Is ff mijn verslag van Osasuna.
Seizoen 1:
11e plaats (
51pt) Milosevic (SC) winnaar Gouden Schoen

+ halve finale Beker
Seizoen 2:
10e plaats (
53pt) Milosevic vond het wel welletjes en niemand stond op

Maar hé, ik heb iig progressie gemaakt
Seizoen 3:
7e plaats (
63pt) Weer een seizoen met moeilijk scoren, maar via een eindsprint wel over Getafe heen (godzijdank), en intertoto weten te behalen + halve finale Beker
Seizoen 4:
7e plaats (
61pt) Géén progressie

en nu begint het toch wel irritant te worden. Getafe kampioen en CL, en Osasuna? Niks, ja intertoto
Het eerste seizoen was wat dat betreft het mooist. Zoals altijd natuurlijk, de voorpret en de hoop op de successen erna brengen je af en toe in extase. Op de een of andere manier heb ik me na 4 'kansloze' seizoenen toch nog weten op te laden voor een 5e. Ik was toch ook wel benieuwd hoe Getafe het ging doen (vooralsnog goed in CL, matig in comp.). Ik bedoel aan de top komen is makkelijk (dat heb ik gemerkt

), maar er blijven
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Aangezien het niveau enorm is gestegen de afgelopen weken (kut vakantiewerk), wil ik wel even vermelden dat ik
Telford United (Conference National in vorige CM) en
Nuneaton Borough (Conference North in deze FM) wel aan successen heb geholpen. Telford Championship, toen overgestapt naar Blackburn en kampioen van Engeland mee geworden (achteraf zonde die overstap) en Nuneaton naar de PL, en toen zijn we gekapt met de MP. Waarom? Omdat Petero mislukt was!

Ja ik denk ik zeg het maar ff, anders denken jullie wat is dat voor CM/FM kneus
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maargoed, ff verder met mijn Osasuna pimp verhaal (aghum). We zitten nu dus in het 5e seizoen en het is nu of nooit voor Osasuna. Zoals gewoonlijk begin ik dan direct met een nederlaag

, gevolgd door een korte opleving, dan een wedstrijd tegen een topclub. Die is dan enorm belangrijk. Win je die, zit je in de lift omhoog, maar verlies je die, dan ... En uiteraard, ik verloor hem. Ik moest uit naar Valencia. Ik kom 0-2 voor > 2-2 > 2-3 > 3-3 en, jawel in de 88ste 4-3 door een vrije trap
Dan weet je al weer genoeg

Het team van streek en 4x op rij 0-0
Maargoed, positief blijven, we zitten pas op 1/4 van het seizoen ofzo. En er is zeker reden tot juichen. Ik heb een leuke selectie, een vrije oude basis11, maar de verjonging (reserves) dringen aan. Zo heb ik 3jaar lang de beste keeper in de comp gehad. Inmiddels is de beste man al 34, en dus rijp voor vervanging, gevonden in de vorm van een Colombiaans talent. Verder speelt Alejandro Sanchez Fernandez (bij begin game op 16jarige leeftijd aangetrokken van Perugia) vanaf dit seizoen in de basis als spits, met een ander Spaans talent als zijn kompaan, Delgado (heeft de jeugd van Lazio doorgelopen, en vorig seizoen voor 10miljoen op 20jarige leeftijd gekocht). Zodoende heb ik iig een jonge, talentvolle Spaanse voorhoede. Fernandez is een echte afmaker, weinig kansen nodig. Ik heb hem de voorgaande jaren veelal laten invallen, maar hij had ook zo zijn reeksen in de basis en de laatste twee jaar heeft hij boven de 10 goals gemaakt als 4e spits. Mijn droom is natuurlijk om van hem een echte clubspeler te maken met als het even kan ook nog elke jaar boven de 20 goals
Hij is hard op weg in compverband. 11 wedstrijden 10 goals. Maargoed, nu Osasuna nog

Kut spel
Petero heeft zojuist zijn baan bij Getafe opgezegt en is naar 1860 Munchen (inmiddels 2e Bundesliga) vertrokken. Hij kon de druk niet aan van een kampioen en ging een aantal keer snoeihard onderuit

Jammer, want in Europees verband werd hij na een aantal mooie wedstrijden (hij zat in poule met Chelsea, Lazio en Olympiakos) 3e in de CL poule, en dus UEFA gehaald.