[PC] Football Manager 2005 - deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter

Football Manager 2005 - deel 3

Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/res/game/3107/logo.jpg

Welkom in het Football Manager 2005 topic, deel 3 alweer.

Intro

Nadat SI Games zijn banden met Eidos verbroken had, moesten ze een 'nieuw' spel ontwikkelen. Eidos heeft de rechten op de naam van de Championship Manager serie, en dús moest SI Games met een nieuwe naam komen. De sourcecode is wel in het bezit van SI Games, en zo hebben ze niet alles opnieuw hoeven te doen.

De layout van FM2005 verschilt wel degelijk met de eerder CM serie, ze hebben alles in een nieuw jasje gestoken. In het begin even wennen, maar nu werkt het wel fijn!
Systeemeisen

Minimaal:
Windows 98SE, 2000 of XP
600mhz processor
128mb systeem ram
100% DirectX8.1-compatible geluidskaart
4x cd-romspeler
1024x768 32bits kleurenscherm
650mb vrije schijfruimte

Aanbevolen:
1.8ghz processor
256mb systeem ram
8x cd-romspeler

De vorige delen:

[rml][ PC] Football Manager 2005[/rml]
[rml][ PC] Football Manager 2005 - deel 2[/rml]

Demo en patches

De demo is in 2 uitvoeringen te downloaden. Een vanilla versie van 44mb, deze demo bevat geen logo's, foto's en geluid en je kan deze hier downloaden.
Ook is er een Strawberry versie, hierin zit wel geluid en zijn de foto's en logo's ook aanwezig. De Strawberryversie weegt 169mb en is hier te downloaden.

Patches zijn er genoeg uitgekomen, versie 5.0.5 is de laatste patch voor FM 2005. Er zijn 2 versies van de 5.0.5 patch, namelijk met en zonder dataupdate. De dataupdate heeft alle transfers tot en met 31 januari 2005.
Patch 5.0.5 met data update, 80mb: Klik
Patch 5.0.5 zonder data update, 34mb: Klik
Handige links:
SI Games De makers van het spel
The Dug Out Veel info over goede spelers.
SI Community forum Het SI Games forum, staat heel veel op.
Sort it out SIGoede site voor skins, taktieken, trainingen, spelers en een forum
Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.sigames.com/graphics/images/652.gifAfbeeldingslocatie: http://www.sigames.com/graphics/images/660.gifAfbeeldingslocatie: http://www.sigames.com/graphics/images/910.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46267/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46714/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48340/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52857/thumb.jpg

layout geleend van een ander topic

Als er nog wat mist, meldt dat dan even.

[ Voor 4% gewijzigd door King Nothing op 06-05-2005 17:12 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 09:05
Mooie startpost, puik werk :). Naar aanleiding van de wedstrijd van vanavond (halve finale UEFA Cup) heb ik maar -weer- eens besloten met AZ te beginnen, dit keer niet met het idee om direct te winnen, maar om binnen 4 jaar wat moois neer te zetten (lees: een Europese hoofdprijs pakken). Ben wat gaan investeren, heb tot nu toe alleen Jason Ford (17 jaar,SC, komt van Scunthorpe) en Harbuzi (AM(C), 18 jaar, komt uiteraard van Feyenoord, einde van het seizoen) aan weten te trekken. Heb wel een topkeeper gevonden genaamd
spoiler:
Mihai Stetca
uit Roemenie. Heeft 7x een 16+ voor z'n GK stats, 2x een 10, een 11 en een 9, dus dat belooft nog wat, zeker voor het luttele bedrag van 150.000 euro, mocht ik 'm binnenhalen that is.

Ik denk dat ik ga spelen met een 4-2-2-1-1 taktiek ga spelen. De backs lopen op tot de AML/AMR positie, de 2 DMC's trekken naar de DML/DMR positie, de ML en MR trekken naar AMC posities en de AMC "staat stil", net zoals de SC. Net de eerste pot comfortabel gewonnen van Sparta, alle doelpunten vielen in de helft waarop ik die taktiek probeerde :).

Noemenswaardige vordereringen zal ik hier melden:)

Edit: Op het moment dat AZ irl scoort krijg ik het bericht dat die Roemeense keeper (zie spoiler) ook daadwerkelijk heeft getekend :*) Met slechts 23 jaar beloofd dit een toppertje te worden :)

[ Voor 10% gewijzigd door BoB_HenK op 05-05-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25

Sherlock

No Shit

AAAARGGHHHH!!! Wat een enorme $%# regel zeg. AZ wordt gewoon keihard genaaid... Waar slaat het nu op dat de doelpunten uit een verlenging meetellen bij de uitdoelpunten? AZ heeft toch in Lissabon ook niet de kans gekregen om die doelpunten te maken in de 120e minuut??

Maar goed, ik ben even zwaar gefrustreerd.. Mooie startpost Koning Niks!

Ik ben ondertussen verder gegaan in mijn spelletje met Colchester en ik heb via de playoffs promotie naar de Premier League bereikt. Ik had het echt nooit verwacht, krappe selectie, veel middelmaat en weinig transfergeld zijn nu niet echt de ideale facetten om van een net gepromoveerd team promotiekandidaten te maken. Maar gelukkig is het allemaal wel gelukt, ik ben alleen erg bang voor komend seizoen. Hopelijk gaat de cluib's reputatte nu wel omhoog zodat ik wat extra spelers aan kan trekken.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
De link naar de Stone skin moet er nog in, maar ik kon die link nergens vinden ;(

Ik zat laatst trouwens even 5 minuten weer FM te spelen, verloor ik 0-1 van weet ik wie en toen was ik er alweer flauw van en ben maar weer gekapt :P Ik beloof echt dat ik voor de bouwvak weer ga spelen O-)

Ow ja, bedankt voor de complimenten :>

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Misschien een toevoeging voor handige links?:
www.sortitoutsi.net, goed voor skins, taktieken, trainingen, spelers en een forum :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:41

Ottooo

Vuurvlieg

Wou het net zeggen, ze hebben daar echt héél véél voor FM (en EHM (het nieuwe SI-spel)) :)

De wrinkled kits zijn trouwens een aanrader. Ziet er mooi uit en als je Photoshop hebt is het met de template van Andersson niet al te moeilijk om zelf ook kits te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.sortitoutsi.net/pafiledb/uploads/wrinkleddutchfirst.gif

Wrinkled Kits

De template van Andersson voor Photoshop CS

En Photoshop 7 en eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94195

Nadat ik een aantal maanden geleden in een MP-game Nuneaton (engelse Conference North) naar de Premier Leaque had gebracht, ben ik er een aantal maanden mee gekapt. Toen zó verschrikkelijk veel gespeeld, was niet gezond meer :P Maargoed, heb mijn RAM geheugen laten uitbreiden dus kan nu ook SP-games spelen met max 23 comp :) Ik heb de komende 1.5maand (examens) niet echt bijster veel tijd, maar zo in de avonden of op rust momenten moet het wel even kunnen, en in juni weer vol der tegenaan 8)

Ik ben gister begonnen in een SP-game met Vastra Frolunda (in de Zweedse GGD zeg maar). Een aantal versies van cm/fm terug al mee begonnen, toen er nog geen 2d scherm was, en sindsdien fan van de club geworden O-) Hoop competities geselecteerd dus vele mogelijkheden om door te groeien als trainer :9~ Máár eerst: Vastra aan haar max brengen.

Nadat ik (vooral) het begin van Deel 2 flink heb vol gespamd, heb ik me daarna een flinke tijd afzijdig gehouden, dus ook niet alles meer gevolgd. Daarom ga ik niet meer alles doorzoeken, en stel maar even zo mijn vraag ;) . Ik heb het een flink aantal versies geprobeerd, meestal mislukte het en gebruikte ik de training van een maat, die wisselend succes opleverde, maar er schijnen ook standaard trainingen (cheaten :X ) te bestaan die je ergens kan downloaden? Gewoon is even proberen. Ik ben radeloos :+

Weet iemand waar precies, zonder dat ik het helemaal zelf hoef op te zoeken. Zou erg fijn zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sexual Chocolate gebruik ik als training-schema. Die is door iemand van SI zelf gemaakt, en werkt erg goed. Ik vind training iig maar een vage module... mijn eigen trainingsschema's werken of helemaal niet, of maar heel even...

Heb hem ff gemirorred voor je: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/sexual_chocolate.tsc

Ik heb trouwens ontslag genomen bij Inter, ik was het beu (zat al 6 jaar, in 2009), en het liep voor geen meter meer. Na wat solliciteren zit ik nu bij Charlton Athletic, in Engelse Premier Division. Tweede van onder, stevenen recht op degradatie af, maar hebben wel een aantal aardige spelers rondlopen (o.a. enkele Nederlanders). Alleen die defensie is zo rot als een mispel en ze zitten bijna 200.000 over wage-budget. Nou ja, leuke uitdaging :)

[ Voor 44% gewijzigd door wildhagen op 06-05-2005 13:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:00:
Sexual Chocolate gebruik ik als training-schema. Die is door iemand van SI zelf gemaakt, en werkt erg goed. Ik vind training iig maar een vage module... mijn eigen trainingsschema's werken of helemaal niet, of maar heel even...

