De verbinding werkt nog steeds hier. Maar inderdaad de mail doet het niet.
Maar hoezo zouden ze failliet zijn dan?
Anoniem: 134257
Anoniem: 134257
Er gaan geruchten dat ze bezig zijn failliet te gaan. Dit omdat ze vanwege de negatieve publiciteit klanten zouden verliezen, en nieuwe klanten uitblijven. Ook zijn hun maandbedragen zo laag dat ze afhankelijk zijn van de dure helpdesk. Dit is geen stabiele bron van inkomsten.-ET- schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:49:
De verbinding werkt nog steeds hier. Maar inderdaad de mail doet het niet.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Anoniem: 97329
Speedlinq heeft er in het hele land zo'n twee uur uitgelegen. Ze zouden problemen hebben met de DNS-servers, maar surfen op IP-adres ging ook niet meer.Anoniem: 97329 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:50:
Amsterdam, hier ook problemen met speedlinq. kan er net weer op, gister was het ook rond deze tijd. Daarvoor een hele tijd geen problemen gehad.
Verder is speedlinq top!
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
[ Voor 36% gewijzigd door wortelsoft op 25-05-2005 22:23 ]
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
- B.L.A.A.T. -
[ Voor 13% gewijzigd door Fern op 27-05-2005 23:19 ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Speedlinq groeit momenteel harder dan andere providers. Ze verdienen niet aan de helpdesk. En ze gaan dus ook zeker niet failliet, ze hebben alleen moeite de grote groei bij te houden.Anoniem: 134257 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:58:
[...]
Er gaan geruchten dat ze bezig zijn failliet te gaan. Dit omdat ze vanwege de negatieve publiciteit klanten zouden verliezen, en nieuwe klanten uitblijven. Ook zijn hun maandbedragen zo laag dat ze afhankelijk zijn van de dure helpdesk. Dit is geen stabiele bron van inkomsten.
Het enige dat ik je kan vertellen is dat ik weet dat dinsdagavond laat en woensdagavond van 19:45 tot 21:45 Speedlinq er bij mij uit lag. Op dit moment maak ik gebruik van de Speedlinq verbinding.Twee Dee schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:46:
Ik woon in Rotterdam (postcode 3031) en ik heb sinds dinsdagavond helemaal geen verbinding meer kunnen maken, Ik krijg niet eens een ip-adres toegewezen van speedlinq dus er is nog steeds iets mis.
Ik lees op de statuspagina van Demon dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Mijn computer + modem heb ik al uit- en weer aangezet.
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de helpdesk, maar graag hoor ik het van jullie als iemand (in Rotterdam) hetzelfde probleem nog heeft en/of meer weet.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Ik was nog even vergeten te melden dat mijn verbinding ook via BabyXL loopt.Mr. Liu schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:56:
[...]
Het enige dat ik je kan vertellen is dat ik weet dat dinsdagavond laat en woensdagavond van 19:45 tot 21:45 Speedlinq er bij mij uit lag. Op dit moment maak ik gebruik van de Speedlinq verbinding.
FYI: Postcode = 3073, verbinding via BabyXL.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Het was dan ook een automatisch gegenereerd mailtje... En ik heb al inderdaad enkele maanden al geen contact nodig gehad met de helpdeskvoil schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:22:
Apart.. het is al maanden bekend dat de helpdesk niet meer via email bereikbaar is.
[ Voor 19% gewijzigd door MaximumPower op 27-05-2005 20:44 ]
Minimum to the MaximumPower!
Een echt goede troubleshooter heeft eigenlijk geen (dure Speedlinq) helpdesk nodig.Twee Dee schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 22:35:
* Twee Dee isch blij!
........ knip
Mijn zogenaamde zelf veroorzaakte storing bleek dus achteraf eerst een Speedlinq storing te zijn geweest, waarna ik in mijn troubleshoot mania uiteindelijk alsnog zelf mijn verbinding heb gesloopt...
Uhm, kortom -> lang leve installatie cd's!!
Epitome schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:37:
Nee, dát is echt een goede troubleshooter, iemand die zijn eigen settings tijdens een storing zo verandert dat het na de storing niet meer werkt!
Epitome schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:37:
Nee, dát is echt een goede troubleshooter, iemand die zijn eigen settings tijdens een storing zo verandert dat het na de storing niet meer werkt!
[ Voor 63% gewijzigd door Fern op 30-05-2005 17:23 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Vyo op 29-05-2005 21:08 ]
Anoniem: 97369
Anoniem: 94579
Belde net naar Speedlinq.Anoniem: 97369 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:51:
Ik overweeg ook om Speedlinq te nemen (5120/1024 € 25,-), maar twijfel of dat Allied Data modem wel okay is! Ik heb nu dat groene rog (USB), maar dat lijkt me niet handig die te gebruiken, vraag me ook af of dat ding die snelheid wel trekt... iemand een idee? Ik hoor slechte dingen over dat Allied Data modem dat gratis is, heb geen zin om voor een Alcatel modem te betalen...
... klein ander vraagje: Planet zegt dat ik per 30 juni geen ADSL meer heb, dus activeringsdatum Speedlinq op 30 juni zetten of een andere datum?
Anoniem: 18185
bij ons vroegen we speedlinq aan en dat zou binnen 1 dag en 4 weken geregeld worden. tip voor jou.. 1juni aanvragenAnoniem: 97369 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:51:
... klein ander vraagje: Planet zegt dat ik per 30 juni geen ADSL meer heb, dus activeringsdatum Speedlinq op 30 juni zetten of een andere datum?
Anoniem: 145816
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 145816 op 01-06-2005 20:14 ]
Anoniem: 140820
Speedxs:Anoniem: 140820 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:49:
Ben toevallig ook op zoek naar een andere provider en toevallig heeft mijn buurman speedlinq
ook besteld en zou de aansluiting op 6 juni krijgen.
Dan ben ik benieuwd of dit ook zonder problemen gaat.
Maar als ik dit zo lees blijf ik maar geloof ik voorlopig bij demon.
Trouwens over goedkoop er is er nog 1 speedxs.nl deze slaat helemaal alles.
Bijna voor niks mischien is deze beter dan speedlinq.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Het gaat hier om ervaringen, dus plaats ik mijn ervaring.bjck schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:56:
Misschien handig om het netjes af te handelen in plaats van hier zo'n verhaal afsteken? Dan ben je er ook compleet vanaf en hoef je je er niet meer met bezig te houden. Scheelt een hoop denkwerk.
De vraag is alleen nogsteeds wie er gelijk heeft. Kon je het abonnement zo opzeggen na 5 weken. Is er ruimte geweest om het alsnog juist op te leveren. Welke termijnen hangen waaraan etc etc.
Zoek het uit, los het op en regel het. Dit soort verhalen hebben meer mensen met dienstverleners in alle richtingen. Niet alleen aanbieders van (mobiele)telefonie en internet. Zou wat worden als iedereen hier deze verhalen komt afsteken @ GOT.
Verder kan een oplevering gewoon 6 weken duren, daar kan Speedlinq verder niets aan doen als je lijn blijkbaar nog bezet is. Je kunt binnen 7 dagen altijd opzeggen, maar wacht je langer dan dat, jammer maar dan zit je vast aan je contract, behalve als de lijn uiteindelijk niet opgeleverd kan worden.Mijn verbinding is nog niet / te laat opgeleverd
Het komt een enkele keer voor dat de verbinding niet op tijd wordt opgeleverd. Uiteraard vinden wij dit vervelend voor je. In vrijwel alle gevallen is er dan iets misgegaan in het laatste stadium van de oplevering. Meldt dit altijd meteen bij de Technische Helpdesk (0900 - 77 333 54), want alleen als een storing gemeld is binnen 7 dagen na oplevering heb je "garantie" van het netwerk. Mocht de facturatie al op gang gekomen zijn, en het probleem bij Speedlinq liggen, dan crediteren wij je uiteraard voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de verbinding.
//
Ik kon dit niet lezen omdat ik geen internet meer had. Ik had al 30 euro uitgegeven aan een van-het-kastje-naar-de-muur-service en met brakke voorlichting, wist ik niet waar ik aan toe was. Ik vindt gewoon, dat als er zo'n slechte service wordt gegeven, waarbij er A. geen facturen worden gestuurd, B. er niet gereageerd wordt op aangetekende brieven en C. de helpdesk zou belachelijk duur is, dat ik er goed aan heb gedaan opzegging. Nu is het ongeveer 5 maanden later (in totaal) en nu pas kom ik te weten dat mijn lijn geactiveerd is. Sorry, maar ik vind dat dus echt slecht.man-o-script schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:19:
@YenNL: sorry hoor, maar in de Speedlinq FAQ staat duidelijk:
[...]
Verder kan een oplevering gewoon 6 weken duren, daar kan Speedlinq verder niets aan doen als je lijn blijkbaar nog bezet is. Je kunt binnen 7 dagen altijd opzeggen, maar wacht je langer dan dat, jammer maar dan zit je vast aan je contract, behalve als de lijn uiteindelijk niet opgeleverd kan worden.
Als je dus betaald, wordt je gewoon aangesloten, niets aan de hand. Achteraf krijg je het netjes terug indien van toepassing. Jammer alleen dat je dan met 2 internetverbindingen zit
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 145816 op 02-06-2005 12:48 ]
Anoniem: 136883
Je noemt nu toch allemaal dingen die je vooraf wist?Anoniem: 145816 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:41:
[...]
Ik kon dit niet lezen omdat ik geen internet meer had. Ik had al 30 euro uitgegeven aan een van-het-kastje-naar-de-muur-service en met brakke voorlichting, wist ik niet waar ik aan toe was. Ik vindt gewoon, dat als er zo'n slechte service wordt gegeven, waarbij er A. geen facturen worden gestuurd, B. er niet gereageerd wordt op aangetekende brieven en C. de helpdesk zou belachelijk duur is, dat ik er goed aan heb gedaan opzegging. Nu is het ongeveer 5 maanden later (in totaal) en nu pas kom ik te weten dat mijn lijn geactiveerd is. Sorry, maar ik vind dat dus echt slecht.
Ik hoef het niet meer en dat ik heb ik ze voor levering van enig product/dienst van ze al aangegeven, dat zij zelf dan door blijven hameren, is gewoon slecht. Ook worden er bedragen afgeschreven die totaal niet kloppen en als ze kloppen, dan wil ik daar een factuur van zien. Ik zou niet weten waar ik voor betaal.De enige brief ontvangen is de brief waarin vermeldt wordt dat mijn aanmelding verwerkt zou worden en de modem is 2 weken later dan mijn vraag opgestuurd, dus die heb ik toen geweigerd.
Speedlinq zou op zijn minst excuses kunnen aanbieden voor dit gezeur, maar ze sturen helemaal niks. Het enige wat ze naar mij toe communiceren is via mijn girorekening en via de telefoon, intimideren. Daarom kreeg ik er gewoon een louche smaak van in m'n mond en daarom wou ik dit hier plaatsen. Ik weet echt niet waar ik aan toe ben, maar Speedlinq houdt vast aan regels die zij zelf ook niet zijn nagekomen.
In deze situatie lijkt me een 'normale print' factuur toch wel redelijk. Ik vind het best dat ik veel betaal voor een helpdesk, maar dan verwacht ik ook een service die op die prijs lijkt. Dat is bij Speedlinq niet het geval. Ze reageren alleen maar per telefoon en kunnen zelfs geen antwoord geven op een aangetekende brief. Ik vind dat er zeker iets mis is bij Speedlinq, als ze gewoon hadden gereageerd op die aangetekende brief, mij verteld hadden wanneer mijn verbinding opgeleverd zou worden en gewoon eens beter zouden coördineren, had ik best bij speedlinq willen blijven. Het enige wat ik van die helpdesk kreeg was leugens, onwaarheden en gewoon slechte informatie. Ze kunnen dan wel goedkoop zijn, maar dat is nog geen excuus voor een helpdesk/communicatiebureau die ronduit bagger opereertbjck schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:44:
[...]
Je noemt nu toch allemaal dingen die je vooraf wist?
Facturatie gaat per email. Is niet raar, is bij zo goed als alle ISP's en mobiele telcomaanbieders zo. Mag ook wel in de huidige tijd, waarom een print per post verzenden.
Helpdesk is redelijk kostbaar tov andere ISP's, daar tegenover staat een (belachelijk) lage abonnements prijs. Dus je betaalt alleen als je ze nodig hebt voor de helpdesk, anders heb je er alleen maar voordeel aan.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik heb over het algemeen geen problemen met de mail. De enige keer dat ik wel problemen had, was Speedlinq net het slachtoffer geworden van een spamrun, dus dat kan ik Speedlinq ook niet echt aanrekenen (ik kreeg de mail uiteindelijk allemaal wel).Fern schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:39:
Hopelijk doen ze dan ook eens wat aan hun mail sever,die is nu(alweer)niet bereikbaar.
Maar wie weet wordt dat ook nog wel eens wat,de Speed is er,de(mail)linq nog niet!
Mail server doet het hier prima.Fern schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:39:
Hopelijk doen ze dan ook eens wat aan hun mail sever,die is nu(alweer)niet bereikbaar.
Maar wie weet wordt dat ook nog wel eens wat,de Speed is er,de(mail)linq nog niet!
Heb toch maar weer het modem gereset,doet het nu wel weer,afgelopen week had ik het zelfde euvel al 2x.Je gaat je wel afvragen waar het aan ligt,daarvoor nooit mail problemen enkel geen internet.-ET- schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:49:
[...]
Mail server doet het hier prima.
de enige problemen die ik heb gehad waren afgelopen week dat ik wat slecht mail kon ophalen maar voor de rest nooit problemen.
Fern schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:39:
Ook hier -never- nooit geen problemen met de e-mail van Speedlinq. Mogen we dan nu aannemen dat het dus niet aan Speedlinq ligt zoals je in je eerdere post al gelijk wilde suggereren want bij elke andere provider is er ook wel eens wat aan de hand, ja toch! Misschien is het best wel even een lokaal probleem geweest, maar het lijkt me handiger dan ook eerst te vragen of anderen ook die problemen hebben, tevens daar details bij te vermelden bij welke postcode dit is en of andere mensen daar ook dus last van hebben, ook zijn technische zaken zoals het merk/type modem en je gebruikte software dan interessant om te vermelden. Voor hetzelfde geldt is er soft- en/of hardwarematig bijvoorbeeld een firewall die bepaald netwerk verkeer aan het blokkeren is, ik noem maar wat? Ik hoop dat het voor je opgelost is nu, maar laat het dan anders weer even weten in ieder geval. Wie weet kunnen wij hier je dan helpen.Fern schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:23:
[...]
Heb toch maar weer het modem gereset,doet het nu wel weer,afgelopen week had ik het zelfde euvel al 2x.Je gaat je wel afvragen waar het aan ligt,daarvoor nooit mail problemen enkel geen internet.
Voor de rest is de verbinding gewoon goed(2780/600).
[ Voor 19% gewijzigd door MaximumPower op 04-06-2005 13:56 ]
Denk zelf dat het een lokaal of landelijk probleem is of is geweest(zie vorige posts van meerdere gebruikers)van Speedlinq zelf.Is een tijd goed gegaan dus of het aan mijn hardware ligt betwijfel ik ten zeerste(alleen wordt er dan gesuggereerd dat het aanjezelf ligt dat je het bijna gaat geloven ook).MaximumPower schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:47:
[...]
[...]
Ook hier -never- nooit geen problemen met de e-mail van Speedlinq. Mogen we dan nu aannemen dat het dus niet aan Speedlinq ligt zoals je in je eerdere post al gelijk wilde suggereren want bij elke andere provider is er ook wel eens wat aan de hand, ja toch! Misschien is het best wel even een lokaal probleem geweest, maar het lijkt me handiger dan ook eerst te vragen of anderen ook die problemen hebben, tevens daar details bij te vermelden bij welke postcode dit is en of andere mensen daar ook dus last van hebben, ook zijn technische zaken zoals het merk/type modem en je gebruikte software dan interessant om te vermelden. Voor hetzelfde geldt is er soft- en/of hardwarematig bijvoorbeeld een firewall die bepaald netwerk verkeer aan het blokkeren is, ik noem maar wat? Ik hoop dat het voor je opgelost is nu, maar laat het dan anders weer even weten in ieder geval. Wie weet kunnen wij hier je dan helpen.
Helaas voor jou en verder iedereen die dit lezen, ik WERK NIET voor Speedlinq. Door deze stemming ga ik je ook niet verder meer helpen. Sterker nog ik stop na dit bericht nu echt met het replyen op berichten van mensen in dit topic die halve- en/of onwaarheden verkondigen of dit suggereren en/of vage dingen vertellen.Fern schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:21:
[...]
Denk zelf dat het een lokaal of landelijk probleem is of is geweest(zie vorige posts van meerdere gebruikers)van Speedlinq zelf.Is een tijd goed gegaan dus of het aan mijn hardware ligt betwijfel ik ten zeerste(alleen wordt er dan gesuggereerd dat het aanjezelf ligt dat je het bijna gaat geloven ook).
Met mijn vorige provider ,waar ik 4 jaar bij zat, heb ik deze problemen nooit gehad btw.
Ik hoop ook dat het nu opgelost is(hoop doet leven toch?)...oh ja,als je me toch wil helpen,graag.mijn postcode is 8604VV...je werkte toch voor Speedlinq?
[ Voor 14% gewijzigd door MaximumPower op 04-06-2005 19:37 ]
[ Voor 31% gewijzigd door BAUKstEr op 06-06-2005 18:47 ]
Anoniem: 145596
Je weet ook dat op DSL de 8Mbps technisch niet te garanderen is? En dat het kan zijn dat je dus lagere snelheden hebt op jou telefoonlijn door de lengte of kwaliteit daarvan naar de telefooncentrale?Anoniem: 145596 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:22:
ik kan alleen maar zeggen ja hoor WEER die speedlinq helpdesk,,,,
heb sinds kort de all-in 4096 ,ja die met downloadsnelheid van 8mbit.
bereik bij lange na niet de snelheid,dus even mailen met speedlinq,
krijg je na een paar dagen een mailtje terug ,meneer u bent aangesloten hopende u voldoende te hebben geinformeerd..!!!!![]()
ze willen je echt gewoon alleen maar aan die telefoon horen en dan krijg je alleen maar te horen
dat ze het zo niet kunnen nakijken ?????![]()
ik heb liever dat ze de abb.kosten verhogen(1a2 euro)en een echte technische ondersteuning geven!!
deze manier van opereren kost ze op den duur toch echt hun eigen kop![]()
ik kan je alleen maar adviseren als je speedlinq overweegt aan te schaffen NIET DOEN!!
ik ga van de week maar alvast OPZEGGEN ,ik ben wel klant en een klein beetje service
doet bij mij ook wonderen ,maar het woord service kennen ze daar niet!!!!!![]()
Welke ADSL provider je op jouw locatie ook zult nemen, geen enkele zal die 8/1 snelheid kunnen leveren.Anoniem: 145596 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:22:
krijg je na een paar dagen een mailtje terug ,meneer u bent aangesloten hopende u voldoende te hebben geinformeerd..!!!!![]()
ze willen je echt gewoon alleen maar aan die telefoon horen en dan krijg je alleen maar te horen
ik heb liever dat ze de abb.kosten verhogen(1a2 euro)en een echte technische ondersteuning geven!!
ik kan je alleen maar adviseren als je speedlinq overweegt aan te schaffen NIET DOEN!!
ik ga van de week maar alvast OPZEGGEN ,ik ben wel klant en een klein beetje service
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Tja, ik snap ook niet dat ze dat aanbieden dat met 8mbit download als het netwerk dat niet haalt.Anoniem: 145596 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:22:
[ Voor 4% gewijzigd door Fern op 08-06-2005 20:37 ]
Beter de voorwaarden lezen. Je spreekt een maximale snelheid af, die afhankelijk is van drukte op het speedlinq-netwerk (wat geen probleem is) en technische beperkingen van ADSL (wat hier hoogstwaarschijnlijk het probleem is).Fern schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:38:
[...]
Tja, ik snap ook niet dat ze dat aanbieden dat met 8mbit download als het netwerk dat niet haalt.
Is gewoonweg lekker makerij,zou eigenlijk bestraft moeten worden als "misleidende reclame".
Er zou zoiets als een strafpunten systeem moeten komen als een provider een belofte of afspraak niet nakomt zodat voor nieuwe klanten een beter overzicht onstaat, wie een betrouwbare aanbieder is of niet,zeg maar een APK voor aanbieders,weet je tenminste wat je krijgt voor je met pech op de web staat.
Wordt dan ook een beetje moeilijker om de klant de schuld te geven
De voorwaarden zouden ze ook kritisch moeten bekijken dan,want vaak is die in het voordeel van de aanbieder en niet van de klant(ook al is die koning).THW Arie schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:56:
[...]
Beter de voorwaarden lezen. Je spreekt een maximale snelheid af, die afhankelijk is van drukte op het speedlinq-netwerk (wat geen probleem is) en technische beperkingen van ADSL (wat hier hoogstwaarschijnlijk het probleem is).
De contractsduur vind ik ook irritant, maar als je dat niet wilt, zul je meer moeten betalen en XS4all nemen.Fern schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:43:
[...]
De voorwaarden zouden ze ook kritisch moeten bekijken dan,want vaak is die in het voordeel van de aanbieder en niet van de klant(ook al is die koning).
B.v een contract aan gaan van een jaar(=12 maanden)en niet 13 maanden.
Dit zou dan een strafpunt moeten opleveren voor de aanbieder.
Dan kan je nooit hoger aanbieden dan 256Kbps misschien. Je hebt geen enkel weet van de kwaliteit van het telefoonie netwerk (kabels tussen centrales en elk pand) op elke afzonderlijke lijn/locatie.Fern schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:38:
[...]
Tja, ik snap ook niet dat ze dat aanbieden dat met 8mbit download als het netwerk dat niet haalt.
Is gewoonweg lekker makerij,zou eigenlijk bestraft moeten worden als "misleidende reclame".
Er zou zoiets als een strafpunten systeem moeten komen als een provider een belofte of afspraak niet nakomt zodat voor nieuwe klanten een beter overzicht onstaat, wie een betrouwbare aanbieder is of niet,zeg maar een APK voor aanbieders,weet je tenminste wat je krijgt voor je met pech op de web staat.
Wordt dan ook een beetje moeilijker om de klant de schuld te geven
p.s ik spreek hier dan niet alleen over de snelheden,maar over duidelijkheid,service en prijs/kwaliteit.
[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 08-06-2005 23:36 ]
Ik zit er nu dus niet tot September aan dit klote bedrijf vast, maar tot Februari '065.15 Bij wijziging van tariefplan op enig moment wordt de contractsduur standaard verlengd met een minimumperiode van 12 maanden, aanvangende vanaf het moment dat het contract normalerwijs zijn minimumperiode zou hebben bereikt, tenzij uitdrukkelijk anders aan de Klant is bevestigd door Speedlinq.
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 10-06-2005 16:46 ]
Dus jij had zoveel problemen met Speedlinq gehad en zulke slechte service in je eerste jaar dat je daarna je abo verlengt met een beter aanbod? Waarom ben je dan niet meteen vertrokken?[b][message=23566557,noline]Maar anyways, ik vind het erg slecht als je een beter pakket neemt bij hun, dat je metteen verneukt wordt door ze.
//
Mja, ik zat toen pas een halve maand bij hun, maar het abbo staat dus op naam van een huisgenoot van mij, toen ik hier in het huis kwam hebben we het verhoogt... dus ik had nog geen ervaring met hunman-o-script schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:02:
[...]
Dus jij had zoveel problemen met Speedlinq gehad en zulke slechte service in je eerste jaar dat je daarna je abo verlengt met een beter aanbod? Waarom ben je dan niet meteen vertrokken?
Als je je GSM abonnement verlengt en een cashback krijgt kijk je toch ook niet verbaasd op dat je er dan nog 1 of 2 jaar aanvast zit
Anoniem: 146616
Het standaard modem wat je er bij kan bestellen werd eerst geleverd met een firmware die niet zo gelukkig was met de hoge snelheden. Vandaar het 'klapperen'.Anoniem: 146616 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 09:36:
Mijn ervaringen met speedlinq,(ben er nu zon 7 maanden bij)
ik bestel het...
moet ervolgens 4 weken wachten NA de datum dat mijn modem binnen had moeten zijn, elke week gebeld, werd elke week opnieuw verzonden werd mij verteld, elke week niks binnenkrijgen...
dan krijg je ook nog s je rekening van kpn van het bellen naar de hgelpdesk van speedlinq waar je op rustige tijdstippen toch minimaal zo'n 10 minuten aan de lijn hangt voor je ook maar iemand spreekt...(a 70 cent per minuut!!!) dus hun maken fouten en jij mag lekker dikke rekeningen betalen en ho maar dat ze dat vergoeden...
nou dan krijg je dus eindelijk je troep binnen denk je dat t wel wekr...neuh hoor..
ja t werkt wel, maar zodra ik iets download gaat mn lijn klapperen is me verteld ofzo...komt erop neer dat als ik iets doe dat een beetje bandbreedte gebruikt mn connectie er gewoon uit klapt...
ondertussen ook al 346357353 keer voor gebeld...
Dit staat precies beschreven in de voorwaarden, is dus geen probleem, maar precies de bedoeling. Volgende keer iets beter lezen voor je een abonnement afsluit?en owja...had ik al gezegd dat je de eerste maand wel ff 85+60+35 euro mag dokken om je adsl te krijgen?! op je modem en aansluitkosten die zogenaamd gratis zijn...ja die krijg je na 3 maanden weers teruggestort!maar dat is vast een bekend probleem...
"Mijn verbinding is nog niet / te laat opgeleverdman omdat t zo lang duurde weigerde ik dat te betalen voordatt werkte ...dreigen ze verdomme me al weer af te sluiten omdat IK!!!! achterstallig ben...ik had fucking mn spullen nog niet eens binnen hufters...(zo mn frustraties zijn er weer uit)
Hoop dat je wat met de tips kunt doen (vooral de modem firmware upgrade moet je helpen). Want ik denk dat alleen het modem bij jou nu roet in het eten aan het gooien is.maar ik zit nu dus nog steeds met een zeiklijn...
al is t wel minder geworden...maar CS source lekker spelen ho maar...knalt er elke keer uit...
terwijl ik de oude 1.6 wel gewoon kan spelen...
en lekker mn pc snachts door laten ratelen is er dus ook niet bij..dus wat heb ik dan aan mn 3 mbit downstream?
dus...
iemand nog POSITIEVE DINGEN?!!!!
of liever tips?
kusje ^ ^
Anoniem: 146616
Anoniem: 120404
[ Voor 4% gewijzigd door MarkieNL op 11-06-2005 13:44 ]
Een aantal e-tech en sitecom modellen geven op het BaByXL netwerk wel een DSL-signaal maar dan krijg je geen IP adres. Er is door beide partijen firmware (eindelijk na lange tijd) die dit probleem oplost in de modems.Anoniem: 120404 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:16:
Geachte Tweakers,
Na 48 pagina informatie en klachten te hebben gelezen. Is het tijd om mijn verhaal hier ook kwijt te raken. Ik heb mij ook geabonneerd bij Speedlinq. Het is nu 3 maanden geleden dat ik het contract getekend hebt.
Nog steeds is het mij in al die tijd niet gelukt om online te komen onderhand ben ik nu met derde modem bezig om connectie te maken op het netwerk van Tiscali/Babyxl.
Is even nadenken welke merken heb ik in mijn handen gehad E-Tech multipc modem daarna een Sitecom ADSL Homestation en nu Alcatel 510 multipc modem.
De E-Tech en Sitecom modems heeft niks opgeleverd beide helpdeskers contact genomen. Dus ik moest wel een Alcatel aanschaffen die Speedlinq adviseerd. Ik heb er 3 weken opgewacht om dit produkt in me handen te krijgen.
Ik ben gelijk aan de slag gegaan met dit type modem. Er zijn allerlei soorten handelingen vericht om op het netwerk van Tiscali/Babyxl te krijgen. Na 3 dagen stoeien met Alcatel hebben hun ook zich over gegeven en mij wijs gemaakt dat dit produkt niet geschikt voor het netwerk van Tiscali/Babyxl ?
Daar zit je dan met een aantal rekeningen in je handen. Totaal schade € 1000,-
Ik hoop dat jullie wat suggesties voor mij hebben ? Wat is wijsheid
Dit zijn de instellingen die ik door heb gekregen van speedlinq
Bridged Enabled
Encapsulation Bridged IP LLC
Vpi 0
Vci 34
Dhcp Client Enabled
Mijn Alcatel 510 multipc modem is voorzien van firmware 4.2.7.16
Er is een ini.file geupload naar het modem
Download Bridged Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7
Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7
http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510
[ Voor 20% gewijzigd door T-mo-T op 12-06-2005 10:38 ]
Geachte bjck,bjck schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:53:
Kijk even welke firmware versie je hebt in je modem. Op speedtouch.nl staan ook voor te downloaden configuraties (die ook te vinden zijn in de configuratie tool voor de speedtouch) die je zo in je modem kan zetten.
Kijk even hier.
Keuze uit twee opties:
• Je modem als router. Download Bridged Ethernet Tiscali/BaByXL
• Je modem als bridge. Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL (dus andere router erachter of één PC die externe IP krijgt)
Moet lukken lijkt mij. Wat is je situatie? Wel een DSL signaal maar geen IP alleen? Of helemaal geen signaal? Of iets anders?
[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 12-06-2005 19:15 ]
[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 12-06-2005 19:21 ]
Lucky Goldstar
Dan maakt de opzegtermijn toch niets uit? Je zegt gewoon nu alvast op per eerst volgende datum (was na 13 maanden dacht ik) en hoort vanzelf welke datum dat is.DJkim schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:38:
Wat is opzegtermijn bij Speedlinq precies? ik ga alvast opzeggen...
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Als je geen linesharing meer hebt (ook wel kill-voice), dus je KPN-telefonie abonnement meer hebt komt er een toeslag van 9.50 per maand bij voor het gebruik van de koperlijn inderdaad.Erw schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:10:
Is het nou nog steeds zo dat als je geen Kpn telefoon aansluiting hebt dat je 10 euro extra betaald?
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 15-06-2005 21:12 ]
Wat een onzin zeg, maar goed.....bjck schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:11:
[...]
Als je geen linesharing meer hebt (ook wel kill-voice), dus je KPN-telefonie abonnement meer hebt komt er een toeslag van 9.50 per maand bij voor het gebruik van de koperlijn inderdaad.
Bedrag is nagenoeg gelijk aan KPN-belbudget.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq