"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ghosting heeft niets te maken met de resolutie hé.
Anders kijk je maar eens op die website (widescreengaming?), misschien staat daar een manier om het bewuste game in een resolutie te spelen die beter aansluit bij je scherm.
[ Voor 4% gewijzigd door CyberMonkey op 01-06-2005 11:34 ]
Anoniem: 665
Anoniem: 143913
Wat een service, als ze hun klanten niet eens antwoorden.
Tijd om nog eens telefonisch contact op te nemen.
Anoniem: 142554
Meer Informatie
Orderdatum: 11/05/2005
Verwachtte afleverdatum: 06/06/2005
Uw order is in productie 21/05/2005 12:36
ik verwacht 24-6-2005
Met 1600*1200 + zwarte balken heb je nog steeds 1 pixel == 1 pixel, dat noem ik "native". Het is gewoon scherp dus.Le_Freak ! schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:52:
[...]
Maar als ik met het scherm dus in 1600x1200 ga spelen en aan beide zijden dus een zwarte balk heb speel ik toch ook niet in de native resolution ?
Want de native is die 1920x nog wat, als ik dan in 1600 x1200 speel gaat het dan niet alsnog blurren of ghosting vertonen
Het is overigens hetzelfde als wat je krijgt als je 1600*1200 met de 1:1 setting draait.
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 01-06-2005 14:46 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Het afspelen van DVD films lijkt iedereen het wel over eens, dat lijkt prima te gaan.
Het scherm lijkt mij ook wel groot genoeg, als je het vergelijkt met de gemiddelde TV, toch?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Maar voor "ruw" pal-signaal schijnt het niet zo bijzonder goed te zijn aangezien er geen of weinig optimalisaties in het scherm zitten om het slechte beeld wat beter te maken voor zo'n resolutie.
Ik kan fout zitten natuurlijk.
En zolang je maar ver genoeg van je scherm zit (je kijkt geen tv vanop anderhalve meter) valt dat waarschijnlijk heel goed mee.
Ik heb inderdaad al iets gelezen over een slechte verwerking als het om het PAL signiaal gaat, tevens gaf ik geloof de zelfde persoon aan dat digitale TV tegen valt. Alleen wordt er dan over composit ingangen gesproken en niet aansturing via DVI. Ik zelf verwacht dat DVI een beter signiaal opleverd. Maar als er mensen zijn die hier meer ervaring mee hebben zou ik dit graag weten/lezen.CyberMonkey schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:31:
De kijkhoek schijnt ook wel in orde te zijn, en het formaat idd ook.
Maar voor "ruw" pal-signaal schijnt het niet zo bijzonder goed te zijn aangezien er geen of weinig optimalisaties in het scherm zitten om het slechte beeld wat beter te maken voor zo'n resolutie.
Ik kan fout zitten natuurlijk.
En zolang je maar ver genoeg van je scherm zit (je kijkt geen tv vanop anderhalve meter) valt dat waarschijnlijk heel goed mee.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Anoniem: 37193
Is er iemand die daar misschien wat plaatjes van kan schieten en hier wil posten?
Ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet.
Afleverdatum is natuurlijk weer een dag opgeschoven
Orderdatum: 1/04/2005
Verwachtte afleverdatum: 7/06/2005
Pre-Productie 6/04/2005 09:34
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Meer Informatie
Orderdatum: 4/28/2005
Verwachtte afleverdatum: 7/6/2005
Uw order is in productie 5/3/2005 09:17
SKiNNiEH
Anoniem: 53614
Dit staat er nog steeds bij mijMeer Informatie
Orderdatum: 5/3/2005
Verwachtte afleverdatum: 6/6/2005
Uw order is in productie 5/3/2005 17:58
Voor het rente verhaal.... je kan ook betalen met credit card. Ze schrijven dan pas af wanneer het scherm verstuurd word. Waar ik me echter meer zorgen over zou maken is het feit dat wanneer je er nu 1 besteld, voor veel te veel dus, dat ze over die 2 maanden niet gigantisch in prijs zijn gedaald. Ze staan nu dacht ik op 1600 euro (okee..25% korting nog eraf) maar dat ze dan zakken richting 800-1000 euro.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
[ Voor 86% gewijzigd door luke_otto op 02-06-2005 19:56 ]
Welja, het verhaaltje van alle high-end hardware dus, niet?johoo schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:42:
Ik las vandaag op de inkoopactie site dat ze er daar weer een kleine 50 besteld hebben en dat ze een "gegarandeerde" levertijd van 3 weken hadden. Ik hoop voor de kopers dat ze niet van een koude kermis thuis komen.
