Het Grote TomTom Mobile Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 50.248 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111302

Ik gebruik een Aktronix GPS Bluetooth ontvanger i.cm. met een Orange SPV C500 en had ook het probleem dat ik elke keer als ik de apparaten had uitgezet alles opnieuw in kon stellen.

Ik las de post van pwhooftman van dinsdag 24 mei van 22:54 in dit topic, die hetzelfde probleem had met de combinatie van een Leadtek 9537 GPS en een C500, maar dat had opgelost. Ik heb zijn methode gevolgd voor zover de verschillen dat toestaan en nu werkt het bij mij ook! Omdat er een paar kleine verschillen zijn, post ik hierbij de methode die bij mij werkt - zoals gezegd gebaseerd op de post van pwhooftman, alle eer en dank aan hem!

Uitgangssituatie:
- geen pairing met een GPS aanwezig. Desnoods aanwezige pairings verwijderen (Begin,4,8,1,Menu, 1 Apparaten, selecteer apparaat, kiest menu en 3 verwijderen)
- TomTom Mobile 5 op de Storage Card zetten
- map 2577 met daarin Autorun.exe op de Storage Card gewoon laten staan (2577 is de default Autorun map voor devices met een StrongArm processor. Ik heb er geen last van)
- Com6 aangevinkt en Com7 uitgevinkt in BT Serial Setup (Begin,9,9,6 Configuraties,2 BT Serial Setup
- GPS ontvanger aan en met een fix (rode led knippert)

Instellen:
- TomTom starten en 'andere draadloze gps' instellen (5,6,6,6,1 GPS Status, keuze 'Stel in' - kies doorgaan, ok)
- TomTom verlaten (6,6,5)
- Bluetooth op de telefoon aanzetten (Begin,4,8,1 op 'Aan' zetten en kies "gereed" 3x)
- terug naar hoofdscherm en dan naar Begin,9,9,6 Configuraties,2 BT Serial setup
- Com7 aanvinken en Done kiezen
- gemeld wordt dat er nu gepaired moet gaan worden en er wordt overgeschakeld naar het Bluetooth scherm
- "identificeerbaar" laten staan.
- Kies Menu, 1 apparaten, menu, 1 Nieuw en starten het pairen
- Al gauw wordt de 'BT GPS' gevonden
- selecteer deze en geef als paircode 0000 in
- kies gereed
- laat de naam BT GPS staan en kies gereed
- kies "gereed" en "home" tot je in het hoofdscherm bent
- Check of je boven het home scherm het Bluetooth symbool ziet staan
- start TomTom
- als het goed is gaat het binnen een tiental seconden werken.
- toen ik TomTom afsloot (6,6,5) ging gelijk ook BlueTooth uit, maar dat ging weer aan - en werkte weer perkekt - toen ik TomTom weer opstartte.
- ook na het uitzetten en opnieuw opstarten van zowel de C500 als de GPS werkte het weer perfekt. Wel is het zo dat

het elke keer een kleine 10 seconden duurt voordat de GPS wordt gevonden. Tot die tijd luidt de boodschap "Geen GPS apparaat".

Op deze manier blijft bij mij de verbinding met de GPS bewaard, ook na rebooten van de telefoon en uit- en aanschakelen van de GPS. Ook de volgorde van opstarten doet er niet toe.
Overigens moet je de gepairde GPS niet 'TomTom Wireless GPS' noemen want dan wordt ie wel verwijderd. Ook als je in TomTom via 'Stel in' een andere GPS kiest worden aanwezige pairings verwijderd of wordt Bluetooth weer uitgeschakeld (afblijven dus )

Ook moet je niet meer een traffic update installeren (dit is een Ttmobile.exe en overschrijft dus versie 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Anoniem: 147111 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:26:
[...]

je bedoelt dat je hem krijgt wanneer je TomTom mobile koopt.....

Uhm kopen. (meer zeg ik er niet over)
Ja precies kopen! Het is een goed produkt lees ik in het topic en ik vind eigenlijk dat je het dan ook gewoon zou moeten kopen. In vergelijking met "echte" navigatie produkten voor in de auto is het heel gunstig geprijst! Nogal bizar dat zo veel mensen met een illegale versie hier durven te vragen hoe ze hem werkend krijgen, maar goed dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 21:17
Anoniem: 111302 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:27:
Ik gebruik een Aktronix GPS Bluetooth ontvanger i.cm. met een Orange SPV C500 en had ook het probleem dat ik elke keer als ik de apparaten had uitgezet alles opnieuw in kon stellen.

Ik las de post van pwhooftman van dinsdag 24 mei van 22:54 in dit topic, die hetzelfde probleem had met de combinatie van een Leadtek 9537 GPS en een C500, maar dat had opgelost. Ik heb zijn methode gevolgd voor zover de verschillen dat toestaan en nu werkt het bij mij ook! Omdat er een paar kleine verschillen zijn, post ik hierbij de methode die bij mij werkt - zoals gezegd gebaseerd op de post van pwhooftman, alle eer en dank aan hem!
Hoi TimTex, fijn dat je er mee geholpen bent. Ik had overigens mijn werkwijze weer samengesteld uit allerlei andere topics op Tweakers, dus ook alle hulde aan Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
ik kom er niet helemaal uit! heb deze gps ontvanger vandaag gekocht. Bij het opstarten van tomtom navigator (tomtom mobile 3 heb ik) staat er de melding: gps-positie onbetrouwbaar. Volgens mij is er geen verbinding met de bluetooth gps..De gps weet niet waar ik me bevind.

sorry voor het ongemak: had dus de goede instelling zoals hierboven beschreven. De oplossing is een paar minuutjes wachten totdat je een 'beep' hoort. 8)

[ Voor 47% gewijzigd door d-one op 16-06-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
fulgore schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:59:
[...]

Dan vertel ik jou bij deze dat er al enige dagen een nieuwe executable te vinden is waarmee de nieuwste kaarten te gebruiken zijn (inc. de PLUS kaarten) op een MS Windows Smartphone zoals de C500 en de SDA/8020
Ik heb een SDA en het werkt PERFECT. _/-\o_
Duidelijk

[ Voor 3% gewijzigd door supersatan op 17-06-2005 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

offtopic:
Weet iemand waar ik de drivers voor XP kan downloaden voor een QTek 8080? Ik heb de cd niet bij me, en wil hem aansluiten op mijn werk pc. Op de website (www.qtek.nl) staan de drivers niet in ieder geval.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138254

Anoniem: 147111 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:24:
ja daar ben ik dus over aan het nadenken... Een kennis van mij heeft een helm met bluetooth gekocht.

