[PC] Football Manager 2005 - deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.927 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 22:51
Vanden Borre wilde ik eerst nemen met Olympiakos Piraeus. Toen wilde hij niet, en zou ik €1.300.000 moeten betalen. Later verbrak hij het contract met Anderlecht, toen kon ik hem het seizoen erop hem gratis signen :D

Ik heb in het eerste seizoen vrij eenvoudig de dubbel gepakt. In de Champions League ben ik uitgeschakeld in de eerste ronde. Werd daar laatste in een poule met Dinamo Kiev, AS Roma en AS Monaco. Toen zei het bestuur nog dat ze erg tevreden waren met het resultaat in Europa :z

Voor het nieuwe seizoen heb ik Freddy Guarin en Mike Zonneveld aangetrokken, ik ben nog aan het azen op een nieuwe AMC omdat Rivaldo een beetje oud begint te worden. Ik hou em nog voor back-up. Verder in de spits loopt Okkas, die is aan het scoren niet normaal. 4 wedstrijden, 8 goals. Aanradertje, hij moest in het eerste seizoen een beetje inkomen maar het komt er nu allemaal uit! :)

Mijn doelstelling voor dit seizoen is om wederom de dubbel te scoren en in de Champions League in de 2e ronde te komen of misschien nog verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb men eerste seizoen erop zitten met Porto

Heb Maniche(6.25 mln),McCarhty(4.4 mln)en nog drie andere samen voor 14.25 mln verkocht.

Javier Mascherano(8.5 mln), Alberto Santana (4.9 mln) en Scorza (250k) aangekocht. Dus 13.75 mln.

Portugese League met 17 pnt voorsprong gewonnen,maar net de dubbel gemist door in de finale van Sporting met 0-2 te verliezen.

In Champions League 1ste geworden in poule met Juventus,Bayern en GAK
16de finales van Leverkusen in extremis gewonnen.
En tegen Chelsea uit 1-0 verloren en thuis 0-0(door een enorm sterke Cech :( )

Nu komt Dédé gratis over en ga ik nog wat inkopen doen.
Diego is al 19.5 mln waard :D

Gr A3r0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Nu ik een tijdje speel zal ik ook mijn carrière tot nu toe beschrijven.

Destijds begonnen bij Dordrecht en in mijn eerste seizoen als manager via de nacompetitie de ere divisie in geslopen. Weinig budget beschikbaar en een aantal spelers kon ik niet behouden. Toch wat aankopen kunnen doen, waaronder een nieuwe spits.
In mijn 2e seizoen dus voor het eerst in de ere divisie en de verwachtingen zijn laag: degradatie moet ontlopen worden. Gelukkig blijkt mijn nieuwe spits van hoog niveau en hij maakt er 21. We winnen de KNVB beker (pure mazzel in de loting) door in de finale het kwakkelende Feyenoord met 2-0 te verslaan (grappig detail: Gullit wordt ontslagen en vervangen door van Hanegem die op zijn beurt weer wordt vervangen door Erwin Koeman). Anyway, in de competitie eindigen we als 6e al was dat, na het winnen van de beker finale, niet echt meer van belang aangezien we Europa al gehaald hebben.
Voor het 3e seizoen de nodige aankopen gedaan, zo'n beetje een heel nieuw middenveld, wat verdedigers en een extra aanvaller. Het seizoen verloopt niet echt onaardig, we komen redelijk ver in Europa (door de poule fase daarna kansloos tegen AC Milan), in de kwartfinale van de beker treffen we Ajax en ook in die wedstrijd is mijn team kansloos. Gelukkig eindigen we 3e in de competitie zodat we ook het volgend seizoen Europees mogen spelen.
In de aanloop naar het 4e seizoen is het bestuur nog steeds niet helemaal wakker en heeft blijkbaar de, mijns inziens, goede resultaten gemist; ik moet proberen degradatie te ontlopen.
Ik doe een paar gerichte aankopen: Castelen vindt Feyenoord niet meer goed genoeg en ik kan hem voor weinig kopen. Ook Saïdi wil graag van Feyenoord naar Dordrecht en tenslotte nog een linker verdediger (Rustenberg) bij RKC weggehaald. Vooral de verdediging had versterking nodig want ik kreeg te veel doelpunten tegen.
De start van het seizoen is de beste die ik tot nu toe heb gehad: na 8 wedstrijden nog 0 verlies punten en de felbegeerde eerste plek heb ik in handen. Europees gezien kom ik precies 1 ronde verder dan het voorgaande seizoen. Na een ongeslagen poule mag Dordrecht wederom overwinteren in Europa. Tijdens die winterstop haal ik er nog een spits bij, ik heb er maar 3 en slechts 1 is echt top. Nadat het voetballen weer is begonnen twee moeizame wedstrijden tegen Valencia en de ronde daarna is Real Sociedad te sterk voor mijn team. Het toeval wil dat we wederom door Ajax uit de beker worden geknikkerd. Ook in de competitie is de topper tegen Ajax een verlies partij :(
De verliespartijen tegen Ajax hakken er in en als Schalke 04 mij een aanbod doet moet ik er toch wel even een nachtje over slapen. Uiteindelijk besluit ik om door te gaan aangezien de titel nog steeds haalbaar is. De vorm kakt wat in en een aantal zwakke wedstrijden volgen terwijl de concurrenten op de loer liggen. De comfortabele voorsprong van 9 punten slinkt naar een magere 3. Gelukkig herpakken mijn jongens zich en 2 wedstrijden voor het einde pakt Dordrecht de titel _/-\o_

De ranglijst (met nog 1 wedstrijd te gaan die ze op hun tandvlees nog wonnen):
Afbeeldingslocatie: http://images2.imagehigh.com/imagehigh/users/tpc/d/15062005081152_Im_dord1.jpg

De helden, toppers, kampioenen, etc:
Afbeeldingslocatie: http://images2.imagehigh.com/imagehigh/users/tpc/d/15062005081154_Im_dord2.jpg

Nu bezig met de voorbereidingen van het 5e seizoen maar twijfel ernstig of ik nog blijf, Dordrecht is denk ik aan zijn top en ik ben toe aan een grotere club (voel me een beetje Adriaanse ;))

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En weer scoorde Guárin vandaag met een afstandsschot IRL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
Ik las het vandaag ook in de de krant ja. Toch erg leuk dat talenten in het spel IRL soms echt ook talenten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
-GuRu- schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 07:26:
Ik las het vandaag ook in de de krant ja. Toch erg leuk dat talenten in het spel IRL soms echt ook talenten zijn.
Dat is wel heel erg goed gedaan in FM en in de reeksen van CM inderdaad. Ik ken Saviola van geloof ik de CM 99/00 versie. Als je die dan bij River wegplukte was je verzekerd van sowieso 25 doelpunten voor zijn rekening. Zo werden Diego en Robinho toen ze nog 18 en 17 waren ofzo, ook erg goed in voorgaande edities van CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 07:05
Alleen jammer dat er van Sigporsson niks geworden is. Man, die was pas echt goed in CM3 :)

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Spike-man schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:54:
Alleen jammer dat er van Sigporsson niks geworden is. Man, die was pas echt goed in CM3 :)
Ja ! Die kocht ik altijd direct! Mega speler.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GuRu- schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 07:26:
Soms? Zeg maar echt HEEL vaak. Haalt een topclub weer een speler uit een of ander apenland, in 9 van de 10 gevallen ken ik die dan al. Ronaldo Asis (Ronaldinho), Robinho, Carloz Tevez, Kim Kallstrom, Guarin, Diego, Daniel Carvalho, Riquelme, Saviola, Xavi Moreno, Christiano Ronaldo...enkele voorbeelden van spelers die ik vaak al kende voordat ze in het A-elftal van een Europese club speelden. Ook Nederlandse spelers als Klaas-Jan Huntelaar, Ryan Babel en Ricky Kruys trouwens...alleen Maduro kende ik niet :)

[edit]
Dus nu is het wachten tot Javier Mascherrano, Mario Alberto Santana, Anthony Vandenborre en Xavi Muñoz furore gaan maken!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Net m'n 4e seizoen bij Ajax afgerond. Bijna alles gewonnen, (Amstel Cup, CL, competitie), alleen met Portugal ben ik maar tot de kwartfinale van het EK 2008 gekomen, dus heb ik daar ontslag genomen. Nu vragen zowel Nederland (waarmee ik het WK 2006 gewonnen heb:) ) en Zweden me. Ik denk dat ik weer voor NL ga, aangezien ik daarmee nogmaals het WK (2010 dus) wil winnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:03:
[...]

Soms? Zeg maar echt HEEL vaak. Haalt een topclub weer een speler uit een of ander apenland, in 9 van de 10 gevallen ken ik die dan al. Ronaldo Asis (Ronaldinho), Robinho, Carloz Tevez, Kim Kallstrom, Guarin, Diego, Daniel Carvalho, Riquelme, Saviola, Xavi Moreno, Christiano Ronaldo...enkele voorbeelden van spelers die ik vaak al kende voordat ze in het A-elftal van een Europese club speelden. Ook Nederlandse spelers als Klaas-Jan Huntelaar, Ryan Babel en Ricky Kruys trouwens...alleen Maduro kende ik niet :)

[edit]
Dus nu is het wachten tot Javier Mascherrano, Mario Alberto Santana, Anthony Vandenborre en Xavi Muñoz furore gaan maken!
Tip voor de scouts van Feyenoord, FM spelen :P.

Ik heb nu eindelijk een traning die werkt, ene sexual chocolat :'). Ergens van het internet geplukt, volgens mij nog via hier. Hij doet het iig. Ik zal vanavond wel even laten zien hoe sommige spelers zijn gegroeid :9~. Dit miste ik nog wel aan FM, nu nog mijn beste spelers weg laten kopen door de topclubs.

Getafe had niet echt een boeiend seizoen :/, maar volgend jaar hebben we een super team :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 22:27
Ik geloof dat ik wel een goed seizoen met Sparta ga krijgen, net de 1e 2 competitiewedstrijden gewonnen, plus ronde 2 in beker. en mijn oefenwedstrijden waren ook niet slecht: 0-1 psv, 1-1 ajax, en 0-2 porto
helaas geen versterking kunnen halen, niemand wil komen. en heb geen transfergeld, ook lenen lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:35:
[...]

Ik heb nu eindelijk een traning die werkt, ene sexual chocolat :'). Ergens van het internet geplukt, volgens mij nog via hier. Hij doet het iig. Ik zal vanavond wel even laten zien hoe sommige spelers zijn gegroeid :9~. Dit miste ik nog wel aan FM, nu nog mijn beste spelers weg laten kopen door de topclubs.

Getafe had niet echt een boeiend seizoen :/, maar volgend jaar hebben we een super team :9~.
Die training heb je van ene Ivo (hier ook wel Ziggy genoemd) :>
die heeft heeft hem weliswaar van Wildhagen via dit forum/topic

Komend seizoen zullen Getafe/Osasuna de concurrentie een poepie laten ruiken (zoals ze bij wedstrijd verslag zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
Wat doen jullie altijd met die trainingen? Ik heb die training ook geimporteerd, die sexual chocolat, maar mijn spelers gaan niks omhoog. Alleen op sommige punten achteruit.

Wat doe ik fout? Ik heb de training geimporteerd en bij de opties training door assistent uitgevinkt. Of moet ik die opties juist aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Training door assistent moet uit staan!

Heb je alle spelers ook daadwerkelijk toegewezen aan 'Sexual Chocolate'? Importeren alleen is niet genoeg, je moet hem namelijk ook assisgne aan alle spelers (kan in 1 keer). Default staan de meesten namelijk op First Team.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:01
Ik ben ook maar weer eens begonnen met spelen. Weer met Ajax begonnen natuurlijk, kijken wat ik er nu van kan maken :) . Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wildhagen schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:07:
Training door assistent moet uit staan!

Heb je alle spelers ook daadwerkelijk toegewezen aan 'Sexual Chocolate'? Importeren alleen is niet genoeg, je moet hem namelijk ook assisgne aan alle spelers (kan in 1 keer). Default staan de meesten namelijk op First Team.
Hey thanks voor de tip! Volgens mij heb ik dat ook niet gedaan en vond ook dat de spelers niet echt vooruit gaan.

Maar waarom moet training door assistent uit staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 17-06-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
Dat is hem denk ik. Toppertje :D Ik ga het na me stage gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:11:
[...]

Hey thanks voor de tip! Volgens mij heb ik dat ook niet gedaan en vond ook dat de spelers niet echt vooruit gaan.

Anders gaat die lamlul de leiding nemen en trainen ze eerste elftal, waardeloos dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gunner schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:11:
[...]

Wat peter_o al voor me zegt: anders worden jouw (in dit geval sexual chocolate) schema's genegeerd en vervangen door een schema dat je assistant bedenkt. En dat schema is, zacht gezegd, niet al te best (is genoeg over te vinden op het SI-forum).

Vandaar dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ep0ss schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:08:
Ik ben ook maar weer eens begonnen met spelen. Weer met Ajax begonnen natuurlijk, kijken wat ik er nu van kan maken :) . Ik hou jullie op de hoogte.
Hoeft niet hoor, staan al genoeg versies van in dit topic :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

hoe kom ik aan die training van jullie? die sexy chocolat bedoel ik dus

Thanx Alvast!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEP, zou die ook eens willen proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:28:
YEP, zou die ook eens willen proberen ...
Werkt idd goed. Gebruik 'm al tijden en spelers worden nog steeds beter (afgezien van enkelen). Ik heb wel 't idee dat mijn spelers sneller geblesseerd raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DelTorro schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:31:
[...]

Werkt idd goed. Gebruik 'm al tijden en spelers worden nog steeds beter (afgezien van enkelen). Ik heb wel 't idee dat mijn spelers sneller geblesseerd raken
Klopt, maar is ook logisch: ze trainen meer en harder, dan is de kans op blessures ook groter dan wanneer ze maar wat rondhuppelen en bloemetjes plukken op de hei ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
Dat maakt niet uit, dat heb ik er wel voor over. Als je er meer suc6 mee haald, betaald het zich automatisch terug. Ja toch? Niet dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en een reden te meer om nog meer spelers aan te kopen omdat je kern breder moet zijn ... altijd leuk om nieuwe spelers vast te leggen.
Ga het dit w/e proberen ! olé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik dat trainings schedule ook maar eens ga proberen! Wordt wel na het weekend want heb helaas geen tijd van het weekend om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

What the f*ck? Ben net ontslagen bij RBC, op tweederde van de competitie, wegens 'tegenvallende resultaten'. Dat terwijl ik toch 14e stond, en de expectation op 'fight bravely against relegation'. Het liep de laatste tijd ook redelijk :? :? :? :?

Vage figuren daar bij die club zeg.

Na een week of twee werkeloos te zijn, en wat sollicitaties gepleegd te hebben, kon ik bij Malága terecht, in de Primera Division dus... Ik ken de hele club niet, maar als ik zie dat de board een 'avoid relegation' verwacht, denk ik niet dat ze in de Europese competities uitkomen ;)

Selectie kan er mee door, wel een beetje smalletjes... maar eens zien wat ik daaraan kan doen met een budget van 1.1 miljoen...

Edit: hmm, aan de andere kant, de supporters verwachten dan weer een 'safe mid-table position'...

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 17-06-2005 18:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 22:27
nouja, leuke uitdaging zou ik zeggen.

Ik merk overigens ook wel verschil tussen standaard en sexual chocolate training, de meeste spelers worden er toch wel beter van.
Helaas draait mijn team nu ineens niet zo best, maarja komt vanzelf wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die training ook geimporteert; ben benieuwd..

Sta nu op het punt om met Blackburn mijn eerste prijs in FM2005 binnen te gaan halen (promoties tel ik dan niet mee). Sta in de finale van de FA-cup tegen Southampton. In de competitie lang meegedaan om de titel, maar dankzij een aantal blessures van mijn sterren (deco, andreasen, mellberg, guarin) een aantal punten laten liggen. Sta nu 4e en kan het kampioensfeestje van Arsenal vergallen (Spurs worden dan kampioen als ze winnen). Een dilemma dus, aangezien mijn doel is om bij de Spurs te eindigen, en santini door het kampioenschap een held wordt ;)

Overigens belachelijk, doordat mijn wedstrijd tegen manchester city vervroegd werd omdat deze live op tv werd uitgezonden, speelde ik binnen 12 uur 2 thuiswedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gvd !!!
Drie maal op verplaatsing gescoord & nog niet genoeg ...

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/joostvdw/KVC/uefa_thumb.jpg

Feyenoord heeft in dezelfde poule hetzelfde spek aan het spreekwoordelijke been. Vreemde poule !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je eigenlijk spelers registreren in Spanje? Ik zit nu in december en kreeg het bericht dat ik spelers kon registreren. Ik kan alleen nergens deze optie vinden :?. Ik heb pas 22 spelers geregistreerd en geen enkele buitenlander terwijl ik er 3 mag. 't ging al vrij lullig, mijn eerste 2 buitenlanders uit Argentinië en Chili zouden 1-9 aan komen, dat was dus 1 dag te laat ofzo :+. Maar nu wil ik met gemak toch wel deze spelers een keer gaan gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/mirosevic.jpg

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:05:
Hoe kan je eigenlijk spelers registreren in Spanje? Ik zit nu in december en kreeg het bericht dat ik spelers kon registreren. Ik kan alleen nergens deze optie vinden :?.
Dat vraag ik me ook af... ik had in Januari een speler gekocht (uit de EU, een Belg), en idd de melding dat de termijn voor registreren open was, maar ik kon hem niet registreren. Er stond idd ook een icoontje "Unr" voor zijn naam (waar normaal Unh/Inj etc staat), en had die optie ook niet...

Rare was dat ik hem toch kon opstellen (ook na sluiten van de registratie-termijn), en dat dat icoontje na een paar wedstrijden ook wegging.

Lijkt me een bug... of mis ik nu iets?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:12:
[...]

Dat vraag ik me ook af... ik had in Januari een speler gekocht (uit de EU, een Belg), en idd de melding dat de termijn voor registreren open was, maar ik kon hem niet registreren. Er stond idd ook een icoontje "Unr" voor zijn naam (waar normaal Unh/Inj etc staat), en had die optie ook niet...

Rare was dat ik hem toch kon opstellen (ook na sluiten van de registratie-termijn), en dat dat icoontje na een paar wedstrijden ook wegging.

Lijkt me een bug... of mis ik nu iets?
Same for me inmiddels :P. Volgens mij worden deze spelers na deze melding na enkele wedstrijden automatisch geregistreerd. Niet echt logisch :/. Lijkt me handiger om bij dat bericht je nieuwe jongens te selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
wildhagen schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:24:
[...]

Wat peter_o al voor me zegt: anders worden jouw (in dit geval sexual chocolate) schema's genegeerd en vervangen door een schema dat je assistant bedenkt. En dat schema is, zacht gezegd, niet al te best (is genoeg over te vinden op het SI-forum).

Vandaar dus :)
Je kunt gewoon je assistent de training laten doen en toch je spelers het sexual chocolate schema laten trainen. Zorg ervoor dat het schema First Team is aangevinkt en kies daarna voor File > Replace > [sexual chocolate schema]. Op deze manier wordt je First Team schema dus vervangen en aangezien je assistent volgens mij altijd voor First Team kiest, is het opgelost. Werkt bij mij in ieder geval.

Edit: Het sexual chocolate schema krijgt nu automatisch de naam First Team

[ Voor 14% gewijzigd door DelTorro op 19-06-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, het seizoen zit er op...

Na ontslagen te zijn bij RBC (zie hierboven), ben ik bij Málaga aan de gang gegaan, in de Primera Division, met als verwachting van de board 'avoid relegation' en volgens de supporters een 'safe mid-table position'.

Toen ik ze overnam stonden ze 18e, de bovenste degradatieplaats. Na wat puzzelen met formaties steeg ik geleidelijk, tot ik zo'n beetje rond de 11e/12e positie bleef zweven.

Toen sloog het noodlot toe, in de vorm van wat langdurige blessures en een stel zware tegenstanders achter elkaar. Ik zakte naar de 16e plek, en moest me zorgen gaan maken voor de degradatie-zone. Gelukkig waren mijn laatste drie wedstrijden tegen kleinere teams en wist ik er twee van te winnen. Gelukkig veilig dus.

In de beker waren ze in de tweede ronde al uitgeschakeld, voordat ik de managerspositie in beslag nam.

Maar aan de selectie moet echt iets gebeuren. Vertrekken gaat er volgend jaar een DMC (Romero, te blessuregevoelig en heb vier spelers voor die ene positie) een DR (Armano, drie spelers voor 1 positie) en een DC (Sanz, te oud, niet goed genoeg).

Er komt een nieuwe DC (Tudor, behoorlijk stevige stats), een AM/F RLC (Yasin Karaca, jong en al sterke stats), een AM R (Bystrov, voor de toekomst) en een SC (Ariel Ortega, zeer sterke stats). Die laatste omdat mijn scorend vermogen nogal magertjes is... en mijn tweede huidige spits (Wanchope) nogal blessuregevoelig.

Eindstand league:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/mal1.JPG

De spelers:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/mal2.JPG

Dit was de eerste keer dat ik in de Spaanse competitie gespeeld heb, en ik moet zeggen dat dit toch een van de zwaarste competities is die ik tot nu toe gezien heb...

Volgend jaar mijn eerste volledige seizoen daar, eens kijken hoever we kunnen komen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Mijn 4de seizoen met Piacenza zit er bijna op. Dit is het derde seizoen serie A en ik moet zeggen dat ik heel veel geluk heb gekend met transfers. Ik had evandro roncatto gekocht van transfergeld van allerlei verkochte spelers en Jan Lastuvka had ik al, omdat hij op de transferlijst stond, voor een prikkie. Nu heeft evandro het dus erg goed gedaan 1 'jaar' ( van jan. tot jan.) dat juve wel 27,5 miljoen :*) voor hem over had. en Chelsea 21 voor Latstuvka. Nu is Piacenza dus eigenlijk voorgoed weg uit de gevarenzone met geldproblemen e.d. en ben ik dit seizoen (vooral door de eerste helft met evandro nog) 3de geworden. Gewoon Championsleague voetbal. Heerlijk. Ik had dit seizoen al ueafa cup alleen daar strandde ik in de 2de knockout ronde (na groepsronde) tegen inter. 3-0 verlies en 0-0. Maar een heerlijk seizoen, nu alleen hopen dat de andere spelers wel willen blijven aangezien Piacenza, ook al zijn we derde geworden, nog niet zo groot is als inter en dergelijk.
De serie A vond ik met Milan redelijk moeilijk nog af en toe, maar met piacenza ben ik nog nooit in problemen geweest, maar dat komt ook wel dat ik geluk heb gehad met spelers die op de transferlijst stonden die er normaal nooit op stonden. Maar jezelf een schouderklopje geven voor goed management en taktisch spel mag denk ik wel als je na 4 seizoen 3de wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend nog maar eens wat wedstrijden afgewerkt met Standard. In de competitie ben ik opgeklommen naar de eerste stek na enkele belangrijke overwinningen. 0-1 tegen Anderlecht, 0-1 tegen Club Brugge & 3-2 tegen Racing Genk. Genk stond toen eerste en er was een stevige woordenwisseling & blufpoker aan vooraf gegaan. Genk-trainer zei dat hij ging winnen & ik heb me niet laten doen. Achteraf na de zegen nog wat zout in de wonde gestrooid natuurlijk :-) hehe. Europees (uefa cup) had ik dus de eerste wedstrijd met 4-3 verloren van Middlesbrough, de tweede won ik van Feyenoord met 4-1. De derde verloor ik dan weer met 2-1 van Betis. Nu moet ik nog thuis tegen Rosenborg. Normaal gezien zou ik wel naar de volgende ronde moeten kunnen doorstoten.

Sinds ik die sexual_chocolate training heb geladen gaan de resultaten wel in stijgende lijn, maar merk ook wel een algemene vermoeidheid van al m'n spelers. Ze geraken bijna nooit aan 100 % fitness. Dikwijls zitten ze zelfs maar op de 91 % ofzo. Als ik het "effect on training" bekijk dan zie ik trouwens heel uiteenlopende resultaten. Heel veel spelers gaan vooruit op een hoop zaken maar er zijn ook spelers die alleen maar rooie pijltjes hebben bij bepaalde attributen. Is dit normaal? Komt dit nog in orde?

Feit is wel dat ik door die vermoeidheid van spelers in sommige wedstrijden onnozele punten wegsmijt door een gelijkspel ofzo. Ik hoop dat ze er snel terug doorkomen ! Misschien is het ook wel een beetje te wijten aan de opeenvolging van de wedstrijden. Hoedanook, als je met een ploeg
bezigbent die Europees speelt is de opeenvolging van wedstrijden nu eenmaal een pak hoger.

Later deze week wellicht nog een update over het verdere verloop van het seizoen.

Zit nu half november & begin januari verwelkom ik nog een reeks nieuwe spelers. Meer nieuws daarover dus ook later ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sexual Chocolate training, klik voor vergroting

Ik heb al mijn spelers proberen te assignen op deze variant (dankzij de tip van Wildhagen) maar als ik Sexual Chocolate selecteer staat er in mijn scherm "defending"

Zou hier dan toch Sexual Chocolate moeten staan? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61078/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61079/thumb.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 20-06-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het ook Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is die Gerard van Barca denk ik B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:24:
Dat is die Gerard van Barca denk ik B)
Ik heb mijn naamgenoot idd losgepeuterd bij Barca ja :)

Maar ik heb via het SIGAMES forum wat trainings tactieken voor keepers, verdedigers, middenvelders en aanvallers gedownload en ingesteld. Hopelijk werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:04:
Sinds ik die sexual_chocolate training heb geladen gaan de resultaten wel in stijgende lijn, maar merk ook wel een algemene vermoeidheid van al m'n spelers. Ze geraken bijna nooit aan 100 % fitness. Dikwijls zitten ze zelfs maar op de 91 % ofzo. Als ik het "effect on training" bekijk dan zie ik trouwens heel uiteenlopende resultaten. Heel veel spelers gaan vooruit op een hoop zaken maar er zijn ook spelers die alleen maar rooie pijltjes hebben bij bepaalde attributen. Is dit normaal? Komt dit nog in orde?
Hoe de pijltjes staan verschilt volgens mij van dag tot dag...ik heb er nooit een pijl op kunnen trekken
Gunner schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:33:
Sexual Chocolate training, klik voor vergroting

Ik heb al mijn spelers proberen te assignen op deze variant (dankzij de tip van Wildhagen) maar als ik Sexual Chocolate selecteer staat er in mijn scherm "defending"

Zou hier dan toch Sexual Chocolate moeten staan? :?

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb dat ook met die training, maar hij pakt wel gewoon het Sexual Chocolate schema...best vaag...de trainers die je assigned aan Sexual Chocolate hebben dan ook altijd 2 schema's assigned :) Maar goed, ik gebruik hem niet meer...betere training gevonden ergens die 'Vedettes' heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou eigenlijk graag eens een scandinavische ploeg groot maken...
heb een hekel aan rosenborg (want die spelen alle jaren al europees) en zou dus een andere leuke ploeg willen coachen. Liefst ergens in Noorwegen of Zweden.

Heeft er iemand een tip? What team should I pick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:26:
zou eigenlijk graag eens een scandinavische ploeg groot maken...
heb een hekel aan rosenborg (want die spelen alle jaren al europees) en zou dus een andere leuke ploeg willen coachen. Liefst ergens in Noorwegen of Zweden.

Heeft er iemand een tip? What team should I pick?
Brondby, Malmo FF, Brann Bergen, Lynn, Djurgardens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:31:
[...]

Brondby, Malmo FF, Brann Bergen, Lynn, Djurgardens ?
Heb je hier al ervaring mee ? Leuke competitie? Gewoon 30 of 34 matchen? Of zo een gekke competitie als Schotland waar je iedereen 4 x tegenkomt ...

Wellicht ook al een pak moeilijker om europees iets te halen want de periodes waarin de competities bezig zijn komen niet altijd overeen, zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ken eigenlijk maar één Scandinavische club uit eigen ervaring: Honefoss (Noorwegen). Ik weet niet in welke league ze in het begin spelen (ik begon er in 2010 ofzo rond die buurt), maar toen ik ze overnam speelden ze in de eerste divisie, één niveau onder de top dus.

Kan het wel aanraden, best leuke competitie imho. Geen extreem rare rules, en genoeg tegenstanders (meer dan in de Schotse competities iig)

Data zijn wel wat raar idd, want een seizoen loopt (uit mijn hoofd even) van februari tot oktober ofzoiets :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en niet te veel beperkingen qua buitenlanders ?
en je moet toch geen half team < 21 jaar opstellen ?

Als dat meevalt, dan ga ik er eens werk van maken.

Was even in duitsland begonnen bij hamburg, maar ik werd zot van de grootte van de kern. Moest een gans seizoen opkuis doen in selectie en dat was niet plezant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er zaten wel wat limieten in qua buitenlanders, maar ik kon er goed mee werken. Ik weet ze niet uit mijn hoofd meer helaas, maar die kan je in de rule-sheet wel vinden.

