[PC] Football Manager 2005 - deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net weg bij Northampton, na de club met 107 punten in mijn eerste seizoen first division kampioen te laten worden, kreeg ik een aanbod van Blackburn. Enorm transferbudget (18 miljoen, ben de 30.000 van Northamption gewend), en een spelersgroep waarvan zelfs de wissels beter zijn dan mijn topspelers. Doel was niet degraderen, maar omdat ik vond en vind dat 55.000 per week overdreven veel is heb ik eerst mijn topspelers verkocht. Alleen Simao lukte me niet te verkopen dus die heb ik maar laten staan. Nu dus een nieuw team opgebouwd, met hoop talent en wat oude krachten, en ben benieuwd of dit me genoeg reputatie oplevert om uiteindelijk bij de Spurs aan de slag te gaan :)

hier screenshotje van mijn laatste seizoen bij Northampton:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/jappio/fm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:55:
Ik ben net weg bij Northampton, na de club met 107 punten in mijn eerste seizoen first division kampioen te laten worden......

[afbeelding]
:9 :9 99 doelpunten.
Ik heb me nieuwe club gevonden :D
Het wordt dus Northampton... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi verhaal :Y) . Je verwacht idd niet dat je verrast wordt door te promoveren. Meestal is dat wel een doelstelling geweest op zijn minst.
[b]m4yall schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:19
Ik werd een beetje moe van mijn ajax-game en daarom was ik begonnen met piacenza. Zo een team opbouwen (en eigenlijk meteen financien e.d.) heeft ook wel iets eigenlijk. Met ajax werd ik altijd kampioen en de laatste 5 jaar werd ik zelfs 4x op rij champions league winnaar. Maar wat een spel is het toch. Heerlijk. _/-\o_ Nu het derde seizoen in met piacenza. Keeper kopen, maar ook nog een spits, want goals vallen gewoon té weinig.
Klopt, financieel van nul opbouwen vind ik ook erg leuk. Want dan kan je zelf tenminste bepalen wie hoeveel verdient. Het lijkt me echt super vervelend om ergens te moeten beginnen en d'r zit een of andere lelijke bankzitter 40+k euro in de week te trekken met niets doen. *kuchwinstonbogarde*kuch. En die krijg je dr ook niet van het ene op het andere moment uit.

Overigens, Winston Bogarde is transfer vrij aan te trekken na het 1e of 2e seizoen. Heeft nog 2 goede seizoenen in zich en wil niet perse een "Engels" salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Seizoen 2 met Ajax/Nederland is hier afgelopen :). In de competitie ben ik ruim eerste geworden met 98 punten (32 gewonnen, 2 gelijk). In totaal heb ik slechts 3 doelpunten tegen gehad, iets wat volledig toe te dichten is aan Stekelenburg _/-\o_ . Met een doelpuntenaantal van 76 kom ik dus op een positief ratio van 73.

Ook dit jaar ben ik weer zowel Dutch Voetbal Manager of the Year en Dutch Voetbal Manager's Manager of the Year geworden. Goalkeeper van het jaar is -vreemd genoeg- René Ponk geworden :(. De Golden boot is gewonnen door Sonck, Sneijder was 3e. Sonck won de competitie omdat hij in de winterstop (wanneer deze prijs vreemd genoeg uitgereikt wordt) bovenaan stond met een treffer of 10. Aan het eind van het seizoen stond Niedzjelan bovenaan met 27 goals. Niedzjelan is per juli voor niets naar Ajax gegaan :). Kruiswijk, die ik vlak voor de prijzen hebben gekocht won de Oeuvre Award, Player of the Year Award (Maxwell 3e), Young Player Award en de Youth System Award 8)7

In de Championsleague ben ik met een 2-1 totaal gestrand tegen Milan. Ondank dat een mooi seizoen beleefd. Sonck 2e zien worden in de topscorers award (Europees gezien) terwijl hij evenveel doelpunten had als de nummer 1 Adriano :(.
In de nationale beker was NEC de tegenstander in de finale, die met gemak gewonnen werd; 3-0. Dat is dus de 2e dubbel op een rij :).

Aangezien ik halverwege seizoen 2 gevraagd werd voor Oranje en Nederland zich geplaatst had voor het WK had ik dit keer wél wat te doen in de zomerstop. Ik werd geloot in groep F, tesamen met Ivoorkust, China en Frankrijk. De eerste wedstrijd tegen Ivoorkust werd een magere 1-1, we verpestten simpelweg teveel kansen. Daarna werden China en Frankrijk relatief makkelijk opgerold met respectievelijk 2-1 en 2-0. We eindigden bovenaan in de poule, met Ivoorkust als 2e :X

De kwartfinale tegen Paraguay was een simpele 2-0 :O . Daarna werden we geloot tegen Brazilie. Ik vreeste het ergste maar was vastberaden om geen defensievere opstelling te gebruiken. Na 120 was het 0-0. Emerson, Ronaldo En Álvaro waren zo lief om te missen, dus gingen we door naar de halve finale _/-\o_ .
De halve finale waren niet echt waar de bookies op hadden gerekend; Nederland-Noorwegen en Italie-Ivoorkust. Ook tegen Noorwegen was het na 120 0-0 (2 afgekeurde doelpunten :( ) En dit keer waren onder andere Bergdolmo zo lief om het balletje naast/over/tegen de keeper te knallen. De andere halve finale werd beslist in het voordeel van Italie, dat ook penalties nodig had om Ivoorkust te verslaan.
Toen wachtte slechts nog de finale. Zou het het dan na de verloren finales van '74/'78 lukken? Ruudje bracht het Nederlandse volk in de 7e hemel door in de 23e minuut raak te knallen vanaf 11 meter. Daarna volgden nog 70 spannende minuten waarin noch Italie, noch Nederland wist te scoren :). We wisten het WK te winnen, notabene door een hoop penalties binnen te schieten :9

Ondertussen heb ik weer een lijstje spelers aan weten te trekken:
spoiler:
Petri Pasanen
Niedzelan
Hagary (jonkie van Feyenoord, topscorers bij de onder 21 competitie)
Robert Adams (ook een jonkie, verdediger, had ik al een seizoen op het oog)
Arnold Kruiswijk

Een minder grote lijst dan eerder het geval was dus. Ik blijf op zoek naar verdedigers, aangezien het aantal beschikbare spelers van niveau daar niet echt breed is. Ook blijf ik zoeken naar talentvolle spelers voor de M/AM posities, aangezien Sneijder, Maxwell, vd Vaart, Pienaar en Mitea allemaal in de belangstelling staan van clubs als Chelsea, Man Utd, Barcelone, Valencia, Bayern, etc :). Ik heb al een transferbudget van 37 miljoen, dus om het geld hoef ik het niet te doen, ik wil m'n spelers alleen wel happy zien te houden, anders heb ik er natuurlijk niets aan.

Tot slot de enige tegenvaller dit seizoen. M'n loonbudget is met 600k gekort, waardoor ik nu 30k boven m'n wekelijkse budget zit :/

Ik ga weer even digitaal feestvieren en wachten op de WK huldiging :9

Edit:Mocht ik een leuke club tegenkomen zonder manager ga ik daar graag heen, Ajax is wel een keer leuk geweest zo, heb alleen nog geen Europese prijs (vorig jaar finale UEFA cup) :( . Wat ik me
alleen afvraag, houd ik m'n baan als Holland manager dan?

Edit2: Krijg nou tieten! Krijg ik nieuws, zie ik dat Michael van Praag ("former bastia boss") Holland manager is geworden. Waar slaat op 8)7. Niet eens een ontslagbriefje oid ontvangen :? Ook niets in m'n history. Zal ik wel tot het einde van het WK onder contract hebben gestaan, vond het al vreemd dat ik Apply for job kon doen en toch nog spelers kon oproepen.
En toen werd het nog vreemder. Nu heb ik nog wel Holland Confidence, National Pool, Holland Options als keuzes wanneer ik Manager klik, maar ik kan geen spelers meer oproepen en ik sta ook niet onder de Holland staff |:(
Erg vreemd een mooi kl*te, vond het wel leuk om Oranje te managen ;( , maar goed, het is lame om van Praag eruit te schoppen.

[ Voor 16% gewijzigd door BoB_HenK op 19-05-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opgemerkt dat je zeker als je bij een niet zo'n goede club zit je zeker een goede Assistent en minimaal 2 goede scouts moet opkopen :P ik krijg nu alle jonge spelers op presenteerblaadje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
\o/ Ik heb voor het eerst in 2 maanden weer een seizoen beeindigd :P

2014/15:

Charlton
Sja, 3e geworden in de competitie (hoogste ooit). Alleen beetje klote op het einde van de competitie. Die 9 punten voorsprong op Man.Utd na 33 wedstrijden is dramatisch gezakt, ik hield nog 1 punt voorsprong over en dan op Southampton, die een hele sterke eindsprint hadden. Arsenal werd de dupe van de dadendrang van Southampton, zij zakten naar de 5e plaats.
Tottenham werd verrassend kampioen, dankzij een iets beter doelsaldo dan Chelsea.
Chelsea won als trosst de Champions League en de FA Cup, de League Cup ging naar Arsenal.

Komend seizoen verwacht het bestuur een respectabele positie in de PL, met de versterkingen die ik gehaald heb moet dat wel lukken dacht ik ;) Ik zit alleen "iets" boven mijn salarisbudget :X 575.000 euro per week om precies te zijn, ik hoop dat ik nog een stuk of 6 spelers kan verpatsen, zodat dat bedrag een stukje lager wordt. 11 Miljoen euro besteed aan 6 nieuwe spelers waarvan 4 transfervrij. De enige zwakke plek (volgens mijn assistent) is de DL, daar zoek ik nu nog een versterking voor.

Crystal Palace
Stonden 13e toen ik daar begon, we zijn als 12 geeindigd :)
Heb een behoorlijke goeie AM L uit Servie weggeplukt en de verdediging had nodig vers bloed nodig. En 1 keeper is wat krapjes, dus ook 2 keepers gehaald. Totaal heb ik 2,5 miljoen aan 8 nieuwe spelers besteed :Y) Doelstelling van het bestuur is middenmoot, daar kan ik nu wel even inkomen. Ik zie wel wat het wordt :)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke behoorlijke AML uit servië heb je gehaald?
Zoek namelijk ook nog een goeie AML & DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 19:39

Sherlock

No Shit

;(

Zojuist de 4de poulewedstrijd gespeeld in de CL, uit tegen Manchester United. Heel de eerste helft vol op de aanval, veel kansen gecreëerd maar de bal wilde er niet in. In de tweede helft viel de goal uiteraard aan de andere kant toen Wes Brown (koud 3 minuten in het veld) een corner binnenkopte. 3 minuten later stond het echter alweer gelijk omdat Zidan (die ik van linksbuiten naar de 10-positie had verschoven) 4 man in de luren legde, inclusief de keeper. Ach, een gelijkspel was ik op zich nog wel tevreden mee. Invaller Darren Fletcher echter niet, hij zorgde 3 minuten in blessuretijd voor een fikse domper door de 2-1 te scoren.

Drie dagen later volgde de uitwedstrijd tegen PSV, waar eenzelfde scenario zich voordeed. Ajax de eerste helft in balbezit en in de aanval, maar geen doelpunt. PSV scoort halverwege de tweede helft de 1-0 en Ajax vrijwel meteen daarna de gelijkmaker. In blessuretijd is het de technisch vaardige dribbelaar Jan VoH die 2 man uitspeelt en de 2-1 binnenschiet.

Frustratie frustratie, zeker omdat Feyenoord wel wist te winnen en nu één punt voorstaat in de competitie.

Voor de beker werd het altijd lastige Stormvogels/Telstar geloot, en omdat verschillende basisspelers last hadden van vermoeidheid werd hen rust gegund. Daarom het debuut van Maduro in de verdediging en de basisplaatsen voor Pienaar, Mitea, Perea, Mokoena, De Ridder en Galasek.

De eerste helft ging gelijk op :X en de 1-1 ruststand stond dan ook terecht op het scorebord. In de tweede helft wist niemand meer te scoren en de conditie begon mee te spelen bij verschillende spelers. Ondanks het feit dat ik nooit iemand in de basis zet die minder dan 90% fit is zaten verschillende spelers halverwege de tweede helft al op 65%. In de verlenging ging dat bij een aantal spelers zelfs terug naar onder de 50%. Uiteraard had ik mijn wissels al in de tweede helft ingebracht, dus daar kon ik ook niets meer mee doen. Stekelenburg stak echter in goede vorm, en de lat redde Ajax ook tot tweemaal toe van een blamage, uiteindelijk was het Vilakazi die met een laatste krachtsinspanning de 2-1 scoorde, waardoor Ajax verder bekerde.

Transfernieuws: Peter Wisgerhof wil weg bij NEC en Ajax wil hem wel hebben. Komt in de winterstop voor 700k en een oefenwedstrijd de selectie verbreden.

Maar goed, zoals je leest is er nog heel wat werk te verrichten, vooral in tactisch opzicht. Het 3-4-3 systeem wat ik wil spelen blijkt vrij moeilijk uit te voeren, maar met wat schaven moet er toch wel wat moois uit voort kunnen komen, dat heeft de competitiestart wel bewezen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

@ comatose: voor welke club / competitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:34:
@ comatose: voor welke club / competitie?
Standard Luik / België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Dan is Naldo denk ik wel te halen als DC, en als AML zou je eens kunnen kijken naar Junior Kanhye of Nicolae Mitea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
Of
spoiler:
Blonk
van
spoiler:
Feyenoord
. Die kan op beide plaatsen (AMC en AML) spelen en kun je gratis halen na het eerste seizoen. Ik weet niet hoe hij zich doorontwikkeld, maar ik heb hem na het eerste seizoen voor niets gehaald, en nu met de winterstop van het tweede seizoen is hij ruim 5 miljoen waard en zijn stats zijn ook niet misselijk.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:23:
Ik denk datie bij jou nog in de D-tjes van de paatselijke jeugd speelt :P.

KN zit al in 2014 namelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
En hoewel ik nog steeds niet echt lekker draai (ja met Ajax ja) (na anderhalf seizoen sta ik op een punt of acht achter PSV dat 15 keer gewonnen heeft en 1 keer gelijk gespeeld heeft) Kom ik wel steeds dichter bij mijn doel om met een compleet Nederlands elftal te spelen.

GK - Stekelenburg

DL - Maxwell (Jansen zou een optie zijn, maar de beste speelt voorlopig)
DC - Heitinga (Excelleert ook in Oranje keer op keer)
DC - Kruiswijk (Buitengewoon verdienstelijke verdediger, inmiddels de eerste interlands ook achter zijn naam
DR - Nigel de Jong (Kan beter, maar is goed op dreef voorlopig)

(D)MC - van Bommel (tja, eigenlijk hoort hij niet bij Ajax, maarja ik moet en zal een keer kampioen worden)
(A)ML - Mitea (Blonk is een optie, net als Rosales)
(A)MR - Sneijder (Ik heb Rosales en de Mul achter de hand)
AMC - v/d Vaart (Blonk speelt vaak een helft voor v/d Vaart om hem te sparen)

FC - Babel
FC - Charisteas / Koné (Mosquera en evt Adu nog in het tweede lopen)

Als Blonk zich blijft ontwikkelen kan hij dus als (A)ML gaan spelen, en ga ik Mitea voor een goede prijs naar Italië laten gaan. Eigenlijk zoek ik voornamelijk nog naar een goede Nederlandse spits. En dan vooral een jonge goede spits. (hoewel, kan het zijn dat het de leeftijd is die mijn team de das om doet?) van Persie zou een optie zijn, maar eigenlijk is het tegen mijn principes om die gozer aan te (proberen te) trekken. Collins John is een andere optie, maar die speelt nog niet echt de sterren van de hemel.

Edit: Daniel de Ridder kan als spits, maar die heeft het verbruit. Ik krijg dat jong niet aan de praat, en er is zelfs een soort conflict (kwam een paar keer niet op de training). Hij mag weg voor een bedrag tussen de 3.5 en de 5 miljoen euro.

[ Voor 8% gewijzigd door HCMarX op 20-05-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Blaatschaap: voor die Nederlandse spits kan je ook Quincy Abeyie en/of Klaas-Jan Huntelaar halen... beiden erg jong, maar al behoorlijk goed, en ze worden steeds beter (vooral Abeyie). Prijs is redelijk te doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ook Frank Demouge is nog steeds een optie, hij blijft gewoon goed, ook al is hij dat IRL niet (of is het er nog niet uitgekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
wildhagen schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:25:
Blaatschaap: voor die Nederlandse spits kan je ook Quincy Abeyie en/of Klaas-Jan Huntelaar halen... beiden erg jong, maar al behoorlijk goed, en ze worden steeds beter (vooral Abeyie). Prijs is redelijk te doen.
In dit potje is geld niet belangrijk in feite, maar Abeyie heb ik ook bekeken, maar die is op dit moment nog geen aanvulling. Huntelaar moet ik eens goed bekijken. Of misschien eens proberen of Robin Kieft een beetje scoren wil. Duidelijk minder dan Charisteas of Koné, maar wel finishing 19 inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Blaatschaap11 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:22:
Of
spoiler:
Blonk
van
spoiler:
Feyenoord
. Die kan op beide plaatsen (AMC en AML) spelen en kun je gratis halen na het eerste seizoen. Ik weet niet hoe hij zich doorontwikkeld, maar ik heb hem na het eerste seizoen voor niets gehaald, en nu met de winterstop van het tweede seizoen is hij ruim 5 miljoen waard en zijn stats zijn ook niet misselijk.
Ik heb Blonk ook bij Charlton, die's echt goed als AML.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:23:
Ik zal morgenmiddag ofzo even kijken hoe hij heet en zijn leeftijd, omdat ik idd in 2014 zit. Ik dacht dat'ie een jaar of 26 is, dus dikke kans dat het een regen is.
Blaatschaap11 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:30:
[...]

In dit potje is geld niet belangrijk in feite, maar Abeyie heb ik ook bekeken, maar die is op dit moment nog geen aanvulling. Huntelaar moet ik eens goed bekijken. Of misschien eens proberen of Robin Kieft een beetje scoren wil. Duidelijk minder dan Charisteas of Koné, maar wel finishing 19 inmiddels.
Daniel Friedheim Holm?
Ik heb bij Charlton ook nog 3 wereldspitsen lopen, alleen weet ik dus niet of dat regens zijn :D Arturo Lupoli (Ita), Christian Fernandez (Arg) en nog een FRansoos die ik net heb gehaald en waarvan de naam mij even ontschoten is.
Ik kijk morgen wel even hoe ze heten, hoe oud en waar weg :Y)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Voor de spits positie blijf ik Jack Tuyp zeggen. Geef hem 3 hoge ballen per wedstrijd en hij legt er drie in. De enige reden dat ik hem mijn huidig spel niet gebruik is omdat 'ie veel te duur voor me is/was.
King Nothing schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:13:
Arturo Lupoli (Ita), Christian Fernandez (Arg) en nog een FRansoos die ik net heb gehaald en waarvan de naam mij even ontschoten is.

Hoe speelt die Lupoli bij jou team?

Ik heb hem op de bank zitten op dit moment. Was vorig jaar de nummer 1 voor de spits. Hij scoorde wel eens maar had zeker geen hoog moyenne. Ik vond hem vooral een beetje langzaam, hij kan niet koppen en Europees is 'ie een beetje een Kezman (niet goed).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:27
zijn save games van de originele compatible met 5.05?

heb namelijk FM "opnieuw geinstalleerd". maar wil eerst wel ff weten of ie het dan ook nog doet, het is overigens de patch zonder data update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
[...]

Ik heb Blonk ook bij Charlton, die's echt goed als AML.

[...]

Ik zal morgenmiddag ofzo even kijken hoe hij heet en zijn leeftijd, omdat ik idd in 2014 zit. Ik dacht dat'ie een jaar of 26 is, dus dikke kans dat het een regen is.
[...]

Daniel Friedheim Holm?
Ik heb bij Charlton ook nog 3 wereldspitsen lopen, alleen weet ik dus niet of dat regens zijn :D Arturo Lupoli (Ita), Christian Fernandez (Arg) en nog een FRansoos die ik net heb gehaald en waarvan de naam mij even ontschoten is.
Lupoli is 18 en kost nu al 8.000.000

Overigens had ik al een paar goede (A)ML spelers. Krijg ik een bericht dat Ajax-star wil spelen. Wat blijkt het is Lindgren..

Ook geen misselijke stats dacht ik. Dus ik zit echt te denken welke speler ik van de hand moet gaan doen.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mytopia/overig/lindgrenk.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door HCMarX op 20-05-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Geen misselijke stats? Sorry hoor, maar ik vind deze stats nu niet echt van het niveau waar je als Ajax zijnde om staat te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, wat is regen? Dat die spelers niet echt bestaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:47:
Klein vraagje, wat is regen? Dat die spelers niet echt bestaan ofzo?
Dat zijn jeugdspelers die tijdens de game 'ontstaan' zeg maar. Als je een game tot ver in 2019 speelt bv wil je niet allemaal mannetjes met rollators in het veld hebben lopen, en dus komen er regens (nieuwe jeugdspelers). Maar die bestaan dus idd niet in het echt (dûh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:04:
[...]

Dat zijn jeugdspelers die tijdens de game 'ontstaan' zeg maar. Als je een game tot ver in 2019 speelt bv wil je niet allemaal mannetjes met rollators in het veld hebben lopen, en dus komen er regens (nieuwe jeugdspelers). Maar die bestaan dus idd niet in het echt (dûh).
Alsof ervaring niet belangrijk is :D :'( :D !!11!

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Blaatschaap11 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:29:
[...]

Overigens had ik al een paar goede (A)ML spelers. Krijg ik een bericht dat Ajax-star wil spelen. Wat blijkt het is Lindgren..

Ook geen misselijke stats dacht ik. Dus ik zit echt te denken welke speler ik van de hand moet gaan doen.
[afbeelding]
Voor een club als Ajax vind ik hem toch net wat te licht... voor een subtopper zou hij idd wel goed bruikbaar zijn.

Dit lijkt er beter op, wat je zou willen voor een club als Ajax op die positie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/carter.JPG

18 jaar en dan al zulke stats...

Overigens is dit een regen (vandaar ook geen spoiler-tags), dus hij kan in jouw game wel heel hard zuigen (of niet eens bestaan) :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:57:
[...]

Alsof ervaring niet belangrijk is :D :'( :D !!11!

:/
Goeie genade 8)7 Daar zeg ik helemaal niets over, de spanning van het examen gaat meespelen O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
[...]

Hij heet Marko Teodorcivic, is AM L uit Servie/Montenegro en is 28 jaar oud. Eerste seizoen van hem was 2005/6, is dus helaas een regen.
Ik heb bij Charlton ook nog 3 wereldspitsen lopen, alleen weet ik dus niet of dat regens zijn :D Arturo Lupoli (Ita), Christian Fernandez (Arg) en nog een Fransoos die ik net heb gehaald en waarvan de naam mij even ontschoten is.
Die Fransoos heet Jean-marc Boyer, SC, Fra, 28 jaar, regen.
Fernandez is ook een regen trouwens.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:18:
Hoe speelt die Lupoli bij jou team?

Ik heb hem op de bank zitten op dit moment. Was vorig jaar de nummer 1 voor de spits. Hij scoorde wel eens maar had zeker geen hoog moyenne. Ik vond hem vooral een beetje langzaam, hij kan niet koppen en Europees is 'ie een beetje een Kezman (niet goed).
Mhoa, hij reserve achter Holm en Fernandez, scoort niet echt veel, maar haalt een gemiddeld cijfer van 7,43 over 50+ wedstrijden. Afgelopen seizoen scoorde hij 13x en gaf 15 assists in 27 wedstrijden.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 22:51

JvdM

<---->

Op dit moment ben ik haarlem, eerste seizoen nog.

Aankopen: Leo Koswal (gratis)
Donny de Groot (gratis)

Verder heb ik nog niemand verkocht, wel een speler uit het tweedde gehaald, Krop. Haalt iedere keer een dikke 8 :).

Streed mee om de tweede periode, met nog 2 wedstrijden te gaan 5 punten achter op de nummer 1. Gaat dus niet meer lukken. Sta op dit moment 12e in de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Eindelijk een goed draaiend elftal _O_

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59125/full.jpg

Dit was de eerste groepswedstrijd. de kwalificatie won ik met 9-1 over 2 wedstrijden van Dinamo Boekarest. 3 wedstrijden in de CL gespeeld, 14 voor en 1 tegen 8)
/edit
en ik speelde zonder Brazilianen en Argentijnen omdat in Zuid Amerika 2 WK Kwalificatie speelronden op het programma stonden |:( Mijn verdediging was hierdoor aardig "verzwakt" Net nieuwe aankoop, een D L van 45 miljoen euro, heeft in de 3 weken dat'ie nu bij Charlton is nog geen minuut gespeeld voor Charlton.

Trouwens, Chelsea, Arsenal, Man Ure en Liverpool zien opeens dat er bij Charlton veel te halen valt.Ik heb een Nederlandse spits genaamd Arts, die zijn waarde staat op iets van 8,75 miljoen eiro. Dus Man.Ure biedt 6 miljoen :/ Ha ha ha... Ik zeg dat'ie minimaal 30 miljoen moet opbrengen "want dat weigert Man.Ure toch wel" Ik druk op continue, krijg binnen een dag 3x een bod binnen: Chelsea, Arsenal en Liverpool bieden 30 miljoen :D Man.Ure een dag later ook

_O_

Alle 4 afgewezen natuurlijk :D Die Arts is veel te goed om te verkopen :)

[ Voor 76% gewijzigd door King Nothing op 22-05-2005 22:21 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:55:

Trouwens, Chelsea, Arsenal, Man Ure en Liverpool zien opeens dat er bij Charlton veel te halen valt.Ik heb een Nederlandse spits genaamd Arts, die zijn waarde staat op iets van 8,75 miljoen eiro. Dus Man.Ure biedt 6 miljoen :/ Ha ha ha... Ik zeg dat'ie minimaal 30 miljoen moet opbrengen "want dat weigert Man.Ure toch wel" Ik druk op continue, krijg binnen een dag 3x een bod binnen: Chelsea, Arsenal en Liverpool bieden 30 miljoen :D Man.Ure een dag later ook

_O_

Alle 4 afgewezen natuurlijk :D Die Arts is veel te goed om te verkopen :)
Ja heb ik ook meegemaakt, ik heb Farfán alleen wél verkocht :D

*verwijst King Nothing naar pagina 8

Een speler van 5M die een 8+ scoort kan je dus 'makkelijk' verkopen voor een dikke 15M of meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Zojuist een "thriller" tegen Liverpool er op zitten in de kwartfinale van de Champions League.
Na het verlies uit, wist ik dat het een redelijk zware wedstrijd zou worden.
Liverpool vond het blijkbaar wel best, want in plaats van de normale 4-2-3-1 te spelen, kwamen ze nu met een "laffe" 4-5-1 aanzetten.
Met meer geluk dan wijsheid werd het in de 46e minuut 1-0 voor mij, met heel veel dank aan Kuffour (jaja, eigen doelpunt :)).
Na behoorlijk wat billenknijpen en aanvallen van beide kanten, was het aan het einde van de 90 minuten nog steeds 1-0 voor mij, verlengen dus.
Liverpool begon wat meer aan te vallen en ik vermoedde dat de goal bij hun zou vallen.

Gelukkig voor mij kreeg Vanden Borre het op z'n heupen en hij schoot in de 113e minuut zijn eerste goal voor Feyenoord binnen.
Liverpool vond dat toch wat minder leuk en switchte meteen naar een 4-3-3.
Hierdoor kreeg ik wat meer ruimte op het middenveld, wat met mijn tactiek zeer fijn is, en Källström schoot dan ook in de 120e minuut de 3-1 nog binnen. Dit is alweer z'n tiende goal van het seizoen, aangezien ie in de winterstop is gekomen, is dat best redelijk.

Nu dus naar de halve finale van de CL. Op naar de halve finale, de tegenstander: Valencia. Eerste wedstrijd is thuis, iets waar ik minder blij mee ben...

In de competitie gaat het ook goed, ik sta eerste met 70 punten (22 gewonnen, 4 gelijk, 1 verloren) en 6 punten voorsprong op Ajax, en een wedstrijd minder gespeeld. M'n doelsaldo is +56 (70 voor, 14 tegen).
In de beker wordt de finale een herhaling van vorig jaar: Feyenoord - AZ. Hopelijk dit keer zonder 11 penalties te hoeven nemen op het eind...

Zo, dat was mijn update weer. De volgende aan het einde van het seizoen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben.Hahlen op 22-05-2005 23:52 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:33:
[...]

Ja heb ik ook meegemaakt, ik heb Farfán alleen wél verkocht :D

*verwijst King Nothing naar pagina 8

Een speler van 5M die een 8+ scoort kan je dus 'makkelijk' verkopen voor een dikke 15M of meer.
Ik heb zo'n 130 miljoen op de Charltonbankrekening staan, dus voor het geld hoef ik geen spelers te verpatsen :P
Pagina 8? Ik zit net op pagina 3 ;) Ik heb 100ppp.

Ben trouwens ook bondscoach van Engeland geworden (ja, ik heb gezegd dat bondscoach zijn zuigt :P ). Moest direct de Confederations Cup spelen, die heb ik dus ook gelijk maar gewonnen en ik heb me daarna ongeslagen gekwalificeerd voor het EK 2016.
Er zitten veel te veel goede Engelse spelers in het spel ondertussen.

2e CL wedstrijd: Ajax - Charlton: 1 schot op doel - 17 schoten op doel. Eindstand? 0-0 :( Spitsen die de zondag ervoor 3x scoren weten opeens niet meer wat scoren is blijkbaar. Keeper van Ajax kreeg heel verrassend een 10.

Ander raar gedoe: Crystal Palace - Wigan Atl. Een tweeluik, eerst competitie, de dinsdag erna League Cup. Beide keren speelt Palace thuis.
Eerste wedstrijd, competitie: Palace begint als een gek, krijgt 5 kansen en staat na 45 minuten met 4-0 voor. Direct na rust wordt het 4-1, 10 minuten later 4-2.... Owow denk ik en wissel een verdediger voor de beste speler (andere verdediger) die ik heb (net terug van blessure). Blijkbaar goeie wissel, 10 minuten nadat het 4-2 werd is het 6-2. In de 90e minuut wordt het zelfs nog 7-2 :Y)
Tweede proging, League Cup: Beide teams in exact dezelfde opstelling, wedstrijdbeeld is bijna gelijk, op 1 detail na. Na 45 minuten is het 0-0, na 80 minuten 0-1. Gelukkig valt het 23e schot On Target eindelijk binnen en mogen we verlengen. in de 2e helft van die verlenging is Wigan eindelijk murw gespeeld en loopt Palace uit naar 3-1.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb van het weekend zelf een carrieremove gemaakt. Na een aantal goede seizoenen met Dordrecht ben ik overgestapt naar Vitesse. Met een transferbusget van 22m moet ik ze gaan behoeden voor degradatie en op de lange termijn de topteams het vuur aan de schenen gaan leggen. Ook op het gebeid van salarissen heb ik nog genoeg ruimten om versterkingen aan te trekken.

