Het Grote TomTom Mobile Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 50.289 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:58:
[...]
Nee, de Orange C550 werkt niet. Dat kan je ook niet fixen. Ik heb al hier en daar wat verhalen gelezen dat dit echt door middel van een compleet nieuwe versie vanuit TomTom opgelost moet
worden. Dat gaat dus niet lukken.
Ik heb zelf ook een C550 en vraag me af of er mensen zijn die inmiddels met TomTom contact hebben gehad over dit probleem of wellicht op de hoogte zijn wanneer dit probleem door TomTom gefixed gaat worden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

itsalex schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 07:13:
Ik heb tomtom mobile en het werkt allemaal prima. Alleen het feit dat ik af en toe op een snelweg zit en eraf wordt gestuurd en daarna er weer op. Dan nog een punt dat ik op landwegen kom terwijl daarna de snelweg bij de volgende afslag komt weet ik niet waarom die dan nog de snelste weg aangeeft. Laatst was ik hier in de buurt en ik moest eerst een blokje om van TomTom om bij de bestemming te komen terwijl alles goed op de kaart staat. Af en toe rechts en links gaat wat te langzaam wat weleens vervelende effecten geeft.
Het feit dat ie je af en toe laat 'omrijden' is idd aardig irritant, maar echter alleen dan wanneer je weet hoe de route echt is. In die situaties dat je de route niet echt weet (Daar heb je hem tenslotte voor) heb je het 'omrijden' toch niet in de gaten :D

[ Voor 18% gewijzigd door fulgore op 13-07-2005 10:45 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zit zelf met een raar probleem heb tom tom 5 mobile maar ik krijg het niet startend op mijn nokia 6260. hij start op kan een kaart kiezen en dan is het over.het rare is doe ik hetzelfde kaartje in mijn nokia 6600 werkt het gelijk.

iemand hetzelfde? of doe ik iets verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 01:41
Ik heb TTM5 perfect werkend op mn 6630. Nu ga ik op vakantie naar Frankrijk, maar de France-map past niet op mijn 256mb. (En ik vind persoonlijk 512mb nog steeds te duur)

Nu heb ik Benelux-plus draaiende, en dan wil ik van het gebied waar ik ziti n Frankrijk ook de detailkaart. Deze kaart is te downloaden via het tomtom-plus menu, maar dan betaal ik me blauw aan umts/gprs-kosten. Gnubox (om de internetverbinding van mn pc te gebruiken) werkt niet op de 6630 en al zou het wel werken met gnubox-6680, de site is uit de lucht, dus ik kan het programma niet downloaden.

Hoe kom ik nu aan de betreffende kaart, met of zonder betaling?
(Het gaat trouwens om de kaart van Foix (v563), een plaatsje vlak onder Toulouse)

[ Voor 9% gewijzigd door Dropsen op 13-07-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Ik heb net een stel foute replies verwijderd. Mensen, denk om COPYRIGHT. De volgende die hint of vraagt naar illegaal gebruik, heeft een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, ik heb tt5 (legaal) op mijn spv c500 staan en het werkt prima op 1 ding na.........je zou vanuit je contactpersonen moeten kunnen navigeren.......maar dit lukt me niet. wel via het programma contacts navigation van tt zelf....maar dan veranderd hij meteen dat adres in thuisadres....iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilodus
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik heb sinds vandaag tomtom op mijn Spv C500 nu heb ik de volgende vraag:

Ik wil de Franse map op een 256 MB geheugenkaartje zetten dit moet als het goed is precies passen.
Maar nu TomTom zelf nog, is het mogelijk om die lokaal op deze telefoon te zetten en dan nog steeds de map ziet die op de 256MB mini SD kaartje staat?

Chilodus - lvl60 Priest - RUIN - Darksorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een C500 die ik niet werkend krijf met Benelux-Plus en de andere benelux mappen! Weet iemand hoe dit kan of is er nog niks voor.

De gewone Benelux werkt wel namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Chilodus schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:52:
Ik heb sinds vandaag tomtom op mijn Spv C500 nu heb ik de volgende vraag:

Ik wil de Franse map op een 256 MB geheugenkaartje zetten dit moet als het goed is precies passen.
Maar nu TomTom zelf nog, is het mogelijk om die lokaal op deze telefoon te zetten en dan nog steeds de map ziet die op de 256MB mini SD kaartje staat?
Nee, TT zelf is al 65mb minimaal, 105mb maximaal (Het ligt eraan wat je eruit sloopt). Heel Frankrijk is 230mb ongeveer. Wat je zou kunnen doen, is deelmappen maken van het gebied waar je alleen komt. Dit zouden dan mappen van 64mb worden. Wat anders aan te raden is, is major roads of Europa te gebruiken. Deze neemt minder dan 90mb in beslag. Hierbij 1 map van 64mb maken voor het gebied waar je continu te vinden bent. Dan past alles precies!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus een T-mobile SDA met TT5 mobile benelux gekocht...

Ik had ergens gelezen dat het mogelijk is om de europa kaart (of duitsland kaart) van tomtom navigator compatible zijn met TT5 mobile??

Klopt dat? Aangezien ik de duitsland kaart daarvan wel heb.....

Kan dat gaan werken?

Alvast bedankt!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 04:49:
Sinds de tomtom 5 bijna alle GPS recivers werken met N6600.

Will je iets goedkoops bezoek Ebay eens ;)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...2290&rd=1&ssPageName=WDVW

Deze wekt met 6630 dus 6600 zal geen probleem zijn en gaat 20 uur mee ;) net 75€ met verzend kosten...
Okay thanx. Toch ben ik hier nog niet helemaal mee geholpen. Ik wil juist de ontvanger die speciaal door TomTom voor mobile 5 is ontwikkeld, omdat die accurater schijnt te zijn (dus veel meer geschikt voor lopen/fietsen dan de oude 'zilveren' leadtech die bij tomtom mobile 4 werd geleverd). Nogmaals: de TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver die je via diverse webwinkels kan kopen lijkt qua uiterlijk precies op deze nieuwe tomtom ontvanger. Echter dat zegt natuurlijk niets. Wie weet wat er binnen in de behuizing allemaal anders is. Meestal staat er alleen bij dat hij geschikt is voor pda maar over compatibiliteit met smartphones (ik heb een nokia 6600) wordt met geen woord gerept. Weet iemand of de muis geleverd bij tomtom mobile 5 en de TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver 100% identieke ontvangers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

DeFeCt schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:33:
[...]

Ik heb zelf ook een C550 en vraag me af of er mensen zijn die inmiddels met TomTom contact hebben gehad over dit probleem of wellicht op de hoogte zijn wanneer dit probleem door TomTom gefixed gaat worden.
Ik heb ergens op een forum een email reply gelezen van TomTom waarin feitelijk werd gesteld dat daarvoor geen fix komt omdat bij de ontwikkeling van het toestel aan een aantal standaarden niet zou zijn voldaan en TomTom de fouten van een ander niet gaat oplossen, gezien de kosten.

Dit even uit m'n geheugen geplukt, maar volgens mij was dit de strekking.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:51:
Hallo allemaal,

Ik heb een C500 die ik niet werkend krijf met Benelux-Plus en de andere benelux mappen! Weet iemand hoe dit kan of is er nog niks voor.

De gewone Benelux werkt wel namelijk!
Dan heb je niet de juiste executable ... (verder geen commentaar ivm illegaliteit) 8)
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:54:
Ik heb nu dus een T-mobile SDA met TT5 mobile benelux gekocht...

Ik had ergens gelezen dat het mogelijk is om de europa kaart (of duitsland kaart) van tomtom navigator compatible zijn met TT5 mobile??

Klopt dat? Aangezien ik de duitsland kaart daarvan wel heb.....

Kan dat gaan werken?

Alvast bedankt!!!!!!
Dit werkt uitstekend
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:05:
[...]

Okay thanx. Toch ben ik hier nog niet helemaal mee geholpen. Ik wil juist de ontvanger die speciaal door TomTom voor mobile 5 is ontwikkeld, omdat die accurater schijnt te zijn (dus veel meer geschikt voor lopen/fietsen dan de oude 'zilveren' leadtech die bij tomtom mobile 4 werd geleverd). Nogmaals: de TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver die je via diverse webwinkels kan kopen lijkt qua uiterlijk precies op deze nieuwe tomtom ontvanger. Echter dat zegt natuurlijk niets. Wie weet wat er binnen in de behuizing allemaal anders is. Meestal staat er alleen bij dat hij geschikt is voor pda maar over compatibiliteit met smartphones (ik heb een nokia 6600) wordt met geen woord gerept. Weet iemand of de muis geleverd bij tomtom mobile 5 en de TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver 100% identieke ontvangers zijn?
Ik heb nog nooit gehoord van speciaal alleen maar voor de pda gemaakte bluetooth receivers.
Bluetooth receivers doen het zowel op een pda als op een smartphone. (als ze zich maar aan de standaarden houden natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

roma0803 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:14:
[...]

Ik heb ergens op een forum een email reply gelezen van TomTom waarin feitelijk werd gesteld dat daarvoor geen fix komt omdat bij de ontwikkeling van het toestel aan een aantal standaarden niet zou zijn voldaan en TomTom de fouten van een ander niet gaat oplossen, gezien de kosten.

Dit even uit m'n geheugen geplukt, maar volgens mij was dit de strekking.
Damn, dat zou wel heel zwaar zuigen, was namelijk wel de reden waarom ik de telefoon heb aangeschaft. Als dat echt waar is wordt het nog een interessant verhaal, Orange heeft me de telefoon namelijk verkocht met de verzekering dat TomTom er op zou kunnen draaien. Is er trouwens iemand die het emailadres van TomTom heeft?
Het kan toch niet zo zijn dat je eerst een account moet aanmaken om een vraag te kunnen stellen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:55:
[...]

Damn, dat zou wel heel zwaar zuigen, was namelijk wel de reden waarom ik de telefoon heb aangeschaft. Als dat echt waar is wordt het nog een interessant verhaal, Orange heeft me de telefoon namelijk verkocht met de verzekering dat TomTom er op zou kunnen draaien. Is er trouwens iemand die het emailadres van TomTom heeft?
Het kan toch niet zo zijn dat je eerst een account moet aanmaken om een vraag te kunnen stellen?
Je moet eerst een account aanmaken. Ik denk dat ze niet anders kunnen dan gewoon een patch uitbrengen. Enorm veel toekomstige toestellen hebben QVGA schernen dat kunnen ze niet zo maar links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
zijn de plus kaarten anders dan de normale versies? is het de moeite waard om ze te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
TomTom als produkt is best wel goed. Alle waar naar zn geld.
Maar zodra je met het bedrijf in aanraking komt dan merk je pas hoezeer TomTom KLOTE is.

Helpdesk? Onbereikbaar! Bestaat die die uberhaupt wel?
Telefonische bereikbaarheid? NUL!!!
Email reacties? ALS er al een reactie wordt gegeven is die vaak irrelevant. Maar voordat men een reactie geeft ben je vaak al een aantal WEKEN verder. Zwaar KLOTEN dus ook. Want je zult wéér een reactie moeten geven omdat het eerste antwoord nergens op sloeg.
Kaarten? Verouderde meuk.
Upgrades op kaarten? Veel geld betalen voor nog steeds verouderde meuk.
Software..fout op fout, patch op patch.

TomTom is arrogant en minacht zn klanten. Het enige dat telt is de directie...die telt zn geld :(

Een F*CK onderneming die het verdient snel te worden terecht gewezen door diverse consumenten organisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trapm, wat wil je weten dan? wellicht kunnen we je helpen daarvoor is dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:55
Byte_Me schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:42:
zijn de plus kaarten anders dan de normale versies? is het de moeite waard om ze te vervangen?
Er is geen wezenlijk verschil wat betreft regio-kaarten, benelux v566 is volgens mij hetzelfde als benelux-plus v577. Met het verschil dat de plus-kaart de major roads of europe erin geïntegreerd heeft. Persoonlijk vind ik de benelux-plus niet handig omdat je vanuit een vreemd land naar huis niet zo vaak moet navigeren en áls je dat dan doet, je dat op de plus-map van het betreffende land kan doen. Als je eenmaal in de buurt van je woonplaats bent weet je vast wel hoe je naar huis moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:21:
Ha het ligt misschien aan mij, maar ik vindt de site van tomtom niet overzichtelijk, en kan de info dus niet vinden 8)7

Ik kan alleen maar city maps vinden, en dat is dus niet wat ik zoek.
Voor de rest zie ik alleen maar verkoop punten staan.

Ik ben al een paar keer wezen surfen, maar telkens zonder resultaat.
Ik heb er best wat voor over, maar... dan moet het wel duidelijk zijn.
Het is even zoeken, maar : http://www.tomtom.com/pro...=69&Section=68&Language=5

TomTom is echter niet zo slim bezig bezig. Je kunt de landensets alleen in combinatie met een volledig pakket kopen. Dus zou je telkens 299 euro moeten betalen per kaartenset; je spaart dan wel aardig wat GPS ontvangers op...

De 'software-only' oplossing staat al langer op 'binnenkort verkrijgbaar' (http://www.tomtom.nl/prod...t=2&Category=1&Language=5) ,en dan moet je bij on-line bestellen ook nog rekening houden met 5 weken levertijd! En dat terwijl ze eigenlijk alleen de software van de kaarten op een cd'tje/dvd-tje moeten zetten. Sterker nog, tegenwoordig verwacht je toch wel dat je zonder levertijd direkt je software zou kunnen downloaden, met de huidige adsl verbindingen zijn zelfs een paarhonderd Mb nog wel te doen. M.i. zou TomTom snel meer kunnen verkopen en ook het illegale circuit makkelijker buiten spel kunnen zetten.
Tenslotte is het een beetje onhandig dat de kaarten van Europa pas ná de vakantieperiode leverbaar zullen zijn 8)7

ps. kaarten van navigator 5 en mobile 5 zijn uitwisselbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi...weten jullie misschien hoe ik ergens kan veranderen van de duur van de rit?
beetje vaag maar ik bedoel dit....rechtsonder staat nu bv. 0.22 uur (en nee dit is niet de tijd-aankomst-of vertrektijd!) maar de geschatte tijdsduur van de route ....kun je dit aanpassen in normale minuten?.........0.22 uur is lastig rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Smarron schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:44:
[...]
Nee, TT zelf is al 65mb minimaal, 105mb maximaal (Het ligt eraan wat je eruit sloopt). Heel Frankrijk is 230mb ongeveer. Wat je zou kunnen doen, is deelmappen maken van het gebied waar je alleen komt. Dit zouden dan mappen van 64mb worden. Wat anders aan te raden is, is major roads of Europa te gebruiken. Deze neemt minder dan 90mb in beslag. Hierbij 1 map van 64mb maken voor het gebied waar je continu te vinden bent. Dan past alles precies!
Wat je dus in feite zegt, is dat je een grote kaart, opdeelt in kleine stukken, namelijk het gedeelte wat je alleen maar nodig hebt. Dat is precies wat ik zoek, dus de vraag: HOE???

Trouwens, TT zelf is bij mij zo'n 13 tot 14 mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:43:
hoi...weten jullie misschien hoe ik ergens kan veranderen van de duur van de rit?
beetje vaag maar ik bedoel dit....rechtsonder staat nu bv. 0.22 uur (en nee dit is niet de tijd-aankomst-of vertrektijd!) maar de geschatte tijdsduur van de route ....kun je dit aanpassen in normale minuten?.........0.22 uur is lastig rekenen?
Hoezo is dit lastig? 0.22 uur is gewoon 0 uur en 22 minuten.

Dus over 22 minuten ben je er schat hij.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoiz:-)

Ik heb TomTom mobile 5 en Route 66 eens grondig getest. Qua extra's en vormgeving heet Tt5 wel een streepje voor, R66 komt wat meer basic over.

Echter er is 1 ding dat me toch wel hard stoort(aan TT5). Stel je moet binnen 1 km rechtssaf, je krijgt dan netjes een waarschuwing 200-300 meter voor je moet afslagen. De spraakinstructie 'nu rechts afslaan' komt mij TT5 in mijn aanziens te laat. Je bent dan al bijna ter hoogte van waar je afmoet en dan moet je fink remmen.

Route 66 geeft deze instructie iets sneller en dat navigeert toch handiger. Heeft iemand dit al opgemerkt of ben ik de enige die dit storend vind? En nog belangrijker is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 01:30:

Ik heb TomTom mobile 5 en Route 66 eens grondig getest. Qua extra's en vormgeving heet Tt5 wel een streepje voor, R66 komt wat meer basic over.

Echter er is 1 ding dat me toch wel hard stoort(aan TT5). Stel je moet binnen 1 km rechtssaf, je krijgt dan netjes een waarschuwing 200-300 meter voor je moet afslagen. De spraakinstructie 'nu rechts afslaan' komt mij TT5 in mijn aanziens te laat. Je bent dan al bijna ter hoogte van waar je afmoet en dan moet je fink remmen.

Route 66 geeft deze instructie iets sneller en dat navigeert toch handiger. Heeft iemand dit al opgemerkt of ben ik de enige die dit storend vind? En nog belangrijker is er een oplossing?
Ik heb dit af en toe. Heel raar. Net of ttm5 dan iets achterloopt. Laatst reed in in de buurt van markelo en toen reed ik volgens tomtom in het maisveld. Heeft een kwartiertje geduurd, toen was het weer allemaal goed. Ik heb de oude ttm4 ontvanger nog (die zilveren leadtech) en draaide ttm5 op een nokia 6600. Dit heb ik bij ttm4 nog nooit meegemaakt. Nu moet ik zeggen dat ik versie 4 slechts enkele maanden heb gebruikt voor de upgrade uitkwam, dus dit kan toeval zijn. Meerdere mensen die last hebben van dit verschijnsel in ttm5 en belangrijker nog: zijn er oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 04:51:
[...]

Ik heb dit af en toe. Heel raar. Net of ttm5 dan iets achterloopt. Laatst reed in in de buurt van markelo en toen reed ik volgens tomtom in het maisveld. Heeft een kwartiertje geduurd, toen was het weer allemaal goed. Ik heb de oude ttm4 ontvanger nog (die zilveren leadtech) en draaide ttm5 op een nokia 6600. Dit heb ik bij ttm4 nog nooit meegemaakt. Nu moet ik zeggen dat ik versie 4 slechts enkele maanden heb gebruikt voor de upgrade uitkwam, dus dit kan toeval zijn. Meerdere mensen die last hebben van dit verschijnsel in ttm5 en belangrijker nog: zijn er oplossingen?
Ik draai hem ook op een 6600, mss is het toestel te traag? Mss hebben mensen met een Pda fzo er helemaal geen last van. (omdat tegenover R66, TT5 veel meer toeters en bellen heeft)

Ik heb er niet af en toe last van maar de hele tijd. Zeker als ik de straat niet zo goed zie moet ik flink uitkijken. Jammer dat je nergens kan instellen hoe vroeg op voorhand je je waarschuwingen wilt...

Kunnen mensen met een nieuwere (dus snellere?) Smartphone is kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Ik heb ruim 10 poi's aanstaan en alles wordt bij mij op tijd weergegeven, zonder gehaper...
Mijn 6630 hapt alles perfect! Dinsdag de grote test: van Tilburg naar Zuid Frankrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48
Zijn dat alleen de standaard aanwezige POI's of ook extra toegevoegde POI-bestanden?(flitscamera's, Mac's e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dropsen schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:50:
Ik heb ruim 10 poi's aanstaan en alles wordt bij mij op tijd weergegeven, zonder gehaper...
Mijn 6630 hapt alles perfect! Dinsdag de grote test: van Tilburg naar Zuid Frankrijk!
De 6630 staat ook bekend als de snelste S60 phone van dit moment. Dat komt omdat de nieuwe generatie S60 phones 262k-schermen hebben en dit is erg terug te zien in de prestaties.
Mijn 7610 hapert ook als de pest als ik veel POI's aan heb. Doe nu daarom alleen flitspalen en als ik iets nodig heb selecteer ik m wel.

Nb. TT5 hapert alleen bij het geburik van 3rd party POI's. De ingebakken POIs ingeschakeld zorgen er neit voor dat TT5 gaat haperen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Laatst online: 13-09 21:39

Zillion01

Obey your screen!

Nou die Adapt GPS die ik had was mooi kapot. Ik maar van alles proberen.. de telefoon herkende hem wel maar TT5 niet..

Nu heb ik hem omgewisseld en hij deed het direct :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:16

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik ben inmiddels ook fanatiek bezig geweest met een flitspalen + Tomtom5 handleiding. Misschien iets om de startpost mee aan te passen

http://www.flitspaal.nl/pdf/tomtom5_handleiding.pdf . Overigens de speciale ov2 files biedt ik al geruime tijd op www.flitspaal.nl ( was www.flitspaal.nu )

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Kun je kaarten van TT mobile (GSM) ook op TT Navigator (PDA) gebruiken, of zijn dat weer andere?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Kojak2001 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:39:
Nou die Adapt GPS die ik had was mooi kapot. Ik maar van alles proberen.. de telefoon herkende hem wel maar TT5 niet..

Nu heb ik hem omgewisseld en hij deed het direct :D
Ik heb denk ik ook een kapotte Adapt. blauwe lampje knippert voor blue tooth verbinding. alleen de rooie blijft aan. ik weet niet hoe dat bij jou was??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
DARKLORD schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:40:
[...]
Ik heb denk ik ook een kapotte Adapt. blauwe lampje knippert voor blue tooth verbinding. alleen de rooie blijft aan. ik weet niet hoe dat bij jou was??
Ik heb even met Kojak2001 zitten mailen en het was duidelijk dat de gps neit klopte. Ik heb nu verder geen info over wa tje doe en gedaan heb met je gps muis, maar ik zou zeggen, zet smartphone en gps uit, haal de accu uit de gps, wacht ff, zet ze weer aan, ga een uurtje buiten zitten midden in de tuin of op straat. De eerste keer is altijd spannend :) en duurt het wat langer voordat het lukt :p

als je dat allang gedaan had (ook het uitzetten en de accu eruit halen) dan sorry en ga terug naar de shop, misschien kunnen zij je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Laatst online: 13-09 21:39

Zillion01

Obey your screen!

DARKLORD schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:40:
[...]

Als je rode niet gaat knipperen krijg je geen fix, probeer es buiten in open terrein. Mijn probleem was dat TomTom zei er is geen GPS apparaat (dus niet er is geen GPS signaal -> als je dat hebt krijgt de receiver geen fix). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je de kaarten van ttm indelen. Ik wil dus een deel van Duitsland gebruiken.

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:44
Ik ben nu bezig voor het eerst TOMTOM 5 PDA te gaan gebruiken heb nu Duitsland Benelux en Italie geinstaleerd. Maar kan niet alle kaarten tegelijk inladen weet iemand of dat kan en zo ja hoe???? bvd

Xino }:O

Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 01:30:

Ik vind dat TT 5 op m'n SDA ook vaak net iets te laat is.
Je moet ook op het scherm blijven kijken om te zien hoe ver je van een afslag af zit.
Best wel hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Mischien een rare vraag, maar hoe kan je in TomTom Mobile 5, waneer je een favoriet toevoegt, een hoofdletter krijgen?

De eerste letter die je intikt is (vaak) wel een hoofdletter, maar als je dan een spatie doet volgen er alleen nog maar "kleine" letters... (en om nou iedere keer het config-bestand met een hex-editor te bewerken :P)

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Nog even over de motorola mpx220:

Ik heb ook zo'n ding, tom tom op mini sd, start prima echter BT GPS niet te vinden
naam van GPS veranderd in Tom Tom Wireless Gps helpt niet, sterker dan gooit
hij hem eruit. Het vreemde vind ik dat ik lees dat er mensen zijn die beweren dat ze bij
instellingen gps voor een ander GPS apparaat kunnen kiezen binnen Tom Tom. Die optie
heb ik dus niet. Ra Ra hoe kan dat ? Als iemand antwoord weet ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ironx schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:38:
Mischien een rare vraag, maar hoe kan je in TomTom Mobile 5, waneer je een favoriet toevoegt, een hoofdletter krijgen?

De eerste letter die je intikt is (vaak) wel een hoofdletter, maar als je dan een spatie doet volgen er alleen nog maar "kleine" letters... (en om nou iedere keer het config-bestand met een hex-editor te bewerken :P)
Mij is het 1 keer gelukt maar vraag me niet hoe :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ligt het aan mij of is http://www.ttcode.com down? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
doet het idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ok, dan probeer ik het later wel weer. (Weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt. :))

Ander vraagje: de verkoper van Halfords (waar ik deze middag mijn GO 700 heb gekocht, omdat dat ding nergens anders op voorraad was :*)) beweerde iets wat ik niet geloof. Hij beweert dat ik, door het product te activeren, toegang krijg tot kleine updates op de landkaart. Is dat waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:06:
Hoi

Ik heb ook zo'n ding, tom tom op mini sd, start prima echter BT GPS niet te vinden
hij hem eruit. Het vreemde vind ik dat ik lees dat er mensen zijn die beweren dat ze bij
instellingen gps voor een ander GPS apparaat kunnen kiezen binnen Tom Tom. Die optie
Dan gebruik je waarschijnlijk niet versie 5 van TomTom maar versie 4...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
pven schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:17:
Hij beweert dat ik, door het product te activeren, toegang krijg tot kleine updates op de landkaart. Is dat waar?
Niet verkeerd opvatten: "probeer het"
je heb zoals ik lees in je post een TTGo legaal gekocht, gewoon registreren, kost niets. Ik weet niet of in de go ook zn traffic ding zit, maar als je een account heb krijg je zowiezo een test maand gratis.

Maar registreer je (maak account aan) en registreer je TTGo en kijk bij d/loads of plug ins of updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het activeren is me inmiddels gelukt. Blijkbaar had het te maken met het niet bereikbaar zijn va nttcode.com.
RedRayMann schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:31:
[...]

Niet verkeerd opvatten: "probeer het"
je heb zoals ik lees in je post een TTGo legaal gekocht, gewoon registreren, kost niets. Ik weet niet of in de go ook zn traffic ding zit, maar als je een account heb krijg je zowiezo een test maand gratis.

Maar registreer je (maak account aan) en registreer je TTGo en kijk bij d/loads of plug ins of updates :)
Dat kan ik dus niet vinden op de TomTom-site. Ik vind wel de meest recente firmware-versie, die er overigens 'af fabriek' al op stond, maar een update van de kaart kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb Tomtom werkend op m''n telefoon met de mappen benelux en major roads,
en telkens als ik probeer de losse map zwitserland erop te zetten werkt de actievatie code niet.

Wie erkend het probleem??!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:08:
Hallo, ik heb Tomtom werkend op m''n telefoon met de mappen benelux en major roads,
en telkens als ik probeer de losse map zwitserland erop te zetten werkt de actievatie code niet.

Wie erkend het probleem??!! |:(
bedoel je herkent?

officiele versie heeft dit probleem vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
Hoi

hij hem eruit. ...
Dat zou suggeren dat je versie 5 hebt (die doet dat als je de pairing "TomTom Wireless GPS' noemt)
Het vreemde vind ik dat ik lees dat er mensen zijn die beweren dat ze bij
Dat zou betekenen dat je níet versie 5 hebt.

Dus welke heb je precies? (5 Wijzig voorkeuren, 6,6,6,6,2 Toon Versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraag over poi.......je kan instellen dat tomtom alleen een poi aangeeft als het op de route ligt (zo staan ze bij mij) of ALTIJD. Bedoelen ze dan als je ergens op een weg rijd en er staat b.v. een flitspaal dat je dan gewaarschuwd wordt.........of is het dan zo dat als je bijvoorbeeld op een kruispunt rijdt en binnen bv 100 meter op de weg rechts van je staat toevallig een paal dat je dan ook gewaarschuwd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 01:30:
een vraag over poi.......je kan instellen dat tomtom alleen een poi aangeeft als het op de route ligt (zo staan ze bij mij) of ALTIJD. Bedoelen ze dan als je ergens op een weg rijd en er staat b.v. een flitspaal dat je dan gewaarschuwd wordt.........of is het dan zo dat als je bijvoorbeeld op een kruispunt rijdt en binnen bv 100 meter op de weg rechts van je staat toevallig een paal dat je dan ook gewaarschuwd wordt?
Dat laatste en dat is vaak knap irritant, want in een stad hoor je om de haverklap een alarmgeluid, terwijl de flitspaal ergens anders staat (maar wel binnen de door jouw ingestelde afstand). Ik heb TomTom ook voorgesteld om een extra optie toe te voegen, namelijk dat het alarm alleen afgaat als je ook daadwerkelijk harder rijdt dan toegestaan, want ik wil helemaal niet gewaarschuwd worden als ik niets fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 01:30:
Dat laatste dus. Indien er een flitspaal in een straal van 100 meter (of zoveel als je hebt ingesteld) rond je bevindt, dan begint ie te piepen. Tenzij je dus instelt "alleen als ie op de route ligt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 07:43:
[...]

Dat laatste dus. Indien er een flitspaal in een straal van 100 meter (of zoveel als je hebt ingesteld) rond je bevindt, dan begint ie te piepen. Tenzij je dus instelt "alleen als ie op de route ligt".
Ik heb die optie ook aan staan, maar ik krijg wel degelijk een alarm als er boven op een viaduct waar ik onderdoor rijd een flitspaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Xino schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:45:
Ik ben nu bezig voor het eerst TOMTOM 5 PDA te gaan gebruiken heb nu Duitsland Benelux en Italie geinstaleerd. Maar kan niet alle kaarten tegelijk inladen weet iemand of dat kan en zo ja hoe???? bvd

Xino }:O
1. Je zit in het verkeerde topic, dit topic gaat over TT Mobile, dus niet over de PDA versie. :D
2. Nee, je kan maar 1 kaart tegelijk laden. Dus bij de grens moet je een andere kaart selecteren.
Met de kaart Major roads of Europe zou je een aantal landkaarten over kunnen slaan mocht je in 1 ruk door willen rijden naar bijv. Italie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:46:
[...]

Ik heb die optie ook aan staan, maar ik krijg wel degelijk een alarm als er boven op een viaduct waar ik onderdoor rijd een flitspaal staat.
Ja dat is bij mij ook zo. Optie werkt dus gewoon niet of er wordt iets anders mee bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Kojak2001 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:50:
[...]

Als je rode niet gaat knipperen krijg je geen fix, probeer es buiten in open terrein. Mijn probleem was dat TomTom zei er is geen GPS apparaat (dus niet er is geen GPS signaal -> als je dat hebt krijgt de receiver geen fix). Succes!
hij kreeg echt geen fix. zelf na uren niet. tomtom opnieuw erop gezet, gps geinstalleerd etc.. hij wilde gewoon niet meer.

oplossing: accu even eruit gehaald en opnieuw derin.. en hij deed het gelijk weer.. vaag :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:46:
[...]

En dat is terwijl je een ingegeven route rijdt? Of als je zonder route rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwhooftman schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:10:
[...]

Dat zou suggeren dat je versie 5 hebt (die doet dat als je de pairing "TomTom Wireless GPS' noemt)

[...]

Dat zou betekenen dat je níet versie 5 hebt.

Dus welke heb je precies? (5 Wijzig voorkeuren, 6,6,6,6,2 Toon Versie
mmm

Ik zie dat ik versie 4.6 heb. zou versie 5 wel gaan werken? Ik hoop het maar
ik lees allerlei vreemde verhalen over mpx220 met tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:17:
[...]

mmm

Ik zie dat ik versie 4.6 heb. zou versie 5 wel gaan werken? Ik hoop het maar
ik lees allerlei vreemde verhalen over mpx220 met tomtom
Nix mis met de MPx220 en TomTom5, zeker niet met de nieuwe ROM update. Draait prrrrrima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 09:07:
[...]

En dat is terwijl je een ingegeven route rijdt? Of als je zonder route rijdt?
Als ik zonder route rijd, dan komt er helemaal geen alarm als ik in de buurt van een flitspaal kom, en dat zou ik weer wel graag willen. Op dit gebied kan er nog wel het een en ander verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Geen probleem mee. Ik krijg, als ik zonder route rijdt, een alarm als er een flistpaal staat in een cirkel van x meter (kun je dus zelf ingeven) rondom me. Als ik een route rij, en ik heb ingegeven dat ie me dan moet alarmeren, dan geeft ie alleen signaal als de flitspaal op mijn route staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:05:
Geen probleem mee. Ik krijg, als ik zonder route rijdt, een alarm als er een flistpaal staat in een cirkel van x meter (kun je dus zelf ingeven) rondom me. Als ik een route rij, en ik heb ingegeven dat ie me dan moet alarmeren, dan geeft ie alleen signaal als de flitspaal op mijn route staat.
Ik snap niet helemaal dat dezelfde software bij verschillende personen anders werkt. Kan iemand dat verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:00:
[...]

Ik snap niet helemaal dat dezelfde software bij verschillende personen anders werkt. Kan iemand dat verklaren?
Het kan anders zijn, omdat instellingen anders ingesteld zijn. Bij mij zie én hoor ik ze altijd als ik ergens in de buurt kom van een flitspaal.
Ik heb het volgende ingesteld:
menu, 5,6,4,1 Hier heb ik alle flitspalen aangevinkt, Nadat je op OK klikt druk je op 4 (Waarschuw als plaats nabij) kies de flitspaal waarvoor je een geluid wil hebben, druk op selecteer, geef het aantal meters op en klik op OK, selecteer het geluid, en laat het vinkje uit staan en klik op OK.

Als ik dit vinkje wél aanzet, dan moet ik echt een route kiezen om ze te kunnen horen: géén route dan ook géén geluid.
Ik hoop dat het zo duidelijker is voor iedereen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of je de bv map van duitsland kunt indelen in bepaalde delen die je alleen nodig hebt??

Dus ik bedoel ik heb de map duitsland geheel maar ik wil alleen het gedeelte oost-duitsland uit die map hebben.
Kun je dat met een programma indelen?? Is dit wel eens mogelijk?

Dit vraag ik vanwege dat ik op door reis wil naar spanje, maar wil proberen dat op 1 geheugenkaart te krijgen anders blijf je aan het wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Volgens mij is dat niet mogelijk. Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. Ik denk dat een groter geheugenkaartje de enige oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een spv 500 met de nieuwste rom versie 4.3.3.3 geloof ik
mijn TT% werkte bij de oude romversie goed . in de nieuwe romversie krijg ik de BT niet aan de praat;
Ik krijg mijn BT muis wel gepaired in mijn spv 500 maar dan ziet TT5 hem niet.

wat doe ik fout.
Ik heb inkomend com 6 gegeven en uitgaand com 7

wie kan mij verder helpen ??

Ferdinand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
kenniani schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:39:
[...]

Ja dat is bij mij ook zo. Optie werkt dus gewoon niet of er wordt iets anders mee bedoeld.
Je moet je realiseren dat 'op de route' in gps coordinaat termen betekent dat de coordinaten van de poi in de buurt van je route coordinaten liggen. Nu kan een flitspaal zomaar 10-15 meter 'van je route' af staan, bijvoorbeeld als jij op de linker baan rijdt en de paal staat in de rechterberm. Er zit dus een zekere marge in. Als je dus op de rechterbaan rijdt pikt ie ook de roodlicht flitsers onderaan de afrit mee...Ook als de paal bóven je staat (op een kruisend viaduct) lijkt hij dus op je route te liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door pwhooftman op 24-07-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met de originele tomtom en een holux 230 gr na de romupdate. Werkelijk alles geprobeerd maar niets helpt. Iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:05:
Ik heb ook een probleem met de originele tomtom en een holux 230 gr na de romupdate. Werkelijk alles geprobeerd maar niets helpt. Iemand hier al een oplossing voor?
Hee goed te weten dat dat niet werkt. Heb ook dezelfde config en wou binnenkort romupdate gaan doen. Nog maar even laten liggen dus!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn root van de sd kaart de map France Navigator Map gezet. Echter wil dit niet goed werken ik kan nergens van kaart wisselen.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb de map met een kaartlezer erin gekopierd. Normaal moet je dan toch kunnen wisselen bij opstarten?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om TT mobile 5 voor mijn Nokia 6630 te kopen. Op de site van Tom Tom zag ik staan dat mijn toestel geschikt moet zijn maar een gozer bij de Belcompay vertelde me dat ik de Symbian 6 versie van Tom Tom Mobile 5 nodig had aangezien mijn gsm niet onder een Windows OS draait. Ik kan echter niets vinden van een symbian 6 versie voor TT Mobile 5. Dus ik begin te twijfelen aan die gast bij de Belcompany.

Mijn vraag: Mijn 6630 heeft dus géén Windows OS, heb ik nu zo'n Sybian 6 versie nodig of kan ik volstaan met de "gewone" mobile 5 versie??

Thanks

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de grootste kul die ik ooit gehoord heb uit een winkel.

1 ding voor de toekomst koop niks in een winkel en vraag ze niks. 8)7 8)7 Wat een kul!

Je moet gewoon TomTom Mobile 5 hebben. Dat werkt ook op de 6630. Je kan het pakket wel kopen alleen zit er geen dualvoltage geheugenkaartje in het pakket. Dit kaartje kan alleen in jouw toestel. TomTom roept al wat langer dat ze een versie met zo'n kaartje uitbrengen voor je toestel. Is dus nog even afwachten. Je kan wel gewoon een standaard pakket kopen en dan nog een grotere geheugenkaart los erbij. Je kan proberen of dat werkt. Weinig mensen klagen over problemen, maar het blijft voor eigen risico. Ze supporten het nog niet officieel staat er al eeuwen op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Je kunt inmiddels via de site van TomTom wel gewoon een versie kopen voor de 6630 of de 6680: http://www.tomtom.com/pro...page.php?ID=69&Language=5 .

[ Voor 2% gewijzigd door ZeilDude op 25-07-2005 16:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisaRider schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:49:
[...]

Hee goed te weten dat dat niet werkt. Heb ook dezelfde config en wou binnenkort romupdate gaan doen. Nog maar even laten liggen dus!
Het werkt inmiddels met de holux GR 230:
1. Alle bluetooth devices verwijderen.
2. Com poorten in bluetooth menu uitzetten
3. Toestel uit en aan.
4. Inkomende Com poort in bluetooth menu aanzetten.
5. nieuw bluetooth apparaat toevoegen.
6. holux pairen met pincode (6268 of 0000, afhankelijk van het serienummer) en hernoemen naar 'BT GPS'
7. tomtom opstarten en 'andere draadloze ontvanger' selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:05
Weet iemand nog een goede site waar je POI's kunt downloaden? Ik zoek bijvoorbeeld alle jeugdherbergen in Noorwegen of alle hytter in noorwegen....

iemand enig idee? (ben er laat mee, vertrek donderdag op vakantie...)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt inmiddels via de site van TomTom wel gewoon een versie kopen voor de 6630 of de 6680: http://www.tomtom.com/pro....php?ID=69&Language=5
.

Dank je zeildude maar zover was ik zelf ook al gekomen, probleem is dat tom tom geen melding maakt over aparte besturinsgsystemen of dual voltage kaarten.

Maareh....hoe herken ik een dual voltage kaart???? En is 256 MB genoeg voor TT mobile 5 of kan ik beter 512 aanschaffen (bestaan die wel, sorry ik ben echt een newbie op dit gebied)

Thanks Navi2000, ik had al zo'n idee dat die gozer bij de belcompany niet helemaal goed op de hoogte was.

T.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:34:
[...]
.
Maareh....hoe herken ik een dual voltage kaart???? En is 256 MB genoeg voor TT mobile 5 of kan ik beter 512 aanschaffen (bestaan die wel, sorry ik ben echt een newbie op dit gebied)
T.
Waarom niet gelijk een high speed MMC-kaartje kopen van 1 GB. Werkt bij mij in de Nokia 6600 als een tierelier? Dan kun je standaard meerdere landen erin zetten, die voor jou interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:34:
[...]
.

Dank je zeildude maar zover was ik zelf ook al gekomen, probleem is dat tom tom geen melding maakt over aparte besturinsgsystemen of dual voltage kaarten.

Thanks Navi2000, ik had al zo'n idee dat die gozer bij de belcompany niet helemaal goed op de hoogte was.

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry ging een mis het vorige bericht,

maar ik heb er een kingston 256mb dual voltage in mijn nokia 6600 zitten, en heb er totaal gee problemen mee.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het geluidsniveau van mijn telefoon. Zelf gebruik ik een nokia 6600. Mijn broer gebruikt een nokia 7610. Nou is het het geval dat mijn broers telefoon veel meer geluid produceert tijdens een "mededeling" Klopt het dat de nokia 7610 een speaker heeft die luider kan dan de 6600 of kan ik op één of andere manier mijn geluidsniveau nog opkrikken? Ik heb mijn geluidsnivea in tomtom al op 100% staan :)

edit:/ Misschien is het handig om erbij te zeggen dat ik beltonen wel zo luid kan afspelen als mijn broer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Dit is een TTM topic NIET een Nokia toestellen Topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 08:59:
Dit is een TTM topic NIET een Nokia toestellen Topic :?
Indeed it is, maar het heeft ook zeer zeker met Tomtom te maken :) En aangezien ik met beltonen wel meer geluid kan produceren, ligt het probleem (volgens mij) bij Tomtom :) Vandaar dat ik het hier gevraagd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
  • Laatst online: 12-11-2020
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:16:
Ik heb een vraagje over het geluidsniveau van mijn telefoon. Zelf gebruik ik een nokia 6600. Mijn broer gebruikt een nokia 7610. Nou is het het geval dat mijn broers telefoon veel meer geluid produceert tijdens een "mededeling" Klopt het dat de nokia 7610 een speaker heeft die luider kan dan de 6600 of kan ik op één of andere manier mijn geluidsniveau nog opkrikken? Ik heb mijn geluidsnivea in tomtom al op 100% staan :)

edit:/ Misschien is het handig om erbij te zeggen dat ik beltonen wel zo luid kan afspelen als mijn broer.
Ga naar http://www.laurusbuth.nl/ en download de versterkte stemmen van Bram ,Eva ect. :)

Grtz,
The Brook

99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt, precies wat ik zocht (en meer) _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TOM TOM Mobile 5 met benelux Plus en Duitsland-plus werkend op C500 met nieuwe ROM versie! :D Symbian versie van TOMTOM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje :) Er zitten duizenden straaten in Tomtom. Nou is net mijn huis verkeerd aangegeven :'( Zit er 2 afslagen naast (dus niet een beetje ernaast, maar een beetje meer) Nu is mijn vraag of er speciale bestandjes zijn voor huisnummers enzo? Dacht zoiets ergens gelezen te hebben. Kan goed zijn dat het niet bestaat want ik kan het niet meer terug vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan fouten doorgeven aan TomTom. Ik heb nog nooit van die bestanden gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook voor Route 66 zijn geweest, weet niet meer precies. Overigens heb ik nu het adres van de overburen genomen. Die klopt namelijk wel weer precies dus een heel groot probleem is het niet :) Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:24:
Ik heb nog een vraagje :) Er zitten duizenden straaten in Tomtom. Nou is net mijn huis verkeerd aangegeven :'( Zit er 2 afslagen naast (dus niet een beetje ernaast, maar een beetje meer) Nu is mijn vraag of er speciale bestandjes zijn voor huisnummers enzo? Dacht zoiets ergens gelezen te hebben. Kan goed zijn dat het niet bestaat want ik kan het niet meer terug vinden :p
Je kan toch zeggen 'deze positie als thuis lokatie hanteren' oid.
De volgende x stop je dan precies voor je deur. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestormcrow
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11-2021
Beste mensen

Ik heb zelf nu een Nokia 6680 i.c.m. TomTom Mobile 5 (v. 5.000 (419) - GPS-stuurprogramma v 1.20)
Nu heb ik een week gebruik gemaakt van TomTom als routeplanner. Ook hierover ben ik zeer te spreken, maar nu wil ik TomTom natuurlijk gebruiken waar het eigenlijk voor is. Ik ben dus op zoek naar een GPS-Receiver.

Nu heb ik geprobeerd de 3 topics over TomTom Mobile door te spitten en daaruit blijkt dat de volgende GPS ontvanger een goede optie zou zijn:

ADAPT BLUETOOTH GPS RECEIVER
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=6746

Mijn keuze is ook gevallen op deze ontvanger vanwege de prijs en de levensduur van de accu. Nu staat er op www.pdashop.nl het volgende:

Deze ontvanger werkt samen met de meeste navigatiesoftware op de markt. Zo werkt deze met TomTom Navigator voor Windows Mobile en de Palm, Route 66, Perfect Passenger en Mapsonic.

Let op: Deze ontvanger werkt niet met TomTom Mobile 5.

Volgens PDAshop werkt deze ontvanger niet met TTM5. Volgens de berichten op het forum wel? Graag zou ik hier wat meer over horen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muiz99
  • Laatst online: 16-12-2024
waar zie je dat staan ???
ik zie alleen dit stuk tekst

De Nemerix Chipset kan 16 satellieten parallel ontvangen voor een nauwkeurige positiebepaling, andere GPS-ontvangers gebruiken slechts 12 satellieten. Doordat de Nemerix Chipset NMEA compatibel is werkt deze voortreffelijk met TomTom Navigator, Mapsonic, Route 66 en vrijwel alle andere GPS Software. De Nemerix chip zorgt tevens voor een zeer snelle fix.

grtz

muiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
thestormcrow schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:45:
Mijn keuze is ook gevallen op deze ontvanger vanwege de prijs en de levensduur van de accu. Nu staat er op www.pdashop.nl het volgende:

Deze ontvanger werkt samen met de meeste navigatiesoftware op de markt. Zo werkt deze met TomTom Navigator voor Windows Mobile en de Palm, Route 66, Perfect Passenger en Mapsonic.

Let op: Deze ontvanger werkt niet met TomTom Mobile 5.

Volgens PDAshop werkt deze ontvanger niet met TTM5. Volgens de berichten op het forum wel? Graag zou ik hier wat meer over horen.

Alvast bedankt.
Ik heb hem al een aantal maanden en heb hem gebruikt met TTM 3 en gebruik hem nu met TomTom Mobile 5 en hij werkt bij mij prima!!!
Bij TTM 5 heb je tegenwoordig de mogelijkheid om andere GPS te kiezen en die mogelijkheid was er niet bij TTM 3. Daar moest je een patch installeren om ervoor te zorgen dat hij wel werkte.
Bij TTM 5 dus geen enkel probleem!!!

Misschien dat de PDA-shop niet de originele verkoopt?? :P

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

De Adapt werkt zeer zeker wel met TTM5, geen enkel probleem en een hele dikke levensduur van de batterij. Gaan voor dat ding! Lijkt me duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een qtek 8020 aanschaffen met Tomtom mobile 5 in een zgn NaviGo box.

Weet iemand toevallig of hier de nieuwste gps ontvanger bijzit en of er ook "plus"-kaarten (dus benelux + major roads of europe).

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:45

GigaTexel_BE

AMD MP²

Ik heb gisteren tomtom5 op mijn 6680 geinstalleerd en werkt als een zonnetje
ik heb ook met PIOedit de flitspalen erop gezet, maar nu verschijnen alle icoontjes van de verschillende snelheden in mijn gallerij!
iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh, dat kan je niet verhelpen. Dat is de nieuwe soort gallerij in het toestel die zoekt de complete geheugenkaart door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestormcrow
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11-2021
muiz99 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:19:
waar zie je dat staan ???
ik zie alleen dit stuk tekst

De Nemerix Chipset kan 16 satellieten parallel ontvangen voor een nauwkeurige positiebepaling, andere GPS-ontvangers gebruiken slechts 12 satellieten. Doordat de Nemerix Chipset NMEA compatibel is werkt deze voortreffelijk met TomTom Navigator, Mapsonic, Route 66 en vrijwel alle andere GPS Software. De Nemerix chip zorgt tevens voor een zeer snelle fix.

grtz

muiz
Het stond bij vaak gestelde vragen, ben misschien niet helemaal duidelijke geweest... ;)

Maar aangezien verschillende mensen goede ervaringen hebben met de ontvanger ga ik hem zo gelijk bestellen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij aub vertellen wat ik nu en naar welke map op mijn mmc kaart moet kopieren om tom tom nou correct werkend op mijn nokia 6670 te krijgen.Mijn originele tom tom mmc kaart is overleden en ik heb wel de bestanden op mijn pc staan maar als ik alles erop zet krijg ik geen tom tom icoontje in het menu van de nokia te zien.Wat doe ik verkeerd???

Groeten van spokey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:47:
Kan iemand mij aub vertellen wat ik nu en naar welke map op mijn mmc kaart moet kopieren om tom tom nou correct werkend op mijn nokia 6670 te krijgen.Mijn originele tom tom mmc kaart is overleden en ik heb wel de bestanden op mijn pc staan maar als ik alles erop zet krijg ik geen tom tom icoontje in het menu van de nokia te zien.Wat doe ik verkeerd???

Groeten van spokey
Alle mappen zet je in de root van je kaart (dus niet in een speciaal tomtom mapje, gewoon op je kaart zetten), dus alle mappen. Telefoon opnieuw opstarten en het zou moeten werken met 2 nieuwe icoontjes in je startmenu (TomTom en Navigate Contacts). Lukt dat niet, dan ben je een map vergeten van je oude kaart te halen die waarschijnlijk verborgen was en voor jou niet zichtbaar omdat je Windows de verborgen bestanden niet laat zien.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We willen er nog even extra op wijzen dat het uitwisselen van email adressen niet de bedoeling is. De neiging naar andere dingen dan product bespreking wordt dan heel groot en te gemakkelijk.

Het is inmiddels bekend dat er op minder legale manieren met deze software te werken is, echter zien we hier liever geen verwijzingen hiernaar (ook niet indirect, of vragen/hulp over niet-legaal verkregen software).