Maar wat bedoel je met 'opkuis doen in selectie'? Veel te veel spelers, of juist te weinig? Ik ken de hele uitdrukking niet namelijk ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kuisen is in het belgisch schoonmaken.
Dus zal het wel opruimen betekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 20:56
ff over het registreren van spelers voor de spaanse competitie:
Dit gebeurt niet automatisch maar moet je zelf doen! dit moet je doen via hetzelfde scherm om rugnummers toe te kennen aan spelers (spelers met een rugnummer worden geregistreerd) en kan alleen in de registratie periode welk wordt aangekondigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opkuisen = opruimen = clean up the mess
de vorige trainer/bestuur van hamburg had er een behoorlijke mess van gemaakt.
wie geeft die spelers in godsnaam een contract ...
en het erge is dat die kerels meestal nog een lang contract hebben en dat niemand in die spelers geinteresseerd is. Wie wil er nu iemand die je nog niet bij je reserven zou opstellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de eerste voorronde van de championsleague is dit het overzichtje van de ploegen:

Reekshoofden: Liverpool (Eng), A.Bratislava (Slk), A.Famagusta (Cyp), NK Gorica (Sln), D.Tbilisi (Geo), Haka (Fin), Hafnarfjördur (IJs), Shelbourne (Ier), Zrinjski (BHe), Skonto Riga (Let), Sjeriff (Mol) en Kaunas (Lit)

Niet-reekshoofden: Rabotnicki (Mac), D.Minsk (WRu), Pyunik (Arm), S.Wanderers (Mal), KF Tirana (Alb), L.Tallin (Est), Glentoran (NIe), T.Solutions (Wal), Dudelange (Lux), Neftchi (Aze), Torshavn (Fae) en K.Almaty (Kaz)

---> hier zitten wel wat scandinavische ploegen in :

HAKA (finland)
Hafnarfjördur (Ijsland)
Torshavn (faroer)

Zit faroer eigenlijk ook in FM? lijkt me ook wel een uitdaging om daar een topclub van te maken, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar Ijsland :9~. Best leuke competitie :P. Faroer zit niet in het spel btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk ik hier enige sarcastische ondertoon in je post? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stel je voor :

het jaar 2010

champions' league finale : hafnarfjördur - Chelsea 1-0

moet toch een schitterend gevoel zijn, niet?

kans is natuurlijk groot dat hafnarfjördur in het jaar 2010 nog steeds niet door de eerste voorronde van de CL geraakt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:25:
stel je voor :

het jaar 2010

champions' league finale : hafnarfjördur - Chelsea 1-0

moet toch een schitterend gevoel zijn, niet?

kans is natuurlijk groot dat hafnarfjördur in het jaar 2010 nog steeds niet door de eerste voorronde van de CL geraakt :-(
Is best te doen hoor. Engelengeduld hebben is wel een vereiste. Als jij goed inkoopt, veel kampioen wordt, steeds een stapje verder weet te komen in Europa en misschien zelfs bondscoach van een groot land kan worden moeten op den duur de topspelers wel naar je toe willen komen. 2010 Lijkt mij onhaalbaar, 2020 moet wel te doen zijn.
En jah, ik heb ervaring met kleine clubs heel ver brengen in Europees voetbal. Cwmbran Town uit Wales in de UEFA Cup finale gekregen (en verloren :/ ) Duurde 19 seizoenen dacht ik.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:55:

Zit faroer eigenlijk ook in FM? lijkt me ook wel een uitdaging om daar een topclub van te maken, niet?
Faroer is een land (eilandengroep) ...geen club...dus je zou er hoogstens bondscoach kunnen worden, en dat lijkt me niet lijk met maar keuze uit 18 spelers :) En nee, Faroer heeft geen voetbal competitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zweden heeft de meeste clubs, 3 divisies: Ere, Eerste en dan een Tweede (verdeeld over 6 comp ofzo).

Daar zitten imo dus ook de meeste mogelijkheden (lees: veel spelers, talenten etc.) :)

IJsland is voor de die-hards (en ervaren fm-ers), zoals King Noting in Wales bv. Zou ik je niet direct aanraden :P

Noorwegen gewoon lekker aan Rosenborg laten :Y) Daar is volgens mij het verschil met de top te groot en té weinig mogelijkheden (alhoewel er in de tweede divisie wel altijd leuke 'talenten' lopen).

Finland en Denemarken lijken me ook wel leuk, en daar liggen mogelijkheden.

Toch zou ik je Zweden willen aanraden, daar liggen de meeste kansen op (geslaagd) succes :9
En het mooiste is natuurlijk onderin beginnen, tweede divisie, en mocht je dat te lastig vinden moet je in de eerste divisie gaan (dûh), en neem dan: Vastra Frolunda (uit eigen ervaring 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:55:
---> hier zitten wel wat scandinavische ploegen in :

HAKA (finland)
Hafnarfjördur (Ijsland)
Torshavn (faroer)

finland en ijsland zijn geen scandinavie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:33:
[...]

finland en ijsland zijn geen scandinavie :P
Wel volgens Nederlandse normen / gebruik, check http://nl.wikipedia.org/wiki/Scandinavie ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:23:
Merk ik hier enige sarcastische ondertoon in je post? :?
Bij lange na niet, het is enthousiasme ;(. Ik was zelf ook in de 2e div van Ijsland begonnen, maar toen moest ik toch weer geloven aan een MP-game, en das natuurlijk veel toffer :Y). Er zitten nog aardig wat leuke spelertjes in Ijsland, dus het is echt wel tof :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:38:
Zweden heeft de meeste clubs, 3 divisies: Ere, Eerste en dan een Tweede (verdeeld over 6 comp ofzo).

Daar zitten imo dus ook de meeste mogelijkheden (lees: veel spelers, talenten etc.) :)

IJsland is voor de die-hards (en ervaren fm-ers), zoals King Noting in Wales bv. Zou ik je niet direct aanraden :P

Noorwegen gewoon lekker aan Rosenborg laten :Y) Daar is volgens mij het verschil met de top te groot en té weinig mogelijkheden (alhoewel er in de tweede divisie wel altijd leuke 'talenten' lopen).

Finland en Denemarken lijken me ook wel leuk, en daar liggen mogelijkheden.

Toch zou ik je Zweden willen aanraden, daar liggen de meeste kansen op (geslaagd) succes :9
En het mooiste is natuurlijk onderin beginnen, tweede divisie, en mocht je dat te lastig vinden moet je in de eerste divisie gaan (dûh), en neem dan: Vastra Frolunda (uit eigen ervaring 8) )
Vastra Frolunda is inderdaad een leuke club, legio mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn deense encyclopedie zegt Denemarken, Zweden en Noorwegen

die zegt:

de nordelijke landen (nordic): ijsland, noorwegen, zweden, finland, denemarken

Scandinavie: Denemarken, Zweden, Noorwegen

answers.com:

Scandinavia (skăn'dĭnā'vēə) , region of N Europe. It consists of the kingdoms of Sweden, Norway, and Denmark; Finland and Iceland are usually considered part of Scandinavia. Physiographically, Denmark belongs to the North European Plain rather than to the geologically distinct Scandinavian peninsula (which is part of the ancient Baltic Shield), occupied by Norway and Sweden. Sometimes the word “Norden” is applied to the five countries because it avoids the physiographic and cultural limitations of the word Scandinavia.

Maargoed... ontopic maarweer :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is verrassend Bunkeflo IF dat uitkomt in de Swedish Second Division South Gotaland ... whatever that may be.

Foute club eigenlijk. Niet echt veel spelerspotentieel me dunkt, maar het is dan ook maar een derde klasse ploeg.

55 K transferbudget
stadion met 4000 plaatsjes waarvan 500 zitjes

Bon, ben eens benieuwd wat het gaat geven. Eerste oefenwedstrijd 1-1 gespeeld tegen Olympic, een ploeg uit een nog lagere reeks ...

Later meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenavond eigenlijk maar heel even de tijd gehad ... toch nog het oefenprogramma met Bunkeflo verder afgewerkt. Nog een 4-1 zege & een 2-2 gelijkspel behaald. De eerste wedstrijd van de competitie ging uitermate vlot. 2-0 gewonnen, een hele resem kansen gehad en niks weggegeven.

Absolute uitblinker tot nu toe is Tony Flygare. Hij heeft er al een stuk of 6 gemaakt. Goed bezig die kerel.

Eigenlijk nog niemand bijgehaald, wil denk ik eerst een seizoentje meedraaien met de huidige selectie. (Moet zeggen dat ik vergeten te kijken ben wat het bestuur van mij verwacht dit seizoen --> ik wil gewoon opgaan, zo snel mogelijk). Eens zien hoe ver we komen. Bovendien heb ik maar 1 scout & geen transfergeld. En ik zit al over m'n wage totaal.

Bovendien gezien dat er maar een stuk of 12 ploegen zijn en ik moet geen 4x tegen alle tegenstanders. Dus een lekker kort seizoen. Olé !

Deze avond eens proberen de sexual chocolate training schedule toe te passen of werkt die niet voor derderangsteams?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het braziliaanse talent met naam ? Zou bij Corinthians moeten spelen op dit moment en Anderlecht is in hem geinteresseerd. Dat talent zou hen wel een 3 miljoen EURO kosten.

De moeite waard? Niet dat ik met Bunkeflo IF meteen deze speler zal kunnen aantrekken. Wie wil er in godsnaam in de zweedse derde klasse gaan spelen, te meer als je weet dat m'n transferbudget een luizge 55 K bedraagt. Olé :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic, maar mag ik je even wijzen op de edit knop -> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif zodat je niet voor elke opmerking een nieuw bericht hoeft te plaatsen? Een [x] aantal berichten onder elkaar van dezelfde persoon wordt als zeer storend ervaren. In elk geval door mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:29:
Beetje offtopic, maar mag ik je even wijzen op de edit knop -> [afbeelding] zodat je niet voor elke opmerking een nieuw bericht hoeft te plaatsen? Een [x] aantal berichten onder elkaar van dezelfde persoon wordt als zeer storend ervaren. In elk geval door mij :D
Dat is een mogelijkheid, maar ik kan er niet aan doen dat er niemand tussendoor iets post hé.
Op zich waren het initieel aparte posts die toch allemaal iets met Bunkeflo IF te maken hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel nu de demo en ik vind het echt een wreed spel alleen jammer dat ik het thuis niet kan spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wees blij chimera, bij mij doet hij het niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
MrRudi, in een eerdere post in dit topic had je het over een trainingschema "Vedettes". Werkt die nog steeds goed en waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen 10 wedstrijden ver met Bunkeflo IF in de Zweedse derde klasse.

Ik sta momenteel 2de met 22 pnt. Slechts 1 verliesmatch, enkele 0-0 gelijkspelen en dan ruime overwinningen. De nr 1 heeft slechts 1 puntje meer. We zitten nagenoeg halverwege het seizoen want er zijn maar 22 wedstrijden. De nr 1 gaat op, de laatste gaat af & de voorlaatste & derdelaatste zullen tegen degradatie een eindronde moeten afwerken. Met die tweede plaats heb ik dus niets. Zal zaak zijn van dus nog 1 plaatsje op te schuiven. Bestuur is tevreden tot nu toe.

Tony Flygare blijft ze er lekker inknallen. Later volgen nog wel wat screenshots !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DelTorro schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:55:
MrRudi, in een eerdere post in dit topic had je het over een trainingschema "Vedettes". Werkt die nog steeds goed en waar heb je die vandaan?
Ik ken dat trainingschema wel. In het begin zie je je spelers omhoog gaan maar daarna heel snel naar beneden. Het is naar mijn mening geen goed schema!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Voor degene met een credit card en mocht je nog de originele versie nog niet hebben; bij Play.com hebben ze hem voor 24 euro (geen verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:56:
wees blij chimera, bij mij doet hij het niet ;(
waarom niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem hier al eens eerder gepost, hij loopt steeds vast. De systeemeisen voldoen en ik heb virusscanner etc gedaan. Ook de demo doet het niet, dus het ligt niet aan de cd. Ik ga binnenkort mijn computer formatteren, misschien doet hij het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waar loopt hij vast dan? Foutmelding? Andere melding? Hoeveel leagues gebruik je? Met 'hij loopt steeds vast' komen we niet zo ver; dan kan het nog vanalles zijn!

[ Voor 14% gewijzigd door Mad Marty op 23-06-2005 16:28 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet uit hoeveel leagues, hij loopt zelfs vast bij eredivisie, weinig detail, small database. Maar de computer loopt gewoon helemaal vast (dus moet ik hem resetten). Na een bepaalde tijd loopt hij vast en ik krijg geen foutmelding. Virusscanner heb ik ook wel eens uit gedaan, evenals firewall (zelfs internet uit gedaan 8)7 ) maar hij blijft vast lopen. Ook de demo vanilla en strawberry lopen allebei vast, dus het probleem ligt aan de computer en niet dat het spel beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DelTorro schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:55:
Ik heb het gewoon eens bekeken met FMScout, en een jonge speler (spits) ging in 6 maanden van 112 naar 143 dus dat vind ik een aardige winst. Ik heb hem ongetwijfeld op The Dugout gevonden, dat is de enige CM resource site die ik regelmatig bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
@MrRudi:
Hoe oud was deze speler en hoe hard gingen de verdedigers en middenvelders er op vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lort Gob schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:11:
@MrRudi:
Hoe oud was deze speler en hoe hard gingen de verdedigers en middenvelders er op vooruit?
Speler was 20 geloof ik....kan het vanavond nog wel eens precies nakijken. Middenvelders gaan ook goed vooruit...zo is bij mij John de Jong al 19 keer MoM geworden (na 24 wedstrijden), met een avg rating van 8.87 en zag ik dat Santana van 143 naar 155 was geschoten. Xavi Munoz, jonge Spanjaard van 71 naar 93...maar die's pas 17 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:26:
Maakt niet uit hoeveel leagues, hij loopt zelfs vast bij eredivisie, weinig detail, small database. Maar de computer loopt gewoon helemaal vast (dus moet ik hem resetten). Na een bepaalde tijd loopt hij vast en ik krijg geen foutmelding. Virusscanner heb ik ook wel eens uit gedaan, evenals firewall (zelfs internet uit gedaan 8)7 ) maar hij blijft vast lopen. Ook de demo vanilla en strawberry lopen allebei vast, dus het probleem ligt aan de computer en niet dat het spel beschadigd is.
Heb je temps en voeding gecontroleerd? Memtest gedraaid? Dat soort dingen. (als je het op wilt lossen tenminste ;) )

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn 3e seizoen is het gelukt! Promotie naar de Primera Division met Gimnastica Torrelavega. :) (1e seizoen promotie uit SegDiv2B en 2e seizoen op de laatste speeldag van Cadiz verloren waardoor zij wél promoveerden en ik niet). Nu dik voor het einde kampioen geworden. Wel wat gezeik met een spits die zich overbodig voelde (Maldonado) nadat ik een nieuwe had gekocht, heb 'm maar verhuurd :P. Verder Timon van Leeuwen die mij niet mag en de van Persie uithangt. In het begin speelde ie nog niet veel, bleef een paar keer weg van de training, en dat mag niet :( en daar was ie het niet mee eens. Kreeg wel een leave of absence en nu speelt ie regelmatig en heeft ie z'n excuses aan aangeboden voor z'n gedrag maar toch dislike'd ie me. En Tarik Oulida? Die dartelt al 3 seizoenen langs de linkerflank met elke keer de hoogste rating van de competitie en de meeste dribbels. :) Als ie nu na 3 man uitspelen ook nog eens de bal leert afleggen op iemand die wel scoringsvermogen heeft...

En eindelijk wordt mijn naam in verband gebracht met een andere club (Zaragoza) maar ik vertrek waarschijnlijk naar Dinamo Boekarest (als ze me willen :/ ). Leuke uitdaging om daar europees een eind te komen, en ik vind het na 3 seizoenen wel genoeg bij dezelfde club. Daarna ga ik wel naar een kleinere 'topclub'.

Dat van die registratie in de spaanse competitie werkt niet 100% bij mij. Ik kan in de winter alleen mijn 1e elftal bijwerken, de U18's niet.

