Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 19.256 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

-ET-

Phone Home

De verbinding werkt nog steeds hier. Maar inderdaad de mail doet het niet.

Maar hoezo zouden ze failliet zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134257

Mm.. ik vraag me al een tijdje af. Wat als ze failliet zouden zijn.. zou Tiscali dan hun aansluitingen behouden en worden we dan rechtsreeks klant van Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112066

Same here... Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Hij woont in Assen, gewoon via KPN dacht ik, maar weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134257

-ET- schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:49:
De verbinding werkt nog steeds hier. Maar inderdaad de mail doet het niet.

Maar hoezo zouden ze failliet zijn dan?
Er gaan geruchten dat ze bezig zijn failliet te gaan. Dit omdat ze vanwege de negatieve publiciteit klanten zouden verliezen, en nieuwe klanten uitblijven. Ook zijn hun maandbedragen zo laag dat ze afhankelijk zijn van de dure helpdesk. Dit is geen stabiele bron van inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbojoop
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-12-2017
Hier in Wijchen bij Nijmegen gisteren ook last gehad van verbindingsproblemen en vandaag kom ik niet op de site van speedlinq en werkt de mail haperend,steeds het bericht dat de server niet te bereiken is en dan ineens weer een keer nieuwe mail.
Ik heb overigens een ontvangstbevestiging moeten opsturen voor de voucher maar daarna werd wel het kortingsbedrag op mijn rekening gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 19:05
Ik kom ook niet meer op hun mail server,heel vreemd allemaal.Waarom sturen ze niet effe een mail dat ze bezig zijn met onderhoud o.i.d.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 09:39

-SaveMe-

-klik-

hmmmm, ik heb net speedlinq aangevraagd, klinkt niet goed allemaal. Zal het allemaal eens in de gaten houden ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97329

Amsterdam, hier ook problemen met speedlinq. kan er net weer op, gister was het ook rond deze tijd. Daarvoor een hele tijd geen problemen gehad.

Verder is speedlinq top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 97329 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:50:
Amsterdam, hier ook problemen met speedlinq. kan er net weer op, gister was het ook rond deze tijd. Daarvoor een hele tijd geen problemen gehad.

Verder is speedlinq top!
Speedlinq heeft er in het hele land zo'n twee uur uitgelegen. Ze zouden problemen hebben met de DNS-servers, maar surfen op IP-adres ging ook niet meer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik heb geen problemen met surfen (heerhugowaard) alleen de mail server deed wat moeilijk en de bandwith statistics werkten niet.

Maar voor de rest nog steeds niets te klagen over speedlinq.

Al een jaar lid zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 15:46

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Nieuwerkerk aan den IJssel en net ook weer geen verbinding. 2de keer vanavond. :(

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:28
Heb net ook een paar uur zonder verbinding gezeten. tiscali wholesale verbinding.

Heb even bij tiscali gekeken staat een gepland onderhoud voor rotterdam midelwatering

[ Voor 36% gewijzigd door wortelsoft op 25-05-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Heb sinds 19:00 weer verbinding hier in Den Haag. 22 uur offline geweest.
Ik heb in de 9 maanden speedlinq alleen de 1ste week er eens uitgelegen, verder nooit disconnects gehad.
Wel heb ik 2 maanden erg slechte response tijden (ping NL van boven de 80, ping DE van boven de 100, ping USA van boven de 220) en heb toen erg zitten balen tijdens het FPS'en.
Nu is het weer heerlijk <20 in NL <25 DE en USA <60

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Mail server is weer bereikbaar en surfen gaat tot nu toe goed,maarja, drie dagen dus disconnects gehad,morgen maar afwachten dus.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 20:00

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik denk dat ik mij ook aan speedlinq ga wagen, voor rijswijk, me nieuwe huisje :D
ze zijn gewoon het beste met prijs kwaliteit verhouding.

morgen eerst kpn bellen voor een budget telefoon lijn.

neem overigens het abbonnement, van 25 euro 5mbit down en 1 mbit up :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:39

TheFruitNerd

iets met fruit

Woei ik heb ook het geld binnen :)
Daarmee komt mijn lijstje er als volgt uit te zien:

16-02: Opzegbrief HCCNet de deur uit.
23-02: Bevestiging opzegging HCCNet (incl. afsluitdatum: 21-03).
23-02: Aanvraag Speedlinq 3/1 via website (met opleverdatum 21-03).
24-02: Bevestigingsbrief aanvraag Speedlinq en bevestigingsbrief KPN.
25-02: Modemgeld afgeschreven.
08-03: Pakket met modem (AlliedData 810) ontvangen.
09-03: Welkomsbrief Speedlinq ontvangen.
21-03: Rond ca 14.00 uur ging de lijn down. Gelijk de modem aangesloten en het mooie http://connect.babyxl.nu scherm gekregen. De downtime duurde nog tot vlak voor 16.00 uur.
24-03: De lijn begint wat 'klapperingen' te vertonen. Oude Speedtouch Home er aan gehangen en nooit weer problemen gehad :).
27-04: Voucher opgestuurd.
04-05: Bevestiging ontvangst voucher per mail.
26-05: De 320 euri is overgemaakt op mijn rekening :).

Tot nu toe ben ik nog erg tevreden over Speedlinq. Het modem deed even vervelend, maar nadat ik mijn oude Speedtouch er aan heb gehangen, heb ik nooit meer problemen gehad. Makkelijk met 350kb/s down en 85-90kb/s up.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

waar zijn dan de bronnen van de roddels dat speedlinq failliet gaat?

en ook hier (groningen stad) lag speedlinq er dinsdagavond uit.. ongeveer 2 uur, en een maat van me zei dat het smiddags ergens er ook uit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Ja,die roddels zijn gewoon uit de lucht gegrepen.Ik kan ook wel zeggen"Ja,ik hoorde dat ze afgebrand zijn en nu naarstig op zoek zijn naar andere servers bla bla bla...".In het vorige topic was er ook iemand die beweerde dat ze failliët waren 8)7

mocht het zover komen ,dan heb ik al opgezegd ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Fern op 27-05-2005 23:19 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125863

Had vanmorgen ook weer even geen verbinding... Zelfde rare gedoe als van de week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 01:36

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik woon in Rotterdam (postcode 3031) en ik heb sinds dinsdagavond helemaal geen verbinding meer kunnen maken, Ik krijg niet eens een ip-adres toegewezen van speedlinq dus er is nog steeds iets mis.

Ik lees op de statuspagina van Demon dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Mijn computer + modem heb ik al uit- en weer aangezet.
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de helpdesk, maar graag hoor ik het van jullie als iemand (in Rotterdam) hetzelfde probleem nog heeft en/of meer weet.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

hmm als ik het zo lees, dan word speedlinq weer wat minder :(
ik heb nog t/m maandag dat ik kan kiezen welke adsl provider ik wil.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 11-05 13:52

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Anoniem: 134257 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:58:
[...]
Er gaan geruchten dat ze bezig zijn failliet te gaan. Dit omdat ze vanwege de negatieve publiciteit klanten zouden verliezen, en nieuwe klanten uitblijven. Ook zijn hun maandbedragen zo laag dat ze afhankelijk zijn van de dure helpdesk. Dit is geen stabiele bron van inkomsten.
Speedlinq groeit momenteel harder dan andere providers. Ze verdienen niet aan de helpdesk. En ze gaan dus ook zeker niet failliet, ze hebben alleen moeite de grote groei bij te houden.

Wat is het toch altijd met die vage geruchten op Internet? Echt volledig uit de lucht gegrepen weer 8)7 Op die manier kan ik ook wel gaan roepen "Tweakers schijnt binnenkort failliet te gaan hoorde ik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Twee Dee schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:46:
Ik woon in Rotterdam (postcode 3031) en ik heb sinds dinsdagavond helemaal geen verbinding meer kunnen maken, Ik krijg niet eens een ip-adres toegewezen van speedlinq dus er is nog steeds iets mis.

Ik lees op de statuspagina van Demon dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Mijn computer + modem heb ik al uit- en weer aangezet.
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de helpdesk, maar graag hoor ik het van jullie als iemand (in Rotterdam) hetzelfde probleem nog heeft en/of meer weet.
Het enige dat ik je kan vertellen is dat ik weet dat dinsdagavond laat en woensdagavond van 19:45 tot 21:45 Speedlinq er bij mij uit lag. Op dit moment maak ik gebruik van de Speedlinq verbinding.
FYI: Postcode = 3073, verbinding via BabyXL.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Mr. Liu schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:56:
[...]

Het enige dat ik je kan vertellen is dat ik weet dat dinsdagavond laat en woensdagavond van 19:45 tot 21:45 Speedlinq er bij mij uit lag. Op dit moment maak ik gebruik van de Speedlinq verbinding.
FYI: Postcode = 3073, verbinding via BabyXL.
Ik was nog even vergeten te melden dat mijn verbinding ook via BabyXL loopt.

Balen dat er dan bij mij nog iets mis is, ik kreeg net mijn mailtje terug van de helpdesk met de mededeling dat er geen e-mail helpdesk meer bestaat. Alle technische problemen moeten nu telefonisch worden verholpen uiteraard á €0.70 per minuut.

En dat geeft ook een beetje mijn gevoel weer over Speedlinq: Prima prijs/kwaliteit verhouding als alles goed gaat en je geen contact met ze nodig hebt... Zodra er iets mis is merk je dan alleen dat er beknibbeld wordt op service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 12:30
Apart.. het is al maanden bekend dat de helpdesk niet meer via email bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 21-04 12:59
Mijn bevindingen:
10-02-2005 - 2048/1024 besteld via de site van tfortelecom
10-02-2005 - Bevestiging van tfortelecom
11-02-2005 - Bevestiging webaanmelding van speedlinq
16-02-2005 - Modemgeld afgeschreven
16-02-2005 - Schriftelijke bevestiging aanvraag via post + tijdsplanning
21-02-2005 - Welkomsbrief + inloggegevens
23-02-2005 - Opleveren modem (Allied Data)
10-03-2005 - Verbinding
23-04-2005 - Kortingsvoucher op de bus gedaan (gewoon postzegel, geen express post o.i.d.)
26-04-2005 - Mailtje ter ontvantgst kortingsvoucher verstuurt
27-04-2005 - Bevestigingsmailtje voucherontvangst
26-05-2005 - 3de keer modemgeld afschrijving
27-05-2005 - Kortingsgeld terug gestort

Vet = Update

1 negatief puntje, 2 weken geleden had ik last van wegvallen verbinding, inmiddels is dat opgelost uit zichzelf.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

voil schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:22:
Apart.. het is al maanden bekend dat de helpdesk niet meer via email bereikbaar is.
Het was dan ook een automatisch gegenereerd mailtje... En ik heb al inderdaad enkele maanden al geen contact nodig gehad met de helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
  • Laatst online: 09-04 16:44
Naar aanleiding van mijn verslag Telco-migratie in het Speedlinq:ervaringen deel 1 forum hier nog het laatste nieuws wat ik te melden heb:

Deze week (24-mei-2005) het hele actie korting bedrag terug gekregen van Speedlinq op mijn bankrekening. De voucher was op 18-maart-2005 bij Speedlinq ontvangen waarvan ik een ontvangst bevestiging had gevraagd en gekregen.

Deze week, dinsdagavond ook last gehad van een enkel uren durende storing (BaByXL in Rotterdam), mooi dus even tijd om weer een ouderwets spelletje "scrabble" of voor de echte liefhebbers misschien een spelletje "mens erger je niet" te gaan spelen met mijn huisgenoten. :+
Jammer genoeg voor deze huisgenoten is de tijd van de storing korter geweest dan het spelletje "scrabblen" uiteindelijk duurde, dus ben ik helaas voor de rest van mijn familie weer van hen verbannen en zit ik weer terug achter mijn vierkante computer schermpje.

P.S. mijn huisgenoten kijken vol verwachting uit naar de eerst volgende Speedlinq onderbreking >:)

[ Voor 19% gewijzigd door MaximumPower op 27-05-2005 20:44 ]

Minimum to the MaximumPower!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

* Twee Dee isch blij!

Ik zat hier al met de WindowsXP disc in de cd-rom speler om een herinstall te doen.
Gelukkig vond ik ineens een Speedlinq installatie-cd en ik dacht "laat ik die nou eens draaien"...

Via een automagische setup is dus ineens mijn verbinding weer tot leven gekomen \o/

Wat is nu waarschijnlijk (achteraf) het geval geweest: Dinsdagavond heb ik eindelijk eens SP2 geïnstalleerd. Toen ineens 's avonds mijn verbinding het niet meer deed dacht ik dat dat kwam door de SP2 installatie en ben ik dus aan het prutsen geslagen. Recentelijk heb ik ook nog eens gespeeld met wat VPN en VOIP instellingen dus ik ben ook druk in mijn modempje aan het hacken geslagen...

Mijn zogenaamde zelf veroorzaakte storing bleek dus achteraf eerst een Speedlinq storing te zijn geweest, waarna ik in mijn troubleshoot mania uiteindelijk alsnog zelf mijn verbinding heb gesloopt...

Uhm, kortom -> lang leve installatie cd's!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Twee Dee schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 22:35:
* Twee Dee isch blij!

........ knip

Mijn zogenaamde zelf veroorzaakte storing bleek dus achteraf eerst een Speedlinq storing te zijn geweest, waarna ik in mijn troubleshoot mania uiteindelijk alsnog zelf mijn verbinding heb gesloopt...

Uhm, kortom -> lang leve installatie cd's!! :)
Een echt goede troubleshooter heeft eigenlijk geen (dure Speedlinq) helpdesk nodig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:15
Nee, dát is echt een goede troubleshooter, iemand die zijn eigen settings tijdens een storing zo verandert dat het na de storing niet meer werkt! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Epitome schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:37:
Nee, dát is echt een goede troubleshooter, iemand die zijn eigen settings tijdens een storing zo verandert dat het na de storing niet meer werkt! |:(
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Epitome schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:37:
:*)....achteraf ga je echt denken dat het aan jezelf ligt met al die storingen,diep triest |:(

Nu,30 mei,zet ik m'n pc aan en weer geen internet,dus toch maar weer resetten(modem en router).Gelukkig ,verbinding,lijkt wel of ze daar aan het rotzooien zijn met mijn ip.
Dit gebeurt nu zo vaak,dat ik mijn bankzaken soms moet doen op iemands andere pc(uiteraard met een andere provider :) )resetten helpt vaak niet eens omdat dan de boel gewoon plat ligt,dus dan maar de volgende dag proberen op goed geluk.Zelfs eens gehad dat ik een overboeking niet kon doen omdat de verbinding weg was 8)7
Ik ga dus zeker naar een andere provider die zijn zaakjes voorelkaar heeft(had ik bij mijn vorige wel,en die was niet duurder ;( )

[ Voor 63% gewijzigd door Fern op 30-05-2005 17:23 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

---shit verkeerde reactie--

[ Voor 87% gewijzigd door Vyo op 29-05-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97369

Ik overweeg ook om Speedlinq te nemen (5120/1024 € 25,-), maar twijfel of dat Allied Data modem wel okay is! Ik heb nu dat groene rog (USB), maar dat lijkt me niet handig die te gebruiken, vraag me ook af of dat ding die snelheid wel trekt... iemand een idee? Ik hoor slechte dingen over dat Allied Data modem dat gratis is, heb geen zin om voor een Alcatel modem te betalen...

... klein ander vraagje: Planet zegt dat ik per 30 juni geen ADSL meer heb, dus activeringsdatum Speedlinq op 30 juni zetten of een andere datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94579

Anoniem: 97369 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:51:
Ik overweeg ook om Speedlinq te nemen (5120/1024 € 25,-), maar twijfel of dat Allied Data modem wel okay is! Ik heb nu dat groene rog (USB), maar dat lijkt me niet handig die te gebruiken, vraag me ook af of dat ding die snelheid wel trekt... iemand een idee? Ik hoor slechte dingen over dat Allied Data modem dat gratis is, heb geen zin om voor een Alcatel modem te betalen...

... klein ander vraagje: Planet zegt dat ik per 30 juni geen ADSL meer heb, dus activeringsdatum Speedlinq op 30 juni zetten of een andere datum?
Belde net naar Speedlinq.
Heb nu 2Mbit down/ 1 Mbit up en wil (na tien maanden) overstappen naar dat 5Mbit abonnement.
Dat kan zonder kosten; ik moet alleen wel een nieuw modem regelen. Ze raden dus af om met snelheden boven 4Mbit een USB modem te gebruiken.
Omdat ik al (bijna) 2 jaar klant ben hoef ik waarschijnlijk niet voor een nieuwe (Ethernet) modem te betalen.:*)

Wat betreft de voorgaande discussie over service/kwaliteit. Ik vind dat je nog een behoorlijke service geleverd krijgt voor het lage abonnementsgeld.
Als je naar de Mediamarkt of een andere prijsstunter gaat, ga je niet voor de uitmuntende service en klantgerichtheid, maar voor de lage prijzen. Lijkt me dus niet meer dan logisch dat Speedlinq geen gratis helpdesk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18185

Wat me wel de laatste tijd opvalt is dat er een behoorlijke delay in de mail zit. Heb nu al meerdere malen meegmaakt dat mail bij mij pas een half uur tot soms 2 uur later afgeleverd wordt.

Hierover al een paar keer de helpdesk over gebeld. Enige wat ze zeiden dat er volgens hun niks aan de hand was...misschien het alleen een beetje "druk" op de mailserver kon zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

ik zie hier een 2e @home aankome:

snelle verbindingen, strakke prijzen, strakke ping
meer abonees
downtimes
netwerk uitbreiden
netwerk beetje goed
meer abonees
ping problemen, meer downtimes
moeite met netwerk uitbreiden

speedlinq is nu ongeveer bij de 1e downtimes denk ik :) februari is speedlinq 1 jaar abo over, en dan zal ik wel weer naar de op dat moment goedkope gaan.. waar ik ook vast wel naar een jaar weer verder ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR

Fridge-RaideR

Anoniem: 97369 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:51:

bij ons vroegen we speedlinq aan en dat zou binnen 1 dag en 4 weken geregeld worden. tip voor jou.. 1juni aanvragen :) met al die downtimes en overvolle netwerk zal je dan blij zijn dat je het zo vroeg gedaan hebt :) maar aan de andere kant. check eens of er niet ergens een goedkopere is. want speedlinq raakt vol lijkt het, net als @home komt er een vlaag aan downtimes aan bij mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145816

Ik had in midden Februari een Tiscali verbinding aangevraagd, deze kon niet aangeleverd worden en daarvan werd mij netjes een brief gestuurd waarin dit vermeld stond.

Hierna heb ik mij aangemeld bij Speedlinq, op het eerste gezicht een wel degelijk ogende provider, dus dat was wel te vertrouwen. Zo dacht ik. Nadat ik het aangevraagd had, werd er kort daarna geld afgeschreven, 69 Euro. Geen brief van Speedlinq ontvangen. Ik zou de verbinding 3 maart ontvangen. Echter, op 1 maart had ik nog niks ontvangen van speedlinq. Toen heb ik gebeld naar Speedlinq, wat er aan de hand was. Ja de lijn was nog bezet, maar binnen een week zou het gefixed worden. Een week later nog helemaal niks gehoord. Toen heb ik weer gebeld over hoe het nou zat, verschillende antwoorden en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, het zou wel 5 weken duren. Zo lang kon ik niet zonder internet, onder andere voor mijn studie. Ik heb toen gezegd dat ik het op wou zeggen. Deze telefoontjes hebben mij ongeveer 30 euro gekost.

Wij hadden daarop direct een aangetekende brief gestuurd, waarin wij opzegging van het abonnement aangaven. Hierop is geen antwoord gekomen. Niks, helemaal niks. Een week later kwam de modem! De modem kwam! Dat had al helemaal geen zin, want wij hadden al aangegeven dat wij van het abonnement af wouden en dus hebben we deze modem geweigerd aan de deur. Niet getekend.

Niks meer gehoord, ja er werd geld afgeschreven. Dat gebeurde er. Iedere keer terug laten storten. Na 3 afschrijvingen hebben wij Speedlinq geblokkeerd. Het waren ook 2 variabele getallen die totaal niet klopten.

Oh, maar Speedlinq was levend! Ze leefden! Er werd gedreigt met incasso. Dus na 1,5 maand kwam er een signaal. En waarom? Omdat ik ze geblokkeerd had.

Nu is het weer 1,5 maand later, Speedlinq belde weer over hoe het met het geld zit. Ik weiger te betalen, want ik heb geen dienst ontvangen en ik heb het contract netjes opgezegd, als zij daar bezwaar tegen hadden, hadden zij een brief moeten sturen, echter, schriftelijke communicatie schijnt moeilijk te zijn voor Speedlinq. Nu dreigen ze met een rechtszaak.

Ik weiger echter te betalen, na die 5 weken schatting, heb ik @home aangevraagd, niet de meest leuke provider, maar in ieder geval was mijn internet er wel binnen een week (korter zelfs). Dus ik surf nu weer, maar ik ga niet voor een dubbele provider betalen, ik ga niet betalen voor een modem die ik niet heb en ik ga niet betalen omdat ik het gewoon schandelijk, grof schandalig vindt, dat ze zelfs geen reactie geven op een aangetekende brief.

Ik vind het maar een louche beweging. Ik heb hier een nare smaak van.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 145816 op 01-06-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140820

Ben toevallig ook op zoek naar een andere provider en toevallig heeft mijn buurman speedlinq
ook besteld en zou de aansluiting op 6 juni krijgen.
Dan ben ik benieuwd of dit ook zonder problemen gaat.
Maar als ik dit zo lees blijf ik maar geloof ik voorlopig bij demon.
Trouwens over goedkoop er is er nog 1 speedxs.nl deze slaat helemaal alles.
Bijna voor niks mischien is deze beter dan speedlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 140820 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:49:
Ben toevallig ook op zoek naar een andere provider en toevallig heeft mijn buurman speedlinq
ook besteld en zou de aansluiting op 6 juni krijgen.
Dan ben ik benieuwd of dit ook zonder problemen gaat.
Maar als ik dit zo lees blijf ik maar geloof ik voorlopig bij demon.
Trouwens over goedkoop er is er nog 1 speedxs.nl deze slaat helemaal alles.
Bijna voor niks mischien is deze beter dan speedlinq.
Speedxs:
Lidmaatschap per jaar € 99,00
niet leden betalen € 10,- per maand meer

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Misschien handig om het netjes af te handelen in plaats van hier zo'n verhaal afsteken? Dan ben je er ook compleet vanaf en hoef je je er niet meer met bezig te houden. Scheelt een hoop denkwerk.

De vraag is alleen nogsteeds wie er gelijk heeft. Kon je het abonnement zo opzeggen na 5 weken. Is er ruimte geweest om het alsnog juist op te leveren. Welke termijnen hangen waaraan etc etc.

Zoek het uit, los het op en regel het. Dit soort verhalen hebben meer mensen met dienstverleners in alle richtingen. Niet alleen aanbieders van (mobiele)telefonie en internet. Zou wat worden als iedereen hier deze verhalen komt afsteken @ GOT.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:56:
Misschien handig om het netjes af te handelen in plaats van hier zo'n verhaal afsteken? Dan ben je er ook compleet vanaf en hoef je je er niet meer met bezig te houden. Scheelt een hoop denkwerk.

De vraag is alleen nogsteeds wie er gelijk heeft. Kon je het abonnement zo opzeggen na 5 weken. Is er ruimte geweest om het alsnog juist op te leveren. Welke termijnen hangen waaraan etc etc.

Zoek het uit, los het op en regel het. Dit soort verhalen hebben meer mensen met dienstverleners in alle richtingen. Niet alleen aanbieders van (mobiele)telefonie en internet. Zou wat worden als iedereen hier deze verhalen komt afsteken @ GOT.
Het gaat hier om ervaringen, dus plaats ik mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 20:11
@YenNL: sorry hoor, maar in de Speedlinq FAQ staat duidelijk:
Mijn verbinding is nog niet / te laat opgeleverd
Het komt een enkele keer voor dat de verbinding niet op tijd wordt opgeleverd. Uiteraard vinden wij dit vervelend voor je. In vrijwel alle gevallen is er dan iets misgegaan in het laatste stadium van de oplevering. Meldt dit altijd meteen bij de Technische Helpdesk (0900 - 77 333 54), want alleen als een storing gemeld is binnen 7 dagen na oplevering heb je "garantie" van het netwerk. Mocht de facturatie al op gang gekomen zijn, en het probleem bij Speedlinq liggen, dan crediteren wij je uiteraard voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de verbinding.
Verder kan een oplevering gewoon 6 weken duren, daar kan Speedlinq verder niets aan doen als je lijn blijkbaar nog bezet is. Je kunt binnen 7 dagen altijd opzeggen, maar wacht je langer dan dat, jammer maar dan zit je vast aan je contract, behalve als de lijn uiteindelijk niet opgeleverd kan worden.
Als je dus betaald, wordt je gewoon aangesloten, niets aan de hand. Achteraf krijg je het netjes terug indien van toepassing. Jammer alleen dat je dan met 2 internetverbindingen zit :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

man-o-script schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:19:
@YenNL: sorry hoor, maar in de Speedlinq FAQ staat duidelijk:

[...]

Verder kan een oplevering gewoon 6 weken duren, daar kan Speedlinq verder niets aan doen als je lijn blijkbaar nog bezet is. Je kunt binnen 7 dagen altijd opzeggen, maar wacht je langer dan dat, jammer maar dan zit je vast aan je contract, behalve als de lijn uiteindelijk niet opgeleverd kan worden.
Als je dus betaald, wordt je gewoon aangesloten, niets aan de hand. Achteraf krijg je het netjes terug indien van toepassing. Jammer alleen dat je dan met 2 internetverbindingen zit :)
Ik kon dit niet lezen omdat ik geen internet meer had. Ik had al 30 euro uitgegeven aan een van-het-kastje-naar-de-muur-service en met brakke voorlichting, wist ik niet waar ik aan toe was. Ik vindt gewoon, dat als er zo'n slechte service wordt gegeven, waarbij er A. geen facturen worden gestuurd, B. er niet gereageerd wordt op aangetekende brieven en C. de helpdesk zou belachelijk duur is, dat ik er goed aan heb gedaan opzegging. Nu is het ongeveer 5 maanden later (in totaal) en nu pas kom ik te weten dat mijn lijn geactiveerd is. Sorry, maar ik vind dat dus echt slecht.

Ik hoef het niet meer en dat ik heb ik ze voor levering van enig product/dienst van ze al aangegeven, dat zij zelf dan door blijven hameren, is gewoon slecht. Ook worden er bedragen afgeschreven die totaal niet kloppen en als ze kloppen, dan wil ik daar een factuur van zien. Ik zou niet weten waar ik voor betaal.De enige brief ontvangen is de brief waarin vermeldt wordt dat mijn aanmelding verwerkt zou worden en de modem is 2 weken later dan mijn vraag opgestuurd, dus die heb ik toen geweigerd.

Speedlinq zou op zijn minst excuses kunnen aanbieden voor dit gezeur, maar ze sturen helemaal niks. Het enige wat ze naar mij toe communiceren is via mijn girorekening en via de telefoon, intimideren. Daarom kreeg ik er gewoon een louche smaak van in m'n mond en daarom wou ik dit hier plaatsen. Ik weet echt niet waar ik aan toe ben, maar Speedlinq houdt vast aan regels die zij zelf ook niet zijn nagekomen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 145816 op 02-06-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik kan je wel vertellen dat je de facturen ontvangt op ... je speedlinq-email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136883

YenNL ik leef met je mee en heb ook dergelijke ervaringen die ik al beschreven heb in dit topic.
En dat is precies waar het topic over gaat: Speedlinq:ervaringen! (zowel goede als slechte)

Momenteel is de stand van zaken dat ik ook de rekening geblokkeerd heb nadat ik een aangetekende opzegbrief met ontvangstbewijs heb verstuurd.
Ook ik heb hierop geen enkele reactie mogen ontvangen van Speedlinq wat mij eigenlijk al niet meer verbaasd.

Het wachten is nu op aanmaningen/incasso/dreigen met rechtzaak.
Eerlijk gezegd hoop ik daar een beetje op zodat ik dit via mijn rechtsbijstandverzekering kan oplossen.
De uitspraak zou een steuntje in de rug zijn voor andere cliënten van Speedlinq met problemen.

Waar ik mij een beetje aan erger is dat er posters zijn die alles op de volgende manieren beschouwen.

Als je technische problemen hebt:
A: Dom en/of computern00b
B: Eigen schuld, moet je maar geen goedkope provider nemen.
C: Dat is normaal omdat Speedlinq zo succesvol groeit en met een paar weken/maanden opgelost.

Als je administratieve problemen hebt:
A: Het ligt aan jou zelf en het is heel normaal dat een bedrijf niet reageert op mail/aangetekende brieven en telefonisch kun je niet geholpen worden.
B: Eigen schuld, moet je maar geen goedkope provider nemen.
C: Dat is normaal omdat Speedlinq zo succesvol groeit en met een paar weken/maanden opgelost.

Voor posters met een goede betrouwbare verbinding:
Wees blij, ik heb zelf ook 1,5 jaar geen problemen gehad maar het betekent niet dat iedereen een probleemloze verbinding heeft.
Ik ga er ondanks mijn problemen van uit dat het merendeel van de cliënten gewoon een fatsoenlijke verbinding heeft, alleen hoed je voor de dag dat Speedlinq iets voor je moet oplossen.

Voor posters met problemen:
Lees je installatiedocumenten en controleer de settings van de PC('s) en lees dit topic.
Hier staan veel tips en ook informatie over modems die wel/niet geschikt zijn in combinatie met.(ook als ze door Speedlinq worden geleverd)
Hier haal je betere hulp dan bij de helpdesk.

Voor mensen die info zoeken over een provider:
Lees dit topic en trek je eigen conclusie.

Als laatste heb ik nog een vraag.
Is het mogelijk om je telefoonlijn zelf te ontdoen van je provider via de KPN of een andere provider ?
Of is de enige optie om een nieuwe lijn aan te vragen en de oude daarna te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 145816 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:41:
[...]
Ik kon dit niet lezen omdat ik geen internet meer had. Ik had al 30 euro uitgegeven aan een van-het-kastje-naar-de-muur-service en met brakke voorlichting, wist ik niet waar ik aan toe was. Ik vindt gewoon, dat als er zo'n slechte service wordt gegeven, waarbij er A. geen facturen worden gestuurd, B. er niet gereageerd wordt op aangetekende brieven en C. de helpdesk zou belachelijk duur is, dat ik er goed aan heb gedaan opzegging. Nu is het ongeveer 5 maanden later (in totaal) en nu pas kom ik te weten dat mijn lijn geactiveerd is. Sorry, maar ik vind dat dus echt slecht.

Ik hoef het niet meer en dat ik heb ik ze voor levering van enig product/dienst van ze al aangegeven, dat zij zelf dan door blijven hameren, is gewoon slecht. Ook worden er bedragen afgeschreven die totaal niet kloppen en als ze kloppen, dan wil ik daar een factuur van zien. Ik zou niet weten waar ik voor betaal.De enige brief ontvangen is de brief waarin vermeldt wordt dat mijn aanmelding verwerkt zou worden en de modem is 2 weken later dan mijn vraag opgestuurd, dus die heb ik toen geweigerd.

Speedlinq zou op zijn minst excuses kunnen aanbieden voor dit gezeur, maar ze sturen helemaal niks. Het enige wat ze naar mij toe communiceren is via mijn girorekening en via de telefoon, intimideren. Daarom kreeg ik er gewoon een louche smaak van in m'n mond en daarom wou ik dit hier plaatsen. Ik weet echt niet waar ik aan toe ben, maar Speedlinq houdt vast aan regels die zij zelf ook niet zijn nagekomen.
Je noemt nu toch allemaal dingen die je vooraf wist?

Facturatie gaat per email. Is niet raar, is bij zo goed als alle ISP's en mobiele telcomaanbieders zo. Mag ook wel in de huidige tijd, waarom een print per post verzenden.

Helpdesk is redelijk kostbaar tov andere ISP's, daar tegenover staat een (belachelijk) lage abonnements prijs. Dus je betaalt alleen als je ze nodig hebt voor de helpdesk, anders heb je er alleen maar voordeel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:44:
[...]

Je noemt nu toch allemaal dingen die je vooraf wist?

Facturatie gaat per email. Is niet raar, is bij zo goed als alle ISP's en mobiele telcomaanbieders zo. Mag ook wel in de huidige tijd, waarom een print per post verzenden.

Helpdesk is redelijk kostbaar tov andere ISP's, daar tegenover staat een (belachelijk) lage abonnements prijs. Dus je betaalt alleen als je ze nodig hebt voor de helpdesk, anders heb je er alleen maar voordeel aan.
In deze situatie lijkt me een 'normale print' factuur toch wel redelijk. Ik vind het best dat ik veel betaal voor een helpdesk, maar dan verwacht ik ook een service die op die prijs lijkt. Dat is bij Speedlinq niet het geval. Ze reageren alleen maar per telefoon en kunnen zelfs geen antwoord geven op een aangetekende brief. Ik vind dat er zeker iets mis is bij Speedlinq, als ze gewoon hadden gereageerd op die aangetekende brief, mij verteld hadden wanneer mijn verbinding opgeleverd zou worden en gewoon eens beter zouden coördineren, had ik best bij speedlinq willen blijven. Het enige wat ik van die helpdesk kreeg was leugens, onwaarheden en gewoon slechte informatie. Ze kunnen dan wel goedkoop zijn, maar dat is nog geen excuus voor een helpdesk/communicatiebureau die ronduit bagger opereert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 18:46

lier

MikroTik nerd

Hierbij een positieve ervaring:

Vanaf het begin problemen met de ping.
Relatieve problemen, want de ping naar de eerste hop leverde 40 ms op.
Voor huis, tuin en keuken Internet geen probleem, maar voor online gamen dodelijk.

Afgelopen dinsdag is groot onderhoud door Tiscali aan het netwerk uitgevoerd, waarbij door middel van een firmware update (zo wist Speedlinq te vertellen) de problemen verholpen moesten zijn......

Ja, inderdaad. Nu heb ik voor een minimale prijs een mega snelle verbinding met lage pingtijden (eerste hop nu op 8~9 ms !).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Hopelijk doen ze dan ook eens wat aan hun mail sever,die is nu(alweer)niet bereikbaar.
Maar wie weet wordt dat ook nog wel eens wat,de Speed is er,de(mail)linq nog niet!

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Fern schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:39:
Hopelijk doen ze dan ook eens wat aan hun mail sever,die is nu(alweer)niet bereikbaar.
Maar wie weet wordt dat ook nog wel eens wat,de Speed is er,de(mail)linq nog niet!
Ik heb over het algemeen geen problemen met de mail. De enige keer dat ik wel problemen had, was Speedlinq net het slachtoffer geworden van een spamrun, dus dat kan ik Speedlinq ook niet echt aanrekenen (ik kreeg de mail uiteindelijk allemaal wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Mail server doet het hier prima.

de enige problemen die ik heb gehad waren afgelopen week dat ik wat slecht mail kon ophalen maar voor de rest nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
-ET- schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:49:
[...]

Mail server doet het hier prima.

de enige problemen die ik heb gehad waren afgelopen week dat ik wat slecht mail kon ophalen maar voor de rest nooit problemen.
Heb toch maar weer het modem gereset,doet het nu wel weer,afgelopen week had ik het zelfde euvel al 2x.Je gaat je wel afvragen waar het aan ligt,daarvoor nooit mail problemen enkel geen internet.
Voor de rest is de verbinding gewoon goed(2780/600).

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Fern schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:23:
[...]
Heb toch maar weer het modem gereset,doet het nu wel weer,afgelopen week had ik het zelfde euvel al 2x.Je gaat je wel afvragen waar het aan ligt,daarvoor nooit mail problemen enkel geen internet.
Voor de rest is de verbinding gewoon goed(2780/600).
Ook hier -never- nooit geen problemen met de e-mail van Speedlinq. Mogen we dan nu aannemen dat het dus niet aan Speedlinq ligt zoals je in je eerdere post al gelijk wilde suggereren want bij elke andere provider is er ook wel eens wat aan de hand, ja toch! Misschien is het best wel even een lokaal probleem geweest, maar het lijkt me handiger dan ook eerst te vragen of anderen ook die problemen hebben, tevens daar details bij te vermelden bij welke postcode dit is en of andere mensen daar ook dus last van hebben, ook zijn technische zaken zoals het merk/type modem en je gebruikte software dan interessant om te vermelden. Voor hetzelfde geldt is er soft- en/of hardwarematig bijvoorbeeld een firewall die bepaald netwerk verkeer aan het blokkeren is, ik noem maar wat? Ik hoop dat het voor je opgelost is nu, maar laat het dan anders weer even weten in ieder geval. Wie weet kunnen wij hier je dan helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door MaximumPower op 04-06-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
MaximumPower schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:47:
[...]

[...]

Ook hier -never- nooit geen problemen met de e-mail van Speedlinq. Mogen we dan nu aannemen dat het dus niet aan Speedlinq ligt zoals je in je eerdere post al gelijk wilde suggereren want bij elke andere provider is er ook wel eens wat aan de hand, ja toch! Misschien is het best wel even een lokaal probleem geweest, maar het lijkt me handiger dan ook eerst te vragen of anderen ook die problemen hebben, tevens daar details bij te vermelden bij welke postcode dit is en of andere mensen daar ook dus last van hebben, ook zijn technische zaken zoals het merk/type modem en je gebruikte software dan interessant om te vermelden. Voor hetzelfde geldt is er soft- en/of hardwarematig bijvoorbeeld een firewall die bepaald netwerk verkeer aan het blokkeren is, ik noem maar wat? Ik hoop dat het voor je opgelost is nu, maar laat het dan anders weer even weten in ieder geval. Wie weet kunnen wij hier je dan helpen.
Denk zelf dat het een lokaal of landelijk probleem is of is geweest(zie vorige posts van meerdere gebruikers)van Speedlinq zelf.Is een tijd goed gegaan dus of het aan mijn hardware ligt betwijfel ik ten zeerste(alleen wordt er dan gesuggereerd dat het aanjezelf ligt dat je het bijna gaat geloven ook).
Met mijn vorige provider ,waar ik 4 jaar bij zat, heb ik deze problemen nooit gehad btw.
Ik hoop ook dat het nu opgelost is(hoop doet leven toch?)...oh ja,als je me toch wil helpen,graag.mijn postcode is 8604VV...je werkte toch voor Speedlinq?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximumPower
Fern schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:21:
[...]
Denk zelf dat het een lokaal of landelijk probleem is of is geweest(zie vorige posts van meerdere gebruikers)van Speedlinq zelf.Is een tijd goed gegaan dus of het aan mijn hardware ligt betwijfel ik ten zeerste(alleen wordt er dan gesuggereerd dat het aanjezelf ligt dat je het bijna gaat geloven ook).
Met mijn vorige provider ,waar ik 4 jaar bij zat, heb ik deze problemen nooit gehad btw.
Ik hoop ook dat het nu opgelost is(hoop doet leven toch?)...oh ja,als je me toch wil helpen,graag.mijn postcode is 8604VV...je werkte toch voor Speedlinq?
Helaas voor jou en verder iedereen die dit lezen, ik WERK NIET voor Speedlinq. Door deze stemming ga ik je ook niet verder meer helpen. Sterker nog ik stop na dit bericht nu echt met het replyen op berichten van mensen in dit topic die halve- en/of onwaarheden verkondigen of dit suggereren en/of vage dingen vertellen.

Ik zie reacties van mensen die geen problemen hebben op het moment dat jij zegt een probleem met de mail te hebben, dus moet je ook even verder kijken dan je neus lang is. Ik zeg niet dat het niet kan dat dit dus aan Speedlinq ligt maar er zijn ook nog andere dingen die dit kan veroorzaken. Anderen hebben geen probleem, waar zit hem dat dan in? Dat is interessant om te weten. Geef dus altijd de juiste informatie die dan benodigd is, dan pas kan je tot een oplossing komen. Als ik je eerste reactie even terug lees:

Het starten van een topic of het melden van een bericht dat je een probleem hebt, is interresant voor je zelf en voor anderen om er iets mee te doen en uiteindelijk iets van te leren of op te steken. Maar gelijk je probleem "generaliseren" is niet op zijn plaats, ook in dit geval dus niet.

Jou andere bericht:

Heb toch maar weer het modem gereset,doet het nu wel weer,afgelopen week had ik het zelfde euvel al 2x.Je gaat je wel afvragen waar het aan ligt,daarvoor nooit mail problemen enkel geen internet. Voor de rest is de verbinding gewoon goed(2780/600).

Ik dacht dus werkelijk na het lezen van dit bericht dat je het e-mail probleem "getekkeld" had en dat je dus echt een probleem hiervoor had met je mail dat je door het resetten van je modem opgelost hebt. Dit is dus iets wat best zou kunnen en naar mijn mening ook bij elke andere provider zou kunnen gebeuren of iets mee aan de hand kan zijn. Ik vind dus ook dat het dan niet een specifiek provider afhankelijk probleem is en dus ook in een ander topic geplaatst zou kunnen worden. Kijk... als ik een Opel rij en "pech onderweg" krijg, hoeft dit dus niet aan mijn Opel te liggen.

Ik had graag willen helpen met de kennis die ik bezit en wij hier op tweakers. Ik ben ook gewoon abonnee van Speedlinq, net als jij en daar is de kous mee af. Waarschijnlijk roep ik weer allerlei onzinnige reacties op met dit bericht, maar die lui die net als struisvogels hun kop in het zand steken moeten dit maar zelf weten.

Ik wil graag iemand helpen of terzijde staan die denkt dat hij/zij een probleem heeft met de e-mail bij zijn provider. Omdat juist hier op het forum ook andere abonnees zijn van deze zelfde provider kunnen wij je misschien helpen, maar kijk ook even om de hoek want het HOEFT DUS NIET aan je provider te liggen, maar vele oorzaken kunnen er zijn. Als je de oorzaak weet hoor ik of wij hier het graag, maar conclusies trek ik liever zelf om weer wat van te leren.

Je hebt reacties gezien van andere die weer geen problemen hebben, zoek dus iemand in je buurt die ook Speedlinq heeft en kijk en vergelijk de situatie. Dat is het enige wat je verder kan doen om het te verhelpen want verder zie ik nu geen oplossing op dit moment, want als er nu geen probleem meer is kunnen of hoeven we het ook niet op te lossen.

P.S. ik geef het stokje dus nu aan de andere lezers die jou misschien verder willen helpen met het tekkelen van je e-mail probleem bij Speedlinq.

[ Voor 14% gewijzigd door MaximumPower op 04-06-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
[quote]MaximumPower schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 18:58:
[...]
knip(veel te lange reply).

Helaas voor jou en verder iedereen die dit lezen, ik WERK NIET voor Speedlinq. Door deze stemming ga ik je ook niet verder meer helpen. Sterker nog ik stop na dit bericht nu echt met het replyen op berichten van mensen in dit topic die halve- en/of onwaarheden verkondigen of dit suggereren en/of vage dingen vertellen.

Maar...je hoeft toch niet te replyen op berichten van mensen.Wel jammer dat je mij(en anderen)niet kunt helpen met je IT kennis...we zullen je daarom wel missen in dit topic voor Speedlinq ervaringen.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 14:02
De werkzaamheden...
Ik kwam vandaag thuis na een weekend weg geweest te zijn. Is mijn Speedtouch kaduuk! Het ding wil simpelweg niet meer aan gaan. Dus nu de oranje 816-2p-slismodem eraan gehangen, maar wat maakt dat ding een kabaal zeg: GRRRrrr! Zijn er nog meer mensen met modems die defecten vertonen na de werkzaamheden van afgelopen nacht?

-edit:
Gelukkig, enkel de zekering was gesprongen in de Speedtouch... Draait weer als een zonnetje 8)

[ Voor 31% gewijzigd door BAUKstEr op 06-06-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145596

ik kan alleen maar zeggen ja hoor WEER die speedlinq helpdesk,,,,
heb sinds kort de all-in 4096 ,ja die met downloadsnelheid van 8mbit.
bereik bij lange na niet de snelheid,dus even mailen met speedlinq,
krijg je na een paar dagen een mailtje terug ,meneer u bent aangesloten hopende u voldoende te hebben geinformeerd..!!!! :r
ze willen je echt gewoon alleen maar aan die telefoon horen en dan krijg je alleen maar te horen
dat ze het zo niet kunnen nakijken ????? 8)7
ik heb liever dat ze de abb.kosten verhogen(1a2 euro)en een echte technische ondersteuning geven!!
deze manier van opereren kost ze op den duur toch echt hun eigen kop 8)7

:'( ik kan je alleen maar adviseren als je speedlinq overweegt aan te schaffen NIET DOEN!!
ik ga van de week maar alvast OPZEGGEN ,ik ben wel klant en een klein beetje service
doet bij mij ook wonderen ,maar het woord service kennen ze daar niet!!!!! :(
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Opzeggen kan pas na een jaar, dat weet je hopelijk wel hè ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 145596 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:22:
krijg je na een paar dagen een mailtje terug ,meneer u bent aangesloten hopende u voldoende te hebben geinformeerd..!!!! :r
ze willen je echt gewoon alleen maar aan die telefoon horen en dan krijg je alleen maar te horen
ik heb liever dat ze de abb.kosten verhogen(1a2 euro)en een echte technische ondersteuning geven!!

:'( ik kan je alleen maar adviseren als je speedlinq overweegt aan te schaffen NIET DOEN!!
ik ga van de week maar alvast OPZEGGEN ,ik ben wel klant en een klein beetje service
Je weet ook dat op DSL de 8Mbps technisch niet te garanderen is? En dat het kan zijn dat je dus lagere snelheden hebt op jou telefoonlijn door de lengte of kwaliteit daarvan naar de telefooncentrale?

Opzeggen is leuk, ergens anders aanvragen op dezelfde snelheid geeft je geen KByte extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Welke ADSL provider je op jouw locatie ook zult nemen, geen enkele zal die 8/1 snelheid kunnen leveren.
Elk ADSL signaal zal namelijk over dezelfde koperdraad moeten komen, die blijkbaar te lang/brak is om het maximale te halen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern

Tja, ik snap ook niet dat ze dat aanbieden dat met 8mbit download als het netwerk dat niet haalt.
Is gewoonweg lekker makerij,zou eigenlijk bestraft moeten worden als "misleidende reclame".
Er zou zoiets als een strafpunten systeem moeten komen als een provider een belofte of afspraak niet nakomt zodat voor nieuwe klanten een beter overzicht onstaat, wie een betrouwbare aanbieder is of niet,zeg maar een APK voor aanbieders,weet je tenminste wat je krijgt voor je met pech op de web staat.
Wordt dan ook een beetje moeilijker om de klant de schuld te geven ;)

p.s ik spreek hier dan niet alleen over de snelheden,maar over duidelijkheid,service en prijs/kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Fern op 08-06-2005 20:37 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fern schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:38:
[...]

Tja, ik snap ook niet dat ze dat aanbieden dat met 8mbit download als het netwerk dat niet haalt.
Is gewoonweg lekker makerij,zou eigenlijk bestraft moeten worden als "misleidende reclame".
Er zou zoiets als een strafpunten systeem moeten komen als een provider een belofte of afspraak niet nakomt zodat voor nieuwe klanten een beter overzicht onstaat, wie een betrouwbare aanbieder is of niet,zeg maar een APK voor aanbieders,weet je tenminste wat je krijgt voor je met pech op de web staat.
Beter de voorwaarden lezen. Je spreekt een maximale snelheid af, die afhankelijk is van drukte op het speedlinq-netwerk (wat geen probleem is) en technische beperkingen van ADSL (wat hier hoogstwaarschijnlijk het probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
THW Arie schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:56:
[...]

Beter de voorwaarden lezen. Je spreekt een maximale snelheid af, die afhankelijk is van drukte op het speedlinq-netwerk (wat geen probleem is) en technische beperkingen van ADSL (wat hier hoogstwaarschijnlijk het probleem is).
De voorwaarden zouden ze ook kritisch moeten bekijken dan,want vaak is die in het voordeel van de aanbieder en niet van de klant(ook al is die koning).
B.v een contract aan gaan van een jaar(=12 maanden)en niet 13 maanden.
Dit zou dan een strafpunt moeten opleveren voor de aanbieder.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Fern schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:43:
[...]

De voorwaarden zouden ze ook kritisch moeten bekijken dan,want vaak is die in het voordeel van de aanbieder en niet van de klant(ook al is die koning).
B.v een contract aan gaan van een jaar(=12 maanden)en niet 13 maanden.
Dit zou dan een strafpunt moeten opleveren voor de aanbieder.
De contractsduur vind ik ook irritant, maar als je dat niet wilt, zul je meer moeten betalen en XS4all nemen.
Speedlinq is net als alle ADSL aanbieders gebonden aan de technische mogelijkheden van ADSL. Slechte lijnen en grote afstanden verhindert dat iedereen in Nederland 8/1 ADSL1 kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fern schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:38:
[...]

p.s ik spreek hier dan niet alleen over de snelheden,maar over duidelijkheid,service en prijs/kwaliteit.
Dan kan je nooit hoger aanbieden dan 256Kbps misschien. Je hebt geen enkel weet van de kwaliteit van het telefoonie netwerk (kabels tussen centrales en elk pand) op elke afzonderlijke lijn/locatie.

Ook de lengte speelt een rol en daar wijkt de afstanden tabel die gebruikt wordt in vele postcode checks ook nog vele malen (behoorlijk) vanaf. Heel veel aansluitingen halen prima >6Mbps, maar dat dan maar niet aanbieden omdat het soms niet haalbaar is?

Je kan het echt pas met 100% zekerheid zeggen na het letterlijk proberen na oplevering wat er uit een lijn te halen is. En dan merk je op een helpdesk dat van de vele die klagen over (te)langzaam of instabiel dat er wel een 'doe-het-zelf' pakket besteld is maar de kunsten daarmee behoorlijk onder niveau zijn en een groot deel van de problemen daar in ontstaan ook.

't Is een kunst een pakket bestellen lekker (hollands?) goedkoop en het zelf doen. Als het niet lekker werkt de ISP vertellen dat hun lijn niet presteert ;) Of nog net zo-iets, geen goed modem willen bestellen tegen betaling en kiezen voor een gratis USB modem of in de winkel het eerste de beste ADSL modem/router kopen a 29.95 voor een wide-open ADSL verbinding :X

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 08-06-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

HELP

Ik dacht dus helemaal happy straks naar Versatel over te stappen en te genieten van mijn nieuwe lijn.

Echter weigert dat klote speedlinq mijn abbo te beindigen omdat ik het in februari heb verhoogt.

Want wat blijkt:
5.15 Bij wijziging van tariefplan op enig moment wordt de contractsduur standaard verlengd met een minimumperiode van 12 maanden, aanvangende vanaf het moment dat het contract normalerwijs zijn minimumperiode zou hebben bereikt, tenzij uitdrukkelijk anders aan de Klant is bevestigd door Speedlinq.
Ik zit er nu dus niet tot September aan dit klote bedrijf vast, maar tot Februari '06

ARGH!

Is er een manier om hier onderuit te komen?

Voor mensen die speedlinq willen nemen, DOE HET NIET slechte service, 70cpm als er iets mis is, binnen 6 maanden heb ik er in 2 sessies 6 dagen uit gelegen in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nou, nou. Vervelend dat je blijkbaar zelf niet hebt gelezen voordat je iets besloot aan te vragen. Vervelend dat je nu iets anders wilt kiezen maar dat niet wil doen omdat je blijkbaar dan dubbel betaald omdat je een abonnement hebt afgesloten.

Je bent als consument heel vrij deze tijd door de komst van de telco-telco migratie. Je zou al over kunnen stappen direct na oplevering zelfs. De contract termijn staat hier verder helemaal los van en vrijmaken van een lijn is juist niet nodig. Financieel is het minder handig, dat geef ik toe.

En 2x 6 dagen is behoorlijk meer dan gemiddeld misschien, maar ook niet extreem natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 10-06-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Bij elkaar 6 dagen, maar dat vind ik nog behoorlijk veel!

Maar anyways, ik vind het erg slecht als je een beter pakket neemt bij hun, dat je metteen verneukt wordt door ze.

En het is overigens niet echt mijn lijn, maar van een huisgenoot. Toen ik hier ging wonen erbij hebben we de snelheid verhoogt, maar dat terzijde... het is gewoon kut.

Vroeger had ik Chello, en vergeleken met Speedlinq is Chello perfect en super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 20:11
[b][message=23566557,noline]Maar anyways, ik vind het erg slecht als je een beter pakket neemt bij hun, dat je metteen verneukt wordt door ze.
Dus jij had zoveel problemen met Speedlinq gehad en zulke slechte service in je eerste jaar dat je daarna je abo verlengt met een beter aanbod? Waarom ben je dan niet meteen vertrokken?
Als je je GSM abonnement verlengt en een cashback krijgt kijk je toch ook niet verbaasd op dat je er dan nog 1 of 2 jaar aanvast zit :?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je wilt iets anders, maar blijkt dat door een beslissing in het verleden dat nog niet kan. Niet kan zonder financiele (grotere) concequenties dan je op hebt geanticipeerd. Dat valt tegen en tegenwoordig ga je dat dan maar uiten op een forum.

Totaal 6 dagen in een half jaar valt relatief nog best wel mee. 't Is geen extreem, maar 't kan gebeuren. Wat uiteindelijk de oorzaak was meldt je niet, kan er geen oordeel verder over vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

man-o-script schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:02:
[...]

Dus jij had zoveel problemen met Speedlinq gehad en zulke slechte service in je eerste jaar dat je daarna je abo verlengt met een beter aanbod? Waarom ben je dan niet meteen vertrokken?
Als je je GSM abonnement verlengt en een cashback krijgt kijk je toch ook niet verbaasd op dat je er dan nog 1 of 2 jaar aanvast zit :?
Mja, ik zat toen pas een halve maand bij hun, maar het abbo staat dus op naam van een huisgenoot van mij, toen ik hier in het huis kwam hebben we het verhoogt... dus ik had nog geen ervaring met hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146616

Mijn ervaringen met speedlinq,(ben er nu zon 7 maanden bij)

ik bestel het...
moet ervolgens 4 weken wachten NA de datum dat mijn modem binnen had moeten zijn, elke week gebeld, werd elke week opnieuw verzonden werd mij verteld, elke week niks binnenkrijgen...
dan krijg je ook nog s je rekening van kpn van het bellen naar de hgelpdesk van speedlinq waar je op rustige tijdstippen toch minimaal zo'n 10 minuten aan de lijn hangt voor je ook maar iemand spreekt...(a 70 cent per minuut!!!) dus hun maken fouten en jij mag lekker dikke rekeningen betalen en ho maar dat ze dat vergoeden...
nou dan krijg je dus eindelijk je troep binnen denk je dat t wel wekr...neuh hoor..
ja t werkt wel, maar zodra ik iets download gaat mn lijn klapperen is me verteld ofzo...komt erop neer dat als ik iets doe dat een beetje bandbreedte gebruikt mn connectie er gewoon uit klapt...
ondertussen ook al 346357353 keer voor gebeld...

en owja...had ik al gezegd dat je de eerste maand wel ff 85+60+35 euro mag dokken om je adsl te krijgen?! op je modem en aansluitkosten die zogenaamd gratis zijn...ja die krijg je na 3 maanden weers teruggestort!maar dat is vast een bekend probleem...
man omdat t zo lang duurde weigerde ik dat te betalen voordatt werkte ...dreigen ze verdomme me al weer af te sluiten omdat IK!!!! achterstallig ben...ik had fucking mn spullen nog niet eens binnen hufters...(zo mn frustraties zijn er weer uit)

maar ik zit nu dus nog steeds met een zeiklijn...
al is t wel minder geworden...maar CS source lekker spelen ho maar...knalt er elke keer uit...
terwijl ik de oude 1.6 wel gewoon kan spelen...
en lekker mn pc snachts door laten ratelen is er dus ook niet bij..dus wat heb ik dan aan mn 3 mbit downstream?

dus...

iemand nog POSITIEVE DINGEN?!!!!

of liever tips?

kusje ^ ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 146616 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 09:36:
Mijn ervaringen met speedlinq,(ben er nu zon 7 maanden bij)

ik bestel het...
moet ervolgens 4 weken wachten NA de datum dat mijn modem binnen had moeten zijn, elke week gebeld, werd elke week opnieuw verzonden werd mij verteld, elke week niks binnenkrijgen...
dan krijg je ook nog s je rekening van kpn van het bellen naar de hgelpdesk van speedlinq waar je op rustige tijdstippen toch minimaal zo'n 10 minuten aan de lijn hangt voor je ook maar iemand spreekt...(a 70 cent per minuut!!!) dus hun maken fouten en jij mag lekker dikke rekeningen betalen en ho maar dat ze dat vergoeden...
nou dan krijg je dus eindelijk je troep binnen denk je dat t wel wekr...neuh hoor..
ja t werkt wel, maar zodra ik iets download gaat mn lijn klapperen is me verteld ofzo...komt erop neer dat als ik iets doe dat een beetje bandbreedte gebruikt mn connectie er gewoon uit klapt...
ondertussen ook al 346357353 keer voor gebeld...
Het standaard modem wat je er bij kan bestellen werd eerst geleverd met een firmware die niet zo gelukkig was met de hoge snelheden. Vandaar het 'klapperen'.
Sinds enige tijd levert Speedlinq via haar website al een upgrade mogelijkheid aan.
http://www.speedlinq.nl/php/modem.php
en owja...had ik al gezegd dat je de eerste maand wel ff 85+60+35 euro mag dokken om je adsl te krijgen?! op je modem en aansluitkosten die zogenaamd gratis zijn...ja die krijg je na 3 maanden weers teruggestort!maar dat is vast een bekend probleem...
Dit staat precies beschreven in de voorwaarden, is dus geen probleem, maar precies de bedoeling. Volgende keer iets beter lezen voor je een abonnement afsluit?
man omdat t zo lang duurde weigerde ik dat te betalen voordatt werkte ...dreigen ze verdomme me al weer af te sluiten omdat IK!!!! achterstallig ben...ik had fucking mn spullen nog niet eens binnen hufters...(zo mn frustraties zijn er weer uit)
"Mijn verbinding is nog niet / te laat opgeleverd

Het komt een enkele keer voor dat de verbinding niet op tijd wordt opgeleverd. Uiteraard vinden wij dit vervelend voor je. In vrijwel alle gevallen is er dan iets misgegaan in het laatste stadium van de oplevering. Meldt dit altijd meteen bij de Technische Helpdesk (0900 - 77 333 54), want alleen als een storing gemeld is binnen 7 dagen na oplevering heb je "garantie" van het netwerk. Mocht de facturatie al op gang gekomen zijn, en het probleem bij Speedlinq liggen, dan crediteren wij je uiteraard voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de verbinding. "
maar ik zit nu dus nog steeds met een zeiklijn...
al is t wel minder geworden...maar CS source lekker spelen ho maar...knalt er elke keer uit...
terwijl ik de oude 1.6 wel gewoon kan spelen...
en lekker mn pc snachts door laten ratelen is er dus ook niet bij..dus wat heb ik dan aan mn 3 mbit downstream?

dus...

iemand nog POSITIEVE DINGEN?!!!!

of liever tips?

kusje ^ ^
Hoop dat je wat met de tips kunt doen (vooral de modem firmware upgrade moet je helpen). Want ik denk dat alleen het modem bij jou nu roet in het eten aan het gooien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik was even aan het kijken voor een router, en heb gekozen voor een Draytek 2900 breedband router.
ik ben zelf een grootte fan van Draytek.

ik had alleen even een vraag of mijn id over netwerk config zou gaan werken.

speedlinq internet > speedlinq Allied data modem (gratis ben tenslotte hollander) > draytek 2900 > switch > pcees.

op de allied data zet ik alle firewall bende en poorten open, dus dmzje naar de Draytek.
dan hoef ik dus alleen maar me internet gegevens in de allied data te doen. en dan zou het moeten werk dacht ik :D

of zie ik nog iets over het hoofd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146616

je hebt op veel dingen wel gelijk...
de firmware heb ik al ge update toen, maar ik zal meteen ff kijken
of er nog n nieuwere is, en ja ik wist dat van dat vooruitbetalen ook wel, maar t is wel belachelijk eigenlijk...is dat bij andere providers ook zo?
en mn belkosten worden niet gekrediteerd...(bij elkaar zon 100! euro)
die maand dat het te laat was wel ja idd...
ik heb daarna ook nog n router besteld en die was van n heel ander merk...maar die deed t nog beroerder...
en speedlinq maar zeggen dat ze van het probleem af wisten en dat er wat aan zou gebeuren...
maarja...toch mn modem blijkbaar?

werk jij toevallig voor speedlinq? :P je doet zo positief...? ;)

maar heel erg bedankt verder...

ik ga kijken of ik t HOPELIJK nu s op kan lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120404

Geachte Tweakers,

Na 48 pagina informatie en klachten te hebben gelezen. Is het tijd om mijn verhaal hier ook kwijt te raken. Ik heb mij ook geabonneerd bij Speedlinq. Het is nu 3 maanden geleden dat ik het contract getekend hebt.

Nog steeds is het mij in al die tijd niet gelukt om online te komen onderhand ben ik nu met derde modem bezig om connectie te maken op het netwerk van Tiscali/Babyxl.

Is even nadenken welke merken heb ik in mijn handen gehad E-Tech multipc modem daarna een Sitecom ADSL Homestation en nu Alcatel 510 multipc modem.

De E-Tech en Sitecom modems heeft niks opgeleverd beide helpdeskers contact genomen. Dus ik moest wel een Alcatel aanschaffen die Speedlinq adviseerd. Ik heb er 3 weken opgewacht om dit produkt in me handen te krijgen.

Ik ben gelijk aan de slag gegaan met dit type modem. Er zijn allerlei soorten handelingen vericht om op het netwerk van Tiscali/Babyxl te krijgen. Na 3 dagen stoeien met Alcatel hebben hun ook zich over gegeven en mij wijs gemaakt dat dit produkt niet geschikt voor het netwerk van Tiscali/Babyxl ?

Daar zit je dan met een aantal rekeningen in je handen. Totaal schade € 1000,-

Ik hoop dat jullie wat suggesties voor mij hebben ? Wat is wijsheid

Dit zijn de instellingen die ik door heb gekregen van speedlinq

Bridged Enabled

Encapsulation Bridged IP LLC

Vpi 0
Vci 34

Dhcp Client Enabled

Mijn Alcatel 510 multipc modem is voorzien van firmware 4.2.7.16
Er is een ini.file geupload naar het modem

Download Bridged Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7

Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7

http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Laatst online: 30-04 20:21
Ik heb nu Planet Internet Comfort (3100/768) en dat bevalt mij enorm goed! Ik zit al meer dan 3 jaar bij planet en nog nooit een storing gehad. Alleen een middagje offline ivm speed upgrade >:) .

Ik zat er over te denken om naar speedlinq over te stappen wegens die mooie 5mbit aanbieding voor 25 euro's. Maar nu ik dit zo lees, ben ik daar snel vanaf gegaan! Bedankt voor alle informatie over speedlinq. Ik blijf maar lekker bij Planet Internet! 8)

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door MarkieNL op 11-06-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 03-04 16:15
Als je graag het dubbele wilt betalen, dan moet je dat gewoon blijven doen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Laatst online: 30-04 20:21
Liever het dubbele dan geen internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 120404 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:16:
Geachte Tweakers,

Na 48 pagina informatie en klachten te hebben gelezen. Is het tijd om mijn verhaal hier ook kwijt te raken. Ik heb mij ook geabonneerd bij Speedlinq. Het is nu 3 maanden geleden dat ik het contract getekend hebt.

Nog steeds is het mij in al die tijd niet gelukt om online te komen onderhand ben ik nu met derde modem bezig om connectie te maken op het netwerk van Tiscali/Babyxl.

Is even nadenken welke merken heb ik in mijn handen gehad E-Tech multipc modem daarna een Sitecom ADSL Homestation en nu Alcatel 510 multipc modem.

De E-Tech en Sitecom modems heeft niks opgeleverd beide helpdeskers contact genomen. Dus ik moest wel een Alcatel aanschaffen die Speedlinq adviseerd. Ik heb er 3 weken opgewacht om dit produkt in me handen te krijgen.

Ik ben gelijk aan de slag gegaan met dit type modem. Er zijn allerlei soorten handelingen vericht om op het netwerk van Tiscali/Babyxl te krijgen. Na 3 dagen stoeien met Alcatel hebben hun ook zich over gegeven en mij wijs gemaakt dat dit produkt niet geschikt voor het netwerk van Tiscali/Babyxl ?

Daar zit je dan met een aantal rekeningen in je handen. Totaal schade € 1000,-

Ik hoop dat jullie wat suggesties voor mij hebben ? Wat is wijsheid

Dit zijn de instellingen die ik door heb gekregen van speedlinq

Bridged Enabled

Encapsulation Bridged IP LLC

Vpi 0
Vci 34

Dhcp Client Enabled

Mijn Alcatel 510 multipc modem is voorzien van firmware 4.2.7.16
Er is een ini.file geupload naar het modem

Download Bridged Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7

Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7

http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510
Een aantal e-tech en sitecom modellen geven op het BaByXL netwerk wel een DSL-signaal maar dan krijg je geen IP adres. Er is door beide partijen firmware (eindelijk na lange tijd) die dit probleem oplost in de modems.

BaByXL is druk met het bouwen/verbouwen van het netwerk, het kan dus zijn als je nog op de 'oude' apparatuur hangt ergens in het netwerk dat het wel werkt met oudere firmware.

De Speedtouch 510 werkt sowieso prima. Mits je de instellingen juist hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck Moderator I&T zegt: De Speedtouch 510 werkt sowieso prima. Mits je de instellingen juist hebt natuurlijk.

En dat zou kunnen zijn bjck ? Graag wil ik hierbij geholpen worden....Alcatel en Speedlinq hebben geen suggestie meer voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kijk even welke firmware versie je hebt in je modem. Op speedtouch.nl staan ook voor te downloaden configuraties (die ook te vinden zijn in de configuratie tool voor de speedtouch) die je zo in je modem kan zetten.

Kijk even hier.

Keuze uit twee opties:

• Je modem als router. Download Bridged Ethernet Tiscali/BaByXL
• Je modem als bridge. Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL (dus andere router erachter of één PC die externe IP krijgt)

Moet lukken lijkt mij. Wat is je situatie? Wel een DSL signaal maar geen IP alleen? Of helemaal geen signaal? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 21:20
Ik ben ook van plan om het 5/1 abbo te nemen. Kwam hem toevallig tegen, wel lekker goedkoop natuurlijk. :)

Maarja, nog even een vraagje. Onder de actievoorwaarden staat "killed voice toeslag: 9,50:". Kan iemand uitleggen wat dat inhoudt? _/-\o_

//edit: Sorry, voortaan iets langer zoeken. |:( http://www.speedlinq.nl/php/faq_answer.php?q=6_9

[ Voor 20% gewijzigd door T-mo-T op 12-06-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:53:
Kijk even welke firmware versie je hebt in je modem. Op speedtouch.nl staan ook voor te downloaden configuraties (die ook te vinden zijn in de configuratie tool voor de speedtouch) die je zo in je modem kan zetten.

Kijk even hier.

Keuze uit twee opties:

• Je modem als router. Download Bridged Ethernet Tiscali/BaByXL
• Je modem als bridge. Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL (dus andere router erachter of één PC die externe IP krijgt)

Moet lukken lijkt mij. Wat is je situatie? Wel een DSL signaal maar geen IP alleen? Of helemaal geen signaal? Of iets anders?
Geachte bjck,

Ik wil je hierbij bedanken voor je info ? Door jouw opgenoemde twee ini. files heb ik uit geprobeerd. Het signaal op mijn modem alle lampen branden groen (power, netwerk, adsl).

Mijn modem krijgt geen ip adres toegekend. Hoe vaak ik ook hem reset of wat dan ook ? nog steeds krijg ik er geen beweging in.

Er werden suggesties gemaakt over mac adressen om hem een nachtje van de stroom af te halen? Zelfs dit bracht geen resultaten.

Mochten er mensen zijn die dit zelfde produkt heeft en ook op het netwerk van babyxl verbinding maakt. Zou ik graag hun willen vragen of ze het ini. file willen mailen naar rapci_temel@hotmail.com

Met vriendelijke groet,

Rapci-Temel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Laat even de groten en afkondiging achterwege gaarne. 't Is geen mailtje ;)

Ben je nu online via een andere DSL verbinding? Of heb je een overstap gemaakt van DSL-netwerk?

Als dat zo is en je nu nogsteeds via je oude ISP/netwerk online kan komen heeft instellen geen enkele zin, dan is de omzetting niet goed gegaan en moet je je ISP bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okey ;)

Ik ben op dit bij mijn vriend om de Alcatel 510 multipcmodem uit te proberen op een Versatel netwerk. Dat werkt dus... :) Na wat surfen bij me vriend ben ik naar mijn thuis basis gegaan om nog wat te gaan spelen met de modem.

Dit zijn de stappen die ik uitgevoerd hebt.

1. De ADSL kabel uitgetrokken uit de modem.
2. Het ini. file Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7 geupload naar mijn modem
3. Tool geinstalleerd gekozen voor de Basic (bridged)
4. Pc opnieuw gestard
5. ADSL kabel erin geklikt

Resultaat teleurstellend. Er word nog steeds geen ip adres gegeven. ADSL lampje blijft branden

Er zijn 2 screenshots gemaakt van de huidige situatie Afbeeldingslocatie: http://image26.webshots.com/27/7/95/70/367379570AYtQin_ph.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image26.webshots.com/27/8/5/86/367380586fNaTBh_ph.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 12-06-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wel TX verkeer maar geen RX verkeer. Dat duidt op foutieve configuratie aan jou kant of aan de kant van de ISP (of telco).

Wat heel vreemd is, is dat je het constant over BaByXL hebt. Maar het feit dat je verbinding op 2048/512 staat klopt dan helemaal niet. Weet je echt 100% zeker dat je niet via BBned bent aangesloten (of besteld hebt)?

BaByXL zet verbindingen altijd standaard op 1120/288, dan kom je eerst op een activatie pagina waarna pas je uiteindelijke snelheid wordt geconfigureerd. De ronde getallen van 2048/512 komen absoluut niet overeen daarmee en duiden sterk op BBned. (ook gezien BaByXL 2240 zou configureren ipv 2048).

Dan zou je het even met VPI/VCI: 0/35 moeten proberen.

Die 512Kbps upstream kan een configuratie fout zijn bij BBned of komen door je aansluiting dat het toeval is dat het daarop verbinding maakt. (misschien verlengkabels tussen ISRA en modem of toestel/telefonie apparaat voor je splitter aangesloten)

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 12-06-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel TX verkeer maar geen RX verkeer. Dat duidt op foutieve configuratie aan jou kant of aan de kant van de ISP (of telco).

Dit RX verkeer verhaal gaf mijn andere modems ook aan. De Helpdeskers Sitecom en E-Tech wisten toen geen correcte antwoord te geven wat dat inhoude ?

Wat heel vreemd is, is dat je het constant over BaByXL hebt. Maar het feit dat je verbinding op 2048/512 staat klopt dan helemaal niet. Weet je echt 100% zeker dat je niet via BBned bent aangesloten (of besteld hebt)?

Op en gegeven moment begon ik ook te twijfelen van mijn eigen verhaal. Heb ik nou BaByXL of BBned 8)7 Ik weet het 1000 % zeker dat ik BaByXL heb althans dat staat wel op mijn welkomsbrief en Speedlinq zelf hebben het meerdere malen bevestigd

BaByXL zet verbindingen altijd standaard op 1120/288, dan kom je eerst op een activatie pagina waarna pas je uiteindelijke snelheid wordt geconfigureerd. De ronde getallen van 2048/512 komen absoluut niet overeen daarmee en duiden sterk op BBned. (ook gezien BaByXL 2240 zou configureren ipv 2048).

Dan zou je het even met VPI/VCI: 0/35 moeten proberen.

Ik zal dit eens vanavond voor de gein uitproberen ?

Die 512Kbps upstream kan een configuratie fout zijn bij BBned of komen door je aansluiting dat het toeval is dat het daarop verbinding maakt. (misschien verlengkabels tussen ISRA en modem of toestel/telefonie apparaat voor je splitter aangesloten)

Hiervoor was ik geabonneerd bij ZONNET. Sinds die tijd heb ik niks veranderd alleen maar een ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo iedereen,

De einde is tot zicht gekomen na 3 maanden knocken met 4 modems uitproberen helpdeskers te bellen en alle andere te raadplegen.

Kreeg ik weer de moed om Speedlinq wijs te maken dat dit niet klopt en dat ze zo snel mogelijk iets doen. Maandagavond heb ik ze gebeld verteld wat nu de stand van zaken zijn ?

Ik heb wel connectie met andere woorden alle lampen branden op mijn modem maar er word geen ip adrss toegekend.

Ze vertelde mij door de telefoon dat de fout in de centrale zat 8)7 3 maanden lang hebben ze me voor gelogen u heeft wel verbinding hoor, u moet de modem goed instellen, zit de telefoonstekker wel in....zuchtt....wat een ramp...

Maar ik constateerde op mijn eerste modem de E-Tech een fout in de logboek (RX Error) dat wil zeggen dat het uit de centrale of de netwerk niet pluis is.
En deze melding gaf hij op alle modems?

Ik heb me deze vraag aan alle HELPDESKER gevraagd ? Geen 1 kon me het uitleggen wel 1 persoon bjck Moderator I&T. Thanks buddy

Gisteren kreeg ik verbinding ? Ik ben mijn lijntje flink aan het uitproberen... :9~

Hierbij wil ik iedereen bedanken die steentje heeft mee gedragen aan dit verhaal.
Ervaring uit alle Helpdeskers vond ik Alcatel (Speedtouch) TOP.
Mensen die nog een abonnement aan gaan schaffen doe het alsjeblieft niet bij SPEEDLINQ ook al stunten ze met leuke aanbiedingen.

Vriendelijke groet,

Rapci-Temel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Was blijkbaar dus gewoon nog het Versatel/Zonnet signaal waar je mee aan het stoeien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Wat is opzegtermijn bij Speedlinq precies? ik ga alvast opzeggen...

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJkim schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:38:
Wat is opzegtermijn bij Speedlinq precies? ik ga alvast opzeggen...
Dan maakt de opzegtermijn toch niets uit? Je zegt gewoon nu alvast op per eerst volgende datum (was na 13 maanden dacht ik) en hoort vanzelf welke datum dat is.

Wat je ook kunt doen is een overstap aanvragen voor die datum (weekje eerder zou ik doen) en daarna als dat bevestigd is je abonnement opzeggen per opzegdatum. Dan zorg je dat je een overstap kunt maken naar een andere ISP met behoud van je DSL verbinding (dus naadloze ISP-ISP overstap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Laatst online: 10-05 14:49

Erw

Is het nou nog steeds zo dat als je geen Kpn telefoon aansluiting hebt dat je 10 euro extra betaald?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Erw schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:10:
Is het nou nog steeds zo dat als je geen Kpn telefoon aansluiting hebt dat je 10 euro extra betaald?
Als je geen linesharing meer hebt (ook wel kill-voice), dus je KPN-telefonie abonnement meer hebt komt er een toeslag van 9.50 per maand bij voor het gebruik van de koperlijn inderdaad.

Bedrag is nagenoeg gelijk aan KPN-belbudget.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 15-06-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Laatst online: 10-05 14:49

Erw

bjck schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:11:
[...]

Als je geen linesharing meer hebt (ook wel kill-voice), dus je KPN-telefonie abonnement meer hebt komt er een toeslag van 9.50 per maand bij voor het gebruik van de koperlijn inderdaad.

Bedrag is nagenoeg gelijk aan KPN-belbudget.
Wat een onzin zeg, maar goed.....

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.