Nokia N Series - N71, N73, N80, N92, N93

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.153 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Nokia presenteert vandaag in Amsterdam 3 nieuwe multimedia-apparaten waar je ook mee kunt bellen, de N90, N91 en N70:

pics:
http://www.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n90
http://www.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n91
http://www.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n70

specs:
http://press.nokia.com/PR/200504/991464_5.html
http://press.nokia.com/PR/200504/991481_5.html
http://press.nokia.com/PR/200504/991482_5.html

live-stream presentatie (werkt niet goed op Firefox):
http://www.nokia.com/nokia/0,,74077,00.html

Eggy:

Een aantal specifieke toestellen uit de Nokia N Series beschikken over toegewijde topics. Een overzicht van deze kun je hieronder vinden:

Nokia N70 (Deel 2)
Nokia N90
Nokia N91

[ Voor 30% gewijzigd door Eggy op 20-04-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:11
Super goeie Telefoons, alleen jammer dat die clamshall zo groot is . dat ze denken dat iemand die gaat kopen :| 112mm :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Het is niet voor niets dat ze het aankondigen als nieuwe product-range met een eigen type aanduiding. Ze willen heel duidelijk een uitbreiding op hun imago als telefoon-bouwers. Naast de N series komen er dit jaar echt nog wel producten uit in de 4-getallen serie, die wat meer telefoon-achtige specs hebben. Kijk maar naar de 8800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
moet je eens kijken naar die specs, van die mp3 phone, 4 GB, WLAN, 2 MP enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
de n91 kom 4e kwartaal uit, n70 3e kwartaal en daar komt ook een edge variant van uit, en n90 2e kwartaal en dat is eigenlijk beetje opvolger van de 6260

[ Voor 79% gewijzigd door dsonnaville op 27-04-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:00
mooie telefoons, zal alleen ook wel een leuk prijskaartje aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilmania.cz//Files/Obrazky/art18/ZiveN90/09.jpg

Whaat, check de resolutie eens van de N90:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilmania.cz//Files/Obrazky/art18/ZiveN90/24.jpg

En een foto ermee gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilmania.cz//Files/Obrazky/art18/ZiveN90/01.jpg

Nog meer live pics: http://www.mobilmania.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=109925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 16:56
De N90 heeft maarliefst 20x digital zoom _/-\o_ _/-\o_
Ik vind 'm raar uitzien, en loodzwaar met z'n 173 gram.

Hulde voor de kwaliteit van de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Als die cameramodule er nou afgehaald kon worden. ;) Dan zou je zelf kunnen bepalen of het een koelkast is of een forse clamshel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Die N90 wordt mijn volgende telefoon; dat weet ik nu al :D . Heb nu 7610.
De N90 heeft maarliefst 20x digital zoom _/-\o_ _/-\o_
Ik vind 'm raar uitzien, en loodzwaar met z'n 173 gram.

Hulde voor de kwaliteit van de foto's
20x digital zoom zegt niets, probeer jij maar eens met 20x zoom de viewer recht te houden ;) .
Hij is inderdaad wat zwaar; en de foto's zien er op deze verkleinde resolutie goed uit; ik wacht wel nog even op de fullsize zodat ik de pixels zeker weten goed kan onderscheiden :+ .

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 27-04-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/gadgets/images/nokia_n90a.jpg

Zo valt de grootte dan weer relatief mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deuxani schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:40:
[afbeelding]

Inderdaad, iets groter in lengte dan de 6630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:54

Ginz

Trek Superfly 5 powered

deuxani schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:40:
[afbeelding]

Dit zijn zeker die gigantische kolenscheppen van zo'n Scandinavier....

Is precies hetzelfde als die kleine Koreaantjes bij zo'n grote TFT/LCD/Plasma

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

Het wonderbaarlijke en zeker noemenswaardige is dat de camera uitgerust is met een carl zeis lens. Een glazen lens dus!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 21:21

trimakassi

haapsie is eepsie!

Lees ik het goed dat ze weer met dv-rs-mmc kaartjes gaan werken? Wat een gemiste kans. Die krengen zijn haast nergens te krijgen en ook nog eens veel te duur. :r Way to go nokia |:(

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 11:13
ik lees net dat ze in Amsterdam zijn gepresenteerd?

Maar waar bij dan in godsnaam???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 16:56
Anoniem: 98248 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:34:
20x digital zoom zegt niets, probeer jij maar eens met 20x zoom de viewer recht te houden ;) .
Dat was sarcastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

Wel vet die camera, je kan hem alle kanten op mikken!

-Camcorder mode
-Buitenscherm als display en als een normaal toestel schieten
-Jezelf?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 122762 op 27-04-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08
Anoniem: 98248 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:34:
Die N90 wordt mijn volgende telefoon; dat weet ik nu al :D . Heb nu 7610.

[...]

Hij is inderdaad wat zwaar; en de foto's zien er op deze verkleinde resolutie goed uit; ik wacht wel nog even op de fullsize zodat ik de pixels zeker weten goed kan onderscheiden :+ .
jongens...jullie halen optische zoom en digitale zoom door mekaar....optische zoom is bij het plaatjes schieten...digitale zoom brengt je helemaal niks...das nadat je de foto hebt gemaakt inzoomen om zo pixels te vergroten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

wou de nokia 6230i halen maar toen ik dit zag dacht ik van....nokia 62.. what ?

mooie serie !!!

vraag me af of het beter is om n90 of n91 te halen....

maar waarom geen beter camera erin bouwen ?? sommige hebben al 5 of 7 MP inhun phones !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140680

Ben nog een beetje terughoudend, vind de prijzen absurd, 650 of meer voor de n90 en 750 euro voor de N91....

Verder is mijn ervaring, alles wat beweegbaar is, roteerbaar is en van plastic kan alleen maar eerder stuk gaan......
Specs zijn veelbelovend, maar waarom zou je in vredesnaam 20x zoom moeten hebben, als ik echt mooie foto's wil maken, pak ik mijn digicam er wel bij.

Afmetingen zijn te groot, te zwaar (173 gram), ik moet bijna een boedelbak gaan huren als ik dan de gsm mee wil nemen.

Zag wel dat de Nokia 5140i uitkomt, leuk toestel, alleen jammer dat ze pronken met de mp3 functie en dan een geheugen van 3,5 mb gebruiken... dat is nog niet eens een volledig liedje als je een beetje pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
het enige wat me echt aanspreekt van deze gsm's is de Carl Zeiss lens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat overigens eigendom is van sony-ericsson, en is alleen maar een bepaalde coating op de lens, bij een bepaalde coating op de lens, mag je het carl-zeiss noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Carl-Zeiss is zeker geen eigendom van Sony-Ericsson... Sony (iets anders dan sony-ericsson) gebruikt Carl-Zeiss lenzen in sommige van zijn apparaten, overigens net zoals Samsung en wat minder bekende merken. Carl-Zeiss is een al meer dan 150 jaar oud duits lenzenmerk en lenzen moeten zeker aan wat meer eisen voldoen voordat ze Carl-Zeiss lenzen heten. De meeste lenzen die ze verkopen gebruiken mensen zoals ik in het ziekenhuis in hun microscoop. Niet echt Sony-Ericsson telefoontjes die microscopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat wist ik nog niet, wat ik wel weet is dat bijna alle sony camera's een carl zeiss coating hebben op de lens waardoor ze de merknaam zeiss mogen voeren.

En Zeiss was vroeger bijzonder goed in verrekijkers en lenzen, maar momenteel (wat digicams betreft), lijkt het wat minder, temeer ook omdat sony alles maakt met zeiss lenzen, ook de videocamera's en nu ook de mobieltjes van nokia met zeiss lenzen uitrust.

Je bent het toch wel met me eens dat op deze manier de naam zeiss een beetje surrogaat lijkt te worden als meerdere merken pronken met zeiss lenzen terwijl het eigenlijk geen lenzen van zeiss zijn, maar een goede coating op de bestaande lenzen van het eigen merk?

Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Lottumracing; jij haalt het hier door elkaar. Optische EN digitale zoom kunen beide tijdens het schieten van foto's gebruikt worden. Bij optische zoom ontstaat er een geschikt brandpunt door het draaien van het objectief. Bij digitale zoom wordt er real-time in de viewer gezoomd. Naderhand inzoomen op geschoten foto's heet ook digitale zoom trouwens :).

Btw Ik heb gelezen dat de hele camera-module is ontwikkeld met Carl Zeiss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Anoniem: 98248 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:54:
@Lottumracing; jij haalt het hier door elkaar. Optische EN digitale zoom kunen beide tijdens het schieten van foto's gebruikt worden. Bij optische zoom ontstaat er een geschikt brandpunt door het draaien van het objectief. Bij digitale zoom wordt er real-time in de viewer gezoomd. Naderhand inzoomen op geschoten foto's heet ook digitale zoom trouwens :).

Met de opmerking dat digitale zoom de beeldkwaliteit verslechtert omdat de pixels worden vegroot terwijl opische zoom het onderwerp dichertbij haalt met een constante beeldkwaliteit. Hooguit tonvorming in de hoeken bij een te hoge zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Anoniem: 98248 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:54:

Oke dan heb je gelijk dat je tijdens het schieten kunt inzoomen.....

dan nog brengt het je niks....want een 2 MP foto 20x inzoomen levert echt geen foto op waar je nog wat mee kunt.....

Normaal 1x zoom =50% van het origineel....

0.5^20*2.000.000=2 pixels.....

de rest van wat je op het beeld te zien krijgt....bij het scherm van 352 x 416 = 146.432 pixels is interpolated......

http://www.steves-digicams.com/digi_dictionary.html
Digital Zoom - A digital magnification of the center 50% of an image. Digital zooms by nature generate less than sharp images because the new "zoomed" image has been interpolated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
ZOMERZON schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:10:
maar waarom geen beter camera erin bouwen ?? sommige hebben al 5 of 7 MP inhun phones !!!!!!!
Ten eerste uit kostenoverweging, ten tweede vraag ik me af of die megapixels nou echt van doorslaggevend belang zijn voor de kwaliteit. Is de beperkte (kleine) lens in een GSM niet de bottleneck? Ik weet niet of zo'n Carl Zeiss lens in dit geval nou zaligmakend is, maar volgens mij kun je beter investeren in kwaliteit van de lens dan het aantal megapixels..

Ik vind het overigens prachtige toestellen. De mooiste Nokia's sinds tijden wat mij betreft.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

Ik heb dus 100% zeker de nokia n90 hier in london gespot. Waarschijnlijk van een reviewer oid, hij had een bloempot kapsel en was in de 30 (mochten mensen hem nu herkennen :P ).

Vette telefoon! Lekker klein nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132947

Modbreak:Als je iets wilt benadrukken, doe dat dan niet door alleen hoofdletters te gebruiken svp. Dat komt heel schreeuwerig over. Dus denk even na voordat je iets post ;)
Anoniem: 132947 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:06:
Met m'n caps wou ik gewoon duidelijk maken dat er op dit forum soms dingen gezegd worden waarover niet nagedacht wordt.

[ Voor 93% gewijzigd door Canaria op 08-05-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Zit je caps vast...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad; maar type dan even met shift ingehouden ;).

Anyway het verschil tussen 7.0 en 8.0 is enorm klein.( ALS JE HET MIJ VRAAGT) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met m'n caps wou ik gewoon duidelijk maken dat er op dit forum soms dingen gezegd worden waarover niet nagedacht wordt. Neem nu bijvoorbeeld de nokia n90 en 6260. De nokia n90 is echt revolutionair vergeleken met de 6260. De foto's met een 6260 genomen lijken nergens op daartegenover staat dat de foto's van de n90 bijna kwaliteit digitale camera zijn. Ten tweede: symbian 8.0 draait enkel op ARM10 @ 220Mhz processor terwijl symbian 7.0 op ARM9 @ 123Mhz draait. Maw: je vergelijkt een pentium 2 processor met een pentium 4... Misschien is het verschil toch iets groter dan je dacht... ;) (symbian series 60 v9.0 is ook al onderweg--->N91... daarover ga ik echter nog geen uitspraken doen want deze symbian versie heb ik nog niet bestudeerd aangezien die nog niet uit is)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 132947 op 08-05-2005 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BTW: bijna vergeten te zeggen: M'n excuses als ik nogal grof overkwam. Dit is zeker m'n bedoeling niet. Ik wil helemaal geen ruzie stoken op dit forum. Toch wil ik wel even vermelden dat ik nogal veel af weet over series 60, dus mij maak je niets wijs hoor ;) (sorry voor het zo 'bescheiden' blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou als je er zoveel vanaf weet dan ben je toch een paar dingen vergeten.

Nokia N90 is Symbian 8.1a; 6260 is 7.0s.

Volgens de vanDale:
code:
1
2
3
op·vol·ger (de ~ (m.))
    1 iem. die een ander in een ambt opvolgt
    2 [wisk.] getal dat in een reeks volgt

Als je naar het 2e punt kijkt kun je het getal vergelijken met telefoons in hun klasse. Een opvolger is er niet zomaar. De bedoeling van een opvolger is nieuwe technologieën implementeren in telefoons om zo de concurrent voor te blijven. Daarom zit er ook een 2Mp camera in in plaats van VGA. Daarom zit er ook de mogelijkheid op om in CIF-resolutie video's te nemen.Er zitten 2 schermen op met een resolutie van 352x416(262k) respectievelijk 128x128 (65k). Allemaal enorme vooruitgangen, ik geef je daarom ook gelijk om dit niet als directe opvolger van de 6260 te zien; maar meer als 'silver'-edition van de 6260. Er bestaat echter geen voorloper van de 6260 bij Nokia; echter wel bij Samsung etcetera.

Je zult zelf ook wel gelezen hebben dat de 6680 een stuk minder snel is dan de 6630; terwijl ze dezelfde specs hebben; op het scherm van 262k kleuren na en de 2e camera. Dit verschil in snelheid is te wijten aan het feit dat het scherm van de 262k is ; terwijl er wel dezelfde processor inzit.
Nu beweer jij dat Symbian 8.0 enkel op 1 processor draait te weten ARM10@220Mhz. Dit is pure onzin. Een OS is niet vastgekoppeld aan een bepaalde snelheid processor. Dit is het zelfde als dat Windows enkel op een Prescott @ 3 Ghz zou draaien en niet op 2,8 Ghz. Daarom weet ik met 100% zekerheid te vertellen dat de N90 minimaal op 350Mhz zal draaien en anders zal deze telefoon gegarandeerd floppen vanwege snelheidsproblemen.

Ik wil ook nog even zeggen dat wij op dit forum een stuk meer weten over symbian dan jij beweert te weten. Als je zoveel beweert te weten over symbian waarom weet je dan de edit-knop niet te vinden? Want op fora vind je toch het meeste recente nieuws over symbian. En waarom hanteer je de etiquette (welk bijna elk forum voorschrijft) dat je geen caps mag gebruiken niet?

Nee, jij moet echt even je positie hier weten. Ik ben geen admin en wil ook niet zo spelen. Maar het is hier gewoon de bedoeling met elkaar in discussie te gaan over deze telefoon en elkaar met correcte argumenten tegen te spreken.

Trouwens; als jij nog Symbian 9.1 moet 'bestuderen'; heb ik hier een link voor je 8)7 .

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 08-05-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik al zei is het helemaal niet mijn bedoeling om ruzie te zoeken op dit forum. Eerst en vooral weet ik wel dat de nokia N90 Symbian 8.1a is en de nokia 6260 7.0s. Dit heb ik al honderden keren gelezen. Ik wou gewoon niet in detail treden. Weet je trouwens het verschil tss 7.0s en 7.0? Grapje hoor, dit weet je natuurlijk wel. Maar neem van mij aan dat symbian 8.0 niet draait op de ARM 10 processor, onmogelijk. Ter vergelijking: windows xp draait ook niet op een pentium II processor. het getal N90 volgt volgens mijn wiskundig inzicht en jouw defenitie in van dale ook wel op 6260 hoor ;). Volgens mij blijven nokia 6260 en N90 twee totaal verschillende mobile telefoons. Je zult dat wel merken aan het prijskaartje. De enige gelijkenis die er is, is het openklapbaar en draaibaar scherm maar daar stopt de vergelijking echt wel. Ik kijk trouwens nooit naar het "uiterlijk" van een gsm anders had ik nooit een 6630 gekocht want eigenlijk vind ik die aartslelijk van design.
Ik weet natuurlijk niet alles van symbian want dat is bijna onmogelijk maar ik volg de series 60 heel aandachtig. Ik heb trouwens al heel wat series 60 gsms van nokia gehad: 3650, n-gage, 6600, 7610 en nu 6630. (Ik zit nu zelfs ongeduldig te wachten op de N91) En wat ik bedoel met het nog niet bestudeerd hebben van symbian 9.1 is dat ik dit toestel nog niet in m'n handen heb gehad. Ik ben namelijk van oordeel dat je om dit degelijk uit te pluizen een toestel met dit OS in je bezit moet hebben. Het zijn niet alleen de woorden en cijfers op papier die tellen. In de praktijk kun je dingen veel nader bestuderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 132947 op 08-05-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BTW: vraagje: waarom beweer jij dat ik de edit knop niet weet te vinden? En de reden van die hoofdletters was gewoon mijn frustratie uitwerken na al wat ik op forums te lezen heb gekregen. Ik ben al meermaals van forums geband door hoofdlettergebruik maar ondertussen heb ik dan toch even m'n mening gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 10:54
Nou mis dan.....

