[PC] Football Manager 2005 - deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:45:
[...]

Dat is toch geweldig :). Ik ben ook ooit in CM '97/'98 een keer met Ross County (SD3) begonnen en ik volg nu ook nog steeds hoe ze het doen. Ze spelen nu SD1, maar het gaat financieel niet erg goed op het moment. Maar ik ben niet echt van plan om ze met een bezoekje te vereren :D.

Veel plezier in Engeland.1 tip, raak de bal niet aan, voor je het weet heb je een contract op zak als je de bal 1x goed terugtrapt :D
Hmm, ik denk niet dat mijn nieuwe club (jah, per 1 juli 2005 voetbal ik zelf weer) het goed vind als ik zo snel weer weg ben :P Enne, RFC zijn amateurs, ik moet wel een (semi) profcontract krijgen voordat ik ontslag neem bij mijn huidge werk :+

QUB:
Ik zit op de helft van het seizoen 2006/2007 en ik blijf de natie (en mezelf) verbazen. Portadown is toch sterker dan QUB, dat bleek in de onderlinge wedstrijd helaas. De week voor de topper tegen hun verspeelde ik al 2 punten door een domme 0-0, dus ik sta nu 2e met 1 puntje achterstand op Portadown. Glentoran, de nummer 3, staat 8 punten achter me. Ik zit dus al voorzichtig te denken aan Europees voetbal, alleen ben ik bang dat dat Intertoto wordt. De nr 1 gaat de CL in, de bekerwinnaar mag UEFA cup spelen en de nr2 Intertoto. Als de kampioen de dubbel pakt gaat de nr2 de UEFA in en de nr3 Intertoto.
Qua bekers.. Met heel veel geluk door de groepsfase van de League Cup gekomen, daarna in de kwartfinale uitgeschakeld door de regerend landskampioen (die 10e staan in de competitie...). De Noord Ierse FA Cup begin ik in de 5e ronde en daarin speel ik tegen Linfield, ook uit de Premier League.
Wat ik aan het einde van het seizoen ga doen wordt echt afhankelijk van de eindpositie. Als ik echt Europees mag spelen blijf ik QUB trouw, anders stap ik zeer waarschijnlijk op. Kijken of ik in Engeland of Schotland aan de bak kan komen. Alleen wel afwachten of ik wat aangeboden krijg aangezien ik dat mezelf heb belooft :)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:49:
Ziet er goed uit Pire. Heb je er trouwens geen last van dat als je die 1.7 miljoen wil uitgeven dat niemand wil komen? Dat is namelijk de enige reden dat ik nog 24 miljoen van mijn budget overheb, niemand wil komen :D

Overigens wil ook iedereen weg, en ze verzinnen de domste smoesjes om dat goed te praten. Bijvoorbeeld Cedric van der Gun (3 jaar onder contract, 2x Landstitel, 2x beker, 2x Johan Fruitschaal 1 keer halve finale uefacup en 1 keer winnaar CL) vind dat Helmond, op de dag dat het de treble pakt, niet echt in staat is om de titels te winnen die binnen zijn ambitie liggen. Dan vraag ik me af welke prijzen dat precies zijn, ik gok op 4e plaats in de kleurplaten wedstrijd bij de Super op de hoek en de poedelprijs onderwater dropveter eten. Wat een ****!!

[afbeelding]
Zo ambitieus zijn mijn spelers nog niet :D. Op Paul Walker na met zijn stap vooruit (1 divisie lager :D) naar Gretna, en dat was echt niet omdat hij nu 6.000 Pond per week meer pakt O-). Je reputatie als club gaat altijd langzamer omhoog dan je resultaten en dan krijg je deze gekke dingen.

Mijn 1.7miljoen is alleen maar makkelijk omdat ik nu een hoger wage budget heb zodat ik spelers een beter contract kan aanbieden (tot maximaal 1500 Pond per week). Ik zoek dan ook jonge spelers of oudere spelers die de "grotere' clubs niet meer nodig hebben. Maar ik hem nu een ander doel gesteld als manager. Normaal bleef ik altijd bij dezelfde club en pakte dan alle prijzen 10x achter elkaar. Ik ben nu van plan om op te stappen naar een grotere club als die kans komt en dan op den duur manager te worden van een echte grote club (en dan iedere 2/3 jaar overstappen naar weer een andere topclub). Mijn sollicitatie ligt nu al op het bureau van de Chairman van Birmingham :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 15:32
Zo heren..... (of een enkele dame ;) )

Ik heb CM2005 ook weer eens aangezwengeld.... De vorige keer met Emmen een leuke en goede start gemaakt en door gegaan naar 1860 munchen.

Nu helemaal opnieuw begonnen zonder een baan en aangevinkt dat de 1e de beste club die langs zou komen geaccepteerd moest worden. Dat werd dus na 1 dag Rushen & Diamonds in League 2.
Pffff..... Geen geld, geen budget, negatief saldo en een salarisplafond van 15.750 dat zwaar overschreden wordt. De spelers vind ik maar niks, maar met enkele aankopen presteert het redelijk.
Bart Latuheru(39) gehaald, John Veldman(36) en Regi Blinker(35). Tevens nog enkele ouderen en enkele jonkies. Alles op free transfer. (moest wel)
Moeilijke start, met enkele gelijke spelen en één overwinning. Nu gespeeld tot aan 1 januari, en inmiddels gaat het redelijk goed. wisselend tussen plaats 2 en 6, met soms een 1e plaats.
Alex Hay is mijn super spits. Beroerde stats (2 keer 13, een enkele 11 en de rest onder de 9), maar hij schopt ze er in. Gelukkig was hij al in dienst.
Bij mijn start was het Wage Total ongeveer 22.000, Current Wage is 27.181 :X
En daar zeuren ze ook over, al maakt de club nu winst op maandbasis (ongeveer 1.500) Het saldo is nog wel negatief.

Kortom....Het loopt, maar moeizaam.
Enkele oude en/of dure spelers moeten weg, ik moet bezuinigen. En er moet versterking komen, anders wordt het volgend seizoen, met of zonder promotie, helemaal niets.
En ik moet mijn 1e speler nog verkopen :( Anders komt er geen geld binnen.

We gaan voor promotie / kampioenschap van de league 2 en dan zien we wel verder :*)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Note to self: als je je PC opnieuw installeert ook je FM-savegames mee-backuppen :(

Drie savegames door het toilet gespoeld... ben het hele weekend maar weggebleven van FM... wel jammer, want met Malaga in het tweede seizoen ging het vrij lekker, meedraaien aan de bovenkant van de middenmoot, zo rond de Intertoto-plaatsen. Klotezooi.

Dan maar de zoveelste nieuwe game. Ik zat te denken aan een middenmotor in de Franse competitie (RC Lens). Iemand ervaring met de Franse competitie? Is die een beetje uitdagend en leuke tegenstanders? Iemand specifiek ervaring met RC Lens? Ik ga bewust niet voor de grote namen (Paris SG, Lyon, Auxerre, Monaco, Marseille).

Vanavond ga ik er maar mee beginnen. Twee Franse competitie, twee Engelse, twee Nederlandse, twee Belgische, twee Spaanse, twee Braziliaanse, een Argentijnse, een Portugese, twee Duitse, twee Italiaanse en twee Noorse voor een totaal van 20 leagues, met mooie ploegen voor de eventuele toekomst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:21:
Note to self: als je je PC opnieuw installeert ook je FM-savegames mee-backuppen :(

Drie savegames door het toilet gespoeld... ben het hele weekend maar weggebleven van FM... wel jammer, want met Malaga in het tweede seizoen ging het vrij lekker, meedraaien aan de bovenkant van de middenmoot, zo rond de Intertoto-plaatsen. Klotezooi.

Dan maar de zoveelste nieuwe game. Ik zat te denken aan een middenmotor in de Franse competitie (RC Lens). Iemand ervaring met de Franse competitie? Is die een beetje uitdagend en leuke tegenstanders? Iemand specifiek ervaring met RC Lens? Ik ga bewust niet voor de grote namen (Paris SG, Lyon, Auxerre, Monaco, Marseille).

Vanavond ga ik er maar mee beginnen. Twee Franse competitie, twee Engelse, twee Nederlandse, twee Belgische, twee Spaanse, twee Braziliaanse, een Argentijnse, een Portugese, twee Duitse, twee Italiaanse en twee Noorse voor een totaal van 20 leagues, met mooie ploegen voor de eventuele toekomst.
Niet zo slim van je savegames. Trouwens, ik heb me ook rot gezocht naar de plek waar ik trainingschedules kon invoeren. Ik dacht namelijk dat het in de installatie dir was. Niet dus. Ergens eng in my document.

Vanochtend begonnen met mijn 6e seizoen bij Helmond. Vooral dood oud hout gekapt in de selectie (6 man weg) en vooral in de breedte versterkt. Een super middenvelder op free transfer gehaald (regen 18jr) en mijn beste speler verkocht (Marquinho) voor 15 miljoen aan Ajax. Die had ik pas namelijk een veel te duur contract voor wat ie kon aangeboden om hem maar niet gratis te hoeven laten gaan. Werkte prima dus. Wat me verbaasde overigens is dat de supporters het niet erg vonden, ze kozen namelijk zo een nieuwe publieks lieveling (week later).
Van der Gun ging voor maar 800k naar twente, maar die had een maand later niks meer opgebracht dus heb ik hem maar laten gaan. Die gast had serieuze stats in mijn game maar hij moest en zou weg gaan. :(
In de breedte een beetje te enthousiast ingekocht in brazilie. 3 spitsen (ik heb al 1 wereldspits en 1 supertalent die nog 2 jaar nodig heeft). Maar ja, ze kosten maar 600k het stuk en ik wist niet welke het beste zou zijn. Dus maar allemaal gekocht en er blijkt er eentje het niveau aan te kunnen. Ik moest wel naar brazilie spelers on the cheap halen want alle echte goede spitsen wilde absoluut niet komen. Zelfs mijn beste salaris aanbod met super veel premies vonden ze een aanfluiting. Tjezis.

Zelf heb ik een nieuwe tactiek ingevoerd, een hele spannende 4-4-2 (niet dus) en die lijkt aardig te werken. Een oefenpartijtje werd van Deportivo met 3-0 (wel thuis) gewonnen. En ik kan alle 11 spelers wisselen met een heel ander elftal wat nog prima speelt ook. Het is alleen een beetje zonde dat ik er dus kwalitatief niet op vooruit ga. :(

En mijn bestuur deelde me mee dat ze het stadion weer uit gaan breiden. van 5500 naar 8000. Woei!!! Daar ga ik ook nog mooie inkomsten van trekken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morton O+! Geweldige club! Heb er in de beste CM versie mee gespeeld, geloof dat dat 01/02 was. Speelde ze helemaal onderin. Hebben ze die Schotse spits nog? Alex nog wat, die is bij nog 2e topscorer geworden in de PL :P. Ook hadden ze wel 2 leuke australiers maar die konden het niveau in de PL toch net niet aan..

Na ieder jaar te zijn gepromoveerd werd ik na 3 seizoenen in de PL kampioen met spelers als Mellor, Pirlo dus succes :)! Mijn mooiste cm game ooit O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Ben ik net een nieuwe game begonnen in Schotland, lees ik hier net dat al een paar mensen me zijn voorgegaan op het Britse eiland. De club die ik heb uitgekozen is Forfarm, Semi-Prof, een stadion van 4602 (739 zitjes) en belachelijk slechte keepers :(. Daarom probeer ik Andy Goram aan te trekken, die naast een aardig "Player-Profile" ook nog is super coaching stats heeft (Outfield/Goalkeeping 15/20). Hopelijk lukt dat, dat ben ik al een stuk verder. Verder nog wat jonge Schotse "talenten" *kuch* die nu clubloos zijn een aanbieding gedaan. Daarnaast op een handjevol spelers die uitkomen voor Nederlandse amateurclubs een bod gedaan, hopelijk valt daar nog wat los te peuteren.

M'n eerste oefenwedstrijd is goed verlopen. Ik moest thuis tegen Notts Co (League Two, Engeland), uitslag 2-0, doelpunten door Paul Shields en Mark Booth. Helaas is een van m'n beste verdedigers (Alan Rattray, DR) wel voor een maand uitgschakeld :(.

In de Challange Cup kom ik in de 1e ronde tegen Ayr uit (ook SD2), in de Leauge Cup kom ik ook uit tegen Stranraer, ook een mede leauge genoot. Hopelijk weet ik daar wat te winnen en mag ik spelen tegen een grote club, kan ik de clubkas wat spekken :).

De club wil dat ik een "Respectable Leauge Position" haal. De supporters verwachtten dat ik niet degradeer. Lijkt me in eerste instantie bijde zeker haalbaar, eerst een paar oefen- cupwedstrijden afwerken, later meer :)

Edit\\

(Oefen)wedstrijden:
Forfar - Livingstond (Schotse Premier Leageu) 0 - 0 :)
Forfar - Dundee Utd (Schotse Premier League) 1 - 0. Ik dacht daarnet dat ik het verkeerd zag, maar toch klopte het dat Barry Stellars in de 48e minuut de 1-0 binnenschoot _/-\o_. Niet eens een onverdiende 1-0, aangezien Dundee het slechtere spel had en 0 schoten op doel :). Op deze manier kan het nog een leuk seizoen worden :P. Jammergenoeg wel m'n enige DMC geblesseerd :(
Forfar - Fulham Reserves 0 - 1. Een wedstrijd die gelijk opging en eigenlijk een gelijkspel verdiende. Dit keer slechts 79 toeschouwers, terwijl het stadion bij de vorige pot voor 95% vol zat :(. Op naar de Challenge Cup :)

Forfar - Ayr 1-1 (Forfar door op penalties). Ayr werd vanaf minuut 1 compleet van de mat gespeeld. In totaal wist Forfar 20 schoten te produceren, waarvan 9 op doel, Ayr moest het doen met 3 uit 7. Eigenlijk een raadsel waarom het aan moest komen op penatlies. Goram bleek de juiste keus te zijn, hij hield 3 penalties, de 4e van Ayr was zo lief om de bal naast het doel te pielen. Zelfs wisten we 2 uit 4 te verzilveren. Volgende Challenge Cup stop: Uit tegen Airdrie United uit SP1.

Transfers:
Andy Goram _/-\o_. Lang geleden dat ik zo blij was met een 40-jarige goalkeeper met zulke stats 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door BoB_HenK op 27-06-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:36:
[...]
Morton O+! Geweldige club! Heb er in de beste CM versie mee gespeeld, geloof dat dat 01/02 was. Speelde ze helemaal onderin. Hebben ze die Schotse spits nog? Alex nog wat, die is bij nog 2e topscorer geworden in de PL :P. Ook hadden ze wel 2 leuke australiers maar die konden het niveau in de PL toch net niet aan..

Na ieder jaar te zijn gepromoveerd werd ik na 3 seizoenen in de PL kampioen met spelers als
Mellor, Pirlo dus succes :)! Mijn mooiste cm game ooit O+.
Deze spitsen had ik aan het begin van het spel (ik spoiler het even voor onze Forfar manager, anders weet hij gelijk wie de talenten zijn bij Morton ;)):
spoiler:
- Peter Weatherson (SPL niveau en erg jong)
- Warren Hawke (oud en snel verkocht
- Jason Walker (Jong talent, kon goed mee in SD1)
- Chris Templeman (wederom jong en ook wel SPL-niveau)

Ik had nog 1 Australier, John Maisano, maar die heeft het niet gered in mijn team. Volgens mij heeft Morton flink opgeruimd omdat de hele selectie op een paar man na onder de 24 is aan het begin van het spel.

@Bob-Henk. Je verdient 3x niks in de Challenge Cup aan prijzengeld, je kan je dus beter focussen op de League Cup en natuurlijk de Scottish Cup. Een uitwedstrijd naar Celtic of Ranger is echt geweldig voor de cash-flow van een kleine ploeg (ver komen ook).

En eindelijk positief nieuws in de deze voor mij moeizaam verlopen voorbereiding. Mijn hele kern die de ploeg naar de SPL heeft gebracht is nu weg op mijn centrale verdediger na, die gelukkig wil blijven _/-\o_ _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pire/positief.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb ook weer een leuke club uitgekozen geloof ik...

Zoals beloofd zou ik dus met Racing Club Lens beginnen, in de Franse Ligue 1. Kom ik daar aan, zijn de supporters meteen 'disgusted' met mijn appointment, omdat ze een meer ervaren coach willen. Ze zijn nu, op dag 1, al een pressie-groep aan het organiseren om me weg te krijgen.

Board en supporters verwachten een respectable league position. Gezien de aanwezige spelers moet dat inderdaad prima mogelijk zijn. Vrijwel elke positie is superieur bezet met bijna overal drie spelers voor elke positie. Alleen de DL moet ik een nieuwe speler aantrekken, omdat ik er wel twee heb, maar een daarvan is matig (die ga ik denk ik ook verkopen of iig verhuren). Gelukkig heeft mijn scout al een 21 jarig Oekraïens talent uit de voetbal-kelders opgedoken. Ben al in onderhandeling met hem voor een contract :)

Eerste wedstrijd liep ook al aardig. Moest tegen Stade Rennes. Gaat aardig allemaal, maar niet voor Rennes. Ik schop meteen twee van hun drie beste spelers langdurig het ziekenhuis in: Kallstrom voor 2 maanden (hip injury), en Frei voor 4 maanden (fractured skull). Een van mijn eigen spelers (Leroy) was weliswaar ook geblesseerd, maar 'slechts' twee weken. En voor zijn positie (AM R) heb ik meer dan genoeg dekking :). Wedstrijd wel gewonnen met een mooie 2-1 :)

De manager van Rennes had na de wedstrijd dan ook een paar niet-zo-complimenteuze benamingen voor mij ;)

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 27-06-2005 20:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:12:
Eerste wedstrijd liep ook al aardig. Moest tegen Stade Rennes. Gaat aardig allemaal, maar niet voor Rennes. Ik schop meteen twee van hun drie beste spelers langdurig het ziekenhuis in: Kallstrom voor 2 maanden (hip injury), en Frei voor 4 maanden (fractured skull). Een van mijn eigen spelers (Leroy) was weliswaar ook geblesseerd, maar 'slechts' twee weken. En voor zijn positie (AM R) heb ik meer dan genoeg dekking :). Wedstrijd wel gewonnen met een mooie 2-1 :)

De manager van Rennes had na de wedstrijd dan ook een paar niet-zo-complimenteuze benamingen voor mij ;)
Geweldig! :Y)

Ik heb een reserve speler van een nieuw contract voorzien (met zijn normale loon x 2) toen hij Mastojovic voor 6 maanden van het veld schopte. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:20:
[...]

Geweldig! :Y)

Ik heb een reserve speler van een nieuw contract voorzien (met zijn normale loon x 2) toen hij Mastojovic voor 6 maanden van het veld schopte. :D
ROFLOL :P

Zo ver wou ik nog net niet gaan, de beide spelers hebben resp nog 2 en 3 jaar op hun contract staan en zijn beiden nog happy om bij de club te spelen :)

Financieel valt Lens me heel erg mee: 40 miljoen euro in kas, een wage-budget van ruim 600.000 euro per week, waarvan momenteel slechts iets minder dan 200.000 euro in gebruik is :)

Twee van mijn spelers zijn verhuurd (was al zo toen ik hier kwam). Dit waren toch matige spelers.

Ik heb één speler op huur (was ook al zo): Diarra van Liverpool, een DMC. Met zijn stats, en als hij zo blijft spelen, ga ik denk ik kijken of ik hem niet permanent kan overnemen. Zijn salaris kan ik iig makkelijk opbrengen :)

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 27-06-2005 20:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke skin is dit? Waar te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:37:
[...]

welke skin is dit? Waar te halen?
Aurora Skin v2 staat op http://fm.sortitoutsi.net/

En de rechtstreekse link:
http://fm.sortitoutsi.net...ads&area=file&fileid=4153

Ik gebruik zelf Aurora GS Blue (Left) uit het pack. Een aantal vensters staan iets anders, moest even wennen maar het werk wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
PirE schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:36:
[...]@Bob-Henk. Je verdient 3x niks in de Challenge Cup aan prijzengeld, je kan je dus beter focussen op de League Cup en natuurlijk de Scottish Cup. Een uitwedstrijd naar Celtic of Ranger is echt geweldig voor de cash-flow van een kleine ploeg (ver komen ook).
Heb de eerste ronde makkelijk gewonnen van Stranraer (thuis 3-1). De Challenge Cup heb ik laten schieten, wat reserve spelers opgesteld om m'n basiselftal te laten rusten. Toch nog een nipte 2-3 verliespartij :(. Sta na 4 wedstrijden in de SL2 nu 2e op doelsaldo. 3x winst, 1x gelijk, 8 voor en 4 tegen. Stirling doet het beter met 10 voor en 4 tegen. Heb behlave Goram niemand weten aan te trekken, dus m'n elftal is nogal dunnetjes qua keuze voor een aantal posities. Ik hoop promotie af te dwingen, maar met een 3e/4e plaats ben ik niet geheel ontevreden. Heb nog een lange weg te gaan, geen idee wat ik moet verwachten. Ben van plan hier 2-4 seizoenen te blijven, zie wel hoe het loopt:)

Edit: In de 2e ronde League Cup kom ik jammergenoeg uit tegen Ross County (SD1). Hopelijk weet ik te winnen en loot ik een Premier League tegenstander, kan het geld altijd gebruiken:)

Paar screenies ter ondersteuning :):

Stand in de League:
Afbeeldingslocatie: http://img44.echo.cx/img44/3132/fm367pn.th.jpg

De selectie:
Afbeeldingslocatie: http://img44.echo.cx/img44/2757/fm375ob.th.jpg

En tot slot de "fixtures"
Afbeeldingslocatie: http://img44.echo.cx/img44/6290/fm387ws.th.jpg (let vooral op de 1-0 overwinning op Dundee Utd _/-\o_ )

Mijn speler met de beste rating, Andy Goram (playing):
Afbeeldingslocatie: http://img141.echo.cx/img141/1323/fm392iu.th.jpg
en coaching:
Afbeeldingslocatie: http://img93.echo.cx/img93/3142/fm413fi.th.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door BoB_HenK op 28-06-2005 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
BoB_HenK schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:29:
Mijn speler met de beste rating, Andy Goram (playing):
[afbeelding]
Hmm, kun je die afbeelding nog corrigeren? Afbeelding is nu Andy Goram (coaching) en ben erg benieuwd hoe goed je beste speler is op zo'n niveau namelijk. Ben namelijk zelf nog nooit heel laag begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
DelTorro schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 02:31:
[...]

Hmm, kun je die afbeelding nog corrigeren? Afbeelding is nu Andy Goram (coaching) en ben erg benieuwd hoe goed je beste speler is op zo'n niveau namelijk. Ben namelijk zelf nog nooit heel laag begonnen.
Afbeelding is gecorrigeerd :)

Dat is dus wel een van de spelers met de beste stats :+ Hij mist alleen wel Physical Attributes, heeft maar op 1 punt een 10+ :(. Ter vergelijking, dit zijn de 5 spelers die na Goram de hoogste rating hebben:

Paul Tosh (SC)
Afbeeldingslocatie: http://img35.echo.cx/img35/7260/fm019wu.th.jpg

Paul Shield (SC)
Afbeeldingslocatie: http://img35.echo.cx/img35/5246/fm021ts.th.jpg

Barry Sellars (AMC)
Afbeeldingslocatie: http://img35.echo.cx/img35/3756/fm035an.th.jpg

Allan Rattray (DR)
Afbeeldingslocatie: http://img35.echo.cx/img35/4181/fm044cp.th.jpg

Eddie Forrest (DC)
Afbeeldingslocatie: http://img35.echo.cx/img35/5202/fm064fu.th.jpg

Vannacht voordat ik ging slapen stond alles klaar om de 2e ronde League Cup te gaan spelen tegen Ross County, de nummer 1, maar dan een niveau hoger. De gokkansen waren 6-4 voor winst voor Ross County, tegen 7-2 voor een winstpartij van Forfar. Er mag dus gesteld worden dat "ik" als underdog gezien wordt :+ . Heel stiekem hoopte ik op herhaling van een stunt zoals die tegen Dundee Utd, een club die uitkomt in de Schotse Premier Leauge.

Forfar wist te stunten en niet zo'n beetje ook _/-\o_ . Al in de 2e minuut scoorde Paul Tosh vanaf randje 16 meter een prachtige goal. 1-0 voor Forfar. De fans, die kennelijk wat beters te doen hadden (opkomst slechts 730 :( ), gingen uit hun dak. Het voetbal ging gelijk op, totdat King een doeltrap van de Ross County goalie opvangt, de bal naarvoren jaagt alwaar Tosh wéér een juweeltje vanaf 16 meter naarbinnen schiet. Net voor rust krijgen we de 2-1 tegen, de druk van Ross County werd nog net te zwaar. Ik zag de bui al hangen, maar had niet echt de reserves om verdedigender te gaan spelen, dus liet ik m'n jongens staan. Kennelijk had Tosh er nog geen genoeg van, in de eerste minuut van de 2e helft scoort hij weer, je raadt het al, vanaf randje 16 :+ . 8 minuten maakt gooit -weer- Tosh de wedstrijd op slot door te scoren (dit keer slechts vanaf een metertje of 8 ;) ). Tosh werd, heel verassend MoM :> . Prachtig resultaat, zeker gezien het feit dat ik maar 5 schoten "on target" had.

Edit: Heb overigens m'n "droom"loting voor de 3e ronde League Cup, Dundee Utd :). Versloegen we in de voorbereiding met 1-0, dus je weet maar nooit :+

Blijkt het dus Dundee ipv Dundee Utd te zijn :(. Dundee staat 7e, Dundee Utd 8e, dus heel veel verschil mag het niet maken, hopen dat ik er wat € aan overhoud:)

Edit 2: Een geweldige pot, voor Forfar dan. Zowel Dundee als Forfar wisten slechts 1 schot op doel te krijgen, maar aangezien Paul Tosh ( _/-\o_ ) in de 18e minuut een penaltie wist te verzilveren gaat Forfar door naar de kwartfinale League Cup :). Ben benieuwd wie ik daar tref, hoop dat ik flink wat verdien, kan het geld goed verdienen. Sta na de 3e ronde pot over het gehele seizoen nog €7.653 rood, de totale schuld staat daardoor nu op €45.402. Gelukkig zit ik slechts €9 over m'n salarisbudget heen, komt met name doordat Paul Tosh een nieuw contract accepteerde waarin hij nota bene minder ging verdienen en lagere bonussen vroeg 8)7

Kwartfinale League Cup: Forfar - Motherwell :)

[ Voor 67% gewijzigd door BoB_HenK op 28-06-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levert motherwell een beetje geld op? (relatief gezien dan) Want dan is die Tosh zijn geld wel waard (al die 100 euro per week. :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:08:
Levert motherwell een beetje geld op? (relatief gezien dan) Want dan is die Tosh zijn geld wel waard (al die 100 euro per week. :D )
Ben even weggeweest, ben 'm nu aan het spelen. Heb m'n taktiek aangepast, iets wat ik eigenlijk nooit doe, kijken of het effect heeft. Heb m'n taktiek omgegooid en verdedigender gemaakt, probeer geen doelpunt tegen te krijgen en misschien mazzelen met een penaltie ofzo :/

Nadat ik 1-0 verloor en wilde saven crashte m'n game. Gelukkig had ik een backup van m'n savegame, krijg dus een herkansing tegen Motherwell :P

Edit2: Jammer, dit keer ook een verliesbeurt, andere uitslag (2-3). Nog steeds de extra financienen die erg welkom zijn. Op naar de competitie en de Scottish Cup :D

In de 2e ronde Scottish League (2-0 winst in de 1e ronde) kom ik uit -in een uitwedstrijd- tegen het amateurteam van Cowdenbeath of tegen dat van Cove Rangers.

[ Voor 135% gewijzigd door BoB_HenK op 28-06-2005 17:02 . Reden: Savegame crash :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36

Sherlock

No Shit

Ondanks alle exotische verhalen doe ik lekker eigenwijs mijn verhaal over mijn Ajax carriere ;)

Nadat ik het tweede seizoen had afgesloten met het verwachte kampioenschap van Nederland en de Amstel cup was het weer tijd om de selectie te versterken. Hier was echter geen geld voor aanwezig, mede dankzij de uitschakeling (door latere winnaar Arsenal) in de kwartfinale van de Champions League.

Vooral de positie van Escudé zat me niet lekker, dus ik ben bezig geweest met Mathijsen en Kruiswijk, maar bij beide heren wilden de clubs niet meewerken. Ook niet na het uitspreken van min interesse, waarna ze beiden aangaven wel te willen vertrekken lieten de clubs ze niet voor een acceptabel bedrag gaan.

Nadat ik echter de ene na de andere "overbodige" speler had verkocht (Babel, Rosales, Pienaar, Gentenaar en
spoiler:
Defour (een speler die veel beter kan worden maar voorlopig niet bij Ajax omdat er teveel goede spelers voor hem zijn)
) had ik weer wat centjes en ben ik aan Hofland gaan trekken. Toen kreeg ik een bod van 70 miljoen + Ayala van Valencia voor Carlos Tevez. Tevez was speler van het jaar, had een 8+ als gemiddelde rating en scoorde tig belangrijke doelpunten. Toch kon ik het mezelf niet aandoen om deze aanbieding te weigeren, temeer omdat Hatem Ben Arfa en Shaun Wright-Phillips allebei voor zo'n 10 miljoen te koop waren. (Man City was net gedegradeerd) Ik ben dus akkoord gegaan, en heb ook overeenstemming bereikt met Ben Arfa, Hofland (12 miljhoen & Escudé) en SWP. Alleen Ayala wilde niet :( dus de deal ging niet door.

Dus ik dacht: geen probleem, ik probeer het wel door Tevez aan te bieden voor 70 miljoen zonder Ayala. Dat was dus een grove fout. Tevez (die mij helemaal geweldig vond) had meteen een hekel aan me en Valencia wees mijn bod af. Ik had het helemaal gedaan bij Tevez, dus ik probeerde hem maar te slijten aan andere topclubs voor zo'n 50 miljoen, maar ze hapten geen van allen. Ondertussen probeerde ik de overeenkomsten van Ben Arfa, Hofland en SWP uit te stellen, maar ik kwam wel in tijdnood.

Toen kwam Real Madrid...

voor Sneijder! Ze deden een bod van 20 miljoen, waarna ik er 30 miljoen over 12 maanden bij wilde hebben, wat ze nog accepteerden ook. Ik had meteen geld voor de al eerder genoemde transfers, waarna Juventus ook nog eens een bod van 40 miljoen op Tevez uitbracht. Ik heb het toch maar geaccepteerd, omdat hij echt unhappy was.

Beetje vreemd begin van het seizoen dus, twee basispelers kwijt geraakt, maar op plaatsen waar het nodig was versterking binnengehaald.

Voor de positie van DCL heb ik dus Hofland erbij in plaats van Escudé, voor ML heb ik Alex van Fenerbahce en Riccardo Montolivo erbij, voor FL heb ik Shunsuke Nakamura, Hatem Ben Arfa en Freddy Adu ("did not do enough to secure a professional contract") erbij, voor SC heb ik Pazzini overgenomen van het gedegradeerde Fiorentina en voor MR heb ik SWP er dus bij.

De eerste helft van het seizoen (zo'n 14 comp. wedstrijden) gaat vrij voorspoedig: 1 nederlaag tegen Deportivo in de CL en een gelijkspel tegen de verrassende nummer twee in de competitie Den Bosch en verder alles gewonnen. Wel een makkelijke CL poule verder: Olympiakos en Club Brugge dus dat zegt nog niet zo veel.

Het publiek heeft al weer een nieuwe favoriet: Cavenaghi is opeens echt gaan scoren en loopt nu 1 op 1. Ook Pazzini is vrij succesvol tijdens zijn invalbeurten. Verder ben ik begonnen met Vilakazi op 10, maar die heeft te weinig scorend vermogen. Mokoena doet het een stuk beter en is zelfs weer blij nu hij speeltijd krijgt.

Bij de under-21's maken
spoiler:
Vandermieren en Dimitrov
grote indruk en deze heb ik dus ook in laten vallen tijdens de bekerwedstrijden en zelfs de laatste CL poulewedstrijd tegen Club Brugge. Speelden allebei een berepot.

De enige echte tegenvaller van het seizoen totdusverre is het matige presteren van Ben Arfa, maar de jongen is nog maar 19 dus hij krijgt nog even de tijd.

Ik moet zeggen dat als ik naar het spelersmateriaal kijk het ongeveer het beste is wat ik ooit bij elkaar gekocht heb, maar dat er nog best wat aan mijn tactiek te sleutelen valt voor ik met 3-4-3 de CL win.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn game ging het aanvankelijk minder goed. Nadat ik mijn tactiek veranderd had omdat ik bang was dat de AI hem door ging krijgen won ik dus niet zo veel meer.

Johan Cruijff schaal tegen Ajax verloren (met genoeg tegen niks) en de eerste 3 competitie wedstrijden een gelijk spel. Niet geheel onverwacht tegen Milan(Eufa cup winaar) in de supercup ook verloren, beetje jammer dat dit met 6-0 moest. Grootste nederlaag ooit.

Daarna de eerste league wedstrijd in de CL tegen Basel uit ook verloren. Tot overmaat van ramp begon mijn nieuwe talentvolle Braziliaanse spits te mekkeren dat Helmond nogal lelijk was (dat weet ik ook wel, daar heb ik geen Braziliaan voor nodig) en dat 'ie niet echt kon settlen in de streek. Hij wilde dus weg en het team moraal was tot een historisch diepte punt gedaald. Omdat te demonstreren dat het allemaal best nog erger kon liet mijn doelman op de training zien hoe je met een hernia 8 maanden geblesseerd kan zijn. Bedankt doelman! Jij gaat voor straf lekker 8 maanden op de tribune zitten bij de wedstrijden van het reserve elftal. Guus Hiddink (mijn assistent manager) liet zijn gevoel voor humor zien en stelde hem met zijn loopgips gewoon lekker 4 keer op onder de palen bij die reserves. Ik vond het al zo vreemd dat ze er telkens met 4-0 van af gingen. :D

Het lag dus duidelijk aan mijn tactiek want na 8 wedstrijden liep het gewoon nog steeds voor geen meter. Gelukkig heb ik toen Zuiverloon (zonde, ik weet het) op de bank gepositioneerd en de positie van 2e centrale verdediger maar helemaal weggehaald. Daarvoor is een extra verdedigende middenvelder gekomen. En nu loopt het als een trein. Sindsdien ongeslagen, tussendoor een winning streak van 12 wedstrijden, 2e in de poule van de champions league en gestegen van de 15e plaats in de competitie naar de 2e (met minder wedstrijden gespeeld dan de no1). De tactiek is iig de beste die ik tot nog toe gehad heb.

Overigens moest ik de vorige wedstrijd tegen Twente, waar oud-Helmonder Cedric van der Gun (die zo graag prijzen wilde winnen in het treble seizoen van Helmond) rondloopt. Het werd 5-0 voor Helmond en van der Gun mocht er in de 78 minuut vanaf met een rode kaart. Lachen! De supporters hadden een werelddag. En geen enkele speler scoorde lager dan een 8 in die wedstrijd.

Als linker of rechter middenvelder(
spoiler:
Battaglia
blijk ik overigens weer een hele goede speler gekocht te hebben. Buiten het feit dat die dus en links en rechts kan (altijd handig) laat die echt de meest waanzinnige dribbels zien. Ik heb dus zijn creatieve vrijheid op max gezet en laat hem lekker zijn gang gaan. Deportivo, PSV en M'Boro wilden hem al in ieder geval hebben maar omdat ie dus nog maar 18 is wil ik eerst kijken hoe goed die nog gaat worden.

Het lijkt dus, ondanks de matige start, helemaal goed te komen met mijn team.
Afbeeldingslocatie: http://img286.echo.cx/img286/3850/teamhelm09109ej.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Wat ik me afvraag, hebben jullie ook vaak last van een plotselinge prestatiedip +- halverwege het seizoen? Ik ga lekker met Forfar, heb na een 15 (van de 36) wedstrijden 13 punten voorsprong op de nummer 2, na 25 wedstrijden hard knokken is die voorsprong geslonken naar een magere 4 punten :(.

Verder loopt alles bij Forfar redelijk. Heb halverwege het seizoen nog geen nieuwe spelers aan weten te trekken, wellicht lukt dat nog :). Als ik geen extra spelers aan weet te trekken kijk ik uit naar een nieuwe club, liefst in de 1e divisie of op het hoogste niveau. Ben van plan om hier een carriere van te maken die me door veel landen/langs veel clubs zal laten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoB_HenK schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:15:
Wat ik me afvraag, hebben jullie ook vaak last van een plotselinge prestatiedip +- halverwege het seizoen? Ik ga lekker met Forfar, heb na een 15 (van de 36) wedstrijden 13 punten voorsprong op de nummer 2, na 25 wedstrijden hard knokken is die voorsprong geslonken naar een magere 4 punten :(.

Verder loopt alles bij Forfar redelijk. Heb halverwege het seizoen nog geen nieuwe spelers aan weten te trekken, wellicht lukt dat nog :). Als ik geen extra spelers aan weet te trekken kijk ik uit naar een nieuwe club, liefst in de 1e divisie of op het hoogste niveau. Ben van plan om hier een carriere van te maken die me door veel landen/langs veel clubs zal laten gaan :)
Yup! Daarom verander ik zoveel mogelijk van tactiek tijdens en tussen wedstrijden. Ik heb zon beetje 1 basis tactiek en daarvan 4 varianten. 1 vol op de aanval 1 normale en verdedigende en uber(naja) defensieve. Tijdens een wedstrijd verander ik nogal tussen die eerste 3 en voor een heel moeilijke (Europa) wedstrijd zet ik de laatste in. Dan valt die dip wel redelijk mee is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:23:
[...]

Yup! Daarom verander ik zoveel mogelijk van tactiek tijdens en tussen wedstrijden. Ik heb zon beetje 1 basis tactiek en daarvan 4 varianten. 1 vol op de aanval 1 normale en verdedigende en uber(naja) defensieve. Tijdens een wedstrijd verander ik nogal tussen die eerste 3 en voor een heel moeilijke (Europa) wedstrijd zet ik de laatste in. Dan valt die dip wel redelijk mee is mijn ervaring.
"De dip" an sich viel nog wel mee, maar de geleende spelers keerden terug en ik kon ze niet overtuigen te tekenen :(. Tel daarbij de nodige blessures en de toch al niet al te brede selectie op en het noodlot is in dit geval geboren; 16 jarige boerenjongens die niet zouden misstaan in het gemiddelde G-Team moeten opdraven in de basis. Heb 2 verschillende taktieken met de nodige varianten, dat helpt idd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BoB_HenK schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:15:
Wat ik me afvraag, hebben jullie ook vaak last van een plotselinge prestatiedip +- halverwege het seizoen?
Yup, heb ik regelmatig. Ik los het op door op dat moment minimale aanpassingen in de tactiek door te voeren, niet te radicaal, maar slechts kleine wijzigingen. Op de een of andere manier gaat het dan meestal (niet altijd) wel weer ok.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
wildhagen schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:31:
[...]

Yup, heb ik regelmatig. Ik los het op door op dat moment minimale aanpassingen in de tactiek door te voeren, niet te radicaal, maar slechts kleine wijzigingen. Op de een of andere manier gaat het dan meestal (niet altijd) wel weer ok.
Ben kampioen geworden, heb nu nog 2 wedstrijden te spelen. De fans waren -vrij logisch- ongelofelijk blij met mij :P . Voor het eerst sinds 1984 dat Forfar promotie heeft afgedwongen :). Heb alleen nog geen spelers aan weten te trekken, wel met een handje vol spelers contractbesprekingen lopen. Zag dat Tenerife, 17e in de Spaanse 2e divisie, op zoek is naar een manager, heb geapplied, heb nooit echt serieus in Spanje op een dergelijk niveau met een team gespeeld.

Lees nu terwijl ik dit post dat er 3 spelers zijn die een contract bij Forfar wel zien zitten, te weten:
spoiler:
Jered Stirling (D/AML), 28 jaar, komt van Albion, gratis
Richard Barr, (MC), 20 jaar, komt van Bellshill, gratis
Steven Robb (ML), 23 jaar, komt van Dundee Reservers, €9.000

Daarnaast ga ik proberen volgend seizoen wat spelers te lenen, wie weet degradeer ik niet direct terug naar de 2e divisie :+

1e deel fixtures:
Afbeeldingslocatie: http://img278.echo.cx/img278/1373/1edeelfixturesseizoen12px.th.jpg
2e deel fixtures:
Afbeeldingslocatie: http://img278.echo.cx/img278/3716/2edeelfixturesseizoen25cv.th.jpg
Eindstand competitie:
Afbeeldingslocatie: http://img278.echo.cx/img278/1039/eindstandcompetitie4io.th.jpg
Estatic Fans:
Afbeeldingslocatie: http://img278.echo.cx/img278/7530/estaticforfarfans8ui.th.jpg
Selectie met stats

Afbeeldingslocatie: http://img278.echo.cx/img278/1802/selectieenstatsseizoen13sp.th.jpg
wildhagen schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:31:
[...]

Ik heb een hele simpele 4-4-2 taktiek, meestal voor thuiswedstrijden en een 4-1-3-2 (4x D, 1x DMC, ML/MC/MR en 2x SC) voor uitwedstrijden, aangezien die DMC het een ietwat verdedigendere taktiek maakt. Met die 4-4-2 kan ik bijvoorbeeld varieren door de ML/MR te veranderen in AML/AMR of DML/DMR. Zo ben ik de dip te boven gekomen; Met 36/36 gespeelde wedstrijden sta ik stevig aan kop met 17 punten voorsprong :)

Nieuw transfer budget: €28.000 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door BoB_HenK op 28-06-2005 19:46 . Reden: Een aantal toevoegingen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Voor Deltorro wat spelers uit mijn Morton-selectie:

Als eerste mijn sterspeler na het vertrek van Paul Walker & Steven Hislop (die komt later nog). Stewart Greacen is de onbetwiste leider in de Morton defensie. Typische no-nonsense keihard werkende Schotse centrale verdediger.
Afbeeldingslocatie: http://img42.echo.cx/img42/4686/greacen8fw.th.jpg

Talent uit de Morton jeugd. Jim McAllister, net 20 en al ruim 80 wedstrijden in het A-elftal gespeeld. Snelle vleugelspeler. Werkt hard, maar zal de top nooit halen door zijn slechte voorzetten.
Afbeeldingslocatie: http://img42.echo.cx/img42/8173/allister7cw.th.jpg

Ryan Wilkie, dit jaar gehaald van Queen's Park (SD3). Wilde hem vorig jaar al halen toen hij transfervrij uit de jeugd van Liverpool kwam, helaas koos hij toen voor Queen's Park, maar heb hem dan nu gekocht voor op rechts. Ook een snelle winger en hij heeft wel een goeie voorzet, verwacht veel van hem dit seizoen.
Afbeeldingslocatie: http://img42.echo.cx/img42/5359/wilkie9jd.th.jpg

Deze man is nu in Morton bekend als de man van 1,000,000 Pond. Vorig jaar gehaald voor 2k en na 1 seizoen weer vertrokken. Wilde hem eigenlijk niet verkopen maar dit bod was te goed om te weigeren. Een echte goal-machine voor Morton met 28 goals in 42 wedstrijden. Dit jaar mag hij samen met Paul Walker Gretna naar de SPL schieten.
Afbeeldingslocatie: http://img42.echo.cx/img42/5418/hislop7fl.th.jpg

Zijn vervanger komt van Barcelona, dat beloofd dus wat. Ik hoop dat hij zich kan aanpassen en ben op zoek naar een andere spaans-sprekende speler zodat hij beter kan wennen in Schotland. Hij moet het gat gaan opvullen na het vertrek van Hislop. Heb hem nog niet kunnen opstellen, hij maakt dus zijn debuut in de eerste competitiewedstrijd van Morton in de SPL. Guiseppe Rossi van Man. Utd Res. is voor 1 jaar gehuurd voor dezelfde positie.
Afbeeldingslocatie: http://img42.echo.cx/img42/5913/christian4fv.th.jpg

Tot slot nog iets ongebruikelijks. Deze jongen heeft vorig jaar een heel seizoen als linkerverdediger gespeeld omdat ik niemand zo gek kon krijgen om naar Morton te komen. 16 jaar jong bij zijn debuut en stelde nooit echt teleur. 2 blunders, maar ze waren nooit dodelijk. Dit jaar terug naar de U19s omdat ik nu wel een linksback heb.
Afbeeldingslocatie: http://img42.echo.cx/img42/907/potter4zw.th.jpg

Zijn history na 1 volledig seizoen:
Afbeeldingslocatie: http://img42.echo.cx/img42/9251/potterhis9ie.th.jpg

De voorbereiding zit er nu op en ik mis duidelijk scorend vermogen. Defensief zit het goed in elkaar.
7x vriendschappelijk gespeeld en maar 3 tegengoals. Helaas ook maar 7x gescoord, veels te weinig dus. Wel 2x gelijkgespeeld tegen Middlesbrough & Sunderland. En dom verloren van Falkirk (degradant) van vorig seizoen. Ik ga denk ik een moeilijk seizoen tegemoet. Ik begin in ieder geval thuis tegen Livingston, volgens de bookmakers een degradatiekandidaat samen met Morton. Een goed of slecht resultaat kan de toon zetten voor dit seizoen. Ik ben nog hard op zoek naar een vervanger voor Paul Walker en dat wil ook niet echt lukken. Mijn scout is nu 5 spelers aan het bekijken en ik hoop dat ze uberhaupt zin hebben om naar Morton te komen:
- Kieran Richardson (1.4 miljoen is de vraagprijs van Man Utd)
- Ryan Smith (Arsenal wil 575k voor hem hebben)
- Joel Lindpere (Flora Tallinn, 350k waard, onhaalbaar denk ik door zijn salariseisen)
- Javad Kazemian (Mag weg bij Feyenoord voor 600k, salaris zal ook een struikelblok zijn)
- Paulo Krauss (had een contract op zak maar kreeg geen Work Permit voor hem :\)

Ujpest FC is mijn tegenstander bij mijn europese debuut. Een behoorlijk zware opponent in deze 2e voorronde. Ik hoop dat ik het overleef en met een beetje geluk de groepsfase haal.