De helm
[afbeelding]

Alleen voor mij is dat geen optie op een sport motor...
echter dit kan ook: http://www.bertduursma.nl...20tooth%20Systeem%205.pdf

Ben een tijdje aan het nadenken geweest over hoe ik zoiets zelf kon maken maar nu blijkt dat mijn telefoon maar 1 bluetooth verbinding ondersteunt zal ik iets met een draadje moeten verzinnen.. Of is er voor de SDA ook een Gps ontvanger te vinden met draadje?

anders is dit misschien wat
[afbeelding]

[...]
Bedankt voor de infooo die headset die op de helm zit heb ik dus al geprobeert en vind hem waardeloos..werkt alleen als je niet harder gaat dan 75 km/pu en zowieso niet op de navigator...puur voor te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 06:22:
offtopic:
Weet iemand waar ik de drivers voor XP kan downloaden voor een QTek 8080? Ik heb de cd niet bij me, en wil hem aansluiten op mijn werk pc. Op de website (www.qtek.nl) staan de drivers niet in ieder geval.
volgens mij heb je alleen microsoft activ sync nodig....
gebruik ik ook voor mijn Qtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik heb op m'n motor m'n telefoon in een kaartleeshoes op de tank zitten.
Je hoort 'm dan wel niet (tenzij je erg langzaam rijd) maar je ziet het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-07 11:30

fulgore

goud

Goed zoeken O-)

knip
Waarschuwing:

Het is inmiddels bekend dat er op minder legale manieren met deze software te werken is, echter zien we hier liever geen verwijzingen hiernaar (ook niet indirect, of vragen/hulp over niet-legaal verkregen software).
knip

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147111

maar dan heb je hetzelfde als met kaartlezen zit je ook naar beneden te kijken.. daar wil ik juist vanaf:P

Vind het namelijk levensgevaarlijk om met 120 km/h te kijken waar ik ergens eraf moet.......
Madman_K schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 07:45:
Ik heb op m'n motor m'n telefoon in een kaartleeshoes op de tank zitten.
Je hoort 'm dan wel niet (tenzij je erg langzaam rijd) maar je ziet het perfect.
Ik zat er over na te denken om hem te kopen.. maar een collega van mij heeft een GPS ontvanger maar geen tomtom mobile.. nu wilde ik eerst TTM uitproberen aangezien ik de navigatie alleen op de motor gebruik (auto zit navi in) en dus wil weten of het te volgen is en bij welke snelheden.. vandaar...
grhmpf schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:53:
[...]

Ja precies kopen! Het is een goed produkt lees ik in het topic en ik vind eigenlijk dat je het dan ook gewoon zou moeten kopen. In vergelijking met "echte" navigatie produkten voor in de auto is het heel gunstig geprijst! Nogal bizar dat zo veel mensen met een illegale versie hier durven te vragen hoe ze hem werkend krijgen, maar goed dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 11:45
Anoniem: 147111 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:39:
maar dan heb je hetzelfde als met kaartlezen zit je ook naar beneden te kijken.. daar wil ik juist vanaf:P

Vind het namelijk levensgevaarlijk om met 120 km/h te kijken waar ik ergens eraf moet.......
<knip>
[...]
Misschien goed om te weten: ik gebruik zelf een T-Mobile SDA en een bluetooth headset, maar de aanwijzingen van Tomtom komen niet door de headset. De headset is alleen te gebruiken voor bellen, en dus niet voor andere dingen. Ik weet niet of dit bij andere telefoons / PDA's ook het geval is.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en komen de aanwijzingen wel door via de standaard headset? (wired)
Case schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:50:
[...]

Misschien goed om te weten: ik gebruik zelf een T-Mobile SDA en een bluetooth headset, maar de aanwijzingen van Tomtom komen niet door de headset. De headset is alleen te gebruiken voor bellen, en dus niet voor andere dingen. Ik weet niet of dit bij andere telefoons / PDA's ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 138254 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 07:08:
[...]
volgens mij heb je alleen microsoft activ sync nodig....
gebruik ik ook voor mijn Qtek.
Nee, je moet ook een driver hebben voor het USB apparaat wat er gevonden wordt bij het aansluiten van de QTek.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:06:
[...]

Nee, je moet ook een driver hebben voor het USB apparaat wat er gevonden wordt bij het aansluiten van de QTek.
Vreemd dat heb ik nooit geiinstaleerd,gewoon activ sync en toen de qtek aangesloten werkte direct.
Bij mijn mda precies hetzelfde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 138254 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:20:
[...]
Vreemd dat heb ik nooit geiinstaleerd,gewoon activ sync en toen de qtek aangesloten werkte direct.
Bij mijn mda precies hetzelfde.....
Je hebt helemaal gelijk. Het werkt na alleen de active sync geinstalleerd te hebben. Dank!
Thuis had ik de telefoon aangesloten en toen vond hij een USB device en vroeg om een driver disk, toen heb ik de CD er in gedaan, en in de root van de CD stonden de drivers. Daarna had ik pas Active Sync geinstalleerd.

Ik ging er dus, onterecht, vanuit dat dat altijd nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
Anoniem: 147111 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:39:

Het grote nadeel van kaartlezen is dat je niet direct ziet waar je bent.
Je moet lang op de kaart kijken om te zien waar je zit en dan moet je nog kijken waar je heen moet.

Met tomtom zie je dit direct.
Het gaat net zo snel als het kijken naar je snelheidsmeter.
Beter nog, de snelheid die in tomtom wordt weergegeven klopt beter dan die van je teller.
Kan je toch met een gerust hart sneller rijden. 120km/uur op tomtom is al z'n 130km/uur op je teller :)

Ook als je op een weg zit waar je alsmaar rechtdoor hoeft geeft tomtom ook de afstand weer tot het eerst volgende punt, dus hoef je een tijd niet te kijken.

Maar goed, ik vind het prima gaan, maar ieder zal daarin z'n eigen gevoel hebben.

Ik vroeg me hierdoor af hoe zit met het geluid bij de tomtom-rider.
Maar op de site staat dat daarbij een BT-oortje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

GsJosh schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:26:
Ik heb een weekje geleden de overstap gemaakt van TomTom Mobile 3 naar TomTom mobile 5. Leuk, die nieuwe opties maar er is een flink nadeel. Het zuipt batterijen! Ik heb even de search gebruikt in dit topic en ik heb er nog niets over kunnen vinden, maar, hebben jullie ook ervaring hiermee?

Ik gebruik hem op mijn 6600 en met Mobile 3 kan ik veel langer navigeren dan met 5. Vreet hij meer processorkracht? (is wel logisch)
Echt niemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
Ik zou het niet echt weten.

In de auto gaat die direct op de lader.
En op de motor ga ik ook een lader-aansluiting maken.

Met TT3 ging m'n telefoon (6630) toch ook maar 2 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 07:06
Ik heb nu TTM5 allen de map voices is nogal groot voor mij 256 kaartje! Ik heb al wel gelezen dat de overbodige talen weg kunnen maar hoe doe ik dat?