Windows xp draait zelfs op een pentium1....
Zij het met 64mb wat de boel nogal vertraagt maar het draait wel, vertraging valt goed mee.
Nu je hele stelling omvergesmeten? :+

EDIT

p1 233

[ Voor 7% gewijzigd door J0J0 op 08-05-2005 22:07 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou sorry hoor; ik vind dit echt om kapot te lachen.
Windows XP draait hierboven gewoon op een PII 350Mhz.
Geef jij mij de bron maar eens dat 'ie niet op een andere processor draait; dan maak ik 10e naar je over. Erg hypocriet die opmerking over de edit-knop.

Weet je wat; laat maar. Je weet het toch beter.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 08-05-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:24:
Nou als je er zoveel vanaf weet dan ben je toch een paar dingen vergeten.

Nokia N90 is Symbian 8.1a; 6260 is 7.0s.

Volgens de vanDale:
code:
1
2
3
op·vol·ger (de ~ (m.))
    1 iem. die een ander in een ambt opvolgt
    2 [wisk.] getal dat in een reeks volgt

Als je naar het 2e punt kijkt kun je het getal vergelijken met telefoons in hun klasse. Een opvolger is er niet zomaar. De bedoeling van een opvolger is nieuwe technologieën implementeren in telefoons om zo de concurrent voor te blijven. Daarom zit er ook een 2Mp camera in in plaats van VGA. Daarom zit er ook de mogelijkheid op om in CIF-resolutie video's te nemen.Er zitten 2 schermen op met een resolutie van 352x416(262k) respectievelijk 128x128 (65k). Allemaal enorme vooruitgangen, ik geef je daarom ook gelijk om dit niet als directe opvolger van de 6260 te zien; maar meer als 'silver'-edition van de 6260. Er bestaat echter geen voorloper van de 6260 bij Nokia; echter wel bij Samsung etcetera.

Je zult zelf ook wel gelezen hebben dat de 6680 een stuk minder snel is dan de 6630; terwijl ze dezelfde specs hebben; op het scherm van 262k kleuren na en de 2e camera. Dit verschil in snelheid is te wijten aan het feit dat het scherm van de 262k is ; terwijl er wel dezelfde processor inzit.
Nu beweer jij dat Symbian 8.0 enkel op 1 processor draait te weten ARM10@220Mhz. Dit is pure onzin. Een OS is niet vastgekoppeld aan een bepaalde snelheid processor. Dit is het zelfde als dat Windows enkel op een Prescott @ 3 Ghz zou draaien en niet op 2,8 Ghz. Daarom weet ik met 100% zekerheid te vertellen dat de N90 minimaal op 350Mhz zal draaien en anders zal deze telefoon gegarandeerd floppen vanwege snelheidsproblemen.

Ik wil ook nog even zeggen dat wij op dit forum een stuk meer weten over symbian dan jij beweert te weten. Als je zoveel beweert te weten over symbian waarom weet je dan de edit-knop niet te vinden? Want op fora vind je toch het meeste recente nieuws over symbian. En waarom hanteer je de etiquette (welk bijna elk forum voorschrijft) dat je geen caps mag gebruiken niet?

Nee, jij moet echt even je positie hier weten. Ik ben geen admin en wil ook niet zo spelen. Maar het is hier gewoon de bedoeling met elkaar in discussie te gaan over deze telefoon en elkaar met correcte argumenten tegen te spreken.

Trouwens; als jij nog Symbian 9.1 moet 'bestuderen'; heb ik hier een link voor je 8)7 .
toon volledige bericht
Er zijn meer veschillen tss de 6680 en de 6630 dan enkel de 2de camera en het 262K scherm: flits, actief standby screen, camera slide om lens te beschermen, preïnstalled games, beschikbaarheid van covers, bruikbare enhancements,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132947 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:10:
[...]

Er zijn meer veschillen tss de 6680 en de 6630 dan enkel de 2de camera en het 262K scherm: flits, actief standby screen, camera slide om lens te beschermen, preïnstalled games, beschikbaarheid van covers, bruikbare enhancements,...
Ik geef het toe; het actieve standby screen ben ik vergeten. Maar aangezien jij niet in detail wil aantreden liet ik de overige details achterwege.

Je hebt zo te zien de edit knop nog steeds niet gevonden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J0J0 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:04:
Nou mis dan.....

Windows xp draait zelfs op een pentium1....
Zij het met 64mb wat de boel nogal vertraagt maar het draait wel, vertraging valt goed mee.
Nu je hele stelling omvergesmeten? :+

EDIT

p1 233
Wat ik bodoel met het draaien op is wel dat je nog aan een degelijke snelheid kan werken. Natuurlijk krijg je windows xp aan de praat met een pentium I maar dan moet je al heel wat knoeien en prutsen en zal het niet naar behoren werken. De gewone mens doet zoiets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Door met elkaar in de clinch te gaan komen we geen stap verder. Elk heeft z'n visie en die dient geaccepteerd te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 132947 op 08-05-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132947 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:16:
Door met elkaar in de clinch te gaan komen we geen stap verder. Elk heeft z'n visie en die dient geaccepteerd te worden.
Het probleem is dat je niets van iemand aanneemt en overal tegenin gaat en zo raken we dus met elkaar in de clinch. Jouw visie kunnen we ook accepteren als je geen hoofdletters gebruikt of opschept over je symbian-kennis. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Laatst online: 30-04 10:54
* Smells soon to be trashed posts :+

[ Voor 6% gewijzigd door J0J0 op 08-05-2005 22:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J0J0 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:34:
* Smells soon to be trashed posts :+
Mijn posts en die van upgradedto6630; snap ik best. Ik hoop dat jullie toch meer aan mijn kant staan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk staat iedereen aan jou kant op dit forum want jij zit hier al langst... Mij gaat het er niet om aan wie z'n kant mensen staan. En ik wou helemaal niet opscheppen met m'n symbiankennis niettegenstaande ik er veel van weet. Ik ben gewoon gefrustreerd door alles wat ik elke dag lees. Er zijn hier bijvoorbeeld mensen die nog niet eens het verschil weten tss optisch en digitale zoom... Wat kom je dan in gods naam op dit topic uitvoeren???

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 132947 op 09-05-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2024
trimakassi schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:32:
Lees ik het goed dat ze weer met dv-rs-mmc kaartjes gaan werken? Wat een gemiste kans. Die krengen zijn haast nergens te krijgen en ook nog eens veel te duur. :r Way to go nokia |:(
Als je het topic van de 6630 had doorgenomen (deeltje 2 welliswaar, en het eerste toestel leverbaar met DV-RS-MMC kaartjes) dan had je kunnen lezen dat deze kaartjes al aardig mainstream worden (lees: 256 voor rond de 25 a 30 euro) 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandiekie schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:57:
[...]

Als je het topic van de 6630 had doorgenomen (deeltje 2 welliswaar, en het eerste toestel leverbaar met DV-RS-MMC kaartjes) dan had je kunnen lezen dat deze kaartjes al aardig mainstream worden (lees: 256 voor rond de 25 a 30 euro) 8)7 8)7
Daarbij komst nog het voordeel dat DV kaartjes minder stroom verbruiken waardoor je de batterij minder snel hoeft op te laden. Ze hebben die kaartjes heus niet voor niets uitgevonden hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132947 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:33:
[...]

Daarbij komst nog het voordeel dat DV kaartjes minder stroom verbruiken waardoor je de batterij minder snel hoeft op te laden. Ze hebben die kaartjes heus niet voor niets uitgevonden hoor!!!
Met als opmerking dat het kaartje naast 3.0v apparaten ook werkt op 1.8v apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:53:
[...]

Met als opmerking dat het kaartje naast 3.0v apparaten ook werkt op 1.8v apparaten.
Inderdaad, het grote voordeel hierbij is dat deze kaartjes in bijna elk toestel passen. (Dit wil zeggen dat de kaartjes ook compatibel zijn met alle vorige nokia toestellen die je hebt of had...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zijn er al (geschatte) releasedate's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

matiasjansen schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:38:
Zijn er al (geschatte) releasedate's?
N90 eind juni, N70 juli dacht ik en N91 in Q4

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eggy schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:17:
[...]

N90 eind juni, N70 juli dacht ik en N91 in Q4
In de zomer lekker werken en dan kopen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:29:
[...]

In de zomer lekker werken en dan kopen :D .
Dat ben ik ook van plan. Tenzij je een abonnement neemt want dan is het toestel gratis als je het in nederland koopt. Dat heb ik toch opgevangen. In België zijn vodafone toestanden jammer genoeg niet wettig goedgekeurd dus betaal ik de volle pot voor m'n toestel. Ander probleem is dat ik in belgië woon en dat die toestellen pas begin volgend jaar zullen beschikbaar zijn. Hier gaat alles echt enorm traag. Heeft iemand toevallig al een idee wat de N91 zal kosten? Ik vermoed rond de 700 euro maar ben er totaal niet zeker van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132947 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:16:
[...]

Dat ben ik ook van plan. Tenzij je een abonnement neemt want dan is het toestel gratis als je het in nederland koopt. Dat heb ik toch opgevangen. In België zijn vodafone toestanden jammer genoeg niet wettig goedgekeurd dus betaal ik de volle pot voor m'n toestel. Ander probleem is dat ik in belgië woon en dat die toestellen pas begin volgend jaar zullen beschikbaar zijn. Hier gaat alles echt enorm traag. Heeft iemand toevallig al een idee wat de N91 zal kosten? Ik vermoed rond de 700 euro maar ben er totaal niet zeker van...
Denk ook zo iets rond de 700-800 euro. Maar voor de prijs heb je dus wel een telefoon met symbian en iPod in een! Heb 3 maandjes geleden al een 2 jarig contract afgesloten (icm met gratis 7610; nog steeds mooi :D ) dus een verlenging zit er voor mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:01:
[...]

Denk ook zo iets rond de 700-800 euro. Maar voor de prijs heb je dus wel een telefoon met symbian en iPod in een! Heb 3 maandjes geleden al een 2 jarig contract afgesloten (icm met gratis 7610; nog steeds mooi :D ) dus een verlenging zit er voor mij niet in.
Ik snap nog steeds niet hoe dat juist in elkaar zit bij vodafone... Ik heb gewoon een herlaandkaart in m'n gsm zitten die ik telkens moet herladen als ze op is. M'n nokia 6630 heeft me wel 650 euro gekost maar ik ben niet gekoppeld aan één bepaalde operator. Ik kan veranderen wanneer ik wil...
Ik hoop zoals jij ook dat de mp3player even goed is als een ipod. Dan heb k m'n creative zen micro niet meer nodig. ;) De specs spreken mij in ieder geval wel aan maar toch nog even uitkijken tot ik het toestel in m'n handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132947 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:17:
[...]

Ik snap nog steeds niet hoe dat juist in elkaar zit bij vodafone... Ik heb gewoon een herlaandkaart in m'n gsm zitten die ik telkens moet herladen als ze op is. M'n nokia 6630 heeft me wel 650 euro gekost maar ik ben niet gekoppeld aan één bepaalde operator. Ik kan veranderen wanneer ik wil...
Ik hoop zoals jij ook dat de mp3player even goed is als een ipod. Dan heb k m'n creative zen micro niet meer nodig. ;) De specs spreken mij in ieder geval wel aan maar toch nog even uitkijken tot ik het toestel in m'n handen heb.
Wel jammer van het scherm; dat mag van mij wel een wat hoge resolutie hebben (ala n90). Maar de wifi maakt dat goed :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143875

Ik hoorde en las een gerucht dat die nieuwe Nokia N-series zaterdag te zien zijn in Ede. Alle
drie de modellen zouden volgens die post op de discussie pagina van GSM.pagina.nl mee
genomen worden door Nokia. Ze gaan op de gebruikersdag van komende zaterdag 14 Mei in
Ede laten zien. Ik ga zeker een kijkje nemen. Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de
camera van de N90 en hoe eenvoudig de N91 bediend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143875 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:36:
Ik hoorde en las een gerucht dat die nieuwe Nokia N-series zaterdag te zien zijn in Ede. Alle
drie de modellen zouden volgens die post op de discussie pagina van GSM.pagina.nl mee
genomen worden door Nokia. Ze gaan op de gebruikersdag van komende zaterdag 14 Mei in
Ede laten zien. Ik ga zeker een kijkje nemen. Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de
camera van de N90 en hoe eenvoudig de N91 bediend kan worden.
Jammer dat ik zo ver van Ede woon, anders kwam ik zeker ook eens een kijkje nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:51:
[...]

Wel jammer van het scherm; dat mag van mij wel een wat hoge resolutie hebben (ala n90). Maar de wifi maakt dat goed :D .
Er komen dit jaar zeker nog andere Nseries modellen uit. Misschien zal nokia nu eens zo slim zijn om een toestel te maken die alles kan en alles heeft dus ook een scherm met 4X zoveel pixels... (zoals in de N90) Laat ons hopen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342

Zo dat is een behoorlijke koelkast zeg? Zeker de dikte. Plaatjes zeggen wat dat betreft meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:55:
Zo dat is een behoorlijke koelkast zeg? Zeker de dikte. Plaatjes zeggen wat dat betreft meer....
Het is inderdaad een nogal lomp uitgevallen toestel. Ik kijk echter nooit naar de vorm van en toestel, alleen naar de specs. Niet vergeten dat er in de N91 een WLAN en een harde schijf ingebouwd zit... en het blijft een series 60 smartphone en die zijn zowieso al redelijk 'groot'.
Als je een mobieltje koopt moet je een keuze maken. Ik wil altijd een van de beste en meest geavanceerde toestellen hebben. Daarom koop ik series 60 smartphones.
Andere mensen hebben liever een heel compact toestel maar dan zit je meteen beperkt in mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is ook wel zo. Ik heb ook altijd liever een zo geavanceerd mogelijk toestel. En mijn opmerking betrof in dit geval de N90, de N91 heb ik nog niet op dergelijke plaatjes gezien dus daar oordeel ik niet over.
En voor mij is vorm ook niet alles bepalend. Ik had eerst de 3650 en heb nu de Sendo X. De laatste wel o.a. vanwege de vormgeving. Maar de N91 zou ik misschien ook weer overwegen hoewel ik een beetje uitgekeken raak op symbian en het bij de N91 (symbian 9.x) ook de vraag is in hoeverre er compatibiliteit is met de oudere programma's en games e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:40:
Dat is ook wel zo. Ik heb ook altijd liever een zo geavanceerd mogelijk toestel. En mijn opmerking betrof in dit geval de N90, de N91 heb ik nog niet op dergelijke plaatjes gezien dus daar oordeel ik niet over.
En voor mij is vorm ook niet alles bepalend. Ik had eerst de 3650 en heb nu de Sendo X. De laatste wel o.a. vanwege de vormgeving. Maar de N91 zou ik misschien ook weer overwegen hoewel ik een beetje uitgekeken raak op symbian en het bij de N91 (symbian 9.x) ook de vraag is in hoeverre er compatibiliteit is met de oudere programma's en games e.d.
Dat compabiliteitsgedoe blijf je altijd houden. Veel dingen voor symbian 6 werken ook niet op versie 7. Ondertussen zijn alle apps en spellen voor versie 7 en is 6 (7650 etc.) achtergesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet echt dat compabiliteit een groot probleem is. Series 60 blijft series 60. En heel wat populaire, handige apps worden compatibel gemaakt met de nieuwe toestellen. bv: enkele weken geleden werkte smartmovie nog niet op de 6680 en nu is er al een nieuwe verie uitgebracht die wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
http://www.gsmarena.com/nokia-phones-1.php

Specs, releases, plaatjes :Y)

Overgens, de resolutie van het scherm is 352 bij 416 px :/ , dat is een echt absurd hoge PPI.

[ Voor 40% gewijzigd door Matias op 14-05-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matiasjansen schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:37:
http://www.gsmarena.com/nokia-phones-1.php

Specs, releases, plaatjes :Y)

Overgens, de resolutie van het scherm is 352 bij 416 px :/ , dat is een echt absurd hoge PPI.
Dat is inderdaad zo maar niet bij alle toestellen, enkel bij de N90. (jammer genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132947 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:20:
[...]

Dat is inderdaad zo maar niet bij alle toestellen, enkel bij de N90. (jammer genoeg)
Ja; erg jammer dat dit niet bij de N91 is toegevoegd. Tegen de tijd dat 'ie uitkomt is zo'n resolutie echt al zwaar verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Anoniem: 132947 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:21:
Ik denk niet echt dat compabiliteit een groot probleem is. Series 60 blijft series 60. En heel wat populaire, handige apps worden compatibel gemaakt met de nieuwe toestellen. bv: enkele weken geleden werkte smartmovie nog niet op de 6680 en nu is er al een nieuwe verie uitgebracht die wel werkt.
Dat is dus jammergenoeg niet zo...Je hebt naast het platform series60 ook nog eens versie1,versie2...vreselijk. Er zal vast wel geport worden naar andere versies van het platform, maar dat gebeurt zeker niet en masse...

Eej Dragon, nog veel last van streepjes op je X de laatste tijd...? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door trimakassi op 14-05-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, en daarnaast slaat Series 60, 80 90 en UIQ zover ik weet op de interface niet op het operating system. Zeggen dat dat hetzelfde is komt dan een beetje neer op zeggen dat Windows XP en Windows 98 ook hetzelfde zijn.

Nee, maar ik zie nu overal waar ik kijk van die vage streepjes ;) Maar mijn toestel heeft ze ook, alleen heb ik wel het toestel uitgekozen die er het minst last van had :)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 38342 op 15-05-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trimakassi schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:36:
[...]

Dat is dus jammergenoeg niet zo...Je hebt naast het platform series60 ook nog eens versie1,versie2...vreselijk. Er zal vast wel geport worden naar andere versies van het platform, maar dat gebeurt zeker niet en masse...

Eej Dragon, nog veel last van streepjes op je X de laatste tijd...? ;)
die versies noemen niet 1 en 2 en ... Ze hebben een specifiek nummer hoor: te beginnen bij 6.0 dan 6.1, 7.0, 7.0s, 8.0, 9.1 enzo zal het verder gaan. Dit veranderd echter niet veel aan de compabiliteit van programma's hoor! Ik heb al met elke versie gewerkt (behalve 9.1) en meestal zijn alle programmatjes compatibel op alle toestellen. Natuurlijk zijn er heel wat apps die regelmatig worden geupdated om compatibel te blijven met de nieuwe toestellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 132947 op 15-05-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:29:
Inderdaad, en daarnaast slaat Series 60, 80 90 en UIQ zover ik weet op de interface niet op het operating system. Zeggen dat dat hetzelfde is komt dan een beetje neer op zeggen dat Windows XP en Windows 98 ook hetzelfde zijn.

Nee, maar ik zie nu overal waar ik kijk van die vage streepjes ;) Maar mijn toestel heeft ze ook, alleen heb ik wel het toestel uitgekozen die er het minst last van had :)
Ik heb helemaal niet beweerd dat series 60, 80, 90 en UIQ hetzelfde zijn!!!! Ik heb enkel gezegd dat series 60 series 60 is en blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik bedoel is dat de interface misschien hetzelfde is, maar dat de OS versie waarop het draait wel heel anders kan zijn. Op allaboutsymbian wordt gezegd dat 9.1 veel nieuwe applicatieversies zal eisen. Dat zou voor mij een reden zijn te twijfelen over aanschaf, omdat ik niet maanden wil wachten eer ik het een en ander kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:22:
Wat ik bedoel is dat de interface misschien hetzelfde is, maar dat de OS versie waarop het draait wel heel anders kan zijn. Op allaboutsymbian wordt gezegd dat 9.1 veel nieuwe applicatieversies zal eisen. Dat zou voor mij een reden zijn te twijfelen over aanschaf, omdat ik niet maanden wil wachten eer ik het een en ander kan gebruiken.
Daar heb je wel een punt. Maar het voordeel van de N91 is dat de meeste belangrijke software er al op zit. Je moet er bijvoorbeeld geen mp3-player meer opzetten zoals op de 6600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132947 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:50:
[...]

Daar heb je wel een punt. Maar het voordeel van de N91 is dat de meeste belangrijke software er al op zit. Je moet er bijvoorbeeld geen mp3-player meer opzetten zoals op de 6600...
Op de 6600 toch ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Anoniem: 132947 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:25:
[...]

die versies noemen niet 1 en 2 en ... Ze hebben een specifiek nummer hoor: te beginnen bij 6.0 dan 6.1, 7.0, 7.0s, 8.0, 9.1 enzo zal het verder gaan. Dit veranderd echter niet veel aan de compabiliteit van programma's hoor! Ik heb al met elke versie gewerkt (behalve 9.1) en meestal zijn alle programmatjes compatibel op alle toestellen. Natuurlijk zijn er heel wat apps die regelmatig worden geupdated om compatibel te blijven met de nieuwe toestellen.
Ach dat is een kwestie van definitie, je zou dan idd voor de Sendo bijv. zeggen "Series 60 v1.2s"
Het gaat er mij om dat er zo in de volksmond gesproken wordt over de verschillende versies.
Ik blijf trouwens wel bij mn punt dat compabiliteit echt niet altijd opgaat tussen verschillende versies van Symbian. Neem de 6600, dat draait onder Symbian 7, (Series 60 v2 voor de volledigheid ;) ) Reken maar dat progjes daarvoor echt niet op alle andere Symbian toestellen werken. Eigenlijk is daar al een aparte discussie over gaande, dus laat ik de thread hier niet te veel mee vervuilen...Ik hoop alleen dat zodra de N-series uitkomen, veel bestaande Symbian-progjes het gewoon doen en dat je niet hoeft gaan zitten wachten totdat eea wordt geport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel dat je op de 6600 idd geen mp3 player hebt en daarom moet je er zelf ééntje opzetten, op de N91 is zoiets niet meer het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trimakassi schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:21:
[...]

Ach dat is een kwestie van definitie, je zou dan idd voor de Sendo bijv. zeggen "Series 60 v1.2s"
Het gaat er mij om dat er zo in de volksmond gesproken wordt over de verschillende versies.
Ik blijf trouwens wel bij mn punt dat compabiliteit echt niet altijd opgaat tussen verschillende versies van Symbian. Neem de 6600, dat draait onder Symbian 7, (Series 60 v2 voor de volledigheid ;) ) Reken maar dat progjes daarvoor echt niet op alle andere Symbian toestellen werken. Eigenlijk is daar al een aparte discussie over gaande, dus laat ik de thread hier niet te veel mee vervuilen...Ik hoop alleen dat zodra de N-series uitkomen, veel bestaande Symbian-progjes het gewoon doen en dat je niet hoeft gaan zitten wachten totdat eea wordt geport.
Ik hoop hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom zojuist te weten dat de nokia N91 niet alleen uitgerust zal zijn met de standaard Wifi: 802.11b maar ook al met de nieuwe veel snellere Wifi: 802.11g!!!! Nokia is goed bezig als je het mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132947 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:20:
Ik kom zojuist te weten dat de nokia N91 niet alleen uitgerust zal zijn met de standaard Wifi: 802.11b maar ook al met de nieuwe veel snellere Wifi: 802.11g!!!! Nokia is goed bezig als je het mij vraagt :P
Ik denk dat je aan die extra snelheid niet zo heel veel zult hebben aangezien de telefoon de bottleneck is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand eigenlijk één goeie site voor smartphones wat betreft specificaties en dan met name van de processorssnelheid. Van sommige telefoons is dat wel te vinden (meestal windows smartphones) maar van veel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 20:40
Weet iemand of die krengen al te krijgen zijn in nederland? Wil hem met abonnement.

Iemand intresse in een nokia 6610? :*)

Die n-91 lijkt me wel ruig! 4gb op je foon is niet gek... kan die 4gb ook als datastickie worden gebruikt? Dat zou dan helemaal te gek zijn!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 10:08
Hoop dat je op deze N serie Symbian telefoons van Nokia straks ook navigatie zoals TomTom_mobile kan draaien .... aangezien deze telefoons Symbian zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

struik schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:03:
Hoop dat je op deze N serie Symbian telefoons van Nokia straks ook navigatie zoals TomTom_mobile kan draaien .... aangezien deze telefoons Symbian zijn!!!
100% zeker dat TomTom voor de N-series komt. Wel handig is de hoge resolutie van de N90 waardoor je de maps beter ziet :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Iemand een idee wat ze voor een N90 gaan vragen... ben hem van plan net voor mijn vakantie in augustus (is ie toch wel gereleased hopelijk)
te gaan kopen zodat ik wat vakantie picture's kan gaan schieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

---rrr--- schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:23:
Weet iemand of die krengen al te krijgen zijn in nederland? Wil hem met abonnement.

Iemand intresse in een nokia 6610? :*)

Die n-91 lijkt me wel ruig! 4gb op je foon is niet gek... kan die 4gb ook als datastickie worden gebruikt? Dat zou dan helemaal te gek zijn!! _/-\o_
Ik ben er bijna zeker van dat de harddisk ook een system directory heeft. Dit wil zeggen dat je deze ook zal kunnen gebruiken voor applications. Dit betekent dat je zeker geen plaatst tekort zult hebben en zoals iemand al zei zal tomtom in de toekomst ook wel compatibel zijn met dit toestel.Ook je foto's en video's kunnen worden opgeslagen op de harddisk. Het is voor mij het ideale toestel maar toch ontbreken twee dingen: Het hoge resolutiescherm van de N90 en een flitser voor de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat vinden jullie eigenlijk van de W800i van ericsson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Anoniem: 132947 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:52:
Ter vergelijking: windows xp draait ook niet op een pentium II processor.
offtopic:
Offtopic en NFI, maar windows XP draait natuurlijk prima op een Pentium II, als er maar genoeg geheugen is. Ik heb zelfs XP prima draaien op een socket 7, AMD K6-III met 192MB ram.

edit: spuit 11. :P

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 21-05-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142894

help even wat zal het worden.

de n70 of de n90 ik kan niet kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142894 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:47:

wat wil je? Ze zijn beiden bovendien nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142894 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:47:

Het is geen moeilijke keus hoor, koop de N91!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

ik wil prijzen en releasedatums weten... :(
zie wel geschatte prijzen (tussen de 600 en 800 euries) en releasedatums, maar ik wil die N91 voor ik op vakantie ga :) en das eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Hmm ja, ik zou ze ook graag t liefst volgende week zien uitkomen. En nokia gooit veel spul op de markt, maar ik denk dat het wel Q4 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Furinax schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:33:
ik wil prijzen en releasedatums weten... :(
zie wel geschatte prijzen (tussen de 600 en 800 euries) en releasedatums, maar ik wil die N91 voor ik op vakantie ga :) en das eind juli.
Lijkt me het beste dat je dan je vakantie verzet naar november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:34:
[...]

Lijkt me het beste dat je dan je vakantie verzet naar november
maak daar maar januari 2006 van, zeker als je in belgië woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het waar is maar ik heb ergens gelezen dat nokia, nu ze een contract hebben met Carl Zeis, een toestel zou maken dat met een optische zoom zou uitgerust zijn. Dit zou pas echt vooruitstrevend zijn. Afwachten of dit waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

gisteren ontdekt dat de n90 net zo traag is als een ngage :(

dan denk ik dat de n70 ook zo zal zijn

alleen de n91 is mogelijk sneller

sorry geen source
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste