[PC] Football Manager 2005 - deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.932 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eh..... de Bosman-ruling heeft toch alleen betrekking op Europese clubs?

Ik krijg net een bericht dat een van mijn spelers onder de Bosman-rule wil vertrekken, terwijl ik met een Braziliaans team speel (en de speler is ook Braziliaan zonder tweede nationaliteit).

Vergis ik me nu, of is dit wel degelijk een wereldwijde regel? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Kijk... dan ben je manager van Skewen Athletic, dan sta je 5e in de WPL (Welsh Premier League) en in de finale van de Welsh League Cup en dan komt er een joboffer van een Nederlandse club genaamt Emmen _O_
Sja, dan kan je nog wel 10x besloten hebben om niet lopende een seizoen te switchen van club, maar als je favoriete club bij je aanklopt dan ben je snel vertrokken natuurlijk.
Dus ik ben sinds 23 maart 2009 manager van Emmen :)

Omfg wat een gemotiveerde bende daar zeg :/ 1 Keeper heeft z'n moraal op very good, 1 speler good en de rest very poor :X We staan 12e, zitten dik boven het salarisbudget maar hebben wel 2,5 miljoen op de bank staan, waarvan ik 700k kan gebruiken voor transfers maar de transferperiodes zijn voorbij dus da's lekker nutteloos :P

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ff mijn verslag van Osasuna.

Seizoen 1: 11e plaats (51pt) Milosevic (SC) winnaar Gouden Schoen 8) + halve finale Beker
Seizoen 2: 10e plaats (53pt) Milosevic vond het wel welletjes en niemand stond op :X Maar hé, ik heb iig progressie gemaakt :>
Seizoen 3: 7e plaats (63pt) Weer een seizoen met moeilijk scoren, maar via een eindsprint wel over Getafe heen (godzijdank), en intertoto weten te behalen + halve finale Beker
Seizoen 4: 7e plaats (61pt) Géén progressie :'( en nu begint het toch wel irritant te worden. Getafe kampioen en CL, en Osasuna? Niks, ja intertoto B)

Het eerste seizoen was wat dat betreft het mooist. Zoals altijd natuurlijk, de voorpret en de hoop op de successen erna brengen je af en toe in extase. Op de een of andere manier heb ik me na 4 'kansloze' seizoenen toch nog weten op te laden voor een 5e. Ik was toch ook wel benieuwd hoe Getafe het ging doen (vooralsnog goed in CL, matig in comp.). Ik bedoel aan de top komen is makkelijk (dat heb ik gemerkt :+ ), maar er blijven :P

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aangezien het niveau enorm is gestegen de afgelopen weken (kut vakantiewerk), wil ik wel even vermelden dat ik Telford United (Conference National in vorige CM) en Nuneaton Borough (Conference North in deze FM) wel aan successen heb geholpen. Telford Championship, toen overgestapt naar Blackburn en kampioen van Engeland mee geworden (achteraf zonde die overstap) en Nuneaton naar de PL, en toen zijn we gekapt met de MP. Waarom? Omdat Petero mislukt was! :z Ja ik denk ik zeg het maar ff, anders denken jullie wat is dat voor CM/FM kneus O-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maargoed, ff verder met mijn Osasuna pimp verhaal (aghum). We zitten nu dus in het 5e seizoen en het is nu of nooit voor Osasuna. Zoals gewoonlijk begin ik dan direct met een nederlaag :) , gevolgd door een korte opleving, dan een wedstrijd tegen een topclub. Die is dan enorm belangrijk. Win je die, zit je in de lift omhoog, maar verlies je die, dan ... En uiteraard, ik verloor hem. Ik moest uit naar Valencia. Ik kom 0-2 voor > 2-2 > 2-3 > 3-3 en, jawel in de 88ste 4-3 door een vrije trap |:(

Dan weet je al weer genoeg :+ Het team van streek en 4x op rij 0-0 :/

Maargoed, positief blijven, we zitten pas op 1/4 van het seizoen ofzo. En er is zeker reden tot juichen. Ik heb een leuke selectie, een vrije oude basis11, maar de verjonging (reserves) dringen aan. Zo heb ik 3jaar lang de beste keeper in de comp gehad. Inmiddels is de beste man al 34, en dus rijp voor vervanging, gevonden in de vorm van een Colombiaans talent. Verder speelt Alejandro Sanchez Fernandez (bij begin game op 16jarige leeftijd aangetrokken van Perugia) vanaf dit seizoen in de basis als spits, met een ander Spaans talent als zijn kompaan, Delgado (heeft de jeugd van Lazio doorgelopen, en vorig seizoen voor 10miljoen op 20jarige leeftijd gekocht). Zodoende heb ik iig een jonge, talentvolle Spaanse voorhoede. Fernandez is een echte afmaker, weinig kansen nodig. Ik heb hem de voorgaande jaren veelal laten invallen, maar hij had ook zo zijn reeksen in de basis en de laatste twee jaar heeft hij boven de 10 goals gemaakt als 4e spits. Mijn droom is natuurlijk om van hem een echte clubspeler te maken met als het even kan ook nog elke jaar boven de 20 goals :P

Hij is hard op weg in compverband. 11 wedstrijden 10 goals. Maargoed, nu Osasuna nog :+ Kut spel ;)

Petero heeft zojuist zijn baan bij Getafe opgezegt en is naar 1860 Munchen (inmiddels 2e Bundesliga) vertrokken. Hij kon de druk niet aan van een kampioen en ging een aantal keer snoeihard onderuit >:) Jammer, want in Europees verband werd hij na een aantal mooie wedstrijden (hij zat in poule met Chelsea, Lazio en Olympiakos) 3e in de CL poule, en dus UEFA gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn ontslag ingediend bij Getafe. Na vorig jaar kampioen te zijn geworden en weer even CL voetbal te hebben gespeeld heb ik mijn hoogtepunt daar wel bereikt. In de competitie liep het niet echt meer, spelers verwachten wel dat we 1e zouden staan maar voetballen deden ze niet meer dus het moraal was ook laag. Wel 3e geworden in mijn sterke CL poule met Chelsea, Lazio en Olympiakos. Mijn tijd bij Getafe was mooi, ik heb mijn titel en waardering daar binnen, enkele Spaanse internationals 'gemaakt' en ook andere uitblinkers die hun debuut maakten in hun nationale elftal zelfs nog op late leeftijd (Ricardo Fernandes, Cassetti). Tijd voor wat nieuws :).

Inmiddels een frisse herstart in de 2e Bundesliga in Duitsland bij 1860 München. Ze staan 12e en de financiën zijn lachwekkend :D.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/geld.jpg

Maar goed, volgend jaar voor de titel en dan kijken wat we in Duitsland kunnen bereiken :Y).

Voor de echte Die Hards die tot ver na 2010 spelen, wanneer komen de echt goede regens :/? Bij Getafe zat echt niks geen leuk talenten meer in Spanje, echt saai werd het daar. Andere clubs hebben alleen nog maar Brazilianen/Portugezen als redelijk goede spelers onder de 25. Spanjaarden zag je daar niet, of ze waren zo slecht... Ik hoop dus dat de regens wel een keertje doorbreken :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:46:

Voor de echte Die Hards die tot ver na 2010 spelen, wanneer komen de echt goede regens :/? Bij Getafe zat echt niks geen leuk talenten meer in Spanje, echt saai werd het daar. Andere clubs hebben alleen nog maar Brazilianen/Portugezen als redelijk goede spelers onder de 25. Spanjaarden zag je daar niet, of ze waren zo slecht... Ik hoop dus dat de regens wel een keertje doorbreken :/.
Ik heb bij Charlton een paar hele goede regens rondlopen, maar van welk "introductiejaar" die zijn weet ik zo niet. Ik heb iig een D R die's van na 2010 volgens mij.
'k Zal even een blik in mijn Charlton save werpen iig.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:51:
[...]

Ik heb bij Charlton een paar hele goede regens rondlopen, maar van welk "introductiejaar" die zijn weet ik zo niet. Ik heb iig een D R die's van na 2010 volgens mij.
Mijn indruk van fm is dat in Engeland de regens vaak wel goed zijn, terwijl in de rest van Europa het maar weinig voorstelt. Vaak zijn ze op fysiek gebied heel goed en soms heb je voor enkele punten ook nog wel een 20 ertussen zitten, maar allround gezien zitten er vaak dan ook te veel 1-en en 3-en in.. Ik heb iig nog nooit een opvolger voor bijv. een Valeron, Raul, Morientes etc. gezien. De beste spelers zijn nog altijd de spelers die bij de start er ook waren..

Je ziet het bij de AI teams ook goed terug, zij vallen vaak op oudjes terug en als er dan is een jonkie speelt blijkt deze bij de plaatselijk FC hier in Wijhe nog geen deuk in een pakje boter te kunnen schieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

King Nothing schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:51:
[...]

Toen ik met Charlton bezig was kreeg ik een zeer goed regen in 2007, een ML. Die was écht goed.

Maar je hebt altijd al goede regens, als je een beetje goed zoekt. Momenteel zit ik in oktober 2006, en ik heb bij Gremio nu twee enorm veelbelovende regens rondlopen (FLC en AMR), die begin van dit jaar zijn verschenen
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:59:
[...]

Mijn indruk van fm is dat in Engeland de regens vaak wel goed zijn, terwijl in de rest van Europa het maar weinig voorstelt. Vaak zijn ze op fysiek gebied heel goed en soms heb je voor enkele punten ook nog wel een 20 ertussen zitten, maar allround gezien zitten er vaak dan ook te veel 1-en en 3-en in.. Ik heb iig nog nooit een opvolger voor bijv. een Valeron, Raul, Morientes etc. gezien. De beste spelers zijn nog altijd de spelers die bij de start er ook waren..
Ja ho, ze moeten nog wel groeien hé! Regens met 15-20 cijfers zie je idd niet zo veel (hooguit bij enkele stats). Maar een 16/17-jarige regen met een 7 of een 8 op de voor zijn positie relevante stats kan op 21/22-jarige leeftijd wel degelijk leuke stats hebben. Of niet, dat is de gok natuurlijk. Niet elke regen word een succes :)

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 05-07-2005 21:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eht idee dat een speler met training niet groeit. Iig neit veel, mijn top is meestal +2 bij de meeste onderdelen. En als ze dan ergens 4 voor hebben schiet je met 6 nog neit veel op :/.

Ik gebruik trouwens de sexual chocolat training met de beste trainers aan 't roer. Volgens mij is dat het probeem bij deze FM, ze groeien niet.. Of iemand moet mij het tegendeel kunne bewijzen :P.

edit:
Wat een neitjes allemaal :+.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso heb je alleen in Engeland (en Zuid Amerika mss?) écht een voortdurende talentenstroom. Jongens van 15/16 die daar al in de basis van een Leaque One team spelen etc. Dat heb ik echt niet gezien in andere compeities in Europa, ho correctie; wel gezien, maar dan wil je die stats echt niet zien :o Of zoals wat Petero hierboven al zei idd, een paar echt 20 ( :+ ) en de rest -10 bij wijze van spreken, óf gewoon uberhaupt kutspelers. _/-\o_

Edit:

En over die training... Wat waren wij blij zeg het eerste seizoen. Spelers werden daadwerkelijk beter _/-\o_ Maargoed eind tweede seizoen begonnen we ons toch af te vragen of ze nog meer voor ons in petto hadden, niet dus :/ - Sexual Chocolate dus

Edit 2:

Nou de spelers hebben (eindelijk zou je bijna zeggen) nu ook het vertrouwen in mij verloren B)
Ik voel me eerlijk gezegd gevleid, ze hadden dus ooit wél vertrouwen :9~
"Maargoed, ik ga door tot ze mij ontslaan!", zei Ivo dapper, wetend dat het slechts een kwestie van tijd is :'(

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:12:
Sowieso heb je alleen in Engeland (en Zuid Amerika mss?) écht een voortdurende talentenstroom. Jongens van 15/16 die daar al in de basis van een Leaque One team spelen etc. Dat heb ik echt niet gezien in andere compeities in Europa, ho correctie; wel gezien, maar dan wil je die stats echt niet zien :o Of zoals wat Petero hierboven al zei idd, een paar echt 20 ( :+ ) en de rest -10 bij wijze van spreken, óf gewoon uberhaupt kutspelers. _/-\o_

Edit:

En over die training... Wat waren wij blij zeg het eerste seizoen. Spelers werden daadwerkelijk beter _/-\o_ Maargoed eind tweede seizoen begonnen we ons toch af te vragen of ze nog meer voor ons in petto hadden, niet dus :/ - Sexual Chocolate 2 dus
Idd, en dan krijg je dus zulk soort spelers in de basis van de kampioen van Duitsland :/.

En dit is maar één voorbeeldje van de velen ;(.

Riera was mijn trots in mijn 1e jaar sexual chocolate training. Ow wat leek hetgeweldig O+.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/Riera.jpg

Jaar later:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/Riera2.jpg

Op het 1e gezicht lijkt het heel wat, maar als je de screenshots vergelijkt zie je dat stats maar 1 of 2 punten zijn verbeterd.

Inmiddels zijn we ook weer 2 jaar verder en is Riera op geen enkele punt verbeterd. Zijn stats schommelen tussen de 1e screenshot en de 2e screenshot.

Nu ben ik misschien aan 't azijnpissen :P, maar mijn idee van FM was een club heel lang onder je hoede hebben met telkens maar weer een nieuw topteam ontwikkelen. Eerdere CM versies ging dat heel goed, maar sinds het FM is, is het mij nog niet gelukt om de training zo te krijgen dat spelers daadwerkelijk groeien.

Het kan ook aan mijn trainen liggen, of weet ik wat wat :P, maar ik heb jullie er eigenlijk nog nooit over gehoord. Misschien wordt het toch eens tijd om er wat op SI forum op aan te merken. Kijken of het bekend is in de community en of in de volgende FM het groeien van spelers wat beter tot zijn recht komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Denk niet dat het aan jou ligt, want ik heb het ook gemerkt (over die training heb ik het dus)... is allemaal érg wisselvallig.

Bij sommige spelers heb ik wel degelijk (al dan niet forse) verbetering gezien over de jaren, maar er zijn idd ook spelers waar training geen of slechts een marginaal effect op lijkt te hebben. Dat zou nog redelijkerwijs mogelijk zijn als het spelers van een jaar of 35 waren, die hebben hun top inmiddels allang achter hen liggen. Maar bij een spelers van 20-22 jaar verwacht ik toch wel degelijk een vrij goed merkbare verbetering dmv die trainingen.

Imho moet in FM2006 de trainingmodule maar eens flink op de schop. Gelukkig schijnt dit dan ook te gebeuren, heb ik gelezen in het Fm2006-topic op het SI-forum :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Patsmode:

Okee, hij's ondertussen 24, maar komt uit mijn eigen jeugd bij Emmen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61999/full.jpg

Marcelo, weggeplukt uit Brazilie

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62000/full.jpg

Engelse D R

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62001/full.jpg
Een paar spelers die al best goed zijn. Als ik naar mijn reserves en onder 18 kijk lopen er inderdaad ziek veel (erg) goede Engelse jongetjes rond... Maar de Nederlandse aanwas is bij mij ook erg :9 iig :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat zijn de spelers :9~. Dan nog 1 vraagje, waren ze van begin af aan (vooral Seedorf) al zo vet goed? Of is dat allemaal door training :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Het is nu dus bijna 1 Januari 2007 in mijn Morton game en dat betekent dat Ole Gunnar Solskjaer met pensioen gaat. Hopelijk kan hij als coach mijn spitsen nog wat bijleren.

Zijn impact (slechts 3 maanden bij de club) was groot Ik stond rond de 10e plaats toen hij binnenstapte en Morton staat nu op een 4e plaats. 1 van zijn goals haalde ook de 2e plaats in de Goal of the Month ranking.

Zijn 6 goals waren bijna allemaal belangrijke (openingstreffer of de winnende) en hij zal dan ook gemist worden. Hopelijk heb ik genoeg punten gehaald om degradatie te ontlopen. Ik sta 15 punten voor op Livingston die laatste staan en er zijn nog maar 1 wedstrijden te gaan, het ziet er dus goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pire/Solskjaer-ret.jpg

Solliciteren vlot niet echt. Ik kom maar niet weg uit Greenock. Ontslag nemen doe ik niet omdat het nu weer goed loopt. Maar ik ben nog druk aan het applying voor andere jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:03:
[...]

Kijk, dat zijn de spelers :9~. Dan nog 1 vraagje, waren ze van begin af aan (vooral Seedorf) al zo vet goed? Of is dat allemaal door training :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62011/full.jpg

Gewoon veel laten spelen, maar hij was direct als 16/17 jarige al goed genoeg om in de basis te staan bij Emmen die bovenin de HCE meedraaiden toendertijd.
Simon Charlton net zo, die werd uitgelicht door mijn assistent als belofte, dus af en toe laten invallen en steeds vaker een basisplaats geven, dat in combinatie met Sex. chocolate helpt wel.

Net gezwijnt tegen Real Madrid in de CL :X Ging best gelijk op, tot de blessuretijd van de 1e helft. Speler van mij duwt zijn tegenstander weg, krijgt rood en een penalty tegen :( 0-1. Direct na rust, 1e kans voor Real, 0-2 :( Real speelt me vervolgens helemaal weg, dus ik snel even de tactiek op "ultra defensive" gezet O-) In de 88e minuut scoort mijn DM C opeens de 1-2 en in de 90e ramt mijn spits de 2-2 erin 8) In de 93e minuut scoort mijn andere spits zelfs de 3-2 _O_ maar die werd afgekeurt wegens buitenspel :/
Toch wel een puntje gepakt en dat was precies genoeg om 4 punten voorsprong te houden op Real waardoor ik door ben en hunnie nog niet >:) Ik zat in een loodzware poule: Real, AC Milan en F'oord, sta nu 1e met nog een bezoek aan Rotterdam op het programma.
Real - Charlton 1-3
Charlton - F'oord 2-2
Milan - Charlton 3-3 (3-1 achter bij rust)
Charlton - Milan 5-0 _O_
Charlton - Real 2-2
F'oord - Charlton 0-6 _O_

Seizoen met Emmen is afgelopen, net de nacompetitie gemist :/ Begon met een gelijkspel, daarna 6 zeges op rij en als laatste een nederlaag. Doelcijfers van 8 wedstrijden: 21-4.
Emmen had de halve finale van de AC gehaald, daarin verloren van PSV na penalties, was net voordat ik kwam :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:08:

Solliciteren vlot niet echt. Ik kom maar niet weg uit Greenock. Ontslag nemen doe ik niet omdat het nu weer goed loopt. Maar ik ben nog druk aan het applying voor andere jobs.
Er komt vanzelf wel wat joh :> Ik zoek ook nooit naar iets, ik zie wel wat er langskomt (tenzij ik een uitdaging zie die 3 stappen terug is zoals mijn QUB --> Skewen Athletic overstap :P ).
En eigenlijk wil ik seizoenen afmaken bij clubs, maar goed, voor Emmen maak ik altijd een uitzondering :P

edit:

Fuck, dat had ik in een edit kunnen doen :P

edit:
2
best wel smilieoverkill hierboven :o

[ Voor 10% gewijzigd door King Nothing op 05-07-2005 22:22 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
:) Het is eindelijk gelukt. Ik heb een nieuwe club gevonden en 1 met potentie. Ik ga Hull City toe. Op het moment staat de ploeg 16e in League One met nog 16 wedstrijden te gaan. Maar ik heb maar 9 punten achterstand op een play-off positie, alles is dus nog mogelijk.

Deze club heeft alles wat Morton niet had. Een steenrijke voorzitter die niet op een miljoen meer of minder kijkt :) :). Dat is wat anders dan die gierige Schot die bij Morton zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pire/Hull.jpg

Ik ga eerst de spelersgroep maar inventariseren. Ik ken eigenlijk alleen Oud Middlesbrough speler Nick Barmby uit deze spelersgroep. Ik ga in ieder geval met frisse moed aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62012/thumb.jpg

De Seedorfs zijn weer bezig :X :P

@PirE: mooi dat je "eindelijk" weg bent bij Morton, succes bij Hull :)

[ Voor 20% gewijzigd door King Nothing op 05-07-2005 22:52 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:51:
[afbeelding]

De Seedorfs zijn weer bezig :X :P

@PirE: mooi dat je "eindelijk" weg bent bij Morton, succes bij Hull :)
Nou heb de spelersgroep doorgenomen en ik weet niet wat die vorige manager heeft gedaan maar wat een groep waardeloze spelers zit daar. Er staat dus gewoon een centrale verdediger die 1 heeft voor passing, 1 voor dribbling, 1 voor first touch. Hij kan dus echt niks met de bal en zijn marking is ook nog eens beroerd. En dat staat in de basis 8)7 8)7.

Die 8 miljoen gaat denk ik snel op aan nieuwe aankopen, dit is echt een gevalletje van alles verkopen en helemaal opnieuw beginnen. Ik wilde voor promotie gaan, maar ik ben blij dat de Chairman plaats in de middenmoot wil.

Het is wel een uitdaging :)

Gelijk maar een bod gedaan op een paar Mortong spelers. Ga proberen om de volgende spelers te halen:
- Stewart Greacen (zekerheid achterin)
- Joe Keenan (verschrikkelijk goed, komt uit de jeugd van Chelsea)
- Robbie Foy (goeie winger)

Allemaal nog jong en hoop dat ze meegaan naar mijn nieuwe club :).

[ Voor 16% gewijzigd door PirE op 05-07-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

Sherlock

No Shit

Van mij ook nog ff wat plaatjes:

Bonaventure Kalou
In de winterstop overgenomen van Auxerre, ik heb nu al spijt dat ik dat niet eerder gedaan heb. Wat een geweldenaar op de rechtsbuitenpositie!
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/3950/bkalou4ks.th.jpg

Fernando Cavenaghi
Vond het in den beginne erg moeilijk om het net te vinden, is ondertussen aardig op dreef en scoort aan de lopende band.
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/7867/cavenaghi6mk.th.jpg

Nikolay Dimitrov
Talent wat ik meteen in het eerste seizoen heb vastgelegd, en hij begint steeds beter te worden. Zal komend seizoen zeker speelminuten gaan krijgen. Ik ben er alleen nog niet over uit wat zijn beste positie is, nummer 9 of nummer 10.
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/9908/dimitrov5ka.th.jpg

Lebohang Mokoena
Is al veel besproken, ik heb hem zonder succes hertraind naar linksbuiten, maar daar kwam hij niet uit de verf. Nu staat hij "op 10" en gaat het een stuk beter. Ik verwacht dat hij nog een stukje beter gaat worden.
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/1871/mokoena2uf.th.jpg

Shaun Wright-Phillips
SWP geeft mij wat problemen. Hij heeft de hoogste rating van allemaal, maar ik zie er niet zo veel van in het veld. Ik zit er aan te denken om hem tijdens de moeilijke wedstrijden te vervangen door een bikkelaar die veel duels wint. (Hoge tackling, jumping en strength stats)
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/866/swp3cx.th.jpg

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/ref.JPG

Ehhhh? Ik heb zo'n comment helemaal niet gemaakt? :?

Weet iemand waarom ik zo'n melding krijg? Zou het kunnen omdat een van mijn spelers (Rico) een kopstoot uitdeelde en daarom direct rood kreeg, en ik hem daarvoor een boete gaf (Violent Behaviour)? Maar dat heb ik al vaker gedaan, en dit is de eerste keer dat dit bericht krijg :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
PirE: welke skin gebruik jij? Vind het er wel ok uitzien maar heb geen idee welke het is..., misschien heb je ook een downloadlink? :>

Ik ben bezig met Dortmund. Zit halverwege het eerste seizoen en de tandem Rosicky - Koller loopt geweldig. We schommelen een beetje rondt de 3e plaats, Bayern is de absolute kampioenskandidaat, uit verloor ik met 5-0 van ze,mijn grootste nederlaag dit seizoen.

Ben wel de Intertoto competitie doorgekomen, door o.a. Villareal in de semi-finals uit te schakelen en in de finale van Schalke '04 te winnen. Heb ook al een aantal spelers voor het volgende seizoen aangetrokken, als ik weet hoe ik pic's moet uploaden zal ik een kort verslag doen aan het eind van het seizoen.

De FM verslaving heeft weer toegeslagen, en niet alleen bij mij zo te zien aan alle posts.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:52:

De FM verslaving heeft weer toegeslagen, en niet alleen bij mij zo te zien aan alle posts.. ;)
Welkom bij de club :D . Baal er zelf van dat ik de laatste tijd weinig tijd heb om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

FM verslaving? Zijn er ook andere verslavingen dan? :o

Ajax zal de CL weer eens niet winnen dit jaar. Nadat ik een vrij makkelijke poule had en daarin ook weer vrij gemakkelijk eerste werd, kreeg ik in de 8ste finale Bayern München als tegenstander.

De eerste wedstrijd speelde ik thuis, het werd een leuke wedstrijd met kansen over en weer. Rond de 70e minuut scoorde Cavenaghi voor mij de 1-0, waarna er niks meer gebeurde. Nou ja, tot de 90e minuut natuurlijk, waarin Klose de 1-1 binnenschoot. (Zwaar overschat die speler, kan misschien leuk koppen maar verder stelt het niks voor)

Uit bij Bayern moest ik dus óf winnen óf een ruim gelijkspel (?) halen. Dat bleek dus een onmogelijke opgave, ondanks 'tig kansen. Klose en Kuranyi waren opeens heel goed en schoten er samen 4 in, tegen Mokoena en Cavenaghi die er samen maar 2 wisten te maken.

Exit uit de CL dus.

Mijn hoop is nu wederom op volgend seizoen gericht. Omdat ik "vast" zit aan het systeem kan ik alleen player instructions wijzigen of andere spelers halen.

Zoals al eerder gezegd over SWP denk ik dat ik voor de CL toch wat meer bikkelaars nodig heb op mijn middenveld. Gerrard zou wel mijn ideale rechtshalf zijn, maar die is een beetje onhaalbaar ;) (terecht natuurlijk) Ik ga dus maar eens op zoek naar middenvelders met verdedigende kwaliteiten die ook nog eens een fatsoenlijke pass in de benen hebben...

In de competitie gaat het allemaal wel aardig, alhoewel ik mijn eerste wedstrijd dit seizoen heb verloren. FC Den Bosch (die verrassend goed presteren) was te sterk voor mijn tweede elftal die ik liet spelen omdat ik 3 dagen erna nog uit naar Bayern moest. Westerveld liet na 6 minuten een op het oog houdbare vrije trap door, en daar viel blijkbaar niks meer aan te doen. Eindstand 1-0.

De wedstrijd daarna was dus Bayern, en daarna volgde de uitwedstrijd bij PSV. 3-1 voor, uiteindelijk 3-3, weer een kleine tegenvaller dus. Al 3 wedstrijden iet gewonnen! PSV is trouwens niet zo goed bezig op de transfermarkt. Behalve Edgar Baretto hebben ze niemand aangetrokken, en staan Ronald Hikspoors en John de Jong samen in de spits. Vonlanthen (hun beste spits) zit op de bank. Het lijkt wel alsof Hiddink geen speler wil kopen, want hij heeft geld zat.

Na de wedstrijd tegen PSV volgde de uitwedstrijd tegen Feyenoord, die me vooraf wisten te vertellen dat ze wel even gingen winnen. Ik heb maar gereageerd door ze met 6-0 van de mat te vegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, beetje vaag seizoen dit keer. Tevens mijn eerste volledige seizoen bij Grêmio.

Begon erg matig, na 10 wedstrijden stond ik slechts 14e. Daarna ff de koppen wat tegen elkaar aangeslagen, paa boetes uitgedeeld aan slecht presterende spelers en de tactiek ietwat bijgesteld.

Daarna liep het allemaal wat beter, tot de laatste 10 wedstrijden, toen begon de vermoeidheid (en daarmee blessures) wat toe te slaan.

Vermoeidheid is ook niet zo raar, in totaal heeft het team maar liefst 69 (!) wedstrijden gespeeld...

Ben toch nog geëindigd op een mooie 6e plaats, één plek hoger dan vorig jaar. Het ontbreekt me dit jaar alleen aan scorend vermogen. Waar de topscorer vorig jaar er nog 21 inlegde, scoorde hij er dit jaar maar 5... heb nog wel geprobeerd hem te verkopen, maar niemand wilde hem hebben.

Daar komt nog eens bij dat ik imho ook veel te veel tegengoals gehad heb. Ik ga dus op zoek naar minimaal één, en mogelijk twee nieuwe verdedigers. In ieder geval een DL, want dat is de zwakste positie daar, en vermoedelijk nog een DC. In mijn jeugd loopt helaas niets rond wat echt bruikbaar is op dit moment, voor die posities.

Tegen de komst van een of twee nieuwe verdedigers staat het vertrek op een Bosman, van mijn topscorer van vorig jaar, Christian. Van mij mag hij weg, hij is al vrij oud (31), en ik heb voor zijn positie voldoende mensen.

Mijn assistent-manager ben ik kwijtgeraakt, hij is manager geworden bij een andere club (Fluminense). Ook twee coaches hebben een aflopend contract, die wil ik niet terug, niet goed genoeg. Hiervoor in de plaats zijn drie nieuwe coaches gekomen, alsmede een nieuwe assistent.

In de Cup liep het aardig, ik kwam tot de kwartfinale, waar Flamengo te sterk voor me was...

Verder deed ik ook mee in de Copa Sudamericana. In de eerste voorronde versloeg ik Cruzeiro makkelijk (5-1 aggregrate), maar de tweede voorronde was pittig. Ik wist Internacional slechts op penalties te verslaan (thuis en uit beide 0-0). Daarna ging ik door naar de eerste ronde, en mocht ik tegen Santos, die ik vrij eenvoudig wist te verslaan (2-0 thuis, 3-1 uit). In de kwartfinale kwam ik de eerste buitenlandse ploeg tegen: Boca Juniors uit Argentinië. De eerste wedstrijd, thuis, won ik met 2-0. De uit-wedstrijd was een regelrechte thriller, die uiteindelijk op een 3-3 gelijkspel uitliep. In de halve finale mocht ik wederom tegen een Argentijse club, in dit geval Indepediente. Wederom een pittige wedstrijd: uit met 1-0 verloren, thuis met 1-0 gewonnen. Penalties dus, gelukkig won ik die met 4-2 dankzij mijn superieure keeper die er twee blokte. In de finale trof ik weer een landgenoot: Sao Paulo. Deze waren sterk, maar niet sterk genoeg: thuis met 3-0 gewonnen, uit met 3-1 verloren. Resultaat: ik heb de Copa Sudamericana gewonnen! Mijn eerste grote prijs met dit team! :)

Komend jaar dus wederom deelname aan de Copa Sudamericana, maar voor het jaar daarop is mijn doelstelling toch wel om de Copa Libertadores te halen. Daarvoor moet je bij de eerste vier eindigen.

De Copa:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/copa.JPG

League stand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/gremio3.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/gremio4.JPG

En mijn beste speler dit jaar was mijn keeper (tevens de enige buitenlander in de selectie)...:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/gremio5.JPG

Edit: hehe, de board heeft aangekondigd een 'undersoil heating' aan te willen leggen in het stadion. Wat houd dat nou in? Een verwarming voor het veld, wat moet ik me daarbij voorstellen?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2005 14:04 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Het is inderdaad veldverwarming, die moet er voor zorgen dat het veld in betere conditie is / wordt, en dat er dus ook geen wedstrijden afgelast hoeven te worden vanwege het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:02
Sherlock schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:24:
FM verslaving? Zijn er ook andere verslavingen dan? :o .... en nog veel meer O-)
Wat is de tacktiek die jij gebruikt bij Ajax?
Ik ben sinds kort ook weer opnieuw begonnen met Ajax, competitie loopt uitstekend, europees iets minder, Championsleague uitgeschakeld in een poule met Chelsea Rangers en Basel, zit nu in de Uefa Cup. Moet daarin tegen Levski. De Beker zit ik in de kwartfinale.

Mijn vorige save met Ajax ging het 3e jaar het best, met de Champions League als kers op de taart (uitspraak in FM/CM :P ) en de beker en de titel. Maar de spelers die ik toen had waren ook wel echt de top van talenten voor je team. Stekelenburg; Grygera, Escude, Heitinga, Maxwell; Rosales, Guarin, Kallstrom, Van Der Vaart; Koné, Babel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ep0ss schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:22:Wat is de tacktiek die jij gebruikt bij Ajax?
Ik gebruik een 3-4-3 formatie.
----------------------Stekelenburg

-------- Gavrancic Heitinga Hofland

------------------------- Guarin

SWP ---------------------------------------Alex

--------------------------Mokoena

Kalou-----------------Cavenaghi-----------Ben Arfa

Gavrancic en Hofland hebben allebei pijlen naar de zijkant, SWP en Alex naar binnen. Guarin een pijltje naar Heitinga, en Heitinga een pijltje naar Stekelenburg.

Zal thuis eens een screenshot maken, dat gaat hier op mijn werk niet ;)

Voor Hofland heb ik ook De Jong nog staan, voor Alex (die van Fenerbahce) staat ook Motolivio nog te springen en Kalou staat er ook nog maar erg kort. Daar speelde eerst Cesar Delgado. Kompany zit vaak op de bank, maar valt vaak in voor Guarin, Heitinga of Gavrancic. Ben Arfa valt tot nu toe tegen, en wordt vaak vervangen door Perea. Ik ga het seizoen andersom afmaken: Perea in de basis en Ben Arfa invallen.

De beste speler die ik heb gehad in deze formatie is Carlos Tevez op 10. Ik had hem niet moeten verkopen, maar ik was zo stom om hem aan te bieden nadat een eerste transferdeal met Valencia voor 70 miljoen was stukgelopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:02
De tacktiek:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/debergenhd/tacktiek.jpg

De wedstrijden
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/debergenhd/wedstrijden.jpg

De stand in de HCE
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/debergenhd/eredivisie.jpg

De Champions League
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/debergenhd/cl.jpg

De Transfers
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/debergenhd/transfers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Bij mij is het ondertussen december 2014 en Maidenhead doet het goed dit jaar. Na 22 wedstrijden (van de 46) staat Maidenhead United 5e en is er dus nog vollop kans op promotie. Een kampioenschap is echter al ver buiten bereik: Cardiff (die voor het eerst L1 meedoet) heeft na 22 wedstrijden slechts 5 doelpunten tegen en staan al 19 punten voor.

In de 3e ronde League Cup uitgeschakeld door Manchester United met 0-1, ook niets om me voor te schamen. Wel jammer dat ik na al die seizoenen nog steeds nooit van een Premier team gewonnen heb. Dat kan snel veranderen, in de FA Cup gaan we hopelijk thuis winnen van Bolton ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Sherlock schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:16:
Het is inderdaad veldverwarming, die moet er voor zorgen dat het veld in betere conditie is / wordt, en dat er dus ook geen wedstrijden afgelast hoeven te worden vanwege het weer.
De grote vraag is natuurlijk, wat moet je met underheat soiling in een stad waar het zo goed als nooit vriest :D. Wintertemperatuur is daar gemiddeld 9 graden en ze hebben een laagte record van -4°C :)

edit @ Bacardi4:

Aurora Skin v2
En de rechtstreekse link:
http://fm.sortitoutsi.net...ads&area=file&fileid=4153

Ik gebruik zelf Aurora GS Blue (Left) uit het pack. Er zitten in totaal 4 verschillende skins in dat Pack.

[ Voor 21% gewijzigd door PirE op 06-07-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
Net met 0-1 van Bolton verloren, dus weer geen winstpartij op een Premier team :(

En toen kwam ik iets heel vreemds tegen bij een topspeler van Barcelona:

Afbeeldingslocatie: http://www.prinshendrikkade.com/images/releaseclause.jpg

Hebben jullie ooit zo'n clausule gezien?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Lort Gob schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:34:
Net met 0-1 van Bolton verloren, dus weer geen winstpartij op een Premier team :(

En toen kwam ik iets heel vreemds tegen bij een topspeler van Barcelona:

[afbeelding]

Hebben jullie ooit zo'n clausule gezien?!
Ja, vaak genoeg minimum fee release clausules gezien B) Alleen nog nooit zo hoog :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22

odan

The dark side is within all!

vaak genoeg gezien maar dat was dan op een speler van mezelf. daar doe ik die dingen zohoog mogelijk zodat ik zelf mag beslissen voor hoeveel ze weg gaan. :)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vergeet die krengen altijd te checken :'). En dan wanneer iemand beidt in alle paniek snel een overbetaald nieuw contract aanbieden in de hoop dat hij bij jou blijft ipv dat hij voor een miezerig bedragje vertrekt naar je grootste concurrent. :>.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Het is toch te gek voor woorden. Het ene moment zit je te hopen op aanbiedingen en word je moedeloos van alle afwijzigingen. En als je net een nieuwe club hebt komt er weer een andere club langs.

Ik twijfel nu echt. Ik kan naar Reading gaan om ze te redden van degradatie. Ze hebben een goede spelersgroep en ze spelen Championship (financieel is het wat minder in vergelijking met Hull). De financiele mogelijkheden van Hull zijn alleen wel erg aanlokkelijk en de uitdaging is groot en ik had net een paar transfers afgerond van Morton spelers naar Hull..... Reading was op voorhand mijn eerste keus, Hull kwam eerder met een aanbieding en ik dacht geen kans te maken op de Reading job dus ik heb toen maar voor Hull gekozen.. Decisions :( :(.

shortest time at a club zou dan wel erg kort zijn met 13 dagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:38:
Het is toch te gek voor woorden. Het ene moment zit je te hopen op aanbiedingen en word je moedeloos van alle afwijzigingen. En als je net een nieuwe club hebt komt er weer een andere club langs.

Ik twijfel nu echt. Ik kan naar Reading gaan om ze te redden van degradatie. Ze hebben een goede spelersgroep en ze spelen Championship (financieel is het wat minder in vergelijking met Hull). De financiele mogelijkheden van Hull zijn alleen wel erg aanlokkelijk en de uitdaging is groot en ik had net een paar transfers afgerond van Morton spelers naar Hull..... Reading was op voorhand mijn eerste keus, Hull kwam eerder met een aanbieding en ik dacht geen kans te maken op de Reading job dus ik heb toen maar voor Hull gekozen.. Decisions :( :(.

shortest time at a club zou dan wel erg kort zijn met 13 dagen :D
Bij Hull blijven, na 13 dagen opstappen is imho not done (8> :P

Vreemd spel hoor... Stafford Rangers, halverwege 21 gespeeld, 17-2-2. Nu: 24 gespeeld: 17-3-4 :/ Daahaag 10 punten voorsprong :X
Emmen gaat redelijk. 3e Ronde AC gehaald net, competitie 3e plaats na 7 wedstrijden, kan aardig meekomen met de toppers AZ, Roda en Sparta, terwijl RKC nipt achter me staat.

Charlton dan _O_
Seizoen begon met de Community Shield, die verloor ik met 0-4 van Middlesbrough, sindsdien niet meer verloren, da's ondertussen 32 wedstrijden op rij.
Wereld voetballer van het jaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62064/thumb.jpg

:Y)

Ondertussen het WK voor clubs ook gewonnen, blijven er nog 2 prijzen over die ik niet heb: de FA Cup en de Community Shield.
Competitie gaat wel ziek goed, sta (uiteraard) 1e, terwijl ik 2 wedstrijden minder heb gespeeld dan de Spurs, die 4 punten achter staan. De nr 3, Newcastle, staat nu al 11 punten achter.
League: 20 gespeeld, 18-2-0, 56 punten, 67-7 :X
Even screen van mijn wedstrijden:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62065/thumb.jpg

:9
Ik denk dat ik wel kampioen wordt en heel ver kom in de CL en FA Cup. Er komt iig nog een spits bij in januari, ik heb maar 3 spitsen merkte ik net nu mijn spelers vermoeid beginnen te raken (sexual chocolate training icm veel wedstrijden is vermoeiend :+ )

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:00:
[...]

Bij Hull blijven, na 13 dagen opstappen is imho not done (8> :P
Ik ben ook bij Hull gebleven omdat de uitdaging me wel trekt. Een compleet nieuw team opbouwen terwijl je een oud moet zien te verkopen.
SI heeft het trouwens wel goed gedaan. 1 van mijn donkere spelers pakte een domme rode kaart in de 87e minuut met een penalty tegen als gevolg. Ik verloor die wedstrijd dus ook 0-1 en was behoorlijk pissed op die gast. Gelijk een week boete gegeven. De andere donkere spelers zijn allemaal kwaad op me en de blanke spelers zitten er niet echt mee. De speler in kwestie wil dan ook graag weg, ik zal hem niet tegenhouden :) :).

Morton krijgt het behoorlijk zwaar. Ik heb de Physio en de jeugdcoach al aangetrokken en ben daarnaast bezig om 4 spelers te halen. Spelers uit de schotse leagues zijn ook een stuk goedkoper als spelers uit de Engelese. En ik had een boel Schotten gescout met Morton, de spelers die onhaalbaar zijn voor Morton willen misschien wel naar Hull komen. De scouts van Hull zijn nog druk bezig met hun eerste scoutingsronde in Engeland.

Ik zag op je screenshot dat Christiano Ronaldo in 2015 nog steeds bij Man United zit, niet gedacht dat hij zo trouw zou blijven aan die club :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zo, vannacht heb ik het echt een beetje te bont gemaakt. :| Ik ben tot 02.00 uur doorgegaan met FM omdat ik nog wat spelers wilde halen en verkopen...

Ik had een flink aantal talenten lopen scouten en een aantal van die talenten vond ik wel versterkingen, al dan niet voor de toekomst. Omdat ik ongeveer op mijn salarisbudget zat (€ 1.000.000 p w) :X en er een aantal spelers bij liepen die meer op de bank zaten of bij het tweede speelden moest er ook flink gesneden worden in de selectie.

Ondertussen is grootverdiener Kompany (€ 100.000 p w) voor 8,5 miljoen verkocht aan Inter. Die jongen heeft me heel wat geld gekost (15 miljoen aanschaf + salaris) en was eigenlijk niets meer dan een zeer goede stand-in voor Guarin, Heitinga of Gavrancic. Verder wilde PSV Naldo graag hebben. Normaal gesproken verkoop ik geen spelers aan concurrenten in de competitie, maar dit jaar was ik met zoveel overmacht kampioen geworden (doelsaldo +99) dat een beetje meer tegenstand geen kwaad kan. Naldo dus naar PSV voor 4,5 miljoen. Westerveld is uiteraard ongelukkig dat hij niet speelt, en nu wil Willem II hem graag hebben. Dat snap ik zelf niet zo goed, want die hebben vorig jaar ook al Dennis Gentenaar gehaald en die heeft een zeer goed seizoen gedraaid. Maar ach, mij hoor je niet klagen want ik heb net twee zeer talentvolle (volgens mijn scouts: "a star of the future") jonge keepers vast weten te leggen. Daarnaast heb ik ook Stekelenburg en Arenas al...

De grootste klapper komt hopelijk door de verkoop van SWP, die eigenlijk alleen maar negens en tienen haalt. Dit doet hij echter vanwege 7 dribbels per wedstrijd en dribbels worden nogal hoog gewaardeerd. Barcelona deed een bod van 21,5 miljoen + Messi + VdV wat ik geaccepteerd heb, maar ik ben bang dat VdV niet terug wil. De dag erna deed Juventus een beter bod: 35 miljoen harde euro's zonder spelers of termijnen. Nu hoop ik natuurlijk dat SWP Juventus kiest, want het bod van Barca had ik al geaccepteerd. Zodra ik de kans krijg om dat bod te cancellen annuleren doe ik dat.

Eén van mijn toekomstige aankopen speelt nu bij Espanyol (Michael Clegg, regen) en die heb ik vastgelegd voor "End of season Spain" (over een jaar), dus hij speelt eerst nog een extra jaar bij Espanyol :)
Een andere aankoop die wel het vermelden waard is: Mitchell van den Beld van Gladbach. Is 19 jaar, 4,5 miljoen waard en ik moest 9 miljoen neerleggen om hem over te nemen. Ik vind het wel leuk om eens een (hopelijk) goede nederlandse regen aan te trekken, want die kom je niet zo vaak tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

O klote, in één wedstrijd twee van mijn beste spelers lang gebleseerd: linkerwinger 4 weken, de rechterwinger zelfs 8 maanden (gebroken been)..

Hier ben ik niet blij mee...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Damn da's wel balen ja! Heb je nog een beetje backup of niet? Anders mag je wel wat van mij hebben hoor, ik moet er toch van af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sherlock schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:34:
Damn da's wel balen ja! Heb je nog een beetje backup of niet? Anders mag je wel wat van mij hebben hoor, ik moet er toch van af ;)
Voor links heb ik genoeg backup (2 goede en nog een redelijke + de geblesseerde, vier in totaal dus). Voor rechts heb ik slechts twee spelers (incl de nu geblesseerde). Maar die heeft een vrij slecht uihoudingsvermogen.

Ik denk dat ik nu iemand moet gaan huren of zelfs kopen, want in mijn jeugd loopt niks rond wat op dit moment goed bruikbaar is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik neem aan dat je je tactiek zo wilt houden? Want 8 maanden is gewoon een volledig seizoen, je zou kunnen proberen om (bijvoorbeeld) met centrale middenvelders die naar de zijkant uitwijken te spelen, dat werkt altijd vrij goed in FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daar ben ik nu idd mee aan het proberen ja, een centraler middenvelder in het midden begint met een pijl naar rechts. Maar dat wil niet echt lopen, hij scoort meestal maar een 6'je, soms een 7. Dit terwijl hij op het centrum meestal een 8 en soms een 7 heeft.

Liefst wil ik de tactiek idd handhaven, want hij liep erg lekker, scoorde behoorlijk veel.

Ik ga vanavond (stop er nu ff mee) nog eens verder pielen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Je hebt ook geen aanvallend ingestelde rechtsback ofzo? Of twee goede rechtsbacks zodat je er eentje als DMR met een pijltje naar voren kunt zetten? Maar goed, je gaat er mee stoppen dus doe ik dat ook maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mjah, ik heb drie rechtsbacks, waarvan er twee relatief redelijke stats hebben voor de aanval (pace, first touch, crossing, passing met name). Maar één daarvan heb ik nodig op mijn DR positie. Maar de andere zou idd kunnen.

Ik zou idd vanavond eens kunnen proberen wat hij doet op de AMR positiie. Had ik eigenlijk niet eens aan gedacht, bedankt voor de tip :)

edit: geprobeerd, het werkt redelijk. Iig zodanig, dat ik geen nieuwe speler ga kopen. Rest van de wedstrijden lopen momenteel verrekte klote, maar dat ligt aan andere dingen.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 07-07-2005 21:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik ga gewoon stug door met handelen in spelers :X

Nadat ik dus al een stel talenten aan mijn selectie had toegoevoegd en een aantal spelers had verkocht, kreeg ik ook nog eens wat aanbiedingen voor SWP. Ik zei in de vorige post dat Juventus 35 miljoen ineens op tafel legde, maar dat was niet zo. Het was 20 + 10 in 24 maanden + 5 na 40 wedstrijden. Toen Manchester United ineens 30 miljoen op tafel legde heb ik dat ook geaccepteerd, dus de brave jongen degradeert het ene seizoen uit de premier league, speelt een seizoen bij ajax en heeft daarna aanbeidingen van Barcelona, Juventus en Man. Utd. op zak! Uiteindelijk heeft hij voor Man. Utd. gekozen, waar ik zelf wel blij mee was. Hij had sowieso een flink salaris en 30 miljoen is een hoop geld.

Geld dat gebruikt kan worden voor Robinho :+ Die speelt namelijk bij Leverkusen en van Leverkusen naar Ajax kan nog wel. Dus hoppa, 30 miljoen armer en een Robinho rijker.

Waarom? Mokoena, mijn nummer 10, brak zijn been in de eerste wedstrijd van de voorbereiding. Als backup voor Mokoena had ik Vilakazi, maar die vertrouw ik geen heel seizoen. Scoort te weinig vind ik. Dus nu heb ik Robinho naar Ajax gehaald _/-\o_ De bedoeling is dat hij op 10 gaat spelen achter Cavenaghi.

Cavenaghi heeft een zeer goed seizoen achter de rug, en ook voor hem heb ik al verschillende aanbiedingen gehad, maar hij mag niet weg. Ik zet elke keer in op 30 + 30 (12 maanden) + 30 (10 wedstrijden) zodat ik geen aanbiedingen af hoef te slaan.

Voor John Heitinga was er ook opeens interesse, van Barcelona en Inter. Inter bood 37,5 miljoen voor mijn ietwat langzame maar verder zeer goede verdediger. Nu heeft Inter dus Kompany, Maxwell en Heitinga achterin staan :)

Voor komend seizoen ga ik uit van de volgende basis:

------------------------------------ Stekelenburg

--------- De Jong ------------- Gavrancic -------------- Hofland

-------------------------------------- Guarin

S. Kalou ------------------------------------------------------------- Alex

-------------------------------------- Robinho

B. Kalou ----------------------- Cavenaghi -------------------- Perea

Op de bank/tribune heb ik dan:
GK: Arenas
DC: van den Beld (NL regen)
D/DM LR: Saeter (NO regen)
DMRLC: Colombo (IT regen)
AMRC: Grisales
AMLC: Montolivo
AM/FLC: Ben Arfa
FC: Cesar Delgado
SC: Pazzini

Mijn salarisbudget is van 1miljoen naar 1,4 miljoen gegaan en de slariskosten zijn van 1 miljoen naar 800.000 gegaan, dus de board is ook helemaal gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Wie is SWP? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Shaun Wright-Phillips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb het weer eens gehad met FM zo ongeveer...

Kan iemand me vertellen hoe de hell ik hier een fatsoenlijk team kan opstellen met dit zootje ongeregeld?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/arg.JPG

Een 13e plek, terwijl ik heel lang 2e stond... heb zelfs nog even in degradatiegevaar verkeerd :'(

Alle blessures op één na in dit lijstje zijn >3 maanden. Mijn positie is op dit moment 'very insecure', dus ik verwacht elk moment mijn ontslag...

Aaaargh!

* wildhagen telt tot 10.. .helpt niet... dan maar tot 100...

edit: hoppa, nog twee geblesseerden erbij in training.. gelukkig niet al te lang (2 en 1 week)...

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 08-07-2005 12:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Welke training gebruik je? Dit is volgens mij wel "een beetje" extreem hoor! Zo veel blessures heb ik nog nooit gehad (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sexual Cholocate nog steeds.

Heb flink moeten improviseren... die MR die in het overzicht staat is eigenlijk helemaal nog niet klaar voor first team voetbal, maar ik moest wel... zelfs mijn rechtsbacks waren of geblesseerd, geschorst, of ik had ze echt voor de verdediging nodig...

Gelukkig waren het niet allemaal blessures, ook een paar schorsingen, en die spelers heb ik iig weer. Hoewel het nog steeds bijzonder krap is.

Edit: en dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/ontslag.JPG

Weer zoeken naar een andere baan...... :(

WELKE poor relationship? NOOIT klachten van mijn staff gehad...!

Edit2: ok.. ben nu aan de slag bij Hannover 96 in de tweede Bundesliga.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 08-07-2005 13:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Zo te zien zoekt inter ook nog wel een trainer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu in de Regionalliga Nord in Deutschland met Fortuna Düsseldorf. Sta nu na wedstrijd of 22 bovenaan 5 punten los. Ik neem soms spelers die wellicht interessant zijn op trial. Zo had ik vier weken Anatoly Guerk van Anderlecht op trial en die was gewoon speelgerechtigd in de competitie wedstrijden. Dat is best nuttig als je geen spelers meer mag lenen en als je niet in de transferperiode zit en veel blessures hebt et cetera. Ik denk ik meld het even 8)
Op naar de 2. Bundesliga :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:05:
Zit nu in de Regionalliga Nord in Deutschland met Fortuna Düsseldorf. Sta nu na wedstrijd of 22 bovenaan 5 punten los. Ik neem soms spelers die wellicht interessant zijn op trial. Zo had ik vier weken Anatoly Guerk van Anderlecht op trial en die was gewoon speelgerechtigd in de competitie wedstrijden. Dat is best nuttig als je geen spelers meer mag lenen en als je niet in de transferperiode zit en veel blessures hebt et cetera. Ik denk ik meld het even 8)
Op naar de 2. Bundesliga :D
Heb ik ook een keer gedaan met een transfer vrije nigeriaan toen ik bij dord was. Dit had ik gedaan om te kijken hoe goed hij was. Zijn stats waren eigenlijk niet om over naar huis te schrijven alleen bij afwerken was hij goed. Tekend die na twee wedstrijden vrolijk bij Willem II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:11:
[...]

Heb ik ook een keer gedaan met een transfer vrije nigeriaan toen ik bij dord was. Dit had ik gedaan om te kijken hoe goed hij was. Zijn stats waren eigenlijk niet om over naar huis te schrijven alleen bij afwerken was hij goed. Tekend die na twee wedstrijden vrolijk bij Willem II.
Ja alleen deze jongen kon ik niet lenen of kopen maar kon hem wel mooi gebruiken in de wedstrijden waarin ik m´n spitsen miste :) Hij had voor dat niveau zeer goede stats dus het lijkt me wel een zinnige tip. Hij scoorde geloof ik in elke wedstrijd waarin hij meespeelde :) Alleen het is een beetje vervelend de hele tijd die speler op trial te nemen dus heb in de winterstop gewoon een spits gehaald die nog iets effectiever moet worden maar die ook wel voldoet (en blijft voldoen hopelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ik heb met Hull de Play-offs net niet gehaald. En mijn favoriete club Middlesbrough is gedegradeerd uit de Premier League. Hull is op de 7e plaats geeindigd en de nummers 3t/m6 spelen play-offs. De eindspurt werd zoals ik al verwachtte net te laat ingezet, verloor een paar punten in de eerste serie van 5 wedstrijden sinds mijn aantreden omdat ik van systeem veranderde.

De defensie is top zeker met de komst van mijn eerste aanwinst:

- Wes Morgan (DC) is overgekomen van Nottingham Forrest voor 180k.

Mijn defensie is nu compleet aangezien de defensie (+ keeper) beduidend beter is als de rest van het team. Ik krijg zelden tegengoals.

Het middenveld wordt het meest ingrijpend veranderd met de komst van 3 ex-Morton spelers:
Op 1-07-2007 komen de volgende spelers Hull versterken:
- Joe Keenan (D/ DM, L/C)
- Robbie Foy (AM, R/L)
- Emil Hallfredsson (AM, L)
Totale waarde van deze transfers is ongeveer 625k
-Joni Pursiainen (AM, L) komt op 01-11-2007 transfervrij over van HJK Helsinki. Het is een jonge regen die ik gehaald heb voor de toekomst.

Ik ben nog op zoek naar 2 nieuwe spitsen en die zoektocht is wat lastiger. Ik heb op het moment wel 3 spitsen van een behoorlijk niveau. 1 hele goeie zelfs, maar helaas lig ik nogal overhoop met hem. Hij was bij mijn komst geblesseerd en hij wilde toen al weg. Ik heb hem wel een kans gegeven maar ik doe niks goed in zijn ogen. Hij is nu al 4 keer niet komen opdagen voor de training en accepteert zijn straf zonder problemen (1e x waarschuwing, 2e x 1 week fine, 3e+4e x 2 weken fine). Ik heb hem maar op de transferlijst gezet voor 1.2 miljoen in de hoop hem te verkopen (zijn waarde is 1.9 miljoen).
Een andere spits wil een salarisverhoging van 10k per week. Het is nou niet echt een geweldige spits, hij mag dus ook moven.
Mijn 3e en ook jongste spits, doet hij redelijk, maar het is niet echt een goalmachine met 5 goals uit 17 wedstrijden.
Ik ben dus druk op zoek naar een scorende spits. Moet lukken met 7.5miljoen transferbudget en mogelijk meer door het gedwongen vertrek van een stuk of 5 spelers.

Ik heb goede moed voor volgend seizoen na de indrukwekkende eindsprint. Mijn doel is dan ook promotie. Mijn oude club Morton heeft een 5e plaats gehaald in de SPL en ze haalden ook nog de halve finale van de Scottish Cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 21:58:
Ik heb met Hull de Play-offs net niet gehaald. En mijn favoriete club Middlesbrough is gedegradeerd uit de Premier League. Hull is op de 7e plaats geeindigd en de nummers 3t/m6 spelen play-offs. De eindspurt werd zoals ik al verwachtte net te laat ingezet, verloor een paar punten in de eerste serie van 5 wedstrijden sinds mijn aantreden omdat ik van systeem veranderde.
Da's balen he? Maar goed, zo heb je een doelstelling voor het komende seizoen :P
Mijn defensie is nu compleet aangezien de defensie (+ keeper) beduidend beter is als de rest van het team. Ik krijg zelden tegengoals.
Charlton:
26 gespeeld, 22 winst, 4 gelijk, 77 voor en 7 tegen, 70 punten.
Thuisrecord: 14 wedstrijden, 13 winst, 1 gelijk, 39 voor en 0 tegen 8)
Ik haal wel een ziek aantal wedstrijden met Charlton zeg :X Ik zit nog in de FA Cup en CL, speel de finale van de League Cup en dan nog 38 competitiewedstrijden tussendoor... En dan tel ik het club WK, de euro super cup en de charity shield nog niet mee :o Ik zit nu op 59 wedstrijden. En op 1 of andere manier raken mijn spelers vermoeid :? Wat vreemd, als je sexual chocolate als training gebruikt en 2 wedstrijden per week speelt.

Man Utd zal wel een hekel aan me hebben dit seizoen, 3x tegen hun gespeeld: 3-1, 4-0 en 5-0 gewonnen :D die 3-1 en 5-0 was League Cup halve finale, de 4-0 competitie.

Shitzooi... Heb je al veel te veel wedstrijden, speel je uiteraard in de FA Cup gelijk, dus replay... en die replay moet dan ook nog beslist worden op penalties :/ Was tegen Bolton en elke keer als ik tegen hun speel speelt die &$&^^##* van een Stekelenburg weer zo goed dat'ie een 9 of 10 krijgt :( En dat flikt'ie alleen tegen mij, voor de rest haalt'ie een 6 of 7 :? De keeper van Aston Villa heeft er ook een handje van trouwens, die ga ik maar overnemen van hun, hielp bij Schmeichel ook :P

[ Voor 25% gewijzigd door King Nothing op 09-07-2005 00:38 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:02:

Shitzooi... Heb je al veel te veel wedstrijden, speel je uiteraard in de FA Cup gelijk, dus replay... en die replay moet dan ook nog beslist worden op penalties :/ Was tegen Bolton en elke keer als ik tegen hun speel speelt die &$&^^##* van een Stekelenburg weer zo goed dat'ie een 9 of 10 krijgt :( En dat flikt'ie alleen tegen mij, voor de rest haalt'ie een 6 of 7 :? De keeper van Aston Villa heeft er ook een handje van trouwens, die ga ik maar overnemen van hun, hielp bij Schmeichel ook :P
Dat is zo'n FM streek O+. Bij mij was dat Lobont die bij Racing zat. Ook heb ik altijd een bepaalde club waar ik nooit van kan winnen, in 4,5 jaar nog nooit van Vallodolid gewonnen bijvoorbeeld :+. En dan heb je nog die spitsen die normaal nooit scoren maar tegen mij er altijd 2 of 3 in knallen :X. Dat waren bij mij vooral Olic van Valencia en een andere Joegoslaaf van Mallorca.
:9~.

Ziggy is inmiddels ook opgestapt bij Osasuna, wat een mislukkig daar :D. Ik vind het hier wel tof in Duitsland maar we kijken nog ff of we verder gaan met deze game of dat we ergens anders opnieuw beginnen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:48:
[...]

Dat is zo'n FM streek O+. Bij mij was dat Lobont die bij Racing zat. Ook heb ik altijd een bepaalde club waar ik nooit van kan winnen, in 4,5 jaar nog nooit van Vallodolid gewonnen bijvoorbeeld :+. En dan heb je nog die spitsen die normaal nooit scoren maar tegen mij er altijd 2 of 3 in knallen :X. Dat waren bij mij vooral Olic van Valencia en een andere Joegoslaaf van Mallorca.
:9~.

Ziggy is inmiddels ook opgestapt bij Osasuna, wat een mislukkig daar :D. Ik vind het hier wel tof in Duitsland maar we kijken nog ff of we verder gaan met deze game of dat we ergens anders opnieuw beginnen :P.
Gelukkig mag ik die FA Cup wedstrijd tegen Bolton opnieuw doen, FM crashte gisteren tijdens het saven denk ik :X Ik hoop dat'ie gewoon aan het doorgaan was, toen opeens knalde die naar de desktop (ik zat op GoT te lezen, FM draait bij mij vaak op achtergrond). IK hoop niet dat het spel aan het saven was, dan ben ik denk ik mijn hele seizoen kwijt :X :(

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
[...]

Da's balen he? Maar goed, zo heb je een doelstelling voor het komende seizoen :P

[...]

Charlton:
26 gespeeld, 22 winst, 4 gelijk, 77 voor en 7 tegen, 70 punten.
Thuisrecord: 14 wedstrijden, 13 winst, 1 gelijk, 39 voor en 0 tegen 8)
Ik haal wel een ziek aantal wedstrijden met Charlton zeg :X Ik zit nog in de FA Cup en CL, speel de finale van de League Cup en dan nog 38 competitiewedstrijden tussendoor... En dan tel ik het club WK, de euro super cup en de charity shield nog niet mee :o Ik zit nu op 59 wedstrijden. En op 1 of andere manier raken mijn spelers vermoeid :? Wat vreemd, als je sexual chocolate als training gebruikt en 2 wedstrijden per week speelt.
Train je nog op de matchday. Ik wel namelijk en de dag erna krijgen ze vrij?

Mijn Chairman heeft overigens echt totaal geen ambities. Ik moet voor een respectable League position gaan. Dat moet wel lukken lijkt me.

Ik heb trouwens dankzij mijn scout een fantastisch talent toegevoegd aan mijn selectie. Hij kostte me wel 1.3 miljoen Pond, ik hoop dat hij de belofte waarmaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/9253/murphy2ck.th.jpg

Heb er ook weer wat jeugd bijgekregen, waarvan 2 met potentie. Ben nog druk op zoek naar een tweede spits. Heb toch nog maar een verdediger bijgehaald (rechtsback). Hoyte uit de Arsenal jeugd komt op een free transfer (hij stond al 2 jaar op mijn shortlist).

Edit: Ik ben de voorbereiding goed begonnen. Heb net Leeds met 5-0 van de mat gespeeld. En geen enkele kans weggegeven (3 schoten naast van Leeds)

[ Voor 6% gewijzigd door PirE op 09-07-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:53:
[...]

Train je nog op de matchday. Ik wel namelijk en de dag erna krijgen ze vrij?
Neen, geen training op de wedstrijddag en de dag na een wedstrijd.
Maar ik speel 2x per week en ik probeer zoveel mogelijk dezelfde opstelling te houden, dat is waarschijnlijk het grootste probleem :+ Ik moet gewoon in de Engelse cupwedstrijden een b elftal de wei insturen en bij de "mindere" tegenstanders in de EPL ook. In de toppers en in de CL zou ik op mijn sterkst moeten spelen.
Ik maak dit lopende seizoen nog af op deze manier en dan... 80% van de Charltonspelers is unhappy, vooral vanwege vermoeidheid of omdat ik een bod op hun weiger (ffs, mijn keeper is boos op mij omdat ik hem niet naar Man.Utd laat gaan... Die spelen kut, staan 9e ofzo, spelen niet Europees. Ik speel CL, sta dik bovenaan en doe nog om alle prijzen mee. Waarom wil je dan in vredesnaam naar een middenmoter? Ziet iemand van jullie Gomez al naar NAC gaan?
Ja, Man Utd heeft status, een status die Charlton niet heeft. Ik heb echter het beste team van de wereld (ik heb het Club WK tenslotte gewonnen :P ) en daar hoort deze keeper ook bij. De enige keeper die weg mag is Kasper Schmeichel, want die's ondertussen 31.

Trouwens PirE, eigenlijk was deze opmerking:
En op 1 of andere manier raken mijn spelers vermoeid :? Wat vreemd, als je sexual chocolate als training gebruikt en 2 wedstrijden per week speelt.
sarcastisch bedoeld, ik ben stiekum een :+ vergeten erachter te zetten :)

[ Voor 14% gewijzigd door King Nothing op 09-07-2005 15:06 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:17
Stiffener schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:30:

En ik moet mijn 1e speler nog verkopen :( Anders komt er geen geld binnen.

We gaan voor promotie / kampioenschap van de league 2 en dan zien we wel verder :*)
Het is goed gegaan in de 2e divisie met Rushen & Diamonds. Kampioen geworden met 99 punten, nummer 2 had er 91. De speler wilden er voor gaan, gelukkig.
Nog steeds geld, want het geld dat ik ontving voor de einstand werkte (450.000) werkte net mijn negatieve vermogen weg. Nog steeds transfer budet.
In de zomer is wel het totale salaris plafond hoger geworden en heb ik een aantal transfer vrije spelers aan getrokken. Ook een aantal laten gaan en mijn 1e en enige speler verkocht voor 750.000 Dat leverde een klein budget op om spelers te halen. Ik heb er maar een klein beetje van gebruikt, want als ik al speler kon halen, kon ik ze amper salaris aanbieden. Max voor een key speler was in de zomer 1700 euro per week.

Inmiddels zijn we tot halverwege november geraakt en ben ik van de laatste plaats opgeklommen naar de 5e. (Ik begon met een kansloze 0-3 thuis nederlaag)
Het team loopt aardig, maar weinig backup. Wel genoeg spelers, maar niet echt goede kwaliteit. Inmiddels wel op zoek gegaan naar transfer vrije speler voor volgende seizoen. Wage budget is gelukkig verhoogd, zodat ik iets meer ruimte heb, maar voorlopig moet alles komen van afgedankte spelers van andere clubs.

Hopen op winst in deze 1e divisie, en kijken wat het daarna brengt, of naar een nieuwe club 8) Dat laatste zou het beste zijn denk ik. Voorlopig eerst maar eens in de top mee blijven draaien en tegen einde van seizoen of het kampioenschap er nog in zit.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo... een bewogen seizoen...

Nadat ik bij Grêmio ontslagen ben (zie eerder in deze draad), kon ik eigenlijk al dezelfde week aan de slag bij een andere club, namelijk Hannover 96 in de Duitse Tweede Bundesliga.

Totaal onvoorbereid (ik had niet naar de selectie gekeken), heb ik de baan aangenomen. Daarna lag ik even een kwartiertje onder tafel... Zéér smalle selectie, sommige posities (DR, AMR) slechts één speler, waarbij de enige AMRC ook nog eens voor 9 maanden geblesseerd was.

Bijna alle spelers waren/zijn zo-zo-zo qua kwaliteit, de enige echt goeden zijn mijn GK, een SC, een van mijn DC's, en mijn AMRC (die van die 9 maanden ja...).

Team zat HOPELOOS boven wage-budget (nog steeds trouwens): budget was 160.000 per week, ze zaten op 270.000 per week. Met name door twee spelers die resp 30.000 en 40.000 opstreken... die van 30.000 (een DMC) gaat binnenkort weg, die van 40.000 is mijn belangrijkste SC, en die wil ik dus echt niet kwijt.

Ondanks dat moest ik toch forse inkopen doen, want zo was er geen beginnen aan. Ik heb van mijn vorige club (Grêmio dus) een AMR overgenomen als backup. Voor hen was hij te licht, voor mij is hij prima, en hij is tevreden met slechts 120 euro per week :P. Verder kwam er een niewe AML van Middlesbrough, die op slag één van mijn beste spelers werd. Aangezien ik maar één GK had, heb ik daar ook een nieuwe voor moeten aantrekken. Tot slot nog een extra DMC om iets ruimer in mijn jasje te zitten voor die positie, en omdat mijn huidige beste DMC aan het eind van het seizoen gaat vertrekken.

De verwachtingen van zowel board als supporters waren heel leuk: de titel winnen! Jammer dat de club op de één na laatste plaats stond......

De doelstelling is dan ook niet gehaald... wel ben ik nog een heel eind gestegen. Geen degradatie naar de Regionalliga Nord dus (gelukkig maar, want die heb ik niet draaien, zou ik weer naar een andere club moeten omkijken).

In de Cup ging het, voor de verandering, wel heel erg goed. De eerste twee rondes waren al gespeeld, dus ik kwam in de derde terecht. Makkelijk Rot-Weiss Essen verslagen. De kwartfinale dan... loting tegen Hamburg SV, dus ik voelde de bui al hangen. Toch ging het goed: 1-1 en dus penalties, die ik won met 4-2... halve finale, loting tegen Werder Bremen. Ik voelde de bui dus nog heel erg meer hangen... 1-1 en dus verlenging... 2-1, 3-1... door naar de finale! Daar moest ik tegen 1.FC Köln. Die waren met 3-0 toch net even te sterk voor me. Helaas geen Europees voetbal dus, in de tweede divisie ;)

Transfers staan hierboven al vermeld. Die spelers zijn inmiddels allemaal gearriveerd. Als extra komt er binnenkort nog een AMR (voor de diepte), een SC (ter vervanging van een SC die weg wil), en een DR (daar heb ik er nu nog maar één van).

League-stand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hann1.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hann2.JPG

Beste speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hann3.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:17
@ wildhagen

Leuk om te zien dat je Freddy Grisales hebt spelen. Ik ben hem aan het scouten met Rushen & Diamonds. (Uit mijn vorige pot met Bury ken ik hem nog)
Hij is eigenlijk te goed op dit moment, maar erg handige speler met heel veel assists.
Hij heeft hier ongeveer 65% ruim boven de 15 en alles boven de 13 en twee keer een 10.

Ik kan hem alleen niet betalen ;(

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stiffener: ik heb hem slechts 3 wedstrijden kunnen inzetten (hij was diegene van die 9 maanden blessure), maar idd, hij is erg goed: in 3 wedstrijden legde hij er 1 in, en maakte ook 2 assists voor mijn spitsen.

Stats zijn behoorlijk goed ja (slechts 2 stats onder de 10, en het meeste circelt rond de 14-16, prijs is idd navenant hoog.. maar ik laat hem niet gaan ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
King Nothing schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:49:
[...]

Gelukkig mag ik die FA Cup wedstrijd tegen Bolton opnieuw doen, FM crashte gisteren tijdens het saven denk ik :X Ik hoop dat'ie gewoon aan het doorgaan was, toen opeens knalde die naar de desktop (ik zat op GoT te lezen, FM draait bij mij vaak op achtergrond). IK hoop niet dat het spel aan het saven was, dan ben ik denk ik mijn hele seizoen kwijt :X :(
En jawel, het was tijdens het saven :(
Goddank maakt FM zelf backup's en ik zag bij "load game" als save datum 08-07-05 staan bij een backup, ik moet ongeveer een maand inhalen (zat in maart 2017, nu op 1 februari 2017).

[ Voor 4% gewijzigd door King Nothing op 10-07-2005 14:06 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:44:
[...]

En jawel, het was tijdens het saven :(
Goddank maakt FM zelf backup's en ik zag bij "load game" als save datum 08-07-05 staan bij een backup, ik moet ongeveer een maand inhalen (zat in maart 2017, nu op 1 februari 2017).
Wees blij dat je nog een back-up hebt. Het zou erg zonde zijn om een game van 13 jaar te verliezen. Hoe ver gaat het spel eigenlijk door. Oudere versie's van CM gingen 2030.

De competitie is begonnen voor Hull en heb toch nog 2 spelers aangetrokken waardoor ik eigenlijk een compleet nieuwe midden- en aanvalslinie heb.

Darren Potter (MC) komt gratis over van Liverpool. Ik had hem al 3 maanden gehuurd en hij deed het goed, nu maar definitief gehaald.
Massimo Maccarone (SC) heb ik voor 300k gekocht van Middlesbrough waar hij weg wilde omdat er teveel concurrentie was voor de spitsenpositie. Hij is nu al 1 miljoen waard en hij is echt te goed voor L1-niveau.

Ik behoor volgens de bookmakers tot de favorieten voor promotie, en dat is ook niet vreemd met mijn huidige selectie die barst van de talenten. De eerste 2 wedstrijden (beiden uit) werden allebei gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:49:
[...]

Wees blij dat je nog een back-up hebt. Het zou erg zonde zijn om een game van 13 jaar te verliezen. Hoe ver gaat het spel eigenlijk door. Oudere versie's van CM gingen 2030.
Ik heb een CM01/02 savegame in het seizoen 2151/2152, da's 150 seizoenen.
Er zit geen einddatum aan dit spel iig.

Dilemma als Stafford manager... Ik zag dat de Man. City manager op de wip zat en ik zei voor de gein dat mij die baan wel intresseerde :) Volgende dag wordt die manager van hun ontslagen en krijg ik die baan aangeboden :D Maar wtf moet ik doen dan... Ik ga heel lekker met Stafford, sta 1e in de conference met 8 punten voorsprong. League Two is wel een mooie uitdaging denk ik, weinig geld en ik zal dan echt versterkingen moeten hebben, dat wordt dus weer handig handelen. Gelukkig was deze Stafford manager begonnen als Emmenmanager en heb ik dus een behoorlijke reputatie staan (vaak UEFA Cup gespeeld namelijk) en komen spelers wat sneller naar mij toe "omdat ze graag met manager X willen werken" :>

Ik blijf lekker bij Stafford >:) Ik ga meer trainers laten ontslaan zo :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:36:
[...]

Ik heb een CM01/02 savegame in het seizoen 2151/2152, da's 150 seizoenen.
Er zit geen einddatum aan dit spel iig.

Dilemma als Stafford manager... Ik zag dat de Man. City manager op de wip zat en ik zei voor de gein dat mij die baan wel intresseerde :) Volgende dag wordt die manager van hun ontslagen en krijg ik die baan aangeboden :D Maar wtf moet ik doen dan... Ik ga heel lekker met Stafford, sta 1e in de conference met 8 punten voorsprong. League Two is wel een mooie uitdaging denk ik, weinig geld en ik zal dan echt versterkingen moeten hebben, dat wordt dus weer handig handelen. Gelukkig was deze Stafford manager begonnen als Emmenmanager en heb ik dus een behoorlijke reputatie staan (vaak UEFA Cup gespeeld namelijk) en komen spelers wat sneller naar mij toe "omdat ze graag met manager X willen werken" :>

Ik blijf lekker bij Stafford >:) Ik ga meer trainers laten ontslaan zo :P
Man C in de League Two?? Damn, die uitdaging zou ik heus wel hebben aangegaan, Man C terug aan de top brengen :9.

Laat maar, ik lees het niet goed :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Bug of gewoon cheaten?
Ik zit bij Emmen en heb daar een redelijke AM C rondhuppelen, zijn contract loopt nog 1 jaar door, maar H'veen, F'oord en PSV willen hem hebben, dus €€€ in het laatje :9 NU is'ie 1.7 miljoen waard ofzo, ik bvraag 3 miljoen en 25% als'ie weer verkocht wordt en dan doe ik dat op non-negotiable. Als dat gebeurt bij een speler die ik wil kopen moet je dat wel acepteren of afwijzen he? Wijzigen kan tenslotte niet.
Hoe kan ik dan van PSV en van Heerenveen een tegenbod krijgen ZONDER die 25% doorverkoopclausule NADAT ik een NON NEGOTIABLE bod heb geeist? :(

[ Voor 5% gewijzigd door King Nothing op 10-07-2005 20:48 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat lijkt me een bug ja. Zitten er sowieso wel meer in, in het hele negotation-gebeuren. Als je als uiterste response-time 'today' zet krijg je soms toch de dag erna pas een response. Niet dat het nu zo'n enorm probleem is, maar toch...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:59:
Dat lijkt me een bug ja. Zitten er sowieso wel meer in, in het hele negotation-gebeuren. Als je als uiterste response-time 'today' zet krijg je soms toch de dag erna pas een response. Niet dat het nu zo'n enorm probleem is, maar toch...
Ach jah, bugs :z
Fok it ook, ik heb die 3 miljoen geweigerd en wil nu 4,5 miljoen hebben :P

Kampioenen _O_
Charlton: landskampioen again, na 33 wedstrijden werden we al kampioen. 33 Gespeeld, 27 gewonnen, 6 gelijk, doelsaldo: 97-12 :X (thuis: 16, 13 winst, 3 gelijk, doelsaldo 28-1)
Zit nog in de halve finale van de FA Cup en mag tegen FC Barcelona in de halve finale van de CL, dus een quadrople (spelling...? ) zit er nog steeds in.
Stafford ook kampioen gemaakt na 40 wedstrijden, 2 dagen later opgestapt :D Hearts of Midlothian wilde mij als manager hebben en och, de Schotse Premier League wordt niet echt veel besproken hier he dus nam ik die baan maar aan. We staan 7e in de SPL met nog 7 wedstrijden te gaan.

Emmen in mijn andere savegame is kampioen geworden \o/ Mijn 5e titel in 6 seizoenen :X Voor het eerste seizoen in de HCE een paar versterkingen gehaald, kijken of we degradatie kunnen ontlopen :)

[edit]
Nu komen FC utrecht en FC Twente met een bod van 3,6 miljoen :D Okee, AM C mag weg :+

[ Voor 5% gewijzigd door King Nothing op 10-07-2005 23:02 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Doen jullie in 1 spel meerdere clubs coachen / meerdere users aanmaken?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb dat wel eventjes gedaan een tijdje geleden, maar ben er mee gestop. Ten eerste omdat het geheel er nogal wat trager van word (er moet immers meer gerekend worden door je PC), anderszijds had ik zelf last van dat ik dingen door elkaar begon te gooien (spelers van Club A die ik (uiteraard tevergeefs) zocht bij Club B, speelschema's door elkaar etc etc)

Enige wat ik nu nog doe ik evt een bondscoach-positie, naast mijn club-baan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
its_Muppet schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:26:
Doen jullie in 1 spel meerdere clubs coachen / meerdere users aanmaken?
Ik wel :Y) Ik ben manager van Hearts en van Charlton. Ook nog bondscoach van Nederland trouwens. Op een andere pc draait FM bij mij ook en daar ben ik manager van Emmen.

Finale van de CL zit er nu wel in met Charlton, win in de halve finale uit tegen Barca met 0-5 8)
Nu kom ik wel met een dilemma... Ik kan dus in de thuispot tegen FC B met een echt B team gaan spelen, maar dan loop ik het risico om te verliezen B) en dat heb ik in dit seizoen slechts 1x gedaan (de Charity Shield tegen Middlesburough). In alle competities so far ongeslagen gebleven :X

:D :D Emmen: 1e in de HCE :D na 2 wedstrijden. Staat wel mooi :P Vervanger van mijn AM C die voor 3,6 miljoen naar Twente is gegaani is ene Messi geworden, een Argentijnse AM C. Die jongen werd op het echt WK -20 speler van het toernooi en topscoorder :)

[ Voor 11% gewijzigd door King Nothing op 10-07-2005 23:43 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het seizoen bij Vitesse is weer afgelopen. Er is een ding wat mij uitermate verveeld bij Vitesse is het gekloot met het wagebudget. Zit je het hele seizoen op een budget van boven de 20m per jaar waar je dan netjes 5m onder blijft. Word het aan het eind van het seizoen terug geschroefd naar 16m waardoor ik er 1.5m boven kom te zitten. Gelukkig word de openstaande schuld het komend seizoen afgelost en dan hoop ik dat ze het budget gewoon laten groeien in plaats van elke keer weer inkrimpen.

In de competite greep ik met mijn 4e plaats net naast de voorronde CL. Het verschil met de top3 is dit seizoen kleiner geworden en hoop het komend seizoen te dichten.

De amstel cup was het eindpunt feyenoord in de kwartfinale. Europees gezien was het wel een succesvol seizoen. In de UEFA Cup na de poule fase werd ik gekoppeld aan Inter en die hadden mij duidelijk onderschat :Y) . In het san siro wist ik de blauw-zwarten nog op 2-2 te houden. Na dat resultaat begon ik te hopen op een stunt. Die stunt werd in Arnhem gerealiseerd door met 2-1 te winnen. Helaas werd ik in de volgende ronde door Sampdoria (verliesend finalist) uitgeschakkeld. Dit had als belangrijkste oorzaak schorsingen en directe rode kaart.

Heb weer zes spelers gehaald om ontevreden/overbetaalde reserves te vervangen. Daar naast moest ik mijn beste speler (Junqueira) laten gaan omdat ik niet aan zijn salariseisen kon voldoen. Wat wil je ook met een bestuur die elke keer het budget terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Ben met een nieuw Peterborough United game begonnen, zit nu in seizoen nummer 4. Was het vorige game een beetje beu (had alles al gewonnen behalve Uefa Cup). En ik ken alle talenten nu wat een groot voordeel is, heb trouwens ook meer competities geselecteerd.

Door middel van een zeer agressief transfer beleid heb ik ieder jaar promotie kunnen afdwingen. Eerste seizoen werd ik net 2de in de League One mede dankzij Faustino Asprilla die pas na enkele transfer pogingen een work permit kreeg (ik haat work permits ;)).

Het seizoen daarna heb ik zelf Kanu voor een laag prijsje gekocht kwam er zelfs heel laat achter dat het Nwankwo Kanu was :X maar vooral een paar oud internationals gehaald (Nadal, Augustin Delgado, etc) en een paar top talenten (Naldo). Ik werd net 6de maar heb ik toch promotie kunnen afdwingen naar de Premier Division (West Ham verslagen in finale met 4-1 stond na 20 minuten al 3-0 voor :)).

Het eerste Premier Division seizoen verliep wel iets minder goed we werden 16de (alhoewel we de finale van de League Cup behaalden). De kern begon iets te groot te worden en ik wilde nog zoveel spelers op overschot bij andere ploegen binnenhalen (laten we het maar transfer verslaving noemen) had op den duur zelfs 4 keepers en er was nog een 5de op komst (ik moest en zou Akinfeev tekenen tijdens de winter transfer periode en aan 6,25 M voor Vincent Kompany kon ik ook niet weerstaan), maar toch verliep het seizoen moeizaam vooral door veel geblesseerde spelers tijdens de start van het seizoen (de te grote kern was dus toch wel meegenomen in het begin van het seizoen ;))

Gelukkig heb ik nu een deel overbodige spelers kunnen verkopen (inclusief de 3 overbodige keepers) en toch nog 1 zeer mooie transfer kunnen verwezenlijken (Ronaldo voor 6M op overschot bij Real Madrid :)) Het verloopt dit seizoen wel een stuk beter (10de in de stand op het moment) voornamelijk omdat ik mijn tactiek van aanvallende 5-3-2 veranderd heb naar een standaard 4-4-2, vooral Vincent Kompany en Freddy Guarin (al 3 keer achtereen een 10 nu maar wel twee weken gekwetst nu :() beginnen nu beter te spelen, Vincent viel echt tegen vorig seizoen avg rating van 6.33 is niet echt schitterend voor zo'n speler. Mijn doel is dit jaar europees voetbal te halen alhoewel dat het bestuur al tevreden is als we in de Premier Division kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is toch ook niet te geloven hé... heb je een supertalent als DL, met een huidige waarde van 1.3 miljoen. Zet je hem op een minimum free release clause van 25.000.000 (zou ruim voldoende moeten zijn)...

Komt Bayern Munchen doodleuk met 25 miljoen aanzetten.......

KUT, en ik wilde hem helemaal niet kwijt :(

Enige voordeel is mijn fiancien: van +2 miljoen in ene naar bijna +28 miljoen...

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 11-07-2005 17:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
En om die reden stel ik nooit meer release clausules in, ik ben gewoon tevaak genaaid met die dingen. Aan de andere kant kan het dus wel een gruwelijke som geld opleveren af en toe...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:21:
Het is toch ook niet te geloven hé... heb je een supertalent als DL, met een huidige waarde van 1.3 miljoen. Zet je hem op een minimum free release clause van 25.000.000 (zou ruim voldoende moeten zijn)...

Komt Bayern Munchen doodleuk met 25 miljoen aanzetten.......

KUT, en ik wilde hem helemaal niet kwijt :(

Enige voordeel is mijn fiancien: van +2 miljoen in ene naar bijna +28 miljoen...
:D :D
Die's grappig. Net zoiets:
Ik zat achter een spits van Santos aan, die zou iets van 7 miljoen moeten kosten, ik bied 8, afgewezen, 10, afgewezen, 12,5, afgewezen :( Even kijken, verrek, releaseclause van 20 miljoen. Kon ik nog betalen dacht ik dus 20 miljoen geboden en dat werd geaccepteerd uiteraard. Effin, contract aangeboden, speler accepteerd dat contract en dan moet'ie nog een werkvergunning hebben. Dat ging 2 weken duren, afgewezen :/ Ik in beroep gegaan, week later kreeg spits toch een werkvergunning. :Y) Jibbidie, alles is rond \o/ alleen had ik net ervoor een spits van Aberdeen overgenomen en dus kwam ik 300.000 te kort voor de transfersom |:( |:( Ongelofelijk dom van mezelf natuurlijk. Transfer ging niet door en ik baalde wel even natuurlijk, maar dacht "ach, dan haal ik hem wel in de zomer."

En 2 dagen later krijg ik een bericht binnen dat'ie is vertrokken bij Santos want zijn contract liep af. _O_ Okee, contract aangeboden, 2 weken gewacht op werkvergunning, afgewezen, in beroep gegaan, werkvergunning gekregen en nu voetbal'ie bij moi en hij heeft me geen cent aan een transfersom gekost :D
Ik heb wel een paar spelers met een release fee, meesten van 100.000.000+ euro :Y) Nou, voor 100 miljoen mag iedereen weg :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Zo snel als sommigen door een seizoen gaan lukt mij niet.

De maand September zit er zo goed als op en Hull is het seizoen 07/08 niet onverdienstelijk begonnen. Ik doe, zoals verwacht, mee om de eerste plaats (ik sta ook eerste op het moment). Het elftal staat nu echt en de nieuwelingen passen zich wonderbaarlijk snel aan.

Mijn veelbelovende jonge Ierse topspits van pas 17 staat na 8 wedstrijden al op 9 doelpunten. Hij staat in de spits naast Maccarone die hem goed bijstaat, getuige zijn 6 assists. Maccarone heeft er zelf ook al 5 in geschopt na een wat moeilijke start met alleen een aantal assists (maar die zijn ook belangrijk), ik hem laten staan om hem wat vertrouwen te geven na 2 seizoenen bankzitten.

Helaas wist ik uit niet te winnen van Preston (Championship) in de 2e ronde van de League Cup. Ik had mezelf toch wel als doel gesteld om ver te komen in deze competitie (en FA Cup) om te zien hoe ik het doe tegen teams uit hogere divisie's.

De Vans Trophy heb ik gebruikt om wat jeugdspelers aan het werk te zien. Grimsby (L2) werd met 3-0 verslagen en een aantal van de youngsters hebben mij positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:04:
Zo snel als sommigen door een seizoen gaan lukt mij niet.
Grote database met weinig details gebruik ik in mijn "Carriere" savegame, waarin ik nu Emmen manage. Daar heb ik Engeland, Wales, Schotland, Ierland, Noord-Ierland en Nederland draaien met alle divisies uit die landen. Ik doe een goede anderhalve week over 1 seizoen denk ik.
Andere save (Charlton/Hearts) heb ik een huge database en full detail met Engeland, Nederland, Schotland en Brazilie als competities. Met deze save doe ik een week of 5 over een spelseizoen (staat dan wel op de pc die ik altijd gebruik voor internet en alle andere dingen, dus FM staat niet elke keer aan).

Bij beide speel ik niet met de 2d view, alleen tekst, dat scheelt heel veel tijd. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62281/full.gif

Charlton squad 2017

/edit
Fucking eindelijk de FA Cup finale gehaald _O_ In de 90e minuut een eigen goal van een Arsenal Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bart.vancoenen/Smiley/Loser.GIF :D

[ Voor 11% gewijzigd door King Nothing op 11-07-2005 21:33 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hop, weer een seizoen voorbij.

Deze keer houd ik het iets korter dan normaal.

In de Cup vloog ik er reeds in de derde ronde uit, tegen Kaiserslautern. Viel niets op af te dingen. Eerste ronde makkelijk met 6-0 van Lippstadt (amateurploeg) gewonnen. Tweede ronde tegen Arminia Bielefeld: 1-1 en 3-2 op penalites gewonnen. Derde ronde 4-2 verloren.

In de league ging het vrij goed, heb bijna het hele seizoen zo rond de 4e-5e plaats gezweefd, uiteindelijk kwam ik op de 4e plaats terecht. Nét geen promotie dus (de bovenste drie promoveren). Klote, het scheelt maar een paar miezerige puntjes :(

Op spelersgebied was dit een rumoerig jaar. Eerst heb ik iig nog een MR aangetrokken (Bilal El Yacoubi, free transfer), evenals een D/DM RC (Gill Swerts, een Belg van Vitesse). De MR kwam voor de breedte, de DMC om een weggegane speler te vervangen. Met name de DMC doet het bijzonder goed.

Daarna kwam, zoals in een eerdere post te lezen viel, Bayern Munchen mijn DL-talent wegkapen (25 miljoen, dat wel). Ook twee van mijn spitsen (Wallner en Jones) gaan aan het eind weg.

Daarnaast probeerde men mijn DR (eveneens een talent, zij het niet zo groot als die DL) weg te kapen, alsmede een van mijn DC's. Dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen.

Hiervoor in de plaats heb ik drie nieuwe spitsen aangetrokken. Een ervan (Todorov) is reeds aanwezig, de andere twee komen over enkele weken. Voor mijn DL-positie trek ik voorlopig nog niemand aan, daar ik nog twee spelers heb die op die plek kunnen spelen.

Wat betreft financien: de wages zitten nog steeds ruim boven budget, maar het gaat de goede kant op. Een speler van 30.000 was ik vorig jaar al kwijtgeraakt, en een van mijn SC's (eentje die blijft) nam genoegen met een pay-cut van 40.000 (oud) naar 17.500 (huidig) per maand. Dat scheelt dus al een slok op een borrel.

League-stand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hann5.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hann6.JPG

Beste speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hann7.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
Ik heb het'm net geflikt: Maidenhead United is gepromoveerd naar de Championship! Bloed, zweet en tranen. 5e geworden in L1, dit gaf toegang tot de play-offs en daarin werd relatief makkelijk gewonnen: in de finale werd Hull makkelijk verslagen met 3-1 (doelpunten in de 17e, 19e en 21e minuut :))

M'n topscorer, een AMC had 22 doelpunten maar ook nog eens 17 assists, 11x man of the match in dit jaar. Z'n contract loopt nog tot 2019, maar het zal lastig worden om hem tevreden te houden ;)

Verder zal ik van veel spelers de salariseisen niet meer kunnen betalen. Wanneer breiden ze dat stadion nou eens uit? *GRRR*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Lort Gob schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:55:
Ik heb het'm net geflikt: Maidenhead United is gepromoveerd naar de Championship! Bloed, zweet en tranen. 5e geworden in L1, dit gaf toegang tot de play-offs en daarin werd relatief makkelijk gewonnen: in de finale werd Hull makkelijk verslagen met 3-1 (doelpunten in de 17e, 19e en 21e minuut :))

M'n topscorer, een AMC had 22 doelpunten maar ook nog eens 17 assists, 11x man of the match in dit jaar. Z'n contract loopt nog tot 2019, maar het zal lastig worden om hem tevreden te houden ;)

Verder zal ik van veel spelers de salariseisen niet meer kunnen betalen. Wanneer breiden ze dat stadion nou eens uit? *GRRR*
Gefeliciteerd :). Is een hele prestatie met zo'n kleine club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
PirE schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:06:
[...]

Gefeliciteerd :). Is een hele prestatie met zo'n kleine club.
Thx! Heb net goed nieuws gekregen: er is een nieuwe sponsor die maar liefst 18k per jaar in het laatje brengt! Joepie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Na 68 wedstrijden is mijn beste seizoen ooit eindelijk afgelopen :X

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62323/thumb.jpg

1x Verloren :/

Kampioen, League Cup, FA Cup (eindelijk...), Champions League, WK Clubs, Europese Super Cup... Wat kan ik nu nog bereiken met dit team?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62324/thumb.jpg

Eindstand Premier League.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Community Shield :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:13
Ik heb na bijna 5 jaar Piacenza ontslag genomen en was toen vertrokken naar Marseille. Klonk allemaal leuk en aardig daar, maar het team was niet echt wat. Toch maar proberen dacht ik, totdat Ajax zonder trainer kwam te zitten :) . Gesolliciteerd en kreeg toen bericht terug dat ik een transferbudget van 75 miljoen (!) kreeg. Aan de slag, wat goede spelers gehaald, wat slechte gedumpt (wat er véél waren) en toen gemakkelijk kampioen geworden (moest nog maar 17 wedstrijden).

Nu is het alleen feest, zo in het nieuwe seizoen. Feyenoord (zie het in het echt nog niet gebeuren ;) )is zo goed als onverslaanbaar, mensen blijven maar doorgaan. Als ze dan weer een steekje laten vallen, dan doe ik dat zelfde dor gelijk te spelen met 0-0 tegen de nr. 15. Gelukkig was het winterstop, mijn aankoop van het eerste seizoen, Ben Arfa de deur uit gedaan naar Barca. Hij was niet al te goed bezig bij ajax en ik had transfergeld nodig voor een goede spits die iets meer goals maakt dan vonlanthen (lijkt me niet zo'n moeilijke opgave). Gaston Fernandez moest het worden dus met hem in de spits ga ik het nu maar weer es proberen.

Ik was al uitgeschakeld in de CL met 6 punten uit 6 wedstrijden (2x Winst en 4x verlies) Alle keren verlies zelf uit handen gegeven. Stond uit met 1-3 voor bij Barca, maar op de een of andere manier waren hun het er niet mee eens en schoten er nog even 5 bij in. Roma uit en Lyon uit en thuis ook op dezelfde manier verloren: tot het einde gelijk en dan in de laatste minuut, kassa achterstand.

Doel: Kampioen worden en de beker dan nog maar proberen te halen. Volgend seizoen nieuwe kansen op een goed europees avontuur. (en als het zo doorgaat met aankopen: een volledig braziliaans elftal op het veld. Het zijn nog de enige spelers die én goed én betaalbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ich bin ein hamburger.

Ze kwamen met zo'n mooi bod: veel transferbudget (11.5 miljoen), zo'n 40 miljoen in kas, een enorm wagebudget (600.000, waarvan slechts 480.000 in gebruik), een enorme selectie: elke positie is minimaal drie keer bezet, op middenveld hebben ze voor elke positie zelfs 4 (L) of 5 (R) spelers 8)7 8)7

Toch zijn ze vorig jaar gedegradeerd naar de tweede divisie. Eens kijken of ik Hamburger SV direct kan terugbrengen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:15:

Toch zijn ze vorig jaar gedegradeerd naar de tweede divisie. Eens kijken of ik Hamburger SV direct kan terugbrengen...
Ik heb de volste vertrouwen in je dat het gaat lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:37:
[...]

Ik heb de volste vertrouwen in je dat het gaat lukken :P
Ik ook, evenals de board en supporters ;)

Ziet er goed uit tot nu toe iig, de eerste twee wedstrijden waren meteen tegen 2 van de 3 sterkste ploegen (en belangrijkste concurrenten dus) uit de league, en mijn tegenstanders werden met groot gemak onder het veld opgeborgen (resp 3-1 en 3-0 winst) door mijn tot nu toe soepel lopende elftal :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Die mis ik dacht ik inderdaad nog :)
Ik zag Everton in League One spartelen... Misschien ga ik daarheen als hun manager vertrekt. Kijken of ik die terug naar de top kan leiden.
Eerst een paar dagen zonder FM :/ Vanavond en morgenavond oefenwedstrijden bekijken, donderdag vergadering, vrijdag oefenwedstrijd kijken, zaterdag oefenwedstrijd.. druk druk druk :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is die Community Shield eigenlijk? Is dat zoiets als wat we hier met de Johan Cruijf-schaal hebben, dus kampioen tegen winnaar Cup?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:36:
Wat is die Community Shield eigenlijk? Is dat zoiets als wat we hier met de Johan Cruijf-schaal hebben, dus kampioen tegen winnaar Cup?
Yup :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoohoo, In 1 seizoen met Dusseldorf met gerichte aankopen gepromoveerd 8)
Bogarde, Cembranos, Hoogstrate, Ten Brinke, Adler, Thetis, Lepoint waren allemaal spelers die deze club gelijk naar een hoger niveau moesten tillen. De enige basisspelers die er al waren waren de buitenspelers (twee jonge Duitsers) een verdediger (Guthleber, fransman) en de keeper. Heb ook redelijk vaak een beroep gedaan op een spits die er al was, Mayer, maar die was niet altijd zeker van een basisplaats. Gedurende het seizoen kreeg ik te maken met blessures van m´n spitsen. Ik heb toen voor die tijd dat ze geblesseerd waren Guerk on trial gehad van Anderlecht die speelgerechtigd was voor die wedstrijden. Die heeft er dus lekker een paar ingeprikt zonder dat ik hem huurde, of heb gekocht. Hij komt nu voor volgend seizoen wel definitief over nadat hij zich dus had bewezen in een stuk of 8 wedstrijden. Met een beetje geluk komen Blonk van Feyenoord en Collen van diezelfde club over. Ik probeer Ten Brinke (DR van De Graafschap) en Hoogstrate (PSV) nog een keer te huren en het team dus versterken om me te handhaven in de 2. Bundesliga.
Dus als je geen transfers kan doen probeer eens een speler on trial te nemen, die kan dan net een aantal wedstrijden een meerwaarde zijn :)
Afbeeldingslocatie: http://img303.imageshack.us/img303/2513/dusseldorfranking2wh.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img308.imageshack.us/img308/8491/dusseldorfteam8gi.th.jpg

Op naar de Bundesliga :o >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een paar (fm-)maandjes bezig met mijn avontuur in Roemenië met Dinamo Buccharest en het gaat zwaar kut. Het vorige seizoen op de laatste speeldag gekomen, kampioenswedstrijd gewonnen. Een zomer lang de goede spelers uit Roemeense competitie aangetrokken en nu sta ik na een wedstrijd of 5 op evenveel punten. :( En dat terwijl ik getipt was als gedoodverfde kampioen.

De eerste wedstrijd begon al met een 1-1 uit, de tweede werd thuis simpel 5-0. En sindsdien heb ik zelfs moeite met de allerknuddigste club uit de competitie. Tussendoor win je natuurlijk wel ff van Dinamo Kiev in de voorronde CL, 1-0 winst thuis en 3-2 winst uit (1-0 achter na 5min, en nog voor rust op 1-3 :P) maar het lijkt alsof ik ze niet vlot kan trekken. Ik speel dezelfde tactieken (3-5-2 en 4-4-1-1) die me de Segunda Division titel brachten. Tussendoor nog wel Cosmin Contra transfervrij binnengehaald :) nu maar hopen dat hij verschil kan maken.

Wat me wel opvalt (en irriteert) is dat in die paar wedstrijden de (pruts)doelmannen tegen mij altijd een fantastische match spelen en dat er altijd iemand scoort die z'n eerste doelpunt voor die club maakt. Grrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, dat was mijn eerste seizoen als hamburger.

Zoals verwacht zijn we kampioen geworden van de Tweede Bundesliga. Volgend jaar mogen we dus tegen degradatie vechten.

In de Cup zijn we op zeer schlemielige wijze in de derde ronde uitgeschakeld. Enige wat vermeldenswaard is, is dat we in de tweede ronde VfB Stuttgart, uit de Bundesliga, met 4-1 onder het gras gestopt hebben.

In de league ging het erg makkelijk, ik hoef alleen maar naar de onderstaande plaatjes te verwijzen om te laten zien HOE makkelijk. Kijk naar aantal doelpunt, en doelsaldo, en trek je conclusies :)

Qua selectie: alle spelers die er nu in de selectie zitten waren al aanwezig, ik heb geen nieuwe aankopen gedaan voor dit afgelopen seizoen.

Helaas gaat mijn beste speler weg (Amanatidis), hij wilde geen enkel offer meer accepteren, dus heb ik hem maar aan Schalke'04 verkocht, voor 12.5 miljoen euro (beetje vaag, zijn contract loopt af, maar toch betalen ze voor hem? :?)

Hiervoor in de plaats heb ik een AMR van een Spaanse club aangetrokken, 25 jaar met behoorlijke stats. Verder vertrekken er geen andere spelers uit mijn hoofd-selectie. Wel wil ik nog een extra DC (of DLC) en een extra FC/SC erbij halen voor ietwat meer diepte in de selectie.

League-stand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv1.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv2.JPG

Beste speler qua stats (gaat dus weg):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/hsv3.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2005 22:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben begonnen met de voorbereiding op het 1e seizoen met Dusseldorf in de 2. Bundesliga.
Met m´n nieuwe basiself eerst 3-0 voorgekomen tegen 1.Köln, en daarna 3-3 gespeeld na veel wissels te hebben doorgevoerd. M´n trial speler van vorig seizoen (Guerk) is gekomen samen met nog 2 andere spitsen.
Ik had redelijke mogelijkheden financieel dus heb echt veel spelers aan kunnen trekken. Collen, Swerts Blonk en Van Leeuwen van Feyenoord, Buskermolen van AZ, Ten Brinke van De Graafschap definitief overgenomen, een Nigeriaanse verdediger van Westerlo, Verbauwhede als GK van Brugge on loan, Vermaelen on loan en Acuna van Feyenoord on loan. Een aantal vaste basispelers van vorig seizoen zullen dus echt op de bank plaats moeten nemen. Vorig jaar heel veel spelers gehaald om te promoveren en nu dus weer Ik wil gelijk naar de Bundesliga en heb het idee dat het met deze groep echt kan!

De wedstrijd tegen 1.Köln stemde tot tevredenheid, in twee seizoenen blijft er echt bijna niks over van je oude spelers. Op naar Bundesliga!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.