Welke van de 50 files zan geen nl enz... B)

[ Voor 14% gewijzigd door DjCasemod op 17-06-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
En nog even door zoeken hier is de oplossing :)
gertvdijk schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:50:
[...]

Precies hetzelfde had ik ook op mijn Nokia 6260. Ben wat aan het kopiëren geslagen van tomtom 4 voices en het is me gelukt :D
Wat je moet doen is opzoeken welke de NL stemmen zijn (16 is er bijvoorbeeld één). Je kunt dat doen door het VIF bestand te openen in kladblok. Verwijder het CHK en VIF bestand, eerst van één NL stem. Vervolgens zoek je uit de oude tomtom voices ook dezelfde NL stem en hernoem je deze naar hetzelfde nummer en verander je ook de verwijzing in het VIF bestand. Vervolgens kopiëer je die CHK, 22K en VIF bestanden naar je tomtom 5-voices mapje en selecteer je de stem in het menu van tomom. Als het goed is werkt iig die je er nu op hebt gezet. Zo is me dat gelukt voor: Bram, Eva, Nora (NL) maar niet voor Lucie...

(Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben... ;) )
Veel succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Madman_K schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:49:
Ik zou het niet echt weten.

In de auto gaat die direct op de lader.
En op de motor ga ik ook een lader-aansluiting maken.

Met TT3 ging m'n telefoon (6630) toch ook maar 2 uur mee.
Hoe sluit je alles aan op je motor? Ik begrijp het lader gedeelte wel, maar waar laat je de GPS ontvanger tijdens het rijden en hoe monteer jij je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
Ik heb nu ook ttm5 erop gezet vooral het opstarten gaat traag en de voorkeursinstellingen!
Ik krijg overigens geen waarschuwing bij het opstarten (groene schermpje) iemand daar ervaring mee?

Heb een C500.

[ Voor 5% gewijzigd door DjCasemod op 17-06-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143634

DjCasemod schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:18:
Ik heb nu TTM5 allen de map voices is nogal groot voor mij 256 kaartje! Ik heb al wel gelezen dat de overbodige talen weg kunnen maar hoe doe ik dat?

Welke van de 50 files zan geen nl enz... B)
Menu 5-6-6-6-6-3 (wijzig stem) en dan 1 voor 1 de overbodige stemmen verwijderen.
Op de qtek/sda is dat de pijl-naar-links toets.
Bespaart idd een hoop ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar heb jij de GPS ontvanger op aangesloten? Die is toch via bluetooth?
Case schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:50:
[...]

....ik gebruik zelf een T-Mobile SDA en een bluetooth headset, maar de aanwijzingen van Tomtom komen niet door de headset. ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

Anoniem: 147111 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:54:
en komen de aanwijzingen wel door via de standaard headset? (wired)

[...]
Ja, dan wel.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan gaak een wired ding in mijn helm fixen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130455

Je kunt de aanwijzingen van tomtom gewoon ook verkrijgen op je bleutooth headset. Ik heb zelf een spv c550 en met het programmaatje bluetunes kun je je headset enablen en disablen en dan kun je gwoon alles horen op je headset inclusief je mp3 files (klinkt alleen voor geen meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook in combinatie met de GPS ontvanger van TomTom?
Anoniem: 130455 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:19:
Je kunt de aanwijzingen van tomtom gewoon ook verkrijgen op je bleutooth headset. Ik heb zelf een spv c550 en met het programmaatje bluetunes kun je je headset enablen en disablen en dan kun je gwoon alles horen op je headset inclusief je mp3 files (klinkt alleen voor geen meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c70070540 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:06:
[...]

Hoe sluit je alles aan op je motor? Ik begrijp het lader gedeelte wel, maar waar laat je de GPS ontvanger tijdens het rijden en hoe monteer jij je mobiel?
Ik zorg dat ik een fix heb met de ontvanger,en daarna stop ik hem gewoon in mijn zak...blijft dan gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130455

Anoniem: 147111 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 05:21:
ook in combinatie met de GPS ontvanger van TomTom?
[...]
Ja ook in combinatie met gps ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 138254 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 08:18:
[...]
Ik zorg dat ik een fix heb met de ontvanger,en daarna stop ik hem gewoon in mijn zak...blijft dan gewoon werken.
Ja, en dat stukje snap ik dus niet. Als ik dat doe, dan ben ik altijd mijn signaal kwijt. Ik dacht ook dat GPS altijd 'zicht' op de lucht moest hebben, maar dat is tegenwoordig dus niet meer zo?

Verder ben ik uitermate tevreden over de TomTom Mobile en QTek 8080 combinatie. Erg compleet pakket. Heb alleen wel de upgrade naar TomTom Mobile 5 besteld en een extra 220V lader voor de GPS module. Ik wil hem ook op de fiets kunnen gebruiken namelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Gé Brander op 18-06-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus je kan meerdere bluetooth verbindingen opstarten op een telefoon die nagenoeg gelijk is aan de Qtek 8020 en de Tmobile SDA? Dacht dat, je alleen met de MDA Qtek S100 meerdere bluetooth verbindingen op kon starten.
Anoniem: 130455 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:49:
[...]

Ja ook in combinatie met gps ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
c70070540 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:56:
[...]
Ja, en dat stukje snap ik dus niet. Als ik dat doe, dan ben ik altijd mijn signaal kwijt. Ik dacht ook dat GPS altijd 'zicht' op de lucht moest hebben, maar dat is tegenwoordig dus niet meer zo?
De nieuwere types GPS ontvangers blijven het goed doen buiten direct zicht als ze 1-maal een link hebben.
Vooral het type ontvanger SIRF III (=Ook de ontvanger bij TT5) is goed in het behouden van de link.

De ontvanger en mobiel doe ik in het kaartleeshoes (of tanktas).
Ik moet nog wel een keertje een stuk antislip-rubber eronderleggen zodat m'n mobiel minder gaat schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14
Voor de mensen die problemen hebben met hun bluetooth ontvanger en TomTom5 heb ik nog een leuk trukje.

Ik heb een Bluetooth ontvanger van Leadtek (LR9537) en ik kreeg maar geen contact met mijn GPS. Het tooltje van Leadtek zelf gaf wel alles proper aan op serial 7 maar wou niet werken in TomTom. Verschillende pogingen gedaan. Verschillende tutorials en forums afgelezen, maar nergens iets over mijn iPAQ 6430, en zeker niets over het aanvinken en afvinken van compoorten.

Wat heb ik nu gedaan? Ik heb in de Bluetooth Manager een serial connection gemaakt met de ontvanger, deze geconnecteerd, dan TomTom opgestart en dan in het menu -> Wijzig Voorkeuren -> Toon GPS Status -> Stel In -> Andere Kabel-NMEA-GPS gekozen.

Vanaf dan connecteer hij automatisch de seria port, en ik heb geen connectie problemen meer.

Het is maar een tip.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Laatst online: 28-01 03:24
tc982 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:05:
Voor de mensen die problemen hebben met hun bluetooth ontvanger en TomTom5 heb ik nog een leuk trukje.

Ik heb een Bluetooth ontvanger van Leadtek (LR9537) en ik kreeg maar geen contact met mijn GPS. Het tooltje van Leadtek zelf gaf wel alles proper aan op serial 7 maar wou niet werken in TomTom. Verschillende pogingen gedaan. Verschillende tutorials en forums afgelezen, maar nergens iets over mijn iPAQ 6430, en zeker niets over het aanvinken en afvinken van compoorten.

Wat heb ik nu gedaan? Ik heb in de Bluetooth Manager een serial connection gemaakt met de ontvanger, deze geconnecteerd, dan TomTom opgestart en dan in het menu -> Wijzig Voorkeuren -> Toon GPS Status -> Stel In -> Andere Kabel-NMEA-GPS gekozen.

Vanaf dan connecteer hij automatisch de seria port, en ik heb geen connectie problemen meer.

Het is maar een tip.
Ten eerste is dat geen tomtom mobile, maar tomtom navigator als ik het goed heb

Ten tweede is het logisch dat je hem op een ander gps apparaat moet instellen, tomtom gebruikt standaard de tomtom gps ontvanger en die is niet gelijk aan een leadtek...

dit staat ook overal in het topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 147111 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:12:
dus je kan meerdere bluetooth verbindingen opstarten op een telefoon die nagenoeg gelijk is aan de Qtek 8020 en de Tmobile SDA? Dacht dat, je alleen met de MDA Qtek S100 meerdere bluetooth verbindingen op kon starten.

[...]
Ja hoor, mijn 8020 heb ik tegelijkertijd op m'n bluetooth carkit als op m'n GPS ontvanger aangemeld.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14
nickpma schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:37:
[...]

Ten eerste is dat geen tomtom mobile, maar tomtom navigator als ik het goed heb

Ten tweede is het logisch dat je hem op een ander gps apparaat moet instellen, tomtom gebruikt standaard de tomtom gps ontvanger en die is niet gelijk aan een leadtek...

dit staat ook overal in het topic!
1) Inderdaad TomTom Navigator 5.0 ( ben smaandags nooit goed wakker ;) )
2) Misschien wel logisch volgens jou, maar ik heb in het topic alleen gevonden dat je je bluetooth apparaat op andere moet instellen en dan op COM7, dit werkt dus NIET. Ik heb deze ingesteld op NMEA serial ontvanger, en NIET ander GPS apparaat

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil even tussendoor melden dat TomTom Mobile 5 ook goed werkt in combinatie met een Orange SPV c500 met Windows Mobile 2005 en een Aktronix Bluetooth GPS ontvanger (hetzelfde als die van Adapt) :D

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

tc982 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:00:
[...]

1) Inderdaad TomTom Navigator 5.0 ( ben smaandags nooit goed wakker ;) )
2) Misschien wel logisch volgens jou, maar ik heb in het topic alleen gevonden dat je je bluetooth apparaat op andere moet instellen en dan op COM7, dit werkt dus NIET. Ik heb deze ingesteld op NMEA serial ontvanger, en NIET ander GPS apparaat
Misschien moet je even op een ander forum lopen klagen, want het gaat hiet dus NIET over TomTom Navigator 5, maar TomTom Mobile 5, dit is niet hetzelfde.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Hoorde laatst op 3fm iets over stemmen voor je TomTom van Johan Cruyff en Robin (die irritante robot van Bassie en Adriaan). Nu leek me dit wel grappig om eens te proberen, weet iemand hoe ik daar aan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147409

Ik heb op mijn Nokia 6670 met Adapt BP op mijn 128 mb Rs-MMC (DV) kaart de TT mobile 5 Benelux staan. Dit werkt prima. Omdat ik veel in Duitsland ben heb ik op een andere kaart 512 MMC mobile (opvolger van de Rs-MMc Dual Voltage) de TT mobile 5 Germany staan. Die werkt ook goed. Overigens de Benelux met aanmelden en voor Duitsland hoefde dat niet.

Nu zou ik graag de Benelux en Duitsland samen voegen op de grote 512 mb kaart. In principe heb ik hier nog plaats genoeg. Hoe kan ik dat het beste doen? Zal ik de Benelux kaart domweg naar de Duitsland kaart kopieeren? Waar moet deze dan komen te staan? Hoe zit het dan met aanmelden? Of kan ik domweg alle bestanden van de benelux op de grote kaart zetten? Welke TT ziet mijn telefoon dan? Of eerst de Benelux compleet plus TT naar de grote kaart zetten en daar dan alleen de duitsland kaart bij zetten?

Wat is jullie advies?

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 22:57
Anoniem: 147409 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:00:
Ik heb op mijn Nokia 6670 met Adapt BP op mijn 128 mb Rs-MMC (DV) kaart de TT mobile 5 Benelux staan. Dit werkt prima. Omdat ik veel in Duitsland ben heb ik op een andere kaart 512 MMC mobile (opvolger van de Rs-MMc Dual Voltage) de TT mobile 5 Germany staan. Die werkt ook goed. Overigens de Benelux met aanmelden en voor Duitsland hoefde dat niet.

Nu zou ik graag de Benelux en Duitsland samen voegen op de grote 512 mb kaart. In principe heb ik hier nog plaats genoeg. Hoe kan ik dat het beste doen? Zal ik de Benelux kaart domweg naar de Duitsland kaart kopieeren? Waar moet deze dan komen te staan? Hoe zit het dan met aanmelden? Of kan ik domweg alle bestanden van de benelux op de grote kaart zetten? Welke TT ziet mijn telefoon dan? Of eerst de Benelux compleet plus TT naar de grote kaart zetten en daar dan alleen de duitsland kaart bij zetten?

Wat is jullie advies?

Richard
Alleen de Benelux-map kopieren in de root van je MMC kaart

Met wissel kaart kan je dan Benelux of Duitsland kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Als ik onder TomTom Mobile 5 (op mijn SPV C500) kijk bij een aantal categorieën van POI's dan zijn deze gewoon leeg!! Of ik kan ze alleen zien als ik eerst een spatie intoets. (Bijv Menu,6,6,3 óf menu,1,5, dan kun je categorieën selecteren.)
Zo zijn bij mij de volgende categorieën gewoon leeg:
Benzinestation
Bergtop
Beurshal
Concertgebouw
Dierenarts
Gebedsplek (deze zal ik niet zo snel missen ;))
Geldautomaten (deze dus wel !!!)
Jachthaven (kan ik mijn boot niet meer vinden 8))
Open parkeergelegenheid
Panorama
Park/recreatiegebied
Parkeergarage
Parkeergelegenheid autoverhuur
Politiebureau (die weten mij meestal wel te vinden :? )
Postkantoor
Restaurant
Sportcentrum
Stadion
Strand
Tennisbaan
Toeristische informatie
Toeristische attractie
Treinstation
Universiteit
Winkel
Winkelcentrum

De volgende krijg ik alleen te zien als ik een spatie invul:
Autoverhuur
Bedrijf
Bibliotheek
Camping
Golfbaan
Hotel/motel
Tandarts
Uitgaansgelegenheid
Wijnmakerij
Ziekenhuis
Zwembad

De rest kan ik dus wel gewoon zien. Hebben jullie dit ook. Ik weet zeker dat ik dit bij TomTom Mobile 3 niet had. Als jullie dat niet hebben, kan ik dan van iemand die POI.DAT lenen ;) , zodat ik de mijne kan aanvullen _/-\o_
Je kunt hem via www.yousendit.com naar mij sturen op chello.nl.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Even een ervaring delen....

