Wellicht handigroma0803 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:52:
Zal ik dan voortaan de vraag eerst goed lezen voordat ik een antwoord geef?
![]()
![]()

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 143875 op 27-06-2005 17:11 ]
Anoniem: 143875
Wellicht handigroma0803 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:52:
Zal ik dan voortaan de vraag eerst goed lezen voordat ik een antwoord geef?
![]()
![]()
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 143875 op 27-06-2005 17:11 ]
Anoniem: 147111
Anoniem: 113975
Heeft iemand hier al een oplossing voor?? Tot nu toe gebruik ik de POI´s van TTM3 want daar heb ik geen problemen mee. Maar als iemand een oplossing heeft dan hou ik me aanbevolen.funske schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:44:
Als ik onder TomTom Mobile 5 (op mijn SPV C500) kijk bij een aantal categorieën van POI's dan zijn deze gewoon leeg!! Of ik kan ze alleen zien als ik eerst een spatie intoets. (Bijv Menu,6,6,3 óf menu,1,5, dan kun je categorieën selecteren.)
<knip>
De rest kan ik dus wel gewoon zien. Hebben jullie dit ook.
Have Fun Funske
Daar ben ik het dus mee eens. Ik ga van de zomer op vakantie via belgie, luxemburg, frankrijk door duitsland heen richting nederland dus dan moet ik drie pakketten van TT5 kopen x 299 dus 897 euro dan lok je wel minder legale praktijken uit of nietAnoniem: 113975 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:14:
Ik heb bij TomTom geïnformeerd naar een kaart van Frankrijk, maar het antwoord was dat ik gewoon een compleet nieuw pakket moet kopen voor 299 euro. Dat is toch belachelijk?! Ik wil gewoon naast de Benelux een kaart van Frankrijk, omdat ik daar op vakantie ga deze zomer. Weet iemand een andere oplossing, want het zal vast te lang duren voordat TomTom met losse kaarten komt om er dit jaar nog van te kunnen profiteren.
Ik snap niet waarom TomTom niet gewoon een geheugenkaart met daarop TTM5 met de kaart van Frankrijk kan verkopen. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk, TomTom weet door mijn registratie toch dat ik een legale versie van TTM5 heb, dus dan kunnen ze me toch gewoon een ander land toesturen op een geheugenkaart. Ik wil graag betalen voor een legale versie.
Iemand een idee hoe ik aan de kaart van Frankrijk kan komen zonder een compleet pakket aan te hoeven schaffen? Ik denk dat de aanpak van TomTom zal leiden tot veel illegale aktiviteiten en daarmee maakt TomTom haar eigen markt kapot.
Ik ben het daar ook mee eens. Wellicht snappen ze daar niet dat er mensen zijn die verder willen navigeren dan de grens. Ik kan maar 1 ding zeggen bel die gasten en vraag ze of je wellicht die truc kan uithalen door er een kaar bij te kopen. Ik zou gewoon een grote mond opzetten en dreigen dat je wat anders koopt. Eens kijken hoe ze reageren. Illegaal aanwakkeren gaat vanzelf, zeg maar tegen ze.Anoniem: 147111 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:24:
[...]
Daar ben ik het dus mee eens. Ik ga van de zomer op vakantie via belgie, luxemburg, frankrijk door duitsland heen richting nederland dus dan moet ik drie pakketten van TT5 kopen x 299 dus 897 euro dan lok je wel minder legale praktijken uit of niet
Anoniem: 146010
Belachelijk!!! Wat een stelletje amateurs. Ik heb binnen 4 weken de kaarten voor Duitsland en Scandinavie nodig maar ga hier toch echt geen EUR.600,- extra voor betalen. Dit werkt illegale praktijken idd in de hand. Ik ga er nu serieus naar kijken iig en dan voel ik me toch echt genaaid nu ik al EUR.300,- heb uitgegeven.Anoniem: 113975 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:14:
Ik heb bij TomTom geïnformeerd naar een kaart van Frankrijk, maar het antwoord was dat ik gewoon een compleet nieuw pakket moet kopen voor 299 euro. Dat is toch belachelijk?! Ik wil gewoon naast de Benelux een kaart van Frankrijk, omdat ik daar op vakantie ga deze zomer. Weet iemand een andere oplossing, want het zal vast te lang duren voordat TomTom met losse kaarten komt om er dit jaar nog van te kunnen profiteren.
