Ondanks alle exotische verhalen doe ik lekker eigenwijs mijn verhaal over mijn Ajax carriere
Nadat ik het tweede seizoen had afgesloten met het verwachte kampioenschap van Nederland en de Amstel cup was het weer tijd om de selectie te versterken. Hier was echter geen geld voor aanwezig, mede dankzij de uitschakeling (door latere winnaar Arsenal) in de kwartfinale van de Champions League.
Vooral de positie van Escudé zat me niet lekker, dus ik ben bezig geweest met Mathijsen en Kruiswijk, maar bij beide heren wilden de clubs niet meewerken. Ook niet na het uitspreken van min interesse, waarna ze beiden aangaven wel te willen vertrekken lieten de clubs ze niet voor een acceptabel bedrag gaan.
Nadat ik echter de ene na de andere "overbodige" speler had verkocht (Babel, Rosales, Pienaar, Gentenaar en
spoiler:Defour (een speler die veel beter kan worden maar voorlopig niet bij Ajax omdat er teveel goede spelers voor hem zijn)
) had ik weer wat centjes en ben ik aan Hofland gaan trekken. Toen kreeg ik een bod van 70 miljoen + Ayala van Valencia voor Carlos Tevez. Tevez was speler van het jaar, had een 8+ als gemiddelde rating en scoorde tig belangrijke doelpunten. Toch kon ik het mezelf niet aandoen om deze aanbieding te weigeren, temeer omdat Hatem Ben Arfa en Shaun Wright-Phillips allebei voor zo'n 10 miljoen te koop waren. (Man City was net gedegradeerd) Ik ben dus akkoord gegaan, en heb ook overeenstemming bereikt met Ben Arfa, Hofland (12 miljhoen & Escudé) en SWP. Alleen Ayala wilde niet

dus de deal ging niet door.
Dus ik dacht: geen probleem, ik probeer het wel door Tevez aan te bieden voor 70 miljoen zonder Ayala. Dat was dus een grove fout. Tevez (die mij helemaal geweldig vond) had meteen een hekel aan me en Valencia wees mijn bod af. Ik had het helemaal gedaan bij Tevez, dus ik probeerde hem maar te slijten aan andere topclubs voor zo'n 50 miljoen, maar ze hapten geen van allen. Ondertussen probeerde ik de overeenkomsten van Ben Arfa, Hofland en SWP uit te stellen, maar ik kwam wel in tijdnood.
Toen kwam Real Madrid...
voor Sneijder! Ze deden een bod van 20 miljoen, waarna ik er 30 miljoen over 12 maanden bij wilde hebben, wat ze nog accepteerden ook. Ik had meteen geld voor de al eerder genoemde transfers, waarna Juventus ook nog eens een bod van 40 miljoen op Tevez uitbracht. Ik heb het toch maar geaccepteerd, omdat hij echt unhappy was.
Beetje vreemd begin van het seizoen dus, twee basispelers kwijt geraakt, maar op plaatsen waar het nodig was versterking binnengehaald.
Voor de positie van DCL heb ik dus Hofland erbij in plaats van Escudé, voor ML heb ik Alex van Fenerbahce en Riccardo Montolivo erbij, voor FL heb ik Shunsuke Nakamura, Hatem Ben Arfa en Freddy Adu ("did not do enough to secure a professional contract") erbij, voor SC heb ik Pazzini overgenomen van het gedegradeerde Fiorentina en voor MR heb ik SWP er dus bij.
De eerste helft van het seizoen (zo'n 14 comp. wedstrijden) gaat vrij voorspoedig: 1 nederlaag tegen Deportivo in de CL en een gelijkspel tegen de verrassende nummer twee in de competitie Den Bosch en verder alles gewonnen. Wel een makkelijke CL poule verder: Olympiakos en Club Brugge dus dat zegt nog niet zo veel.
Het publiek heeft al weer een nieuwe favoriet: Cavenaghi is opeens echt gaan scoren en loopt nu 1 op 1. Ook Pazzini is vrij succesvol tijdens zijn invalbeurten. Verder ben ik begonnen met Vilakazi op 10, maar die heeft te weinig scorend vermogen. Mokoena doet het een stuk beter en is zelfs weer blij nu hij speeltijd krijgt.
Bij de under-21's maken
spoiler:Vandermieren en Dimitrov
grote indruk en deze heb ik dus ook in laten vallen tijdens de bekerwedstrijden en zelfs de laatste CL poulewedstrijd tegen Club Brugge. Speelden allebei een berepot.
De enige echte tegenvaller van het seizoen totdusverre is het matige presteren van Ben Arfa, maar de jongen is nog maar 19 dus hij krijgt nog even de tijd.
Ik moet zeggen dat als ik naar het spelersmateriaal kijk het ongeveer het beste is wat ik ooit bij elkaar gekocht heb, maar dat er nog best wat aan mijn tactiek te sleutelen valt voor ik met 3-4-3 de CL win.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.