Vandaag versie 571 van de Benelux map geïnstalleerd, de Plus map dus. Deze is dus 102MB groter dan de versie 390. Nog geen rijervaringen mee maar kan wel een route uitstippelen tot bijvoorbeeld Barcelona (niet dat ik die route even ga proberen...). Helaas is zelfs m'n 512MB kaart nu te klein voor 2 mappen, maar alle major roads zitten er al wel in. Binnenkort maar es een internationaal stukkie rijden, ik woon in de buurt van de duitse grens dus dat moet kunnen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
funske schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:44:
Als ik onder TomTom Mobile 5 (op mijn SPV C500) kijk bij een aantal categorieën van POI's dan zijn deze gewoon leeg!! Of ik kan ze alleen zien als ik eerst een spatie intoets.

< knip>

De rest kan ik dus wel gewoon zien. Hebben jullie dit ook. Ik weet zeker dat ik dit bij TomTom Mobile 3 niet had. Als jullie dat niet hebben, kan ik dan van iemand die POI.DAT lenen ;) , zodat ik de mijne kan aanvullen _/-\o_
Ik hou me nog steeds aanbevolen voor de juiste POI.DAT van TomTom Mobile 5, maar ondertussen heb ik die van TomTom 3 (kaart 390) er op gezet en kan ik alles weer gewoon selecteren. :*)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

heh... handig. kende ik niet. nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik onder TomTom Mobile 5 (op mijn SPV C500) kijk bij een aantal categorieën van POI's dan zijn deze gewoon leeg!!
Dat heb ik ook met de POI's van Benelux v5.66-kaart in TTM5. En de poi.dat van v3.90 in Benelux v5.66-kaart doet het prima in TTM5. Gek, hoor. Zometeen maar eens de Benelux Plus v5.71-kaart proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
funske schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:18:
[...]
Ik hou me nog steeds aanbevolen voor de juiste POI.DAT van TomTom Mobile 5, maar ondertussen heb ik die van TomTom 3 (kaart 390) er op gezet en kan ik alles weer gewoon selecteren. :*)
Ondertussen heb ik er even een kunnen lenen van iemand anders _/-\o_, maar deze doen exact hetzelfde. Ook bij deze krijg ik bij bijv. Restaurant niets te zien.
En dat terwijl ik zo graag uiteten ga, daarom heb ik dus maar snel mijn oude er weer op gezet.
Maar krijgen jullie dan wel alles te zien bij TTM 5 ??

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:22:
[...]
Dat heb ik ook met de POI's van Benelux v5.66-kaart in TTM5. En de poi.dat van v3.90 in Benelux v5.66-kaart doet het prima in TTM5. Gek, hoor. Zometeen maar eens de Benelux Plus v5.71-kaart proberen...
De POI's van Benelux Plus v5.71-kaart doen het ook niet allemaal. Het lijkt hetzelfde probleem want de poi.dat in v5.71 is dezelfde als in v5.66.

Je kan makkelijk de poi.dat van v3.90 terugzetten. Alle POI's doen het dan. Ik denk dat je er alleen een paar mist en je kan ze niet opbellen (het telefoon-icoontje verschijnt in TTM5 niet meer).

Ik ben inderdaad ook benieuwd of meer mensen dit probleem hebben met de POI's in Benelux v5.66-kaart in TTM5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Toen ik TTM5 met de v390 kaart gebruikte, had ik daar het POI-bestand van de kaartversie 566 in zitten en werkte alles zonder problemen. Geen lege POI's, alles in orde. Ook na het opnieuw installeren van TTM5 omdat ik wat met kaartversies en aangepaste exe's bezig was, gaf bovengenoemde combinatie geen problemen. Ik begrijp dus niet helemaal waarom het bij jullie misgaat en heb de neiging te denken dat er een ander corrupt bestand in de installatie zit die de POI's ook overhoop haalt. Maar welk bestand..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roma0803 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:24:
Toen ik TTM5 met de v390 kaart gebruikte, had ik daar het POI-bestand van de kaartversie 566 in zitten en werkte alles zonder problemen. Geen lege POI's, alles in orde. Ook na het opnieuw installeren van TTM5 omdat ik wat met kaartversies en aangepaste exe's bezig was, gaf bovengenoemde combinatie geen problemen. Ik begrijp dus niet helemaal waarom het bij jullie misgaat en heb de neiging te denken dat er een ander corrupt bestand in de installatie zit die de POI's ook overhoop haalt. Maar welk bestand..... :?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
roma0803 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:24:
Ik begrijp dus niet helemaal waarom het bij jullie misgaat en heb de neiging te denken dat er een ander corrupt bestand in de installatie zit die de POI's ook overhoop haalt. Maar welk bestand..... :?
Misschien in een van de andere bestanden die in de map Benelux-Plus zit?
Dit moet haast wel, want ik heb alleen Die Benlux-Plus map erbij gezet en die andere TomTom.exe en dat was het.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147475

Ik overweeg om een TomTom MOBILE 5 aan te schaffen. Ik ben zeiler en wil graag een gps ontvanger bij me hebben zonder een dure gps ontvanger te hoeven aanschaffen die ik zou moeten installeren op een boot die ik (nog) niet heb. Ik zeil veel op huur- en leenboten e.d. Daarnaast heeft mijn vriendje een hele oude auto waarvan de kilometer teller het niet zo goed doet. Ik wil graag voorkomen dat hij met regelmaat snelheidsovertredingen begaat. dus van daar mijn vraag:

Kan TomTom MOBILE 5 op mijn C500 ook snelheid en geogrophische locatie weergeven?

Ik hoor graag iemands ervaring hiermee..