Heb hem ff gemirorred voor je: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/sexual_chocolate.tsc
Thnx, maar idd die training blijkt toch erg lastig. Een maat van mij heeft af en toe uitschieters, maar dat blijft ook maar beperkt tot 5 spelers in 8 seizoenen ofzo. En één van de mooiste dingen van FM is natuurlijk op jonge leeftijd een talent scouten en die op 22jarige leeftijd doorverkopen ofzo (nadat hij jou succes heeft gebracht uiteraard). Dat gaat vrijwel niet op zo, ben benieuwd naar je training. Aan de titel zal het niet liggen O-) Hoop niet dat iedereen na één seizoen al top is B) ? Ik wil geleidelijk resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, het resultaat is geleidelijk, maar het eindresultaat is wel OK, voor de meeste players dan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:11:
Nee, het resultaat is geleidelijk, maar het eindresultaat is wel OK, voor de meeste players dan.
en voor de meeste players bedoel je bv niet voor oudjes die amper speler, sowieso spelers die vrijwel nooit spelen (dus niet goed genoeg zijn), spelers met langdurige blessures, spelers afhankelijk op welk niveau ze spelen of waar moet ik dan aan denken? Je 'toppers' stijgen toch wel zeg maar, die bij aanvang al je beste spelers zijn, alleen de bij aanvang twijfelgevallen (zie hierboven) niet zeker? Dat zou iig realistisch zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, zoals jij het zegt klopt het, hoewel er soms ook wel 'toppers' zijn die het toch niet halen. Maar ook dat is realistisch ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:27:
Ja, zoals jij het zegt klopt het, hoewel er soms ook wel 'toppers' zijn die het toch niet halen. Maar ook dat is realistisch ;)
Het zijn dan ook niet voor niets ' toppers ' ipv Toppers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55506

Jezus, wil je ff weer FM game starten, kan je nergens meer de 5.05 patch vinden :'(. Zelfs op sigames.com werkt de link niet. Iemand die nog ergens een linkje heeft gevonden :>? Graag zonder data update.

Zie ik dat nou goed, is voor die versie niet eens een crack ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 55506 op 06-05-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58567

Anoniem: 55506 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:22:
Jezus, wil je ff weer FM game starten, kan je nergens meer de 5.05 patch vinden :'(. Zelfs op sigames.com werkt de link niet. Iemand die nog ergens een linkje heeft gevonden :>? Graag zonder data update.

Zie ik dat nou goed, is voor die versie niet eens een crack ;(
Ik haal m'n patches altijd bij The Dugout. www.thedugout.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
wildhagen schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:00:

Ik heb trouwens ontslag genomen bij Inter, ik was het beu (zat al 6 jaar, in 2009), en het liep voor geen meter meer. Na wat solliciteren zit ik nu bij Charlton Athletic, in Engelse Premier Division. Tweede van onder, stevenen recht op degradatie af, maar hebben wel een aantal aardige spelers rondlopen (o.a. enkele Nederlanders). Alleen die defensie is zo rot als een mispel en ze zitten bijna 200.000 over wage-budget. Nou ja, leuke uitdaging :)
Na een tijd afwezigheid begin ik ook met FM. Heb altijd al CM gespeeld e.d. Alleen jouw link werkt niet :? Ben wel benieuwd naar dat schema eigenlijk!! Dus als je hem weer online wilt slingeren :?

Gaarne ;)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beetje vreemd dat-ie niet werkt, hier nog wel namelijk. Maargoed, ik heb hem ff gemailed naar je, naar het adres in je profile :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 04-06 20:46
wildhagen schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:09:
Beetje vreemd dat-ie niet werkt, hier nog wel namelijk. Maargoed, ik heb hem ff gemailed naar je, naar het adres in je profile :)
Zie hem ja, thxx!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 10:11
Over trainingen gesproken:
Hebben jullie de optie "Rest players the day after a match" aan of uit staan?
En wat voor verschil maakt dat?

Bedankt alvast :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AAN!

Anders zijn ze allemaal continue 'very tired' of zelfs 'exhausted' heb ik gemerkt. Als dat te lang duurt kunnen ze zelfs Unhappy worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De highlights lijken mij in de 5.0.5 patch erg traag gaan. Op mijn laptop zonder de patch lijkt het me allemaal een stuk sneller gaan. Op mijn desktop met ongeveer dezelfde specs gaat het allemaal een stuk langzamer.

Match speed staat op z'n snelst. Any thoughts?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
wildhagen schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:48:
AAN!
Anders zijn ze allemaal continue 'very tired' of zelfs 'exhausted' heb ik gemerkt. Als dat te lang duurt kunnen ze zelfs Unhappy worden.
Dat dacht ik dus ook.
Train on Match Day staat bij mij om diezelfde reden ook uit.
Any other opinions?

[ Voor 8% gewijzigd door Ben.Hahlen op 07-05-2005 18:28 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:44:
Over trainingen gesproken:
Hebben jullie de optie "Rest players the day after a match" aan of uit staan?
En wat voor verschil maakt dat?

Bedankt alvast :)
Net wat Wildhagen zegt, aan, maar alleen in drukke tijden. Mocht ik een club hebben die slechts 1 keer in de 5-6 dagen speelt vind ik het niet echt nodig, maar bijvoorbeeld met een club als PSV die op meerdere vlakken meedoet is het nagenoeg noodzakelijk, anders krijg je onfitte en "unhappy" spelers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104693

Heren,

Zonet van de website van Standard Luik geplukt dat ze interesse hebben een Hongaarse speler die einde contract is, namelijk Szabolt Huszti. Zit nu niet voor m'n thuispc & heb deze avond absoluut geen tijd om eens naar die speler te kijken... moest er iemand even naar z'n stats willen zien en dit dan ook nog posten zou ik je dankbaar zijn.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143747

Hé allemaal,

Speel sinds kort ook weer FM (voorheen natuurlijk CM). Ik vroeg me af of jullie de tegenhanger van FM (die nog steeds CM heet) al eens gespeeld hebben en wat jullie daarvan vonden.

Verder zal ik vertellen hoe mijn verslavende start in het spel gegaan is. Ik begon zonder club te kiezen in de nederlandse competitie. Toen ben ik aangenomen bij het verlieslijdende dordrecht 90. De club had zwaar te kampen met te hoge loonlasten en grote schulden. Verder was het team erg oud, wel ervaren, met spelers als dennis en gerard de nooijer.

Het eerste seizoen is aardig goed verlopen, 7e en nacompetitie. Wel moest ik veel bezuinigen op salarissen waardoor een aantal spelers hun heil elders zijn gaan zoeken. De club maakte nog steeds verlies.

Het tweede seizoen ging ook goed, maar dan op een andere manier. Nu was het resultaat in de ranglijst redelijk en financieel heb ik schoon schip kunnen maken. Ik heb een aantal jonge spelers de kans kunnen geven die het verassend goed hebben gedaan. Deze spelers heb ik verkocht voor miljoenen! Hiermee was ik uit de schulden. Maar nu moest ik voor goede vervanging zorgen. Dit deed ik door een aantal spelers aan te trekken met een vrije transfer. Vooral Junquiera (AML, Eindhoven) was een grote aanwist.

Vol goede hoop en met grote verwachtingen begon ik aan het derde seizoen. Dit seizoen was voor mij een teleurstelling. Weer moest ik genoegen nemen met een plaats in het midden van de ranglijst. Ik was het een beetje zat. Ik had zulke goede bedoelingen, maar het kwam er niet uit. Dus ik ging solliciteren bij AZ, dat net zijn manager had ontslagen. Tot mijn grote verbazing werd ik aangenomen door Dick Scheeringa! Ik kreeg 22,5M transferbudget en een loonbudget van 2,5M! Dit was wel een verschil met Dord, waar ik respectievelijk 0,5M en 0,1M had.

AZ heeft grote plannen en ik moet ze waarmaken. We moeten van de huidige 14e plek naar de top. Eenmaal binnen in de club zie ik dat er veel topspelers van nu zijn verkocht. Gelijk heb ik twee nieuwe scouts aangenomen, omdat zij mij moeten helpen in mijn zoektocht naar talenten. Misschien dat jullie mij ook kunnen helpen. Welke spelers kunnen jullie aanbevelen voor een club met een aardige som geld, maar rekening houdend met mijn huidige positie in de ranglijst en de reputatie die dat met zich mee brengt. Ik ben benieuwd.

Groet,
Redlop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90322

mijn verhaal

3 jaar geleden begonnen met ajax 3 keer achter elkaar landskampioen, beker, en jc schaal. Telkens werd ik uitgeschakeld in de achtste finale van de champions leage

probeer nog 1 seizoen met ajax en anders begin ik opnieuw in spanje ofzo

met de oude cm kon je altijd competities op de achtergrond laten draaien. Kan dit bij football manager ook?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 90322 op 09-05-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Eerste nieuwe features van FM2006 zijn aangekondigd!
One of the many fan-inspired features to make it into FM 2006 will be that, for the first time, managers will be able to negotiate with their board of directors - not only for a better contract for themselves, but also for improved player wage budgets and increased transfer budgets or even stadium expansion. Be aware though, if you push too hard and don't reach the heights that the board specify, you'll soon be looking for a new job.

Half-time team talks add the ability to tell your players individually or collectively exactly what you thought of their first half performance, via the tactics screen. Will you be able to keep your players motivated, or will you cause a collapse in the second half?

Another welcome feature is the ability to manage players on a personal level. Unhappy players can cause huge morale problems for the whole squad and result in bad performances, so the new Player Interaction feature will help you to manage your team more closely.

A completely revamped training module simplifies training schedules and players' training progress, with your coaches becoming far more important members of backroom staff. New media items and expansion of the media module have been implemented, including but not limited to, cup draw news and man of the match news.

Want to know how many yellow cards the ref looking after your Saturday match has given in the last few matches? Now you can, with referee profiles and league tables, which add an extra element to tactics of the game. Maybe hard tackling is not a good idea for this Saturday's match!

