Lol .. ik mail dat bericht naar iemand via post.demon.nl en hij blijft hangenVonFoX schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:53:
Mail probleem zou opgelost moeten zijn:

Weliswaar maar 10 seconden dit keer maar toch.
Verwijderd
Lol .. ik mail dat bericht naar iemand via post.demon.nl en hij blijft hangenVonFoX schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:53:
Mail probleem zou opgelost moeten zijn:
BBned heeft al heel lang problemen (lees niet echt vlekkeloos/handmatig) problemen met het ISP-ISP traject. Overstappen van buitenaf kan blijkbaar wel prima (telco-telco) naar BBned toe.OlafvdSpek schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:29:
[...]
Ik bedoel Demon.
[...]
Vaag. Demon zelf zei (ook een beetje vaag):
> Mocht u over willen stappen naar Demon, dan dient u vanaf een andere DSL partner dan BBned af te komen. Het is n.l. niet mogelijk om bij dezelfde DSL partner over te stappen.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Maar dan zit je dus meer dan een maand zonder internet?bjck schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:03:
BBned heeft al heel lang problemen (lees niet echt vlekkeloos/handmatig) problemen met het ISP-ISP traject. Overstappen van buitenaf kan blijkbaar wel prima (telco-telco) naar BBned toe.
Op z'n kortst een week ruim met de opzeggen, lijnvrij, aanvraag methode. Op zo'n langst.. who-knows.OlafvdSpek schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:14:
[...]
Maar dan zit je dus meer dan een maand zonder internet?
[ Voor 13% gewijzigd door SICK op 19-07-2005 16:27 ]
Werkt hier al gewoon de hele dag hoor.SICK schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:15:
Meer mensen hier waarbij de newsserver (news.demon.nl) van demon niet werkt?
Hier is die al down vanaf vanochtend.
Edit: werkt inmiddels alweer
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
ok... fair is 8 euro p/m duurder...volgens jou berekening... maar dan zou je ook de kosten voor nieuwe splitter en modem meemoeten nementhe noise schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:17:
ISDN2: 26,-
ISDN1: 21,-
analoog belbasis: 18,-
analoog belbudget: 9,-
isdn 2e lijn via ouders: 26,- minus 18,- = 8,-
Werkt internet wel met je modem in routermode, maar dan zonder de switch ertussen?Largow schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:08:
Graag jullie ervaringen met de zyxel 650r-31 in router mode:
Ik was van plan een 2de pc aan het modem te hangen en het daarvoor een switch gekocht( dus : 650r-31 -> switch -> 2 pc's )
Echter als ik het modem in router modus zet werkt internet niet meer als de switch ertussen zit. Hij werkt nog wel als ik de switch ertussenuit haal (krijgt netjes 192.168.1.33 als ip).
Als het modem weer in bridge mode gezet wordt doet internet het wel met de switch ertussen, maarja, dan is er geen routing, dus werkt internet op de 2de pc niet.....
Heb uiteraard hier al gezocht, met google, ook op "network troubleshooting" en heb de handleiding van zyxel (http://www.zyxel.nl/p650/z009.html) gebruikt voor de modem configuratie maar kom er eigenlijk niet uit zo.....
Doe ik iets fout ?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : witske.demon.nl Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/1000 MT Desktop Adapter Physical Address. . . . . . . . . : 00-07-E9-11-E4-FE Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.100.3 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.100.100 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.100.1 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.159.73.137 194.159.73.138 Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.100.1 Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 21 juli 2005 10:02:25 Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 21 juli 2005 12:02:25 |
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Yep, zoals gezegd krijg hij dan netjes 192.168.1.33 als ip toegewezenTD-er schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:37:
[...]
Werkt internet wel met je modem in routermode, maar dan zonder de switch ertussen?
Oftewel 1 PC er direct op aangesloten en modem als router.
Hm. Ik zie dat de DNS servers bij jou de standaard demon dns servers zijn, bij mij zijn dezen hetzelfde als de gateway. Handelt dhcp dit normaliter niet af? Of had ik in het modem de dns servers moeten configureren...Kijk ook even wat "ipconfig /all" in de command-prompt voor info geeft.
Bij mij ziet het er ongeveer als volgt uit (krijg nog wel meer info, maar die is niet relevant)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : witske.demon.nl Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/1000 MT Desktop Adapter Physical Address. . . . . . . . . : 00-07-E9-11-E4-FE Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.100.3 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.100.100 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.100.1 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.159.73.137 194.159.73.138 Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.100.1 Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 21 juli 2005 10:02:25 Lease Expires . . . . . . . . . . : donderdag 21 juli 2005 12:02:25
Bij mij zijn de DHCP server en Gateway (ZyXEL) verschillend, maar bij jou dus niet. (bij jou dus 192.168.1.1)
Kijk met name of de gateway naar het juiste IP-adres gaat en ping vanaf beide computers anders even een van de DNS-servers (194.159.73.137 dus)
[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 21-07-2005 12:52 ]
Kun je vanaf beide computers wel pingen naar een machine op het internet? Als dat wel werkt, zou die switch dus niet het probleem moeten zijn, maar de DNS.Largow schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:54:
[...]
Yep, zoals gezegd krijg hij dan netjes 192.168.1.33 als ip toegewezen
[...]
Hm. Ik zie dat de DNS servers bij jou de standaard demon dns servers zijn, bij mij zijn dezen hetzelfde als de gateway. Handelt dhcp dit normaliter niet af? Of had ik in het modem de dns servers moeten configureren...
De gateway en dhcp server zijn volgens mij goed (= 192.168.1.1 = ip van modem),
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ga ik proberen. Had ook nog niet geprobeerd om een ip te pingen ipv de naamTD-er schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:54:
[...]
Kun je vanaf beide computers wel pingen naar een machine op het internet? Als dat wel werkt, zou die switch dus niet het probleem moeten zijn, maar de DNS.
Oh? misschien moet ik de router dan inderdaad hard configureren met de demon dns-sen.Ik heb in mijn DHCP-server ingesteld dat de Demon-DNS-servers gebruikt moeten worden omdat de ZyXEL nogal buggy is wat betreft DNS. Zo kan het zomaar ineens voorkomen dat een DNS-request 30 sec of meer duurt, wanneer je de ZyXEL gebruikt als DNS.
Cross? Nee, maar die poort van de zyxel is toch auto-sensing?Heb je ook al geprobeerd met een cross-cable tussen ZyXEL en switch? of met een gewone kabel naar de uplink van de switch? (en de PCs dan gewoon in poortjes 1 en 2)
Wellicht heeft jouw modem een ander ip adres?OlafvdSpek schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:28:
Ik heb een Copperjet 810 Revision 1 maar ik kan de web interface niet benaderen.
Het modem antwoord niet op de vraag "ARP - Who has 172.19.3.1?". Zou het kunnen dat deze revisie nog geen web interface had?
Hoe kan ik dat IP adres vinden?Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:42:
Wellicht heeft jouw modem een ander ip adres?
Dat IP adres/subnet had ik al toegevoegd.Lees ook even dit topic: http://www.adslgebruikers.nl/ftopict-2255.html
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Windows IP Configuration Ethernet adapter LAN: Connection-specific DNS Suffix . : IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : Ethernet adapter WAN: Connection-specific DNS Suffix . : IP Address. . . . . . . . . . . . : 172.19.3.2 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 IP Address. . . . . . . . . . . . : 62.216.18.38 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 62.216.18.1 |
[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-07-2005 14:49 ]
Een semi-permanente actie.OlafvdSpek schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:46:
[...]
OT:
De "geen aansluitkosten en gratis modem" actie loopt tot 1 augustus. Is dit zo'n permanente tijdelijke actie of stopt die echt?
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat beide autosensing zijn, maar dat het niet goed samen werkt.Largow schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:24:
[...]
Cross? Nee, maar die poort van de zyxel is toch auto-sensing?
Die switch is trouwens een 5 ports sweex, alle poorten kunnen gebruikt worden als uplink....
TD-er schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:02:
[...]
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat beide autosensing zijn, maar dat het niet goed samen werkt.
Ik heb hier de Gbit switch wel eens aan de ZyXEL gehangen en dat ging wel goed, wat betreft autosensing, maar dat was geen sweex.
Als je toch gaat pingen, doe dan ook een tracert naar dat IP. Dan kun je gelijk zien of het IP van je router voorbij komt.
Ok, ik zal vanavond eens zo'n cross kabeltje in elkaar zetten. Ik dacht dat daar gewoon straight tussen kon, maar in principe niet dus. Overigens doet het geheel het wel in bridge modus, dus ik denk dat het voornamelijk aan de DNS-sen ligt.Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:04:
Je moet nooit op auto sensing vertrouwen. Dat gaat echt heel vaak niet goed. Zeker met goedkope hardware.
Dat is een goede indicatie dat je autosensing heel waarschijnlijk niet goed gaat.Largow schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:53:
[...]
Overigens herinner ik me nog iets: via telnet het modem benaderen gaat zonder switch goed, maar met switch heeeeeel trrraaaag, zeg maar 20 seconden lag. Iemand?
Met MRTG kun je laten pollen welke SNMP-info uit te lezen is vanaf een bepaald IP.Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:29:
Weet iemand hoe je snmp kan uitlezen van een copperjet 816-2p? Standaard lukt me dat niet namelijk.
Verwijderd
Ik vraag het ook voor MRTGTD-er schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:04:
[...]
Met MRTG kun je laten pollen welke SNMP-info uit te lezen is vanaf een bepaald IP.
* TD-er heeft zelf geen copperjet modem, dus kan het niet voor je uitzoeken.
Nee, het lijkt hier ook nog heel lang te duren voordat mail aankomt.MaZo schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:18:
Hier zo nu en dan nog steeds problemen met de SMTP-server. Ben ik de enige?
10 van de 12 maanden hebben ze deze actie. Vorig jaar hadden ze korte tijd geen actie, ook vanwege een ondercapaciteit in het netwerk dus ze konden ook even niet te veel nieuwe klanten gebruiken.OlafvdSpek schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:46:
OT:
De "geen aansluitkosten en gratis modem" actie loopt tot 1 augustus. Is dit zo'n permanente tijdelijke actie of stopt die echt?
[ Voor 11% gewijzigd door mjl op 22-07-2005 12:59 ]
-------
Niet bij Demon helaas nee. Overigens staan de mail problemen er nog steeds als "niet opgelost".mjl schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:58:
[...]
Al nieuws over ADSL2+ ? bbned en babyxl/tiscaly leveren het tenslotte al wel !
[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 22-07-2005 13:07 ]
Die ZyXEL kan prima als router fungeren (doet 'ie hier en bij kennissen ook), maar wanneer je iets meer wilt, zoals traffic-shapen (bepaald verkeer meer voorrang geven dan bijvoorbeeld p2p-verkeer) of erg veel connecties tegelijk krijgt (bijv meer dan 1 persoon die een p2p progsel gebruikt) dan is het mischien handig om een PCtje, of een wat uitgebreidere router te gebruiken. Die ZyXEL is namelijk niet de snelste, maar voor huis-tuin-en-keuken toepassingen goed genoeg.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 08:06:
K heb t niet in dit draadje kunnen terugvinden, maar ik ben echt een complete adsl-n00b, en ik ga over 2 weken van chello over naar Demon Dsl en krijg volgens de bestelling het Zyxel modem zoals in de startpost.
Welnu hebben veel van mijn vrienden ook Demon(vandaar mijn keuze eigenlijk) en die hebben meerdere pc's allemaal via een andere pc aangesloten om meerdere pc's aan te sluiten. dus als volgt: Modem -> pc -> switch -> pc's
(zoals momenteel ook op mijn chello lijn t geval is)
Is dit noodzakelijk of zou ik het modem gewoon in routerstand kunnen zetten en een switch direct achter t modem kunnen plaatsen?(de Zyxel heeft nml maar 1 ethernetport)
dus: Modem/router -> switch -> pc's
K wil namelijk in de toekomst toch ook wel gewoon 1 pc aan kunnen hebben, hetzij de gamebak van mij of de gamebak van me vriendin, zonder dat perse de andere ook aanmoet(nieuwe woning, woonkamer etc)
Ik heb ff zitten googlen en kwam op deze site uit.Bor de Wollef schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:23:
Is het iemand gelukt de snmp informatie uit zijn / haar copperjet 816-2p te lezen? Ik ben bezig met MRTG configuratie maar deze kan niets vinden in de copperjet.
Nee helaas, die info is voor een andere router. Ik zal eens kijken of Allied Data mij verder kan helpen. Wanneer het lukt krijg je de info voor de startpost.TD-er schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:55:
[...]
Ik heb ff zitten googlen en kwam op deze site uit.
Indien het werkt, wil ik dat graag weten ivm de start-post
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 22-07-2005 18:02 ]
Pagina 51Bor de Wollef schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:58:
[...]
Nee helaas, die info is voor een andere router. Ik zal eens kijken of Allied Data mij verder kan helpen. Wanneer het lukt krijg je de info voor de startpost.
Waar kun je trouwens in de webmanager van de 816-2p zien op welke speed deze trained?
Voor-in-schrijving is heel wat anders dan leveren nog natuurlijk.mjl schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:58:
[...]
10 van de 12 maanden hebben ze deze actie. Vorig jaar hadden ze korte tijd geen actie, ook vanwege een ondercapaciteit in het netwerk dus ze konden ook even niet te veel nieuwe klanten gebruiken.
Al nieuws over ADSL2+ ? bbned en babyxl/tiscaly leveren het tenslotte al wel !
Er zijn hier ook mensen die af en toe onder Windows wel een IP krijgen, maar onder Linux bijvoorbeeld niet (dus met modem in bridgemode)mca2 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 00:13:
Hmmm, rare zaak. Net modem en pc paar uurtjes uitgehad en toen weer aangezet. Nogsteeds ging het in router mode mis (ip 0.0.0.0), ook na een kwartiertje wachten. Dus toen maar weer in bridge mode gezet en binnen 1 minuut weer internet.
Het lijkt gewoon alsof de modem in router mode maar niet met die dhcp server wil praten. Toch iets met dat mac adres? Of zou je gewoon na het aflopen van je dhcp lease een andere nic eraan moeten kunnen hangen?
, maar 1 stapje terug, staat BBned er niet tussen en is de pagina ook wat ouderLaatste wijziging pagina: 2004-07-19 14:51:21
Ik heb laatst (een maand of 2 terug) een probleem gehad dat ik dus geen IP kreeg (ik ga via BBned) en toen mijn modem weer in bridgemode gezet. Toen ik eindelijk weer een IP kreeg, bleek dat mijn MAC nog niet bekend was bij Demon (klopt ook wel, ik had nog nooit met mijn Gbit kaart rechtstreeks zitten internetten)Laatste wijziging pagina: 2002-02-04 17:51:26
Uit dezelfde thread op nl.demon.support:Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 01:40:
Komt er voor de utstarcom babyxl users wel weer een macadres aanmeldpagina?
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Verwijderd
Ok thx, dat is dus precies wat ik wilde weten, en ik ben voornml de leecher, me vriendin browsed en gamed alleen online, dus hij zal naar alle waarschijnlijk dus uitstekend kunnen functioneren.TD-er schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:37:
[...]
Die ZyXEL kan prima als router fungeren (doet 'ie hier en bij kennissen ook), maar wanneer je iets meer wilt, zoals traffic-shapen (bepaald verkeer meer voorrang geven dan bijvoorbeeld p2p-verkeer) of erg veel connecties tegelijk krijgt (bijv meer dan 1 persoon die een p2p progsel gebruikt) dan is het mischien handig om een PCtje, of een wat uitgebreidere router te gebruiken. Die ZyXEL is namelijk niet de snelste, maar voor huis-tuin-en-keuken toepassingen goed genoeg.
Staat erin.mca2 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 01:16:
[...]
Ene Lennart(volgens mij werkzaam bij demon ergens) in d.nl.a gaf het volgende wel heldere verhaal, misschien wel wat voor de topic start?
[...]
Ok dat was het dus, ik heb de IP's van de dns servers nu hard in de router ingesteld.TD-er schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:54:
[...]
Ik heb in mijn DHCP-server ingesteld dat de Demon-DNS-servers gebruikt moeten worden omdat de ZyXEL nogal buggy is wat betreft DNS. Zo kan het zomaar ineens voorkomen dat een DNS-request 30 sec of meer duurt, wanneer je de ZyXEL gebruikt als DNS.
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 02:05 ]
Weet je laatste zeker? (dus tussen ADSL-modem en PC)bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 02:05:
Tussen switch en PC moet ook straid gewoon tenzij je switch beide tegelijk kan. Alleen PC <--> PC is cross. (en sommige ADSL modems <--> PC)
Wellicht handig om dit in de startpost op te nemen. Weet iemand of je de allied data copperjet ook naar syslog kan laten loggen? Er zit wel een "view syslog" achtig commando in de webbased gui maar een command line commando om een syslog server op te geven heb ik niet gevonden.bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:38:
ZyXEL levert ook cross mee dacht ik, maar straid werkt ook. AlliedData werkt inderdaad alleen cross.
Probleem is dat ik dus niet zo'n modem heb, dus niet echt kan gaan experimenteren. mischien een hint voor DemonBor de Wollef schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:58:
[...]
Wellicht handig om dit in de startpost op te nemen. Weet iemand of je de allied data copperjet ook naar syslog kan laten loggen? Er zit wel een "view syslog" achtig commando in de webbased gui maar een command line commando om een syslog server op te geven heb ik niet gevonden.
Jammer dat er zo weinig over dit modem bekend is (wat betreft de wat meer advanced config).
Verwijderd
Ja dat dacht ik ook. Tussen pc en switch moet zowiezo straight (zie network troubleshooting).TD-er schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:41:
[...]
Weet je laatste zeker? (dus tussen ADSL-modem en PC)
Het lijkt me zo onlogisch, aangezien je normaal gesproken tussen PC en niet-PC een 1-op-1 kabel nodig hebt, dus ook tussen ADSL-modem en PC.
Bij 2 apparaten uit dezelfde groep (dus PC <=> PC en niet-PC <=> niet-PC) heb je dan een cross-cable nodig. (tenzij het apparaat zelf de boel kan lopen aanpassen, zoals Gbit-spul, de ZyXEL en kennelijk el-cheapo-Sweex-switches)
Misschien dat de tang waarmee je ze knijpt niet deugt, dat was bij mij het probleem...Largow schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:52:
Ik probeerde trouwens een cross touwtje te maken tussen de zyxel en de switch, en dat mislukte. Ook een zelfgemaakte straight kabel werkte niet dus die stekkertjes waren waarschijnlijk van dubieuze makelij.
This too shall pass
Niet een kwestie van voorinschrijven, bij tweakdsl krijg je 8mbit voor dat geld totdat de 20Mibit klaar is, 8 mbit voor 39/40 euro is niet verkeerd zou ik zeggen.bjck schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:07:
[...]
Voor-in-schrijving is heel wat anders dan leveren nog natuurlijk.
nog even geduld dus, ook het feit dat er steeds meer naar gevraagd wordt ivm eventuele overstap naar een ander zal ze wellicht de zaak doen versnellen .... !Dank u voor uw e-mail aan Demon.
Het is zo dat Demon zicht verder aan het ontwikkelen is op het gebied van nieuwe producten en het vernieuwen van het oude.
Aangezien Demon voor kwaliteit staat willen wij graag aan onze klanten een goed werkend product aanbieden.
Op dit moment is er geen vooruitzicht wanneer Demon adsl2+ gaat aanbieden wel gaan we dit in de toekomst doen.
Ik raad u aan onze website regelmatig in de gaten te houden.
Hopend u zo voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
-------
Dat is een standaard mailtje dat niet veel zegt. Als je naar voip / gratis upgrades vraagt krijg je namelijk hetzelfde mailtje terug waarin ADSL2+ is vervangen.mjl schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:25:
[...]
Niet een kwestie van voorinschrijven, bij tweakdsl krijg je 8mbit voor dat geld totdat de 20Mibit klaar is, 8 mbit voor 39/40 euro is niet verkeerd zou ik zeggen.
antwoord van demon op de vraag wanneer ze met adsl2+ gaan beginnen:
[...]
nog even geduld dus, ook het feit dat er steeds meer naar gevraagd wordt ivm eventuele overstap naar een ander zal ze wellicht de zaak doen versnellen .... !
Mooi, kleinigheidje "Ene Lennart in demon.nl.announce gaf het volgende wel heldere verhaal" moet demon.nl.support zijn... maar das mijn fout.TD-er schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:13:
Staat erin.
Later moet ik maar even dat stukje over MAC-adressen opschonen, maar een ander probleem is dat ik de openings post _moet_ gaan opsplitsen (zit vrijwel op de 64 kB)
spokje schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:38:
Weet iemand of het klopt dat de mailserver van demon maar 2 maand mailtjes bewaard? Ik gebruik dat ding dus normaal zo dat ik nooit mail hoef te backuppen aangezien ik dus alle mail op de server laat staan.
Maar nu keek ik dus net wat er nog allemaal op de server staat, en nu staan daar alleen maar mailtjes van de afgelopen 2 maand.
Klopt dit?
Bron. (ik heb het idee dat het eerder inderdaad 2 maanden was)Algemene Informatie E-mail
Bij Demon beschikt u over een electronische mailbox van onbeperkte grootte. U kunt daarin in principe zoveel e-mails ontvangen als u maar wilt. Ongelezen mail zal na 35 dagen teruggestuurd worden naar de afzender, gelezen mail die nog op de server staat zal na 35 dagen verwijderd worden.
This too shall pass
Fixed.mca2 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:49:
[...]
Mooi, kleinigheidje "Ene Lennart in demon.nl.announce gaf het volgende wel heldere verhaal" moet demon.nl.support zijn... maar das mijn fout.
tot zo'n 200 connecties geeft de ZyXEL geen problemen, maar ik vermoed dat je wireless router iets meer CPU-power tot zijn beschikking heeft dan de ZyXEL, dus laat maar lekker zo als je nu hebtmca2 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:49:
Heb het inmiddels opgelost door mijn zyxel in bridge te laten staan en de wireless router mijn pc mac adress te laten klonen. Naar ik gelezen heb is dat wel handiger omdat de zyxel in router mode nog wel eens problemen zou kunnen geven met veel (p2p) connecties.
Mooi zoBor de Wollef schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:49:
Ik heb inmiddels informatie over het uitlezen van de copperjet 816-2p middels snmp. Ik moet nog een paar dingen testen. Hierna zal ik het posten zodat het eventueel in de startpost opgenomen kan worden.
Ah, ok bedankt!Sallin schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:21:
[...]
[...]
Bron. (ik heb het idee dat het eerder inderdaad 2 maanden was)
Absoluut! lijkt me zeer gaaf! Ik heb er wel een router tussenhangen, levert dat problemen op? of moet ik de copperjet als router gaan gebruiken?Bor de Wollef schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:53:
Ik heb de snmp agent op de Allied Data Copperjet 816-2P aan de praat. Ik ben nu nog een beetje aan het tweaken om een goede mrtg config te krijgen hiervoor. Heeft er iemand belang bij een korte howto als ik het allemaal klaar heb? Die wil ik best maken maar alleen als er ook echt animo voor is.
Je zult de copperjet zowiezo in routing mode moeten plaatsen ben ik bang (da's namelijk stap 1 van de howto).RRX schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:03:
[...]
Absoluut! lijkt me zeer gaaf! Ik heb er wel een router tussenhangen, levert dat problemen op? of moet ik de copperjet als router gaan gebruiken?
Verwijderd
Traag ja. Maar vooralsnog werkt smtp wel.Wildfire schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:21:
Vannacht noodonderhoud bij de mail...
Sindsdien reageert de mailserver vaak traag. Anderen daar ook last van?
Wat bedoel je? Ik ken meerdere mensen die onlangs een aansluiting bij Demon hebben genomen of op het punt staan een aansluiting te nemen. Ik denk dat het dus nog wel een beetje meevalt op dat vlak.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:24:
oei oei Demon kom nu eens met VoIP of verlaag de prijzen ... dit gaat je klanten kosten.
Ikke ook niet snappe wat je hier mee bedoeld. Ik heb twee weken geleden namelijk Demon aaangevraagd, vooral vanwege de snelheid/prijs verhouding. Ik heb namelijk een 2/1 Mbit verbinding genomen. Ben namelijk toch de enige gebruiker, mijn vriedin download toch niet zoveel.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:24:
oei oei Demon kom nu eens met VoIP of verlaag de prijzen ... dit gaat je klanten kosten.
Same here, net een 2/1 Mbit aansluiting gekregen via Demon. Tot nu toe zijn ze snel met het beantwoorden van e-mail (binnen een paar uur vaak) en snel met aansluiten (een week zonder afkoelperiode).cardinal808 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:51:
[...]
Ikke ook niet snappe wat je hier mee bedoeld. Ik heb twee weken geleden namelijk Demon aaangevraagd, vooral vanwege de snelheid/prijs verhouding. Ik heb namelijk een 2/1 Mbit verbinding genomen. Ben namelijk toch de enige gebruiker, mijn vriedin download toch niet zoveel.
Tot nu toe goede ervaring met Demon. Van te voren een mailtje gestuurd vanwege wat vragen en die was netjes binnen 3 dagen beantwoord, met een antwoord waar je ook nog wat aan hebt.
Er zijn problemen met de SMTP server (post.demon.nl/smtp.demon.nl) waardoor het versturen van e-mail soms niet in een keer lukt. Technici onderzoeken het probleem.
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 28-07-2005 10:59 ]
Verwijderd
Ik bedoel hiermee dat bijvoorbeeld de 1024/512 te duur wordt in verhouding met andere providers.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:24:
Demon is bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden zeggen ze. Andere providers komen er inderdaad ook mee, zo ook mijn oude provider "@home". Daar is het erg slecht gesteld met Voip. Ik hoor er tot nu toe niets dan negatieve verhalen over (is ook vaak zo voor andere providers). Wellicht wil men bij Demon de vingers niet branden en wachten ze eerst tot een wat meer volwassen product.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:02:
[...]
Ik bedoel hiermee dat bijvoorbeeld de 1024/512 te duur wordt in verhouding met andere providers.
Andere providers komen nu ook met VoIP ... daar hoor ik Demon ook nog niet over.
Verwijderd
hmm... voor 34,95 een 2/1 mbit lijn... tegen tiscali's 4mbit / 640 met onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers voor 29,95... die keuze was voor mij niet zo moeilijkjongerenchaos schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:21:
best een nette prijs voor wat je krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 07:07 ]
Yo.
Dat is per applicatie verschillend, mogelijk hangt het zelfs af van de snelheid van je PC.VonFoX schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:35:
Ik zat gisteren wat met Azureus te spelen, en had het aantal connecties verhoogd naar 200 (stond op 100). Meteen is vannacht mijn modem vastgelopen (alle downloads gestopt)
Nu maar even op 150 gezet, maar weet iemand wat het maximale aantal connecties is wat de Zyxel aankan?
Ik heb hetzelfde probleem.....laatste weken heeft Demon bij mij wat snelheidsproblemen (via BBNed overigens). Ben bezig met overstap naar Versatel (20Mbit), gewoon ff jaartje proberen..Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:05:
Ik heb vandaag ook sinds middernacht ongeveer geen internet gehad tot nu toe. Wijkcentrale prolly alweer gaar.
Ik begin steeds meer te twijfelen aan Demon. Zeker via BaByXL.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 14:04 ]
[ Voor 15% gewijzigd door m33p op 29-07-2005 16:13 ]
[ Voor 29% gewijzigd door m33p op 29-07-2005 22:05 ]
Heb je Demon al gebeld dan?m33p schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:15:
Update
Geweldig gewoon. Linesync valt weer weg. Nu is het precies hetzelfde probleem als dat ik 3 maand geleden had. Toch Demon maar opzeggen dan als het morgen niet goed is want is de hele dag al weer zo en heb geen zin om weer een paar maand met brak internet te zitten.
[ Voor 24% gewijzigd door m33p op 30-07-2005 20:52 ]
Verwijderd
zijn klacht is al voorgelegd aan de helpdesk en die gooien het op de interne bekabeling... daar is ook al vanalles mee getest...Bor de Wollef schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:26:
Als je het niet aanmeld zal er natuurlijk niets veranderen. Ik vind het onzin een klacht te registreren als je niet de moeite neemt om het aan de helpdesk voor te leggen.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Interne bekabeling vervangen en het resultaat weer voorleggen lijkt me dan handig. Daarnaast kun je natuurlijk logging verzamelen.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:57:
[...]
zijn klacht is al voorgelegd aan de helpdesk en die gooien het op de interne bekabeling... daar is ook al vanalles mee getest...
dit probleem treed voornamelijk 's avonds laat op.. wanneer de helpdesk niet te bereiken is
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq