[PC] Football Manager 2005 - deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.921 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je wilt een verhaal? Nou, krijg je d'r bij deze een! :P

Na opgestapt te zijn bij Inter, na 6 mooie seizoenen (zie hierboven ergens), ben ik dus tegen het eind van Engelse seizoen begonnen bij Charlton Athletic, in de Premier Division. Opdracht was 'avoid relegation'. Helaas lukte dat dus niet, met name door een gebrek aan kwaliteit in de defensie.

Het jaar erop ging het in de Championship wel erg goed, werd tweede, achter Everton, die het jaar ervoor samen met mij waren gedegradeerd. In de League Cup kwam ik tot in de halve finale, Liverpool was daar iets te sterk.

Helaas liep het in het seizoen daarna dus dermate slecht dat ik op tweederde oid ben uit gaan kijken naar een andere baan. Redenen waren de slechte prestaties van Charlton, een heleboel aflopende en niet meer te verlengen contracten, waaronder mijn twee beste spelers, en een totaal gebrek aan transfergeld, en way te weinig wage-funds. Op dat moment stond Charlton 20e, en stevende af op directe degradatie. Uiteindelijk is dit ook gebeurd, zei het dat ze 18e werden nog.

Na wat rondsollicteren kwam ik uiteindelijk terecht bij 1.FC Köln, in de Duitse Bundesliga dus. Missie was een respectable league positie, van zowel board als spelers. Transfersum was OK (niet bijzonder hoog, maar acceptabel), en de rest van de financien idem dito. Aardige spelers, zij het dat de defensie nogal op leeftijd was (één van 29 jaar, de rest allemaal boven de 30, gemiddelde leeftijd van de defenders lag zo rond de 33-34, de oudste was zelfs 37 jaar!). Ook slechts één AML, en niet één AMR. Dat waren dus de eerste prioriteiten. Nog het eerste jaar een AML, een AMR en twee DC's aangetrokken.

Toen ik er begon stonden ze 14e, iets onder de maat dus. Ik heb een aantal mooie overwinningen geboekt, waardoor ik op een gegeven moment zelfs 6e stond. Toen begon echter het gebrek aan diepte in de selectie zich te doen gelden d.m.v. wat (niet al te lange) blessures en schorsingen. Ik zakte terug tot de 13e plek...

Gelukkig stond ik wel in de finale van de Duitse beker (verloren met 3-1 van Schalke'04), en aangezien Schalke'04 zich al geplaatst had voor Europees voetbal (CL in dit geval) plaatste ik me voor de UEFA Cup.

Voor volgend jaar komen er nog twee nieuwe 2 DC's bij (een voor de toekomst, de ander voor directe inzet), een nieuwe AMRC, en een FC als extra reserve.

Leuk detail: de club bleek Ruud van Nistelrooy al te hebben aangetrokken toen ik hier kwam. Die is inmiddels 35 jaar, maar heeft er in 26 wedstrijden toch nog steeds 17 ingetikt, slechts één minder dan mijn topscorer.

Eindstand league:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/1fck.JPG

Ik was hiernaast ook bondscoach van Nederland, en daar liep het ook lekker. In de groep ging het relatief eenvoudig met drie keer winst (3-1 tegen Zwitserland, 2-1 tegen Tjechië, en 4-3 tegen Portugal, dit was een echte thriller). Daarna door naar de kwartfinale, en ik werd geloot tegen Italie... ik schrok al, maar gelukkig hadden ze een off-day, waardoor ik ze met 5-0 (!) van de grasmat veegde, o.a. door een hattrick van Abeyie. Die moet van Basten maar snel selecteren ;)

Nog een reden voor zijn dringend nodige selectie? Hiero:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/abeyie.JPG

En nu weer serieus ;)

In de halve finale ontmoette ik Denemarken. Dit was een pittige wedstrijd, ging redelijk gelijk op tot circa de 80e minuut. Toen zakten ze in, en door twee treffers van alweer Abeyie, won ik toch met 3-1.

In de finale werd ik geloot tegen Zweden. Helaas, helaas... door een gebrek aan inzet (anders kan ik het niet verklaren), verloor ik daar met 2-0... geen europees kampioen dus!

Sidenote: in 2012 zijn er van de huidige vaste gasten in het Nederlands elftal bijna niemand meer actief als voetballer... alleen Wilfred Bouma (inmiddels 34 jaar) en Arjan Robben (28) nog. Uiteraard wel een aantal van de voetballers die momenteel net komen kijken in het Nederlands elftal (zoals bijv Kuijt). Van Nistelrooy voetbalt dus nog wel (bij mij), maar heeft zich teruggetrokken uit het international voetbal.

Nu op naar de kwalificatie van het WK 2014. Ben geloot in een groep met Luxemburg, Hongarije, Roemenië, Ijsland, Polen en Andorra. Moet dus niet zo'n probleem opleveren vermoed ik. De KNVB en de supporters zijn iig very pleased momenteel.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 14-05-2005 15:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wildhagen

heerlijk ;)

Hehe nee, maar ik ben een paar maanden weg van het forum en één ding is iig niet veranderd. De Leo Beenhakker van Footbal Manager 2005 :P De vraag is niet waar jij allemaal heb getraint, maar welke clubs heb jij (nog) niet getraint? Waar King Nothing even is gestopt, blijf jij oververmoeibaar doorspelen. Netjes met Nederlands elftal btw, wat is de selectie? (aangezien zowat iedereen is gestopt).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik houd wel van afwisseling :)

Nee, maar nu ga ik denk ik wat langer door, ga dat eens proberen. Met 6 seizoenen bij Inter blijkt dat al, en ik wil vanaf nu minimaal drie seizoenen bij elke club gaan doorbrengen toch wel.

De huidige selectie van het Nederlands elftal:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/holsel.JPG

Uiteraard zitten er wel veel meer in de National Pool, maar dit zijn de besten toch wel. De enige die nog ontbreekt is Mark van Bommel, i.v.m. een gebroken been (9 maanden uit de running).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:30:
@ Wildhagen

heerlijk ;)

Hehe nee, maar ik ben een paar maanden weg van het forum en één ding is iig niet veranderd. De Leo Beenhakker van Footbal Manager 2005 :P De vraag is niet waar jij allemaal heb getraint, maar welke clubs heb jij (nog) niet getraint? Waar King Nothing even is gestopt, blijf jij oververmoeibaar doorspelen. Netjes met Nederlands elftal btw, wat is de selectie? (aangezien zowat iedereen is gestopt).
Vanavond komt de laptop die niet-van-mij-is-maar-wel-hier-staat weer "thuis" dus dan gaat FM denk ik weer aan. Sta al een maand of 3 droog :P

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Raaaahhhhhhh. Koop ik net een zeer goede DC, komt-ie bij mij, na één dag training: kading, 5 maanden out wegens een heup-blessure. Grrrrrrr!

Over talent gesproken, moet je deze gozer zien, zijn stats i.c.m. leeftijd.. goede regen! Ik geef alleen linkjes, om spoilers te voorkomen:

- Stats: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/talent1.JPG
- History: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/talent2.JPG

Hem had ik het eerst willen kopen, maar helaas was Manchester United sneller...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:16:

Over talent gesproken, moet je deze gozer zien, zijn stats i.c.m. leeftijd.. goede regen! Ik geef alleen linkjes, om spoilers te voorkomen:
.
Dat had niet gehoeven, het is een regen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wildhagen

Die Mark van de Boogaert ofzoiets van de Nederlandse selectie he, das irl de vriend van een klasgenote van mij :P

Lekker belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:35:

Tuurlijk (zoals ik ook al aangaf later) snap ik dat het leuk is om met je favo club te beginnen, dus is het Ajax, PSV, Milan, Real, whatever, prima.
Nou PSV hoort niet in dat rijtje thuis in FM vind ik.
PSV is in FM 'armer' dan Feyenoord en Ajax, vooral in het Transferbudget.
Ik heb met PSV (om in ruud gullit taal te spreken) een kleinere vijver om uit te vissen.

Ik denk dat je het spel eerst moet kennen en dán pas bij een kleine club beginnen. Je moet gewoon wat ervaring hebben. Ik ga ook naar een kleinere club, maar dat doe ik pas als ik succes heb behaald met PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Ik weet niet hoeveel transfer-budget je bij PSV kreeg, maar ik kreeg bij Feyenoord in het eerste seizoen 6,5 miljoen (dacht ik) en in m'n tweede seizoen, na alles gewonnen te hebben (competitie, UEFA Cup, Beker), 2,5 miljoen, wat later opgehoogd werd naar 8,5 miljoen, ivm goede financiële resultaten.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:16:
[...]

Nou PSV hoort niet in dat rijtje thuis in FM vind ik.
PSV is in FM 'armer' dan Feyenoord en Ajax, vooral in het Transferbudget.
Ik heb met PSV (om in ruud gullit taal te spreken) een kleinere vijver om uit te vissen.

Ik denk dat je het spel eerst moet kennen en dán pas bij een kleine club beginnen. Je moet gewoon wat ervaring hebben. Ik ga ook naar een kleinere club, maar dat doe ik pas als ik succes heb behaald met PSV.
Ja dat hoor ik van iedereen idd. Mijn persoonlijke voorkeur zou dan naar Feyenoord uit gaan omdat dat zo'n verschrikkelijke zooi irl is op het moment :P

Nee maar dat tweede wat je zegt klopt idd. Niets mis mee, ik gebruik daar trouwens vaak een subtopper uit de Serie A of Primera Division voor. Daarna vrijwel direct altijd naar de onderste regionen van Engeland 8) Vroeger ging ik ook wel eens naar Vitesse (ben ik fan van), maar de Nederlandse competitie vind ik toch eigenlijk niet zoveel aan, valt me elk jaar weer tegen. Zeker nu met die bugs :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bij mij wel een probleem is, is dat ik een nieuw spel aan zal moeten maken als ik naar een kleinere club wil.
Omdat ik geen andere competities heb geselecteerd in het begin.
Is er geen mogelijkheid om die gedurende het spel nog toe te voegen zodat ik ook naar het buitenland kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:56:
Wat bij mij wel een probleem is, is dat ik een nieuw spel aan zal moeten maken als ik naar een kleinere club wil.
Omdat ik geen andere competities heb geselecteerd in het begin.
Is er geen mogelijkheid om die gedurende het spel nog toe te voegen zodat ik ook naar het buitenland kan?
Nee, je moet echt opnieuw beginnen :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuj Mensen :)

Ik zit nu met AS Monaco in mijn 2e seizoen, eerste seizoen ging lekker, direct 2e geworden, had aan het begin ook lekker budget, 18 miljoen voor transfers. nu zit ik in de voorbereiding van mijn 2e seizoen, heb Chevanton verkocht voor 17.5 miljoen aan AC milan, dat vang ik zo op met : Babel, Adobayor,Saviola en Shabani Nonda, heb ook al Freddy Adu en Marcelo aan gekocht voor de toekomst ( Adu = 16, Marcelo = 17 ).

Nou moet ik voor mijn nieuwe seizoen natuurlijk nog wat spelers aantrekken, zoals jullie in onderstaand screenshot kunnen zien zit mn middenveld wel goed, Met Kallon, Torrado, Bernardi, Farinos. Daarnaast nog reserves : Farnerud, Plasil, Zikos en nog wat 2e elftal spelers.

Nou zit ik een beetje met mijn verdediging. Ik heb 21 miljoen te investeren in spelers, dus klagen over geld doe ik niet. Ik heb al Squillaci en Rodriquez, aan de zijkanten Velasco en Givet.

Nou willen die 2 middelste nog wel eens snel tegen rode kaart of blessures oplopen, dat wil ik graag beetje intomen, en er een goeie verdediger bijhalen. hebben jullie tips?

Ohja, Hier screenshot van mijn elftal ;)

Afbeeldingslocatie: http://img226.echo.cx/img226/8712/fm20050ia.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Als je 'm kan betalen: Heitinga :) . Daarnaast kan je Sunday Oliseh proberen, zijn contract loopt aan het einde v/h 1e seizoen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoB_HenK schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:40:
Als je 'm kan betalen: Heitinga :) . Daarnaast kan je Sunday Oliseh proberen, zijn contract loopt aan het einde v/h 1e seizoen af.
Tuurlijk lukt dat, budget van 21 miljoen :P nog meer adviezen?

Ik ga trouwens vaak in op scoutingsadviezen, goed of niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:41:
[...]

Tuurlijk lukt dat, budget van 21 miljoen :P nog meer adviezen?
Ik heb zelf de Ajax verdediging en ook de Jong doet het erg goed, daarbij kan hij (net zoals Heiting overigens) ingezet worden op rechts. In mijn game is Josemi (speelt bij Liverpool) en goede DRC tegen een leuk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoB_HenK schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:44:
[...]

Ik heb zelf de Ajax verdediging en ook de Jong doet het erg goed, daarbij kan hij (net zoals Heiting overigens) ingezet worden op rechts. In mijn game is Josemi (speelt bij Liverpool) en goede DRC tegen een leuk prijsje.
Zal even kijken :) nog adviezen voor buitenlandse spelers? in ieder geval verdedigers.
Ik heb al Cordoba geprobeerd, Inter wou er 15 miljoen voor, vond ik te prijzig, en ook stam geprobeerd, kan alleen niet aan zijn salaris eisen voldoen :(

Wat doen jullie eigenlijk met scoutingsverslagen van spelers die je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje deze post te hebben gelurked toch een vraag van mijn kant.

Ik zit inmiddels in mijn 4e seizoen bij Helmond Sport (hehe) .

Na het 1e gepromoveerd naar de eredivisie (woo yay!) en het tweede seizoen ben ik in de midden moot van de eredivisie terecht gekomen (wel de beker gewonnen >:) ). Omdat het allemaal voor de wind ging probeerde ik dus het stadion (de Braak, 4000 man) uit te breiden. Dit mocht niet omdat de omwonenden het er niet mee eens waren.

Het derde seizoen toch maar weer doorgespeeld en zelfs verassend 2e geworden achter PSV. Na de winterstop vreemd genoeg maar 1 wedstrijd verloren (PSV, en ook natuurlijk uit de EUFA cup gekegeld, dat was niet echt een verassing). Ook de beker won ik weer omdat Emmen in de halve finale PSV uitschakelde en ik in de finale hen dus tegenkwam. Dit jaar probeerde ik dus weer mijn stadion uit te breiden maar weer houden die bewoners het tegen.

Mijn vraag is nu, komt er ooit nog wel een tijd dat ik mijn stadion kan en mag uitbreiden van die omwonenden? Of doe ik iets verkeerd? Het is namelijk een beetje zonde dat ik in Europa clubs als inter tegen kom en ik dit soort wedstrijden met 4000 man publiek speel (en erger nog; inkomsten mis loop omdat ik veel minder publiek kwijt kan dan dat er wil komen). Want anders kan ik net zo goed naar een ander eerste divisie team in NL verhuizen dat wel het stadion kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:21:

Nou willen die 2 middelste nog wel eens snel tegen rode kaart of blessures oplopen, dat wil ik graag beetje intomen, en er een goeie verdediger bijhalen. hebben jullie tips?
Mijn trio Bouma - Alex - Naldo zijn onklopbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:29:
Na een tijdje deze post te hebben gelurked toch een vraag van mijn kant.

Ik zit inmiddels in mijn 4e seizoen bij Helmond Sport (hehe) .

Na het 1e gepromoveerd naar de eredivisie (woo yay!) en het tweede seizoen ben ik in de midden moot van de eredivisie terecht gekomen (wel de beker gewonnen >:) ). Omdat het allemaal voor de wind ging probeerde ik dus het stadion (de Braak, 4000 man) uit te breiden. Dit mocht niet omdat de omwonenden het er niet mee eens waren.
Eerste divisie is echt te makkelijk :P Ik ben met Emmen ook direct kampioen geworden, 10 seizoenen later (ontslag bij Emmen , staat wel in deel 2) met De Graafschap ik dacht iets van 23 op rij zonder nederlaag gebleven (20x winst en 3x gelijk ofzo) en met 24 punten voorsprong kampioen geworden :X
Het derde seizoen toch maar weer doorgespeeld en zelfs verassend 2e geworden achter PSV. Na de winterstop vreemd genoeg maar 1 wedstrijd verloren (PSV, en ook natuurlijk uit de EUFA cup gekegeld, dat was niet echt een verassing). Ook de beker won ik weer omdat Emmen in de halve finale PSV uitschakelde en ik in de finale hen dus tegenkwam. Dit jaar probeerde ik dus weer mijn stadion uit te breiden maar weer houden die bewoners het tegen.
Emmen _O_ :P
Mijn vraag is nu, komt er ooit nog wel een tijd dat ik mijn stadion kan en mag uitbreiden van die omwonenden? Of doe ik iets verkeerd? Het is namelijk een beetje zonde dat ik in Europa clubs als inter tegen kom en ik dit soort wedstrijden met 4000 man publiek speel (en erger nog; inkomsten mis loop omdat ik veel minder publiek kwijt kan dan dat er wil komen). Want anders kan ik net zo goed naar een ander eerste divisie team in NL verhuizen dat wel het stadion kan uitbreiden.
Och, als je uit naar Inter moet speel je in een stadion waar 86.000 man in kan. Jij moet de helft van je inkomsten van de thuiswedstrijd tegen Inter aan hun overmaken, hun moeten de helft naar ju overmaken. Jij betaalt de helft van 4.000 man, zij de helft van 86.000. Welke inkomsten mislopen :+

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:44:
[...]

Mijn trio Bouma - Alex - Naldo zijn onklopbaar :D
Heb nu lekkere verdediging :P

Velasco - Squillaci - Givet - Maxwell _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:55:
[...]Och, als je uit naar Inter moet speel je in een stadion waar 86.000 man in kan. Jij moet de helft van je inkomsten van de thuiswedstrijd tegen Inter aan hun overmaken, hun moeten de helft naar ju overmaken. Jij betaalt de helft van 4.000 man, zij de helft van 86.000. Welke inkomsten mislopen :+
Misschien een slecht voorbeeld. 18 wedstrijden in de Eredivisie thuis met max 4000 man is natuurlijk wel inkomsten mis lopen. Maar heb jij wel je stadion met Emmen kunnen uitbreiden toen je daarmee speelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Spelletje begonnen met Ajax dit keer (de eerdere keren met Sparta, AZ, RBC en ADO begonnen).. Eerste seizoen kampioen geworden, ik werd er in de halve finale van de CL uitgekegeld, ik was redelijk kansloos tegen Inter Milan. Wél de beker gewonnen!

De opstelling:
Stekelenburg
Trabelsi - Heitinga (die vertrok en op zijn plaats ging Vermaelen spelen) - Vanden Borre - Maxwell
Rosales - Van der Vaart (die vertrok en Ricardinho verving hem meer dan goed) - Sneijder - Mitea
Charisteas - Mokoena

Bank:
Lobont - O'Brien - Pienaar - Nyadoro - Obodai - Grygera - Roni

Nyadoro, Roni - Vanden Borre en Ricardinho heb ik aangekocht. Roni speelde steeds meer in de basis en verving Charisteas. Roni is een superspits; scoort heel veel, heel makkelijk en heeft behoorlijk wat punten gepakt.

Nu het 2e seizoen in waar ik Alex heb gekocht (7M), Van Bommel kwam zonder transferprijs, Robert de Pinho voor 675k en ik heb vooral veel talenten vastgelegd.

Ricardinho beheerst het middelveld, en nadat Trabelsi naar PSV is gegaan doet De Jong het voortreffelijk. In de spits heb ik de luxe dat ik kan kiezen uit Charisteas, Mokoena, Robert, Roni en Babel. Quansah speelt elke week voortreffelijk in Ajax 2, dus die zit er aan te komen..

Omdat ik het goed wilde aanpakken ben ik ook bezig gegaan met Ajax 2, en nu staan zowel Ajax als Ajax 2 in de halve finale van de Amstelcup! Ajax 2 moet van PSV zien te winnen, Ajax 1 mag zich van FC Groningen ontdoen... kijken of ik Ajax 2 Europa in kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elftal voor mij, Seizoen 2005/2006, AS Monaco :)

Doelman: Roma
Verdediging vlnr : Velasco - Squillaci - Givet - Maxwell
Middenveld vlnr: Kallon - torrado - Farinos - Bernardi
Aanval : vlnr : Sonny Anderson - Adobayor

Wissel : Aurand ( doelman geleend van Lorient, toekomstig talent. )
Nonda
Plasil ( Tsjechisch international )
Farnerud ( Noors International )
Rodriquez (Mexicaans international )
Babel ( kennen we wel :P )

En dan nog in mijn reserve onder andere Freddy Adu, die was transfervrij, en Marcelo, 300k :)

Saviola is terug naar barcelona, was op huurbasis, chevanton voor 17.5 miljoen verkocht.
Had toen in totaal 28.7 miljoen voor transfers.
Sonny Anderson - 1.1 miljoen
Maxwell - 13.5 miljoen ( Veelste veel :P )
komen nog : Baros, Davids :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouKnow schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:51:

Nyadoro, Roni - Vanden Borre en Ricardinho heb ik aangekocht. Roni speelde steeds meer in de basis en verving Charisteas. Roni is een superspits; scoort heel veel, heel makkelijk en heeft behoorlijk wat punten gepakt.

Nu het 2e seizoen in waar ik Alex heb gekocht (7M), Van Bommel kwam zonder transferprijs, Robert de Pinho voor 675k en ik heb vooral veel talenten vastgelegd.
Ja joh, koop half PSV maar weer leeg he :P
Hoe heb jij Roni aan de praat gekregen :9~
Ik heb hem ook gekocht maar hij heeft er pas 2 ingetrapt in die 8 wedstrijden die ik hem heb laten spelen.
Robert daarentegen scoort echt aan de lopende band.
Zijn gemiddelde is dik 28 per seizoen.
En hij staat op dit moment op 9.00 score in de CL

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:16:
[...]

Misschien een slecht voorbeeld. 18 wedstrijden in de Eredivisie thuis met max 4000 man is natuurlijk wel inkomsten mis lopen. Maar heb jij wel je stadion met Emmen kunnen uitbreiden toen je daarmee speelde?
Ik weet dat ik een slecht voorbeeld gaf :) En je speelt 17x thuis ;)
Stadion van Emmen is uitgebreid van 8.600 naar 11.100 plaatsen. Duurde wel een aantal jaar trouwens, ik heb geen gezeur van omwonenden gehad. Trouwens, stadion van Emmen staat op een sportterrein, er staat geen enkel huis in een straal van 5km². De Braak grenst aan een woonwijk (ik ben er met Helmond - Emmen nog geweest paar weken geleden :) ).

Ik ben trouwens serieus weer begonnen met FM.
Speeldatum: 19 oktober 2014
Clubs: Charlton Athletic & Derby County
Geschiedenis in een notedop, speciaal voor de nieuwelingen :P
Charlton: Begonnen als Redbridge FC manager, 2 jaar Conference South, 2 jaar Nationwide Conference en een wedstrijd of 12 in League Two. Toen Charlton manager geworden (ben gevraagd) promotie via play-offs, degradatie uit Premier League, 2e in Champ.Ship, vervolgens 8e, 6e en 4e in de EPL. 1x League Cup gewonnen en 1x UEFA Cup gewonnen.
Derby County: Begonnen bij Emmen, kampioen GGD, vervolgens 13e, 8e, 4e, 4e, 3e, 4e, 3e in de HCE. Ontslagen, 2 maand Gretna (Schotland Div. 1) te saai :z gesolliciteerd bij De Graafschap, fluitend kampioen in de GGD en Amstel Cup finale gehaald (en verloren :P ), in de HCE na een wedstrijd of 8 overgestapt naar Derby County, League One.
Standen nu, beide 12 wedstrijden gespeeld:
Charlton: 5e in Premier League
Derby County: 5e in League One
Qua bekercompetities:
Charlton: Champions League: poule, 3x gespeeld, 1e plaats. 3e Ronde League Cup.
Derby: 2e ronde Vans Trophy, League Cup al uitgeschakeld.
FA Cup moet nog beginnen.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:55:
[...]

Ja joh, koop half PSV maar weer leeg he :P
Hoe heb jij Roni aan de praat gekregen :9~
Ik heb hem ook gekocht maar hij heeft er pas 2 ingetrapt in die 8 wedstrijden die ik hem heb laten spelen.
Robert daarentegen scoort echt aan de lopende band.
Zijn gemiddelde is dik 28 per seizoen.
En hij staat op dit moment op 9.00 score in de CL
Speelt PSV tegenwoordig maar met 6 man ;)

Roni, 4-4-2 systeem met de MR en ML die tot aan de FR/FL positie doorrennen, waarbij zowel de beide spitsen als m'n buitenspelers 'cross ball' en 'through ball' op often staan. Hij trapt er gemiddeld nét iets meer dan 1 in, en zeker tegen de Europese top is dat fijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Kleine update.

We zijn op het nippertje tweede geëindigd in de Championship League wat recht gaf op promotie naar de Premier League :) voor Peterborough United.

De voordelen van de Premier League werden al meteen duidelijk 20 000 000 € aan TV-gelden ontvangen :o opeens wordt het budget van de club bijna vertienvoudigd. Het loon budget werd verhoogd naar 525 000€ per maand en ik krijg voor het eerst een riant transferbudget van 14 000 000 €.
Waarvan ik al meteen 6,7M € heb uitgegeven om Joe Cole te kopen van Chelsea deze stond bij request transfer listed omdat hij niet aan spelen toekwam bij Chelsea >:) voor de rest heb ik ook Labinot Harbuzi kunnen aankopen, hij speelde al twee seizoenen bij mij op huurbasis. Het stadium werd ook nog eens uitgebried met 1150 zitjes, totale capaciteit 16464 man, vermoedelijk het kleinste stadium in de Premier League ;).

Momenteel staan we wel 17de in de Premier League, thuis eerst verloren van Crystal Palace 0-1 daarna mijn eerste grote uitnederlaag, 5-0 verloren tegen Chelsea :(, gelukkig de match daarna thuis met 1-0 gewonnen van Manchester United wel met zeer veel geluk trouwens ;), het ziet ernaar uit dat het een zwaar seizoen zal worden. Maarja we staan ook 2000 tegen 1 getipt om de Premier League te winnen dit jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door KeiFront op 16-05-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:27
Ik ben nieuw hier, en heb zelf wel veel CM 2001/2002 gespeeld, met veel plezier. altijd wel de grotere clubs, maar toch blijft zo'n CL finale billenknijpen als je het voor het eerst doet :).

Nu ben ik weer begonnen met FM2005 met Newcastle United, een wat kleinere club.
Ik vind zelf dat ik het niet slecht doe, 1e wedstrijd tegen Manchester United 2-1 verloren, 2e wedstrijd tegen Arsenal 3-1 verloren. sindsdien 1 wedstrijd gelijk gespeeld. in de UEFA cup gaat het ook wel aardig, maar ben dan ook voornamelijk kleinere clubs tegen gekomen.

Ik zal jullie in de toekomst op de hoogte houden, als er interesse naar is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het na 2,5 seizoen met Real Madrid wel gezien nu, ik heb zin in een kleine club.
Nu zat ik nog even te twijfelen tussen ontslag nemen en een club zoeken of helemaal opnieuw beginnen, het is het laatste geworden.

Er waren nog wat dingen die ik wilde editten (trainers op de juiste plekken, wat spelerstats, een aantal verkeerde spelerposities, enz...) dus dat meteen maar gedaan en nu ga ik beginnen met Zamora in de Spaanse 3e divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Bartvw schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:08:
Ik ben nieuw hier, en heb zelf wel veel CM 2001/2002 gespeeld, met veel plezier. altijd wel de grotere clubs, maar toch blijft zo'n CL finale billenknijpen als je het voor het eerst doet :).

[...]
Ik zal jullie in de toekomst op de hoogte houden, als er interesse naar is natuurlijk :)
Uiteraard zijn wij geintresseerd :)

Ik heb met Charlton de Euro/Asian Cup gewonnen \o/ Had ik echt nog nooit van gehoord :X Boeiend ook, weer een beker erbij en het betaalde ook nog 750.000 euro :P
Heb de 2e ronde van de CL gehaald, 15 punten in de poule, alleen uit bij Club Brugge verloren met 1-0. Tegenstander in de 2e ronde is Olympiakos.
Uitgeschakeld in de League Cup, verloren met 3-1 ofzo van ManUre.
FA Cup 4e ronde gehaald, moest tegen een League two club en dat was een mooi moment om wat spelers te laten spelen die net terugkwamen van blessures. 'k Sta 3e in de competitie.

Derby zit ook in de 4e ronde van de FA Cup en staat ook 3e in de competitie.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Wtf...
Ik krijg net een nieuwsbericht binnen dat de manager van Reading heel veel vertrouwen heeft dat hun kampioen worden na de overwinning op Derby County. Best joh :z alleen was het 0-0 en won Reading dus niet :?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58768/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58769/thumb.jpg

|:(

[ Voor 36% gewijzigd door King Nothing op 16-05-2005 22:46 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar besloten door te spelen met Helliemond Sport ondanks dat ik van "de geminte" het stadion niet mag uitbreiden.

Aan transfer geld kreeg ik van mijn board 10miljoen wat ze later uitbreidde tot 22milj. Ik heb echt geen flauw idee wat ik daarmee moet, want iedereen die meer dan 1 miljoen waard is wil nog niet dood gevonden worden in de Braak (en terecht).

Belangrijkste aankopen seizoen 07/08;

-Daniel de Ridder met een free transfer ( :9 )
-Navarro (een of andere dude uit Urugay waarvan ik de salaris eisen bijna niet kon betalen. Todat ik hem 1000 airmiles per doelpunt, 200 D.E. punten per assist en een start bonus van 150 rocks aanbood en toen was het ineens wel goed. Komt iig in de winterstop) kostte 9mlj
-Ferne Snoyl (regen) NL en kan links achter en links mid spelen. Altijd makkelijk
-Testa, als vervanging voor Mark-Jan Fledderus aan de linker kant.

spoiler:
Mark-Jan Fledderus was mijn beste speler vorig jaar. Speelt graag links midden en kan prima een vrije rol aan. Heeft prima dribbel en voorzet stats dus is eigenlijk een hele goede speler voor teams zoals Helmond Sport. Moest hem laten gaan omdat hij moeilijk ging doen over wat ie verdiende.9 Koste me vorig seizoen 0,- en Excelsior kocht hem voor 4.4miljoen. }) )

Zojuist de tweede oefenwedstrijd op de Braak (met 3988 man :( ) met 3-2 gewonnen van Zaragoza. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:03:
Aan transfer geld kreeg ik van mijn board 10miljoen wat ze later uitbreidde tot 22milj. Ik heb echt geen flauw idee wat ik daarmee moet, want iedereen die meer dan 1 miljoen waard is wil nog niet dood gevonden worden in de Braak (en terecht).
Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar, of wat doe ik vekeerd.
Zelfs met Helmond sport ( WIE? ) krijgt jij 3x meer transfergeld dan ik met PSV krijg.
En dat terwijl ik toch prijzen win.
Misschien dat het salaris van de gemiddelde speler bij mij te hoog is? Ik weet het niet, maar ik schrok wel toen ik las dat ik dit seizoen ( na de amstel cup en en de competitie gewonnen te hebben ) maar 3.3M kreeg aan transfergeld :| :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn spelers verdienen echt veel minder dan 10k /week. Geen enkele krijgt premies voor voorzetten/doelpunten en ik zit momenteel zon 2 ton onder mijn te besteden bedrag voor salarissen.

Volgens mij krijg ik gewoon relatief veel geld (2e vorig jaar in HCE en winnaar beker ~ 25milj) en geef ik geen flikker uit. Het grappige is ook dat dat te besteden bedrag maar optelt en optelt omdat ik eigenlijk alleen maar aan free transfers probeer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:49

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:03:
Toch maar besloten door te spelen met Helliemond Sport ondanks dat ik van "de geminte" het stadion niet mag uitbreiden.

Belangrijkste aankopen seizoen 07/08;

-Daniel de Ridder met een free transfer ( :9 )
-Navarro (een of andere dude uit Urugay waarvan ik de salaris eisen bijna niet kon betalen. Todat ik hem 1000 airmiles per doelpunt, 200 D.E. punten per assist en een start bonus van 150 rocks aanbood en toen was het ineens wel goed. Komt iig in de winterstop) kostte 9mlj
-Ferne Snoyl (regen) NL en kan links achter en links mid spelen. Altijd makkelijk
-Testa, als vervanging voor Mark-Jan Fledderus aan de linker kant.

spoiler:
Mark-Jan Fledderus was mijn beste speler vorig jaar. Speelt graag links midden en kan prima een vrije rol aan. Heeft prima dribbel en voorzet stats dus is eigenlijk een hele goede speler voor teams zoals Helmond Sport. Moest hem laten gaan omdat hij moeilijk ging doen over wat ie verdiende.9 Koste me vorig seizoen 0,- en Excelsior kocht hem voor 4.4miljoen. }) )

Zojuist de tweede oefenwedstrijd op de Braak (met 3988 man :( ) met 3-2 gewonnen van Zaragoza. :*)
Ferne Snoyl is toch echt geen regen hoor :). Speelt dit seizoen geregeld voor Den Bosch. Komt van Feyenoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 16-05-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:09:
[...]

Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar, of wat doe ik vekeerd.
Zelfs met Helmond sport ( WIE? ) krijgt jij 3x meer transfergeld dan ik met PSV krijg.
En dat terwijl ik toch prijzen win.
Misschien dat het salaris van de gemiddelde speler bij mij te hoog is? Ik weet het niet, maar ik schrok wel toen ik las dat ik dit seizoen ( na de amstel cup en en de competitie gewonnen te hebben ) maar 3.3M kreeg aan transfergeld :| :| :|
Welke versie van FM spelen jullie? In 5.0.5 (de nieuwste) is onder andere de "veel te veel geld" bug in de HCE opgelost. Je kreeg iets van 12 miljoen voor tv rechten en heel veel voor je eindpositie (8e was iets van 7 miljoen ofzo). Dat is sinds 5.0.5 verandert naar "normale" bedragen.
Kan ook zijn dat Sarcasto gewoon zuinig is met zijn geld en alleen maar spelers op free transfers haalt. Dat houd je een aardig bedrag over per seizoen neem ik aan.
Doe ik ook, zoveel mogelijk gratis spelers halen. Aan het einde van het seizoen komen 5 spelers naar mij toe voor een totaalbedrag van 4 miljoen, Hatem Ben Afra is neem ik aan wel een bekende naam, die komt dus voor € 0,- (waarde in het spel: 48 miljoen).
Ik kreeg aan het begin van het seizoen een transferbudget van 70 miljoen, daar heb ik (februari) nog 45 miljoen van over. In de zomer hjeb ik 5 spelers gehaald voor totaal nog geen 6 miljoen (waaronder Daniel Friedheim Holm), vlak na de start van de competitie nog een DC voor 18 miljoen en in de winter nog een DMC voor 11 miljoen.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:33:
[...]

Ferne Snoyl is toch echt geen regen hoor :). Speelt dit seizoen geregeld voor Den Bosch. Komt van Feyenoord.
Wist ik niet. :S Ik ben iig erg blij met hem, hij doet het tot nog toe erg goed voor me.
King Nothing schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:37:
[...]
Kan ook zijn dat Sarcasto gewoon zuinig is met zijn geld en alleen maar spelers op free transfers haalt. Dat houd je een aardig bedrag over per seizoen neem ik aan.
Klopt. Waarom zou je iemand kopen die na 2 jaar toch voor niks weg gaat. Kan je dr beter ook niks voor betalen denk ik dan. Op het niveau waar ik op dit moment opereer kan ik goed doorkomen met spelers die op free transfer komen.

Net mijn derde oefenwedstrijd gehad, blesseert mijn beste aanvaller zich voor 2 maanden aan zijn grote teen (wat een mietje). Dit dan met de JC schaal wedstrijd voor de boeg. :( Verrassend genoeg win ik die dan met licht overwicht (wtf!) van PSV. Woo-Yay-Hoopla dus. Seizoen kan al niet meer stuk voor de supporters en bestuur. En dit was mijn eerste wedstrijd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
In het kader van grote overwinningen:
Afbeeldingslocatie: http://www.laakhaventoren.nl/ben/tmp/fm2005/season_2/overwinning_thmb.jpg
(klikbaar)

[ Voor 9% gewijzigd door Ben.Hahlen op 31-05-2005 13:21 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het moment dat ik de patch 5.05(als ik het goed heb) installeer floept fm 2005 eruit met een error als ik gewoon patch 5.02 doe werkt hij wel. Hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:31:
op het moment dat ik de patch 5.05(als ik het goed heb) installeer floept fm 2005 eruit met een error als ik gewoon patch 5.02 doe werkt hij wel. Hebben meerdere mensen hier last van?
Ik heb hetzelfde probleem, daarom speel ik maar met de 5.02 patch, ondanks de gele kaarten-bug in de HCE en de belachelijke bedragen die je als prijzenwinst krijgt in diezelfde competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 21:37
Maak me niet af mensen, maar ik ben na een paar maanden pauze opnieuw begonnen met Ajax. In tegenstelling tot veel anderen hier vind ik het dus helemaal niet zo makkelijk.

2004 / 2005 zit er nu op, en in de laatste speelronde ben ik van de tweede naar de derde plaats geduikeld, wel op slechts vier punten van landskampioen PSV. Eigenlijk heeft mijn team het hele jaar niet gedraaid. Tegen de winterstop begon het een beetje te lopen in in januari zette ik in eerste instantie die lijn door. Maar eind januari sloeg het noodlot toe. Mijn spelmaker van der Vaart raakte geblesseerd voor maar liefst 5 maanden. In eerste instantie ving ik dat op door Wesley Sneijder van rechts naar het centrum te halen. Ook Sneijder raakte echter geblesseerd, waardoor ik dus gedurende een dikke maand mijn twee beste middenvelders kwijt was. Toen ik de draad weer oppakte stak PSV inmiddels in een blakende vorm en is het nu (na twee wedstrijden in het seizoen 2005 / 2006) al weer 24 wedstrijden ongeslagen.

Mijn topscorer in 2004 / 2005 was Ryan Babel, met een toch wat magere score van 25 goals alles bij elkaar. Charisteas is uiteindelijk (mede door de blessure van v.d Vaart) nipt voor Sneijder en Mitea speler van het jaar geworden, hoewel hij met 20 goals toch te weinig rendement bracht naar mijn mening. Daarom heb ik in de winterstop toen ook Arouna Koné aangetrokken, maar ook die had in zijn eerste seizoen te kampen met veel blessures. Daarom heb ik 2004 / 2005 maar gebruikt als jaar om te kijken waar ik mijn pionnetjes neer moet zetten, en om contracten met mijn topspelers open te breken.

Op dit moment speel ik met

GK - Stekelenburg (Moeizaam begin, maar is goed op dreef de laatste wedstrijden)

DL - Maxwell
DC - Kruiswijk
DC - Heitinga
DR - De Jong

ML - Rosales (Heel moeilijk kiezen, want Mitea is ook goed, en mijn nieuwe aanwinst Blonk is ook prima)
MC - Van Bommel
MR - Sneijder (Speelt met minder dribbels dan zijn collega's op rechts, Long-shots zijn voor Sneijder)

AMC - v/d Vaart (De koning van de assist, die nu eindelijk weer fit is)

FC - Babel (In zijn eerste seizoen de meest scorende spits gebleken en uitgegroeid tot international)
FC - Charisteas (Moeilijk kiezen)

Vooral de (A)ML positie levert luxe problemen op, deze spelers zijn eigenlijk alledrie te goed om op de bank te zetten. Mijn opzet om Blonk te verhuren is nog niet gelukt. Rosales heeft zich in een anders spel ook in de spits bewezen, maar ook daar heb ik 3 goede mogelijkheden voor twee posities.

Van Bommel had ik zelf nooit aangedacht, maar die had ik hier gelezen en zijn stats zijn ronduit super. Blonk heb ik ook met een vrije transfer aangetrokken, en die is gelijk met een sprong vooruit gegaan. Verder heb ik Michael Janssen (Vitesse) en Flederus (Groningen dacht ik) ook in de zomer aangetrokken met een vrije transfer. Leuke spelers, hoewel Flederus eigenlijk al uit mag kijken naar een andere club, omdat zijn positie ((A)ML) al heel goed bezet is.

Verder had ik gehoopt om van de zomer een topspits te halen en Charisteas of Koné daarna weer te verkopen. Mijn spitsen (alledrie) missen namelijk wel heel erg veel kansen vind ik zelf. En mijn ervaringen zijn dat een goede spits eigenlijk bijna elke wedstrijd wel scoort.
Cavenaghi (weet niet of die wel eens genoemd is hier) is een goeie spits van Moskou. Mijn bod (12 miljoen) bleek voldoende, en ik mocht een salarisoffer doen. Dat werd dus geweigerd en hij ging naar Udinese. Met mijn actie bleek ik dus slapende honden wakker gemaakt te hebben. Robinho was mijn volgende doel, en hoewel die ruim 20 miljoen euro op moest brengen heb ik ook bij hem een aanvaardbaar bod uit kunnen brengen. Hier helaas het zelfde verhaal, en de jonge Santosspits koos voor Barcelona. Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een absolute topspits (liefst jong) die ik in de winterstop kan aantrekken.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Blaatschaap11 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:56:
[...]

Verder had ik gehoopt om van de zomer een topspits te halen en Charisteas of Koné daarna weer te verkopen. Mijn spitsen (alledrie) missen namelijk wel heel erg veel kansen vind ik zelf. En mijn ervaringen zijn dat een goede spits eigenlijk bijna elke wedstrijd wel scoort.
Cavenaghi (weet niet of die wel eens genoemd is hier) is een goeie spits van Moskou. Mijn bod (12 miljoen) bleek voldoende, en ik mocht een salarisoffer doen. Dat werd dus geweigerd en hij ging naar Udinese. Met mijn actie bleek ik dus slapende honden wakker gemaakt te hebben. Robinho was mijn volgende doel, en hoewel die ruim 20 miljoen euro op moest brengen heb ik ook bij hem een aanvaardbaar bod uit kunnen brengen. Hier helaas het zelfde verhaal, en de jonge Santosspits koos voor Barcelona. Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een absolute topspits (liefst jong) die ik in de winterstop kan aantrekken.
Daniel Friedheim Holm en Lebohang Mokoena heb ik goede ervaringen mee.

Ik werd net gelinkt met Manchester United... :z Waardeloze club, spelen niet eens Europees en ze staan 6e, denk je dat ik bij zulke losers manager wil worden? :+ Ik speel lekker kwartfinale Champions League (tegen angstgegner Chelsea :/ ), zit in de kwartfinale van de FA Cup en ben nog kansrijk voor de titel, dan stap je toch niet over naar een club die misschien niet eens een UEFA Cup plaats haalt?
Jah, Man Utd is een grotere club dan Charlton en het stadion is een keer zo groot, boeiend :P
Okee, Martin Jol is manager geworden bij Man.Utd, nu kan ik solliciteren bij Feyenoord :+

[ Voor 3% gewijzigd door King Nothing op 17-05-2005 22:40 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een absolute topspits (liefst jong) die ik in de winterstop kan aantrekken.
Ik heb Bergkamp in de periode tussen het 1e en 2e seizoen aan weten te trekken :). Verder doet De Ridder het lekker in de spits. Eigenlijk heb ik geen opzienbarende aankopen gedaan het afgelopen 1,5 seizoen. Ik moet zeggen dat het niet echt een uitdaging is op dit moment.

In de competitie heb ik alle (18) wedstrijden dit seizoen gewonnen. Met de 54 punten die ik daarmee gehaald heb sta ik 10 punten voor op Feyenoord, dat 1 wedstrijd meer gespeeld heeft. Nummer 3 (NEC, 40 punten,20 wedstrijden) en nummer 4 (Willem II, 36 punten, 19 wedstrijden) vormen eigenlijk geen bedreiging meer. Ook opvallend is dat ik slechts 1 tegentreffer heb geincaseerd. Door die ene tegentreffer heb ik een doelsaldo van +48, wat dus betekent dat ik er zelf 49 heb ingeknikkerd;). Aangezien ik een aanzienlijk aantal kandidaten heb voor de 2 SC posities (Mosquera, Babel, Bergkamp, Sonck, De Ridder en zelfs soms Quansah en Anastasiou) heb ik niet écht een man die veel scoort. De 4 hoofdkandidaten blijven echter Bergkamp, Babel, Sonck en de Ridder. De laatste 2 hebben de afgelopen wedstrijden in de basis gestaan. Sonck is met 19 uit 24 wedstrijden topscorer, gevolgd door Sneijder (23/12), Babel (12(7)/9) en Pienaar (17/7). Naast scoren weet Pienaar ook het balletje af te leggen; 16 assists. Mitea en de Ridder volgen met resp 12 en 10. Mitea is net zoals vorig jaar weer de man, na 21 wedstrijden heeft hij een gemiddelde van 8.39.

In de Amstelcup kom ik in de halve finale uit tegen Zwolle. In de 3 wedstrijden in de beker heb ik 12 keer weten te scoren en 0 treffers geincasseerd. Een leuk gemiddelde van 4 goals per wedstrijd dus:). In Europa gaat het ook best ok. In de CL-Groupsfase werd ik overtuigend 1e met 15 punten (16 voor, 5 tegen). Red Star werd 2x geklopt, net zoals Deportivo. Tottenham werd thuis verslagen, uit werd echter verloren omdat ik "de jonkies" een kans gaf.

Zoals ik al zei heb ik niet echt een voorkeursopstelling, maar dit is min of meer mijn "basis"elf:

GK: Maarten Stekelenburg (doet het _uitstekend_. Vorig jaar gemiddeld een 7.60 met 30 tegentreffers in 50 wedstrijden, dit jaar 6 keer moeten vissen in 28 wedstrijden).

DL:Maxwell(/O'Brien) (allebij goede spelers, al gaat m'n voorkeur uit naar Maxwell)
2xDC:Sunday Oliseh, Escude (/Heitinga,Grygera,De Jong (lang geblesseerd geweest))
DR:Heitinga (/Grygera, De Jong, Obodai)

(A)ML: Mitea, van der Vaart, O'Brien, Ansell, afhankelijk van het type wedstrijd en de beschikbaarheid van de spelers. Mitea speelt in principe wanneer hij fit is.
(A)MR:Pienaar (/de Ridder, Sneijder), zelfde als (A)ML, afhankelijk van de beschikbaarheid van Pienaar
2xMC:van der Vaart&Sneijder. Ook hier heb ik veel back-ups. Van Bommel, Vilakazi, Ansell,Obodai

2xFC: Over het algemeen Sonck/De Ridder. Deze positie veranderd eigenlijk het meest, als speelt Sonck nagenoeg altijd. Beschikbare spelers zijn Bergkamp, Babel (goed 1e seizoen, 2e wat minder), Mosquera, Quansah en Anastasiou.

In de prijzenkast staat een HCE beker, een Amstel cup en er ligt een stapeltje medailles die we kregen in de verloren UEFA Cup finale tegen Real Madrid het eerste seizoen :).

De transferlijst ziet er alsvolgt uit:
spoiler:
Transfers in (2004/2005):
James Ansell (MRLC, 1,6 miljoen, talent)
Babacan Volkan(GK, 450k, talent)
Georgino Boateng(300k)
Jhon Jairo Mosquera (SC,650k veel belovend talent)
Benedict Vilakazi (1,5 miljoen)
Freddy Adu (650k)

Transfers in (2005/2006):
Sunday Oliseh (Free)
Mark van Bommel (Free)
Labinot Harbuzi (1.5 miljoen, uiteraard een talent)
Dennis Bergkamp (Free)
Kamal Jasmath (220k, talentje)
Arouca (MC, 26k)
Henk de Haan (1,5 miljoen, volgens mij een regen, maar coaches/scouts zijn erg lovend)
Ahmed Yahiaoui (3,8 miljoen, talent)
Evandro Rocatto (180k, talent)
Joao Carlos (GK, 275k, talent)
Bruno (GK, 75k, talent)

Transfers out (2004/2005):
Stanley Aboraa,Mitchell Burgzorg,Robbert Schilder,Danilio Arends,Ivo de Heus allemaal een Free Transfer. Jongens hadden geen toekomst bij Ajax.
Hatem Trabelsi: Free Transfer, ontevreden en overbodig.
Ruud Kras voor 170k naar AGOVV

Transfers out (2005/2006):
Hans Vonk (Free naar Heerenveen)
Cedric van der Gun (Free naar Vit Guimaraes)
John Nieuwenburg (Free naar Heracles)
Koen Verhoeff, Donovan Slijngard, Yassine Benmoussa,Jasper Kok,André Hofstee (Geen toekomst bij Ajax)
Yakubu voor 1.5 miljoen naar Feyenoord
Tomas Galasek (Free naar Sheff Wed)
Mauro Rosales voor 3.7 miljoen naar Villareal
Volkan Babacan Free Transfer naar Barcelona (C) :'(
Freddy Adu, Free Transfer naar Real Madrid :(
Viktor Sikora voor 3.3 miljoen naar Roda JC)

Zoals je ziet heb ik voornamelijk op de toekomst ingekocht:). Hier en daar wat spelers vertrokken die toch geen nut hadden voor het team.

Maar goed, weer genoeg tijd in deze post gestoken, ik ga FC Utrecht even van de mat spelen :O

Edit: Vergeten:) Ben een tijdje geleden gevraagd voor de Holland positie, dus dat doe ik nu naast Ajax _/-\o_

Edit 2: Dit seizoen 23 miljoen winst gemaakt. Heb nog een transferbudget van 36,4 miljoen en van de 1,4 miljoen die ik per week aan salarissen mag uitgeven gebruik ik "slechts" 828k.

[ Voor 5% gewijzigd door BoB_HenK op 17-05-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Je laat er wel veel voor free vertrekken...sommigen hadden een aardig centje kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Vos schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:58:
Je laat er wel veel voor free vertrekken...sommigen hadden een aardig centje kunnen opleveren.
Dat klopt. Met veel spelers heb ik het geprobeerd. Ik bereikte er vaak niets mee. Trabelsi ging akkoord met een "Mutual Termination" oid terwijl ik jongens als Vonk, van der Gun en Galasek niet aan de straatstenen kwijt wist te raken. Vonk was te oud, bovendien heb ik Lobont en desnood iemand als Zwinkels als 2e keepers, voor Galasek heb ik jongere en goedkopere alternatieven en van der Gun wilde ik wel verlengen maar daar had hij zelf geen trek in :(. Nieuwenburg wist zelfs in het 2e geen deuk in een pakje boter te schieten, dus ik was maar al te blij dat ik van hem af ben.

[ Voor 10% gewijzigd door BoB_HenK op 17-05-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
:X
Jobhoppen is leuk, maar 2x in 1 seizoen :D

Ik ben opgestapt bij Derby County en ben nu manager van Crystal Palace. Toch een divisie hoger aangezien Crystal Palace 13e staat in de Championship en Derby was 4e in League One.

Geschiedenis:
Emmen 11-07-2004 tot 14-02-2013 (ontslagen)
Gretna 18-03-2013 tot 28-07-2013 (boring)
De Graafschap 28-07-2013 tot 8-10-2014 (geen zin in HCE, dus opgestapt)
Derby County 8-10-2014 tot 17-03-2015 (laatste 12 wedstrijden 6x 0-0 en 3x 1-1 :/ )
Crystal Palace 17-03-2015 tot ? (wie weet...)

2 Jaar, 4 clubs. :/ Ik ga voor 4 jaar, 8 clubs :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoB_HenK schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:02:
[...]Dat klopt. Met veel spelers heb ik het geprobeerd. Ik bereikte er vaak niets mee. Trabelsi ging akkoord met een "Mutual Termination" oid terwijl ik jongens als Vonk, van der Gun en Galasek niet aan de straatstenen kwijt wist te raken. Vonk was te oud, bovendien heb ik Lobont en desnood iemand als Zwinkels als 2e keepers, voor Galasek heb ik jongere en goedkopere alternatieven en van der Gun wilde ik wel verlengen maar daar had hij zelf geen trek in :(.
Ik heb een beetje hetzelfde probleem als ik spelers probeer kwijt te raken. Af en toe laten spelen (in de 80e minuut in laten vallen) wil af en toe nog eens helpen.

Mijn spel-> Zojuist in de winterstop gearriveerd bij de bushalte in Helmond; Carlos Navarro uit Uruguay. (een duurdere spits dan ik me eigenlijk kan veroorloven, stats zijn vet goed iig). Ik heb hem maar gelijk omgedoopt tot "Condor van de Andes" ( ;) ). Nou hopen dat 'ie tijdens de persconferencie niet op zijn gezicht gaat. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:37:
[...]

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als ik spelers probeer kwijt te raken. Af en toe laten spelen (in de 80e minuut in laten vallen) wil af en toe nog eens helpen.

Mijn spel-> Zojuist in de winterstop gearriveerd bij de bushalte in Helmond; Carlos Navarro uit Uruguay. (een duurdere spits dan ik me eigenlijk kan veroorloven, stats zijn vet goed iig). Ik heb hem maar gelijk omgedoopt tot "Condor van de Andes" ( ;) ). Nou hopen dat 'ie tijdens de persconferencie niet op zijn gezicht gaat. :D
_/-\o_

Alleen volgens mij doe ik iets gruwelijk fout als anderen alles winnen met Ajax in de competitie :| Maarja ik heb nog een uitdaging over natuurlijk.

Ik raak mijn meeste overbodige spelers ook niet echt lekker kwijt. Vonk in een ruil met Kruiswijk (moest wel bijlappen natuurlijk), Trabelsie voor 4 miljoen naar Gladbach, Pienaar voor 3.9 miljoen naar PSV, Lobont voor 2.4 miljoen naar een of andere Italiaanse club. En verder zijn er nog een aantal voor niets weggelopen. (Obodai en Yakubu) Nu probeer ik nog een sikora kwijt te raken, maar die raak je ook aan de groffe grindtegels nog niet kwijt. Verder misschien nog centen vangen voor quansay.

Mosquera heb ik ook gekocht (alleen jeugdvergoeding), maar die mag eigenlijk wel weer weg, heb genoeg aanvallend talent. Adu speelt op het moment nog bij de reserves. Verder heb ik Arnold Kruiswijk (3.3 + Vonk), Blonk (Free), Janssen (Free), Felderus (Free), en een Argentijnse Middenvelder (Free), van Bommel (Free), Koné (7.0)

Eens kijken wat clubs willen betalen voor een goeddraaiende v.d Vaart.Ik heb eens gecounterd op 55 miljoen, en toen wilden ze dat nog gaan betalen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39

Sherlock

No Shit

Je hebt 55 miljoen voor VdV geweigerd?? Bij mij is hij niet eens basisspeler, op linkshalf speelt Maxwell en Vilakazi staat achter de spits. Mijn spel met Ajax (sorry Ziggy ;) ) is ook eindelijk begonnen: een 3-0 overwinning op Utrecht voor de JC Schaal. Nieuwe aankoop Mokoena speelde op linksbuiten, waar hij ook voor getraind wordt. Mohamed Zidan speelde als rechtsbuiten en Guarin als DMC voor de driemansverdediging Vandenborre, Heitinga en De Jong.

Trabelsi heb ik meteen verkocht zodra er interesse voor was, daar heb ik nog 4 miljoen voor kunnen vangen. Maxwell wilde zijn contract wel verlengen, dus die ligt voor 4 jaar "vast". Verder ben ik bezig met Edixon Perea om de spitspositie wat sterker te bezetten.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Blaatschaap11 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 00:03:
[...]

_/-\o_

Alleen volgens mij doe ik iets gruwelijk fout als anderen alles winnen met Ajax in de competitie :| Maarja ik heb nog een uitdaging over natuurlijk.

Ik raak mijn meeste overbodige spelers ook niet echt lekker kwijt. Vonk in een ruil met Kruiswijk (moest wel bijlappen natuurlijk), Trabelsie voor 4 miljoen naar Gladbach, Pienaar voor 3.9 miljoen naar PSV, Lobont voor 2.4 miljoen naar een of andere Italiaanse club. En verder zijn er nog een aantal voor niets weggelopen. (Obodai en Yakubu) Nu probeer ik nog een sikora kwijt te raken, maar die raak je ook aan de groffe grindtegels nog niet kwijt. Verder misschien nog centen vangen voor quansay.

Mosquera heb ik ook gekocht (alleen jeugdvergoeding), maar die mag eigenlijk wel weer weg, heb genoeg aanvallend talent. Adu speelt op het moment nog bij de reserves. Verder heb ik Arnold Kruiswijk (3.3 + Vonk), Blonk (Free), Janssen (Free), Felderus (Free), en een Argentijnse Middenvelder (Free), van Bommel (Free), Koné (7.0)

Eens kijken wat clubs willen betalen voor een goeddraaiende v.d Vaart.Ik heb eens gecounterd op 55 miljoen, en toen wilden ze dat nog gaan betalen ook.
Obodai wilde blijven, zelfs in een reserverol. Lobont heeft zich neergelegd bij de reservekeeper positie. De enige wedstrijden die hij speelt zijn met het nationale elftal 8)7 . Yakuba stond in de belangstelling, ik geloof dat Feyenoord zo slim was om een maand of 2 voor het verlopen van z'n contract nog een leuk bedrag neer te leggen :). Als Mosquera ontwikkelt zoals bij mij het geval is is die jongen echt een houdertje. Hij speelt welliswaar bijna alleen maar in de reserves, maar daar laat hij zich zeker gelden. 15 doelpunten in 10 wedstrijden. Bij de grote jongens staat hij nu op 3 uit 3. Alleen jammer dat hij wat gebroken heeft en 5 maanden uit de roulatie is (nog een maandje te gaan).

Quansah probeer ik te verhuren, net zoals spelers als De Mul, Bechan, Lindgren en Vermealen. Maduro heb ik tijdelijk gestald bij Haarlem, net zoals Vermeer. Henk de Haan kwam van Twente en werd nog geen 3 dagen later direct doorverhuurd aan Volendam, waar hij toch 80% van de wedstrijden in de basis staat:). Na dit seizoen vertrekt Boukhari. De Mul waarschijnlijk ook :(. Op zich jammer, alleen laat hij niet zoveel zien. Bovendien heb ik genoeg alternatieven.

Heeft iemand er overigens ervaring mee om Soetaers te laten spelen? Ondanks het feit dat hij al 1,5 seizoen in de reserves speelt valt het me zojuist op dat hij prima stats heeft voor een (A)ML. Dribbling, Finishing,Longshots,First Touch,Passing,Technique, het zit allemaal boven de 15. Alleen Crossing moet gewoon beter, daar heeft hij slechts een 10 :(.

Zojuist de eerste wedstrijd van de "Knockout Round" in de CL gespeeld tegen Basel. Uit werd het 3-0, dus ik sta met één been in de finale :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dordrecht heb ik al een bod ontvangen van 10m voor Quansah dat heb ik nog geweigerd. Als er een beter komt mag hij vertrekken, want ik heb geen geld om zijn contract te verlengen.

Guarin heb ik ook op het middenveld spelen. Eerste ronde UEFA Cup uit bij Rapid Wien haalt hij binnen 10min. twee keer geel. Uiteindelijk maar met 3-1 verloren. In de return moet ik hem dan maar vervangen door Landzaat :P .

Ik ga vanavond is een poging wagen om boulahrouz naar dordrecht te halen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sherlock:

Je biedt tenminste nog je excuses aan :P Nee, maar jij loopt al wat langer mee en als ik me niet vergis was jij al een 'oude lul' vergeleken met de middelbare scholiertjes en beginnende studentjes hier, en ik heb altijd geleerd om respect te hebben voor ouderen ;) Die discussie is echt al zo vaak gevoerd, zoals toentertijd met BMWM3 (ofzoietsdergelijks) in het Kakalov +Todorov-tijdperk :+

Maargoed, als je dan toch met AJAX speelt, waarom nemen zoveel mensen Van Bommel over? Het moet wel een beetje realistisch blijven, van de top 3 moet je eigenlijk niets overnemen of aan verkopen (op mss jeugdspelers na). Koop dan bv Landzaat, Barreto, Vayrynen oid. Dan blijft de concurrentie ook nog beetje op sterkte. Ik las verhalen (want jazeker, ik lees ze wel :) ) waar men half PSV had gekocht :X Met AJAX spelen kan absoluut leuk zijn (zeker als je fan bent), maar niet zo. Ik bedoel als je fan bent, dan koop je die 'smerige van Bommel' toch niet :+

En tot mijn genoegen zie ik ook dat Michael Jansen (LB) van Vitesse menigmaal is aangetrokken, dat doet mij als Vitesse fan goed, speelt hij ook nog wel of alleen voor de breedte :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:33:
@ Sherlock:

Je biedt tenminste nog je excuses aan :P Nee, maar jij loopt al wat langer mee en als ik me niet vergis was jij al een 'oude lul' vergeleken met de middelbare scholiertjes en beginnende studentjes hier, en ik heb altijd geleerd om respect te hebben voor ouderen ;) Die discussie is echt al zo vaak gevoerd, zoals toentertijd met BMWM3 (ofzoietsdergelijks) in het Kakalov +Todorov-tijdperk :+

Maargoed, als je dan toch met AJAX speelt, waarom nemen zoveel mensen Van Bommel over? Het moet wel een beetje realistisch blijven, van de top 3 moet je eigenlijk niets overnemen of aan verkopen (op mss jeugdspelers na). Koop dan bv Landzaat, Barreto, Vayrynen oid. Dan blijft de concurrentie ook nog beetje op sterkte. Ik las verhalen (want jazeker, ik lees ze wel :) ) waar men half PSV had gekocht :X Met AJAX spelen kan absoluut leuk zijn (zeker als je fan bent), maar niet zo. Ik bedoel als je fan bent, dan koop je die 'smerige van Bommel' toch niet :+

En tot mijn genoegen zie ik ook dat Michael Jansen (LB) van Vitesse menigmaal is aangetrokken, dat doet mij als Vitesse fan goed, speelt hij ook nog wel of alleen voor de breedte :'( ?
Ik heb hier nog altijd een klassieke top 3 met Ajax, PSV, Feyenoord met daarachter NEC, Willem II en AZ :). Dus wat dat betreft valt het wel mee. Naast van Bommel heb ik ook Bergkamp aangetrokken, iets wat IRL nooit zal gebeuren, maar toch een leuke speler :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mensen die met Ajax beginnen hebben in mijn optiek alleen maar luxe problemen. "hmmm welke van de 3 goede AML zal ik nu weer eens opstellen?" "Ik kreeg maar 55milj voor VdV, dan gaat die natuurlijk niet weg" :P. Ik ben al blij als ik 1 goede speler voor een positie heb.
BoB_HenK schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:23:
[...]
Zojuist de eerste wedstrijd van de "Knockout Round" in de CL gespeeld tegen Basel. Uit werd het 3-0, dus ik sta met één been in de finale :*)
Basel...slechte herinneringen aan. In de CL ging ik daar twee keer met 3-0 tegen onderuit. En dan ook kansloos met 0 schoten op doel. Dan zou je denken dat mijn team slecht is, maar tegen Monaco won ik 2 keer, en tegen deportivo (die als 9e in Europa geranked staat) speelde ik thuis gelijk (ik sta 116e :D geranked)..
Ik bedoel als je fan bent, dan koop je die 'smerige van Bommel' toch niet :+
Haha! Helemaal mee eens. (Maar Cruyff speelde ineens ook voor Feyenoord, dus het kan wel. ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bergkamp als mijn asistent bij dordrecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 07:05
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:39:
Ik heb bergkamp als mijn asistent bij dordrecht :D
Bij mij is het imddels een hele goeie fysio :P

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:38:
Die mensen die met Ajax beginnen hebben in mijn optiek alleen maar luxe problemen. "hmmm welke van de 3 goede AML zal ik nu weer eens opstellen?" "Ik kreeg maar 55milj voor VdV, dan gaat die natuurlijk niet weg" :P. Ik ben al blij als ik 1 goede speler voor een positie heb.

[...]

Basel...slechte herinneringen aan. In de CL ging ik daar twee keer met 3-0 tegen onderuit. En dan ook kansloos met 0 schoten op doel. Dan zou je denken dat mijn team slecht is, maar tegen Monaco won ik 2 keer, en tegen deportivo (die als 9e in Europa geranked staat) speelde ik thuis gelijk (ik sta 116e :D geranked)..

[...]

Haha! Helemaal mee eens. (Maar Cruyff speelde ineens ook voor Feyenoord, dus het kan wel. ;) )
Eerst wil ik dus een keer kampieon worden, want dat lukt me dus gewoon niet. Zo snel dat gelukt is en ik het spel wat meer onder de knie heb ga ik eens kijken of er misschien een leuke eerste divisie club is waar ik het roer over kan nemen. Janssen speelt bij mij eigenlijk nooit vanaf het begin. Maar ik heb hem ook pas twee maanden onder contract staan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carlos Navarro, de Condor van de Andes :D , scoort even in de thuis wedstrijd in de Eufa Cup tegen Maccabi Tel Aviv 3 doelpunten in een klein half uur. Omdat 'ie oa per doelpunt betaald wordt toch maar gelijk gewisseld, anders wordt de penningmeester een beetje gek. Staande ovatie, 30 minuutjes werk, kan 'ie weer iets anders gaan doen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:38:
Basel zojuist thuis ook nog even met 2-0 weggeveegd. Het had wat meer kunnen worden als de wissels uit Ajax 2 wat trefzekerder zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net een aantal nieuwe features voor FM2006. Ziet er interessant uit en vormen zeker een reden om hem te kopen.

http://www.sigames.com/news.php?type=view&article_id=1126
One of the many fan-inspired features to make it into FM 2006 will be that, for the first time, managers will be able to negotiate with their board of directors - not only for a better contract for themselves, but also for improved player wage budgets and increased transfer budgets or even stadium expansion. Be aware though, if you push too hard and don't reach the heights that the board specify, you'll soon be looking for a new job.

Half-time team talks add the ability to tell your players individually or collectively exactly what you thought of their first half performance, via the tactics screen. Will you be able to keep your players motivated, or will you cause a collapse in the second half?

Another welcome feature is the ability to manage players on a personal level. Unhappy players can cause huge morale problems for the whole squad and result in bad performances, so the new Player Interaction feature will help you to manage your team more closely.

A completely revamped training module simplifies training schedules and players' training progress, with your coaches becoming far more important members of backroom staff. New media items and expansion of the media module have been implemented, including but not limited to, cup draw news and man of the match news.

Want to know how many yellow cards the ref looking after your Saturday match has given in the last few matches? Now you can, with referee profiles and league tables, which add an extra element to tactics of the game. Maybe hard tackling is not a good idea for this Saturday's match!

Also adding an extra tactical element to FM 2006, the player positions feature has been taken one step further. A player position indicator will not only show you the best positions for your player and where to play on the pitch, it will also show player preferred moves for those players in your team. As well as this, the Player Positions display format has been upgraded, making it easier for the manger to pick the team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Cavenaghi (weet niet of die wel eens genoemd is hier) is een goeie spits van Moskou.
Idd, Cavenaghi is een superspits in de nederlandse competitie, eerste seizoen 37 wedstijden, 58 doelpunten waarvan 48 in de competitie.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Cavenaghi gaat bij mij _altijd_ naar Deportivo. Waarom weet ik niet, maar of ik hem nu scout of niet, probeer te kopen of niet, hij gaat altijd naar Deportivo... Zou hij zo veel overeenkomsten met Makaay hebben ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Yasin Karaca van Oostende en Fabian Estoyanoff van Uruguay zijn echte pareltjes, die ik als free transfer naar Breda heb weten te halen. Het 1e seizoen brengen ze niet echt veel maar daarna is Karaca echt een meester in de assist en is Estoyanoff een hele koele afmaker.

Als je nog een goede talentvolle DMC zoekt, kijk dan eens naar Luca Biglia (ARG). Hij heef techt superstats en is pas 20 jaar in het 1e seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Die Estoyanoff heb ik eens naar Aston Villa gehaald, hij was echt briljant naast Tonton Zola Moukoko, Kim Källström en Yossi Benayoun. Jaja, dat waren nog eens tijden!
@ Sherlock:

Klopt, bij mij begint de haargroei al minder te worden in plaats van meer ;) Het was inderdaad BMWM3 waarmee de discussie gevoerd werd, maar ook Peter_o met zijn aap was er bij. Leuke tijden met NEC beleefd; zwaar overschatte spelers als Hersi, Demouge, Ax, Wisgerhof etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaatschaap, probeer anders Jack Tuyp van Groningen te kopen. Dat is ook echt een hele goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gooeeed :9
Ik kocht met PSV Mika Vayrynen, nu is dat ook in het echt gebeurd, ik denk dat ik maar ga soliciteren in Eindhoven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Sherlock schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:48:
Die Estoyanoff heb ik eens naar Aston Villa gehaald, hij was echt briljant naast Tonton Zola Moukoko, Kim Källström en Yossi Benayoun. Jaja, dat waren nog eens tijden!

[...]

Klopt, bij mij begint de haargroei al minder te worden in plaats van meer ;) Het was inderdaad BMWM3 waarmee de discussie gevoerd werd, maar ook Peter_o met zijn aap was er bij. Leuke tijden met NEC beleefd; zwaar overschatte spelers als Hersi, Demouge, Ax, Wisgerhof etc...
Ik weet niet of ik mag vloeken, maar ik heb wel eens football manager 2001 gespeeld en toen was Moukouko (zo heette hij in FA geloof ik) ook al een super talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Blaatschaap11 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:25:
[...]

Ik weet niet of ik mag vloeken, maar ik heb wel eens football manager 2001 gespeeld en toen was Moukouko (zo heette hij in FA geloof ik) ook al een super talent.
Championship Manager 01/02 (of 00/01) neem ik aan ;) . Daar was Moukouko inderdaad een talent. Net zoals namen -die nu redelijk gevestigd zijn- als Saviola :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik denk dat hij door het "vloeken" gedeelte echt Football Manager 2001 bedoelt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:48:
Ja, toen was NEC trouwens echt belachelijk goed :X Na een jaar spelen met wat voor team dan ook, zag je overal NEC-spelers opduiken, vooral die Zonneveld. Peter_o met zijn aap :P Daar speel ik nog steeds MP-games mee. Dat was trouwens wel een mindere cm-versie, eigelijk de versies tussen 01/02 en FM05 vond ik allemaal wat minder. Maargoed na examens aan mijn derde game met FM05 beginnen (na Palermo en Nuneaton Borough).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Nog eentje, ik weet niet of ie genoemd is, maar voor een DMC is freddy guarin een heel aparte, nog erg jong, en erg goed (en ook niet onbelangrijk, erg goedkoop).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Freddy Guarin is al een aantal keer genoemd ja.
Overigens wilde ik er nog even aan toevoegen dat ie, naast DMC, ook MC en MR kan spelen :).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmh, :-(

Valt wel tegen dat na het laden van release 5.05 spelers zoals kranjcar & van den borre en zo ook allemaal opgemerkt werden door de grote clubs ... kan je gewoon niet meer binnenhalen met een ploeg als standard :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Dat maakt het er wel iets realistischer op natuurlijk. Nu is het echt een zoektocht naar goed te betalen (top)talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:33:
Mmmh, :-(

Valt wel tegen dat na het laden van release 5.05 spelers zoals kranjcar & van den borre en zo ook allemaal opgemerkt werden door de grote clubs ... kan je gewoon niet meer binnenhalen met een ploeg als standard :-(
Neem dan ook de 5.0.5 patch zonder data-update, link staat in de TS tenslotte :)

Ik zie net dat ik in de maart 2015 het waanzinnige aantal van 2 competitiewedstrijden heb gespeeld :D 'k Vond het al zo vreemd dat ik na dudelijke overwinningen niet werd genoemd bij de awards over maart. Geen speler, geen jongeling, geen manager vd maand :/ Maar ja, als je dan maar 2x speelt :P

[ Voor 28% gewijzigd door King Nothing op 18-05-2005 22:15 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:10:
[...]

Neem dan ook de 5.0.5 patch zonder data-update, link staat in de TS tenslotte :)
Ligt dat dan niet aan de patch zelf dat de grotere clubs agressiever op jong talent scouten ipv aan de data update?

Zojuist met 2-2 gelijks gespeeld tegen Betis in de halve finale vd EUFA cup. Omdat ik thuis al met 2-1 had gewonnen (2 kansen 2 doelpunten, Betis 15 kansen 1 doelpunt) zit ik dus in de finale. Niet zo heel erg realistisch dat een Nederlands team doorkomt tot de finale in Europa, en al helemaal niet Helmond Sport. Wel realistisch-> de trainer van Betis mocht na het verlies een andere baan zoeken. (ik ben dan zo iemand die hem gelijk een fysio of trainer contract van 100 euro per maand aanbied. >:) )

//Edit: Helmond is vers kampioen van Nederland (voor het eerst!!!), en het eerste trainers aanbod wat ik krijg is van Betis. Bwahahaha! Wat denk je zelf Betis?

De finale wordt gespeeld tegen Inter Milaan natuurlijk. Weinig kans om die te pakken denk ik. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje

afgelopen seizoen gepromoveert met go ahead weinig geld je weet het zit nu naar de winterstop sta wel in degredatie nood maar sprokkel her en der puntjes.

Wat is een goeie tactiek als je degredatievoetbal speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik zou iig verdedigend gaan spelen, en thuis tegen een concurrent wat aanvallender. Ligt ook je materiaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:32:
[...]

Ligt dat dan niet aan de patch zelf dat de grotere clubs agressiever op jong talent scouten ipv aan de data update?
Geen idee, ik dacht dat comatose refereerde aan de datapatch.
Zojuist met 2-2 gelijks gespeeld tegen Betis in de halve finale vd EUFA cup. Omdat ik thuis al met 2-1 had gewonnen (2 kansen 2 doelpunten, Betis 15 kansen 1 doelpunt) zit ik dus in de finale. Niet zo heel erg realistisch dat een Nederlands team doorkomt tot de finale in Europa, en al helemaal niet Helmond Sport. Wel realistisch-> de trainer van Betis mocht na het verlies een andere baan zoeken. (ik ben dan zo iemand die hem gelijk een fysio of trainer contract van 100 euro per maand aanbied. >:) )
Mjah, mijn CL avontuur met Charlton lijkt over, eerste wedstrijd met 4-0 verloren van Chelsea. :( Nou jah, zoals ik nu kan zien aan de stand is de 3e of 4e plek het laagste wat ik nog kan halen in de Premier League, dus ik heb nog een poging om de CL te winnen.
Kampioen worden wordt moeilijk, nog 5 wedstrijden te gaan:

code:
1
2
3
4
5
Chelsea: 33-70
Tottenham: 33-63
Charlton: 33-62
Arsenal: 33-61
Man.Utd.: 33-53

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:48:ff een vraagje

afgelopen seizoen gepromoveert met go ahead weinig geld je weet het zit nu naar de winterstop sta wel in degredatie nood maar sprokkel her en der puntjes.

Wat is een goeie tactiek als je degredatievoetbal speelt?
Mijn eerste seizoen in de ere divisie speelde ik een 1-4-3-2 opstelling (catenaccio of kerstboom opstelling). Veel verdedigers iig, en 1 middenvelder die goed is in passen, en 1 aanvaller die af en toe er nog eens 1 in trapt. Verdedigen en counter voetballen zou ik doen.
King Nothing schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:09:
Mjah, mijn CL avontuur met Charlton lijkt over, eerste wedstrijd met 4-0 verloren van Chelsea. :( Nou jah, zoals ik nu kan zien aan de stand is de 3e of 4e plek het laagste wat ik nog kan halen in de Premier League, dus ik heb nog een poging om de CL te winnen.
Kampioen worden wordt moeilijk, nog 5 wedstrijden te gaan:

code:
1
2
3
4
5
Chelsea: 33-70
Tottenham: 33-63
Charlton: 33-62
Arsenal: 33-61
Man.Utd.: 33-53
Je gaat dan toch volgend jaar CL spelen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:17:
[...]

Je gaat dan toch volgend jaar CL spelen of niet?
Yup, eerste 4 spelen CL.
Return tegen Chelsea met 2-0 gewonnen :/ Kom vrij snel in de 2e heft op 2-0, dus dan maag alles op alles zetten om naar de 4-0 door te gaan. Spel van normaal naar aanvallend gezet, snelheid omhoog, extra aanvaller erbij....
En de laatste 34 minuten geen kans meer gehad :(

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt idd wel eens van die wedstrijden en dat lijkt het opeens over te zijn met scorend vermogen. Net ook tegen Ajax, 2 keer 15 minuten verlenging en gewoon geen enkele "highlight". Gewoon het tellertje wat twee keer snel 15 minuten wegteld.

Mooi seizoen gehad overigens. 1x JC schaal, Landskampioen, Winnaar NL Beker en Verliezend Finalist in de EUFA cup. Ik moet weer mensen kopen maar ik weet niet echt goed waar ik moet beginnen. Het team draait namelijk super.

Het team wat de prijzen behaalde;
spoiler:
Op Doel
Kevin Stuhr Ellegaard, Deen 25 jaar - 2 jaar geleden gehaald, zit nu ongeveer aan zijn top. Is vaak MoM en erg consistent. Heeft nu besloten dat hij volgend jaar weg wil :( . Gelukkig is zijn vervanger (Kaka Junior) al aangetrokken.
4 Mans-verdediging.
VR - Kelluway Conteh - Sierra Leone 30 jaar - Fysieke stats allemaal boven de 15. Kan goed koppen en is heel goed in mandekking. Pakt relatief veel kaarten, maar scoorde wel gemiddeld een 7.7 over vorig seizoen. Wil ook weg. :(
VL - Riccardo de Santis - Italie 19 jaar - Supertalentje (volgens mij een regen). Was er dit seizoen eigenlijk nog niet klaar voor maar heb hem toch maar in het 1e gezet. Speelt goed en zijn waarde is gestegen van 2ton naar 4 milj dit jaar. Niet slecht voor een loon van 325euro per week. :D
VC - Frank Kooistra - NL 20 jaar - Nog een Supertalent. Gehaald bij NAC voor 3 miljoen wat tevens ook mijn duurste aankoop ooit is. Als die speelt is ie goed maar helaas heeft 'ie een natuurlijke conditie van 8 :( . Betekent dat hij 70% van de wedstrijden maar kan spelen.
VC - Jory ten Brinke - NL 23 jaar - Staat er omdat ik geen betere heb. Is vooral goed in tussen de goal en de bal springen en hiervoor krijgt ie 1000euro per week. Goed betaald vind ik zelf.
---of----
VC - Ernest Yangdel - Uit Bhutan( :? ) 20 jaar - Zou ook een supertalent moeten zijn, alleen merk ik daar niks van. Spreek vloeiend Dzonghka en Tibetaans en daar heeft ie lekker helemaal niks aan in Europa.

5 Mans Middenveld
ML - Marco Testa - Italie 24 Jaar - Kan goed dribbelen en de bal in de 16 brengen. Kostte me aan het begin van het seizoen 0 en kost inmiddels al weer 2,5milj.
MR - Daniel de Ridder - NL 24 jaar - Mijn beste speler qwa stats. Doet hetzelfde als die Testa. Oprukken tot aan de achterlijn& voorzetten of zelf de 16 ingaan.
MC - Cedric van der Gun - NL 29 jaar - Goede passes iig en erg snel. Voorgaande jaren heel erg goed, dit jaar een beetje tegenvallend. Speelt op dit moment een beetje in de verdrukking met 2 betere middenvelders.
----of---- Als ik met de punt naar achter speel (moeilijke uitduels - europees)
VMC - Azubike Oliseh - Nig 29 jaar - Super afstands schot. Komt alleen zelden in de buurt van de 16. Vorig jaar gehaald en eigenlijk wil ik er nu alweer van af. Potentiele vervanger zal Guarin zijn.
MC - Freddy Adu - US 18 jaar - Ik ben zwak en ik heb hem gekocht :'(. Heeft ook een beetje last van een zwakke conditie en speelt daarom maar 85% van alle wedstrijden. Goed voor 6 goals en 10 assists.
AMC - Marquinho - Bra 26 jaar - Vorig jaar de meeste wedstrijden gespeeld (49), het hoogste gemiddelde van team en eredivisie behaald (7,96), 13 MoM, 15 goals, 16 assists en lieveling van de supporters. Kan ook goed uit de voeten als centrale of linker middenvelder. Het enige probleem is dat ie op de plek van Adu staat (daarom staat die centraal mid) en nog beter speelt ook. Verkopen kan ik hem ook al niet omdat dan de supporters boos worden.

1 echte spits
AC - Carlos Navarro - Uru 21 jaar oud - Eigenlijk wilde die helemaal niet komen naar Helmond maar kreeg als lokkertje elke denkbare premie. Kwam in de winterstop uit Zuid Amerika over en speelde sindsdien 28 wedstrijden. Staat nu op 23 doelpunten en 4 assists. Waarde is inmiddels ook alweer verdubbelt.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Na een tijd niet meer gespeeld te hebben, toch maar weer verder gegaan met Redbridge.

begonnen in conference north/south, na het 2e seizoen gepromoveerd naar conference national, 3e seizoen weer gedegradeerd, 5e seizoen weer omhoog naar conference national, en daar sta ik nu na 30 wedstrijden 7e.
mijn doelstellingen zijn niet hoog, ik wil de champions leugue naar Redbridge hebben, en eerder wordt er niet meer gestopt met dit spel!

Maar een vraagje nog, ik gebruik de 5.0.2 patch, in NL had je het probleem lees ik dat je veel te veel geld kreeg, dit is in de Engelse competitie toch niet het geval?
Dat als ik straks met Redbridge uiteindelijk in de premier league ben, dat ik dan ineens zomaar 100 miljoen krijg ofzo??
Dat zou echt heel hard zuigen na zo lang spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ben nu 8 wedstrijden onderweg in de competitie met Ajax, en na een voorzichtig begin (1-0 Groningen thuis, 1-2 NEC uit) begint het een beetje te lopen. Utrecht, Twente en Heerenveen (2-6) werden aan de kant gezet, waardoor ik bovenaan in de competitie sta. Mijn voorhoede met Zidan, César Delgado en Rosales doet het vrij goed, waarbij mij vooral opvalt dat Zidan wel goed speelt (veel assists) maar een lage rating heeft. Ik heb lang getwijfeld over de spitspositie: ik heb nu namelijk de beschikking over Charisteas, Babel, Perea en César Delgado. Perea is snel, technisch en tweebenig en vind ik daarom ook geschikt voor de buitenposities, die ondertussen ook goed bezet zijn.
FL: 1 Zidan, 2 Perea, 3 Mokoena
FR: 1 Rosales, 2 Perea, 3 De Ridder
Tot slot heb ik nog iemand achter de spits lopen, zoals het hoort bij Ajax. Dit is in principe Vilakazi, maar ook daar kunnen meerdere mensen spelen, zoals Mokoena, VdV, Sneijder en César Delgado.

Gelukkig heb ik ook al een keer verloren, na de 2-6 uitoverwinning bij Heerenveen was Vitesse met 2-3 te sterk. In deze wedstrijd had ik een aantal spelers rust gegeven, omdat ze moe waren (Vandenborre) of geblesseerd (Guarin, VdV). Toen bleek dat ik iets te makkelijk mijn verdedigers had verkocht (Grygera en Trabelsi) want ik had alleen Escudé achter de hand. Dit betekende dus een verschuiving voor Nigel De Jong, die van links naar rechts ging en Escudé nam de plaats op links over. Wisselspelers kwamen uit Ajax - 21, want het tweede had dezelfde dag een wedstrijd gespeeld en Vermaelen en Maduro waren dus niet speelgerechtigd. Nu heb ik voor in de winterstop Anton Ferdinand (broer van) vastgelegd, die centraal en rechts in de verdediging en op het middenveld kan spelen.

Overigens ben ik na de verkoop van Lobont begonnen met Stekelenburg op doel, en hij speelde twee wedstrijden erg goed, maar daarna raakte hij geblesseerd. Hans Vonk op doel en die deed het zelfs nog beter dan Stekelenburg. Toch ga ik voor de jeugd, zoals het Ajax betaamt (IMO). Stekelenburg heeft zijn plaats ondertussen weer terug en doet het naar behoren.

In de CL (jaja, ik houd zo op, nog even geduld ajb ;) ) heb ik mijns inziens een vrij zware poule met Lyon, Manchester United en Inter Milaan. Mijn eerste wedstrijd was thuis tegen Inter, waarbij we door een mooie vrije trap van Sneijder op voorsprong kwamen. Bij Inter loopt echter Adriano en die vond dat het gelijk moest worden: 1-1. Dat was ok de eindstand, en Hans Vonk was motm met een 10. Uit bij Lyon was de tweede wedstrijd en dat was een billenknijper, gelukkig vielen de doelpunten aan de goede kant en was een 0-2 uitoverwinning het (geflatteerde) resultaat. De thuiswedstrijd tegen Manchester United was al na 3 minuten beslist toen Rooney een vrije trap langs Stekelenburg schoot. Ajax probeerde het wel maar was voorin machteloos, en toen Scholes na 20 minuten de 0-2 binnenkopte uit een corner was het echt gedaan. Ajax scoorde in de laatste minuut nog wel een eretreffer via Zidan, maar daar bleef het (terecht) bij. Na 3 wedstrijden in de poule dus 4 punten en een derde plaats achter Manchester United en Inter. Gelukkig heeft Lyoun nog 0 punten, dus de UEFA cup plaats moet ik sowieso kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sarinsarin schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:44:
Na een tijd niet meer gespeeld te hebben, toch maar weer verder gegaan met Redbridge.

begonnen in conference north/south, na het 2e seizoen gepromoveerd naar conference national, 3e seizoen weer gedegradeerd, 5e seizoen weer omhoog naar conference national, en daar sta ik nu na 30 wedstrijden 7e.
mijn doelstellingen zijn niet hoog, ik wil de champions leugue naar Redbridge hebben, en eerder wordt er niet meer gestopt met dit spel!

Maar een vraagje nog, ik gebruik de 5.0.2 patch, in NL had je het probleem lees ik dat je veel te veel geld kreeg, dit is in de Engelse competitie toch niet het geval?
Dat als ik straks met Redbridge uiteindelijk in de premier league ben, dat ik dan ineens zomaar 100 miljoen krijg ofzo??
Dat zou echt heel hard zuigen na zo lang spelen...
Nee in Engeland niet, je krijgt gewoon 20miljoen euro (standaard voor elke PL club - ook irl). Het wordt je absoluut niet makkelijk gemaakt, ik heb Nuneaton Borough uit de conference north naar de Premier Leaque gebracht en heb het geluk gehad dat ik een lang geblesseerde uit de gratie geraakte transfervrije speler heb kunnen aantrekken, die veeeels te goed was voor mijn niveau (maar hij wou gewoon weer spelen). Die heb ik een seizoen later voor 1.5 mlj verkocht, en dat is veel voor zo'n klein clubje :P Daarmee een paar 'talenten' kunnen aantrekken die je ook weer na zoveel tijd doorverkoopt en zodoende was die ene verkoop eigenlijk de basis voor een constant talenvol elftal en een zeer stabiele goede financiele situatie :)

Vooral zorgen dat je ver komt in de bekers, een keer een PL-club treft ofzo > money :9~

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier nog wat tips over hoe je een goede taktiek kan maken. Dat lukt me nog steeds niet helemaal. Speel het spel pas sinds een paar dagen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Tja, het is al wel vaker gezegd maar kijk naar de sterke en zwakke punten van je spelers. Pas hier je tactiek op aan. Over het algemeen zijn de varianten van 4-4-2, 4-1-3-2 en 4-3-1-2 vrij succesvol.

Pak zo'n standaard tactiek en pas hem aan aan je wensen. Dit zal niet zo snel gaan, en je zult er ook niet altijd op vooruit gaan, maar het is wel _de_ manier om een tactiek te maken.

rashidi1 op het forum van SIgames heeft er nog wat leuks over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik al tijden met een game bezig, ik speel niet zoveel. Ik heb Maidenhead United gekozen en nu, in 2012, zitten ze inmiddels in League One. Mijn probleem is echter dat ik gewoon niet genoeg inkomsten krijg. Toen ik 2M in kas had heb ik het bestuur gevraagd het stadion uit te breiden maar ze zeiden dat er niet genoeg geld was. Ik ben een beetje bang ontslagen te worden als ik het nog een keer probeer, wat zonde is, want dan win ik nooit de Champions League ;) Hoeveel geld moet je hebben om een lullige tribune uit te breiden (nu maar max 4400 bezoekers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo snel word je niet ontslagen hoor als je positie een beetje goed is (bij Very Insecure moet je wel uitkijken denk ik ;)), zolang je maar geen ultimatum stelt, dan is die kans wel groot namelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dank je wel. heb het bij Monaco geprobeerd en het lukt aardig, maar dat kan ook zo zijn omdat die spelers gewoon van een hoge klasse zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lort Gob schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:41:
Hoeveel geld moet je hebben om een lullige tribune uit te breiden (nu maar max 4400 bezoekers)?
Bij mij koste het 5 miljoen om van 4000 naar 6000 te gaan. Wel hielden buurtbewoners tot 2 maal toe de uitbreiding tegen.

Nieuwe aanwinst in de zomer van 2008 voor Helmond -> Clarence Seedorf. Kosten: vrije transfer. Is wat aan de oude kant, hopelijk heeft die nog 1 goed seizoen in zich. Hij kan iig goed vrije trappen nemen ( die heb ik nu 0 ) dus daar alleen voor zou ik hem erin en eruit wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
5 miljoen om van 4000 naar 6000 te gaan????
shit man, zit nu met redbridge met 2500 man en wilde uitbreiden want altijd stampersvol, bestuur wilde wel maar ik had te weinig geld, ik heb momenteel 30,000 dus dat kan dan wel kloppen ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het meer omdat ik in een hogere divisie speel, en dat het stadion met 50% wordt uitgebreid. Ik kan er ook naast zitten want ik zie de laatste tijd iets teveel cijfertjes. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
ja nou, ik wil wel met 500 % uitbreiden tzt, maar als dat zoveel moet kosten...
misschien zijn de bouwvakkers in engeland een stuk goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:38:
[...]

Bij mij koste het 5 miljoen om van 4000 naar 6000 te gaan. Wel hielden buurtbewoners tot 2 maal toe de uitbreiding tegen.
5 miljoen? Pfft...Dan zetten ze maar plastic tribunes neer hoor...Ik heb nu 3 miljoen maar ook nog een miljoen transferbudget over. Ben in het begin van het seizoen, dan maar hopen dat ik een grote club loot in de Cup, dan hoef ik m'n beste drie spelers niet te verkopen voor een uitbreiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Ik heb zojuist mijn tweede seizoen met piacenza (begint in serieB) afgerond. In het eerste seizoen was ik zesde geworden, wat tot mijn verbazing recht gaf op play-off wedstrijden. Ik ging dus die playoffs in met mijn half nadenke hersens, want ik wist niet wat ik moest verwachten, en won alles. Toen stond ik ineens in de serieA te kijken. Ik had het niet door dat je zo kon promoveren want alleen bij de eerste 2 teams in de serieB hadden ze blauw aangebracht dus ik dacht dat alleen de eerste 2 konden promoveren. Ik daarna dus ook nog.

Serie A avontuur werd het dus. Allereerst werd het een geval van spelers behouden Giorgio Di vicino was op leen geweest en kon ik voor 1 mln kopen van Ternana. Verder moest ik op zoek naar een keeper, een spits met scorend vermogen, een goeie DMC, eigenlijk van alles wat. na wat spelers verkocht te hebben, allemaal voor maar een gem. van 500k stuk, want zo goed was de selectie van piacenza niet. Nu had ik een aardig budgetje waarmee ik op pad kon.1,5 mln moest ik echter nog opzij houden, want Naldo (dc van RS Futebol) zou komen na zijn leenperiode. Met 1 blik op de transferlijst viel djemba djemba me op. Deze stond op de lijst door Aston Villa, dus voor een 1,4 mln kon ik hem aantrekken. De DMC binnen dus, keeper lukte me nog niet, want Lastuvka was te duur, nadat ik Fredheim Holm aan had getrokken. Verder nog een linksback: mikael Dorsin voor 900k en Dellas van Roma on a free transfer.

De SerieA ging van start. Ik pakte wat punten, won meteen uit van udinese met 2-1. Perugia gewonnen met 2-0, Palermo 2-2 en toen kwam de uitwedstrijd naar Turijn. Juventus. Lang 0-0 totdat in de 51ste minuut djemba djemba uitschoot en 0-1 maakte. Zlatan was het daar echter niet mee eens en maakte er binnen 5 min. 2-1, alleen had ik het slotakkoord en won uiteindelijk met 2-3. Zo bleef ik doorgaan met piacenza en heb zelfs een blauwe maandag eerste gestaan totdat ik uit mocht naar Inter (de andere wedstrijd in san siro was net met 1-0 verloren gegaan) Inter zette me eigenlijk even goed op mijn plaats, kansloos onderuit met 7-0. Daarna begon piacenza meer en meer te kwakkelen. In de winterstop kon Holm weg naar milaan aangezien hij aardig had lopen scoren in het begin. voor 12 mln kon il echter niet weigeren, ook niet aangezien ik mijn oog al op Vagner Love had laten vallen. Deze kon het echter niet echt waarmaken na de winterstop.

Het moest een gevecht worden tegen degradatie, maar uiteindelijk 9de geworden. 1 plek naast de Europees voetbal. De laatste wedstrijd tegen de nummer 17 verloren met 2-1. Jammerlijk, want ik had de schoten op goal en het balbezit aardig mee, alleen schoten hun er 2 van de 5 in en ik maar 1 van de 17.

Ik werd een beetje moe van mijn ajax-game en daarom was ik begonnen met piacenza. Zo een team opbouwen (en eigenlijk meteen financien e.d.) heeft ook wel iets eigenlijk. Met ajax werd ik altijd kampioen en de laatste 5 jaar werd ik zelfs 4x op rij champions league winnaar. Maar wat een spel is het toch. Heerlijk. _/-\o_ Nu het derde seizoen in met piacenza. Keeper kopen, maar ook nog een spits, want goals vallen gewoon té weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4yall schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:19:
Ik werd een beetje moe van mijn ajax-game en daarom was ik begonnen met piacenza. Zo een team opbouwen (en eigenlijk meteen financien e.d.) heeft ook wel iets eigenlijk. Met ajax werd ik altijd kampioen en de laatste 5 jaar werd ik zelfs 4x op rij champions league winnaar. Maar wat een spel is het toch. Heerlijk. _/-\o_ Nu het derde seizoen in met piacenza. Keeper kopen, maar ook nog een spits, want goals vallen gewoon té weinig.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
sarinsarin schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:54:
5 miljoen om van 4000 naar 6000 te gaan????
shit man, zit nu met redbridge met 2500 man en wilde uitbreiden want altijd stampersvol, bestuur wilde wel maar ik had te weinig geld, ik heb momenteel 30,000 dus dat kan dan wel kloppen ja.....
:D :D
Stadion uitbreiden met Redbridge :> ? Ik ben ook manager geweest van Redbridge :> (2 jaar conf. south, 2 jaar conf. national en toen league two) maar ik heb zelfs bij de promotie naar League Two geen stadionuitbreiding gehad.
En jah, bij RFC :> komt geen cent binnen. Als je League Two haalt krijg nog een paar cent aan TV rechten, verder moet je je maar zien te redden met de inkomsten van wedstrijden en met eventueel wat prijzengeld uit de FA Cup, FA Trophy of League Cup en, als je League Two haalt, de Vans Trophy.
Alleen, met een kleine club he... Cups suck arse (8> in 90% van de gevallen gaat een goeie cuprun ten koste van de competitie. Maar jah, als je 3e ronde FA Cup haalt en je mag uit naar een Premier League club $$$$ Kassa. Een 6-0 nederlaag bij West Bromwich leverde mij meer dan 600.000 euro op, dus ongeveer een seizoen aan salarissen.

Maar als je meer van mijn Redbridge :> belevenissen wilt weten, in deel 2 van dit topic staat heel veel van mij :)
Succes ermee iig d:)b
O+ :P

[ Voor 6% gewijzigd door King Nothing op 19-05-2005 18:03 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg, net een mega-verkoop gedaan.
Farán is 5.5M waard, dus Monaco komt met een bod van 6M, en ik wilde Farfán eigelijk niet kwijt, dus ik ga overdreven doen en ik antwoord met een vraagprijs van 13M.
Monaco weigert, logisch, maar 1 dag later komt Ajax aanzetten met 13.5M, toen wilde ik Farfán eigelijk ook nog niet kwijt, dus overdreven opgehoogd naar 15M.
Maar tot mijn grote verbazig accepteerde Ajax dat gewoon, toen heb ik hem jammergenoeg maar verkocht.
Wel handig om af en toe eens een dikke vette vraagprijs op zo'n speler te zetten :D

Maargoed, 3e seizoen met PSV bijna voorbij, Ajax wordt denk ik kampioen.
En daarna ga ik ook een kleine club proberen naar boven te werken.
Zal wel ergens in Engeland zijn, want ik lees leuke verhalen hier.
Misschien neem ik Northampton ( clubje dat ik laatst met Fifa ff naar de premier bracht :D )....we zullen zien
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.