In de winterstop 6 versterkingen binnen gehaald. Othman Bakal heb ik meegenomen van Dordrecht. Kieft heb ik bij Ajax weggehaald om samen met Nevland (was all aanwezig) te strijden om de spitspositie. Verder nog een chileense centrale verdediger bij AS Roma opgehaald. Verder Peter Niemeyer van FC Twente. Verder nog een een itiliaanse vleugelverdediger en een zwitser voor de rechts op het middenveld.

De enige redelijke spelers die nog aanwezig waarden naast Neveland zijn Jansen, Janssen en Dingsdag. De rest moet ik langzaam gaan vervangen. Hoop volgend seizoen al mee te kunnen gaan strijden voor Europees voetbal. Je moet de lat een beetje hoog leggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu halverwege m'n 2e seizoen, met Gimnástica Torrelavega. Vorig seizoen 2e geworden in de Segunda Div B2 en daarna de play-offs gewonnen dus promotie! Dan kunnen eindelijk een paar van m'n niet EU-spelers die ik al had gehaald aan spelen toekomen. Van het originele elftal (allemaal spanjaarden) is er nog maar 1 speler over die altijd in de basis staat, de andere spelers komen oa uit Nederland, Zweden, Noorwegen, Frankrijk en de USA. Ik was voor dit seizoen getipt voor degradatie maar sta na 22 wedstrijden op de 6e plaats (media: maar dat houden ze toch niet vol). In de 2e ronde van de beker Real Sociedad uitgeschakeld na pens, de ronde erna tegen Athl Bilbao 0-2 onderuit.

Ik ga dit seizoen afmaken en dan opzoek naar een andere club. Cadiz of Alaves lijkt me wel wat en anders in een ander land....

spoiler:
Tarik Oulida
speelt fantastisch bij mij als AM L, hij speelt zichzelf regelmatig alleen voor de keeper waarna ie helaas elke kans verneukt en afleggen ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:58:
[...]
Vroeger ging ik ook wel eens naar Vitesse (ben ik fan van), maar de Nederlandse competitie vind ik toch eigenlijk niet zoveel aan, valt me elk jaar weer tegen. Zeker nu met die bugs :X
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bent er laat bij :9

Maar misschien is dat al wel opgelost hoor in die laatste patch. Je had eerste verscheidene bugs in Nederland, los van de 'voetbaltechnische' bugs zeg maar. Zo kreeg je al veel sneller en ook langer een schorsing dan irl, en je kreeg ook belachelijk veel geld. Je kon bij wijze van spreken na één jaar al kampioen worden van de HCE met een GGD als je de standaard (goedkope) talentjes allemaal kocht (waar je zat geld voor had). En verder weet ik ze ff niet meer, maar daar weten diegene die in Nederland hebben gespeeld alles van :)

Mochten die bugs eruit zijn zou ik best nog wel eens in Nederland willen proberen, maar ik kies meestal als eerste game een subtopper in Spanje/Italie om daarna linea recta naar de onderste regionen van Engeland te gaan :P Na die twee games ben ik het vaak weer ff zat en las ik een flinke pauze in, die nu bijna afgelopen is (maandag laatste examen), en dan gaan we weer is een game opstarten.

Misschien is in de Serie C2 (Italie) en een 'topper' uit de Serie A samen. Tegen de tijd dat ik dan op het hoogste niveau ben met die serie c2 club, peer ik hem bij die topper (ga naar andere topper in buitenland) en dan moet ik mezelf van de troon zien te stoten O-) Dan zit je tenminste niet zo aan te hikken naar die UEFA/CL-wedstrijden, maar speel je tegelijk bagger en top voetbal :Y) En het mooiste komt nog, niet dat het lukt volgens mij B) , het wordt een samenwerkingsverband O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ziggy007: met de 5.05-patch zijn die problemen van die gele kaarten en teveel geld opgelost, gelukkig :)

Of het statistieken-probleem (periodestanden) in de GGD nog bestaat weet ik niet, maar dat was volgens mij puur een kosmetische bug.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoB_HenK schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:36:
[...]

Naast van Bommel heb ik ook Bergkamp aangetrokken, iets wat IRL nooit zal gebeuren, maar toch een leuke speler :).
Ik zie bergkamp nog wel eens naar nederland terugkomen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatkomertje
Maar misschien is dat al wel opgelost hoor in die laatste patch. Je had eerste verscheidene bugs in Nederland, los van de 'voetbaltechnische' bugs zeg maar. Zo kreeg je al veel sneller en ook langer een schorsing dan irl, en je kreeg ook belachelijk veel geld. Je kon bij wijze van spreken na één jaar al kampioen worden van de HCE met een GGD als je de standaard (goedkope) talentjes allemaal kocht (waar je zat geld voor had). En verder weet ik ze ff niet meer, maar daar weten diegene die in Nederland hebben gespeeld alles van :)
ik speel nog met versie. 5.0.1 en ik herken wel wat je zegt. ik heb geen moiete de financiën op orde te houden en schorsingen duren 2 wedstrijden per 3 gele kaarten. Ik weet niet of dit normaal is, maar ik vind het vrij veel. Ik zal voordat ik een nieuw spel start de laatste patch eens downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:20:
[...]

Ik zie bergkamp nog wel eens naar nederland terugkomen.
ik niet, vooral niet nu hij nog een jaar bij Arsenal eraan plakt.

Ik ging net ook maar weer es door met mijn Piacenza game. Ik kreeg voor mijn nieuwe seizoen 6,4 mln transfergeld. Vond ik zelf ietwat aan de lage kant, aangezien ik de bankrekening in 1 seizoen aardig gespekt had dmv van het verkopen van Fredheim Holm aan Milan en nog een paar spelers. Kreeg ik een 2 weken later bericht dat ik toch wel 11 mln mocht besteden. Dat vond ik wel aardig aangezien ik met Chelsea al een akkoord had voor Joe Cole, 7,5 mln (iets wat ik in het echt nooooit zie gebeuren, omdat die Joe Cole zwaar goed staat te spelen bij Chelsea). Dat is dus mijn stersigning dit seizoen, voor de rest nog een AMLC gehaald voor mijn team, want het middenveld had versterking nodig. Die was niet al te duur, waardoor er geld overbleef voor een keeper. Jan Lastuvka stond zomaar op de transferlijst :?.. Snapte het niet echt, want die vent heeft zwaar goeie stats en is ook goed. Ik had hem ook gekocht in mijn Ajax game, maar daar was ie ongeveer 8x zo duur (Was ook enkele seizoenen later). dus ook nog een keeper en nu maar hopen dat de 30 jarige dellas en 31 jarige Claudio Lopez (voor nada on free transfer) het goed volhouden.

Ik heb voor mijzelf als doe gesteld dit seizoen Europeesvoetbal te halen, vorig seizoen op 1 plekje gemist. Vorig seizoen moest ik vechten tegen degradatie en werd negende. Nu moet ik een respectable league position behouden, dat vind ik voor mijzelf Europees voetbal. Kampioen zal nog niet lukken aangezien Inter en co aardig iets te machtig zijn (vooral Inter), maar dat is natuurlijk geen schande. Kampioen worden duurt denk ik nog wel een paar seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4yall schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:06:
[...]

ik niet, vooral niet nu hij nog een jaar bij Arsenal eraan plakt.
dat verkleint de kans, maar als zijn contract niet verlengd zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:11:
[...]

dat verkleint de kans, maar als zijn contract niet verlengd zou worden...
Hij heeft aangegeven dat dit écht z'n laatste seizoen wordt, ook al roept hij dat al een tijd 8)7

Toch zou het leuk blijven, al vraag ik me af of een 38-jarige Bergkamp niet net zoiets wordt als Romario; Leuk voor je beachvoetbal, een benefietwedstrijd en hier een daar een leuk trucje, voor de rest niet echt zinvol om als (vaste) speler te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoB_HenK schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:16:
[...]

Hij heeft aangegeven dat dit écht z'n laatste seizoen wordt, ook al roept hij dat al een tijd 8)7

Toch zou het leuk blijven, al vraag ik me af of een 38-jarige Bergkamp niet net zoiets wordt als Romario; Leuk voor je beachvoetbal, een benefietwedstrijd en hier een daar een leuk trucje, voor de rest niet echt zinvol om als (vaste) speler te houden.
Ondanks off-topic: ik denk dat Bergkamp afgelopen seizoen(en) het ongelijk wel heeft bewezen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:21:
[...]

Ondanks off-topic: ik denk dat Bergkamp afgelopen seizoen(en) het ongelijk wel heeft bewezen :Y)
idd de fans hebben de club gedwongen hem te houden, maar eigenlijk wilde ze hem kwijt volgens mij. Dus... on-topic: Bergkamp is een goede speler om te halen in FM ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij word uiteindelijk ook een goede trainer in FM. Had hem als assistent bij Dordrecht en hij is vlak na mij (Vitesse) ook vertrokken. Hij is nu manager van NEC en we vechten dus we vechten minimaal twee maal per seizoen een streekderby uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:23:
[...]

idd de fans hebben de club gedwongen hem te houden, maar eigenlijk wilde ze hem kwijt volgens mij. Dus... on-topic: Bergkamp is een goede speler om te halen in FM ;)
In FM is hij wel ok, maar niet echt een basisplaats waardig :(. Bij Ajax (seizoen2) scoorde hij niet bijzonder veel, hij stond meestal in het veld als pinchhitter. Het 3e seizoen wordt zijn rol nog kleiner, bijna nihil. Het grootste deel van z'n wedstrijden zal hij denk ik gaan spelen bij Ajax 2. "Hopelijk" gaat hij met pensioen als prof, ik zou hem graag willen toevoegen aan m'n technische staf :). Z'n stats zijn trouwens nog best ok, maar met Mosquera, Niedzelan, Sonck, Babel, de Ridder, Quansah heb ik wel genoeg spelers voor de SC positie :).

[ Voor 6% gewijzigd door BoB_HenK op 23-05-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoB_HenK schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:37:
[...]

In FM is hij wel ok, maar niet echt een basisplaats waardig :(. Bij Ajax (seizoen2) scoorde hij niet bijzonder veel, hij stond meestal in het veld als pinchhitter. Het 3e seizoen wordt zijn rol nog kleiner, bijna nihil. Het grootste deel van z'n wedstrijden zal hij denk ik gaan spelen bij Ajax 2. "Hopelijk" gaat hij met pensioen als prof, ik zou hem graag willen toevoegen aan m'n technische staf :). Z'n stats zijn trouwens nog best ok, maar met Mosquera, Niedzelan, Sonck, Babel, de Ridder, Quansah heb ik wel genoeg spelers voor de SC positie :).
Waarom haal je hem dan O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is Bergkamp :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb jij een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
w00t, mijn Newcastle united valt stil, in 4 wedstrijden 0x gescoort (toch nog 2 punten binnen gehaald).
sta nu 7e, maar verwacht dat dit nog wel wat gaat dalen, gelukkig zijn we er bijna.

Hoop dat ik beetje leuk budget heb voor volgend seizoen, om mijn team in de breedte te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Hij kostte me niet bijzonder veel salaris, bovendien had zat met de wekelijkse uitgaven 600k onder m'n budget 8)7 . Bovendien waren het 2e seizoen spelers als Mosquera en Quansah niet klaar voor het grote werk. Bovendien was Anastasiou niet bepaald gemotiveerd, dus dan speelt hij maar mooi in het 2e, met Bergkamp als pinchhitter. Bovendien hoop ik hem dus aan m'n technisce staf toe te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Het is gebeurd. ik ben met Ajax kampioen geworden. Na 20 wedstrijden nog tien punten achter op psv, als door een wonder (feyenoord hield psv op 1-1 in de laatste speelronde) ben ik kampioen geworden.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mytopia/overig/kampioen.jpg

Rosales gaat 1 juli voor 7,5 miljoen euro weg, Charisteas gaat voor 13 miljoen weg van de zomer, Lindgren gaat voor 4,4 miljoen naar RKC, Grygera gaat voor 3 miljoen euro weg.

Daar komen voor terug. Collins John (5,5 miljoen euro), Jack Tuyp (7 miljoen) als aanrader van hier, Jeroen Drost (19 jaar, free transfer van Heerenveen) Verder denk ik er nog over om een extra verdediger te halen in de vorm van
spoiler:
Gianni Zuiverloon
Ik ben geen stats kenner, maar volgens mij is hij gewoon echt goed. Ook heb ik Edwin van der Sar gesigned. Ik heb een jong elftal en kan daarom wel een ervaren (en zeer goede) stand-in gebruiken voor Stekelenburg. Vermeer kan aardig keepen, maar v/d Sar is op dit moment nog een beetje beter, en heeft een tikkie meer ervaring.

Koné had ik van de zomer willen verkopen, ware het niet dat hij credits verdient heeft met zijn 5 goals tegen RBC. Hij is al met al waarschijnlijk de best scorende spits die ik in huis heb.

Sneijder heeft een heel bijzonder seizoen achter de rug als MR (ja, niet eens AMR)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mytopia/overig/sneijder.jpg

Dat de corners vaak afgerond werden was ook voornamelijk te danken aan de fijn aangesneden exemplaren van deze heer Sneijder.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mytopia/overig/corners.jpg

Yildrim is dus niet langer de koning van de assist

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mytopia/overig/assists.jpg

Edit: Ik ga mijn ogen dus open houden voor een mooie club (met ietsje meer uitdaging) :)

Edit2: Ed de Goey komt coachen bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door HCMarX op 23-05-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
En ja hoor, de jobhopper doet het weer :X

Ben opgestapt bij Crystal Palace en ben nu manager van Stafford Rangers, Conference North.
Ik ben maar liefst 8 maanden bij Palace geweest, ik stond 2e na 12 wedstrijden gespeeld te hebben. Stafford Rangers staat 16e in de ECN en ze zitten in geldnood :/ Ik moet zo'n 26.000 euro per week ophoesten aan salarissen en dat mmoet lager van het bestuur. Ik zag al een spits die nog bij een reserve 7e klasse amateurteam op de bank zou zitten, toch strijkt hij 2200 euro per week op.

De eerste wedstrijd van Stafford was een FA Cup 1e ronde replay tegen een non league team, 1-0 overwinning.
Mijn competitiedebuut, thuis tegen Scunthorpe, de koploper.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59237/full.jpg

:X Een hattrick in de 90e minuut, er werd 2 minuten bijgeteld _O_

[ Voor 23% gewijzigd door King Nothing op 23-05-2005 23:20 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd! :P Duurde wel een tijdje hoor. Die verdediger die je wil halen is inderdaad heel erg goed. Ze hebben er bij Feyenoord twee van dat soort gasten rondlopen waarvan jij de beste hebt uitgepakt.

Wie scoorde er trouwens zo veel uit die corners? Of denk je echt dat het alleen aan die Sneijder lag? Ik heb namelijk in mijn eerste seizoen bij Helmond ook een corner specialist gehad (Didier Martel, corners = 20 ) alleen daarvan gingen er in 1 seizoen 0 in omdat ik alleen maar tuinkabouters in de 16 had staan.

edit: restecpah voor je alleen maar Nederlanders in de opstelling, misschien moet ik dat ook maar eens proberen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
King Nothing schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:06:

[afbeelding]

:X Een hattrick in de 90e minuut, er werd 2 minuten bijgeteld _O_
Die is wel heel erg luxe _/-\o_

Ik denk dat ik bij Ajax ga blijven nog een seizoen (of twee)

Dan ga ik met dit elftal proberen het ver te schoppen in Europa:

GK - Stekelenburg

DL - Jansen / Drost (Drost is eigenlijk nu al beter dan Jansen)
DC - Heitinga
DC - Kruiswijk
DR - De Jong

// Als ik Zuiverloon te pakken krijg dan gaat die spelen op één van de DC posities of de DR positie, hij is echt goed

(D)MC - Van Bommel

(A)ML - Blonk (overklast Mitea eigenlijk gewoon vrij dik, alle fysiek nog wat 'zwak')
(A)MR - Sneijder (kijk de shot hierboven, en probeer hem naar je cluppie te halen)

AMC - v/d Vaart (Gewoon de beste al twee seizoenen, maar was vorig seizoen lang geblesseerd)

FC - Babel / John / Babel
FC - Tuyp / John / Babel

Ik heb dus drie Nederlandse spitsen van een 'aardig' niveau, een extra middenvelder op rechts en centrum (de Ridder), en nog een verdedigende middenvelder/verdediger (Maduro), een extra verdediger (Jansen) En natuurlijk nog v/d Sar en Vermeer als backup keepers. Ik denk dat het nog niet genoeg is om echt ver te komen, maar na mijn titel wil ik natuurlijk meer. En dat moet een Champions League titel worden met een compleet Nederlands team.

Alleen zit ik nog met een paar 'buitenlanders' die of basiswaardig zijn (Mitea, Maxwell en ook een beetje Koné) of gewoon zonde zijn om weg te doen met het oog op de toekomst (Adu en Mosquera) Maar op die vijf na ben ik eigenlijk wel een compleet Nederlands team.

[b]En ja. Sorry dat ik met Ajax speel, maar het is me dus vandaag pas gelukt om kampioen te worden (tweede seizoen met veel moeite, zie hierboven) En ik ga als ik het spel echt een beetje doorheb ook wel een mooie uitdaging zoeken.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:00:
[...]

Gefeliciteerd! :P Duurde wel een tijdje hoor. Die verdediger die je wil halen is inderdaad heel erg goed. Ze hebben er bij Feyenoord twee van dat soort gasten rondlopen waarvan jij de beste hebt uitgepakt.

Wie scoorde er trouwens zo veel uit die corners? Of denk je echt dat het alleen aan die Sneijder lag? Ik heb namelijk in mijn eerste seizoen bij Helmond ook een corner specialist gehad (Didier Martel, corners = 20 ) alleen daarvan gingen er in 1 seizoen 0 in omdat ik alleen maar tuinkabouters in de 16 had staan.
Tja ik mag het niet vergelijken, want jij hebt wel even iets minder basismateriaal natuurlijk, maar Kruiswijk en Heitinga kopen er toch wel zo 5 binnen per competitie. Zal eens nagaan wie dat nog meer waren. Ook mijn spitsen (Charisteas voornamelijk) kopten nog wel eens raak. Charisteas heeft ook 20 koppen dacht ik.

Overigens denk ik dat jij het spel beter kent dan ik, maar je weet (neem ik aan) dat je kan kiezen wie je mee op laat komen bij een corner en wie er wat terugzakken om teverdedigen. Meestal stelt FM dat zelf aardig in dacht ik.

En. v/d Boogaart (die andere :?) had ik de vorige keer :)

[ Voor 38% gewijzigd door HCMarX op 24-05-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
Heb net voor het eerst sinds tijden weer een seizoen afgemaakt....Met een schamele 17e plaats in m'n eerste jaar in League One de degradatie wel ontweken maar de FA Cup viel zwaar tegen. 3e ronde zonder problemen gehaald, loot ik Arsenal thuis. Slechter kan het niet, 4-0 afgedroogd worden door het sterrenteam dat op mijn modderveldje kwam, tot de nok gevuld met de 4400 bezoekers die er in m'n stadium passen. Arsenal wint wel de FA Cup uiteindelijk, dus wel een keer uitgeschakeld door de winnaar ;)

Nog steeds niet genoeg geld voor een uitbreiding dus, maar de lonen mogen wel omhoog: 25000 euro is het budget nu, da's toch een stuk beter dan de 3000 waar ik mee begon ;)

Interessante details van mijn game:

Chealsea wint in 2013 voor de 9e keer op rij de Premiership
Feyenoord wint de UEFA Cup in 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
wat dachten jullie van Bahía bij Feyenoord? SW/D/DM RC, speelt bij mij (bijna) altijd centraal in een drie-mans verdediging, doet het perfect, (bijna) altijd foutloos (* klopt snel af).
Z'n gemiddelde ligt volgens mij rond de 7.5, maar dat zou ik moeten nakijken (nu FM niet aan).
v/d Boogaart wordt ook een goede trouwens, en
spoiler:
Dion Dickhoff
is er ook zo één.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Lort Gob schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:23:
Heb net voor het eerst sinds tijden weer een seizoen afgemaakt....Met een schamele 17e plaats in m'n eerste jaar in League One de degradatie wel ontweken maar de FA Cup viel zwaar tegen. 3e ronde zonder problemen gehaald, loot ik Arsenal thuis. Slechter kan het niet, 4-0 afgedroogd worden door het sterrenteam dat op mijn modderveldje kwam, tot de nok gevuld met de 4400 bezoekers die er in m'n stadium passen. Arsenal wint wel de FA Cup uiteindelijk, dus wel een keer uitgeschakeld door de winnaar ;)

Nog steeds niet genoeg geld voor een uitbreiding dus, maar de lonen mogen wel omhoog: 25000 euro is het budget nu, da's toch een stuk beter dan de 3000 waar ik mee begon ;)

Interessante details van mijn game:

Chealsea wint in 2013 voor de 9e keer op rij de Premiership
Feyenoord wint de UEFA Cup in 2013
Bij mij wint Inter in 2004/2005 en in 2005/2006 de Champions League. De Uefa Cup valt ten prooi aan Schalke (04/05) en Betis (05/06) die mij in de halve finale heel laf uitschakelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaatschaap11 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:00:
[...]
[...]

maar je weet (neem ik aan) dat je kan kiezen wie je mee op laat komen bij een corner en wie er wat terugzakken om teverdedigen. Meestal stelt FM dat zelf aardig in dacht ik.

En. v/d Boogaart (die andere :?) had ik de vorige keer :)
Ik vind de manier waarop FM dat instelt niet zo heel erg goed eigenlijk. Sinds ik alle corners en ( verre) inworpen zelf ingesteld heb scoor ik in ieder geval een heleboel meer. Wat vooral goed hielp was de 2 centrale verdedigers (beide goed springen & kopsterk) mee naar voren sturen en de middenvelders die FM normaal in de 16 zette, er rondom laten staan. Die 2 verdedigers waren goed voor een doelpunt of 15 in een seizoen, en dat maakt echt een heleboel verschil. Het commentaar is bij elk kop-doelpunt wat ik zo scoor "BlaBla scoort met veel geluk". Altijd. Met spitsen erbij hebben we het over zo'n 25 doelpunten dus dat "veel geluk" gedeelte begin ik een beetje te betwijfelen.

Die verdediger noemde Ben.Hahlen zojuist. Ik probeer hem al 3 seizoenen aan te trekken maar hij is nog niet echt kapot van mijn cluppie. En terecht, wie wil er nou in Helmond werken? Of anders gesteld; wie in Helmond werkt er eigenlijk? ;)

//Bij mijn spelletje wint Nederland in 2006 de wereldtitel en in 2008 het EK. (had ik al gezegd dat ik het spel super realistisch vind? ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was in 2008 bondscoach bij mijn andere savegame, maar ik kwam de poule niet door op het EK. Zat ook niet bepaald mee met de loting. Engeland, Spanje, Duitsland dacht ik. Het waren in ieder geval allemaal toplanden. Ik mocht na de uitschakeling zelfs aanblijven als bondscoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Afgelopen weekend met mijn minder nuchtere hoofd verder gegaan met mijn Ajax game, de schade valt gelukkig mee :X

Maxwell (Inter) en VdV (Barca) verkocht, Ca. 30 miljoen opbrengsten. Hiervoor een aantal nieuwe spelers gehaald, waaronder Tevez, Khanye en Montenegro (mijn eerste CM liefde O+ ) Uiteraard heb ik nog wel wat geld over, dus heb ik Cavenaghi ook vastgelegd, hij komt echter pas in de zomer, omdat ik zijn transfer moest "delayen" omdat ik toen het geld nog niet binnen had. De volgende dag kreeg ik het geld binnen, en twee dagen later liep de transferperiode af. Ik moest de transfer echter een week vertragen en dat ging dus niet. Uiteindelijk maar een nieuw bod gedaan en dat werd gelukkig ook geaccepteerd. Volgend seizoen dus een behoorlijke luxe qua aanvallend ingestelde spelers, nu nog één topper voor de verdediging vastleggen.
Maduro heb ik overgeheveld van Jong Ajax naar de hoofdmacht en hij deed het vrij behoorlijk. Hij stond echter nog op available for loan en MVV wilde hem wel hebben. Nu maakt Maduro dus de rest van het seizoen bij MVV af, hopelijk krijgt hij daar flink veel speelminuten.

Dennis Gentenaar heb ik alvast aangetrokken als backup voor volgend seizoen als Vonk weggaat.

De CL was een klein drama voor mijn 3-4-3 Ajax, alleen Lyon was minder dan mijn ploeg, Inter en Manchester waren dus duidelijk beter. Wat rest is UEFA cup voetbal.

In de competitie heb ik nu (na 20 wedstrijden) een voorsprong van 4 punten op de nummer twee PSV, en vlak daarachter (1 punt dacht ik) volgt Feyenoord. In de beker ben ik uitgeschakeld door ADO, het was echt een kansloos 3-0 verlies. De wedstrijd daarna was voor de competitie tegen ADO en die wist ik ook maar net aan te winnen: 2-0. (die viel echter pas 4 minuten voor tijd)

Hopelijk heb ik binnenkort nog wat tijd om nuchter te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 08:43:
[...]
//Bij mijn spelletje wint Nederland in 2006 de wereldtitel en in 2008 het EK. (had ik al gezegd dat ik het spel super realistisch vind? ;) )
Bij mij werden ze in de kwalificatie derde. Achter Roemenië em Tjechie en met een gelijk puntenaantal met Finland :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
mijn 1e seizoen bij newcastle zit erop..
resultaat 8e en geen continentale competitie.

Ik ga stoppen en een nieuwe game beginnen, iemand suggestie's voor een leuke club?
Niet te groot/klein, redelijk transferbudget en weinig financiele problemen.
O+

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Bijvoorbeeld AS Monaco? Of een leuke Duitse club, zoals Schalke? Zoek je een subtopper in een goede competitie, of een topper in een mindere competitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
AS monaco klinkt wel leuk ja.

Ik ga een seizoen in de franse competitie spelen.

Hoeveel competitie's selecteren jullie, en welke zijn dit dan?
Ik doe meestal engeland nederland +evt land waar ik ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartvw schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:20:
AS monaco klinkt wel leuk ja.

Ik ga een seizoen in de franse competitie spelen.

Hoeveel competitie's selecteren jullie, en welke zijn dit dan?
Ik doe meestal engeland nederland +evt land waar ik ga spelen.
Ik pak altijd Nederland, Engeland, Italie, Spanje en dan of Frankrijk, of Duitsland afhankelijk van welke clubs ik evt heen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe groot zijn de savefiles in 2015 wel niet. Na het tweede seizoen is mijn save file al dik 163 mb. En dat is al 60 mb meer dan aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Blaatschaap11 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:27:
Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe groot zijn de savefiles in 2015 wel niet. Na het tweede seizoen is mijn save file al dik 163 mb. En dat is al 60 mb meer dan aan het begin.
Ik zit nu in 2013, en hij is bij mij 440 MB.

De grootste savefile die ik ooit gehad heb was ergens rond de 700 MB, weet niet precies meer hoeveel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Mijn Charlton game is nu 345mb. Engeland, Schotland, Nederland en Brazilie geselecteerd, van alle 4 landen alle speelbare divisies.
Ik walste net met 8-0 over Southampton heen, League Cup 4e ronde :X Trouwens jammer dat ik ben weggegaan bij Crystal Palace, loting 3e ronde FA Cup: Crystal Palace - Charlton Athletic :D

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:32:
[...]

Ik pak altijd Nederland, Engeland, Italie, Spanje en dan of Frankrijk, of Duitsland afhankelijk van welke clubs ik evt heen wil.
Hoe snel is je computer dan en wat voor een databasegrootte kies je?
Ik speel meestal met twee competities uit één land met de database op klein. Dan vind ik het al lang genoeg duren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
wildhagen schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:29:
[...]

Ik zit nu in 2013, en hij is bij mij 440 MB.

De grootste savefile die ik ooit gehad heb was ergens rond de 700 MB, weet niet precies meer hoeveel.
Mijn savegame is nu 400 Mb in juli 2013, met alleen alle Engelse leagues aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Bartvw schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:36:
mijn 1e seizoen bij newcastle zit erop..
resultaat 8e en geen continentale competitie.

Ik ga stoppen en een nieuwe game beginnen, iemand suggestie's voor een leuke club?
Niet te groot/klein, redelijk transferbudget en weinig financiele problemen.
O+

Alvast bedankt!
Troyes :>

Ik ben net begonnen aan m'n eerste seizoen daar (speel ik naast m'n Ajax savegame) met een zooi aan background competities (waaronder portugal waar ongelofelijk veel talenten spelen). Ik begon met een miljoen aan transferbudget, waar ik na het verkopen van Nivet 2,5 van heb gemaakt. Verder Petit, Mbomba en nog een handje vol (waaronder 2 van die Portugese talentjes :) ) binnen weten te halen. Begin nu aan m'n eerste competitiewedstrijd, dus dat wordt duimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:45:
[...]

Hoe snel is je computer dan en wat voor een databasegrootte kies je?
Ik speel meestal met twee competities uit één land met de database op klein. Dan vind ik het al lang genoeg duren. :(
Database grootte altijd groot, anders heb je te weinig spelers :) Competities: Nederland (ere, 1ste), Engeland (PL, First Division), Italië (serie A, Serie B), Spanje (Primera Division, Secundo Division) en dan dus of Frankrijk (alleen 1ste comp) of Duitsland (Bundesliga).

Computer: P4 - 2.4 Ghz, 1 GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Peterborough United:

We zitten ondertussen al aan seizoen 4 in de Premier Division (7 seizoenen ver we begonnen in Laegue One met Peterborough).

Eerste seizoen in de Premier Division werden we 12de maar we wonnen wel de FA Cup wat ons Europees voetbal opleverde :). Rechtstreeks gekwalificeerd voor de Euro Cup. Slechts twee belangrijke transfers dat seizoen Guti op free transfer en Francicso Guillermo Ochoa voor 9,75M omdat we een goede keeper nodig hadden, ik had mijn eerste keeper voor 20M verkocht aan Arsenal.

Het seioen daarop wonnen we de Community Shield en haalden we de tweede ronde in de Euro Cup, we verloren in tweede ronde van Deportivo, uiteindelijk won Deportivo wel de Euro Cup dus denk ik dat we tevreden mogen zijn. In de Premier Division ging het ons goed af want we eindigden net zesde wat ons weeral recht gaf op Europees voetbal (alhoewel via de Euro Vase).

In het derde seizoen wonnen we eerst de Euro Vase wat ons toegang gaf tot de Euro Cup. Waarna we europees de Euro Cup finale bereikten die we verloren van Besiktas op penalties. In de FA Cup en League Cup ging het ons wel minder af telkens al meteen uitgeschakeld.

In de competitie ging het ons wel goed af we eindigden namelijk eerste :D (een puntje voorsprong op de tweede Liverpool en 3 punten op Arsenal de derde), Champions League here we come. Voornamelijk dankzij een paar belangrijke transfers, allemaal free transfers trouwens :) (Milan Baros, Diego, Montolivo Riccardo, D'allessandro Andres, etc).

Dit seizoen slechts twee transfers, twee verdedigers op free transfers beetje breedte in de kern brengen. Nu de Champions League nog winnen en onze opdracht is volbracht :).

Financieel ziet het er rooskleurig uit (transfer budget van 62M €) en stadion word dit seizeon alweer uitgebreid derde keer al een maal werd het geweigerd wegens protest van buurtbewoners (wel nog geen under soil heating etc :'().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ja ik vind het spel wel lang duren soms (PIV 3.0 HT / 512 MB), maar ik alt-tab vaak even naar mijn andere zooi (emule / firefox) toe om te kijken of er nog wat te beleven valt. Als ik dat en MCaffee uit zet scheelt het waarschijnlijk ook wel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Update: Ajax gaat kampioen worden. ;)

Na 24 wedstrijden heb ik nu opeens 10 punten voorsprong op Feyenoord en 12 op psv. Het vreemde is dat ik zelf niet eens alles win (1-1 gelijk bij NAC uit bijv.) maar dat zowel psv als feyenoord ongelooflijk veel punten laten liggen.

De met mijn zatte kop gehaalde Carlos Tevez blijkt ook een dijk van een "nummer 10" te zijn, zodanig dat Vilakazi genoegen moet nemen met een plek op de bank. Mijn team ziet er nu vrij solide uit en zoals uit bovenstaande alinea blijkt is hij ruim op sterkte om de titel te pakken.
GK: Stekelenburg (Vonk)
DCR: Vandenborre (Wisgerhof)
DC-SW: Heitinga (Vandenborre)
DCL: De Jong (Escude)
DMC: Guarin / Galasek
MR: Pienaar (Sneijder)
ML: Sneijder (Mitea, Khanye)
AMC: Tevez (Vilakazi)
FR: Cesar Delgado (Rosales)
SC: Perea (Charisteas)
FL: Zidan (Mokoena)

Ik heb een resterend transferbedrag van iets meer dan 8 miljoen (en daar komt elke maand wat bij vanwege te transfer van VdV) en geplande transfers van Cavenaghi, Claudio Lopez en Freddy Grisales. Ik wil heel graag die lange Griek verkopen, maar er is gewoon geen interesse voor hem (niet zo vreemd natuurlijk, hij speelt weinig en scoort dus ook niet zo vaak)

Het zou natuurlijk wel een probleem worden als ik er nog 2 goede aanvallers bij krijg, omdat ik nu alle posities al dubbel bezet heb. Toch is een voorhoede met Tevez, César Delgado, Claudio Lopez en Cavenaghi er wel één die me aanspreekt. Dan moet ik alleen hopen dat Argentinië geen interlands speelt als ik een belangrijke wedstrijd heb :X

Overigens is het me in de UEFA cup ook nog aardig vergaan; de eerste wedstrijd na de uitschakeling in de poule van de CL was tegen VFL Wolfsburg, met o.a. Hofland en D'Allesandro. Uit werd het 2-2 en thuis won ik met 4-0. Duidelijke zaak dus. De volgende ronde was tegen Fenerbahce, met o.a. Alex (die ik graag aan mijn selectie toe zou willen voegen, wat een stats :9~ ) en natuurlijk Pierre. Uit werd het 3-2 voor Ajax, mede dankzij briljant keeperswerk van Stekelenburg. Thuis werd het echter weer 4-0, zodat we in de kwartfinale staan. Daarin spelen we tegen Lazio Roma, dus een vrij pittige tegenstander. Als we winnen mogen we in de halve finale tegen de winnaar van Besiktas - Udinese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Feyenoord wordt dit jaar geen Champions League winnaar :(.
Na het tot de halve finales geschopt te hebben, ben ik zojuist van de mat geveegd door Valencia.
3-0 uit in de tweede wedstrijd.
Thuis was het 0-0 geworden, toen speelde ik overigens met een redelijk gehavend team, dus ik hoopte met een ietwat fittere selectie misschien te kunnen stunten, maar het mocht niet zo zijn...
PSV vond het namelijk nodig om redelijk grof te gaan spelen, en natuurlijk was dat 3 dagen voor de thuiswedstrijd...

Overigens voor de tweede keer kampioen geworden, 3 wedstrijden voor het einde, 10 punten voorsprong op Ajax.
Nu nog de laatste tweedrie wedstrijden van het seizoen en de finale van de beker.
Daarna het volledige seizoensverslag :).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:49

Vos

AFCA

Ik won net een pot met 8-0 waarvan David Pizarro 6 assists gaf, heb dat volgens mij nog niet eerder gehad:). Zijn totaal voor dit seizoen schiet ff van 31 naar 37.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 29-05-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn vage hoofd van het weekend in de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen mijn reserve keeper (Rensen geloof ik) op het middenveld opgesteld. 8)7 Ik kwam er pas ook in de rust achter. De schade viel nog wel mee 1-1 bij rust tegen PSV. Heb in de rust gauw Theo Janssen ingebracht en vervolgens met 3-1 verloren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Peterborough United:

Mission Accomplished, Peterborough United heeft de Champions League gewonnen.

In de finale versloegen we Ajax op strafschopen (1-1 eindstand), moeilijkste match was de kwartfinale tegen AC Milan uit verloren we met 3-1 terwijl we thuis met 4-0 wonnen :). Voor de rest wonnen we nog de League Cup van Chelsea met 1-0, in de Premier Division ging het iets minder we werden juist 4de met 1 punt voorsprong op de 5de en 6de.

Dit jaar gaat het nog niet zo goed eerste 2 competitie matchen al telkens nipt verloren :(, het helpt ook niet echt dat 4 van de 5 spitsen geblesseerd zijn op dit moment. Ik had vorig jaar nog voor de lol even Ronaldo op free transfer aangetrokken als backup voor mijn eerste team en als coach (vroeg bijna niks loon) maar was zijn geld niet waard constant gekwetst totdat hij uit viel met een gebroken been voor 8 maanden :( maar was wel grappig om hem als coach te zien in mijn team.

Nu rustig aan een paar seizoentjes Peterborough of eens overstappen naar een ander teampje. Ik heb al bijna alles gewonnen in Engeland dus een nieuwe uitdaging mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Netjes Keifront, in welk jaar heb je dit voor elkaar gekregen?

Met Ajax heb ik nu in mijn eerste seizoen de UEFA cup gewonnen. Ondanks deze prijs een matig transferbudget van 8 miljoen, waardoor de enige transfer die doorging die van Cavenaghi was. Ik heb Charisteas kunnen verkopen voor 7,25 (Bochum) zodat ik daarna ook Peralta en Grisales aan kon trekken. Het leuke is dat ik beiden voor een lager bedrag heb aangetrokken dan waar ze eigenlijk voor zouden komen.

Charisteas heeft zijn geld opgebracht door in de tweede competitiehelft belachelijk veel te scoren, zo veel zelfs dat ik er even aan heb gedacht om hem te houden, maar mijn scouts vonden Cavenaghi zo goed... En met Perea heb ik al een perfecte back-up striker, zodat ik echt iemand moest verkopen. Charisteas had ondertussen al een hogere waarde en zowaar interesse van verschillende clubs...

Heb Gentenaar ondertussen als derde keeper, aangezien Westerveld ook een vrije transfer was en die heb ik nu als tweede keeper. De transfer van Libis Arenas heb ik geannuleerd, ga binnenkort wel zorgen dat ik een first option op hem heb. Over een jaar of 3 is Westerveld te oud en dan kan ik wel weer een goede keeper erbij gebruiken.

Overigens heb ik nog een Braziliaans talentje gehaald:
spoiler:
Betao van Corinthians

Deze jonge verdediger heeft zeer goede stats, dus ik hoop dat hij uitgroeit tot een vaste waarde. Na de verkoop van VdV heeft Sneijder op linkshalf gespeeld en Pienaar rechtshalf. Beiden deden het naar behoren, maar niet echt bijzonder. Om één of andere reden was backup Mitea altijd in vorm als hij inviel, en scoorde hij vaak goede cijfers.

Grisales moet de komende twee jaar (minstens) rechtshalf spelen, en Sneijder / Mitea mogen gaan vechten voor linkshalf. Na dit topic ook Blonk aan de selectie toegevoegd, die komt 1 augustus over. In ruil daarvoor heb ik Evander Sno's contract opgezegd zodat Feyenoord hem kan signen als ze willen. (Klein real-life grapje uithalen, maar het werkt nog niet, hij is nog steeds clubloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
In het zevende seizoen (jaartal 2010/2011), het is me vroeger al sneller gelukt hoor. Maar speel al sinds CM2 dit spel, dus heb ervaring zat, alhoewel FM2005 wel een van de moeilijkere is. Ofwel is het gewoon omdat Man United, Chelsea en Arsenal zo goed zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeiFront schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:21:
In het zevende seizoen (jaartal 2010/2011), het is me vroeger al sneller gelukt hoor. Maar speel al sinds CM2 dit spel, dus heb ervaring zat, alhoewel FM2005 wel een van de moeilijkere is. Ofwel is het gewoon omdat Man United, Chelsea en Arsenal zo goed zijn ;).
Welke leaque ben je in begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
League one

En waarom Peterborough United, ben daar ooit in CM2 mee beginnen te spelen was toen de club met het grootste stadium, dus ietsjes meer inkomsten zeker tijdens cup matchen ;).

Ik krijg wel de indruk dat europese competitie nogal gemakkelijk is t.o.v. de engelse in FM2005.Vroeger was europees spelen moeilijker.

[ Voor 27% gewijzigd door KeiFront op 31-05-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeiFront schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 00:23:
League one

En waarom Peterborough United, ben daar ooit in CM2 mee beginnen te spelen was toen de club met het grootste stadium, dus ietsjes meer inkomsten zeker tijdens cup matchen ;).

Ik krijg wel de indruk dat europese competitie nogal gemakkelijk is t.o.v. de engelse in FM2005.Vroeger was europees spelen moeilijker.
Ik heb in FM05 Nuneaton Borough (Conference North) naar de PL gebracht, helaas zijn we (MP-netwerk game) toen gestopt en heb dus nooit europees kunnen spelen. Maar handhaving in de PL was het eerste jaar iig geen probleem, ik had goede spelers en het draaide redelijk. Volgens mij waren we halverwege het eerste seizoen gestopt. We hadden er aardig wat seizoenen opzitten en omdat we weinig andere comp hadden geselecteerd (alleen wat voor de concurrentie), werd het wat saai (aangezien mijn maat uitgespeeld was in Engeland). Ik heb eigenlijk nog nooit de CL gewonnen, ik had mezelf voorgenomen om het deze keer toch echt te halen, maarja... Op een gegeven moment word je het ook zat. Dan mis ik toch de echte uitdaging op een of andere manier, niet dat ik de CL zomaar had gewonnen, maar bv in de PL. Dat ging me eigenlijk te gemakkelijk af. Je wilt potverdorie knokken het eerste jaar B) Daarbij hadden we ook geen tijd (en zin) meer na zoveel seizoenen, fftjes fm-moe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Zo, het seizoen zit er weer op.
Dit jaar de double gehaald en tot de halve finale van de CL gekomen, dus een redelijk succesvol seizoen.
Mijn succes is voornamelijk te danken aan Forssell (26 doelpunten) en, vanaf de tweede seizoenshelft, Källström (15 doelpunten).
Deze twee spelers brachten net dat stukje extra ervaring dat mijn team nodig had om wat "relaxter" te kunnen spelen.

Afijn, mijn selectie aan het einde van het seizoen zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.laakhaventoren.nl/ben/tmp/fm2005/season_2/end/selection_thmb.jpg

Wat heeft geleid tot het volgende resultaat op de ranglijst:
Afbeeldingslocatie: http://www.laakhaventoren.nl/ben/tmp/fm2005/season_2/end/league_table_thmb.jpg

En wederom is dit behaald met gebruik van de volgende tactiek (inclusief "voorkeurs-basisspelers"):
Afbeeldingslocatie: http://www.laakhaventoren.nl/ben/tmp/fm2005/season_2/end/tactic_thmb.jpg

Het enige dat ik nog met Feyenoord wil winnen is de Champions League en ik denk daar ook wel de kwaliteit voor te hebben. Als je Valencia (de uiteindelijke winnaar), thuis op 0-0 houdt, in een wedstrijd waarin je 2 blessures voor je kiezen krijgt, en al bijna de helft van je voorkeurs-elf mist, dan doe je het niet slecht.
Dat je daarna uit kansloos 3-0 op je bek gaat, das je eigen schuld :P.

Eigenlijk wil ik nu dus een tweede team "erbij" nemen en dan een soort samenwerkings-verband gaan oprichten.
Iemand dus nog een leuk aanradertje uit de League One (Engeland)?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:45:

En wederom is dit behaald met gebruik van de volgende tactiek (inclusief "voorkeurs-basisspelers"):
[afbeelding]
Geen Dirkie Kuyt :o
Eigenlijk wil ik nu dus een tweede team "erbij" nemen en dan een soort samenwerkings-verband gaan oprichten.
Iemand dus nog een leuk aanradertje uit de League One (Engeland)?
West Ham United, Sunderland, Wigan Atletic ( als die daar niet gepromoveerd zijn ), Ipswich Town, Sheffield Utd. allemaal clubs met Premierleauge ervaring, daar moet wel wat talent rondwandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:30:
West Ham United, Sunderland, Wigan Atletic ( als die daar niet gepromoveerd zijn ), Ipswich Town, Sheffield Utd. allemaal clubs met Premierleauge ervaring, daar moet wel wat talent rondwandelen
Volgens mij gaat het bij zo'n samenwerkingverband voornamelijk om dat je er goede talenten aan spelen toe kan laten komen. Maar ik kan mijzelf natuurlijk vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:30:
[...]
Hij had het wel over League One en niet over The Championshiop, dus dan kijk je naar Colchester United, MK Dons, Sheffield Wednesday en vooruit dan maar; Peterborough ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Dan ga ik nog eens een beetje rondkijken in de League One. Peterborough klinkt wel geinig :P.

@Pascallio: Dirk Kuijt komt er (bijna) elke wedstrijd in de 60e minuut in en heeft 13 doelpunten gemaakt. Voordeel hiervan is dat de verdediging van de tegenpartij dan een beetje moegespeeld is, en dan kan de aanvaller ze nog een beetje zoekspelen :P.
Werkt voornamelijk goed met de tactiek die ik gebruik.
Wat ook leuk is: je hele middenveld wisselen, omdat je dat het beste lijkt op dat moment :P

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Het lijkt mij juist dat een werker als Kuijt (with all due respect) de tegenstander juist moe speelt en dat je daarna een dribbelaartje inbrengt om langs de moegestreden verdedigers te lopen :?

Ik wissel iedereen die een lage fitness heeft of een slechte rating, dus als dat mijn middenveld is dan gaat mijn middenveld er gewoon uit. Overigens doe ik dat al in de rust, en dan maximaal twee spelers. Houd ik nog één wissel over voor noodgevallen, die na de 75e minuut niet meer achter de hand gehouden hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:33:
[...]

Volgens mij gaat het bij zo'n samenwerkingverband voornamelijk om dat je er goede talenten aan spelen toe kan laten komen. Maar ik kan mijzelf natuurlijk vergissen.
Is gedeeltelijk ook zo, maar het kan ook anders.
Kijk maar naar Feyenoord, die halen nogal wat talenten van Excelsior, maar ze laten er idd ook jonge talentjes kennis maken met de Nederlandse cultuur en het prof voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
@Scherlock: Kuijt en Forssell verschillen niet zo heel veel van elkaar.
Ik heb Kuijt ook eerst in de basis gehad, maar die viel met een blessure uit, toen dus Forssell neergezet en dat beviel toen wel redelijk goed. Voornamelijk omdat Forssell net wat trefzekerder is dan Kuijt.
Forssell zit ook redelijk goed met afstandsschoten, dus das ook nog wel een pré.
Källström was voor mij een behoorlijke aanwinst (...en dat was ook te merken aan z'n prijs). Die heeft met z'n snoeiharde afstandsschoten, z'n steekpassjes en z'n creativiteit redelijk wat wedstrijden voor me beslist.

Het "leukste" vind ik het altijd als de tegenstander met 1 doelpunt verschil achterstaat, dat ze alles op de aanval gooien in een 2-3-5 opstelling...
Dan krijg ik zoveel ruimte in de aanval en in het middenveld dat er meestal nog een goal of 2 invliegen :).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:02:
Dan ga ik nog eens een beetje rondkijken in de League One. Peterborough klinkt wel geinig :P.
Effe beetje raad geven :) als je in ieder geval voor een ploeg in de League One gaat.
Probeer spelers van Premier Division ploegen te lenen, jonge talenten of goede spelers op overschot doen graag wat ervaring op in een lagere divisie en ze kosten je meestal niks loon (je laat het volledig loon door de andere ploeg betalen ;)). Zelfs spelers van buitelandse competitie willen ooit wel graag spelen voor je ploeg.

Dus je bespaard veel geld uit en met wat geluk kan je een van de geleende spelers zelf overkopen.Zo heb ik Labinot Harbuzi ook met Peterborough aangekocht (free transfer) en verkocht voor uiteindelijk 23M euro aan Arsenal :)

Probeer in de cup matchen wat verder te geraken, dit brengt bakken met geld op zeker tegen topteams (vol stadium betekent mooie recette wat je budget al kan rondmaken voor 1 seizoen :)), ik speelde tegen topteams altijd ultradefensive en counter attack, een goaltje is ooit genoeg om rondje verder te geraken ;).

Transfer beleid wees zo actief en aggressief mogelijk, free transfers zijn altijd leuk, maar probeer ook spelers op overschot of ongelukkige spelers bij betere ploegen weg te snoepen, en vooral veel scouten (ik gebruik altijd Kit Carson en David Jarret als scout).

Ben nu trouwens veranderd van ploeg was Peterborough beetje beu, ben nu trainer in de Belgische tweede klasse van KVSK degradatie kandidaten, eerste match gelijk gespeeld en tweede match gewonnen :), maar sta nog altijd in degradtie zone. Alwel weer actief geweest op transfer markt al 4 binnenkomende transfers (had op voorhand de belgische competitie al gescout met mijn scouts ;)).

[ Voor 3% gewijzigd door KeiFront op 01-06-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
Hoe halen jullie al die mensen met free transfers binnen?

en hoe weten jullie dat een jonge speler goed wordt, ik vertrouw het niet als mijn scout zegt dat ie iemand heeft gevonden met een gouden toekomst en als ik dan naar zijn stats kijk zie ik alleen maar getallen <10 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Free transfer moet je gewoon optijd bij zijn en meer bieden als hij vraagt als je bij een kleine club zit. Bij een grotere club bied ik meestal wat hij wil hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Vertrouw niet blind op de stats, ik let slechts op enkele die ik belangrijk vind, bijvoorbeeld voor een verdediger Marking, Tackling, Heading, etc ik vind het niet erg als verdediger geen flair of bijvoorbeeld een slechte dribbel heeft, is trouwens ook niet belangrijk voor een verdediger.

Voor free transfers ga ik voor een deel op mijn scouts af, voor de rest kijk ik naar zijn form en wat hij vroeger al gepresteerd heeft en natuurlijk ken je een deel van de spelers al bij naam e.g. Freddy Adu, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben weer een nieuw spel begonnen en ik ben nu manager van alaves die in de tweede divisie zit van spanje. Het doel is promoveren. Dit verwacht de club ook van mij dat dit lukt. Nou gaat het wel aardig ik heb tot nu toe 3 oefen wedstrijden gehad de eerste 2 verloren dit kwam omdat toen ik manager was meteen alle spelers niet fit waren. Dus allemaal laten rusten en alleen de wedstrijden laten spelen. Derde wedstrijd met 3-1 gewonnen. En ze beginnen nu ook fit te raken.

Ik heb al bogarde en boxtel aangetrokken en de eerste doet het top. boxtel moet nog even wennen.
Nu is mijn vraag weten jullie nog spaanse voetballers die free transfer of onder de 3 miljoen kan overnemen. Ik heb in de transfer lijst gezocht maar die lijst is zo lang :?
Ik speel met 6 verschillende landen en 10 competities de database is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zo, ik ben voorlopig even genezen van FM. Gisteravond de zomerstop doorgekomen na mijn eerste seizoen met ajax, kan ik opeens het spel niet meer opslaan!

Waarschijnlijk ligt dit aan Hitman Pro, die ik draaide terwijl ik FM aan het spelen was, want ik heb het nog nooit eerder gehad. Wat ik ook probeerde, Save As... of andere locatie, het spel wilde niet opslaan. Uiteindelijk maar op Quit geklikt in de hoop dat ik hem alsnog op moest slaan maar hij sloot meteen af...

De zomerstop is al zo lang en ik had net wat aardige transfers gedaan, kan ik weer opnieuw beginnen. :(

Ik had wel de Supercup gewonnen van Groningen, knap he ;) 3 doelpunten van Tevez en eentje van Cavenaghi op zijn debuut.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.