Mijn sollicitatie bij Birmingham is helaas in de prullebak beland :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Ok, ik heb nu iets heel mafs...

Het lukt me om een jonge (21 jaar) Zambiaanse international te halen naar m'n armetierige clubje. Ik krijg hem als gratis transfer van een of andere club uit weet-ik-veel-waar. De DAG ERNA staat Feyenoord op de stoep en biedt met 375k voor die dude....

Hhm...*twijfeltwijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Lort Gob schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:48:
Ok, ik heb nu iets heel mafs...

Het lukt me om een jonge (21 jaar) Zambiaanse international te halen naar m'n armetierige clubje. Ik krijg hem als gratis transfer van een of andere club uit weet-ik-veel-waar. De DAG ERNA staat Feyenoord op de stoep en biedt met 375k voor die dude....

Hhm...*twijfeltwijfel*
Probeer in te zetten op 1 of 1,5 miljoen, je weet maar nooit in FM ;). Je kan er uiteraard voor kiezen om hem te laten spelen, hoe breed zit je in je financien/selectie ?

[ Voor 4% gewijzigd door BoB_HenK op 28-06-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
2 dagen erna ging Monaco er overheen met een bod van 650.000. Ik heb inderdaad ingezet op 1.5M, als iemand boven de 1M gaat verkoop ik hem denk ik. Da's gewoon te makkelijk geld verdienen ;)

Ik heb op dit moment zo'n 5 miljoen in kas maar hoop dat m'n stadion eindelijk eens uitgebreid gaat worden....

Ik ga hem voorlopig een beetje laten invallen denk ik. Het is op zich een prima verdediger, maar nog niet goed genoeg voor mijn 1e team denk ik. Daar staat een jochie van 19 ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Lort Gob op 28-06-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Ik heb in de zomerstop niet al te veel gesolliciteerd en gekozen voor de spelerszoektocht. Behalve de bovengenoemde spelers heb ik ook
spoiler:
Nicola Wellens (25 jaar, D/AMRC), voor 4k van Oudenaarde
Jered Stirling (28 jaar, D/AML), voor niets van Albion
Tony McParland (22 jaar, D/DML) geleend van Celtic
Richard Buckley (20 jaar, MLC) geleend van Aberdeen

Totaal dus 5 aankopen en 2 leningen. Ik ben alleen nog altijd op zoek naar een fatsoenlijk doelman, aangezien met Goram met 41 niet altijd door kan gaan. Heb echt een belabberde 2e/3e goalie, dus als Goram uitvalt heb ik een serieus probleem :P Iemand tips?

M'n eerste oefenewedstrijd zit erop, 1-0 tegen Rotherham dat uitkomt in de 1 na hoogste divisie van Engeland, kortom, geen slecht resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Neem jij uitslagen van oefenwedstrijden serieus? Ik laat ze door mijn assistent leiden en soms kijk ik een uitslag, meeste tijd boeit het me totaal niet.

Anyways, ik ben weer 2 maandjes gevordert met QUB. In de januaritransferperiode 2 aanvallende middenvelders gehuurt, waarvan 1 ook als spits uit de voeten kan, ik had wel een redelijke backup spits nodig :)
In december 2006 21 punten gepakt in 7 wedstrijden, gelijk een record in de Premier League. Na de 7e overwinning de koppositie wer overgenomen van Portadown, alleen was dat feestje van zeer korte duur want de week erna verloor ik zomaar :P en stond ik weer 2e. Gelukkig pakte Portadown uit de 2 volgende wedstrijden slechts 1 punt en ik 4, dus sta ik 1e met 3 punten voorsprong op Portadown. Net de onderlinge ontmoeting gehad. QUB kreeg de kansen en uiteraard komt Portadown met een "total fluke" op 0-1 :( Valk voor rust werd het 1-1 en mochten hun met 10 man verder. In de 2e helft gebeurde er amper meer wat, dus de stand bleef 1-1 :/
De 3 punten marge blijft dus intact en mijn doelsaldo is (iets) beter dan die van Portadown (+23 om +21). 1 Van ons 2 wordt kampioen, de nummer 3 staat 10 punten achter en met nog slechts 8 wedstrijden te gaan wordt dat wel erg krap.

Morgenavond denk ik even het seizoen uitspelen :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
King Nothing schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:40:
Neem jij uitslagen van oefenwedstrijden serieus? Ik laat ze door mijn assistent leiden en soms kijk ik een uitslag, meeste tijd boeit het me totaal niet.
Niet bepaald, maar winnen van een Championship team met een nieuwe taktiek/wat nieuwe spelers tijdens je eerste wedstrijd is toch wel leuk :+

Uiteindelijk is er dan toch gebeurd waar ik bang voor was. Goram is 3 weken geblesseerd, betekent dat hij een aantal competatieve wedstrijden zal missen :(. Hopelijk weet ik voor die tijd de verdediging enigzins dicht te spijkeren, heb niet bijster veel vertrouwen in m'n 2e keeper.

Zat zojuist 1.1 k over m'n wagebudget (per week) heen, heb dus Shield en Forrest, 2 redelijk belangrijke spelers, verkocht voor 7k en 8k. Levert toch nog wat op en het scheelt 1,2 k aan salaris per week, heb ik zowaar nog wat ruimte.

Lijkt de seizoensstart alsnog een afknapper te worden.Voor de eerste wedstrijden tegen Queens Park zijn er maarliefst 6 spelers geblesseerd en 1 geschort :/ Gelukkig toch thuis de tegenstander met 5-0 van de mat gespeeld. Kosten: 1 blessure, zo blijven er weinig spelers over :9 Paul Tosh scoort wel een hattrick (welleenswaar geen zuivere), dus het seizoen is geopend _/-\o_ Nu kijken of ik in deze divisie kan blijven :)

[ Voor 35% gewijzigd door BoB_HenK op 29-06-2005 00:01 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:25
Ik zit nu 5 seizoenen bij Feyenoord en ik heb het wel gezien aldaar. Ik heb alles bereikt, 1x CL gewonnen, 2x de competitie, 1 keer de UEFA cup en 2x de beker. Nou .. tijd voor een uitdaging. Ik wil een eerste divisieclub onder mijn huidige managersaccount naar de eredivisie helpen. Maarja .. :s Geen vacatures. Enig idee hoe ik dat beetje kan afdwingen dat er vacatures komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PirE schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:47:
Voor Deltorro wat spelers uit mijn Morton-selectie:

Als eerste mijn sterspeler na het vertrek van Paul Walker & Steven Hislop (die komt later nog). Stewart Greacen is de onbetwiste leider in de Morton defensie. Typische no-nonsense keihard werkende Schotse centrale verdediger.
[afbeelding]
20 voor heading en 17 voor jumping? Als je deze dude op de eerste paal zet bij alle spelhervattingen (verre inworpen & corners) dan kopt ie er per seizoen toch zeker wel zon 10 in. Ik heb een verdediger die met minder moet doen en die scoort op deze manier toch zeker 6. En dat scheelt echt veel die spel hervattingen. Het helpt natuurlijk ook als je iemand hebt die 18+ voor long throws (verre inworpen) hebt, die moet je dan dus alle inworpen laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:40:
Idd, ik poep echt op de voorbereiding. Duurt veel te lang, zeker met een MP-game. Die oefenpotjes gaan bij mij meestal op sneller dan snelst en op commentaar. Die tactiek fix ik wel wat bij tijdens het begin van de competitie :P. Misschien dat ik daarom ook altijd een slechte start heb :+. Je zit je echt door de voorbereiding heen te worstelen en dan begint eindelijk de competitie :9~ en dan verlies je alle 2 kansloos :/. Zo voorspelbaar soms dat FM :z.

ff to the point: door die klote examenfeestje (:9) komen wij niet echt meer toe aan FM, maar donderdag hebben wij ons diplomaatje binnen, zijn wij van school verlost en zijn de examenfeestjes wat bedaard, FM tijd dus! Weer even in komen, zitten nu aan begin van het 4e seizoen en ik weet nog dat Getafe 2e staat in de competitie :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:18:
[...]

20 voor heading en 17 voor jumping? Als je deze dude op de eerste paal zet bij alle spelhervattingen (verre inworpen & corners) dan kopt ie er per seizoen toch zeker wel zon 10 in. Ik heb een verdediger die met minder moet doen en die scoort op deze manier toch zeker 6. En dat scheelt echt veel die spel hervattingen. Het helpt natuurlijk ook als je iemand hebt die 18+ voor long throws (verre inworpen) hebt, die moet je dan dus alle inworpen laten doen.
McAllister doet de verre inworpen (+17) en Greacen pakt ook altijd een paar doelpuntjes mee bij corners enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:55:
[...]

Idd, ik poep echt op de voorbereiding. Duurt veel te lang, zeker met een MP-game. Die oefenpotjes gaan bij mij meestal op sneller dan snelst en op commentaar. Die tactiek fix ik wel wat bij tijdens het begin van de competitie :P. Misschien dat ik daarom ook altijd een slechte start heb :+. Je zit je echt door de voorbereiding heen te worstelen en dan begint eindelijk de competitie :9~ en dan verlies je alle 2 kansloos :/. Zo voorspelbaar soms dat FM :z.
Ik neem echt teveel tijd voor de voorbereiding, Ik probeer een hoop en geef verschillende spelers een kans op een bepaalde positie. De voorbereiding bepaald min of meer mijn basis-elf voor het seizoen en daar verander ik meestal weinig aan of het moet echt niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

De voorbereiding, dat is toch de tijd dat de transfermarkt open is :?

Paar plaatjes ter ondersteuning van mijn verhaaltje...

Grote overwinning op een amateurteam
Afbeeldingslocatie: http://img174.echo.cx/img174/3729/arcajax9mj.th.jpg

Dit seizoen wordt mede mogelijk gemaakt door:
Afbeeldingslocatie: http://img174.echo.cx/img174/5373/selectie6kd.th.jpg

Het grootste talent wat nu in de jeugd rondloopt: (niet over het plaatje hoveren als je de naam niet wilt weten)
Afbeeldingslocatie: http://img174.echo.cx/img174/3815/vandermieren8kg.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even gauw een update van mij carriere bij vitesse.

Seizoen 2010/2011

JC-Schaal
Al had ik er graag weer een prijs bij gehaald, was hij dit seizoen voor PSV waar we met 0-2 van verloren.

Uefa Cup:
In de eerste Ronde Debrecen makkelijkuitgeschakkeld. Dus mooi verzekerd van nog 4 Europese wedstrijden. In de poules werd ik ingedeelt bij Barcelona, Slavia Praag, NK Dinamo en Servette. We speelde in de poule beter dan ik had verwacht en we werden tweede achter Barca. Overigens wel met een beter doelsaldo, maar daar heb je zo weinig aan als je minder punten haald. Met vol goede moet dus de knockout fase in, maar helaas daar strande het avontuur al in de eerste ronde. Rode Ster was met 0-0 en 1-3 te sterk.

Beker
Nadat ik hem het vorig seizoen had gewonnen ging ik er vol vertrouwen tegen aan. Maar helaas na een wedstrijd was het al over. WillemII was in de 3e ronde te sterk met 1-2.

Competitie
Na een goed seizoen uiteindelijk 5e geindigd. Dat is ondanks dat ik meer punten heb behaald dan het seizoen er voor toch een plaats verlies.

Seizoen 2011/2012

Uefa Cup:
Nu stuite ik in de eerste ronde op Slavia Praag. Die wonderbaarlijk makkelijk aan de kant werden gezet met 4-1 en 3-0. Toen de poules bekend werden was het wel even slikken. Naast Juventus werden ook Schalke04 en Monaco bij mij in de poule geloot. Als kleinere broeder werd Esjberg nog aan de poule toegevoegd. Met een overwinning (Esjberg) en twee gelijke spelen (Schalke04 en Monaco) hebben we ons als 3e weten te plaatsen voor de volgende ronde. Ik heb alleen Juventus en Schalke04 voor moeten laten gaan.

Na het doorkomen van deze sterke poule was er de hoop beter te presteren dan vorig seizoen. Maar die droom werd al gauw aan diggelen geslagen toen we aan Inter werden geloot. De wedstrijden moeten nog gespeeld worden, maar ik geloof op het moment niet in de volgende ronde.

Beker
Dit seizoen gaat het een stuk beter en Feyenoord wacht dan ook in de kwartfinale op mij en ik ben vast besloten om de beker voor de tweede keer naar Arnhem te brengen.

Competitie
Na 15 wedstrijden is er nog steeds goede kansen op een derde plaats of zelfs nog beter. Jammer genoeg geeft de derde plaats geen recht op voorronde CL. Mijn doelstelling is eindigen bij de eerste vier en het lijkt er op dat we dat gaan halen met twee vingers in onze neuzen.

Jammer heb ik de laatste tijd weinig tijd om te spelen. Ja school verwacht dat ik een afstudeerstage doe. Heel veel vervelend allemaal natuurlijk, maar wil toch wel heel graag mijn (HBO) diploma. Maar hoop het seizoen toch binnekort af te ronden en dan zal ik jullie er weer mee lastig vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zo fijn met internationals als je een bekerwedstrijd moet spelen zo.

Afbeeldingslocatie: http://img165.echo.cx/img165/2954/intinj9ot.jpg
De wedstrijd werd uiteindelijk gespeeld met 3 spelers van het u21 team en dat pakte gelukkig goed uit. Volendam werd makkelijk aan de kant gezet.