Thanks,

Hugo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 147475 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 01:49:
Kan TomTom MOBILE 5 op mijn C500 ook snelheid en geogrophische locatie weergeven?
Hugo,
Ja, dat kan. In je scherm kun je een (klein) kompas tonen met o.a. gps positie (tijd en/of graden) en ook de snelheid zoals op dat moment gemeten. Let wel, dit wordt relatief klein weergegeven omdat het "slechts" additionele informatie is. Er zijn andere GPS programma's (voor MS Smarthone) die een betere job doen in de watersport navigatie. Als dat het hoofddoel is van de aanschaf van TTM5 dan llijkt het me zinvoller om eerst verder te kijken naar die andere programma's en daar een losse GPS muis (al vanaf een euro of 80 te vinden) bij te kopen. Ik heb geen linken naar andere programma's, maar Google kan je daar wel bij helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143875

Snelheid kan ie weergeven, maar voor een boot is het niet bedoeld. Je krijgt alleen GPS coordinaten
te zien in het GPS status scherm en verder nergens. Daarnaast kan je niet over water navigeren,
want het pakket wil steeds terug naar de weg. Navigeer je geen weg dan zal het pakket altijd
proberen een weg te vinden. Lukt dat niet dan blijft ie wel op de plek waar je vaart, maar kom je in
de buurt van weg dan gaat ie ook gelijk weer terug naar die weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147510

Is het POI probleem in TT5 ontstaan door het vervangen van de exe misschien?
Zou wel graag willen weten wat ervan de oorzaak is voordat ik een investering doe in het aanschaffen van TT5.
Oftewel, ik neem aan dat het om de legale versie gaat die problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 147510 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:15:
Zou wel graag willen weten wat ervan de oorzaak is voordat ik een investering doe in het aanschaffen van TT5.
Nee, de exe geeft niet het probleem en nee, waarom zou je die vervangen bij een legale versie. Ik kan je wel vertellen dat het de inverstering zeker waard is. Je komt voor net geen 250 Euro aan een GPS muis met een prima navigatiepakket.... of een prima navigatiepakket met een gratis GPS muis.... zie maar hoe je het wilt lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147510 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:15:
Ja, en ik heb ook al verschillende poi.dat's van Benelux-kaarten geprobeerd in zowel TTM4.43 en TTM5. Het probleem komt echter alleen voor in de meegeleverde poi.dat (4975 KB) bij Benelux-kaart v5.66 en v5.71 met TTM5. En Google'n levert meer mensen op met hetzelfde probleem. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, het zit dus ook in de officiele versie.
Dan ben ik nog van mening dat het zonde is van je geld om op dit moment een investering te doen voor software waar een dergelijke fout in zit.
Ik moet veel naar stations reizen, en om dan juist een pakket te kopen waa rik niet makkelijk kan navigeren naar een nuttige plaats, dat vindt ik slecht. :X
Vraag me af of er nog niemand reactie heeft gehad van Tomtom zelf.
Als het ene veel voorkomend probleem is, dan kan ik niet snappen dat er niet al een geupdate poi.dat te verkrijgen is via tomtom. 8)7
Ik hoop dat het probleem snel de wereld uit is, want het pakket klinkt erg goed....
Laat even weten als er een oplossing te vinden is ergens?
Dan ben ik meteen verkocht.
Groetjes!!!! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ik vraag het me af of het voorkomt in de gekochte versie, waarom zou je een .exe vervangen van een gekochte versie, zodat ie met je gekochte map werkt? :? Die andere versie is hier, terecht, niet bespreekbaar. Ik ken geen problemen met de officieële TomTom versie en lees daar ook niets over op andere fora. Ik kan er natuurlijk naast zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:11
Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:08:
Hoorde laatst op 3fm iets over stemmen voor je TomTom van Johan Cruyff en Robin (die irritante robot van Bassie en Adriaan). Nu leek me dit wel grappig om eens te proberen, weet iemand hoe ik daar aan kan komen?
Ik heb dit ook gehoord, maar ik dacht dat het allemaal fake was, het blijft radio. Ze zeggen dat ze in vb utrecht zitten terwijl ze in amsterdam zitten. Mij lijkt het ge-edit, anders ff een bedoekje aan de tomtom-site (www.tomtom.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaar dus ook mijn eerste vraag: KOMT DIT PROBLEEM OOK VOOR IN DE OFFICIELE VERSIE????

Misschien snappen jullie mijn vraag niet helemaal.
Het is duidelijk dat de mensen die de exe vervangen een gekraakte versie gebruiken.
Als het probleem daarin zit, en niet in de officiele versie, zou ik er ene investering voor willen doen.
Als de bug ook in de officiele versie zit, wacht ik liever tot er een oplossing is.
Snappie??????
RedRayMann schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:38:
[...]

Ik heb dit ook gehoord, maar ik dacht dat het allemaal fake was, het blijft radio. Ze zeggen dat ze in vb utrecht zitten terwijl ze in amsterdam zitten. Mij lijkt het ge-edit, anders ff een bedoekje aan de tomtom-site (www.tomtom.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 147510 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 07:31:
Vandaar dus ook mijn eerste vraag: KOMT DIT PROBLEEM OOK VOOR IN DE OFFICIELE VERSIE????

Misschien snappen jullie mijn vraag niet helemaal.
Het is duidelijk dat de mensen die de exe vervangen een gekraakte versie gebruiken.
Als het probleem daarin zit, en niet in de officiele versie, zou ik er ene investering voor willen doen.
Als de bug ook in de officiele versie zit, wacht ik liever tot er een oplossing is.
Snappie??????

[...]
Voorzover mij bekend komt dit niet voor in de officiele versie. De mensen die dit probleem hebben werken met een corrupte versie. Eén van de versies die op internet rondwaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Laatst online: 09-07 22:57
roma0803 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 07:47:
[...]

Voorzover mij bekend komt dit niet voor in de officiele versie. De mensen die dit probleem hebben werken met een corrupte versie. Eén van de versies die op internet rondwaart.
Ik heb Nokia 6600 dus Symbian en heb geen enkel probleem met PIO's.

Bestand PIO.dat is ongeveer 4,85 MB groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Even een spoed vraagje:

Is het ook mogelijk om een deel van een kaart mee te nemen? Ik ga van het weekend naar Parijs, en heb dus eigenlijk alleen het noordelijk deel van Frankrijk nodig. (of ik moet een grotere SD gaan kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Laatst online: 21:45
Dat kan wel, maar dan moet je deze regio's apart op je cd hebbens staan of gedownload hebben. De meeste versies die 'rondzwerven' bevatten enkel de gehele map. Het ziet er dus naar uit dat je een groter kaartje zal moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racverberne
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 13:10
ione schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:46:
Is het ook mogelijk om een deel van een kaart mee te nemen? Ik ga van het weekend naar Parijs, en heb dus eigenlijk alleen het noordelijk deel van Frankrijk nodig. (of ik moet een grotere SD gaan kopen)
Met de installatie-CD's van TT Maps Western Europe kun je kiezen voor kaartdelen van 64 of 32 mb. Dan heb je bijvoorbeeld Noord Frankrijk op een klein kaartje.

P4 1,6@2,24 MSI 845 ultra-c retail cooler 1 casefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las dit net op die site van PDAtotaal.info. Het is er dus nu ook voor de 9300 en 9500:

Het is zover. Vele mensen hebben er lang opgewacht, maar TomTom Mobile 5 voor Series 80 is leverbaar via de shop van TomTom zelf. Ik heb het nog niet bij andere shops gezien, maar ga ervan uit dat in de komende dagen/weken de pakketten ook bij webshops te krijgen zijn.

Voor mensen die het pakket willen bestellen kunnen deze link gebruiken:

www.tomtom.com, naar TomTom Mobile 5 en dan naar de pagina kopen of buy gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79879

Hey, ik ben er ook weer eens 8)

Het werkt bij mij allemaal perfekt.
De gewone kaarten (versie 566), de plus kaarten (versie 571) en heb nu ook de VS (versie 566).

_/-\o_ voor tomtom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 79879 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:27:
Hey, ik ben er ook weer eens 8)

Het werkt bij mij allemaal perfekt.
De gewone kaarten (versie 566), de plus kaarten (versie 571) en heb nu ook de VS (versie 566).

_/-\o_ voor tomtom >:)
Welkom terug ;)

De US mappen? Ik wist niet dat die er waren. Jammer dat een 512MB kaartje nu nog maar één map kan houden, maar ja. Ik hoorde dat een 2GB miniSD kaartje in de maak is.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
racverberne schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:31:
[...]

Met de installatie-CD's van TT Maps Western Europe kun je kiezen voor kaartdelen van 64 of 32 mb. Dan heb je bijvoorbeeld Noord Frankrijk op een klein kaartje.
En deze kaarten werken ook gewoon met Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RedRayMann schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:38:
[...]

Thanx, misschien is het een hoax idd. Zal eens op de site van TomTom kijken, maar daar zal het wel niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

roma0803 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 07:50:
[...]

Jammer dat een 512MB kaartje nu nog maar één map kan houden, maar ja. Ik hoorde dat een 2GB miniSD kaartje in de maak is.... 8)
Op een 512MB kaartje kun je makkelijk meerdere mappen plaatsen hoor !
De Benelux+ map is +/- 170MB, hou je nog voldoende over voor Duitsland oid.
Canarische eilanden is maar 3MB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Anoniem: 136100 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:32:
[...]

Thanx, misschien is het een hoax idd. Zal eens op de site van TomTom kijken, maar daar zal het wel niet op staan.
http://www.tomtom.com/plus/services/voices.php

http://www.laurusbuth.nl/tomtom/

[ Voor 9% gewijzigd door fulgore op 24-06-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Anoniem: 147475 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 01:49:
Ik overweeg om een TomTom MOBILE 5 aan te schaffen. Ik ben zeiler en wil graag een gps ontvanger bij me hebben zonder een dure gps ontvanger te hoeven aanschaffen die ik zou moeten installeren op een boot die ik (nog) niet heb. Ik zeil veel op huur- en leenboten e.d. Daarnaast heeft mijn vriendje een hele oude auto waarvan de kilometer teller het niet zo goed doet. Ik wil graag voorkomen dat hij met regelmaat snelheidsovertredingen begaat. dus van daar mijn vraag:

Ik hoor graag iemands ervaring hiermee..

Thanks,

Hugo,
roma0803 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:27:
[...]

Ja, dat kan. In je scherm kun je een (klein) kompas tonen met o.a. gps positie (tijd en/of graden) en ook de snelheid zoals op dat moment gemeten. Let wel, dit wordt relatief klein weergegeven omdat het "slechts" additionele informatie is. Er zijn andere GPS programma's (voor MS Smarthone) die een betere job doen in de watersport navigatie. Als dat het hoofddoel is van de aanschaf van TTM5 dan llijkt het me zinvoller om eerst verder te kijken naar die andere programma's en daar een losse GPS muis (al vanaf een euro of 80 te vinden) bij te kopen. Ik heb geen linken naar andere programma's, maar Google kan je daar wel bij helpen ;)
Neem bijvoorbeel WinGPS van Stentec (www.stentec.com) dit is een hollands bedrijf met erg goeie software.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@fulgore, thnx voor de links! Hier kan ik zeker wat mee! Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

fulgore schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:33:
[...]

Op een 512MB kaartje kun je makkelijk meerdere mappen plaatsen hoor !
De Benelux+ map is +/- 170MB, hou je nog voldoende over voor Duitsland oid.
Canarische eilanden is maar 3MB :P
Nee, Duitsland (Plus) is 430MB dus dat past al niet samen met Benelux. Frankrijk kan net met Benelux maar die kant rij ik minder vaak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147709

Heey mense,

Ik heb een nokia 6600 met tomtom 5 :o :*) maar ik wil voor m'n pa en ma ook nog navigatie regelen voor op een nokia 3650 maar ik weet niet zeker of tomtom daarop kan, weten jullie soms of dat kan? :?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee TomTom draait niet op een 3650. Dat is Symbian 6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

roma0803 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:31:
[...]

Nee, Duitsland (Plus) is 430MB dus dat past al niet samen met Benelux. Frankrijk kan net met Benelux maar die kant rij ik minder vaak op.
Wel als je Benelux(Plus) neemt met Duitsland (zonder PLUS) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al een 1Gb kaartje? Zoja, is ie trager dan een 512MB of merk je geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146654

fulgore schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:04:
[...]

Wel als je Benelux(Plus) neemt met Duitsland (zonder PLUS) ;)
dat heeft geen zin want tomtom wisselt niet zelf de kaarten om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145401

fulgore schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:37:
[...]

Niets, onder mijn Adapt zit een anti-slip strip waardoor hij als het ware blijft plakken aan het dashboard. Maar meestal gooi ik hem in de asbak waar hij helemaal geen kant meer op kan.
Klittebandje om de GPS, ander bandje op het rooster voor het raam. Goede ontvangst. Ligt wel in het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 11:55
Anoniem: 79879 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:03:
Heeft iemand al een 1Gb kaartje? Zoja, is ie trager dan een 512MB of merk je geen verschil?
ik merk bij tomtom geen verschil met een 1GB MMC op mijn 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Anoniem: 79879 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:03:
Voor TomTom maakt dit totaal geen verschil., alleen heb ik wel gemerkt dat mijn 1gig. Dane Elec SD-kaartje meer dan 3x zo snel data kan verplaatsen als m'n (bij m'n PDA bijgeleverde) 256Mb Sandisk SD-kaartje, ik heb dit getest met een externe card-reader en via m'n PDA mbv. Active sync....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Anoniem: 146654 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:29:
[...]

dat heeft geen zin want tomtom wisselt niet zelf de kaarten om!
Daar gaat de hele discussie niet om :?

Lezen is blijkbaar ook een vak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

digital8 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:32:
[...]

Voor TomTom maakt dit totaal geen verschil., alleen heb ik wel gemerkt dat mijn 1gig. Dane Elec SD-kaartje meer dan 3x zo snel data kan verplaatsen als m'n (bij m'n PDA bijgeleverde) 256Mb Sandisk SD-kaartje, ik heb dit getest met een externe card-reader en via m'n PDA mbv. Active sync....
Ok, Thnx.

Ik las dat je ook weer verschil hebt in miniSD kaartjes,
met SLC (Single layer construction cards) en MLC.
De SLC moeten een stuk sneller en zuiniger zijn. (ook duurder - £69.99 tegen +/- € 80,-)
http://www.mobymemory.com/miniSD_Memory_Cards.asp

Ik ben bang dat m'n C500 trager wordt door een 1GB miniSD, dus meer reacties graag ;)

edit:
Ow, volgens mij hoort dit eigenlijk in het C500 topic thuis 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 25-06-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 79879 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:18:
[...]

Ok, Thnx.

Ik las dat je ook weer verschil hebt in miniSD kaartjes,
met SLC (Single layer construction cards) en MLC.
De SLC moeten een stuk sneller en zuiniger zijn. (ook duurder - £69.99 tegen +/- € 80,-)
http://www.mobymemory.com/miniSD_Memory_Cards.asp

Ik ben bang dat m'n C500 trager wordt door een 1GB miniSD, dus meer reacties graag ;)

edit:
Ow, volgens mij hoort dit eigenlijk in het C500 topic thuis 8)7
SanDisk kaartjes zijn niet de fijnste kaartjes i.c.m. een Smartphone, hierover kun je genoeg lezen her en der op 't Net. Andere merken geven doorgaans geen tot zeer weinig problemen aangaande snelheidsverlies o.i.d.. SanDisk is het goedkooptste merk, dat vertaalt zich deze keer meestal in kwaliteitsverlies (uitzonderingen daar gelaten). Wat meer Euro's besteden aan een ander merk is dus het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Voor de kunstenaars onder ons:

Je kan je eigen afbeeldingen meegeven aan je stemmen :)

Je moet hiervoor een 256 kleuren bmp bestand gebruiken van 100x100 pixels.

Ben zelf even bezig geweest, maar ben niet zo'n goede tekenaar helaas :(

Bestand noem je dan bijv. Data71.bmp voor de special 11 stem :)

Erg handig voor je extra stemmen en als je zoals ik je normale eva erin laat en een luide eva erbij neemt :)

Benieuwd of er iemand is die er wel wat mee kan :)

Groeten,

Pascal

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik probeer de tomtom 5 update uit te voeren, maar hij staat nu al de hele tijd op het scherm na de licentie. Dus het scherm waar bestanden van de ene naar de andere map vliegen. De cd draait echter niet, en er is ook geen harde schijf activiteit. Duurt dit gewoon heel lang of is er iets anders mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Brammel schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:35:
Ik probeer de tomtom 5 update uit te voeren, maar hij staat nu al de hele tijd op het scherm na de licentie. Dus het scherm waar bestanden van de ene naar de andere map vliegen. De cd draait echter niet, en er is ook geen harde schijf activiteit. Duurt dit gewoon heel lang of is er iets anders mis?
Heb je het hier niet over TomTom Navigator 5 voor de PDA? TomTom mobile 5 wordt op geheugenkaart aangeleverd en dus niet op cd.

Of is er inmiddels een versie 5.1 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:37
trion75 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:08:
[...]

Heb je het hier niet over TomTom Navigator 5 voor de PDA? TomTom mobile 5 wordt op geheugenkaart aangeleverd en dus niet op cd.

Of is er inmiddels een versie 5.1 uit?
Sorry, het gaat idd over tomtom navigator 5 voor de PDA. Het is trouwens gelukt, de pda ff losgehaald en opnieuw verbonden werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkamonster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:01
Werkt TomTom 5 Mobile ook op een Siemens SX1? Is in principe toch goed vergelijkbaar met de Nokia 6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, want de Siemens SX1 draait op Symbian 6.1 en de Nokia 6600 op Symbian 7.0. Er zit echt
een flink verschil tussen beide op het gebied van beide OS-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129617

Hey Mensen. Ik heb een P900, en wou voor de gein proberen TT2005 te installeren.
Maar zo gauw ik op "TT2005 installeren" klik dan gaat hij proberen te installeren maar krijg ik de volgende error te zien :
Er is geen compatibele software voor het maken van een pc-verbinding gevonden. Installeer de pc-verbindingssoftware die bij uw handheld apparaat is geleverd.
Ik gebruik self de orginele software die ik heb gedownload vanaf de SE site.
Verder werk ik wel met Blue-Tooth!

Hoop dat iemand me iets meer kan vertellen. Zou Tom Tom 5 niet compitable zijn met mijn telefoon,
dan zou ik toch graag een oplossing willen weten want het lijkt me dat als ik een wel compitable vindt dat deze ook moeilijkheden zal geven met installeren helaas.

Ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken, en e.t. kan vertellen wwat ik wel voor de P900 kan gebruiken voor auto navigatie.

MVG, Angelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Anoniem: 129617 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:37:
Hey Mensen. Ik heb een P900, en wou voor de gein proberen TT2005 te installeren.
Maar zo gauw ik op "TT2005 installeren" klik dan gaat hij proberen te installeren maar krijg ik de volgende error te zien :

[...]

Ik gebruik self de orginele software die ik heb gedownload vanaf de SE site.
Verder werk ik wel met Blue-Tooth!

Hoop dat iemand me iets meer kan vertellen. Zou Tom Tom 5 niet compitable zijn met mijn telefoon,
dan zou ik toch graag een oplossing willen weten want het lijkt me dat als ik een wel compitable vindt dat deze ook moeilijkheden zal geven met installeren helaas.

Ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken, en e.t. kan vertellen wwat ik wel voor de P900 kan gebruiken voor auto navigatie.

MVG, Angelo
Heb je ActiveSync wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ActiveSync? TT2005?? Mensen, de P900 is Symbian en werkt niet met TT2005 omdat het
UIQ is. Je kan alleen TomTom krijgen voor S60, S80, Palm, PPC en Windows Smartphone.
Over UIQ is er een hele andere topic op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Zal ik dan voortaan de vraag eerst goed lezen voordat ik een antwoord geef?

:? |:( :Z

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We willen er nog even extra op wijzen dat het uitwisselen van email adressen niet de bedoeling is. De neiging naar andere dingen dan product bespreking wordt dan heel groot en te gemakkelijk.

Het is inmiddels bekend dat er op minder legale manieren met deze software te werken is, echter zien we hier liever geen verwijzingen hiernaar (ook niet indirect, of vragen/hulp over niet-legaal verkregen software).