[PC] Football Manager 2005 - deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.933 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 00:00:
Ik ben begonnen met de voorbereiding op het 1e seizoen met Dusseldorf in de 2. Bundesliga.
Met m´n nieuwe basiself eerst 3-0 voorgekomen tegen 1.Köln, en daarna 3-3 gespeeld na veel wissels te hebben doorgevoerd. M´n trial speler van vorig seizoen (Guerk) is gekomen samen met nog 2 andere spitsen.
Ik had redelijke mogelijkheden financieel dus heb echt veel spelers aan kunnen trekken. Collen, Swerts Blonk en Van Leeuwen van Feyenoord, Buskermolen van AZ, Ten Brinke van De Graafschap definitief overgenomen, een Nigeriaanse verdediger van Westerlo, Verbauwhede als GK van Brugge on loan, Vermaelen on loan en Acuna van Feyenoord on loan. Een aantal vaste basispelers van vorig seizoen zullen dus echt op de bank plaats moeten nemen. Vorig jaar heel veel spelers gehaald om te promoveren en nu dus weer Ik wil gelijk naar de Bundesliga en heb het idee dat het met deze groep echt kan!

De wedstrijd tegen 1.Köln stemde tot tevredenheid, in twee seizoenen blijft er echt bijna niks over van je oude spelers. Op naar Bundesliga!
Denk je er wel aan dat je een minimaal aantal Duitsers in de selectie moet hebben :P. Voor die Regionale div. is het dacht ik nog erger. Zo moesten wij een keer overnieuw beginnen omdat meneer Ziggy al zijn jonge Duitsertjes had ontslagen en daardoor had hij niet het benodigde aantal -23 spelers om te mogen spelen. En nee, hij kon niets meer aantrekken in 1 uur ofzo }:O :+ . Voor niks 1,5 maand voorbereiding :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:40:
[...]

Denk je er wel aan dat je een minimaal aantal Duitsers in de selectie moet hebben :P. Voor die Regionale div. is het dacht ik nog erger.
In de Tweede Bundesliga geld dat 'minimaal xx Duitsers in je selectie' toch niet? Heb ik afgelopen seizoen (2009/2010) met HSV iig nooit een referentie van gezien namelijk. Wel maximaal 5 non-EU spelers, maar die heb je in bijna elk land volgens mij wel.

In de Regionalliga zit er idd wel zo'n limiet (zowel aantal Duitsers als xx spelers onder een bepaalde leeftijd).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:59:
[...]

In de Tweede Bundesliga geld dat 'minimaal xx Duitsers in je selectie' toch niet? Heb ik afgelopen seizoen (2009/2010) met HSV iig nooit een referentie van gezien namelijk. Wel maximaal 5 non-EU spelers, maar die heb je in bijna elk land volgens mij wel.

In de Regionalliga zit er idd wel zo'n limiet (zowel aantal Duitsers als xx spelers onder een bepaalde leeftijd).
Ja klopt, gelukkig toen ik zag dat die limiet er in de 2. Bundesliga niet was ben ik flink gaan shoppen :9~ Heb nu echt een goed elftal met goede wissels, veel spelers die vorig jaar dragend waren worden nu back-ups. Net 0-2 van Southampton gewonnen :) Ik wilde geen gelazer met vechten tegen degradatie en ik hoop dat ik dat nu heb voorkomen door het team een gigantische kwaliteitsinjectie te geven.
Blijf het alleen raar vinden dat ik vorig jaar een speler op trial had die gewoon speelgerechtigd was voor de competitiewedstrijden :? Het was op zich wel handig omdat je dan voor 4 weken een goede speler erbij hebt maar ik weet niet hoe dat echt zit. Andere spelers die hier bekend mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:59:

Wat me wel opvalt (en irriteert) is dat in die paar wedstrijden de (pruts)doelmannen tegen mij altijd een fantastische match spelen en dat er altijd iemand scoort die z'n eerste doelpunt voor die club maakt. Grrrr.
En dat je net in een zware maand (en een smalle selectie) een cupmatch hebt die uitloopt op penalties waardoor je spelers doodop zijn voor de volgende matches. Dat had ik dus net weer.. grmbl. Shootout wel verloren, maar dat had ik ook wel verwacht aangezien ik maar 3 spelers met +10 voor een penalty. Ben nu gelukkig wel uit die klote LDV Vans Trophy die ik maar wat graag had verloren binnen 90 minuten.

Ik sta na 18 speelronden met Hull City bovenaan in L1 met 5 verliespunten minder dan Reading (moeten nog 3 wedstrijden inhalen omdat ze Uefa Cup spelen). Het gaat minder goed als ik verwachtte. Ik heb na al 5 wedstrijden gewonnen door doelpunten in blessuretijd. Hull is wel een leuke club, ik trek nu gem. 21000 tijdens L1 wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:53

Sherlock

No Shit

Zo, ik ben ook al weer een zomerstop en een half seizoen verder, het gaat Ajax (en mij dus) bepaald voor de wind. :)

We begonnen in de voorbereiding tegen Betis (ik heb gewoon gewacht totdat clubs mij vroegen voor een oefenwedstrijd) en deze wedstrijd werd vrij eenvoudig met 3-0 gewonnen. Hierna volgde nog een potje tegen Terrassa wat beduidend minder makkelijk aan de kant gezet werd. De eerste test was tegen PSV voor de JC schaal. Zoals vaak kwam PSV snel op voorsprong, dit keer via Ronald Hikspoors. Gelukkig voor mij had ik Cavenaghi en Robinho in de basis staan en beiden wisten het net te vinden zodat ik de vierde schaal op rij bij kon schrijven.

De competitie begon mooi, met een 4-1 thuisoverwinning op Feyenoord, weer kwam ik 1-0 achter te staan (Harbuzi). In deze fase van het seizoen liep het allemaal nog niet zo goed, maar ik heb een voorhoede van pure klasse waardoor het nog geen grote problemen geeft.
Mijn tot nu toe enige puntverlies van het seizoen kwam dan ook al in de derde wedstrijd. Uit bij Willem II werd het 2-2, waarbij Sander Westerveld een geweldige wedstrijd keepte (uiteraard).

Hierna volgde de uitwedstrijd tegen CSKA Moskou voor de CL. Ik heb nog nooit in zo'n makkelijke poule gezeten als dit seizoen:
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/2363/clpoule4zp.th.jpg
Overigens was de wedstrijd tegen CSKA helemaal geen gemakkelijke, ik kwam twee keer op achterstand, maar gelukkig vrij vroeg in de wedstrijd. Vanaf het moment dat we de 4-2 maakten is het beter gaan draaien:
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/8666/fixtures6mc.th.jpg

Uitschieters natuurlijk de 9-0 tegen Wisla en RKC en de 7-0 tegen Sparta mag ook niet ondevermeld blijven.

De poulewedstrijden kwam ik dus makkelijk door, nu kom ik meteen Real Madrid tegen :( Natuurlijk meteen de selectie van Madrid bekeken, en de naam van Joaquin viel meteen op. Vooral dat “Unh” voor zijn naam, omdat ze hem nog maar drie keer in hadden laten vallen en verder heeft hij nog niks gespeeld. Ik heb mijn interesse maar uitgesproken, waarna de Ajax fans mij meteen geweldig vonden >:)
Toen ik voorzichtig bij Real informeerde hoeveel hij moest kosten werd me echter duidelijk verteld dat hjij niet te koop was, einde flirt dus.

Dit seizoen ben ik begonnen met wat variaties op corners, omdat ik daar te weinig uit scoorde. Ik kwam op het forum van SI dit topic tegen: http://community.sigames....pc/f/1519717/m/6992053231 en dat heb ik eens geprobeerd. Eerst met Salomon Kalou, daarna met Cavenaghi en uiteindelijk met Pazzini.
Het is echt ongelofelijk. Ik ben ondertussen al gestopt met het gebruik ervan, want ik vind het cheaten. Voor de mensen die het wel interessant vinden, zo ziet je schema er dan uit:
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/8196/corner5te.th.jpg

Onder meer door deze “truc” heeft Pazzini er nogal wat gescoord (let wel, onder meer, hij scoort verder ook nogal makkelijk hoor)
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/1830/pazzini5de.th.jpg

Verder gaat het vrij aardig met de ontwikkeling van nieuw aangetrokken talent Mitchell van den Beld:
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/5401/vandenbeldprofile2yy.th.jpg

Hij is nu officieel een wonderkid:
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/4162/vandenbeldwonderkid6ya.th.jpg

Tot slot nog even Alex (die van Fenerbahce dus he)
Deze gast is dus redelijk in vorm:
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/2792/alexform1xy.th.jpg

Het wachten is nu op een aansprekend resultaat in de CL, bijvoorbeeld een overwinning op Real Madrid. De laatste keer dat ik wat leuks deed in Europa was in mijn eerste seizoen toen ik de UEFA cup won. Daarna is het steeds voor de halve finale afgelopen :(

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt jullie ook niet op als je met een Nederlandse topploeg speelt zoals Ajax of PSV je heel makkelijk kampioen wordt en de cl kan winnen.

Ik speel zelf met PSV en heb in de competitie weinig problemen om kampioen te worden. De cl in het 2de seizoon gewonnen. Verder heb ik ook geen problemen om topspelers aan te trekken.

Iemand anders hier ervaringen mee?

Denk dat ik binnenkort maar eens beginnen met een klein clubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Daarom blijf ik dit spel ook bij de huisstijl van ajax: 3-4-3 en probeer ik het op die manier. Ik moet zeggen dat het tot nu toe in de CL echt niet makkelijk is geweest, maar de competitie is inderdaad erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 07:05
PirE schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:09:
[...]

En dat je net in een zware maand (en een smalle selectie) een cupmatch hebt die uitloopt op penalties waardoor je spelers doodop zijn voor de volgende matches. Dat had ik dus net weer.. grmbl. Shootout wel verloren, maar dat had ik ook wel verwacht aangezien ik maar 3 spelers met +10 voor een penalty. Ben nu gelukkig wel uit die klote LDV Vans Trophy die ik maar wat graag had verloren binnen 90 minuten.

Ik sta na 18 speelronden met Hull City bovenaan in L1 met 5 verliespunten minder dan Reading (moeten nog 3 wedstrijden inhalen omdat ze Uefa Cup spelen). Het gaat minder goed als ik verwachtte. Ik heb na al 5 wedstrijden gewonnen door doelpunten in blessuretijd. Hull is wel een leuke club, ik trek nu gem. 21000 tijdens L1 wedstrijden.
Ik zet nog wel eens een speler op doel om zo een wedstrijd te verliezen. Het word inderdaad echt te veel voor een smalle selectie :)

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:17
Spike-man schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:13:
[...]

Ik zet nog wel eens een speler op doel om zo een wedstrijd te verliezen. Het word inderdaad echt te veel voor een smalle selectie :)
:)
Is niet altijd slim trouwens. Die simpele cups in de lagere divisies zijn wel een leuke manier om een beetje geld te verdienen als je club 0,0 geld heeft, of zelfs schuld. Daar heb ik nu al 2 seizoenen last van met Rushen en Diamonds. (Inmiddels gaat het beter ;), financieel )

Maar wat nog veel belangrijker is, door het winnen van die kleinere beker toernooien kun je als manager stijgen op de ranking. Daardoor wordt je meer gewaardeerd, kun je makkelijker spelers aan trekken, en ook makkelijker zelf naar een grote clubs. Dit geldt ook voor het winnen van de leagues.

* Loft staat nu in de finale (south) met hopelijk 30.000 euro aan winstpremie erbij :9

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:52:
Valt jullie ook niet op als je met een Nederlandse topploeg speelt zoals Ajax of PSV je heel makkelijk kampioen wordt en de cl kan winnen.

Ik speel zelf met PSV en heb in de competitie weinig problemen om kampioen te worden. De cl in het 2de seizoon gewonnen. Verder heb ik ook geen problemen om topspelers aan te trekken.

Iemand anders hier ervaringen mee?

Denk dat ik binnenkort maar eens beginnen met een klein clubje.
Nou, ik ben nu aan m'n vierde seizoen van PSV begonnen en de CL heb ik nog niet gewonnen hoor...elke keer in de eerste knockout ronde of Juve, of Milan of Man United geloot, en daar win ik toch niet zo makkelijk van. Nu heb ik wel de gewoonte geen topspelers aan te trekken, maar zelf topspelers op te leiden. Dus met 16-18 jaar halen voor een paar luizige knaken en ze dan voor 20+ miljoen verkopen. Ik heb wel 3 JC schalen, 3 titels en 2 bekers gewonnen. Misschien dat het dit jaar wat wordt in de CL, de poule fase heb ik 18 punten, oftewel: alle wedstrijden gewonnen, in een poule met Lazio en Deportivo, dus dat ging wel aardig :)

In de competitie sta ik tweede, in punten gelijk met Ajax dat voor het eerst een goed seizoen draait...twee seizoenen geleden stond Ajax na 8 speelrondes op de 18de plek. Sneijder verkocht, Heitinga verkocht, Galasek weg, Escude weg en Rosales, Maxwell, de Jong en Babel zwaar geblesseerd. Daarom heb ik altijd vrij brede selecties :)

Maar goed, ik heb voor mezelf al bepaald dat dit mijn laatste seizoen PSV wordt. Hierna neem ik ontslag en ga ik een club in een andere competitie proberen. Ik zoek dan altijd minimaal een club die al 10 jaar niks gewonnen heeft, of net is gepromoveerd ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Stiffener schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:12:
[...]
Is niet altijd slim trouwens. Die simpele cups in de lagere divisies zijn wel een leuke manier om een beetje geld te verdienen als je club 0,0 geld heeft, of zelfs schuld. Daar heb ik nu al 2 seizoenen last van met Rushen en Diamonds. (Inmiddels gaat het beter ;), financieel )

Maar wat nog veel belangrijker is, door het winnen van die kleinere beker toernooien kun je als manager stijgen op de ranking. Daardoor wordt je meer gewaardeerd, kun je makkelijker spelers aan trekken, en ook makkelijker zelf naar een grote clubs. Dit geldt ook voor het winnen van de leagues.

* PirE staat nu in de finale (south) met hopelijk 30.000 euro aan winstpremie erbij :9
De LDV Vans trophy is niet echt mijn hoofddoel met Hull dit seizoen. Ik moet gewoon promoveren en dat is dan ook het hoofddoel, daarna komt de FA Cup aangezien je daar het meeste mee kan verdienen (prijzengeld, hoge recettes en waardering). Ik sta nu ook in de 5e ronde van de FA Cup met een thuiswedstrijd tegen Aston Villa op het programma, West Ham (nr. 6 in PL) werd in de 4e ronde al verslagen.

Hull City heeft ook niet echt een geldprobleem. Ik heb nog steeds 8 miljoen Pond transferbudget voor dit seizoen. De LDV Vans trophy heb ik dan ook gebruikt om mijn jeugdspelers een kans te geven. Door deze wedstrijden staat mijn jeugdkeeper van 17 nu ook op doel in het senior squad en hij doet het geweldig. Een andere 16-jarige middenvelder krijgt ook geregeld speelminuten door het drukke schema van Hull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
PirE schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:41:
[...]

Hull City heeft ook niet echt een geldprobleem. Ik heb nog steeds 8 miljoen Pond transferbudget voor dit seizoen. De LDV Vans trophy heb ik dan ook gebruikt om mijn jeugdspelers een kans te geven.
Als je idd met Hull 8 mln te besteden hebt, dan boeit het niet zoveel, dan kun je focussen op de FA cup. Die luxe heb ik nog niet.
Succes! Met de cup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Stiffener schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:30:
[...]

Als je idd met Hull 8 mln te besteden hebt, dan boeit het niet zoveel, dan kun je focussen op de FA cup. Die luxe heb ik nog niet.
Succes! Met de cup ;)
En dan haal je de kwartfinale van de FA Cup \o/ Status \o/
En je eindigt als 8e in de competitie omdat je sterspeler een doodschop kreeg in die kwartfinale en nu 4 maand geblesseerd is :/
Maar wel kwartfinale FA Cup \o/
Nee, competie gaat, in de lagere regionen, bij mij heel ver boven de bekers. Door te promoveren kom je hoger, niet door de kwartfinale van de FA Cup te halen.

Ja, met Charlton is het wat anders, dat is de beste club van de wereld momenteel en dan wil je alle prijzen pakken natuurlijk.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
King Nothing schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:04:
[...]

Nee, competie gaat, in de lagere regionen, bij mij heel ver boven de bekers. Door te promoveren kom je hoger, niet door de kwartfinale van de FA Cup te halen.
Tuurlijk gaat de competitie voor. Maar ik probeer altijd zoveel mogelijk prijzen te pakken incl de LDV Van Trophy. Ik laat die iig niet schieten / of express verliezen, omdat het team anders te moe zou worden. Gewoon spelen en er voor gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:04:
[...]

En dan haal je de kwartfinale van de FA Cup \o/ Status \o/
En je eindigt als 8e in de competitie omdat je sterspeler een doodschop kreeg in die kwartfinale en nu 4 maand geblesseerd is :/
Maar wel kwartfinale FA Cup \o/

Ja, met Charlton is het wat anders, dat is de beste club van de wereld momenteel en dan wil je alle prijzen pakken natuurlijk.
Ik doe gelukkig op beide fronten nog volop mee. Ik strijd met Barnsley voor de leiding in L1 met een kleine voorsprong op een grote groep achtervolgers. Competitie is bij mij ook het belangrijkste, maar de cups brengen veel geld binnen voor kleine clubs. bv. als je als L2 club een beetje ver komt en een Premiership team loot, dan ben je binnen voor de rest van het seizoen. Dat geld kan je gebruiken voor versterkingen. Je moet toch minimaal voor 2 prijzen strijden. Competitie en een cup voor het geld.

Mijn beste speler kan gelukkig niet geblesseerd raken in de 5e ronde van de FA Cup. Hij is al voor 2 weken uitgeschakeld door een blessure de dag voor het FA Cup treffen :D

edit: Zo Aston Villa met 3-1 verslagen. Ik stond met rust met 2-0 voor, daarna maakte AV 2-1. Ik ben toen teruggevallen op mijn 8-1-1 tactiek en heb nog 1 sneaky goal gemaakt via een snelle counter.
Ik kan weer mooi 650k bijschrijven door gate receipts en prijzengeld. Ik mag in de 6e ronde uit naar Plymouth. Toevallig het andere niet PRM-team wat nog voor de FA Cup strijd.

[ Voor 14% gewijzigd door PirE op 15-07-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 09:02
Vrij aanvallende tacktiek, in de Eredivisie zou die niet voor veel problemen moeten zorgen, maar in de CL... Ik wacht af wat de resultaten van je zijn, ga k eens kijken of ik een andere tacktiek voor mijn team kan aanmeten in de seizoensovergang. Alleen maar 4-4-2 is sowieso niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Woei, de hamburgers gaan Europa in :)

Vorig jaar gepromoveerd, meteen naar Europa. Real Madrid, here we come!

Het ging echt onwaarschijnlijk goed in de Bundesliga. Na een aanvankelijk zwak begin steeg ik naar boven, tot ik op een gegeven moment zelfs tweede stond. Daarna heb ik heel erg lang derde gestaan. Op het eind maakte ik weer een inhaalspurt, zodat ik uiteindelijk op de tweede plaats geëindigd ben, na kampioen Bayner München. Volgens mij hoef ik nu geen voorronde Champions League te spelen, maar kom ik meteen in de eerste ronde terecht. Maar daar moet ik nog bericht van krijgen.

Zie hieronder voor de stats:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv4.JPG

In de Cup ging het ook goed. Na een wederom wat lastige derde ronde (gewonnen op penalties), kwam in de kwartfinale makkelijk langs Borussia Mönchendgladbach. Daarna door naar de halve finale, waar Borussia Dortmund op me wachtte. Ook zij werden aan de kant geschoven, met 2-0 dit keer. Door naar de finale, waar ik FSV Mainz trof, een club uit de Tweede Bundesliga. Helaas verloor ik hier met 2-0 :(

Wat transfers betreft: ik heb dus zoals gezegd een extra SC voor de diepte gehaald (Karaca, free transfer, eigenlijk is het een AM/F RLC). Ook een extra M RC (Rivas, kwam van het Spaanse Málaga). Een DC/DLC is me niet gelukt helaas.

Gaande het seizoen liepen enkele FC's tegen wat blessures aan. Ik was dus gedwongen nog een extra FC te kopen. Dit werd uiteindelijk een Colombiaan van Deportivo Cali (Carillo), mijn tweede Colombiaan in de squad (naast Ramos, die al in de squad zat).

Voor volgend jaar wil ik toch een DC/DLC zien te krijgen, plus een extra keeper, want mijn reserve-keeper gaat met retirement.

Leaguestand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv5.JPG

selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv6.JPG

Beste speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv7.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Zo, de "verwachte" replay gewonnen van Plymouth, zowaar binnen 90 minuten. De eerste wedstrijd wist Plymouth mijn 3 beste middenvelders te blesseren :'(. Ze zijn dus allemaal 2-3 weken uitgeschakeld. De Plymouth manager begon toen ook nog te zeiken dat ik een slechte manager was en dat ze makkelijk gingen winnen. Ja dat lijkt me niet moeilijk als je de tegenstander eerst kreupel schopt. Ik ging er dus vol tegenin en heb die manager zelfs na de door mij gewonnen wedstrijd nog even beledigd. Nu nog wachten tot zijn positie insecure wordt en dan meld ik me wel dat ik interesse in de job heb (dat zal hem leren :9 )

Ik mag nu naar Wembley voor een wedstrijd tegen Man. Utd in de halve finale. Ik sta 2e in de competitie, heb wat punten laten liggen door de vele blessures van mijn middenveld. 1e of 2e maakt me niet zo heel veel uit als ik maar direct promoveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Er is weer behoorlijk wat veranderd sinds mijn laatste update. Ik heb met Hull uiteindelijk de halve finale gehaald van de FA Cup. Ik mocht op Wembley tegen Man. Utd. spelen. Nipt verloren met 1-0, maar dat is ook niet verwonderlijk aangezien Man Utd. in mei gekroond werd als winnaar van de Premier League en Champions League. Newcastle United werd winnaar van de FA Cup.

Begin April was Hull City zeker van Championship voetbal en een week later werd de League One titel binnengehaald. Iedereen in Hull was dolgelukkig aangezien dit pas de tweede titel was in de Hull historie (na de L1 titel in 1966).Mijn reputatie als manager was al omhooggegeschoten door het goede resultaat in de FA-Cup en had al een aanbieding van Everton (PRM) op zak, die heb ik afgeslagen. Maar toen kwam ineens het aanbod van mijn favoriete ploeg Middlesbrough om de leiding daar over te nemen. Op dat moment moest Boro nog 2 wedstrijden en ze waren al zeker voor de play-offs van het Championship. Ik heb even getwijfeld en heb toen maar besloten om de uitdaging aan te gaan (Boro is mijn favoriete CM/FM team vandaar)

Na 445 dagen Hull City ging ik dus aan de slag als manager van Boro. Mijn doel was duidelijk, promotie naar het premiership via de play-offs. Ik had de selectie al doorgenomen voordat ik de beslissing nam en daar werd ik niet echt vrolijk van. Een boel oude spelers en heel veel unhappy spelers. Ik begon met een gelijkspel tegen Cardiff en de laatste competitie wedstrijd ging met 1-0 verloren van Bolton. Geen goed begin dus.

In de halve finale van de play-off werd ik gekoppeld aan Southampton. Ik verwachte zware strijd maar ik won uiteindelijk makkelijk (2x 3-0). Ik mocht dus wederom naar Wembley om te strijden voor de laatste promotieplaats tegen West Bromwich. Het ging lang gelijk op totdat mijn beste speler Gustavo Varela de 1-0 binnenschoot na een fantastische solo vanaf de rechterkant. Parnaby maakte de 2-0. WBA ging toen vol op de aanval en ze maakten in de 90e minuut de 2-1. Ik werd nog een beetje ongerust (5 min. blessuretijd) toen WBA een corner kreeg en de keeper ook meeging naar voren. Maar de corner werd afgeslagen de bal belandde voor de voeten van Varela die snel op pad ging en hij scoorde vanaf 55 yards in een leeg doel.

In 1 seizoen ben ik dus winnaar geworden van League One en heb ik promotie gehaald naar de Premiership. Mijn reputatie is nu ook Continental :9.

Maar de grootste uitdaging komt nog. Doordat ik zo laat naar Boro ben gegaan hadden alle goede spelers met aflopende contracten al ergens anders getekend en veel andere europese toppers hadden ook al ergens een contract getekend. Het wordt dus creatief omgaan met het transferbudget van 12miljoen en het salaris budget moest met 100k per week omlaag. Dat was niet echt een probleem omdat er 5 duurbetaalde spelers transfervrij weggingen. Een andere, Gaizka Mendieta, naam genoegen met een verlaging van 30k per week naar 7k.

Seizoen 2008/2009: De voorbereiding

Ik ben dus als een gek op zoek gegaan naar spelers met aflopende contracten en mijn oog viel uiteindelijk op 2 spelers die iedereen wel kent.

Ji-Sung Park komt transfervrij over van St. Etienne.
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/9237/middpark7ah.th.jpg

Deco was transfervrij en bereid om naar Engeland te komen.
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/7295/midddeco5kv.th.jpg

Beide aankopen waren goed voor de financien :). Ik hoop dat Deco nog 2 goede jaren heeft. Met deze aankopen heb ik het middenveld redelijk goed bezet. Op links heb ik erg weinig optie's en ik wil nog een extra winger aantrekken of een D/M L. Ik heb 1 speler van Hull meegenomen. Toevallig ook het grootste talent (Steve Mills). Hij is nog maar 16 jaar oud en ik kon hem dus tegen een opleidingsvergoeding overnemen (hij wordt in september 17). Het grootste probleem van Boro was het aantal spitsen. Ik had Viduka, Carew & Nemeth. Viduka en Nemeth zijn transfervrij vertrokken. Het beschikbare transferbudget heb ik dan ook grotendeels gereserveerd voor spits. Ik mocht van het bestuur iets over het budget heen gaan aangezien ze een grote naam wilden.

Zo'n beetje alle beschikbare spitsen van rond de 10 miljoen zijn al 29 of ouder en dat lijkt me geen verstandige investering voor een ploeg als Boro met een beperkt budget. Uiteindelijk viel mijn oog op Johan Vonlanthen (contractbespreking met Rapid Vienna verliepen stroef). Mijn eerste bod werd afgewezen maar het tweede (iets hogere bod) werd wel geaccepteerd. Hij wilde ook graag naar Boro komen. Mijn andere target was Ronaldo (als big name) die voor 4 miljoen weg mag bij Real. Tot mijn verbazing voldeed Vonlanthen al aan het criteria grote naam. Het bestuur en de supporters zijn dolgelukkig met zijn komst. De transfer van Ronaldo heb ik dan ook afgeblazen.

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/4144/middvonlanthen1ko.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/6578/middjohan9gv.th.jpg

Ik heb nog 5 miljoen over van het transferbudget voor 2 gerichte aankopen. 1 D/M L en nog een derde spits. Ik hoop dat mijn 19 jarige keeper de druk aankan (welke debiel laat 1e keeper Schwarzer en de tweede keeper nou transfervrij gaan :( :().

Dit is de zo goed als definitieve selectie (misschien nog 2 nieuwe aankopen en een paar huurlingen)
Afbeeldingslocatie: http://img334.imageshack.us/img334/7326/boro2008096lb.th.jpg

Het is nou niet echt een Premiership-waardige selectie, het wordt dan ook een hele uitdaging om Boro te redden van degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:40:
Het is nou niet echt een Premiership-waardige selectie, het wordt dan ook een hele uitdaging om Boro te redden van degradatie.
Mijn begin bij Charlton:
-play-offs Championship gehaald
-Promotie naar EPL \o/
-Versterkingen halen 8)
-degraderen :/
-2e worden in Championship, dus promotie
-Versterkingen halen d:)b Nu wat beter gescout enzo
-8e worden in EPL
-6e worden en League Cup winnen
-4e worden en UEFA Cup winnen
-3e worden
-1e worden en Champions League winnen en League Cup winnen
-1e worden en Champions League, League Cup, FA Cup, Club WK, Europese Supercup winnen

Zo heb jij een mooie leidraad om je de komende 8 seizoenen door te komen :P
Succes d:)b Dat eerste seizoen is denk ik best zwaar, zeker na de leegloop die jij hebt. Probeer niet te aanvallend te spelen en wen aan een grotere nederlaag (ik verloor bv uit tegen Chelsea met 6-0 :o ) Probeer wat te huren eventueel.

[ Voor 13% gewijzigd door King Nothing op 17-07-2005 14:26 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Ja, dubbelpost :)
Ik zie net Aston Villa een nieuwe keeper halen, Andreas Isaakson. Die kerel is 35 jaar. Nu is dat an sich niet vreemd, alleen wel dat Villa al 2 hele goede keepers heeft van 22 en 26 jaar oud, beiden 100% fit. Wtf moet je dan met een keeper van 35?

Feyenoord - Emmen.
Voor rust: F'oord speelt me volledig weg, 2-0 achter.
Na rust: 2-1, 2-2 :D Ik wissel een spits, vervanger scoort 3 minuten later 2-3, F'oord scoort binnen een minuut 3-3, laatste minuut maakt mij Italiaanse AM C 3-4 _O_
Totaal dit seizoen 8 punten gepakt in de 6 wedstrijden tegen Ajax, PSV en F'oord. Thuis 5 (winst tegen Ajax, 2x gelijk)

Hmz, ik ben manager van Nederland, zal ik dan een baan als manager van Duitsland aannemen? Niet echt he :P
De Heartsmanager is nu Hearts/Nigeria manager geworden iig :)
Behehehe, er is 1 Nigeriaanse keeper in het spel 8)7 en die is slecht :D |:( }:O

[ Voor 21% gewijzigd door King Nothing op 17-07-2005 14:51 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:24:
[...]

Zo heb jij een mooie leidraad om je de komende 8 seizoenen door te komen :P
Succes d:)b Dat eerste seizoen is denk ik best zwaar, zeker na de leegloop die jij hebt. Probeer niet te aanvallend te spelen en wen aan een grotere nederlaag (ik verloor bv uit tegen Chelsea met 6-0 :o ) Probeer wat te huren eventueel.
Ik verwacht er ook niet veel van. Als Boro niet was gekomen dan was ik ook lekker bij Hull gebleven.
Ik heb dit seizoen maar 5 basisspelers met een aflopend contract :|. En er is er geeneen die wil bijtekenen :D.

Ik ben nu ook rond met de transfervrije Geremi (2 jarig contract en hij is nu 29). Ik wacht nog op een work permit maar dat moet geen probleem zijn aangezien hij nog steeds basisspeler is bij Kameroen.

Ik speel thuis gewoon 4-4-2 en in uitwedstrijden speel ik 4-5-1. De tweede spits wordt dan een AMC die in een vrije rol achter de spits speelt.

edit: Mijn odds voor de titel zijn 500-1 :D. Man Utd. & Arsenal zijn favoriet met 7-4, kort daarachter komen Liverpool en Chelsea met 3-1.

[ Voor 7% gewijzigd door PirE op 17-07-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:41:
Ja, dubbelpost :)
Ik zie net Aston Villa een nieuwe keeper halen, Andreas Isaakson. Die kerel is 35 jaar. Nu is dat an sich niet vreemd, alleen wel dat Villa al 2 hele goede keepers heeft van 22 en 26 jaar oud, beiden 100% fit. Wtf moet je dan met een keeper van 35?

Feyenoord - Emmen.
Voor rust: F'oord speelt me volledig weg, 2-0 achter.
Na rust: 2-1, 2-2 :D Ik wissel een spits, vervanger scoort 3 minuten later 2-3, F'oord scoort binnen een minuut 3-3, laatste minuut maakt mij Italiaanse AM C 3-4 _O_
Totaal dit seizoen 8 punten gepakt in de 6 wedstrijden tegen Ajax, PSV en F'oord. Thuis 5 (winst tegen Ajax, 2x gelijk)

Hmz, ik ben manager van Nederland, zal ik dan een baan als manager van Duitsland aannemen? Niet echt he :P
De Heartsmanager is nu Hearts/Nigeria manager geworden iig :)
Behehehe, er is 1 Nigeriaanse keeper in het spel 8)7 en die is slecht :D |:( }:O
Ik ben nog nooit bondscoach geweest in FM. Kost dat veel extra tijd? Een baan als bondscoach van Noord Ierland of Wales lijkt me wel wat. Mijn reputatie is nu nog te laag voor een echt topland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Tot mijn eigen verrassing ben ik vorig seizoen nipt kampioen geworden met Peterboroug United :) maar het is wel voornamelijk te danken aan de slechte tweede seizoens helft van Arsenal (stond toen nog met ruime voorsprong op kop), en ook aan mijn twee top spitsen Mosquera en Ronaldo samen goed voor 46 goals.

Resultaat is nu wel dat veel spelers een hoger loon eisen, vooral Ronaldo is unhappy met zijn 200000€ per maand alhoewel dat ik dit al teveel vind ;).

Zit nu in het begin van het tweede seizoen en sta op en gedeelde 2de plaats, Arsenal staat al wel weer met 7 punten los op kop maar wie weet krijgen ze weer een inzinking zoals vorig jaar >:). Heb nu wel een verdedigend probleem 3 van mijn verdedigers zijn voor een tijdje geblesseerd :(.

Vincent Kompany valt nog altijd wat tegen vind ik alhoewel hij vorig jaar 5 goals maakte meestal zelfs belangrijke goals is zijn avg rating van 6,53 toch veel te laag voor zo'n speler. Zelfs in de Belgische nationale ploeg staat hij nauwelijks in de basis. Ik speel hem meestal uit op de rechterflank. Hebben jullie een betere ervaring met hem of op welke positie komt ie wel tot zijn recht.

Ben ook wel dankbaar dat Manchester United net Cristiano Ronaldo heeft verkocht voor 89M€ vreselijk lastig speler om tegen te spelen beetje te overrated in FM2005 haalt hier altijd prijzen binnen tot en met.

[ Voor 9% gewijzigd door KeiFront op 17-07-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
KeiFront schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:13:
Vincent Kompany valt nog altijd wat tegen vind ik alhoewel hij vorig jaar 5 goals maakte meestal zelfs belangrijke goals is zijn avg rating van 6,53 toch veel te laag voor zo'n speler. Zelfs in de Belgische nationale ploeg staat hij nauwelijks in de basis. Ik speel hem meestal uit op de rechterflank. Hebben jullie een betere ervaring met hem of op welke positie komt ie wel tot zijn recht.

Ben ook wel dankbaar dat Manchester United net Cristiano Ronaldo heeft verkocht voor 89M€ vreselijk lastig speler om tegen te spelen beetje te overrated in FM2005 haalt hier altijd prijzen binnen tot en met.
Kompany is toch een D/DM C. Hij doet het volgens mij het beste in het centrum. In mijn Boro game speelt hij bij Ajax ook centraal op het middenveld en daar komt zit hij op een rating van 7.61 & 7.60 in de laatste 2 seizoenen. Hij staat op het punt om naar Man Utd te vertrekken.

Ik heb alleen met Hull een keer tegen Christiano Ronaldo gespeeld en Rooney was in die wedstrijd veel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Ja het is een rechtsvoetige D/DMC, ik heb hem al ooit op het centrum uitgespeeld maar dat was toen niet succesvol, maar zal het nog eens proberen. Freddy Guarin is toch net voor twee weken gekwetst.

Christiano word hier wel iedere keer vernoemd in het team van de week, is al Europese voetballer van het jaar geworden, wereld voetballer van het jaar en zo kan ik doorgaan.

[ Voor 32% gewijzigd door KeiFront op 17-07-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:55:
[...]

Ik ben nog nooit bondscoach geweest in FM. Kost dat veel extra tijd? Een baan als bondscoach van Noord Ierland of Wales lijkt me wel wat. Mijn reputatie is nu nog te laag voor een echt topland.
Neuh, kost niet veel extra tijd. Alleen moet je steeds een selectie maken voorafgaand aan een interland en ik persoonlijk word helemaal leip van de 5/6/7/8 spelers die tussen het doorgeven van de selectie en de wedstrijd zelf (5 dagen ofzo) geblesseerd raken en dat je daar dan weer een vervanger voor moet selecteren. Je speelt met 11 en 7 wissels, da's 18 spelers. Je moet een speler vervangen als'ie geblesseerd is, ondanks dat je 26 spelers hebt geselecteerd |:(

Zo, seizoen met Emmen is afgelopen.
Vers gepromoveerd na de titel vorig seizoen eindigt Emmen nu als 5e in de Eredivisie :o In het begin ging het wel aardig, daarna kwam er een dipje en op het laatst was ik op weg naar de Champions League :X "Gelukkig" verloor ik de laatste 3 wedstrijden 5 punten waardoor ik net achter MVV 5e werd.
Eindstand HCE 2010/11:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 Ajax
NAC
F'oord
MVV
Emmen
PSV
H'veen
RKC
Vitesse
Cambuur
Excelsior
NEC
Willem II
FC Twente
AZ
FC DB
FC Utrecht
FC Groningen _O_

Ajax 2 won de beker :X En dus gaat Excelsior als verliezend finalist de UEFA Cup in. Emmen ook trouwens, 1e 3 CL, 4 & 5 Uefa, 6 & 7 Intertoto. Niet slecht voor een debuutseizoen dacht ik zo :)
Done that...
Wat kan ik nu nog bereiken met Charlton?
Gewonnen:
FA Cup 1x
League Cup 3x
Champions League 2x
UEFA Cup 1x
Europese Supercup 2x
Club WK 1x
Euro/Asia Cup 1x
Landskampioen 2x
Community Shield 1x

Oh jah, ik sta 1e in de Europese ranglijst met 134,352 punten, 3,000 meer dan Arsenal en Chelsea (9 Engelse clubs bij de beste 20 van Europa :X ) en dan heb ik nog 1 seizoen staan met 3,4 punten waar Arsenal 12,6 haalde en Chelsea 27 :/
Ik ga nog 1 seizoen door denk ik, dan kan ik op ongeveer 170,000 komen,

Jaja... Ik heb een AM L die echt ziek goed is, speler van het jaar in Nederland enzo :z Die had een releasefee van 5,25 miljoen. Ajax bood 5 miljoen, dat weigerde ik uiteraard. Volgende bod: € 22.500.000,- _O_ :w AM L Voor 22,5 miljoen zoek ik wel een ander :D

[ Voor 10% gewijzigd door King Nothing op 17-07-2005 17:31 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer (en het doet me bijna pijn) om te zien hoe sommige spelers met Ajax 4-4-2 spelen.
Ik ga binnenkort een nieuw spel beginnen met Ajax met het oude 3-4-3 systeem, zoals Louis van Gaal speelde in '95. Ik weet bijna zeker dat het veel minder effect heeft maar dat is niet zo erg, want Ajax 4-4-2 is onrealistisch goed (ik heb 2 wedstrijden op die manier gespeeld en het ging 10x zo goed, erg jammer). Ik hoop dat ik met die formatie veel resultaat heb want het ís eigenlijk een heel goed werkend systeem, maar eerst even een selectie maken wie ik koop/verkoop en de trainingen. Ik ga alleen morgen op vakantie maar ik laat jullie nog wel een keer horen hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Mjah...
Emmen: 1e :/
Charlton: 2e :?
Hearts: 5e :)

Emmen in de UEFA Cup gaat aardig, 1e pot in de groepsfase 2-2 thuis tegen Atletico (17 schoten on target tegen 3 on target, 3x raden wie MoM werd...)
In de competitie gaat 1 speler (Traldi, AM/F C) wel erg goed, 14 goals in 11 wedstrijden :) Hij speelt op de M C plaats. Vandermieren als vervanger van de 22,5miljoen AM L gehaald en Gomes bij PSV weggekocht omdat mijn 1e keus keeper in de eerste wedstrijd van het seizoen binnen 4 minuten 2 goals tegen kreeg en mijn reservekeeper net goed genoeg is om in de Conference mee te kunnen.

Charlton gaat aardig, nog steeds ongeslagen in de competitie (nu 50 wedstrijden), 1e wedstrijd CL uit tegen Inter 1-1, Europese Supercup ten 3e male gewonnen. Beetje jammer dat Jeroen Seedorf (screen op pagina 7 @ 100ppp) zomaar opeens besloot dat hij mij niet meer mag :? Hij speelt elke wedstrijd, ik wissel hem zelden, hij was gewoon tevreden en van de een op andere dag mag hij mij niet meer :/ Boeiend, voor 142.000.000 mag'ie vertrekken :P
Ik heb een beetje spitsenoverschot zag ik. Er lopen nu 8 dacht ik waarvan 7 zo in het eerste kunnen en dat terwijl ik met 2 spitsen speel. Staan nu 3 te koop iig.

Hearts, sja.. middelmatig, sta dan ook in de middenmoot :) Begin was kut, uit naar Celtic gelijk met 0-5 verliezen :/ Volgende pot thuis tegen een andere club won ik 4-0.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Kompany centraal op het middenveld is ietsjes beter, maar toch verhuist hij weer naar zijn oude positie want er zijn betere spelers voor die positie, en de ploeg maakt nu ook een serieuze vormcrisis door sta pas 8ste in de competitie dankzij veel gekwetste spelers, spits voor 7 maanden uit met gebroken been etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, de hamburgers hebben er weer een seizoen op zitten.

In de Cup ging het matig, de eerste twee rondes kwam ik vrij makkelijk door, maar ik strandde wederom in de derde ronde, ditmaal tegen Borussia Dortmund. Die derde ronde is echt een struikelblok bij dit team...

In de League ging het wel erg aardig. Wederom een mooie hoge plaats, opnieuw ben ik op de tweede plaats geëindigd, en ik mag dus weer direct de CL in :). Alleen ging het dit jaar wel moeizamer dan vorig jaar, heb toch niet continue 2e/3e gestaan. Maar dat is allemaal dus nog goed gekomen, zoals gezegd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv8.JPG

Dan de Champions League. Ik kon meteen in de group-fase beginnen, en werd geloot in Group H. Groepsgenoten waren FC Porto, Lazio Roma en Panathinaikos. Niet de moeilijkste poule dus, maar ook niet echt een makkie. Met een beetje geluk (eerlijk is eerlijk) ben ik als tweede in de poule geëindigd, na Porto. Lazio stroomde door naar de UEFA Cup, en Panathinaikos kon gezamenlijk naar Griekenland terugzwemmen met één luizig puntje.

In de eerste knock-out ronde werd ik geloot tegen Inter. Oeps.... Thuis wederom met veel geluk (een penalty gestopt door mijn keeper, en een eigen goal van een van hun verdedigers) met 4-2 gewonnen. Op naar de uitwedstrijd: heel lang 1-1 gestaan, maar toen binnen 10 minuten stond het opeens 4-1. Voor Inter wel te verstaan... exit dus, met een aggregate van 6-5 verloren. Wel leuk voor de inkomsten overigens.

De board heeft besloten om dit jaar de stadion-capaciteit met 10.000 stoelen uit te breiden tot zo'n 65.000 zitplaatsen. Die uitbreiding is inmiddels voltooid. Ben er wel blij mee, want ik trek nu gemiddeld zo'n 59000 mensen bij een thuiswedstrijd, terwijl de oude capaciteit 56.000 was. Ga er dus op vooruit qua inkomsten.

Voor wat betreft de selectie: ik was dus van plan om een extra GK en een DC (of DLC) aan te trekken. Beiden bleek niet nodig, ik had nog een redelijke GK bij de U19's rond lopen, evenals een heel aardige DC (19 jaar met erg leuke stats al, kan nog groeien).

Voor volgend jaar moet ik helaas wel een aantal inkopen gaan doen: twee van mijn drie DR's zijn oud (31 en 35 jaar alweer, Schöchel en Wicky), en die van 35 jaar gaat ook weg. Dus ik wil iig één DR, misschien twee, erbij gaan halen, daar ik niks heb rondlopen in de U19's van voldoende kwaliteit.

Ook een van mijn AMR's gaat weg (ook oud, 34, Mahdavikia), maar in mijn U19's heb ik een MRC rondlopen die ik daarvoor wil gaan inzetten.

Als laatste gaat mijn AM/F LC met pensioen (ook al 33 jaar oud, Moreira), ik weet alleen nog niet of ik daar een vervanger voor ga kopen. Hij was dit jaar niet echt nodig enzo...

League-stand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv9.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv10.JPG

Beste speler, 31 goals, niet verkeerd :):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv11.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Gaat aardig daar in Hamburg!

Wel "grappig" om te zien dat Bayern zo asociaal sterk is, daar is in het echt toch niet zo veel meer van te merken.

Met Ajax hebben we de wedstrijden tegen Madrid gehad. Uit met 1-0 verloren door een doelpunt van Ballack. Verder viel er weinig te genieten, pas toen ik Mascherano wisselde voor Salomon Kalou kwamen er meer kansen (over en weer trouwens).

Het is trouwens niet normaal hoeveel blessures ik had in maart: Cavenaghi, Robinho, Bona Kalou, Gavrancic, De Jong, Montolivo en Perea waren allemaal geblesseerd voor de eerste wedstrijd tegen Real.

Cavenaghi en Robinho waren weer fit voor de return, evenals De Jong en Gavrancic, wat een behoorlijke slok op een borrel scheelde: 4-0 overwinning en exit Real! Een schitterende overwinning van mijn goedbetaalde vedettes tegen de overbetaalde vetdettes ;) (geen typo)
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/5714/doortegenreal6le.th.jpg

Zo zagen de resultaten van de afgelopen tijd eruit:
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/3192/fixturesnareal2lp.th.jpg

Nu heb ik een makkie in de volgende ronde (kwartfinale): Manchester United :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Volgende ronde was dus tegen Manchester United. Eerst uit gelukkig, daarna pas thuis.

Voor de uitwedstrijd was mijn volledige Zuid-Amerikaanse contingent afwezig vanwege wat kwalitficatiewedstrijden, dus dat betekende geen: Cavenaghi, Robinho, César Delgado, Edixon Perea, Freddy Guarin, Freddy Grisales, Ezequiel Garay. hoor ik daar mensen lachen? *mompelt iets over moet je maar nederlanders opstellen*
Verder was Pazzini geblesseerd en Alex geschorst.

Met heel veel pijn en moeite dus een elftal op de been kunnen brengen, gelukkig was Mascherano niet opgeroepen voor Argentinië, zodat hij in elk geval de belangrijke positie van DMC kon vervullen.

Op rechtshalf heb ik Denny Landzaat maar geposteerd, en Salomon Kalou gebruikt als rechtsbuiten. In de spits stond Mokoena (net terug na een beenbreuk) en daarachter stond Vilakazi. Ik kwam al snel met 1-0 achter, maar ik had uit bij Real ook met 1-0 verloren dus er was nog geen paniek. Die kwam er wel toen Manchester de 2-0 maakte, nu werd het toch link!

De o-zo belangrijke uitgoal kwam uiteindelijk van de voet van Mokoena, waardoor ik met heel wat meer vertrouwen in mijn stoeltje zat. Toen Mokoena darna ook de 2-2 maakte was ik helemaal door het dolle heen.

De thuiswedstrijd werd vervolgens een groot feest, we scoorden er lustig op los, en ik kon me het al na 20 minuten veroorloven om Guarin naar de kant te halen, die stond namelijk al op scherp voor de halve finale.

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden:
Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/8199/plaatjemeerdanduizendwoorden9g.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:13
Robinho en Cavenaghi in de spits. Dodelijker kan bijna niet!

Ik ben ook weer doorgegaan met Ajax, maar echt vlotten wil het nog niet. Heb wel een goed elftal bij elkaar, maar helemaal soepel loopt het nog niet (1-0 verliezen bij willem II)
Mijn voorhoede bestaat nu uit de volgende mensen:

Diego Tardelli Gaston Fernandez
Babacar Gueye

Werkt niet in elke wedstrijd even fantastisch. Mijn 'wisselhitman' Babel is naar Feyenoord vertrokken :X door een afkoopclausule. Verder zit ik nu met het probleem dat er niet al te veel talenten rondlopen op de nederlandse velden, als ik wil kan ik een totaal braziliaans elftal opstellen 8)7 ... Een hele selectie braziliaans (18 spelers) lukt denk ik nog net niet. Maar mijn scouts blijven rondkijken in nederland, want heb in vorige games wel goede ervaringen met nederlands talent. Het moet alleen nog even opkomen. Ik heb nu maar 2 goede nederlandse talenten : Vurnon Anita (eigen jeugd) en Michael Tol (Jeugd Feyenoord).

Verder ben ik nu aan de slag gegaan als bondscoach van Nederland. eerste drie wedstrijden eenvoudig gewonnen, kwalificatie voor EK zal dan ook wel lukken. Zo gauw internet het weer doet op mijn laptop zal ik wat screens posten van mijn talenten:
-Alcantra
-Michael Tol
-Vurnon Anita
-Betao
En nog meer (vooral brazilianen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

AAArrrghhh!!!! Het was gisteren warm in de kamer, en volgens mij is daarom mijn pc spontaan uitgegaan :(

Betekent dus dat ik na de wedstrijd tegen Manchester een maand opnieuw moet doen. Dus geen 7-1 uit en 5-1 thuisoverwining op Bayern München :'(
Jaja, je leest het goed. Bayern volledig van de mat gespeeld, Pazzini een hattrick en Ajax door naar de finale tegen Deportivo.

Nog 6 dagen voor de finale, en dan kapt mijn pc er mee!!! Mijn vrouw die naast me op de bank zat snapte alleen niet zo goed waarom dat nu zo erg was, maar dat vond ik zelf ook lastig uit te leggen :X

Nu moet ik me dus "opladen" voor een maand die ik al gespeeld heb. Enige pluspuntje kan zijn dat ik de 2-0 nederlaag tegen PSV met mijn volledige reserveteam misschien recht kan zetten. De KNVB vond het wel leuk om PSV-Ajax 3 dagen voor Bayern-Ajax te spelen, en dat kon ik mijn vermoeide vedettes niet aandoen ;)

@ hierboven: die Betao, is dat een centrale verdediger? Zoja, die heb ik ook al eens naar Ajax gehaald, best een aardige speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Yep Betao is een talentvolle centrale verdediger. Staat ook regelmatig in mijn verdediging.

Mijn kwakkel seizoen is over, ik ben 7de geindigd met Peterborough na een seizoen vol kwetsuren van key players en schorsingen. Heb ooit 2 middenvelders moeten opstellen als spits omdat alle 5 mijn spitsen gekwetst waren :X.

Maar voorbereiding van nieuw seizoen is begonnen (Intertoto begint zometeen al) en we vergeten het vorige seizoen maar ;), slechts 1 binnenkomende transfer tot nu toe talentvolle jonge verdediger, voor de rest enkel uitgaande transfers.

Kan wel weer op zoek naar nieuwe Assistant Manager want de mijne is gaan lopen om manager te worden van Aston Villa.

[ Voor 10% gewijzigd door KeiFront op 21-07-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Emmen zit ondertussen alweer in de winterstop van het seizoen 2011/12. We staan 4e, 1 punt achter Ajax en Feyenoord en 3 punten achter PSV, 2 punten voor NAC. Mijn AM/F C scoort 26 goals in 25 wedstrijden, hoe het kan? Geen idee.
Ik kon met mijn andere savegame nooit winnen van Ajax, dat lukt nu wel. Laatste ontmoeting: Emmen - Ajax 4-0 _O_

Qua bekers.. kwartfinale van de Amstel Cup makkelijk gehaald, 1-3 uit bij Telstar gewonnen, volgende horde is De Graafschap uit.
Ik overwinter Europees zelfs, in een UEFA Cup poule met Atletico, Blackburn, Udinese en MAccabi Haifa ben ik 2e geworden op doelsaldo.
Emmen - Atletico 2-2
Blackburn - Emmen 3-0
Emmen - Udinese 2-1
Haifa - Emmen 2-5
Volgende tegenstander is Shaktar Donetsk, mocht ik dat overleven zal ik als slachtvoer gaan dienen voor Newcastle Utd of Valencia CF. :/
Ajax biedt net 13,5 miljoen voor mijn AM/F C :( Zijn releasefee is 15 miljoen en ik dacht dat ik die al behoorlijk hoog had gezet verdomme :( Hopen maar dat'ie een nieuw contract wil tekenen voor 5x zijn huidige salaris :X

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Noi, de hamburgers waren dit jaar bijna bedorven.

Wat een klotejaar :(

In de Cup had ik geen klagen, daar kwam ik tot de kwartfinale. Weinig spectaculairs ook allemaal verder.

Dan de competitie... daarin liep het K.U.T... eerste twee wedstrijden verloren (met in totaal 1 doelpunt voor, en 11 (!!!) tegen). Heel lang zo rond de middenmoot gezeten. Supporters waren very disappointed en wilden me weg hebben. Gelukkig was de board op zijn minst satisfied (soms 'pleased'). Verwachting kwas kwalificatie voor Europees voetbal (board) en winnen Bundesliga (supporters). Dat is dus niet gelukt... ben uiteindelijk op de 6e plek geëindigd, die recht geeft op slechts een plekje in de Intertoto Cup... nogal tegenvallend dus.

Voornaamste reden is een paar langdurige blessures (dan heb ik het over 5 spelers, waarvan 3 basisspelers, met blessures van 4-7 maanden), en als gevolg daarvan veel oververmoeide spelers (ik had een niet al te grote selectie, en de transfermarkt was dicht).

Het bewijs van het moeizame competitie-verloop:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv12.JPG

In de Champions League ging het wel OK. Ik werd ingedeeld in group B, samen met Aston Villa, Young Boys en Deportivo de la Coruna. Ben als tweede geëindigd, net achter Deportivo. In de knockoutronde moest ik tegen Loko Plovdiv uit Bulgarije. Die versloeg ik met een aggregate van 5-1 (2-1 uit, 3-0 thuis). In de kwartfinale moest ik tegen Chelsea... oeps! Uit met 4-3 verloren na een ware thriller. Thuis met 1-1 gelijk gespeeld, maar dus wel uitgeschakeld (5-4 voor Chelsea).

Qua transfers ook wel nieuwe ontwikkelingen: ik heb in totaal 2 DC's, 1 DRC, een FRLC en twee FC's aangetrokken voor het komende seizoen. Een DC en de DRC zijn er al, de rest moet nog komen.

Hier tegenover staat het vermoedelijke vertrek van een FLC en een AM/F RLC.

Leaguestand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv13.JPG

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv14.JPG

Beste speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv15.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:18:
Noi, de hamburgers waren dit jaar bijna bedorven.

Wat een klotejaar :(

In de Cup had ik geen klagen, daar kwam ik tot de kwartfinale. Weinig spectaculairs ook allemaal verder.

Dan de competitie... daarin liep het K.U.T... eerste twee wedstrijden verloren (met in totaal 1 doelpunt voor, en 11 (!!!) tegen). Heel lang zo rond de middenmoot gezeten. Supporters waren very disappointed en wilden me weg hebben. Gelukkig was de board op zijn minst satisfied (soms 'pleased'). Verwachting kwas kwalificatie voor Europees voetbal (board) en winnen Bundesliga (supporters). Dat is dus niet gelukt... ben uiteindelijk op de 6e plek geëindigd, die recht geeft op slechts een plekje in de Intertoto Cup... nogal tegenvallend dus.

In de Champions League ging het wel OK. Ik werd ingedeeld in group B, samen met Aston Villa, Young Boys en Deportivo de la Coruna. Ben als tweede geëindigd, net achter Deportivo. In de knockoutronde moest ik tegen Loko Plovdiv uit Bulgarije. Die versloeg ik met een aggregate van 5-1 (2-1 uit, 3-0 thuis). In de kwartfinale moest ik tegen Chelsea... oeps! Uit met 4-3 verloren na een ware thriller. Thuis met 1-1 gelijk gespeeld, maar dus wel uitgeschakeld (5-4 voor Chelsea).
Heb je die blessures gekregen in de voorbereiding? En heb je nog wel zin in nog een seizoen bij de Hamburgers na zo'n "slecht" seizoen?
Jij speelt wel snel trouwens _O_ in 2 dagen een seizoen :Y)

Ik mag met Emmen tegen Newcastle in de UEFA Cup. Shaktar werd vrij makkelijk uitgeschakeld, 2-0 thuis, 1-1 uit. De uitgoal viel binnen 10 minuten, daarna moest Shaktar nog 4x scoren om door te gaan, in de 80e minuut ofzo kwam de gelijkmaker.
In de competitie kwam de klad er even in. Behoorlijk kansloos verloren uit bij F'oord en FC DB. Daarna pakten mijn spelers de draad wel weer goed op trouwens, we staan weer 2e, nu 4 punten achter Ajax en 1 punt voor PSV en F'oord, 2 punten voor AZ en 3 voor NAC. Mijn doelstelling blijft Europees, top 6 is daar toereikend voor. Beker zit ik in de halve finale, moet uit naar PSV.
Heb nog een AM LC en een F C transfervrij gehaald. De AM kon kiezen uit 17 clubs, waaronder Atletico, Villareal, Boca Jrs, Santos, Porto en nog een zut van dat soort clubs en hij kiest voor Emmen 8)7 Ik ben d'r blij mee iig.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

King Nothing schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:35:
[...]

Heb je die blessures gekregen in de voorbereiding? En heb je nog wel zin in nog een seizoen bij de Hamburgers na zo'n "slecht" seizoen?
Twee van de blessures kwamen idd al in de voorbereidingen, de rest allemaal lopende het seizoen.

Heb er nog wel zin in ja, leuk team, en leuke tegenstanders. Alleen is Bayern Munchen in de game imho echt té sterk, die hebben dit keer voor het 6e jaar op rij (!) de titel gewonnen. Ok, dit jaar was de voorsprong kleiner dan jaren hiervoor, maar toch...

Ik denk wel dat het het laatste jaar word bij HSV, in 2014/2015 wil ik weer eens ergens anders naartoe, bijvoorkeur een Engelse of Spaanse club.
Jij speelt wel snel trouwens _O_ in 2 dagen een seizoen :Y)
Heb vakantie op dit moment, dus dat is lekker veel vrije tijd :9 Helaas is morgen wel de laatste dag, maar ok...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:38:
[...]

Twee van de blessures kwamen idd al in de voorbereidingen, de rest allemaal lopende het seizoen.

Heb er nog wel zin in ja, leuk team, en leuke tegenstanders. Alleen is Bayern Munchen in de game imho echt té sterk, die hebben dit keer voor het 6e jaar op rij (!) de titel gewonnen. Ok, dit jaar was de voorsprong kleiner dan jaren hiervoor, maar toch...

Ik denk wel dat het het laatste jaar word bij HSV, in 2014/2015 wil ik weer eens ergens anders naartoe, bijvoorkeur een Engelse of Spaanse club.
Net zoiets als Ajax in Nederland bij mij, 7 seizoen gespeeld, 6x kampioen :z Nu hebben ze alleen opeens tegenstand van Emmen :?
Heb vakantie op dit moment, dus dat is lekker veel vrije tijd :9 Helaas is morgen wel de laatste dag, maar ok...
Dat scheelt :) Ik moet nog een week, dan heb ik 3 weken vakantie :9

NAC schakelt hier net Arsenal uit in de Champions League :X

/edit
Gvd :( Moet uit naar Newcastle voor de UEFA Cup, staat tot de 87e minuut 0-0, Gomes keept een wereldpartij (hun keeper ook trouwens), ik heb net mijn 3e wissel gebruikt en dan raakt Gomes geblesseerd :( Fuhler in het doel gezet, tactiek ultra defensief, speelsnelheid very slow en maar hopen op een goede afloop, maar ja, je kan wel nagaan dat de eerste de beste schot op doel van newcastle er ook ingaat he :r
"Gelukkig" bleef het 1-0... :/

[ Voor 19% gewijzigd door King Nothing op 21-07-2005 23:02 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

King Nothing schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:55:Moet uit naar Newcastle voor de UEFA Cup, staat tot de 87e minuut 0-0, Gomes keept een wereldpartij (hun keeper ook trouwens), ik heb net mijn 3e wissel gebruikt en dan raakt Gomes geblesseerd :( Fuhler in het doel gezet, tactiek ultra defensief, speelsnelheid very slow en maar hopen op een goede afloop, maar ja, je kan wel nagaan dat de eerste de beste schot op doel van newcastle er ook ingaat he :r
"Gelukkig" bleef het 1-0... :/
Hmm, als je nu geen goede keeper hebt, dan kun je toch beter van de goal af spelen? Nu roep je het noodlot over je af, IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn eerste seizoen met Liverpool afgemaakt. Op een teleurstellende 6e (!!) plek geeindigd in de Premier League.
Wel frappant dat ik de Champions League de finale heb gehaald, waarin ik daarna werd afgedroogd door AC Milan: 3-0 :/ Naja, was te verwachten he, Cavenaghi was natuurlijk niet speelgerechtigd, die mis je dan wel :/

Wel de FA Cup gewonnen door in de finale met 2-1 van Tottenham te winnen! Dus in ieder geval wel Europees voetbal, al is het geen CL.

Spelers aangetrokken 1e seizoen:
Freddy Guarin
Fernando Cavenaghi
Naldo

Freddy doet het goed, 10 goals dit seizoen, hij is nu al een zeer goede vervanger, zo niet beter, voor Xabi Alonso _/-\o_

Fernando had wat moeite om te wennen in Engeland, maar is toch op stoom geraakt en heeft er 27 gemaakt in 35 wedstrijden, gaat de goede kant op! ;)

Naldo is een goede vervanger voor de gebleseerde Hyppia. Die is 7 maanden uitgeschakeld met een gebroken been! Ben dus erg blij met hem.

Voor het komende seizoen heb ik al een aantal spelers aangetrokken:

Alejandro Fernandez: Spaanse spits van 18 met goede stats, als reserve.
Grisales: voor een habbekrats overgenomen, ben benieuwd wat hij gaat doen. Goede stats iig.
Dédé: transfervrij overgenomen!!!
Harbuzi: talentje voor de toekomst.

Met de volgende spelers ben ik nog bezig om aan te trekken:

Nigel de Jong van Ajax, kan op alle posities in de verdediging en heeft goede stats, een welkome vervanger voor de zeer slecht presterende Garragher.
Alex (van Fenerbache): ziet er veelbelovend uit AM LC
Sebastian Frey, keeper.
Robinho komt!!! Voor de neus van Inter weggekaapt >:) Moet alleen nog een week wachten voor ik wat meer geld heb... :X

Volgende spelers staan op de transferlijst:

Milan Baros: uitermate teleurstellend seizoen achter de rug, waardeloos, ben klaar met hem, elk bod neem ik aan.
Kirkland, slechte keeper.
Josemi, DRC
Garragher, DLRC
Luis Garcia, heeft niks maar dan ook helemaal niks laten zien.
Nunez, overbodige DMRC

En zo nog een aantal die zo weg mogen.

De board verwacht dat ik komend seizoen een Europese kwalificatie behaal en dat lijk me reeel. Echter de supporters verwachten niets minder dan de titel. Is mogelijk, maar in Engeland is de competitie erg lastig heb ik gemerkt.
We hebben nog alle hoop op een goed seizoen! Als het 2e seizoen afgelopen is post ik weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, ben net benaderd door Sporting Lissabon, of ik hun manager wilde worden. Hun oude manager was al na 3 wedstrijden ontslagen...

Heb ik dus gedaan, aangezien ik eind van het seizoen toch al weg wilde. Dus ik ben nu voor het eerst in Portugal aan de gang, beetje onbekende competitie voor mij dus.

Wel erg brede selectie, maar 7 (!) keepers vind ik toch echt een beetje overkill, dus ik ga maar eens flink snoeien. Heb een transfer-budget van 30.5 miljoen (waarvan nog 29 miljoen over), wage-budget van 925.000 euro en hudige wages van 325.000, dus dat moet allemaal wel lukken.

Verwachtingen zijn hooggespannen: board verwacht een kwalificatie voor Europees voetbal, supporters zelfs 'challenge for the title'.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 22-07-2005 11:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
wildhagen schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:18:
Voornaamste reden is een paar langdurige blessures (dan heb ik het over 5 spelers, waarvan 3 basisspelers, met blessures van 4-7 maanden), en als gevolg daarvan veel oververmoeide spelers (ik had een niet al te grote selectie, en de transfermarkt was dicht).
Hehe je hebt hetzelfde seizoen als mij meegemaakt (zie vorige post van mij), zit nu weeral bijna in hetzelfde schuitje met mijn spitsen, Ronaldo is 4 maanden buiten strijd, Fred nog voor 2 maanden uit met een gebroken been, Jose Luiz Diaz 2 weken buiten strijd. Gelukkig zijn mijn andere spelers nu eens niet gekwetst. Maar heb ook extra physio aangetrokken.

Heb in het tussenseizoen toch nog wat transfers verricht heb twee spisten verkocht waren vorig seizoen te blessure gevoelig en twee andere spitsen aangetrokken. Voor de rest heb ik mijn keeper Igor Akinfeev voor 39,5M verkocht aan Valencia (they made me an offer I couldn't refuse ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:09:
Gisteren mijn eerste seizoen met Liverpool afgemaakt. Op een teleurstellende 6e (!!) plek geeindigd in de Premier League.
Wel frappant dat ik de Champions League de finale heb gehaald, waarin ik daarna werd afgedroogd door AC Milan: 3-0 :/ Naja, was te verwachten he, Cavenaghi was natuurlijk niet speelgerechtigd, die mis je dan wel :/
Da's realistsch man :7 Liverpool werd dit seizoen 5e en won de CL...
De board verwacht dat ik komend seizoen een Europese kwalificatie behaal en dat lijk me reeel. Echter de supporters verwachten niets minder dan de titel. Is mogelijk, maar in Engeland is de competitie erg lastig heb ik gemerkt.
We hebben nog alle hoop op een goed seizoen! Als het 2e seizoen afgelopen is post ik weer ;)
Nee, niet pas posten als het seizoen afgelopen is, updates willen we _O_
Titel halen is niet moeilijk hoor, kostte me met Charlton 7 seizoenen, ik kwam dan wel uit de championship ;)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nounounou zeg... ik kan iedereen afraden om in Portugal te gaan spelen, ben nu al ontslagen, na net 200 dagen bij de club!

Terwijl het toch echt zo slecht niet ging :?

Dan maar weer gaan solliciteren...

Bah.

Edit: ok, Birmingham City it is. Premier League, 17e met nog 6 wedstrijden te gaan, fight bravely against relegation. Licht in de schuld, ver boven wage-budget.

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2005 13:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:43:
Nounounou zeg... ik kan iedereen afraden om in Portugal te gaan spelen, ben nu al ontslagen, na net 200 dagen bij de club!

Terwijl het toch echt zo slecht niet ging :?

Dan maar weer gaan solliciteren...

Bah.

Edit: ok, Birmingham City it is. Premier League, 17e met nog 6 wedstrijden te gaan, fight bravely against relegation. Licht in de schuld, ver boven wage-budget.
Premier League is leuk :)
Hoeveelste stond je met Sporting dan dat ze je kwijt wilden? 2e Zeker :P

Emmen doet nog steeds mee voor de titel \o/ Met nog 7 wedstrijden te gaan is de stand
code:
1
2
3
4
Ajax, 27-60
Emmen, 27-58
PSV, 26-54
Feyenoord, 27-52

Resterend competitieprogramma:
code:
1
2
3
4
5
6
7
NEC A 1-1 :/
Feyenoord H 1-1
NAC A 2-1
AZ H 1-1
Ajax A 0-2
Vitesse H 2-0
FC Twente A 4-1

Titel zie ik niet meer zitten :P Uitwedstrijden gaan te vaak moeizaam. Misschien dat de titelstrijd mijn manschappen wat meer motivatie geeft :?
Weer in de halve finale van de Amstel Cup uitgeschakeld :( weer verloren van PSV, nu 1-2. De revanche heb ik een week later gehaald in de competitie. Als PSV won kwamen ze in verliespunten gelijk met Ajax, ik won 2-0 >:) met bovenstaande stand tot gevolg.
2e KO ronde UEFA Cup moest ik dus tegen Newcastle, 1-0 uit verloren, thuis stond ik na 65 minuten op een 3-0 voorsprong _O_ Traldi was weer bezig. Spits van mij had een 7 en zijn conditie stond op 58 ofzo, dus gewisseld voor Noord Ierland international reservespits. 66e Minuut 3-1 :/ 68e minuut 3-2 :( Daarna geen kans meer gehad, uitgeschakeld op away goals :r kutregel.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

King Nothing schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:12:
[...]

Premier League is leuk :)
Hoeveelste stond je met Sporting dan dat ze je kwijt wilden? 2e Zeker :P
6e, maar ik had 2 wedstrijden minder gespeeld dan de nummer 4 en één minder dan de nummer 5...

Gaat nu goed in de Premier League, sta, met nog 3 wedstrijden te gaan op de 16e plek, twee plaatsen boven degradatiezone, dus dat gaat wel lukken om erin te blijven :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik ben nu druk bezig met Arsenal en zit alweer in het derde seizoen, tot nu toe nog geen kampioen geworden maar al wel de FA Cup en de UEFA Cup gewonnen.

Mijn doel is om dit seizoen de CL te winnen en hoger te eindigen in de competitie, vorig seizoen slechts 4e :X

Helaas heb ik altijd rond de maanden januari, februari, maart een gigantische dip daardoor raak ik ontzettend ver achterop in de competitie. Maar gelukkig vinden er dan nagenoeg geen Europese wedstrijden plaats dus daar kom ik wel ver in.

Voor dit seizoen nog maar eens flink geïnvesteerd in mijn spelersgroep. Huysegems (sc), Kuyt (sc), Reina (dm), Jenas (amrc) en Baptista (am/ac) hebben allemaal de weg gevonden naar mijn cluppie.

Mijn opstelling ziet er zo uit:
doel: Reina
verdediging: Gabri, Vanden Borre, Campbell, Cole
middenveld: Vieira, Seedorf, Van Bommel, Baptista
aanval: Henry, Reyes

Al met al geen slecht team dacht ik zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ok, een korte update dit keer. Ik heb slechts 6 wedstrijden aan het roer gestaan, dus veel kan ik nog niet melden.

De club stond op de 17e plek, net één plaats boven degradatie dus. Selectie was redelijk, er zal wel veel brandhout tussen. Dat heb ik er dus eerst maar eens uitgezet. De enige positie waar imho versterking nodig is, is de DR-positie. Ook moet er minimaal één SC/FC bij komen, maar da's meer voor de diepte.

In de competitie liepen de laatste paar wedstrijden zodanig aardig, dat ik inderdaad het gestelde doel (voorkomen van degradatie) heb gehaald.

In de FA-Cup lagen ze er toen al uit, in de vierde ronde uitgeschakeld door Tranmere. In de League Cup kwamen ze tot in de kwartfinales, waar ze werden uitgeschakeld door Manchester United. Ook dit was al voordat ik het overnam.

Transfers heb ik nog niet gedaan, alles in de huidige selectie was al aanwezig. Er komt dus nog een DR en een FC/SC.

League-stand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/bir1.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/bir2.JPG

Beste speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/bir3.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRINGEND HULP NODIG!

Hoi,

Ik heb sinds kort FM 2005. Het probleem is dat ik niet weet waar ik moet beginnen. We hebben een intel pentium 3 800 mhz. 256 MB Ram. Windows XP. Hoe moet ik de database instellen? Klein? Middel? Groot? Heel groot? En hoe zit het met het aantal landen dat ik selecteer? Heeft dit grote invloed/gevolgen? En hoe zit het met de speler eigenschappen verbergen enzovoorts. Wat denken jullie dat de beste instelling voor mij is.

Daarnaast denk ik erover om met ajax te starten. Heeft iemand nog beginnertips. Bijvoorbeeld trainingschema? Interessante spelers om aan te trekken? Enzovoorts.

Ik ben een nieuweling in deze game en ik heb geen zin om 300 pagina's door te gaan lezen. Dus kunnen jullie mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:29:
DRINGEND HULP NODIG!

Hoi,

Ik heb sinds kort FM 2005. Het probleem is dat ik niet weet waar ik moet beginnen. We hebben een intel pentium 3 800 mhz. 256 MB Ram. Windows XP. Hoe moet ik de database instellen? Klein? Middel? Groot? Heel groot? En hoe zit het met het aantal landen dat ik selecteer? Heeft dit grote invloed/gevolgen? En hoe zit het met de speler eigenschappen verbergen enzovoorts. Wat denken jullie dat de beste instelling voor mij is.

Daarnaast denk ik erover om met ajax te starten. Heeft iemand nog beginnertips. Bijvoorbeeld trainingschema? Interessante spelers om aan te trekken? Enzovoorts.

Ik ben een nieuweling in deze game en ik heb geen zin om 300 pagina's door te gaan lezen. Dus kunnen jullie mij helpen?
Ik zou je database in elk geval klein houden, en niet teveel landen selecteren. Aangezien je een beginner bent is dat ook niet direct nodig. Je hebt een vrij minimaal systeem voor FM2005, met name 256 MB intern geheugen is weinig voor dit spel, ik heb 1 GB, en dat vind ik eigenlijk al te weinig :). Speler eigenschappen verbergen zou ik niet doen voor je eerste keer...het is misschien spannender om het wel te doen, maar eerst maar even wennen zou ik zeggen :)

Trainingschema's kun je het beste downloaden van internet. Volgens mij is hier niemand die ooit de moeite heeft genomen zelf een echt goed schema te bedenken. Aanraders zijn "Sexual Chocolate" en "Vedettes". Zoek daar maar op in google, moet je zo kunnen vinden, en anders staan ze denk ik wel op www.thedugout.net

Interessante spelers zijn er teveel om op te noemen, en er zijn ook nog random talenten elke keer als je het spel start. Als je perse wat namen wilt kun je wel even de eerste drie blz van dit topic doorkijken, er worden er vast wel wat genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor de tips. Ik heb nu net de patch 5.05 geinstalleerd. Zijn er nog andere patches die jullie aanraden?
En nog even over de training? Zetten jullie verdedigers, middenvelder en aanvallers ieder in een apart schema. Of allemaal samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:29:
DRINGEND HULP NODIG!

Hoi,

Database kan wel op groot, ik speel oa op een P3 866 met 384mb ram en draai Engeland, Nederland, Schotland, Noord-Ierland, Ierland en Wales met alle divisies van die landen geladen. Dat is te doen, maar verwacht geen snelheidsrecords :)

Als je "sexual chocolate" als trainingsschame gaat gebruiken zit je wel goed. Een link staat wel ergens in dit topic (en bovenaan de pagina zit een "zoek in dit topic" knopje ;) ).
En spelers... Ik heb voor FM2005 nog nooit een speler aangeraden dacht ik. Er zijn zoveel talenten in het spel. Ik zeg: gebruik je scouts.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:55:
Oke bedankt voor de tips. Ik heb nu net de patch 5.05 geinstalleerd. Zijn er nog andere patches die jullie aanraden?
En nog even over de training? Zetten jullie verdedigers, middenvelder en aanvallers ieder in een apart schema. Of allemaal samen?
Als je Sexual Chocolate als trainingsschema gebruikt zet je (ik iig) alle veldspelers op die training, de keepers zet ik gewoon op keepertraining.
Als je 5.0.5 hebt is dat genoeg.

Nou, met Emmen eindigde het seizoen niet zoals ik gehoopt had :/ Tegen NEC en Feyenoord domineerden we, maar speelden beide keren 1-1, uit tegen Ajax was het hopeloos en verloren we 2-0, uit bij NAC redelijk eenvoudig 2-1 gewonnen, thuis tegen AZ weer een NEC/F'oord wedstrijd, ik krijg 293461 kansen en scoor 1, AZ krijgt 0 kansen en scoort door een "he never meant it" de 1-1 :r De laatste wedstrijd uit tegen FC Twente was weer een wedstrijd die ik de 6 weken ervoor niet meer gezien had, domineren van de 1e minuut en gewoon makkelijk en ruim winnen, 4-1.

3e Plaats is het geworden, toch genoeg voor voorronde Champions League \o/ Doel gehaald, ik ga na het EK2012 eens kijken of ik in Engeland aan de slag kan denk ik, CL zal wel niets worden ;)

Screens!!! :)
HCE Stand
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62961/full.jpg

Selectie
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62962/full.jpg

Beste speler
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62963/full.jpg

28 goals en dan 3e worden in Europa terwijl de nummer 1 27 goals heeft :?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62964/thumb.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door King Nothing op 23-07-2005 23:10 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In principe is 5.05 voldoende ja.

Wil je echter ook alle nieuwe transfers (tot medio maart 2005) en meer up to date informatie over o.a. managers en financien, zou je eventueel ook de laatste FM Sorted Update kunnen installeren (te downloaden op http://thedugout.net/download.php?cmv=11&cat=3# en dan "FM Sorted Update - PC" kiezen). Maak voor installatie wel ff een backup van je database, just in case.

43 goals... damn! Dat is veel..

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2005 23:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doelpunten in het buitenland tellen 1,5 of 2 keer. En in Nederland maar 1 of 1.5 keer.

Ik heb een aantal trainings schema's gedownload. Maar daarvoor heb je een programma nodig wat ik niet heb. Weet iemand een oplossing. Het zijn .tsc bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die .TSC-file moet je zetten op C:\Documents and Settings\<username>\My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2005\training (als FM op C: staat uiteraard).

Dan kan je bij de training in de game zeggen File -> Import (uit mijn hoofd, heb FM nu niet open staan), en die TSC-file selecteren. Dan nog even de coaches assignen aan de training, en daarna de training toewijzen aan alle spelers. En dat is het, dan is de training actief. Zorg wel dat je assistent niet de training overneemt (vinkje moet dus weg zijn bij Options), anders word het schema niet gebruikt en maakt je assistent zelf een schema.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2005 23:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:16:
Doelpunten in het buitenland tellen 1,5 of 2 keer. En in Nederland maar 1 of 1.5 keer.

Ik heb een aantal trainings schema's gedownload. Maar daarvoor heb je een programma nodig wat ik niet heb. Weet iemand een oplossing. Het zijn .tsc bestanden.
Daar heb je geen programma voor nodig, je moet ze alleen even in de juiste directory zetten, en dan kun je ze in het spel inladen. Bij mij is die directory D:\Football Manager 2005\data\training

En inderdaad, doelpunten in de zogenaamde A-competities (Spanje, Italie, Engeland en Duitsland) hebben een waarde van 2 punten per doelpunt, die in Nederland, Frankrijk, Portugal en Schotland een waarde van 1.5, de overige landen 1. Dat is destijds ingevoerd doordat elk jaar een of andere amateur uit een ver vies apenland met een competitie van lutjebroekse c-pupillen (zoals Hongarije of Albanie) met de Europese topscorer titel ging strijken.
Och....
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/cisse.jpg

Wat is veel? :P

Het was genoeg om de Player of the Year, League topscorer, Champions Cup Golden Boot en European Golden Boot achter elkaar in de prijzenkast bij te zetten :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Dat haalt geen enkele Charlton speler als AM C iig. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:16:
Zit dat verwerkt in FM? Wist ik niet :)
Ook een AM C die als AM C speelt? Traldi speelt als AM C, geen speciale opdrachten meegegeven.

/edit
Aaahhh, Nederland verliest de EK2012 finale ;( NL won in de kwart en halve finale op penalties van respectivelijk Duitsland en Engeland, maar verloor de finale van Kraotie na penalties.

[ Voor 14% gewijzigd door King Nothing op 23-07-2005 23:53 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:50:

Ook een AM C die als AM C speelt? Traldi speelt als AM C, geen speciale opdrachten meegegeven.
Ah nee :( het is wel echt een spits. Had even niet naar de positie van je speler gekeken! Maar dan nog, 41 league doelpunten heb ik in FM2005 nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:09:
[...]

Ah nee :( het is wel echt een spits. Had even niet naar de positie van je speler gekeken! Maar dan nog, 41 league doelpunten heb ik in FM2005 nog niet meegemaakt.
:+
41 Heb ik ook nog nooit gezien :)

Eerste CL kwalificatiewedstrijd gehad, ik mag tegen VfB Stuttgart, eerst uit, 2-0 gewonnen \o/ Lekker snel op 1-0 gekomen, daarna de Duitsers laten uitrazen en 20 seconden voor het einde de 2-0 scoren :Y)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor de tips. Maakt het uit hoeveel trainers je aan het werk zit? Ik heb nu sexual chocolate. En nog een training schema voor verdedigers, middenvelders en aanvallers apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Hoe meer, hoe beter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

rara wie is het ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jasperstevens/goals.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij schiet ie er een stuk minder in:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/jappio/torres.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Torres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

haha

ja is torres ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ik ben even begonnen met een 1e Divisie team, Sparta, ik kwam er later achter dat die flinke financiele problemen hebben, gelukkig kon ik een speler van +- 275.000 kwijt voor 650.000 ....
Maar dan nog, dat is ook een druppel op de gloeiende plaat daar...

Maar ik begrijp alleen nog niet hoe het verhaal met trainingen werkt.. Ik heb ongeveer 6 man in mijn trainingsstaf volgens mij, en dan kan ik schema's toewijzen, maar wat voor nut heeft het om meerdere schema's toe te wijzen aan 1 trainer? Het team kan toch maar 1 trainingsschema volgen?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertJ schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:48:
Ik ben even begonnen met een 1e Divisie team, Sparta, ik kwam er later achter dat die flinke financiele problemen hebben, gelukkig kon ik een speler van +- 275.000 kwijt voor 650.000 ....
Maar dan nog, dat is ook een druppel op de gloeiende plaat daar...

Maar ik begrijp alleen nog niet hoe het verhaal met trainingen werkt.. Ik heb ongeveer 6 man in mijn trainingsstaf volgens mij, en dan kan ik schema's toewijzen, maar wat voor nut heeft het om meerdere schema's toe te wijzen aan 1 trainer? Het team kan toch maar 1 trainingsschema volgen?
Moet je ook andersom doen :) Ik draai altijd met al mijn veldspelers het schema 'Vedettes' en daar zijn nu 5 trainers en 2 physio's aan toegekend. Hoe meer trainers, des te sneller je resultaat haalt. Je zou als je trainers aantrekt altijd moeten kijken naar motivation trouwens, als die hoog is dan trainen je spelers veel beter.

Maar ik heb bijvoorbeeld een trainer die 20 heeft voor zowel veldspelers trainen als goalies trainen, dus die heeft twee schema's, goalkeeping en vedettes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet alleen motivation... als je veel jonge spelers hebt (wie niet?) wil je "working with youngsters" ook zo hoog mogelijk hebben (toch wel minimaal 12+ zeg maar). Level of discipline is ook aardig belangrijk trouwens..

Maar heeft het zin om je physio's ook aan een trainingschema te koppelen? Hebben ze dan niet minder tijd over voor hun eigen werk? Ik doe dat nooit namelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2005 15:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Overigens heb ik wel even Winston Bogarde aangetrokken, leuke aanwinst voor 0 euro... Het is allang niet meer de topper van vroeger, maar lager dan een 7 scoort ie nooit...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:59:
Niet alleen motivation... als je veel jonge spelers hebt (wie niet?) wil je "working with youngsters" ook zo hoog mogelijk hebben (toch wel minimaal 12+ zeg maar). Level of discipline is ook aardig belangrijk trouwens..

Maar heeft het zin om je physio's ook aan een trainingschema te koppelen? Hebben ze dan niet minder tijd over voor hun eigen werk? Ik doe dat nooit namelijk...
Daarom loop jij hier ook altijd te klagen over zoveel blessures :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:38:
[...]

Daarom loop jij hier ook altijd te klagen over zoveel blessures :P
Ik hap wel even :P
Ik heb fysio's toegewezen bij de trainingen en ik heb ook veel blessures, zoveel maakt dat blijkbaar niet uit :)

Jeuj, Emmen in de Champions League \o/ Stuttgart werd met 2-0 en 3-1 verslagen. CL ben ik in Poule A terecht gekomen met Valencia, Porto en Man.Utd :/ Dat wordt een 4e plaats met 0 uit 6.

Charlton gaat goed in de competitie, slecht in de CL, sta 3e in de poule met nog 1 pot (uit naar Brugge) te gaan :/ 2x kut gelijk gespeeld tegen Inter en op een kutmanier uit bij Feyenoord verloren. Verder is het wel aardig om te zien dat Arsenal na 15 wedstrijden 18e staat en Man Utd staat 16e :D We hebben de kwartfinale van de League Cup gehaald, 3e ronde uit tegen Chelsea, 3-0, 4e ronde thuis tegen Arsenal, 3-0 en nu uit naar Man.Utd.

Hearts gaat d:)b 1e Comp.wedstrijd uit tegen Celtic, kansloos 0-5 verloren. Daarna de draad behoorlijk opgepakt en zelfs uit bij Rangers gewonnen met 2-1 \o/ Thuis Celtic wel gepakt, 1-0 en het einde aan de ongeslagen status van Celtic >:) Hearts staat nu 4e, vlak achter Rangers. Celtic en Dunfermline :? lopen nu al ver weg, we zitten pas op 1/3 van de competitie. Ik zal maar niet vertellen dat we door een 2e divisieclub zijn uitgeschakeld in de League Cup :X

[ Voor 6% gewijzigd door King Nothing op 24-07-2005 20:42 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:40:
[...]

Ik hap wel even :P
Ik heb fysio's toegewezen bij de trainingen en ik heb ook veel blessures, zoveel maakt dat blijkbaar niet uit :)
Doe je toch iets fout...ik heb misschien twee zware blessure's gehad...1 keertje van Persie 4 maanden uit de running, en 1 keertje Allessandro 7 maanden door een beenbreuk. Maar verder...ja af en toe heb ik wel eens 4-5 man in de lappenmand, maar de meesten daarvan dan 1 of 2 weken.

Oh en ik zit in 2011 nu, dus het is ook niet zo dat ik net 2 dagen bezig ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:07:
[...]

Doe je toch iets fout...ik heb misschien twee zware blessure's gehad...1 keertje van Persie 4 maanden uit de running, en 1 keertje Allessandro 7 maanden door een beenbreuk. Maar verder...ja af en toe heb ik wel eens 4-5 man in de lappenmand, maar de meesten daarvan dan 1 of 2 weken.

Och, kan best zijn dat mijn fysio's waardeloos zijn. De meeste blessures zijn 1 tot 2 weken, da's niet zo'n ramp

Charlton met moeite de CL groep overleeft :/ 4-1 gewonnen bij Club B, F'oord mocht niet winnen bij Inter. Gelukkig won Inter met 3-1.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
heren, kan een van jullie hulp bieden? Ben nu 4 uur bezig, maar krijg bij het opslaan (zowel automatisch als handmatig) een waarschuwingsschermpje, met de volgende melding:

GAME::save_game()-cannot load save file

Misschien niet slim geweest om tijdens het spelen HitManPro te draaien, maar goed. Is er een manier om mijn spel toch op te slaan of ben ik 4 uur kwijt? Ik kan me voorstellen dat er een soort van TEMP file wordt aangemaakt. bv in Word, krijg je zo'n "spook"bestandje met veel ~.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
its_Muppet schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:24:
heren, kan een van jullie hulp bieden? Ben nu 4 uur bezig, maar krijg bij het opslaan (zowel automatisch als handmatig) een waarschuwingsschermpje, met de volgende melding:

Misschien niet slim geweest om tijdens het spelen HitManPro te draaien, maar goed. Is er een manier om mijn spel toch op te slaan of ben ik 4 uur kwijt? Ik kan me voorstellen dat er een soort van TEMP file wordt aangemaakt. bv in Word, krijg je zo'n "spook"bestandje met veel ~.
Kan je het spel niet onder een andere naam opslaan?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
nee, geeft zelfde melding

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij slaat FM05 tijdens het spelen data op in de map temp in de speldirectory en pas als je saved wordt die info in je savegame-bestand verwerkt. Als je dus per ongeluk die bestanden uit de tempmap heb verwijderd, dan heb je een probleempje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:07:
[...]

Ik doe niets met mijn physio's en heb geen last van zware blessures. Een physio voorkomt een blessure toch niet? Hij zal helpen met het genezen....
Blessures zijn naar mijn weten voorgeprogrammeerd...Ronaldo bijv. is in het spel vaak geblesseerd, net zoals in het echt :). Ga zo maar door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:58:
[...]

Ik doe niets met mijn physio's en heb geen last van zware blessures. Een physio voorkomt een blessure toch niet? Hij zal helpen met het genezen....
Blessures zijn naar mijn weten voorgeprogrammeerd...Ronaldo bijv. is in het spel vaak geblesseerd, net zoals in het echt :). Ga zo maar door...
Ik heb begrepen dat het aantal kleine blessure's opgelopen in de training daardoor wel minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

its_Muppet schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:24:

Sherlock schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:20:
Zo, ik ben voorlopig even genezen van FM. Gisteravond de zomerstop doorgekomen na mijn eerste seizoen met ajax, kan ik opeens het spel niet meer opslaan!

Waarschijnlijk ligt dit aan Hitman Pro, die ik draaide terwijl ik FM aan het spelen was, want ik heb het nog nooit eerder gehad. Wat ik ook probeerde, Save As... of andere locatie, het spel wilde niet opslaan. Uiteindelijk maar op Quit geklikt in de hoop dat ik hem alsnog op moest slaan maar hij sloot meteen af...
Helaas, ik heb hetzelfde gehad, ook met Hitman Pro dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hehe eindelijk!!

Nadat ik Bayern München in de halve finale tot twee maal toe vernederd had (1-7 en 5-1) besloot mijn computer er even mee te stoppen :(
Dus ik kon deze belangrijke maand opnieuw spelen, wat ik met lichte tegenzin toch maar gedaan heb.

Dus opnieuw uit naar München, en nu binnen 3 minuten met 1-0 achter. Daarna was het de beurt aan Stekelenburg om te laten zien dat hij best goed kan keepen :) Tering zeg, wat heeft die gast er veel tegengehouden _/-\o_

Omdat ik Pazzini in de spits had lopen kreeg ik zo rond de theepauze (vlak ervoor en vlak erna) 2 doelpunten, zodat het op een 1-2 aanstevende. Bayern ging echter uit alle macht aanvallen (ja echt) en Mokoena (die speelde in plaats van de gebelesseerde Robinho) maakte gebruik van de geboden ruimte door de 1-3 binnen te schieten!

De thuiswedstrijd was toen een formaliteit geworden, aangezien ik thuis nog ongeslagen ben en ook Robinho weer van de partij was. Vanwege het risico op een gele kaart mocht Guarin ook niet meedoen en was het Mascherano die zijn goede vorm van de tweede seizoenshelft beloond zag met een basisplaats in de halve finale Champions League. Doelpunten van Cavenaghi, Pazzini (2X) en Alex zorgden voor een 4-0 eindstand, waardoor Ajax naar de finale gaat.

In de finale ontmoeten we Liverpool, die Deportivo uitschakelden. Ik had liever tegen Depor gespeeld (zoals de eerste keer, voor de shutdown ook het geval was) aangezien Liverpool een behoorlijk team op de been kan brengen.

Toch was de finale een prooi voor mijn team, er werd met 4-2 gewonnen en alleen in het eerste kwartier was het spannend. Toen kwam ik 1-0 voor, maakten zij 1-1 en ik weer 2-1. Vervolgens uitgelopen naar 4-1 en pas 5 minuten voor tijd werd het 4-2.

Yes!!! Het is eindelijk gelukt, de Cup Met De Grote Oren komt weer naar Amsterdam. _/-\o_ Daarna werd de Amstel Cup finale nog gespeeld (was ik eigenlijk al vergeten) en dat werd een 5-0 overwinning op NEC, dat tussen de wedstrijden tegen Bayern mijn reserves nog op 1-1 had weten te houden.

Klein bugje wat ik gemerkt heb:
Ik had een (Engelse) verdediger van Espanyol klaar staan om in juni naar de ArenA te komen, voor een bedrag van 7,5 miljoen. Dit had ik een jaar geleden al geregeld, met de hoop dat hij bij Espanyol aan spelen toe komen. Dit bleek echter niet het geval te zijn, maar is voor het verhaal niet belangrijk. Ik heb zijn transfer toen afgeblazen, omdat ik toch al niet zo veel transfergeld heb. Vervolgens blijkt het contract van deze speler over een paar weken af te lopen en kan ik hem dus voor niets laten tekenen. Dit heb ik wel gedaan (gemeen he }) ) maar echt realistisch is het volgens mij niet.

Ik heb al wel weer zin in het komende seizoen, er staan maar drie transfers aan te komen: een rechtsbuiten als backup en latere vervanging van Bona Kalou, een linksachter die het Hofland moeilijk moet gaan maken en een verdediger die op alle plaatsen in de verdediging uit de voeten kan.

Ik hoop op de verkoop van wat spelers die niet echt aan spelen toekomen, zoals Cesar Delgado en Edixon Perea. Beide zeer goede spelers, maar niet goed genoeg voor de strijd met Pazzini, Cavenaghi, Robinho en Kalou. Verder vertrekt Freddy Frisales, hij is nu 33 en ik heb al enkele jonge jongs die staan te strappelen om te mogen spelen. Ze hebben Salomon Kalou nog wel voor zich, maar die geef ik regelmatig rust dus speeltijd zullen ze wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
:X

Champions League met Emmen:

De poule:
code:
1
2
3
4
Emmen
Man.Utd
Porto
Valencia CF

De wedstrijden:
code:
1
2
3
4
5
6
FC Porto - Emmen 1-0
Emmen - Valencia 2-0 \o/
Emmen - Man. Utd 0-0 :)
Man.Utd - Emmen 5-1 :(
Emmen - Porto 4-2 _O_ _O_ \o/
Valencia - Emmen 1-2 _O_ _O_

De eindstand:
code:
1
2
3
4
Man.Utd 6-13 +11
Emmen 6-10 +\- 0
Porto 6-10 -1
Valencia CF 6-1 -10

Wtf, ik ben door _O_

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Weet iemand nog een monsterlijke tactiek of een geweldig trainingsschema voor een topselectie van Ajax?

Ik heb de manschappen maar ikzelf schiet nogal tekort in mijn tactieken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik in het 4e seizoen met Arsenal beland, helaas al vroeg uitgeschakeld in de FA en de League Cup. In de CL ben ik aanbeland in de kwartfinale en mag ik straks tegen Barcelona gaan spelen.

In de Premier League gaat het fantastisch, na 31 gespeelde wedstrijden sta ik 22 punten voor op de nummer 2 die nog 1 wedstrijd te goed heeft.

Premier League:
wedstrijden: 31
winst: 28
onbeslist: 2
verlies: 1
punten: 86 8)
doelpunten voor: 82
doelpunten tegen: 11

Al met al geen slecht resultaat dacht ik zo, mijn opstelling die ik voor bijna elke wedstrijd gebruik ziet er nu als volgt uit:

Doel: Reina
Verdediging: Gabri, Hargreaves, Campbell, Cole
Middenveld: Vieira, Seedorf, Júlio Baptista, Van Persie
Aanval: Henry, Reyes

Reserves: Taylor (dm), Alex, Flamini, Bastürk, Hélder Postiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
sjakietrekhakie schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:45:
Weet iemand nog een monsterlijke tactiek of een geweldig trainingsschema voor een topselectie van Ajax?

Training: Sexual Chocolate, staat al redelijk vaak vermeldt in dit topic. Is wel te vinden op www.thedugout.net
Tactieken geef ik van mezelf niet prijs, op eerder genoemde site staan vast wel een zut tactieken. :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

sjakietrekhakie schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:45:

Ik heb net de CL gewonnen in mijn 4e jaar met Ajax, training is sinds 3 jaar Sexual Chocolate v2

Mijn tactiek heb ik zoveel mogelijk geprobeerd na te maken van de echte Ajax stijl: 3-4-3 met een inschuivende verdediger en buitenspelers die het verschil maken. Bij mij zijn het echter de topspitsen en de nummer 10 die het verschil maken, maar dat mag ook wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 14:15 . Reden: al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je de taal wijzigen?? want ik heb het in het duits dus kan je het veranderen ik het engels of nederlands zoja hoe dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:32:
hoe kan je de taal wijzigen?? want ik heb het in het duits dus kan je het veranderen ik het engels of nederlands zoja hoe dan
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63187/thumb.jpg

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Voortaan kun je misschien beter je vraag laten staan en de oplossing er bij zetten, dan heeft de volgende lezer er ook nog wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je het ook uitleggen want plaatje is niet al te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:10:
[...]

kun je het ook uitleggen want plaatje is niet al te groot
Klik eens op het plaatje ;)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je me ook uiteggen hoe je een team kunt krijgen heb van alles geprobeert lukt nie ik blijf proberen maar als iemand me kan helpen
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 11:22

odan

The dark side is within all!

als je een trainer aanmaakt. kun je een team kiezen en een favo team.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Volgens mij kun je beter ff de handleiding doornemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:13
Ik ben gister een nieuwe game begonnen met atletico madrid. Geen aankopen gedaan in de zomer, maar gewoon even kijken wat het zou worden met de huidige selectie, die ik al aardig goed vond.

1ste wedstrijd in de primera division meteen uit naar Valencia, resultaat 5-1 winst! met natuurlijk 2 goals van Torres.
2de wedsrtijd was thuis tegen barça. 3-1 winst! met weer 2 goals van Torres.

Zo ging het een beetje door, totdat Torres lang geblesseerd raakte. Via de Euro Vase gekwalificeerd voor de UEFA cup. Daarin ook door de groepsfase gekomen en Shaktar geloot. Ben benieuwd wat dat gaat worden. Torres moet weer even iets op stoom komen want na zijn blessure is ie een beetje ingekakt. Hij staat nu op 19 goals uit 27 wedstrijden. Salva staat daar maar net achter met 18 uit 28.
In de laatste 2 wedstrijden (thuis valencia 1-1 en uit villareal (2-0 winst) scoorde hij in ieder geval wel weer.

In de winterstop heb ik ook wel even een nieuwe speler aangetrokken. Esposito is de naam. Die man houd wel van een dribbel of 16 per wedstrijd. De eerste wedsrtijd meteen een 10 aan het eind het 2 assists en 18 runs.

Ik sta nu 3de achter barça en real madrid. Ik hoop dat er meteen meer te halen is, maar denk toch dat een van de twee boven mij met de titel ervandoor gaat. Maar het was de doelstelling ook niet. De doelstelling van het board was een respectable position en de fans willen Europees voetbal. Dat lijkt me geen probleem, het wordt misschien zelfs CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Vorig seizoen 4de geindigd in de Premier League met Peterborough. Veder nog de Uefa Cup verloren van Juventus op penalties na een 1-1 eindstand, Juventus zat daarvoor ook al in mijn poule toen kon ik ze thuis wel verslaan met 2-0 :|. In de League Cup lagen we er al meteen uit, FA Cup heb ik de 5de ronde kunnen halen maar toen was Newcastle te sterk.

En in het tussenseizoen ben ik overgestapt naar PSV, Advocaat werd ontslagen (PSV eindigde pas 4de in de competitie en in de Uefa Cup werden ze ook al snel verslagen door Peterborough trouwens ;)).

Dus de kans om PSV te managen kon ik niet voorbij laten gaan :). Wel grote schoonmaak moeten houden men zat ver boven het wagebudget. Maar gelukkig liep van veel spelers het contract af. Ik zit nu nog met een te grote kern maar het wage budget is tenminste onder controle :). We hebben ondertussen ook nog een riant transfer budget opgebouwd door enkele spelers te verkopen. Aantal ingaande transfers 13, uitgaande 38 (8> (ok heel deel free tranfers ;)).

Het gaat wel lekker nu we staan 1ste in de stand en we hebben net de Uefa Cup poule bereikt.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.