Ervaringen Demon DSL-Express # 17

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.432 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:47

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 09:08:
En gisteren weer een storing van demon in Groningen dus, de tweede keer deze week. :(
Toch maar om mij heen kijken voor een andere provider.
Aah, dus jij ook! Ik begon me al af te vragen of er iets mis was hier, want ik kon een halve dag niet online komen. Ongeveer 200 meter verderop woont mijn broer en ik moest even daarheen, keek ik zijn internet na (ook Demon) en jahoor, dat werkte WEL.

Ik snap er niets van. Ik weet alleen maar dat de laatste tijd lijkt alsof de storingen steeds vaker komen. Vorig jaar had ik er helemaal geen last van, maar dit jaar heb ik er al minstens 5 gehad. En meestal een halve dag (of een keer zelfs bijna een hele dag)! :(

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Storingen in groningen was in het BaByXL netwerk. Voor de tweede keer deze week werd de lijn die de centrales in groningen verbindt met het knooppunt naar 't corenetwerk onderbroken. Bleek dat bij een derde partij een interfacekaart defect was en die is nu vervangen.

Demon kon hier niets aan doen en naar andere ISP stappen zou je zelfde effect geven.

Iemand tijd/zin voor deel #18?

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 28-08-2005 11:03 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:02:
[...]
Iemand tijd/zin voor deel #18?
Ik zal zometeen eens dat deltje in elkaar zetten. Dus samenvatting van dit deeltje maken en de ontwikkelingen vanuit dit deel verwerken in de OP.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Op de valreep,
Eerst het slechte nieuws: ik ben weer single. Ik woon nu dus ook weer alleen, echter mijn ex maakt(te) gebruik van Demon mail. Ze heeft nu ook een Gmail adres, maar ik wil graag automatisch alle mailtjes aan ex(at)systeemnaam.demon.nl forwarden naar haar Gmail. Zelf heb ik nooit gebruik gemaakt van de Demon mailbox en dat ben ik ook niet van plan, daarom wil ik graag al de overige mail die binnenkomt op de_rest(at)systeemnaam.demon.nl (service mail van Demon enzo) forwarden naar mijn email. Dus:

ex(at)systeemnaam.demon.nl --> ex(at)gmail.com
alle overige mail --> ik(at)gmail.com

Even zoeken leert me dat Demon een Mail Rewrite Request pagina heeft. Die eenmalige € 11,34 (ex btw) heb ik er wel voor over, maar helaas moet ik bekennen dat ik er niet alles van begrijp.
  • Ik heb geen domein naam, dus ik neem aan dat ik dat vak maar leeg moet laten?
  • Ik heb nog geen rewrites, dus laat ik ook het vak betreffende Te verwijderen rewrites leeg.
  • Dan het laatste vak:
    Nieuw op te zetten rewrites

Bijvoorbeeld:

usera mail@myaccount1.demon.nl

userb mail@myaccount2.demon.nl
    Wat en hoe moet ik hier invullen, zoiets?:

ex(at)gmail ex(at)systeemnaam.demon.nl

ik(at)gmail ??(at)systeemnaam.demon.nl
Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/9933/mailrewriterequest1ft.png

[ Voor 17% gewijzigd door lord.farquaad op 28-08-2005 17:34 . Reden: plaatje d'r bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm ik vind het maar een vage pagina. Ik hoop niet dat ik door op accoord te klikken ineens een rekening krijg van 13,50 euro (incl BTW)
Maar goed, wat er staat is het volgende: (dan hoeven anderen niet ook op "accoord" te klikken)
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/DemonTopic/Demon-mailrewrite-pagina.png
Wat ik vermoed is dat je "domeinnaam" in dit geval "gmail.com" is.
als je dan "ex" in het onderste veld zet, zou deze dus doorgestuurd moeten worden naar "ex@gmail.com"
Maar ik vermoed dat dat niet de bedoeling is, daar de account-naam bij beide wel verschillend zal zijn.

Erg onduidelijke pagina IMHO.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
TD-er schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:21:
Ik hoop niet dat ik door op accoord te klikken ineens een rekening krijg van 13,50 euro (incl BTW)
Daar ga ik wel van uit!
Wat ik vermoed is dat je "domeinnaam" in dit geval "gmail.com" is..
Ik dacht eigenlijk dat hier de domein naam van een eventueel bedrijf moet komen voor het werknemer(at)bedrijf.com effect.
Erg onduidelijke pagina IMHO.
Vindt ik ook.

offtopic: retecool en geenstijl down ofzo? laat maar, doen 't weer

[ Voor 19% gewijzigd door lord.farquaad op 28-08-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
_cje_ schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:36:
[...]
Daar ga ik wel van uit!

[...]
Ik dacht eigenlijk dat hier de domein naam van een eventueel bedrijf moet komen voor het werknemer(at)bedrijf.com effect.

[...]
offtopic: retecool en geenstijl down ofzo?
Die accoord-knop staat onderaan de gewone algemene voorwaarden van Demon, dus ik ga er ook vanuit.
Bij dat domein-gebeuren dacht ik ook daaraan, vandaar dat ik vermoed dat er in _jouw_ geval dus gmail zou moeten komen.
Dat GS en retecool eruit liggen heeft niets met Demon te maken, want vanaf de uni werkt het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
TD-er schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:52:
Die accoord-knop staat onderaan de gewone algemene voorwaarden van Demon, dus ik ga er ook vanuit.
Bij dat domein-gebeuren dacht ik ook daaraan, vandaar dat ik vermoed dat er in _jouw_ geval dus gmail zou moeten komen.
Hoe dan ook, allemaal veel te vaag. Ik denk dat ik er voorlopig maar vanaf blijf. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel veel nuttige info...maar hoe kom ik nou met een SMC wireless broadband router, gekoppeld aan mijn Zyxel Prestige 600 series en als provider Demon op het internet ? Pingen router (192.168.2.1) alsmede landen op SMC install site via http://192.168.2.1 lukt, volgens de EZ handleiding van SMC ben ik er dan maar het enige wat ik krijg is Cannot find server or DNS error. En de meneer van Demon weet het ook niet. De MAC vd router heeft tie zondag 28/8 geregistreerd via tel support maar t mocht niet baten. De pc direct op het modem geeft een correct verbinding. Overigens krijg ik op die MAC pagina die je linkt de error "Could not communicate with the Radius Daemon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:38:
heel veel nuttige info...maar hoe kom ik nou met een SMC wireless broadband router, gekoppeld aan mijn Zyxel Prestige 600 series en als provider Demon op het internet ? Pingen router (192.168.2.1) alsmede landen op SMC install site via http://192.168.2.1 lukt, volgens de EZ handleiding van SMC ben ik er dan maar het enige wat ik krijg is Cannot find server or DNS error. En de meneer van Demon weet het ook niet. De MAC vd router heeft tie zondag 28/8 geregistreerd via tel support maar t mocht niet baten. De pc direct op het modem geeft een correct verbinding. Overigens krijg ik op die MAC pagina die je linkt de error "Could not communicate with the Radius Daemon".
Op https://services.nl.demon...dhcp/find_and_add_mac.cgi kun je kijken welke macadres(sen) geregistreerd staan op je account. Daarna "gewoon" je SMC ding op de WAN zijde een van de geregistreerde macadressen opgeven.

Op dit moment zitten ze te kutten, mijn dslexpress doet t ook niet, en ik krijg nu ook radius error.

Ik moet ff mn klantnr enz hebben, opzegbrief moet de deur uit.Van 8Mbit terug naar 1Mbit solcon, waarbij solcon ook al een week aan t kutten is en nog geeneens een fatsoenlijke migratie kan doen, en ook nog eens 75 eur aansluitkosten willen en geen gratis modem geven (zoals elke andere isp wel doet)..... zit al vanaf dinsdag zonder verbinding

*is blij met een open AP, planet 1600kbit nu*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:14:
Nou ik wilde dus ook overstappen van mn 2/1mbit naar zon 6mbit flex dinges, maar dan zit ik dus een maand zonder internet volgens demon. Stelletje naaiers. Ik heb dus net mn demon abo opgezegd en ga nu op zoek naar een andere provider. IK betaal nl 35 euro voor een 2mbit lijn terwijl ik bij bv wanadoo al een 4mbit kan krijgen voor 24 euro. Ben toch niet gek, zeker niet als demon de bestaande klanten zo naait. Als ze nou nog heel soepel en goed geweest waren was ik misschien wel gebleven, maar op zo'n manier dus echt niet.

Kunnen jullie me iets goeds aanraden?
Herkenbaar. Ik ging naar www.adslwinkel.nl. Ik doe QuickNet, 4mbit voor 21 en leverbaar in de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Opzich is een maand ruim genomen. Op 't moment dat je lijn DSL-vrij is van signaal kan er in een ruime week weer signaal op staan. Echter is het lastig plannen omdat je niet exact weet welke dag je lijn DSL-vrij zal zijn en je bij aanvragen 7 dagen wachttijd hebt.

Als je nu al hebt opgezegd is vlekkeloos overstappen d'r ook niet meer bij naar andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:44:
[...]

Op https://services.nl.demon...dhcp/find_and_add_mac.cgi kun je kijken welke macadres(sen) geregistreerd staan op je account. Daarna "gewoon" je SMC ding op de WAN zijde een van de geregistreerde macadressen opgeven.

Op dit moment zitten ze te kutten, mijn dslexpress doet t ook niet, en ik krijg nu ook radius error.

Ik moet ff mn klantnr enz hebben, opzegbrief moet de deur uit.Van 8Mbit terug naar 1Mbit solcon, waarbij solcon ook al een week aan t kutten is en nog geeneens een fatsoenlijke migratie kan doen, en ook nog eens 75 eur aansluitkosten willen en geen gratis modem geven (zoals elke andere isp wel doet)..... zit al vanaf dinsdag zonder verbinding

*is blij met een open AP, planet 1600kbit nu*
ik kijk later wel. System info mbt WAN SMC ding geeft een MAC die de Demon supp medewerker heeft geregistreerd. Nog niet gezien dat ik ook "gewoon" :-) mijn SMC ding een MAC kan geven.
Ikzelf ga van Demon naar QuickNet (via adslwinkel.nl) , voor zelfde prijs 8x sneller (zeggen ze ;-)
suc6 met jouw zooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ervaringen Demon DSL-Express # 18

Daar maar weer verder, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yup

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.