Voor het rente verhaal.... je kan ook betalen met credit card. Ze schrijven dan pas af wanneer het scherm verstuurd word. Waar ik me echter meer zorgen over zou maken is het feit dat wanneer je er nu 1 besteld, voor veel te veel dus, dat ze over die 2 maanden niet gigantisch in prijs zijn gedaald. Ze staan nu dacht ik op 1600 euro (okee..25% korting nog eraf) maar dat ze dan zakken richting 800-1000 euro.
Maar je hebt gelijk dat het nu wat extreem is. Nuja, de mensen die zo'n geld neertellen voor dat scherm verdienen dan ook niet veel beter
Verwachtte afleverdatum: 8/06/2005
Uw order is in productie 6/04/2005 09:34
hoera, weer 2 dagen opgeschoven
Geen reactie van Dell op m'n mail die ik 2 dagen geleden verstuurde.
Goeie service bij Dell !!!!..................not
Geachte heer,
Wij willen onze excuses aanbieden voor het ongemak.
De door u bestelde Dell 2405FPW monitor heeft inderdaad een heel lang
levertijd. De levering van de monitor wordt verwacht 45 werkdagen nadat
de betaling verwerkt is.
Wij hebben uw betaling op 06-April-2005 in onze systeem verwerkt. De
levering kan dus in week 23 of 24 plaats vinden.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben.
Wij willen u tevens verzoeken om aandacht te hebben voor het volgende.
Over enkele dagen ontvangt u mogelijk een e-mail, waarin wij u vragen om
deel te nemen aan een tevredenheidsonderzoek. Mede door het geven van
uw feedback hopen wij het niveau van onze service hoog te houden en waar
mogelijk verbeteringen aan te brengen. Bij voorbaat dank voor uw
medewerking.
Met vriendelijke groeten,
Dell N.V. / S.A.
L. den Hertog
Customer Care HSB Benelux
Mail Team Representative
Phone: 02 713 15 65
E-mail: NL_AMS_HSMB_Complaints@dell.com
Misschien beter om naam, telefoonnummer etc.. maar weg te laten?Anoniem: 143913 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:44:
Aaaaaahhh toch antwoord gekregen van Dell:
Geachte heer,
Wij willen onze excuses aanbieden voor het ongemak.
De door u bestelde Dell 2405FPW monitor heeft inderdaad een heel lang
levertijd. De levering van de monitor wordt verwacht 45 werkdagen nadat
de betaling verwerkt is.
Wij hebben uw betaling op 06-April-2005 in onze systeem verwerkt. De
levering kan dus in week 23 of 24 plaats vinden.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben.
medewerking.
Met vriendelijke groeten,
Tevredenheidsonderzoek!Anoniem: 143913 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:44:
medewerking.
NatuurlijkAnoniem: 53614 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:05:
Dat ik moet wachten vind ik niet zo erg, wat ik wel vervelend vind is dat DELL nu een enorme rente vangt over wat wij allemaal beteld hebben. Het lijkt eerder op een bewuste actie dan dat het echt een ongelukje was, waarom kan je hem nu anders nog steeds bestellen?

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 03-06-2005 12:14 ]
mocht dat gebeuren dan ga ik een boos telefoontje naar dell plegen..
Er is hier al een discussie over geweest...Anoniem: 142554 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:51:
ik zou dat heel graag willen horen als de mensen van inkoop actie de schermen binnen 3 weken binnen hebben.
mocht dat gebeuren dan ga ik een boos telefoontje naar dell plegen..
Ik doe overigens ook mee aan de IA en kan niet wachten op m'n scherm
Ik geef je dit mee: als je doorgaans iets bestelt weet je nóóóit of iemand anders bestelling voor jou in de rij wordt gepropt. In dit geval kun je het evt. toevallig horen van iemand maar wat verandert dat nou aan de zaak behalve dat je gevoel voor 'eerlijkheid' (netjes in de rij staan) geweld aan wordt gedaan? Wel, wake up, de wereld staat niet netjes in de rij te wachten!
Overigens zou ik me er sowieso niet druk om maken; je krijgt je scherm er echt niet eerder door. En daarnaast is dit 'voordringen' bij mijn weten ook niet bij de vorige IA gebeurd, dus chill
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Als jij een plekkie voor me regelt, zet ik er een paar plaatjes op.Anoniem: 37193 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:31:
Ik ben helaas nog geen plaatje tegen gekomen van de PIP en PBP functionaliteit.
Is er iemand die daar misschien wat plaatjes van kan schieten en hier wil posten?
Ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Je kan ze naar mij mailen, dan post ik ze hier meteen.Jrz schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:28:
[...]
Als jij een plekkie voor me regelt, zet ik er een paar plaatjes op.
Iemand had volgens ook filmpjes ervan gepost maar die kan ik even niet vinden.
Na intensief speurwerk
Alpha-sphere in "Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en g..."
[ Voor 31% gewijzigd door Satch op 05-06-2005 22:43 ]
* yohan = zeer benieuwd!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jrz schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:52:
PiP kan je ook nog de grootte iets aanpassen en de positie (4 hoeken)
Eerste foto is een beetje onscherp, maar het gaat erom wat je ziet..
Je kan altijd alleen pip/pbp tussen 1 'computer' en 1 'tv' signaal, dus:
1 x dvi + 1xcomposite
of
1 x vga + 1xcomposite
of
1 x vga + 1xcomponent
of
1 x dvi + 1xcomponent
dus geen: dvi + vga, of comp+comp.
1. Volledig scherm s-vhs input klik 2.8MB
2. Picture in picture - DVI groot - svhs rechtsboven klik 1.7MB
3. Picture in picture - DVI en svhs naast elkaar klik 2.0MB
4. Picture in picture - DVI groot - svhs rechtsboven met size op groot klik 2.6MB
Alle filmpjes gebruiken de Xvid codec!
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 665 op 06-06-2005 11:44 ]
hebben dat meer mensen dit gezien?
Ja, bij mij ook. Is al meerdere malen gebeurd zelfs.Anoniem: 142554 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:52:
de verwachte datum is in een keer weg gehaald???
hebben dat meer mensen dit gezien?
Maar volgensmij is al vaker aangegeven dat via telefoon je verwachte leverdatum opvragen een (iets) realistischer beeld geeft..
Anoniem: 37193
Thnx for the pics
@Metal
Thnx voor het plaatsen van de plaatjes en voor de linkjes naar de filmpjes van Alpha-sphere
@mort
Ook jij bedankt voor de filmpjes :-)
Een en ander is weer een stuk duidelijker geworden zo...
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
.... Ik weet het ook niet
Precies zoals ik het zeg.W3ird_N3rd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:39:
Hoezo "kan ik dat menu niet meer in"? Beschrijf eens iets duidelijker waar het dan misgaat?
Zie nu dat het best vaag omschreven was, sorry.

[ Voor 11% gewijzigd door mbvisiontt op 06-06-2005 21:01 ]
Klopt, da's normaal. Stel een lagere resolutie dan 1920*1200 in, dan kan je weer bij de scaling settings.mbvisiontt schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:51:
[...]
Precies zoals ik het zeg.Ik kan in het OSD wel naar "Image settings" toe, maar daar kan ik niks anders selecteren dan "Exit", ik kan niet naar de andere menu items navigeren, die zijn niet beschikbaar (net zoals vele instellingen niet beschikbaar zijn als je vie DVI aansluit).
Thanks, is dat een bugje ofzo? En kan Dell die oplossen in de toekomst op een of andere manier via een update ofzo?W3ird_N3rd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:00:
[...]
Klopt, da's normaal. Stel een lagere resolutie dan 1920*1200 in, dan kan je weer bij die settings.
Lijkt me "by design", op 1920*1200 zijn scaling opties niet van toepassing hembvisiontt schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:02:
[...]
Thanks, is dat een bugje ofzo? En kan Dell die oplossen in de toekomst op een of andere manier via een update ofzo?
WheheW3ird_N3rd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:04:
[...]
Lijkt me "by design", op 1920*1200 zijn scaling opties niet van toepassing he

En mbvisiontt, hoe voelt het om weer n00b te zijn?
Mhoahh...
Ps. Heb jij em ook trouwens? Hoe heb jij je kleurinstellingen staan? Gewoon standaard?
[ Voor 17% gewijzigd door mbvisiontt op 06-06-2005 21:11 ]
Ja, ik heb 'm ookmbvisiontt schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:10:
Ps. Heb jij em ook trouwens? Hoe heb jij je kleurinstellingen staan? Gewoon standaard?
Same here.W3ird_N3rd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:31:
[...]
Ja, ik heb 'm ook. Ik heb de kleurinstellingen gewoon standaard, het is alleen jammer dat je niet echt kleurtemperatuur in kan stellen. Maar standaard lijkt niet op het foeilelijke 9300K en de plaatjes in [rml][ HowTo] Handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren[/rml] zien er op default goed uit

Anoniem: 141174
Ik heb er namelijk ook 1 via inkoopacties besteld..
En moet je zeggen dat ik niet echt een videokaart heb waarmee je trots kan zijn.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 141174 op 06-06-2005 22:14 ]
Ach, als je genoegen neemt met D-sub moet m'n Savage2000 dit scherm nog wel aankunnen (weet ik wel zeker). Wil je echter DVI, wil je HDTV video, wil je hoge resolutie games, dan heb je wat meer nodig.
* Mentalist draait een XFX Geforce 6600GT Extreme gamers edition, die kan het meeste wel
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 06-06-2005 22:22 ]
Maarja hoe dit in de praktijk uitpakt, dat blijft nog afwachten voor mij.
Die videokaart lukt het echt wel om op 1900x1200 en alles op High en AA en AF te draaien.Speed_Sheep schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:24:
Speciaal voor dualmonitoring, in eerste instantie 2 Iiyama's, maar toch overgestapt op Dell heb ik een "Asus Radeon X800 XT PE 256MB DDR3 (PCI-E, 2x DVI), Extreme AX800XT PE/2DHTV" aangeschaft. Dit om beide monitoren op DVI aan te kunnen sluiten en een kaart te hebben die met nieuwste spellen nog aardig overweg kan.
Daar zijn die Radeon x800's juist goed in
Anoniem: 146160
-Is een XFX 6800GT 256mb ddr3 AGP kaart goed genoeg om deze monitor op hoge resoluties bij games te gebruiken?
-Ghosting daar heeft het scherm niet veel last van las ik maar hoe zit het met dat "blurring"?
Help deze TFT NooB A.U.B.

En als je reviews leest zie je dat dit scherm al het andere kickt, en al helemaal met de prijsstelling van Dell. Dus waar wacht je op, salaris?
Anoniem: 146160
sorrymbvisiontt schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:25:
Lees nou eerst eens...Notabene de laatste post (van mij ook nog) staat dat een 9800 Pro voldoet, en dan vraag jij of een 6800GT werkt.
En als je reviews leest zie je dat dit scherm al het andere kickt, en al helemaal met de prijsstelling van Dell. Dus waar wacht je op, salaris?

Maar 1700 euro vinnik wel ERG duur (dat kost ie incl. BTW op de Dell site)

Tip : wacht nog even af, met wat geluk zit ie in een paar maanden weer op een normaal prijsniveau, en zijn de leveringsproblemen ook voorbij
Of doe mee aan de inkoopactie
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 06-06-2005 23:35 ]
Dan doe je toch mee aan de inkoopactie op http://www.inkoopacties.net/ia/cr3cblw5Anoniem: 146160 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:29:
[...]
sorryik deed wat lang over mn post omdat ik ook op andere fora aan het lezen ben, dus had em niet gezien.
Maar 1700 euro vinnik wel ERG duur (dat kost ie incl. BTW op de Dell site)
875 euro
Dan is het mooi om te weten dat je hem voor bijna de helft kunt krijgen via bv de IA zoals al gezegd.Anoniem: 146160 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:29:
Maar 1700 euro vinnik wel ERG duur
bijde aangesloten met 3 meter Belkin Pure AV DVI kabels aan mijn X800XT hangen zonder enige problemen
alleen primair/secundair instellingen ging UT2k4 ff moeilijk doen
Deze kaart heb ik ook en kan tot nog toe flink veel aan. Ik draai Fia GT en dat loopt bijzonder soepel.Speed_Sheep schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:24:
Speciaal voor dualmonitoring, in eerste instantie 2 Iiyama's, maar toch overgestapt op Dell heb ik een "Asus Radeon X800 XT PE 256MB DDR3 (PCI-E, 2x DVI), Extreme AX800XT PE/2DHTV" aangeschaft. Dit om beide monitoren op DVI aan te kunnen sluiten en een kaart te hebben die met nieuwste spellen nog aardig overweg kan.
Ik heb er ook (niet via IA) 2 gekocht, waarvan 1 voor mezelf. Beiden (vooralsnog) zonder dode pixels.ThaHandy schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:52:
2 schermen van de IA. Op bijde schermen 1 dode pixel1 hot 1 cold bijde aan de rand gelukkig
bijde aangesloten met 3 meter Belkin Pure AV DVI kabels aan mijn X800XT hangen zonder enige problemen
alleen primair/secundair instellingen ging UT2k4 ff moeilijk doenmaar heb het voormekaar gekregen
Waarom gebruik je eigenlijk andere kabels dan Dell supplied?
[ Voor 6% gewijzigd door mbvisiontt op 07-06-2005 10:19 ]
Dell's kabels zijn toch "maar" 2 meter lang ongeveer? Als hij die extra meter nodig heeftmbvisiontt schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:19:
[...]
Ik heb er ook (niet via IA) 2 gekocht, waarvan 1 voor mezelf. Beiden (vooralsnog) zonder dode pixels.Maar ja, kan natuurlijk altijd nog komen in eerste dagen, je weet maar nooit.
De DELL kabels zijn zo dun als een dropveter. Misschien dat het er met DVI niet veel toe doet, maar ik gebruik liever een iets steviger kabel om de kwaliteit van het beeld niet te benadelen door de kwaliteit van de kabel.mbvisiontt schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:19:
[...]
Ik heb er ook (niet via IA) 2 gekocht, waarvan 1 voor mezelf. Beiden (vooralsnog) zonder dode pixels.Maar ja, kan natuurlijk altijd nog komen in eerste dagen, je weet maar nooit.
K heb ook een scherm via de IA gekocht, en ik moet zeggen ik wil nooit meer een ander (kleiner)schermThaHandy schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:52:
2 schermen van de IA. Op bijde schermen 1 dode pixel1 hot 1 cold bijde aan de rand gelukkig
alleen primair/secundair instellingen ging UT2k4 ff moeilijk doenmaar heb het voormekaar gekregen
Staat nu aangesloten op een ATI 9700, maar ben al aan het sparen voor een nieuwe kaart, want meeste spellen trekt i niet op 1920x1200 met hoge settings
Wel heb ik bij sommige dvd's dat het beeld niet goed (scherp/blokkerig) wordt weergegeven. Soms zie ik een paar blokjes, maar ik denk dat aan de bitrate of iets dergelijks ligt.
[ Voor 17% gewijzigd door Reset2003 op 07-06-2005 11:31 ]
Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk
Anoniem: 62133
zo'n eehmm je weet wel eeehm Ti4200 128Mb.. Zit een DVI aanlsuiting op.. Ik dacht die te gebruiken voor deze monitor.. Voor normaal gebruik, internet, werk, video en TV via pc moet ik dan problemen verwachten met deze monitor ? (Op de native resolutie)
(PS Ik game niet.. eehm zelden dan)
Op 66 schermen tel ik 29 dode subpixels. Dat is 0,4394 dode subpixel per scherm.
Op 66 schermen tel ik 15 schermen met 1 of meer dode subpixels. De kans dat je scherm pixelperfect is, is dus 78.27%, en 21,73% van de schermen is dat niet.
Dit zijn naruurlijk 'slechts' 66 schermen, veel kans allemaal uit dezelfde batch, maar het geeft toch een idee
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Kan die de resolutie van 1920x1200 op DVI wel aan? Zou nog wel eens lastig kunnen worden. Even bij de specs kijken.Anoniem: 62133 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:16:
Eeeehm durf het bijna niet te vragen...
zo'n eehmm je weet wel eeehm Ti4200 128Mb.. Zit een DVI aanlsuiting op.. Ik dacht die te gebruiken voor deze monitor.. Voor normaal gebruik, internet, werk, video en TV via pc moet ik dan problemen verwachten met deze monitor ? (Op de native resolutie)
Anoniem: 62133
Het leek me een makkelijke vraag maar de kaart lijkt alweer zo antiek dat ik resolutie specs voor DVI nog niet heb kunnen vinden.
Videokaart: Point-of-View GeForce 4 Ti 4200 XP 128 MB 3.3 ns
edit: Ik geloof dat ik het gevonden heb, niet van specifiek deze kaart maar wel van andere merken met de ti4200 lay-out: max resolution: 2048x1536x85 Hz
Dan zal het dus moeten gaan.. Ben benieuwd of mijn andere ouderweste 15" vga TFT'tje dan nog tegelijkertijd zal draaien op het vga poortje ; -) Afijn.. rustig afwachten op de levering van mijn schermpje dus maar.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 62133 op 07-06-2005 15:25 ]
Anoniem: 30670
Mijn broer: ===>
Is het nou meer waard dat ik (Mauce heeft zelf de 2005PFW en me pa de 2405PFW) door spaar voor een 24" model tegen over de 20" ? ik internet/gamed wat, vooral CSS/HL2 en ik wilt wel eens een dvdtje kijken via de s-video/componten aansluiting.
Is het nou waard om 400euro bij te leggen?
Jat van je pa en broer een weekje beide schermen en ga uitproberen. Dan kan je zelf uiteindelijk uitzoeken wat beter is in jouw situatie.Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:57:
toch even een vraag voor jullie mensen die deze mooie scherm thuis hebben staan.
Mijn broer: ===>
Is het nou meer waard dat ik (Mauce heeft zelf de 2005PFW en me pa de 2405PFW) door spaar voor een 24" model tegen over de 20" ? ik internet/gamed wat, vooral CSS/HL2 en ik wilt wel eens een dvdtje kijken via de s-video/componten aansluiting.
Is het nou waard om 400euro bij te leggen?
Nee dat denk ik dus echt nietjadjong schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:59:
[...]
Jat van je pa en broer een weekje beide schermen en ga uitproberen. Dan kan je zelf uiteindelijk uitzoeken wat beter is in jouw situatie.
ik draai sinds een paar weken met dezelfde videokaart (wel de laatste drivers geinstalleerd) op de Dell en dat werkt prima. Tot nu toe nog geen games geprobeerd maar wel veel office en internet maar ook DVD en Divx e.d. werkt allemaal probleemloos. De HDTV filmpjes van bijvoorbeeld MSoft werken bij mij alleen in BSPlayer vlekkeloos.Anoniem: 62133 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:16:zo'n eehmm je weet wel eeehm Ti4200 128Mb.. Zit een DVI aanlsuiting op.. Ik dacht die te gebruiken voor deze monitor.. Voor normaal gebruik, internet, werk, video en TV via pc moet ik dan problemen verwachten met deze monitor ? (Op de native resolutie)
En je gebruikt de DVI aansluiting?BartNL schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:57:
[...]
ik draai sinds een paar weken met dezelfde videokaart (wel de laatste drivers geinstalleerd) op de Dell en dat werkt prima. Tot nu toe nog geen games geprobeerd maar wel veel office en internet maar ook DVD en Divx e.d. werkt allemaal probleemloos. De HDTV filmpjes van bijvoorbeeld MSoft werken bij mij alleen in BSPlayer vlekkeloos.
Toen ik het scherm probeerde te bestellen in de VS werd ik vriendelijk doch resoluut doorgestuurd naar de website van DELL in europa. Je voelt hem al: die met die lange levertijd en aburde prijs... Je krijgt het niet opgestuurd naar europa, tenzij je een leuk postadres in de VS hebt die het even doorstuurd. Hou er wel rekening mee dat het een knap grote en zware doos is!!!DavidM schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:02:
Als je het scherm in america besteld kan je het dan ook op het nederlandse stroom net gebruiken of moet je dan een speciale transformator of zo iets gebruiken
Het spannings probleem: er zit geen transformator los bij; je sluit de stekker direct in het scherm aan. Misschien dat er intern ergens nog een selector zit voor 110V/230V, maar daar kan ik nu niet bij om te checken. Anders gaat het gewoon niet lukken zo.
[ Voor 17% gewijzigd door superduper op 08-06-2005 12:12 ]
Hou er wel rekening mee dat je belasting zal betalen aan de grens +19%. Garantie wellicht een probleem is en je ze doodleuk verzoeken om te betalen voor het heen en weer shippen naar de USA. Ik raad het af...
Anoniem: 53614
Laten we maar weer gaan duimen dat er een onverwachtte grote levering komt.
Het is geen 3 weken gegarandeerd. Bij de vorige inkoopactie heeft het uiteindelijk ook 6 weken geduurt voordat Dell de schermen leverde. Ze zeggen 3 weken, maar dat geloof ik pas als hij bij mij op de tafel staat.Anoniem: 53614 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:21:
ik heb iets gehoord over augustus nu, half april besteld.... ga nog even account manager bellen. Maar als een veel later geplande inkoopactie 3 weken gegarandeerd is, ga ik toch even twijfelen. Voorrang aan grote orders vind ik prima, ze zijn gek als het niet doen, en daar moet je maar genoegen mee nemen. Maar dit gaat dan toch wel even te ver.
ja ik gebruik de DVI aansluiting van de 4200 met de Dell. Is een Leadtek 128mb myvivo versie van de Geforce 4 ti 4200.
Dat is 4 maanden! Wat een zieke wachttijd. Ik heb 10 mei orderbevestiging gehadAnoniem: 53614 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:21:
ik heb iets gehoord over augustus nu, half april besteld.... ga nog even account manager bellen. Maar als een veel later geplande inkoopactie 3 weken gegarandeerd is, ga ik toch even twijfelen. Voorrang aan grote orders vind ik prima, ze zijn gek als het niet doen, en daar moet je maar genoegen mee nemen. Maar dit gaat dan toch wel even te ver.
Doen! Zakelijke klanten hebben na veel aandringen hem een stuk goedkoper en snellerAnoniem: 53614 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:21:
Ik kan hem ook nog voor 850 krijgen
Voedingsspanning / frequentie / stroom 100~240 V/ 50 / 60 Hz 3 Hz 2,0A (RMS) max of zie ik dat verkeerd
Anoniem: 22173
zo'n groot pakket versturen zal je toch zeker 100 dollar extra kosten, los van de mogelijke invoerrechten en btw die je hier aan de grens betaald.DavidM schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:22:
ik wil het scherm dan via ebay doen Sure Traders Inc die verkopen hem voor zo een 1000 dollar. en wat ik op de site van dell lees is dat hij automatisch over schakeld
Voedingsspanning / frequentie / stroom 100~240 V/ 50 / 60 Hz 3 Hz 2,0A (RMS) max of zie ik dat verkeerd
de totaal prijs incl. verzend kosten en invoerrechten is 1200 euro dus dat is nog steeds goedkoper dan de 1650 die dell er voor vraagtAnoniem: 22173 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:27:
[...]
zo'n groot pakket versturen zal je toch zeker 100 dollar extra kosten, los van de mogelijke invoerrechten en btw die je hier aan de grens betaald.
en een groot probleem als je monitor kapot aankomt. ik zou zelf het risico nooit nemen met zoiets delicaats.DavidM schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:30:
[...]
de totaal prijs incl. verzend kosten en invoerrechten is 1200 euro dus dat is nog steeds goedkoper dan de 1650 die dell er voor vraagt
Anoniem: 50278
Dan heb je gewoon garantie hier lijkt me, is bij Apple iig wel.Anoniem: 22173 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:14:
[...]
en een groot probleem als je monitor kapot aankomt. ik zou zelf het risico nooit nemen met zoiets delicaats.
Waarom koop je hem niet bij inkoopacties.net, is nog altijd veel goedkoper dan die 1200 euro.DavidM schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:30:
[...]
de totaal prijs incl. verzend kosten en invoerrechten is 1200 euro dus dat is nog steeds goedkoper dan de 1650 die dell er voor vraagt
Namelijk 875 ex verzendkosten.
en dan terugsturen naar "sure traders" in amerika (je koopt hem immers dan niet bij dell)?Anoniem: 50278 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:20:
Dan heb je gewoon garantie hier lijkt me, is bij Apple iig wel.
een beetje verzending van dit formaat (en soort) doet er trouwens wel een week of 5 over om bij je thuis te komen.
yup en dan wat... 2maand wachten op je scherm. Terwijl de 2005PFW door de model van 2006 over paar maanden word vervangen en wat waarschijnlijk ook geld voor de 2405PFW die in december van specs verandert.....M55 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:00:
[...]
Waarom koop je hem niet bij inkoopacties.net, is nog altijd veel goedkoper dan die 1200 euro.
Namelijk 875 ex verzendkosten.
Nu kopen en binnen een maand hebben ok. Maar langer wachten is not done... althans niet voor mij voor zo prijs.
EDIT///
Ik zit nou naar die Ebay schermen tekijken. Het word helemaal niet van uit amerika verzonden. Je bied namelijk in Britisch ponden. Rare is dat bij verzending "FAST SHIPPING from USA" staat met daar United Kingdom. Lol dacht ik. Het meeltje vertelt alles. De schermen komen in grote aantallen uit USA en dan van uit UK naar Europa, etc. En nou blijkt wel eens dat er een paar schermen over zijn in de UK (uitgestelde betaling/annulering van order) en dat betekent dat je dan geen 5week wacht maar 1 dus... sneller als Dell

Dus neem contact met die knakker op!
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 09-06-2005 11:35 ]
Ach de levertijd bij inkoopacties is maar 3 weken, wellicht duurt het wat langer. De vorige inkoopactie voor de 2405 had 6 weken geduurd, dus dat valt uiteindelijk wel mee. En dan vind ik het prijsverschil wel heel erg grootAnoniem: 30670 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:29:
[...]
yup en dan wat... 2maand wachten op je scherm. Terwijl de 2005PFW door de model van 2006 over paar maanden word vervangen en wat waarschijnlijk ook geld voor de 2405PFW die in december van specs verandert.....
Nu kopen en binnen een maand hebben ok. Maar langer wachten is not done... althans niet voor mij voor zo prijs.
Is er officieel bekend gemaakt dat de 24" in december wordt vervangen?Anoniem: 30670 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:29:
[...]
yup en dan wat... 2maand wachten op je scherm. Terwijl de 2005PFW door de model van 2006 over paar maanden word vervangen en wat waarschijnlijk ook geld voor de 2405PFW die in december van specs verandert.....
EDIT///
Ik zit nou naar die Ebay schermen tekijken. Het word helemaal niet van uit amerika verzonden. Je bied namelijk in Britisch ponden. Rare is dat bij verzending "FAST SHIPPING from USA" staat met daar United Kingdom. Lol dacht ik. Het meeltje vertelt alles. De schermen komen in grote aantallen uit USA en dan van uit UK naar Europa, etc. En nou blijkt wel eens dat er een paar schermen over zijn in de UK (uitgestelde betaling/annulering van order) en dat betekent dat je dan geen 5week wacht maar 1 dus... sneller als Dell.
Dus neem contact met die knakker op!
Is geen probleem. Alle 2405FPW schermen zijn hetzelfde en geschikt voor 110-240V. Het enige verschil is de powerkabel, daarom wordt die ook apart geleverd. Je kunt dus 'gewoon' een scherm in de VS kopen en hier gebruiken. Je hebt vast wel een extra powerkabel liggenDavidM schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:02:
Als je het scherm in america besteld kan je het dan ook op het nederlandse stroom net gebruiken of moet je dan een speciale transformator of zo iets gebruiken
Zie ook de Dell specs.
Hij zegt waarschijnlijk en ik heb zo'n gevoel dat dat nogal bullshit is. Dat scherm is net een half jaar uit misschien en verkoopt enorm goed. Ik wil eerst een officiele bron zien voordat ik dat geloofYohan schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:39:
[...]
Is er officieel bekend gemaakt dat de 24" in december wordt vervangen?
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ik weet dat de 2005 zeker word vervangen door een paneel met realitische mseconden en beter backlight/contrast verhouding.
Ik ga me favo door zoeken van 300pagina's
Anoniem: 62457
Dit topic is gesloten.