Seizoen 2 met Ajax/Nederland is hier afgelopen

. In de competitie ben ik ruim eerste geworden met 98 punten (32 gewonnen, 2 gelijk). In totaal heb ik slechts 3 doelpunten tegen gehad, iets wat volledig toe te dichten is aan Stekelenburg

. Met een doelpuntenaantal van 76 kom ik dus op een positief ratio van 73.
Ook dit jaar ben ik weer zowel Dutch Voetbal Manager of the Year en Dutch Voetbal Manager's Manager of the Year geworden. Goalkeeper van het jaar is -vreemd genoeg- René Ponk geworden

. De Golden boot is gewonnen door Sonck, Sneijder was 3e. Sonck won de competitie omdat hij in de winterstop (wanneer deze prijs vreemd genoeg uitgereikt wordt) bovenaan stond met een treffer of 10. Aan het eind van het seizoen stond Niedzjelan bovenaan met 27 goals. Niedzjelan is per juli voor niets naar Ajax gegaan

. Kruiswijk, die ik vlak voor de prijzen hebben gekocht won de Oeuvre Award, Player of the Year Award (Maxwell 3e), Young Player Award en de Youth System Award
In de Championsleague ben ik met een 2-1 totaal gestrand tegen Milan. Ondank dat een mooi seizoen beleefd. Sonck 2e zien worden in de topscorers award (Europees gezien) terwijl hij evenveel doelpunten had als de nummer 1 Adriano

.
In de nationale beker was NEC de tegenstander in de finale, die met gemak gewonnen werd; 3-0. Dat is dus de 2e dubbel op een rij

.
Aangezien ik halverwege seizoen 2 gevraagd werd voor Oranje en Nederland zich geplaatst had voor het WK had ik dit keer wél wat te doen in de zomerstop. Ik werd geloot in groep F, tesamen met Ivoorkust, China en Frankrijk. De eerste wedstrijd tegen Ivoorkust werd een magere 1-1, we verpestten simpelweg teveel kansen. Daarna werden China en Frankrijk relatief makkelijk opgerold met respectievelijk 2-1 en 2-0. We eindigden bovenaan in de poule, met Ivoorkust als 2e
De kwartfinale tegen Paraguay was een simpele 2-0

. Daarna werden we geloot tegen Brazilie. Ik vreeste het ergste maar was vastberaden om geen defensievere opstelling te gebruiken. Na 120 was het 0-0. Emerson, Ronaldo En Álvaro waren zo lief om te missen, dus gingen we door naar de halve finale

.
De halve finale waren niet echt waar de bookies op hadden gerekend; Nederland-Noorwegen en Italie-Ivoorkust. Ook tegen Noorwegen was het na 120 0-0 (2 afgekeurde doelpunten

) En dit keer waren onder andere Bergdolmo zo lief om het balletje naast/over/tegen de keeper te knallen. De andere halve finale werd beslist in het voordeel van Italie, dat ook penalties nodig had om Ivoorkust te verslaan.
Toen wachtte slechts nog de finale. Zou het het dan na de verloren finales van '74/'78 lukken? Ruudje bracht het Nederlandse volk in de 7e hemel door in de 23e minuut raak te knallen vanaf 11 meter. Daarna volgden nog 70 spannende minuten waarin noch Italie, noch Nederland wist te scoren

. We wisten het WK te winnen, notabene door een hoop penalties binnen te schieten
Ondertussen heb ik weer een lijstje spelers aan weten te trekken:
spoiler:Petri Pasanen
Niedzelan
Hagary (jonkie van Feyenoord, topscorers bij de onder 21 competitie)
Robert Adams (ook een jonkie, verdediger, had ik al een seizoen op het oog)
Arnold Kruiswijk
Een minder grote lijst dan eerder het geval was dus. Ik blijf op zoek naar verdedigers, aangezien het aantal beschikbare spelers van niveau daar niet echt breed is. Ook blijf ik zoeken naar talentvolle spelers voor de M/AM posities, aangezien Sneijder, Maxwell, vd Vaart, Pienaar en Mitea allemaal in de belangstelling staan van clubs als Chelsea, Man Utd, Barcelone, Valencia, Bayern, etc

. Ik heb al een transferbudget van 37 miljoen, dus om het geld hoef ik het niet te doen, ik wil m'n spelers alleen wel happy zien te houden, anders heb ik er natuurlijk niets aan.
Tot slot de enige tegenvaller dit seizoen. M'n loonbudget is met 600k gekort, waardoor ik nu 30k boven m'n wekelijkse budget zit
Ik ga weer even digitaal feestvieren en wachten op de WK huldiging
Edit:Mocht ik een leuke club tegenkomen zonder manager ga ik daar graag heen, Ajax is wel een keer leuk geweest zo, heb alleen nog geen Europese prijs (vorig jaar finale UEFA cup)

. Wat ik me
alleen afvraag, houd ik m'n baan als Holland manager dan?
Edit2:
Krijg nou tieten! Krijg ik nieuws, zie ik dat Michael van Praag ("former bastia boss") Holland manager is geworden. Waar slaat op
. Niet eens een ontslagbriefje oid ontvangen
Ook niets in m'n history. Zal ik wel tot het einde van het WK onder contract hebben gestaan, vond het al vreemd dat ik Apply for job kon doen en toch nog spelers kon oproepen.
En toen werd het nog vreemder. Nu heb ik nog wel Holland Confidence, National Pool, Holland Options als keuzes wanneer ik Manager klik, maar ik kan geen spelers meer oproepen en ik sta ook niet onder de Holland staff
Erg vreemd een mooi kl*te, vond het wel leuk om Oranje te managen

, maar goed, het is lame om van Praag eruit te schoppen.
[
Voor 16% gewijzigd door
BoB_HenK op 19-05-2005 22:37
]