Precies mijn gedachten.... het is en blijft een hele hoop geld. Ik vraag me af hoe het komt dat die dingen zoveel geld moeten kosten. Zoveel techniek zit er nu ook niet echt in de huidige body's en het meeste dondert in duizendtallen van de lopende band af, in één of ander lage lonen land.mphilipp schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:25:
[...]
Maar ik gaf ook geen stenen tafels met de regels voor het kopen van een camera. Ik geef alleen maar aan dat het een beetje zonde is om zoveel geld neer te tellen voor een camera als je er nog geen bal van weet en je dus ook niet weet of je het na een maand of 6 nog wel leuk vind. Ik vind €1000 een hoop centjes. Niet dat ik het niet kan betalen ofzo, maar gewoon...een hoop geld. Maar dat is voor iedereen anders. Zo vind ik zelf de topictitel al een beetje dubi...er wordt gesteld dat €1500 een budget dSLR is...nou jaaa...wel effe 3500 oud Hollandsche Guldentjes...en dat vind ik geen budgetcameraa meer. Een 300D, 350D, D70; dat zou je budgetmodellen kunnen noemen. Maar goed, ik ben een oude löl die gewoon iets anders rekent blijkbaar.
Qua lenzen kan ik me nog wel iets voorstellen dat er behoorlijke prijs verschillen zijn, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat een lens 10.000 euri zou kunnen kosten, daar heb je een leuke auto voor.
Ik heb het idee dat de boel duurder verkocht word om het exclusief te houden. Een CCD of CMOS word veelal uit vorige modellen hergerbruikt dus dat zijn ook niet de extra kosten.