Also adding an extra tactical element to FM 2006, the player positions feature has been taken one step further. A player position indicator will not only show you the best positions for your player and where to play on the pitch, it will also show player preferred moves for those players in your team. As well as this, the Player Positions display format has been upgraded, making it easier for the manger to pick the team.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:23

UTM

/noob

Hoe solliciteer ik bij een club? Ik heb nl gewoon een seizoen aangemaakt zonder een club te kiezen. Bij Jobs zie ik wel een aantal trainer vacatures staan maar ik kan nergens solliciteren. De knop 'solliciteren' is ook disabled :(

En dan heb ik nog een vraag. Ik ben nu met twee personen bezig. Spelen beide zeg maar. Helaas willen de hoogtepunten (dus ingame; veldacties) niet snel gaan. Deze gaan tergend traag. Hoe hoog ik de speed ook zet :(

[ Voor 33% gewijzigd door UTM op 09-05-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:41

Ottooo

Vuurvlieg

Anoniem: 2557 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:34:

[...]
En FM 2006 komt ook op de Playstation Portable, dus kan je ook in de bus naar school oid gaan FM >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Anoniem: 2557 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:34:

[...]
Afaik was dat geintje met de kaarten die scheidsrechters geven al beschikbaar in CM2, waarna het eruit gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
BoB_HenK schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:32:
[...]

Afaik was dat geintje met de kaarten die scheidsrechters geven al beschikbaar in CM2, waarna het eruit gehaald is.
Zat ook nog in 01/02, daar zat iig een ranglijst in van het aantal kaarten die een scheidsrechter had gegeven in het seizoen.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

w03f schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:56:
/noob

Hoe solliciteer ik bij een club? Ik heb nl gewoon een seizoen aangemaakt zonder een club te kiezen. Bij Jobs zie ik wel een aantal trainer vacatures staan maar ik kan nergens solliciteren. De knop 'solliciteren' is ook disabled :(

En dan heb ik nog een vraag. Ik ben nu met twee personen bezig. Spelen beide zeg maar. Helaas willen de hoogtepunten (dus ingame; veldacties) niet snel gaan. Deze gaan tergend traag. Hoe hoog ik de speed ook zet :(
1: Zijn die jobs wel in een actieve competitie? In principe kun je gewoon op een club klikken en dan bij de acties voor die club staat de knop solliciteren (of Apply for Job in het Engels)

2: Heb je de slider bij Highlights ook helemaal naar rechts staan? Dat is dus onafhankelijk van de match speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De jobs, probeer je het wel voor de juiste functie? Je kan enkel voor de functie manager solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Ottooo schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:37:
[...]

En FM 2006 komt ook op de Playstation Portable, dus kan je ook in de bus naar school oid gaan FM >:)
Het gewoon op je laptop installeren dan kan je met 2005 ook een saai college leuk. :P Er vanuit gaande dat je er een hebt natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143747 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:34:

Verder zal ik vertellen hoe mijn verslavende start in het spel gegaan is. Ik begon zonder club te kiezen in de nederlandse competitie. Toen ben ik aangenomen bij het verlieslijdende dordrecht 90. De club had zwaar te kampen met te hoge loonlasten en grote schulden. Verder was het team erg oud, wel ervaren, met spelers als dennis en gerard de nooijer.
Heb ik de eerste keer ook gedaan en ben gelijk gepromoveerd. Daarna gelijk geplaats voor de zomercup (inter-toto). Ik was ook binnen een seizoen van mijn schulden af.

Tevens heb ik nu een aantal spelers die het net niet hebben gehaald bij de top. Waaronder Castelen en de rest zal ik vanavond eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w03f schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:56:
/noob

Solliciteren kan alleen wanneer een club zonder manager zit. Dan staat er een manager-vacature bij jobs en daarop kun je solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:56:
[...]

Heb ik de eerste keer ook gedaan en ben gelijk gepromoveerd. Daarna gelijk geplaats voor de zomercup (inter-toto). Ik was ook binnen een seizoen van mijn schulden af.

Tevens heb ik nu een aantal spelers die het net niet hebben gehaald bij de top. Waaronder Castelen en de rest zal ik vanavond eens opzoeken.
Een bepaalde tactiek gehanteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ongelovelijk, soms krijg ik echt de neiging om hele fm mapje te verwijderen :( :(

speel met twente, 2 seizoenen hetzelfde kut geintje meegemaakt. tot ong feb/mrt sta ik met ruime voorsprong nummer 1. dit jaar zelfs met 10 punten voorsprong op psv. en dan flikken ze toch om me met gemak in te halen, doordat ik opeens zonder enige reden zwaar kut begin te spelen. en tegen degradatie teams onderuit ga met belachelijke match stats.

kutspel grrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143747 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:20:
[...]

Een bepaalde tactiek gehanteerd?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dsanka/tactic.jpg

Inmiddels sta ik weer 7e en dus onderweg naar europees voetbal en ik sta in de halve finale van de amstel cup.

Sterspelers: Castelen, Landzaat, Quansah, Hoogstrate, Ramos (is een speler die in het begin al bij dord zit en uitgegroeid is tot international)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 11-05-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:30:
[...]

[afbeelding]

Inmiddels sta ik weer 7e en dus onderweg naar europees voetbal en ik sta in de halve finale van de amstel cup.

Sterspelers: Castelen, Landzaat, Quansah, Hoogstrate, Ramos (is een speler die in het begin al bij dord zit en uitgegroeid is tot international)
Plaatjes storen op een lame MSN manier waardoor je bij het viewen van dit topic gevraagd wordt een .net passport te installen is not done :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Anoniem: 2557 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:05:
[...]

Plaatjes storen op een lame MSN manier waardoor je bij het viewen van dit topic gevraagd wordt een .net passport te installen is not done :(
En dan heb ik per ongeluk zo'n .net gedoe, en dan krijg je deze melding:
You are not authorized to view this page
You might not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.
Dus...
/offtopic

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry zal het plaatje wel ergens anders naar toe verplaatsen

Heb hem naar een gratis webspace verplaatst hoop dat het nu beter werkt

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 11-05-2005 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-03 21:13
Ik ben een Die Hard CM fanaat sinds CM2 met all time favorit CM9798. Ben ik de enige die vindt dat sinds CM01/02 het aantal handelingen die je moet verrichten om een klein beetje het spel te spelen de pan uitrijzen? Ik heb het dan nu absoluut niet over CM5 want veel onbegrijpelijker als dat krijg je het niet, maar ook FM2005. BV en met name de trainingen, hoe merk je bv dat het echt effect heeft? Een ander voorbeeld is het samenstellen van de technische staf. Maakt dat echt zoveel verschil?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

its_Muppet schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:34:
Ik ben een Die Hard CM fanaat sinds CM2 met all time favorit CM9798. Ben ik de enige die vindt dat sinds CM01/02 het aantal handelingen die je moet verrichten om een klein beetje het spel te spelen de pan uitrijzen? Ik heb het dan nu absoluut niet over CM5 want veel onbegrijpelijker als dat krijg je het niet, maar ook FM2005. BV en met name de trainingen, hoe merk je bv dat het echt effect heeft? Een ander voorbeeld is het samenstellen van de technische staf. Maakt dat echt zoveel verschil?
Hierover een goed artikel:
Artikel: Train of thoughts, The Bootroom, Sports Interactive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:30:
[...]

afb.

Ramos was bij mij ook erg goed. Hem had ik verkocht evenals Livramento, die ook erg talentvol was.

Nog een vraagje: Hoe krijg je de pijlen in je tactiek de kant op die je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 143747 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:12:
[...]

Nog een vraagje: Hoe krijg je de pijlen in je tactiek de kant op die je wilt?
Klik op de gewenste speler, houd de rechtermuisknop ingedrukt, sleep de pijl naar waar je hem wilt hebben en laat de knop los. Tadaa :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143747 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:12:
[...]

Ramos was bij mij ook erg goed. Hem had ik verkocht evenals Livramento, die ook erg talentvol was.
Livramento heeft bij mij niet gebracht wat ik van hem verwachte dus die heb ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:39:
[...]

Livramento heeft bij mij niet gebracht wat ik van hem verwachte dus die heb ik verkocht.
Ik zag dat een aantal van je spelers gewild zijn bij andere clubs. Heb je geen moeite ze te behouden? Wat doe je als ze weg willen gaan. Behoud jij ze met de kans dat ze gedemotiveerd raken, of verkoop je ze en zorg je voor vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:34:
Sorry zal het plaatje wel ergens anders naar toe verplaatsen

Heb hem naar een gratis webspace verplaatst hoop dat het nu beter werkt
:>
Anoniem: 143747 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:47:
[...]

Ik zag dat een aantal van je spelers gewild zijn bij andere clubs. Heb je geen moeite ze te behouden? Wat doe je als ze weg willen gaan. Behoud jij ze met de kans dat ze gedemotiveerd raken, of verkoop je ze en zorg je voor vervanging?
Spelers behouden is doodsimpel eigenlijk, of hun contract moet aflopen. Als je spelers hebt die ongelukkig worden omdat je een bod van club [x] afslaat ben je gewoon niet slim bezig, een bod moet je nooit weigeren, maar gewoon een tegenbod doen van 200 miljoen. Dan weiger je zelf nooit een bod, dus daar kan de speler jou niet op aankijken.

Niet vergeten meteen daarna wel die 200 miljoen weg te halen als vraagprijs, anders worden ze ongelukkig omdat je te veel geld vraagt :) (bij transfer status)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Anoniem: 2557 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:46:
Spelers behouden is doodsimpel eigenlijk, of hun contract moet aflopen. Als je spelers hebt die ongelukkig worden omdat je een bod van club [x] afslaat ben je gewoon niet slim bezig, een bod moet je nooit weigeren, maar gewoon een tegenbod doen van 200 miljoen. Dan weiger je zelf nooit een bod, dus daar kan de speler jou niet op aankijken.

