan de rogue geruilt worden voor een warlock in dit rijtje.
Het is altijd gemakkelijk een healthstone, en iemand met een soulstone te hebben.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

fixxx schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:56:
T/m Maraudon kunnen rogue's prima mee in instances, Sunken Temple wordt het al een stuk lastiger, dan moet je gewoon een goede groep opbouw hebben, dan gaat het wel, Scholo en strattholme idem. Onyxia zijn rogue's nutteloos, voor MC weet ik het niet, heb net een verhaal op een website gezien dat bij het killen van ragnaros rogues toch behoorlijk veel van het werk hebben gedaan :) Maar rogues zijn in Maraudon alleen nuttig als damagedealer en af en toe sap. Meerendeel van de mobs kunnen niet gesapt worden en zeker de bosses niet. Uldaman is voor een rogue ook redelijk klote, Zul'farak is voor rogues dan weer ideaal, heb die instance een keer gedaan met een priest, hunter (ik ) en 3 rogue's: ging perfect. Voor hunters gaan weer andere dingen op, t/m maraudon gaat het allemaal prima, maar meer dan 2 hunters wil je niet in je party hebben omdat je teveel ruimte nodig hebt.
Kijk, en dat, in tegenstelling doet het argument 'aan rogues heb je niets' geeft mij dus nuttige info over waar ik mijn opinie en speelstijl moet aanpassen om in de toekomst ook nog gewild te zijn in groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
fixxx schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:56:
BRD en strat zijn anders ook goed voor rogues.

Besides, Maraudon en ST zijn echt gare instances ook. Heb ST 1 keer gedaan voor de belangrijkste quests en daarna snel vergeten. Doolhof is dat. Maraudon is te ver weg IMO en ben ik ook snel mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
FragNeck schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:58:
[...]

Het is altijd gemakkelijk een healthstone, en iemand met een soulstone te hebben.
Kan, ik zie op mijn server eigenlijk alleen dit. Op Burning Legion zitten overigens ook heel weinig warlocks en hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

goh wat gaat dit topic hard, even meer dan 100 posts terug :O
Ryceck schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:31:
[...]

Of met wat pech disenchant je 10 items en krijg je 10 keer een essence.... en heb je nog steeds geen dust :+
Blijft een kans wat het wordt bij disenchanting he :)

Of zoals het mij lukt: je disenchant alles en zit uiteindelijk met 2 [lesser eternal essence] en 55 [dream dust] :/
check even http://www.crimson-eagles.org/prof_components.php
daar staan de prijzen voor enchant ingredienten en ook waarbij je de grootste kans hebt om bepaalde ingredieneten te krijgen door een disenchant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:21:
[...]

in 10 seconden stunlock doe je met 5 man enorm veel schade, tel je gezamenlijke DPS maar op en doe dan x10.

Zodra de stunlock klaar is, en de rogue dus al weer CP heeft opgebouwd, Geeft hij de mob een evis of backstab, met geluk nog een crit ook, om de aggro weer te trekken, en als het dan nog niet genoeg is, kan hij vanishen of fainten, aggro droppen, zodra de eerste die de mob daarna weer raakt of het meest dichtbij staat de aggro weer begint op te bouwen. Als de casters daar rekening mee houden word dat dus de tank weer.

En beweer niet dat het niet zo is, ik heb het vaak genoeg geprobeerd en het lukte ook nog. In het geval DAT een mob achter een caster aangaat, of een healer, ga ik er altijd achteraan en ga voluit om de aggro over te nemen, wanneer de caster 1 of 2 sec niet aanvalt is dat zo gebeurd.

Wederom de tip om eens een caster class te proberen.
idd zeg... Maar hij is in 3 instances geweest :) (voordat je daluk weer verbeterd wordt)
Deze discussie is wel erg typerend voor een rogue, deze class vind vaak dat zijn class helemaal geweldig is, en onmisbaar. Helaas heb ik in mijn laatste paar isntances maar 1 van de 15 runs een rogue mee gehad, en ik moet zeggen dat ik ook liever een mage heb. Ik ga mijn mening verder niet beargumenteren want ik wil me niet in deze discussie mengen, maar ik vind wel dat HTT-Thalan eerst maar even uit moet vinden hoe het er vanaf lvl 50+ aan toe gaat voor hij ervarener spelers gaat proberen te overtuigen van nut van een rogue in de overall team-gameplay. Het wordt vrij vervelend, zeker omdat je ingame ook altijd dat geleuter van rogues moet aanhoren over hun _geweldige_ skills en ablitities en hoe oneerlijk die honor trinkets wel niet zijn...

I rest my case, op commentaar wordt niet ingegaan. Voel u niet aangevallen, dat is niet mijn bedoeling, maar zoals volgens HTT Thalan een rogue een battle in goede banen lijdt, hoop ik met mijn post mee te helpen deze discussie binnen de perken te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Ryceck schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:56:
[...]

Ik moet je wel gelijk geven dat jou tactiek werkt in de lagere instances, zoals iedereen hie aangeeft.
Maar zodra je in de zaken zoals maraudon en hoger terecht gaat komen dan *moet* je als rogue in je hoek blijven en koest en rustig dmg dealen.
Ikzelf ben priest en rogues die op de dps/stun toer gaan zoals jij het zegt die laat ik afsterven. Waarom vraag je je dan af? Omdat het mij de helft van me mana kost om een rogue in leven te houden die denkt dattie een tank is.

Persoonlijk ga ik als priest liever voor de mage (welke pas echte dmg uitdeelt), of de warrior (welke de mobs van mij kan weghouden). Op de 3e plaats komt dan de paladin samen met de druid, en op de 4e de hunter samen met de warlock. Een rogue is echt mijn allerlaatste keuze omdat deze gewoon niets nuttigs in mijn ogen toevoegt aan de groep.
De warlock kan (imp) extra stam aan de groep toevoegen, soulstonen, en lekkere dmg dealen
De hunter (mits met goede pet) dient indirect als extra tank en dealt redelijk lekkere, controleerbare damage ranged.

De rogue daarentegen kan alleen maar damage dealen... en alstie dat verkeerd doet dan is hij de bodemloze put waar de priest zijn heals in kan gooien... met als neveneffect dat de rogue gegarandeerd dood gaat, de priest oom is, en de mobs uiteindelijk voor nr2 op de shitlist gaat: de priest dankzij alle heals.

Een ander belangrijk punt is dat pallys en warriors aggro kunnen opvangen (mail/plate) en de andere classes aggro kunnen afbuigen/controleren. Hunter met zijn pet en feign, warlock met zijn pet, mage met ice-blocks. En wat heeft de rogue? Als een rogue aggro krijgt gaatie dood.... issuh simpel, en doordat een rogue veel dmg dealt krijgtie gegarandeerd aggro... en ik als priest zit niet te wachten op het feit dat na ieder battle moet rezzen :)
Wat veel mensen vergeten is de trueshot aura van de hunter en de huntersmark, trueshot auro verhoogt de attackpower van alle party members met 45-60 (wel erg lekker voor de tank en sec dmg dealer) en de huntersmark verhoogt de ranged attack power (ik weet niet of dit ook voor mages werkt eigenlijk) Verder kan de hunter nog wel wat klappen hebben vanwege zn mail armor, het is niet geweldig, maar ik offer mezelf regelmatig op om de priest te redden, gewoon distracting shot of mn aoe shot op de mobs rond de priest, dan heb je er wel 3 op jezelf tanken, maar met een beetje een goede warrior kan ik feign death doen, en pakt hij ze allemaal weer over, als het ads zijn kan mn pet er eentje pakken en de laatste 2 zou ik toch moeten kunnen soloen, mbv een heal of potion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:55:
[...]
Wie ben jij dan op de server? Wij hebben echt altijd liefst zo min mogelijk rogue's in de groep. Maar ja tegenwoordig speel ik toch bijna alleen met mensen die ik ken, omdat de helft van de mensen die net lvl 60 zijn, te erge noobs zijn gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Dat gedoe allemaal :( Kies gewoon een class en doe je uiterste best om er zoveel mogelijk uit te halen. Elke class heeft zijn voor en nadelen. Als ik LFG ben ik allang blij als er anderen meegaan. Wie of wat maakt mij niet uit, probeer er gewoon het beste van te maken met de groep en help elkaar. Voor de mensen die alleen questen, ga niet zitten zeuren als je op een PVP server gekilled wordt. Wil je niet de kans lopen om te vaak gekilled te worden, ga dan met een group op pad. Als je in een goede/leuke Guild zit zijn er altijd wel mensen om te helpen. PVP bevordert juist het samenwerken, dat is juist goed in een MMORPG. Ga anders Final Fantasy spelen op je playstation of zo, overigens ook niet verkeerd en ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Heb nog steeds geen antwoord van Blizzard mbt tot mn account
Hoelang duurt het voordat ze mail beantwoorden?

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

en ander belangrijk punt is dat pallys en warriors aggro kunnen opvangen (mail/plate) en de andere classes aggro kunnen afbuigen/controleren. Hunter met zijn pet en feign, warlock met zijn pet, mage met ice-blocks. En wat heeft de rogue? Als een rogue aggro krijgt gaatie dood.... issuh simpel, en doordat een rogue veel dmg dealt krijgtie gegarandeerd aggro... en ik als priest zit niet te wachten op het feit dat na ieder battle moet rezzen :)
Een kleine correctie op jouw uitspraak, een Rogue kan namelijk wel degelijk aggro dumpen, door middel van expose armor. Dus als hij goed zijn rol speelt als main assist en dus naast de tank gaat staan dan kan hij door middel van deze ablity de aggro teruggeven aan de tank. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:56:
[...]

En stunlock
en distract
en feint
en Pick lock
en stealth

Een stealthed rogue met goblin wires, bedenk ik me net, kan ook wel eens een verdomd goede chance of survival zijn voor de groep.
goblin wires?

Bedoel je toevallig jumper cables? Weer betrapt...

http://www.thottbot.com/?i=37313

Leuke bijkomstigheid, maar je moet er wel engineering voor hebben.
Volgens mij heb je daar een druid voor. Rebirth gewoon een priest of pally en laat die de boel resurrecten. Met engineering items enz. kun je van iedere class natuurlijk de beste maken.

De mooiste quoot die ik je in de laatste 50 posts heb zien maken is toch wel deze:
[...]

Het enige wat ik tot nu toe heb geconstateerd, is dat de rogue in zo goed als alle gevallen een mob beter de baas was dan elke andere class die ik tegenkwam of mee in een party zat.
Proest :X sorry hoor...

Neem nou gewoon het advies van de spelers hier aan. Luister naar andermans ervaringen en deel op z'n tijd de jouwe, zolang je feiten goed en kloppend kunt beargumenteren. En ga vooral niet denken dat je een andere class net zo goed kent als de jouwe. Als je dan zo nodig je mening wil laten gelden, praat dan over de eerste 31 lvls en niet over alle 60. En praat over de instances waar je geweest bent en ga er niet vanuit dat dat voor hogere instances hetzelfde is. Zolang ik geen lvl 60 ben kan ik ook nog niet zeggen hoe mijn dmg met mage gaat uitvallen tegen lvl 60 elites. Ik kan alleen maar afgaan op wat ik gelezen heb. Daar ga ik dus verder ook geen uitspraken over doen dan.

T zou misschien mooi zijn als we zowel het aanvallen als verdedigen van deze class voorlopig achterwege laten. Het eindigt alleen maar in geflame en als we niet uitkijken komt er een slotje op. En dat zou zonde zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:10:
[...]

Een kleine correctie op jouw uitspraak, een Rogue kan namelijk wel degelijk aggro dumpen, door middel van expose armor. Dus als hij goed zijn rol speelt als main assist en dus naast de tank gaat staan dan kan hij door middel van deze ablity de aggro teruggeven aan de tank. :7
Ik zou maar geen Expose armor doen in uBRS/MC/Onyxia, dat wordt je bepaald niet in dank afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

rogue´s zijn ook niet nutteloos.

ze hebben alleen het minste nut in een instance van alle classes.
Nogmaals een opsomming van skills, based op lvl 60 teams
Paladin: Tank/Healer Buffs/aura kans om een wipe te voorkomen met Blessing of Sacrifice
Mage: Sheep, Ranged attacks, AoE, Water/brood, Arcane briliance
Warlock: Soulstone/Healthstone, Imp met bloodpact.
Priest: Healing, Prayer of fortitude, Mind Control
Hunter: Ranged damage dealer, Pet om te laten tanken, ook aura(weet niet meer welke) freezetrap
Druid: (amper mee samen gespeeld in instance) Healing, Tanken
Warrior: Tank.
Rogue: Sap, kisten openmaken.

De rogue heeft gewoon het minste te bieden in een instance. Blizzard heeft de rogue dan ook als beste solo class gemaakt. Het snellere levelen zou op deze manier wel zijn weerzijde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
FragNeck schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:58:
[...]

Inderdaad.. warlock = wipe protection. En in high level instances als Scholo is een wipe (de priest dood kan al genoeg zijn) soms gewoon niet te voorkomen. Een melee monster dat een flinke crit doet op een priest kan het einde van je avontuur zijn dan.

En de Warlock heeft wel die toegevoegde waarde van een buff (sta), healing (healthstones), priest protection (soulstone), crowd control (banish)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:56:
Een Hunter net zo goed. Sowieso hebben jumper cables een te lage kans en te lange cooldown om echt nuttig te zijn. Ik ben een engineer, en heb ze meerdere malen succesvol gebruikt, maar het is gewoon niet iets waar je op kunt rekenen.
http://www.woordenboek.nl...oordenboek/?zoekwoord=qed

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:10:
[...]

zou ik niet doen :P tenzij je de warrior pissed of wil hebben

Expose gaat namelijk niet lekker samen met sunder van de warrior

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cthulhu schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:09:
Geen idee. Bel anders ff.
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:11:
T zou misschien mooi zijn als we zowel het aanvallen als verdedigen van deze class voorlopig achterwege laten. Het eindigt alleen maar in geflame en als we niet uitkijken komt er een slotje op. En dat zou zonde zijn.
Het is geen aanval op zijn class, het punt is gewoon dat de rogue in instances gewoon niet zo nuttig is als hij beweert. Hij heeft duidelijk alleen ervaring in low-level instances met groups die niet bijzonder goed waren. Daarnaast raadt hij dingen aan (wegrennen in instances, yay!) die gewoon dom zijn. Het geeft niet dat iemand niet zo veel ervaring heeft, maar als je dan dingen gaat lopen beweren die niet waar zijn, kun je dergelijke reacties verwachten.

Rogue is een prima 'fun' class, ik heb zelf ook een low-level rogue alt. Maar als je geen ervaring hebt en niet weet wat andere classes precies kunnen (hij refereert regelmatig aan warlocks met "een mage met een pet") moet je gewoon aannemen wat mensen met meer ervaring je vertellen.

[ Voor 69% gewijzigd door Hydra op 11-05-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar het op neer komt is dat "jullie" de rogue maken tot wat hij nu is.
Als maar genoeg mensen geloven dat die nutteloos is dan komt dat ook uit.
En als je dus niet meer uitgenodigt wordt voor instances en je wil toch nog een beetje lol hebben dan ga je ganken.

Ikzelf doe overigens niet mee aan die grappen in ben ook een zwaar combat specced rogue.
Heb nog nooit iemand geganked en zal dat ook niet doen.

Verhalen over rogues nutteloos in Uldaman bijv. Waar komt dat vandaan ?
Heb zelf als lvl 43 rogue een complete run gedaan waar we alleen 1x bij de laatste baas gewiped werden omdat we een andere taktiek wilde proberen.
party bestond uit een warlock, priest, mage, warrior (2h) en ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:11:
[...]

goblin wires?

Bedoel je toevallig jumper cables? Betrapt op foutje 500. De mooiste quoot die ik je in de laatste 50 posts heb zien maken is toch wel deze:

[...]

Proest :X

Neem nou gewoon het advies van de spelers hier aan. Luister naar andermans ervaringen en deel op z'n tijd de jouwe, zolang je feiten goed en kloppend kunt beargumenteren. En ga vooral niet denken dat je een andere class net zo goed kent als de jouwe. Als je dan zo nodig je mening wil laten gelden, praat dan over de eerste 31 lvls en niet over alle 60. En praat over de instances waar je geweest bent en ga er niet vanuit dat dat voor hogere instances hetzelfde is. Zolang ik geen lvl 60 ben kan ik ook nog niet zeggen hoe mijn dmg met mage gaat uitvallen tegen lvl 60 elites. Ik kan alleen maar afgaan op wat ik gelezen heb. Daar ga ik dus verder ook geen uitspraken over doen dan.
Alle mobs/bosses/creeps die ik tot nu toe (zei ik eerder ook al, maar goed) tegengekomen ben gingen minimaal de helft sneller dood wanneer ik ze meehielp, en het is niet weinig voorgekomen dat de mob eraanging zonder dat ikhaupt geraakt werd. Healen was dus niet nodig.

Maar ik heb een fijne thread (TT is wat verwarrend) met wat goede argumenten van hoger-dan-mij gelevelde rogue's over groepen:

http://forums-en.wow-euro...t=9218&p=1&tmp=1#post9218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

-=BoKKiE=- schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:14:
[...]

zou ik niet doen :P tenzij je de warrior pissed of wil hebben

Expose gaat namelijk niet lekker samen met sunder van de warrior
Ik heb met een hoop warriors gevochten en ik zie ze zelden tot nooit sunder gebruiken. Is misschien een fout in de speelstijl, of misschien een bewuste keuze, maar iemand moet het doen. Als de warrior het niet is, dan de rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Bosmonster schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:13:
[...]
En in high level instances als Scholo is een wipe (de priest dood kan al genoeg zijn) soms gewoon niet te voorkomen. Een melee monster dat een flinke crit doet op een priest kan het einde van je avontuur zijn dan.
En gezien het feit dat ik priest ben is dit altijd een leuke uitspraak :D
Het valt me echt op dat een party zonder healer echt uit elkaar lazert :) En toch zijn er groepen die gewoon voor de volle 100% vergeten dat als ik 4 klappen krijg van een 54 elite draak ik echt wel de pijp uitga als 56priest. En als ik dan meld "als ik dood ben dan leef jij ook niet lang..." dan duurt het vaak ff (meestal 1 gevecht) tot ze inzien dat ik toch wel gelijk heb :7
Het is heerlijk om een onmisbare klasse te spelen :) (en ja priests zijn vervangbaar door druids en zelfs nog door pallys *shrug*) maar be honest... die doen hetzelfde werk voor het dubbele geld :p

Het is gewoon zo dat de beste soloclass het rotste werkt in instances (rogues) en de rotste soloclass de uber-istanceclass is (priest). Dit heet nou balancing :)

Om trouwens ff voor mij de discussie over rogues af te maken :)
Een low-lvl rogue is een uitkomst in parties omdattie best lekkere dmg doet inderdaad. En de lowlvl bosses/mobs slaan nog niet zo hard :)
Een high-lvl rogue heeft toch problemen als hij zijn speelstijl niet aanpast aan de MT. Als de rogue net zo doorragt als hij deed tot aan lvl35 dan gebeuren er waarschijnlijk 2 dingen :) *rogue dood* *kick rogue*.
Zoals altijd is iedere klasse net zo goed als de persoon die hem speelt, en de speler zal dus ook in groepen zichzelf aan moeten passen om bruikbaar te blijven. Een priest die in groups net zo speelt als dattie solo doet zal ook zo de pijp uitzijn (vampembrace, shadowform :X), priest is nu eenmaal healsloer en moet zich ook zo gedragen in een party :) Niet mee eens? dan moet je rerollen naar een
andere klasse, mage ofzo :)
Rogue precies hetzelfde, rogue is van ondergeschikt belang in end-game instances en moet zich ook niet als MT gaan gedragen :/. Niet mee eens? reroll je naar een warrior. Dan mag je ongestoord raggen en dmg dealen, want dan heb je de mogleijkheid om in leven te blijven na een paar klappen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Ryceck op 11-05-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:15:
[...]

Alle mobs/bosses/creeps die ik tot nu toe (zei ik eerder ook al, maar goed) tegengekomen ben gingen minimaal de helft sneller dood wanneer ik ze meehielp, en het is niet weinig voorgekomen dat de mob eraanging zonder dat ikhaupt geraakt werd. Healen was dus niet nodig. En voor andere classes geldt niet precies hetzelfde?

Maar ik heb een fijne thread (TT is wat verwarrend) met wat goede argumenten van hoger-dan-mij gelevelde rogue's over groepen:

http://forums-en.wow-euro...t=9218&p=1&tmp=1#post9218
Mooi dan verwijs je de komende 29 lvls naar die post, hoeven we deze discussie niet meer te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:17:
[...]

Ik heb met een hoop warriors gevochten en ik zie ze zelden tot nooit sunder gebruiken. Is misschien een fout in de speelstijl, of misschien een bewuste keuze, maar iemand moet het doen. Als de warrior het niet is, dan de rogue.
zoals gezegd, in lagere instances voldoet een 2h tank in beserker stance

Sunder is een geweldig wapen van de tankende warrior

waar de rogue agro verliest met met zijn expose, krijgt de warriro juist meer aggro als hij sunder gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:53:
[...]
In alle instances zijn rogues net zo handig. Alleen in MC niet. In elke BRD group, LBRS, UBRS, Start of Scholo group zit toch echt een rogue hoor. Althans op Burning Legion in ieder geval wel.

Als jij 50% van je mana kwijt bent aan een rogue te healen, dan heb je gewoon een slechte rogue bij je.

Meestal hoeven ze mij nooit te healen in ieder geval, ik geef altijd aan dat als ik healing nodig heb ik eerst mezelf bandage. Maar goed he, ik doe dan ook burst dmg ipv direct met backstabs strooien :+
Ja het is toch echt zo en meestal zeggen ze na gevecht, heb niet eens potions nodig gehad.....
Check mr priest hiermaar, die heeft zelfde :P
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:14:
Waar het op neer komt is dat "jullie" de rogue maken tot wat hij nu is.
Als maar genoeg mensen geloven dat die nutteloos is dan komt dat ook uit.
En als je dus niet meer uitgenodigt wordt voor instances en je wil toch nog een beetje lol hebben dan ga je ganken.

Ikzelf doe overigens niet mee aan die grappen in ben ook een zwaar combat specced rogue.
Heb nog nooit iemand geganked en zal dat ook niet doen.

Verhalen over rogues nutteloos in Uldaman bijv. Waar komt dat vandaan ?
Heb zelf als lvl 43 rogue een complete run gedaan waar we alleen 1x bij de laatste baas gewiped werden omdat we een andere taktiek wilde proberen.
party bestond uit een warlock, priest, mage, warrior (2h) en ik.
Ik denk dat de eerste rogues idd CS-campertjes waren die hun kans schoon zagen om ook deze game even te 'ownen'. Mensen gaan rogue's haten en kiezen wat anders, en ze worden dan idd een beetje gedemoniseerd (is dat het goede woord?).

Ik denk dat er zat situaties zijn of zullen zijn waarbij iemand denkt van, goh, een rogue had dit zus of zo gedaan, maar ze zoeken naar alternatieve wijzes omdat ze de rogue er gewoon uit principe niet bij willen hebben.

Er is altijd een andere char die de functie kan overnemen. Is er geen druid? dan kan een priest ook healen. Bij gebrek een een warrior is een paladin ook gewenst. Geen mage? dan maar een warlock.

Ik denk we nu zover zijn dat iedereen de functies van een rogue laat vervangen door iemand anders zijn skills om de rogue te weren. Waarom zou je in een gevecht altijd voor duurzaamheid willen gaan? Het kan imo (met mijn ervaring tot mijn huidige lvl 32, voor de whiners) best heel nuttig zijn om gewoon voor een quick kill te gaan en dan met 3 of 5 man de mobs in 1 keer in elkaar te tiefen, zonder te gaan tanken/healen enz. Een potion hier en daar en wat buffs, en je zit snor.

Er zijn zat instances waar je wel een degelijke voorbereiding/teamplay nodig hebt, maar om de rogue's er dan gelijk uit te smijten vind ik een beetje jammer, aangezien we vooral in early gameplay blijkbaar wel goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Wat is volgens jou dan de toegevoegde waarde van een rogue voor een groep als het gaat om crowd control, healing, buffs, etc? Dingen die in een groep waardevol zijn behalve damage dealen?

Want echt een punt heb ik je nog niet zien maken?

En dan gaat het me dus niet om hoe jij wel niet monsters afmaakt, want dat kunnen alle classes, maar om toegevoegde waarde voor een groep.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 11-05-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bad warrior...sunder armor is zo ongeveer mijn #1 skill in een instance, direct gevolgd door shield block, revenge en shield bash. Als ik een rogue expose armor zie doen dan vraag ik em toch vriendelijk of ie dat niet meer wil doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat de eerste rogues idd CS-campertjes waren die hun kans schoon zagen om ook deze game even te 'ownen'. Mensen gaan rogue's haten en kiezen wat anders, en ze worden dan idd een beetje gedemoniseerd (is dat het goede woord?).

Ik denk dat er zat situaties zijn of zullen zijn waarbij iemand denkt van, goh, een rogue had dit zus of zo gedaan, maar ze zoeken naar alternatieve wijzes omdat ze de rogue er gewoon uit principe niet bij willen hebben.

Er is altijd een andere char die de functie kan overnemen. Is er geen druid? dan kan een priest ook healen. Bij gebrek een een warrior is een paladin ook gewenst. Geen mage? dan maar een warlock.

Ik denk we nu zover zijn dat iedereen de functies van een rogue laat vervangen door iemand anders zijn skills om de rogue te weren. Waarom zou je in een gevecht altijd voor duurzaamheid willen gaan? Het kan imo (met mijn ervaring tot mijn huidige lvl 32, voor de whiners) best heel nuttig zijn om gewoon voor een quick kill te gaan en dan met 3 of 5 man de mobs in 1 keer in elkaar te tiefen, zonder te gaan tanken/healen enz. Een potion hier en daar en wat buffs, en je zit snor.

Er zijn zat instances waar je wel een degelijke voorbereiding/teamplay nodig hebt, maar om de rogue's er dan gelijk uit te smijten vind ik een beetje jammer, aangezien we vooral in early gameplay blijkbaar wel goed genoeg zijn.
In hoge lvl instances is geen plaats voor fouten. En dus ook niet voor drastisch andere samenstellingen van een groep. Een druid kan zelfs met rest spec nooit zo goed healen als een gemiddelde priest. Een paladin kan nooit zo goed tanken als een warrior, omdat hij daar de skills niet voor heeft. En een mage is al helemaal niet vervangbaar door een warlock. Vergelijk de key-skills maar eens. Wat moet een warlock doen als er een mob gesheeped moet worden? Constant seducen? Het feit dat rogues niet mee gaan in instances heeft niets met principes te maken, maar gewoon met de toegevoegde waarde van de rogue die momenteel beperkt is. Daar kun je het wel niet mee eens zijn, maar Blizzard zegt zelf ook dat dit een probleem is en dat ze de rogue een betere 'role' in instances willen geven. Duurzaamheid is dus veel en veeel en veeeeeeel belangrijker dan quick kills. 3 wipes en je kunt een hele instance overnieuw doen. Met jouw 'quick-kill' tactiek wordt dat risico dus heel groot. Je kunt het dus veel beter op safe spelen en er langer over doen. Je kunt toch na ieder gevecht regennen en reorganiseren indien nodig. Dan heb je dus geen potions nodig. En naar mijn mening zijn potions ook alleen voor noodgevallen. Zodra je daar op moet rekenen, gaat het sowieso fout. Jouw systeem gaat dus niet meer op in de lvl 40+ instances. En neem dat nou eens aan van iedereen hier!

Je kunt wel iedereen 'whiners' noemen. Maar uiteindelijk weet zowat iedereen hier het wel beter dan jij. Men stateert de feiten van hun respectievelijke class(es). Classes waarvan jij er nog steeds maar 1 hebt gespeeld. Hoeveel anderen je er ook in actie hebt gezien, met lvl 31/32 kan dat nu eenmaal nog niets voorstellen.
Bosmonster schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:28:
Wat is volgens jou dan de toegevoegde waarde van een rogue voor een groep als het gaat om crowd control, healing, buffs, etc? Dingen die in een groep waardevol zijn behalve damage dealen?

En dan gaat het me dus niet om hoe jij wel niet monsters afmaakt, want dat kunnen alle classes, maar om toegevoegde waarde voor een groep.
Precies en die is er dus niet. Alle rogues vinden dat ze op dat gebied gimped zijn, maar meneer Thalan blijft volhouden dat rogues net zo goed bijdragen als andere classes onafhankelijk van char/instance lvl.
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:31:
[...]

Bad warrior...sunder armor is zo ongeveer mijn #1 skill in een instance, direct gevolgd door shield block, revenge en shield bash. Als ik een rogue expose armor zie doen dan vraag ik em toch vriendelijk of ie dat niet meer wil doen :)
Ik kom op mijn lvl ook nog steeds warriors tegen die niet weten waar ze mee bezig zijn. (zoals gisteren in ZF) Als ik zelfs met een aantal scorches (zonder crit) als ik later begin met aanvallen NOG de aggro krijg, dan is er toch wel iets mis met de warrior. Ik ben dus niet iemand die meteen de warrior de schuld geeft van aggro verlies, maar in dit geval. Ik denk ook dat mages (die hun class een beetje kennen) bovenal weten dat aggro verlies vaak niet door de warrior zelf komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb gister mijn eerste instance gedaan, maar moet zeggen dat ik het toch nog vrij lastig vond geen aggro te krijgen als Mage (lvl18). Ik had de groep al gewaarschuwd dat het mn eerste keer was, en gelukkig waren er wat level 2x mee met ervaring. Dus het ging uiteindelijk wel redelijk, Van Cleef z'n hoofd in 1x tepakken gekregen. Maar toch, ik moet nog een hoop oefenen.. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bosmonster schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:28:

Imo was het toegevoegde waarde dat ik van een duo elite mobs er eentje kon sappen, zodat we met meer slagkracht allebei de mobs aan konden pakken, zodat we allemaal full out konden gaan waarbij zelfs een 33 elite heel snel de pijp uit is.

Daarna was er zelfs nog tijd over om de tank te healen en mana regen op de healer voor de 2e elite uit sap kwam.

2e, de scout. Bij gebrek aan een hunter is het heel handig om te weten wanneer de patrols komen, of om sneaky sneaky een distract te creeeren zodat je party ergens langs kan sneaken als ze het gevecht niet zien zitten, zodra ze ervoorbij zijn doe jij een vanish en gaan jullie weer verder.

3e, een rogue hoeft imo niet geheald te worden, ik vraag er zelf eigenlijk nooit om. Als solo class word je geacht je zelf te kunnen onderhouden middels stealth, vanish, potions en bandage. De mana gaat dus allemaal naar mijn partymembers waardoor ze een onderhoudsvrije damagedealer hebben. Velen van jullie zullen het hier niet mee eens zijn maar zo speel ik momenteel wel, en dat bevalt nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
[...]

Eerste deel van de game is easy ook zonder ervaring. 50+ heb je een goed team play nodig. En dan zijn rogues nou eenmaal de zwakste schakel, ze hebben het minst te bieden. Dan komt nog eens het probleem dat rogue de meest gespeelde klasse is.
Wij hebben altijd wel 5 rogues bij ons in MC/Onyxia, maar in strat/scholo vaak maar 1 en in ubrs hooguit 2.
Als je als rogue vaak ubrs wil doen, zit er maar een ding op. ubrs key halen uit lbrs. Zo komen de meeste rogues aan hun uBRS spot. Of guild runs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

[...]

PvP heb ik ook wel nuttigere skills dan Sunder om te gebruiken. In PvP moet je zuinig zijn op je rage en ga ik echt geen Sunder doen tegen rogues.

Maar als je met meer dan 2 man ben spam ik echt wel Sunder en Ms om aggro te houden.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

[...]
Maar waarom zou ik een rogue meenemen die bijv een enemy kan stunnen met sap? Als een Mage precies hetzelfde kan doen met sheep, en daarnaast mij een int-buff kan geven , water kan conjuren, meer crowdcontrol kan doen, AoE kan doen enzenz.

Waarom zou ik een dmg-dealing rogue meenemen als ik een warrior kan pakken, welke aggro kan pullen, dmg kan soaken, battle shout kan loslaten, mijn ass kan saven?

Een rogue meenemen voor de stealth-recons? Ik neem liever een druid mee welke in catform stealth, daarna in bearform de zooi bij elkaar tanked, en ik geval van nood in human-form meehelpt healen.

Stuns dan? Nah dan pak ik wel een paladin welke naast stuns (hammer of justice) ook beetje kan tanken, goeie auras heeft, mij de nodige blessings kan geven, en ook nog s als secondary/tertiary healer kan fungeren.

Moet ik dan een rogue meenemen voor de kistjes onderweg? Terwijl die ook door de eerste de beste blacksmith opengemaakt kunnen worden met een sleuteltje?

Wat is de hoofdreden dat een rogue nuttig is in een groep boven andere klassen? Waarom zou ik op lvl60 een rogue meesleuren BRD/BRS in? terwijl alle andere klassen hetzelfde kunnen en zoveel meer te bieden hebben.
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:37:
[...]

Ik beweer dat rogue's ook nuttig kunnen zijn in een instance. Ik vind het een beetje lame dat de rogue als held ontvangen word in early game, en daarna aan de kant geschoven word, zo van, nu ben je niet meer nodig, shoe, shoe.
Waar als je eens gewoon leest meer da genoeg reden toe is :/

[ Voor 12% gewijzigd door Ryceck op 11-05-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:32:
[...]
Precies en die is er dus niet. Alle rogues vinden dat ze op dat gebied gimped zijn, maar meneer Thalan blijft volhouden dat rogues net zo goed bijdragen als andere classes onafhankelijk van char/instance lvl.
Ik beweer dat rogue's ook nuttig kunnen zijn in een instance. Ik vind het een beetje lame dat de rogue als held ontvangen word in early game, en daarna aan de kant geschoven word, zo van, nu ben je niet meer nodig, shoe, shoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee jij beweert dat een rogue zo een andere class+zijn toegevoegde waarden kan vervangen met hetzelfde resultaat.

Nou dan geef maar eens antwoord op Ryceck's vragenlijst want daar draait het nu al 75% van een WoW topic om hiero. Als je daar geen antwoord op kan geven kunnen we sowieso de discussie afronden, want ff tussen 2 haakjes (je bent het niet aan het winnen hoor 8)7 )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erge noob vraag maar wat is aggro ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Omdat je die keuze niet altijd hebt. Ik ga iig geen uren zoeken naar precies die perfecte party met de meeste slagingskans, dat haalt de lol er een beetje uit. Wij trekken een groepje van 5 bij elkaar, proberen natuurlijk een soort van tank en healer mee te nemen, maar we gaan mensen niet afkeuren omdat ze niet precies aan de eisen voldoen.

Er zullen zat situaties zijn waarbij je tijden zoekt naar een healer die je niet kan vinden, of een tank die afwezig is. Aangezien rogues blijkbaar voldoende aanwezig zijn, verdient het imo aandacht om eens te kijken hoe je een rogue dan wel succesvol voor je aan het werk zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, er is maar 1 alternatief waar ik wel een Rogue zou bij kunnen gebruiken en dat is in PvP acties tegen de Aliance. Want dat is toch wel een van de sterkste punten van een Rogue. Ze kunnen makkelijk 2 man in hun eentje aan als ze hun skills goed gebruiken. :)

Kunnen we dit topic niet veranderen in het grote WoW Rogue topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:40:
Stel je het volgende voor:
Je zit daar als draak lekker rond te hangen in je bos en er komt een groep van 5 man aan.
Je doet niets, kijkt wat schaapachtig en gaat verder met hangen.
Er komt een dude op je afrennen die jou met een dik 2H zwaard een klap geeft... daar wordt je toch kwaad op? :P das nou aggro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Simpel gezegd: De woede die je bij de tegenstander opwekt.

Hoe meer woede je opwekt, hoe eerder de tegenstander jou gaat aanvallen. En over het algemeen wil je dus dat de persoon die het beste klappen kan incasseren (met de meeste HP / armor) aangevallen wordt; ook wel de Tank genoemd.

Die woede wordt veroorzaakt door de hoeveelheid schade die je doet. Je moet dus oppassen dat je als bijv. Mage niet teveel schade in 1x doet, anders heb je de tegenstander achter je aan, terwijl meestal een Warrior of Paladin dit moet hebben. :)

// Edit: Ryceck was me voor.. grrr. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 11-05-2005 13:47 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:40:
[...]

Omdat je die keuze niet altijd hebt. Ik ga iig geen uren zoeken naar precies die perfecte party met de meeste slagingskans, dat haalt de lol er een beetje uit. Wij trekken een groepje van 5 bij elkaar, proberen natuurlijk een soort van tank en healer mee te nemen, maar we gaan mensen niet afkeuren omdat ze niet precies aan de eisen voldoen.

Er zullen zat situaties zijn waarbij je tijden zoekt naar een healer die je niet kan vinden, of een tank die afwezig is. Aangezien rogues blijkbaar voldoende aanwezig zijn, verdient het imo aandacht om eens te kijken hoe je een rogue dan wel succesvol voor je aan het werk zet.
Sorry hoor maar als er geen tank/healer is dan neem je daat echt geen rogue voor in de plaats hoor, zeker in het geval van de healer die er niet is, en voor de warrior neem ik dan liever een hunter omdat die mail heeft en een pet die een beetje kan tanken.

@Ryceck, zijn wel aggresieve draaken hoor :P ze vallen lvl1's aan als ze nog niet te zien zijn >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Puc van S. op 11-05-2005 13:48 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryceck schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:36:
[...]

Maar waarom zou ik een rogue meenemen die bijv een enemy kan stunnen met sap? Als een Mage precies hetzelfde kan doen met sheep, en daarnaast mij een int-buff kan geven , water kan conjuren, meer crowdcontrol kan doen, AoE kan doen enzenz.

Waarom zou ik een dmg-dealing rogue meenemen als ik een warrior kan pakken, welke aggro kan pullen, dmg kan soaken, battle shout kan loslaten, mijn ass kan saven?

Een rogue meenemen voor de stealth-recons? Ik neem liever een druid mee welke in catform stealth, daarna in bearform de zooi bij elkaar tanked, en ik geval van nood in human-form meehelpt healen.

Stuns dan? Nah dan pak ik wel een paladin welke naast stuns (hammer of justice) ook beetje kan tanken, goeie auras heeft, mij de nodige blessings kan geven, en ook nog s als secondary/tertiary healer kan fungeren.

Moet ik dan een rogue meenemen voor de kistjes onderweg? Terwijl die ook door de eerste de beste blacksmith opengemaakt kunnen worden met een sleuteltje?

Wat is de hoofdreden dat een rogue nuttig is in een groep boven andere klassen? Waarom zou ik op lvl60 een rogue meesleuren BRD/BRS in? terwijl alle andere klassen hetzelfde kunnen en zoveel meer te bieden hebben.
[...]

Waar als je eens gewoon leest meer da genoeg reden toe is :/
waarom wil jij perse de rogue betietelen als nutteloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Aggro = aggressie, dus agressie van een mob.
Als jij een mob een klap geeft wordt ie boos, aggressie en reageert dat op jou af.

Je aggro heeft een radius, een onzichtbare cirkel en als er binnen die cirkel zich een mob bevind, komt hij op je af. Als jij hoger level bent dan de mbo, wordt je radius kleiner, ben je lager level, wordt hij groter.

Aggro kan je ook verhogen door bepaalde dingen te doen (damage, skills) om zo een mob op je te laten in meppen. Een mob gaat altijd af op degege met de meeste aggro (dus degene waar hij het meest agressief van wordt) healen is een goede vorm van agressie opwekken, maar de healers hebben het minste armor en hp.

....

Ik zie veel discussie over rogues, welk level is HTT?
Op lage levels boeit de party niet zo uit welke classes deze bestaat, maar hoe hoger hoe belangrijker je party wordt. Nu wil ik rogues niet afzeiken, maar ik weet dat rogues minder gewilt zijn, omdat ze niet echt geschikt zijn op de hoge instances (kep rogue guildies/vrienden die erover klagen).
Vanaf zul'farrak worden de instances lastiger, tanken als warrior met 2h of dw is zeer af te raden en alle party members moeten hun taak goed uitvoeren (warrior tanken, priest healen, mage damage dealen, enz). Doe je dit niet, dan krijg je meerdere wipes en stopt het allemaal snel.

[ Voor 29% gewijzigd door nhimf op 11-05-2005 13:56 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
[...]

Kijk je begint al inzicht te krijgen.. het is niet dat rogues nutteloos zijn maar ze zijn niet nodig.. als je iemand moet vervangen dan vervang je de rogue.. waarom? een afstand DD vervang je niet als je er maar 1 hebt.. een healer class is fijn.. en zwaar nodig in hogere instances.. een tank heb je nodig voor de klappen.. vermenigvuldig nu het aantal met 2.. 2 afstand DD 2 healers 2 tanks (MT, AT).. en nou stoppen we er 2 rogues bij... maak je team.. het mogen maar 5 man zijn.. het is al lastig om dan keuze te maken bij de eerste 6 welke je eruit gooit maar de keuze is makkelijk gemaakt als het om een rogue gaat..

Nogmaals als ik een groep maak dan kijk ik zelf eerst.. tank check.. afstand DD check.. healer check.. en de rest is opvulling.. je red het dan wel dus als er een rogue bij zit is dat niet erg.. keuzes worden lastiger op hoger level wanneer de instances moeilijker worden.. dan ga je meer keuzes maken van "nog ff kijken of ik misschien een healer erbij kan krijgen al is het een pally/shaman".. en als dat niet lukt dan hou je het op die ene rogue die je hebt geregeld in IF.. Ik als mage als ik in IF kom met lvl 54 krijg ik veel whispers voor verschillende instances.. komt puur omdat een mage gewild is in instances.. net als warrior en priest.. daarna komen de rest van de classes.. en helaas staat op het keuze lijstje de rogue onderaan bij de meeste..

edit: als wij btw met guildonly werken dan doen we hier niet aan.. als we 6 man hebben die het willen doen en er zit een rogue bij dan is het 1 run met team1 en 1 run met team2..

[ Voor 4% gewijzigd door Skeiron462 op 11-05-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zomaar een idee.
Gezien het feit dat toch minimaal 80% er mee eens is dat rogues in high-level instances niet veel te bieden hebben en gezien het feit dat HTT-Thalan daar maar niet van te overtuigen is en gezien het feit dat ik moe wordt om deze discussie 10 pagina;s te volgens. Zullen we op de post's van HTT-Thalan maar niet meer teveel ingaan.

is zomaar een idee welke bij me opkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Laatst online: 28-08 16:49
Bestaat er niet iets als een aggro-metertje/balkje voor iedere partymember? Dat zou handig zijn, weet tenminste een mage ofzo wanneer hij moet stoppen met spells, of een tank wat beter zijn best moet doen om aggro te krijgen :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
uhm,, sorry dat ik over de server loop te zeuren, maar ik kan er nog steeds niet op sinds ik het gister heb gekocht |:( Hij zegt zonder ook maar te proberen te connecten dat het niet gaat. Ik denk zal ik die klanten service eens even bellen a 20 ct per minuut. Om 13:39 had ik verbinding en 9 minuten later nog steeds niemand aan de lijn, terwijl er in het begin gezegd werd Estimated time 2 minutes :(
Ik vindt dit echt niet normaal hoor, ben het gratis spel ROSE gewend, dat was mischien zo slecht nog niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:49:
[...]

waarom wil jij perse de rogue betietelen als nutteloos ?
Ik wil alleen maar aangeven dat zodra ik een andere keus heb ik voor een andere class zou kiezen...
Rogues hebben in groepsverband veel minder toe te voegen dan een willekeurige andere class in mijn opinie... Het is niet dat ze nutteloos zijn, als ze mee zijn in een instance dan kunnen ze best hun nut hebben, maar het nut wat ze hebben kan door andere classes ook ingebracht worden, en vaak beter en effectiever dan de rogue het zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:34:
Imo was het toegevoegde waarde dat ik van een duo elite mobs er eentje kon sappen, zodat we met meer slagkracht allebei de mobs aan konden pakken, zodat we allemaal full out konden gaan waarbij zelfs een 33 elite heel snel de pijp uit is.

Daarna was er zelfs nog tijd over om de tank te healen en mana regen op de healer voor de 2e elite uit sap kwam.
En wat is precies de meerwaarde t.o.v. Sheep wat langer duurt, ook op beesten werkt, altijd werkt en bovendien recastable is? Je zit te pochen dat dankzei jou er zo veel sneller gekilled wordt, maar de tijd die het kost om een mob te sappen doet dat compleet teniet.

Level 33 instance trash mobs zijn zowieso niet te vergelijken met bossen. Met practisch elke combinaties kun je de trash mobs aan. Het gaat juist om de moeilijke dingen.
2e, de scout. Bij gebrek aan een hunter is het heel handig om te weten wanneer de patrols komen, of om sneaky sneaky een distract te creeeren zodat je party ergens langs kan sneaken als ze het gevecht niet zien zitten, zodra ze ervoorbij zijn doe jij een vanish en gaan jullie weer verder.
Een distract? Hoe wou je dat doen? En langs mobs sneaken in instances is sowieso het stomste wat je kunt doen. Daarnaast zijn patrols meestal een probleem als ze van achter komen, die van voren komen ziet iedereen aankomen.
3e, een rogue hoeft imo niet geheald te worden, ik vraag er zelf eigenlijk nooit om. Als solo class word je geacht je zelf te kunnen onderhouden middels stealth, vanish, potions en bandage. De mana gaat dus allemaal naar mijn partymembers waardoor ze een onderhoudsvrije damagedealer hebben. Velen van jullie zullen het hier niet mee eens zijn maar zo speel ik momenteel wel, en dat bevalt nog steeds goed.
Rogues zijn alles behalve onderhoudsvrij. Jij kunt niet bandagen in-combat en potions zitten op een lange timer. Je zult hoe dan ook healing nodig hebben als je aggro trekt, dit i.t.t. een Hunter die zelf z'n pet kan healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:46:
[...]

Simpel gezegd: De woede die je bij de tegenstander opwekt.

Hoe meer woede je opwekt, hoe eerder de tegenstander jou gaat aanvallen. En over het algemeen wil je dus dat de persoon die het beste klappen kan incasseren (met de meeste HP / armor) aangevallen wordt; ook wel de Tank genoemd.

Die woede wordt veroorzaakt door de hoeveelheid schade die je doet. Je moet dus oppassen dat je als bijv. Mage niet teveel schade in 1x doet, anders heb je de tegenstander achter je aan, terwijl meestal een Warrior of Paladin dit moet hebben. :)

// Edit: Ryceck was me voor.. grrr. ;)
Volgens mij zijn de meningen hier over verdeeld dan. Zoals ik het ken uit verschillende MMO's is aggroen namelijk het op je krijgen van een mob omdat je in diens range komt. (en pullen als het bewust op je krijgen van deze mobs) Je kunt wellicht het 'overnemen' van mobs van de tanks op jezelf ook aggro noemen, maar dit komt dan door wat men in WoW 'hate' noemt. Zodra jouw peil van 'hate' die je bij een mob veroorzaakt boven hetzelfde peil van een tank in jouw groep uitstijgt, krijg jij de mob op je.

Zo zie ik het althans. De term 'hate' kwam in andere mmo's die ik gespeeld heb niet voor. Je kreeg gewoon een mob op je zodra je meer damage deed in 1 hit dan een andere party member.
[...]

Ondertussen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de specificieke vragen van Ryceck. Draai er nu eens niet om heen en geef daar antwoord op.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeiron schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:50:
[...]

het is niet dat rogues nutteloos zijn maar ze zijn niet nodig..
rofl ze zijn niet nutteloos maar wel onnodig 8)7
nutteloos dus volgens jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

By the way, ik zie al een aantal keer het woord tank langskomen. Ehhh korte beschrijving graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
[...]

yups, ik zoek een ST groep, doe in ogrimmar /3 LFG ST

whisperen meteen 1 warrior 3 rogues en een hunter

en omdat ik geen zin heb om naar een 'goede' party te zoeken ga ik hiermee ST in 8)7

ik heb totaal niets tegen rogues in een party warlock is geen must (aangezien ik zelf shaman ben) druid hoeft dus ook niet perse :)

enige wat ik absoluut mee wil zijn een mage en een priest, voor de rest mag iedereen mee, zolang ze maar weten wat ze doen, en teamplayers zijn.

helaas zijn veel rogues geen echte teamplayers, dit komt mede omdat de class daar nou eenmaal niet op gefocused is.

je wil niet weten hoe vaak een rogue even gaat "scouten" en vervolgens met een mobtrain terugkomt :/

maar ga veel instances doen, leer jezelf andere tactieken, zorg dat je niet in een patroon vast komt te zitten, hoe effectief hij ook lijkt, pas je aan aan de mobs en de groep, leer de talents en skills van de andere classes, leer wat jouw skills doen ook tov van andere classes (bv sunder vs expose)

en leer :) maar vooral, heb plezier en houd er rekening mee dat andere ook plezier willen hebben, en dan doel ik voornamelijk op group situaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stronkie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:55:
By the way, ik zie al een aantal keer het woord tank langskomen. Ehhh korte beschrijving graag
Een tank is een term voor classes die zeer goed zijn in het 'bezig houden' van mobs, terwijl andere classes de meeste damage toebrengen. De reden waarom ze zo goed zijn in het bezig houden van deze mobs, is omdat ze enorm veel damage kunnen hebben, vaak mogelijkheden hebben tot taunten/pullen/aggroen van mobs en zodoende dus de aggro/mobs van de classes die minder damage kunnen hebben, afhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen Thalan, als jij net zo stug blijft volhouden in pvp battles als dat je in dit topic over Rogue Uberness doet, dan wil ik je liever niet tegenkomen :-)

Zo iemand die je door half kalimdor blijft achtervolgen.....je kent ze wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Stronkie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:55:
Das degeen die voor de mob gaat staan met een sticker op zijn voorhoofd "HIT ME!".
Vaak dus de warrior die zijn ass gekicked krijgt en zo voorkomt dat de mob de rest van de groep aanvalt :) De damage-soaker ofwel tank dus :)
Tanks zie je vaak in combi met healers. De warrior houdt de mob bij zich en soaked alle damage, en de healer zorgt ervoor dat de tank niet overlijdt. Uitkomst: 1 dooie mob, met een fully-healed warrior en healer en een healer met een beetje verloren mana :)
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:58:
Ik moet zeggen Thalan, als jij net zo stug blijft volhouden in pvp battles als dat je in dit topic over Rogue Uberness doet, dan wil ik je liever niet tegenkomen :-)

Zo iemand die je door half kalimdor blijft achtervolgen.....je kent ze wel :-)
Citroen-dealers? :Y) :+

[ Voor 23% gewijzigd door Ryceck op 11-05-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

[...]

Luister nu eens naar andere mensen aub. Op lower level is een rogue zeker interessant omdat er geen enkele class is die melee zoveel damage uitdeelt als een rogue (op hoger level is het btw ook ziek veel :)). Maar zodra teamplay een rol gaat spelen aka lvl40 en up ben je kansloos als rogue (en ja ik speel zelf rogue). Een rogue is prima zolang je maar geen instance ingaat, gewoon in the wild zeg maar zijn ze meesterlijk, lekker rondstealthen beestje sappen 2de beestje killen bandage erover en volgende beestje killen. Maar die truc gaat niet op in een instance, daar is het zo tactisch mogelijk de boel pullen, tank bouwt aggro op, beestje nakken en volgende. Het enige nut dat je nu als rogue zou kunnen hebben = sap. Meer nut heb je niet. Stunnen, nou whoohoo, maar een gouge is echt ultiem in een party, een kidney shot, mja zeker 6 secs bij de eerste keer en hoppa 5 combopoints weg die je beter voor je 800dmg evisc had kunnen gebruiken etc. Diminishing returns meetellen enz. en er blijft niks van je stun over. Aka een bossmob of hogere elites kun je van het gevecht van 1 minuut+ ongeveer 8 seconden gestund houden (sublieme winst of niet?) en hiervoor gooi je dus ongeveer 800 tot 1500 dmg weg (je combopoints).

Sap = 35 tot 45 secs stun die kan mislukken heb ik liever sheep
Stunlock is alleen maar minder damage, je kunt beter backstabs en ambushes uitdelen dan (wel letten op aggro)
Daarna houdt het al op voor jou als rogue, het enige dat je kunt op high lvl is ziekelijk veel damage doen (Melee) maar een caster doet nog altijd meer damage en heeft een aantal andere zaken die interessant zijn voor party's (int buff, food/water etc.)

Oftewel als Rogue ben je de minst fijne class om mee te spelen op high lvl. Blizzard weet dit, blizzard erkent dit, blizzard heeft aangegeven er iets aan te doen. Dus totdat jij in patch update ziet staan: "Rogue endgame improved dramatically" heb je met je class de minste toegevoegde waarde.

Ik heb een 45 rogue en een 40 druid (en heb in beta hunter en warlock gespeeld) en gaandeweg ben ik er wel achter gekomen dat rogue en hunter het minst nuttig zijn voor groups en dat is ook niet geheel onverwacht imho. Blizzard zou er goed aan doen om een deel van het aggro management naar de rogue te schuiven, het distract gebeuren verder uitbouwen (zoals bijv. in FFXI: net doen alsof je de tank bent zodat de tank de aggro krijgt van jou attacks). Ik zou namelijk geen andere oplossing weten om de rogue anders mee te laten doen op het einde.

Bottomline op high lvl zuigt de rogue in instances (hij doet veel damage en daar houdt het op) en is hij de meester van de PvP (in Battlegrounds ben jij DE man om casters uit te schakelen en om ongedetecteerd in enemy territory te komen).

PS. bovenstaande verhaaltje is dus van een rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:53:
[...]
rofl ze zijn niet nutteloos maar wel onnodig 8)7
nutteloos dus volgens jouw.
rofl.. herhaal de zin nog eens.. misschien dat nederlands niet je goedste fak iz..

edit: of moet ik gaan quoten uit de dikke van dalen ;) niveautje hoor.. je weet toch wel het verschil tussen nutteloos en niet nodig?

[ Voor 20% gewijzigd door Skeiron462 op 11-05-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
[...]

Sap is leuk, maar te kort voor crowd control. De mage had ook kunnen sheepen. Crowd control is waar een rogue nog een klein rolletje kan spelen.

Scouts zijn niet nodig. We hebben allemaal ogen en zien best of er een patrol aan komt ;)

Dat je niet geheald hoeft te worden is een toegevoegde waarde? Althans.. je denkt dat je niet geheald hoeft te worden. Zoals al gezegd.. in hogere level instances kun je echt niet meer tanken hoor.. maar ben je in 3 slagen dood als je als rogue aggro trekt.

Dus.. dat was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Crashman schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:52:
Bestaat er niet iets als een aggro-metertje/balkje voor iedere partymember? Dat zou handig zijn, weet tenminste een mage ofzo wanneer hij moet stoppen met spells, of een tank wat beter zijn best moet doen om aggro te krijgen :)
Dat zou het spel veel te simpel maken. Aggro-management is gewoon de belangrijkste skill in een MMORPG.
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:53:
Volgens mij zijn de meningen hier over verdeeld dan. Zoals ik het ken uit verschillende MMO's is aggroen namelijk het op je krijgen van een mob omdat je in diens range komt. (en pullen als het bewust op je krijgen van deze mobs) Je kunt wellicht het 'overnemen' van mobs van de tanks op jezelf ook aggro noemen, maar dit komt dan door wat men in WoW 'hate' noemt. Zodra jouw peil van 'hate' die je bij een mob veroorzaakt boven hetzelfde peil van een tank in jouw groep uitstijgt, krijg jij de mob op je.
Mensen zitten veel te anaal te doen over termen. Dat een mob je aggrod omdat je dichtbij komt is wat anders dan de hoeveelheid 'hate' / aggro die je hebt. Als jij een mob aggroed doordat je dichtbij komt, sta je op zijn hatelist, maar heb je nog steeds 0 aggro. Iemand anders hoeft maar 1 damage te doen om hem over te nemen.

Dus, een situate waarin jij en je priest vriendje een mob pulled door in z'n aggro-radius te komen, jij (warrior) 'pulled'. Mobs z'n hatelist:
Speler / Hate
Warrior / 0

Jij slaat voor 100 damage, mobs hatelist:
Speler / Hate
Warrior / 100 (nu begin je aggro te 'securen', iemand moet nu moeite doen die mob van je af te krijgen)

Mob heeft schade gedaan, en een healer healed jou voor 300 health / 150 aggro:
Speler / hate
Priest / 150
Warrior / 100

De mob switched nu naar de priest omdat 'ie meer aggro / hate heeft. Vrij simpel allemaal, maar een hoop mensen begrijpen om een of andere reden het verschil tussen op de lijst staan en daarwerkelijk een hoop aggro hebben niet. Daarom werkt het all-on-one princiepe ook niet. Stel een warrior tanked 3 mobs, A, B en C en is druk bezig mob A te sunderen terwijl de rest van de party members ook op mob A in hakken. Op dat moment slaan de mobs op de warrior omdat niemand hun schade gedaan heeft, en zij alleen hem 'kennen', maar die warrior heeft nog steeds 0 hate bij mob B en C. Als de priest de warrior healed, krijgt hij ook hate bij mob B en C omdat hij hun schade ongedaan maakt.

Dit is simpelweg de basis van het aggro systeem in practisch elke moderne MMORPG. Hoe je het nou noemt, aggro of hate (ik heb zelf de voorkeur voor aggro = current target en hate = kwantiteit), de princiepes blijven simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd ondanks dat de opvattingen misschien wat uiteenlopen moet ik nog meemaken dat mensen er een misverstand over hebben. Dus veel boeien doet het sowieso niet. Maar over de verschillende beschikbare MMO's loopt het systeem wel wat uiteen. Overigens vind ik het systeem van WoW wat dat betreft wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volg de discussie al een tijdje en ben dus zelf ook een roque, lvl 56 atm.

in het begin (tot 40+) is het niet zo heel belangrijk om een perfecte party te hebben (warrior/priest/mage) maar daarna word het wel erg belangrijk, want het word gewoon een stuk minder moeilijk, maar het is zeker niet een drama om een party te vinden, kan je er niet 1 in 15 minuten vinden? gewoon uurtje later weer proberen.

het ligt vooral aan de roque zelf of hij nuttig is ja of nee. ik vind dat ik zelf wel een goede roque ben. in instance word ik zelden door mobs aangevallen, omdat ik op de zelfde mob als de tank sla. ik hou de mob ten alle tijden van me af.
enige mobs die ik zou tanken zijn casters, omdat die gewoon een eitje zijn voor roques. ik kan bv de ogre-magi in Diremaul (lvl 42 die voor de instance staan) vrij gemakkelijk aan. ze slaan niet hard, en spells krijgen ze de kans niet voor.
waar roques ook goed voor zijn is als een cloth drager door mob word aangevallen, kan ik hem er goed afhalen, tijdelijk tanken totdat de maintank het overneemt.

wat me opvalt hier is dat ik lijstjes zie met dingen die classes kunnen in instance kunnen en dat ik geen 1 keer zie bij roque: damage. alleen sap en stunlock. zie dat wel bij hunters en mage's en ik ben vrij zeker dat ik met bepaalde skills ontzettend veel damage kan doen.
met 5cp evi crits(met coldblood 100% crit change)haalde ik laatst een crit van 2150 damage op een lvl 46 warlock(ben ik nu ganker?:p wou alleen ff crit damage checke :p). dit gebruik ik alleen als ik op kidneyshot cooldown wacht, of de mob bijna dood is (in instances alleen).

voor de rest ben ik het eens met wat iedereen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeiron schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:00:
[...]

rofl.. herhaal de zin nog eens.. misschien dat nederlands niet je goedste fak iz..

edit: of moet ik gaan quoten uit de dikke van dalen ;) niveautje hoor.. je weet toch wel het verschil tussen nutteloos en niet nodig?
_/-\o_ o goeroe der nederlandse taal _/-\o_ of is het guru ?
is het nou mierenneuker of miereneuker ?

zoals het in die zin stond kwam het bij mij gewoon nog steeds over dat hij rogues nutteloos vond ondanks dat hij ze onnodig noemde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:20:
[...]

_/-\o_ o goeroe der nederlandse taal _/-\o_ of is het guru ?
is het nou mierenneuker of miereneuker ?

zoals het in die zin stond kwam het bij mij gewoon nog steeds over dat hij rogues nutteloos vond ondanks dat hij ze onnodig noemde
is hij dan een guru ? hij had gewoon gelijk en jij begint erover te zeuren... mag hij dan niet een opmerking terug maken zonder dat hij de titel 'mierenneuker' opgeplakt krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bosmonster schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:04:
[...]

Sap is leuk, maar te kort voor crowd control. De mage had ook kunnen sheepen. Crowd control is waar een rogue nog een klein rolletje kan spelen.

Scouts zijn niet nodig. We hebben allemaal ogen en zien best of er een patrol aan komt ;)

Dat je niet geheald hoeft te worden is een toegevoegde waarde? Althans.. je denkt dat je niet geheald hoeft te worden. Zoals al gezegd.. in hogere level instances kun je echt niet meer tanken hoor.. maar ben je in 3 slagen dood als je als rogue aggro trekt.

Dus.. dat was het?
Ik neem aan dat sheep ook een countdown heeft? Dan zou ik logischerwijs denken, 1 sheep + 1 sap = 2 mobs out of fight.

Ik heb persoonlijk liever een rogue die zijn best doet van nut te zijn in een instance ook al vinden veel van niet, dan een rogue die denk van, zoek het uit, ik ga wel lekker ganken. Ik wil bereiken dat rogue's wel meegenomen worden om andere redenen dan eens goed te lachen, zodat het niet volloopt met gankers overal, met als gevolg dat we iets meer waardering krijgen ipv als lamende gankers neergezet te worden.

En aangezien ik het nu ook goed doe in party's heb ik tot nu toe nog geen reden gezien waarom ik dat later niet zou kunnen zijn. Don't blame me for trying.

De helft van de hier genoemde feiten zullen ongetwijfeld een echte barriere worden als ik @ high level instances ga meedoen, maar ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk moet zijn. Ook al is het dan iets moeilijk winnen. Lijkt me altijd nog leuker dan HK's farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:16:
wat me opvalt hier is dat ik lijstjes zie met dingen die classes kunnen in instance kunnen en dat ik geen 1 keer zie bij roque: damage. alleen sap en stunlock. zie dat wel bij hunters en mage's en ik ben vrij zeker dat ik met bepaalde skills ontzettend veel damage kan doen.
Damage is sowieso niet de main issue in eein instance. Of je nu 15 of 20 sec over een mob doet boeit niet zo veel, zolang de gevechten maar regelmatig en voorspelbaar zijn. En als je damage wil kun je kiezen uit een Mage, Rogue of Hunter, en reken maar dat een Hunter praktisch net zo veel damage doet. Rogues moeten het hebben van burst damage, terwijl Hunters sustained damage doen. Burst damage is gewoon niet nuttig op elites omdat de gevechten gewoon langer duren. En als je een Rogue puur meeneemt voor de damage kun je beter een (extra) Mage of Hunter pakken.

Rogues zijn niet slecht, ze zijn alleen meer toegespist op solo play. Hunters (mijn main is een level 50 Hunter) hebben een beetje hetzelfde probleem, maar hebben nog de voordelen van hun pet, tracking, mark, aura en ranged damage.
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:24:
Ik neem aan dat sheep ook een countdown heeft? Dan zou ik logischerwijs denken, 1 sheep + 1 sap = 2 mobs out of fight.
Jij kunt een mob niet resappen, een mage kan wel resheepen. Sap werkt alleen vanuit stealth op een humanoids mob die niet in combat is en niet immune is.

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 11-05-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 22:41
Zucht ik ben zelf lvl 60 rogue en ik heb t ook zwaar om een End game instace groep te zoeken. Daar baal ik enorm van. Maar ik doe er helaas niks aan, behalve wachten op rogue vriendelijke instances.

Neem van mij aan dat Rogues en Hunters op lvl 60 alleen maar opvulling zijn in groepen.
Dat heeft 3 redenen:
1 Er zijn er zo gvd veel
2 Veel rogues zijn zoals hierboven te vaak genoemd slecht in aggro management en dus veel healen nodig omdat ze te vaak All out gaan.
3 Een rogue kan end game niet meer dan Meeste damage dealen, af en toe een sap en cloth protector spelen. Meer niet (helaas). Andere classes kunnen meer bieden in een instance.

Meeste groepen zijn Priest/Druid, Paladin, Warior, Mage en dan nog een andere, meestal vriendje van iemand. En er wordt vaak eerder voor Paladin gekozen dan voor Rogue, die zijn er ongeveer net zoveel.

Wij hebben weer andere voordelen zoals pvp en Solo instance bossen zoals plugger, en gelukkig kan ik mee met guildies en hopen op pity plaatsjes :P Misschien als ik me kan bewijzen in instances en wat high lvl vrienden kan maken in andere guilds kan ik wat vaker mee.

Mijn alt wordt IIG een warlock, deze is meestal wel gewenst en kan ik iig switchen naar behoefte.

[ Voor 15% gewijzigd door SiNisTrAD op 11-05-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:24:
[...]

is hij dan een guru ? hij had gewoon gelijk en jij begint erover te zeuren... mag hij dan niet een opmerking terug maken zonder dat hij de titel 'mierenneuker' opgeplakt krijgt ?
Hij mag dus wel sarcastisch zijn en er van uitgaan dat ik niet het verschil weet tussen 2 woorden en ik mag dat niet ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:24:
[...]

Ik heb persoonlijk liever een rogue die zijn best doet van nut te zijn in een instance ook al vinden veel van niet, dan een rogue die denk van, zoek het uit, ik ga wel lekker ganken. Ik wil bereiken dat rogue's wel meegenomen worden om andere redenen dan eens goed te lachen, zodat het niet volloopt met gankers overal, met als gevolg dat we iets meer waardering krijgen ipv als lamende gankers neergezet te worden.

En aangezien ik het nu ook goed doe in party's heb ik tot nu toe nog geen reden gezien waarom ik dat later niet zou kunnen zijn. Don't blame me for trying.

De helft van de hier genoemde feiten zullen ongetwijfeld een echte barriere worden als ik @ high level instances ga meedoen, maar ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk moet zijn. Ook al is het dan iets moeilijk winnen. Lijkt me altijd nog leuker dan HK's farmen.
Sap werkt alleen out of combat, sheep werkt altijd :)

lees mijn vorige post eens terug ^^
niemand 'blamed' je voor 'trying' er wordt alleen gevallen op het feit dat je nogal eigenwijs bent en niets van de higher lvls wil aannemen :)

ik ga er zonder meer vanuit dat je het beste er probeert van te maken, en dat je zo nuttig mogelijk wil zijn, ook in instances. Het enige waar iedereen je eigenlijk voor waarschuwt dat het niet altijd een paradijs is als Rogue :)

rogue is net als shaman een class die in de lower lvls vooral schitteren, echter later wordt het 'lastiger' :) dwz je moet er wat meer voor doen

terwijl het voor bijv de mages en warriors juist andersom is, pijnlijke en moeizame start, maar lvl 40+ beginnen ze vooruit te springen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

-=BoKKiE=- schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:30:
[...]
terwijl het voor bijv de mages en warriors juist andersom is, pijnlijke en moeizame start, maar lvl 40+ beginnen ze vooruit te springen :)
Vergeet hier priests niet he.... Ik ken geen enkele class die tot aan lvl40 zoveel deaths op zijn lijstje heeft staan :/
Geloof me, ik als priest kan een vergelijkend warenonderzoek doen van de graveyards over heet de wereld :) Vooral die in darkshore en ashenvale zijn mooi :P
En dan zit ik op een PvE server he.... dus heeft niets met ganking te maken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryceck op 11-05-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:05:
Dat gedoe allemaal :( Kies gewoon een class en doe je uiterste best om er zoveel mogelijk uit te halen. :)
Kijk dit is precies wat ik me ook voorstelde bij deze game. Vooral het TEAM werk is zo leuk.
Tuurlijk mag je je mening ventileren, maar doe dat wel met gegronde redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sheep heeft geen countdown. Er is alleen sprake van dimished returns als je polymorph cast op dezelfde mob blijft casten. Dat kan in pvp resulteren in dat de 2e keer poly een andere speler slechts 20 sec in poly blijft in plaats van 30 seconden. Of dat deze resist.

En idd voor warriors en mages wordt alles gelukkig beter na de 40.

Voor mij persoonlijk wordt het na de komende 3 lvls echt bijna paradijselijk. Zodra ik lvl 50 ben komt er namelijk 3% to crit bij al mijn spells, plus 3% extra damage. Daarna wordt het denk ik scorch en fireblast crit chance omhoog. Ik weet alleen nog niet wat voor effect dat gaat hebben in instances. Volgens mij genereerd ignite in ieder geval geen extra hate bij de mobs.
-=BoKKiE=- schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:30:
[...]
rogue is net als shaman een class die in de lower lvls vooral schitteren, echter later wordt het 'lastiger' :) dwz je moet er wat meer voor doen
En dan mogen ze nog niet klagen, hooguit over de instances dus. Hoe wordt een shaman eigenlijk ontvangen in een raid groep voor instances? Ik heb geen ervaring met horde spelen op hoge levels. Ik neem aan dat ze qua rezzen en totems in ieder geval wel welkom zijn?

Ik voel trouwens aan m'n water dat de damage van de mages ietsjepietsje omhoog (of resist kans omlaag) gaat binnen geringe tijd. Mede dankzij het whine=nerf verhaal, wordt wel duidelijk dat mages op dezelfde lijn zitten qua damage als een aantal andere classes die geen last hebben van een mana peil dat ze hoog moeten houden. Pure speculatie dit hoor, maar er wordt wel erg veel over gezeverd op het moment. Waarschijnlijk zou het dan puur om frost draaien, omdat de meeste mages voor MC bijvoorbeeld wel frost moeten speccen om redelijk acceptabele resultaten te genereren. Klagen komt dus waarschijnlijk van de vele frost mages, omdat zij bij lange na de dps van fire mages niet halen. En toch wil ik binnenkort een keer frost gaan speccen :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Laatst online: 16:56
Cthulhu schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:09:
Je gaat toch niet wachten op een mail van Blizzard als je denkt dat je account gehacked is?????Beller = Sneller

Ik had het wel geweten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:36:
En idd voor warriors en mages wordt alles gelukkig beter na de 40.
Goh, dat beloofd wat! Ik ben nu level 18 Mage en ik vind het nu al super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kunnen we nou die class-nut discussie eens eindigen? Wordt er na zoveel pagina's een beetje moe van. Lijkt verdorie wel de officiele forums. Daar zijn lui ook constant een eindeloze discussie aan het voeren over rogues.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.