Waar ik trouwens last van heb is dat als iemand weg wil, en je hebt hem verkocht tussen transfer periodes door, dat 'ie dan ineens de pannen van het dak speelt. Dit overkwam me met Daniel de Ridder die per se weg wilde. Hij mocht dus gaan en hij ging uiteindelijk naar Cambuur (moet ie zelf weten) voor 10,5 miljoen. In alle wedstrijden (8) waar ik hem daarna opstelde scoorde hij met schoten die vorig seizoen allemaal over en naast gingen. Frustrerend.

Wat wel leuk is is dat bij de helft van alle eredivisie teams nu een oud-helmonder rond loopt. Altijd leuk om te zien die zich nog ontwikkelen daarna.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Ik kom erachter dat ik eigenlijk op elke Braziliaanse club die op zoek is naar een manager gesolliciteerd heb, dus ik zet m'n Forfar savegame even in de vriezer en ga zo is een Braziliaanse/Zuid-Amerikaanse game beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:55:
[...]

Kan je ze niet door je assistent laten doen dan? Gaat nog sneller :)
PirE schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 01:02:
[...]
Ik neem echt teveel tijd voor de voorbereiding, Ik probeer een hoop en geef verschillende spelers een kans op een bepaalde positie. De voorbereiding bepaald min of meer mijn basis-elf voor het seizoen en daar verander ik meestal weinig aan of het moet echt niet lopen.
Als je je assistent de oefenpotjes laat doen spelen ook veel verschillende spelers en wordt er bijna altijd wel 12x gewisseld.
IK heb gewoon een basisteam trouwens en aangezien ik weinig aan/verkoop blijven meestal iets van 9 of 10 spelers staan die er al in stonden. Die 1 of 2 spelers die ik dan haal voor het eerste komen dan in plaats van de lui die weg zijn gegaan. :) Ik haal niet per seizoen een compleet ander elftal bij elkaar, dus de kern van mijn team blijft bijna altijd bestaan (bij Charlton bv heb ik verdediger die er al 12 seizoenen rondhangt en een ander is nu bezig aan zijn 8e ofzo).
Als je met een klein team bezig bent (QUB, Redbridge) dan haal je wel vaker andere spelers, maar toch blijft vaak een deel staan en een deel is nieuw. Het seizoen erna blijven de nieuwen staan en verpats je de lui die er het langst instonden.
Ofzo... :? :+

En jawel, kampioen geworden in Noord Ierland _O_
2004/5: kampioen 2e divisie
2005/6 kampioen 1e divisie
2006/7 kampioen Premier League

:X Portadown zakte de laatste wedstrijden opeens weg, als ik gelijkspeelde verloren hun, als ik verloor pakten hun hooguit 1 punt. Portadown is 3e geworden.
Helaas niet de dubbel gepakt, ben in de halve finale van de Noord Ierse FA Cup uitgeschakeld (moet je maar geen b team opstellen...). Volgend seizoen kijken of ik wat versterkingen kan halen, dan de kwalificatie van de CL gaan spelen en afhankelijk van het verloop daarin ga ik beslissen of ik blijf. Heel weinig kans dat ik nog een seizoen blijf in Noord Ierland, 3 titels op rij is :z en ik krijg genoeg joboffers, ondertussen al uit League One. Misschien dat ik wat ga rondloeren in Ierland of Wales, maar ik ben bang dat het toch weer Engeland wordt :P

[ Voor 19% gewijzigd door King Nothing op 29-06-2005 22:57 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:15:
Als je je assistent de oefenpotjes laat doen spelen ook veel verschillende spelers en wordt er bijna altijd wel 12x gewisseld.
IK heb gewoon een basisteam trouwens en aangezien ik weinig aan/verkoop blijven meestal iets van 9 of 10 spelers staan die er al in stonden. Die 1 of 2 spelers die ik dan haal voor het eerste komen dan in plaats van de lui die weg zijn gegaan. :) Ik haal niet per seizoen een compleet ander elftal bij elkaar, dus de kern van mijn team blijft bijna altijd bestaan (bij Charlton bv heb ik verdediger die er al 12 seizoenen rondhangt en een ander is nu bezig aan zijn 8e ofzo).
Als je met een klein team bezig bent (QUB, Redbridge) dan haal je wel vaker andere spelers, maar toch blijft vaak een deel staan en een deel is nieuw. Het seizoen erna blijven de nieuwen staan en verpats je de lui die er het langst instonden.
Ik hou graag zelf controle over wat er gebeurd en wanneer ik wissel :p. De assistent vertrouw ik nooit echt. Mijn assistent mag zich met het jeugdteam bemoeien en de seniors doe ik :).
Mijn kern probeer ik ook bij elkaar te halen maar met een kleine club is het lastig als je beste spelers weg willen en beginnen te zeiken als je ze niet laat gaan (maar daar heb je ook vast wel een hoop ervaring mee als lower league manager).

Vorig seizoen moest ik 2 sleutelpositie's opnieuw invullen (Centraal op het middenveld en de spits), dan probeer ik in de voorbereiding een aantal nieuwe / reserve / spelers uit voor die positie. Dit seizoen moet ik wederom de spitspositie opnieuw invullen en de man achter de spits die de lijnen uitzet (waarvoor ik nog steeds niemand heb :(). Ik heb ook een aantal nieuwe vleugelspelers waardoor die positie nu eindelijk dubbel bezet is en aan de hand van de voorbereiding heb ik bepaald wie voorlopig de starters worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update van mijn Helmond Sport game.

Seizoen 09-10

Eredivisie
Eredivisie werd relatief eenvoudig gewonnen. Vooraf werd ik getipt als favoriet ( 7-4 ) samen met Ajax. Ajax stelde een beetje teleur met een 4e plek na Feyenoord en PSV. Carlos Navarro, mijn superspits, werd topscorer. 2 seizoenen geleden gehaald en ik kon hem toen nauwelijks betalen, nu zit 'ie aan zijn absolute top, speelt ontzettend goed en daardoor kan ik hem ineens makkelijk betalen.

KNVB Beker
De Beker was easy. In de derde ronde werd Feyenoord al uitgesloten door Ajax, en mocht mijn team opdraven tegen Ajax 2. Dat was natuurlijk een goede zaak voor het zelfvertrouwen. In de vierde ronde lootte ik PSV maar gelukkig mocht ik thuis spelen en werd er met 1-0 gewonnen. Ajax verloor op penalties uit bij RKC en dit betekende dat het allemaal niet meer zo moeilijk was. In de finale wachtte uiteindelijk Emmen (yup, alweer!) en ook dit maal bleken ze niet echt aanspraak te kunnen maken op de Beker. Die bleef dus lekker bij mij. :9

Champions League
De poule waar ik in geloot werd was vele malen makkelijker dan vorig jaar (toen was het Inter, Lyon en Real Madrid). Dit jaar mocht ik spelen tegen Liverpool, FC Basel en Banik Ostrava. 5 wedstrijden werden gewonnen (Liverpool werd thuis met 1-3 verslagen) en eentje verloor ik (uit tegen Basel). Groepswinnaar dus. In de eerste ronde wachtte Bologna, die ik met het nodige geluk (2 ballen op de paal en met 9 man op het veld) wist te winnen. Daarna met nog meer geluk door tegen Deportivo, maar toen stopte het ook. In de halve finale werd ik behoorlijk op mijn plaats gezet door Inter (waarschijnlijk het beste team in mijn game, al 3 seizoenen achtereen Serie A kampioen, 2x Euro Cup en 2x Finale CL) die met 2-0 en 4-0 won. Maar gelukkig kreeg ik ontzettend veel televisie geld.

Transfers
Gedurende het jaar zijn er ook een aantal basis spelers verkocht. Ik heb meestal geen zin meer in die lui als ze gaan zeuren dat ze weg willen. Dezelfde dag nog worden ze aangeboden aan de eerste de beste. Dit lot overkwam Marquinho ( links half - dribbelaar - 14 miljoen ) & Marco Testa (links half dribbelaar - 5 miljoen) die beide vertrokken naar Ajax. Ik weet niet wat ze er met twee moeten maar dat zoeken ze lekker zelf maar uit. Daniel de Ridder (rechts half / aanvaller - 11 miljoen) had de droom transfer naar Leeuwarden om in de voetbal tempel van Cambuur zijn kunsten te vertonen. En wat doet die dan als dank voor die intensieve training die hem groot gemaakt heeft? Hij scoort 3 doelpunten uit 3 kansen tijdens de competitie wedstrijd tegen Helmond, waarvan 1 vanaf 30 meter. Deed 'ie bij mij nooit iig.
Mijn Braziliaanse doelman Kaka Junior die Romario neigingen had wilde ook weg en ging voor 4 miljoen naar Cruzeiro. Hier was ik zelfs heel blij mee omdat hij de hele selectie over de zeik hielp met zijn onproffesionele houding.
En er kwam ook nog wat binnen:
Afbeeldingslocatie: http://img88.echo.cx/img88/4509/tranfers09109wz.jpg
Hiervan bleken de twee Braziliaanse spitsen (Obino en Marcelo Nicacio) goede aankopen bleken te zijn met beiden zo'n 14 doelpunten.

Kwa selectie ben ik meer bezig geweest met de eigen jeugd door te laten breken in het eerste. Vandaar dat er dus ook twee links half spelers mochten gaan, ik had namelijk ook nog 2 beloften rondlopen. Zelfde met de rechter verdediger, daar heb ik er zelfs drie van.

Volgend Jaar
Helmond mag weer voor Nederland Europees uitkomen. Het is niet noodzakelijk om hier goed voor te kunnen voetballen, getuige de teams die nog meer mee gaan:
Afbeeldingslocatie: http://img120.echo.cx/img120/1408/1011europees7xr.jpg
;)
Mijn board wist ook nog te melden dat mijn stadionnetje weer uitgebreid gaat worden. Geweldig nieuws aangezien we nu eindelijk boven een capaciteit van 10000 man uit gaan komen. Niet slecht als je bekijkt dat ik van 4000 kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:15:
[...]

Kan je ze niet door je assistent laten doen dan? Gaat nog sneller :)
Ja, goed plan. Alleen zat ik deze voorbereiding zonder assistent, en ja, das een gemis :+.
Na mijn 1e seizoen heb ik vaak een compleet nieuwe team :P, dus de spelers inpassen is dan wel handig. Door de seizoenen heen veranderd mijn selectie idd ook weinig, tot een verjonging ofzo wat op zijn tijd wel handig is voor verfrissing van je elftal :).

Beetje late replay, net terug van gala, ik voelde mij in dat pak net een echte manager, alleen die sigaar nog :7 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:11

odan

The dark side is within all!

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:46:

Volgend Jaar
Helmond mag weer voor Nederland Europees uitkomen. Het is niet noodzakelijk om hier goed voor te kunnen voetballen, getuige de teams die nog meer mee gaan:
[afbeelding]
;)
Mijn board wist ook nog te melden dat mijn stadionnetje weer uitgebreid gaat worden. Geweldig nieuws aangezien we nu eindelijk boven een capaciteit van 10000 man uit gaan komen. Niet slecht als je bekijkt dat ik van 4000 kom.
hmm toen mijn game zo raar ging doen met de europese indeling. dus meerdere teams door de beker. kon ikzelf geen enkele europese wedstrijd meer spelen. ik had me via de beker gekwalificeerd voor eufa cup. en den bosch toen ook wat niet klopte. maar beiden speelden we niet in europa.

dus maar ff goed kijken of jij ook geen problemen gaat krijgen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo bekijk heeft hij alleen een probleem als hij niet bij de eerste vijf eindigd. Dat houd hij denk ik nog wel een aantal seizoenen vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:11

odan

The dark side is within all!

ik heb toen door gespeeld en het seizoen daarop 2e geworden in de beker. van ajax verloren na penalties. maar ajax had al CL. dus sowieso weer eufa voor mij, plus ik was in de competitie 4e geworden. maar weer ging ik europa niet in wel stond ik erbij net als 5 of 6 andere teams die eufa cup gingen spelen. en voor zover ik mij kan herrrineren ging geen 1 daarvan europa in.

ben toen maar gestopt.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odan schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:13:
[...]

hmm toen mijn game zo raar ging doen met de europese indeling. dus meerdere teams door de beker. kon ikzelf geen enkele europese wedstrijd meer spelen. ik had me via de beker gekwalificeerd voor eufa cup. en den bosch toen ook wat niet klopte. maar beiden speelden we niet in europa.

dus maar ff goed kijken of jij ook geen problemen gaat krijgen.
Bij mij is Nederland als vierde geplaatst op de Eufa coefficienten lijst. Dat geeft (uit mijn hoofd) 3CL, 4 Eufa Cup en 3ITT plaatsen. Op een of andere manier pakt 'ie 1 eufa cup plaats uit de ere, en de resterende 3 uit de beker resultaten. Mij maakt het verder weinig uit omdat ik toch wel Europees speel, het is alleen jammer dat er altijd een ondermaatst eerste divisie team tot de halve finales van de beker doordringt en het volgend jaar in de eerste ronde van de Eufa cup uitgeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excelsior europa in _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sja in mijn game met Blackburn (kwam via excelsior -> northampton town -> Blackburn Rovers) nog weinig veranderd. Dankzij tentamens niet veel gespeeld. Zit nu in mijn 3e seizoen bij blackburn en sta na 9 speelrondes bovenaan en zit in de poulewedstrijden in het uefacup toernooi (bij iig Roma, Club Brugge en Monaco) Heb dit jaar eindelijk mijn felbegeerde topspits Jermain Defoe bij de Spurs weten los te weken (had geen contract meer, wilde niet direct tekenen (90.000 euro per week, terwijl ik bereid ben om max 50.000 aan mijn spelers te betalen), maar na een proefperiode was hij zo onder de indruk van de club dat hij bereid was om voor 47.000 aan de slag te gaan. Na 9 speelrondes is hij topscoorder met 12 doelpunten.

Probleem is alleen wel dat ik nu een hoop spitsen heb waar ik eigenlijk niks mee kan en die zeker het niveau van Defoe niet halen (tuyp, reinaldo navia, frei, youngster fernandez (zou het kunnen halen in de toekomst, valt nu regelmatig in). Denk dat ik met dit team best wel kampioen zou kunnen worden, al blijft het frustrerend dat Manchester United, Arsenal en Chelski de ene topper na de andere kunnen contracteren.

Volgende week ga ik op vakantie, en daarna ga ik wel weer even kijken hoe ik uiteindelijk bij de spurs kan komen (die nu 8e staan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben maar opgehouden met mijn zoektocht naar een goede dmc. Ik heb nu Vogel, Cocu en Ali Kaly nog. Kaly is een jong Turks talent die nu de voorkeur krijgt boven Vogel en Cocu. Cocu is ook al bijna aan het eind van zijn carriere. Als Guarin weer hersteld is komt ie hopelijk wel door de medische keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engeland is natuurlijk een net iets andere competitie dan de Nederlandse, met maar 3 echte toppers. Het wordt natuurlijk zwaar, maar als je dan wint heb je er waarschijnlijk veel meer voldoening aan. :)

Zojuist mijn voorbereiding gespeeld en dit duurde heel lang. Het was namelijk 2010 -> Het WK! En al die wedstrijden wil ik dan ook zien ook. En er kwamen een aantal van mijn (oud)spelers in actie. Altijd mooi om te zien hoe ze in een ander team draaien.

Op de transfer markt heb ik me heel rustig gehouden voor mijn doen. Er zijn er wel weer een aantal de laan uit gevlogen. Mijn spits, Lupoli was zelfs helemaal van kaart dat zijn mentor hem af viel. Ik kreeg er gewoon spontaan medelijden mee, totdat ik de 8 miljoen van willem 2 in ontvangst nam. :D Verder nog een zweeds international eruit (zat aan zijn top en speelde niet) en daar heb ik ~4 miljoen voor opgestreken.

Kwa aankopen was het was lastiger maar ik heb een, voor mijn doen, veel te dure AM RLC gekocht van River Plate. Hij heet Marco Dedo (regen volgens mij) en speelt in de nationale 11. 2 jeugdige beloften gehaald voor 400k het stuk en Srdan Simic, een (regen) AM RLC (die vind ik leuk want die kan ik overal kwijt, middenveld, aanval, maakt niet uit) . Vier aankopen dus maar en dat is voor mijn doen heel weinig. Ronaldo was transfer vrij en heb ik een week op stage gehad. Dit alleen omdat ik zijn salaris eisen absoluut niet kon halen en ik met "mijn" Helmond Ronaldo graag in mijn team zag spelen. Helaas had 'ie geen conditie meer en hield die het in mijn opstelling 45 minuten uit voordat ie op was. :)

Het scorende vermogen van mijn team is er nogal op vooruit gegaan met de komst Dedo en Simic. Toen ik tijdens de JC schaal tegen PSV met de rust 2-0 achter stond kwam dat goed van pas. Ik ben toen vol op de aanval gespeeld na de rust en toen werd het redelijk eenvoudig 2-3 :D De eerste prijs is dus alweer binnen. :Y)

Verder nog een link voor een hele goed trainings schema.
http://www.sortitoutsi.net/forums/index.php?showtopic=4731

Mijn ervaring is, na hem een jaar gebruikt te hebben, dat je spelers alleen de stats ontwikkelen die ze nodig hebben als je het vergelijkt met bijvoorbeeld sexual_chocolate2 (die ook heel goed werkt, alleen over de hele breedte)

En nog een link voor het sound pack, dat vervangt alle suffe SI geluidjes voor betere stadion geluiden onder andere. Maakt het spel mijns inziens echt een heel stuk vetter.
http://files.filefront.co.../;3848917;;/fileinfo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip van de trainingschema's.
trainingen is 1 vd lastigste dingen van het spel heb ik het idee.

Heb nu net het 1e seizoen met atletico madrid erop zitten. Hele tijd 4e gestaan maar toch als 12e geeindigd. Verschillende systemen geprobeerd maar toch maar weer uitgekomen bij 4-4-2.

Mijn keeper (Franco) was 1 vd beste spelers. Deze had blijkbaar afkoopsom van 22 miljoen, dit betaalde Arsenal zonder problemen :(

Voor de rest is het niveau van Atletico niet super op Torres na/
Denk dat daar dit jaar verandering in komt met vd Sar, Trabelsi, Heitinga, v Bommel, Riquelme, Messi , Cavenaghi, Makaay en Bergkamp.

Beetje veel spelers maar kun ze redelijk goedkoop krijgen, iets meer dan 50 miljoen.
Plaats bij de beste vier moet te doen zijn met niet al teveel blessures en schorsingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:22:
Bedankt voor de tip van de trainingschema's.
trainingen is 1 vd lastigste dingen van het spel heb ik het idee.
Vind ik wel. Ik heb er zelf wel eens proberen te maken maar daar werden mijn spelers enkel slechter van. Sinds ik schema's van anderen download beginnen mijn spelers merkbaar beter te worden. Zorg bij die schema's er trouwens wel voor dat je genoeg fysio's toe wijst. Die zijn blijkbaar ook nodig om het goed te laten werken en houden de blessures binnen de perken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Mijn Champions League avontuur met QUB was snel afgelopen. :/ In de 1e kwalificatieronde trof ik BATE. Na een 0-0 gelijkspel thuis wist ik bij de uitwedstrijd na 8 minuten al te scoren. BATE scoorde helaas nog 2x, 1x vlak voor rust en vlak na rust viel de 2-1. Wetende dat ik iig nog 1 keer moest scoren om door te gaan besloot ik maar vol op de aanval te gaan. Dat leek niet te werken, tot de 88e minuut toen een spits van mij de 2-2 binnenschoot. Nadat mijn keeper een minuut later een wereldredding maakte en ik in de counter 2-3 maakte wist ik dat ik door was naar de 2e ronde.
Die 2e ronde mochten we tegen Club Brugge, als ik zeg 0-4 en 0-2 is het wel duidelijk dat de Belgen een maatje te groot waren :)
Ondertussen is de League Cup alweer 5 wedstrijden gevorderd (groepsfase he...) en sta ik bovenaan in mijn groep met 15 uit 5, de nummer 2 heeft 5 uit 5. Ik win alles en de andere wedstrijden eindigen steeds in gelijke spelen, behalve dan dat de nr 2 won van de nr4. :/
De eerstvolgende joboffer ga ik accepeteren. Ik sta "evens" voor de titel en als ik kijk hoe makkelijk ik de League Cupwedstrijden win.... :O :P

/edit
Oh, ik speel de laatste League Cupwedstrijd gelijk... met een B elftal :P In de kwartfinale de topper tussen de nrs 1 en 2 van het afgelopen seizoen, Institute vs QUB :)

[ Voor 8% gewijzigd door King Nothing op 30-06-2005 23:47 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
De competitie is eindelijk begonnen.

De seizoensopening was gelijk belangrijk tegen mede degradatiekandidaat Livingston. Een stormachtig begin van Morton zorgde voor een 2-0 voorsprong binnen 15 minuten. Nieuwkomer Christian (pas 4 dagen bij de club) scoorde zijn eerste treffer in Morton dienst na exact 85 seconden :). Een andere nieuwkomer, Derek McInnes, maakte de 2-0 met een mooi schot net buiten de 16. Livingston kwam nog wel terug tot 2-1 maar Morton was de betere ploeg en de eerste 3 punten zijn binnen.

De donderdag stond in het teken van de Uefa Cup wedstrijd tegen Ujpest (voorronde). Ujpest was de grote favoriet en ze speelden ook veel beter, mijn defensie stond continu onder druk en heb ook snel van taktiek gewisseld (naar 5-4-1 voor veel sterkere tegenstanders). Net na rust toch besloten om wat aanvallender te gaan spelen (Ujpest ging defensief spelen). Ik bracht huurling Guiseppe Rossi in als tweede spits. En dat was een gouden wissel. Zijn 2 goals (75e & 87e) minuut brengen Morton weer een stapje dichterbij de 1e ronde van de Uefa Cup.

De Europese beslommering zorgden er wel voor dat ik gelijk verloor van Hearts. Een week later stond de lastige uitwedstrijd tegen Rangers op het programma. Morton kwam niet om te voetballen en speelde vol op de defensie hopend op een geniaal moment van de spits Templeman, dat kwam niet maar achterin werd de 0 gehouden. Belangrijkste man was natuurlijk weer Stewart Greacen die dan ook verdiend werd gekozen als MOTM.

De return tegen Ujpest eindigde in een 2-2 na een 0-2 voor sprong voor Morton. Maar het is ruim voldoende voor een plaats in de volgende ronde en in de loting werd Morton gekoppeld aan het Duitse VfB Stuttgart. De poulefase is wel erg ver weg na deze loting. De competitiewedstrijd uit naar Motherwell liet goed zien dat ik te afhankelijk ben van Greacen in de verdediging. Een kansloze 2-0 nederlaag zorgt ervoor dat Morton volop meedoed in de race tegen degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik vroeg me af hoeveel zin het heeft om Trainers aan te stellen. Ik regel zelf altijd mijn trainingen,.. iig ik stel de schema's zelf in. in hoeverre heeft het dan nog zin om 10 toptrainers aan te nemen? of kan je je dat geld beter uitsparen voor ehm, andere dingen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Luxx schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:14:
Ik vroeg me af hoeveel zin het heeft om Trainers aan te stellen. Ik regel zelf altijd mijn trainingen,.. iig ik stel de schema's zelf in. in hoeverre heeft het dan nog zin om 10 toptrainers aan te nemen? of kan je je dat geld beter uitsparen voor ehm, andere dingen.
Jij stelt het training-schema dan wel zelf in, maar de trainers voeren dat wel uit natuurlijk.

Trainers heb je gewoon nodig. Hoevéél je er nodig hebt is een andere vraag... bij Real/Juventus etc lopen er wel 25-30 rond, terwijl je in de Patat- en Bier-competities misschien een physio hebt die het trainen erbij doet (of omgekeerd)...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb Co Adriaanse als assistent bij Ajax :D
Zodra Erwin Koeman (één van mijn andere vrienden) bij RKC wordt ontslagen wordt hij coach bij mij. Ik vind het één van de leukste opties in het spel om vriendjes te worden met een trainer die vervolgens ontslagen wordt en hem daarna vast te leggen :)

Alleen Rijkaard wil nog niet komen, flauw he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook altijd leuk om oud topspelers te halen. Bij dordrecht Bergkamp en nu bij Vitesse Seedorf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik football manager 2005 gekocht maar hij geeft weer problemen, hij loopt vast. In het boekje staat dat je ook een foutmelding krijgt (wat bij normaal vastlopen gebeurt) maar dat gebeurt niet, de computer staat gewoon stil (ik moet hem dus opnieuw opstarten). Mijn computers systeemeigenschappen liggen zelfs boven de aanbevolen systeemeisen, dus dat moet geen probleem zijn. Ik heb nu ook speedfan maar ik snap niet hoe dat mijn probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:38:
Vandaag heb ik football manager 2005 gekocht maar hij geeft weer problemen, hij loopt vast. In het boekje staat dat je ook een foutmelding krijgt (wat bij normaal vastlopen gebeurt) maar dat gebeurt niet, de computer staat gewoon stil (ik moet hem dus opnieuw opstarten). Mijn computers systeemeigenschappen liggen zelfs boven de aanbevolen systeemeisen, dus dat moet geen probleem zijn. Ik heb nu ook speedfan maar ik snap niet hoe dat mijn probleem kan oplossen.
Draai memtest eens :? Nooit problemen met FM2005 gehad...maar hij is wel geheugen intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
QUB weer kampioen gemaakt :/
Na een stroef begin van de competitie (WLWD) stond ik opeens 7e in de stand :/ Daarna pakten mijn mannen de draad weer op en volgden 5 overwinningen op rij en een 1e plaats. Toen een erg verrassende nederlaag tegen een degradatiekandidaat waardoor de nr2, Glenavon, weer op gelijke hoogte kwam. De laatste 5 wedstrijden tot de helft van de competitie wisten QUB en Glenavon allemaal te winnen. Daarna kwam bij Glenavon de klad erin en liep QUB wel erg hard weg (d'oh, 10 zeges op rij). Na de 26e wedstrijd was de titel voor ons een feit, na 30 wedstrijden (einde seizoen dus) hadden we 15 punten voorsprong op Glenavon.
Ondertussen won QUB ook voor het eerst de League Cup. In de Noord Ierse FA Cup werden we in de kwartfinale erg verrassend uitgeschakeld door 1st Divisionclub Bangor.

Ja, ik had gezegd dat ik weg ging, maar als ik geen joboffers krijg... 1x wel 1 gehad, maar toen had ik al besloten het seizoen hier af te maken.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dat even uitleggen, ik ben niet bekend met Memtest, dus vertel me dan even hoe het werkt en waar ik het kan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:50:
Kan je dat even uitleggen, ik ben niet bekend met Memtest, dus vertel me dan even hoe het werkt en waar ik het kan downloaden
Dat kan je heir zat vinden op eht forum, ergens in een FAQ. Ff zelf zoeken he :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dat mijn prestaties niet worden meegenomen in de Hall of Fame....anderen daar wel es last van gehad? Ik sta nog steeds op 1 competitie winst en 1 beker winst, terwijl ik net mijn tweede double heb gehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 4 jaar zwoegen eindelijk de titel binnen met Getafe! Alweer een tijd geleden dat ik mijn verhaal hier hebt gepost.

1e seizoen: 12e
2e seizoen: 15e (de kleine selectie brak ons op)
3e seizoen: Na mijn 2e seizoen moest er toch eindelijk is een grote selectie komen. Dat was niet makkelijk aangezien ik géén transferbudget had. Dus alleen transfervrije spelers gehaald. Lange tijd stond ik 4e, ik kwam tot de halve finale van de beker, altijd boven Osasuna gestaan tot op het einde van de competitie toen het helemaal niet meer liep. Uiteindelijk als 8e geëindigd. Dat werd dus intertoto.. Dat gold eveneens voor Osasuna die nog net boven ons eindigde op plaats 7. En nee, ik was niet tevreden :(.

4e seizoen: Het begon al leuk, een stadion uitbereiding van 13 000 naar 15 000, nog steeds kleinste stadion van de Primera Diviosion _/-\o_. Desondank toch ook een flinke aderlating erbij. Albert Riera, mijn Spaanse topper op links, wilde zijn contract niet verlengen en tot overmate van ramp vertrok hij ook nog naar Osasuna :/. Wel voor 17,25m trouwens :9. Maar daar hebben we natuurlijk wel wat voor aangetrokken.
Luis Garcia , een FC voor 6 miljoen, wordt een topper.
Jandro, reserve spits/vleugelspeler, gratis.
Boris, een reserve DC voor noppes.
Melli, een talentje.
Ángel, mijn linksback, helaas niet echt goed, maar ik moest wat.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/selectie2009.jpg

In de intertoto bereikten we de finale die jammerlijk in de 90e min. verloren ging. Maar in de competite liep het wel lekker. 4 nederlagen maar geleden, Osasuna (:|), Real en Barcalona en Deportivo, allen uit. Voor de rest een spannende strijd tegen Valencia die wij uiteindelijk wonnen. In de beker weer in de halve finale gestrand..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/statistieken.jpg

Mijn toppers Diáz, Cassetti , Ricardo Fernandes , Fernandes en Míchel deden het weer prima en blijven ook nog. Maar bij Mirosevic heb ik mij meer flink in de ass laten naaien, die vertrekt voor maar 9,25m naar Sevilla :/. Klote clausules.. ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/titel.jpg

Getafe de Champions Leageu in :9~.

seizoen 5: Eduardo Costa komt voor weinig, plus een gratis keeper. Nu nog een vervanger voor Mirosevic zoeken en das niet makkelijk :/. We gaan voor de titel en Osasuna uit lachen natuurlijk.

De onderstreepten zijn klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Gefeliciteerd met de titel Peter_o.

Ik zit op het moment niet echt in de race voor de Schotse titel. Degradatie moet te ontlopen zijn aangezien ik toch wel mijn puntjes pak en het spel wordt eigenlijk alleen maar beter. Ik mis helaas wel een echte killer in de spits. En de man in de spits die eigenlijk niet voldoet voor het hoogste niveau is nou net de favoriet van het publiek, ik kan hem dus ook niet slachtofferen zonder problemen te krijgen met de fans.

Kansloos uitgeschakeld in de Uefa Cup. Thuis hield ik de score op 2-2 (toch wat puntjes gepakt voor de Schotse Uefa ranking). Uit in Duitsland werd Morton totaal van de mat gespeeld door het duo Kuranyi (4 goals) en Pizarro (2 goals). Eindstand was dan ook 6-0 en exit Morton. Ik moest het wel doen zonder mijn 1e keeper en zonder mijn beste verdediger. Ik kan me nu dus weer volledig op de competitie richten en hopelijk ga ik nu wat meer punten pakken. En natuurlijk hopen dat er ergens anders een leuke job vrijkomt met meer mogelijkheden (Engelse Championship of top League One).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu gezien dat het ligt aan eventuele debugger software, heeft iemand hier voorbeelden van? Want ik weet niet of ze op deze computer staan. (dit is vervolg op het probleem van een paar posts terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Nadat QUB door ging naar de 2e kwalificatieronde voor de Champions League kwam eindelijk Skewen Athletic mij benaderen om manager bij hun te worden (2 weken ervoor gesolliciteerd). Uiteraard nam ik die uitdaging gelijk aan, pakte mijn koffers er vertrok naar het pittoreske Neath en dat ligt in Wales.

Skewen Athletic, net gepromoveerd naar de Welsh Premier League, speelt in het waanzinnig grote Tennant Park in hetzelfde Neath, de capaciteit van het "stadion" is 750 :X
Bij aankomst begint natuurlijk het doorlichten van de selectie en de staf. Nou... Staf is er niet :X Geen coach, geen scout, geen directeur...alleen een manager. Ik riep mezelf dus gelijk maar uit tot eigenaar van de club ;) We tellen een aantal van 15 spelers, waaronder 1 keeper.
Goddank heb ik nog wat ruimte in mijn salarisbudget, dus de jacht op een nieuwe keeper is begonnen.

Een assistent is ondertussen aangetrokken, Matteo Mancini komt bij mij werken, een coach en een scout zullen ook wel snel aankomen. Dan kan iig op een LLM manier gezocht worden naar een nieuwe keeper. :)

/edit
ow jah, ik mag niet degraderen van het bestuur (die er blijkbaar wel is :P )

/edit 2

De eerste competitiewedstrijd was uit tegen Total Network Solutiuons, de regerend kampioen. Na 90 minuten was het 3-5, in de blessuretijd scoorde TNS nog 2x waardoor er een weirde 5-5 eindstand op het scorebord prijkte :(

[ Voor 15% gewijzigd door King Nothing op 03-07-2005 15:26 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb fm even op mijn vaders computer geinstalleerd, en daar doet hij het wel. Ik ben met Ajax begonnen, omdat ik dacht dat een lagere club te moeilijk was. Ik ga nu toch maar met een andere club, want dit is niet leukt meer. Heb (op oefen na) alle wedstrijden gewonnen en de scores worden steeds hoger. Terwijl ik maar 1(!) speler gekocht heb, Maxi Lopez (ja die, hij zou naar Ajax gaan maar koeman kocht die harry. Hij speelt in het echt bij Barca maar in het spel bij River). Hij heeft er in 2 wedstrijden al 3 inliggen, en is een geweldig aanspeelpunt. Het is op deze manier te makkelijk. Ik ga nu denk ik met een Italiaanse club.

Nog even een vraagje: Bij veel non-eu spelers in Italie zie je ook bij nationaliteit Italiaans staan. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dubbele nationaliteit, dat komt vaker voor. Veel Argentijnen hebben bijvoorbeeld ook de Italiaanse nationaliteit.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ik heb toch maar ingegrepen en in een desperate move Ole Gunnar Solskjaer gehaald hoewel hij op 31-01-2007 met pensioen gaat (hij kan dus 3 maanden spelen voor Morton). Hij scoorde bij zijn debuut (maar dat doen al mijn spitsen, als ze daarna nou ook nog scoren dan zou het perfect zijn)

Ik zit 30k (in Ponden per week) onder mijn wage-budget maar ik kan maar maximaal 1500 per week bieden.... Zo komt er dus niemand met een beetje kwaliteit. Solliciteren lukt ook niet echt. Nottingham Forrest (laatste in League One) koos voor een of andere obscure manager... Had het helemaal uitgedokterd, overstappen naar een andere club en dan gelijk Greacen meenemen omdat ik zijn contract nog niet verlengd heb wat dit seizoen afloopt :(. Ik kreeg wel een aanbod van een team uit Wales, dat heb ik beleefd afgeslagen :). Ik ga geen stap terug doen. Of naar een ander SPL-team of naar Engeland toe (Championship of League One). En nu is elke job Safe :( :(

Competitie gaat fantastisch nu. Maar liefst 1 punt uit de laatste 7 wedstrijden. Ik probeer in ieder geval deze crisis te overleven anders hou ik de eer aan mezelf en neem ik op 01-01-2007 ontslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mad Marty schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:57:
Dubbele nationaliteit, dat komt vaker voor. Veel Argentijnen hebben bijvoorbeeld ook de Italiaanse nationaliteit.
Ik heb het idee dat dit een overblijfsel van de koloniale machten zijn, klopt dit?

Zo valt het op dat veel (maar lang niet alle) Marokkaanse spelers als tweede nationaliteit de Spaanse nationaliteit hebben. Marokko was vroeger een Spaanse kolonie.

Veel spelers uit Algerije, Mali, Cameroon, Ivoorkust (en nog een paar) hebben de Franse nationaliteit naast hun eigen nationaliteit. Het zijn allemaal voormalige Franse kolonien.

Veel spelers uit Congo hebben de Belgische nationaliteit als tweede, het is een ex-Belgische kolonie.

Enkele spelers uit Namibië (niet dat het er veel zijn), hebben de Duitse nationaliteit, en dit is een voormalige Duitse kolonie.

Toeval? Lijkt me sterk, gezien de aantallen.

Is wel handig, als je in een land gebonden bent aan maximaal xx niet-EU spelers. Deze 'dubbele nationaliteits'-mensen tellen wel als EU-er :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argentinie is toch geen kolonie van Italie geweest? Want er zijn heel veel argentijnen die een italiaanse nationaliteit hebben (dus dubbele nationaliteit) en niet in Italie spelen. Zelfde geld voor Brazilianen en Uraguyanen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:48:
Argentinie is toch geen kolonie van Italie geweest? Want er zijn heel veel argentijnen die een italiaanse nationaliteit hebben (dus dubbele nationaliteit) en niet in Italie spelen. Zelfde geld voor Brazilianen en Uraguyanen.
Nee, Italie had daar niets te zoeken... logischerwijs zou je dan eerder de Spanjaarden (Urugay, Argentinië) en Portugezen (Brazilië) verwachten.

Beetje vreemd allemaal...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, weer eens een update van mij.

Vorig seizoen ben ik een beetje kleurloos op de 12 plek geeindigd met RC Lens. In de aanloop naar het nieuwe seizoen merkte ik dat het me gewoon niet meer zo kon boeien, ik had het niet meer naar mijn zin.

Ik heb de eer aan mezelf gehouden, en ben opgestapt. Na wat sollicaties, en veel geduld (bijna anderhalve maand), werd ik aangenomen bij een nieuwe club: Grêmio, in de Brazilian National First Division.

Het Braziliaanse seizoen was al een tijdje bezig, en de club stond een beetje kleurloos op een 18e plek (van de 24). De vorige trainer was daarom ook ontslagen.

Verwachtingen van board en supporters waren een safe mid-table position.

Nou, dat is gelukt, een mooie 7e plaats. Board is dan ook very pleased, en de supporters zelfs delighted :)

Geen idee of ik me nu voor een of andere internationale competitie heb geplaatst. Ik neem in ieder geval aan van wel (zal nog wel bericht krijgen)... In de rule-sheet is helaas niets daarover te terug te vinden :?

Competitie is wel erg zwaar, qua aantal wedstrijden. Je speelt in de reguliere competitie alleen al 46 wedstrijden. Dan komen daar nog de friendlies bij, evenals de wedstrijden in de Copa Libertadores (Zuid-Amerikaanse variant van de Champions League), en de Copa Sudamericana (idem, maar dan de UEFA Cup). En voor sommige spelers nog de interlands. Een van mijn spelers speelde maar liefst 54 wedstrijden...... lekker!

In de Libertadores waren ze al uitgeschakeld voor ik ze overnam (ze kwamen daar tot in de kwartfinales). In de Copa Sudamericana deed ik nog wel mee, in de tweede Preliminary Round. Helaas moest ik daar tegen Flamengo, toevallig uitkomende in dezelfde competitie als ik. En die zijn toch net een maatje groter dan ik... uit nog een 0-0, maar thuis werd ik ingemaakt met 3-1.

Een nationale cup schijnt in Brazilie niet te bestaan? Ik ben hem iig niet tegengekomen, ook niet in de uitslagen voor ik ze overnam... :?

Wel een hele leuke competitie, met een stuk of 5-6 serieuze kanshebbers voor de titel, die onderling steeds stuivertje wisselen qua positie in de tabel. Sao Paulo, Flamengo, Internacionale, Santos, Atletico Mineiro, Palmeiras. Allemaal zeer serieuze titelkandidaten, hoewel Palmeiras een beetje terugzakte aan het eind van de competitie.

Voor mij was de competitie ook een beetje nieuw, want ik had nog nooit in Brazilie gespeeld. Wel valt op dat ze vrij snel de gele kaart trekken in deze competitie.

Over transfers valt weinig te melden, ik heb twee vrij overbodige jeugdspelers verkocht, en er komt over een tijdje een F RLC mijn team versterken in de diepte. That's it.

Overigens bestaat mijn team op één speler na, alleen maar uit Brazilianen. De enige uitzondering is mijn reserve-doelman, die komt uit Paraguay. Je mag trouwens ook maar 3 buitenlanders in je selectie hebben. Nou is dat natuurlijk niet zo'n probleem, want in Brazilie loopt meer dan genoeg talent rond.

De eindstand in de competitie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/gremio1.JPG

De selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/gremio2.JPG

Mijn beste speler qua stats:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/thiago.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:19

Ottooo

Vuurvlieg

@wildhagen: Heb je AML Anderson verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ottooo schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:18:
@wildhagen: Heb je AML Anderson verkocht?
Nee... zou kunnen dat hij al verkocht was voor ik er kwam. Enige die ik verkocht heb zijn twee jeugdspelers, een DL en een D RC.

Was die AML Anderson dan goed, of was iets mee? Ik ken hem namelijk niet :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:13:
[...]

Ik heb het idee dat dit een overblijfsel van de koloniale machten zijn, klopt dit?

Zo valt het op dat veel (maar lang niet alle) Marokkaanse spelers als tweede nationaliteit de Spaanse nationaliteit hebben. Marokko was vroeger een Spaanse kolonie.

Veel spelers uit Algerije, Mali, Cameroon, Ivoorkust (en nog een paar) hebben de Franse nationaliteit naast hun eigen nationaliteit. Het zijn allemaal voormalige Franse kolonien.

Veel spelers uit Congo hebben de Belgische nationaliteit als tweede, het is een ex-Belgische kolonie.

Enkele spelers uit Namibië (niet dat het er veel zijn), hebben de Duitse nationaliteit, en dit is een voormalige Duitse kolonie.

Toeval? Lijkt me sterk, gezien de aantallen.

Is wel handig, als je in een land gebonden bent aan maximaal xx niet-EU spelers. Deze 'dubbele nationaliteits'-mensen tellen wel als EU-er :)
Dit heeft er volgens mij niets mee te maken hoor. Irl heb je toch ook dat soort shit met maximale niet-EU spelers in bv de Zuid-Europese condities. Daar probeert met ook spelers Spanjaard of Italiaan te maken (als tweede nationaliteit), net als Kalou in eigen land. Bekendste voorval is misschien wel Deco van inmiddels Barca. Die is in zijn Porto tijd ook genaturaliseerd tot Portugees, het was een Braziliaan. Die kolonies gaan ze volgens mij echt niet in FM verwerken, maarja je zult zien dat je gelijk hebt. Ik zou alleen bij god niet weten waar je dat zou kunnen vinden, ben er nu benieuwd naar ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:48:
[...]

Dit heeft er volgens mij niets mee te maken hoor. Irl heb je toch ook dat soort shit met maximale niet-EU spelers in bv de Zuid-Europese condities. Daar probeert met ook spelers Spanjaard of Italiaan te maken (als tweede nationaliteit), net als Kalou in eigen land. Bekendste voorval is misschien wel Deco van inmiddels Barca. Die is in zijn Porto tijd ook genaturaliseerd tot Portugees, het was een Braziliaan. Die kolonies gaan ze volgens mij echt niet in FM verwerken, maarja je zult zien dat je gelijk hebt. Ik zou alleen bij god niet weten waar je dat zou kunnen vinden, ben er nu benieuwd naar ook O-)
Het heeft met de voorouders te maken. Volgens mij kan je ook nog de nationaliteit van je voorouders (niet te ver terug) erbij schrijven, dat meen ik ergens te hebben gelezen. Vandaar dat je veel Europeaanse 2e nationaliteiten vindt in de vroegere, idd, kolonies, waar men heen trok vanuit Europa :P. Die 2e nat. gebruiken ze dan om een werkvergunning te fiksen in Europa :Y).

Maar goed, jij had geschiedenis als examen :P.

Deco is een speciaal gebeuren, net zoals ze met Kalou wilden en dat (terecht) niet deden.
Je hebt Bruno nog O+ ! Is hij nog steeds zo goed als enkele CM seizoen geleden?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:06:
[...]
Het heeft met de voorouders te maken. Volgens mij kan je ook nog de nationaliteit van je voorouders (niet te ver terug) erbij schrijven, dat meen ik ergens te hebben gelezen. Vandaar dat je veel Europeaanse 2e nationaliteiten vindt in de vroegere, idd, kolonies, waar men heen trok vanuit Europa :P. Die 2e nat. gebruiken ze dan om een werkvergunning te fiksen in Europa :Y).
Voor zover ik weet kom je als Braziliaan in aanmerking voor een Europees paspoort als een van je ouders een (meestal) Spaans of Portugees paspoort heeft of in Europa geboren is. Verder terug helpt geen klap dacht ik...

Niet dat dit iets met FM2005 te maken heeft, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:06:
[...]

Je hebt Bruno nog O+ ! Is hij nog steeds zo goed als enkele CM seizoen geleden?
Hij is nog steeds goed, maar niet zo bijzonder goed meer als destijds. Zeer bruikbaar, dat wel. Zijn stats:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/bruno.JPG

Stats zijn weliswaar hoog, maar er zijn spelers met nog hogere stats, zelfs op die leeftijd :)

Helaas had-ie het vorig jaar twee wat langer lopende blessures (1 en 2 maanden), waardoor hij niet zo enorm veel aan spelen is toegekomen (wel veel invalbeurten).

Probleem is nu dat mijn topscorer (Christian) per sé weg wil, en ik nog geen echt goede vervanger heb, hoewel er in mijn jeugd wel een zéér veelbelovende spits rondloopt (Fernando). Maar die is nog wat jong (17 jaar slechts), maar al wel een 18 voor Finishing, plus een heleboel stats zo rond de 12-14...

En ik word plat gespammed met clubs die veel spelers van me willen wegkopen. Dat feest gaat dus mooi niet door.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 04-07-2005 12:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:48:
[...]

Wat in FM zit verwerkt is volgens mij dat wanneer een speler 3 of 5 jaar in een bepaald land speelt dat hij automatisch een tweede nationaliteit erbij krijgt. Je hoeft er in ieder geval niet zoveel moeite voor doen om het te krijgen als wanneer je dit in het echt probeert.

Even een hele kleine update de rest volgt wel aan het einde van het seizoen. Mijn almachtige vitesse, het staat nog in de steigers, heeft Inter uit de UEFA Cup geknikkerd. In San Siro hielden we Inter netjes op 2-2 en dus begon ik al te hopen op de volgende ronde. Thuis stond ik 10 minuten voor tijd met 2-0 voor. In de 82 minuut scoort Inter tegen en de stormloop kan beginnen. Maar helaas voor onze italiaanse vrienden was het te laat. Het bleef 2-1 en Inter is Europees uitgevoetbald. In de volgende ronde wacht Sampdoria die PSV net uitgeschakeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik ben bij Ajax ook maar begonnen met de wedstrijden van het tweede zelf te doen, zodat ik een beter beeld krijg van waar de sterke en zwakke punten van mijn selectie zitten. Een minder goed punt was de rechtsbuitenpositie, die De Ridder invulde bij Jong Ajax, maar hij gaat dankzij de heer Bosman naar Barcelona.

Ook de linkercentrale verdediger positie was onderbezet, dus daar moest ook iemand voor bijkomen.
Omdat ik nog steeds (belachelijk) veel geld had was het vrij makkelijk shoppen, ik zat in januari dus ff de spelers met een onbeschermd contract bekijken...

Quique Alvarez wordt de nieuwe linksachter bij het tweede, heeft een jaarcontract getekend. Voor rechtsbuiten heb ik Bona Kalou gehaald, zodat Zidan verhuisd naar de reserves.

In de zomer komt Salomon Kalou ook al, nadat hij erg ontevreden was over het contractaanbod wat Feyenoord hem deed kon ik het niet laten om ze een beetje te pesten en hij komt dus samen met zijn broer voetballen...

(Of bankzitten, want op rechtshalf heb ik nu SWP lopen en die heeft een gemiddelde van 8.79!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:43:
[...]

Wat in FM zit verwerkt is volgens mij dat wanneer een speler 3 of 5 jaar in een bepaald land speelt dat hij automatisch een tweede nationaliteit erbij krijgt. Je hoeft er in ieder geval niet zoveel moeite voor doen om het te krijgen als wanneer je dit in het echt probeert.
Juist, dat heb ik nu ook met mijn Colombiaanse keeper.

Verder over Osasuna. Jullie hebben allemaal de verslagen van Petero gelezen met zijn Getafe. Het is hem gelukt eerder kampioen van Spanje te worden dan Osanuna :X Osasuna had verreweg de beste papieren op voorhand, kortom hij heeft mijn een flink poepie laten ruiken :>

We zitten inmiddels in het 5e seizoen en ik heb nog nooit UEFA gehaald :o Wel 2x intertoto (zomerbeker), maar wat krijg je dan? Dan begin je eind juni ergens, maar al je nieuwe spelers komen pas 1-7, en zijn dus niet speelgerechtigd. Aangezien ik eigenlijk 4jaar op rij aan het kloten ben geweest met de selectie, had ik in de zomermaanden dus een lekker krappe selectie. Ideale situatie voor de intertoto dus. NOT :/

Maargoed, we gaan vol goede moed verder. Dit is mijn laatste poging, lukt het dit jaar niet. EXIT :)

Ik zal vanavond nog eens even een paar screenshots plaatsten, die maken het altijd wat leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:48:
die italiaanse, duitse en zelfs Nederlandse (al dan niet verbasterd, kijk naar Oberman > Overman) heeft te maken met de gevluchte 'foute' mensen na Wo2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:19

Ottooo

Vuurvlieg

wildhagen schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:26:
[...]

Nee... zou kunnen dat hij al verkocht was voor ik er kwam. Enige die ik verkocht heb zijn twee jeugdspelers, een DL en een D RC.

Was die AML Anderson dan goed, of was iets mee? Ik ken hem namelijk niet :)
Hij doet het bij niet onaardig nee: ;)

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/4933/anderson8lv.th.jpg

IRL is hij trouwens door Co Adriaanse naar Portugal gehaald. (of door iemand anders, maar hij speelt komend seizoen iig voor Porto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die in de Nederlandse competitie spelen en wie het ook opvalt dat de winnaar van de Gouden Schoen vrij eentonig is? Ik zit nu in het vijfde seizoen en John de Jong is inmiddels viervoudig Golden Boot winnaar, terwijl ik die vijfde ook nog wel aan voel komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ik heb het ooit 3 seizoenen volgehouden als manager van Flamengo. Braziliaanse competitie is op zich wel leuk, maar echt teveel wedstrijden per seizoen. Flamengo deed altijd mee voor de winst in het State Championship (play-offs halen) en dan had je ook nog die Copa Mercusor (ofzo). Wat ook al snel 10 wedstrijden was. Dan was je net klaar met het Staatsgebeuren en dan begint de Nationale competitie die ook weer redelijk lang duurt vooral als je de Play-offs nog haalt. Copa Libertadores niet vergeten natuurlijk :). Voor je het weet ben je 365 dagen per jaar bezig met voetballen. Ik was het op den duur zat omdat een seizoen zo lang duurt. Argentinië is wat dat betreft een stuk relaxter.

Mijn volgende project word toch weer Zuid-Amerika denk ik. Kijken of de Chileense competitie bevalt :D. Of een Oost-Europees avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PirE: dat vind ik juist leuk, heb je tenminste wat te doen :)

Nadeel is alleen de verschrikkelijke lange tijd tussen einde competitie en de eerste wedstrijden. Van ongeveer Kerst tot half maart zijn er helemaal geen wedstrijden (friendlies buiten beschouwing gelaten)...

Loopt alleen nog niet echt lekker met Gremio, ze spelen momenteel geen deuk in een pakje boter. Na 10 wedstrijden sta ik slechts op de 14e (van 24) plaats :|

De Cup bestaat wel degelijk heb ik inmiddels ontdekt, ben er tot de kwartfinale gekomen. Wéér uitgeschakeld door Flamengo, net als vorig jaar al in de Copa Sudamericana. Ik haat die club ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
wildhagen schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:42:
PirE: dat vind ik juist leuk, heb je tenminste wat te doen :)

Nadeel is alleen de verschrikkelijke lange tijd tussen einde competitie en de eerste wedstrijden. Van ongeveer Kerst tot half maart zijn er helemaal geen wedstrijden (friendlies buiten beschouwing gelaten)...

Loopt alleen nog niet echt lekker met Gremio, ze spelen momenteel geen deuk in een pakje boter. Na 10 wedstrijden sta ik slechts op de 14e (van 24) plaats :|

De Cup bestaat wel degelijk heb ik inmiddels ontdekt, ben er tot de kwartfinale gekomen. Wéér uitgeschakeld door Flamengo, net als vorig jaar al in de Copa Sudamericana. Ik haat die club ;)
Dan zijn het er nu minder denk ik. In CM 01/02 ofzo speelde ik met Flamengo en daar duurde de competitie echt van half Januari tot eind december met een paar weken pauze in juni. Flamengo is fantastisch trouwens ;) ;). 1 keer Macarana vol gekregen (finale Copa Libertadores tegen River Plate)

In mijn Morton game (Schotland) kom ik trouwens ook op 47 officiele wedstrijden per seizoen.

Vraagje. Ik heb dit zelf nog nooit gehad. Ik heb pas Ole Gunnar Solskjaer aangetrokken en die stopt over 2 maanden met voetballen. Nu heb ik dit dus bij als ik de details van Ole bekijk :).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pire/Solskjaer.jpg

Wil hem eigenlijk wel houden. Zou het helpen als ik hem alle wedstrijden laat spelen en hem dan vraag om door te gaan of is het uberhaupt zinloos om het te proberen? Is het iemand al eens gelukt om een speler over te halen om nog een seizoen door te gaan? Mijn 1e spits (nouja die van het bestuur en het publiek) is 5 weken geblesseerd _/-\o_ _/-\o_ dus ik kan hem nu mooi opstellen zonder dat ik problemen krijg. Het gaat me niet om zijn skills, meer om de fun om een "grote" naam te hebben

[ Voor 3% gewijzigd door PirE op 04-07-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:11:
[afbeelding]

Wil hem eigenlijk wel houden. Zou het helpen als ik hem alle wedstrijden laat spelen en hem dan vraag om door te gaan of is het uberhaupt zinloos om het te proberen? Is het iemand al eens gelukt om een speler over te halen om nog een seizoen door te gaan? Mijn 1e spits (nouja die van het bestuur en het publiek) is 5 weken geblesseerd _/-\o_ _/-\o_ dus ik kan hem nu mooi opstellen zonder dat ik problemen krijg.
Gewoon proberen :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PirE schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:11:
[...]

Dan zijn het er nu minder denk ik. In CM 01/02 ofzo speelde ik met Flamengo en daar duurde de competitie echt van half Januari tot eind december met een paar weken pauze in juni. Flamengo is fantastisch trouwens ;) ;). 1 keer Macarana vol gekregen (finale Copa Libertadores tegen River Plate)
Zou kunnen idd, dat het competitie-schema in de tussentijd is aangepast.

Volgens mij helpt het wel als je hier klaagt, want klaagde ik net dat ze geen deuk in een pak boter spelen, meteen meppen ze Nautico (de nr laatst) met 6-0 van het grasveld :P
[afbeelding]

Wil hem eigenlijk wel houden. Zou het helpen als ik hem alle wedstrijden laat spelen en hem dan vraag om door te gaan of is het uberhaupt zinloos om het te proberen? Is het iemand al eens gelukt om een speler over te halen om nog een seizoen door te gaan? Mijn 1e spits (nouja die van het bestuur en het publiek) is 5 weken geblesseerd _/-\o_ _/-\o_ dus ik kan hem nu mooi opstellen zonder dat ik problemen krijg. Het gaat me niet om zijn skills, meer om de fun om een "grote" naam te hebben
Ja, soms helpt het. Ik heb één keer gehad dat hij idd er nog een jaar aan vast wilde plakken, toen ik hem dat vroeg, ondanks zijn aangekondigde afscheid.

Eerlijkheishalve moet ik wel zeggen dat dat met de eerste patch was (5.02), met nieuwere heb ik er nog geen succes mee gehad.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:18:
[...]

misschien een beetje een domme vraag, maar hoe kan je dit instellen? dat iemand bij spelhervattingen de eerste paal neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:56:
[...]

misschien een beetje een domme vraag, maar hoe kan je dit instellen? dat iemand bij spelhervattingen de eerste paal neemt
Bij Player Instructions kan je instelen waar iemand moet staan bij corners.

Bij Team Tactis kan je instellen hoe corners/ingooien worden genoemen: penaly-box, eerste paal, etc etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
:?
Vreemd spel hoor... Ik heb een (enorme) dip met Skewen, win niets, keepers laten haast elk schot doel door hun handen glippen en mijn spitsen doen niet meer waar ze voor betaald worden...
Dan komt een laagvlieger langs en Skewen wint 7-0 met in totaal 7 schoten op doel :X Ik heb wedstrijden gezien met 18 schoten op doel en de tegenstander 2 op doel, dus verlies ik 0-2 en nu scoren mijn spelers een 100% score :? Basterds :P

Mijn selectie was niet blij dat ik een keeper een boete van 2 weken salaris gaf trouwens... Die vent kreeg een 4 in een wedstrijd en ik verloor uiteraard met 0-3 (ik 12x op doel geschoten, tegenstander 3x...) en dus gaf ik die knakker die boete... vonden de andere spelers niet zo leuk O-) Pff... Ze hoeven hem iig niet meer te "steunen" want hij's direct erna verkocht. Opzouten met die waardeloze kutkeepers :Y)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Het is niet gelukt om Solskjaer over te halen. Erg jammer, Ik heb alleen van Celtic & Rangers verloren sinds hij bij het team zit en ik doe nu weer meer voor de Uefa Cup plaatsen. De media vond dat hij minder werd een dag nadat hij een doelpunt scoort, 1 assist heeft en als MOTM gekozen werd :? :? :? Wat moet je nog meer doen vraag ik dan. Hij krijgt in ieder geval een afscheid in stijl met 4 thuiswedstrijden voor de boeg (3x League, 1x Cup).

Ik ben dus nu ook op zoek naar een leuke spits, wordt erg lasting met een krent als Chairman. Het wordt in ieder geval een spits, F*ck de publiekslieveling. Als Morton Europees voetbal wil dan moet dat echt zonder hem.

Ik heb nu nog sollicitatie's lopen bij Norwich (23ste in Championship maar wel Rich :) :)) En bij Bolton (4de) met een elftal om van te watertanden :9. Vitesse is ook op zoek naar een nieuwe manager maar de Nederlandse competitie trekt mij niet erg (of het moet PSV of Emmen zijn). Hoop eigenlijk dat ik de baan bij Norwich krijg, maar ik verwacht het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
PirE schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:55:
Ik heb nu nog sollicitatie's lopen bij Norwich (23ste in Championship maar wel Rich :) :)) En bij Bolton (4de) met een elftal om van te watertanden :9. Vitesse is ook op zoek naar een nieuwe manager maar de Nederlandse competitie trekt mij niet erg (of het moet PSV of Emmen zijn). Hoop eigenlijk dat ik de baan bij Norwich krijg, maar ik verwacht het eigenlijk niet.
O+
Waarom Emmen?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ik heb Emmen in CM '97/'98 (Michel van Oostrum tijd met 52 goals in 1 seizoen :D) een keer naar de top gebracht (2x Nederlands Kampioen geworden in 10 seizoenen, dus niet echt spectaculair). Maar ik was ook manager van PSV, had mezelf dus als tegenstander en Ajax was ook ongelooflijk sterk. 3 teams die ieder seizoen voor de prijzen vochten (zat meestal maar 5 punten tussen nummer 1 en 3. Eerste kampioenschap van Emmen werd behaald na 6 seizoen op de laatste speeldag omdat PSV uit verloor van Cambuur :D. Daarnaast nog 2x op rij de Europa Cup 2 gewonnen (3e en 4e seizoen). En 2 CL-finale plaatsen, allebei helaas verloren (waarvan 1 tegen PSV). Sindsdien heb ik een beetje een zwak voor Emmen. :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.