Mijn team in een 3-5-2 formatie
spoiler:
Gk Jan Ove Johanson (Gk duh)
DC Rebosio (DRC) / Gurrutxaga (DC)
DC Baghoomian (D/M C)
DC Andreasen (D/DM C)
MR-> Marjan Markovic (D/DM R)
MC Gabi (DM RC) / Scarlato (DM C)
MC-> Vayrinen (AM C) / v Leeuwen (AM RLC) / Scarlato (DM C)
MC Robles (DM C)
ML-> Tarik Oulida (AM LC)
FC Ubéda (SC) / Pereira (SC)
FC Holberg (F RC) / Valente (F LC)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:18:
[...]

Heb je temps en voeding gecontroleerd? Memtest gedraaid? Dat soort dingen. (als je het op wilt lossen tenminste ;) )
Nee, en ik snap het volgens mij ook niet helemaal. Kan je even wat duidelijker uitleggen hoe je dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Zo, dankzij de warmte eindelijk weer eens verder gegaan met mijn "carriere" save waarin ik dus manager ben van Queens University Belfast in Noord Ierland, kortweg QUB.
Nadat ik in mijn eerste seizoen vrij makkelijk kampioen werd in de 2e divisie verwachtte ik wat meer tegenstand in de 1e Divisie. Dat viel tegen :X Enkele gratis spelers aantrekken en we zien wel waar we stranden dacht ik.
Nou... ik zat fout.

Het seizoen begon met 2 bekercompetities, de Intermediate League Cup welke in 4 groepen van 6 teams wordt gespeeld en tussendoor begint de Steel & Sons Cup. Bij de Int. League Cup werd ik in de groep al uitgeschakeld, maar de 5 wedstrijden gaven me wel een idee welke spelers ik waar neer moest zetten. Bij de S&S Cup verloor ik in de 3e ronde van een non-league club, boeiend :z
Toen begon eindelijk de competitie. Na 4 overwinningen op rij (4-0, 3-1, 5-2 en 2-1) moest ik thuis spelen tegen de degradant uit de Premier League en medekoploper Newry. Dat eindigde in 0-0 waardoor ik op doelsaldo koploper bleef. Vervolgens boekte ik 2 overwinningen en een gelijkspel, Newry deed me precies na. Tussendoor mochten we aantreden voor de Irish Cup, direct verloren :z
8 Gespeeld iig, 6 gewonnen en 2 gelijk, 20 voor en 5 tegen. Daarna volgden 14 overwinning op rij :X en werd ik met 21 punten voorsprong kampioen met een doelsado van 62 voor en 9 tegen :/ Newry zakte langzamerhand af naar de 4e plaats.
Direct weer kampioen dus.
Ondertussen 14 banen aangeboden gekregen en allemaal afgewezen. De meeste kwamen uit de Schotse 1st Divison en de Engelse League 2.

Nu de Premier League. Ik sta 50-1 voor het kampioenschap. Ook in de Premier beginnen we met een League Cup, deze keer de "echte" League Cup met alle 16 teams uit de Premier League, verdeeld over 4 poules van 4 clubs waarin een hele competitie wordt gespeeld, dus 6 wedstrijden. De eerste wedstrijd werd 1-1...

[ Voor 3% gewijzigd door King Nothing op 24-06-2005 21:33 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 20:33:
[...]

Nee, en ik snap het volgens mij ook niet helemaal. Kan je even wat duidelijker uitleggen hoe je dat moet doen?
offtopic:
Download bijvoorbeeld Speedfan, dan kun je kijken of je temperaturen niet te hoog worden en/of je voltlijnen stabiel zijn. Met Memtest kun je kijken of je geheugen nog wel jofel is.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het bernabeu, met een net iets andere ambiance in de Braak met 3500 toeschouwers. Zwaar de underdog en bij de rust gewoon lekker met 2-0 voor. Bahahahahahaha Real.

Afbeeldingslocatie: http://img166.echo.cx/img166/2809/realhel08090tt.jpg

edit... en dan de return ook nog winnen :P

Afbeeldingslocatie: http://img236.echo.cx/img236/546/realhel0809return4qq.jpg

In de champions league zit ik in de moeilijkste poule met Real, Inter, en Olymp Lyon. Vooraf gezien had ik dus 0 kans op de volgende ronde en een mini kans op eufa cup voetbal. Nu na 4 wedstrijden op een 2e plek achter Inter met 9 punten. :7 Real sta op 3 punten en Lyon heeft er nul. Persoonlijk had ik liever de Eufa Cup gespeeld omdat ik daar teams nog een beetje aankan. Tegen Inter bv (met Adriano :( &Owen ) sta ik binnen 10 minuten met 2-0 achter. Elke keer.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37
Op de een of andere manier wint Inter bij mij de eerste twee seizoenen ook de champions league. En daarna zullen ze het wel consolideren ofzo :P

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn keeper scoort zojuist een doelpunt vanaf 80 meter tegen Feyenoord. Volgens mij zijn die replay files de .pks bestanden in de \fm2005\temp\football manager 2005\ folder alleen weet ik dat niet zeker.

Iemand dus enig idee hoe ik highlights kan saven en delen met anderen? (de google search op replay&fm2005&pks levert allemaal enge poolse portal sites op :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Het 2013-2014 seizoen van Maidenhead United zit er op. Vrij succesvol, al leek het aan het begin anders te gaan. Ik had besloten voor de Cups te gaan om geld te verdienen (er passen nog steeds maar 4500 man in m'n stadiumpje), maar daardoor verloor ik vrij veel wedstrijden in de competitie. Op het eind begon ik ineens te winnen en wist ik degradatie makkelijk te ontlopen. 12e plek in League One dus, niet onverdienstelijk. Ook de Vans Trophy gewonnen dit jaar, m'n eerste cupoverwinning, kansloos uitgeschakeld in de 4e ronde van de FA Cup tegen Chelsea ;)

Ben benieuwd of ik nou eindelijk dat stadion groter mag maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Omfg... :X
Eerste seizoen win ik de 2e divise, 2e seizoen de 1e divisie en nu sta ik na 5 wedstrijden 3 punten los van de achtervolgers in de Premier League :/ QUB in Europa? En dat met een stadion waar 1000 man in kan :X
Note to self: Noord Ierland is makkelijk :/ Dit slaat echt nergens op, ik heb 1 nieuwe keeper gehaald, paar anderen spelers zijn vertrokken. Ik speel met hetzelfde team die de 1e divisie wonnen, alleen de keeper is een ander en op het middenveld spelen een paar anderen die vorig seizoen vaak reserve waren.

[ Voor 34% gewijzigd door King Nothing op 26-06-2005 20:07 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:00:
Omfg... :X
Eerste seizoen win ik de 2e divise, 2e seizoen de 1e divisie en nu sta ik na 5 wedstrijden 3 punten los van de achtervolgers in de Premier League :/ QUB in Europa? En dat met een stadion waar 1000 man in kan :X
Note to self: Noord Ierland is makkelijk :/ Dit slaat echt nergens op, ik heb 1 nieuwe keeper gehaald, paar anderen spelers zijn vertrokken. Ik speel met hetzelfde team die de 1e divisie wonnen, alleen de keeper is een ander en op het middenveld spelen een paar anderen die vorig seizoen vaak reserve waren.
Haha...voorronde eufa of cm wordt het dan toch? Lijkt me met die selectie een korte expeditie als ik dat zo lees. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
1e Voorronde CL of UEFA ja :) Eerst nog "even" als 1e of 2e eindigen.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Leuk topic, ik ben een tijd terug ook weer eens begonnen met FM2005.

Ik zit nu in seizoen 2006-2007 (voorbereiding). Eerst wat historie.

2004-2005:
Ik ben begonnen in de Schotse competitie met Morton uitkomend in de tweede divisie. ik verwachtte weinig en werd dan ook aangenaam verrast toen ik de selectie doornam. Heel veel jonge en ook talentvolle spelers. Het bestuur verwachtte promotie en er was niet heel veel geld voor transfer en ik zat precies op mijn wage-budget. Het seizoen verliep vlekkeloos. Kampioen geworden van de Scottish Second Division met 16 punten voorsprong op de nummer 2 en 30 op de nummer drie. Een een boel geld binnengehaald omdat ik uit naar Rangers mocht in de Scottish Cup.

2005-2006:
In de voorbereiding mijn beste spits verkocht voor een 500,000 Pond. En daar een andere spits voor teruggehaald (3000 Pond voor betaald) die weg mocht bij de degradant uit de SPL. Voor de rest heb ik de selectie in tact gehouden op wat breedte-versterking na (veel jonge spelers gehaald voor weinig ;)).

Mijn eerste seizoen in SD1 met als doel: "Bravely fight against relegation".
Het seizoen begon erg goed en Morton deed gelijk mee in de strijd voor promotie (alleen de nummer 1 mag naar de SPL). Het werd een strijd tegen de degradant uit de SPL, Inverness CT. Ik stond na 23 speelronden 6 punten voor op Inverness CT en speeldag 24 stond in het teken van de topper tussen Inverness CT en Morton. Veel gezeur in de media, maar uiteindelijk maakte Morton korte metten met ICT, het werd 1-5 voor Morton en dat was eigenlijk ook de beslissinde wedstrijd in de competitie. ICT zakte ver terug en Morton ging ook niet echt lekker meer omdat ik nog steeds meedeed in de Scottish Cup (Celtic en Rangers lagen er al vroeg uit) en er lagen dus kansen voor de andere teams.

In de kwartfinale afgerekend met Aberdeen in de replay. Een gestolen 0-1 voor Morton na een stormloop van Aberdeen en in totaal 2 schoten op goal van Morton. De halve finale werd ook met 1-0 gewonnen van Kilmarnock en toen stond Morton in de finale van de Scottish Cup met als inzet kwalificatie voor Europees voetbal.

De hele wedstrijd ging gelijk op en beide teams kregen kansen maar er werd niet goed afgewerkt op de goal. Het bleef dan ook lang, heel lang 0-0. Maar Morton bewaarde het beste voor het laatst. Diep in de blessuretijd (93e minuut) ging mijn linkermiddenvelder Graham Hockles (net terug van een lange blessure en totaal nog niet match fit) op avontuur. Hij haalde met een rush de achterlijn. Zijn voorzet belandde in het doelgebied, de keeper van Dundee stompte de bal weg richting mijn sterspeler en spelmaker Paul Walker. Hij nam hem in 1 keer op de pantoffel en de bal zeilde de goal in via een Dundee speler, 0-1 voor Morton. Dundee mocht nog wel aftrappen maar een minuut later was de wedstrijd afgelopen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pire/SFACup.jpg

Een topseizoen dus met promotie naar de SPL en Uefa Cup voetbal voor Morton. Het gevolg laat zich raden. Mijn beste speler weigerde een nieuw contract en ik heb hem dan ook maar verkocht omdat hij anders volgend jaar gratis weggaat. Mijn sterspeler Paul Walker ging dan ook een stapje vooruit O-) naar Gretna (kampioen van SD2) en hij pakt daar nu een mega salaris. 2 dagen later weer een bod van Gretna voor mijn spits Steve Hislop (de man van 3000 Pond). Ik was niet van plan om hem te verkopen dus ik ging onderhandelen en zette in op 1,000,000 Pond. Dat werd gelijk geaccepteerd en hij is dus ook weg. Ik heb nu wel een behoolijk budget van 1,7 miljoen voor transfers.

2006-2007
De spelers zijn nu druk bezig met de voorbereiding op het komende seizoen. Ik heb me behoorlijk versterkt op alle positie's met veel jong talent uit de Engeland en Schotland en een oude rot naar Morton teruggehaald (Derek McInnes). Daarnaast nog een leuke Spaanse spits van Barcelona op de kop getikt (Christian), nummer 10 ligt klaar voor hem als hij op 1 augustus bij de selectie komt. De tegenstander in de Uefa Cup (2e voorronde) is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Zo, zoals de meeste vaste FM'ers wel weten ben ik Redbridge FC fan geworden sinds ik FM 2005 speel. Ben al een tijd actief op hun forum, volg de uitslagen en huilde mee toen "we" degradeerden uit de Conference South.
Als alles goed gaat zit (sta?) ik op 20 augustus in Engeland Redbridge aan te moedigen bij hun eerste competitiewedstrijd. Dan kan ik gelijk een belofte aan hun goedmaken, ik heb belooft dat er een Emmenshirt naar Redbridge gaat mocht ik een Redbridge FC shirt krijgen. Vandaag kreeg ik via hun forum door dat er een Redbridge shirt voor mij klaarligt _O_ en dus kan ik, na overleg met een vriend van me, de tickets gaan boeken om naar Engeland te gaan \o/ Belofte maakt schuld tenslotte. Ik moet dus nog even voor een Emmenshirt zorgen en die laten voorzien van de handtekeningen van de Emmenselectie.

* King Nothing gaat naar Engeland voor een voetbalwedstrijd... hoe debiel kun je zijn :?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
King Nothing schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:37:
Zo, zoals de meeste vaste FM'ers wel weten ben ik Redbridge FC fan geworden sinds ik FM 2005 speel. Ben al een tijd actief op hun forum, volg de uitslagen en huilde mee toen "we" degradeerden uit de Conference South.
Als alles goed gaat zit (sta?) ik op 20 augustus in Engeland Redbridge aan te moedigen bij hun eerste competitiewedstrijd. Dan kan ik gelijk een belofte aan hun goedmaken, ik heb belooft dat er een Emmenshirt naar Redbridge gaat mocht ik een Redbridge FC shirt krijgen. Vandaag kreeg ik via hun forum door dat er een Redbridge shirt voor mij klaarligt _O_ en dus kan ik, na overleg met een vriend van me, de tickets gaan boeken om naar Engeland te gaan \o/ Belofte maakt schuld tenslotte. Ik moet dus nog even voor een Emmenshirt zorgen en die laten voorzien van de handtekeningen van de Emmenselectie.

* King Nothing gaat naar Engeland voor een voetbalwedstrijd... hoe debiel kun je zijn :?
Dat is toch geweldig :). Ik ben ook ooit in CM '97/'98 een keer met Ross County (SD3) begonnen en ik volg nu ook nog steeds hoe ze het doen. Ze spelen nu SD1, maar het gaat financieel niet erg goed op het moment. Maar ik ben niet echt van plan om ze met een bezoekje te vereren :D.

Veel plezier in Engeland.1 tip, raak de bal niet aan, voor je het weet heb je een contract op zak als je de bal 1x goed terugtrapt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit Pire. Heb je er trouwens geen last van dat als je die 1.7 miljoen wil uitgeven dat niemand wil komen? Dat is namelijk de enige reden dat ik nog 24 miljoen van mijn budget overheb, niemand wil komen :D

Overigens wil ook iedereen weg, en ze verzinnen de domste smoesjes om dat goed te praten. Bijvoorbeeld Cedric van der Gun (3 jaar onder contract, 2x Landstitel, 2x beker, 2x Johan Fruitschaal 1 keer halve finale uefacup en 1 keer winnaar CL) vind dat Helmond, op de dag dat het de treble pakt, niet echt in staat is om de titels te winnen die binnen zijn ambitie liggen. Dan vraag ik me af welke prijzen dat precies zijn, ik gok op 4e plaats in de kleurplaten wedstrijd bij de Super op de hoek en de poedelprijs onderwater dropveter eten. Wat een ****!!

Afbeeldingslocatie: http://img249.echo.cx/img249/427/vanderguntard1tk.jpg
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.