Niet vergeten meteen daarna wel die 200 miljoen weg te halen als vraagprijs, anders worden ze ongelukkig omdat je te veel geld vraagt :) (bij transfer status)
Precies, zo werkt het wel. Klein "foutje" in het spel waar je optimaal gebruik van kunt maken :) Meestal vraag ik gewoon echt de prijs waar ze van mij voor weg zouden mogen. Soms heb je mazzel en wil een club een speler echt graag hebben, vang je opeens 20 miljoen voor een reservespeler ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sherlock schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:56:
[...]
Precies, zo werkt het wel. Klein "foutje" in het spel waar je optimaal gebruik van kunt maken :) Meestal vraag ik gewoon echt de prijs waar ze van mij voor weg zouden mogen. Soms heb je mazzel en wil een club een speler echt graag hebben, vang je opeens 20 miljoen voor een reservespeler ofzo.
Hmmm, daar moet zeker wat aan gedaan worden dan. Hopelijk in FM06. Ik hou niet zo van die trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143747 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:19:
[...]

Hmmm, daar moet zeker wat aan gedaan worden dan. Hopelijk in FM06. Ik hou niet zo van die trucjes.
Dan moeten ze er ook maar voor zorgen dat de grote clubs ook met fatsoenlijke aanbiedingen komen. Ik heb nog nooit gehad dat een Europese topclub (denk Real Madrid) met een realistisch bod komt, meestal bieden ze dik onder de marktwaarde, met 1 miljoen vooruit en de rest in 183 maanden ofzo. Ja, dat accepteer ik sowieso niet natuurlijk. Terwijl een human player vaak het dubbele van de marktwaarde moet bieden om een speler los te weken. Dan verwacht ik dat ook van de andere clubs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:59:
[...]

Terwijl een human player vaak het dubbele van de marktwaarde moet bieden om een speler los te weken. Dan verwacht ik dat ook van de andere clubs natuurlijk.
Doe je wel eens multiplayer games? Hoe gaat dat in zijn werk? Spreek je dan af wanneer je gaat spelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Ik ben nu een tijdje met Ajax bezig (jup, alweer een andere club, AZ werd saai, teveel unhappy spelers :( ) en ik moet zeggen dat het lekker gaat. Europees gezien niet bijzonder veel succes, ookal heb ik slechts 1x verloren, 1-0 tegen Deportivo. Dat verlies was sowieso het enige verlies dit seizoen. In de competitie gaat het lekker en in de beker speel ik "as we speak" tegen Ajax 2, wat een voetballes krijgt; Het is rust en door treffers van v/d Vaart, Heitinga,Babel(2x) en Sonck is het al 5-0. Ik heb een lijstje aan spelers aangetrokken, te weten:
spoiler:
Georgino Boateng (14, uiteraard van Feyenoord)
Jhon Jairo Mosquera (slechts 16 aan het begin van het seizoen, weet toch al z'n wedstrijden mee te pakken. Met 2(13) wedtrijden, 4 goals en een 7.07 doet hij het aardig, hij wisselt tussen Ajax 1 en 2
Benedict Vilakazi (21, goede speler, begon z'n seizoen geweldig, nu iets minder sterk, neemt niet weg dat hij alsnog 6 goals, 3 assists en een 7.17 heeft)
Freddy Adu (15 jaar, iedereen kent hem wel, hij heeft in ieder geval geweldige potentie, nog geen wedstrijden gespeeld)
James Ansell (18 jaar, een MRLC van Yeovil, ziet er veelbelovend, ik denk dat dit iets eenmaligs is, z'n stats beloven veel en ook m'n coaches/scouts waren onder de indruk. Hij debuteerd waarschijnlijk tegen Ajax 2 :)
Babacan Volkan (15, GK, komt aan het einde van het seizoen over van Fenerbache)

Kortom, een hoop inversteringen. Ik speel met verschillende taktieken, een klassieke 4-4-2, een 3-1-4-2 en een 3-1-3-1-2. Babel doet het buitengewoon goed, ookal begon hij wat minder. Hij staat 3e in de topscorerslijst in de competitie, in totaal heeft hij er 12 in weten te leggen. Sneijder is de man dit seizoen, 9 treffers, 9 assists, 4 MoM en een 7,59. De enige die een hoger gemiddelde heeft weten te halen is Stekelenburg met een 7.85. Tot nu toe heeft hij in 27 wedstrijden 16 keer de bal uit het net moeten vissen en 17 keer z'n doel schoon gehouden. In de competitie heb ik -na 13 winst, 5 gelijkspel en geen verlies- slechts 5 tegentreffers en een saldo van +27. Met 44 punten sta ik 6 punten los van PSV en 8 punten van AZ. Ver daarachter volgt Roda met 31 punten.

Inmiddels is de Amstel Cup kwartfinale tegen Ajax 2 afgelopen. De jochies van het 2e zijn met 9-0 afgedroogd door de mannen uit het 1e :p . Na rust hebben Sneijder, Anastasiou (2x) en Mosquera nog gescoord. Ansell had een aardig debuut, een leuk 7tje. Overigens hadden 6 spelers een 10, Babel werd MoM

Kortom, belooft het nog wat te worden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107707

Dit maakt het spel zo prachtig!!

1e knockoutronde tegen Real Madrid. In de thuiswedstrijd krapjes met 2-2 gelijk gespeeld. In Bernabeu voor 75000 toeschouwers de galacticos heerlijk van de mat gespeeld met 2-7 door de godenzonen :9~ !
Met dank aan mijn Turkse vriend Akin _/-\o_ en Roemeense snuifgod Adrian _/-\o_ !

Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/7611/realajax273nq.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 107707 op 12-05-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

IK kan dit niet echt realistisch noemen....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Anoniem: 107707 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:47:
Dit maakt het spel zo prachtig!!

1e knockoutronde tegen Real Madrid. In de thuiswedstrijd krapjes met 2-2 gelijk gespeeld. In Bernabeu voor 75000 toeschouwers de galacticos heerlijk van de mat gespeeld met 2-7 door de godenzonen :9~ !
Met dank aan mijn Turkse vriend Akin _/-\o_ en Roemeense snuifgod Adrian _/-\o_ !

[afbeelding]
Netjes! Welke formatie heb je gebruikt om Real zo af te drogen? Ik ben net gisteren begonnen met een spel met Ajax en wil me toch wel vastleggen om 3-4-3 of op zijn minst 4-3-3 te gaan spelen. Tot nu zijn vooral de buitenspelers een probleem, net als in het echt dus. Ben nu bezig met Matusovic, maar die wil 80.000 per week hebben en mijn budget is 50.000 dus dat gaat lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Sherlock schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:51:
[...]
Netjes! Welke formatie heb je gebruikt om Real zo af te drogen? Ik ben net gisteren begonnen met een spel met Ajax en wil me toch wel vastleggen om 3-4-3 of op zijn minst 4-3-3 te gaan spelen. Tot nu zijn vooral de buitenspelers een probleem, net als in het echt dus. Ben nu bezig met Matusovic, maar die wil 80.000 per week hebben en mijn budget is 50.000 dus dat gaat lastig worden.
De buitenspelers een probleem? Met spelers als Sneijder, v/d Vaart, Pienaar en Mitea? Of wil je FR/FL hebben? Ik gebruik op het moment een 4-4-2 ruit systeem, met O'Brien als DMC, Mitea links, Sneijder rechts en vd Vaart als AMC. Althans, zolang die jongens niet geschorst zijn. Gelukkig heb ik talloze spelers die op die posities kunnen spelen, net zoals alle andere posities overigens:).
Deze opstelling en een aangepaste standaard 4-4-2 hebben me tot nu toe ver gebracht. De Amstel Cup finale moet nog gespeeld worden (Emmen), in de halve finale Uefa Cup kom ik uit tegen Athletic Club uit Spanje. In die bekerstrijd heb ik achtereenvolgend Sporting, Porto en Besiktas uitgeschakeld. In de competitie heb ik 28 gespeeld, 21 gewonnen, 7 gelijk 60 voor en 12 tegen. Ik sta 10 punten los van de nummer 2 (PSV) en die hebben een wedstrijd meer gespeeld. Een 4-4-2 wil dus ook wel werken, zeker wanneer je bijvoorbeeld Maxwell en Obodai (de Jong is 5 maanden geblesseerd :( ) als DL/DR hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Je las het goed, ik wil FL en FR hebben. En daar hebben we er niet zo veel van, zeker geen goede! Mitea staat als AML maar die "durf" ik nog wel als FL neer te zetten maar Sneijder en VdV staan bij mij toch echt op het middenveld en niet in de aanval hoor.

Met 4-4-2 of 4-1-3-2 heb ik al vele successen behaald bij ajax, maar ik wil het nu echt met een 4-3-3 systeem gaan doen, en als mijn team staat wil ik over naar 3-4-3. Betekent dus onder andere dat ik Maxwell en Trabselsi kan verkopen want deze backs zijn in mijn ogen niet echt geschikt voor een systeem met 3 verdedigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Sherlock schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:23:
Je las het goed, ik wil FL en FR hebben. En daar hebben we er niet zo veel van, zeker geen goede! Mitea staat als AML maar die "durf" ik nog wel als FL neer te zetten maar Sneijder en VdV staan bij mij toch echt op het middenveld en niet in de aanval hoor.

Met 4-4-2 of 4-1-3-2 heb ik al vele successen behaald bij ajax, maar ik wil het nu echt met een 4-3-3 systeem gaan doen, en als mijn team staat wil ik over naar 3-4-3. Betekent dus onder andere dat ik Maxwell en Trabselsi kan verkopen want deze backs zijn in mijn ogen niet echt geschikt voor een systeem met 3 verdedigers.
Maxwell doet het als DC prima, maar als DL/DML inderdaad beter:). De Ridder is een een FR/C, alleen wel redelijk jong. Ik weet niet hoe het in FM zit, maar "in het eggie" speelt Sonck regelmatig als FR, dus misschien is het ook wel iets om toe te passen in FM.

Zojuist m'n halve finale (leg 1) gewonnen van Athletic Club. Uit werd het 2-1 voor mij, de tegengoal was een eigengoal van Stekelenburg in de 89e minuut |:(

Edit: Rosales kan overigens zowel spelen op de FR en FL positie. Claudio Lopez is een geschikte FLC, kost meestal niet al te veel. Rechts heb ik in verleden regelmatig Tommy Bechmann gebruikt, ook een puike speler :)

Edit2: Ik meen dat Ortega aan het eind van seizoen 1 zonder contract zit, je zou kunnen proberen hem op te pikken ;)

Een hattrick van Sonck maakt een 5-1 totaal overwinning in de halve finale UC:) Real Madrid wordt de tegenstander in de finale, ik heb in ieder geval de 2e plaats _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door BoB_HenK op 12-05-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ja, De Ridder heb ik in de voorbereiding gebruyikt en dat gaat vrij aardig, Rosales op links is helaas een drama. Claudio Lopez als linksbuiten zal ik eens naar kijken, dat is inderdaad wel een optie. Ik ben ook Roncatto maar weer aan het scouten, want linkeraanvallers die betaalbaar en goed zijn zijn schaars. Tommy Bechmann heb ik nog nooit van gehoord, maar ik zal hem eens scouten.

Sonck is verhuurd en blijft dat voorlopig wel, ik vind hem geen rechtsbuiten dus dat speelt hij ook niet. Als spits naast een grote vent is hij echter perfekt dus misschien gaat zijn waarde nog wel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 21:54
Ik ga het spel ook maar weer eens installeren, maar ik had bij Ajax volgens mij geen echte centrale middenvelders. (M-C), alleen maar aanvallende middenvelders. Is dat een erg groot probleem als ik gewoon 4 - 4 - 2 wil spelen?

En het lijkt me eigenlijk wel leuk om een totaal Nederlanders basiselftal neer te zetten. Bij Ajax heb je al een leuke basis natuurlijk

Stekelenburg, de Jong, Heitinga, Sneijder, Babel, v/d Vaart.

Kruiswijk heb ik ook nog eens voor een mooi bedrag kunnen kopen, en Collins John heb ik toendertijd gekocht voor ongeveer 10 miljoen euro (had 35 miljoen ontvangen voor Robinho). Ook jammer trouwens. Heb je v/d Vaart net niet weg laten gaan voor 64 miljoen, raakt hij 6 maanden geblesseerd.

[ Voor 53% gewijzigd door HCMarX op 12-05-2005 13:21 ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sherlock schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:51:
[...]
Ik heb geen 4-3-3 gespeeld. Wilde tegen Madrid toch wat zekerheid inbouwen en heb gekozen voor een 4-2-2, waarbij de vleugelverdedigers mochten oprukken en vd vaart en pienaar de boel van de zijkanten onveilig mochten maken. Van Bommel, die het overigens niet goed doet bij mij, mocht samen met Koning Landzaat over het middelveld heersen. Geluk bij een ongeluk is de blessure van Griekse held Charrie, waardoor Serhat mocht invallen. Deze Turkse strijder maakte vervolgens dankbaar gebruik van het noodlot, om er vervolgens 3 in te knallen. Zie hier de opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/4694/opstellingtegenmadrid0gj.jpg

In de volgende ronde mocht ik het opnemen tegen Arsenal. In Londen werd het 3-3. De thuiswedstrijd leverde een prachtige strijd op met een weergaloze Henry, die er 3 inlegde. Helaas voor hem, maakten mijn Godenzonen er 5-3 van.

In de halve finale stonden de krachtige Duitsers uit Munchen te wachten. Vorig jaar had ik nog hopeloos verloren van Bayern Munchen, dus wat het nu tijd voor een rematch! Thuis werd het 1-1 en uit werd een ware billenknijper.
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/9531/bayernajax9jw.jpg
Na een tijd op een 1-2 stand te hebben geleund, maakte Ballack er stiekem 2-2 van. Dat maakte mij niet uit, Ajax zou toch doorgaan op uit goals. Maar das phantom dook op en maakte er plotsklaps 3-2 van :( . Maar gelukkig had ik nog een Belgische vriend staan, die het in hem geschonken vertrouwen ruimschoots wilde goedmaken. Met een prachtig afstandsschot maakte Vanden Borre er 3-3 van!!!

In de finale moest ik tegen het Barcelona, dat ongeveer het hele team had geruild tegen het team van Chelsea. Maar mijn mannen waren niet bang en rolden het team uit Baskenland op alsof ze uitkwamen in de zaterdag 6e klasse reserve. Uitslag 4-1 voor Ajax, weer een beker erbij!
Afbeeldingslocatie: http://img203.echo.cx/img203/268/ajaxbarca7qo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107707 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:40:
[...]

In de finale moest ik tegen het Barcelona, dat ongeveer het hele team had geruild tegen het team van Chelsea. Maar mijn mannen waren niet bang en rolden het team uit Baskenland op alsof ze uitkwamen in de zaterdag 6e klasse reserve. Uitslag 4-1 voor Ajax, weer een beker erbij!
Jongens, is dit spel te simpel?
Moet het ingewikkelder gemaakt worden?
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadeel als je het moeilijker gaat maken is dat er veel mensen afhaken en een ander spel gaat spelen. Teminste dat denk ik dan :9 . Dus ze zullen het niet veel ingewikkelder maken.

Het lijkt makkelijk, maar op een gegeven moment weet je door het vele spelen welke spelers je moet kopen. Het word dan pas interessant wanneer de meeste 'echte' spelers zijn verdwenen.

En als je het te makkelijk vind ga je toch met een kleine club spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55506

Niet bij Ajax beginnen :). En oja, de Catalanen van Barcelona komen altijd nog uit Catalonië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Daarom wil ik bij Ajax alleen 3-4-3 spelen. Zoals gezegd en aangetoond door de screenshots is het met ajax (of psv of Arsenal of Lyon etc..) erg makkelijk om met een 4-4-2 of 4-1-3-2 of 4-3-1-2 systeem de wereld te veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:01:
Nadeel als je het moeilijker gaat maken is dat er veel mensen afhaken en een ander spel gaat spelen. Teminste dat denk ik dan :9 . Dus ze zullen het niet veel ingewikkelder maken.
Waarschijnlijk blijft het dan wel langer interessant.
En als je het te makkelijk vind ga je toch met een kleine club spelen.
Dat is waar, ik vind het spel niet echt makkelijk. Maar blijkbaar is het wel mogelijk om zeer onrealistische reslutaten te behalen. Van mij hoeft het niet net zo moeilijk te zijn als in het echt, maar iets minder doorzichtig kan wel. Als je het een tijdje hebt gespeeld weet je precies wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142142

moeilijker maken? het spel is al moeilijk.
Ik ben met Fulham begonnen. En het doel was om degradatie te voorkomen.
Ik heb al verschillende opstellingen geprobeerd maar niks lukt ik verlies van de makkelijkste teams. Denk ik van mooi een team die lager dan mij staat kan ik toch makkelijk van winnen en nee hoor 3-1 verloren.
Ik snap er niks van ik heb 4-4-2 geprobeerd waardeloos. 4-3-3 waardeloos werkt niet. 4-2-1-2-1 werkt redelijk maar ook niet super.
Wat doe ik fout? ik heb gewoon een goede selectie ik heb een top verdediger kunnen binnen halen. en een top middenvelder. spits is me nog niet gelukt maar fulham heeft standaard collins john en cole(dacht ik uit mijn hoofd gezegt) dus die zijn al goed genoeg.
Heeft iemand tips voor die ook met fulham heeft gespeeld? of weet wat een goede opstelling is?
En hoe moet ik de trainingen instellen. ik laat ze nu na een wedstrijd rusten en op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb met Colchester gespeeld en Fulham was toen ook in het eerste seizoen gedegradeerd, maar werden in het tweede seizoen voledig onbedreigd kampioen in het Championship. De selectie is dus wel goed, maar niet dusdaning sterk dat je makkelijk in de Premier League blijft. Sowieso is het niet verstandig om veel van tactiek te wisselen, je spelers moeten ook tijd hebben om er aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88911

Anoniem: 143747 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:23:
[...]

Jongens, is dit spel te simpel?
Moet het ingewikkelder gemaakt worden?
Wat vinden jullie?
Het is moeilijker dan je denkt.
Ik ben nu bezig in me derde seizoen bij PSV.
Ik ben 2x kampioen geworden, heb 1x de Amstel Cup gewonnen, en 1x de JC-Schaal.
In Europa heb ik er vrij weinig van gebakken. Eerste seizoen in de poulefaste laatste geworden zonder enig doelpunt, en het tweede seizoen ben ik tot de kwartfinale gekomen door te stunten tegen Inter.
Je bouwt gewoon aan je team, reken er maar niet op dat als je begint bij een Nederlandse club dat je gelijk de Champions Leauge of de UEFA cup pakt.
Als je 3 jaar bouwt aan je team, je scout, je koopt, je verkoopt, en traint je spelers, dan kan dat wel.
Sommige uitslagen zijn onrealistisch ja, maar die zie je in het echte voetbal ook wel eens ( Monaco - Deportivo vorig jaar, 8-3 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142142

Sherlock schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:37:
Ik heb met Colchester gespeeld en Fulham was toen ook in het eerste seizoen gedegradeerd, maar werden in het tweede seizoen voledig onbedreigd kampioen in het Championship. De selectie is dus wel goed, maar niet dusdaning sterk dat je makkelijk in de Premier League blijft. Sowieso is het niet verstandig om veel van tactiek te wisselen, je spelers moeten ook tijd hebben om er aan te wennen.
ok niet veel veranderen, maar hoe moet ik weten wat een goede opstelling is voor mijn team dat moet je toch testen?? 8)7
ik weet dat het onderdeel van het spel is maar je hebt zoveel opstellingen die je kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142142 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:45:
[...]

ok niet veel veranderen, maar hoe moet ik weten wat een goede opstelling is voor mijn team dat moet je toch testen?? 8)7
ik weet dat het onderdeel van het spel is maar je hebt zoveel opstellingen die je kan kiezen.
Dat kan je denk ik het beste zien tegen een soortgelijke tegenstander.
Ga dus geen tactieken testen tegen Man U. of Arsenal etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Als je het goed doet dan pas je je tactiek aan aan je spelers. Je kunt aan de stats van de spelers wel zien of ze sterk zijn in de lucht, en/of technisch vaardig en lichtvoetig, veel loopwerk kunnen verrichten of snel moe zijn. Als je rekening houdt met dat soort dingen dan weet je al wel wat voor spel je gaat spelen.

Je zult verder ook wel een voorkeur hebben voor bepaalde formaties, bijvoorbeeld met buitenspelers, opkomende vleugelverdedigers of een inschuivende laatste man. Kijk wat hier bij je spelers past en ga van daaruit verder. Blijf bouwen aan je tactiek, het gaat niet alleen om je formatie. Je kunt van alles instellen, kijk naar wat er fout gaat tijdens een wedstrijd en probeer daar wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88911 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:40:
[...]

Het is moeilijker dan je denkt.
fijn om te horen.
Ik ben nu bezig in me derde seizoen bij PSV.
Ik ben 2x kampioen geworden, heb 1x de Amstel Cup gewonnen, en 1x de JC-Schaal.
In Europa heb ik er vrij weinig van gebakken. Eerste seizoen in de poulefaste laatste geworden zonder enig doelpunt, en het tweede seizoen ben ik tot de kwartfinale gekomen door te stunten tegen Inter.
Je bouwt gewoon aan je team, reken er maar niet op dat als je begint bij een Nederlandse club dat je gelijk de Champions Leauge of de UEFA cup pakt.
Als je 3 jaar bouwt aan je team, je scout, je koopt, je verkoopt, en traint je spelers, dan kan dat wel.
Sommige uitslagen zijn onrealistisch ja, maar die zie je in het echte voetbal ook wel eens ( Monaco - Deportivo vorig jaar, 8-3 )
Als je met PSV 2 van de drie keer kampioen wordt, 1x de amstel cup wint en 1x de JC-schaal én een keer in de kwartfinale in Europa, dan vind ik dat niet echt heel moeilijk klinken. In het echt is dat een prima resultaat. Dan zouden ze jou zo aan kunnen nemen ;) Het is dat psv dit jaar zo'n goed seizoen heeft gehad, maar normaal gesproken gebeurt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143747 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:03:
[...]

fijn om te horen.

[...]

Als je met PSV 2 van de drie keer kampioen wordt, 1x de amstel cup wint en 1x de JC-schaal én een keer in de kwartfinale in Europa, dan vind ik dat niet echt heel moeilijk klinken. In het echt is dat een prima resultaat. Dan zouden ze jou zo aan kunnen nemen ;) Het is dat psv dit jaar zo'n goed seizoen heeft gehad, maar normaal gesproken gebeurt dat niet.
2 van de 2x kampioen :9~
Ja maar juist die andere resultaten zijn later geboekt.
Het eerste seizoen had ik enkel de competitie en de beker binnen, verder was het een dramatisch seizoen vond ik zelf.
Veel wedstrijden met 1 doelpunt verschil gewonnen en veel doelpunten tegen.
Daarna ben ik aan me team gaan bouwen, is het een stuk beter gegaan.
Maar mijn doelstelling in Europa ligt toch echt hoger dan de kwartfinale, ik kan slecht tegen me verlies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:16

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Anoniem: 107707 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:40:
[...]

Een hele lap tekst en plaatjes.
Heb je enige patches geïnstalleerd, of speel je met versie 5.0.1?
Anoniem: 143747 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:03:
[...]

fijn om te horen.

[...]

Hoezo 'normaal gesproken gebeurt dat niet'?? Ik heb zo geen parate kennis om dit te weerleggen, maar ik weet bijna wel zeker dat het vrij normaal is dat PSV in drie jaar twee landskampioenschappen, één Amstelcup, één JC-schaal en één keer kwartfinale van een Europese competitie bereikt.

[ Voor 64% gewijzigd door Mad Marty op 12-05-2005 16:24 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142142 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:24:
moeilijker maken? het spel is al moeilijk.
fijn om het te horen. ik dacht na al die ajax succesverhalen over godenjoden (niet beledigend bedoelt) enz. Dat iedereen het spel een eitje vond, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88911 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:12:
[...]

Maar mijn doelstelling in Europa ligt toch echt hoger dan de kwartfinale, ik kan slecht tegen me verlies :D
Ambitie is gezond. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mad Marty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:21:
Hoezo 'normaal gesproken gebeurt dat niet'?? .
Niet volgens de psv erelijst. Deze is wel vrij impressive, maar niet zó impressive.
psv-erelijst
Het was trouwens in twee jaar, niet in drie, las ik net.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 143747 op 12-05-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan nog gebeuren als ze volgend seizoen kampioen worden, de amstel cup en de JCschaal winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143747 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:32:
[...]

Niet volgens de psv erelijst. Deze is wel vrij impressive, maar niet zó impressive.
psv-erelijst
Het was trouwens in twee jaar, niet in drie, las ik net.
Hehe, je moet je doelstellingen niet bepalen aan de hand van statistieken.
Dat zou voor degradatiekandidaten een ramp zijn :9
Maar PSV is de laatste drie jaar ook 2x kampioen geworden, idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 143747 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:21:
[...]

fijn om het te horen. ik dacht na al die ajax succesverhalen over godenjoden (niet beledigend bedoelt) enz. Dat iedereen het spel een eitje vond, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Tsja, met een club van die omvang is het een eitje ja. Vind je het gek, je hebt dermate veel geld dat je elke speler zou kunnen kopen (nou ja, bijna...), als je als bijvoorbeeld Chelsea speelt.

Maar probaar maar eens met FC Nergenshuizen die beginnen in de 25e divisie van Engeland de Champions League te winnen... dan is het opeens niet zo'n eitje meer.

Wat mij betreft is het moeilijkheidsniveau van FM precies goed. Iemand die een eitje wil neemt Chelsea, Real Madrid, AC Milan etc, en mensen die een echte uitdaging willen nemen FC Nergenshuizen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mad Marty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:21:

Hoezo 'normaal gesproken gebeurt dat niet'?? Ik heb zo geen parate kennis om dit te weerleggen, maar ik weet bijna wel zeker dat het vrij normaal is dat PSV in drie jaar twee landskampioenschappen, één Amstelcup, één JC-schaal en één keer kwartfinale van een Europese competitie bereikt.
Alleen de Amstel Cup niet :)

2004/2005: Landskampioen, halve finale CL(, Amstel Cup ??)
2003/2004: Supercup, Kwartfinale UEFA Cup
2002/2003: Landskampioen, kwartfinale UEFA Cup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol, ook ik heb vandaag voor het eerst een monsterzege geboekt.
Ik was ook wel een tijdje bezig met de wedstrijd, 'juiste mannetje op de juiste plek plaatsen' , maar dan ook echt goed.
Resultaat, poulefase Champions leauge tegen Sparta Praag

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pascalf50/PraagPSV.jpg

Cijfers spelers : Iedereen een 8,9 of 10 behalve de 2 wisselspelers, Cocu en Wàgner.

Maarja, daarna met ongeveer dezelfde tactiek naar Groningen gegaan, en daar werd het slechts 0-1.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 88911 op 12-05-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Anoniem: 88911 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:19:
Lol, ook ik heb vandaag voor het eerst een monsterzege geboekt.
Ik was ook wel een tijdje bezig met de wedstrijd, 'juiste mannetje op de juiste plek plaatsen' , maar dan ook echt goed.
Resultaat, poulefase Champions leauge tegen Sparta Praag

[afbeelding]

Cijfers spelers : Iedereen een 8,9 of 10 behalve de 2 wisselspelers, Cocu en Wàgner.

Maarja, daarna met ongeveer dezelfde tactiek naar Groningen gegaan, en daar werd het slechts 0-1.
_O_ Op mijn verjaardag ;)

Ow jah, mijn grootste overwinning... :? Zal denk ik de 5-0 van Charlton tegen Arsenal zijn geweest. Met Redbridge en Emmen heb ik niet zulke zeges gehaald, hooguit een verdwaalde 4-0 of 4-1. Of ik heb in de Amstel Cup met Emmen een keer dik gewonnen, maar dat is dan weer tegen amateurs en da's anders dan in de Champions League natuurlijk.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

King Nothing schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:27:
[...]

Of ik heb in de Amstel Cup met Emmen een keer dik gewonnen, maar dat is dan weer tegen amateurs en da's anders dan in de Champions League natuurlijk.
Ken je wel zeggen ja :P
Maar Sparta Praag doet het overigens wel slecht in de CL, ze hebben in 3 wedstrijden geen een keer gescoord, zelfs niet tegen Club Brugge :?
_O_ Op mijn verjaardag ;)
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alvast mijn welgemeende excuses voor wat komen gaat :)

Allereerst iedereen heeft zijn eigen smaak, en iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Dat is helemaal waar en niets mis mee. Tenminste, als je andere mensen er niet telkens mee last valt. Hartstikke mooi de eerste 5 mensen die Ajax 86x op rij (liefst ongeslagen) kampioen maken, minstens 77x de Amstel Cup winnen (daarvan 43x de Johan Cruijf schaal) en in Europa sinds het 7e seizoen ongeslagen zijn in de Champions Leaque (reken maar uit hoevaak je hem dan gewonnen hebt). De eerste 6 seizoenen heb je dan pak em beet 3x de UEFA Cup gewonnen. Niets dan lof, niet zozeer vanwege de prestatie, helemaal niet zelfs, zelfs mijn geestelijk gehandicapte buurjongetje zou dat met twee vingers in zijn neus behalen, maar vanwege het doorzettingsvermogen. Het moet natuurlijk zenuwlopend en tenenkrommend spannend zijn zo'n spel voollllll met uitdagingen (lees: saai, want niets geen uitdaging) :>

Maargoed, die discussie is al zovaak gevoerd, en zoals ik al zeg: ieder zijn eigen smaak (helaas) :X

Maar mag ik deze mensen nog wat meegeven (omdat sommige het schijnbaar te makkelijk vinden). Lees voor de gein (je bent maar eenmaal jong en zorgeloos) Football Manager 2005 - deel 2 door. Daar staan verhalen van mensen die een klein provincieclubje tot een ware topclub hebben gemaakt, mijn doel voor een spel als FM. Ziggy007 (he, dat ben ik :*) ) heb Nuneaton Borough (engelse conference north) tot in de Premier Leaque gebracht, Petero heeft verscheidene pogingen ondernomen (sorry petter :P ) maar is helaas 2 maal 'mislukt'. En dan natuurlijk King Nothing en Wildhagen, dat zijn in mijn ogen de echte doorzetters (zeker die laatste). King Nothing met Emmen en Redbridge (engeland) en Wildhagen, tsjah waar heeft hij niet gezeten?

Het spel is absoluut niet té moeilijk of te makkelijk, dat ligt maar helemaal aan waar je voor kiest. Onze grote vriend Abramovitch (ofzoiets) heeft Chelsea ook kampioen gemaakt met gericht inkopen en een flinke financiële injectie, dan is het nou eenmaal 'makkelijk'. Nee, dan heb ik vele malen meer respect voor PSV (modaal clubje in Europa) die met vrijwel onbekende spelers Europese topploegen van de mat speelt en verliest door een vieze vuile smerige godvergeten oude K*T 'voetbalwet' die altijd weer de kop opsteekt, rustig blijven ivo :) Ik probeer mensen niet aan te sporen om nu met PSV te beginnen, het was enkel een voorbeeld: PSV (klein) vs. Chelsea (groot). Dus mensen, zoek de (echte) uitdaging 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Daarom speel ik ook met Feyenoord :P.
Ik ga ook nog wel eens een keer met een kleine club beginnen. Ik heb dat eigenlijk nooit gedaan omdat ik altijd het spel eerst een beetje wilde verkennen, qua tactieken e.d., voordat ik moeilijk begon. Omdat ik niet zoveel speel was het meestal tegen de tijd dat ik een nieuw spel wilde beginnen er ook weer een nieuwe versie van CM(/FM) uit was.
In mijn volgende spel ga ik het dan ook helemaal anders doen, te weten: 2 clubs. 1 kleine, de ander ws Feyenoord. En dan een "samenwerkingsverband", lijkt me best geinig.

Overigens gaat het bij mij momenteel best redelijk goed, na mijn laatste update (in deel 2), sta ik er nu beter voor dan vorig seizoen rond deze tijd. Ik sta nu eerste, vorig seizoen 5e ofzo.
Mijn team is een goed gebalanceerd geheel, al zeg ik het zelf. Elke speler kan op minimaal 2 plaatsen spelen en bijna elke plaats is dubbel bezet.
De enige twee spelers die ik dit seizoen gehaald heb zijn Mikael Forssell (die van Chelsea ja) voor het "nu" en
spoiler:
Marcus Rosenberg
voor de toekomst.
Beiden zijn spitsen omdat ik het probleem heb/had dat Lazovic het niet al te goed doet/deed. Hij is momenteel dan ook niet echt nodig meer...
Wat ik overigens nog wel "geinig" vind, is dat ik in m'n team-report van mijn assistent, bij "Weakest Players" voor de aanval een "-" heb staan. :) Dat had ik dus nog nooit eerder gezien.

Verder heb ik Castelen voor 4 miljoen aan Wolves verkocht. Ono gaat er tijdens de winterstop uit, richting Aston Villa (6.5M), hij wilde zijn contract niet verlengen nl. Hij is nu ook voor een maand of 4 uit de roulatie }). Smolarek gaat voor 1M naar Suwon (waar dat ook wezen mag).

Zo, dat was dan gelijk mijn update weer zo'n beetje. Volgende keer weer met wat screenies :).

[ Voor 7% gewijzigd door Ben.Hahlen op 12-05-2005 23:37 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben.Hahlen schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:34:
Daarom speel ik ook met Feyenoord :P.
Ik ga ook nog wel eens een keer met een kleine club beginnen. Ik heb dat eigenlijk nooit gedaan omdat ik altijd het spel eerst een beetje wilde verkennen, qua tactieken e.d., voordat ik moeilijk begon. Omdat ik niet zoveel speel was het meestal tegen de tijd dat ik een nieuw spel wilde beginnen er ook weer een nieuwe versie van CM(/FM) uit was.
In mijn volgende spel ga ik het dan ook helemaal anders doen, te weten: 2 clubs. 1 kleine, de ander ws Feyenoord. En dan een "samenwerkingsverband", lijkt me best geinig.
Kijk dat is dan weer wel leuk om te lezen, sowieso Feyenoord (irl bagger), uitdaging. En natuurlijk snap ik wel dat je met je favoriete club wil beginnen, maar men post 30x dezelfde verhalen met ook eigenlijk vrijwel allemaal dezelfde selecties, beetje onzinnig :) Bovendien werkt het NIET echt aanstekelijk :X

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 94195 op 12-05-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122494

Ik ben ook met een kleine club begonnen. Eerst met mijn favo club excelsior, waar ik het eerste seizoen net nacompetitie heb gehaald, maar net niet gepromoveerd ben (heb het ook gedaan zonder aankopen (IRL staan ze nu 12e ofzo)). In het tweede aantal goede spelers gehaald (wolters van AZ, Sergio van Roda en nog een aantal jonge spelers), stond bovenaan en 6 punten los, maar het bestuur vond dat ik teveel salaris uitgaf en bleef maar zeuren.

Was het op een gegeven moment een beetje zat dus heb maar ontslag genomen zonder dat er een al een club was. Die kwam gelukkig een paar weken later in de vorm van Northampton. De club stond 17e in League 2. Er waren nog 6 wedstrijden te gaan, en eigenlijk was het seizoen al over zodat ik lekker kon bouwen aan een nieuwe ploeg. Ook hier waren de salarissen erg hoog, dus heb gelijk wat spelers verkocht die ik toch nooit ging gebruiken. Ook een paar spelers vrij laten gaan. Dat jaar erna heb ik een aantal spelers aangekocht waaronder een oude spaanse spits, Barbarin die gelijk topscoorder werd dat seizoen en een heel belangrijke, Buikema van Heracles (volgend jaar excelsior ;)). Daarbij nog 3 vleugelspelers gehaald (vooral jong) en het seizoen maar ingegaan. 1e helft ging moeizaam, maar 2e helft ging het ineens lopen en werd ik in de laatste ronde (nipt) kampioen en promoveerde ik naar League 1. Hoewel het bestuur vond dat ik mocht bouwen aan een nieuw team (had weer wat oude spelers laten gaan), doet mijn team het boven verwachting goed. Heb 2 geroutineerde verdedigers gehaald (graeme le saux, en Gary Breen) waarvan le saux gigantisch flopte (was dan ook al 37) omdat ik geen echte VL in mijn team heb (speel aanvallend zoals het een nederlandse trainer betaamt). Sta nu na een ronde of 38 weer bovenaan, ben al zeker van de playoffs en heb een voorsprong van 7 punten op nummer 2 Barnsley waar ik deze week tegen heb gelijk gespeeld. Volgend jaar dus weer een divisie hoger, al weet ik niet of ze dat met mij gaan doen. Mijn uiteindelijke doel is om de Spurs weer naar de top te brengen, zonder er te beginnen, en dat gaat me hopelijk lukken. Hoop nu dus als trainer naar een wat gerenommeerdere club te gaan. Ondanks de promotie vorig jaar is mijn reputatie nog niet heel erg goed (wordt bij geen club gevraagd), dus hoop dat dat het wellicht wat verbeterd.

We shall see

asje ziggy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104693

spoiler:
Dusan Djuric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan mijn stadion bij dordrecht niet uitbreiden omdat de omwonenden steeds protest aantekenen bij de gemeente. Ik haal nu gemiddeld 4000 toeschouwers in een stadion van 4100. Daarbij komend dat ik nu 6e sta en dus onderweg ben europees voetbal te halen (nog 9 wedstrijden).

Nou is de manager van Willem II net ontslagen en volgens de pers ben ik de belangrijkste kandidaat om hem op te volgen. Ik twijfel nog of ik het wel moet doen, maar ik heb het idee dat ik met dordrecht niet veel verder kom. Maar als ik europees ga ik natuurlijk gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94195 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:12:
Alvast mijn welgemeende excuses voor wat komen gaat :)

Allereerst iedereen heeft zijn eigen smaak, en iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Dat is helemaal waar en niets mis mee. Tenminste, als je andere mensen er niet telkens mee last valt. Hartstikke mooi de eerste 5 mensen die Ajax 86x op rij (liefst ongeslagen) kampioen maken, minstens 77x de Amstel Cup winnen (daarvan 43x de Johan Cruijf schaal) en in Europa sinds het 7e seizoen ongeslagen zijn in de Champions Leaque (reken maar uit hoevaak je hem dan gewonnen hebt). De eerste 6 seizoenen heb je dan pak em beet 3x de UEFA Cup gewonnen. Niets dan lof, niet zozeer vanwege de prestatie, helemaal niet zelfs, zelfs mijn geestelijk gehandicapte buurjongetje zou dat met twee vingers in zijn neus behalen, maar vanwege het doorzettingsvermogen. Het moet natuurlijk zenuwlopend en tenenkrommend spannend zijn zo'n spel voollllll met uitdagingen (lees: saai, want niets geen uitdaging) :>
Het is inderdaad niet super lastig om in je 2e/3e jaar bij Ajax een goed resultaat te halen in de championsleague. Een paar gerichte aankopen, goede spits erbij, reservebank aanvullen, goede tactiek bedenken, een paar fora doorlopen voor hints voor goede spelers en je bent er. Maar het zal je misschien verbazen dat het mensen plezier kan schenken als ze winnen. Hoe makkelijk of moeilijk dat ook mag wezen. Uiteraard is het winnen van de Championsleague met cambridge moeilijker en geeft het meer voldoening (ik heb het gedaan met CM 03/04), maar om nou te worden ingeschaald met een geestelijk gehandicapt buurjongetje vind ik iets te ver gaan. De wedstrijden worden er echt niet minder saai om, lees mijn post nog maar eens. Wedstrijden tegen Bayern, waarbij in de 90ste minuut nog 2x wordt gescoord zijn retespannend. Dus ik zit nog steeds met opwinding achter mijn pc. De uitdaging is misschien minder, maar het plezier lijdt daar absoluut niet onder. Wedstrijden tegen degradatie of promotie kunnen net zo spannend zijn als wedstrijden om de landstitel of champions league. De uitdaging zit hem er ook zeker in het feit om je team op dat niveau te houden, ook met regens.

Daar komt bij dat ik niet heel veel tijd heb om te spenderen aan FM, dus heb ik liever eerder succes. Daarnaast komt nog het argument dat het gewoon prachtig is om het team waarvan je al jaren fan bent, tot grote successen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 21:54
Ik had het spel gespeeld zonder Patches. Toen heb ik zonder dat ik fora bekeken had Robinho gekocht. (Geen wonder, want het is gewoon een superspits). Ik denk: nu in mijn nieuwe pot haal ik die ook even. Nou dat valt dus tegen, want zijn value is nu al 18.5 in het begin.

Ik ben nog niet zo goed in het op waarde kunnen schatten van de punten van de spelers, maar volgens mij Boulahrouz een hele aardige speler.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

King Nothing schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 02:34:
[...]

17 Oktober dus he, niet vandaag ;)

[...]

_O_ :>
Aaah, ja ik leef me iets te erg in :9
Ik probeer mensen niet aan te sporen om nu met PSV te beginnen, het was enkel een voorbeeld: PSV (klein) vs. Chelsea (groot). Dus mensen, zoek de (echte) uitdaging
Je kan beter bij PSV beginnen dan bij Ajax ja.
Ik sprak laatst iemand die bij Ajax begonnen was, die had 2 seizoennen afgewerkt en hetzelfde gewonnen als mij, alleen hij kwam ietsje verder in de Champions Leauge.
Hij kreeg verdomme gewoon een transferbudget van 66.5M!!! Overdreven veel voor een club als Ajax.
Hij koop de ene naar de andere topspits, en ja, dan win je de Champions Leauge makkelijk.
Ik moet het met mijn PSV doen met een dikke 7 - 8M.

Ik wil met PSV de Champions leauge winnen, dan ga ik naar een kleinere club.
En dat ben ik nu al 3 seizoenen aan het proberen, zo makkelijk gaat het dus allemaal niet bij PSV :D

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 88911 op 13-05-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Ik heb al meerdere malen een klein clubje naar de top gebracht. Vroeger was Peterborough favoriet (speelde toen in wat nu volgens mij League 2 heet). Ik speel juist nauwelijks bij grote clubs, dus het feit dat ik nu bij Ajax aan het roer sta is puur toeval. Ik weet nog wel dat ik in 95/96 (CM2) een serieuze game gehad heb met Ajax, maar dat was tot voorkort de enigste keer. Het is wel een keer leuk om wat makkelijker te winnen :).

De resultaten zijn trouwens niet bepaald realistisch. Ik ben kampioen geworden, heb de Amstel Cup weten te winnen (daardoor speelt Emmen, 13e in de eerste divisie, nu Europees), en ik heb de nationale supercup aan het begin van het seizoen gepakt. In de Uefa Cup ben ik helaas gesneuveld in de finale, Real Madrid wist met 1-0 te winnen :(.

Aangezien ik nog altijd met 5.0.2 speel zijn m'n financien belachelijk goed. Het afgelopen jaar heb ik in totaal 46 miljoen winst gemaakt, terwijl m'n budget 50.000 per week te hoog is, mede dankzij de nieuwe contracten van de "jonkies" (v/d vaart, sneijder, stekelenburg). Ook de transfers zijn niet bepaald realistisch, zo wilde van Bommel maar wat graag naar Ajax komen. Ook is Oliseh weer teruggekeert op het oude nest en heb ik Bergkamp weten te tekenen. Iedereen die een beetje into voetbal is snapt dat dit nooit gebeurd 8)7

Om het wat aantrekkelijker te maken heb ik besloten om een eerste divisie club "erbij" te nemen -waarschijnlijk Haarlem- en daar vanuit Ajax wat spelers aan uit te lenen. Althans, dat ga ik proberen. Dan komt Ajax 2 dit jaar maar wat minder ver in de beker :9 .

Edit:Binnen een week is m'n transferbudget van 8,5 naar 27,5 naar 36 miljoen gegaan 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door BoB_HenK op 13-05-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:56
Ik speel ook met Peterborough United (Engelse League One club ale in het begin seizoen toch :P ), mijn doel is om de Champions League te winnen wat nog wel enkele jaren kan duren ;) dit is me voorheen altijd al gelukt in de vorige championship manager spelletjes alhoewel het meestal wel enkele jaren duurde. Maar we zijn nu al goed op weg naar de Premier League wat toegang geeft tot de Champions League.

Het managen van een kleinere lager gerangschikte club is stukken moeilijker dan een grote club. Klein transfer budget, loonbudget is meestal verschrikkelijk klein en in Engeland heb je ook nog eens het probleem van de work permits wat het onmogelijk maakt om goede niet EU-spelers te kopen.

Het eerste seizoen heb ik het team helemaal herwerkt, overbodige spelers verkocht (vooral degene met een te hoog loon), en veel gratis spelers aangetrokken (transferbudget was maar 30000€). Het begin van het seizoen was moeilijk maar toch ben ik zeer nipt zesde geindigd in de league one, wat me een plaats gaf in de playoffs waarna ik de finale van de playoff verloor van Sheffield Wednesday nog een extra jaar league one voetbal dus :) ik verloor ook nog de LDV Vans Trophy final die ik met veel moeite had bereikt was wel mooie troostprijs geweest maarja we mogen niet klagen.

Het seizoen daarop heb ik promotie afgedwogen met mijn team wat bloed zweet en tranen heeft gekost vooral te danken aan een klassse spits die ik via een free transfer had binnengehaald (35 goals op een seizoen :) ). Het erge was dat mijn wage budget lager was dan het seizoen daarvoor :( van 300000€ naar 200000€ per maand. Dit kwam omdat de club hun training facilities had uitgebouwd wat resulteerde in hogere ground maintenance etc :( dus minder financiën en een klein verlies op het einde van het seizoen :(. Ook het hoge aantal matchen (ooit 3 per week) wat nogal uitputtend is voor een kleine kern van spelers.

Gelukkig werd na de promotie het seizoen daarop mijn loonbudget verhoogd van 200000€ naar 240000€ wat wel mag voor een Championship League club (engelse tweede klasse) en ik heb mijn klasse spits kunnen verkopen voor een mooi bedrag wat nodig was om de club financiel gezond te maken en om mijn transfer budget eindelijk eens te verhogen.

Na nog een paar gerichte transfers sta ik op dit moment derde in de Championship League wat eigenlijk een verassing is, ik sta maar 2 punten achter op de tweede en de voorsprong op de vierde en vijde in de stand is maar 1 punt. Dus het kan nog alle kanten uit. Probleem is wel dat ik alweer met een deel gekwetsen zit gelukkig geen langdurige toch maar hopen dat we promotie kunnen afdwingen desnoods via playoffs.

Het spelen van een club uit lagere klasse is dus zeker een hele uitdaging, vooral de lage lonen en het lage transfer budget zorgt ervoor dat je veel gerichte aankopen moet doen constant spelers scouten en proberen spelers te strikken op free transfers. Maar dit maakt het spel ook zo plezant en verslafend ;).

Dus ik zou iedereen eens aanraden om een kleine club te managen en je een doel voor te stellen om te behalen (bijvoorbeeld promotie afdwingen, Championship League winnen, etc). Dit maakt hhet spel des te interresanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk, ze bestaan dus toch :)

Na de reacties ff snel doorgelezen te hebben:

Tuurlijk (zoals ik ook al aangaf later) snap ik dat het leuk is om met je favo club te beginnen, dus is het Ajax, PSV, Milan, Real, whatever, prima. Als je echt fan bent is dat voor jou gewoon een toffe game. Daat gaat me ook helemaal niet om, de beweegredenen om met welke club dan ook te beginnen kan ik toch niet ruiken dus dat maakt me ook helemaal niets uit (al blijf ik erbij dat het gewoon verreweg het leukst is om met een klein kut clubje te beginnen ), het ging mij er meer om dat op een gegeven moment 30x hetzelfde verhaal werd gepost (meestal Ajax). Tsjah, dan kun je wat mij betreft ook een ajax-topic openen :P (ik ben overigens geen feyenoord fan ofzo hoor ).

Het viel natuurlijk ook op doordat vrijwel niemand anders meer zijn verhaal poste, maargoed opgelost.

Ik ben een game begonnen met mijn zweedse favo, Vastra Frolunda (in andere versies mee gespeeld). Maar een speler van mij werd gevolgd door een Duitse club en ik zodoende even een kijkje nam in Duitsland en die stomme nep-namen zag (intussen al iets op gevonden en opgelost) was de game alweer verziekt :X Maargoed eerst 'even' examen en dan maar weer eens een game opstarten. Je moet wat he, 3 maanden vakantie :9
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.