Nokia N Series - N71, N73, N80, N92, N93

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.193 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Inderdaad, je kan de N80 volgens mij beter vergelijken met de SE P990i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Joni schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:59:
Inderdaad, je kan de N80 volgens mij beter vergelijken met de SE P990i.
Dat is ook weer een klasse apart. Vergelijkbare telefoons zullen dan ook symbian 9 moeten hebben.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat heeft de PE 990i toch ook? Volgens de SE site draait de P990i op Symbian 9.1. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joni schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:00:
Dat heeft de PE 990i toch ook? Volgens de SE site draait de P990i op Symbian 9.1. Of zie ik iets over het hoofd?
P990 is geen Series 60 maar UIQ 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:22
zojuist contact gehad met belconcurrent.nl, deze geven aan dat ze de n80 in de eerste week van april verwachten.

Dit kan toch niet waar zijn? De n80 staat gepland in het 2e kwartaal van 2006. Aangezien je in dit geval altijd een of twee kwartalen erbij op moet tellen, kan dit nooit de eerste week van april zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het is niet zo heel waarschijnlijk, winkels zijn altijd erg positief met schattingen, zodat je weer als eerste bij hun komt (wanneer hij ongeveer uit komt), zodat je nog meer vol kunnen lullen met onzin en uiteindelijk het product bij hun koopt.
Als Nokia op Cebit de definitieve versie kan laten zien, is het mogelijk dat we rond april de n80 kunnen verwachten, maar dat zie ik nog niet gebeuren. MR (van newmobile.nl) is redelijk goed geinformeerd en die heeft nog recentelijk veranderingen gehoord die met de N80 zijn gebeurd. Dus verwacht niet dat hij rond april in de schappen ligt. Dit zal naar mijn schatting (en ook van vele andere forumbezoekers) rond half mei zijn. Net voor de K800 (niet dat dat de directe concurrent is, maar het werkt wel). De k800 komt trouwens rond eind mei, begin juni.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Belcompany wist mij te vertellen dat de nokia 6280 uitgesteld is en dat de n80 in week 12 uitkomt (onder voorbehoud natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel leuk zijn week 12, maar ik denk dat dat niet gaat lukken bij Nokia, da's al over 2 weken.
Ik heb een mailtje van Nokia terug gehad waarin ze zeiden 2e kwartaal, dus zal wel april, mei of juni worden. (ik denk eind juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmjjaa april zal ik nooit geloven.
Het is een trucje van nokia, zodat je niet naar andere telefoons gaat kijken en blijft vastplakken aan je n80. Dus ja een verwachte datum bij nokia toestellen zegt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:22
zijn er al meer mensen die problemen hebben met de trilfunctie van de N70?

Ik krijg deze namelijk niet aan de praat.

edit: never mind, hij was aan 't opladen :]

[ Voor 17% gewijzigd door MDVej op 09-03-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PSP waar ook Wifi op zit, maar als ik 3 pagina's bezocht heb krijg ik al de melding dat het geheugen vol is, hoe zou dat met de Nokia N80 zijn? Ik kan me voorstellen dat het werkgeheugen voor Wifi niet al te groot is?

Weet iemand trouwens Nederlandse Symbian sites, ik ben nog helemaal niet bekend hiermee, ik wil wel eens weten wat ik hiermee allemaal kan en wat voor programma's daar voor beschikbaar zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:31:
Ik heb een PSP waar ook Wifi op zit, maar als ik 3 pagina's bezocht heb krijg ik al de melding dat het geheugen vol is, hoe zou dat met de Nokia N80 zijn? Ik kan me voorstellen dat het werkgeheugen voor Wifi niet al te groot is?

Weet iemand trouwens Nederlandse Symbian sites, ik ben nog helemaal niet bekend hiermee, ik wil wel eens weten wat ik hiermee allemaal kan en wat voor programma's daar voor beschikbaar zijn.

Alvast bedankt!
Nog geen programma's want alles moet opnieuw gelicenseerd worden voor Symbian 9.x dat geld ook voor de p990 en n91 etc. etc.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

de browser van de psp is blijkbaar bagger, want het is een browser implementatie probleem, op nokia draait opera geloof ik, en voor small screen devices kan naar mijn mening daar niks aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een paar posts hierboven staat dat iemand mail had gekregen van nokia dat het 2e kwartaal wordt voor de N80. Ik heb ze vorige week gemaild en eergister mail terug gekregen waarin staat dat zowel de E60 als de N80 (de 2 interessante telefoons voor mij) allebei 1e kwartaal komen.
Fijn als nokia zo homogeen is.
Ik mail ze wel weer opnieuw met dezelfde vraag en of ze even aan de hoofd van afdeling het antwoord willen vragen, alvorens een mail terug te sturen.

dit is wat ik kreeg:
Om te antwoorden op uw vraag, de Nokia N80 komt op de markt in het 1ste kwartaal van 2006, als ook de Nokia E60.

Een specifieke datum kunnen wij u helaas niet meedelen omdat deze afhangt van
de afname van de locale dealers bij hun distribiteur.

Daarom willen wij u vragen om voor verdere informatie contact op te nemen met een
locale Nokia dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:18:
Een paar posts hierboven staat dat iemand mail had gekregen van nokia dat het 2e kwartaal wordt voor de N80. Ik heb ze vorige week gemaild en eergister mail terug gekregen waarin staat dat zowel de E60 als de N80 (de 2 interessante telefoons voor mij) allebei 1e kwartaal komen.
Fijn als nokia zo homogeen is.
Ik mail ze wel weer opnieuw met dezelfde vraag en of ze even aan de hoofd van afdeling het antwoord willen vragen, alvorens een mail terug te sturen.

dit is wat ik kreeg:
Om te antwoorden op uw vraag, de Nokia N80 komt op de markt in het 1ste kwartaal van 2006, als ook de Nokia E60.

Een specifieke datum kunnen wij u helaas niet meedelen omdat deze afhangt van
de afname van de locale dealers bij hun distribiteur.

Daarom willen wij u vragen om voor verdere informatie contact op te nemen met een
locale Nokia dealer.
Ik had die mail van Nokia gehad, beetje vreemd inderdaad, ik heb eind vorige week of begin deze week een mail gehad waarin ze zeiden 2e kwartaal. Lijkt me ook raar 1e kwartaal, dan zou die n80 binnen 2 a 3 weken al in de winkels moeten liggen, ik denk dat we er hier dan wel al meer over gehoord zouden hebben, er zijn hier genoeg mensen op GOT die kennissen hebben in de telecomwereld. We zullen zien en we wachten af, ik kan m'n abo toch pas verlengen vanaf 11 april...... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:30
hmm.... Op expansys.nl worden de N80 en N91 nu voor pre-release aangeboden.
de N80 kost daar los € 909.95 en de N91 € 984.95....
dat is los wat duurder dan ik verwachtte, zeker voor de N80, of is expansys gewoon een beetje een duurdere site tov andere internetwinkels?
Moet nog maar zien hoeveel de N80 me gaat kosten met verlenging voor 1 jaar... zal wel richting 400 euro gaan helaas

Links:

N91: http://www.expansys.nl/product.asp?code=121479

N80: http://www.expansys.nl/product.asp?code=127499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

expansys is altijd rete duur bij de first release.... trouwens daarna ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Release date N80 bij Vodafone UK is 20 April :)
Ik ben benieuwd hoe lang het dan nog duurt voordat wij hem in Nederland kunnen aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Release date op O2 is ook 20 april in the UK. De telefoon komt dus inderdaad over ongeveer een maand. Nederland zal niet later dan UK de telefoon krijgen, dus ik verwacht hem voor mei. Dit is dus tweede kwartaal, maar gelukkig wel begin tweede kwartaal. Niet de juni waar we voor vreesden.

gr M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:22:
Release date op O2 is ook 20 april in the UK. De telefoon komt dus inderdaad over ongeveer een maand. Nederland zal niet later dan UK de telefoon krijgen, dus ik verwacht hem voor mei. Dit is dus tweede kwartaal, maar gelukkig wel begin tweede kwartaal. Niet de juni waar we voor vreesden.

gr M
tenzij Voda (net als bij veel toestellen, zie de Moto E1000 en V3x) het alleenrecht voor de eerste 3 maanden afkoopt. dan moet je wachten tot juli. Dat gebeurde ook met de Vario/Qtek 9100: die was de eerste 2 maanden alleen voor t-mobile. Steeds vaker willen providers zo klanten gaan binden. Jammer is dan ook dat de toestellen softwarematig (vooral door Voda) erg verknald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
n80 wordt juni, volgens nokia op cebit...

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kyddil schreef op zondag 12 maart 2006 @ 01:10:
n80 wordt juni, volgens nokia op cebit...

:(
Klopt bevestigt door MR (van newmobile) en andere fora. Dit is dus echt flink balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Laatst online: 18-01-2021
nomad85 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 02:05:
[...]

Klopt bevestigt door MR (van newmobile) en andere fora. Dit is dus echt flink balen.
MR heeft het zelf aan me verteld ;), en N71 wordt import als het goed is... Wanneer die uitkomt weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kyddil schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:33:
[...]

MR heeft het zelf aan me verteld ;), en N71 wordt import als het goed is... Wanneer die uitkomt weet ik niet...
Tja ik kon natuurlijk niet weten dat dat je bron was. MR kom je op verschillende fora tegen, heb wel eens met hem gepraat op deze fora. Zijn eigen site bekijk ik ook frequent.

Ontopic verder is dit dus echt niet zo grappig. De N80 heeft op dit moment weinig concurrentie en misschien dat nokia daardoor nogal langzaam is. Ze lijken althans alles behalve haast te hebben. Voor mij is het niet zo erg, ik kan tot maximaal juni wachten om dan mijn abbo te verlengen, maar dat doe ik liever niet. Toch jammer dat nokia deze manier van introduceren heeft, SE laat eigenlijk nooit dingen lang uitgesteld liggen. Mijn laatste 3 telefoons waren SE, de volgende dan misschien ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb contact gezocht met Nokia omtrent de (geplande) release datum van de N80 in Nederland. Ik kreeg het volgende antwoord:

Bedankt voor het contacteren van de Nokia Helpline.

Om te antwoorden op uw vraag, de Nokia N80 zal verkrijgbaar zijn in het 2de kwartaal van 2006.

Indien u nog verdere informatie wenst , aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Wendy
Nokia Service Professional
Nokia Helpline

Met dank aan Wendy :)

[ Voor 3% gewijzigd door DavidK op 13-03-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar april en juni zijn allebei 2e kwartaal, dus schieten we er verder nog niks mee op.
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De geruchten die gaan voor de release van mei... waarschijnlijk wordt het dus eind mei begin juni...
Dat is toch nog wel het wachten waard? Zo'n telefoon zie je niet elke dag voorbij komen. Het duurt wel even voordat een telefoon als de N80 als standaard verkocht wordt.

Zolang ik de telefoon mee kan nemen naar Italia ben ik te vreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit sinds kort beetje te twijvelen tussen de N70 en N80.

Het geval wil dat ik op mijn baantje na schooltijden veel met stof in aanraking kom. De N80 is een slide phone, dus ik ben bang dat ik hem stuk schuif dan. (Het is niet alleen stof, ook kleine korrels. Die al tussen de plastic lijnen en tussen het toetsenbord van mijn 6230 zitten)

Zal het dan toch verstandiger zijn de N70 te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:48:
Zit sinds kort beetje te twijvelen tussen de N70 en N80.

Het geval wil dat ik op mijn baantje na schooltijden veel met stof in aanraking kom. De N80 is een slide phone, dus ik ben bang dat ik hem stuk schuif dan. (Het is niet alleen stof, ook kleine korrels. Die al tussen de plastic lijnen en tussen het toetsenbord van mijn 6230 zitten)

Zal het dan toch verstandiger zijn de N70 te nemen?
Haal hem niet uit je zak als je aan het werk bent.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
was ook mijn eerste ingeving, of doe je telefoon in een kluisje (als ze die daar hebben). Neem aan dat je niet met je telefoon staat schoon te maken?
En als het allemaal echt niet zonder kan, neem gewoon een dikke verzekering op je n80, heb je als ie het echt niet meer doet zo een nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet schoonmaken. Het is schuren. Ook als ik hem in me zak heb, komt er stof op me 6230. Het is misschien dan gewoon verstandig een N70 te kopen. Of zo'n telefoon condoom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

:X NOU ZEG. EEN 10tal posts geleden had ik ook al mijn mail gepost die ik van nokia gekregen had, waarin stond dat zij 1e kwartaal hadden staan voor E60 en N80. Een paar posts boven de mijne stond toen iemand die mail gekregen had over 2e kwartaal. Dus ik had toen gezegd opnieuw aan ze te vragen.
Dat heb ik dus gedaan, en vandaag mail terug gekregen.

Om te antwoorden op uw vraag, zaols wij u reeds gemeld hebben komen de Nokia E60 en N80 in het eerste kwartaal van 2006 op de markt.

Op onze dienst beschikken wij enkel over het kwartaal waarin de nieuwe producten op de markt komen. Een specifieke datum kunnen wij u helaas niet bezorgen om deze
variabel per regio en ook bëinvloedbaar is door de afname van de locale dealer bij
hun leverancier.

