Ervaringen Demon DSL-Express # 17

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.438 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:53:
Mail probleem zou opgelost moeten zijn:
Lol .. ik mail dat bericht naar iemand via post.demon.nl en hij blijft hangen :X
Weliswaar maar 10 seconden dit keer maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
OlafvdSpek schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:29:
[...]

Ik bedoel Demon.

[...]

Vaag. Demon zelf zei (ook een beetje vaag):

> Mocht u over willen stappen naar Demon, dan dient u vanaf een andere DSL partner dan BBned af te komen. Het is n.l. niet mogelijk om bij dezelfde DSL partner over te stappen.
BBned heeft al heel lang problemen (lees niet echt vlekkeloos/handmatig) problemen met het ISP-ISP traject. Overstappen van buitenaf kan blijkbaar wel prima (telco-telco) naar BBned toe.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bjck schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:03:
BBned heeft al heel lang problemen (lees niet echt vlekkeloos/handmatig) problemen met het ISP-ISP traject. Overstappen van buitenaf kan blijkbaar wel prima (telco-telco) naar BBned toe.
Maar dan zit je dus meer dan een maand zonder internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
OlafvdSpek schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:14:
[...]

Maar dan zit je dus meer dan een maand zonder internet?
Op z'n kortst een week ruim met de opzeggen, lijnvrij, aanvraag methode. Op zo'n langst.. who-knows.

Of een ISP vinden die 't wel aanbiedt die mogelijkheid. Of overstappen naar ander netwerk zoals BaByXL/Versatel/Wanadoo (mits beschikbaar). Ik laat KPN-DSL maar even weg ivm abonnements kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
Meer mensen hier waarbij de newsserver (news.demon.nl) van demon niet werkt?
Hier is die al down vanaf vanochtend.

Edit: werkt inmiddels alweer

[ Voor 13% gewijzigd door SICK op 19-07-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SICK schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:15:
Meer mensen hier waarbij de newsserver (news.demon.nl) van demon niet werkt?
Hier is die al down vanaf vanochtend.

Edit: werkt inmiddels alweer
Werkt hier al gewoon de hele dag hoor.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the noise schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:17:

ISDN2: 26,-
ISDN1: 21,-
analoog belbasis: 18,-
analoog belbudget: 9,-
isdn 2e lijn via ouders: 26,- minus 18,- = 8,-
ok... fair is 8 euro p/m duurder...volgens jou berekening... maar dan zou je ook de kosten voor nieuwe splitter en modem meemoeten nemen

kosten nieuw spul / 8 = keerpunt in maanden voor rendement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Graag jullie ervaringen met de zyxel 650r-31 in router mode:

Ik was van plan een 2de pc aan het modem te hangen en het daarvoor een switch gekocht( dus : 650r-31 -> switch -> 2 pc's )

Echter als ik het modem in router modus zet werkt internet niet meer als de switch ertussen zit. Hij werkt nog wel als ik de switch ertussenuit haal (krijgt netjes 192.168.1.33 als ip).

Als het modem weer in bridge mode gezet wordt doet internet het wel met de switch ertussen, maarja, dan is er geen routing, dus werkt internet op de 2de pc niet.....

Heb uiteraard hier al gezocht, met google, ook op "network troubleshooting" en heb de handleiding van zyxel (http://www.zyxel.nl/p650/z009.html) gebruikt voor de modem configuratie maar kom er eigenlijk niet uit zo.....

Doe ik iets fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Na de vele "probleem" posts hier toch ook eens wat goed nieuws.

Ik heb sinds kort een demon 2 Mbit aansluiting via bbnet. Van aanvraag tot aansluiting duurde ongeveer anderhalve week (exclusief afkoelperiode). Na het binnenkrijgen van mijn modem werkte de verbinding binnen een dag. De aansluitprocedure was erg eenvoudig en duidelijk beschreven (maar dat moet voor een tweaker absoluut geen probleem zijn).

Wat betreft verbinding: tot nu toe is het super stabiel. Ik zat hiervoor bij @home en ik moet zeggen dat demon tot nu toe (hoewel nog maar kort) mij beter bevalt. Mijn ping is een stuk lager, mijn birttorrent gaat ineens een stuk sneller (evenals emule). Dit terwijl er aan mijn pc niets is aangepast.

Het modem wat je nu gratis krijgt (copperjet) werkt prima. Als je hem in router mode plaatst (in de handleiding van demon staat zelfs hoe dit moet) heb je voldoende instelmogelijkheden om eens lekker mee te spelen.

Ik heb in totaal 2x een mailtje naar demon support gestuurd met wat algemene vragen. Hierop kreeg ik elke keer binnen een paar uur antwoord.

Kortom, tot nu toe alleen goede ervaringen. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Largow schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:08:
Graag jullie ervaringen met de zyxel 650r-31 in router mode:

Ik was van plan een 2de pc aan het modem te hangen en het daarvoor een switch gekocht( dus : 650r-31 -> switch -> 2 pc's )

Echter als ik het modem in router modus zet werkt internet niet meer als de switch ertussen zit. Hij werkt nog wel als ik de switch ertussenuit haal (krijgt netjes 192.168.1.33 als ip).

Als het modem weer in bridge mode gezet wordt doet internet het wel met de switch ertussen, maarja, dan is er geen routing, dus werkt internet op de 2de pc niet.....

Heb uiteraard hier al gezocht, met google, ook op "network troubleshooting" en heb de handleiding van zyxel (http://www.zyxel.nl/p650/z009.html) gebruikt voor de modem configuratie maar kom er eigenlijk niet uit zo.....

Doe ik iets fout ?
Werkt internet wel met je modem in routermode, maar dan zonder de switch ertussen?
Oftewel 1 PC er direct op aangesloten en modem als router.
Kijk ook even wat "ipconfig /all" in de command-prompt voor info geeft.
Bij mij ziet het er ongeveer als volgt uit (krijg nog wel meer info, maar die is niet relevant)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . : witske.demon.nl
        Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/1000 MT Desktop Adapter

Physical Address. . . . . . . . . : 00-07-E9-11-E4-FE
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.100.3
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.100.100
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.100.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.159.73.137
                                            194.159.73.138
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.100.1
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 21 juli 2005 10:02:25
        Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 21 juli 2005 12:02:25

Bij mij zijn de DHCP server en Gateway (ZyXEL) verschillend, maar bij jou dus niet. (bij jou dus 192.168.1.1)
Kijk met name of de gateway naar het juiste IP-adres gaat en ping vanaf beide computers anders even een van de DNS-servers (194.159.73.137 dus)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

TD-er schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:37:
[...]

Werkt internet wel met je modem in routermode, maar dan zonder de switch ertussen?
Oftewel 1 PC er direct op aangesloten en modem als router.
Yep, zoals gezegd krijg hij dan netjes 192.168.1.33 als ip toegewezen
Kijk ook even wat "ipconfig /all" in de command-prompt voor info geeft.
Bij mij ziet het er ongeveer als volgt uit (krijg nog wel meer info, maar die is niet relevant)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . : witske.demon.nl
        Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/1000 MT Desktop Adapter

Physical Address. . . . . . . . . : 00-07-E9-11-E4-FE
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.100.3
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.100.100
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.100.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.159.73.137
                                            194.159.73.138
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.100.1
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 21 juli 2005 10:02:25
        Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 21 juli 2005 12:02:25

Bij mij zijn de DHCP server en Gateway (ZyXEL) verschillend, maar bij jou dus niet. (bij jou dus 192.168.1.1)
Kijk met name of de gateway naar het juiste IP-adres gaat en ping vanaf beide computers anders even een van de DNS-servers (194.159.73.137 dus)
Hm. Ik zie dat de DNS servers bij jou de standaard demon dns servers zijn, bij mij zijn dezen hetzelfde als de gateway. Handelt dhcp dit normaliter niet af? Of had ik in het modem de dns servers moeten configureren...

De gateway en dhcp server zijn volgens mij goed (= 192.168.1.1 = ip van modem),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waar kun je met de copperjet ook alweer zien op welke speed deze trained? Ik kan het zo opeens nergens meer vinden (zit ik er overheen te kijken)?

Hoe zet je trouwens icmp echo reply uit op de WAN interface van de copperjet?

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 21-07-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Largow schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:54:
[...]

Yep, zoals gezegd krijg hij dan netjes 192.168.1.33 als ip toegewezen

[...]

Hm. Ik zie dat de DNS servers bij jou de standaard demon dns servers zijn, bij mij zijn dezen hetzelfde als de gateway. Handelt dhcp dit normaliter niet af? Of had ik in het modem de dns servers moeten configureren...

De gateway en dhcp server zijn volgens mij goed (= 192.168.1.1 = ip van modem),
Kun je vanaf beide computers wel pingen naar een machine op het internet? Als dat wel werkt, zou die switch dus niet het probleem moeten zijn, maar de DNS.
Ik heb in mijn DHCP-server ingesteld dat de Demon-DNS-servers gebruikt moeten worden omdat de ZyXEL nogal buggy is wat betreft DNS. Zo kan het zomaar ineens voorkomen dat een DNS-request 30 sec of meer duurt, wanneer je de ZyXEL gebruikt als DNS.

Heb je ook al geprobeerd met een cross-cable tussen ZyXEL en switch? of met een gewone kabel naar de uplink van de switch? (en de PCs dan gewoon in poortjes 1 en 2)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

TD-er schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:54:
[...]

Kun je vanaf beide computers wel pingen naar een machine op het internet? Als dat wel werkt, zou die switch dus niet het probleem moeten zijn, maar de DNS.
Ga ik proberen. Had ook nog niet geprobeerd om een ip te pingen ipv de naam |:(
Maar die switch moet werken, immers als de router als bridge staat ingesteld is er niets aan de hand. Of...
Ik heb in mijn DHCP-server ingesteld dat de Demon-DNS-servers gebruikt moeten worden omdat de ZyXEL nogal buggy is wat betreft DNS. Zo kan het zomaar ineens voorkomen dat een DNS-request 30 sec of meer duurt, wanneer je de ZyXEL gebruikt als DNS.
Oh? misschien moet ik de router dan inderdaad hard configureren met de demon dns-sen.
Of dhcp helemaal uit en de pc's handmatig instellen.
Heb je ook al geprobeerd met een cross-cable tussen ZyXEL en switch? of met een gewone kabel naar de uplink van de switch? (en de PCs dan gewoon in poortjes 1 en 2)
Cross? Nee, maar die poort van de zyxel is toch auto-sensing?

Die switch is trouwens een 5 ports sweex, alle poorten kunnen gebruikt worden als uplink....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb een Copperjet 810 Revision 1 maar ik kan de web interface niet benaderen.
Het modem antwoord niet op de vraag "ARP - Who has 172.19.3.1?". Zou het kunnen dat deze revisie nog geen web interface had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

OlafvdSpek schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:28:
Ik heb een Copperjet 810 Revision 1 maar ik kan de web interface niet benaderen.
Het modem antwoord niet op de vraag "ARP - Who has 172.19.3.1?". Zou het kunnen dat deze revisie nog geen web interface had?
Wellicht heeft jouw modem een ander ip adres?

Lees ook even dit topic: http://www.adslgebruikers.nl/ftopict-2255.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:42:
Wellicht heeft jouw modem een ander ip adres?
Hoe kan ik dat IP adres vinden?
Dat IP adres/subnet had ik al toegevoegd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Windows IP Configuration

Ethernet adapter LAN:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
   Default Gateway . . . . . . . . . :

Ethernet adapter WAN:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   IP Address. . . . . . . . . . . . : 172.19.3.2
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
   IP Address. . . . . . . . . . . . : 62.216.18.38
   Default Gateway . . . . . . . . . : 62.216.18.1

OT:
De "geen aansluitkosten en gratis modem" actie loopt tot 1 augustus. Is dit zo'n permanente tijdelijke actie of stopt die echt?

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-07-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
OlafvdSpek schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:46:
[...]

OT:
De "geen aansluitkosten en gratis modem" actie loopt tot 1 augustus. Is dit zo'n permanente tijdelijke actie of stopt die echt?
Een semi-permanente actie.
In elk geval het laatste jaar is deze aanbieding van toepassing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Largow schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:24:
[...]

Cross? Nee, maar die poort van de zyxel is toch auto-sensing?

Die switch is trouwens een 5 ports sweex, alle poorten kunnen gebruikt worden als uplink....
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat beide autosensing zijn, maar dat het niet goed samen werkt.
Ik heb hier de Gbit switch wel eens aan de ZyXEL gehangen en dat ging wel goed, wat betreft autosensing, maar dat was geen sweex.

Als je toch gaat pingen, doe dan ook een tracert naar dat IP. Dan kun je gelijk zien of het IP van je router voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je moet nooit op auto sensing vertrouwen. Dat gaat echt heel vaak niet goed. Zeker met goedkope hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

TD-er schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:02:
[...]

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat beide autosensing zijn, maar dat het niet goed samen werkt.
Ik heb hier de Gbit switch wel eens aan de ZyXEL gehangen en dat ging wel goed, wat betreft autosensing, maar dat was geen sweex.

Als je toch gaat pingen, doe dan ook een tracert naar dat IP. Dan kun je gelijk zien of het IP van je router voorbij komt.
Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:04:
Je moet nooit op auto sensing vertrouwen. Dat gaat echt heel vaak niet goed. Zeker met goedkope hardware.
Ok, ik zal vanavond eens zo'n cross kabeltje in elkaar zetten. Ik dacht dat daar gewoon straight tussen kon, maar in principe niet dus. Overigens doet het geheel het wel in bridge modus, dus ik denk dat het voornamelijk aan de DNS-sen ligt.

thanks voor de hulp zover :Y)

Overigens herinner ik me nog iets: via telnet het modem benaderen gaat zonder switch goed, maar met switch heeeeeel trrraaaag, zeg maar 20 seconden lag. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Weet iemand hoe je snmp kan uitlezen van een copperjet 816-2p? Standaard lukt me dat niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Largow schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:53:
[...]

Overigens herinner ik me nog iets: via telnet het modem benaderen gaat zonder switch goed, maar met switch heeeeeel trrraaaag, zeg maar 20 seconden lag. Iemand?
Dat is een goede indicatie dat je autosensing heel waarschijnlijk niet goed gaat.
Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:29:
Weet iemand hoe je snmp kan uitlezen van een copperjet 816-2p? Standaard lukt me dat niet namelijk.
Met MRTG kun je laten pollen welke SNMP-info uit te lezen is vanaf een bepaald IP.
* TD-er heeft zelf geen copperjet modem, dus kan het niet voor je uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb t niet in dit draadje kunnen terugvinden, maar ik ben echt een complete adsl-n00b, en ik ga over 2 weken van chello over naar Demon Dsl en krijg volgens de bestelling het Zyxel modem zoals in de startpost.

Welnu hebben veel van mijn vrienden ook Demon(vandaar mijn keuze eigenlijk) en die hebben meerdere pc's allemaal via een andere pc aangesloten om meerdere pc's aan te sluiten. dus als volgt: Modem -> pc -> switch -> pc's
(zoals momenteel ook op mijn chello lijn t geval is)

Is dit noodzakelijk of zou ik het modem gewoon in routerstand kunnen zetten en een switch direct achter t modem kunnen plaatsen?(de Zyxel heeft nml maar 1 ethernetport)
dus: Modem/router -> switch -> pc's

K wil namelijk in de toekomst toch ook wel gewoon 1 pc aan kunnen hebben, hetzij de gamebak van mij of de gamebak van me vriendin, zonder dat perse de andere ook aanmoet(nieuwe woning, woonkamer etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt die zyxel prima op die manier een heel netwerk van internet laten voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

TD-er schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:04:
[...]

Met MRTG kun je laten pollen welke SNMP-info uit te lezen is vanaf een bepaald IP.
* TD-er heeft zelf geen copperjet modem, dus kan het niet voor je uitzoeken.
Ik vraag het ook voor MRTG :) De community string staat blijkbaar standaard niet op public of het apparaat ondersteund tegen de specs in toch niet echt snmp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier zo nu en dan nog steeds problemen met de SMTP-server. Ben ik de enige? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MaZo schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:18:
Hier zo nu en dan nog steeds problemen met de SMTP-server. Ben ik de enige? :)
Nee, het lijkt hier ook nog heel lang te duren voordat mail aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

mjl

Ugh

OlafvdSpek schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:46:
OT:
10 van de 12 maanden hebben ze deze actie. Vorig jaar hadden ze korte tijd geen actie, ook vanwege een ondercapaciteit in het netwerk dus ze konden ook even niet te veel nieuwe klanten gebruiken.

Al nieuws over ADSL2+ ? bbned en babyxl/tiscaly leveren het tenslotte al wel !

[ Voor 11% gewijzigd door mjl op 22-07-2005 12:59 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mjl schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:58:
[...]

Niet bij Demon helaas nee. Overigens staan de mail problemen er nog steeds als "niet opgelost".

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 22-07-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 08:06:
K heb t niet in dit draadje kunnen terugvinden, maar ik ben echt een complete adsl-n00b, en ik ga over 2 weken van chello over naar Demon Dsl en krijg volgens de bestelling het Zyxel modem zoals in de startpost.

Welnu hebben veel van mijn vrienden ook Demon(vandaar mijn keuze eigenlijk) en die hebben meerdere pc's allemaal via een andere pc aangesloten om meerdere pc's aan te sluiten. dus als volgt: Modem -> pc -> switch -> pc's
(zoals momenteel ook op mijn chello lijn t geval is)

Is dit noodzakelijk of zou ik het modem gewoon in routerstand kunnen zetten en een switch direct achter t modem kunnen plaatsen?(de Zyxel heeft nml maar 1 ethernetport)
dus: Modem/router -> switch -> pc's

K wil namelijk in de toekomst toch ook wel gewoon 1 pc aan kunnen hebben, hetzij de gamebak van mij of de gamebak van me vriendin, zonder dat perse de andere ook aanmoet(nieuwe woning, woonkamer etc)
Die ZyXEL kan prima als router fungeren (doet 'ie hier en bij kennissen ook), maar wanneer je iets meer wilt, zoals traffic-shapen (bepaald verkeer meer voorrang geven dan bijvoorbeeld p2p-verkeer) of erg veel connecties tegelijk krijgt (bijv meer dan 1 persoon die een p2p progsel gebruikt) dan is het mischien handig om een PCtje, of een wat uitgebreidere router te gebruiken. Die ZyXEL is namelijk niet de snelste, maar voor huis-tuin-en-keuken toepassingen goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is het iemand gelukt de snmp informatie uit zijn / haar copperjet 816-2p te lezen? Ik ben bezig met MRTG configuratie maar deze kan niets vinden in de copperjet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bor de Wollef schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:23:
Is het iemand gelukt de snmp informatie uit zijn / haar copperjet 816-2p te lezen? Ik ben bezig met MRTG configuratie maar deze kan niets vinden in de copperjet.
Ik heb ff zitten googlen en kwam op deze site uit.
Indien het werkt, wil ik dat graag weten ivm de start-post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

TD-er schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:55:
[...]

Ik heb ff zitten googlen en kwam op deze site uit.
Indien het werkt, wil ik dat graag weten ivm de start-post :)
Nee helaas, die info is voor een andere router. Ik zal eens kijken of Allied Data mij verder kan helpen. Wanneer het lukt krijg je de info voor de startpost.

Waar kun je trouwens in de webmanager van de 816-2p zien op welke speed deze trained?

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 22-07-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bor de Wollef schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:58:
[...]

Nee helaas, die info is voor een andere router. Ik zal eens kijken of Allied Data mij verder kan helpen. Wanneer het lukt krijg je de info voor de startpost.

Waar kun je trouwens in de webmanager van de 816-2p zien op welke speed deze trained?
Pagina 51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mjl schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:58:
[...]

10 van de 12 maanden hebben ze deze actie. Vorig jaar hadden ze korte tijd geen actie, ook vanwege een ondercapaciteit in het netwerk dus ze konden ook even niet te veel nieuwe klanten gebruiken.

Voor-in-schrijving is heel wat anders dan leveren nog natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Ik heb wat lopen zoeken maar kwam er geen wijs meer uit, en ik heb ook het idee dat de 'mac policy' van Demon onlangs veranderd is.

Ik heb ADSL via BabyXL en gebruik hiervoor mijn Zyxel 650R-31 bridged (v3.40 GT5). Dat werkt perfect.

Maar in router stand weigert het goed te gaan. Netjes de complete handleiding stap voor stap gedaan en de modem gereboot. Daarna dacht ik dus mijn Zyxel mac adres te registreren op www.demon.nl/macadres maar die is onbereikbaar. Via mijn seriele poort zie ik dat het WAN adres vd Zyxel gewoon op 0.0.0.0 blijft staan, hij krijgt dus geen seintje vd DHCP server. Is het nu een kwestie van rustig afwachten tot de lease afloopt (hoelang)?

En moet ik mijn nieuwe mac adres (vd zyxel) nog aanmelden op de bovenstaande pagina? Ik snap de opmerking in the openingspost niet helemaal en zeker niet als ik dit lees "Zoals hierboven uitgelegd is het belangrijk dat u het MAC-adres van uw ethernetkaart aan de afdeling Support doorgeeft. Stuur het MAC-adres per e-mail naar de afdeling Support." (link), en om de verwarring compleet te maken "Het is ook mogelijk om een nieuw MAC-adres via deze pagina door te voeren. Het is daarvoor noodzakelijk om hier in te loggen als u verbinding heeft via uw nieuwe netwerkkaart of router." (link).

Ehhh wat is het nou?
1. ik hoef geen nieuw mac adres door te geven (openingspost)
2. ik meel support mijn mac adres
3. ik voeg mijn mac adres toe via die pagina waar ik niet op kan komen in router toestand.

Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je hoeft het mac adres niet meer bij demon te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Mijn zwager belde vanavond op dat zijn internetverbinding (Demon via BabyXL) het niet meer doet en via de telefoon ben ik er toen achter gekomen dat zijn modem ook geen IP-adres meer krijgt (0.0.0.0), dus het kan ook nog mogelijk een storing bij BabyXL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Klopt, momenteel problemen op meerdere centrale's waar een onderbreking is in de verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Hmmm, rare zaak. Net modem en pc paar uurtjes uitgehad en toen weer aangezet. Nogsteeds ging het in router mode mis (ip 0.0.0.0), ook na een kwartiertje wachten. Dus toen maar weer in bridge mode gezet en binnen 1 minuut weer internet.

Het lijkt gewoon alsof de modem in router mode maar niet met die dhcp server wil praten. Toch iets met dat mac adres? Of zou je gewoon na het aflopen van je dhcp lease een andere nic eraan moeten kunnen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
mca2 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 00:13:
Hmmm, rare zaak. Net modem en pc paar uurtjes uitgehad en toen weer aangezet. Nogsteeds ging het in router mode mis (ip 0.0.0.0), ook na een kwartiertje wachten. Dus toen maar weer in bridge mode gezet en binnen 1 minuut weer internet.

Het lijkt gewoon alsof de modem in router mode maar niet met die dhcp server wil praten. Toch iets met dat mac adres? Of zou je gewoon na het aflopen van je dhcp lease een andere nic eraan moeten kunnen hangen?
Er zijn hier ook mensen die af en toe onder Windows wel een IP krijgen, maar onder Linux bijvoorbeeld niet (dus met modem in bridgemode)
Mischien is dat nu ook wel min of meer het geval, maar dan dus de DHCP-client in de ZyXEl die te vergelijken is met de Linux-DHCP-client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Het lijkt me niet een storing, zeker omdat het in bridged zo weer goed blijkt te gaan. Een tijd terug hebben ze wat lopen prutsen aan de wijkcentrale waarover ik ook een meeltje heb gehad. Kan de exacte meel niet meer vinden maar op google kwam ik de inhoud weer tegen:

"Het is na de werkzaamheden niet meer mogelijk om gebruik te maken van de
MAC-adrespagina. Hierdoor is het noodzakelijk dat wanneer u een andere
computer of router aansluit op uw verbinding, u ons het MAC-adres van
dit apparaat doorgeeft. U kunt dit doen door een e-mail te sturen naar
support@demon.nl waarin u uw systeemnaam en het MAC-adres vermeldt of
door te bellen met onze afdeling Support op
0800-3366668 (gratis).
"

Mooie boel is dat... maar dat komt dus overeen met wat ze hier zeggen.

Nu dus de vraag hoe snel ze dat verwerken en of je meerdere mac adressen kan laten registreren als je eens lekker loopt te goochelen met je modem en draadloze routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik vermoed dat op de site van Demon hier en daar niet alle documentatie even actueel is.
Dit staat er onderaan die pagina waar je de link van gaf:
Laatste wijziging pagina: 2004-07-19 14:51:21
, maar 1 stapje terug, staat BBned er niet tussen en is de pagina ook wat ouder
Laatste wijziging pagina: 2002-02-04 17:51:26
Ik heb laatst (een maand of 2 terug) een probleem gehad dat ik dus geen IP kreeg (ik ga via BBned) en toen mijn modem weer in bridgemode gezet. Toen ik eindelijk weer een IP kreeg, bleek dat mijn MAC nog niet bekend was bij Demon (klopt ook wel, ik had nog nooit met mijn Gbit kaart rechtstreeks zitten internetten)
Mogelijk dus dat die MAC-registratie per DSL-provider anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zijn dacht ik nu 3 scenario's bij Demon.

De groep op BaByXL en twee verschillende BBned situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Ja, die site van demon rammelt een beetje. Maar na wat grasduinen in o.a. demon.nl.announce wordt mij het een en ander duidelijk. De oude situatie, nieuwe nic en mac adres krijgen een temp ip adres, mac adres registreren etc, wordt langzaam vervangen door iets met line ids. Ene Lennart(volgens mij werkzaam bij demon ergens) in d.nl.a gaf het volgende wel heldere verhaal, misschien wel wat voor de topic start?

Het is nogal verwarrend maar er zijn, door migraties en veranderingen
die deels al gereed zijn en deels nog lopen, op dit moment 3
verschillende situaties:

1. de standaard situatie zoals het altijd was: bij het online gaan van
een onbekend (niet gekoppeld) macadres krijgt de nic een tijdelijk
publiek ip adres, waarmee je alleen op de macadrespagina kan komen; na
registreren van het macadres krijg je binnen een uur je vaste ip adres
dat je altijd al had. Dit geldt voor oudere accounts (voor 2005) via
bbned en accounts via babyxl over ongemigreerde (cisco) dslams;
2. bij gemigreerde (utstarcom) babyxl centrales is er geen tijdelijke ip
pool; bij een ongekoppeld macadres zal je helemaal geen ipadres krijgen
maar zal je eerst het macadres moeten laten koppelen door contact op te
nemen met support. Dit is tijdelijk, als gevolg van de sterk veranderde
netwerkstructuur van babyxl;
3. bij nieuwe bbned accounts (opgeleverd vanaf begin dit jaar) gaat
alles via Option82 en is er dus geen macpagina meer nodig: bij
aansluiten van welk apparaat ook, word je automatisch herkend, niet op
macadres dus maar op basis van Option82 waardes, en krijg je meteen je
vaste ip adres zonder ooit langs een macadres pagina te hoeven gaan.

En daarnaast ook nog:
Overigens is het helemaal geen ongewoon
verzoek om een macadres te laten koppelen, we doen het dagelijks, en
vrij vaak.

Ik ben dus denk ik optie 2. Morgen dus maar een bellen en dan alle MAC adressen van mijn router pc en laptop doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er voor de utstarcom babyxl users wel weer een macadres aanmeldpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 01:40:
Komt er voor de utstarcom babyxl users wel weer een macadres aanmeldpagina?
Uit dezelfde thread op nl.demon.support:
Uiteindelijk moet voor alle accounts (babyxl en bbned) situatie 3 (dus alles via Option82 waardes) gaan gelden maar dat heeft op (netwerk)technisch gebied nog wel wat voeten in de aarde.

En dat zei hij 2 juni, en ik neem aan dat demon net als de rest van nederland op z'n gat ligt tot ergens september, dan nog een maandje programmeren, maandje testen, per batches van 10.000 migreren... dus ergens met sint juttemis gok ik ;) Maar je weetmaar nooit. Maar vraag het eens in demon.nl.support, die lennart lijkt me wel ok en behulpzaam. Toch knap tussen al die zeikende gasten over packet-loss en upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mca2 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 01:51:

dus ergens met sint juttemis gok ik ;)
offtopic:
dat is dan al lekker snel! Sint Juttemis is namelijk 17 augustus. :+

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:37:
[...]

Die ZyXEL kan prima als router fungeren (doet 'ie hier en bij kennissen ook), maar wanneer je iets meer wilt, zoals traffic-shapen (bepaald verkeer meer voorrang geven dan bijvoorbeeld p2p-verkeer) of erg veel connecties tegelijk krijgt (bijv meer dan 1 persoon die een p2p progsel gebruikt) dan is het mischien handig om een PCtje, of een wat uitgebreidere router te gebruiken. Die ZyXEL is namelijk niet de snelste, maar voor huis-tuin-en-keuken toepassingen goed genoeg.
Ok thx, dat is dus precies wat ik wilde weten, en ik ben voornml de leecher, me vriendin browsed en gamed alleen online, dus hij zal naar alle waarschijnlijk dus uitstekend kunnen functioneren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
mca2 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 01:16:
[...]
Ene Lennart(volgens mij werkzaam bij demon ergens) in d.nl.a gaf het volgende wel heldere verhaal, misschien wel wat voor de topic start?
[...]
Staat erin.
Later moet ik maar even dat stukje over MAC-adressen opschonen, maar een ander probleem is dat ik de openings post _moet_ gaan opsplitsen (zit vrijwel op de 64 kB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

TD-er schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:54:
[...]

Ok dat was het dus, ik heb de IP's van de dns servers nu hard in de router ingesteld.
Nu kan ik keurig via de switch en in router mode internet op. Thanks!

Overigens kreeg ik het cross kabeltje niet goed in elkaar...2 keer geprobeerd, 2 keer geen lan tussen modem en switch. Heb het aansluit schemaatje 3 keer nagekeken maar het werkte gewoon niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tussen switch en PC moet ook straid gewoon tenzij je switch beide tegelijk kan. Alleen PC <--> PC is cross. (en sommige ADSL modems <--> PC)

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 02:05:
Tussen switch en PC moet ook straid gewoon tenzij je switch beide tegelijk kan. Alleen PC <--> PC is cross. (en sommige ADSL modems <--> PC)
Weet je laatste zeker? (dus tussen ADSL-modem en PC)
Het lijkt me zo onlogisch, aangezien je normaal gesproken tussen PC en niet-PC een 1-op-1 kabel nodig hebt, dus ook tussen ADSL-modem en PC.
Bij 2 apparaten uit dezelfde groep (dus PC <=> PC en niet-PC <=> niet-PC) heb je dan een cross-cable nodig. (tenzij het apparaat zelf de boel kan lopen aanpassen, zoals Gbit-spul, de ZyXEL en kennelijk el-cheapo-Sweex-switches)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Tussen het ADSL modem en de PC moet bij een copperjet ook een cross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ZyXEL levert ook cross mee dacht ik, maar straid werkt ook. AlliedData werkt inderdaad alleen cross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:38:
ZyXEL levert ook cross mee dacht ik, maar straid werkt ook. AlliedData werkt inderdaad alleen cross.
Wellicht handig om dit in de startpost op te nemen. Weet iemand of je de allied data copperjet ook naar syslog kan laten loggen? Er zit wel een "view syslog" achtig commando in de webbased gui maar een command line commando om een syslog server op te geven heb ik niet gevonden.

Jammer dat er zo weinig over dit modem bekend is (wat betreft de wat meer advanced config).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bor de Wollef schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:58:
[...]

Wellicht handig om dit in de startpost op te nemen. Weet iemand of je de allied data copperjet ook naar syslog kan laten loggen? Er zit wel een "view syslog" achtig commando in de webbased gui maar een command line commando om een syslog server op te geven heb ik niet gevonden.

Jammer dat er zo weinig over dit modem bekend is (wat betreft de wat meer advanced config).
Probleem is dat ik dus niet zo'n modem heb, dus niet echt kan gaan experimenteren. mischien een hint voor Demon :)
Maar even serieus, wanneer iemand nog truuks & tips heeft voor dit modem, is mijn mailbox nog steeds beschikbaar en zal het in de openingspost(s) opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een vraag. Ik ben een van de eerste dsl metro abo. en ben in het bezit van de Allied Data CopperJet 810 revisie 1 modem.

Nou is mijn vraag kan ik daar zonder problemen firmware versie 5.15SR1 voor Allied Data CopperJet 4xx/81x-82x op zetten?

Ik heb al wat handleidingen gelezen, maar daar wordt ook steeds verwezen naar een webinterface van de modem en die krijg ik dus niet te zien of ik nu via usb connect of lan, maar via CopperJet_Monitor kan ik wel de modem upgraden.

dus nu zit ik te twijvelen of dit nou wel de juiste firmware is.
heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk hier eens (in je webbrowser).
Jij hebt deze firmware nodig. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

TD-er schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:41:
[...]

Weet je laatste zeker? (dus tussen ADSL-modem en PC)
Het lijkt me zo onlogisch, aangezien je normaal gesproken tussen PC en niet-PC een 1-op-1 kabel nodig hebt, dus ook tussen ADSL-modem en PC.
Bij 2 apparaten uit dezelfde groep (dus PC <=> PC en niet-PC <=> niet-PC) heb je dan een cross-cable nodig. (tenzij het apparaat zelf de boel kan lopen aanpassen, zoals Gbit-spul, de ZyXEL en kennelijk el-cheapo-Sweex-switches)
Ja dat dacht ik ook. Tussen pc en switch moet zowiezo straight (zie network troubleshooting).

Ik probeerde trouwens een cross touwtje te maken tussen de zyxel en de switch, en dat mislukte. Ook een zelfgemaakte straight kabel werkte niet dus die stekkertjes waren waarschijnlijk van dubieuze makelij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Largow schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:52:

Ik probeerde trouwens een cross touwtje te maken tussen de zyxel en de switch, en dat mislukte. Ook een zelfgemaakte straight kabel werkte niet dus die stekkertjes waren waarschijnlijk van dubieuze makelij.
Misschien dat de tang waarmee je ze knijpt niet deugt, dat was bij mij het probleem...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

mjl

Ugh

bjck schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:07:
[...]

Voor-in-schrijving is heel wat anders dan leveren nog natuurlijk.
Niet een kwestie van voorinschrijven, bij tweakdsl krijg je 8mbit voor dat geld totdat de 20Mibit klaar is, 8 mbit voor 39/40 euro is niet verkeerd zou ik zeggen.

antwoord van demon op de vraag wanneer ze met adsl2+ gaan beginnen:
Dank u voor uw e-mail aan Demon.

Het is zo dat Demon zicht verder aan het ontwikkelen is op het gebied van nieuwe producten en het vernieuwen van het oude.
Aangezien Demon voor kwaliteit staat willen wij graag aan onze klanten een goed werkend product aanbieden.
Op dit moment is er geen vooruitzicht wanneer Demon adsl2+ gaat aanbieden wel gaan we dit in de toekomst doen.
Ik raad u aan onze website regelmatig in de gaten te houden.

Hopend u zo voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
nog even geduld dus, ook het feit dat er steeds meer naar gevraagd wordt ivm eventuele overstap naar een ander zal ze wellicht de zaak doen versnellen .... ! >:)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mjl schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:25:
[...]

Niet een kwestie van voorinschrijven, bij tweakdsl krijg je 8mbit voor dat geld totdat de 20Mibit klaar is, 8 mbit voor 39/40 euro is niet verkeerd zou ik zeggen.

antwoord van demon op de vraag wanneer ze met adsl2+ gaan beginnen:

[...]

nog even geduld dus, ook het feit dat er steeds meer naar gevraagd wordt ivm eventuele overstap naar een ander zal ze wellicht de zaak doen versnellen .... ! >:)
Dat is een standaard mailtje dat niet veel zegt. Als je naar voip / gratis upgrades vraagt krijg je namelijk hetzelfde mailtje terug waarin ADSL2+ is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als er iets aan te kondigen is doet Demon dat vanzelf. En ze zullen echt niet achter blijven tov de andere ISP's natuurlijk. Als TweakDSL via BBned dit kan leveren en via BaByXL (Tis-DSL) kan Demon dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
TD-er schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:13:
Staat erin.
Later moet ik maar even dat stukje over MAC-adressen opschonen, maar een ander probleem is dat ik de openings post _moet_ gaan opsplitsen (zit vrijwel op de 64 kB)
Mooi, kleinigheidje "Ene Lennart in demon.nl.announce gaf het volgende wel heldere verhaal" moet demon.nl.support zijn... maar das mijn fout.

Heb het inmiddels opgelost door mijn zyxel in bridge te laten staan en de wireless router mijn pc mac adress te laten klonen. Naar ik gelezen heb is dat wel handiger omdat de zyxel in router mode nog wel eens problemen zou kunnen geven met veel (p2p) connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Weet iemand of het klopt dat de mailserver van demon maar 2 maand mailtjes bewaard? Ik gebruik dat ding dus normaal zo dat ik nooit mail hoef te backuppen aangezien ik dus alle mail op de server laat staan.
Maar nu keek ik dus net wat er nog allemaal op de server staat, en nu staan daar alleen maar mailtjes van de afgelopen 2 maand.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
spokje schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:38:
Weet iemand of het klopt dat de mailserver van demon maar 2 maand mailtjes bewaard? Ik gebruik dat ding dus normaal zo dat ik nooit mail hoef te backuppen aangezien ik dus alle mail op de server laat staan.
Maar nu keek ik dus net wat er nog allemaal op de server staat, en nu staan daar alleen maar mailtjes van de afgelopen 2 maand.

Klopt dit?
Algemene Informatie E-mail

Bij Demon beschikt u over een electronische mailbox van onbeperkte grootte. U kunt daarin in principe zoveel e-mails ontvangen als u maar wilt. Ongelezen mail zal na 35 dagen teruggestuurd worden naar de afzender, gelezen mail die nog op de server staat zal na 35 dagen verwijderd worden.
Bron. (ik heb het idee dat het eerder inderdaad 2 maanden was)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
mca2 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:49:
[...]

Mooi, kleinigheidje "Ene Lennart in demon.nl.announce gaf het volgende wel heldere verhaal" moet demon.nl.support zijn... maar das mijn fout.
Fixed.
mca2 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:49:
Heb het inmiddels opgelost door mijn zyxel in bridge te laten staan en de wireless router mijn pc mac adress te laten klonen. Naar ik gelezen heb is dat wel handiger omdat de zyxel in router mode nog wel eens problemen zou kunnen geven met veel (p2p) connecties.
tot zo'n 200 connecties geeft de ZyXEL geen problemen, maar ik vermoed dat je wireless router iets meer CPU-power tot zijn beschikking heeft dan de ZyXEL, dus laat maar lekker zo als je nu hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb inmiddels informatie over het uitlezen van de copperjet 816-2p middels snmp. Ik moet nog een paar dingen testen. Hierna zal ik het posten zodat het eventueel in de startpost opgenomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:49:
Ik heb inmiddels informatie over het uitlezen van de copperjet 816-2p middels snmp. Ik moet nog een paar dingen testen. Hierna zal ik het posten zodat het eventueel in de startpost opgenomen kan worden.
Mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 14:33
Sallin schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:21:
[...]

[...]

Bron. (ik heb het idee dat het eerder inderdaad 2 maanden was)
Ah, ok bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb de snmp agent op de Allied Data Copperjet 816-2P aan de praat. Ik ben nu nog een beetje aan het tweaken om een goede mrtg config te krijgen hiervoor. Heeft er iemand belang bij een korte howto als ik het allemaal klaar heb? Die wil ik best maken maar alleen als er ook echt animo voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Vannacht noodonderhoud bij de mail...

Sindsdien reageert de mailserver vaak traag. Anderen daar ook last van?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Bor de Wollef schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:53:
Ik heb de snmp agent op de Allied Data Copperjet 816-2P aan de praat. Ik ben nu nog een beetje aan het tweaken om een goede mrtg config te krijgen hiervoor. Heeft er iemand belang bij een korte howto als ik het allemaal klaar heb? Die wil ik best maken maar alleen als er ook echt animo voor is.
Absoluut! lijkt me zeer gaaf! Ik heb er wel een router tussenhangen, levert dat problemen op? of moet ik de copperjet als router gaan gebruiken?

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RRX schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:03:
[...]

Absoluut! lijkt me zeer gaaf! Ik heb er wel een router tussenhangen, levert dat problemen op? of moet ik de copperjet als router gaan gebruiken?
Je zult de copperjet zowiezo in routing mode moeten plaatsen ben ik bang (da's namelijk stap 1 van de howto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als je er een echte howto van wilt maken, dan zou ik er een howto-topic van maken en dan plaats ik een link ernaartoe in de startpost. (en mischien ook een korte samenvatting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:21:
Vannacht noodonderhoud bij de mail...

Sindsdien reageert de mailserver vaak traag. Anderen daar ook last van?
Traag ja. Maar vooralsnog werkt smtp wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei oei Demon kom nu eens met VoIP of verlaag de prijzen ... dit gaat je klanten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:24:
oei oei Demon kom nu eens met VoIP of verlaag de prijzen ... dit gaat je klanten kosten.
Wat bedoel je? Ik ken meerdere mensen die onlangs een aansluiting bij Demon hebben genomen of op het punt staan een aansluiting te nemen. Ik denk dat het dus nog wel een beetje meevalt op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 22:54
Ikke ook niet snappe wat je hier mee bedoeld. Ik heb twee weken geleden namelijk Demon aaangevraagd, vooral vanwege de snelheid/prijs verhouding. Ik heb namelijk een 2/1 Mbit verbinding genomen. Ben namelijk toch de enige gebruiker, mijn vriedin download toch niet zoveel.

Tot nu toe goede ervaring met Demon. Van te voren een mailtje gestuurd vanwege wat vragen en die was netjes binnen 3 dagen beantwoord, met een antwoord waar je ook nog wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

cardinal808 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:51:
[...]

Ikke ook niet snappe wat je hier mee bedoeld. Ik heb twee weken geleden namelijk Demon aaangevraagd, vooral vanwege de snelheid/prijs verhouding. Ik heb namelijk een 2/1 Mbit verbinding genomen. Ben namelijk toch de enige gebruiker, mijn vriedin download toch niet zoveel.

Tot nu toe goede ervaring met Demon. Van te voren een mailtje gestuurd vanwege wat vragen en die was netjes binnen 3 dagen beantwoord, met een antwoord waar je ook nog wat aan hebt.
Same here, net een 2/1 Mbit aansluiting gekregen via Demon. Tot nu toe zijn ze snel met het beantwoorden van e-mail (binnen een paar uur vaak) en snel met aansluiten (een week zonder afkoelperiode).

Overigens vind ik wel dat ze met Voip moeten komen :)

Deze storing staat trouwens nog steeds op de lijst:
Er zijn problemen met de SMTP server (post.demon.nl/smtp.demon.nl) waardoor het versturen van e-mail soms niet in een keer lukt. Technici onderzoeken het probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 28-07-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel hiermee dat bijvoorbeeld de 1024/512 te duur wordt in verhouding met andere providers.

Andere providers komen nu ook met VoIP ... daar hoor ik Demon ook nog niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:02:
[...]

Ik bedoel hiermee dat bijvoorbeeld de 1024/512 te duur wordt in verhouding met andere providers.

Andere providers komen nu ook met VoIP ... daar hoor ik Demon ook nog niet over.
Demon is bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden zeggen ze. Andere providers komen er inderdaad ook mee, zo ook mijn oude provider "@home". Daar is het erg slecht gesteld met Voip. Ik hoor er tot nu toe niets dan negatieve verhalen over (is ook vaak zo voor andere providers). Wellicht wil men bij Demon de vingers niet branden en wachten ze eerst tot een wat meer volwassen product.

Dat de copperjet modems al telefoonaansluitingen hebben zal niet voor niets zijn lijkt me. Op een gegeven moment is het wellicht een kwestie van 'moeten' om bij te blijven.

De prijzen mogen van mij zowiezo nog wel een stuk omlaag. Zo goedkoop is Demon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:37
De prijs van hun 2mbit abbo is anders best een nette prijs voor wat je krijgt. In vergelijking met andere (kwaliteits) providers valt dit abbonement best goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongerenchaos schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:21:
best een nette prijs voor wat je krijgt.
hmm... voor 34,95 een 2/1 mbit lijn... tegen tiscali's 4mbit / 640 met onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers voor 29,95... die keuze was voor mij niet zo moeilijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik zat gisteren wat met Azureus te spelen, en had het aantal connecties verhoogd naar 200 (stond op 100). Meteen is vannacht mijn modem vastgelopen (alle downloads gestopt :( )

Nu maar even op 150 gezet, maar weet iemand wat het maximale aantal connecties is wat de Zyxel aankan?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
VonFoX schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:35:
Ik zat gisteren wat met Azureus te spelen, en had het aantal connecties verhoogd naar 200 (stond op 100). Meteen is vannacht mijn modem vastgelopen (alle downloads gestopt :( )

Nu maar even op 150 gezet, maar weet iemand wat het maximale aantal connecties is wat de Zyxel aankan?
Dat is per applicatie verschillend, mogelijk hangt het zelfs af van de snelheid van je PC.
e-mule plus kan ik op 200 connecties max. zetten en dan gaat het nog goed, maar als ik dat met MLdonkey doe (onder Linux dus) dan loopt mijn modem ook vast.
Ikzelf beperk het eigenlijk tot zo'n 100 connecties, dan kan je nog vrijwel ongestoord blijven internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:05:
Ik heb vandaag ook sinds middernacht ongeveer geen internet gehad tot nu toe. Wijkcentrale prolly alweer gaar.

Ik begin steeds meer te twijfelen aan Demon. Zeker via BaByXL.
Ik heb hetzelfde probleem.....laatste weken heeft Demon bij mij wat snelheidsproblemen (via BBNed overigens). Ben bezig met overstap naar Versatel (20Mbit), gewoon ff jaartje proberen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon is echt weer topie hier :D

Woensdag avond upgrade aangevraagd net gebeld dat ze de upgrade aan babyxl door hebben gestuurd, Kijk daarna op de modem is de upgrade ook al actief :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Ik had net onder het spelen van een spel tot 3 keer toe zware loss waardoor ik gewoon voor 30 seconden compleet hing :/ iemand anders hier wat van gemerkt? (Ik was dus de enigste, lag niet aan de server ofzo)

[ Voor 15% gewijzigd door m33p op 29-07-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nee, maar dat kan aan zoveel dingen liggen m33p. Was je bv nog iets anders aan het doen via internet / downloaden? Anti virusprogramma updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Nee het is vandaag de hele dag al. De verbinding valt gewoon compleet weg (kan niet meer pingen) en vlak voordat dit gebeurd krijg ik zware packetloss :/ Het heeft gewoon al een tijd goed gewerkt (zit al bijna 2 jaar bij Demon, heb zo'n 3 kwart jaar ping problemen in de avond gehad, werkt nu al zo'n 3 maand perfect). Ik krijg het nu steeds vaker, en zeer onregelmatig :/

Update
Geweldig gewoon. Linesync valt weer weg. Nu is het precies hetzelfde probleem als dat ik 3 maand geleden had. Toch Demon maar opzeggen dan als het morgen niet goed is want is de hele dag al weer zo en heb geen zin om weer een paar maand met brak internet te zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door m33p op 29-07-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47
Hoi M33p,

Hierbij wil ik je even te kennen geven dat ik gister bij Demon ook last had van die packet loss..
Mijn internet verbinding ging voor 30 sec vast hangen en dat was bij alle 3 de pc's.
Met andere woorden het kon geen instel fout zijn bij de mijne...ook de andere gebruikers in het netwerk ondervonden hetzelfde probleem...ik heb nu sinds 1,5 jaar Demon...maar dit was voor mij nu de eerste keer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

m33p schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:15:

Update
Geweldig gewoon. Linesync valt weer weg. Nu is het precies hetzelfde probleem als dat ik 3 maand geleden had. Toch Demon maar opzeggen dan als het morgen niet goed is want is de hele dag al weer zo en heb geen zin om weer een paar maand met brak internet te zitten.
Heb je Demon al gebeld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Nee, ik heb al te veel slechte ervaringen met de helpdesk daar. Vandaag is het goed dus Demon heeft geluk dat ik nog klant bij hun blijf.... Als ik wat bij Demon meld doe ik het sowieso via de gebruikersgroep (zie signature). Wij van de DGG hebben een relatie met Demon als gesprekspartner en hebben al een aardige klachten database. Deze komt er gewoon bij te staan als het weer optreed.

@Von Henkel:
Zelfde hier, maar daarom kan het wel aan het modem liggen maar aangezien het gewoon 3 maand goed gewerkt heeft acht ik die kans zeer klein. Het zal niet de eerste keer zijn dat Demon / BBned problemen heeft en dat Demon een een aantal GoT users 'de schuld' of de oorzaak bij de gebruiker leggen terwijl dit niet zo is :)

[ Voor 24% gewijzigd door m33p op 30-07-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Als je het niet aanmeld zal er natuurlijk niets veranderen. Ik vind het onzin een klacht te registreren als je niet de moeite neemt om het aan de helpdesk voor te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:26:
Als je het niet aanmeld zal er natuurlijk niets veranderen. Ik vind het onzin een klacht te registreren als je niet de moeite neemt om het aan de helpdesk voor te leggen.
zijn klacht is al voorgelegd aan de helpdesk en die gooien het op de interne bekabeling... daar is ook al vanalles mee getest...
dit probleem treed voornamelijk 's avonds laat op.. wanneer de helpdesk niet te bereiken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb laatst eens op de BBNED page gekeken. BBNED gaat heel binnenkort ADSL2 leveren en bijna elke provider doet mee.. Behalve Demon dus. Althans ik kon ze niet in de lijst van providers vinden.

Ik ben uitermate benieuwd naar de ADSL2 diensten.

Gekke vraag overigens, IETSJE offtopic. Wat is nu de maximale upstream bij ADSL2? Is dit nu 1mbit 2mbit of 3.5mbit zoals sommige mensen beweren?

Mijn download zal mij namelijk een zorg zijn, ik wil graag een hogere upstream. Ik host namelijk zelf thuis een redelijk populaire website.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:57:
[...]

zijn klacht is al voorgelegd aan de helpdesk en die gooien het op de interne bekabeling... daar is ook al vanalles mee getest...
dit probleem treed voornamelijk 's avonds laat op.. wanneer de helpdesk niet te bereiken is ;)
Interne bekabeling vervangen en het resultaat weer voorleggen lijkt me dan handig. Daarnaast kun je natuurlijk logging verzamelen.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.