Bellen gaat helaas niet. Ik heb de afgelopen week al een keer of 80 de helpdesk proberen te bellen over deze kaarten kwestie, maar ik krijg niemand aan de lijn. Volgens mij gewoon een fake-helpdesk.Anoniem: 143875 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:00:Ik ben het daar ook mee eens. Wellicht snappen ze daar niet dat er mensen zijn die verder willen navigeren dan de grens. Ik kan maar 1 ding zeggen bel die gasten en vraag ze of je wellicht die truc kan uithalen door er een kaar bij te kopen. Ik zou gewoon een grote mond opzetten en dreigen dat je wat anders koopt. Eens kijken hoe ze reageren. Illegaal aanwakkeren gaat vanzelf, zeg maar tegen ze.![]()
Anoniem: 136100
Ehmmm, downloaden?Anoniem: 113975 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:14:
Iemand een idee hoe ik aan de kaart van Frankrijk kan komen zonder een compleet pakket aan te hoeven schaffen? Ik denk dat de aanpak van TomTom zal leiden tot veel illegale aktiviteiten en daarmee maakt TomTom haar eigen markt kapot.
Hmm... vreemd. Site ziet er legitiem uit, maar wel vreemd dat de kaarten apart worden verkocht.Anoniem: 146010 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:19:
Zouden deze kaarten ook werken?
http://www.partsupplies.n...uct_info&products_id=1171
Ze zeggen dat ze ook geschikt zijn voor Mobile. Of snappen ze er gewoon niets van...
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
[ Voor 3% gewijzigd door roma0803 op 28-06-2005 21:18 ]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
TT5 kaarten downloaden nog nergens gevonden
Zal ze morgen eens bellen om te vragen of ze zeker weten dat het ook met Mobile werkt.roma0803 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:07:
[...]
Hmm... vreemd. Site ziet er legitiem uit, maar wel vreemd dat de kaarten apart worden verkocht.
Als je kijkt naar het plaatje wat er bij staat ziet het er NIET legitiem uit!Anoniem: 146010 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:07:
[...]
Zal ze morgen eens bellen om te vragen of ze zeker weten dat het ook met Mobile werkt.
Anoniem: 144326
Op de Benelux Plus-kaart staan gegevens van heel europa. Via de hoofdwegen kan je dus al naar een bestemming in het buitenland toe. De normale kaart heeft alleen gegevens van Nederland end ie kaart houdt dus op bij de grens.Anoniem: 130854 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:05:
Wat is trouwens het voordeel van een -Plus kaart tov een normale kaart?
Klein detail, de normale Benelux kaart heeft alle gegevens van de Benelux.wouter3 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:46:
[...]
Op de Benelux Plus-kaart staan gegevens van heel europa. Via de hoofdwegen kan je dus al naar een bestemming in het buitenland toe. De normale kaart heeft alleen gegevens van Nederland end ie kaart houdt dus op bij de grens.
Heb ze net gebeld en ze zeggen dat dit gewoon een legitieme upgrade is voor TomTom Mobile Benelux. Dus een upgrade van Benelux naar Europa en niet een upgrade van een oude versie naar een nieuwe.Anoniem: 146010 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:07:
Zal ze morgen eens bellen om te vragen of ze zeker weten dat het ook met Mobile werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 146010 op 29-06-2005 12:53 ]
En hoe wou je die activeren dan?Anoniem: 144326 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 01:01:
Als je iemand kent met een tom tom go, en deze heeft alle kaarten, vraag of je er een mag van lenen. De kaarten van de go werken ook op de mobile 5.
Laten we proberen de niet-legale versie niet weer te bespreken hier. Als je daar meer over wilt weten dan kun je de thread nalezen om alle info te vinden die je wenst.Slaxxx schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:19:
Hoe dan, als ik vragen mag?
neej dit is een erg waardevolle tip!! het heeft mij de aan uiteindelijke connectie geholpen....nickpma schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:37:
[...]
Ten eerste is dat geen tomtom mobile, maar tomtom navigator als ik het goed heb
Ten tweede is het logisch dat je hem op een ander gps apparaat moet instellen, tomtom gebruikt standaard de tomtom gps ontvanger en die is niet gelijk aan een leadtek...
dit staat ook overal in het topic!
[ Voor 8% gewijzigd door LyxKyo op 29-06-2005 14:12 ]
cheers!
bedankt voor deze super tip!!tc982 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:05:
Voor de mensen die problemen hebben met hun bluetooth ontvanger en TomTom5 heb ik nog een leuk trukje.
Ik heb een Bluetooth ontvanger van Leadtek (LR9537) en ik kreeg maar geen contact met mijn GPS. Het tooltje van Leadtek zelf gaf wel alles proper aan op serial 7 maar wou niet werken in TomTom. Verschillende pogingen gedaan. Verschillende tutorials en forums afgelezen, maar nergens iets over mijn iPAQ 6430, en zeker niets over het aanvinken en afvinken van compoorten.
Wat heb ik nu gedaan? Ik heb in de Bluetooth Manager een serial connection gemaakt met de ontvanger, deze geconnecteerd, dan TomTom opgestart en dan in het menu -> Wijzig Voorkeuren -> Toon GPS Status -> Stel In -> Andere Kabel-NMEA-GPS gekozen.
Vanaf dan connecteer hij automatisch de seria port, en ik heb geen connectie problemen meer.
Het is maar een tip.
cheers!
Anoniem: 148071
Voor de combi Adapt GPS en MPx220 is een patch installeren om TTM5 werkend te krijgen niet nodig. TTM5 moet gewoon werken met deze GPS muis en deze telefoon. Bij mij werkt deze combi prima. Geef TTM5 even de tijd om de GPS te herkennen, daarna moet het probleemloos werken. Geen patch installeren dus.Anoniem: 148071 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:27:
Ik heb net een bt-35 Adapt BT gps ontvanger aangeschaft. Icm met MPX220 en TT5 mobile zou hij na instaleren van de patch moeten werken. Niet dus... enige suggesties (gps staat op andere draadloze gps).
Misschien niet de juiste patch?
Gaarne hulp,
Harry
Jazeker, eerst gepaired, toen tt5 opgestart, gpsinstellingen ... gekozen voor de andere draadloze gps.roma0803 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:53:
[...]
Voor de combi Adapt GPS en MPx220 is een patch installeren om TTM5 werkend te krijgen niet nodig. TTM5 moet gewoon werken met deze GPS muis en deze telefoon. Bij mij werkt deze combi prima. Geef TTM5 even de tijd om de GPS te herkennen, daarna moet het probleemloos werken. Geen patch installeren dus.
Waar gaat het bij jou fout? Heb je de telefoon en de GPS muis gepaired voordat je TTM5 opstarte?
Ben er uit .. gelukkigAnoniem: 148071 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:57:
[...]
Jazeker, eerst gepaired, toen tt5 opgestart, gpsinstellingen ... gekozen voor de andere draadloze gps.
Zeker wel een uurtje gewacht ... "geen gps gevonden".
O ja, het COM poort gedoe. Dat is ook zo. Mocht je gaan ActiveSyncen via BT dan moet je de COM poort weer opnieuw instellen. Weet je dat vast van te vorenAnoniem: 148071 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:53:
[...]
Ben er uit .. gelukkig
Eerst com6 aangevinkt, daarna adapt gps toegevoegd als Bt apparaat.
Daarna TTM5 opgestart ne voila, het werkt.
Bedankt allen die meegedacht hebben
Harry
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Voor de Adapt BT GPS geldt:martincm schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:59:
Het rode lampje van de gps blijft branden (knippert dus NIET).........vraag me af of deze dan een fix vindt en of ik dat dus kan zien aan de Adapt.....
Anoniem: 138254
klinkt misschien stom ,maar als je met tomtom 5 navigator werkt en je zet de route uit met veilige snelheid op 200km/pu dan sta je precies waar de navigatie dat aangeeft,ik had het probleem ook en heb dat zo verholpen.roma0803 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:10:
Vandaag m'n Adapt GPS Muis retour gezonden. De afwijking t.o.v. mijn werkelijke positie was toch wel erg te groot, soms ruim 100 meter. Beetje jammer als je Eva hoort zeggen dat je rechts moet en de afslag in je achteruitkijkspiegel ziet. Doet me weer denken aan het kaartlezen van m'n vriendin...
hmmmm blijft toch raar hoor. Ik heb mijn adapt gps kunnen pairen en de fix was precies op de juiste plek. Geen afwijking en daarvoor ook geen wijziging moeten doen. Wel raar dat dat dus niet voor iedereen geldt. Ik werk trouwens met een Nokia 6670 waar ik trouwens nog een mooie en goede carkit voor zoek.Anoniem: 138254 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:19:
[...]
klinkt misschien stom ,maar als je met tomtom 5 navigator werkt en je zet de route uit met veilige snelheid op 200km/pu dan sta je precies waar de navigatie dat aangeeft,ik had het probleem ook en heb dat zo verholpen.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Is me niet bekend dat ik snelheid kan aangeven met TT Mobile 5. Hoe dan ook, ook met andere navigatiepakketen is de fix niet goed. Thuis woon ik soms in de straat achter ons en als ik op een brug rij geven de navigatiesystemen aan dat ik nog enkele 10-tallen meters heb te gaan. Je begrijpt m'n frustratie wellicht als ik in een stad afslagen ga missen. Ik heb een goed produkt gekocht en wil een goed produkt geleverd hebben. Bij Adapt zijn ze het daarmee eens trouwens en hebben me op het hart gedrukt 'm te retourneren.Anoniem: 138254 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 20:19:
[...]
klinkt misschien stom ,maar als je met tomtom 5 navigator werkt en je zet de route uit met veilige snelheid op 200km/pu dan sta je precies waar de navigatie dat aangeeft,ik had het probleem ook en heb dat zo verholpen.
Anoniem: 138254
Ik werk ook met een 6670 en TTm mobile 5,en het probleem was bij mij hier toch echt mee opgelost,GAEvakYD schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:37:
[...]
hmmmm blijft toch raar hoor. Ik heb mijn adapt gps kunnen pairen en de fix was precies op de juiste plek. Geen afwijking en daarvoor ook geen wijziging moeten doen. Wel raar dat dat dus niet voor iedereen geldt. Ik werk trouwens met een Nokia 6670 waar ik trouwens nog een mooie en goede carkit voor zoek.
Anoniem: 130854
Ik wou vandaag tomtom installeren op een nieuw SD kaartje (1gig) hebben we ook ORGINEEL Western europa erbij gekocht.. vraagt hij of ik wil activeren... en als ik op internet invoer (ttcode.com) geeft hij aan dat het wel een legale serial is maar dat ik niet mag activeren ofzow... Iemand die dit kent? Of kan je dit omzeilen ?
Anoniem: 142627
contact klantenservice tomtomVerkerkSander schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:05:
[...]
Ik wou vandaag tomtom installeren op een nieuw SD kaartje (1gig) hebben we ook ORGINEEL Western europa erbij gekocht.. vraagt hij of ik wil activeren... en als ik op internet invoer (ttcode.com) geeft hij aan dat het wel een legale serial is maar dat ik niet mag activeren ofzow... Iemand die dit kent? Of kan je dit omzeilen ?
Anoniem: 147709
Nieuwe Product code gekregen .. Hij werkt nuVerkerkSander schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:05:
[...]
Anoniem: 112790
Werkt gewoon hoor. Let wel op dat je de juiste Dual Voltage RS MMC kaartjes koopt.Anoniem: 147709 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:19:
hey mensen,
ff een vraagje? kan tomtom 5 op een nokia 6630 want daar kan ik nou goedkoop aankomen![]()
alvast bedankt,
Anoniem: 98248
Anoniem: 147709
Ik had dezelfde voor €60 totaalAnoniem: 98248 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:40:
Heb net voor slechts 64eu (inc verzendkosten) zo'n Nemerix Bluetooth GPS uit Singapore gekocht op eBay!![]()
[ Voor 11% gewijzigd door Speedfight op 05-07-2005 15:06 ]
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
major routes of europe en lees het topicAnoniem: 147709 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:52:
heeyz,
als ik via duitsland naar oostenrijk ga en dan naar italie, dan kan tomtom 5 zeker geen directe route berekenen via al die landen?![]()
Ik heb de benelux kaart die van duitsland, oosterijk en italie op 1 geheuge kaart staan![]()
Bedankt mense
Anoniem: 51383
De namen van deze locaties zijn bewust weggelaten om tomtom soepeler te laten lopen. Het ligt dus niet aan je telefoon o.i.d., maar zit gewoon in de ov2-bestanden ingebakken. Misschien eens vanaf een andere site proberen te downloaden?Anoniem: 51383 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:02:
Van POIplace heb ik diverse POI's gedownload (winkels bijvoorbeeld) , en deze tonen in tomtom 5 netjes op de map, maar als ik er op click zegt ie 'naamloze locatie'.
Als ik via het menu bijvoorbeeld burgerking opzoek weet ie ie wel te vinden op zo'n plek, maar vanaf navigatie lukt het niet dus. Enig idee wat hier mis is? Ik heb gewoon de ov2 files in de map map gegooid.
Anoniem: 133358
Ehm... Hoe??Anoniem: 147709 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:52:
heeyz,
als ik via duitsland naar oostenrijk ga en dan naar italie, dan kan tomtom 5 zeker geen directe route berekenen via al die landen?![]()
Ik heb de benelux kaart die van duitsland, oosterijk en italie op 1 geheuge kaart staan![]()
Bedankt mense
Anoniem: 51383
Jammer, want de POI site uit de topicstart had juist zo'n mooie lijst met POI'sDe namen van deze locaties zijn bewust weggelaten om tomtom soepeler te laten lopen. Het ligt dus niet aan je telefoon o.i.d., maar zit gewoon in de ov2-bestanden ingebakken. Misschien eens vanaf een andere site proberen te downloaden?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 51383 op 06-07-2005 01:31 ]
Ik heb ze allebei, de Leadtek heeft meer zicht nodig voor een goede ontvangst dan de Adapt.Anoniem: 147111 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:25:
Welke gps ontvanger is beter?
Leadtek 9537 of de Adapt Nemerix Bluetooth GPS Ontvanger
Kijk eens op de Tomtom site zou ik zeggenalvv schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:42:
kan je naast TTM Benelux nog andere kaarten (europa) in de telefoon pompen?
zijn er wel europa kaarten beschikbaar voor TTM?
Ik geef het op... ben nu de hele dag bezig geweest en van alles geprobeerd...Anoniem: 111302 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:27:
Ik gebruik een Aktronix GPS Bluetooth ontvanger i.cm. met een Orange SPV C500 en had ook het probleem dat ik elke keer als ik de apparaten had uitgezet alles opnieuw in kon stellen.
Ik las de post van pwhooftman van dinsdag 24 mei van 22:54 in dit topic, die hetzelfde probleem had met de combinatie van een Leadtek 9537 GPS en een C500, maar dat had opgelost. Ik heb zijn methode gevolgd voor zover de verschillen dat toestaan en nu werkt het bij mij ook! Omdat er een paar kleine verschillen zijn, post ik hierbij de methode die bij mij werkt - zoals gezegd gebaseerd op de post van pwhooftman, alle eer en dank aan hem!
Uitgangssituatie:
- geen pairing met een GPS aanwezig. Desnoods aanwezige pairings verwijderen (Begin,4,8,1,Menu, 1 Apparaten, selecteer apparaat, kiest menu en 3 verwijderen)
- TomTom Mobile 5 op de Storage Card zetten
- map 2577 met daarin Autorun.exe op de Storage Card gewoon laten staan (2577 is de default Autorun map voor devices met een StrongArm processor. Ik heb er geen last van)
- Com6 aangevinkt en Com7 uitgevinkt in BT Serial Setup (Begin,9,9,6 Configuraties,2 BT Serial Setup
- GPS ontvanger aan en met een fix (rode led knippert)
Instellen:
- TomTom starten en 'andere draadloze gps' instellen (5,6,6,6,1 GPS Status, keuze 'Stel in' - kies doorgaan, ok)
- TomTom verlaten (6,6,5)
- Bluetooth op de telefoon aanzetten (Begin,4,8,1 op 'Aan' zetten en kies "gereed" 3x)
- terug naar hoofdscherm en dan naar Begin,9,9,6 Configuraties,2 BT Serial setup
- Com7 aanvinken en Done kiezen
- gemeld wordt dat er nu gepaired moet gaan worden en er wordt overgeschakeld naar het Bluetooth scherm
- "identificeerbaar" laten staan.
- Kies Menu, 1 apparaten, menu, 1 Nieuw en starten het pairen
- Al gauw wordt de 'BT GPS' gevonden
- selecteer deze en geef als paircode 0000 in
- kies gereed
- laat de naam BT GPS staan en kies gereed
- kies "gereed" en "home" tot je in het hoofdscherm bent
- Check of je boven het home scherm het Bluetooth symbool ziet staan
- start TomTom
- als het goed is gaat het binnen een tiental seconden werken.
- toen ik TomTom afsloot (6,6,5) ging gelijk ook BlueTooth uit, maar dat ging weer aan - en werkte weer perkekt - toen ik TomTom weer opstartte.
- ook na het uitzetten en opnieuw opstarten van zowel de C500 als de GPS werkte het weer perfekt. Wel is het zo dat
het elke keer een kleine 10 seconden duurt voordat de GPS wordt gevonden. Tot die tijd luidt de boodschap "Geen GPS apparaat".
Op deze manier blijft bij mij de verbinding met de GPS bewaard, ook na rebooten van de telefoon en uit- en aanschakelen van de GPS. Ook de volgorde van opstarten doet er niet toe.
Overigens moet je de gepairde GPS niet 'TomTom Wireless GPS' noemen want dan wordt ie wel verwijderd. Ook als je in TomTom via 'Stel in' een andere GPS kiest worden aanwezige pairings verwijderd of wordt Bluetooth weer uitgeschakeld (afblijven dus )
Ook moet je niet meer een traffic update installeren (dit is een Ttmobile.exe en overschrijft dus versie 5)
maar ik blijf maar GEEN GPS-APPARAAT krijgenFirstly you need to make sure you pair them correctly (the C500 has some
specific pairing steps). Follow the steps below:
1) Delete all pairings you have
2) Go into configuration and disable outbound COM7 and OK
3) Go back and re-enable COM7
4) Power cycle phone
5) Go in and re-enable COM7 again (it's unchecked)
6) This will throw you into Bluetooth pairing
7) Create a new bond and pair key
Before doing anything else, power cycle phone
9) Go back in and double check that COM7 is now enabled under Configuration
Once that is done, open tomtom 5 and set up the GPS in tomtom, and you
should be sorted.
[ Voor 6% gewijzigd door Zillion01 op 06-07-2005 18:12 ]
[ Voor 15% gewijzigd door RedRayMann op 06-07-2005 20:17 ]
Adapt staat aan start TTM5 op: "geen GPS apparaat" en na 30 sec connect (TTM5 kleuren veranderen)Kojak2001 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:31:
maarre zegt ie bij jou geen signaal of geen apparaat als je nog geen connectie hebt?
Als je me even wilt mailen zou tof zijn ia_mrzillion@hotmail.com tx.RedRayMann schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:00:
[...]
Als dit te offtopic gaat, moeten we ff mailen of op een ander forum verder gaan.
Als ik naar de TomTom-site ga, dan moet ik concluderen dat het alleen mogelijk is om andere landen te kopen als je een compleet pakket a 299 euro besteld, waarin een GPS-muis zit, die ik al heb vanuit mijn Benelux-versie. Het is toch belachelijk dat je niet gewoon andere landen kunt kopen. Hier slaat TomTom de plank toch compleet mis. Zijn er mensen, die wel meerdere landen hebben? Zo ja, hebben die dan meerdere pakketten moeten aanschaffen om daar aan te komen?
Holleboomer, het kan de allereerste keer wel een halfuurtje duren. De keren die daarna komen gaan uiteraard veel sneller. Maar de koude start duurt wel ff, vooral de eerste keer! Denk er ook ff aan dat je de ontvanger wel bij het raam of buiten laat liggen tijdens het zoeken (dus niet tussentijds weer wegpakken bij het raam) anders kun je weer opnieuw beginnen. Suc6.Anoniem: 98248 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:00:
Vandaag de Aktronix (ADAPT) BT GPS receiver binnen gekregen.
Nu probeer ik een fix te krijgen maar dat lukt gewoon niet.
Eerst een half uur bij het raam gezet. Daarna 10 minuten fietsen over openbare weg.
Geen resultaat!
Hoe lang moet ik wachten?
Het was al gelukt; maar toch bedankt!Anoniem: 136100 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:39:
[...]
Holleboomer, het kan de allereerste keer wel een halfuurtje duren. De keren die daarna komen gaan uiteraard veel sneller. Maar de koude start duurt wel ff, vooral de eerste keer! Denk er ook ff aan dat je de ontvanger wel bij het raam of buiten laat liggen tijdens het zoeken (dus niet tussentijds weer wegpakken bij het raam) anders kun je weer opnieuw beginnen. Suc6.
Anoniem: 83017
TomTom5 werkt ook met nieuwere mappen. Ik heb de Benelux-Puls-Map versie 571.Anoniem: 98248 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:11:
Ik heb nu al een tijdje de minder legale versie van TomTom5 er op staan. Hier wil ik echter van af; ik wil de legale versie zodat ik ook updates kan uitvoeren etcetera.
De benelux-map bij de illegale versie is versie 3.9. Dit is soms een beetje verouders als ik rondrij. Als ik nu TomTom5 koop met de benelux-map; heb ik dan een andere versie kaart of niet?
Have Fun Funske
Nee, de Orange C550 werkt niet. Dat kan je ook niet fixen. Ik heb al hier en daar wat verhalen gelezen dat dit echt door middel van een compleet nieuwe versie vanuit TomTom opgelost moetAnoniem: 83017 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:24:
Ik heb geprobeerd tomtom 5 op een orange c550 te installeren, echter krijg ik alleen een beeld met allemaal strepen. Zijn hier toevallig oplossingen voor?
Anoniem: 148883
Die heb je dus gekocht? Kun je me emailen (zie profiel) waar je de map hebt gekocht?funske schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:40:
[...]
TomTom5 werkt ook met nieuwere mappen. Ik heb de Benelux-Puls-Map versie 571.
Je moet alle mappen exact over nemen zoals ze op de 128 MB stonden. Ik denk dat je ergens een map vergeten bent. Heb je op je PC wel onzichtbare mappen aanstaan, want wellicht heb je de map system niet meegenomen. Zorg dat je alle mappen overneemt en plaatst net zoals op de kleine geheugenkaart. Dan moet het goed gaan.Anoniem: 148883 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:05:
Wie kan mij antwoord geven?
Ik heb TTM5 op een 128 MB mini SD staan, benelus. Werkt perfect.
Gekopieerd naar een 512 MB met Frankrijk erbij gebeurt er echter niets! In mijn explorer ziet ie TTM wel, maar kan 'm niet aan krijgen met autorun. Iemand ideeen?
Anoniem: 148195
Anoniem: 143634
Waarom dual voltage kaartjes als ik vragen mag?Anoniem: 112790 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:32:
[...]
Werkt gewoon hoor. Let wel op dat je de juiste Dual Voltage RS MMC kaartjes koopt.
Anoniem: 149012
http://www.tomtom.nlAnoniem: 149012 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:50:
ik wil graag heel europa erop. Ik heb gelezen dat je daarvoor 9 cd's nodig hebt.
Wie kan mij vertellen waar ik deze kan kopen?
[ Voor 171% gewijzigd door Anoniem: 149012 op 11-07-2005 11:58 ]
Anoniem: 148195
Ik probeer dit ook, maar het lukt me niet om duitsland zichtbaar te maken.kenniani schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:00:
[...]
Alleen de Benelux-map kopieren in de root van je MMC kaart
Met wissel kaart kan je dan Benelux of Duitsland kiezen
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 149012 op 11-07-2005 17:15 ]
Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ik denk dat er veel mensen zaten uit te kijken naar kaarten van meerdere landen. Ik snap niet waarom TomTom niet kan leveren. Afzonderlijk zijn ze wel verkrijgbaar, dan kunnen ze toch gewoon van al die verschillende geheugenkaartjes de landen op een (of meer) DVD(s) branden en verkopen.Anoniem: 149012 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:05:
Ik heb gebeld met tomtom.
Heb dus gewoon 3 kwartier aan de telefoon gehangen.
Echt niet normaal. Ik moet zeggen dat ik de service niet echt optimaal vindt.
Meer mensen inzetten aan de telefoon lijkt me geen overbodige luxe!!!!!!!!!!!!!!!
Volgens de medewerker die ik aan de telefoon kreeg is de europa versie die eind juli op de markt verschijnt niet voor tomtom mobile 5, maar voor go. Ik heb een spv c500. Wat heb ik nu?
Ik ben de draad een beetje kwijt volgens mij.
Ik ben eigenlijk wel diep teleurgesteld. Ik ga midden augustus op vakantie en had gehoopt tegen die tijd de europa versie te hebben.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Verder.. ik weet dat ik het hier eigenlijk niet meer mag zetten, en ik vraag ook verder niets...
heb ik een illegale versie... maar die krijg ik dus niet voor elkaar met de welbekende code's.
Dit wist ik dus niet, en heb ik gekocht via internet. Daardoor ben ik dus ook gedupeerd.
[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 149012 op 11-07-2005 20:38 ]
Anoniem: 144895
Go is die kubus die je in je auto kan planten. Jij hebt een Windows Mobile toestel.Anoniem: 149012 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:05:
Volgens de medewerker die ik aan de telefoon kreeg is de europa versie die eind juli op de markt verschijnt niet voor tomtom mobile 5, maar voor go. Ik heb een spv c500. Wat heb ik nu?
Ik ben de draad een beetje kwijt volgens mij.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Dus jij hebt bewust een illegale versie gekocht ?[b]
Verder.. ik weet dat ik het hier eigenlijk niet meer mag zetten, en ik vraag ook verder niets...
heb ik een illegale versie... maar die krijg ik dus niet voor elkaar met de welbekende code's.
Dit wist ik dus niet, en heb ik gekocht via internet. Daardoor ben ik dus ook gedupeerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 149012 op 12-07-2005 13:41 ]
Anoniem: 50159
Anoniem: 149194
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq