Nokia N Series - N70 & N72 - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.210 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/n70topic/header.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/n70topic/inhoud.jpg
  • Specificaties
  • Tools/games
  • Plaatjes
  • FAQ
  • Links
Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/n70topic/previoustopics.jpg

Nokia N Series - N70

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/n70topic/specs.jpg
  • Standbytime: 264
  • Smartphone: Ja
  • Kleurendisplay: Ja
  • Schermresolutie (pixels): 176 x 208
  • Geheugentype: MultiMediaCard reduced size dual voltage !!!
  • Uitbreidbaar geheugen: Ja
  • Besturingssysteem: Symbian OS v8.1 2nd edittion
  • GSM Netwerken: tri-band
  • Bluetooth: 2.0
  • EDGE: Ja
  • Netwerk Frequenties: 900,1800,1900
  • GPRS: class 10
  • USB-aansluiting: USB 2.0
  • MMS: Ja
  • UMTS: Ja
  • WAP: 2.0
  • Camera: Ja
  • Megapixels: 2.0
  • Maximale resolutie: 1600 x 1200
  • Zoomlens: digitaal
  • Flitser: Ja
  • Videospeler: 3GP,MPEG4
  • Video opnamen: Ja
  • Intern geheugen (mb.): 30
  • 2e camera: Ja
  • Batterij: Li-Ion
  • Batterijspanning: 970
  • Gesprekstijd (min.): 210
  • Laatste nummer geheugen: Ja
  • Tril-functie: Ja
  • Beltonen toevoegen: Ja
  • Handsfree speaker: Ja
  • Radio: Ja
  • Tekstinvoer: T9
  • Voice dialing: Ja
  • Email: Ja
  • Internetbrowsing: Ja
  • Mediaspeler: MP3 / ACC
  • Organizer: agenda,contactpersonen,taken
  • Extra functies: spelletjes,voice memo,instant messaging,java
  • Afmeting (HxBxD): 108 x 53 x 22
  • Geïntegreerde antenne: Ja
  • Gewicht (gr.): 128
  • Aantal kleuren: 262.144
  • Beltonen: True Tones, Polyphonic (64 channels), MP3
  • Overig: Visual Radio*, Push to talk*
* = afhankelijk van netwerk.

Laatst uitgebrachte firmware: 5.0609.2.0.1 (Klik voor specificaties van deze versie).

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/n70topic/toolsgames.jpg

Gratis:
Opera Mobile
Internet Browser voor je telefoon die je gratis kan gebruiken.

FExplorer
Zeer goede (en bekende) File explorer.

Helix Player
Met Helix Player kun je RealPlayer streams (smallband) afspelen op je telefoon. (Dank aan MasterJR voor de hosting!)

Betaald:
SmartMovie
Een videoplayer voor op je telefoon, met tevens een converter waarmee je op je PC direct films kunt converteren om op je telefoon te kijken.

MtVoid ControlFreak (site opgeheven)
Een tool waarmee je je computer via Bluetooth kunt besturen.

Oxygen Phone Manager for Symbian Phones
Met dit programma kun je je telefoon backuppen, inclusief al je SMS'jes, foto's, video's. Biedt ook diverse exportmogelijkheden voor SMS, telefoonboek, etc.

Zensis Photorite SP
Een uitgebreide gallerij die ook een aantal bewerkingsmogelijkheden biedt.

My-Symbian.com
Website met allerlei betaalde software voor je telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/n70topic/plaatjes.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/8599/dsc0092117mp.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/6178/dsc009221ck.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/4609/dsc009231qi.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/n70topic/faq.jpg

:? Hoe stel ik i-Mode in?
Klik hier voor een guide.

:? Hoe verwijder ik de front-cover van de N70?
Klik hier voor een guide.

:? Ik kan geen software installeren?
Waarschijnlijk staat de beveiliging in beheer nog aan. Ga in het menu naar Instrumenten > Beheer > Opties > Instellingen. Zet daar 'Software-installatie' op aan.

:? Is er ook een manier om een 3,5 mm-jack aan te sluiten?
Ja, hiervoor heb een Nokia verloopstuk nodig, type AD-15.

:? Waar verander ik de Screensaver?
Dit verander je als volgt. Open het menu, ga naar Instrumenten > Thema's > Opties > Bewerken. Hier kun je dan de 'Energiespaarstand' aanpassen, welke je screensaver is.

Afbeeldingslocatie: http://www.deltaserv.nl/got/n70topic/links.jpg

Review van de Nokia N70 op mobile-review.com

Review van de 2 megapixel camera op de Nokia N70 op mobile-review.com

Crazy Little World Of Mine
Hier staan een paar fantastische guides op en er zijn er nog meer in de maak. Een hele mooie uitleg die deze site biedt is internet op je N70 via Bluetooth. Dat betekent dus wanneer je in de buurt bent van je eigen PC met BT dongle, dat je dan op internet kunt.

Officiële Nokia N70 Support site
Nokia.nl biedt de handleiding online aan, evenals diverse tools die je op je telefoon kunt gebruiken.

Zedge
Themes/wallpapers

Credits/redactie:
Startpost gefabriceerd door SanderTje!, deels met info van TYNOz. Aanvullingen en/of correcties op deze startpost kun je doorgeven op het e-mailadres dat je in mijn profiel vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door SanderTje! op 01-05-2006 13:20 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
Nette startpost!

Ik ben nog bezig met de Lathe DVD speler. Ga hem vanavond installeren en dan eens proberen Friends te kijken op de N70. :D

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie startpost!

Misschien nog ff de standaard codes vermelden voor reset naar fabrieksinstellingen, herformatteren, IMEI-nr weergeven enzo.

Alle Symbian-telefoons die er zijn op www.symbian.com is ook wel grappig.

http://m.gmail.com is ook wel een handige tip.

En misschien nog vermelden hoe je je Symbian telefoon vlot houdt:
- zet logging op 1 dag ipv 30 dagen
- hou je telefoongeheugen schoon
- defragmenteer je geheugenkaartje nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Nog een tip:
Met http://members.home.nl/da...Symbian-Series60-v1.0.zip kun je realplayer (smalband) streams kijken op je N70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mooie start topic! Netjes!! En handige links!

Kan niet wachten tot ik hem binnen heb!! :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Heeft het ook nut om een Super Hi Speed geheugen kaartje erin te stoppen? Zat aan deze te denken:

Merk Apacer
Type Secure Digital Super Hi-Speed
Capaciteit 512 MB
Lees / schrijf beveiliging Ja
Schrijfsnelheid 15 MB/s
Leessnelheid 23 MB/s
@sig69: er zijn tal van posts waarin gezegd wordt dat alleen dual voltage rs-mmc in de telefoon kan, kom jij aanzetten met sd geheugen |:(, niet al te snugger lijkt mij?

Zijn er al mensen met de nieuwe firmware en verschilt deze echt merkbaar tegenover v.3.05***?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette beginpost....tegelijkertijd tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLatey schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:35:
[...]

@sig69: er zijn tal van posts waarin gezegd wordt dat alleen dual voltage rs-mmc in de telefoon kan, kom jij aanzetten met sd geheugen |:(, niet al te snugger lijkt mij?

Zijn er al mensen met de nieuwe firmware en verschilt deze echt merkbaar tegenover v.3.05***?
edit: sorry, ik was met mijn neus aan t lezen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

ik krijg dat internet over BT echt niet aan de gang. M-Router weigert te conecten. Gnubox is wel helemaal ingesteld. Snap er nix van. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:42:
Nette beginpost....tegelijkertijd tvp
tvp? Staat niet in de Van Dale en is mij ook niet bekend... Iemand? :)

Voor de rest; dank iedereen voor het commentaar op de SP. Zal hem z.s.m. bijwerken.
Skype schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:11:
ik krijg dat internet over BT echt niet aan de gang. M-Router weigert te conecten. Gnubox is wel helemaal ingesteld. Snap er nix van. |:(
Je moet mRouter ook niet vragen te connecten, dat doe je met behulp van Gnubox (Install > Bring Up If).

Je moet wel strak die site doorlezen, anders gaat het vast en zeker érgens fout.

[ Voor 42% gewijzigd door SanderTje! op 27-03-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:44

admiral866

The King Personality Disorder

TVP = Topic Volg Post :)

[ Voor 4% gewijzigd door admiral866 op 27-03-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Skype schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:11:
Mrouter is erg kieskeurig als het om BT-Drivers gaat. Zo gaat M-router icm. Sitecom(Toshiba) BT totaal niet en zijn er een hoop aanpassingen nodig omdat met elkaar te laten werken. Als je op de Site van "Crazy litle world" kijken, en je chekt de reply's dan zie je onderaan de pagina een aantal posts staan van "Bas" (Ik dus) dan heb je een beetje een Idee hoe lastig het kan zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
MasterJR schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:26:
Nog een tip:
Met http://members.home.nl/da...Symbian-Series60-v1.0.zip kun je realplayer (smalband) streams kijken op je N70.
Dit wil ik graag proberen.. maar ik krijg nog steeds CRC niet correct als ik 'm wil uitpakken!

_/-\o_ voor de startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
MadRettoR schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:20:
[...]

Dit wil ik graag proberen.. maar ik krijg nog steeds CRC niet correct als ik 'm wil uitpakken!

_/-\o_ voor de startpost!
Sla hem dan even op een andere locatie op, want de nieuwe versie is wel goed :) Jij opent nog waarschijnlijk de oude van rond de 1 MB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je ana beltonen komen waar kan je deze precies downloaden en wat voor bestanden zijn dat vaak heb wel iets maar das wel gewoon mp3.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApOE schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:15:
[...]

Mrouter is erg kieskeurig als het om BT-Drivers gaat. Zo gaat M-router icm. Sitecom(Toshiba) BT totaal niet en zijn er een hoop aanpassingen nodig omdat met elkaar te laten werken. Als je op de Site van "Crazy litle world" kijken, en je chekt de reply's dan zie je onderaan de pagina een aantal posts staan van "Bas" (Ik dus) dan heb je een beetje een Idee hoe lastig het kan zijn :Y)
Hey bas,
Lache dat ik je nu hier ook al zie. Ik ben die gast die je gister/vandaag gemailt heeft.
Jammer dat het niet werkt, maar internetten op de pc is vast toch beter :D.

ander onderwerp.
Kan je gewoon naar zo'n nokia service point gaan en zeggen: 'ik wil de laatste firmware' ?
Of kan dit alleen als je problemen met je N70 ondervindt?

Net een mailtje binnen dat mijn 1gb geheugenkaartje binnen is via 4Launch. Morgen maar eens ophalen, en dat ding volzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps.
Ik ondervond nog bestwel wat problemen met het converteren van por....uhm filmpjes naar mp4 formaat. Misschien is onderstaand stukje tekst wel handig, het werk super.
Managed to solve my own problem, for anyone who is interested a very handy little program called SUPER which is freeware and available from http://www.erightsoft.com/SUPER.html (download link at bottom of page)

It has tons of settings, perhaps you can find better ones, but I find best results from setting it to:

Container: MP4
Video: MP4
Audio: AAC

Then video settings:
Size: 352x288
Aspect: 4:3
Frame/Sec: 15

Then set the bitrate to what you desire, 128kbps will produce about a MB per minute of video but is rather blocky on moving scenes, 144 is a little better, about 7meg for a 5min vid, but if you really want to impress your friends do it at 192kbps, it really makes a difference, very sharp in all but the fastest moving scences, about 9meg for 5 mins. Obviously, the higher you set it, the bigger the file, the better the quality, not sure what the upper bitrate limit the N70 can support however.

As for audio, its just preference, I tend to use 44100 at 96kbps for music videos, 22050 at 64kbps for voice (like TV programs).

Hope this is of help to some people.
Enjoy watching yor favourite films on your N70!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:01

Ankh

|true

ik ga me telefoon deze week naar de nokia service point brengen ik heb de oudste firmware er nog op staan, de nieuwst v5 gaat erop. En laat dan mijn bevindingen weten ;)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor software gebruiken julle op je n70??? gewoon intresse en waar en hoe slaan jullie die op in je n70???
alles onder favorieten bv???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15
Is er al een nieuwe branded firmware beschikbaar via de NSP van Vodafone? Mijn recente N70 heeft nog een zeer oude firmware.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:18:
Is er al een nieuwe branded firmware beschikbaar via de NSP van Vodafone? Mijn recente N70 heeft nog een zeer oude firmware.
Mijn N70 is net vorige week teruggekomen van het repaircenter (Dynafix) van Vodafone. Daar heb ik de 2.0539.1.2 (19-10-05) erop gekregen. Oud dus, als je je realiseert dat ze nu al bij versie 5 zijn. Gok dat dit bij een NSP niet anders zal zijn.

Als ik naar een NSP ga, met een Vodafone toestel, kun je dan misschien ook de gewone firmware erop krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Stinger_Ventura schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:18:
De firmware is inmiddels uit EN beschikbaar bij de Nokia Service Points!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Artwido schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:56:
[...]

De firmware is inmiddels uit EN beschikbaar bij de Nokia Service Points!
Over welke versie hebben we het dan? En ook over de Vodafone versie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve mensen,

Als betrekkelijke leek tracht ik alle bijdrages betreffende de N70 te volgen.
Ik heb een aantal eenvoudige vragen over dit toestel, wellicht dat iemand in Jip en Janneke-taal mij een aantal zaken kan uitleggen.

Hiervoor had ik de Nokia 6230. Fijn toestel, waarin ik met name over de agenda erg tevreden was.
- Nu wil ik die agenda-functie uitbreiden. Het Liefste wil ik dit synchroniseren met outlook. Is dit op een eenvoudige manier te realieren met de N70? Zo ja, hoe......
- Kan ik met N70 gemakkelijk excel-bestandjes opslaan (en bekijken).
- Je kan met de N70 mp3's beluisteren? Wat moet ik daaronder verstaan? Kan ik een cd'tje op mijn mobiel zetten en dan mijn gsm gebruiken als een mp3-speler?
- Wat zijn voordelen als je meer geheugen erbij prikt?
- Hoe vaak moet je je N70 opladen?
- Als je een vergelijking maakt met de Sony-E Wm800 een de N70. Wat zijn de plussen en de minnen tav de agenda en de mp3-speler?

Hopelijk dat iemand eenvoudig antwoord kan geven op mijn vragen,

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
SanderTje! schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 02:53:
[...]

Over welke versie hebben we het dan? En ook over de Vodafone versie toch?
firmware-5.0609.2.0.1
Geen idee of er een speciale Vodafoon versie is maar dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 07:27:
Lieve mensen,

Ik heb een aantal eenvoudige vragen over dit toestel, wellicht dat iemand in Jip en Janneke-taal mij een aantal zaken kan uitleggen.

Hiervoor had ik de Nokia 6230. Fijn toestel, waarin ik met name over de agenda erg tevreden was.
- Nu wil ik die agenda-functie uitbreiden. Het Liefste wil ik dit synchroniseren met outlook. Is dit op een eenvoudige manier te realieren met de N70? Zo ja, hoe......
- Kan ik met N70 gemakkelijk excel-bestandjes opslaan (en bekijken).
- Je kan met de N70 mp3's beluisteren? Wat moet ik daaronder verstaan? Kan ik een cd'tje op mijn mobiel zetten en dan mijn gsm gebruiken als een mp3-speler?
- Wat zijn voordelen als je meer geheugen erbij prikt?
- Hoe vaak moet je je N70 opladen?
- Als je een vergelijking maakt met de Sony-E Wm800 een de N70. Wat zijn de plussen en de minnen tav de agenda en de mp3-speler?

Roy
:/ Heb je uberhaupt zelf al gezocht of je deze info ergens kon vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:55:
ps.
Ik ondervond nog bestwel wat problemen met het converteren van por....uhm filmpjes naar mp4 formaat. Misschien is onderstaand stukje tekst wel handig, het werk super.

[...]
Ga ik vanavond gelijk proberen! Toch moooi kan je de ingebouwde player gebruiken en hoef je dus minder op je GSM te installen.. :D

Dank!

Voor meer informatie over de upper bitrate limit van je N70. In hetzelfde topic (denk ik) als waar Robbert0 zijn informatie over de SUPER encoder vandaan haalde stond het volgende:
If I am allowed to pop into the discussion, I would write here as follows my attempts with SUPER:
Video: MP4 MPEG-4 352x288 Frame/sec 15 Hz 720 kbps
Audio: AAC sampling at 16 kHz mono 64 kbps
Resulting video-audio stream: 768 kbps
First of all, I would like to remind that N70 (with main camera) is capable of recording video-audio in a MP4 file at a stream of 508 kbps, so any video up to 508 kbps is palyable "by definition" onto N70.
As empiric test, I tried to run on N70 several MP4 videos downloaded directly from Internet. Results: any video with video-audio stream uo to 800÷900 kbps is played fine indeed, any video whose video-audio stream is above 900 kbps is played with freezing scenes, few scenes are shown slowly, then it remains a fixed frame for several seconds. Videos way above 900 kbps (1600 kbps, for example) simply show a black screen.
With my above settings, the DVD-to-MP4 scaling factor is something below 10: VOB files from a DVD film of about 4.2 GB become same number of MP4 files for a total of 438.782 MB (total film duration is 1 h 46' 11", which gives 4.05 MB/min).
Yes, it's a great quantity of memory, but it plays SUPERBLY on N70.
Link naar het topic: http://discussion.forum.n...um/showthread.php?t=71884

[laat nog wel weten hoe het werkt]

[ Voor 61% gewijzigd door Raenius op 28-03-2006 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik krijg de N70 ook deze week binnen en ik hoop dat ik een ge-update firmware krijg (t-mobile)
maar ik denk het niet :(

paar vraagjes:

Ik las op diverse sites dat de N70 verbindingsproblemen had via bluetooth met Tomtom mobile i.c.m. een adapt 300 GPS reciever (laat ik die nu juist hebben). Is dit met de nieuwe firmware opgelost?

Ik las ook dat er een usb kabeltje bij zat. Is het daarom ook mogelijk om zelf nieuwe firmware te installeren? zo ja hoe en is de garantie er dan wel meteen af? Mocht dit eraf zijn is het dan (zoals al eerder gevraagd) ook mogelijk om naar een service point van Nokia te gaan en daar de nieuwe firmware te laten installeren terwijl er verder niks met de phone aan de hand is?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vodafone loopt zeer achter met firmwares. Ik zit zelfs te twijfelen om maar m'n firmware maar bij een Nokia punt te laten updaten :(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 07:27:
Lieve mensen,

1. Nu wil ik die agenda-functie uitbreiden. Het Liefste wil ik dit synchroniseren met outlook. Is dit op een eenvoudige manier te realieren met de N70? Zo ja, hoe......
2. Kan ik met N70 gemakkelijk excel-bestandjes opslaan (en bekijken).
3. - Je kan met de N70 mp3's beluisteren? Wat moet ik daaronder verstaan? Kan ik een cd'tje op mijn mobiel zetten en dan mijn gsm gebruiken als een mp3-speler?
4. Wat zijn voordelen als je meer geheugen erbij prikt?
5. Hoe vaak moet je je N70 opladen?
6. Als je een vergelijking maakt met de Sony-E Wm800 een de N70. Wat zijn de plussen en de minnen tav de agenda en de mp3-speler?

Roy
1,2,3,4 Kijk eens bij de specificaties in de TS of op de N70 mini-site van Nokia

5. Ik bel zelf zeer regelmatig en laad gemiddeld 1 keer per 2 , 3 dagen m'n telefoon, maar dan is hij dus niet op. Batterij gaat hard als je spelletjes gaat spelen of bijv. Mp3's beluisterd.

6. Ik ken die andere telefoon niet.

Alg: Houdt er wel rekening mee dat dit geen 6230 is, het toestel zal iets langzamer zijn dan je verwacht, maar je krijgt er wel een hele hoop extra functionaliteit voor terug ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé, je gaat even een weekendje richting Barcelona, je komt terug en we zitten al in deel 2.......ziet er goed uit!! _/-\o_

Maarruh, eindelijk m'n geheugenkaartje binnen (kingston 1GB). Doet ie het niet......in eerste instantie.....even in de cardreader.......doet ie het daar ook niet.......goed dan maar in het SD-slot.....ah, hij doet het........even formatteren......terug in de telefoon.....hij doet het weer niet......... :(

Even mij beste vriend om hulp vragen (google) en die weet te vertellen dat je die kaart niet FAT32 moet formatteren maar gewoon FAT.......right, zal wel, maar het werkt in ieder geval.

Gelijk Tomtom erop gezet en aan de slag. Het werkt tot dusver allemaal feilloos. Kaart van Frankrijk erbij geplant, duurt @#@$% een eeuwigheid voor die gekopieerd was.

Ik heb nu een paar uur zitten spelen en ik moet zeggen met tomtom aan lijkt die N70 op een vibrator..........hij vreet batterijen.....maar ach daar hebben we een oplader voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb n vraagje betreft tomtom of route mobile.

ik kan nergens info vinden van een kaart bestand voor turkije, is dat er wel bij andere routeplanners die op een N70 werken. ik ga binnekort naar turkije en wil daar in dat doolhof niet de wegkwijt raken.

hopelijk weet iemand van jullie iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor software gebruiken julle op je n70??? gewoon intresse en waar en hoe slaan jullie die op in je n70??? geheugen kaart???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:49:
wat voor software gebruiken julle op je n70??? gewoon intresse en waar en hoe slaan jullie die op in je n70??? geheugen kaart???
wat dacht je van Symbian. of bedoel je toepassingen zoals applications?

[ Voor 8% gewijzigd door Artwido op 28-03-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toepassingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:49:
1) je hoeft niet elke dag de vraag te stellen hoor..
IMO door die teveel "???" heb ik eigenlijk al geen zin om uberhaupt om wat te antwoorden..
2) misschien is het handig om je vraag wat uit te breiden, want het is nu een chaos wat betreft je vraagstelling.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:00:
Hé, je gaat even een weekendje richting Barcelona, je komt terug en we zitten al in deel 2.......ziet er goed uit!! _/-\o_

Maarruh, eindelijk m'n geheugenkaartje binnen (kingston 1GB). Doet ie het niet......in eerste instantie.....even in de cardreader.......doet ie het daar ook niet.......goed dan maar in het SD-slot.....ah, hij doet het........even formatteren......terug in de telefoon.....hij doet het weer niet......... :(

Even mij beste vriend om hulp vragen (google) en die weet te vertellen dat je die kaart niet FAT32 moet formatteren maar gewoon FAT.......right, zal wel, maar het werkt in ieder geval.

Gelijk Tomtom erop gezet en aan de slag. Het werkt tot dusver allemaal feilloos. Kaart van Frankrijk erbij geplant, duurt @#@$% een eeuwigheid voor die gekopieerd was.

Ik heb nu een paar uur zitten spelen en ik moet zeggen met tomtom aan lijkt die N70 op een vibrator..........hij vreet batterijen.....maar ach daar hebben we een oplader voor.
dus bij jou valt de verbinding niet weg? Welke firmware heb je en maak je gebruik van een bluetooth gps ontvanger? zoja, welke?
Wel jammer dat ie tijdens het navigeren zoveel stroom verbruikt. Ik heb eens genavigeerd met een nokia 3230 4 uur achter elkaar en de batterij was nog niet eens 1/3 leeg :)

[ Voor 7% gewijzigd door jos_zwa op 28-03-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ik had net weer een probleem met het USB kabeltje. Na het opnieuw opstarten van de telefoon deed hij het weer, wel erg raar...

Ook bij het inpluggen van de headset en daarna het starten van de radio deed de telefoon compleet vastlopen. Dus, mochten mensen hier nog is tegenaan lopen... :)

[ Voor 42% gewijzigd door SanderTje! op 28-03-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:00:

Kan dat formateren ook via de N70 zelf?
Ik heb helaas geen cardreader of iets in die richting, maar ga vanmiddag mijn 1gb kingston ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

yupz je kan intern bij geheugen beheer je kaartje formateren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kingston 1GB kaartje er vorige week ingedaan en ding werkte bij mij zonder te formateren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

ok. na nog wat gelezen te hebben werkt het eindelijk. Inet via BT. wel grappig. voor de lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik ben net langs The Phone House op de Haarlemmerstraat in Leiden geweest (de enige Nokia Service Point hier in de buurt behalve dan misschien Den Haag). Ik vroeg om een firmware upgrade, dat doen ze gewoon gratis voor je, mits je telefoon in die jaar + 1 maand valt. Overigens is er een nieuwe regeling, als je telefoon dit jaar nog gemaakt is, heb je er 2 jaar + 1 maand de tijd voor, binnen dit termijn is het gratis. Valt je telefoon buiten dit termijn, dan dok je 22,50.

Ze hadden deze nieuwe firmware overigens nog niet (welke een kleine 130mb zwaar weegt, alle locaties en landen, u know). Maar als je eind deze week (in principe morgen al), even daar langs gaat, knallen ze zonder problemen die nieuwe er op, vraag nog wel of ze dan die nieuwe van 22 maart hebben. Er stond daar net als ik een GoT-ter achter de balie, dus hij kwam meteen met het idee om deze met zijn eigen lijn thuis binnen te halen (ze hebben in die winkel waarschijnlijk nog een isdn verbinding o.i.d.).

Je hoeft geen bon mee te nemen, ze checken de serienummer van je telefoon op bouwdatum. Na 2 uur kan je je phone weer ophalen. Ik heb deze week de tijd niet meer, dus als je gegaan bent, let me know :)

Edit: Als je in het bezit bent van een Nokia 6680, kan je de nieuwe firmware van 22 maart ook op dit service punt aan het end van de week laten installeren.

@SanderTje!
: Ook dit heb ik gevraagd (vergeten te melden) en dit doen ze bij dit service punt specifiek in ieder geval niet. Hij had het erover dat hij dan eerst hele oude firmware er op moest zetten, dan pas de nieuwe en doorgaans doen ze dat eigenlijk niet. Ik heb inderdaad geen simlock telefoon, of 'branded', hoe je het wilt noemen. Hij had het zelf niet over garantie, dus 'verboden' is het volgens mij niet, maar citeer me er niet op.

[ Voor 32% gewijzigd door Marf0rz op 28-03-2006 16:59 ]

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Marf0rz schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:33:
Ik ben net langs The Phone House op de Haarlemmerstraat in Leiden geweest (de enige Nokia Service Point hier in de buurt behalve dan misschien Den Haag). Ik vroeg om een firmware upgrade, dat doen ze gewoon gratis voor je, mits je telefoon in die jaar + 1 maand valt. Overigens is er een nieuwe regeling, als je telefoon dit jaar nog gemaakt is, heb je er 2 jaar + 1 maand de tijd voor, binnen dit termijn is het gratis. Valt je telefoon buiten dit termijn, dan dok je 22,50.

Ze hadden deze nieuwe firmware overigens nog niet (welke een kleine 130mb zwaar weegt, alle locaties en landen, u know). Maar als je eind deze week (in principe morgen al), even daar langs gaat, knallen ze zonder problemen die nieuwe er op, vraag nog wel of ze dan die nieuwe van 22 maart hebben. Er stond daar net als ik een GoT-ter achter de balie, dus hij kwam meteen met het idee om deze met zijn eigen lijn thuis binnen te halen (ze hebben in die winkel waarschijnlijk nog een isdn verbinding o.i.d.).

[...]
Mij is nog steeds niet duidelijk als je een branded toestel hebt, of je dan ook de 'niet-branded'-software erop mag laten flashen. Heb jij een branded toestel (Vodafone, T-mobile.. etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Je hoeft geen bon mee te nemen, ze checken de serienummer van je telefoon op bouwdatum. Na 2 uur kan je je phone weer ophalen. Ik heb deze week de tijd niet meer, dus als je gegaan bent, let me know :)

Edit: Als je in het bezit bent van een Nokia 6680, kan je de nieuwe firmware van 22 maart ook op dit service punt aan het end van de week laten installeren.

@SanderTje
: Ook dit heb ik gevraagd (vergeten te melden) en dit doen ze bij dit service punt specifiek in ieder geval niet. Hij had het erover dat hij dan eerst hele oude firmware er op moest zetten, dan pas de nieuwe en doorgaans doen ze dat eigenlijk niet. Ik heb inderdaad geen simlock telefoon, of 'branded', hoe je het wilt noemen. Hij had het zelf niet over garantie, dus 'verboden' is het volgens mij niet, maar citeer me er niet op.
Het is officieel niet gratis het flashen van je firmware.Het bedrijf declareert gewoon met een "fake-melding" dat ze geld willen zien van Nokia. Doordit is de Nokia Service Point in Amsterdam (bij het rokin daar ergens) dan ook opgedoekt. ze hadden te louche praktijken volgens Nokia.

ik heb een branded firmware van t-mobile er op staan en kan gewoon de officiele nokia er op krijgen.. dus het zal wel geen probleem wezen.. wil je een t-mobile firmware erop hebben.. dan zou je toch echt ff contact met hun moeten op nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online

@SanderTje!
Ankh schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:00:
[...]

ik heb een branded firmware van t-mobile er op staan en kan gewoon de officiele nokia er op krijgen.. dus het zal wel geen probleem wezen.. wil je een t-mobile firmware erop hebben.. dan zou je toch echt ff contact met hun moeten op nemen :)
Ik begrijp dus dat het te proberen valt. Mooi, want ik wil wel is wat nieuwers dan die 2.x die bij Vodafone het nieuwste is (daar is mijn toestel van) :) Zal ook is wat NSP's gaan bellen dan, want begrijp dat dat dus ook weer verschilt.

[ Voor 35% gewijzigd door SanderTje! op 28-03-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Ankh schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:00:
[...]

Het is officieel niet gratis het flashen van je firmware.Het bedrijf declareert gewoon met een "fake-melding" dat ze geld willen zien van Nokia. Doordit is de Nokia Service Point in Amsterdam (bij het rokin daar ergens) dan ook opgedoekt. ze hadden te louche praktijken volgens Nokia.

Klopt, zoiets meldde een andere verkoper inderdaad, maar dat maakt voor mij weinig uit :Y)

Edit
: Of althans, hij zei heel subtiel iets dat het 'buiten om' de garantie gaat, op een manier waarvan ik dacht, ah zit het zo. Maar wat precies ben ik vergeten.

@SanderTje!: Gewoon proberen inderdaad, met een knipoog erbij ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Marf0rz op 28-03-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjlgt schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:51:
Kingston 1GB kaartje er vorige week ingedaan en ding werkte bij mij zonder te formateren :?
Ik heb mijn 1gb kingston kaartje erin zitten en het werk direct inderdaad.
Free space 995 mb.... eens kijken hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Is het nog handig om een bepaalde reden te hebben dat je de nieuwste firmware wilt, behalve dan tweaker zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
admiral schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:52:
Is het nog handig om een bepaalde reden te hebben dat je de nieuwste firmware wilt, behalve dan tweaker zijn? :)
Neuh, gewoon zeggen dat je de nieuwe firmware wilt, kan zonder problemen hoor. Desnoods zeg je erbij dat je je aan bepaalde dingen irriteert die in de nieuwe firmware opgelost is, maar ook dat hoeft niet perse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Gewoon zeggen dat je bluetooth problemen hebt. Niets meer of minder! ;) Deze zjin namelijk grotendeels opgelost door een firmware update. Als je zegt dat je een firmware update krijgt.. heb je meestal het probleem dat ze het niet goed kunnen opgeven.. :)

@Marf0rz
True, bij ons ligt dat probleem niet zo erg.. alleen waar ik me firmware laat flashen, moeten ze gewoon een reden hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel driftig opzoek naar extra geheugen uitbreiding voor deze o zo mooie feun. Nu twijfel ik alleen tussen 512MB en 1GB. Tevens twijfel ik tussen de merken SanDisk en Kingston.

Zelf wil ik het gebruiken voor TomTom navigatie en natuurlijk MP3's.

Maakt het per merk nog uit wat de snelheid is en zijn er per merk nog verschillende types voor de 1GB en 512MB versies

Welk geheugen heeft de tweaker momenteel in zijn N70 zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Ankh schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:34:
Gewoon zeggen dat je bluetooth problemen hebt. Niets meer of minder! ;) Deze zjin namelijk grotendeels opgelost door een firmware update. Als je zegt dat je een firmware update krijgt.. heb je meestal het probleem dat ze het niet goed kunnen opgeven.. :)

@Marf0rz
True, bij ons ligt dat probleem niet zo erg.. alleen waar ik me firmware laat flashen, moeten ze gewoon een reden hebben ;)
ah ok :) Mja dat is nog waar ook trouwens van dat BT.
K es ff zoeken waar de dichtstbijzijnde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

ik ga naar alkmaar, hier om de hoek :)

ik heb er trouwens een kingston 512MB in zitten
met tomtom en route66 erop.. gebruik nu de helft ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij heeft de firmware van 19-10-2005
is dit dus nodig om up te daten????
dit is dus gratis????
130 mb? kan dat gewoon of moet er dan wel geheuge kaartje inzitten? en alles wat er op stond gaat dat dan verloren???
please kan iemand antwoorden???

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:50:
is dit dus nodig om up te daten????
dit is dus gratis????
130 mb? kan dat gewoon of moet er dan wel geheuge kaartje inzitten? en alles wat er op stond gaat dat dan verloren???
please kan iemand antwoorden???

bedankt!
Dat kan gewoon beste vriend, rustig maar, 1 vraagteken is genoeg ;) Hij weegt 130mb, dat betekent niet dat er ook daadwerkelijk 130MB op je telefoon komt te staan. In die 130MB zitten alle soorten talen, regio's, rechten en weet ik het allemaal wat er per land kan verschillen. Uiteindelijk rammen ze in dat pakket op Nederland, en wordt er waarschijnlijk niet meer dan 4 MB op je foon geinstalleerd. :) (welke over je bestaande Symbian OS wordt overschreven, dus je zal nagenoeg niet meer opslag ruimte op je telefoon kwijt zijn).

Lees voor je overige vragen mijn post nog is rustig door, daar staan de antwoorden op je vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Marf0rz op 29-03-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje he; is het nou wel of niet mogelijk om hotmail aan de gang te krijgen (zelfde geldt voor msn).. ik heb KPN en krijg het niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
Eerst ervaringen met SUPER encoder:

Settings (even met wat hogere kwaliteit gespeeld):

Output Container: mp4
Output Video Codec: MPEG-4 (check dit anders werkt het niet!)
Audio Output Codec: AAC
Video Scale Size: 352*288
Video Aspect: 4:3
Video FPS: 15
Video Bitrate: 864 kbps
Audio Sampling Freq: 22050
Audio Channels: 2
Audio Bitrate: 128 kbps

Originele filmpje was: 15.6 MB (.mov)
Output filmpje is: 31.1 MB

Resultaat: Strak beeld maar wel heel af en toe schokkerig.

Hetzelfde filmpje op een video bitrate van 240 kbps gaf geen schokken en de kwaliteit was niet zo heel veel slechter.

Tweede poging.

Zelfde settings, video bitrate op 240.

Strak beeld, geen schokken.

Klik hier voor een trailer voor op je N70: http://www.yourfilehost.c...file=vforvendetta_N70.MP4

Conclusie: Goed programma, veel mogelijkheden en het belangrijkste, het werkt! Aanradertje voor in de startpost!

[ Voor 90% gewijzigd door Raenius op 29-03-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Even een vraagje over dat firmware updaten. Ik krijg de phone binnenkort ook binnen, maar
wel een branded van T-mobile. Als ik nu de firmware laat updaten met de normale nokia
versie is dan ook "per ongeluk" :P misschien de simlock eraf? :D

[ Voor 4% gewijzigd door jos_zwa op 29-03-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

Heeft iemand anders ook zoveel last van stereo geluidsuitval in de meegeleverde headsets? Ik ben heel de tijd mijn high en low range geluid kwijt.

Eerst dacht ik dat het aan de connector lag, maar bij mijn AD-15 adapter heb ik er geen last van... lijkt mij toch de zelfde plug?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Weet iemand of de nieuwe versie van de firmware ook door Vodafone beschikbaar wordt gesteld voor de branded toestellen?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:50:
is dit dus nodig om up te daten????!
Om je huidige versie te kunnen zien moet je invoeren: *#0000#

en doe is niet zo paniekerig. één vraagteken is genoeg hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Artwido op 29-03-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit updaten kan dus gewoon gratis?
en alles wat je er al op had staan qua foto's en dergelijk blijven bhouden? of ben je dat kwijt?
dit is ut enige wat ik er nog over wil weten.. dank je wel alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:46:
dit updaten kan dus gewoon gratis?
en alles wat je er al op had staan qua foto's en dergelijk blijven bhouden? of ben je dat kwijt?
dit is ut enige wat ik er nog over wil weten.. dank je wel alvast
Het heeft niet eens meer zin om antwoorden te geven :/ Zoek eens voor de gein letterlijk met google of in het vorige deel. We verwachten op GoT wel iets van zelf-inzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Decon Frost schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:51:
Heeft iemand anders ook zoveel last van stereo geluidsuitval in de meegeleverde headsets? Ik ben heel de tijd mijn high en low range geluid kwijt.

Eerst dacht ik dat het aan de connector lag, maar bij mijn AD-15 adapter heb ik er geen last van... lijkt mij toch de zelfde plug?
Ja, ik heb dat ook, maar dan met de radio. Met de AD-15 is het beter, maar ook nog niet volledig over, denk dat het aan de ontvangst ligt. Met de gewone headset en MP3 heb ik er eigenlijk geen last van.

Die headset vind ik sowieso maar een gammel ding, had Vodafone al gebeld of ik hem terug kon sturen, maar ik denk dat dat niet veel gaat helpen.

Nog meer mensen die dit probleem kennen?

Edit: Mijn 1 GB kaartje is ook zojuist gearriveerd *jeej* :o :9

[ Voor 8% gewijzigd door SanderTje! op 29-03-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SanderTje!
En ik ben dan die repair GoT In Leiden.

Je hebt goed geluisterd :)
Alle telefoons van nokia die na 1 april 2005 gemaakt zijn, zit een fabrieksgarantie op van 2 jaar en 1 maand na productie datum.

T-mobile en vodafone hebben nog altijd geen update :( De enigste die ik heb is de oude versie. Dit is dus alleen handig als je telefoon gecrashed is.

Tevens is het niet aan te raden om je N70 Te flashen met met de nieuwste versie 5.0609.2.0.1 als je een branded versie hebt (t-Mobile & Vodafone). In de N-Serie zit namelijk een beveiliging waardoor je telefoon nog vreemder gaat doen dan die al bij de standaard versie (2.05xxxxx) doet.
Dit is mij door Nokia verteld. dus als iemand het alsnog wil laten proberen mag dat van mij maar geef ik geen garantie dat die daarna nog werkt.

We hebben hier nog net geen ISDN meer.
Snelheid is wel verdubbelt maar zit nog maar op 100 kb/s.
Reken dus maar uit hoelang het downloaden duurt. aangezien de nieuwste versie 2 pakketten bevat van beide rond de 100 MB.
Als ik zo lang download worden ze benede in de winkel niet blij :P Dan gaan de kassa's echt UBER traag.

Ik zal melden wanneer ik de nieuwe versie eindelijk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

oke mensen zoals ik die dus een t-mobile versie krijgen die kunnen het nog niet laten updaten.
Hoelang gaat het ongeveer duren dan voor de "t-mobile" versie ook beschikbaar is dan?
en welke versie zal er ongeveer nu op de toestellen zitten die nu te bestellen zijn via de t-mobile site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo blij dat ik in Leiden woon :D Ga binnenkort die firmware update binnenhalen en maar eens mijn bevindingen hier posten.

Wat betreft mijn mmc kaartje, ik heb een originele Nokia kaart gekocht (1 gig) tegelijk met mijn N70 en ben op een raar iets gestuit.

Zodra ik de instellingen van het filmen op hoog zet, en direct de data wegschrijf naar het geheugenkaartje dan krijg ik zwarte frames in het filmpie. Ook reageert het beeld zeer traag op het bewegen van de camera. Het lijkt erop alsof de feun alle data niet snel genoeg weg kan schrijven naar mijn kaartje. Ik heb het opgelost door alles eerst direct naar mijn telefoongeheugen weg te schrijven (foto`s en filmpies) tijdens het filmen en naderhad als dat geheugen bijna weer vol is alles overzetten op me geheugenkaartje. Zo speelt ie ze wel netjes en mooi af.. Zijn er meer mensen die merken dat het hoge kwaliteit filmen direct naar geheugenkaart niet netjes werkt? Met fotos overigens nergens last van....

Offtopic

@MaZZie-D
Ik hoop dat ik dit nu tegen de juiste persoon zeg maar: Jullie Chef, of shopmanager, hoe dan ook, is een betweterig pestmannetje en ik vond em een erg slecht indruk op me achterlaten.....Nooit een discussie met je personeel aangaan als er klanten bij staan...Sry moest ik ff kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik geen overzicht van wanneer t-mobile en vodafone met een update komen. Op de toestellen die t-mobile nu uitbrengt zit nog allemaal de oude versie

Ik zie dat ze van versie 4.x naar 6.x zijn gegaan en de branded phones zitten nog op versie 1.x
Zal dus wel 5.x de nieuwe branded worden

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:25:
Helaas heb ik geen overzicht van wanneer t-mobile en vodafone met een update komen. Op de toestellen die t-mobile nu uitbrengt zit nog allemaal de oude versie
Oke, maar is dit een kwestie van weken of maanden wachten? ik wil namelijk foutloos kunnen navigeren met tomtom mobile 5.2 erop i.c.m. een adapt300 GPS ontvanger erop. Ik heb hier veel problemen over gelezen die hopelijk in die nieuwe firmware snel opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:50:
[...]

En ik ben dan die repair GoT In Leiden.

Je hebt goed geluisterd :)
Alle telefoons van nokia die na 1 april 2005 gemaakt zijn, zit een fabrieksgarantie op van 2 jaar en 1 maand na productie datum.

T-mobile en vodafone hebben nog altijd geen update :( De enigste die ik heb is de oude versie. Dit is dus alleen handig als je telefoon gecrashed is.

Tevens is het niet aan te raden om je N70 Te flashen met met de nieuwste versie 5.0609.2.0.1 als je een branded versie hebt (t-Mobile & Vodafone). In de N-Serie zit namelijk een beveiliging waardoor je telefoon nog vreemder gaat doen dan die al bij de standaard versie (2.05xxxxx) doet.
Dit is mij door Nokia verteld. dus als iemand het alsnog wil laten proberen mag dat van mij maar geef ik geen garantie dat die daarna nog werkt.

We hebben hier nog net geen ISDN meer.
Snelheid is wel verdubbelt maar zit nog maar op 100 kb/s.
Reken dus maar uit hoelang het downloaden duurt. aangezien de nieuwste versie 2 pakketten bevat van beide rond de 100 MB.
Als ik zo lang download worden ze benede in de winkel niet blij :P Dan gaan de kassa's echt UBER traag.

Ik zal melden wanneer ik de nieuwe versie eindelijk heb.
grappig dat een andere nokia service point er geen probleem maakt met het updaten van t-mobile versie van de N70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we wachten er nu al zo een 4 maanden op de t-mobile software. Hebben we hem eindelijk is het een oude versie :P. Dus ik kan hier echt geen antwoord op geven

Ik heb de laaste versie (5.0609.2.0.1) trouwens beschrikbaar (Unbranded versie)
Dus kom maar halen als je hem wilt.

Houdt er wel rekening mee dat bij een software-update (SW-Update) je gegevens verloren gaan. Maak daarom dan ook eerst even een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:53:
[...]

grappig dat een andere nokia service point er geen probleem maakt met het updaten van t-mobile versie van de N70 :)
En dan bedoel ja van T-Mobile -> Unbranded

Of T-mobile -> t-mobile zelfde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

de n70 die in de aanbieding is op de t-mobile site is neem ik aan branded toch?
wat er trouwens zo branded aan dan? ik weet wel dat er waarschijnlijk een t-mobile logo
op het toestel zit, maar zit er ook een extra menu ofzo in? ik neem aan dat het complete
menu van de n70 niet in t-mobile stijl is, zo ja dan ga ik ervan uit dan je dit meteen kan veranderen :P

Ik zie nu namelijk net dat je hetzelfde soort abbo ook op gsmweb.nl kunt bestellen. misschien krijg ik dan wel een unbranded n70 met t-mobile abbo...

iemand die dit weet?

[ Voor 20% gewijzigd door jos_zwa op 29-03-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:54:
we wachten er nu al zo een 4 maanden op de t-mobile software. Hebben we hem eindelijk is het een oude versie :P. Dus ik kan hier echt geen antwoord op geven

Ik heb de laaste versie (5.0609.2.0.1) trouwens beschrikbaar (Unbranded versie)
Dus kom maar halen als je hem wilt.

Houdt er wel rekening mee dat bij een software-update (SW-Update) je gegevens verloren gaan. Maak daarom dan ook eerst even een backup.
ik heb de v2.0539.1.2
19-10-05
rm-84

deze gekrege van tmobile 3 weken geleden
deze kan ik dus gratis updaten bij jou in leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:13:
[...]

ik heb de v2.0539.1.2
19-10-05
rm-84

deze gekrege van tmobile 3 weken geleden
deze kan ik dus gratis updaten bij jou in leiden?
Ik neem aan dat je een T-mobile gelockte N70 hebt. In dit geval is er nog geen nieuwe versie uit. Flashen naar een unbranded versie schijnt mogelijk te zijn. Echter valt dit niet onder de garantie en valt je hele telefoon na deze update buiten de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:58:
[...]

En dan bedoel ja van T-Mobile -> Unbranded

Of T-mobile -> t-mobile zelfde versie?
unbranded ga ik vanuit.. daar flashen ze hem aan de hand van de code "RM-84" en niet naar de software die er op staat :) (dus geen t-mobile of vodafone oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:49:
[...]

unbranded ga ik vanuit.. daar flashen ze hem aan de hand van de code "RM-84" en niet naar de software die er op staat :) (dus geen t-mobile of vodafone oid)
Oke dan weet ik ook dat die mogelijk er is en niet zoals nokia zegt dat het toestel dan gaat flippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Waarschijnlijk is er een kans dat je telefoon gaat flippen, daarom is de garantie weg.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej mijne is binnen :D
vet dingetje!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
ik ben nog steeds zeer te spreken over deze telefoon ook al lijkt hij wel iets trager sinds ik er 1gb in hebt zitten, maar goed :)
in ieder geval, wat ik even wilde vragen, komt er bij jullie ook een beetje stof in de lens en er rondom? en zoja wat is nou de beste kras voorkomende manier om dit schoon te maken? kan ik bijv ff de compressor er op zetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ff vraagje, zijn Lifeblog (pre-install file) en O (opera i guess?) standaard op een N70? Of heb ik een 2ehandse gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook vandaag ontvangen van KPN! Echt super!

Ga direct ff kijken wat voor leuks ik er op kan instaleren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ZO vet!

Nokia Sensor!
Is een bluetooth programma die mensen in de buurt opzoekt, en zo gratis berichten kunt sturen! Bijvoorbeeld als je uit bent, bijna daten vind ik!

Check het zelf!

http://www.nokia.be/nl/support/software/sensor/index.html (ja ik weet lelijke link, heb een beetje haast)

Dit programma is gratis! Alleen bij het downloaden staat de N70 er nog niet tussen, ik heb voor de Nokia 6681/6680 gekozen die komt denk ik het meeste overeen. Hij draaid immers op een Symbian OS. Bij mij werkt hij, hij staat na het installeren, (gewoon negeren als hij zegt dat het programma niet voor deze telefoon is gemaakt) in de map Persoonlijk.

Wat vinden jullie hier van? Als iedereen dit gaat gebruiken is het echt VET!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:06:
Dit is ZO vet!

Nokia Sensor!
Is een bluetooth programma die mensen in de buurt opzoekt, en zo gratis berichten kunt sturen! Bijvoorbeeld als je uit bent, bijna daten vind ik!

Check het zelf!

http://www.nokia.be/nl/support/software/sensor/index.html (ja ik weet lelijke link, heb een beetje haast)

Dit programma is gratis! Alleen bij het downloaden staat de N70 er nog niet tussen, ik heb voor de Nokia 6681/6680 gekozen die komt denk ik het meeste overeen. Hij draaid immers op een Symbian OS. Bij mij werkt hij, hij staat na het installeren, (gewoon negeren als hij zegt dat het programma niet voor deze telefoon is gemaakt) in de map Persoonlijk.

Ik heb het programma ook gedraaid op m'n 6600, vorige die ik had voor de N70. Maar hij heeft nooit alarm geslagen omdat er iemand in de buurt was. Sensor had ik ook proberen te installeren op de N70, ook de 6680-versie, maar hier ging het gewoon goed fout en draaide hij niet. Nog maar eens een keer proberen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:06:
Dit is ZO vet!

Nokia Sensor!

Check het zelf!

Ik heb dit proggie ook geprobeerd op de 6600 (m'n vorige phone) en het enige wat het als effect was een accu die retesnel leeg was vanwege het continu aanstaan van BT. Ik heb nog nooit een alert oid van sensor gehad... het idee is misschien leuk, maar de uitvoering (tot nu toe) een heel stuk minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan mij iemand vertellen wat voor software jullie allemaal er al opgezet hebben dus de toepassingen?
heb ik beetje enig idee wat ik er bc moet opzetten
en is ut verstandig om die securitie erop te installeren?
alleen deze kan ik niet meer terug vinden(iemand oplossing?)

groetjes jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderTje! schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:13:
[...]

Ik heb het programma ook gedraaid op m'n 6600, vorige die ik had voor de N70. Maar hij heeft nooit alarm geslagen omdat er iemand in de buurt was. Sensor had ik ook proberen te installeren op de N70, ook de 6680-versie, maar hier ging het gewoon goed fout en draaide hij niet. Nog maar eens een keer proberen binnenkort.
Bij mij werkt ie wel!

Ene.. je hoeft niet je Bluetooth de hele tijd aan te hebben.. gewoon als je uitgaat kan dat. Kans is alleen klein dat je iemand tegen komt met het programma.. maar mssn kunnen we iets in gang zetten ;):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn wat een kutkwaliteit oordoppen hey... sjezus :S Echt anders dan mijn Creative EP-630's ofzo. totaal geen bass... en geen diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:26:
Damn wat een kutkwaliteit oordoppen hey... sjezus :S Echt anders dan mijn Creative EP-630's ofzo. totaal geen bass... en geen diepte.
Ja maar dat is toch te verwachten ;)

Dat bij elke telefoon zo...

Wie heeft er trouwens al Wolfenstein 3D op zijn tel. draaien?

Ik ben bezig geweest, maar hij vraagt: You need to copy the Wolfenstein 3D game data (*.wl6) to \system\apps\wl6\

Ik kan die hele map niet vinden, ben nu al een uur bezig. Google weet ook geen raad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:44
Ik heb vandaag ook mijn N70 binnen en deze is van T-mobile (logo staat op de telefoon)

Nu is mijn vraag, als ik een normale NOKIA firmware over de T-mobile/nokia firmware flash wat zijn de gevolgen? Mis ik dan functionaliteiten van T-mobile?

Ik heb namelijk nog de V 2.0539.1.2 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je zien welke firmware je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:41:
Hoe kun je zien welke firmware je hebt?
Toets in *#0000# :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:39
Kakaroto schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:32:
Ik heb vandaag ook mijn N70 binnen en deze is van T-mobile (logo staat op de telefoon)

Nu is mijn vraag, als ik een normale NOKIA firmware over de T-mobile/nokia firmware flash wat zijn de gevolgen? Mis ik dan functionaliteiten van T-mobile?

Ik heb namelijk nog de V 2.0539.1.2 firmware.
Dit topic is 4 pagina's kort... lees ze even door en je hebt je antwoorden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaborGardens schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:15:
[...]

Dit topic is 4 pagina's kort... lees ze even door en je hebt je antwoorden... :?
Toch ben ook ik benieuwd naar het antwoord. Want in dit topic hoor ik 3 verschillende antwoorden, op de vraag;"Is een unbranded firmware-update mogelijk op een branded telefoon?"
De 3 antwoorden.....
1. Ja, nieuwe unbranded firmware is gewoon mogelijk en geeft geen problemen.
2. Ja, nieuwe unbranded firmware is mogelijk, maar er zijn risico's aan en daarom vervalt je garantie.
3. Nee, nieuwe unbranded firmware is niet mogelijk in combinatie met een branded telefoon.

Antwoord 2 en 3 roepen bij mij toch enige vragen op. Fysiek gezien zijn namelijk de branded en unbranded toestellen gelijk. (Los van dat vreselijk irritante T-Mobile, onder mijn scherm. Zoals ik al eerder zei;"Op een BMW M3 plak je toch ook geen stickers!") De software die dit geheel aanstuurt wordt bij zo'n firmware-update volledig overschreven, waarom zou dan deze nieuwe software-versie de hardware van een branded-versie niet aan kunnen? Het lijkt mij sterk dat Nokia niet in staat is om hun eigen software op hun eigen telefoon te zetten.

Als ik iets over het hoofd zie dan zou ik het op prijs stellen als iemand mij daarop zou willen wijzen, maar vooralsnog voozie ik hier enige bangmakerij van T-mobile die op deze manier hun eigen firmware in leven houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Ik kreeg bij een Nokia Service Point op mijn Vodafone N70 gewoon een unbranded software erop (uiteraard blijft de simlock gewoon bestaan!), geen probleem. (de 3.xxx versie heb ik het nu over)

Daarbij: ik kreeg verder niks te horen over de garantie dus ze kunnen me daar nooit verantwoordelijk voor stellen. Zoiets staat verder ook nergens in de algemene voorwaarden.
Een Nokia N70 moet het gewoon doen met Nokia software, als dan het schermpje kapot gaat, of een luidspreker, of het trilalarm etc, dan zullen ze toch echt wel garantie moeten verlenen.

[ Voor 4% gewijzigd door StanTheMan op 30-03-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 20:27
Kan niet wachten tot hij met de post binnen komt. heb er al zoveel over gelezen dat verwachtingen erg hoog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb hem gisteren eindelijke binnen gekregen. Moet zeggen dat het een super toestel is. Alleen ik snap dat er mensen zijn die vragen stellen.. er zijn nogal veel mogelijkheden.

Zelf ben ik dan ook nog veel aan het uitzoeken.. jammer dat je de snoozetijd niet kan aanpassen. Bij mijn vorige telefoon was dit de "normale" 9 minuten die vroeger ook op wekkerradio's zat (waarschijnlijk nog). Deze is nu dus 5 minuten en kan maximaal 5 keer worden ingedruk. Dan moet ook ook allang mijn bed uit zijn ok.. maar goed.

Mooi ding.. lekker verder kijken strakkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik belde net ook even met een service point

zij vertelde mij dat ze gewoon over een branded t-mobile phone de nieuwste firmware kunnen zetten. Je hebt dan de nieuwste firmware maar hij blijft wel gewoon branded... dus met t-mobile menutjes enz... hij wilde alleen updaten als er ook echt wat mee aan de hand was. anders niet....

ik weet nog steeds niet of hij nu (na de firmware update) goed werkt met tomtom mobile. ik hoor er te weining reacties op. misschien maar gewoon een gokje wagen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

jos_zwa schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:41:
Ik belde net ook even met een service point

zij vertelde mij dat ze gewoon over een branded t-mobile phone de nieuwste firmware kunnen zetten. Je hebt dan de nieuwste firmware maar hij blijft wel gewoon branded... dus met t-mobile menutjes enz... hij wilde alleen updaten als er ook echt wat mee aan de hand was. anders niet....

ik weet nog steeds niet of hij nu (na de firmware update) goed werkt met tomtom mobile. ik hoor er te weining reacties op. misschien maar gewoon een gokje wagen dan...
Da's raar, ik hoorde van een NSP dat ze (juist door de firmware flash) de branded firmware overschrijven. De grootste reden waarom Vodafone nog geen firmware updates kan doen (of doet ;)), omdat het ze teveel tijd kost om die firmware steeds aan te passen :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.