Voor meer informatie willen wij u vragen om contact op te nemen met een locale
Nokia dealer bij u in de buurt.

Indien U verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Kristof
Dutch Team
Nokia Helpline
0900/2021977

BREEK ME DE KLOMP. Weer zeggen ze 1e kwartaal en WEER staat enkele posts boven me weerr iemand die mail gekregen heeft van nokia over 2e KWARTAAL. Zijn ze daar nou helemaal van de pot ger*kt. Dit slaat toch echt helemaal nergens op.

Ach ja, ik ga ze niet voor een derde keer mailen hoor. ik kreeg de mail trouwens van kristof, zoals je kan zien.

Nou ja....ondertussen geloven we toch niet in een eerdere datum dan mei dus ja. Nokia ......lekker hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Ik hoop dat de Nokia N80 snel komt, mijn abo loopt af op 8 juni en is reeds opgezegd... Ik zou erg graag dit toestel als nieuwe gsm willen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:28:
:X NOU ZEG. EEN 10tal posts geleden had ik ook al mijn mail gepost die ik van nokia gekregen had, waarin stond dat zij 1e kwartaal hadden staan voor E60 en N80. Een paar posts boven de mijne stond toen iemand die mail gekregen had over 2e kwartaal. Dus ik had toen gezegd opnieuw aan ze te vragen.

Om te antwoorden op uw vraag, zaols wij u reeds gemeld hebben komen de Nokia E60 en N80 in het eerste kwartaal van 2006 op de markt.

Op onze dienst beschikken wij enkel over het kwartaal waarin de nieuwe producten op de markt komen. Een specifieke datum kunnen wij u helaas niet bezorgen om deze
variabel per regio en ook bëinvloedbaar is door de afname van de locale dealer bij
hun leverancier.

Indien U verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Kristof
Dutch Team
Nokia Helpline
0900/2021977

BREEK ME DE KLOMP. Weer zeggen ze 1e kwartaal en WEER staat enkele posts boven me weerr iemand die mail gekregen heeft van nokia over 2e KWARTAAL. Zijn ze daar nou helemaal van de pot ger*kt. Dit slaat toch echt helemaal nergens op.

Ach ja, ik ga ze niet voor een derde keer mailen hoor. ik kreeg de mail trouwens van kristof, zoals je kan zien.

Nou ja....ondertussen geloven we toch niet in een eerdere datum dan mei dus ja. Nokia ......lekker hoor :?
en zo wachten we als 3 kwartalen op de N91: zou eerste 4Q2005 zijn, toen 1Q2006, nu 2Q2006 em het gerucht gaat 3Q2006. Dus wees niet verrast als de N80 ergens in augustus op de markt komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speculeren of wanneer een telefoon wel of niet verschijnt... het is allemaal makkelijk. Ik ben meer benieuwd of de telefoon op de Cebit staat of gestaan heeft. Zijn er al meer re/previews bekend?
Bewegende beelden van de telefoon, dat soort dingen vind ik interessanter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een beetje meer in de waagschaal te leggen hoe de N80 straks in de markt zal liggen, moeten we de N80 wel gaan vergelijken.

Ik heb even wat rond gegeken en vind de Qtek9100 en QtekS200 (ver)gelijkwaardig aan de N80.
Ook de SE P990(i) is vergelijkbaar met de N80.

Het gaat er dan niet om welk besturingssysteem of dat het minimaal 3mp camera moet zijn.

Misschien dat we er nog meer kunnen verzamelen, om zo te kijken of de N80 een allround en goede gsm/pda is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb vandaag op de cebit met alle telefoons kunnen spelen, hier is mijn indruk, ter info ik ben nu een tevreden gebruiker van een SE s700i...

De N80,N70,N9x en e7x series telefoons zijn voor mij allemaal hetzelfde qua software tenslotte zijn het allemaal symbian telefoons.

De N91 voelt solide aan en de mp3 speler is goed uitgewerkt en reageert vlot.
De n80 sprong er voor mij niet speciaal uit.
De e70 heb ik het meest mee gespeeld. Aangezien ik SE gewend ben was het even wennen qua bedienen, ik heb even gebrowsed via gprs naar tweakers en dergelijke, dit vond ik op het grote scherm prettig en goed leesbaar, daarnaast was het navigeren ook erg makkelijk, bv je history word getoond als screenshots en je kon bv de pagina in 1 keer laten zien en dan direct springen naar een stukje waar je op inzoomde. De music player van de N91 was ook hier beschikbaar. Typen met het toetsenbord open was ook wel prettig. Het zoeken naar wireless netwerken ging ook makkelijk en er waren er natuurlijk veel te vinden. Er zat een 2 mega pixel camera op zonder flash, en zonder beschermkapje oid. Beeldkwaliteit was goed en de filmpjes waren van goede kwaliteit (geen 3gp) en waren full screen af te spelen. De telefoon is ook erg groot, ten opzichte van de s700 was hij ongeveer even dik en 2 cm langer.
Ook nog even met word gespeeld, dit typte makkelijk en zover ik kon zien redelijk voor op een mobiel.

Heb ook met samsung gespeeld, ik weet de modellen niet maar

Er was een 7 ,8 en 10 mega pixel telefoon. foto kwaliteit was goed en de telefoon te lomp.
Op de 7 megapixel zat een echte flash, op de 8 megapixel een nepperd maar betere form factor.
Het waren allemaal koelkasten. De gemaakte foto werd meteen op een professionele fotoprinter afgedrukt en zag er goed uit.

Ze hadden ook een game telefoon, via tv-out op de tv aangesloten en via een "null-modem" kabel verbonden met een telefoon aan de andere kant. Hierop was een tekken variant( 3d vechtspel) met playstation 1 gfx kwaliteit te spelen. Dit ging goed op de telefoon, dus hier is zeker een markt voor.

Sony ericsson
Je hebt geloof ik de m 600 en de w950 zijn identiek behalve dat de m600 een beter toetsenbord heeft en de w950 4gb flash. Ik vond de mediaplayer beter geintegreerd en uitgewerkt als op de nokia n91, maar vind de w950 ook een mooiere telefoon, maar het ontbreken van een camera voor deze doelgroep zie ik als een groot gemis.

De p990i is een alleskunner maar een bakbeest, het is meer een pda als een telefoon.

Als je iets meer wilt weten dan hoor ik het wel, vergeet niet, het bovenstaande is mijn indruk en mijn mening, maar ik probeer zo objectief mogelijk te blijven. Het zal duidelijk zijn dat de winnaar voor mij de e70 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je wat meer vertellen over je ervaringen met de N80, daar gaat uiteindelijk bijna het hele topic al over.

Thanx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Tja je kan over de n80 eigenlijk alles extrapoleren wat ik zeg over de e70.
De software is allemaal hetzelfde, media player, office tools. Ik vond het thema wel prettig om te lezen. De telefoon zelf lag goed in de hand. Een slider is natuurlijk wel practische qua formaat dan bv de e71.
Maar het blijft een dikke telefoon ,overigens net zo dik als de s700 maar vergeleken met een samsung slider is deze dik en de smasung elegant. Overigens vind ik slider niet stevig aanvoelen, maar dat heb ik met alle sliders, je kan ook zeggen dat hij makklijk open en dicht gaat.
Er zit een slechter scherm op 242k ipv 16 miljoen kleuren, maar dat is niet iets wat mij opviel toen ik hem in mijn hand had.
De 3mp kan ik niet beoordelen op dat scherm.

maar zoals gezegd ik ben tevreden over de software en features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Is er iemand op CeBit geweest die heeft geprobeerd het sluiter geluid uit te krijgen van de N80?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de N92 ook aan de tand gevoeld it0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het camerageluid op Symbian S60 telefoons:

Voor zo ver ik weet is dit afhankelijk van het profiel (en de instelling van dat profiel) dat je gebruikt bij het nemen van een foto. Als de waarschuwingstonen uit staan dan hoor je normaal gezien geen sluitergeluid.

MAAR:

De nokia 6260 is hierop een uitzondering. Op deze S60 telefoon krijg ik het camerageluid van de standaard camera-applicatie niet uit. (Wel mbv thirdparty apps voor de camera zoals CameraFX etc...)
Wat de oorzaak hiervan is weet ik niet precies. De camera zit nogal onopvallend en verborgen in deze telefoon, misschien is dat de reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Thooijs: Nope sorry, maar er werd inderdaad veel dvb getoond, maar volgens mij loopt nl daar nog veel mee achter? Het lijkt me persoonlijk makkelijker om een tivo achtig systeem te hebben dat je favoriete shows synced met je telefoon, zodat als je bij de bushalte staat niet naar 1 of ander belspel hoeft te kijken. Ik denk wel dat de resolutie en beeld kwaliteit voldoende zijn om deze telefoons als videospeler te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig :) dat iedereen hier andere data noemt wanneer de N80 op de nederlandse markt komt, volgens mij weet niemand het precies, nokia zegt de enke x 1e kwartaal, de andere x 2e kwartaal, dan heb je nog mensen van newmobile en van de info op cebit, waarin gezegd wordt juni 2006 en dan nog de info van vodafone dat de gsm in april in de UK uitkomt.
Zo wordt er een hoop geroepen.... We zien het wel wanneer die uitkomt, hopelijk zo snel mogelijk.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:23:
Wel grappig :) dat iedereen hier andere data noemt wanneer de N80 op de nederlandse markt komt, volgens mij weet niemand het precies, nokia zegt de enke x 1e kwartaal, de andere x 2e kwartaal, dan heb je nog mensen van newmobile en van de info op cebit, waarin gezegd wordt juni 2006 en dan nog de info van vodafone dat de gsm in april in de UK uitkomt.
Zo wordt er een hoop geroepen.... We zien het wel wanneer die uitkomt, hopelijk zo snel mogelijk.
:9
Inderdaad, die winkel zegt dan, die internetwinkel zegt week 12, die roept juni, die roepen augustus.
Trust no-one!
Je moet sterk genoeg zijn om niet op alle valse hoop in te gaan, hij komt vanzelf wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Ik heb afgelopen week eens met de n80 en de e61 mogen spelen. De n80 is mij enigzins te dik om echt fijn als telefoon dienst te doen. Wel maakt de camera relatief goeie plaatjes @ 3MP. Wat mij het meest bevalt aan beide is de "Next Generation" Browser. Eindelijk echt internet op je mobiele telefoon.

Groot nadeel van de n80: de schermresolutie is gewoon té hoog voor de afmetingen ervan. 352x416 op dat friemelschermpje betekent dus echt dat alles héél erg klein wordt!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik vind het juist heerlijk als alles lekker klein is, maar toch leesbaar. Ik hou er ook niet van als een monitor op bijv 1024*768 staat. Gaat hij meteen weer naar minstens 1280*1024, liefst 1600*1200.

De resolutie is echt nog niet zo hoog dat het de telefoon dingen scherp weergeeft, maar dat het te klein is voor het menselijk oog, dus deze ontwikkeling kan ik tot nu toe alleen maar aanmoedigen (hogere resoluties).

Is de relatieve resolutie van de n80 scherm hoger dan die van een monitor?
even rekenen:
(ruwe berekening)
1280*1024 = 1310720 .....17 inch monitor ( 34 cm * 27,2) --> 1417 pixels per vierkante cm.
352*416 = 146432..... 3,5*4,1 cm scherm N80 --> 10204 pixels per vierkante cm

Volgens mij berekening ik het zo prima, maar dat zou betekenen dat er ruim 7x zoveel pixels per vierkante cm zit op de N80 in verhouding tot een 17 inch tft beeldscherm

Moch ik een fout maken, kan iemand me er dan op wijzen. (en niet van een 17 beeldscherm is niet 34 cm breed, maar 33,8....want dat zal het verschil niet zijn!)

Oke, mijn eerste opmerking breng ik dus zelf in twijfel. De resolutie van een telefoon is 7x zo hoog, het kan dus best zijn dat dingen echt best klein weer gegeven worden op het scherm.
Toch knap dat schermpjes van telefoons al zo ver in ontwikkeling zijn.
We zullen het allemaal zien als hij uitkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 19-03-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:40:
Ik heb afgelopen week eens met de n80 en de e61 mogen spelen. De n80 is mij enigzins te dik om echt fijn als telefoon dienst te doen. Wel maakt de camera relatief goeie plaatjes @ 3MP. Wat mij het meest bevalt aan beide is de "Next Generation" Browser. Eindelijk echt internet op je mobiele telefoon.

Groot nadeel van de n80: de schermresolutie is gewoon té hoog voor de afmetingen ervan. 352x416 op dat friemelschermpje betekent dus echt dat alles héél erg klein wordt!
zelfde als bij de N90 dus. Er is nog niet zoveel software voorhanden met die resolutie-instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:40:
[...]

zelfde als bij de N90 dus. Er is nog niet zoveel software voorhanden met die resolutie-instellingen
Komt vanzelf, zeker nu nagenoeg alle fabrikanten overstappen op QVGA of zelfs nog hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

nomad85 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:06:
Ik vind het juist heerlijk als alles lekker klein is, maar toch leesbaar. Ik hou er ook niet van als een monitor op bijv 1024*768 staat. Gaat hij meteen weer naar minstens 1280*1024, liefst 1600*1200.

De resolutie is echt nog niet zo hoog dat het de telefoon dingen scherp weergeeft, maar dat het te klein is voor het menselijk oog, dus deze ontwikkeling kan ik tot nu toe alleen maar aanmoedigen (hogere resoluties).

Is de relatieve resolutie van de n80 scherm hoger dan die van een monitor?
even rekenen:
(ruwe berekening)
1280*1024 = 1310720 .....17 inch monitor ( 34 cm * 27,2) --> 1417 pixels per vierkante cm.
352*416 = 146432..... 3,5*4,1 cm scherm N80 --> 10204 pixels per vierkante cm

Volgens mij berekening ik het zo prima, maar dat zou betekenen dat er ruim 7x zoveel pixels per vierkante cm zit op de N80 in verhouding tot een 17 inch tft beeldscherm

Moch ik een fout maken, kan iemand me er dan op wijzen. (en niet van een 17 beeldscherm is niet 34 cm breed, maar 33,8....want dat zal het verschil niet zijn!)

Oke, mijn eerste opmerking breng ik dus zelf in twijfel. De resolutie van een telefoon is 7x zo hoog, het kan dus best zijn dat dingen echt best klein weer gegeven worden op het scherm.
Toch knap dat schermpjes van telefoons al zo ver in ontwikkeling zijn.
We zullen het allemaal zien als hij uitkomt.
Dat zou op een 17 inch beeldscherm beteken dat de resolutie ongeveer 3360x2688 (zelfs nog hoger, maar is een ruwe schatting) is.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Een hogere resolutie betekent dat het beeld scherper is, en als je de grootte niet aanpast dat het kleiner
wordt. Normaal stel je dat bij, het is echt niet zo dat je allemaal miniscule lettertjes hebt...

ik heb in ieder geval geen klachten over dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ja precies, als ik op een monitor een resolution van 3360x2688 zou hebben, dan kan ik alsnog de lettergroote aanpassen zodat het leesbaar is. Dit is ook het geval bij de N80... klein scherm.... hoge resolutie... en gewoon grotere letters per pixels. Geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Je kán de lettergrootte inderdaad aanpassen. Alleen doet 95% van de gebruikers dat niet. Gevolg: te kleine lettertjes, slecht apparaat. Default moeten dit soort dingen gewoon goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:28:

hun leverancier.

Kristof
Dutch Team
Nokia Helpline
0900/2021977

Zo, 2 weken geleden een mailtje gestuurd naar die Kristof, om te vragen hoe bovenstaande nou in elkaar steekt, hierbij het antwoord:

Om te antwoorden op uw vraag, op dit ogenblik staat het op onze dienst bekend
dat de
Nokia E60 op de markt komt in het 1ste kwartaal van 2006 en de N80 in het 2de
kwartaal.

Een specifieke datum kunnen we helaas niet meegeven omdat deze afhankelijk is van
de afname van de locale dealers bij hun leverancier.

Indien u nog verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te
contacteren.

Kristof
Nokia Careline

Dus nu is het verhaal eindelijk rond! Goed gedaan Nokia 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hoezo zou Nokia die dingen moeten lanceren? Het ligt gewoon puur bij de mobiele aanbieders als KPN, Telfort, etc. Als zij vinden dat ze een pakket aan kunnen bieden met die mobieltjes, dan zouden ze nu al in de winkel liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:26:
Hoezo zou Nokia die dingen moeten lanceren? Het ligt gewoon puur bij de mobiele aanbieders als KPN, Telfort, etc. Als zij vinden dat ze een pakket aan kunnen bieden met die mobieltjes, dan zouden ze nu al in de winkel liggen..
ga er maar vanuit dat, als ze beschikbaar zijn bij Nokia, de aanbieders als een gek die toestellen gaan lanceren. Omzet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
De N91 is er over 3 weken als het goed is! _/-\o_

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:47:
[...]

ga er maar vanuit dat, als ze beschikbaar zijn bij Nokia, de aanbieders als een gek die toestellen gaan lanceren. Omzet!!
Ik heb de N80 en e61 juist via de lokale mobiele aanbieder in de hand gehad... misschien zijn ze nog niet in grote getale leverbaar, maar reken er maar op dat ze al lang bij KPN en consorten op de testbank liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Garyu schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:26:
Het viel mij een paar weken geleden op hoe veel reclame er werd gemaakt voor de N70.

Volgens mij heeft Nokia een foutje gemaakt door te veel in te zetten op de N70, en daar te veel van geproduceerd.
De N80 verkoopt zichzelf bijna, nog geen duidelijke voorbeelden (op de Cebit stonden ze in het :r zwart, die zien er niet uit, ik wil aluminium) te zien geweest voor het publiek, en toch heeft het voor mij (en voor velen in dit topic) al een :9~ hebbûh gehalte.

Maar eerlijk gezegd ben ik bang voor nog meer uitstel: het is dé ideale telefoon voor de komende jaren: alles zit er op wat je maar kan wensen.
Tot ze met een foon komen met het uiterlijk van een N70 en de functionaliteit van de N80 :P (dan zou het voor mij helemaal ideaal zijn, ik heb een hekel aan telefoons met grote bewegende delen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hmm, wat mij wel opviel bij de N80 is dat het plastic aan de achterkant een beetje gammel aanvoelde. Daarnaast is ie erg dik en zwaar in vergelijking tot andere modellen. In het begin dacht ik echt "supertelefoon", maar op dit moment ben is mijn lyrische gevoel toch aardig afgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:06:
Hmm, wat mij wel opviel bij de N80 is dat het plastic aan de achterkant een beetje gammel aanvoelde. Daarnaast is ie erg dik en zwaar in vergelijking tot andere modellen. In het begin dacht ik echt "supertelefoon", maar op dit moment ben is mijn lyrische gevoel toch aardig afgenomen...
Daarom wil ik de N80, geen gammel schuifje, zoals bij de N70 en natuurlijk alle andere features van de n80 zoals 3M camera en Wi-Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net te kijken naar de foto's van de release party van de N91. Ik moet zeggen die telefoon mag er ook wezen. De resolutie van 176 x 208 pixels mag dan wel kleiner zijn dan die van de N80 (352 x 416), maar volgens mij is dit voor Navigatie in de atuo toch nog wel voldoende.

Een collega van mij heeft een Nokia 6600. Daarop is Tom Tom Symbian erg goed te doen. De prijs van € 700,- is eigenlijk wel aan de dure kant. De 4gb ruimte die erop staat maakt wel veel goed.

Verder is hij wel te vergelijken met de N80. De melding dat het schuif gedeelte van de N80 nogal gammel zou zijn, geeft me i.i.g. het gevoel om ook verder te gaan kijken dan de N80.

En omdat de N91 in mei op de markt is... zat tijd om er eens goed naar te gaan kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ho pas op, het is niet het schuifgedeelte van de N80 dat gammel is, dat vond ik juist eigenlijk wel lekker werken. Het is alleen het batterijklepje aan de achterkant dat erg gammel aanvoelt.

Voor de mensen die een 6680 weleens vastgehad hebben, zoiets als dat schuifje dat je daarbij achterop hebt voor de camera zegmaar. Niet zo extreem slecht, maar wle zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou er met de n80's aan de hand zijn die aangeboden worden via marktplaats.nl? Deze n80's hebben vaak de prijs van nog geen 200 euro... zou je echt een lege doos thuis krijgen?
Ik kan niet heel veel langer meer wachten tot dat hij uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gammel batterijklepje. Dat is niet zo raar, vele mensen zullen er aangezeten hebben. Dat het schuif gedeelte goed is vind ik veel belangrijker. Als dat er goedkoop aan voelt, dan is de kans groter dat het eerder kapot zal gaan. Gisteren even de N70 vastgehouden en die voelt redelijk goedkoop aan.

De N80 is toch wel een betere pda/navigatie telefoon dan de N91, nu nog wachten op de release party. 3 weken daarna in de winkel en gaan. Begin juni moet hij toch echt wel uitkomen... Q2 2006 (1 april t/m 30 juni). De N91 stond ook voor Q2 gepland en die komt ergens in mei.. hoop voor de N80 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:00:
Wat zou er met de n80's aan de hand zijn die aangeboden worden via marktplaats.nl? Deze n80's hebben vaak de prijs van nog geen 200 euro... zou je echt een lege doos thuis krijgen?
N80 is nog niet uit, lijkt me sterk dat je voor 200 euro een n80 in huis haalt... Zou het niet doen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:00:
100% oplichting. Hoe kunnen zij wel die telefoons krijgen dan? Geen beta-testers hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren alweer de opvolger van de N71 bekend gemaakt. samen met 4 nieuwe toestellen. Nokia kondigt de laatste tijd veel nieuwe toestellen aan. Jammer dat ze niet in staat blijken te zijn om de produktie zodanig te organiseren dat die ook nog op de markt komen voor verkoop. Helpt natuurlijk wel bij de naamsbekendheid, maar een toestel voor de verkoop is voor de gebruiker wel prettiger dan 100.000 plaatjes op internet en 1 miljoen gissingen wanneer dat toestel nou eens komt. 27 april 2005 zijn de N80 en zo al geintroduceerd!! Nu een jaar later is het nog gissen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's idd allemaal oplichterij, ik heb een x voor de gein gereageerd voor zo'n N80, kijken wat ze antwoorden. Kreeg ik een email dat ik een aanbetaling moet doen en dat ik dan het toestel opgestuurd krijg en dan moest ik de rest betalen, ja ja, ben niet gek natuurlijk. Dan heb je een aanbetaling gedaan en krijg je nooit van je leven iets thuis.
Ik had ook gevraagd hoe ze aan die toestellen komen, aangezien ze nog niet uit zijn, maar daar lullen ze omheen met het verhaal dat ze een telefoonwinkel zijn die er mee stopt, da's nog geen antwoord op de vraag die je gesteld hebt, dus zeker weten 100% oplichterij
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:54:
Een gammel batterijklepje. Dat is niet zo raar, vele mensen zullen er aangezeten hebben.
Ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt? Maar goed, het is gewoon een ervaring. Het schuifgedeelte voelt iig wel stabiel aan.
Dat het schuif gedeelte goed is vind ik veel belangrijker. Als dat er goedkoop aan voelt, dan is de kans groter dat het eerder kapot zal gaan. Gisteren even de N70 vastgehouden en die voelt redelijk goedkoop aan.

De N80 is toch wel een betere pda/navigatie telefoon dan de N91, nu nog wachten op de release party. 3 weken daarna in de winkel en gaan. Begin juni moet hij toch echt wel uitkomen... Q2 2006 (1 april t/m 30 juni). De N91 stond ook voor Q2 gepland en die komt ergens in mei.. hoop voor de N80 dus.
Ik las gisteren hier toevallig in een tijdschrift dat de geplande Oostenrijkse release van de N80 in april plaatsvindt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uk release in april, Oostenrijk release in april.
Hopelijk in Nederland ook release in april, zou wel leuk zijn..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tips en zoals beschreven riekt het idd naar oplichting. Dit was het antwoord wat ik kreeg nadat ik gemaild had (in 't nederlands) dat ik interesse had:

Hello,

I have recently opened a phones store in EUROPE but now I am having some problems with the rent and I am forced to close it temporarily. So I have to liquidate everything. Unfortunatelly for me and fortunately for the buyers the prices are much lower than originally.

I can sell you 5 units for 600 EUR.
I can sell you 10 units for 1000 EUR.
I can sell you 20 units for 1800 EUR.

And if you wish to buy the whole lot of 40 units it is a promotional price only 3000 EUR.
The mobile phones are brand new, factory sealed and unlocked on all GSM networks world wide. They are all with 2 years international waranty and all accesories are included.
They will come with waranty fully transferable to your name.
They will come with the receipt from the authorized dealer and there will be no problem for you to use the warranty.

we will make the deal through www.worldshippingonline.com
this service work exactly like Escrow.
i will start the delivery first, i will let you know the tracking number, you will check the delivery status on the Pegasus Shipping web page. www.worldshippingonline.com
after that, you will must to make the payment. after are you maked the payment you will must to send the payment details to www.worldshippingonline.com . after the Pegasus Team will receive the payment details from you, they will send to you the package with the mobile phones and after you will have the package with the mobile phones in your hands, they will let me know the payment details.

Tell me if it's ok with you,so we can get this ball rolling!

Have a nice day

Please Reply Me ASAP!

Dan nog maar ff 2 maandjes wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik zou het erg prettig vinden als mensen opmerkingen betreffende release dates ook beargumenteren met het geven van de bron.

Opmerkingen als de n80 komt in april.....schiet niet echt op he, als die er nog niet is :P
Dus prima als je denkt nieuwe info te hebben, maar geef gewoon je bron erbij.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Na goed, mijn bron voor Oostenrijk was het blad "TV Media" nr. 13, p137. Daar staat: "Nokia N80 - Videocall-Phone auf Symbian-Basis. Mit Viewern für Office-Dokumente, WLAN, IR, Bluetooth. Preis: € 600,- (Ende April)". En dan nog een fotootje van de zilveren uitvoering van de N80 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:19:
Gisteren alweer de opvolger van de N71 bekend gemaakt. samen met 4 nieuwe toestellen. Nokia kondigt de laatste tijd veel nieuwe toestellen aan. Jammer dat ze niet in staat blijken te zijn om de produktie zodanig te organiseren dat die ook nog op de markt komen voor verkoop. Helpt natuurlijk wel bij de naamsbekendheid, maar een toestel voor de verkoop is voor de gebruiker wel prettiger dan 100.000 plaatjes op internet en 1 miljoen gissingen wanneer dat toestel nou eens komt. 27 april 2005 zijn de N80 en zo al geintroduceerd!! Nu een jaar later is het nog gissen
Heb je een link/bron mbt die opvolgers? Kan 't namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goeie smartphone en nu eindelijk heb ik de perfecte telefoon gevonden die aan al mijn eisen voldoet, de n80. Heb hem maar gelijk gereserveerd bij BellCompany :+ ... Welk abbonoment kan iemand mij aanraden (heb tot nu toe altijd prepay gehad van hi. Bel niet zoveel maar word wel steets meer)

hoop dat er alternatieve sofware voor deze tell is voor securew2
edit: YES... zie in het topic dat de telefoon EAP-TTLS ondersteund :D :D..
kan nu helemaal niet meer wachten

[ Voor 12% gewijzigd door maxjuh op 25-03-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:30:
[...]

Heb je een link/bron mbt die opvolgers? Kan 't namelijk nergens vinden.
Volgens mij bedoelt hij dit: LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Oké ik weet dat het gokken gaat worden, maar volgens mij wachten best veel mensen op de N71, N80, N91 en N92, dus stel ik voor dat we proberen zo exact mogelijk gaan schatten naar prijzen.

Mijn duit in het zakje is alleen voor de N80. Hij is het juweeltje van nokia, zal dus niet goedkoper zijn dan de N90. Met een 2 jarig KPN 42 abbo betaal je voor de N90 nog zo'n 90 euro.

Ik denk dus dat de N80 ongeveer op hetzelfde neer zal komen. +memory erbij en voor zo'n 120 erbij moet je wel klaar zijn :)

Sommigen mensen zullen er meer verstand van hebben dan ik, dus graag jullie visie op prijskaartjes van deze telefoon in combi met abbo, niemand met verstand koopt deze toestellen los :P

Thnx en succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UK release in april, oostenrijk in (eind) april.. zijn deze landen niet altijd sneller met nieuwe telefoons en loopt nederland niet altijd achter? Volgens mij is dat namelijk wel het geval. Zeker in de UK.

Als eind april de N80 daar gereleased wordt, wil het ook nog niet zeggen dat ze direct in de winkel liggen. Het zal dus wel 1 a 2 weken kunnen duren. Als de release in nederland dan in mei (eind) is, hebben de telefoon in juni in de schappen liggen. Het blijft natuurlijk altijd gokken naar release data.

Prijzen zijn ook nog wel interessant. Ik heb Vodafone en weet nog niet welk abo ik ga nemen. De telefoon zal wel aardig prijzig worden en incl. abo zal er nog wel een eurotje of €200 / €250 neergelegt moeten worden. Misschien dat de n80 zo'n € 600,- los gaat kosten.

Verder weet ik nog niet of ik een UMTS bundel neem... ik hoop eigenlijk dat er wel wat wifi hotspots zijn zodat ik daarmee kan internetten op mijn telefoon. Ik heb me er eerlijk gezegt nog niet echt in verdiept hoeveel hotspots er zijn in mijn directe omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Over die hotspots ben ik ook nog niet helemaal uit.
Ik ben student in groningen en de RUG heeft genoeg hotspots. Klinkt prima zover, maar om het te gebruiken moet je een programma installeren dat geschikt is voor een windows laptop. Hoe ga ik het voor elkaar krijgen op mijn telefoon? Thuis heb ik sowieso draadloos internet, dus dat is wel grappig...testen kan ik het dus wel, maar thuis heb ik ook een computer en laptop, dus daar is het weer niet zo handig.

Iemand ervaring met hotspots van scholen (liefst van RUG) en met non-windows apparaten?...werkt het?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm die foto's had ik al eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

nomad85 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:31:
Over die hotspots ben ik ook nog niet helemaal uit.
Ik ben student in groningen en de RUG heeft genoeg hotspots. Klinkt prima zover, maar om het te gebruiken moet je een programma installeren dat geschikt is voor een windows laptop. Hoe ga ik het voor elkaar krijgen op mijn telefoon? Thuis heb ik sowieso draadloos internet, dus dat is wel grappig...testen kan ik het dus wel, maar thuis heb ik ook een computer en laptop, dus daar is het weer niet zo handig.

Iemand ervaring met hotspots van scholen (liefst van RUG) en met non-windows apparaten?...werkt het?...
Ik weet natuurlijk niet wat voor software geinstaleerd wordt maar ik gok vpn software want dat is platform onafhankelijk en erg secure en min of meer de standaard. Ik weet ook dat nokia vpn software include in de nieuwe telefoons. Ik weet niet of het samen gaat werken, maar als de rug niks geks doet lijkt het me waarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dat is wel fijn om te horen. Thnx .....N80 neem ik sowieso, en daarbij hoop ik gewoon dat het ook op de rug zal werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
is not yet officially confirmed, on another new phone by Nokia, i.e. Nokia N73. It is supposed to be somewhat simpler than the N93. This smartphone doesn’t have the support of Wi-Fi wireless networks, and its built-in camera won’t have optical zoom.
Bron

Ah, niet interessant dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
nomad85 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:31:
Klinkt prima zover, maar om het te gebruiken moet je een programma installeren dat geschikt is voor een windows laptop. Hoe ga ik het voor elkaar krijgen op mijn telefoon? Thuis heb ik sowieso draadloos internet, dus dat is wel grappig...testen kan ik het dus wel, maar thuis heb ik ook een computer en laptop, dus daar is het weer niet zo handig.

Zie eerder dit topic, heb ik heel lang naar gezocht op internet, gaat om het EAP-TTLS protocol en dat hebben ze hier in Twente ook. Kon niks vinden en uiteindelijk maar gevraagd aan de helpdesk.

3 weken later reactie --> Ja het wordt ondersteund :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
XElD schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:53:
[...]

Zie eerder dit topic, heb ik heel lang naar gezocht op internet, gaat om het EAP-TTLS protocol en dat hebben ze hier in Twente ook. Kon niks vinden en uiteindelijk maar gevraagd aan de helpdesk.

3 weken later reactie --> Ja het wordt ondersteund :) :) :)
Wat bedoel je met hier in Twente? Ik woon in Hengelo :) In de Connexxion bussen zie ik ook telkens dat er zo'n 'hot-spot' in zit. Dus daar zal ik dan met de N80 ook kunnen internetten? (Als de batterij het uithoudt dan... :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Maar wel een Carl Zeis 3.2mp camera met autofocus in een dun ontwerp. :) In mijn ogen een aantrekkelijkere telefoon dan de N80.. qua specs natuurlijk. Met WIFI is je phone volgens mij in een half uur/1 uur helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
De website www.telefonie.nl heeft de N80 al voor € 492 in de verkoop staan....

http://www.telefonie.nl/?producten&NOKN80

dat is toch een iets betaalbare prijs dan 600 euro.... ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Alle nieuwe modellen hebben ze daar echter de prijzen zijn wel ex btw dus 492 x 1.19=585.48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
it0 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:11:
Alle nieuwe modellen hebben ze daar echter de prijzen zijn wel ex btw dus 492 x 1.19=585.48
das nog altijd minder dan 600 :P lol

edit: als je je wil aanmelden ofzo, heb je bedrijfsgegevens nodig. Zoals de titel van de site me al deed vermoeden is dit puur alleen een zakelijke webwinkel. |:(

[ Voor 27% gewijzigd door MaPzel op 28-03-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

johan12 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:54:
De website www.telefonie.nl heeft de N80 al voor € 492 in de verkoop staan....

http://www.telefonie.nl/?producten&NOKN80

dat is toch een iets betaalbare prijs dan 600 euro.... ben benieuwd
Wel in de verkoop maar of de gsm ook daadwerkelijk leverbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Denk niet dat Telefonie.nl ze al kan leveren maar ze weten al wel de prijs dus mss betekend dit dat ze binnenkort wel echt leverbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
it0 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:11:
hehe, verrek ex btw
ik zag meteen het licht, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:23:
Denk niet dat Telefonie.nl ze al kan leveren maar ze weten al wel de prijs dus mss betekend dit dat ze binnenkort wel echt leverbaar zijn...
Gewoon brutaal }) zijn, ik heb ze een mailtje gestuurd of ze al weten wanneer het toestel leverbaar is, ben benieuwd of ik een antwoord krijg, aangezien ik geen bedrijfsnaam heb ingevuld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
MaPzel schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:39:
[...]

Wat bedoel je met hier in Twente? Ik woon in Hengelo :) In de Connexxion bussen zie ik ook telkens dat er zo'n 'hot-spot' in zit. Dus daar zal ik dan met de N80 ook kunnen internetten? (Als de batterij het uithoudt dan... :P)
Op de UT bedoel ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
heb het is nagevraag aan telefonie.nl
Beste Marcus,

Bedankt voor je reactie, we hebben inderdaad flink wat mailtjes gehad over de N80.

Wat blijkt: het betrof hier een communicatiefout tussen onze leverancier en onszelf. De N80 is inmiddels naar pre-order verplaatst.

Ik kan je het volgende aan ‘nieuws’ mededelen: De eerste zending van de N80 wordt naar verwachting de eerste week van mei door Nokia in Nederland uitgeleverd. Dat er veel interesse in het toestel is, is bekend. Enkele dagen geleden is de (waarschijnlijk) definitieve prijs bekend gemaakt. Tegelijk is het mogelijk geworden om de toestellen in pre-order te bestellen.

Gezien de ervaring met o.a. de N70 en SGH-E360 (Samsung) geldt het ‘eerst komt-eerst maalt’ principe. De eerste zending is lang niet afdoende, daarna komen er sporadisch enkele toestellen binnen. We proberen al onze klanten uit te leveren; tot nu toe lukt dat aardig met het aantal preorders wat door leveranciers bevestigd is.

Conclusie:

Toestel nog niet leverbaar, prijs en pre-order wél bekend. Ik zou je willen adviseren om de pre-order op tijd in te zetten, anders kan het goed pas juni zijn dat het toestel voldoende leverbaar gaat zijn.

Mijn excuses dat we wellicht valse hoop hebben gewekt! Ik hou je in ieder geval op de hoogte als ik meer nieuws heb over de N80. Of ik je pre-order in de eerste zending kan zetten kan ik wellicht vandaag nog bevestigen.

Ik hoor graag van je reactie!

Willem van de Kerkhof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:01:
[...]

Gewoon brutaal }) zijn, ik heb ze een mailtje gestuurd of ze al weten wanneer het toestel leverbaar is, ben benieuwd of ik een antwoord krijg, aangezien ik geen bedrijfsnaam heb ingevuld.
Op www.telefonie.nl staat:
eerste zending: 1e week mei
Nu kijk ik zelf nog wel even de kat uit de boom en wacht tot ie iets in prijs zakt, bovendien zit je dan niet met de allereerste serie waar nog wel eens bugs in willen zitten.

Prijstechnisch is ie trouwens erg netjes gezien z'n specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg zojuist dezelfde reactie van Willem van de Kerkhof.
Nu weten we iig wat meer, begin mei zal de N80 in Nederland beschikbaar worden.
Maar door de grote vraag kan dit nog wel duren tot juni\juli voordat we 'm in huis hebben.
(of je moet 'm los gaan kopen met een pre-order)

Dus we wachten nog even rustig af.
Kunnen we ons vast richten op dat Symbian gebeuren van de Nokia N80, dit is namelijk
symbian os 9.0, hiervoor is naar horen zeggen nog geen software voor beschikbaar dus ik
ben benieuwd wat iedereen graag zou willen voor software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:46:
Ik kreeg zojuist dezelfde reactie van Willem van de Kerkhof.
Nu weten we iig wat meer, begin mei zal de N80 in Nederland beschikbaar worden.
Maar door de grote vraag kan dit nog wel duren tot juni\juli voordat we 'm in huis hebben.
(of je moet 'm los gaan kopen met een pre-order)

Dus we wachten nog even rustig af.
Kunnen we ons vast richten op dat Symbian gebeuren van de Nokia N80, dit is namelijk
symbian os 9.0, hiervoor is naar horen zeggen nog geen software voor beschikbaar dus ik
ben benieuwd wat iedereen graag zou willen voor software?
haha, laat ik nou net ook dezelfde reactie hebben gekregen :P haha, had ook net meteen ff mailtje gestuurd. Wilde hem niet posten, zie ik dat 2 anderen hetzelfde mailtje ook al hadden 8)7

Maar goe, die pre-order week nog nie... ik kijk idd ook eerst liever de kat uit de boom met dit soort dingen :7 Mr goed huidige abbo met 6230 loopt strx af in juni. Weet nog niet wat ik er mee ga doen (klote opzeg termijn van 3 mnd ook @ Vodafone...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mijn abo loopt af in Juli, dus ik had 'm al op moeten zeggen.
Nu ik weet dat de N80 in mei uitkomt ga ik gewoon volgende maand KPN opbellen (want dan kan ik m'n abo verlengen) en vragen of ze 'm al kunnen bestellen, dan weet ik wanneer die in Mei uitkomt dat ik gelijk m'n abo kan verlengen en dat ik 'm zo snel mogelijk heb.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.